Toon posts:

het mooiste spelmoment dat je ooit hebt meegemaakt

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

frankknopers schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:49:

En ook mooie herinnering aan de dag dat ik GTA:SA voor de PC kocht (op de release dag bij de mediamarkt). Wat een heerlijke sfeer.
True,ik kocht hem een dag van te voren,de hele avond gespeeld,het had gewoon een prachtige sfeer,speel het nu nog regelmatig. :*)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4de Case Phoenix Wright 1 op de DS om maar een recent voorbeeld te noemen.
Vooral de reden waarom ik een recent voorbeeld pak, omdat er enkele mensen denken dat nostalgie overheerst in deze topic, maar er zijn ook zat games van tegenwoordig waar je soms een "Wow" uitslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myst I >> 3Dfx of VooDoo oid bestond toen nog niet. (was in +/- 1996)
De graphics, de gameplay, de puzzels, het landschap en de bijpassende muziek en achtergrondgeluiden..... Ik was totally flabbergasted.

Natuurlijk helemaal zonder cheats uitgedokterd..... :P
Ik was zo trots, hehe.
(Helaas hebben Myst II t/m 5 mij niet kunnen boeien)

Inmiddels is deze glorie vergaan, en sindsdien zijn HL2, FEAR en FarCry mijn "Oooh Aaah" favo's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Inderdaad, GTA:SA op de ps2, dag van de release direct gekocht, die eerste week was fantastisch

2) Postal II, heb me kreupel gelachen, was er zoo over

3) Duke Nukem 3D, was toendertijd een onwaarschijnlijk cool spel, je kon allerlei kleine dingen doen zoals geld geven aan strippers (is hier al eens gezegd), licht aan/uit doen, pissen, 'verkleiningswapen en bevriezingswapen',....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 15:42
Aantal dingetjes van mijn kant:
* mijn eerste counter strike clan matches op lan-party ( Jaren geleden )
* Fallout 2 vond ik ook super om te spelen, zijn maar weinig games die zo blijfen hangen.
* World of warcraft, toen ik nog niet zo lang speelde en ik mij op lvl 30 al uber krachtig vond :P
`s avonds coole world pvp in auberdine en omstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appies schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:07:
Zelda 1 voor de NES, 149 gulden gespaard, golden catridge gekocht. Daarna weken, maanden gespeeld - tot uiteindelijk het grote baas uitgeschakeld werd. Qua prijs/kwaliteit/spelplezier verweg het beste spel ooit in mijn geval.
Inderdaad erg goed spel. Kan me nog herinneren hoe blij ik en een vriend van me waren toen we het eerste stukje van de triforce hadden bemachtigd :+ En de vreugde dat je alles nog een keer mocht doen nadat je het spel hebt uitgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:01:
duke nukem 3d multiplayer: ik heb een keer met iemand anders een level bijna helemaal vol gehangen met laser bommen (een plak waar een laserstraal uitkomt, en als je er door loopt ontploft hij). leuk toen we voor de grap door 1 zo'n laserstraal liepen ;)

ook leuk: het laatste level van duke nukem de luchtballon kapotschieten: dan kwam er een berg wapens uit, happy christmas :)
Idem, Stadium ftw! :P

Beste game-moment moet toch wel gister zijn (Voor alle niet CSSers misschien wat lastig te begrijpen). Op de_contra (map) een offi gehad voor een of andere cup. Heel de tijd spannend en we wisten dat we de laatste ronde nog moesten pakken om te winnen.. afijn (we hadden weinig geld dus als we hadden verloren en dan overtime had het betekend dat we met mindere wapens zouden zitten) ik dus awp + deagle gekocht (en meer ofc, iig.. geld op :P) oppeens, men team dood en ik alleen over met 7 hp :/ Dus ik ren er heen en zeg, geen zorgen mannen ik zal ze eens ff leren! Ik pak me deagle knal iemand instant headshot om een hoekje, daarna.. 3 man rushed op me af en ik pak die zo mooi om een hoekje met men awp (3 in 1 keer!) daarna, eentje verstopt zich in dat hokje van B waarmee je sewers inkan, dus ik knal men deagle erop leeg, maar die gast gaat maar niet dood! Dus je hoort iedereen op ventrilo al: ahh nice try man dus ik pak men sniper, mik zonder te zoemen zijn richting in, los een kogel en heb em! Daarna gedefused en ik heb men clan gered (H) Krijg op volgende lan al van ieder een biertje :)

Al een tijd terug, begonnen met WoW (Maten speelde al een tijdje) ik begin met levelen en ik kill gewoon wat mobs.. en oppeens dropt er een blauwe item (Feet of the lynx)!!!!!!!! Ik helemaal uit men dak over teamspeak, had toen op lvl 18 al genoeg geld voor een lvl 40 mount :D

Naja, ik kan door blijven lullen maar je ervaart het toch beter als je er zelf bij bent.. kan nog genoeg bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

HTT-Thalan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:48:
Ik heb dat regelmatig, als ik goed wakker (red bull, red :')) achter mijn desktop zit, en CSS Gungame speel... als je dan in 1 ronde 10 man achter elkaar een headshot geeft en dus na 1 ronde al op level 10 + een UMP zit :P

Dat vind ik heerlijk om te doen, al zullen misschien weinig mensen de GunGame mod kennen :P
Ik doe niet anders :P Alleen vind ik dat niet echt een mooi speelmoment, alhoewel het wel opluchtend is :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Beetje lang geleden maar :

Toen ik commander Keen 1 t/m 6 opnieuw kan gaan spelen met mijn fonkel nieuwe Soundblaster 1.6 (mono) in mijn XT-tje..

Geluid bij je games ! een compleet nieuwe ervaring...

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reconhell schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:03:
Final Fantasy 9 Op de PS1. Beste verhaal en charachters ever.
Do i need to say more? ;)
Zo zie je maar dat smaken verschillen, want ik vond FFX toch echt beter qua verhaal en characters.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Auredium schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:11:
Hmm, nu ik zo verder nadenk was SOF2 ook wel gaaf. Vooral op een Random Junglemap toen ik het vertrouwen had gewonnen van alle teamgenoten in een CTF spelletje. Hele team (15-man) in de middelste vallei opgesteld verdekt en met hold fire en daarna allemaal tegelijk laten aanvallen. Vijand overrompeld en vlag veroverd. Helaas had iemand het vijandelijke team ingelicht dat ik de leider was dus stierf ik daarna gemiddeld iedere 10 seconden in 10 tegen 1 gevechten....snik.
En nog steeds krijg ik de melding "Invalid game folder" bij RMG's... Terwijl ik sof2 orgineel heb.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43

Zeror

Ik Henk 'm!

redguy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:56:
Beetje lang geleden maar :

Toen ik commander Keen 1 t/m 6 opnieuw kan gaan spelen met mijn fonkel nieuwe Soundblaster 1.6 (mono) in mijn XT-tje..

Geluid bij je games ! een compleet nieuwe ervaring...
Commander Keen _/-\o_
Geweldig was dat, ja. Jammer dat ze na 1 t/m 6 en Dreams nooit verder zijn gegaan :(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-10 20:49
Eerste keer het introfilmpje van Starcraft: Brood War zien.

"Zerg is about to overrun the colony. Shall we intervene?"
- "No, we've seen enough. Take us into orbit."
*Dramatisch operanummer zwelt aan*

Of TIE-Fighter. Het moment dat je erachter komt dat je omringd bent door traitors en dat je instelling dat je true blijft aan de emperor behoorlijk afgestraft wordt :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aztec Challenge op de Commodore64 had een geweldige spelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:54:
[...]

Operation Flashpoint in de bossen inderdaad! _/-\o_ Bijna vergeten hoe vet dat was!! :D Is echt een van de gaafste singleplayers ooit gemaakt. Echt een top spel! Jammer dat Armed Assault niet dat gevoel geeft, meer een bagger kloon. Gelukkig is Operation Flashpoint 2 onderweg van de echte makers :)
yup, still my favourite ook ja :D (nou moeten we wel zeggen dat die missie niet zo moeilijk was, gewoon VER omlopen en het was een eitje, ja en geduld hebben :+ ) resistance helemaal, dat maakte het spel echt gewoon helemaal af.

en begint OFP2 niet een beetje duke nukem forever te worden? die indruk krijg ik nl. zo ongeveer wel... hoe oud was OFP nou ook al weer al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

mijn grootste rilling kreeg ik bij Command & Conquer (deel 1) op het moment dat Kane voor het eerst langs komt en Seth dood schoot...

heerlijk... (maakte indruk, was toen nog vrij jong!)

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet elk moment opnoemen helaas, maar wel per type spel :) :

Adventure: Tombraider 1 op de PS, heeft mij verslaafd aan games gemaakt !

RPG: Final fantasy 7, wat een spel !! Meerdere wow momenten, verkrijgen van de uber chocobo waarmee ik de special summons kon verkrijgen ( double summon- mime- knights ) en uiteraard de eindbaas !

FPS: Overduidelijk Counterstrike.

Online RPG: Is voor mij Everquest 2.

En ja...thuis...bomberman op de snes...heerlijk, vooral omdat een van me maten totaal niet tegen zijn verlies kon, maar wel altijd als eerste dood was :) ( erg vaak de kamer uitgelopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 20:48
Mijn mooiste spel moment was in Half-Life.
Me broertje had een nieuwe map en kende die goed en ik niet.
Ik had een nieuwe model die doorzicht was(je ziet alleen maar het wapen).
Hij was al in de map en toen heb ik de model in half-life geplaats zodat half-life het kende.

Hem een paar keer neer geschoten en hij maar afvragen waar ik zat >:) .
Daarna rende hij door een gang en ik stond voor hem. En hij stopte daardat hij tegen me aan ging.
Stond gewoon 30 sec stil omdat hij dacht wat is dit nu.

Daarna nooit meer gebruikt. Is niet eerlijk om zo te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Calamor op 22-05-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gister 10 minuten schaterend van het lachen, met tranen in me ogen, bijna uit me stoel vallend naar wow gekeken ..

ik zeg niet te veel omdat het in de categorie illegaal valt , maar op de een of andere manier een GM account gemaakt samen met een vriend ..
(ondertussen speel ik het wel gewoon legaal hoor, mocht die vraag bij iemand te binnen schieten.. het was om even te klooien en de mogelijkheid te hebben alvast wat gebied te verkennen e.d.)

.speed nickname 0.1
verbaasde uitroep .. "damn thats slow" (10% snelheid)
.speed nickname 10
(1000% ipv 100% snelheid zegmaar) en dat terwijl hij nog dacht dat het langzaam was

zo hilarisch om te zien .. wel zo'n typisch "had je bij moeten zijn om het echt te snappen" moment

hij er dus als een raket vandoor .. :w , poef .. uit zicht
té grappig

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohwjah ook nog echt een GEWELDIG moment...

Het was op een LAN tijdens een potje Half Life 1 deathmatch, in die ene map waarin de meeste mensen deathmatch spelen (weet zo even niet welke map dat is, maar die met het grasje en de 4 grote palen).

Iemand zat me achterna dus ik rende over het grasveld het hoekje om de toren in op de begane grond. Ik hoorde hem over het grind lopen en besloot de gok te wagen, met m'n Tau Cannon schuin door de muur heen te schieten in de hoop dat hij dicht genoeg bij de muur stond om geraakt te worden.

Het was een VOLTREFFER! Hij was meteen dood en natuurlijk super pissed, hij riep dat ik een cheater was, maar gelukkig stonden er genoeg mensen om ons heen zodat iedereen wist dat dat niet het geval was.

Ik heb nooit meer zo'n enorme lucky shot gehad, maar over dat moment kunnen we nog steeds met z'n tweeen lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:20:
heb gister 10 minuten schaterend van het lachen, met tranen in me ogen, bijna uit me stoel vallend naar wow gekeken ..

ik zeg niet te veel omdat het in de categorie illegaal valt , maar op de een of andere manier een GM account gemaakt samen met een vriend ..
(ondertussen speel ik het wel gewoon legaal hoor, mocht die vraag bij iemand te binnen schieten.. het was om even te klooien en de mogelijkheid te hebben alvast wat gebied te verkennen e.d.)

.speed nickname 0.1
verbaasde uitroep .. "damn thats slow" (10% snelheid)
.speed nickname 10
(1000% ipv 100% snelheid zegmaar) en dat terwijl hij nog dacht dat het langzaam was

zo hilarisch om te zien .. wel zo'n typisch "had je bij moeten zijn om het echt te snappen" moment

hij er dus als een raket vandoor .. :w , poef .. uit zicht
té grappig
guild master
game mania
good match
great mustard
:?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Boeboe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:51:
[...]

guild master
game mania
good match
great mustard
Game Master. Hij zal wel met een private server gespeeld hebben met uberl33t game master rechten :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

wow staat er toch ;) World of warcraft dus!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:27:
Spanning met een open bek...

De monorail aan het begin van Half Life
Ow man ik had toen net mijn TNT2 Ultra ... en ik zag die intro met 1024 alles op high ... die sounds over die wissels. De deur die openging ... en die bewaker praatte en ... zijn ... LIPPEN BEWOGEN :o ! Man wat was Half-Life toch gaaf, ongelofelijk.

Ow en Maffia uiteraard met alle cd's uitgespeeld, prachtige game. Man ik heb lol gehad in dat kleine opgevoerde race bakkie. Vliegende banaan power :*) !

[ Voor 15% gewijzigd door Cassius op 22-05-2007 14:03 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ongetwijfeld Call of Duty 1 :)

Zeker het Russisch level waar je Stalingrad terug wint, prachtig gewoon _/-\o_

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 15:42
GTR race sim.

We deden destijds met wat kameraden over internet tegen elkaar racen.
zelf ook een beetje met de settings van de auto geprutst.

Waren aan het racen, allemaal in een porsche, kameraad zat een eindje voor me.
Komen op een recht stuk bij Monza, en ik haal hem met gemak op het rechte stuk in.
hij op ts roepen van WTF!!!.
Ik maar zeggen dat ik beter uit de bocht kwam, maar na het kijken van de replay bleek dat hij ook nog eens veel sneller uit de bocht kwam :D

Op het moment met ts erbij was het echt te grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Een ander heel leuk moment was uit EVE-online.
Had net een BattleCruiser en kon het nog niet vervangen omdat ik te weinig geld had.
Was toen nog erg onervaren en ging naar Lowsec( waar je een ander kan afknallen zonder reden of bescherming. bij Highsec kan dat niet zomaar, wist toen nog niet dat het zo gevaarlijk was).
Werd door verschilde piraten aangevallen.
Eerst door 1 frigate met schild hielt het goed uit maar ik maakte geen damage tegen hem.
Toen kwamen er meer. En toen was het de schild en armor wel snel weg en vielen ze elkaar ook nog aan.
In localchat waren ze zelf met woorden aan het vechten.
Had nog 40% hull over. Schild en armor waren allemaal weg.
Ik probeerde weg te warpen naar een station en dat gaat niet zo snel in het schip waar ik in zit.
Op 3% kon ik net ontsnappen (me hartslag was toen echt hoog. Dacht daar gaat me schip).

Bij de station ben je veilig nog omdat je daar nog bescherming had van de NPC.
Ik buiten aan het reageren. Komen de piraten terug die mij aangevallen hadden zonder schip.
Als je schip kwijt bent zit je in een pod en waar je char is zit(wilt je ook niet graag kwijt raken.
(als je iemand aanvalt wordt je rood en dan heb je geen bescherming en kan je dan wel iemand neer halen).

Ik in local gelijk podkilling :) en ze waren gelijk weg die in een pod waren.
Dat was echt leuk ook de reactie in localchat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda Wind Waker. Hoewel het een leuk spel was, maar niet echt dé verwachtingen waar kon maken, vind ik dat toch een van de mooiste eindes ooit hebben. Zwaard dwars door het voorhoofd van Ganondorf, en vervolgens het feit dat de koning achter bleef, stervend onder water.

Toch een mooi einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:03:
_/-\o_
Geniaal spel, laatst de commodore op een 32" aangesloten, man, je komt scheel achter dat ding vandaan als je door de woestijn naar de tempel rent, en dan ben je er bijna, en dan druk je weer verkeerd :(

Hebben erg veel mooie momenten gehad met Shadow Warrior, hoorde je ergens achter je (fijn nog met terminators en coax...) het laden van de nuke missle... Of halve map vol leggen met sticky bombs :+

GTA2, Worms (World Party) doen het ook altijd errug goed multiplayer en zorgen voor veel hilarische momenten. En Bomberman natuurlijk :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nooit voorbij de piranja's gekomen dat duurde zo lang......

Ik probeer dat spel nog steeds in bezit te krijgen wat was/is dat spel vet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Met een emulator wel te krijgen, en online te vinden (googlen) en er zijn zelfs manieren waarop je zelf weer tapes kan maken :D Met de commodore zelf bezig geeft nog meer een old skool gevoel dan een emulator draaien

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Renegade! schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:04:
Ongetwijfeld Call of Duty 1 :)

Zeker het Russisch level waar je Stalingrad terug wint, prachtig gewoon _/-\o_
Die staat zeker hoog. Zeker met een 21" TFT en een 5.1set op je heen. Wat een sfeer was dat, sowieso het hele spel, maar dat level zeker. Ik kon me er echt in inleven. Mooie oude tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 15:19

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Archie_T schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:03:
Mortal Kombat 1 op de SuperNes en dan je eerste death move doen met Sub Zero. Gewoon hoofd met ruggegraat uit je tegenstander! Wat was dat briljant..
De SNES versie van MK1 had geen gore maar grijs bloed. De Sub Zero death move was dan ook niet meer dan je opponent bevriezen en de sneeuwpop kapot slaan ;)
De MegaDrive/Genesis versie had wel gore en de originele arcade death moves.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:51:
[GM account]

guild master
game mania
good match
great mustard
in een keer goed hoor ;)
:P
Rakkerzero schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:58:
[...]

Game Master. Hij zal wel met een private server gespeeld hebben met uberl33t game master rechten :)
:Y

ach ...voornamelijk om het verkennen hoor, en omdat ik ondertussen behoorlijk nieuwsgierig aan het worden was naar outlands.. maar om te spelen is het geen klap aan, normaal spelen gaat nauwelijks lukken omdat er geen danwel te weinig andere spelers zijn , en met de gm commandos .. tja .. uhm

" .die " is ongeveer even snel als met je speciale GM only speeltjes gaan vechten op level 255
"tikkie , jij bent h... oh ..dood "

achja

dit even alleen om te reageren , nu gewoon weer verder met "het leukste moment" onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Yeah ik weet er nog een.
Ik weet niet meer welk jaartal het was,maar ik was StarCraft aan het spelen,ik viel de anderen basis aan en tijdens het aanvallen hoorde ik een bepaalde muziek,ik heb die muziek nooit gevonden maar vond het prachtig.

Ook het cruisen in Vice City heb ik veel mooie momenten mee, dat je in een mooie cabrio zit,de zon gaat zakken en je hoort van die hippe jaren 80 muziek.
Heerlijk. :D

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een moment dat me nog bijgebleven is, niet het mooiste maar wel een opmerkelijk

met een vriend lang lang geleden
in ieder geval een of ander spel waarbij af en toe shift drukken erg handig was
ik vermoed MK1 , block ..maar zeker weten doe ik het allang niet meer

heetst van de strijd .. maatje bezig
en cozje daarnaast "shift , SHIFT, shift , SHIIIFFFT "

waarom mams uit de keuken komt , of we toch even wat minder vuile woorden wilde gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 01:30
ja dat zijn ook leuke dingen ...

ouders en games....

Zo heb ik er nog een die erg leuk was waar we heel hard om gelachen hebben.

carmageddon 2 in een Netwerk bij een maat van mij thuis.
Wij lekker aan het mensen jagen...
Komt zijn pa binnen lopen, wat is dit nou voor een ASO game dit is toch te gek woorden, het had verboden moeten zijn.
na een 5 tal minuten een preek aangehoord te hebben terwijl wij lekker door speelde met de game.
op eens miste mijn maat op 1 millimeter een voetganger in het spel.
en dit meerdere malen het zelfde Ai voetganger.

Waarop zijn PA in eens hard riep: PAK die schoft en rij hem plat......... bla bla en in eens was hij anti voetganger. in plaats van Anti game :)
Zelf heeft hij het ook een half uurtje gedaan maar zag later de lol er wel van in.

Dat was ook wel een leuk moment om nooit meer te vergeten.
en ook niet te vergeten zijn pa was al ruim de 50 jaar voorbij :)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-05-2007 16:59 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na al deze nostalgie ben ik weer van plant om mijn oude laptop 486 weer aan te slingeren.
om weer dune 1 worms en commander keen command en conquer 1 te gaan installeren.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Laatst online: 06-05 16:26
jaa aztec challenge
met deie muziek die heel rustig begint: dum dad dum dada dum dada dum
en dan langzaam aanzwelt en je steeds nerveuzer maakt, vooral in dat eerste level met de speren.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Supaplex had ook zo'n zn hartklopmomenten :D
Als je een bepaald stuk gehaald had waar je echt dagen over deed enzo. Geweldig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Ik heb er een paar. Op chronologische volgorde:

Dune 1 (de beste en meest onderschatte Dune imo). Er gingen weken overheen voor ik dit uitspeelde. Met een goede vriend helpen om door bepaalde dingen te komen. Erg leuk. Nadat wij het allebei enkele keren hebben uitgespeeld was het logische gevolg een wedstrijdje zo snel mogelijk Dune 1 uit spelen. Inclusief bellen dat je weer een aantal (in game) dagen sneller bent :). P-p-Paul, Paul, don't forget the spice shipment for the emperor-ror-ror-ror.

Mafia: geniaal spel. De sfeer zit er compleet in en vooral dat eind filmpje. Zelfs nadat ik het spel enkele keren gehaald heb moet ik toch een traantje laten tijdens het eind filmpje. Veel betere karakter ontwikkeling heb ik niet gezien in games. Ik ging van de personages houden en hoopte dat alles goed met ze was.

Day Of Defeat (1): een hele lange tijd iedere dag op dezelfde server gespeeld. Ik kan ze haast mijn vrienden noemen. Het mooiste moment dat ik mij kan herinneren was met een TNT mod (soort van op afstand opblaasbare bom). Er stond iemand op mijn bom en vroeg via zijn microfoon: "Whose TNT is this?". Ik antwoorden: "Mine". En tegelijkertijd de bom opblazen. We hebben het er nu nog over, geweldig als zulke dingen online gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:03

wielhelm

80/86 ST bladebladed

mooiste spelmoment:

Op een lanparty descent spelen (uren lang) en op een gegeven moment de volgende melding krijgen:

Sammy was killed by the reactor.

Iedereen dubbel!

Hoe krijg je het voor elkaar om door de reactor dood te gaan, echt geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door wielhelm op 22-05-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er nu niet echt trots meer op of zo maar ben wel snel geneigd te denken
aan world of warcraft en mijn raid verleden, er is amper iets meer intens als het
slopen van een baas waar je echt al weken mee bezig bent zoals rangaros,nefarian
c'thun, vaelastrasz (oude versie met 8 debuffs en een 1 uur spawn time.)

al die spanning die zich opbouwd op de laatste 10 % die zich ontlaad als je de kill
animation van die boss ziet, weinig dat daar tegen op kan, loot telt op dat moment
niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The chronicles of Riddick in het algemeen alles aan deze game, de muziek de sfeer de personages echt HEERLIJK gewoon. vooral die opmerkingen van Riddick zelf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik denk dat heel Tombraider 3 mijn mooiste game moment is. Dat opgesloten zitten in Area 51, de raptors afknallen, de puzzels --> fantastisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoe, ik had laatst een hele mooie, tijdens supcom, zat de demo te doen, toen er ineens zo'n commander de lucht in ging, damn, ik zat echt te genieten van die klap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik had een keertje met UT2003 zo iets ongeloofelijks uitgehaald.. het was in de tijd dat ik het vrij veel speelde.

Ik rende door een gang, en er zaten 2 vijanden achter me, ik ging de hoek om en daar stonden er nog 3 vlak voor me.. en dus op dat moment stonden er 5 man om me heen.
Ik geloof dat we allemaal een FLAK beet hadden..
Het leek net alsof het in slow motion ging.. en alsof ik precies kon aanvoelen wat ze dachten en wanneer ze zouden vuren..
Ik maakte een zijwaardse sprong en een hele zooi kogels vlogen me voorbij van achteren, waarna ik vlak naast 1 van de vijanden kwam te staan en hem in z'n zij shoot.
Alles ging precies goed..en anticipeerde perfect op shoten van vijanden waar ik niet eens naar keek op dat moment, en maakte ze alle 5 af met zeker 90% van m'n leven nog over.
Zulke dingen gaven me echt zo'n machtig gevoel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:33
Hoogie2004 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:08:
Toen bij Netkar Pro nog veel servers waren met veel mensen in, toen ik daar me eerste race won O+

(en de eerste keer dat ik in GP4 met het toestenbord en moeilijkheidsgraad Ace wereldkampioen werd over een seizoen _/-\o_ )
Je eerste NetKar Pro overwinning, dat blijft een waardig moment _/-\o_. Een van mijn mooiste spelmomenten was niet m'n eerste overwinning, maar m'n eerste rondje met nKP. Maandenlang volgde ik elke dag elk klein nieuwtje over deze racesimulatie. Dagen, wekenlang kregen we niets nieuws te horen van de Developpers, maar de sfeer die toen aan het onstaan was over dit spel, dat was zo mooi. Alsof je een grote groep bijen langzamerhand steeds harder hoort zoemen.
Op 10 April kwam het spel uit, ik had het al gepreordered voordat het spel af was. M'n computer stond toen nog in de slaapkamer en m'n vriendin moest vroeg naar bed ivm werk de volgende dag. 1 minuut voor twaalf ofzo werd het spel gereleased en met het geluid op z'n zachst startte ik de motor, door met de muis op de startknop te klikken. Rustig schakelde ik hem naar z'n een, en wilde ik wegrijden. Viel de motor uit :). Dat was zo mooi. Die rondjes die toen volgde, staan me nog steeds bij. Het was voor mij de eerste keer dat als ik wilde schakelen bij een spel, ik de neiging had om de koppeling in te trappen. Zo realistisch. Ik geniet nog steeds elke keer dat ik het spel opstart, jammer dat het voor veel mensen niet speelbaar is door performance bugs :(.

Een ander mooi spelmoment was met het spel Subspace. Ik vraag me sowieso af of hier tweakers zijn die dat spel spelen/gespeeld hebben? Ik heb dat spel misschien wel twee jaar lang te verslaafd gespeeld. Eerst in het zogenaamde 'Star Wars Realm'. Daar kon je heerlijke teamwedstrijden spelen. Subspace is een spel waarbij de graphics niet bijzonder zijn, maar de gameplay heel verslavend is. Vooral de flagging matches konden zo ontzettend intens zijn. Dan speelde je met twee teams van 10 ofzo tegen elkaar en moest je proberen elkaars basis te veroveren (klinkt heel kinderachtig, maar was het echt niet). En dat kon zo ontzettend spannend zijn als zij steeds verder doorbraken in je basis, of als zij ineens achter jouw linie verschenen door te cloaken enzo. Dat waren tijden ;). Ik heb zelfs een van de eerste dates met m'n huidige vriendin afgebroken omdat ik een 'wedstrijdje' had :P.

Het laatste moment wat bij me opkomt is Alex the Kidd op de Mastersystem. Dat spel zat standaard geïnstalleerd in de spelcomputer (we spreken 1994 ofzo?). Samen met mijn vader, die toen gezellig meespeelde, ben ik begonnen te gamen. Alex the kidd kon stompen als wapen. Het eerste stuk was niet zo moeilijk, maar na ongeveer 5 minuten kwam je in een waterbad terecht, waarbij je langs een inktvis achtig beest moest. Wat m'n pa en ik ook bedachten, we kregen dat beest niet dood. Dat heeft misschien wel 2,3 avonden geduurd. We dachten echt dat we iets fout deden ofzo ;). Toen, opeens, vanuit het niets, had ik dat beest dood. Dat was echt zo'n intens moment van blijdschap en glorie.

Best leuk om sentimenteel naar het verleden te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:42:
[...]

Inderdaad erg goed spel. Kan me nog herinneren hoe blij ik en een vriend van me waren toen we het eerste stukje van de triforce hadden bemachtigd :+ En de vreugde dat je alles nog een keer mocht doen nadat je het spel hebt uitgespeeld :P
Ik had ook Zelda gekocht. In ieder geval het eerste deel op de NES. Wat waren dat goede tijden. _/-\o_
Puzzeltje oplossen, rubies sparen. Heerlijk. Heb het alleen nooit uitgespeeld, omdat ik niet wist hoe ik verder moest komen in de illusie woestijn, waar je dus eigenlijk eeuwig doorheen kan lopen, als je niet de goede volgorde weet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 05:34

d0s

sssst

Requiem19 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:22:
[...]

Het laatste moment wat bij me opkomt is Alex the Kidd op de Mastersystem.
Alex Kidd _/-\o_

zat standaard ingebakken op de mastersystem ja, geniaal spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 08:33
d0s schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Alex Kidd _/-\o_

zat standaard ingebakken op de mastersystem ja, geniaal spel :D
Zou zo gaaf zijn om dat spel weer te spelen... is er niet ergens een conversie voor op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Laten we eerlijk zijn. Wie weet niet meer het moment dat je in het treintje zit in het begin van Half-Life, of als je de bezoekershal binnekomt, dit gevoel heb ik weer bij de Half-life 2 mod - Balck Mesa source. Vooral als 7-11 jarige was dit gevoel sterk aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Requiem19 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:22:
[...]
Een ander mooi spelmoment was met het spel Subspace. Ik vraag me sowieso af of hier tweakers zijn die dat spel spelen/gespeeld hebben? Ik heb dat spel misschien wel twee jaar lang te verslaafd gespeeld. Eerst in het zogenaamde 'Star Wars Realm'. Daar kon je heerlijke teamwedstrijden spelen. Subspace is een spel waarbij de graphics niet bijzonder zijn, maar de gameplay heel verslavend is. Vooral de flagging matches konden zo ontzettend intens zijn. Dan speelde je met twee teams van 10 ofzo tegen elkaar en moest je proberen elkaars basis te veroveren (klinkt heel kinderachtig, maar was het echt niet). En dat kon zo ontzettend spannend zijn als zij steeds verder doorbraken in je basis, of als zij ineens achter jouw linie verschenen door te cloaken enzo. Dat waren tijden ;). Ik heb zelfs een van de eerste dates met m'n huidige vriendin afgebroken omdat ik een 'wedstrijdje' had :P.
De (gratis) opvolger van Subspace heet Continuum. En Death Star Battle is nog steeds aanwezig, volgens mij. Alleen weet ik niet meer of de Star Wars Realm er nog is. Al in geen jaren meer gespeeld. :+

Wel een machtig spel. Vroeger heel veel gespeeld, vooral DSB. Ik was één van de beste met schip type 5 (de A-wing al had je de skin pack geïnstalleerd...), terwijl iedereen zei dat het een barrel was. :')
WeZet schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:00:
Laten we eerlijk zijn. Wie weet niet meer het moment dat je in het treintje zit in het begin van Half-Life, of als je de bezoekershal binnekomt, dit gevoel heb ik weer bij de Half-life 2 mod - Balck Mesa source. Vooral als 7-11 jarige was dit gevoel sterk aanwezig!
BMS is volgens mij nog (steeds) niet uit en begint langzamerhand op een Duke Nukem Forever te lijken. Hoewel ik wel hoop dat hij op een dag uit komt. De intro tune die ze hebben vrijgegeven op hun website past er in ieder geval heel goed bij.

Half-Life 1... begin november, 1998... een 200Mhz bak en een Voodoo 2 kaart in Glide mode... single player... onvergetelijk... :>

* The Zep Man kijkt even dromerig voor zich uit...

De laatste tijd heb ik dit eigenlijk niet meer gehad, ook niet met Half-Life 2. In Half-Life had je tenminste het gevoel dat je echt bezig was je eigen hachje te redden (vooral in het eerste deel van het spel). Voor je gevoel was je ook helemaal alleen, in tegenstelling tot de hulp die je nu en dan krijgt in Half-Life 2 en de episodes.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 22-05-2007 21:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Met tien man in een huiskamer voor een eerste lan-party (met oude 10Mbit BNC kabels enzo), en dan met z'n allen Need For Speed 3 spelen.. Paar man politie, de rest racers, zo vet.. Overal spike strips, mensen klemrijden..

En die keer dat ik in 1 seconde 3 headshots maakte al rennend met CS.. Werd ook meteen voor cheater uitgemaakt natuurlijk. 't is dat mijn maat naast me op de stoel zat en opsprong: "Neeeeee!".. Vet :)

[ Voor 5% gewijzigd door axis op 22-05-2007 21:21 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 16:25
Toen ik nog Tactical Ops speelde,

Was bezig met een CUP war (kwart finale) op Clanbase en ik ownde enorm hard.
28/3 en 24/2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 21:22

KneoK

Not in a million lightyears

Het mooiste spelmoment dat ik tot nu toe heb meegemaakt is een jaar of 15 geleden. Ik liep met een vriendje door de stad en we liepen daar een computerzaakje binnen, over het algemeen van die duffe hobby zaakjes toentertijd, en we zagen een medewerker Wolfenstein 3D spelen.
Na sinds mijn 8e altijd alles van de zijkant te hebben gezien was die vent gewoon door de pixels aan het rennen ! We hebben daar 20 minuten met open mond staan kwijlen. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat dat allemaal kon. Ik was Larry gewend, Kings Quest, Alley Cat, hah, ik vond Othello er al mooi uitzien toen. Maar bovenal, dit was gewoon The Eagles Nest maar dan niet van boven !!!

Ik zag hierboven ook Alex Kidd genoemd, die heb ik ook bijna letterlijk mijn Sega uit gespeeld. Hele schema's van alle henchmen spelletjes, alle rock, paper en scissors enzo. Wist precies welk steentje ik moest stukslaan. Heel cool.
Trots dat ik was op mijn Master System, gekocht van mijn eigen centjes. Met Sonic the Hedgehog erbij, dat mocht dan van paps en mams. Heb 'm gelukkig nog boven staan met een aantal spelletjes erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meest memorabele moment was in Wow:

Ik had met m'n mage eindelijk level 35 gehaald,toen ik besloot de gok te nemen om eindelijk het mysterieuze StrangelTorn Vale (STV) te verkennen. Ik weet nog dat ik voor het eerst die jungle binnenliep, ik was helemaal betoverd-->wat een ontzettend mooi gebied ! :-D
Nu hielp alles ook wel mee met die ervaring moet ik zeggen, het was namelijk op dat moment +30 buiten en ik zat in alleen een korte broek met een fan op me gericht binnen te WoW'en. Tegelijk kwam er een heel zomers nummer op de radio van bob sinclair(oid) en het plaatje was compleet:
Het ultieme jungle-gevoel! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

No brainer: staan in mijn geheugen gegrift!

1. De eerste keer dat we thuis een kleurenmonitor kregen (EGA). Mijn vader had hem 2e hands gekocht en ik mocht er speciaal voor opblijven tot hij thuiskwam!

2. Na jaren 'The Secret of Monkey Island' weer eens op te starten rillingen over mijn rug van de heerlijke muziek.

3. Half Life 1 voor het eerst opstarten op mijn eerste eigen computer, van mijn eerste salaris gekocht, en erachter komen dat het er dankzij mijn Riva TNT2 Pro echt veel mooier uitziet dan op de PC van mijn vader.... :p

4. Zelda3 op de SNES in 1 ruk binnen 24 uur uitspelen (nieuw uit de doos uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 17:18
toen ik voor het eerst Dune II had uitgespeeld op mijn eigen 486 SX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:37

Shuriken

Life is all about priorities

Ik moet zeggen dat ik Doom 3D toch wel erg indruk wekkend vond. Vooral 's avonds met geluidskaart aan en bij elk monster die om de hoek kwam klopte het hard in je keel.

Een paar weken later tot 12 uur 's nacht lopen klooien met kabeltjes om dan uiteindelijk het eerste multiplay spel van Doom op te kunnen starten. Dat dus over een serieel kabeltje. Daarna tot 5 uur 's ochtends zitten gamen (het was alweer licht buiten).

Daarnaast altijd erg genoten van Civilization en Dune 1 en 2.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 132% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:44

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Ongetwijfeld tijdens een clanwar met Americas Army;

Tijdens de beslissende ronde als laatste van je clan over zijn op 'river basin'. Enige mogelijkheid was de laatste tegenstander omleggen of alle (3) objects clearen. Hij lag dus bij het laatste object (A) tegen een schuine helling. Terwijl de rest van de clan door mijn headset liep te brullen dat ik hem moest omleggen, om hem heen gekropen en op 1 meter afstand een compleet magazijn geleegd.... hartslag 200, maar hij vast nog hoger van de schrik :P

Of in de beslissende ronde op 'Hospital' alleen nog maar de vip te hoeven omleggen. Die vip heeft slechts 30 kogels..... Dus weer met je compete eigen clan gillend in je oor, net zolang de vip uitlokken totdat die door zijn kogels is. Daarna is het dus hoogste tijd voor wat danspasjes van de vip en woensdag gehaktdag >:)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Shuriken schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:50:
Een paar weken later tot 12 uur 's nacht lopen klooien met kabeltjes om dan uiteindelijk het eerste multiplay spel van Doom op te kunnen starten. Dat dus over een serieel kabeltje. Daarna tot 5 uur 's ochtends zitten gamen (het was alweer licht buiten).
Het maakt niet uit hoe snel je verbinding vandaag de dag is: er gaat niets boven een null modem verbinding. Ik heb toendertijd met mijn broer ontzettend veel Doom 1 en 2 gecooped. En later Duke Nukem 3D, natuurlijk. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
SinergyX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:01:
...
Tekken - met King de eerste keer de volledige greep combo doen, ik heb ruim 20 minuten staan te gillen van vreugde.
...
OMG! Ik was dus niet de enige! :D

Wat ook een mooi speelmoment was voor mij: (daar is 'ie weer)
Duke Nukem 3D: Unlimited ammo cheat aan (- dnweapons) en dan zoveel mogelijk pipebombs op een hoopje gooien totdat ik geen zin meer had. En daarna op de 'detonate' knop douwen..
Altijd leuk als de 486 dan crashte! :D :D

Nog een: Ook via een null-modem verbinding BLOOD 1 spelen tot diep in de nacht. Echt ziekelijk leuk om je tegenstander steeds met napalm rockets te bestoken. "It burns! it burns!" _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door DasHMauL op 22-05-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 23:59
Oeuw, voordat ik het vergeet.

Wacky wheels! :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 16:14
Zelda II: The Adventures of link (1988 @ NES)
Op me 65ste zal ik nog dat deuntje herkennen uit duizenden.

En op de PC Star Control 2 The Ur-Quan Masters (1992)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 18:10
Whaa jullie brengen me allemaal op ideeen, nu moet ik al die prachtige spellen weer gaan spelen.

Een heel mooi moment voor mijzelf was toen ik Little Big Adventure 2 had uitgespeeld, wat een verschrikkelijk geweldig maar soms ook zeer irritant spel was dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 05:34

d0s

sssst

Requiem19 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:58:
[...]

Zou zo gaaf zijn om dat spel weer te spelen... is er niet ergens een conversie voor op de pc?
zit m nu te spelen met eem emulator (fusion).. weetniet ofdat ik hier de link naar de rom mag posten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Alleen al van de intro van FF8 kreeg ik al kippenvel. echt een paar keer op nieuw opgestart en maar weer gekeken. De rest van de spellen zijn allemaal al genoemd geloof ik. Van de nieuwere spellen vind ik mgs3 echt waanzinnig, toen ik die uitgespeeld had ik echt soort voldaan gevoel zeg maar. Met god of war had ik alleen maar "WTF gebeurd hier allemaal" door het spel heen gegooid, tot het einde toe. Echt een heerlijk spel net als deel 2 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Tomino schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:24:
Oeuw, voordat ik het vergeet.

Wacky wheels! :9~ O+
Juistem, jij begrijpt het leven. Wacky weels, man dat is oud. Ik heb hier speciaal een dos pc om wacky wheels en micromachines te kunnen spelen.
Als 6 jarig jongetje voor het eerst je eigen dos pc. Samen met vriendjes tot "laat" egeltjes op elkaar afschieten.

Natuurlijk moet ik zelda niet vergeten, als je dan eindelijk die verekte eind-baas na de 10de keer heb verslagen. Man dat waren tijden.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Ik heb deze nog niet voorbij gezien.
civilizations dat heb ik heel erg veel gespeeld en vond het echt jammer dat het geen multi player was.
En voor al dat ik had ontdekt dat als je road maakt dat je de settler weer moest selecteren en dan weer road maken. Als je dat heel de tijd doet dan komt de road gelijk :D ( een weg bij Bos was nu echt makkelijk, ook bij railroad werkte het)
Borgoth schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Juistem, jij begrijpt het leven. Wacky weels, man dat is oud. Ik heb hier speciaal een dos pc om wacky wheels en micromachines te kunnen spelen.
Als 6 jarig jongetje voor het eerst je eigen dos pc. Samen met vriendjes tot "laat" egeltjes op elkaar afschieten.

Natuurlijk moet ik zelda niet vergeten, als je dan eindelijk die verekte eind-baas na de 10de keer heb verslagen. Man dat waren tijden.
Mircomachines was ook heel erg goed. Wat heb ik daar ook een lol aan gehad.
Voor dos spellen gebruik ik altijd http://dosbox.sourceforge.net/
Kan je zelf de snelheid van instellen.
Anders kon ik geen CD-man of OMF spelen.
Ben nog steeds op zoen naar Wings of Fury

[ Voor 52% gewijzigd door Calamor op 23-05-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Laatst online: 23-09 21:35
100% combo halen met Kabal in Mortal Combat 3 :)

Menig RTS moment: Je sneak aanval die lukt...zit altijd vol spanning te hopen dat het lukt en de tegenstander het niet ziet.

Vooral in Age of Empires II. Met de betere katapult kun je bomen wegmaaien. In een grote black forest map helemaal langs de rand een geheime ingang maken naar de basis van de ander :) Erg leuk en desastreus voor de tegenstander.

@Calamor: Civilization Gold edition. Deze heeft multiplayer mogelijkheden

[ Voor 8% gewijzigd door Ekitch op 23-05-2007 10:35 ]

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28
Enkele jaren geleden was ik Unreal Tournament aan het spelen via Internet tegen een ander persoon (alleen wij twee dus).
De naam van het level weet ik zo even niet, maar het was dat level met een kasteel met drie (?) torens.

Ik zat boven op een van de torens en hij wist dat. Hij ging onder bij de toren staan en schoot steeds granaten naar boven. Die zag ik steeds langs komen, maar ze misten me allemaal.
Echter, ze kwamen wel steeds dichterbij, dus ik moest iets gaan doen. Ik schoot nog 1 raket af vanaf de toren, gewoon in de lucht zodat hij zag dat ik er nog zat. Vervolgens sprong ik direct aan de achterkant van de toren af en rende het gebouw rond.

Aan de voorkant aangekomen, zag ik hem nog steeds staan: omhoog kijkend en granaten afschietend.
De rest laat zich raden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 23:59
Ekitch schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:34:

Vooral in Age of Empires II. Met de betere katapult kun je bomen wegmaaien. In een grote black forest map helemaal langs de rand een geheime ingang maken naar de basis van de ander :) Erg leuk en desastreus voor de tegenstander.
O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij was dat bij Flatout2.

Ik deed toen in een lanparty (6 personen) de (skyscraper) derby.
Iedereen had de beste auto's en ik de aller k*tste auto die er was en ik won ook nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 10:08

Mojo

The Power Within

De verhaallijn van WC3, toen Archimonde keihard geownd werd door alle wisps. :) Heerlijk eindfilmpje.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Half Life :) Vanaf het begin in de metro was ik al helemaal verkocht...

En natuurlijk Jack Orlando, de sfeer en muziek, en toen ik nog een kleine megamind was Police Quest 1, alles typen, echt blij dat ik toen al in mijn auto kon komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Pacman op de atari 2600 ergens in 1985 ofzo. Heb toen echt in "the zone" gezeten. 1 1/2 uur spelen en nooit doodgegaan, speelde geloof ik al een uur op het hoogste lvl. Heb toen op moeten geven omdat m'n hand verkrampt was. Heb daarna nooit meer het hoogste lvl gehaald. Heel apart.

Daarna m'n eerste cupwar met UT op clanbase toen de scene nog fun was en je nog echte UT helden had.

En december 2005 / januari 2006? Ragnaros verslaan in WoW.

[ Voor 22% gewijzigd door ImdaMned op 23-05-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
paar jaar geleden met een stel vrienden red alert 2 over lan het spelletje was zo leuk dat er nog jaren later over gepraat werd.
het potje duurde een uurtje of 3 en pas in het laatste half uur werden de eerste personen pas uitgeschakelt.
waaronder ik, ik liep nog een kwartier met 5 poppetjes rond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het jaar was 1997 :) een rustige zomeravond... en toen kreeg ik Vlad Tepes Dracula : Reign of Terror. Dit was mijn allereerste RTS, en het heeft me de zomer gekost :D, het meest bangelijke moment was de laatste aanval (invasie kan je het ook noemen), toen ik met al mijn legers uit alle provincies de laatste provincie aanviel, was de kaart te klein om mijn leger te plaatsen. Resulaat : ik stond overal, zelfs tussen de vijand :D na een kort maar intens gevecht was ik ineens heer en meester :D sindsdien ben ik nog altijd een hevige RTS'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-10 12:54
tfx: Tactical fighter experiment

was in een woord geweldig alles stond op volgens mij 10 floppy
eenmaal geinstaleerd was het echt geweldig vooral de stealth plane vond ik mooi

en de muziek was bij dit spel zeer speciaal.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-10 12:54
amdboy1983 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:00:
tfx: Tactical fighter experiment

was in een woord geweldig alles stond op volgens mij 10 floppy
eenmaal geinstaleerd was het echt geweldig vooral de stealth plane vond ik mooi

en de muziek was bij dit spel zeer speciaal.
moet trouwens zeggen veel van deze games zijn tegenwoordig abandonware games :-)
gratis en LEGAAL te downloaden via internet.
ik haal ze meestal via theunderdogs is gratis en legaal sommige spellen kun je daar niet downloaden zit licentie op van de leverancier.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 16:59
amdboy1983 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:04:
[...]
moet trouwens zeggen veel van deze games zijn tegenwoordig abandonware games :-)
gratis en LEGAAL te downloaden via internet.
Zo legaal is dat niet hoor; blijft een grijze zone...

Ontopic:

Niet te vergeten is Cosmo's Cosmic Adventure 1; het einde. Vroeger in mijn (heel) jonge jaren veel gezwoegd aan dit spel. Deed wel iets als ik dan uiteindelijk bij de eindbaas kwam.

hét moment is toch het eerste keer spelen van Half Life 1: eerst die tram en dan binnenkomen in die hal... Om dan later de 'test' uit te voeren. Geniaal gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Van oud naar nieuw ongeveer: :)

Donkey Kong Country op de Snes: Wat was ik daar aan verslaafd. Had het toen ook echt helemaal uitgespeeld volgens mij, alle geheime tonnen, etc. Die gameplay was gewoon geweldig. :) Heb dit spel zelfs samen met mijn moeder nog gespeeld!

Half-Life 1: Dit spel maakte vanaf het begin zoveel indruk op me. Wat ben ik vaak geschrokken als ik weer eens te lang had doorgehaald en in het donker met een koptelefoon op.zat te spelen. Geweldige ervaring. Half-Life 2 vond ik ook een erg goed spel maar die echte WOW-ervaring had ik toen niet meer. (zal wel verwend zijn geworden)

Grand Prix Legends: Het sub-8 rijden op de Nurburgring. Dat was echt de maatstaf in dit spel :). Iedereen die dit spel gespeeld heeft weet vast wel nog hoe het was toen je eindelijk die 7 minuten XX zag staan. Echt een juich moment. :) Tevens het negatief gaan in de ranking was ook echt een cool moment, alhoewel ik uiteindelijk, voordat ik stopte met GPL een paar jaar geleden, op een ranking van -72.xx uit was gekomen volgens mij.

Final Fantasy 8. De eerste Final Fantasy die ik speelde. Jaja ik weet het FF7 zal ongetwijfeld beter zijn, maar heb het zelf nooit gespeeld :). De openingscutscene... en alle overige cutscenes overigens 8) Als 14 jarig manneke stond ik echt met verbazing te kijken dat er zulke beelden uit mijn tv kwamen rollen. Ook al waren het maar fmvtjes :P

Metal Gear Solid 1... Inderdaad het eerste gedeelte.. Voor het ingaan van de lift en na het ingaan van de lift.. Van de intro kreeg ik al kippenvel. Een totaal nieuwe ervaring qua gameplay voor mij. En als je daarna in de lift stapt en dan het filmpje met de helicopter te zien krijgt (en natuurlijk de dualshock controller) was echt geweldig :)

Metal Gear Solid 3.... Het einde. Ik was echt ontroerd geraakt door het einde.. Iets wat ik nog niet echt eerder had meegemaakt.. Wat baalde ik er toen van dat het spel was afgelopen.

Gears of War.... Geweldige ervaring door het gehele spel. Zeker Co-op, iets wat ik nog niet eerder in een soortgelijke game had meegemaakt, naast misschien Halo 2 dan, maar dat was splitscreen co-op. Dat vond ik gewoon niet echt tof :).

Call of Duty 3... Uitspelen op veteran... ook al was het gewoon niet echt een goed spel maar de voldoening van het uitspelen op veteran was echt wel groot.

Lost Planet.... Uitspelen op extreme... Eindelijk weer eens een game met eindbazen na elke stage en wat voor eindbazen :P. En het uitspelen op extreme wat in mijn ogen ook extreem moeilijk is, was voor mij echt een mooi spelmoment :)

SNES: _/-\o_ PC: _/-\o_ Playstation 1 & 2: _/-\o_ Xbox 360: _/-\o_

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 21:48
Brons schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:21:
Ik heb er een paar. Op chronologische volgorde:

Dune 1 (de beste en meest onderschatte Dune imo). Er gingen weken overheen voor ik dit uitspeelde. Met een goede vriend helpen om door bepaalde dingen te komen. Erg leuk. Nadat wij het allebei enkele keren hebben uitgespeeld was het logische gevolg een wedstrijdje zo snel mogelijk Dune 1 uit spelen. Inclusief bellen dat je weer een aantal (in game) dagen sneller bent :). P-p-Paul, Paul, don't forget the spice shipment for the emperor-ror-ror-ror.
Oh man ik had Jessica ergens geparkeerd in een Sietch geen idee meer welke heel de planeet overgevlogen voordat je de endgame kon doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 23:27

OMD

momentje:

Wolfenstein 3D - De eerste keer dat je een officier ( met zo een mitrailleur, zo een kleinere ) doodschoot en uit je Sounblaster met crap 25 watt pmpo speakers hoorde knallen:

MEIN LEBEN!

o, man wat vond ik dat geweldig :+ _/-\o_

ander momentje:

Ook met Dune 2, het uitspelen met Artreides was echt zo cool _/-\o_ , dat eindfilmpje zeg maar ( althans, bijna stripverhaal )

Phantasmagoria 1 was ook 1 van mijn favorieten samen met Harvester, Jammer dat sit soort games gewoonweg niet meer bestaan...

zelfs 7th guest vond ik cool, gewoon lekker spelen en graag verder willen komen en gewoon uuuurrreeen spenderen aan een spelletje.

zucht, waar is de goede oude tijd. :'( :'( :'(

[ Voor 28% gewijzigd door OMD op 23-05-2007 16:48 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 19:33
nadd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Oh man ik had Jessica ergens geparkeerd in een Sietch geen idee meer welke heel de planeet overgevlogen voordat je de endgame kon doen ;(
Ja irritante doos dat het ook was :P

Ik wist nooit wat ik met haar moest. Ging ik naar dat hoofdpaleis, zei ze altijd 'I think I'll stay here'. Trut...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Laatst online: 27-06-2023
jaah toen ik zelda ocarina of time uitspelen op de n64 was voor mij het top punt van gamen :)

(heb gisteren nog ff de stof van me n64 afgeblazen en zelda der in ge ploft :)

tot de dag van vandaag nog steeds geen spel gevonden dat mij zo veel gameuurtjes heeft gegeven
en mij nooit verveelde

btw twilight princess is ook niet verkeerd

half life 1 was ook altijd erg mooi

hl2 ook :)

het eerste deel van guildwars ook wel

[ Voor 12% gewijzigd door tooter op 23-05-2007 16:45 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moment 1 wing commander, de 1e keer landen op het vliegdekschip.
http://www.abandonia.com/games/nl/160/WingsofFury.htm

moment 2 prince of persia 1 uitspelen en dat dan prins bij de princes komt inclusief dat kleine muisje uit lvl 5of 6
http://www.dosgamesarchive.com/download/game/158

moment 3 another world op het einde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Another_World_(video_game)

Ik hoop dat het zo mag modjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
In duke nukem 3d geld uitgeven aan strippers met de schitterende woorden: "Shake it Baby" :)

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik Call of Duty 2 had uitgespeeld, was ik wel opgelucht. Wat is dat een vet spel zeg. Jammer dat COD 3 niet op pc uitkomt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
breekbrood schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:19:
Het aanvallen van een vijandige basis bij Dune, en dan vervolgens de strijd winnen! Geweldige gevechten! Je legers uitrusten met nieuwere wapens etc, rondvliegen in de Ornithopter (oid). Machtig spel.
De hele tijd trek je op met die ene meid, waarna je practisch wordt uitgehuwelijkt aan die princess. Dat gaf me zo'n rot gevoel. Is het enigste spel dat ooit zoveel bij me los heeft weten te brengen. Ik ging echt helemaal op in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diablo 2 spelen, voor het eerst denken "goh, ik heb geld teveel" en dan onder het motto "met gamblen schijn je handige items te kunnen vinden" eens gaan gamblen. Van die stale handschoentjes, dat zouden de super gewilde Frostburns kunnen wezen. *klik* ah, ja, daar heb je ze.

En dan vooral later horen hoe groot die kans eigenlijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal gear 1, als je tegen psycho mantis moet vechten, en er uiteindeljk achterkom dat je je controller in poort 2 moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zucht, waar is de goede oude tijd. :'( :'( :'(
pak een oude pc of een oude console en verknip je haren trek je jaren 90 kleding aan en de tijd is weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:31:
[...]

De hele tijd trek je op met die ene meid, waarna je practisch wordt uitgehuwelijkt aan die princess. Dat gaf me zo'n rot gevoel. Is het enigste spel dat ooit zoveel bij me los heeft weten te brengen. Ik ging echt helemaal op in het spel.
Lees het boek, en je zult je over dat huwelijk niet meer rot vinden. Én wat een topspel is Dune toch, zeker de cd-rom versie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 12:04

DeZzL

Rocket surgeon

Niet het mooiste maar wel een vreemd moment.
CS clanwar 2vs2
Kniferonde om te bepalen wie er mocht beginnen. Ik was alleen over van mijn team tegen 1 tegenspeler. We renden op elkaar af en ramde dat mes precies tegelijk bij elkaar in het hoofd; draw :)
Afbeeldingslocatie: http://wimder.net/temp/dualhead_klein.gif

en daarnaast is het natuurlijk heerlijk om 1 vs 5 een ronde 'acen' met een hartslag van 160+ :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeZzL op 23-05-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet het mooiste moment ooit noemen maar een paar mooie zijn:

- Deus Ex :
Vluchten uit Hell's Kitchen met 2 mechs achter je aan en maar 1 emp grenade.
Om vervolgens zonder benen de metro in te kruipen.

- Beyond Good and Evil
Cutscene waarin Jade na een actiescene op een dak gevangen wordt door Double H.
Heel erg mooi :D .

- New Super Mario Bros.
De 99 levens-truuk, geweldige hommage (en praktisch).

En er zijn nog veel meer, maar zo boeiend wordt dat niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had er indedaad meervoud van moeten maken :+
Pagina: 1 2 3 4 Laatste