Waar is mijn plezier gebleven in games?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik had het daarnet met mijn huisgenoot over Gothic 3 en dat hij erover dacht om voor deze game een pc-upgrade te doen. Ik raadde hem aan om te wachten tot DX10 en de kaarten daarvoor, aangezien ik dat ook van plan was.

Maar toen ging ik eens denken, want er zijn maar bar weinig games die mij echt enorm kunnen interesseren. De laatste game waar ik echt door opgeslokt werd was Morrowind. Enkele voorbeelden van games van de laatste tijd en waarom ik ze wel of niet speel:
- Oblivion: Greep me totaal niet, na 2 dagen weer in de kast
- Hitman BM: Uitgespeeld
- Gothic 3: Interessant, maar ik speel het niet verder
- Civ4/Rome: Geen zin, maar leuk spel wel verder, ik speel het gewoon nooit
- Deer Hunter 2005: Leuk :)
- Shadow of the Colossus: Uitgespeeld
- FEAR: Fantastisch, maar geen zin om verder te spelen
- Pro Evo Soccer op Xbox tegen elkaar is leuk

Duidelijke trent hier: Games die ik 'even' kan spelen doen het goed. Bij Hitman heb je een doel, je probeert gewoon iets, je sneakt een beetje en het is gewoon instant aktie. Zo ook bij Shadow of the Colossus, waar het duidelijke afgebakende levels etc zijn. En Deer Hunter kan je gewoon even voor 15 minuten spelen.

Maar waar ik me echt aan stoor is dat een game me fantastisch lijkt en ik dan eerst een stomme tutorial door moet werken, maar ik niet zonder die tutorial kan, maar als ik dan een huisgenoot het zie spelen vind ik het briljant, maar zelf kom ik er niet toe het daadwerkelijk te spelen.....het nodigt me niet uit te spelen hoewel het me wel interessant lijkt zeg maar :)
Ik kan echter wel een paar uur bezig zijn met muziek in Cubase icm gitaar etc, maar ik baal er een beetje van dat ik eigenlijk bijna geen plezier meer heb in games.

Ik vroeg me echter af of er mensen waren die hetzelfde hadden of hebben gehad en zo ja....wat kan je eraan doen, want ik koop wel gestaag games met het oog dat ik ze leuk vind, maar vervolgens belanden ze in de kast :P

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Een eenzelfde gang van zaken kwamen langs in Word ik te oud voor games...?

Leuk leesvoer :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Met het verschik dat die TS 44 is en ik 21 ;) Maar bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 19:21

Bosmonster

*zucht*

probeer eens een MMORPG :)

Gewone games boeien mij compleet niet meer. Als ik nu een gewone game pak ben ik het in notime zat omdat het veel te saai is zonder anderen en veel te beperkt en afgebakend.

[ Voor 77% gewijzigd door Bosmonster op 27-10-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:06:
Met het verschik dat die TS 44 is en ik 21 ;) Maar bedankt in ieder geval :)
Leeftijd zegt niet zoveel, als je dat topic beter doorleest zie je ook wel meer mensen voorbij komen van jou leeftijd die games toch wel vrij zat zijn.

Ik sta er niet bij, maar ben ook vrijwel alles zat. Alleen BF2 speel ik nog, maar ook alleen maar met bekenden anders vind ik het niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Het gaat daar niet alleen om de TS :) Het gaat over het algemeen over mensen die al langer zitten te gamen :) Tuurlijk de ts begon, maar er waren er meer. Ik ben ook jong toch kan ik meepraten met die mensen daar.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 18:44
Te oud vooor Gamen?? Me pa is net 50 en zit samen met mij in een CoD Clan.

Ook de Xbox 360 Vind ie te gek beetje voetballen tegen mij en andere FPS's

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
koop een xbox ofzo voor af en toe chill te gamen met vrienden of stop helemaal met games als je er toch geen zin meer in hebt. Ik zelf ben ook heel select met games, maar ik heb dan gelukkig het voordeel dat ik elke game met een hand in me broekzak uitspeel, games waar ik vast kom te zitten vanwege onlogishe doelen of onlogishe level opbouw of bugs flikker ik ook altijd meteen eraf, ik wil stakke actie.

* evilpin0 rushed deze komende 3 dagen 2x door dark messiah heen, als warrior en mage. Heb ik alle top spellen die dit jaar uitkomen weer uitgespeelt en stop ik weer ff met gamen, af en toe bf2 dan met een vriend van mij.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

''duidelijke trent hier: Games die je 'even' kan spelen doen het goed''

Dat zou ik toch niet zeggen ik heb ondertussen al meer als 100 uur oblivion gespeeld. Mischien ligt het toch echt aan jou...
Of aan mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 27-10-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@evilpin0: Ik heb een xbox, daar speel ik pro evo op :)
Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:16:
''duidelijke trent hier: Games die je 'even' kan spelen doen het goed''

Dat zou ik toch niet zeggen ik heb ondertussen al meer als 100 uur oblivion gespeeld. Mischien ligt het toch echt aan jou...
Of aan mij...
Ja, jij ja. Maar bij mij is de trent dat ik games die ik 'even' kan spelen het goed doen. Uiteraard ligt het aan mij, want een andere huisgenoot speelt Oblivion helemaal plat. Alhoewel ik Oblivion wel extreem kut vind t.o.v. Morrowind, maar dat is een andere kwestie (alleen maar grafische opsmuk, Morrowind voor dummies idee etc., slecht levelling systeem, uberslecht meegroeiende wereld, door de daedric armors de andere armors niet meer kunnen zien en zo kan ik nog wel ff doorgaan... ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door armageddon_2k1 op 27-10-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176315

ik heb eigenlijk ongeveer hetzelfde... naja men broer koopt bij de release een wii, is weer eens wat anders, hoop dat dat me pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Ik heb dat ook gehad.
originele UT helemaal kapot gespeeld, UT2K3 minder (6maand), UT2K4 binnen een maand in de kast. HL2 binnen notime in de kast, BF2 same. terwijl deze voreger toch echt wel het soor spel voor mij was.
Zelfde geld voor veel RPG's die ik nog gespeeld heb (eye of the beholder, lands of lore....) maar sinds ice winddale kunnen die mij ook niet echt meer boeien.

Vorig jaar heb ik dan nog eens gepoogd Guild Wars te spelen en ik moet bekennene dat ik daar nog steeds veel plezier aan beleef. Ik denk dat dit mede is door dat dit genre veel socialer is dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 13-06 13:59
Bosmonster schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:
probeer eens een MMORPG :)

Gewone games boeien mij compleet niet meer. Als ik nu een gewone game pak ben ik het in notime zat omdat het veel te saai is zonder anderen en veel te beperkt en afgebakend.
Heb precies hetzelfde. Speelde al een tijdje nauwelijks games meer, tot ik een collega met EVE Online bezig zag. Heb ook eens een accountje aangemaakt, met als gevolg een verslaving erbij :)

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 14:52

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

riotrick schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:05:
[...]

Heb precies hetzelfde. Speelde al een tijdje nauwelijks games meer, tot ik een collega met EVE Online bezig zag. Heb ook eens een accountje aangemaakt, met als gevolg een verslaving erbij :)
Dat verschilt ook per persoon. Toen EVE-Online begin dit jaar met free trials aan kwam zetten, ben ik het samen met een vriend gaan spelen. Toen heb ik het 3 dagen lang meer dan 8 uur per dag gespeeld en toen vond ik er geen zak meer aan en ik heb het vervolgens ook nauwelijks meer gespeeld.

Ik heb eigenlijk hetzelfde als de TS: Games die ik gewoon even kan spelen (potjes van 5~10 minuten) vind ik het leukst. Mijn favoriete genre is RTS en ik merk dat ik games met relatief korte potjes, zoals Generals Zero Hour, Netstorm en Dawn of War, veel langer blijf spelen dan spellen met potjes die makkelijk een paar uur kunnen duren, zoals bij Age of Empires en Empire Earth.

Ik game nu trouwens bijna helemaal niet meer, omdat mijn interesses verschoven zijn. Ik gebruik mijn PC nu voornamelijk voor tekenen, webdevven en media. Veel nieuwe games kunnen mij gewoon nauwelijks meer boeien...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Herkenbaar. Een paar jaar geleden had ik elke maand ofzo wel weer een nieuw spel wat ik speelde, nu download ik nog wel regelmatig demo's om te proberen, maar speel maar ca. 1x per jaar een serieus spel. Dit jaar was dat Oblivion (redelijk verslaafd :P ), vorig jaar was dat GTA San Andreas, daarvoor vooral SW KOTOR 1 en 2 (samen bijna 10x uitgespeeld). 't Is bij mij een beetje een combinatie van game-moeheid (teveel gespeeld vroeger) en toch ouder worden, veranderende interesses. Net zoals ik vroeger na elke videodriver-update maniacaal alle 3dMarks weer deed en de resultaten netjes noteerde in een txt-bestandje, 3dMark heb ik al lang niet meer en videodrivers update ik nog maar sporadisch.

Heb trouwens ook Gothic3 nu, maar weet niet of ik zin heb om het te gaan spelen, merk iig dat mn PC het nauwelijks trekt, nog een stukje slechter dan Oblivion :/

Wel zal ik af en toe mijn vroegere passies Mohaa en COD2 online blijven spelen, vooral bij Mohaa lopen nog steeds dezelfde mensen rond als ~4 jaar geleden, da's wel grappig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Is het gewoon niet zo dat we stiekem allemaal zitten te wachten tot Next-Gen echt in begint te slaan.
Tegenwoordig wordt elke game aangekondigt met woorden als "nog nooit tevoren heb je zoiets gezien", en "dit levert een unieke spelervaring".
Maar dat is bullshit waat je zo doorheen prikt.

Kijk Oblivion enzo, echt mooi hoor. Maar ik mis iets. Ik mis hetgeen wat ze bijvoorbeeld in Fable beweerde te hebben. Het echte leven gaan leiden in een virtueel iemand. Het is mogelijk dat weten we. Maar spelmakers werken vaak al zo lang aan de wereld en alles, dat ze kleine details soms vergeten. En dat maakt nou juist het spel. Je wilt het gevoel hebben dat wat je zojuist deed, echt realistisch was. En dat veel een gevolg heeft.
Dat wat GTA3 zogenaamd al zou hebben, moet GTA4 eigenlijk nog gaan brengen.

We zijn veel eisend, en opzich is dat niet erg, alleen spel makers luisteren te weinig en besteden al zoveel tijd aan het maken van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik denk persoonlijk dat het ook te maken heeft met de spellen die er uit komen. Het is steeds "meer van hetzelfde". Echt unieke spellen zitten er niet meer tussen. Ik "probeer" heel veel spellen, spellen die me trekken koop ik vervolgens ook daar niet van, maar bijvoorbeeld Gothic 3 kan mij absoluut niet boeien. Zelfde als Ship Simulator. 10minuten geklooid met wat bootjes en that's it. Heb een jaar geleden eens met deer hunter gespeeld... na 5 minuten singleplayer maar eens multiplayer en binnen 10minuten eraf geschopt... blijkbaar was het niet de bedoeling andere hunters om het hoekje te helpen :P.

Er zijn ook veel spellen die ik nu aanschaf... 10 minuten speel... in de kast flikker en volgend jaar ofzo een keer eruit haal om es wat te spelen. Uit pure verveling weer es wat doen. Zo heb ik Maffia eerst ook in de kast gemikt om vervolgens maffia aan 1 stuk (met wat onderbrekingen ala slapen eten en werken :P) uit te spelen. Er zijn echter zoveel GTA3 klonen en mmorpg's dat je werkelijk door de games je pc niet meer ziet.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vroeg mij een paar dagen terug precies hetzelfde af. Games zijn gewoon minder boeiend. Als er een keer iets misgaat waardoor ik bijvoorbeeld een level opnieuw moet halen heb ik al geen zin meer om verder te spelen. Het liefst rush ik overal zo snel mogelijk doorheen en doe ik daarna weer wat anders. Terwijl sommige games opzich best leuk in elkaar zitten. Een goeie MMORPG is nog het enige wat mij kan boeien denk ik. Alleen zijn de meeste daarvan meer van hetzelfde imo.

Ik denk dat ik gewoon te verwend ben geworden en alles te gewoontjes is geworden waardoor de meeste games niet erg boeiend meer zijn. Logisch ook, het is moeilijk om iets totaal nieuws te bedenken waardoor veel games elementen bevatten die je al veel vaker gezien hebt. En dus verveelt het sneller.
Maargoed, ik weet het ook niet zeker, vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68306

Wat ik iedereen kan aanraden is het installeren van een MSX/C64 emulator en weer heerlijk die oude games te gaan spelen.Het is echt zo grappig als je de muziek na al die jaren weer mee kan fluiten.
Dat heeft mij weer aan het gamen gebracht. De "simpele"spelletjes van vroeghur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:53:
Ik had het daarnet met mijn huisgenoot over Gothic 3 en dat hij erover dacht om voor deze game een pc-upgrade te doen. Ik raadde hem aan om te wachten tot DX10 en de kaarten daarvoor, aangezien ik dat ook van plan was.

Maar toen ging ik eens denken, want er zijn maar bar weinig games die mij echt enorm kunnen interesseren. De laatste game waar ik echt door opgeslokt werd was Morrowind. Enkele voorbeelden van games van de laatste tijd en waarom ik ze wel of niet speel:
- Oblivion: Greep me totaal niet, na 2 dagen weer in de kast
- Hitman BM: Uitgespeeld
- Gothic 3: Interessant, maar ik speel het niet verder
- Civ4/Rome: Geen zin, maar leuk spel wel verder, ik speel het gewoon nooit
- Deer Hunter 2005: Leuk :)
- Shadow of the Colossus: Uitgespeeld
- FEAR: Fantastisch, maar geen zin om verder te spelen
- Pro Evo Soccer op Xbox tegen elkaar is leuk

Duidelijke trent hier: Games die ik 'even' kan spelen doen het goed. Bij Hitman heb je een doel, je probeert gewoon iets, je sneakt een beetje en het is gewoon instant aktie. Zo ook bij Shadow of the Colossus, waar het duidelijke afgebakende levels etc zijn. En Deer Hunter kan je gewoon even voor 15 minuten spelen.

Maar waar ik me echt aan stoor is dat een game me fantastisch lijkt en ik dan eerst een stomme tutorial door moet werken, maar ik niet zonder die tutorial kan, maar als ik dan een huisgenoot het zie spelen vind ik het briljant, maar zelf kom ik er niet toe het daadwerkelijk te spelen.....het nodigt me niet uit te spelen hoewel het me wel interessant lijkt zeg maar :)
Ik kan echter wel een paar uur bezig zijn met muziek in Cubase icm gitaar etc, maar ik baal er een beetje van dat ik eigenlijk bijna geen plezier meer heb in games.

Ik vroeg me echter af of er mensen waren die hetzelfde hadden of hebben gehad en zo ja....wat kan je eraan doen, want ik koop wel gestaag games met het oog dat ik ze leuk vind, maar vervolgens belanden ze in de kast :P
Whaa.. ik heb precies hetzelfde, alleen dan met propellerhead Reason.
Anyway, bij mij komt het de laatste tijd een beetje met vlagen. Over het algemeen game ik nog weinig terwijl ik geintreseerd ben in allerlei games en ze ook koop, met vlagen game ik dan weer even om daarna weer alles in kast te leggen.
Het idee van "die" nieuwe game is op het moment voor mij aantrekkelijker dan de daadwerkelijke game zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Probeer het in december eens met de Wii.. Ik denk dat je daar wel weer je plezier in gamen terug kan vinden. Ik hoop het er zelf ook weer te vinden.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 10:00

Amafi

Amafi

Komt bekend voor.
Heb een hele tijd geen games gespeeld die me konden boeien.
Toen aan een MMORPG begonnen (roseonline) en daar lekker aan verslaafd geweest.
Nu vanwege tijdgebrek speel ik ook niet meer.
Vorige week maar weer begonnen met RA2 over internet en met een huisgenoot. Is dan toch best wel weer leuk, maar merk nu al dat de lol er af gaat als ik het niet deel/kan delen met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik merk bij mij het zelfde.
Maar het valt mij dan ook op dat grafics tegenwoordig vaak belangrijker zijn dan game plezier.
Als ik diep in een spel zit zie ik de speciale grafics vaak niet eens meer. Ik heb liever meer mogelijkheden in de game zelf en dat het vlot draaid ipv dat je een super pc nodig hebt.

Verder valt het mij op dat er nog maar onwijs goede pc games uitkomen... En wat er uit komt is vaak een vervolg en veel van het zelfde. EA heeft ook erg veel bedrijven opgekocht en games gesloopt. Verder zijn veel fabrikanten overgestapt naar de console omdat daar waarschijnlijk meer mee te verdienen valt.

Momenteel speel ik warrock...

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 27-10-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer_mac
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12-2023

killer_mac

Life's better when you do RTS

speelt nog steeds

StarCraft en oude Warcraft, omdat de nieuwe Warcraft te veel internet based zijn.
Eveneens heeft blizzard helaas StarCraft qua opzet niet meer weten te evenaren.

Om nog maar te zwijgen van Westwood die in het begin toch echt goed waren met Command and Conquer (de 1e dan he)
de opvolgers waren gewoon te makkelijk

Leven is mooier dan je denkt, dus kom achter je pc vandaan en geniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Ik denk dat het grotendeels komt door de games die tegenwoordig uitkomen. Tenminste daar heb ik zelf last van. Ben namelijk ook helemala niet geintereseerd in die halve sf games gemixt met een tikje wow. Geef mij maar gewoon games zoals GTA, Hitman en Half-Life want dat zijn voor mij eigenlijk nog de enigste series die mij echt boeien. NFSU vind ik ook wel leuk maar dat racen gaat toch een keer vervelen. Het kan ook zijn dat ik gewoon te lui ben om nieuwe games uit te proberen omdat ik me vasthoud aan die oude klassiekers maar het kan ook gewoon zijn dat ik ff een game break nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

haha hoe herkenbaar...

'vroeger' ging ik echt elk spel volledig uitspelen, vond het super!, maar nu speel ik het heel even en dan ben ik er weer klaar mee...

Laatst nog Titan Quest gekocht omdat de demo erg leuk was, en online zou het erg op diablo 2 lijken, welke ik helemaal blauw en grijs gespeeld heb. Ik heb uiteindelijk de tijd gevonden om op 'normal' titanquest uit te spelen, toen heb ik hem weer verwijderd van m'n pc. Kan er gewoon heel moeilijk tijd voor vrij maken, of heb ook niet echt zin om er tijd voor vrij te maken.

Quake 3 speel ik soms nog even een uurtje tussendoor, dat is erg leuk, maar wel op een server waar je gewoon kan disconnecten als je daar zin in hebt en niet midden in een game ofzo.

Hetzelfde geldt voor films, 'vroeger' downloade ik overal de backup van en ging hem meteen kijken, cams ook, als het een beetje goede kwali is. Nu ook niet meer, vaak heb ik niet eens zin om de echte DVD te kijken, het lijkt ook wel alsof het allemaal maar tegen valt. Heb bijv afgelopen zaterdag a scanner darkly gekeken. krijgt best een aardig cijfer op IMDB, maar vond het best een prut film, wel leuk idee der achter, maar was totaal niet geboejd...

... denk dat het gewoon of de leeftijd is, of ik heb ook gewoon betere dingen te doen.... ben overigens 24...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ja; ik ben ook erg benieuwd naar de WII; hele andere game-beleving (hoop ik althans). Ook de emulator-tip ging voor mij op (~ jaar geleden); al vielen oude (MSX) games die ik vroeger helemaal de bom vond, soms toch wat tegen. Wel precies goed om ff een uurtje door te komen ofzo ...

Verder vond ik GTA SA wel erg leuk, net zoals Heroes of Might & Magic 5 (wel veel van 't zelfde; maar ik ben van de de sfeer & serie) en ben nu op aanraden van een vriend met Fahrenheit begonnen; de gameplay is erg 'spooky' orgineel, al speel ik het te kort voor een definitief oordeel.

WoW & andere online-games speel ik expliciet niet, want dan vrees ik dat ik echt verslaafd raak. Misschien is b.v. een Worms 2 of StarCraft of Diablo (eerder genoemd) of Metal Gear Solid uit de oude doos een aanrader ?

Persoonlijk vond ik de No One Lives Forever serie ook erg goed; standaard FPS, maar de sfeer (60ths) inclusief erg goede audio & vrolijke gfx maken het zeker de moeite waard (imho).

En qua nieuwe games misschien Scarface ?

In mijn optiek ligt de nadruk de afgelopen paar jaar alleen maar op state-of-the-art gfx, terwijl verhaallijn, orginaliteit, humor en oog voor detail verwaarloosd worden. Ik snap best dat een game on time & budget af moet zijn, maar ik heb liever een beter verhaal en/of humor dan een scherm vol HDR effecten :*)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ha, leuk, een soort vervolg op mijn topic! :+

Ik moet zeggen dat ik ondertussen weer volop game (CoH en FS X), dus het is weer helemaal goed gekomen. ;) Wat me wel opvalt, in 'mijn' topic maar ook in deze, en het viel me ook op bij mezelf, is dat mensen die games zat zijn daar eigenlijk van balen omdat ze wel graag willen gamen! Snappie? Ik had dat in ieder geval sterk en ik proef het ook hier wel: je wilt gamen maar je vind er geen moer meer aan... maar je wilt toch!

Nou ja, het is vaak iets tijdelijks (hoeft niet natuurlijk): opeens loop je dan weer tegen iets aan wat je helemaal grijpt. En da's dan wel erg lekker, moet ik zeggen. Mijn gamespirit werd weer opgewekt door CoH (eigenlijk de eerste RTS die ik echt speel) en ik heb FS X gekocht terwijl ik die eigenlijk pas had willen kopen als de DX10 patch uit komt, maar ik kon mezelf niet bedwingen. ;)

Ik herken trouwens ook wat de TS heeft, met dat hij alleen maar games wil spelen die je gewoon even tussendoor kan spelen: dat heb ik ook wel heel sterk. Vroeger kon ik echt uren en uren en dagen en weken helemaal opgaan in een game en kon het niet hardcore genoeg (bij bv. racegames maar ook FS): tegenwoordig wil ik me gewoon ff lekker kunnen vermaken tussendoor. De hardcore racesims zijn bij mij echt uit beeld verdwenen en FS X benader ik ook als een casual gamer. Kijk, dat gebeurt dan wel, dat je manier van gamen anders wordt, maar gamen op zich lijkt toch haast wel een levensbehoefte te zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 09:53
Ik speelde vroeger ook veel games maar nu ook zelden. Af en toe RTCW Enemy territory. Ik speel wel af en toe van die online games. Heb ogame gespeelt, en nu speel ik Age of Piraten, en Fantasy Empires. Dat is gewoon ff paar keer klikken op een dag. Maar ja je wordt een dagje ouder, krijg je andere behoeftes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:09
Ik denk dat het echt niet aan de games zelf ligt. Ik heb soms ook van dergelijke momenten dat ik er helemaal niks meer aan vind en vind dat de games van vroeger beter waren. Maar als ik Super Mario World op de SNES start dan ben ik daar ook al snel flauw van. Doe ik een stap achteruit en houd ik even op met gamen en na een tijdje ben ik volop weer bezig. Variatie aan jezelf geven wat je dagelijks doet is de sleutel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:18

Zjemm

...

heb ik ook.... maar met warsow is het toch weer ff lekker oldskoel instagibben

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je games MOET spelen. Ik ben 18 en vind gamen eigenlijk ook niet meer zo leuk.Na een kwartiertje ben ik er meestal ook wel weer flauw van. Een spel wat ook wel door oudere mensen wordt gewaardeerd is operation flashpoint en daar komt binnenkort een vervorlg op - Armed Assault. Armed Assault. En stalker maar ik vraag mij af of die nog uitkomt.

Games die je zo even kan doen? tja Quake - Unreal tournament -Battlefield- CS-Source games, je moet dan vooral denken aan shooters denk ik. En race games maar volgens mij hou je daar niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 119903 op 27-10-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-06 17:47
Heh.. Ik ben nu 18.. Maar ik game ook redelijk veel.. Maar vaak speel ik spellen maar een klein stuk.. Ik stel nog steeds als doel om alles een keer uit te spelen. Er liggen hier nog staaapeels cd's met spellen die ik nog allemaal wil uitspelen, alleen kom ik er steeds niet meer aan toe.. En er blijven maar nieuwe spellen uitkomen.. Jeej... Toch maar eens beginnen. Overigens, als er weer een nieuw deel van Half Life 2: Episode $n uitkomt dan ben ik er zo snel mogelijk bij om die te spelen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Ik denk dat graphics een belangrijke rol spelen. Die zijn onderhand zo mooi, dat ze niets meer aan je verbeelding overlaten. Dat scheelt denk ik een hoop.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bedankt voor alle reakties :) Ik sta niet alleen zie ik al ;)
Toch wel 'schokkend' dat toch veel mensen niet echt meer plezier weten te halen uit games. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk games slechts speel als ze me een groot overwinningsgevoel geven, maar ik wil er niet al te veel moeite in stoppen (lees: 60 urige campaign doorwerken). Morrowind zou ik echter zo opnieuw kunnen spelen, omdat ik het van buiten ken. Bij Pro Evo Soccer speel ik eventjes tegen een huisgenoot (nooit tegen de computer) en dat spel is pure emotie, de graphics staan op de 2e plaats. Het is altijd schelden, brullen en juichen geblazen en dat maakt het leuk. Shadow of the Colossus was briljant omdat je als een idioot die monsters aan het beklimmen was. Epische gameplay zonder al te veel poespas, slechte dialogen, onnodige tutorials etc eromheen.
Deer Hunter 2005 is leuk tegen elkaar. Speel je potjes van 15 minuten en dan heb je nog niks gevonden en zie je 2 minuten voor het eind een enorm beest met gigantisch gewei. Weer pure vreugde als je hem hebt uiteraard :) en vloeken als ie ontkomt.

Korte games zijn gewoon de games waar ik op moet focussen, maar er zijn maar bar weinig games die in zulke korte tijd zoveel emotie teweeg kunnen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162419

Ik heb ook dat sinds ik online doe ik bijna geen singe player games leuk vind.
Behalve:
tycoon city new york
sims :P
en waarshcijnlijk canes canem flanem ranem ragel edit ofzo :P (bully)

Btw: prettige zaterdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. In mijn ogen komt het omdat alle games tegenwoordig clones van elkaar zijn. CoH is een zeer goed spel maar het is allemaal niet echt nieuw of verfrissend. En dat gevoel heb ik bij zoveel games, die gameplay herken je al en een keer is leuk en 8 keer is nog leuker maar na 8 jaar verwacht ik wel een verbetering. Het enige wat ik nu nog af en toe speel zij Football manager en Railroads in mp, en dan ook nooit echt lang :(.

Het is wachten op Spore i guess.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Postius schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:31:
Het is wachten op Spore i guess.
Da's wel interessant, om te kijken naar welke games die nog moeten je komen mensen wel vernieuwing verwachten. Zo verwacht ikzelf eerlijk gezegd bij spore niet heel erg andere gameplay dan populous. En dat kan 2 kanten op. Het is zo simpel en makkelijk dat het briljant is, of het geeft het gevoel van meer van hetzelfde.

Zelf zit ik te wachten op Warhammer: Mark of Chaos en Supreme Commander.
Bij Mark of Chaos hoop ik in eenzelfde verhaal gezogen te worden als in Dark Omen.
En als supreme commander dezelfde gameplay heeft als zijn voorganger dan zou dat eigenlijk het beste rts spel moeten worden wat er is.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

Misschien moet je gewoon even een pauze nemen van het gamen. Geniet van het leven buiten je computer, maar game een tijdje niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Volgens mij is het aanbod qua games veels te groot. In "mijn" NES/SNES tijd had je maar een paar heftige spellen en die speelde ik dan ook grijs. Plus toen kocht je een spel voor monsterbedrag en duurde het natuurlijk superlang voordat je weer een ander spel kon kopen.

Nu heb je eigenlijk via internet toegang tot 100en spellen en elke week komen er wel weer nieuwe.

Op dit moment speel ik Company of Heroes. Zeer leuk in skirmish of LAN mode. Als je de AI van de computer kan verslaan op expert, moet je gewoon online gaan spelen. Echt een aanrader.
De campaign vond ik eigenlijk niet leuk, heb ik dus ook niet uitgespeeld.

Ander spel wat ik speel is GTR2, dus simulatie-racen! In het begin zeerzeer lastig, maar met oefening wordt je echt steeds beter en wordt het spel ook steeds leuker. Racen is gewoon leuk om te doen, zeker online tegen anderen die ongeveer even goed zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Ik game nu straks al 20 jaar, ik moet zeggen dat in games op de DS ik enorm veel plezier heb. Ik heb de laatste jaren bv al mijn interesse in Shooters verloren terwijl ik Wolf 3D en DN3D enorm veel speelde, op Operation Flashpoint na heb de afgelopen 8 of 9 jaar weinig lol maar aan dat soort games beleefd, RTS boeit mij nog wel altijd en AoE3 en RTW waren toppers waar toch velen tientallen uren in gingen.

Daarnaast speel ik nog altijd fanatiek Guild Wars meer bij veel games verlies ik idd snel de interesse, het is te makkelijk tegenwoordig en er is teveel.

Het probleem is vaak bij gamen dat je nu alles heel gemakkelijk in 1 uurtje met 20Mbit internet binnen trekt, 10 of 15 jaar geleden was er ook genoeg illegaal maar toch veel minder, vooral omdat ik in een plattelands dorpje woon en behalve 2 andere mensen er niemand een computer had in het dorp dus je was meer aangewezen op elkaar om te kopieren en uit te lenen.

Consoles het zelfde verhaal, een spel voor de SNES of NES was soms 200 gulden, daar speelde je na 2 jaar nog mee ook al had je het al 10 keer uitgespeeld, gewoon om het feit dat je niet constant voor honderden gulden nieuwe games kon kopen. Nee mijn Mega Drive, (S)NES tijd was een game periode die top was.

Er zijn later nog wel eens games geweest die goed te doen zijn hoor, Guild Wars is er nu anderhalf jaar en is toch een topper hoor. RTW en AoE3 zijn ook geweldig en heb me ook al even gewaagd aan Gothic 3 en moet zeggen dat het wel eens 1 van de games kan worden dit jaar die ik een tijd ga spelen.

Verder zijn er tegenwoordig weinig games meer die iets nieuws bieden en series verslappen met elk verstrijkend jaar.

Zijn er hier nog mensen die Wing Commander kennen? Vast wel, vooral de oudere gamers van dik in de 20 kennen deze serie nog wel, de serie waar je voor het eerst een CD speler voor nodig had, toen Wing Commander 4 een tijdje uit was kwam 6 of 8 jaar voor de volgende game er gebruik van maakt had je een DVD speler nodig, de game serie waar iedereen in de jaren 90 nieuwe computers voor kocht omdat het z'n beetje de meest succesvolle game serie uit de jaren 90 is. Wie heeft er daarna nog wel eens zoveel plezier gehad, dat waren games waar letterlijk duizenden uren in zijn gaan zitten.

Het is maar een voorbeeld, de ambitie om er nog wat moois van te maken is er niet meer, de pioniers op het game gebied hebben veelal het bijltje er bij neer gegooid, maken teveel kostende game, het duurt te lang om te maken, de markt is te klein, zijn er gewoon uit gewerkt om plaats te maken voor crap producenten waarmee het makkelijk cashen is. Het komt er gewoon op neer dat gamen een sleur is geworden voor de casaul consument, gamers tellen niet meer alleen moment gamers tellen nog.

Kijk ook naar hoe games tegenwoordig afgeleverd worden, het is schrikbaren, vooral Jowood en EA kunnen er wat van, games worden als BETA al op de markt gegooid, dan kijkt men hoeveel het verkocht wordt, veel verkocht dan kunnen ze er nog wat patches tegenaan gooien, zo niet dat wordt de support bagger en komt er 1 of 2 keer per jaar nog een patch, Oblivion, Gothic 3, Battlefield games, etc. Het is gewoon triest. Ook dat helpt bij mij niet echt mee als ik het spel speel aan het speelplezier. Als je nu gewoon terug kijkt zie je hoe de hele game wereld veranderd, MODS moeten vaak een spel nog aangenaam maken maar verder, het ging vroeger om de gamers, nu om het geld, plaats 1 is naar plaats 2 verschoven, game plezier heeft geen prioriteit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ook ik heb er last van. Vroeger mega veel gamen, tegenwoordig heb ik hte en een stuk drukker, en ik kan mezelf er op de een of andere manier niet toe zetten een spel te gaan doen. Het feit dat ik me er toe zou moeten zetten is natuurlijk ook niet goed, haha.

Waar ik op wacht? Supreme Commander en Medieval 2, heb ik goeie hoop op.

Maar bepaalde games van vroeger pakten me op een of andere manier gewoon veel meer dan de huidige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 09:55
ik kan jullie ook allemaal een hand schuden geloof ik. De laatste tijd heb ik het met alle games na 1 of 2x spelen al gehad. Zowel op de xbox als op de pc. het enigste dat mij nog een beetje boeit zijn een aantal goeie dreamcast titels die ik nog heb liggen. Heb het afgelopen half jaar 6 pc titels gekocht waarvan er 4 nog in het folie in de kast liggen en waarvan ik er 2 heb gespeeld en dezelfde avond nog heb gedeinstalleerd.

Ik mis ook die feeling zoals Transport Tycoon (locomotion komt gewoon niet in de buurt) de oude command en conquers etc. Die spellen wisten mij weken te boeien. Als ik nu een tycoon of een rts speel dan ben ik binnen 2 uur klaar. Een aantal uitzonderingen daar gelaten.

Komende week naar de freerec sh om railroads te halen, op hoop van zegen maar weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Ik vraag het me de laatste tijd ook af. En al ben ik pas 18, het is triest met de game business de laatste tijd... Sterker nog, de 2 laatste games waar ik aan verslaafd ben zijn gewoon compleet gratis! EA is gewoon bezig met geld verdienen en de game industrie kapop te maken/opkopen. Ik hoop dat de nieuwe C&C wel slaagd want de rest is crap, vol bugs om het op de markt te krijgen. Bij NFSU2 had ik het idee dat iemand in de nacht voor de release nog even met paint een paar "getunede" koplampen had gemaakt, te triest voor woorden waren die gewoon.

En dan nog die vervelende game-journalisten. "Oh wat is deze game zo NEXT-GEN. Die graphics, zo geweldig!". Als ik iets haat is het wel graphics die ten koste gaan van gameplay! DX10 is niet next gen, dat is gewoon een evolutie! Wat wel Next-gen is/was: 3D beelden, Internet!

De game waar ik nu aan verslaafd ben is Trackmania Nations. Een simpele game die gratis is en online te spelen is. Het idee is leuk (maak een baan, stop er loopings en wallrides in) en het werkt gewoon. Tracks maken is simpel en er zijn mensen die er goed in zijn. Zo komen er hele leuke tracks. Zoals ik al zei, next gen is het internet. Multiplayer is gewoon zo geweldig, zo ook hier. Op de GoT server hebben we gewoon lol met een aantal GoTters.

Een andere game die nog steeds in mijn ogen next-gen is is: Wolfenstein: Enemy Territory. Die teamplay en objectives (sorry EA, maar wat is er in BF leuk aan vlagje veroveren...). De makers (Splashdamage) hebben er voor gezorgd dat alles in balans is. Terwijl de game gratis is uitgegeven (was bedoeld als add-on voor RTCW) hebbe ze nog 3 patches uitgebracht. Samen met de beste mod (ETpro) en allemaal mappers is de game echt compleet geworden. Dingen die nog misten zijn door de mod toegevoegd en alle maps zorgen er voor dat er heel wat meer beschikbaar is dan de standaard 6.

Waar ik nu naar uitkijk is Enemy Territory: Quake Wars. Ook weer van Splashdamage. De game is nu al uitgesteld _/-\o_ (eigenlijk gewoon een goed teken!). Het bouwd verder op Enemy Territory kwa gameplay, maar ipv WW2 gaat het nu tussen aarde en stroggos. Zo worden de teams asymetrisch, maar tegelijk wordt er wel balans gehouden tussen de teams. Het wordt multiplayer only en dat is mischien maar goed ook. Zulke games moet je gewoon online spelen. Alles in de game klopt gewoon ook. Het speelt voor Quake 2, destrogg vallen de aarde aan. Je ziet minder goede versies van wapens uit quake terug komen (die dus minder ver in ontwikkeling waren). Ook zijn daar integen (aangezien het om het jaar 2060-2070 gaat) onze wapens verbeterd en kampt de aarde al met problemen (terroristische acties hebben alles kapot gemaakt). Zeker een game waar ik op wacht.

Zoals gezegd zijn hun modders geweest die de team fortress mod hebben gemaakt. ID software heeft ze toen een baan gegeven, maar Splashdamage is nog steeds een eigen studio die daar redelijk zelfstandig dingen kan bepalen. Ze luisteren naar de mensen en community en staan altijd klaar om modders met hun problemen te helpen. Nog echt een developper die gamesmaakt voor plezier van hun klanten in plaats van een game te modden en zo snel mogelijk uitbrengen om de koe nog verder te melken (EA, anyone).

Dit moet er dus nog even uit: _/-\o_ _/-\o_ Splashdamage _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07
Zal hier dan ook maar ff posten :P
Heb t zelfde probleem, sommige games speel ik wel helemaal uit maar de meeste laat ik na een paar keer links liggen. NFSMW is het laatste spel wat ik compleet heb uitgespeeld, Hitman Blood Money heeft me wel een tijdje bezig gehouden maar niet compleet (ondanks dat het een erg cool spel is).

Nu start ik soms NFSMW nog wel eens op voor de police chases :P gewoon leuk, lekker snel en als ik word gepakt alt-F4 :+
Als ik vertel wat ik verder regelmatig speel zal je idd zien dat graphics niks zeggen.
Raptor: Call of the shadows, Tyrian 2000, OpenTTD, Battle Engine Aquila.
Ik kijk wel naar veel games echt uit, maar vraag me stiekem in mn achterhoofd af of ik die games ook echt zal gaan spelen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

GremliN-Online schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:20:
De game waar ik nu aan verslaafd ben is Trackmania Nations. Een simpele game die gratis is en online te spelen is. Het idee is leuk (maak een baan, stop er loopings en wallrides in) en het werkt gewoon. Tracks maken is simpel en er zijn mensen die er goed in zijn. Zo komen er hele leuke tracks. Zoals ik al zei, next gen is het internet. Multiplayer is gewoon zo geweldig, zo ook hier. Op de GoT server hebben we gewoon lol met een aantal GoTters.
Misschien moet je dan ook eens Trackmania Sunrise of Trackmania Original proberen, want Nations is bagger vergeleken met die 2 spellen. ;)

Ik heb TM Sunrise dik 8 maanden gespeeld en Nations was ik al na 5 minuten zat. Het was gewoon te makkelijk. Bovendien is het rankingssysteem van Nations ook best wel gaar, aangezien je geen punten kan verliezen. Dat betekent dat degenen die het spel het vaakst spelen automatisch ook bovenaan in de rankings komen staan. Dan maakt het niet eens uit of je goed bent of niet.

Een vriend van mij heeft gister de NFS Carbon gespeeld en hij vertelde me dat het er slecht uit ziet en beroerd loopt. Oftewel: er is weer een ontzettend beroerde game-engine gemaakt. Way to go, EA! :X

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ja hier ook zo :)

Vroeger op c64 en amiga of pc20286 met vga, hadden programmeurs niet veel mogelijkheden en moesten ze zeer creatief zijn met geluid, beeld en geheugen. Ze hadden er ook tijd voor.

Daar kwamen echte juweeltjes uit voort.

De gamebladen kenden een lange aanloop, met aankondigingen over bv descent, zodat je al lang van tevoren lekker zat te maken met 6 blz tekst en plaatjes. Dat is met internet toch minder geworden.

Quake, quake2, quake3, doom1 en doom2, doom3, HL1, HL2, soldier of fortune1, descent, descent2, hexen, heretic, COD, zelfs de opvolgers waren alle de moeite waard. Het had allemaal iets waardoor je een game 5 x achter elkaar ging spelen.

Mijn laatste spel die zoiets had was hl2, alhoewel ik ep1 die daarna werd uitgebracht niet eens heb uitgespeeld. Saai en veel van hetzelfde.
Fear was mooi, maar ik was blij dat het eindelijk was afgelopen, steeds weer hetzelfde level en vijanden. Ga ik ook nooit meer spelen.
Wat zit er verder nog aan te komen? hoor jij wat, staler hoogstens en dukenumem forever.

Mooie grapghics is 1, maar speelbaarheid is toch het belangrijkste.

Wat ook een showstopper is. eea extensiedisk van cod, neem 10 op sleeptouw en hou ze in leven level. Lopen die idioten recht op d etanks en mitraileurs af 8)7
Dat ga ik dus echt geen 30x proberen om ze levend aan de andere kant te krijgen, weg spel..

Ander voorbeeld xbox360, koop ridgeracer omdat ik rr1 zo goed vond in de gokhal. rr6 was zo slecht en saai, 2 x 10min. gespeeld en nooit meer aangeraakt.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 29-10-2006 12:06 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zelf verlang ook naar de jaren '80 en begin jaren '90.

De spellen van tegenwoordig zijn te veel gefixeerd op 3D waardoor de playability een beetje verloren gaat, de spellen van tegenwoordig (shooters) zijn ook niet meer zo simpel. Waar zijn de tijden van Packman, Mooncresta, Space invaders, Chuckie egg, Loderunner etc ?

Ik denk dat een dergelijk assortiment aan spellen in een mild modern 3D jasje ook zo weer populair kunnen worden. Recht-toe-recht-aan zonder al te veel verrassingen en verborgen dingen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

GremliN-Online schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:20:
EA is gewoon bezig met geld verdienen en de game industrie kapop te maken/opkopen. Ik hoop dat de nieuwe C&C wel slaagd want de rest is crap, vol bugs om het op de markt te krijgen.
Dank u, volledig mee eensch. :/ Ik noem deze tijd 'de grote game depressie' Al die enorme zooi die EA uitspuugd heeft mijn gameplezier nogal verkloot vrees ik.. Het kan me nauwelijks meer boeien wat voor games er uit komen...kijk niet eens meer op Gamespot en Co.

M'n laatste gekochte game was Nexus - The Jupiter Incident. Had er redelijk plezier in maar heb die niet eens af kunnen maken door de scripting bugs in de campaign.. Vroeger zou ik m'n PC ervoor formateren maar nu krijg ik echt zoiets van, 'Aah fuck this, wat een tijdverspilling' :( en flikker de game in de kast. Ik zit nu eigenlijk alleen maar ouwe games te verzamelen die ik altijd al eens had willen spelen, bv de Fallout series, Die by the Sword, Severance - Blade of Darkness etc. Weet niet hoe het komt hoor maar als ik die games speel straalt de lol van de gamebouwers er gewoon vanaf. Daarvoor blijf ik terugkomen naar games, niet precanned scipted bullshit met puur $$ voor ogen.

Wat simulaties betreft zit ik ook wat op een lager pitje maar dat is puur tijdgebrek. De tijden dat ik dagen bezig was om alleen de perfecte HOTAS setup te maken voor Lock-On zijn een beetje voorbij.. Mischien dat ik de nieuwste Helo sim van de Lock-On series nog ga proberen maar ik denk dat ik blijf bij Armed Assault als mix tussen actie en realisme.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 33687 op 29-10-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 22:11
ik heb niet het hele topic doorgelezen maar is de nieuwe settlers al langsgekomen?
het is gewoon weer ouderwets simpel en toch leuk om te zien.

tegenwoordig vind ik ook maar weinig spellen leuk.
alleen sommige multyplayer games kunnen mij nog boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 20:47
Naar mijn mening komt het vooral vanwege het gebrek aan gameplay in een game. Alles word tegenwoordig op de graphics gegooid, of op de nieuwe (physics) engine, maar wat echt belangrijk is in een spel is de gameplay. Dat is wat naar mijn mening de verslavende factor bepaald, en daaraan zijn de graphics ondergeschikt!

Een goed voorbeeld is (zoals al genoemd): RTCW: Enemy Territory. Die game heb ik meer dan 3 jaar bijne elke dag met veel plezier gespeeld. Het is zeker grafisch niet de mooiste game, maar de gameplay is gewoon zo ontzettend goed en leuk, dat ik aan dat spel enorm verslaafd ben geraakt.

En zoals Gremlin-Online al noemde, hoop ik dat Splash Damage met Quake Wars weer een nieuw spel met een dergelijk goede gameplay op de markt brengt. Ik heb het geluk gehad dat ik een zeer vroege alpha versie heb kunnen spelen, en ik moet zeggen dat ik zeer positief ben :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 23:09
Ja ik mis het plezier in games af en toe ook een beetje. Hitman vond ik op zich wel weer een goede game, speelt vrij makkelijk en levels duren niet zo heel lang. NFS:MW heb ik ook uitgespeeld ik denk dat dat vooral kwam doordat het er ook zo mooi uit zag.

Ik herken bij mezelf dat ik de nieuwe games niet zo boeiend meer vind, omdat het gewoon meer van hetzelfde is (gaven al meer mensen aan) er komt weinig nieuws bij de gameplay. Shooters blijven shooters en die zijn in het begin altijd wel leuk, maar je wordt ze al vrij snel zat, omdat het gewoon weer beetje lopen en schieten is (niets nieuws).

RPG's haal ik meestal nog wel plezier uit, maar ook die beginnen steeds meer op elkaar te lijken. We hebben gewoon weer eens een nieuwe gameplay nodig.

Maar ik vind het wel een goed punt dat er nu meer aandacht aan de verhaallijn van games wordt gewerkt, want de zoveelste shooter waarin je als geheim agent of soldaat weer eens mensen moet neerschieten roept bij mij geen plezier op.

Het ergste vind ik wel al die oorlogsspellen, daar heb ik gewoon echt geen plezier meer in. MOHAA heb ik wel met plezier gespeeld, maar dat was een van de laatste oorlogsspellen die ik met plezier gespeeld heb. BF1942 was ook wel leuk (voegde al die voertuigen toe). De rest van die spellen zijn alleen maar leuk online, maar de single player is meer van hetzelfde.

Wat ik nu nog af en toe met plezier speel is Counter-Strike (Source) en van die kleine games die
overal op t internet te vinden zijn, de laatste leuke die ik speelde waren:
Deze en
Die

EDIT:
Was ik bijna de rts vergeten, die speelde ik vroeger ook helemaal grijs, maar hoewel generals, nog wel redelijk leuk was is het niet heel veel anders dan alle eerder uitgekomen rts (C&C, Red Alert)

[ Voor 10% gewijzigd door Wapster op 29-10-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-06 09:57
Ik zit hier ook mee... en ik ben amper 19 jaar!... Ik ben zelf vooral fan van rts, beetje nadenken wordt een mens niet minder van ;) Maar alles wat er nu uit komt aan rts is eigelijk geen reet aan... Ik heb heel lang C&C generals gespeeld (gek genoeg) maar als ik nu de nieuwere games probeer, aoe3 civ4 en noem maar op, vind ik het eigelijk best wel saai... Sinds kort is idd die nieuwe settlers uit, best wel grappige game, maar als je dan bij het 6e level bent wordt het ook saai.. Ik wacht daarom ook met smart op nieuwe rts games die weer een beetje de oude feeling terug brengen, niet meer van die afgeraffelde crap, maar gewoon goed. Suppreme commaner is waar ik op zit te wachten... dat wordt zo groots.. lijkt me geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

SD5k

>4&X

Zo te zien heb je een PS2, als je ook imports kunt draaien koop dan Okami en Final Fantasy XII. Dan ben je nog wel even zoet tot de release van de Wii, koop die vervolgens ook en je hebt gegarandeerd je plezier in games helemaal terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 06:53
Morax schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:03:
En zoals Gremlin-Online al noemde, hoop ik dat Splash Damage met Quake Wars weer een nieuw spel met een dergelijk goede gameplay op de markt brengt. Ik heb het geluk gehad dat ik een zeer vroege alpha versie heb kunnen spelen, en ik moet zeggen dat ik zeer positief ben :)
Mooi, heb iig veel goede verhalen gehoord, helaas is de SD site nu offline aangezien ik daar de laatste tijd ook wat rondkeek. Het mooie is nog wel de reactie van EA en hun fans :o

Eens was er een poll op het EA forum, wat koop je, ET:QW, BF2142 of beide, 70% van de votes voor ET:QW alleen :P. Maar het idee ook, SD (Splashdamage) die een futuristische gam emaakt (met ene mooi verhaal, quake) EA direct ook maar. Ze stelen de Goliath (die mech in BF) en de heli's zonder rotoren. Komt er bij SD het nieuws dat je overal een voertuig kan laten droppen. Wat doet EA, juist BF2 patchen en die mogelijkheid bieden.

Dus: EA= Crappy modden van de vorige game zonder bugs er uit te halen met daarbij ideeën uit andere games te jatten en het dan ook nog eens durven te verkopen!

Ik hoop dat ze de C&C serie niet vern**ken aangezien ik Red Alert, Red Alert 2 en C&C Generals met veel plezier heb gespeeld.

Trouwens om terug te komen op next gen... Graphics is dat in mijn ogen niet, mooiere graphics is naar mijn mening nog steeds een evolutie op een next gen iets: 3D games. In mijn ogen zijn er maar een aantal dingen Next gen:
3D games, Internet, Toevoeging van muziek en binnenkort de Wii controller.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 29-10-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Wat een hoop herkenning hier zeg. :)
Ik kan mij nog herinneren, dat ik enthousiast de game bladen leesde (CVG, vóór de ps2 periode), en gewoon moest kiezen welk spel ik nam, omdat het niet te betalen was anders. Tegenwoordig, zou ik willen dat ik naar de winkel kon rennen voor een game....
Laatste game die ik gekocht heb is splinter cell DA, mooi beeld, leuke gameplay en een pakkende sfeer...En toch speel ik het niet uren achter mekaar. :?
Heel stiekem krijg ik opeens steeds meer hoop door nintendo, ik hoop echt dat de wii het 1 en ander gaat veranderen. Ik denk dat ik hem alleen al ga kopen, puur om het de kans te geven om typisch nintendo te kunnen zijn.
Ik heb de 360 met HD scherm enz. niets op aan te merken, en toch zit ik er niet zoveel achter..
Laatste game die ik wel veel speelde is WoW, maar ik merk dat ik niet meer zo er getrokken word door deze game als toen ik begon. Ik hoop dan ook dat de gamesbuis. weer een leukere kant uitgaat.
Wat me ook opvalt is dat EA vaak genoemd wordt in dit topic, en het is dan ook het symbool van de ondergang van de games feel van vroeger. Het gekste van alles, vroeger betekende EA vaak goede games voor mij (megadrive tijdperk)
Ik mis het gevoel van Full Throttle bijvoorbeeld...is die game niet ergens als free ware voor xp te downe?

ajb nintendo, maak ons gek! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 29-10-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Ik (19) speel ook veel minder dan vroeger. Veel games pakken me inderdaad niet. Het enige genre wat me echt blijft boeien is RTS. Vroeger speelde ik dan vooral age of empires. Age of Empires 3 was de laatste game die ik uit de 'Age of' speelde. Het boeide me opzich wel. Ik was er ook wle redelijk in. Maar naarmate ik op hoger niveau ging spelen werd ik er ook knettergek van. Mijn rang was uiteindelijk majoor.. en stijgende... Ik versloeg op een gegeven moment een brigadier met 'The Dutch' (dankzij hulp van top-200 speler 'Stylo'). Ik was super geconcentreerd als nooit te voren. Maar na het potje was ik zo zwaar misselijk en duizelig dat ik het nooit meer zo inspannend heb gespeeld. Ik was eigenlijk goed ziek van dat potje geworden. Mijn geest voelde moe, te zwaar belast etc. Het heeft 2 dagen geduurt voordat dat over was.

Nu speel ik vooral games uit de 'total war' serie. De sfeer is daar gewoon veel relaxter. Je hebt langer tijd om na te denken. Het ziet er ook allemaal super uit, de veldslagen enzo. Je word er echt in meegenomen terug in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:39
Ik heb de afgelopen tijd ook geen echt goede shooter meer gezien, maar toch game ik nog altijd evenveel als vroeger. Mij trekken vooral games met een goede community. Zoals SA-MP, in de IRC kanalen op GTAnet is het gewoon altijd leuk, en alle stamgasten vallen leuk mee te lullen. Dat maakt het spelletje ook leuker, omdat je vaak samen speelt. Ik speel ook nog altijd C&C Generals: Zero Hour, niet omdat het zo'n goed spel is, ik doe veel liever Tiberian sun of RA2, maar omdat m'n online homies het ook spelen. Een goede originele singleplayer is er niet, en gaat er ook niet komen ben ik bang.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb overigens niets met MP. De meesten steken er heel veel tijd in en als je dan een keer aanlogt wordt je meteen van de kaart geveegd of eindigt elke keer laatste. Niet echt mijn idee van fun, tja en ik voel er weinig voor om elke dag 3 uur te oefenen. Dus geef mij maar SP voor af en toe een leveltje spelen :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 22-06 19:07

Mach

[END]Avengers

Lekker he, beetje kankeren op de zondagmiddag :)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van te veel willen en te weinig doen.

Het is al een paar keer gezegd, we worden overspoeld met games, iedere week weer. Iedereen wil de nieuwe games dan ook wel spelen, of althans even proeven. Maar voordat je een game echt heb kunnen doorgronden, komen de volgende releases weer uit en denk je "Mwaw, misschien dat die game me wel in één keer bij m'n lurven pakt".

Volgens mij is het een kwestie van geduld hebben, er zijn zat goede games te vinden en dus te spelen. Denk maar aan CoH, DefCon, Sword of the Stars, etc etc. Uiteraard is niet iedere game in je genre, maar keuze is er altijd.

Kortom, gun je zelf de rust en de kans om een game goed te leren kennen, in plaats van als een idioot een game in twee dagen tijd non-stop proberen af te raffelen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Mach schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:06:
Lekker he, beetje kankeren op de zondagmiddag :)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van te veel willen en te weinig doen.

Het is al een paar keer gezegd, we worden overspoeld met games, iedere week weer. Iedereen wil de nieuwe games dan ook wel spelen, of althans even proeven. Maar voordat je een game echt heb kunnen doorgronden, komen de volgende releases weer uit en denk je "Mwaw, misschien dat die game me wel in één keer bij m'n lurven pakt".

Volgens mij is het een kwestie van geduld hebben, er zijn zat goede games te vinden en dus te spelen. Denk maar aan CoH, DefCon, Sword of the Stars, etc etc. Uiteraard is niet iedere game in je genre, maar keuze is er altijd.

Kortom, gun je zelf de rust en de kans om een game goed te leren kennen, in plaats van als een idioot een game in twee dagen tijd non-stop proberen af te raffelen.
Ik ben het met je eens.Ik snap het probleem van de mensen niet echt. Er is zijn veel meer games dan vroeger en er is nog steeds veel variatie. Ook komen er nog steeds nieuwe genres bij. Ik denk dat veel mensen gewoon te oud worden hier voor spelletjes en dan maar beetje gaan zeuren. Als je goed zoekt vind je altijd wel iets wat bij jou past. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 22-06 11:56
Ik denk dat de mensen hier niet zozeer verslaafd zijn aan gamen, maar verslaafd zijn aan de kick die je krijgt met gamen. Die kick krijg je tegenwoordig niet meer door gewenning. Ik ben zelf niet verslaafd aan gamen, maar ik speel af en toe wel eens een spelletje om even te relaxen. Er is maar 1 spel die ik altijd speel en zal blijven spelen en dat is Trackmania. Ik vind autoracen leuk en met de maffe tracks van Trackmania is het helemaal te gek. Ik hoef niet anders. Ik speel dus niet om de kick, want die krijg ik toch allang niet meer....naja, tenzij ik in de top 5 sta tijdens een race, dan is het wel vet, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
Daar zit wat in.

* herrinerd zich wat onderzoeken waaruit bleek dat hersenactiviteit van gamers overeenkomsten had met die van junks* :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Overigens is het grote onzin dat er nu meer games zijn dan vroeger. Toe ik vroeger een c64 en later een amiga had. Ging ik elke week met tig doosjes diskettes bij een vriend langs om ze vol te zetten. elke week 30 games was geen probleem. Alles proberen wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

ErikRo schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:53:
Overigens is het grote onzin dat er nu meer games zijn dan vroeger. Toe ik vroeger een c64 en later een amiga had. Ging ik elke week met tig doosjes diskettes bij een vriend langs om ze vol te zetten. elke week 30 games was geen probleem. Alles proberen wel >:)
Klopt, maar het gaat er meer om op de manier waarop de games worden geproduceerd tegenwoordig. Het moet allemaal steeds grafischer, overweldigender en realistischer. Het is één grote commerciële, ongeïnspireerde brei.

Daarom wacht ik ook met smart op de 'inferieure' Nintendo Wii.

Sony en Microsoft, als ik slechts grafische pracht wil zien ga ik wel buiten in het gras spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik (29) heb in de moderne games ook mijn interesse verloren. Het is echt schrijnend dat tegenwoordig alles 13-in-1 dozijn is. Om niemand voor het hoofd te stoten hoor, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Het is elke keer van dat zelfde, dezelfde sport spellen, dezelfde race spellen etc. Ik zou zeggen, als je er een gespeeld hebt, heb je ze allemaal gespeeld. Maar dat is eigenlijk de storende factor niet, deze zijn:

a) bepaalde genres zijn uitgestorven

ik houd van point n click adventures, pinball, 2d-actie platforming, simpele games. Als er dan een keer weer eens een creatieve ontwikkelaar met een video game hart zo'n spelletje maakt, dan wordt dat spel door de moderne speler uitgelachen. Ik heb altijd al gedacht dat video games spelen een soort van voor-elck-wat-wils wereldje was. Het lijkt me nu helaas zo dat wat mij boeit in de handen ligt van fanatieke homebrewers of bijvoorbeeld ex-medewerkers van Lucas Arts projecten.

b) de moderne gamer heeft geen geduld meer.

het is misschien niet meer te beseffen, maar vroeger kocht je een spel om het echt te beleven. Je kocht het voor een langere tijd en je moest er even zoet mee zijn. In mijn beleving deed ik maanden over een spelletje, tegenwoordig koopt men 12 games in een maand en moet het in die korte tijd maar snel worden gespeeld. Ik merk dit aan een verandering binnen bepaalde genre's, waarbij gameplay zwaar lijdt onder tekst, verhalen, en tussenfilmpjes die overheersen. Als ik zie dat tegenwoordig een spel sneller in de hoek ligt terwijl de graphics en het aantal levels sterk zijn verbeterd, dan snap ik dat niet meer. Had ik dit 15 jaar geleden voorspeld, dan was ik gek verklaard.

c) grootte betekent niet het beste spel

ik ergerde er in mijn tijd al aan, maar dat was allemaal nog binnen proporties. Tegenwoordig zijn bepaalde games doodleuk 4 GB en veelal aan irrelevante zaken. Ik kan niet bepaald zeggen dat het ook echt iets toevoegt, in mijn optiek gaan al die bytes op aan tergend lang durende filmpjes, spraak, minigames, redundante graphics over andere zooi. Als ik dan puur kijk naar het hoofdspel, dan vind ik dat het makkelijk naar een acceptabele grootte had kunnen worden vereenvoudigd, waarmee de meeste onzin weg had kunnen worden gelaten.

d) time wasters

het gemiddelde hedendaagse spel kan niet worden opgestart zonder eerst 20 schermen weg te moeten drukken met namen van de ontwikkelaars, opdrachtgevers, producent, associees, alsmede diverse reclame en epilepsiewaarschuwiningen. Nadat dit al een dikke 3 minuten kan innemen, ben je bij een gemiddeld spel ook nog eens pakweg een half uur kwijt aan verplichte introductieverhalen en tutorials. Meestal is dat wel nodig, maar hell... ik ben van het type PUSH START AND GO. Als ik dan zo'n spel zie als Okami (dat overigens japans is voor wolf) dan ben je verplicht het intro helemaal af te kijken en de tekst regel voor regel weg te drukken met de knoppen. Je kunt dus niet even lekker thee gaan zetten of zo. Ik heb hier nog nooit klachten over gehoord, en dat betreur ik. Er zouden eens wat gamers een petitie moeten opstellen om dit soort ongein te elimineren.

e) oude wijn in nieuwe zakken

ik heb met afschuw bijv de gameboy advance gevolgd. Omdat ik sympathie heb voor 2d games dacht ik hier mijn heil te vinden, maar ik heb nog nooit zo'n stinkende shovelware zooi meegemaakt. Dit was letterlijk een POORTable machine. zo'n 1000 spellen die gewoon zijn overgepoort met een nieuw introschermpje hebben of een savegame optie. En zo bijvoorbeeld ook met de sega genesis collectie. Sorry dat ik dit zeg hoor, maar als je dat koopt ben je eigenlijk gewoon dom.

f)het is nog steeds niet beter

grafisch wordt het allemaal steeds verbluffender, maar is het ook beter? Er zijn mijns inziens toch echt weinig spellen waarin een 3d game over een soepele meedraaiende camera of een perspectief dat zich automatisch aanpast aan de speler beschikt. Bewegingen die nog steeds schokkerig overkomen en het beeld trilt als in een pornofilm. En dat is eerder regel dan uitzondering! Ik vind niet dat verhalen of beleving er op vooruit is gegaan. Als ik bijvoorbeeld monkey island vergelijk met runway road adventure dan moet dat laatste het toch echt afleggen.

f) niks nieuws

ik eindig waar ik mee begon. Wat ik echt totaal niet begrijp, maar wel respecteer is dat EA jaarlijks de zelfde spellen uitbrengt, en het als een tierelier wordt verkocht. Zonder enkele kritische geluiden. Ik vraag me hierin af wat dit soort spellen dan toevoegen? En zo gaat het ook in diverse genres. Elke keer weer dátzelfde. Ik houd van wat nieuws, maar er is bijna niks omdat ontwikkelaars voor het geld gaan en niet voor iets creatiefs. En dan bedoel ik niet, ajb niet zeg, wat Nintendo doet door iets nieuw te laten lijken door hetzelfde anders te verkopen.

gelukkig heb ik de 8-bits en homecomputer periode bewust gevolgd en meegemaakt. Met al die eenvoudige en bescheiden games heb ik mij prima vermaakt en speel ik deze nog geregeld vergelijkbaar met een goed boek die je weer even uit de kast pakt. Dat neemt niemand mij meer af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

@ Jarwo: Tijd voor een Nintendo DS :P

Het is niet zo'n apparaat waar bijna alleen maar ports voor uitkomen, zoals de Advance, en het is zo'n beetje de enige console waar nog platformers voor uit komen. En de games zijn tenminste niet zo stervensduur, zoals je bij de andere consoles ziet. Ik heb er vorige week ook een gehaald, omdat het niveau van de PC-games voor m'n gevoel echt onder het nulpunt is gekomen. Er is de laatste tijd zo goed als niks uitgekomen voor de PC waarvan ik dacht "dat zou nog wel eens iets kunnen zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik hou zon beetje alle nieuwe releases van xbox 360 en pc nauwlettend in de gaten en ik heb hooguit een paar keer per jaar dat er voor mij een "must have" uit komt. Waar ik me verder wel altijd zeer goed mee vermaakt.

Nu zeggen dat er geen goede/intresse games meer uitkomen is onzin, k ze zijn minder orgineel maar ik heb het laaste jaar toch nog wel een aantal toppers gespeelt van alle genres, Titan quest als hack & slash, oblivion als rpg, Armed Assault/rainbow six vegas als tactishe shooter en SUpcom als rts game. Allemaal toppers inmo waar je je echt wel mee vermaakt als je van games houdt.

xbox 360 lekker op een hd scherm gamen is ook een leuke afwisseling, nu alleen nog wachten op weer wat goede titels ervoor, er komen bar weinig goede games uit voor de xbox :(

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 21-05-2007 11:26 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 17:39
Het aantal goeie games neemt misschien wel toe, maar het aantal games die daadwerkelijk leuk zijn neemt af, Company of Heroes was echt een game waarvan ik echt zo iets had: Dit is heel erg FET!
Maar dat kwam ook omdat het een goed spel is, de combinatie: Leuk, speelbaar en goed zie je tegenwoordig maar weinig.
Vroeger kocht ik op de gok nog wel eens een game, nu doe ik dat nooit meer nieuwe games vallen vaak tegen of zijn te buggy.
Er zijn ook te veel commerciele games na mijn mening, Call of Duty is er om het geld niet om de kwaliteit, iets wat Brothers in Arms veel beter deed na mijn mening.
Ook komen er altijd als een game succes vol is gelijk een vervolg terwijl dat lang altijd niet nodig is (lees bijvoorbeeld Vietcong, deel 1 was prachtig machtig, deel twee was ongeloofelijk slecht)

Wat ik misschien wel als gevolg zie van minder "fun" aan games is de multyplayer, ik speel veel met vrienden online, welicht word het spelen van games wel minder aantrekkelijk als je dan alleen speelt.
Of we zijn gewoon te verwend aan goeie games, ik zal niet snel een spel beter vinden dan Company of Heroes of World of Warcraft, terwijl ik WoW niet met vol plezier speel.

[ Voor 19% gewijzigd door Lipton16 op 21-05-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

@ evilpin0: Ik houd van games, maar...

Titan Quest: Inderdaad een redelijk toffe hack&slash (al blijft Diablo II 1000x beter), maar toen ik last kreeg van character corruption aan het einde van act 1 had ik het wel weer gezien.
Oblivion: Dit spel is echt onmetelijk saai. Ik snap niet dat mensen dit leuk kunnen vinden, maar iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben. Het begin in die grot is nog wel aardig, maar toen ik daar eenmaal uit was, had ik zoiets van "okee... wat nu" en toen ben ik wat guards gaan slachten en gaan lockpicken en toen had ik het wel gezien.
Armed Assault/rainbow six vegas: Niet gecheckt, maar zoals inmiddels al heel veel jaar het geval is: nothing beats Counter-Strike.
Sup-Com: Wel aardig, alleen duren potjes veel te lang. Het is verder wel een redelijke met actie gevulde RTS.

Het enige spel waar ik me redelijk mee heb kunnen vermaken dat dit jaar uit is gekomen voor de PC, is Tiberium Wars. Het is een snelle RTS met korte potjes. Het is alleen jammer dat het beroerd uitgebalanceerd is en dat, zoals bij veel RTS'en, de regel "the masses win" geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

het spel waar ik altijd op terug kom en nog steeds speel is natuurlijk transport tycoon deluxe _/-\o_
zie topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1142146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

* herrinerd zich wat onderzoeken waaruit bleek dat hersenactiviteit van gamers overeenkomsten had met die van junks* :|
Dit is niet alleen met games en drugs maar met zo'n beetje alle leuke dingen die je vaak gedaan hebt.

Die verbazing en verrassing die je er vroeger bij kreeg die krijg je niet snel meer. Daar komt ook nog bij dat ons geheugen vrij selectief is. Van oude herrinneringen blijven (gelukkig) vaak de goeie over en die worden ook nog eens flink geromantiseerd. Is een noodzakelijk proces in de hersenen om te kunnen overleven, zonder helemaal depri te worden van al je klote ervaringen, ofzo. (Stond laatst in de Quest of Kijk of whatever.)

Ik hou zelf van Drum&Bass en ging altijd naar zo'n beetje alle feesten in Nederland, maar zo vet als de eerste paar feesten zo vind ik ze allang niet meer. En dat komt niet omdat de kwaliteit achteruit is gegaan. Integendeel. Tis gewoon gewenning.

Koop je een vette big ass flatscreen, in het begin is het nog helemaal wauw, maar na een paar weken weet je niet beter meer. Zo is dit dus ook met games.

Vroegah zaten er net als nu ook veel ongelooflijke kutgames tussen maar die zijn al snel vergeten.
Ik ben al blij als ik per jaar 1 of 2 vette games ondek. Die houden me het hele jaar wel zoet als ze echt goed zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door KneppaH op 21-05-2007 23:24 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik speel de laatste paar maanden ook weinig games meer. Ben er op uitgekeken denk ik, alleen nog zeer selectief. Met name de 'nieuwe' graphics zoals die motion blur achtige effecten zal ik niet snel spelen, waardeloze/irritante/vertragende/weinig toevoegende effecten IMHO. Leuk voor op een screenshot maar om mee te spelen: nee dank je.

Dan nog de uitgever, EA bijvoorbeeld staat voor te vroeg uitgeven en daardoor afhankelijk van patches en de 'net niet' games (die voor een tijdje leuk zijn maar echt een goed spel ervan maken doen ze nooit en je komt bij wat meer onderzoek altijd ergelijke dingen tegen). En EA is tegenwoordig niet echt meer de enige, je komt talloze games tegen waar de kwaliteit erg tegenvalt, leuke filmpjes en screenshots maar bij mij is het momenteel zo: hoe mooier de marketing des te verder je er van moet distantiëren.

Valve bijvoorbeeld staat bij mij nog wel voor kwaliteit, steam is af en toe irritant maar als alles werkt is het toch een fijne manier van werken :P

En dan te bedenken dat ik een paar maanden geleden bijna company of heroes heb gemist omdat ik in eerste instantie dacht van ach weer zo'n 'sloppy' engine maar viel behoorlijk mee, maar gelukkig toch gespeelt (dankzij toen ik een screen zag van easucks op de jeeps :P ).

Conclusie voor mijzelf, ben veel kritischer geworden na de vele jaren game ervaring en raak snel verveelt omdat ik eigenlijk alles wel gezien heb. Games als Crysis en Grand Theft Auto IV kijk ik dan wel weer naar uit, goed verleden qua kwaliteit en inhoud. Crysis niet eens zozeer om de graphics (ik ga er toch geen systeem voor kopen die dat high end aan kan, bovendien sla ik Vista, net als win. ME, over) maar ik hoop een beetje dat het een goed verhaal gaat worden, en gta iv mja dat is gewoon leuk om een uurtje te doen, de humor, free play en het verkennen van nieuwe dingen. En Spore ook nog natuurlijk, beloofd een nieuw concept te worden wat wil je meer als verwende gamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 10:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Paddixx schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:41:
@ evilpin0: Ik houd van games, maar...

Oblivion: Dit spel is echt onmetelijk saai. Ik snap niet dat mensen dit leuk kunnen vinden, maar iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben. Het begin in die grot is nog wel aardig, maar toen ik daar eenmaal uit was, had ik zoiets van "okee... wat nu" en toen ben ik wat guards gaan slachten en gaan lockpicken en toen had ik het wel gezien.
Een tip voor Oblivion: in het begin had ik hetzelfde. Ondanks dat je ontzettend veel vrijheid hebt, lijkt het in het begin alsof er niet veel te doen is en alsof de wereld 'leeg' is. Om de wereld meer 'inhoud' te geven kan je het beste side-missies doen. De paar keer dat ik Oblivion speel concentreer ik mij niet eens op de hoofdquest.

Een kleine tip voor één van de leukere quest-lines: vermoord iemand die onschuldig is in zijn eigen huis zonder dat er iemand anders is. Ga daarna ergens slapen...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een erg herkenbaar punt. Ook ik grijp terug naar games die 'even' gespeeld kunnen worden waarbij de grote releases mij vaak niet meer kunnen boeien. Sinds de release van Guild Wars geen grote game meer gevonden die mij langer dan een paar dagen bezighield. Vaak vallen die grote games mij tegen: duurt te lang, matige gameplay, of gewoon niet pakkend genoeg. Dit terwijl ik de redelijk kleine "even spelen" games wel vaak speel. Het is ook zo dat ik FPS, RTS etc allemaal wel gezien heb. Elke game is daar in essentie hetzelfde waardoor ik mij snel ga vervelen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ook zo mooi dat in het topic met je mooiste spelmomenten iedereen het over oude games heeft, door het smijten met al die crap games raken we gewoon verzadigd :( !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dat vraag ik mezelf ook af, 'vroeger' kon ik uren zoet zijn door een spelletje te spelen op de Genesis, of op de 286 van me pa (digger/prince of persia/elite/larry1).

Tegenwoordig, eigenlijk al de laatste jaren boeien de meeste games me niet zo, wat me opvalt zijn het vooral de 'grote' titels waar ik meestal geen zak aan vindt b.v. TES4/Gothic3/Doom3/Q4 en ik ben ook steeds minder titels gaan kopen maar wel meer titels/demo's gaan downloaden en indien leuk/boeiend schaf ik deze alsnog aan, het valt me ook op dat de meeste single player spellen deze dagen binnen 2 tot 8 uur rondt zijn, soms ook wel langer zoals TDU.

Ook valt me op bij b.v. ports van console->pc dat deze werkelijk beroerd zijn recent voorbeeld : Pirates of the Caribbean: At World's End werkelijk een aanfluiting, bij controls staat de controller van de console er nog in en gameplay is werkelijk waardeloos. En dat is met een hoop spellen, de kwaliteit lijkt gemiddeld steeds minder te worden (EA anyone?)

De laatste meest waardeloze titel die geprobeerd heb is toch nog wel Vanguard Saga of Heroes, een 20gb bloated client een waardeloos spel 90% bugs 10% bagger, en dat heeft 30 miljoen moeten kosten.

Als ik kijk naar mijn huidige spellen die ook werkelijk geinstalleerd zijn:
C&C-Generas/Zero hour.
Freelancer.
Spellforce2-Shadow wars/Dragon storm.
UT2004 (Strikeforce Mod).
Warfront Turning Point.
S.T.A.L.K.E.R.
En tot voorkort WoW.

En wat oudere spellen op een apart daarvoor ingerichte machine, C&C+Covert ops/C&C:Red Alert/Screamer/Duke Nukem 3D/Shadow Warrior/Warcraft2+tides of darkness etc.

En niet te vergeten wat oude Genesis titels Streets of rage 1/2/3 met emulator.

Kan zo nog wel uren doorgaan :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 14:30

delorean7

Let's take the Aston toni

Coole games van ooit:

Wing Commander 1, 2 niet zo, 3 (eerste cinematic filmpjes! in een redelijk spel na die met die gekke detective), 4 (dvd!), privateer, die nieuwe privateer met Lev Arris. Tie Fighter reeks.

Warcraft I, II, starcraft I, Dune 2 iemand?, Master of Orion, Populous 2,

Diablo

Monkey Island I, II, III, Grim Fandango, Quest For Glory serie (geloof dat ik 3 het leukste vond)

Half life 1, UT 1 (voornmlk online), Jedi Knight: Dark Forces (oude JK en nieuwe), laatste: STALKER (denk beste shooter in jaren?)

Daggerfall, Heroes of Might and Magic series, originele Baldur's Gate, Ultima 8, FF VII, Spellforce serie (af en toe dus toch wat leuks)

En zo kan ik er vast nog meer bedenken....

Tegenwoordig is het bijna allemaal pulp, ofwel het is een goede game om online te gaan spelen maar je hebt er de tijd niet voor om echt goed te worden of dingen te bereiken (WOW, Supreme Commander). Of je rent binnen 1-2 dagen door een game heen (C&C 3) zonder interessante gameplay.

Heel af en toe komt er dan een interessante game voorbij waar ik dan een tijdje induik en dan heb je een korte game fix ;)

Oblivion was op het eerste oog fantastisch, alleen wanneer je door hebt dat de tegenstanders met je mee levellen en er eigenlijk geen uitdaging is...

Goede space fly games zijn er niet meer, starlancer was redelijk.
Strategy games zijn belabberd of niet uitgewerkt voor single player
Goede adventures uitgestorven
Grote goeie RPG's zijn er af en toe nog wel
Shooters zijn echt te lam voor woorden of gemaakt als tech demo

Heb nu een tijdje een XBOX 360 hier staan om even te kijken of dat iets is. Maar echt goede games... Gears of war ben je zo klaar mee, Lost Planet was wel grappig en nu heb ik voor de complete idioterie net allemaal speelgoed beestjes in een tuin lopen opvoeden (Viva Pinata). Eerlijk gezegd vond ik die laatste game nog het meest interessant.

Kortom ik word oud (26) en games die ik leuk vond worden eigenlijk niet of nauwelijks meer gemaakt.

MMORPG's was ik nog wel even aan verslingerd - Star Wars Galaxies even gedaan, maar toch op uit gekeken. WOW wat langer gedaan, maar uiteindelijk heb je te weinig echt grote impact op je omgeving (wat logisch is maar toch) en vraag ik me steeds af waarvoor ik het speel: niet voor de 'eind filmpjes', niet voor het verhaal (allemaal wat te oppervlakkig), niet voor wat je bereikt (nieuwe enemies gaan beetje vervelen) en de tijd die je moet investeren om 'verder' te komen wordt redelijk draconisch.

Ik speel tegenwoordig heel selectief maar dan wel intensief, maar als ik dan een week iets niet aanraak ben ik de interesse dan ook compleet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

er worden nog regelmatig steengoede games gemaakt, je moet ze alleen op console gaan zoeken, en niet op pc, waar men blijkbaar is blijven hangen in het shooter- en rts-genre. Zowel de gamecube als de playstation 2 hebben in hun levenstijd massas steengoede games voortgebracht. Een aantal waanzinnig goede rpg's (dragon quest8 :9~) en volledig nieuwe genres (katamari damacy *O*) zullen een prominente plaats innemen in onze gamegeschiedenis

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 14:30

delorean7

Let's take the Aston toni

Boeboe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:55:
er worden nog regelmatig steengoede games gemaakt, je moet ze alleen op console gaan zoeken, en niet op pc, waar men blijkbaar is blijven hangen in het shooter- en rts-genre. Zowel de gamecube als de playstation 2 hebben in hun levenstijd massas steengoede games voortgebracht. Een aantal waanzinnig goede rpg's (dragon quest8 :9~) en volledig nieuwe genres (katamari damacy *O*) zullen een prominente plaats innemen in onze gamegeschiedenis
Ik zie consoles nog steeds als een minderwaardig platform, minder diepgang, kortere gameplay.

En dan de controls.... brrrr

Maar eerlijk is eerlijk ik heb best lol met mijn temp xbox 360, het is alleen allemaal zo kort!

Binnenkort FF serie maar weer even oppakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

delorean7 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:35:
Monkey Island I, II, III
[...]
Goede adventures uitgestorven
En maar goed ook. Nadat je elk trucje hebt uitgevonden en elke (bij DOTT vaak een onlogische of idiote maar wel grappige) stap hebt uitgevoerd - vergeet het met je muis over het scherm jagen niet om uit te vinden wat er klikbaar was en wat niet! - heeft het spel geen replay value meer, behalve als je een alternatief einde zou willen bekijken. Full Throttle was nog erger in dat opzicht, daar had je nog minder eindes.

Wat je zou kunnen doen is het hele adventure-gedoe combineren met een physics engine. Waarom mag je maar bepaalde objecten gebruiken? Waarom niet alles? Pak gewoon de hele omgeving en hoppatee. Duw er een leuk gescripte AI in met een dozijn verhaallijnen waar je je niet perse aan moet houden en je hebt een game met replay-value.

Aan de andere kant zijn mensen weer stukken interessanter (voornamelijk qua onvoorspelbaarheid) dan een gescripte AI, maar de gameplay die daar gebruik van maakt (MMORPGs) is te open-ended; ja, je hebt queestes maar geen afsluiting waar je een tijd naartoe kan werken.

Het blijft lastig om uit te vinden wat men nu wilt; en voor de gamesbakkers is het makkelijk en winstgevend om gewoon dingen te hergebruiken. (Geef ze eens ongelijk?)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 06:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ook ik ken het gevoel van de topicstarter. Vroeger speelde ik op LAN's uren na elkaar UT classic CTF, of RTCW. Colin McRea Rally 2 kon me ook goed boeien. Nu speel ik nog zelden games. Niet dat ik er de interesse niet meer voor heb, maar de games zelf boeien me niet zoveel meer. Enkel COD2 speel ik nog wel eens. Of BF Vietnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamarain
  • Laatst online: 06-06 06:21
delorean7 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:35:
Coole games van ooit:

<knip>

Warcraft I, II, starcraft I, Dune 2 iemand?, Master of Orion, Populous 2,

<knip>
Als je Master of Orionleuk vond, vind je Galactic Civilizations 2: Dark Avatar misschien ook leuk. Geen flitsende 3d beelden, maar het ziet er wel goed uit. En de AI is, voor zover ik weet, onovertroffen.

Verder beleef ik ook plezier aan de Total War serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik beleef persoonlijk nog veel plezier aan RPG's, momenteel WoW maar laatst ook weer Titan Quest op een LAN (hoewel ik niet zo van het serieuze ben, die mij maar wat fantasie of SF).

Single player is wel weg eigelijk. Wellicht nog eens de Halo reeks helemaal uitspelen voor het verhaal (zodre 3 uitkomt dan) maar denk het eigelijk niet.

Multiplayer blijft leuk, C&C generals, Warcraft 3 (Dota of TD, ik zuig in de normale game mode) of hersenloos knallen in UT en Soldier of Fortune (dat laatste own ik na 6 jaar nog steeds in, dan blijft het natuurlijk leuk)

Laats toen m'n internet weg was Amped voor de Xbox weer eens gepakt. Blijft ook leuk om van 150m hoog op je bek te gaan in de sneeuw of het halve lvl over de gondel naar beneden te grinden. Board/skate games zijn bij mij ook wel goed voor minimaal een paar uur vermaak. Niet te vaak trouwens, net als racegames (bij voorkeur semi-arcade rally maar NFS wil ook wel)

En als je het echt niet meer weet: eentje uit de oude doos, in mijn geval Civ 2 (turn based strategy/world sim) of Jagged Alliance 2 (turn based Action RPG, commando's in een RPG jasje)

Bedenk me nu dat ik nooit meer flight sims speel.. toch ook maar weer eens doen!

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 19-06 20:21

switchboy

-ruimte te huur-

Probeer voor de afwisseling eens wat anders. Het geniale aan bv mario was dat je instant action had. Games die dat nu nog steeds hebben zijn:
- online FPS (alleen steeds hetzelfde gaat vervelen)
- GTA (altijd wel wat te doen alleen zelfde probleem als de FPS)
- FIFA/PES ook als je niet zo'n voetbal fanaat bent raad ik het je aan eens te proberen. Zijn echt leuk!
- Online text based manager spellen. Het klinkt gaar maar je hoeft maar een paar keer per week te kijken en je hebt er maanden plezier van. Zoek wel een game waarbij je geen clicks nodig hebt. Ik raad hattrick aan.

Installeer wat classics zoals:
--Populous: the beginning (leer dit spel waarderen het is echt een juweeltje en probeer hem ook eens online)
--Theme hospital
--Stunts(Ja ik weet het oud, maar meesterlijk als je iets soortgelijks zoekt met hedendaagse graphics raad ik je Trackmania: Nations aan. Gratis, banen maken, online tegen elkaar wat wil je nog meer?)
--Stof je joystick af en schiet wat vliegtuigen neer met combat FS! Er gaat niets boven de juiste controller bij het juiste spel.

Nog wat algemene tips...
Ik heb het idee dat de game verveling toeslaat omdat er gewoon zoveel is wat je kan proberen. Probeer niet alles tegelijk te willen. Dat is mijn grote fout geweest een paar jaar geleden. Games waren door het internet zo makkelijk (gratis :x ) te krijgen. Dat het allemaal teveel wordt, als het ff tegen zit in game A dan ga ik al over op game B. Hierdoor wil je gewoon niet meer verder komen als het wat moeilijker wordt. Wat mij echt geholpen heeft interesse te houden is om gewoon de aanbod zeide wat in te perken. Pas doorgaan naar een nieuw spel als ik er echt op uitgekenen ben. Net zoals in the good old days. Toen ik één spel per maand mocht. Geloof me, dan ga je de spelen echt meer waarderen.
Ook is het belangrijk om je NIET meer mee te laten slepen met die hypes. Een game kan alleen maar tegenvallen als de verwachtingen erg hoog zijn. Ik lees geen/weinig reviews kijk sporadisch een trailertje. (alleen als ik weer op zoek ben naar een nieuwe game).

En het belangrijkst voor de portomonaiie: loop 6 maanden achter. Je hardware en software zijn dan echt een stuk goedkoper. En je kan bijna alles gewoon kopen. Het klinkt gek, maar games zijn echt een stuk leuker met boekje kaartje cdtje.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 15:05
Of probeer eens een game met veel custom content, denk aan de trackmania games, die draaien op user-generated content.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Waar ik me trouwens ook een tijdje mee online vermaakt heb is een RPG mod van invasion voor UT2004. Waren toen twee hele gezellige servers van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211816

Denk dat het veel te maken heeft dat publishers meer oog voor kapitaal hebben dan voor game kwaliteit. Waarom 1.000.000 dollar besteden aan 1 goed ogende, strakke gameplay hebbende, goed uitgeschreven script hebbende en vette game als je 200.000 dollar kunt uitgeven aan 5 mindere games. De gamers kopen ze toch wel als we dit vol blijven houden.

Kapitalisme heet dat. Ellende.. *zucht* digger.. jaren aan besteed vroeger, inclui Lemmings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voor mij ligt dit voornamelijk aan het gebrek aan content. Er zit zo verdomd weinig content in dat je het binnen een paar uur uit kunt spelen. Game maker focussen zo erg op de graphics dat ze het geen wat echt belangrijk is (de inhoud) vergeten.

Spellen als dune 2 en c&c red alert heb ik weken gespeeld voor ik het wist uit te spelen. Halve dagen was ik bezig met 1 veld. Nu vlieg je in 2 a 3 uurtjes door een hele campaign. Alles is dan ook rush georienteerd. Alles is snel en flits. Bij Dune 2 had ik na een halve dag zoiets van he mijn basis is eindelijk up en running, charge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:22
ach ik speel alleen nog maar RPG en wat Simulators ( Flightsim X)

De rest kan me eigenlijk ook niet echt meer lang vast houden.
Weet dat ik vroeger nog manden lang bezig kon zijn met Warcraft 2 en met C en C maar die games zijn nu ook steeds meer van het zelfde geworden.

Alleen RPG kan me nog wel lang blijven boeien.
Zo heb ik de afgelopen 3 maanden vaak nog Titan quest zitten spelen.
En ben nu weer druk bezig met Two worlds maar ook TW is niet echt wat ik er van verwacht had.
Dus zal het niet lang duren voor dat hij weer van mijn HD afgaat.

maar "games"zo als Flightsim en zo die kunnen me nog wel lang bezig houden.
en ook de race games zijn nog wel vaak te zien hier.

maar verder is het inderdaad een beetje uitgestorven met het gamen.
Heel misschien dat quake wars me weer gaat trekken want dat lijkt me wel een aardige game worden.

maar ik denk als zo veel mensen hier dat ze toch liever zien dat er weer eens wat meer aandacht aan het spel komt te liggen dan aan de grafix.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216382

Gaat vanzelf wel over, heb ik ook vaak genoeg gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:57:
Voor mij ligt dit voornamelijk aan het gebrek aan content. Er zit zo verdomd weinig content in dat je het binnen een paar uur uit kunt spelen. Game maker focussen zo erg op de graphics dat ze het geen wat echt belangrijk is (de inhoud) vergeten.
......
Probleem is imho ook het multiplayeren. Flikker een leuke engine en wat levels in elkaar en zoek het allemaal maar uit, succes met de multiplayer!

Jammer als je dan singleplayer games wil spelen... (uitzonderingen daar gelaten)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 22-05-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211816

Seth_Chaos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:57:

Spellen als dune 2 en c&c red alert heb ik weken gespeeld voor ik het wist uit te spelen. Halve dagen was ik bezig met 1 veld. Nu vlieg je in 2 a 3 uurtjes door een hele campaign. Alles is dan ook rush georienteerd. Alles is snel en flits. Bij Dune 2 had ik na een halve dag zoiets van he mijn basis is eindelijk up en running, charge!
Bedank de nieuwe generatie gamers hier maar voor. Die willen niet nadenken, maar een interactieve film kijken. Het liefst zo makkelijk mogelijk ook. Ik kan me nog herinneren dat er games waren waar je maar 1 leven had. Zodra je iets aanraakte was je op slag dood. Geen continue, geen password, maar helemaal opnieuw beginnen. Tegenwoordig heb je geen eens cheats nodig om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:39

yok

Ik ben Counter-Strike nooit echt zat geworden. Wel standaard 'even-doen' spellen zoals FM2007, UT, STALKER, FEAR etc.

Generals heeft het ook nog lang vol gehouden bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuk iedereen de schuld te geven, maar je kan ook even bij jezelf kijken. Ik hou mij geen uur meer bezig met een Pokemon, mario, zelda of Fifa, na korte tijd heb ik het wel gezien, same old same old. Dit komt grotendeels door mijn MMO verslaving, ik kan uren en uren bezig zijn met 1 en dezelfde character, heb ik er even genoeg van pak ik de andere MMO.

Zoals MMaRsu zegt, gaat wel weer over. Je blijft teveel bij 'je thing', raakt verveelt en het is weer zover. Vroeger was het aanbod bizar klein en genre's zo scherp, het was nieuw, vet gaaf en je bent weer uren bezig. Simpel voorbeeld van de televie, vroeger was er maar ned 1/2/3, keken kinderen uren naar uit om dat kleine beetje op TV te kunnen kijken. Nu heb je 150+ kanalen, ik zie maar bizar weinig mensen 1 en dezelfde zender blijven kijken. Ja, een serie (zie als MMO) of favo programma, maar dat is mischien 1% van totale aanbod. Is dan het aanbod slechter geworden? Nee, je wordt kieskeuriger (moet beter, vetter, sneller, gaver, dieper etc etc) terwijl het aanbod maar blijft groeien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Laatst online: 01-06 23:32
Ik denk eerlijk gezegd dat er een goede oorzaak is voor de problemen.

Het heeft te maken met de veeleisendheid van de massa. Het is op zich geen probleem dat een game niet volledig origineel is.
Het grootste probleem dat er gewoon feitelijk heel weinig games uitkomen, in tegenstelling tot mijn voorganger ben ik van mening dat er juist minder games uitkomen in zekere zin.

Als ik kijk dat Jill of the jungle binnen een aantal jaar 3 delen had, Cosmo 3 delen, keen 7 (?) delen larry 3 delen in korte tijd dan is er heel veel veranderd.
Tussen starcraft I en starcraft 2 zit ook gewoon 9 a 10 jaar tijd!
wtf...

Tussen warcraft 1 en 2 zat 1 jaar warcraft II en III 7 (!!!) jaar tijd.
Ook C&C series zijn steeds langere tijd na elkaar uitgekomen en de nazorg van games steeds korter. Hierin is Blizzard de enige uitzondering die toch nog altijd patches blijft uitgeven en bijna alle games worden nog veelvuldig gespeeld! Diablo II starcraft warcraft en WOW wat een massa mensen die games spelen is briljant.

Een laatste voorbeeld is bijv Wolfenstein: et. Ik speel het enorm vaak maar het spel is nu zo goed gehackt dat je vaak twijvelt aan de skills aangezien er zelden meer updates zijn die dit tegen gaan. Had in die tijd de opvolger klaar gestaan had ik direct over gegaan. Nu moet ik er serieus over nadenken.

Het maken van games is industrie geworden. Dat is ook wat verkoopt!!! Mooie graphics en leuke (dure!) websites die de game aankondigen. Marketing praatjes om te zorgen dat het spel binnen een maand zo vaak mogelijk over de toonbank is voordat het gezeik begint over foutjes en grafische missers etc. Games worden niet beoordeeld op speelbaarheid maar op hoe veel mensen het spel wel niet spelen en of het mooi is of niet. Daarnaast zijn er ook steeds minder game producenten en degene die er zijn teren liever op relatief veilige opvolgers van "populaire" games.
Er worden minder games gemaakt als vroeger enorm veel minder zelfs. Het is dus ook ogisch dat je niet meer fulltime kunt gamen want of je nu 1 jaar of 7 jaar met je favo spel moet doen voor er een opvolger is is nogal een verschil.
Het maken van games is UBERduur geworden en daarvoor moet het enorm goed verkopen. Als games weer wat slechter zouden mogen zijn zou dit een oplossing wezen. Maar het commentaar is niet van de lucht als er een game met verschrikkelijk goede gameplay uitkomt dat grafisch niet ook verbaast! Verscheidene "expert" denken zo'n game te moeten en mogen afbranden omdat het in vergelijking niet zo mooi is, dan is zo'n game gedoemd om te mislukken.

Je doet er zelf vast ook wel aan mee. Je ziet een game en denkt hmm ziet er niet echt mooi uit en je denkt: "zeker een budget game" vervolgens zul je het spel nooit testen, laat staan kopen. Zo is het gewoon, dat doen we allemaal. Feitelijk hebben we met de grafische race en de kieskeurige gamers onze keuzemogelijkheden de nek omgedraaid.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220141

Iedereen die MOHAA heeft gespeeld zal / moet ;) het met me eens zijn, dat dit een van de beste FPS is. Gewoon de gehele gameplay. Echt werkelijk een heerlijke besturing die ik in geen enkele FPS terug vind. Echt jammer. Een FPS moet voor mij gewoon lekker spelen met niet te veel toeters en bellen en ik denk dat dat nog wel eens het probleem is bij de recente FPS games.
Te moeilijke besturingen en TE veel opties om gewoon lekker te kunnen spelen. Het valt me nog mee dat je kan lopen met 1 toets en dat je nog niet iedere voet en teen los hoeft te besturen.

Overigens ben speel ik MOHAA niet meer actief in een clan gezien het TE hoge percentage aan "mod?" gebruikers ;). Ik speel MOHAA al vanaf de eerste demo en heb in veel clans gespeeld, maar helaas is het helemaal naar de knoppen geholpen.

Zo nu en dan maar een beetje WoW'en en STALKER'en ;) en dan maar hopen idd op een nieuwe weg die ingeslagen wordt. Misschien SPORE??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 20:56

r.marijnissen

sapphire512mb

Speel bf2.

Blijft een uber game.

Net rainbow six vegas gespeelt/gekocht.
Maar doet me weinig, buiten dat het er wel aardig uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Niet te vergeten dat er ook een hoop games zijn uitgekomen die iets hadden kunnen worden als er maar net iets meer aandacht aan gegeven was. Als bij Just Cause de auto's een beetje normaal bestuurbaar waren geweest had ik het nu misschien nog wel gespeeld. Als Rainbow Six Vagas niet zo'n slechte port was dat het niet eens fatsoenlijk draait op iets mindere PC's dan had dat spel misschien wel langer dan een uurtje gedaan. Als battlefiels 2142 niet zo'n grote teleurstelling was en een jaar later was uitgekomen :'), dan had ik misschien wel overwogen om het te kopen.

Er zijn ook goede uitzonderingen... Met Prey heb ik me bijvoorbeeld heerlijk vermaakt! :) Supreme Commander was wel leuk, maar niet helemaal mijn ding, toch speelde ik door. Dat terwijl ik CnC3 na de GDI campaign wel had gezien.

Need for Speed: Carbon was zo dramatisch dat ik het na een half uurtje al niet leuk meer vond. Terwijl ik underground 1 wel goed vond. Maar na 4 delen van meer van hetzelfde raak je er gewoon op uitgekeken. En o ja het was veel te makkelijk geworden. Zelfs het driften was een dumbed down variant van driften in NFS:U

Nee de echt goede games van de laatste tijd waren voorbehouden aan de consoles. En zo zal het ook blijven totdat er eindelijk eens mensen zijn die beseffen dat het de piraterij is die de PC-games industrie de vernielling in helpt. Gewone singleplayer games maken voor PC loont niet omdat geen hond het koopt. Mensen kopen nu alleen vaak spellen omdat ze de serial nodig hebben om online te kunnen.

Het gevolg hiervan is dat ze komen met MMORPG's. Ik weet niet of je ooit hebt gezien wat de gameplay van zo'n spel nou eigenlijk is. Het komt neer op een beetje klikken met de muis. verselijk lang dezelfde handeling herhalen voordat je eindelijk vooruit komt. En in the end komt het er niet op neer wie het meeste taktisch inzicht heeft of het snelst, maar gewoon wie er echt helemaal geen leven heeft is het best.

Dus nee MMORPGS zijn niet het ding voor mij. Wat er nog overblijft zijn shooters, maar die zijn al sinds 199* ongeveer hetzelfde gebleven alleen de setting en de hoeveelheid details veranderen, maar qua gameplay is het nauwelijks anders. Na een tijdje verveelt dat gewoon.

Echt goede adventures zijn er niet echt meer, misschien is die nieuwe tomb raider wat maar die heb ik nog niet gespeeld, dus daar kan ik geen mening over geven.

RPGs heb ik het geduld niet voor en boeien me ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208483

:o

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 208483 op 22-05-2007 20:08 . Reden: laat maar, het leven is al erg genoeg ]

Pagina: 1 2 Laatste