Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:06
Pilske schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:13:
Damn .. ik heb m'n 832 binnen en ik moet zeggen .. wat 'n kast.

Maar er is een ding wat mij ontzettend irriteert, namelijk dat je behoorlijk veel door het rooster in het zijpaneel ziet, en dus ook de (vind ik persoonlijk) lelijke zilveren binnenkant.

Nou heb ik daar dus 'n simpele oplossing voor gevonden, namelijk de binnenkant gewoon matzwart verven :D en dat ga ik dus ook zeker doen, ik zoek alleen eerst misschien ff iemand die dat al eens uitgevoerd heeft. In de stacker topics heb ik eigenlijk niemand gevonden, ik dacht wel dat ik het 'n keer gehoord had maar ik weet alleen niet meer waar.

Dus heb jij je Stacker 832 zwart geverfd van binnen laat het mij dan even horen hoe je dat gedaan hebt en waarmee enz enz enz :*) zou ik nogal fijn vinden !!
Mooie kast, en het verven is je ook goed gelukt.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:58
Wat zijn nou precies de verschillen tussen de STC-T01, de RC-810 en de RC-820?

Vond die comparison tabel niet echt de bom. Ondanks dat de RC serie nieuwe zou zijn, heeft de STC-01 wel een extra blowhole en mogelijkheid voor die axiale ventilator (die op zich best prima moederbord onderdelen schijnt te koelen). Ik neig nu toch meer naar de STC-T01, die is nog goedkoper ook.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gaande op de spec sheet ondersteunt de 810 meer mobo types, de 820 alleen BTX versies, en de T01 meer de algemenere maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Dutch_Razor schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:23:
Ik heb het even nagevraagd bij CM, en het blijkt dat je zelfs de gehele behuizing los kan krijgen ;)

De partshop heeft ze aangevraagd maar ze waren niet op voorraad, dus hij zou dr wel aan moeten komen, het duurt alleen even omdat ze meerdere onderdelen tegelijk verschepen.

Het ding schijnt trouwens een fan tray te zijn ;)
Op die CM partshop zou ik maar niet wachten als ik jou was, Ik wacht nou al 2 maanden op mn bestelling, + 2 PCI brackets en 10cm koelers voor mn Hyper 6+ :'( , Schandalig gewoon, e-mailen, bellen heeft geen zin...

Wat is dat toch met Coolermaster en leverbaarheids problemen :?

Geen kwaad woord over de producten van CM hoor maar om er aan te komen kost heel wat tijd B) :Z

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Spijtig om te horen.

Ik zal eens vragen waarom het is blijven liggen.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Knud Gosens schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:33:
Spijtig om te horen.

Ik zal eens vragen waarom het is blijven liggen.
Hi Knud :w

Werk je bij CM toevallig...?, Dat zou mooi zijn :P

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar het order nummer is: 650

Ik heb ook al eens gebeld hierover een dag of 10 geleden en zou ook terug-ge-e-mailed worden omdat ik speciale onderdelen nodig heb en dat moesten ze ff checken maar heb niks gezien tot zover :'(
Ik heb toen met iemand gesproken over o.a. de Geminii koeler i.c.m. geheugen dat eronder zou passen en over de 10cm koelers voor de hyper 6+

Later ook nog een e-mail via de webshop maar ook daar geen reaktie op :N

Wel moet ik nog ff zeggen dat verder de telefonische hulp toppie is, ze hebben me in het verleden vaak geholpen met allemaal vragen, alleen wel balen dat de bestelling zo lang duurt.

igg super bedankt als je het ff zou willen checken, Schud ze maar eens goed wakker daar *O*

[ Voor 13% gewijzigd door crack_en_hack op 12-07-2007 18:19 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ja ik werk er toevallig ;)

Ik heb even je order opgezocht. Waarom de vragen niet beantwoord zijn weet ik niet. Maar hier in ieder geval de antwoorden:
De brackets doen we erbij (die zijn (altijd) kosteloos). De zijpanelen hebben we helaas niet meer. Sorry.

Ik heb geprobeerd ook je andere email te vinden, maar dat is me niet gelukt.
Moest je ook nog Hyper6+ fans hebben? Die hebben we er nog maar een beperkt aantal.

Als dit zo je order is, moet je hem betalen (bank gegevens heb je ontvangen bij je order) en dan wordt ie in principe volgende week behandeld en verstuurd.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Knud Gosens schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:27:
Ja ik werk er toevallig ;)

Ik heb even je order opgezocht. Waarom de vragen niet beantwoord zijn weet ik niet. Maar hier in ieder geval de antwoorden:
De brackets doen we erbij (die zijn (altijd) kosteloos). De zijpanelen hebben we helaas niet meer. Sorry.

Ik heb geprobeerd ook je andere email te vinden, maar dat is me niet gelukt.
Moest je ook nog Hyper6+ fans hebben? Die hebben we er nog maar een beperkt aantal.

Als dit zo je order is, moet je hem betalen (bank gegevens heb je ontvangen bij je order) en dan wordt ie in principe volgende week behandeld en verstuurd.
8) Jep, die bestelling + 2 van die PCI brackets is wat ik nodog heb :9

Die Hyper 6+ fans:

* Zit daar ook een fangrill en de juiste schroefjes bij...?, Ik kan me herinneren dat er van die lange schroeven bij zitten.

* En wat kosten die per stuk...?, Zelf heb ik 3 nodig, maar 2 of 3 extra als reserve zou niet verkeerd zijn :), Gaat 5/6 stuks lukken...?

d:)b Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Nee het zijn echt alleen de fans. Heb er helaas maar eentje liggen. Die zou €5 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Knud Gosens schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:45:
Nee het zijn echt alleen de fans. Heb er helaas maar eentje liggen. Die zou €5 kosten.
Ok, doe die er dan maar bij :p, ik zal vandaag het bedrag over maken + die 5 Euro.

Vergeet dan niet deze + 2 van die PCI brackets erbij de doen :+

Bedankt nogmaals d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Laat even weten als je betaald hebt. De Fan + brackets (2x) liggen iig klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Knud Gosens schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:10:
Laat even weten als je betaald hebt. De Fan + brackets (2x) liggen iig klaar.
Betaald 8) via Postbank (internet bankieren), dus het zou er als het goed is al gelijk op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
Knud Gosens ik heb een vraag voor jou. Verkoopt Coolermaster de side fan brackets ( voor 4 fans aan de zijkant), die standaard zitten op een 830 ook appart? Ik heb namelijk een 831 en zou graag zo'n bracket hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb ik gewoon pech met mijn oververhitte schijven in een 4-in-3 module, of is het nou echt te krap.

