Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:02:
Kun je me ook een foto laten zien over hoe die verschillende maten fans daarin gezet kunnen worden? ik zie de gaten inderdaad wel, maar verder....
Helaas moet ik je dat nog schuldig blijven... Ik heb de ventilatoren nog niet. Misschien kan Stevemuller je daarbij helpen met een scherpe close-up van de bevestiging.
Ik neem aan dat het een kwestie is van de fan eraan schroeven (de draad zal niet in het rack zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:34:
[...]

Helaas moet ik je dat nog schuldig blijven... Ik heb de ventilatoren nog niet. Misschien kan Stevemuller je daarbij helpen met een scherpe close-up van de bevestiging.
Ik neem aan dat het een kwestie is van de fan eraan schroeven (de draad zal niet in het rack zitten).
ik zal even wat foto's maken. Maar de Fans klik je er gewoon in. De draden kun je niet zien vanaf de buitenkant. Ik heb ze zelf tussen fans aan de zijkant geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

graag! alvast bedankt! Maar klik je elke fan er zo in, of geldt dat alleen voor 120mm fans?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:54:
graag! alvast bedankt! Maar klik je elke fan er zo in, of geldt dat alleen voor 120mm fans?
Geen idee , ik heb deze green LEDS 7x erin zitten http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=576&id=943

Waarom zo je kleinere nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat foto's en filmpjes ( deze had ik nog ) geplaatst op mijn FTP server. Helaas is deze erg klein en kan ik niet alles plaatsen. Weet dus niet wat er allemaal opstaat.

Je kunt mij ook MSN'en of mailen via stevemuller@xs4all.nl of Skype ( stm-76 ). Als je nog andere filmpjes of plaatjes wilt zien.

Heb deze een half jaar geleden gemaakt, persoon op het filmpje is een vriend van mij en heeft mijn computer in elkaar gezet.

http://www.xs4all.nl/~fwi...20Master%20Stacker%20830/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hey bedankt! ik zie dat je gewoon 120mm fans hebt en niet 140mm:

http://www.xs4all.nl/~fwi...20stacker%20830%20(4).jpg

De 140mm passen geloof ik neit in dat zwarte framepje. En zoals ik zie is het inderdaad niet zo netjes afgewerkt. Ik wil dus 4x140mm erin zetten en dan de kabels van die fans netjes wegwerken, zodanig dat je ook je panel eraf kunt halen.

voor de rest bedankt voor de link! Filmpjes ga ik thuis kijken, ik moet immers ook nog even werken tussendoor :P

[ Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2007 13:12 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan, ik dacht dat je kleiner erin wou doen. 140mm moet er volgens mij ook inpassen.

De draadjes kun je dus wegwerken aan de zijkant van het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Ik heb 4 fans erin zitten in dat rekje. De kabels heb ik in hetzelfde rekje zo goed als mogelijk weggeleid, er zitten namelijk wat geultjes die het mogelijk maken. Het einde van alle kabels heb ik redelijk omzeep geholpen, met behulp van wat tape aan één molex gemaakt en zo kan ik, met het uittrekken van één molex, de hele fantray eruit wippen.

Ik heb gewoon de cm led fans los gehaald, 4 in de sidetray, 1x in de bijgeleverde 3-4 module, 1 vervangen in een los aangeschafte 4-3 module en één boven in. Achter heb ik gewoon de originele zwarte fan zitten. Wel een beetje een straaljager, maar ja, moet de sli toch koel houden....

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yor_13 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:51:
Ik heb 4 fans erin zitten in dat rekje. De kabels heb ik in hetzelfde rekje zo goed als mogelijk weggeleid, er zitten namelijk wat geultjes die het mogelijk maken. Het einde van alle kabels heb ik redelijk omzeep geholpen, met behulp van wat tape aan één molex gemaakt en zo kan ik, met het uittrekken van één molex, de hele fantray eruit wippen.

Ik heb gewoon de cm led fans los gehaald, 4 in de sidetray, 1x in de bijgeleverde 3-4 module, 1 vervangen in een los aangeschafte 4-3 module en één boven in. Achter heb ik gewoon de originele zwarte fan zitten. Wel een beetje een straaljager, maar ja, moet de sli toch koel houden....
Heb jij enkele foto's hoe je dit gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yor_13 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:51:
Ik heb 4 fans erin zitten in dat rekje. De kabels heb ik in hetzelfde rekje zo goed als mogelijk weggeleid, er zitten namelijk wat geultjes die het mogelijk maken.
Dit bedoelde ik dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Sorry, foto's maken gaat niet echt lukken, mijn gsm maakt niet zo een mooie pica's....

Het is heel simpel eigenlijk:

De fan links boven heb ik zo geplaatst, dat het kabeltje tov de fan rechtsboven uitkomt. In de zwarte fanhouder zie je een aantal uitsparingen en daarin geklemd, leid de kabel door een uitsparing in de sidetray naar dezelfde zwarte uitsparing inde fanhouder van de fan rechtsboven. Dan voegt de tweede kabel zich hierbij, die van de fan rechtsboven en samen gaan deze kabeltjes verder door de uitsparingen naar rechts, de hoek om naar beneden.

Hetzelfde maar dan in spiegelbeeld voor de onderste twee fans. In het midden aan de rechterzijkant komen alle 4 de kabels bij elkaar. Ik heb 4 van die female 3 pins connectors samen getaped op een molex. Op de fans can CM zit standaard de kabel met die male 3 pins. De 4 male gaan dus in mijn gemodde( nou ja, huistuinen keuken fix...) kabel en zo krijgen ze dus stroom. Om de sidetray er dus uit te halen,, hoef ik maar 1 molex uit te pluggen.

Deze oplossing heb ik gekozen om niet al teveel te verklooien aan de originele kabels van de Fans, aangezien ik geen soldeer wonder ben. Mocht ik de fans om wat voor reden dan ook willen vervangen, zijn ze tenminste nog bruikbaar. Tuurlijk kun je mooi de hele boel gaan verknippen en de echte modder zal wel aan het solderen gaan. Maar nogmaals, in de sidetray zijn met genoeg fantasie de beoogde kanalen te vinden om de kabels te leiden.

Mocht je het Live willen zien, voeg me maar toe op msn en whenever ik er ben, pleur ik de webcam wel aan!

ijskoning1975( aapstaart) hetepost.com en vertaal ijskoning en hetepost maar naar het yankiaans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ YOR_13 :

Hoe heb jij die 4 sidefans geplaats qua richting van de luchtstroom?

2 push en 2 pull of wat?

Ik ben nog een beetje zoekende qua fans ook. Zit te denken aan Arctic AF12025 PWM.

Heeft iemand daar een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:38:
Ik heb wat foto's en filmpjes ( deze had ik nog ) geplaatst op mijn FTP server. Helaas is deze erg klein en kan ik niet alles plaatsen. Weet dus niet wat er allemaal opstaat.

Je kunt mij ook MSN'en of mailen via stevemuller@xs4all.nl of Skype ( stm-76 ). Als je nog andere filmpjes of plaatjes wilt zien.

Heb deze een half jaar geleden gemaakt, persoon op het filmpje is een vriend van mij en heeft mijn computer in elkaar gezet.

http://www.xs4all.nl/~fwi...20Master%20Stacker%20830/
Leuk filmpjes en foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:18:
@ YOR_13 :

Hoe heb jij die 4 sidefans geplaats qua richting van de luchtstroom?

2 push en 2 pull of wat?

Ik ben nog een beetje zoekende qua fans ook. Zit te denken aan Arctic AF12025 PWM.

Heeft iemand daar een mening over?
Op dit moment zitten de fans in de sidetray allemaal op push?, dus blazen de kast in. Aaangezien ze op twee dikke 8800 ultra's blazen, en deze beide ook hun mooie fan erop hebben, leek me dit vooralsnog het beste. Ook heb ik vrij weinig tijd gehad om te experimenteren met andere setups, zodra ik het probeer, laat ik de verschillen wel merken hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Pffft, in de Stacker 830 kan ik maar nèt een Thermalright Ultra 120 Extreme plaatsen. Dat gaat nèt, als je uit de fantray de fan haalt ter hoogte van de CPU cooler èn ook het frame voor die fan eruit haalt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Wildfire schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:24:
Pffft, in de Stacker 830 kan ik maar nèt een Thermalright Ultra 120 Extreme plaatsen. Dat gaat nèt, als je uit de fantray de fan haalt ter hoogte van de CPU cooler èn ook het frame voor die fan eruit haalt.
geld ook voor de Tuniq Tower 120; ken net...

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakbracket schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:44:
[...]

geld ook voor de Tuniq Tower 120; ken net...
Wil je zeggen dat deze niet in combinatie gaat met de Fan Tray ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:45:
[...]

Wil je zeggen dat deze niet in combinatie gaat met de Fan Tray ?
Als de Tuniq Tower net zo hoog is als de Thermalright Ultra 120 Extreme, zul je uit de fanbracket de fan moeten verwijderen inclusief het frame. Anders gaat het niet passen. Kwestie van even de hoogtes van de twee coolers vergelijken.
krakbracket schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:12:
Als je de Tuniq wilt gebruiken zul je inderdaad één fan inclusief het zwarte fanhoudertje moeten verwijderen, anders gaat het niet passen.
Ah, hetzelfde dus als met de Thermalright Ultra 120 Extreme. Is wel een beetje jammer, maar goed. Voor een goede cooler zoals de Ultra 120 Extreme of Tuniq Tower is het niet een probleem vind ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 05-11-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Als je de Tuniq wilt gebruiken zul je inderdaad één fan inclusief het zwarte fanhoudertje moeten verwijderen, anders gaat het niet passen.

edit: de fan zou, als hij er wel bijgepast had, totaal zinloos zijn , omdat hij dan recht op de bovenkant van de Tuniq blaast.
Dit monster heeft wat dat betreft echt geen baat bij een extra fan aan de boven kant.

Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/P1010028Custom-1.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door krakbracket op 05-11-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt ik wel erg balen dit. Ga het volgende week dus inbouwen. Weet iemand hde Scythe Infinity SCINF-1000 wel past ?

Moet trouwens op een Gigabyte N680SLI-DQ6 moederbord.

Anders moet ik dus snel de Infinity bestellen en staat de Tuniq Power 120 deze week nog op Tweakers te koop ( nieuw in doos )...... balen dit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: de fan zou, als hij er wel bijgepast had, totaal zinloos zijn , omdat hij dan recht op de bovenkant van de Tuniq blaast.
Dit monster heeft wat dat betreft echt geen baat bij een extra fan aan de boven kant.

[afbeelding]
Ik zit even naar je opstelling te kijken. Scheelt het voor jou niet in je videokaart temps om de geluidskaart boven je videokaart te zetten en een 120 mm fan onder de kast te plaatsen die de warme lucht van je videokaart naar buiten loodst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:21:

Vindt ik wel erg balen dit. Ga het volgende week dus inbouwen. Weet iemand hde Scythe Infinity SCINF-1000 wel past ?

Moet trouwens op een Gigabyte N680SLI-DQ6 moederbord.
Hou je er rekening mee dat je op de N680SLI-DQ6 niet zomaar een cooler kunt zetten? In principe kun je er alleen push-pin coolers op installeren vanwege Gigabyte's koeling.

Je zult dus de SilentPipe koeling eraf moeten slopen en aangezien dat één groot geheel is, zal heel je chipset-koeling wegvallen. Of je dat leuk vindt is een andere vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 05-11-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:17:
[...]

Hou je er rekening mee dat je op de N680SLI-DQ6 niet zomaar een cooler kunt zetten? In principe kun je er alleen push-pin coolers op installeren vanwege Gigabyte's koeling.

Je zult dus de SilentPipe koeling eraf moeten slopen en aangezien dat één groot geheel is, zal heel je chipset-koeling wegvallen. Of je dat leuk vindt is een andere vraag.
Zucht, ik had dus gelezen dat de Ultra-120 eXtreme niet op mijn moederbord past en had daarom de Tuniq gekocht.

Dus alledrie ( Tuniq / Ultra-120 / Scythe Infinity ) passen niet standaard op mijn moederbord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:55:
[...]

Ik zit even naar je opstelling te kijken. Scheelt het voor jou niet in je videokaart temps om de geluidskaart boven je videokaart te zetten en een 120 mm fan onder de kast te plaatsen die de warme lucht van je videokaart naar buiten loodst?
dat zal misschien wel een klein beetje schelen, maar het deurtje met twee 12 cm's geeft van de zijkant behoorlijk wat frisse lucht. Dit kleine kaartje maakt niet zoveel uit; de monsterfan van mijn 2900XT die zuigt wel..
En daarbij komt nog dat ik de fan controller van de Tuniq niet veel verder naar beneden krijg ivm de korte kabeltjes.

maar in ieder geval bedankt voor het (oplettend) meekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:17:
[...]
Weet jij of de Asus Striker Extreme hetzelfde probleem heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Heeft de stacker 830/831/832 een goede plaats voor een dual 120mm rad?

Zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je die prima vooraan monteren alleen houd je dan niet veel 5,25'' bays over en zul je je HD ergens anders moeten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ben ik de enige die problemen heeft met de kwaliteit van de 830? :{

- De clips die de moederbordtray vastzetten zijn allebei stuk
- De zijkanten van de kast gaan er erg moeilijk weer op als ik die eraf heb gehaald
- De aan/uitknop is stuk (hangt er half in)

Van binnen is alles wel goed, maar bijna alles wat aan de buitenkant zit en beweegbaar is, is stuk 8)7

...of ben ik gewoon zo lomp?! :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAMeijer schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:27:
Ben ik de enige die problemen heeft met de kwaliteit van de 830? :{

- De clips die de moederbordtray vastzetten zijn allebei stuk
- De zijkanten van de kast gaan er erg moeilijk weer op als ik die eraf heb gehaald

Van binnen is alles wel goed, maar bijna alles wat aan de buitenkant zit en beweegbaar is, is stuk 8)7

...of ben ik gewoon zo lomp?! :X :X
[open deur mode]
Je moet dan ook niet alles willen RAMmen >:)
[/open deur]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:10:
[...]

[open deur mode]
Je moet dan ook niet alles willen RAMmen >:)
[/open deur]
:')

De deur van m'n 830 gaat inderdaad wel gewoon goed open en dicht :')

Maar serieus: al na een aantal weken gingen de genoemde onderdelen stuk. Vind ik toch wel een beetje tegenvallen... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik geen last van, voor mij nog steeds de ultieme kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Voor mij ook nog steeds ultiem,
maar de klemmetjes van het fan-deurtje waren bij mij ook na een week al kapot. Niet bepaald stevig.
Ook moet ik moeilijk doen om het onderste schuifje van mijn bord tray open te krijgen, deze is een beetje ontzet.

Het is allemaal inderdaad wat fragieler dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Ik zag gisteravond dat alle klemmetjes aan de achterkant van de kast afgebroken of verdwenen zijn :')

Zo ruig doe ik er toch echt niet mee 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]RAMeijer schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:27:
Ja dat heb ik ook :| de rest is nog heel ;)

Heb zitten denken hoe ik dat een beetje kan fixen. maar dan moet ik zowat dat hele voorkant open maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:23:
Ach kon ik maar 12 bays gebruiken, dan kon ik dankzij vier 4-in-3 modules makkelijk 16 HD's plaatsen :( Maar die control panel moet ik ergens kwijt en ik heb geen zin in mijn case te zagen.

Waarom doe je dat dan niet ?! Coolermaster voorziet een leuke how-to ! Door gebruik te maken van een 80mm control panel van een andere CM case kan je de fan aan de bovenkant vervangen door een control panel ! Mits wat extra stappen kan je ook je power en reset knoppen mee overdragen !

Ik heb een onderdeeltje nodig voor mijn CM kast, moet ik nu echt hiervoor gaan mailen of een nieuwe case kopen ?

Nee hoor, Coolermaster heeft sinds kort een online parts shop in Nederland, ook voor Belgie ! Ook leuk voor wat gadgets, modspul en reserve onderdelen !
Ik heb de STC-T01 en wil dus inderdaad de control panel verplaatsen zodat die de bovenste 80mm fan vervangt zodat ik mijn reservoir erin kan zetten zonder een van de 4/3's te verliezen. Alleen de how-to doet het niet meer?

Voor het andere control panel zal je zo te zien gaatjes bij moeten boren om de boel vast te zetten, moet er verder nog iets gebeuren om het in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben dus nog steeds op zoek naar mensen wat mij precies kunnen vertellen en laten zien hoe ze 140mm fans ingebouwd hebben in die sidepanel...die zwarte fanholders moeten dan toch weg?

Yor13, kun jij enkele (macro) pics posten van hoe jij die sidepanel eruit haalt door maar 1 molex eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Deathchant,

Ik heb wat foto's genomen en online gezet, kijk maar of je er wat aan hebt!

Afbeeldingslocatie: http://www.o2clockers.com/tweakers/stackert1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.o2clockers.com/tweakers/stackert2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.o2clockers.com/tweakers/stackert3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.o2clockers.com/tweakers/stackert4.jpg

@mods, ben nog ff bezig met de thumbnail maak meuk, pls be kind and patient!

Hopelijk is het goed zo?

Anyway, check ook even mijn pc-vloer!!!!

[ Voor 29% gewijzigd door Yor op 19-11-2007 12:13 . Reden: Thumbs gemaakt, hopelijk in orde? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RAMeijer schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:19:
Ik zag gisteravond dat alle klemmetjes aan de achterkant van de kast afgebroken of verdwenen zijn :')

Zo ruig doe ik er toch echt niet mee 8)7 :X
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:27:
[...]
Ja dat heb ik ook :| de rest is nog heel ;)

Heb zitten denken hoe ik dat een beetje kan fixen. maar dan moet ik zowat dat hele voorkant open maken...
Zo te zien is de bouw "kwaliteit" alleen maar minder geworden bij CoolerMaster. Het zijn mooie kasten om te zien en bieden veel functionaliteit, maar kwaliteit of ook maar enigszins aan standaarden houden zijn ze vergeten bij CoolerMaster.

Recentelijk heb ik mijn STC-T01 van nieuwe hardware voorzien, direct ook het achterpaneel met PCI/AGP/PCI-e sloten vervangen, zodat ik mijn strategisch geplaatste ringetjes kon verwijderen, door een uitvoering welke wel goed moeten zijn, maar helaas ik heb mijn VGA kaart weer deels moeten verbuigen (dusdanig dat het bracket niet meer met alle schroefjes aan de PCB vast gezet kan worden) de rest van de kaarten passen nu gelukkig wel beter.

Als ik naar twee midi torentjes kijk welke standaard door de winkelketen NoRRoD worden geleverd voor a €35, deze zijn kwa maten vele malen beter, hier past elke kaart gewoon netjes in. Dan mag CoolerMaster zich schamen, wanneer dat niet gaat met een kast welke tussen de €150,- en €200,- heeft mogen kosten.

Zonde van zo'n mooie ogende behuizing. :'(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Idd zeer zonde dat het bij sommige kasten niet past, kwalitatief (qua materialen) zit t bij mijn 830 imo toch wel goed in elkaar met dik aluminium en die steunbalken van een halve centimeter dik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dutch_Razor schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:24:
Idd zeer zonde dat het bij sommige kasten niet past, kwalitatief (qua materialen) zit t bij mijn 830 imo toch wel goed in elkaar met dik aluminium en die steunbalken van een halve centimeter dik :D
Het design en gebruikte materialen is over het algemeen dik voor elkaar, alleen laat CoolerMaster nogal eens een steek vallen bij de verwerking en afwerking, want je niet houden aan standaard maten is naar mijn idee op zijn zachtst gezegd niet erg handig. Helaas, want het kunnen echt super kasten zijn. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

YOR_13, thanks!

Zijn dit 120MM fans??? ik mis nog een foto van 140mm hierin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Ja dit zijn 120'ers...140 heb ik zelf niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb me zojuist een stacker aangeschaft, alleen ik heb 1 vraagje. Zitter er standaard fans bij of zal ik die lost moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Er zitten fans bij ;)

Edit:

Mocht er nog iemand twijfelen of er een Scythe Infinity / Mugen CPU koeler in de Stacker 83* past hier het antwoord op wat foto's van mijn 832:

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/PC/th_15092007370.jpgAfbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/PC/th_15092007350.jpgAfbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/PC/th_15092007355.jpg

Je kan dan geen fan meer tegenover de Infinity in die tray stoppen in de zijkant. Ik moest er zelfs een klein stukje afschaven wilde hij passen. Voordeel is wel dat hij de heatsink op zijn plaats houdt, mocht ie eraf willen vallen :P

Overigens best fijne gedachte, want de bevestiging met die 4 'push'clipjes vond ik nou niet echt stevig aanvoelen gezien het gewicht van dat ding.

[ Voor 96% gewijzigd door B-Buster op 27-11-2007 18:10 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Das dan wel jammer... na t zien van die foto besluit ik iig. geen 830/832 te kopen :( Weet iemand toevallig of dit in een Cosmos wel goed past dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50
Is de stacker over het algemeen nu een stille kast, of niet? Als je er een paar stille/normale 120mm fans in zet?

Ik heb namelijk nu een Yeong Yang cube, maar daar zit totaal geen airflow in. Het is naar mijn mening zonde om die kast dan weer te gaan verbouwen, dus wil ik eigenlijk een andere kast hebben.... maar die moet wel stil zijn, en 'n goede airflow hebben.
Nu twijfel ik 'n beetje tussen een Stacker en een Thermaltake Armor, of misschien wel 'n andere Coolermaster...

Iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Aangezien de zijkanten van mesh panelen zijn (en dus deels open) laten ze wel wat meer geluid door dan een dichte kast. Ik vind de mijne echter verre van luidruchtig met 4x 120mm fan (aan fancontroller, elk ong op 900rpm geloof ik).

Enige dat ik voornamelijk hoor is m'n videokaartkoeler, welke volgens de specs op 16dB zit.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fans zijn opzich wel stil op 7 Volt, maar als daar 4 HD's achter zitten dan hoor je ze wel hoor :/
Op 5 Volt booten ze bij mij niet ... gewoon effe testen zou ik zeggen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
zijn er hier ook mensen die last hebben van trillende zijpanelen? bij mij zitten ze erg los gaat om een stacker 832

• B-Buster
In het begin had ik wel wat last van resonatie door een van de hardeschijven, waardoor t rechter paneel inderdaad ging trillen. Was wel over als ik de kast wat naar links duwde.

Heb m'n Raptor echter in een silcencer gestopt en m'n opslagschijf hangt nu tussen van die NEXUS blokjes, waardoor die HDD behuizing van coolermaster eruit kon. Daarna had ik er geen last meer van.

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:40:
Das dan wel jammer... na t zien van die foto besluit ik iig. geen 830/832 te kopen :( Weet iemand toevallig of dit in een Cosmos wel goed past dan :?
Waarom ?? Ik had precies hetzelfde probleem. Oplossing: Gewoon alleen de onderste 2 fans gebruiken en de bovenkant openlaten zodat je ook nog in de kast kunt kijken 8)

Heb dus precies zoals hierboven beschreven ook de Scythe Infinity maar dan met een Green Led fan en tevens dezelfde ook aan de achterkant geplaatst. Hiervoor had ik 4 green Led fans in de zijkant zitten maar vindt het nu persoonlijk een stuk mooier 8)

En vertrouw me, in het echt zit het er nog mooier uit dan op de foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/Cooler%20Master%20Stacker%20830/Stacker%20830s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/Cooler%20Master%20Stacker%20830/Stacker%20830%20(2)s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/Cooler%20Master%20Stacker%20830/Stacker%20830%20(4)s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/Cooler%20Master%20Stacker%20830/Stacker%20830%20(3)s.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 14:32 ]

Verwijderd

Open
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/Cooler%20Master%20Stacker%20830/CM%20stacker%20830s.jpg

Zonder zwarte schuifplaat
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/Cooler%20Master%20Stacker%20830/CM%20stacker%20830%20(2)s.jpg

• B-Buster
Ziet er leuk uit zo met die groene LED fans. Heb zelf nog normale erin zitten, behalve dan de blauwe die standaard wordt meegeleverd. Misschien dat ik nog wat ga uitproberen met witte LED fans, lijkt me ook wel mooi.

Heb jij nog wat moeten bijschaven aan het plastic van die fantray? Bij mij kwam ie dusdanig tegen de Infinity aan dat ie er wat druk op uitoefende, dus heb ik er ik denk zo'n 2mm afgehaald op enkele punten.

Verwijderd

[b][message=29177596,noline]

Heb jij nog wat moeten bijschaven aan het plastic van die fantray? Bij mij kwam ie dusdanig tegen de Infinity aan dat ie er wat druk op uitoefende, dus heb ik er ik denk zo'n 2mm afgehaald op enkele punten.
Ik heb idd het middengedeelte van de plastic weg moeten schaven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear Costumers,

Finally after a long wait we received new stock of the multi- function fan window for the Stacker 83x series,

http://www.coolermaster.n...?cPath=57&products_id=211

Also the 12 CM fan bracket for the Cosmos is available,

Best regards,

Costumer service team.
Coolermaster-Europe B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:48:
[...]

Waarom ?? Ik had precies hetzelfde probleem. Oplossing: Gewoon alleen de onderste 2 fans gebruiken en de bovenkant openlaten zodat je ook nog in de kast kunt kijken 8)

Heb dus precies zoals hierboven beschreven ook de Scythe Infinity maar dan met een Green Led fan en tevens dezelfde ook aan de achterkant geplaatst. Hiervoor had ik 4 green Led fans in de zijkant zitten maar vindt het nu persoonlijk een stuk mooier 8)

En vertrouw me, in het echt zit het er nog mooier uit dan op de foto's ;)
Bedankt voor de foto's maar morgen komt mn Cosmos binnen :) Heb foto's gezien dat de Infinity daar prima in past. Nog een paar tientjes goedkoper ook, mooi meegenomen :)

edit:
iemand (stevemuller?) een idee waar die 12CM bracket voor de Cosmos voor bedoeld is ??

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 03-12-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:20:
[...]

Bedankt voor de foto's maar morgen komt mn Cosmos binnen :) Heb foto's gezien dat de Infinity daar prima in past. Nog een paar tientjes goedkoper ook, mooi meegenomen :)

edit:
iemand (stevemuller?) een idee waar die 12CM bracket voor de Cosmos voor bedoeld is ??
Ben benieuwd naar de Cosmos.. foto's zijn welkom 8)

Zit er op de Cosmos ook standaard een Side Tray ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Side tray? De Cosmos is juist bekleed met dempend materiaal aan de binnenkant dus een side tray voor fans zou zonde zijn. Ik vond de Stacker 830/832 erg mooi maar t stond me tegen dat ie zo open is. Als alles er in zit zal ik eens een foto maken (als ik t niet vergeet :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Zijn twee hele verschillende kasten. De een kijkt graag in zijn pc en heeft in de Stacker een prima kast, de ander wilt hem zo stil mogelijk en zie daar de Cosmos.

Ik vind die Cosmos ook wel een leuke kast, maarja hij is grijs en ik wil gewoon een zwarte dus ik hou het voorlopig fijn bij m'n 832.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zo is het maar net :) Het scheelt ook hoe de rest van je hardware er uit ziet denk ik. Mn Dell schermen zijn ook zwart/zilver en mn toetsenbord is zwart en mn wacom zilver dus met een zilver/zwarte kast past het perfect bij elkaar. Vind het overigens wel jammer dat de Cosmos geen uitneembare mobo tray heeft maar je kan niet alles hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hij is voornamelijk met het oog op stilte gemaakt. Zo'n uitneembaar tray is erg handig natuurlijk (tenzij je een Infinity hebt :P) maar je hebt daardoor wel sneller last van resonaties.

En klopt wat je zegt over de rest van de hardware / randapp. Bij mij is het voornamelijk zwart dus de 832 (en daarvoor zwarte Wave Master) past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Weet iemand wat precies het verschil is tussen de Stacker 810 en de Stacker STC-T01? Het scheelt zich toch zo'n €50 in het voordeel van de STC-T01. En de STC-T01 kan ook nog eens 2 PSU's kwijt, waar het rad dan evt. in zou passen. Dus snap niet waarom die ook nog goedkoper is, of is dat omdat ze van de voorraad af moeten? :)

De bedoeling is dat ik hier mijn complete WC setup in kwijt kan en voor zover ik kan zien gaat dat wel lukken met deze kast. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Sp33dFr34k op 06-12-2007 16:22 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 810 heeft twee 120mm outtake fans, verder is er weinig verschil.
Je kunt dus met een 810 een 120.3 en een 120.2 rad plaatsen zonder enige modding.. Dat kan bij geen enkele andere kast volgens mij, alleen van die MountainMods cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De Stacker STC-T01 is €50 goedkoper en is verder even groot, dus daar moeten die rads dan ook inpassen, toch? Ik denk dat dat verschil het wel waard is om de goedkopere variant te pakken, niet? Of zijn er nog meer redenen dan die ene 120mm fan extra? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Hopelijk heb je hier wat aan:

Afbeeldingslocatie: http://forum.coolermaster.com/files/810_vs_t01_v2.jpg

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kijk, daar heb ik zeker wat aan, dank! Nu nog even kijken of er nog ergens zo'n side panel met window te krijgen is, suggesties daarvoor hoor ik ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Bedoel je deze?
:)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, dat is 'm! Echter staan er wel 3 sterretjes bij (Products marked with *** dont exist in desired quantity in our stock.). Zal ze eens even mailen hoe het zit, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Graag gedaan.

Volgens mij hebben ze alleen de zilvere op dit moment.

(je kan ook zelf een windowed zijpaneel maken, heb ik ook gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je een zwart side panel wilt hebben, ben ik bang dat je deze zelf mag gaan maken. Cooler Master heeft maar heel even een zwarte uitvoering gehad en waarom deze nogsteeds op de site staat is mij ook een raadsel, deze wordt namelijk al een poos niet meer verkocht. Zelf wilde ik er
ook één, maar er is gewoon niet meer aan te komen. Cooler Master heeft hier wel meer last van overigens: slechte leverbaarheid en nu dus produkten aanbieden die ze niet meer hebben. :/

Edit: Sorry dat ik een beetje scepties ben, ondanks dat de CM Stacker serie heel mooie cases bevat kwa design zijn ze mij kwa kwaliteit toch iets tegen gevallen, zeker als je kijkt welke prijs je er voor betaald. Daarnaast is de leverbaarheid zoals ik al noemde ook niet altijd even goed,

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 07-12-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Die zwarte had een zilveren moeten zijn....

Kanttekening: De Stacker is al meer dan 2 jaar oud, dus daarom is oa de leverbaarheid ook wat minder dan gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gelukkig heb ik er nog geen besteld, dus als ze wel een zilveren window hebben neem ik die kast wel :)

Ik zie nu ook dat ze de zilveren versie op Salland hebben voor maar €86,95, wat toch best een nette prijs is voor zo'n beest van een kast. Kan er iig 2 radiatoren in kwijt en dat is het me al waard :)

Nu nog ff afwachten op het antwoord van Cooler Master, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Knud Gosens schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:06:
Die zwarte had een zilveren moeten zijn....

Kanttekening: De Stacker is al meer dan 2 jaar oud, dus daarom is oa de leverbaarheid ook wat minder dan gewenst.
Mijn Stacker heeft ook ongeveer die leeftijd, of-te-wel ik denk dat ik één van de eerste CM stacker bezitters ben en de leverbaarheid is vanaf het begin al niet super geweest, tenminste niet als je naar de STC-xxxx kijkt, de andere modellen heb ik niet veel ervaring mee, mar lees hier toch regelmatig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een vraag (en het antwoord kon ik niet vinden met google):
in mijn nieuwe to-come PC wil ik een Thermalright Ultra-120 eXtreme CPU koeling stoppen. Geeft dit geen problemen met de side-fans? Ik wil nl. alle 4 fans inzetten. Dus geen gevijl of in die geest. De kast is theoretisch breed zat, echter zulke grote jongens als de Thermalright heb ik nog niet gehad...
Wie o wie kan me hierop antwoord geven ;)
PS: omdat het waarschijnlijk toch een tijdje zal duren voordat een Q9450 zal komen, zal ik misschien de Q6600 kopen. Dat het wat meer stroom verbruikt, sobeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Je zou kunnen opzoeken of ie hoger of lager is dan een Scythe Infinity / Mugen. Als ie een centimeter lager is dan zou je de fan ertegenover gewoon kunnen gebruiken (al zit ie er dan nog altijd erg dicht op). Is die Thermalright net zo hoog of zelfs hoger, dan lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Misschien is dit hier al een keer gevraagd, maar ik heb het nog niet gezien. Ik heb een STC-T01, en wil deze voorzien van een (kleinere) 2e voeding. Nu weet ik dat de kast dit ondersteund (1 bovenin, waar nu mijn 1e voeding ligt, en onderin de kast de 2e).

Nu is mijn vraag, hoe koppel je die 2 voedingen onderling? Ik bedoel dus dat je met 1 knop beide voedingen aan kunt zetten. Is hier een standaard oplossing voor? Mijn beste gok is dat 1 van jullie me hier verder mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 18:55
Als het goed is heb je een verloop stekkertje bij je stacker gehad. Uit de startpost:
2 voedingen is wel leuk, maar hoe weet die 2de voeding dat hij samen met de 1ste aan moet springen ?
Daar hebben ze een leuk adaptertje voor bijgeleverd, je sluit beide voedingen erop aan en het einde gaat naar je moederbord. Zo kan je gebruik maken van de molexen en andere stekkers voor bv. extra HD's, koeling, noem maar op.
http://www.xbitlabs.com/i...ermaster-cmstacker/p2.jpg
Hier links onderin te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:47:
[...]
Heb zelf in een Stacker 832, een Tuniq tower 120 (is die niet even hoog??) en dan sluit de fan tray alleen als de positie van de CPU leeg blijft.
Een fan zou daar trouwens de airflow aardig verstoren als de CPU cooler recht naar achter blaast.
Al zou het kunnen, het is contra productief. 8)
Geen enkel probleem voor de overige drie fan's in de tray.
Ik wilde de cooler 90 graden draaien, zodat het naar de zijkant blaast+zuigt...
De Tunic Tower 120 kan maar op 1 manier ingezet worden... Ik heb/krijg 4 LEDfans: 2 rode en 2 blauwe. Ik wilde op de CPU plek een rode fan plaatsen waarbij de warme lucht UITgezogen wordt ;) Dat wordt dus zoeken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gekeken: Een tegenhanger is de Thermaltake MaxOrb met de maten 143(L)x144(W)x95.2(H).
Vergelijk ik dit met de Scythe Infinity/Mugen (125x116x160), dan kom ik ineens aan 64 mm lagere koeler MET behoud aan koelprestaties. De MaxOrb is wel een stukkie breder/langer. Over het geluid heb ik nog niets kunnen vinden.

[Update]
Het lijkt erop dat Zalman CNPS-9700 NT ook een goede alternatief is. De hoogte is welliswaar 142mm en kom dan aan 18 mm speling. Niet veel, maar toch een stille alternatief.

Graag reacties/ervaring. Let op: ik wil dus dat de 4 fans in de fan-racks geplaatst kan worden. WC is geen optie (geen zin om risico's te lopen en een radiator te plaatsen)...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Deismyna schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:30:
Als het goed is heb je een verloop stekkertje bij je stacker gehad. Uit de startpost:

[...]

http://www.xbitlabs.com/i...ermaster-cmstacker/p2.jpg
Hier links onderin te zien.
Sorry... :D Die had ik even over het hoofd gezien... Thanx voor de reply!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 14:21
hai guys

even vraagje: zijn de moederbord spacers van de 830 en van de STC-T01 hetzelfde?

update: ja dus.. ik had namelijk een mb tray besteld voor mijn 830 en daar zaten ze niet bij. maar ik heb er even een paar geleend van een stc-t01 eigenaar en dat past dus

[ Voor 48% gewijzigd door duikeend op 31-12-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik ga binnenkort de Stacker Evo 832 kopen en wilde weten hoeveel fans ik erbij moet kopen voor een goede airflow?

Er zitten er standaard 2 in, hoeveel extra kastkoelers heb ik nodig voor een complete en goede airflow in de kast?

Ik ga overklokken dus vandaar dat ik het even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Vandaag mijn Stacker STC-T01 binnen gekregen. Damn! wat is zo een ding groot _/-\o_ (Me 206BW lijkt ineens wel een game boy schermpje 8)7 )

Meteen even alles ingebouwd. Is nog best lastig. Voeding vastzetten (onderin) was best even werk en ook de floppy drive kwam ik echt totaal niet uit. Hoe die floppy moest heb ik uiteindelijk toch kunnen vinden in een post van iemand in een ouder Stacker Topic.

Maar al met al toch een zeer fijne kast. Lekker stil (fans zijn temp. gestuurd door me voeding), geen scherpe randje tegen gekomen en de kabels zijn vrij goed weg te werken.

Het enige nadeel is dat je meteen een halve hernia hebt als je hem op je bureau tilt :D

Voor G_M_C (en andere)

Verwijderd in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."

Edit: zie nu dat ik t alsnog anders heb gedaan. Ik heb hem gewoon vastgeschroefd. Vond het al zo gaar dat ik zoveel ruimte overhad aan de zijkanten, maarja heb helemaal niet aan die 2 plastic dingetjes gedacht die er nog tussen moeten. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Deismyna op 10-01-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:06:
[...] Hoe die floppy moest heb ik uiteindelijk toch kunnen vinden in een post van iemand in een ouder Stacker Topic. [...]
Zou je eventjes een link naar die post uit je history kunnen vissen, en die in je post kunnen editten ? Dan heb ik ook eventjes een voorbeeld.

(de floppy zit al heel erg lang fout ingebouwd bij mij, en ik heb nog geen goed voorbeeld gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:28
Klik
Ik vond het ook al raar dat mijn floppy drive er alleen maar op zn kop in wilde, maar zo moet het dus... Logisch is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
PowerUp schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:49:
Klik
Ik vond het ook al raar dat mijn floppy drive er alleen maar op zn kop in wilde, maar zo moet het dus... Logisch is anders.
Kijk eens twee berichten boven je? ;)

BTW, waarom is die 4-in-3 module zo verschrikkelijk slecht te verkrijgen?
Bijna nergens op voorraad. En als tie al op voorraad is, is het bij een winkel die niets anders heeft wat ik wil. En om nou 8 euro verzendkosten te betalen alleen voor een module die 11 euro kost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Bijna nergens op voorraad. En als tie al op voorraad is, is het bij een winkel die niets anders heeft wat ik wil. En om nou 8 euro verzendkosten te betalen alleen voor een module die 11 euro kost 8)7
Ik heb mij ogen op een andere optie;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8f0j6tes3zcWmwJuxpc0HWB6/full.jpg

Een stuk handiger om te kunnen hot-pluggen als je je HD wilt vervangen, of er ffies gewoon een HD-tje "erbij pluggen".

links:
http://www.chieftec.com/snt3141.html
pricewatch: Chieftec SNT-3141SATA Harddisk Rack (4x 3.5" in 3x 5,25")

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Deismyna schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:59:
[...]

4-in-3 module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Jah, ik heb hem wel bij meer shops gezien. Maar bij winkels als Azerty en Salland kan je ook nog eens een DVD brandertje of een HDD mee bestellen. En juist bij die winkels is tie niet op voorraad. Maarja, het zei zo, bij die Cooler Master Shop zijn die verzendkosten tenminste niet zo hoog.

Edit: Heb hem al gevonden bij Cool-Prices, stom dat ik daar niet eerder gekeken heb. 8)7
(en nu niet allemaal tegelijk gaan bestellen he, ik wil der ook nog 1tje :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Deismyna op 23-01-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
hoi knud

zou je is willen kijken naar ordernummer 1501? ik krijg geen reply op mijn mailtjes of iets terwijl ik al 3 weken geleden betaald heb!! ik had je ook al gemaild op je domeinnaam maar helaas geen response. ook cm laat niets horen.. ik ben je dan zeer dankbaar!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Hey,

heb net even gechecked, de order is binnen, maar verder geen betaling.
De shop neemt contact met je op, via het opgegeven email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
Dank je!!! ik heb namelijk al in december het overgemaakt en kreeg maar geen gehoor! ik wacht het even af ( kan ik eindelijk verder met mijn modprojectje.) reuze bedankt!!

Update: inmiddels contact gehad en het wordt uitgezocht.. wordt vervolgd

[ Voor 18% gewijzigd door duikeend op 24-01-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Gisteren mijn Stacker eens helemaal opgeruimd en de kabels zo goed als ik kon weggewerkt en ge-tie-wrapt. Meteen maar even de tweede 4-in-3 module ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/93/stackergy9.th.jpg

Ben wel tevreden met het resultaat nu. Zeker vergeleken met hoe het eerst was.

btw, gaat het inbouwen van een dvd drive in het aller bovenste slot bij jullie ook zo moeilijk? Bij mij was het frame naar binnen toe gebogen of zo, waardoor ik de drive er zowat in moest trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
netjes! lijkt trouwens wel of er meer ruimte is dan bij mijn 830 evo. is dat ook zo?
ik weet dat die oudere stacker iets hoger is, maar ik dacht dat de 830 juist weer wat dieper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:22:
btw, gaat het inbouwen van een dvd drive in het aller bovenste slot bij jullie ook zo moeilijk? Bij mij was het frame naar binnen toe gebogen of zo, waardoor ik de drive er zowat in moest trappen.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
krakbracket schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:26:
netjes! lijkt trouwens wel of er meer ruimte is dan bij mijn 830 evo. is dat ook zo?
ik weet dat die oudere stacker iets hoger is, maar ik dacht dat de 830 juist weer wat dieper was.
Geen idee eigenlijk, op de eerste pagina staan wel de maten van beide modellen maar de l x b x h verhoudingen zijn een beetje door elkaar gegooid. Wordt er niet echt duidelijker op.
En dat is normaal? :? Ik vind het maar raar... CoolerMaster verwachte zeker dat iedereen zijn Stacker op de grond zou zetten, en die module bovenin zou laten hangen of zo 8)7
Nou moet ik zeggen dat mijn bureau het gewicht van een stacker ook niet echt leuk vind :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:03:
En dat is normaal? :? Ik vind het maar raar... CoolerMaster verwachte zeker dat iedereen zijn Stacker op de grond zou zetten, en die module bovenin zou laten hangen of zo 8)7
Nou moet ik zeggen dat mijn bureau het gewicht van een stacker ook niet echt leuk vind :o
Ik zeg alleen dat het bij mij ook zo is, niet dat dat normaal is. Dit is niet het eerste puntje van kritiek dat over de afwerking van de stacker gezegd kan worden. De STC-T01 is conceptueel zeer goed, maar ondermaats qua afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikeend
Eindelijk mijn spulletjes binnen!! heeft even geduurd maar het is er. nogmaals reuze dank knud! _/-\o_

dankzij jou toch contact gekregen en bleek dat het een foutje was 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door duikeend op 05-02-2008 01:09 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste