AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
Waarschijnlijk wel, daarom krijg je er wielen bijDeismyna schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:03:
[...]
CoolerMaster verwachte zeker dat iedereen zijn Stacker op de grond zou zetten, en die module bovenin zou laten hangen of zo
Mijnes staat onder mijn bureau, moet zeggen dat dat erg prima werkt
Zie je nou wel dat op de grond onder het bureau beter werktDeismyna schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:03:
Nou moet ik zeggen dat mijn bureau het gewicht van een stacker ook niet echt leuk vind![]()
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:22:
[...]
Waarschijnlijk wel, daarom krijg je er wielen bij
Mijnes staat onder mijn bureau, moet zeggen dat dat erg prima werkt
[...]
Zie je nou wel dat op de grond onder het bureau beter werkt
Maar het is ook weer zo zonde om zo een mooie kast onder je bureau te 'verstoppen',
Keuzes.. Keuzes...

De link naar de CM shop is eerder gepost in dit topic. Je kunt hier al je onderdelen bestellen.MeijsteR schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:08:
Iemand enig idee waar ik de side panel voor 4 fans kan kopen? Ik heb de stacker 830.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
ik heb ook nog een vraagje over de Stacker 831,
zitten hier standaart wieltjes onder?
en kan je de mobotray omdraaien naar Reversed ATX? (dus gewoon ATX maar dan omgedraait
en hoeveel fan's kun je plaatsen zonder die Fan Tray aan de zijkant, en wat zijn de maten daar van?
Alvast bedankt
[ Voor 24% gewijzigd door schootje op 16-03-2008 15:47 ]
Wel moet het mogelijk zijn je tray zo te veranderen dat hij omgedraaid kan worden. Ik heb zat foto's voorbij zien komen waarbij men dat gedaan had.
Hoeveel fans je kan plaatsen zonder die tray hangt ervanaf wat je verder nog voorin je kast wilt hangen. Per drie 5.25" kan je 1x een 120mm fan hebben. Die zit ofwel bevestigd aan de HDD module, ofwel in een houdertje zoals er 4 van in die fan tray zitten. Je kan er max. 3 van boven mekaar voorin je kast hebben op die manier.
Verder heb je een outtake aan de achterkant, en kan je bovenin nog een fan hangen.
mischien weet iemand wel anders of er wieltjes bij zitten?
en anders, is de 830 Evo mischien beter,?
maar alvast bedankt
[ Voor 16% gewijzigd door schootje op 17-03-2008 17:00 ]
daar zitten in ieder geval wieletjes bij.schootje schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:51:
Oke bedankt voor de info
mischien weet iemand wel anders of er wieltjes bij zitten?
en anders, is de 830 Evo mischien beter,?
maar alvast bedankt
aangezien dat de meestuitgebreide is als ik die verglijking's tabellen zie;)
Verwijderd
Ik zat eens te denken hierover, nou wil ik een paar 120mm fans plaatsen voorin, maar die houdertjes..? Zijn die ook gewoon in de winkels verkrijgbaar want het lijkt mij noodzakelijk voor fans.B-Buster schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:44:
Hoeveel fans je kan plaatsen zonder die tray hangt ervanaf wat je verder nog voorin je kast wilt hangen. Per drie 5.25" kan je 1x een 120mm fan hebben. Die zit ofwel bevestigd aan de HDD module, ofwel in een houdertje zoals er 4 van in die fan tray zitten. Je kan er max. 3 van boven mekaar voorin je kast hebben op die manier.
Verder heb je een outtake aan de achterkant, en kan je bovenin nog een fan hangen.
Ik kan namelijk nu nergens normaal een fan bevestigen aan de voorkant, en vastplakken met plakband heb ik geen zin meer in.
Ik heb denk ik zo een houder gevonden.. is dit em? Voor de voorkant?

En die filters aan de voorkant, zijn die belangrijk voor de koeling? Of kan ik het er gewoon eraf halen, want dan is de luchtstroom veel beter volgens mij.
En is het mogelijk om op je zijpaneel 120mm fans te plaatsen ipv 80mm? Want in de mijne is er slechts plaats voor 1 80mm.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 18:00 ]
Dat houdertje voor een 80mm fan in de zijkant is echt verschrikkelijk jah. Als ik daar een fan in stop begint me hele kast te trillen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:19:
[...]
En is het mogelijk om op je zijpaneel 120mm fans te plaatsen ipv 80mm? Want in de mijne is er slechts plaats voor 1 80mm.

Echt jammer dat er niet gewoon standaard een ±25CM ventilator geplaatst is in dat zijpaneel, want daar is makkelijk plek voor. Maarja, gevalletje categorie gemiste kansen zullen we maar zeggen.
http://www.coolermaster.n...p?cPath=57&products_id=90
Is dezelfde bracket als die 4x in het zijpaneel zit. Filters zou ik er lekker in laten zitten.
Verwijderd
Verwijderd

Maar hoe is dat te realiseren, want ik neem aan dat ze het op een normale wijze hebben gedaan en niet met plakband of tape..
Misschien dat je aan zoiets wat hebt.

Zou je dan niet beter gewoon kunnen kiezen voor de originele 4-in-3 module?
[ Voor 39% gewijzigd door Deismyna op 23-03-2008 14:36 ]
Verwijderd
Mja dat is wel een optie ja, maar is er dan geen andere mogelijkheid hiervoor. Zoals een kliksysteem om die fans gewoon 'los' te koppelen aan de voorkant?Deismyna schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:35:
Die module die jij stuurt is nog duurder dan een 4-in-3 module van Cooler Master![]()
Zou je dan niet beter gewoon kunnen kiezen voor de originele 4-in-3 module?Daar zou je later nog een paar harde schijven in kunnen stoppen, mocht dat nodig zijn.
En zo een HDD module zie ik niet echt als een intake fan voor airflow voor in je kast, het is wel een intake maar dan puur voor de HDD koeling. Omdat die hardeschijven dan in de weg zitten, kan het nooit zo optimaal de hele kast van frisse lucht voorzien. Al helemaal niet als je 3 hardeschijven in een module doet!
Maar een extra HDD module zonder hardeschijven erin is wel een optie, alleen jammer dat ik aan de voorkant die ijzere plaatjes moet weg gaan halen voor betere airflow..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 11:32 ]
Past zo'n ding ook in een kast van een ander merk ( * Q zoekt dekking...
Ik heb nl al een kast met 3x 5.25 en daar wil ik 4 disks in kwijt. Dit is precies wat ik zoek.
Iemand een idee?
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Mijn nieuwe kast wordt een Coolermaster Stacker, dat is zeker
Alleen zit ik nog te twijfelen tussen de versie:
Vanaf het begin vond ik de 810 gewoon een überkast alleen door de robuuste uitstraling al. Maar met de komst van de 832 moet ik toegeven dat ik die ook wel mooi vind.
Nu wil ik de 832 wel eerst in het echt bekijken (de 810 heb ik al eens gezien en daar is niet zo veel bijnzonders aan qua vormgeving in vergelijking met de 832). Maar in geen een winkel waar ik geweest ben staan bigtowers opgesteld en als er al iets staat is het zeker géén Stacker 832.
Dus iemand een idee waar ik die mooie kast kan bewonderen in de omgeving van Zaltbommel?
Weet dat het een ongebruikelijke vraag is, maar ik ga niet blin €200,- via een site uitgeven natuurlijk
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
2 Kasten die ik heb getest :Q schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:38:
Ik heb een vraag over de 4-in-3 modules van deze kast.
Past zo'n ding ook in een kast van een ander merk ( * Q zoekt dekking...)?
Ik heb nl al een kast met 3x 5.25 en daar wil ik 4 disks in kwijt. Dit is precies wat ik zoek.
Iemand een idee?
Antec 1035B II => Perfect passend met Antec houders. Dit systeem hebben vele andere Antec/Chieftec/ThermalTake kasten ook dus ook in die moet het passen denk ik.
Cooler Master Centurion 5 => Als je maar 1 zijkant monteert en een beetje propt kan dat prima
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Even wat wiebelen met een tang en ze breken precies mooi af.Resistor schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:22:
Alleen hebben sommige kasten metalen lipjes waar de optische drives op steunen voordat je ze vastschroeft, deze moet je even weghalen.
Werkt nu als een zonnetje allemaal. Bedankt voor de tips!
Dus toen kwam ik op de Stacker 832 uit: ook een mooie kast.
Ik dacht altijd dat de Stacker 831 maar 6 keer een 5,25" bay had (dankzij de site van Alternate).
Nu heb ik al wat sites en dit topic doorgelezen en zo erachter gekomen dat de 831 en de 832 in principe exact dezelfde kast is. Alleen heeft de 831 een ander deurtje dan de 832 (832 is meer dicht en de 831 is open).
Enige verschil wat ik tot nu toe gevonden heb is dat de 832 wel die 4-fan-bracket heeft en de 831 niet.
Nu ga ik die bracket wellicht toch niet gebruiken omdat ik denk dat die intake fan voor, de exhaust achter in combinatie met de 135mm fan van de voeding en de 120mm fan op de Scythe Ninja wel voor voldoende koeling zorgen.
Dat fan-bracket los is €20,- bij de Cooler Master shop. Verschil tussen de 831 en 832 is ook €20,-.
Ik wil echter de deur van de 831 hebben omdat ik deze mooier vind. Deze is los te koop voor €15,-.
Aangezien ik dus de deur van de 831 wil en de 4-fan-bracket wellicht niet ga gebruiken is het toch de beste keuze om de 831 te kopen?
Of zie ik iets over het hoofd wat de 831 nog meer niet heeft op de fan-bracket na?
Edit:
Ik koop de 832 en dan het deurtje zoals in de 830 en 831 zit los.
Ik weet van mezelf dat ik spijt ga krijgen als ik dat fan-bracket/deurtje niet neem.
En de €15 die het deurtje van d 830/831 kost kan altijd later nog komen als ik uit ben gekeken op de huidige deur.
Keuze om de fan-bracket toch te gaan gebruiken is omdat ik de Scythe Ninja als processor-koeler heb en deze zonder fan daaraan wil gaan gebruiken. De fan kan niet op de normale plaats namelijk omdat ik OCZ Reaper geheugen heb met een hoge heatsink. En de fan van de Scythe overlapt de geheugenbankjes 1 t/m 3
[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 08-04-2008 16:54 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Na een tijdje gegoogled te hebben, heb ik nog altijd geen antwoord gevonden..
Er zit trouwens ook nog een stekkertje in voor optisch geluid, en daar komt deurtje ook niet tegenaan. Je hebt dus aardig wat ruimte achter dat deurtje.
[ Voor 5% gewijzigd door B-Buster op 20-04-2008 01:43 ]

echt respect voor de gruwelijke modders hierzo.
heb hem in mijn 830 zitten en volgens mij heb je, ondanks dat de deuren er iets anders uit zien, ongeveer net zoveel ruimte. moet dus passen!Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:36:
Ik heb hier al een tijdje de Stacker 832 staan (nog in de doos). En nu vroeg ik me af of de zal zalman ZM-MFC1 plus fancontroller er in past. Ik vraag me namelijk af of de draaiknopjes het deurtje niet blokkeren?
Na een tijdje gegoogled te hebben, heb ik nog altijd geen antwoord gevonden..
Valt me trouwens op dat de scythe 8 graden minder koelt dan de vendetta, terwijl deze toch groter is.
bron: best cpu cooler performance Q1 2008
--edit, ik zie net dat ik verkeerd keek, de vendetta 2 is 159mm:
Heatsink Dimensions:(W)120 x (H)50 x (D)159mm
Als ik het goed heb dien ik er dan 1 fan uit te laten?
[ Voor 18% gewijzigd door marko77 op 28-04-2008 19:37 ]
Lijkt me opzich toch wel een goed plan, aangezien je anders de airflow richting of van de cpu koeler nogal verstoord als je er recht boven een fan in stopt.
Met mijn nieuwe moederbord (Asus Striker Extreme) kan ik de firewire conntector van het front-panel niet meer aansluiten. De kabel is namelijk te kort.
Nu heb ik een tijdje geleden op de shop van Coolermaster een firewire verlengkabel gezien, echter deze was "limited quantity". In ieder geval staat hij er nu niet meer op.
Op Google gezocht op zowel firewire kabel als op interne firewire kabel als op internal firewire cable en nog wat meer varianten. Enige resultaat: een paar Amerikaanse shops die zo'n kabel hebben. In Europa kan ik in ieder geval niets vinden.
Hebben meer mensen hier problemen mee, en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn cosmos kast laatst. Gewoon even mailen naar techsupport van CM dat je de kabel niet op je moederbord aangesloten krijgt omdat hij te kort is. Doe dit samen met je naam en adres en dan krijg je 2 tot 3 dagen later een verlengkabeltje voor niets binnenGertjanO schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:19:
Ik heb alleen een ander probleem met mijn STC-01.
Met mijn nieuwe moederbord (Asus Striker Extreme) kan ik de firewire conntector van het front-panel niet meer aansluiten. De kabel is namelijk te kort.
Nu heb ik een tijdje geleden op de shop van Coolermaster een firewire verlengkabel gezien, echter deze was "limited quantity". In ieder geval staat hij er nu niet meer op.
Op Google gezocht op zowel firewire kabel als op interne firewire kabel als op internal firewire cable en nog wat meer varianten. Enige resultaat: een paar Amerikaanse shops die zo'n kabel hebben. In Europa kan ik in ieder geval niets vinden.
Hebben meer mensen hier problemen mee, en hoe hebben jullie dit opgelost?
Goeie service
Get Airflow, save the world.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
heb gister van freezing-hardware nog een mail teruggehad dat ze binnen de 5 dagen leverbaar zouden zijn, maar nogaltijd een onzekerheid vanwege de grote schaarste.marko77 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:23:
Ik ben ook aan het kijken of de 832 ergens te koop is, maar heel veel shops hebben deze niet eens in het assortiment. Als iemand tips hierover heeft, gaarne
Raar van coolermaster, ofwel is er een belachelijk grote vraag naar die cases en moeten ze de machines nu weer opstarten ofwel geven ze ons valse hoop..
Get Airflow, save the world.
Ik wil denk ook over gaan stappen op de cosmos S, die ziet er net iets strakker uit.
mijn stacker 830 van binnen. side window zelf gemaakt voor 9 euro.
2x 120mm fan onderin geplaatst door een paar gaten onderin te boren.
http://img139.imageshack.us/my.php?image=afb014nq7.jpg
van buiten
http://img505.imageshack.us/my.php?image=afb004xh9.jpg

http://img505.imageshack.us/img505/4760/c3kstabielyg2.jpg
plaatje orthos stabiel
Setup is trouwens.
gigabyte P35-ds4 rev 1.1
E6850 @ 3.8 ghz + Scythe infinity (3fans; 2x120 & 1x80)
OCZ Reaper hpc
2x 1024mb pc8500, 2gb (deze binnenkort vervangen voor nog een kit zoals die hieronder)
2x 2048mb pc8500, 4gb
Coolermaster real power 550w
8800gt sparkle + thermalright hr-03-gt & 120mm nexus fan.
LG dvd drive
Zalman fancontroller.
2x samsung spinpoint F Dt HD502LJ (2x 500gb raid 0)
1x samsung T166 (500gb)
1x seagate Barracuda 7200.10 320gb
nog aardig wat fans erin zitten varierend van zalman, nexus, coolermaster tot aan scythe fans.
1 scythe fan heeft trouwens een rpm van 3000 (ultra kaze 3000, gelukkig is deze regelbaar anders was me pc weggevlogen)
mijn vraag was dus (om ff terug te komen op punt) of het makkelijk is om er waterkoeling in te plaatsen (zowel GPU als CPU) aangezien het warme weer eraan komt, en soms kan mijn pc irritant veel geluid maken met 10 fans.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben in een stacker 830?
En helaas, Coolermaster heeft ze zelf ook niet meer. Ik denk dat ik maar zonder ga doen.R-Alph schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:28:
[...]
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn cosmos kast laatst. Gewoon even mailen naar techsupport van CM dat je de kabel niet op je moederbord aangesloten krijgt omdat hij te kort is. Doe dit samen met je naam en adres en dan krijg je 2 tot 3 dagen later een verlengkabeltje voor niets binnen
Goeie service
Wel trouwens snel en netjes een bericht terug gekregen.
Heeft iemand wellicht meer info over de verschillen tussen de 2? De Evo is wél goed leverbaar volgens mij dus dan is het makkelijk kiezen (en zilver is ook mooi
Hiervoor wil ik de i/o controller nemen die ik een poosje terug bij de parts shop heb gezien, die controller kan op de plaats van de 80mm fan. Echter kan ik nu die i/o controller niet meer vinden! In de openings post staat een link om dat ding zelf te maken, maar die link werkt niet (meer).
Nu is mijn vraag: Is die i/o controller nog wel te krijgen, zo ja waar?
En als dat niet meer het geval is, wat is dan de link om hem zelf te maken? en heeft iemand hier ervaring mee?
ps: ik heb helaas geen artikel naam....
[ Voor 3% gewijzigd door pcprutser op 10-06-2008 18:10 ]
http://www.coolermaster.n..._info.php?products_id=134
Maar als ik de foto's goed bekijk zie ik:
-geluid in/out
-firewire
-2x usb
-drukknopje
Maar waar is het drukknopje voor? ik neem aan om de pc mee in te schakelen, maar ik wil de pc ook kunnen resetten, daar kun je losse knopjes voor bijbestellen, maar is het mogelijk om dat in te bouwen? of zit er onderop dat ding al een printplaat oid die dat verhinderd?
Verwijderd
Verder moet je voor power en reset knop zelf gaan modden. Heb hier zelf in dat i/o ding, het stukje printplaat waar powerknop, resetknop, powerled, en HDled in zijn geheel bij bevestigd. Gewoon in de alu-plaat gaten boren op de juiste plaats en met de juiste diameter waar de knoppen en ledjes komen en met afstandshouder de ganse PCB langs de binnenkant met wat afstandshouders tegen die alu-plaat plakken. Zag er best goed uit, maar ben terug naar originele setup gegaan omdat mijn case onder een te lage tafel kwam waardoor ik niet aan de USB poorten kon.
over de hoogte hoef ik mij geen zorgen te maken mijn bureau is hoog zat ervoor
Ik zoek dus eigenlijk verlengkabeltjes, intern voor de 2x5pins HD Audio en 2x5 pins Firewire aansluiting. Iemand een idee waar ik dit zou kunnen krijgen?
Lijkt allemaal te passen zo te zien
Die aansluitingen moeten wel op een hele gekke plek zitten wil het allemaal niet passen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb hetzelfde gehad met mijn FireWire kabel. Maar aangezien ik deze nooit gebruik (of nog niet gebruik) heb ik deze eruit gelaten. Dus het klopt wel wat je zegt...bozotheclown schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:12:
Hey, is iemand anders dit ook tegengekomen? Ik heb de Stacker STC-T01 en in combinatie met mijn XFX 680iLTsli zijn zowel de HD Audio als de Firewire kabel voor aansluiting op het frontpanel te kort. Weet je wel? Front panel, helemaal bovenin en aansluiting op het mainboard, onderaan het mainboard:)
Ik zoek dus eigenlijk verlengkabeltjes, intern voor de 2x5pins HD Audio en 2x5 pins Firewire aansluiting. Iemand een idee waar ik dit zou kunnen krijgen?

De gele vlakjes geven aan waar de aansluitingen zitten. Toch jammer dat ik ff een fototje moet maken om ervoor te zorgen dat het begrip te kort, duidelijk overkomt
De firewire kabel is ongeveer 15 centimeter te kort en de audio kabel is ongeveer 18cm te kort.
Als ik de boel BTX zeg maar, dan zijn de kabels lang genoeg maar de videokaarten zijn dan warmer en het stof kan er zo in vallen van bovenaf. Daarnaast is de extra 12v voedingslijn (8pins) dan te kort.
De Voeding onderin de kast zou dat oplossen maar dan zorgt de PSU ervoor dat de cpu warmer is dan als de voeding bovenin zit.
nero355 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:10:
http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_680_lt/4.htm
Lijkt allemaal te passen zo te zienKan je anders aangeven wat het probleem qua afstand ?
Die aansluitingen moeten wel op een hele gekke plek zitten wil het allemaal niet passen
[ Voor 18% gewijzigd door bozotheclown op 24-06-2008 13:43 ]
1. Lekker solderen.
2. Mail eens naar fabrikanten van kasten die als het ware een soort "tussenkoppelstukje" dit heb ik zojuist zelf bedacht
Zoiets was geloof ik in een T.net Review te zien, maar kan het effe niet vinden.
Verder vond ik dit : USA Shop die iets heeft, maar dit kan je niet helemaal uit de brand helpen vrees ik.
Jawel, dit zijn juist de kabels die ik zoek. En deze shop heeft ook FireWire verlengkabels. Maar om nu 1 kabel á 5 euro af te rekenen met mijn Creditcard en uit Amerika te laten komen???nero355 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:26:
Je hebt denk ik 2 opties :
1. Lekker solderen.
2. Mail eens naar fabrikanten van kasten die als het ware een soort "tussenkoppelstukje" dit heb ik zojuist zelf bedachthebben bij de kabeltjes die van het front panel naar het moerderbord gaan. Hopelijk hebben zij dan ook een wat langere versie ervan ergens liggen
Zoiets was geloof ik in een T.net Review te zien, maar kan het effe niet vinden.
Verder vond ik dit : USA Shop die iets heeft, maar dit kan je niet helemaal uit de brand helpen vrees ik.
Ik kon de kabels maar op 1 manier laten lopen, anders zouden ze niet passen
Wat ik wel net zat te denken : Kan je die Front Panel niet gewoon een stukje naar beneden verplaatsen ?? Lijkt me het makkelijkst
Thx voor de tips
nero355 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:11:
Oww ... kan maar niet die Review vinden
Wat ik wel net zat te denken : Kan je die Front Panel niet gewoon een stukje naar beneden verplaatsen ?? Lijkt me het makkelijkst
Gewoon 4 schroeven waar het mee vast zit.
Succes!!
[ Voor 17% gewijzigd door Klaas_V op 24-06-2008 18:30 ]
Alleen die link naar de how-to is doodAch kon ik maar 12 bays gebruiken, dan kon ik dankzij vier 4-in-3 modules makkelijk 16 HD's plaatsenMaar die control panel moet ik ergens kwijt en ik heb geen zin in mijn case te zagen.
Waarom doe je dat dan niet ?! Coolermaster voorziet een leuke how-to ! Door gebruik te maken van een 80mm control panel van een andere CM case kan je de fan aan de bovenkant vervangen door een control panel ! Mits wat extra stappen kan je ook je power en reset knoppen mee overdragen !
[ Voor 70% gewijzigd door pcprutser op 26-06-2008 18:22 ]
Jep, hij past in de Cosmos S.Bonflex schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:30:
Weet iemand of de cooler Master Stacker 4in3 Module ook uitwisselbaar is met de Cosmos S? De Cosmos S lijkt me wel een leuke kast, maar heeft wel weinig ruimte voor HDD's. Als dat niet het geval is ga ik toch een Stacker kopen waarschijnlijk.
In eerste instantie gevraagd naar een how-to, maar die hadden zij niet (blijkbaar, in de openingspost staat de how-to toch echt naar de coolermaster website maargoed...).
Er is werd aangeboden om bij mijn bestelling een extra cover te doen van de i/o set, zodat ik zelf de mod kan maken
Vandaag besteld en m'n ordernummer doorgegeven, nu even afwachten
Zodra ik het zooitje binnen heb zal ik die mod gaan maken (heb toch vrij van school) (tussen het werken door
Wordt vervolgd dus...
Ik zou een 2e plaatje zonder kabels krijgen, maar ook de 2e had de kabels bij zich, keurig in het zilver! Dus aan de partshop zal het niet liggen want die deden keurig netjes wat ze beloofd hadden (dat de kabels er wel bij zaten bij het 2e plaatje, kun je geen gebrek noemen
Zometeen maar aan de mod beginnen
Edit = toevoeging:
't is later geworden dan ik dacht
Ik zal morgen (of overmorgen) de tijd (en moeite) nemen om een uitgebreidde how-to te schrijven
[ Voor 27% gewijzigd door pcprutser op 16-07-2008 23:02 ]
ik zit alleen te twijfelen tussen een zilvere 831 of de Nvidia 832.
maar ik weet niet welke toetes en belles je bij de Nvidia variant krijg (4fan zij bracket removal moederbord tray.) pixmania die hem als enigste nog op vooraad heeft weet het ook niet
groetjes
Renaldo
Alle Stacker 83x kasten hebben een removable m/b tray.
Alleen, ik zie net dat die fan met plastic splitpennen ofzo aan het 4in3 ding vast zit. Geen idee hoe ik die los krijg, en al helemaal niet hoe ik de nieuwe fan er in krijg, aangezien ik natuurlijk niet dezelfde pennen heb
Flap
En die pennen is niet zo moeilijk: je gebruikt gewoon 4 M5 (dacht dat het M5 was (A)) boutjes + bijbehorende moertjes, hoef je je daar de volgende keer geen zorgen over te maken
Ik heb de vier 120mm fans vervangen door Enermax fans, waarvan drie t.b.v. de 4in3 device modules.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Anders had ik met boutjes lopen prutsen
Flap
prutsen doen tweakers toch altijd (A)UDuckling5 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:19:
PD2JK bedankt voor je tip!![]()
Anders had ik met boutjes lopen prutsen
Hier mee doel ik dus op de twee fans achter, PSU bay boven weghalen en nog wat aanpassingen.
Alleen weet iemand hoe ik de voeding moet monteren?
Met de fan naar boven of naar beneden (en dan een beter breathing hole erin zagen?).
Ik houd jullie op de hoogte.
[ Voor 3% gewijzigd door wavemaster100 op 06-09-2008 23:54 ]
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Kennen jullie toevallig nog een webshop die ze heeft. Google vindt alleen Kelkoo, maar daar kom je weer bij EMPC uit. (die ik net heb gemailt)
Verwijderd
Even rondkijken bij de bekende grote webshops en je moet zoiets wel kunnen vinden denk ik.
Iemand nog een onbekende maar toch betrouwbare shop waar ze de zwarte sidepannels verkopen?
[spuit 11 mode] heb er hier nog wel eentje liggen die ik je best wil opsturen tegen verzendkosten. heb hem ooit eens gebruikt in een krappe HP oem, maar heb wel mijn vraagtekens bij het nut. ik had namelijk het idee dat de luchtverplaatsing er niet veel mee opschoot, omdat de aan of afvoer uiteindelijk toch door 80mm moet.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:31:
Ik heb een vraagje over de stacker STC-T01. Aan de zijkant is er nog een mogelijkheid om een 80mm fan te plaatsen, maar ik zou daar een 120mm fan willen plaatsen. Zijn daar bepaalde onderdelen voor beschikbaar?
maar je mag hem zo hebben om het zelf te proberen! [spuit 11 mode off]
zij er hier mensen met een eventuele oplossing of?
ik hoor graag van jullie
Enniewee, weet iemand of je de Cooler Master STB-3T4-E3-GP 4-in-3 Device Module ook in de Stacker STC-T01 kunt plaatsen, of dat je daarvoor per sé de SPB-3T4-E1 moet gebruiken?
Die laatste is wat zeldzaampjes de laatste tijd namelijk en ik heb er eigenlijk 2 nodig.
Verwijderd
Ik zag net in de V&A iemand die in ieder geval 1 4-3 module voor de STC-01 te koop aan te bieden had. Wellicht dat je daar iets aan hebt ?JWfx schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:46:
Wow, vette kick!![]()
Enniewee, weet iemand of je de Cooler Master STB-3T4-E3-GP 4-in-3 Device Module ook in de Stacker STC-T01 kunt plaatsen, of dat je daarvoor per sé de SPB-3T4-E1 moet gebruiken?
Die laatste is wat zeldzaampjes de laatste tijd namelijk en ik heb er eigenlijk 2 nodig.
Beetje vage review, maar daar staat in feite dat het gewoon past, zoals ik stiekem ook verwacht
En anders mag je wel 2 van die nieuwe naar mij sturen dan krijg je 2 oude van mij terug
Klopt, maar ik heb er 2 nodig, dus ik kijk het nog even aan.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:12:
[...]
Ik zag net in de V&A iemand die in ieder geval 1 4-3 module voor de STC-01 te koop aan te bieden had. Wellicht dat je daar iets aan hebt ?
Het eerste bod is trouwens van mij.
Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik maar gewoon 2 nieuwe bestel. Passen die niet, dan kom ik bij je terug!nero355 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:31:
productreview: Cooler Master 4-in-3 Device Module review door SouLLeSSportal
Beetje vage review, maar daar staat in feite dat het gewoon past, zoals ik stiekem ook verwacht
En anders mag je wel 2 van die nieuwe naar mij sturen dan krijg je 2 oude van mij terug
Nevermind, heb inmiddels de Coolermaster Webshop gevonden
[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-05-2009 09:44 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Ik zou namelijk graag een CM Stacker 830 front panel/deurtje willen hebben in het zwart, maar is nergens bestelbaar. Iemand tips waar ik zo'n deurtje kan bestellen?