'opeens' kreeg ik problemen met mijn harde schijven, in 1x 2 van de 4 schijven (de middelste) kapot, toen ik ze voelde waren ze aan de achterkant te heet om aan te raken, terwijl de ventilator gewoon 100% draaide.
Ik heb het idee dat er niet echt veel lucht doorheen komt, ik heb de metalen roosters al op dag 1 dat ik de computer had (1,5 jaar) er uit gehaald, en regelmatig de roosters van stof ontdaan.
Het is maar een spleetje van een paar mm tussen de schijven, de bovenste en onderste hebben meer ruimte tot de boven- en onderkant.

Nu weer e.500,- verder (5 nieuwe schijven nodig, 4 voor de RAID set (DiamondMax 10's zijn moeilijk te vinden, en ik vertrouw de overgebleven 2 ook niet meer, 1 geeft al problemen) en 1 om de data mee te backuppen :X
Ik dacht altijd dat RAID 10 veiig was, en dat ik na verloop van tijd mijn beide 4-in-3 modules kon gebruiken, maar dat gaat helaas niet door, ik raak een beetje mijn vertrouwen kwijt. Dan maar 2 schijven per module, en dat was dus niet de bedoeling.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Resistor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:12:
Heb ik gewoon pech met mijn oververhitte schijven in een 4-in-3 module, of is het nou echt te krap.

'opeens' kreeg ik problemen met mijn harde schijven, in 1x 2 van de 4 schijven (de middelste) kapot, toen ik ze voelde waren ze aan de achterkant te heet om aan te raken, terwijl de ventilator gewoon 100% draaide.
Ik heb het idee dat er niet echt veel lucht doorheen komt, ik heb de metalen roosters al op dag 1 dat ik de computer had (1,5 jaar) er uit gehaald, en regelmatig de roosters van stof ontdaan.
Het is maar een spleetje van een paar mm tussen de schijven, de bovenste en onderste hebben meer ruimte tot de boven- en onderkant.

Nu weer e.500,- verder (5 nieuwe schijven nodig, 4 voor de RAID set (DiamondMax 10's zijn moeilijk te vinden, en ik vertrouw de overgebleven 2 ook niet meer, 1 geeft al problemen) en 1 om de data mee te backuppen :X
Ik dacht altijd dat RAID 10 veiig was, en dat ik na verloop van tijd mijn beide 4-in-3 modules kon gebruiken, maar dat gaat helaas niet door, ik raak een beetje mijn vertrouwen kwijt. Dan maar 2 schijven per module, en dat was dus niet de bedoeling.
Heb je je 12cm fan wel goed erop gezet dat die de lucht erin blaast i.p.v. eruit...?, Ik heb nog nooit gehoord van dit probleem namelijk.

Hoe warm mag een schijf eigenlijk worden zonder dat het schadelijk is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Ik heb precies hetzelfde 'n keer gehad, ook 4 schijven erin en de fan draaide ook ... ineens begint 1 vd 3 schijven die in raid 0 draaien te piepen en te tilten.

De schijf kon niet meer opspinnen en het klonk allemaal heel erg ... kapot :| toen heb ik in 'n reflex reactie de HDD in 'n antistatische zak gedumpt helemaal dicht getaped en 'n uur in de vriezer gelegd .. na dat uur eruit gehaald en nog bevroren aan m'n systeem gehangen

*piep* daar was de post vd bios, raid 0 set finished blaat blaat ik dus snel al m'n gegevens backuppen en maar wachten tot de schijf self destruct zou doen.

* Pilske wacht nog steeds :P

(iedere dag wel 'n backupje vd belangrijkste bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Samson_1990 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:56:
Knud Gosens ik heb een vraag voor jou. Verkoopt Coolermaster de side fan brackets ( voor 4 fans aan de zijkant), die standaard zitten op een 830 ook appart? Ik heb namelijk een 831 en zou graag zo'n bracket hebben.
He Samson, Noem me maar gewoon knud (al is er nog iemand op got die zo heet)

Nee, die verkopen we nog niet. Ze zijn besteld, maar het duurt helaas langer dan verwacht voordat we ze hebben. Als we ze hebben, komen ze op de online shop

@Resistor: Thuis heb ik er 3 in zitten en dat gaat eigenlijk heel goed, ze blijven goed koel en de fan draait op 1200rpm. Je had al wel die metalen plaatjes eruit gehaald las ik, dus daar kan het niet aan liggen. Er passen er wel vier in, maar dat is echt aan de krappe kant, ivm airflow.
Er komt wel een ALU versie, daarin zou het net even beter moeten gaan (koeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Pilske schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:51:
Ik heb precies hetzelfde 'n keer gehad, ook 4 schijven erin en de fan draaide ook ... ineens begint 1 vd 3 schijven die in raid 0 draaien te piepen en te tilten.

De schijf kon niet meer opspinnen en het klonk allemaal heel erg ... kapot :| toen heb ik in 'n reflex reactie de HDD in 'n antistatische zak gedumpt helemaal dicht getaped en 'n uur in de vriezer gelegd .. na dat uur eruit gehaald en nog bevroren aan m'n systeem gehangen

*piep* daar was de post vd bios, raid 0 set finished blaat blaat ik dus snel al m'n gegevens backuppen en maar wachten tot de schijf self destruct zou doen.

* Pilske wacht nog steeds :P

(iedere dag wel 'n backupje vd belangrijkste bestanden)
Piepen en trillen heb ik niet gehoord, maar als opeens de middelste 2 schijven in 1 module uitvallen vind ik dat meer dan toeval.

Maar ik blijf mijn Stacker een superkast vinden :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mag ik jullie even waarschuwen dat Maxtor HD's zelfs warmer dan Raptor's zijn zowel IDLE als onder LOAD !!!

Maxtor's die 55 graden worden is geen uitzondering en Raptor's komen niet verder dan 40 graden en mijn Samsung en Hitachi schijven rond de 30 :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 16-07 15:52
en waar haal je deze wijsheid vandaan ? want mijn maxtors zijn niet echt niet 55 graden hooguit 35 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Knud Gosens schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:16:
[...]
Er komt wel een ALU versie, daarin zou het net even beter moeten gaan (koeling).
Wanneer komen die...? :9~

En is mijn part shop bestellen al onderweg...?
Pilske schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:15:
en waar haal je deze wijsheid vandaan ? want mijn maxtors zijn niet echt niet 55 graden hooguit 35 ...
Maxtor's worden idd wat warmer dan Western Digital schijven ja, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat idd klopt.
Maar echt heet worden ze nou ook weer niet, misschien wel als je je 12cm fan niet op 1200rpm hebt staan ja maarja dan vraag je er ook om.
Volgens mij is die standaard fan die op zo'n 4in3 module zit zo'n Ultra Silent 720 rpm ding als ik het me goed kan herinneren (kan het mis hebben hoor)
Ik heb de mijne iig gelijk vervangen door een 1200rpm led fan.

Dan nog: 4 Maxtors is een 4in3 module durf ik niet aan, maar 4 raptors kan best.

Hoe heeft iedereen zn fanspeed/rpm staan dan...?

[ Voor 14% gewijzigd door crack_en_hack op 23-07-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

crack_en_hack schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:14:Maxtor's worden idd wat warmer dan Western Digital schijven ja, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat idd klopt.
Maar echt heet worden ze nou ook weer niet, misschien wel als je je 12cm fan niet op 1200rpm hebt staan ja maarja dan vraag je er ook om.
Volgens mij is die standaard fan die op zo'n 4in3 module zit zo'n Ultra Silent 720 rpm ding als ik het me goed kan herinneren (kan het mis hebben hoor)
Ik heb de mijne iig gelijk vervangen door een 1200rpm led fan.

Dan nog: 4 Maxtors is een 4in3 module durf ik niet aan, maar 4 raptors kan best.

Hoe heeft iedereen zn fanspeed/rpm staan dan...?
De 4in3 Fans zijn 1200 rpm en ik heb ze op 7 Volt staan sinds ze op 5 volt niks doen en ik dat eigenlijk ook niet wil met 4 HD's in 1 Module :)

Ik heb zelf vroeger PATA Maxtor's gehad uit de 8 en 9 serie en die worden gewoon super heet :X

Momenteel heb ik 4 Raptor's in 1 Module en in de andere Module 2x Samsung en 2x Hitachi en Fan uit is gewoon niet aan te raden inderdaad in welke Module dan ook :D

Heb nog een 3de Module die leeg is en lucht naar mijn CPU/VGA/Chipset blaast in het midden trouwens en ook op 7 Volt (draaien al mijn Fans op zo'n beetje).

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

crack_en_hack schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:14:
[...]

Wanneer komen die...? :9~

En is mijn part shop bestellen al onderweg...?
Wanneer de ALU versie komt, dat weet ik helaas nog niet.

Je order is vandaag klaar gemaakt en gaat morgen de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo een extra fan tray en wieltjes nodig voor me standaard 830, waar hallen jullie die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:19:
Ik heb zo een extra fan tray en wieltjes nodig voor me standaard 830, waar hallen jullie die?
http://www.coolermaster.nl/shop/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Leuk nieuwtje

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/image002_03.jpg

Cooler Master heeft aangekondigd dat haar Stacker 830 nVidia Edition wereldwijd via de retailkanalen leverbaar is. Voorheen was deze behuizing alleen leverbaar via de online shop van nVidia. Cooler Master zal een demonstratie van deze behuizing verzorgen op de volgende Game Convention Exhibition te Leipzig, Duitsland.

De Nederlandse adviesprijs van de Stacker 830 nVidia Edition is vooralsnog niet bekend.

info komt van http://www.hardware.info/nl-NL/news/#archive

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb op die site gekeken maar no fan tray ?
Alleen de HDD Bracket die je boven in het kast kan monteren, maar die heb ik niet nodig.

Weet je zeker dat je die producten daar kan bestellen of heb je een gokje gewaagd?
En wieltjes heb ik ook niet kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:06:
[...]

oke ik heb op die site gekeken maar no fan tray ?
Alleen de HDD Bracket die je boven in het kast kan monteren, maar die heb ik niet nodig.

Weet je zeker dat je die producten daar kan bestellen of heb je een gokje gewaagd?
En wieltjes heb ik ook niet kunnen vinden?
Heb de wieltjes daar in ieder geval gekocht, en anders moet je even bellen ;)

http://www.coolermaster.n...?cPath=57&products_id=178

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow aha ik zag het pijltje niet naar volgende blad ;)

maar die fan tray echt niet kunnen vinden... zal ff bellen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Fan tray komt eraan, nog even geduld aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
ShaquilleMoreno schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:39:
Leuk nieuwtje

[afbeelding]

Cooler Master heeft aangekondigd dat haar Stacker 830 nVidia Edition wereldwijd via de retailkanalen leverbaar is. Voorheen was deze behuizing alleen leverbaar via de online shop van nVidia. Cooler Master zal een demonstratie van deze behuizing verzorgen op de volgende Game Convention Exhibition te Leipzig, Duitsland.

De Nederlandse adviesprijs van de Stacker 830 nVidia Edition is vooralsnog niet bekend.

info komt van http://www.hardware.info/nl-NL/news/#archive
Hey thx, ik heb em toegevoegd aan de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:33
Hallo Iedereen,

Ik heb een algemene vraag over de Coolermaster Stacker, aangezien ik er zelf een wil gaan halen wilde ik nog het volgende weten. De zij-kanten van stacker is voorzien van een soort rooster waardoor je naarbinnen kijkt. Mijn vraag is zorgt dat rooster er niet voor dat je meer lawaai te horen krijgt ???
Op dit moment heb ik namelijk een Chieftec Dragon hierbij valt erg mee aan lawaai uit de kast betreft, maar ik ben bang dat als ik een stacker heb dat hij veel meer lawaai gaat produceren door deze roosters aan de zijkant.

Alvast bedankt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Dragons schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:09:
Hallo Iedereen,

Ik heb een algemene vraag over de Coolermaster Stacker, aangezien ik er zelf een wil gaan halen wilde ik nog het volgende weten. De zij-kanten van stacker is voorzien van een soort rooster waardoor je naarbinnen kijkt. Mijn vraag is zorgt dat rooster er niet voor dat je meer lawaai te horen krijgt ???
Op dit moment heb ik namelijk een Chieftec Dragon hierbij valt erg mee aan lawaai uit de kast betreft, maar ik ben bang dat als ik een stacker heb dat hij veel meer lawaai gaat produceren door deze roosters aan de zijkant.

Alvast bedankt.
Over welke stacker heb je het...?

Ik heb een STC-T01 en ik vind het wel meevallen, en heb aardig wat fans (14stuks :9 ) en HDD's (5stuks/Raptors) enzo erin zitten.
Natuurlijk hoor je hem wel maar zo erg vind ik het volume niet.

Maar het hangt er helemaal vanaf hoe snel je alles laat draaien.

En toen ik mijn side pannel met window erin zette was het geluid merkbaar minder omdat daar geen rooster in zit.

Nou wil ik zelf ook nog van die geluidsdempers kopen voor tussen de fans en de kast, dat zal ook nog wel wat schelen qua geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door crack_en_hack op 04-08-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
Het gaat mij met name om de Stacker 830 en de 832.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Dragons schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:09:
Hallo Iedereen,

Alvast bedankt.
Als geluid een probleem mocht zijn, kan je ook altijd naar de nieuwe coolermaster cosmos kijken die binnenkort gelanceerd zal worden. Deze behuizing neemt veel van de sterke punten van de stacker reeks over maar heeft daarnaast nog extra aandacht voor stilte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
wols schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:44:
[...]

Als geluid een probleem mocht zijn, kan je ook altijd naar de nieuwe coolermaster cosmos kijken die binnenkort gelanceerd zal worden. Deze behuizing neemt veel van de sterke punten van de stacker reeks over maar heeft daarnaast nog extra aandacht voor stilte
Ik heb al een blik kunnen werpen op deze nieuwe kast van Coolermaster maar de reacties zijn niet bepaald positief te noemen. met name de koeleigenschappen worden nietzo op prijs gesteld.
Dit komt mede doordat de HDD's verticaal moeten worden geplaatst, zodat intake aan de voorkant nutteloos word. Hierdoor krijg je niet de airflow die je zou willen.

Maar toch bedankt voor de suggestie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kan je nog ergens de 80mm I/O shield kopen voor de STC-T01? De Coolermaster webshop heeft ze niet meer. Ik heb net nieuwe componenten in mijn PC gezet en kwam tot de conclusie dat ik een betere kan hebben airflow heb met die aanpassing. De kabels van bijvoorbeeld de USB en Firewire zijn net 5CM te kort om ze achterlangs te voeren en nu lopen ze voorlangs voor de processor koeler die 3x groter is geworden dan voorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door kiddyl op 05-08-2007 10:34 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
kiddyl schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:34:
Kan je nog ergens de 80mm I/O shield kopen voor de STC-T01? De Coolermaster webshop heeft ze niet meer. Ik heb net nieuwe componenten in mijn PC gezet en kwam tot de conclusie dat ik een betere kan hebben airflow heb met die aanpassing. De kabels van bijvoorbeeld de USB en Firewire zijn net 5CM te kort om ze achterlangs te voeren en nu lopen ze voorlangs voor de processor koeler die 3x groter is geworden dan voorheen.
Als je dit zoekt heb je niet goed gezocht:

http://www.coolermaster.n...?cPath=61&products_id=112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Thnx! Ik heb die link gevolgd van de CM website waarin wordt uitgelegd hoe ze het doen en toen kwam ik op niks uit. Heb daarna alleen in de Stacker sectie gekeken 8)7

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Dragons schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:50:
[...]

Ik heb al een blik kunnen werpen op deze nieuwe kast van Coolermaster maar de reacties zijn niet bepaald positief te noemen. met name de koeleigenschappen worden nietzo op prijs gesteld.
Dit komt mede doordat de HDD's verticaal moeten worden geplaatst, zodat intake aan de voorkant nutteloos word. Hierdoor krijg je niet de airflow die je zou willen.

Maar toch bedankt voor de suggestie.
Behalve dat die behoorlijk zwaar is en dat de HD's niet zo goed gekoeld worden als bij de stackers, denk ik dat er niet zo veel negatief op aan te merken is. Maar dan denk dat het niet zo veel zin zal hebben om bij een stacker geluidsisolatie te gaan gebruiken en zo eventueel verveelde geluidjes te onderdrukken, gezien het feit dat het een zeer open kast is.

Zelf heb ik ondertussen bij mijn stacker noctua's gebruikt wat het tot een vrij stille kast maakt. Nadeel is daarmee wel dat de crossflow fan nu zelf op de laagste stand te luidruchtig is, waardat veel reviewers die op de medium stand best aanvaardbaar vinden. Ook de HD's (althans de DM 9's) zijn bij iets zwaarde HD activiteit goed hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Hier is ie dan, de side fan tray.

Bestel pagina

Er is een beperkte voorraad, dus op is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weet je waneer het HDD fan tray komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Bedoel je deze? of deze

[ Voor 31% gewijzigd door Knud op 07-08-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
wols schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:50:
[...]

Behalve dat die behoorlijk zwaar is en dat de HD's niet zo goed gekoeld worden als bij de stackers, denk ik dat er niet zo veel negatief op aan te merken is. Maar dan denk dat het niet zo veel zin zal hebben om bij een stacker geluidsisolatie te gaan gebruiken en zo eventueel verveelde geluidjes te onderdrukken, gezien het feit dat het een zeer open kast is.

Zelf heb ik ondertussen bij mijn stacker noctua's gebruikt wat het tot een vrij stille kast maakt. Nadeel is daarmee wel dat de crossflow fan nu zelf op de laagste stand te luidruchtig is, waardat veel reviewers die op de medium stand best aanvaardbaar vinden. Ook de HD's (althans de DM 9's) zijn bij iets zwaarde HD activiteit goed hoorbaar.
Worden die HDD's die in zo'n case terecht komen eigenlijk wel gekoeld ?????

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
Dragons schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:45:
[...]

Worden die HDD's die in zo'n case terecht komen eigenlijk wel gekoeld ?????
bij de stackers in ieder geval wel. Daar zit standaard een fan gemonteerd op de HD-bay. Bij de Cosmos meen ik dat je optineel een fan kan plaatsen aan de onderzijde van de kast die dan bedoeld is voor het koelen van de HD's. Maar er zijn enkele verontrustende bedenkingen (en ik weet niet in hoever die waar zijn) dat je daarvoor de 3 onderste HD trays moet opofferen. Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, althans niet in een review, maar het lijkt me wel erg straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen van de twee.
Moet namelijk het 4-in-3 HDD module hebben waar voorop een 120 mm fan op kan.

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/11-119-103-12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/STB3T4F101.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:48:
En weet je waneer het HDD fan tray komt ?
Als je die 4in3 module wil dan heb je mazzel want die is er al een jaar of 2½ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43
Ik merk dat er maar heel weinig info en plaatjes zijn van het windows zijpaneel voor de Stacker STC-01 en 810. Nou heb ik er vanmorgen een gekregen en bij deze een impressie :P

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/comp/sidepanel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/comp/sidepanel2.jpg

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
frankknopers schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:09:
Ik merk dat er maar heel weinig info en plaatjes zijn van het windows zijpaneel voor de Stacker STC-01 en 810. Nou heb ik er vanmorgen een gekregen en bij deze een impressie :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er strak uit frankknopers ;) , Ik zal ook eens wat foto's plaatsen binnenkort van mijn zwarte Stacker STC-T01 met zijpaneel.
Ik vind het alleen jammer dat je dat stuk metaal ziet waar je je drive's enzo in kan schroeven, Het had van mij ook een rechthoekig ruitje mogen zijn (maargoed)

Offtopic: Gebruik jij nou je platte TV als monitor en werkt dat goed of zelfs beter...? (wil dat namelijk ook gaan doen alleen vraag ik me af wat het voordeel is van een PC monitor tegenover een TV)

Naast die TV lijkt die Stacker wel een mini barebone :p

[ Voor 25% gewijzigd door crack_en_hack op 11-08-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43
crack_en_hack schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:24:
[...]

Ziet er strak uit frankknopers ;) , Ik zal ook eens wat foto's plaatsen binnenkort van mijn zwarte Stacker STC-T01 met zijpaneel.
Ik vind het alleen jammer dat je dat stuk metaal ziet waar je je drive's enzo in kan schroeven, Het had van mij ook een rechthoekig ruitje mogen zijn (maargoed)

Offtopic: Gebruik jij nou je platte TV als monitor en werkt dat goed of zelfs beter...? (wil dat namelijk ook gaan doen alleen vraag ik me af wat het voordeel is van een PC monitor tegenover een TV)

Naast die TV lijkt die Stacker wel een mini barebone :p
Het beeldscherm is inderdaad mijn PC monitor. Maar omdat ie fullHD resolutie heeft is dat wel goed te doen. Een briefje typen hierop is niet zo prettig, maar voor gamen en ook voor internetten is dit heel erg mooi.

Maar over dat zijpaneel: Het valt me op dat ie een beetje een blauwe tint heeft. als de PC uit staat en er schijnt zonlicht op de kast, dan kijk je er een beetje blauw doorheen. Niet zo storend, maar wel opvallend dat het toch niet helemaal blank plexi is zoals in mijn oude Chieftec Dragon kast zijpaneel.

Ook wel jammer dat het venster zo ver naar voren zit. op zich niet erg, maar ik vind de inhoud van de kast achterin boeiender om naar te kijken dan de brackets voorin. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
frankknopers schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Maar over dat zijpaneel: Het valt me op dat ie een beetje een blauwe tint heeft. als de PC uit staat en er schijnt zonlicht op de kast, dan kijk je er een beetje blauw doorheen. Niet zo storend, maar wel opvallend dat het toch niet helemaal blank plexi is zoals in mijn oude Chieftec Dragon kast zijpaneel.
Ja dat viel mij ook op ja, Ik vind het alleen maar beter en mooier 8), aangezien ik allemaal blauwe dingen erin heb zoals LED fan's, en het CPU en HDD lampje van de Stacker is ook blauw en mn moederbord ledje is blauw :p en mn CPU koeler geeft blauw licht af :p en mn Coolermaster HDD koeler/fancontroller (Cooldrive 4) heeft een blauwe display :9~
frankknopers schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Ook wel jammer dat het venster zo ver naar voren zit. op zich niet erg, maar ik vind de inhoud van de kast achterin boeiender om naar te kijken dan de brackets voorin. :P
Tja...vind ik ook maar aan de andere kant heeft het wel iets 8)

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 11-08-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Waarom is de window zo groot... alsof het mooi is om tegen de drivebays te kijken..

Ze hadden hem imo wel wat kleiner mogen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Heeft er iemand ook zo'n last van resonerende fans in het zijdeurtje/ fanbracket van de 830/831? Ik heb de mijne gevuld met 4x 120mm blauwe led fans van Coolermaster, en om de zoveel tijd dan begint er weer eentje te trillen en lawaai te maken.
Het helpt dan om hem een beetje losser te zetten in zijn bracket. Toch blijf ik het raar vinden en snap niet hoe het komt.
Zijn er hier misschien meer stacker 830 bezitters die hier een lichtje op kunnen laten schijnen?

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

krakbracket schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:09:
Heeft er iemand ook zo'n last van resonerende fans in het zijdeurtje/ fanbracket van de 830/831? Ik heb de mijne gevuld met 4x 120mm blauwe led fans van Coolermaster, en om de zoveel tijd dan begint er weer eentje te trillen en lawaai te maken.
Het helpt dan om hem een beetje losser te zetten in zijn bracket. Toch blijf ik het raar vinden en snap niet hoe het komt.
Zijn er hier misschien meer stacker 830 bezitters die hier een lichtje op kunnen laten schijnen?
12 of 7 Volt ?? Sowieso vind ik ze veel stiller op 7 Volt dus misschien kan je dat proberen indien je dat nog niet gedaan had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Allevier hangen ze aan 7 volt. Ze zijn normaal behoorlijk stil, maar daar is het mij niet zozeer om te doen. Ik vind het belangrijker dat ze het zaakje een beetje koel houden. Het probleem is dat ze bij tijd en wijlen beginnen te ratelen. Als ik een ratel-fan dan iets losser zet in zijn 'hokje' dan is het weer gedaan. Blijf het raar vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ krakbracket

Ik heb er ook af en toe dat me fans in het 120mm fanbracket/zijdeurtje geluidjes begon te maken.
Nou heb ik een keertje goed zitten kijken, en zag dat het zwarte raster filter wat voor het fan zit in het fan werd gezogen.
En daardoor lichtjes het fan aanraakte en daarbij het hinderlijk geluid maakte.
Toe heb ik het filter wat beter erin gezet en was het geluid weg, maar na ongeveer 5 weken zat het filter weer een beetje los en kwam het tegen het fan aan.

Toen heb ik het fan wat losser in het bracket gezet en hoor ik al tijden niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
/\ /\ Eureka! dat was het! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe heb jij dat verholpen, dat het voor altijd goed gaat zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Of het voor altijd goed blijft zitten vraag ik met ten zeerste af; wat een gepriegel! Wel weet ik nu eindelijk wat de oorzaak is.
Ik dacht dat het misschien kwam door het aanlopen van een fan tegen bv. de bedrading van mijn HD2900XT, die bovenop de kaart zit,
of tegen mijn Zalman 9700led,die ook flink is.
Vervolgens dacht ik dat misschien het hele deurtje resonerde,
kortom volgens mij lag de oorzaak aan de binnenkant van de kast, ipv ín het fanrekje zelf.

Als hij weer begint weet ik waar ik naar moet kijken,
maar een blijvende oplossing heb ik (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:08:
@ krakbracket

Ik heb er ook af en toe dat me fans in het 120mm fanbracket/zijdeurtje geluidjes begon te maken.
Nou heb ik een keertje goed zitten kijken, en zag dat het zwarte raster filter wat voor het fan zit in het fan werd gezogen.
En daardoor lichtjes het fan aanraakte en daarbij het hinderlijk geluid maakte.
Toe heb ik het filter wat beter erin gezet en was het geluid weg, maar na ongeveer 5 weken zat het filter weer een beetje los en kwam het tegen het fan aan.

Toen heb ik het fan wat losser in het bracket gezet en hoor ik al tijden niks meer.
Volgens mij heb je dan de fans verkeerd om zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow dacht het niet, anders gaat ie naar buiten blazen inplaats van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:38:
Ow dacht het niet anders, gaat ie naar buiten blazen inplaats van binnen.
Inderdaad. De fans aan de zijkant moeten frisse lucht de PC inblazen (bv. op de videokaart). Ze zuigen dus zo het filter naar binnen. Ik heb dit ook al gemerkt en het is godsgruwelijk irritant dat geratel. Ik zit zelfs te overwegen die filters er dan maar uit te halen, want na verloop van tijd gaan ze toch weer schuiven waardoor ze wederom tegen de fans aankomen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Klein beetje seconde lijm in de hoekjes? Of zou het filter dan smelten? Dat het er niet meer uit zal kunnen maakt imo niet zoveel uit; eens in de zoveel tijd alles eruit en een keer goed de stofzuiger er over.

En nog iets over het fandeurtje: zijn er hier meer mensen waarbij één van de twee klemmetjes (of misschien allebei) zijn afgebroken?
Bij mij gaat hij geregeld open dicht om hardware te wisselen, of de laatste tijd om te hannesen met de fans in het deurtje,
en al vrij vlot raakte een klemmetje lam en brak later zelfs af.

Je zou het niet denken als je naar mijn bovenstaande posts kijkt maar ik ben zeker wél een 'Stacker 830- fanboy'! Ruimte en airlfow zijn geweldig en wil niets anders meer!

nou ja, de Cosmos...

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Inderdaad. De fans aan de zijkant moeten frisse lucht de PC inblazen (bv. op de videokaart). Ze zuigen dus zo het filter naar binnen. Ik heb dit ook al gemerkt en het is godsgruwelijk irritant dat geratel. Ik zit zelfs te overwegen die filters er dan maar uit te halen, want na verloop van tijd gaan ze toch weer schuiven waardoor ze wederom tegen de fans aankomen.
Dus dit plaatje is fout ???

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/830/266_th.jpg

Verwijderd

Nee dat plaatje is niet fout.

Misschien zijn bij de origineele coolermaster fans voor in Stacker 830 deurtje de + en - omgedraaid, zodat men ze andersom erin kan zetten (+ en - omdraaien zorgt dat het fan andere kant op gaat draaien)

Waardoor het kruis ophanging het filter goed naar achter drukt

Afbeeldingslocatie: http://www.gogofan.com/gogofanphp/images/imagep/SFFD120B_L.jpg

Maar meeste mensen hebben natuurlijk een andere 120mm fan erin zitten, waar normaal gesproken de + en - anders zitten.

Een oplossing om ook andere fans andersom te laten blazen, is door op het 3 pins aansluiting het + en - om te draaien. Maar of dat goed is voor het elektronica in het fan dat kan ik je niet vertellen :X
En + en - omdraaien doe je ook niet zo, heb je bepaalde tooltje voor nodig om het pin los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28570118,noline]

Waardoor het kruis ophanging het filter goed naar achter drukt
Dat heb ik dus gedaan, nu dus even controleren of de fans wel de goede kant opblazen.

Ik heb dus de coolermasterfans (green led)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOOW je bent mij toch niet aan het plagen :D

Ik ga dat ook zo doen in me 830, maar moet ik eerst ff 4 in3 modules regelen waar heb jij ze vandaan ?

En dan 4x 1TB Samsung SpinPoint F1 32MB SATA II (Raid 0) op me Areca 1210 PCI-E x8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

krakbracket schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:26:
Krijgen die HD's het niet erg warm zo, ondanks de 12mm's? Heb je de middelste module zo hard nodig voor je kaart/ chipset?

belangstelling van een stackert 830 met een stúk minder HD's...
Temps zijn prima naar mijn mening en ja die windtunnel heb ik nodig ja wat mij betreft :)
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:59:
WOOW je bent mij toch niet aan het plagen :D

Ik ga dat ook zo doen in me 830, maar moet ik eerst ff 4 in3 modules regelen waar heb jij ze vandaan ?

En dan 4x 1TB Samsung SpinPoint F1 32MB SATA II (Raid 0) op me Areca 1210 PCI-E x8
Ik heb de mijne bij Alternate gehaald meteen samen met mijn STC-T01, maar je kan ze gewoon bij Salland of FreezingHardware ofzo bestellen lijkt me geen probleem toch ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

In de Stacker 830 Evo kun je bovenin ook een fan plaatsen (in de bay waar je evt. zo'n doorzichtige Raptor HD kunt plaatsen). Maar dat is gewoon een klemsysteem waarin de fan dan hangt. Dat is echt een ramp... dat gaat resoneren als de pest vaak. Ik heb gisteravond de fan die erin zit dan ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje ^^

Dit lijkt me de beste plek om deze vraag te stellen:

Na net gefrustreerd (Newsbin Pro deed Vista half-om-half bevriezen) de resetknop op m'n 830 Evo te hebben ingedrukt, bleek deze bezweken te zijn. Hij steekt nu in de behuizing en m'n computer bleef resetten. Ik heb ondertussen het reset-kabeltje van het mobo losgehaald, maar ik zou toch wel graag het knopje willen fixen. Ik heb echter geen idee hoe ik toegang kan verkrijgen tot het frontpaneel, ik krijg het ding er met geen mogelijkheid af.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
en als je het frontpaneel eens er helemaal afhaalt, dmv van de twee schroefjes aan de voorkant? Dan kun je hem vanaf de onderkant benaderen en weer terug op zijn plek drukken. Als er niets is afgebroken moet dit volgens mij wel afdoende werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Het I/O panel zit ook nog bevestigd met een 3e schroefje aan de binnenkant van de kast, aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb sinds kort een Stacker 810 staan, alleen wil het rechter zijpaneel wel eens gaan resoneren. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt, TS zitten goed vast (losser zetten geeft geen verschil), fans zitten stevig vast.

Iemand hier ervaring mee, en zo ja, een eventuele oplossing? :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm topic ligt een beetje stil,

Is er al iets bekend over het fan-rek waarop ook 2 120 radiators bevestigd hunnen worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Kun je in een stacker 832 als je een 8800GTX en een grote CPU cooler(therlmaltake 120 Extreme) de 4 side fans nog plaatsen of wil dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Ja, volgens mij wel; ik een HD2900XT en daar zitten de voeding conectors aan de bovenkant van de kaart. Het deurtje met de fans kan nog steeds dicht. Als ik me niet vergis zitten de conectors bij de 8800's aan de achterkant, dus het zou moeten werken.
Ook voor je koeler voorzie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

TWFpa2Vs schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:22:
Kun je in een stacker 832 als je een 8800GTX en een grote CPU cooler(therlmaltake 120 Extreme) de 4 side fans nog plaatsen of wil dit niet?
Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar wel een soort van referentie:
Ik heb in m'n CM 830Evo een 8800gtx en een Scythe Infinity. En het pas allemaal. Alleen is 1 van de side fans verwijderd, want anders past de Infinity niet.
Ik weet niet hoe groot de Thermaltake is. Mocht het kleiner zijn dan de Infinty, dan moet hij zeker in kunnen passen. (Maar misschien moet je het dan ook zonder 1 side fan minder moeten doen)

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
net allemaal ingebouwd en moet idd 1 fan missen maarja ik klaag niet systeem is nog steeds super koel en stil.. 45 graden stresst 6600 @3.4 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik heb even de TS en deel 6 doorgelezen maar ik vond niet echt een antwoord op de vraag of deze enorme kasten geschikt zouden zijn voor de inbouw van een 3x120 mm radiator ?

Is er ofwel genoeg ruimte onderaan/bovenaan om zo'n grote radiator in te bouwen met 2 of 3 fans erop gemonteerd ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb nu een vrij kleine Thermaltake Tsunami kast , maar deze is zo licht/brak , dat zelfs 14 decibel 120mm fans @ 900 toeren vibraties doorgeven waardoor deze fans toch duidelijk hoorbaar zijn, als ik ze in mijn hand vasthoud dan hoor ik niets. Ik ben dus op zoek naar een kast waar :

1 ) ik mijn 3x120 mm rad 'in kan dremelen'
2 ) die stevig is en niet begint te vibreren
3 ) ruim is ( dit lijkt me bij alle Stackers geen probleem als ik de foto's hier bekijk )

Welke van de Stacker kasten zou het beste plaats geven aan zo'n grote radiator ? Thx ! _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

*knip*

edit: volgens mij heb ik je vraag verkeerd begrepen nu ik het opnieuw lees
Is er ofwel genoeg ruimte onderaan/bovenaan om zo'n grote radiator in te bouwen met 2 of 3 fans erop gemonteerd ?
--> geen idee. Want wat bedoel je met "grote radiator" met 3 fans erop gemonteerd.

[ Voor 89% gewijzigd door Vic Vega op 11-10-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Een 3x 120 mm rad , is iets zoals dit voor mocht de omschrijving niet duidelijk zijn :)

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=3536&c=47

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Klopt het trouwens dat de deuren van de stacker speling in zitten(832) heeft iedereen dit of? bedoel dat je ze dus iets naar voren en naar achter kan bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

-GF-Annihilator schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:50:
Een 3x 120 mm rad , is iets zoals dit voor mocht de omschrijving niet duidelijk zijn :)

ah, zo'n ding... wist niet eens dat ze bestonden. :$ 8)7 Mijn excuses.
Ik vond je vraag al zo vreemd en simpel om te vragen of er 3 casefans in een stacker passen (terwijl dit toch heel makkelijk te zien is in de foto's). Maar goed, geen idee of zo'n rad met casefans erin past.
TWFpa2Vs schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:05:
Klopt het trouwens dat de deuren van de stacker speling in zitten(832) heeft iedereen dit of? bedoel dat je ze dus iets naar voren en naar achter kan bewegen?
Bij mij bijna geen speling (830evo) als ik met m'n handen aan de boven- en onderkant van deurtje vast houd, en omhoog, omlaag of opzij probeer te bewegen. (in iedergeval geen hinderlijk speling)
Heb je de speling ook als je het deurtje de anderkant vastzet, of alleen aan de ene kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:50:

Op Xtremesystems heb ik iemand gezien die heeft het gedaan. Hij heeft een gat voor een 3x120 mm radiator in de bodem gezaagd en de radiator daar opgehangen, een eindje naar beneden, omdat anders de radiator met fans niet past. Hij heeft zijn kast op wieletjes gezet volgens mij om em wat op te tillen zodat de radiator goed lucht kan aantrekken

Maar de 83x is geen wonder voor interne waterkoeling ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:11:
[...]

Op Xtremesystems heb ik iemand gezien die heeft het gedaan. Hij heeft een gat voor een 3x120 mm radiator in de bodem gezaagd en de radiator daar opgehangen, een eindje naar beneden, omdat anders de radiator met fans niet past. Hij heeft zijn kast op wieletjes gezet volgens mij om em wat op te tillen zodat de radiator goed lucht kan aantrekken

Maar de 83x is geen wonder voor interne waterkoeling ;)
In de topic start zie ik ook een stacker stc-t01 staan , waar je 2 voedingen in kan steken , zou er op de plaats van die voeding onderaan dan geen 3x120mm-rad tussenpassen ? Ik zie op de foto's niet goed hoe lang die ruimte is. Ik zal zo'n kast maar eens moeten gaan bekijken in een winkel. Echter , om hier in België een winkel te vinden met zo'n ding ten toon gesteld 8)7

Deze ruimte doel ik dan op : http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker15.jpg

Hier zie je die ruimte ook , maar ik heb geen idee hier hoe groot die zou zijn :

http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker12.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MPAnnihilator op 11-10-2007 09:12 . Reden: links ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07
Ik heb een Stacker 830 en wil gebruik gaan maken van een eSata harddisk. Nu heb ik alleen aan de achterkant zo'n eSata stekker, maar dan moet ik die hele kast verplaatsen om daarbij te komen.
Nu zitten er aan de voorkant (in dat gedeelte met de blauwe aan/uit knop) 4 USB aansluitingen. Die complete units heeft Coolermaster liggen, ik heb van Knud er namelijk al eens 1 opgestuurd gekregen. Weet iemand of CoolerMaster zo'n unit heeft waarvan 2 USB-poorten vervangen worden door 2 eSata poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:54:
[...]

In de topic start zie ik ook een stacker stc-t01 staan , waar je 2 voedingen in kan steken , zou er op de plaats van die voeding onderaan dan geen 3x120mm-rad tussenpassen ? Ik zie op de foto's niet goed hoe lang die ruimte is. Ik zal zo'n kast maar eens moeten gaan bekijken in een winkel. Echter , om hier in België een winkel te vinden met zo'n ding ten toon gesteld 8)7

Deze ruimte doel ik dan op : http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker15.jpg

Hier zie je die ruimte ook , maar ik heb geen idee hier hoe groot die zou zijn :

http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker12.jpg
In de Stacker T01 en 810 passen volgens mij op 3 plaatsen een 3x120mm rad! Bovenaan, onderaan en vooraan i.p.v. de 5,25'' drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:37:
Ik heb een Stacker 830 en wil gebruik gaan maken van een eSata harddisk. Nu heb ik alleen aan de achterkant zo'n eSata stekker, maar dan moet ik die hele kast verplaatsen om daarbij te komen.
Nu zitten er aan de voorkant (in dat gedeelte met de blauwe aan/uit knop) 4 USB aansluitingen. Die complete units heeft Coolermaster liggen, ik heb van Knud er namelijk al eens 1 opgestuurd gekregen. Weet iemand of CoolerMaster zo'n unit heeft waarvan 2 USB-poorten vervangen worden door 2 eSata poorten?
Ik adviseer om gewoon wieltjes te kopen , dan kun je de kast makkelijk verplaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:16:
[...]

Ik adviseer om gewoon wieltjes te kopen , dan kun je de kast makkelijk verplaatsen ;)
Staat de kast dan veel hoger of valt dat wel mee dan? Wieltjes zijn wel handig namelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
R-Alph schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:40:
[...]

Staat de kast dan veel hoger of valt dat wel mee dan? Wieltjes zijn wel handig namelijk inderdaad.
dat valt wel mee, met mijn timmermans-oog, een centimeter of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CM 832. Een erg leuke kast voor een volledige upgrade van een XP1800+ (Core 2 duo of een quad met een SLI mobo).
Daarin wil ik oa een Coolermaster 700 Real Pro voeding inzetten (no problem, met al die ruimte). Echter: ik wil in dat fan-rek 4x120mm fans inbouwen: 2x rood (outlet) en 2x blauw (inlet). Is er dan nog ruimte voor de cross-flow radiale fan?
Kwa uitsparing lijkt het wel, maar is dat ook zo? Dat kon ik nergens vinden op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:21:
Ik heb de CM 832. Een erg leuke kast voor een volledige upgrade van een XP1800+ (Core 2 duo of een quad met een SLI mobo).
Daarin wil ik oa een Coolermaster 700 Real Pro voeding inzetten (no problem, met al die ruimte). Echter: ik wil in dat fan-rek 4x120mm fans inbouwen: 2x rood (outlet) en 2x blauw (inlet). Is er dan nog ruimte voor de cross-flow radiale fan?
Kwa uitsparing lijkt het wel, maar is dat ook zo? Dat kon ik nergens vinden op het net.
Een subtiele topic kick... heeft niemand hiermee ervaring? Ik kan wel op de gok gaan kopen, maar da's zonde van het geld als het alsnog niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Nee dat gaat helaas niet. Je kan maar 2 fans én de crossflow fan gebruiken of 4x fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knud Gosens schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:21:
Nee dat gaat helaas niet. Je kan maar 2 fans én de crossflow fan gebruiken of 4x fan.
Dan is het leuker om 2x blauwe fans aan de crossflow zijde te plaatsen en 2x rode aan de achterzijde van de 4xrack (blauw=koud en rood=warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wil me dus die nVidia edition aanschaffen van de 830 series aangezien ik helemaal weg ben van de CM stacker.
Momenteel bezit ik een thermaltake Armor V8000SWA en ben erg tevreden hierover.

De nVidia edition is nog helemaal niet te krijgen zie ik. Ik heb een vraag over de fans.
Waarom in godsnaam leveren ze niet ALLE fans erbij die mogelijk zijn? Moet je ook nog op zoek gaan naar 7 fans van 120mm met die kleur.

En als je alle 4 de fans monteert aan het zijpaneel, moet je dat doen in dat plastic ding he, afhankelijk van welke grootte je wilt van de fans. Standaard, zonder veel werk, passen er 120mm in. maar hoe doe je dit nu als je 140mm fans erin wilt doen? moet je dan gaan zagen in dat ding ofzo?

En natuurlijk heb je dan ook 4 kabels lopen naar je zijpaneel. Dit kan een pain in the butt zijn met kabels wegwerken...het ziet er allemaal goed uit als je ermee bezig bent, maar op het moment als de kast dicht gaat, dan bollen die kabels zo en dan ziet het niet meer uit. Hoe doen jullie dit? En als je het hele paneel eraf wilt halen dan? moet je weer hannessen met die kabels.

Daarom ben ik altijd heel voorzichtig met fans in zijpanelen.

En dan een laatste vraag. de crossflowfan...is die nodig in deze kast met AL die fans?

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 25-10-2007 08:45 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:32:
1. Ik wil me dus die nVidia edition aanschaffen van de 830 series aangezien ik helemaal weg ben van de CM stacker.
Momenteel bezit ik een thermaltake Armor V8000SWA en ben erg tevreden hierover.

2. Waarom in godsnaam leveren ze niet ALLE fans erbij die mogelijk zijn? Moet je ook nog op zoek gaan naar 7 fans van 120mm met die kleur.

3. En als je alle 4 de fans monteert aan het zijpaneel, moet je dat doen in dat plastic ding he, afhankelijk van welke grootte je wilt van de fans. Standaard, zonder veel werk, passen er 120mm in. maar hoe doe je dit nu als je 140mm fans erin wilt doen? moet je dan gaan zagen in dat ding ofzo?

4. En dan een laatste vraag. de crossflowfan...is die nodig in deze kast met AL die fans?
Antwoorden op je 4 punten:
1. De nVidea edition met de groene zijpanelen bevalt me niet. Wat nou als je Ati erin wilt stoppen? Ga je de nVidia logo eraf schuren?
Ik kies liever voor een neutralere uitstraling. Je kan altijd nog groene LED/Neon fans inzetten. Voor Ati zou je rode LED/Neon fans in kunnen zetten.

2. Zie punt 1. Smaken verschillen. Bij Alternate kunnen ze die fans in rood/blauw/groen en zwart leveren. Daarbij: iemand die minder/geen fans wil hebben (vanwege stilte) klaagt dat ie voor AL die fans betaalt heeft, terwijl ie geeneen wil hebben. 2 fans als basis vind ik een mooie compromis.

3. Je hoeft nix te zagen of boren: in die frame zitten al gaten in (als ik de manual goed bekeken heb) voor 80, 120 en 140 mm fans.

4. Ik denk het van niet. Zoiets wordt waarschijnlijk kritisch als je 3 4-in-3 racks volgepropt hebt met HDD.
Zelf wil ik nu aan de voorkant van de rack met inlet en aan de achterkant met outlet regelen. De brander en speler worden toch niet zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:32:
Ik wil me dus die nVidia edition aanschaffen van de 830 series aangezien ik helemaal weg ben van de CM stacker.

De nVidia edition is nog helemaal niet te krijgen zie ik.
Deze kun je hier bestellen http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXM75

Ik wou deze ook in april bestellen maar was toen nog onmogelijk. Nu ben ik erg blij dat ik de Stacker 830 EVO in bezit heb. Heb er 7 Green Led Fans in wat het gewoon veel mooier maakt. De green Leds komen hier beter tot zijn recht dan de NVIDIA Editie ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007035%20klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007037%20klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/20052007038%20klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fwissink/Foto's/CM%20stacker%20open%20klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

bedankt voor de comments en de foto's. De nvidia straalde er gewoon uit. Ik zou me ook net zo goed een normale kopen 830/832 kopen hoor.
Puur om de looks :)
maar wel goed dat jullie even wat foto's erbij gezet hebben. En inderdaad het groen komt wat beter naar voren.

Maar zoals ik al zei wordt dat wel een rommeltje met die 4 fankabels in je sidepanel. Ik had eens even wat gesurfd en het schijnt best lastig te zijn om die kabels op een dusdanige manier weg te werken dat je het niet meer ziet als de kast dicht is. je moet ook het hele fanbracket eruit kunnen halen vind ik, maar dan zit je weer met het feit dat je de kabels weer los moet halen etc.

Ik snap ook wel dat ze maar 2 fans erbij doen, maar het merendeel van het publiek die dit soort kasten kopen, willen meestal ook de fans. Maar ik snap het wel.

Kun je me ook een foto laten zien over hoe die verschillende maten fans daarin gezet kunnen worden? ik zie de gaten inderdaad wel, maar verder....

[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 25-10-2007 15:05 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste