Armed Assault

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.811 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/1598/armatop01qx9.jpg

Na het gebruiken van de soms wat gebrekkige zoekfunctie zag ik dat hier nog geen Armed Assault Topic is. Vandaar dat het toch maar eens tijd wordt want het duurt niet eens zo lang meer dan komt het spel uit. Hier kun je dus voortaan terecht voor het laatste nieuws rond Armed Assault.

Als eerst volgt in het klein de geschiedenis wat uiteindelijk leidde tot het ontstaan van Armed Assault.

Operation Flashpoint

Velen wat oudere gamers zullen het spel, Operation Flashpoint van het Bohemia Interactive Studio dat een aantal jaren geleden uitkwam nog wel kunnen herinneren. Het was een doorbraak op game gebied, een grote Campaign die zich op verschillende mappen met oppervlaktes van 100 Vierkante Kilometer afspeelde. Ruines, bossen, rivieren, dorpen, steden, havens, vliegvelden etc alles was aanwezig

Met verschilende uitbreidingen kon je niet alleen als Amerikaan, maar ook als Rus en verzetsstrijder spelen in verschillende spannende campaigns waarin je met tanks, jeeps, vrachtwagens, boten, vliegtuigen, heli, fietsen en motors kon rond rijden, vliegen, varen. Daarbij komt dat het realisme erg hoog lag en de hele ervaring in tegenstelling tot welke game dan ook.

De MOD community is 1 van de betere gekeken naar veel andere bekende games en leeft tot op de dag van vandaag nog steeds en komen steeds op de proppen met nog nieuwere mooiere en betere mappen, voertuigen, wapens en etc.

Het spel wist door gebrekkige MP support echter nooit groot door te breken en mede door de SP wat voor velen erg moeilijk was. 1 schot was fataal, je werd geraakt en je was dood of je werd geraakt in bv je been en je kon niet meer lopen en zonder Medic die dan bv al dood was was het vaak weer opnieuw beginnen. De naam kent echter bijna iedereen wel, toch werd het nooit door veel mensen gespeeld of haakten af door de ook voor die tijd wat mindere graphics of dan wel de moeilijkheidsgraad. Een enorm actieve community blijft echter tot op de dag van vandaag nog dagelijks met nieuwe mods en projects.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00007KXFL.03._SCLZZZZZZZ_.jpg

Uitgaves:
  • Operation Flashpoint - Cold War Crisis
  • Operation Flashpoint - Gold Upgrade (Expansion)
  • Operation Flashpoint - Resistance (Expansion)
Links:
VBS1

Ten tijde van het uitkomen van Ofp werd ook VBS1 ontwikkeld, een enorm dure Simulator die door onder andere door het Amerikaanse leger en het Australische leger wordt gebruikt.

Tevens ook te koop voor Particulieren sinds een aantal maanden en wordt online door een redelijke community gespeeld. Belangstellende moeten diep in de buidel tasten, alles bij elkaar is een dikke 500 tot 600 euro en is alleen online te spelen.

Uit VBS1 komen dan ook een aantal, features die we terug gaan zien in Armed Assault.

Afbeeldingslocatie: http://virtualbattlespace.com/store/images/vbs1_advanced.gif

Links:

Armed Assault

Na Ofp en VBS1 is met aan het ontwikkelen geslagen met de Xbox versie van Ofp en van Ofp2 dat tegenwoordig Game2 heet aangezien Codemasters de naam in handen heeft vandaar dat Ofp2 onder een andere naam gaat uitkomen en dat misschien de naam Armed Assault verklaard. Ook VBS2 is in ontwikkeling wat net als Ofp2 een nieuwe engine gaat gebruiken wat nog meer, en nog mooiere dingen op het beeld gaat toveren dan we tot nu toe gezien hebben.

Armed Assault is een tussen project wat het gat tussen Ofp en Ofp2 moet gaan opvullen, waar deze laatste nog in 2006 zou komen moeten we ondertussen wachten tot 2007 voor we Ofp2 mogen spelen.

Armed Assault gaat natuurlijk niet alleen heel moois op je beeld toveren, de gameplay staat natuurlijk voorop. Verwacht geen Doom 3 en Far Cry achtige graphics want op een map van 200 vierkante kilometer gaat je pc dat natuurlijk niet trekken. Echter probeerd met wel een realistische weergave te geven, in plaats van de Doom 3 en HL2 achtige veelal plastic lijkende graphics probeerd men hier een wat realistischere sfeer op het beeld te toveren.

Armed Assault gaat de Mod Community heel veel nieuwe functies bieden die weer uitgebuit gaan worden met velen honderden nieuwe voertuigen en wapens, nieuwe mappen, missies, campaigns en noem maar op.

Een verbeterde MP moet het spel ook in tegenstelling tot Operation Flashpoint online populair maken, ten tijde van Operation Flashpoint liet de MP van het spel nogal te wensen over is werd door een beperkte groep op gepakt. Armed Assault gaat hier verandering in brengen met nieuwe Co-Op missies moeten dit het MP spel van dit moment gaan maken.

Features

Engine/Graphics
  • DX9 Engine incorporating many of the latest features, including High Dynamic Range rendering
  • Reworked lifelike animations.
  • Fully streaming game engine allowing extremely large environments loaded with various special effects.
Environments
  • Environments are richly detailed and varied.
  • New huge sized battlefield (landmass exceeds that of all islands from Flashpoint & Resistance combined)
  • New densely populated battlefield (approximately twice the number of objects on all previous islands combined).
  • Dynamic weather and daytime simulation (including tides and star constellations)
  • Ambient wildlife.
Gameplay
  • Large selection of weapons and vehicles.
  • Unique and proven combatant's AI.
  • New island containing large cities with many different, fully accessible buildings.
  • ArmA's campaign features a brand new story-line, with a modern day setting.
  • Campaign's setting and events inspired by real world events, military strategies and political doctrines.
  • Updated controls and command interface.
Multiplayer
  • Large, persistent battles.
  • 60+ player multiplayer (plus additional AI), players can join at any time.
  • Unique game modes introducing modes of play not seen in any other game.
  • Cooperative game modes.
Custom content support
  • Open game architecture.
  • Building on top of the successful Operation Flashpoint addon and modding support.
  • Built-in scenario editor.
  • Versatile object/vehicle animation system.
  • Many useful scripting functions.
  • Mission wizards enable missions to be played with any addons.
Over verdere Features is nog al wat onduidelijkheid, je Community op de hoogte stellen van een game die al een redelijk tijd in ontwikkeling is kennelijk niet de sterkste kant van Bohemia.

Gebouwen schijnen net als in VBS1 Dynamisch in te storten wat er dus op neerkomt dat het nooit het zelfde zal zijn, echter zijn er ook berichten dat het niet zo is.

Het zelfde geld voor voertuigen waarvan het wel zeker is.

Kaarten van 200 vierkante kilometer zullen weer vele uren game en mod plezier gaan brengen en zal de houdbaarheid van de game behoorlijk moeten gaan verlengen ten opzichte van Operation Flashpoint.

Screenshots

Een aantal Screenshots mogen natuurlijk niet ontbreken, helaas is BIS niet erg druk bezig met de community zoet houden en screenshots zijn er dan ook weinig, de kwaliteit wisseld ook sterk en Operation Flashpoint 2 screenshots die doorgaan als Armed Assault screenshots maken het lastig maar dit zijn 100% zeker weten Arma shots. Dus geniet er van.
Hier screens van een oude build
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_01_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_02_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_05_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_07_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_06_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_04_tn.jpg

Hier screens van een nieuwere build
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_01_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_02_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_03_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_04_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/Anniversary_Release_ArmA_03_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/Anniversary_Release_ArmA_05_tn.jpg

Filmpjes

Sinds een tijdje is de officiele trailer verschenen, erg indrukwekkend.

Hier kun je het filmpje downloaden:

Links

Hier nog een aantal linkjes waar we je de broodnodig info weg kunt halen.De rest volgt later :Y)

FAQ

Veel valt er eigenlijk nog niet te zeggen op dit moment behalve dit:
  • Is Armed Assault nu Operation Flashpoint 2?

Nee, veel voorkomende vraag, nee dit is een remake van deel 1 wat ondertussen uitgelopen is tot een compleet spel, verbeterde engine, nieuwe campaign, betere MP, meer voertuigen en objecten, nieuwe map. Het wordt voor het gemak wel Operation Flashpoint 1.5 genoemd maar het is iets meer geworden dan alleen een grafische update ;) Operation Flashpoin 2 (Game2 zoals het spel momenteel heet) komt in 2007 zoals het nu lijkt.

• Waarom Armed Assault?

Nou, Codemasters en BIS werken niet meer samen zoals ze ten tijde van Operation Flashpoint nog wel deden, Codemasters heeft de rechten van de neem Ofp in handen en mogen toekomstige BIS games de naam Ofp niet meer dragen.

• Wanneer komt het spel uit?

Zoals we wel weten is het niet voorjaar 2006 geworden, ook de zomer is al voorbij en het duurt nog even voor we er van kunnen genieten maar in November is het spel in ieder geval in Duitsland en Tsjechië verkrijgbaar, de rest van europa en de wereld helaas nog onbekend.

MODS

Op dit moment nog niks hier natuurlijk maar eigenlijke elke MOD voor Operation Flashpoint die momenteel nog actief zijn hebben al laten weten over te stappen op deze nieuwe grafisch sterke game dus we kunnen weer heel wat verwachten van MODS als Invasion 1944 en de Bundeswehr Mod en etc.

[ Voor 207% gewijzigd door Steffy op 10-09-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:29
Ziet er leuk uit, maar eens in de gaten houden.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

Operation in het enige spel wat me veel heeft kunnen boeien! ik w8 met smart af.
Echt leuke tijden en herinneringen aan beleefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De maps zien er indrukwekkend uit, heel anders dan OFP: Cold war crisis. Ik hoop dat we nu eens een goede MP community krijgen, dat hoort er tegenwoordig toch bij.

OFP2 wordt trouwens ook vaak aangeduid met "Next gen game", voor degenen die er naar zouden zoeken.

Ondertussen haal ik Operation Flashpoint: GOTY maar weer eens uit de kast, het begint weer te kriebelen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:23

Willybubba

Nut up or shut up.

OPF? Operation Plashfoint? :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, er zitten nog wat spelfoutjes in, en sommige zinnen zijn een beetje krom. Dat komt nog wel goed, de openingspost is gegarandeerd eerder af dan de game.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05-2009
Mooie openingspost. Ikzelf kan ook niet wachten op de release van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:47

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ziet er goed uit. Ik blijf dit topic volgen..

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik blijf dit ook volgen (net als het ArmA-forum trouwens) en hoop dat deze game niet dezelfde kant opgaat als "Officers" en "Battlefield Command/WartimeCommand/World War II RTS" maar snel een goede publisher vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:08:
Ja, er zitten nog wat spelfoutjes in, en sommige zinnen zijn een beetje krom. Dat komt nog wel goed, de openingspost is gegarandeerd eerder af dan de game.
Ik zit op een Wordloze pc en ik ben zelf dyslectisch en ben van huis uit gewend Fries te praten en schrijven dus mijn zinsopbouw in het nederlands wil wel eens wat anders zijn dan het volgens de nederlandse regels moet maar ik zal het ff fixen zodra ik weer word heb en tijd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Laatst online: 10:55
Als fan van deeltje 1 ga ik deze zeker kopen. Mooie OP.
Misschien het interessant voor de OP om nog even te vermelden dat dit spel alle missies van deeltje 1 + een nieuw eiland. Een 400 vierkante km groot eiland met jungle, bossen en woestijn en een aantal grote steden.

Een interessante concurrent van Armed Assault is Enemy in Sight. Dit spel wordt ontwikkeld door Illusion softworks (Maffia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Nou dat enemy in sight ziet er op zich aardig uit maar zoals ook al in de reacties te zien is zal het nog heel veel waar moeten maken om zich te kunnen meten met OFP of ArmA aangezien de graphics nog niet je van het zijn aan de eerste screenshots te zien...zelfs ArmA laat wat beters zien eigenlijk.

verdr doet dit me dus sterk denken aan Söldner wat ook al geopperd werdt en die is dus gigantisch geflopt terwijl het ook een OFP killer zou moeten worden

OFP heef wat dat betreft een ijzersterke standaard neergezet die waarschijnlijk alleen te overtreffen valt door BS zelf met ArmA en Game2..in ieder geval voorlopig zo het lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 20-06 12:47

SG

SG surft naar info hardewaren

Wat mij vooral aanspreek in OFP is wel de Co-Op. En zo te horen behouden ze die feature. :)
Soldner's heeft wat unieke features maar de GFX is zwaar dated en krater schieten in een erg ongedetaileerd enviorment en semi restricted destructable gebouwen ben je ook heel snel op uitgeken op zo'n miserable implementatie.

Maar deze game hou ik dus zeker wel in de gaten.

Daarnaast weer een van de weinige Co-op games in aantocht.
SSII is coop.
ARMA heeft geen publisher?
Stargate SG1 the alliance ook niet. is ook met Co-Op.

Ik hoop dat de GFX van ArmA toch wel redelijk is aangezien het oog ook wel wat mooi wil hebben.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
SuperG schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:37:
Wat mij vooral aanspreek in OFP is wel de Co-Op. En zo te horen behouden ze die feature. :)
Soldner's heeft wat unieke features maar de GFX is zwaar dated en krater schieten in een erg ongedetaileerd enviorment en semi restricted destructable gebouwen ben je ook heel snel op uitgeken op zo'n miserable implementatie.

Maar deze game hou ik dus zeker wel in de gaten.

Daarnaast weer een van de weinige Co-op games in aantocht.
SSII is coop.
ARMA heeft geen publisher?
Stargate SG1 the alliance ook niet. is ook met Co-Op.

Ik hoop dat de GFX van ArmA toch wel redelijk is aangezien het oog ook wel wat mooi wil hebben.
Ik denk niet dat de spelers van Operation Flashpoint zich druk maken om de graphics, ze hoeven van mij niet eens zo heel veel beter als die low res textures maar vervangen zijn want dat was altijd een door in het oog. Verder is Co-op de sterkste kant van het spel. Sommige mensen zoals verder hier boven vergelijken het met BF2 ofzo maar dat is een MP game en geen Co-op game, daar moet je het andere team wat ook uit 20 speler bestaat zien te verslaan terwijl bij Opf gewoon met een aantal teams een missie doet waar je wel een AI team van 200 man kan hebben ofzo wat het gelijk een hele andere ervaring geeft.

Ik kijk nu al uit naar de nieuwe Co-op missies enzo, hopelijk hebben ze er daar wat meer van in gedaan dan bij Opf zelf want daar vond ik de MP toch wel wat karig moet ik zeggen.

• SG

SG

Probleem is Grafishe pracht heeft ook ene sterk marketings waarde waar 'n Dev met publisher niet omheen kan.

De gross van de markt haak al af als de gFX achterhaald is. Zo'n game trekt alleen dan wat gameplay puristen als die game in iets uitblinkt.

Ik heb er niet zo'n probleem mee als ze de hardware eisen ietswat omhoog kricken. Op een redelijk niveau want dan is er kwa GFX ook meer mogelijk.

Natuurlijk heeft voor mij gameplay 'n hogere preoriteit dan GFX maar er is 'n tresshold.
Daarom redelijke GFX is voor mij toch wel gewenst.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• b-gone
  • Laatst online: 14-11-2024
SuperG schreef op donderdag 22 december 2005 @ 07:34:
Probleem is grafische pracht heeft ook een sterke marketingwaarde waar 'n developer met publisher niet omheen kan.

Het gros van de markt haakt al af als de gFX achterhaald zijn. Zo'n game trekt alleen dan wat gameplay puristen als die game in iets uitblinkt.

Ik heb er niet zo'n probleem mee als ze de hardware eisen ietwat opkrikken. Op een redelijk niveau want dan is er qua GFX ook meer mogelijk.

Natuurlijk heeft voor mij gameplay 'n hogere prioriteit dan GFX maar er is 'n treshhold.
Daarom redelijke GFX is voor mij toch wel gewenst.
//off-topic
Even vertaald naar het Nederlands/Engels....... (8>

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

qua graphics gaat het volgens mij helemaal goedkomen als we de screenies mogen geloven; de player models zien er erg goed uit, de viewdistance en het detail hiervan is enorm, de belichting en schaduwen lijken me ook prima in orde en de explosies zijn ook een stuk realistischer :)

ik volg deze game ook al een tijdje, via de ArmA website en -forum en ik ben al grotendeels overtuigd hoor :9 het detail in de maps, nog meer vehicles, JIP.. deze game wordt voor mij een van de knallers van het nieuwe jaar :P
ik ben wel benieuwd wat er van VBS1 allemaal in ArmA gestopt gaat worden, op de website van VBS1 staan wat filmpjes die enkele geniale features tonen, zoals volledig werkende roadvehicles met knipperlichten e.d., vrij rondlopen in vliegende en rijdende voertuigen en deels verwoestbare gebouwen. Van dat laatste is inmiddels bekend dat dit pas in Game2 komt meen ik, maar ik hoop toch wel wat andere vette features aan te treffen in ArmA :D

ik zit nu nog wekelijks met een paar vrienden online OFP te spelen en nieuwe (mp) missies te maken, de houdbaarheid van die game is gewoon zooo goed, ArmA gaat daar denk ik wel overheen :P

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Dat van die gebouwen is toch jammer hoor want het zit al in VBS1 dus het is niet zo dat ze die functie van de grond af moeten opbouwen, dat van die auto's ook, in VBS1 doen ze ook echt de deuren open en dicht zoals in GTA bv, hoop dat die functies er nog wel in zitten dat geeft net ff dat extra gevoel van realisme al gaat het om iets wat totaal los staat van de gameplay

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

b-gone schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:32:
[...]

//off-topic
Even vertaald naar het Nederlands/Engels....... (8>
nog offer topic ;) treshold is met één h.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dus operation flashpoint 2 pas in 2007... wanneer is deze game gepland dan? En hoe zijn ze in het verleden met release data omgegaan?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Bar-Le-Duc schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:10:
Dus operation flashpoint 2 pas in 2007... wanneer is deze game gepland dan? En hoe zijn ze in het verleden met release data omgegaan?
:P Als alles was gegaan zoals het geplanned was in het begin dan speelden we Opf2 al en BIS is niet erg goed met het informeren van de features enzo van hun games, screenshots zijn tot het moment dat het spel op de plank ligt enorm schaars. Maar een datum is er dan ook nog niet tot op heden maar geloof dat ze al eens wat hadden laten horen van 2007 en wanneer weet ik niet maar dat kunnen alle 12 maanden zijn. Het spel is ook al een eeuwigheid in ontwikkeling want ergens in 2003 doken de eerste scans al op van de game. Maar ik heb vetrouwen dat het allemaal goed gaat komen, ze weten wel wat ze doen en ze luisteren ook redelijk naar wat de community echt wil, voor Opf2 kun je ook je wensen dumpen op het forum en wat echt haalbaar is en ook echt zinvol is wordt er ook in gestopt mits het geen maanden programeer werk is.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 17:11

Peentje

MAC / Windows i don't care

hier koop ik dus een nieuwe pc voor :) (als de game niet goed genoeg is wacht ik tot opf2)

Dell Latitude E7450

• SG

SG

Steffy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:08:
Dat van die gebouwen is toch jammer hoor want het zit al in VBS1 dus het is niet zo dat ze die functie van de grond af moeten opbouwen, dat van die auto's ook, in VBS1 doen ze ook echt de deuren open en dicht zoals in GTA bv, hoop dat die functies er nog wel in zitten dat geeft net ff dat extra gevoel van realisme al gaat het om iets wat totaal los staat van de gameplay
Misschien dat het simulatie platform kwa spect toch gemiddeld hoger ligt, dan voor het gemiddelde game bak. Als game2 uitkomt in 2007/2008 dan zit de gemiddelde spect wat gamers hebben ook weer hoger. Dan zijn dus ook meer features mogelijk die die reken power nodig hebben.

Plus is het dan 'n moderne engine, dus ondersteund het nieuwe tecnieken, die dan al standaart kunnen zijn. Dual core, PPU of HavokFX. In die periode komen ook voor de desktop misschien al de multicores van iNTel/AMD uit?

PPU of Havok FX is ideaal voor tig keer Physic reken power voor destructable enviorment en structures en objecten dan de gemiddelde CPU .

Maakt die engine daar ook gebruik van?

[ Voor 3% gewijzigd door SG op 22-12-2005 18:22 ]

• Okasha
  • Niet online
Maar Armed Assault en OFP 2 worden dus elkaars concurrenten? als ze allebei in 2k7 uitkomen?

Anoniem: 62696

Armed Assault komt als het goed is al begin 2006 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 18:03
Zelf verwacht ik niet dat OFP2 in 2007 uitkomt, OFP was ook jaren uitgesteld.
Zou natuurlijk wel beter zijn als BIS zich een keer aan hun planning houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, OFP2 was al gepland voor eind 2005, en het wordt nu eind 2006 / 2007. Dat vind ik al een behoorlijk uitstel. Als het maar geen afstel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
maar ja, AA is zeg maar OFP 1.5 Dus die zou dan toch zeker 9 maand eerder uit moeten komen om nog een beetje rendabel te zijn of zie ik het verkeerd?

uiterlijk maart 2006 zeg :9 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Ik hoop ook dat ie snel uitkomt, ofp was het eerst spel waarin je bijna alle voertuigen mocht besturen en echt lekker teamplay kon spelen.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 14:28

Nickbn

Betrokken

Ten tijde van het uitkomen van Opf werd ook VBS1 ontwikkeld, een enorm dure Simulator die door onder andere door het Amerikaanse leger en het Australische leger wordt gebruikt.
De simulator is opzicht niet duur, maar wat je misschien meer boeit is dat het nederlandse leger ook nu proeven aan het doen is met VBS in samenspraak met Bohemia. Op het moment is het nog wel in prille beginfase, maar wie weet?

voor de rest mooie startpost, ook ik kijk uit naar deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Holy shit, dat filmpje kende ik nog niet. Dat ziet er echt goed uit, helemaal als je de mogelijkheden van de originele OFP in je achterhoofd houdt.
Ik zit al een tijdje te azen op een nieuwe pc en dit gaat denk ik de doorslag geven voor de aanschaf volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
hmz ik heb OFP nog origineel liggen,

word dat nog gespeelt? of kan ik beter die latere add-ons erbij doen ... (moet nog kopen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
TheLemon schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:45:
[...]

nog offer topic ;) treshold is met één h.
Uber offtopic: Threshold is wel met 2 h's, alleen op een andere plek. ;)

Filmpje is vet. Nog een spel voor het verlanglijstje... OFP naar aanleiding van deze thread maar weer eens geinstalleerd... :)

[ Voor 22% gewijzigd door arieleks op 28-12-2005 14:26 ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Heb het er zelf niet meer opstaan maar op de enige Lan Party waar ik ooit eens ben geweest het spel met een man of 7 gedaan toen, de rest ging BF spelen maar dat was erg vet weet ik nog wel. Moesten we verschillende doelen uitschakelen waaronder iets op een vliegveld in het noorden van Malden ;) voor de gene die nog weten hoe de eilanden heten

Iedereen sneaken door het bos, ik kwam een vrachtwagen tegen, direct vol gas richting ons doel, ben er nog gekomen ook zonder ook maar 1 vijand te alarmeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ok ok ik ben overtuigd, wie heeft zin vanavond origineel spelen? moet wel even zoeken, waarschijnlijk zijn er ook wel een zooi patches uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je moet ff t/m patch 1.46 installeren als ik het goed heb, anders kom je online niet zo ver. Ik heb heel veel Co-op gedaan via Gamespy. Er zitten nog steeds wel wat mafkezen online.

Ook voor Resistance, maar dat doe ik nooit, omdat je daarvoor vaak erg veel addons moet hebben, BAS en weet ik wat allemaal.

Post hier maar ff waar je zit en hoe laat ongeveer, mocht ik tijd hebben, zal ik zeker joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja bummer, kan die game helaas niet meer vinden, zal vanavond nog effe ergens zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
het online gedeelte was altijd klote omdat je de addons die je mist niet downloade bij het connecten van de server zoals bij bv UT, als je daar een map pack niet hebt of bepaalde onderdelen die er zelf door mensen zijn ingezet download hij die uit zichzelf, dat miste opf waardoor het onverzichtelijk werd, ik weet niet of daar wat aan gedaan is maar dat hoop ik wel want dat maak het spelen een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Geen wereldschokkend nieuws, maar er zijn twee nieuwe screenshots uit:
UH-60
T72
Op de eerste is wel goed te zien dat de stedelijke gebieden veel uitgebreider zijn geworden, ook vergeleken met Resistance, dat belooft veel goeds voor close combat. :)

[ Voor 31% gewijzigd door TheLemon op 08-02-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
_/-\o_ Screen 1 ziet er goed uit, was al een tijdje stil rond Arma maar dat ziet er idd goed uit. Hopelijk vinden ze nu snel een uitgever dan kan het spel de deur uit want ik kan niet wachten tot ik het spel in mijn handen heb, vooral de MP gaat erg goed worden als je de makers mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:9 hij moet echt snel uitkomen, kan niet wachten tot ik het spel mag spelen. Na jaren van Opf spelen ben ik wel toe aan iets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zie op die screens wel veel midden-oosten achtige scenes, terwijl ik dacht dat het een remake van de 1985 campaign zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

TheLemon schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:06:
Ik zie op die screens wel veel midden-oosten achtige scenes, terwijl ik dacht dat het een remake van de 1985 campaign zou worden.
dat wordt ArmA ook, maar er zal 1 nieuw eiland in de game zitten, welke enkele grote steden zal hebben waardoor 'urban warfare' ook tot de (verbeterde) nieuwe mogelijkheden behoort :)

zie het originele persbericht van december 2005:
New island containing large cities with many different, fully accessible buildings.
ArmA's campaign features a brand new story-line, with a modern day setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
oude en een nieuw eiland idd. Dat nieuwe is groter dan de rest bij elkaar opgeteld meende ik te hebben gelezen. Dat wordt echt geweldig _/-\o_ vooral dat elk gebouw nu echt te open is en je overal in kunt. Wat ik me alleen nog steeds afvraag is of de gebouwen nu ook ech te slopen zijn zoals in VBS1, daar kan elke gebouw dus stuk en in Operation Flashpoint 2(ok het krijgt een andere naam maar dan weet iedereen ff waar we het over hebben) krijgt het dus ook, ik hoop arma ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
netjes, grafisch een stuk beter dan Opf zelf al is niet elke screen van dezelfde kwaliteit. Bij screen 2 lijkt de schaal een beetje zoek te zijn, die tanks in dat drop lijken wel mieren vergelken met de enorme gebouwen die er omheen staan. Vergelijk de tank met de omvergereden schutting, no way dat je een schutting hebt te staan die hoger is dan een tank, die dingen wel eens van dichtbij gezien 8)7 die schutting moet zeker wel een meter of 4 a 4,5 zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46

Vos

AFCA

Steffy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:31:
oude en een nieuw eiland idd. Dat nieuwe is groter dan de rest bij elkaar opgeteld meende ik te hebben gelezen. Dat wordt echt geweldig _/-\o_ vooral dat elk gebouw nu echt te open is en je overal in kunt. Wat ik me alleen nog steeds afvraag is of de gebouwen nu ook ech te slopen zijn zoals in VBS1, daar kan elke gebouw dus stuk en in Operation Flashpoint 2(ok het krijgt een andere naam maar dan weet iedereen ff waar we het over hebben) krijgt het dus ook, ik hoop arma ook :*)
VBS1 is http://www.virtualbattlefieldsystems.com ?

Is toch geen spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Niet echt nee maar het is maar wat je onder de term game vind vallen, ik zelf vind het geen game als de online community van het spel het daar niet mee eens, het is behoorlijk pittig en voor gemiddelde gamer is het allemaal veel te veel maar je kunt het wel degelijk online spelen. Maar ja je moet eerst voor iets van 600 euro aan licenties kopen, dat is mij de moeite niet waard dus zelf nooit aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Is ook enkel voor overheids instellingen als ik dat zo lees. Wel erg jammer, ik hou wel van realistische games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Vos schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:10:
Is ook enkel voor overheids instellingen als ik dat zo lees. Wel erg jammer, ik hou wel van realistische games.
Hij te krijgen hoor, vorig jaar ergens na de zomer is ie ook voor het gewone publiek beschikbaar gemaakt, kunt het gewoon bestellen maar het is veel te duur, je komt ze 2e hands wel eens op Ebay tegen dan kun je nog wat goedkoper uit maar het blijft erg duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

VBS1 is gewoon te koop voor particulieren meen ik, kost wel wat als je alle addons wilt, maar de 'core' heb je al vanaf $150 volgens deze pagina.
VBS1 speelt (oeps, zei ik 'speelt'? :X ) in de basis net als Operation Flashpoint, maar dan met een geupgrade grafische engine, waar Arma nog weer een stapje verder gaat. Verder is het allemaal wat opgeleukt voor de echte pro's, niet heel anders dan ofp vind ik. Er zijn wel addons (voertuigen, wat nieuwe physics/engine-features) en dergelijke voor, getuige enkele filmpjes op de vbs site, maar ik weet niet of die standaard in (de retailversie van) vbs1 beschikbaar zijn.
Ook voor Arma zijn een heleboel features nog onzeker, maar de meerderheid op het Arma-forum denkt dat bijvoorbeeld de 'fully destructable buildings' pas in Game2 zullen worden toegepast.
Ik hoop wel dat ze het mogelijk maken vrij rond te lopen in bewegende voertuigen (bij voorkeur natuurlijk choppers en planes), kan ook al in vbs1 volgens een filmpje op de site geloof ik, en lijkt me wel een redelijke must voor een warsim van dit niveau!

@screenies:
ziet er al erg goed uit, maar ik mis nog wel een hoop (vooral object) shadows. daarnaast is de belichting op sommige screenies een beetje raar, met een donkere lucht en toch veel lichtinval :?
de view distance ziet er prima uit, mooi en veel detail in het landschap! :)
al met al lijkt me dit toch echt een verschrikkelijk mooie game worden, ik kijk er erg naar uit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:05

Hu9o

Schokkend

Oei, als ik die screen shots zie wil ik het spel meteen wel spelen! Tegelijkertijd begin ik weer een beetje bang te worden of m'n systeem dit spel wel zou kunnen draaien. Zijn er al richtlijnen bekend voor de systeem eisen?

Kan niet wachten 8)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hu9o schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:53:
Oei, als ik die screen shots zie wil ik het spel meteen wel spelen! Tegelijkertijd begin ik weer een beetje bang te worden of m'n systeem dit spel wel zou kunnen draaien. Zijn er al richtlijnen bekend voor de systeem eisen?

Kan niet wachten 8)
aan de screenies te zien lijkt me dat Arma op z'n minst een geforce3 nodig heeft (ivm shaders e.d.) en ~1.8Ghz met 512MB RAM lijkt me toch wel een minimum om het een beetje speelbaar te maken.
Ik ga er zelf echter vrijwel zeker een Athlon64 voor kopen, hoewel mn 2400+ ook nog aardig met Arma uit de voeten zal kunnen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

sorry voor de dubbelpost, maar ik zag zojuist dat er weer nieuwe screens beschikbaar zijn, bij een tsjechisch interview :) de vertaling van is hier te vinden.
weer een paar mooie screens, ik word steeds nieuwsgieriger O-)
het draadje op het officiele arma-forum hierover loopt hier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48

KhaZ

Alfa Romeo

Ik hou ook zoveel mogelijk nieuws van ArmA bij op onze clansite, http://nl.khazar.nl/.

Ik zou graag de SP maken voor het officiele ArmA topique ;l)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:P damn te laat met posten maar ontdenkte de screens vanmorgen, ziet er weer erg goed uit, vooral die stad oogt sfeervol en echt stedelijk in plaats van wat we nu hebben. Jammer dat niet elke screens van goeie kwaliteit is maar het geeft wel weer aan dat er behoorlijk vooruitgang is ten opzichte van Opf.

Kan niet wachten tot ik het kan spelen, vooral de MP lijkt mij 1 van de besten tot nu toe te gaan worden, 60 man op een server Exlcusief de AI is iets waar je tot nu toe alleen maar van kunt dromen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Het is trouwens OFP ;)

Maar ye, ik denk idd dat ArmA niet zo'n revolutie zal worden hoor, Game 2 daarentegen wel (het oorspronkelijke OFP2). Er zit gewoonweg niet genoeg vernieuwing in, grafisch als qua physics.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
typo ;)

Toch denk ik dat het een interessant spel gaat worden online, mits het natuurlijk goed uitgewerkt is en niet zo als bij Ofp zelf want daar is MP een ramp, wel vaak gedaan maar het was gewoon niet wat het had kunnen zijn. De grote mappen en vele spelers moeten toch behoorlijk wat mensen aanspreken, ik kijk er al naar uit, 30 tegen 30 is een leuke veldslag online, met tanks, heli's etc, echt een dorpje bestormen in plaats van met 5 man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

KhaZ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:51:
Het is trouwens OFP ;)

Maar ye, ik denk idd dat ArmA niet zo'n revolutie zal worden hoor, Game 2 daarentegen wel (het oorspronkelijke OFP2). Er zit gewoonweg niet genoeg vernieuwing in, grafisch als qua physics.
Ik vind het er idd niet zo heel veel anders uitzien dan OFP. Maar wel goed genoeg...en als de gameplay goed in orde is dan ga ik hem zeker kopen.

Game2 is???

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 28-02-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Game2 = check de startpost of deze.
Maar Steffy, vond jij de MP van Flashpoint zo ruk? Ik vond hem juist briljant, dan bedoel ik wel alleen de Coop. Die wordt nog steeds gespeeld online, na bijna 5 jaar, omdat het zo cool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
TheLemon schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:05:
Game2 = check de startpost of deze.
Maar Steffy, vond jij de MP van Flashpoint zo ruk? Ik vond hem juist briljant, dan bedoel ik wel alleen de Coop. Die wordt nog steeds gespeeld online, na bijna 5 jaar, omdat het zo cool is.
De coop is perfect, alleen de uitvoering was gewoon bout, server browers was onhandig en alles, maar op Lan heb ik het wel veel gespeeld en dan was het toch wel erg spannend, de gameplay wast top, alleen om tot de gameplay te komen was ff doorzetten. Was nooit bijzonder onder de indruk van het hele verhaal, via Lan was wel meesterlijk, speelden dan in groepjes van 5 of 6 man, top. Hopelijk is de ingame server browers beter dan bij Ofp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik speel nog dagelijks CTF met bv 20-25 man, af en toe een DM, en soms een CTI (30 man).

Speelt lekker hoor : )

offtopic:
Bij BIS (de makers van OFP) zijn ze een tijd terug ook begonnen met de productie van OFP 2, maar omdat Codemasters de rechten op de naam heeft, noemen ze 't tijdelijk "Game 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Nieuw interview met BIS/IDEA games:

Clique

Met 4 nieuwe screens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Aantal screens van een filmpje, helaas is het filmpje zelf nog niet te downloaden maar iets om even in de gaten te houden!

http://armedassault.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Staan uiteraard ook op onze homepage ;l)

Speelt er hier nog iemand OFP überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:05

Hu9o

Schokkend

Jep, soms eens een coop missie met z'n 2en ofzo.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Kom eens op TS, doen we een potje : )

Hint: er staat een uiterst fris interview @ Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ik speel het soms, meestal SP maar het was de bedoeling als Arma deze zomer nog niet uit is om het eens via lan weer te doen, leuk om met een man of 6 in een teampje wat leuke missies te doen enzo.

Het wordt trouwens wel vervelend dat het spel wat in december voor de kerst al in de winkels zou liggen nu nog geen uitgever heeft en er ook niks bekend is van hoe wat en wanneer het spel gaat uitkomen. :( ze mogen van mij nu wel eens opschieten met dat spel, zo moeilijk kan het niet zijn om dit op de markt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

IDEA Games gaat het volgens mij iig uitbrengen in Tjechië, de uitgever voor de rest is volgens mij idd nog niet bekend.

Het is wel duidelijk dat de PR machine begint te rollen, er komen steeds meer screens + interviews los :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Weer wat nieuwe interviews met ook wat nieuwe screenshots erin:
http://games.tiscali.cz/previews/armedassault/index.asp
http://pc.hrej.cz/clanky/preview/armed-assault

Nog beter nieuws is dat er ook een trailer (78MB) is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Yeah, is idd laatste dagen wat lekkers voorbij gekomen!

Leuke link: http://www.armedassault.com/william/

Fictief Blog van 1 v/d fictieve Amerikaans soldaten die daar zijn.

Tis een leuke read iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik vind die blog van Will echt fantastisch. :)
Ook gaaf dat je gewoon comments kunt toevoegen. Vooral de reacties over de moeder van William zijn echt grappig.

De game is nu eigenlijk al begonnen, zondar dat ik hem geinstalleerd heb. B)
Ik benieuwd hoe vaak er info bijkomt en of ze er nog wat spanning in brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Eerste beelden zien er al goed uit. Even bookmarken :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:9 Zo dit is idd stukken beter dan de oudere screens, ziet er heel erg goed uit dit, jammer dat de release die voor de kerst in de planning stond pas waarschijnlijk na de zomer gaat worden, eind vorig jaar was het spel dus alles behalve klaar zoals toen werd verteld, plus er is nog steeds geen uitgever, zul je straks zien dat ze bij Valve terecht komen ofzo en moet je die STEAM spyware ook nog installeren al is dat wel het uitsterste doom scenario natuurlijk :+

Mannetjes lijken stukken beter nu, ik ben niet echt bekend met wat voor grafische functies DX9 heeft maar je ziet er wel duidelijk dat het functies heeft die je vooral in de nieuwere games tegenkomt, de kleding ziet er bv stukken beter uit, het is nie meer een platte texture zeg maar, verder zien de voertuigen er ook prima uit al moet je het van de modders hebben wil je echte high res textures maar dat was bij Ofp zelf ook zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 15-04-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Poppetjes zien er erg mooi uit. Gebouwen, struiken en voertuigen vind ik er wat minder uitzien. Maargoed, als de gameplay in orde is dan vind ik het zo prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Game 2 wordt toch wel behoorlijk wat beter, nu zal het nog wel ff duren voor het uitkomt, zeker als je kijkt dat Arma afgelopen kerst al op je pc had moeten draaien en je blij mag wezen als het komende kerst al uit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Laatst online: 02-05-2009
2007 is de planning geloof ik, maar het zal me niets verbazen als die deadline niet wordt gehaald. Maar armed assault zou als het goed is niet meer al te lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Archuteuthis schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:57:
2007 is de planning geloof ik, maar het zal me niets verbazen als die deadline niet wordt gehaald. Maar armed assault zou als het goed is niet meer al te lang op zich laten wachten.
Zoals het nu lijkt met nog minimaal 2 jaar voor de boeg wordt het dus pas 2008, ik had ook niet verwacht dat het al in 2005 op de markt zou komen zoals ze ooit eens zeiden, toen kwam arma die toen nog niet eens aangekondigd was er ook nog eens tussen door. Nee Game 2 dat duurt nog wel ff en te zien aan de screens die er tot nu toe zijn uitgekomen mogen we dan ook een dikke pc gaan halen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je ziet wel mooi het verschil in engines. Arma ziet er nog duidelijk OFP uit qua polygons en textures, terwijl Game2 veel gepolijster overkomt. Wielen zijn echt rond en de textures zijn veel verfijnder, vooral op en in dat pantservoertuig zie het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:) nieuwe screens, staan weer aan aantal mooie plaatjes bij moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://blog.pcformat.co.uk/resources/pcformat/arma1tn.JPG

Afbeeldingslocatie: http://blog.pcformat.co.uk/resources/pcformat/arma2tn.JPG

Afbeeldingslocatie: http://blog.pcformat.co.uk/resources/pcformat/arma3tn.JPG

Afbeeldingslocatie: http://blog.pcformat.co.uk/resources/pcformat/arma4tn.JPG

Edit:

Nog wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesradar.com/gb//images/mb//GamesRadar/gb/Games/A/Armed%20Assault/PC/2006-20-04/ArmA_05--screenshot_viewer_medium.jpg

http://www.ofpbase.com/hotshot/AAradarformat6L.jpg

http://ofpc.de/screenshots/184/21734.jpg

http://ofpc.de/screenshots/184/21740.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Steffy op 21-04-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

damn, wat een prachtplaten zeg! en eindelijk de blackhawk met twee gunnerposities confirmed zo te zien :9~ de engine ziet er toppie uit, ik ben nu wel erg benieuwd of ze de 'H1 2006-deadline' gaan halen, ik hoop het van harte!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

MMm, ik ben nog niet ech onder de indruk van deze engine. Het lijkt spreken op OPF1, alleen dan ietsje opgepoetst. Er zijn nu al veel games die er beter uit zien, laat staan tegen die tijd. Ik hoop dat de gameplay weer verder verbeterd is. De gameplay in OPF1 was natuurlijk geweldig, maar ik vind op zijn minst dat er ene paar aanzienlijke verbeteringen in moeten komen. Ik ben benieuwd wat het word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 115092 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:50:
MMm, ik ben nog niet ech onder de indruk van deze engine. Het lijkt spreken op OPF1, alleen dan ietsje opgepoetst. Er zijn nu al veel games die er beter uit zien, laat staan tegen die tijd. Ik hoop dat de gameplay weer verder verbeterd is. De gameplay in OPF1 was natuurlijk geweldig, maar ik vind op zijn minst dat er ene paar aanzienlijke verbeteringen in moeten komen. Ik ben benieuwd wat het word.
Het kon idd zo OFP1 zijn qua graphics. Echter vind ik ze wel acceptabel mitss de gameplay in orde is. En hier heb ik wel vertrouwen in. OFP1 kon me ook bekoren en trek ik zo en dan nog wel eens uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Graphics vallen inderdaad tegen zeg :(

Maar goed daar gaat het bij dit spel natuurlijk ook niet om :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24527

Dan heb je een keer een spel waarbij de makers een keer niet pre-rendered pics onlince zetten, en dan is t weer niet goed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Anoniem: 24527 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:17:
Dan heb je een keer een spel waarbij de makers een keer niet pre-rendered pics onlince zetten, en dan is t weer niet goed. :?
Net of het altijd pre-rendered screenshots zijn...dat is ook weer niet waar. Ik vind de graphics zeker te pruimen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

DenniZ schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:35:
Graphics vallen inderdaad tegen zeg :(

Maar goed daar gaat het bij dit spel natuurlijk ook niet om :)
Ja waar gaat het om. Als de gameplay zeer grote maps vraagd dan zal dat consequenties geven aan de detail die dan ook gespreid is over de map.

Wat me bij OFP1 nogal tegen viel was niet de gameplay maar wel de explosies en damage. Vooral aan gebouwen dat was zo fake.

Maar grote velden minder detail en ook effects kunnen niet kolosaal worden toegepast.

OFP1 trok mij vooral voor de gameplay.

Nu komt er ook GRAW met zwaar opgepoetste explosies geaccelereerd door speciale Physics hardware.
en die komt in mei.

Gameplay is nr1 preoritiet, maar eyecandy sells. Voor het gemis in grafische deel moet de gameplay de competie in factor overtreffen.

Maar dat is niet te zien aan screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Het ziet er zeker wel veel beter uit dan deel 1 vind ik, er zit echt behoorlijk verschil in, bomen zijn beter, meer bomen, gras, bosjes, etc. Verder is de kaart ook al weer 2 keer groter met iets van 5 of 6 keer meer opbjecten in de map vergeleken met deel 1 dus er zit behoorlijk wat verschil in.

Daarbij de gameplay is het belangrijkste, kijk naar andere simulators, zoals flightsim van MS, ziet er ook niet uit maar het verkoopt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Grafisch inderdaad geen topper.
Maar ik twijfel er totaal niet aan dat de gameplay dit allemaal wel goedmaakt.

Kan haast niet wachten om lekker te lannen met een paar vrienden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Zo slecht is het grafisch niet, vergelijk het eens met CoD2 bv, game van de afgelopen maanden, Arma doet niet onder aan CoD2, arma heeft meer detail in mannetjes, in voertuigen, in de mappen misschien wat minder al valt het ook wel mee, CoD2 was de zo genaamde grafische topper van het afgelopen half jaar, snap niet dat dit ineens in ieders ogen zo slecht is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Ik kan tevreden zijn met OFP1 graphics zolang de physics en vooral het realisme drastisch veranderd is. Ik wil niet meer hebben dat mr. 'RaMb0_12' zomaar in een blackhawk kan springen en die binnen een minuutje onder controle heeft.. Of idioten die in hun eentje een tank jatten, ergends neer planten en vervolgends in de gunner postie springen en lekker gaan campen. :( En uiteraard de huftertjes die in hun eentje een 2 mans helicopter zitten te besturen of gebruiken als persoonlijk vervoermiddel en dan ejecten. :r

Vliegtuigen en helo's zijn voor piloten, tanks voor tankcrew, en de rest voor de grondtroepen! Niet gaan zitten switchen, dat verneukt de teamplay en ik zit al helemaal niet te wachten op kl**thommeltjes die een helo + mijzelf en inzittenden laten crashen of geen verandwoordelijksheidsgevoel hebben.

Ze moeten de voertuigen zo ingewikkeld (lees: realistisch) maken dat ze er niet zomaar mee weg kunnen rijden/vliegen en dat dus alle 'RaMb0_12's' gelijk ontmoedigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Anoniem: 33687 schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:58:
Ik kan tevreden zijn met OFP1 graphics zolang de physics en vooral het realisme drastisch veranderd is. Ik wil niet meer hebben dat mr. 'RaMb0_12' zomaar in een blackhawk kan springen en die binnen een minuutje onder controle heeft.. Of idioten die in hun eentje een tank jatten, ergends neer planten en vervolgends in de gunner postie springen en lekker gaan campen. :( En uiteraard de huftertjes die in hun eentje een 2 mans helicopter zitten te besturen of gebruiken als persoonlijk vervoermiddel en dan ejecten. :r

Vliegtuigen en helo's zijn voor piloten, tanks voor tankcrew, en de rest voor de grondtroepen! Niet gaan zitten switchen, dat verneukt de teamplay en ik zit al helemaal niet te wachten op kl**thommeltjes die een helo + mijzelf en inzittenden laten crashen of geen verandwoordelijksheidsgevoel hebben.

Ze moeten de voertuigen zo ingewikkeld (lees: realistisch) maken dat ze er niet zomaar mee weg kunnen rijden/vliegen en dat dus alle 'RaMb0_12's' gelijk ontmoedigd worden.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik begrijp wat je bedoeld, maar meteen daar achter aan zeg ik ook dat ik daar eigenlijk nooit last van heb gehad bij OFP. Dat is meer een BF2 kwaal.

Als je wilt voorkomen wat jij in je recatie omschrijft moet je veel beperkingen opleggen in het spel, wat volgens mij de gameplay echt niet ten goede komt. Natuurlijk staat OFP bekend om het realisme, maar ook in een spel als OFP kun je daar mee overedrijven. Zolang het maar speelbaar blijft, dunkt me.

Nou goed, verder doen de grafics er voor mij persoonlijk niet veel toe. Zolang er maar een paar irritante tekortkomingen van OFP1 opgelost worden (joinen in een lopend MP spel bv.) Verder hoop ik natuurlijk ook wel dat we van die lego bomen verlost zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Anoniem: 33687 schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:58:

ik als rambo_12 wil dan weer juist dat alles lekker simpel te besturen valt en dat de skill juist ligt in het perfectioneren hiervan. als ik een uur bezig ben een heli onder de knie te krijgen verlaat ik en alle andere rambo's meteen de server. kunnen de 2 die hards overgeblefen lekker 1v1 spelen in een map 40km2. Helaas zonder de rambo's onderons geen noemswaardige fanbase

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
evilpin0 schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:51:
[...]

ik als rambo_12 wil dan weer juist dat alles lekker simpel te besturen valt en dat de skill juist ligt in het perfectioneren hiervan. als ik een uur bezig ben een heli onder de knie te krijgen verlaat ik en alle andere rambo's meteen de server. kunnen de 2 die hards overgeblefen lekker 1v1 spelen in een map 40km2. Helaas zonder de rambo's onderons geen noemswaardige fanbase
Daar vergis je je ontzettend!
Die 2 overgebleven Die-hards zoeken weer naar servers met andere die-hards. Lekker 32vs32 met enkel die-hards en geen enkele rambo_1992 ofzo. Wat een utopie :+

De fanbase zal er misschien wel onder lijden, maar als je je de moeite niet eens wilt doen om een heli te leren vliegen |:( Wat mij betreft ben je het spel dan niet eens waard.

Lijkt me echt een hel wanneer alle spellen geconsolified worden (kuch oblivion kuch). En ik denk ook niet dat dit met AA zal gebeuren gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:55
is er ook een demo van? Vast niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ho wacht ff, dat je voertuigen zo makkelijk kan besturen is alleen maar leuk en makkelijk. Verantwoordelijkheid dien je gewoon op te brengen. Als je dat niet kunt (en dus een teamkiller bent) dien je gewoon gekicked te worden.
Waar ik me het meest aan ergerde bij OFP1 was dat er online nauwelijks echt gecommuniceerd werd, het was meer spammen van funny sound. In een echte oorlog wordt er binnen de crews zoals jij dat zo mooi noemt echt gecommuniceerd.

De bots waren ook niet handig, omdat je er in OFP1 alleen maar tijd door verloor ipv won.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.