Word ik te oud voor games...?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin me lichtelijk vertwijfeld af te vragen of ik misschien te oud (44) wordt voor games. Niet dat alles te snel voor me gaat of dat ik het niet meer kan (bij lange na niet! 8)), maar... ik heb het allemaal wel gezien zo onderhand... Ik zit eigenlijk al een paar jaar te wachten op een game waarvan ik denk 'Yes! Dit is het! Wow!' Ik ben onlangs nog een tijd verslaafd geweest aan Trackmania Nations (alleen online natuurlijk), maar m'n laatste verslaving stamt al weer van een paar jaar daarvoor. En op zich was TMN ook niet een 'Yes! Dit is het! Wow!'-game, maar meer een leuke hersenloze opvuller. Op zich heb ik zo nu en dan beste coole games gespeeld en veel plezier gehad (Call of Duty was nice), maar... tja, ik weet niet... ik heb het allemaal wel gezien, lijkt het.

Ik ben al een tijdje driftig op zoek naar een game die me helemaal grijpt en waar ik echt naar uit zie om het te spelen. Maar het is net alsof zulke games niet komen. Toch een beetje doordat ik het allemaal wel gezien heb. Ik was altijd gek van racegames. Maar GTR2 kan me zelfs niet meer boeien: het voelt teveel aan als 'werken'. Steeds maar weer die rondjes rijden... En als ik al een game vind die ik echt leuk vind, bijvoorbeeld een nieuwe prachtig ogende FPS, dan is het na een paar dagen toch opeens weer over. Zodra het wow-idee vanwege de prachtige graphics eraf is, ben ik het eigenlijk al weer zat. Ik heb op dit moment een hele stapel games die ik gewoon niet uitgespeeld heb omdat ik ze zat werd, omdat het eigenlijk steeds weer meer van hetzelfde is... Je loopt een beetje rond, je schiet wat, tja...

Kennen jullie dat gevoel...? En, om dit topic een beetje passend te maken voor dit forum ;), hebben jullie misschien een tips voor een game die echt zo te gek anders is dat je die gespeeld MOET hebben? (Probleem is overigens dat ik totaal niet hou van fantasy/monster games, dus dat beperkt de keuze nogal...)

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde ongeveer. FPS games kan ik mezelf niet echt in vinden en zit nu te wachten tot Moto GP3 uitkomt voor de PC. Ja en dat al op je 18e (eigenlijk al vanaf mn 17e).

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Je bent nooit te oud voor games.

Maar misschien heb je gewoon even een game-pauze nodig ?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Verwijderd

Ik betrap er mezelf op dat ik de laatste jaren hoe langer hoe meer teruggrijp naar MAME om nu en dan wat ontspannend te gamen..

Vooral de leuke klassiekers blijven het gewoon doen voor me...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou weet ik niet of dit zozeer aan je leeftijd ligt of aan het feit dat je hoe langer je in de game scene zit, hoe meer je gezien hebt.

Ik heb vroeger command & conquer gekocht en Z. Ik kan me nu moeilijk voorstellen dat ik me nog zo lang vermaak met een videogame. Tuurlijk de games tegenwoordig zijn sneller mooier en vetter. Toch heb ik Doom1 en Doom2 langer gespeeld dan welke game dan ook. Via een seriele kabel met z'n tweeën gedaan, ongekend.

Tegenwoordig zit iedereen online op WoW.

we zijn gewoon te verwend geworden wat gaming betreft. We zijn de echte game spirit uit het oog verloren.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Uhm ik ben zelf de helft jonger maar ik heb het een tijdje geleden ook gehad.
En te oud worden voor games... denk het niet echt ;)
Ik denk zelf meer dat je op den duur er even op uit gekeken bent.
En dat je dan min of meer ja hoe moet ik het zeggen... wat anders wilt hebben.
vernieuwing.

Ik ben toen zelf een tijdje gestopt met gamen.
En daarna vond ik het weer leuk en intressant om te doen.

En misschien een vernieuwing in een andere game gerne.
Zelf speel ik tegenwoordig misdaad games.
Nancy Drew bijv. (niet echt te verkrijgen hier in nederland).
Maar een beetje variatie zal denk ik wel goed gaan hoop ik zo :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Misschien moet je een oudere game die je nog niet hebt gehad proberen. Richard Burns Rally is eentje die mij heel erg vast gehouden heeft. :)
Zeer realistische game play en een zeer hoog wow effect.

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 21-09-2006 11:07 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben bang dat dit snel een opsomtopic wordt voor spellen welke volgens de posters wel voor je geschikt zijn.

doe ik er meteen 2 in die mij wisten te grijpen in de laatste paar jaar.
Far Cry en HL2. Waarom? Twee games waar duidelijk (uiteraard hebben ze hun tekortkomingen) veel tijd ingestoken is. Niet alleen door schaalvergroting (geld/gfx) maar ook door creatieve aspecten.

Ik ben met je eens dat spellen vroeger, juist door de beperkingen van de computers, veel creatiever waren en uitdagender.

Zo nu en dan komt er een compleet vernieuwend spel. Neem bijvoorbeeld dat studentenspel elders op GoT: Blob. Het is een kinderspel en ook niet voor ons bedoelt gok ik maar het gaat erom dat het een compleet nieuw concept is.

* Jazzper 27

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind dat ze bij de nieuwste games zich teveel concentreren op graphics en te weinig op gameplay en speelduur.

Hele leuke games hoeven helemaal niet knettermooi of heel duur te zijn.

Ik kan je bijvoorbeeld Zuma aanbevelen, zeer simpel doch zeer zeer verslavend!

Maar ik zelf vind de oude "retro" games op de NES/SNES bijvoorbeeld ook nog altijd het leukst: Vooral Mario platformers blijven gewoon leuk om eens in zoveel tijd te spelen.

Qua nieuwe games speel ik nu GTR2 en Company of Heroes(en via LAN Age of Empires 2 ;)), maar ik voel al aankomen dat dat gaat vervelen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik denk dat je last hebt van een mid-game crisis. Het gevoel van:"Is dit het nou?" Het gaat wel weer over :)

PSN: Shiver23

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
muah ik vind juist niet dat Far Cry echt meeslepend en vernieuwend is. Ik heb het een tijdje lopen spelen, maar ik ben nu al gestopt er mee. Het is elke keer hetzelfde. Elke keer schiet je mannetjes neer, ze zien er allemaal hetzelfde uit, ze doen hetzelfde etc. Ook is het nogal lastig als je per ongeluk Balance AI hebt aangevinkt, want na een tijdje speelde ik echt tegen een Brutal enemy. 8)7

idd age of empires 2 was zeer verslavend vond ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 21-09-2006 11:11 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
je bent inderdaad nooit te oud voor games. maar ik kom in je verhaal nergens een rts games tegen.

Wat je inderdaad zegt fps zijn gaan snel vervelen. Daarom ben ik overgestapt naar rts. Misschien een leuk idee om de hele westwood berg binnen te halen en daar een keer naar kijken.

Bij de free record shop hebben ze de dvd first decade voor 30 eurie waar alle command and conquer games opstaan. miss leuk om een keer naar te kijken. en het kost niet veel ;)

Verder komt er binnenkort weer een leuke game uit. http://www.broken-sword.com/ kijk daar maar eens. Miss dat je dit wel leuk gaat vinden. Je moet allerhande problemen oplossen.

Ik hoop dat ik je game gevoel weer een beetje heb teruggebracht

Carpe Diem

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
Dat heb ik ook wel een beetje. Ik ben nu 29 en ik merk dat mijn interesse voor games minder aan het worden is. Een paar jaar terug speelde ik nog avond aan avond Battlefield 1942, maar tegenwoordig wordt het allemaal steeds minder. Ik heb nog wel 180 uur in Oblivion gestoken, maar spellen als Battlefield 2 speel ik nog maar 2x per week een uurtje of iets dergelijks. Kwaliteit van veel spellen gaat er ook niet op vooruit. Quake 4 was minder dan ik ervan verwachtte, Oblivion crashte elke uur wel een keertje en de patch-geschiedenis van BF2 was om te huilen. Het hangen achter het toetsenbord ben ik gewoon een beetje zat.

Wel heb ik pas geleden een Nintendo DS gekocht en nu ben ik een beetje verslaafd aan good old Tetris via Wi-fi. Volgende aankoop op spellengebied wordt denk ik de Nintendo Wii juist vanwege het vernieuwende concept van spellen, want veel vernieuwing hebben de laatste jaren niet gezien.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Wellicht is een RTS game iets voor je? En dan denk ik aan games met lange campaigns en veel research/construction werk. Bijvoorbeeld de Earth21xx of Homeworld serie. Misschien Ground Control? Of wellicht een Sim, zoals Silent Hunter III of Flight Simulator.
Dit soort spellen houdt mij vaak toch maanden bezig. Sommige van deze games heb ik al jaren en speel ik nog wel eens. Dan heb ik nog geen woord gerept over de C&C reeks ;)

Of, ik vind het persoonlijk helemaal bud, een online webbased game zoals Mobstar of zoiets.

Wat ik ook wel eens doe is gewoon het SGD forum openen en een beetje de topics nalopen op interresante games, of op bijvoorbeeld gamershell.com de demo's bekijken.

Een leuke 'realistische' FPS is natuurlijk de gratis America's Army, met een uitgebreide training en divers wapen arsenaal. Het wordt ook nog eens redelijk up-to-date gehouden door de US Army.

[ Voor 35% gewijzigd door daPet op 21-09-2006 11:26 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Te oud voor een spelletje? Nooit. Maar zoals smaken je voorkeur voor bepaald eten kunnen veranderen, kan ook je interesse voor games veranderen dat kan het type game zijn, of zelfs algehele desinteresse in games. Kans bestaat dat je kruiswoordraadsels en legpuzzels ineens (weer?) leuk gaat vinden. Zelf heb ik jaren Everquest gespeeld en ben daar op uitgekeken geraakt, nu zit ik weer in een CIV en C&C fase. (De oude games weer uit de doos gehaald). Ook games als Ballistix (Amigatijd) spreken ineens weer tot mijn verbeelding. Je bent alleen te oud voor games als je jezelf daarvoor te oud vind. (En eigenlijk zeg je dan nog steeds dat je ze stiekem wel leuk vind).

Kortom gewoon zoeken wat je wel leuk vind, en bij games kan het even duren totdat je een game vind dat wel weer bij je past. Wellicht moet je eens gaan kijken naar de remake van setlers2 waarover nu een behoorlijk actief topic loopt. En anders ga je gewoon wat anders doen dan gamen. Wellicht dat batmington, een marathon, schaatsen of sportvissen je ineens aanspreken.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Shiver23 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:11:
Ik denk dat je last hebt van een mid-game crisis. Het gevoel van:"Is dit het nou?" Het gaat wel weer over :)
omfg, kben 21 en heb een mid game crisis :/
kzit eigenlijk een beetje te wachten op UT2007... maja daar zal het "wow" effect ook wel snel af zijn tho...
vroegah, toen kon ik me nog daaaagen lang vermaken met C&C en Duke Nukem 3D...

@ hier onder: hmm 1000 van dit en 1000 van dat... silkroad online?

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 21-09-2006 11:19 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik heb het zelfde met MMORPG's.

Deze kunnen me de laatste tijd neit meer boeien. Het begint in een wereld die opzich wel leuk lijkt, maar uiteindelijk ben je weer van A naar B aan het rennen. 1000 monsters van die en 1000 van die aan het slachten en wordt het op een gegeven moment gewoon repeterend.

Daarnaast hebben een aantal MMORPG's geen verhaal. Het geen wat mij het meest weet te boeien in een spel. Tijdens het uitspelen van FF IX had ik de tranen in mijn ogen, daarna is het niet meer voorgekomen. Spellen zoals Rose, Lineage, Silkroad hebben totaal geen verhaal en is het dom questen en monsters killen. Het enige wat er leuk aan maakt is een guild/clan die het wat gezelliger maakt.

Op een dag tijdens het spelen van deze spellen wordt je wakker en snapt eigenlijk niet meer waarom je het doet. Eigenlijk is er namelijk maar een enkel doel, namelijk levelen tot je er bij neervalt. Maar echt opgezogen worden in een spel is mij lange tijd niet meer gebeurd.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48

Petuhr

FreeBSD

Tsja.. al jaren niet meer 'veel' gegamed eigenlijk, maar nu toch weer wel.
De nieuwe Settlers II 10th Anniversary is zeeeeer verslavend ;)
Nostalgie ten top in een nieuw jasje

Verwijderd

Denk niet dat je te oud wordt voor games hoor. De oudste bijvoorbeeld bij ons in de clan is 65 en die gamed en LAN'd nog volop!
Wat het gewoon leuk maakt om een bepaalde game te blijven spelen is voor mij om een spel met bekenden te spelen (voornamelijk bekenden van je clan ofzo). Vooral de kick om te winnen wordt dan groter omdat je diegene beter leert kennen.

Je zei dat je geinteresseerd was in racegames, in onze clan spelen we onder ander Live For Speed (LFS) and GT-Legends. Voor screenshots e.d. zou je eens op onze site moeten kijken: http://www.deadmen.co.uk en dan moet je even kijken onder het forum en dan Dead Men Racing.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Te oud voor games? zkr niet.

Me pa is 54 en hij speelt vaak online games zoals, Quake3, Fear, CoD etc.. allemaal FPS games. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Pascal op 21-09-2006 11:23 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Even een post van een medespeler uit TMN. Mijn nickname, en eventueel de servernaam Sleepie moeten duidelijk genoeg zijn. :P

Nee, je wordt niet te oud voor games, en je kunt idd heel goed mee met de rest. ;) Maar soms heb je het gewoon even gehad met een spel, of met spellen in het algemeen. Dat heb ik nu ook met TMN, na een periode van dagelijks spelen, speel ik nu nagenoeg niet meer. Daar heeft ook mijn vrije tijdsbesteding mee te maken, eerst had ik veel 'loze' vrije tijd, en nu bijna niets meer. (dwz, vrije tijd die nog niet ingevuld is)

Maar ik wacht momenteel op Armed Assault. (loopt ook een topic over op GoT) Dat wordt de opgepoetste en uitgebreidere versie van Operation Flashpoint. Die zou in november (dacht ik) uit moeten komen, mits het niet weer wordt uitgesteld. Later komt er nog een échte opvolger, maar onder een andere naam, want "Operation Flashpoint" is van Codemasters, en die hebben er niets meer mee te maken. (ruzie tussen Bohemia Interactive, de ontwikkelaar, en Codemasters, de uitgever)
Operation Flashpoint / Armed Assault is een echte, realistische war-sim. Het is eigenlijk een klasse apart, met alle vrijheid die je in het spel krijgt. Het is niet zomaar een shooter als alle andere. Als je dood gaat in dit spel baal je er ook echt van.

Soms trek ik OFP weer eens uit de kast, en voor een spel dat uit 2001 komt wil dat toch best wat zeggen. Grafisch is het niet echt je van het, maar de gameplay, het realisme: in één woord Geweldig.

offtopic:
Hmm, ik kon wel aandelen bij Bohemia Interactive hebben, maar dat is niet zo. Ik ben gewoon enthousiast. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cardinal808 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:18:

Op een dag tijdens het spelen van deze spellen wordt je wakker en snapt eigenlijk niet meer waarom je het doet.
Dat is natuurlijk voor alle spellen zo. Als we alle tijd die jij( en ik) in games en/of TV kijken stoppen eens nuttig zou besteden.....

En waarom games spelen als je het niet leuk vind, andere dingen IRL zijn vele malen leuker: stappen/vrienden/sporten, misschien zelfs wel vrijwilligers werk doen (al heb ik dat nooit gedaan ;) )

Kortom ik vind gamen ontspanning, maar merk dat ik het vaak eigenlijk compleet nutteloos is. Als ik die tijd eens nuttig zou besteden zou ik een stuk verder komen in mijn leven 8)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik begrijp het probleem wel... en denk dat iedere gamer dit wel heeft.

Voor mij speelt het verhaal altijd een belangrijke rol. Laatste tijd heb ik mij goed vermaakt met Syphoon Filter Dark Mirror (PSP). Opzich geen innovatieve game maar wel heel leuk voornamelijk door het verhaal. Ik heb het geveol dat jij dit ook hebt. "elke keer hetzelfde rondje" "elke keer weer dom schieten" met een goed verhaal wordt het domme schieten opeens een stuk leuker. Maar games met een goed verhaal erachter zijn schaars. Voor het grootste deel is het weer recycling van een oude game met een nieuw grafisch jasje.

Mijn tip is dus. Zoek naar games met een goed verhaal.

Verwijderd

nou dat heb ik dus ook wat jij zegt ik ben zelf een tijd opgehouden met games.
En sinds ik de 360 heb begin ik weer het speel gedeelte leuk te vinden.

dus ja zoals andere al zeiden misschien eens een pauze inlassen ;-)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik kwam een tijd terrug iemand tegen in wow die leek wel een bot. En toen ik contact zocht bleek het iemand uit noorwegen te zijn die 89 was en amper engels kon. Vandaar dat hij niet reageerde op dingen die wij zijden.

Dus wat is te oud...... Die man vond dat spel ook leuk om te spelen dus waarom niet :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Ach, verveeld omdat er alleen maar nog bloederiger 'realistischer' shooters uitkomen? Voetbal is ook saai omdat het doel altijd op de zelfde plek staat :+
Ondanks dat ik me momenteel best vermaak met BF2 (nu het met 1.4 weer redelijk werkt...) en AoE3 (al word het opbouwen op een gegeven moment flink standaard) heb ik ook wel een dipje gehad.
Ergens fijn dat je ineens een hoop tijd overhoud, maar het is jammer dat er in de game-wereld bijna alleen naar meer van hetzelfde maar dan gelikter word gekeken. En voor beetje pro-spelers is vaak de AI beschamend slecht (AoE3 anyone?) maar dat doen ze dan weer om de instap lager te maken.
Ondanks het niet echt heel brede aanbod in soorten games (Sport, FPS, RTS, RPG, Tetris, adventure), kijk eens naar een ander genre. Al genoemd is de Broken Sword serie. Leuk verhaal waarin je stapsgewijs verder komt (net als vroeger de Sierra reeksen Kings/Police/Space Quest en Larry, of de befaamde Lucasarts games Sam & Max en natuurlijk Day of the Tentacles [Waarom daar geen nieuwe versie van uitkomt in goede flash-like graphics? (alsjeblieft niet in 3D/cell-shade, trouwens)].
Door de ondertussen debiele budgetten voor de ontwikkeling van games zie ik ook niet snel vernieuwing op andere gebieden dan nieuwe wapens en graphics, helaas. Maar als je wat zoekt vind je inderdaad wel juweeltjes als Blob.
Een tip van een (wat mij betreft) origineel spel is overigens Ultimate Spiderman, lekker slingeren door New York, redelijk wat afwisseling in karakters, wat humor in commentaren en het ziet er in cell-shading heel mooi uit! Als je wil kan je het een 3D-versie van Streetfighter noemen, maar daar doe je het spel echt te kort mee.
Wat ook nog niet genoemd is is iets als BF2 waarbij je echt als team moet samenwerken. Probleem is natuurlijk het geregel om een gevormd team op het juiste tijdstip bij elkaar te krijgen, maar als ieder zijn taak een beetje kent kan dit echt een kick geven! En in je eentje BF2 spelen is eigenlijk niet veel aan. Het kost wat oefenen, maar de lol is echt een stuk groter (ook als je door een fout je eigen team per ongeluk opblaast :+ ).
Verder zijn er wel leuke online RTS games als bvb Feenix. Proberen kost niets, dan kan je altijd nog kijken of je blijft doorspelen.
/me Savantas tikt over een maandje 37 jaren af

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

je word er niet te oud voor :P zolang je geest jong is, (itt mn pa die het allemaal maar niets vind) misschien moet je een keer Americas Army spelen, een compleet andere FPS als alle anderen, als je dan denkt, mwah bevalt me niet, probeer Rome Total War eens, die is echt ongeevenaard, eigenlijk wissel ik die 2 nu en dan af, ik speel ze allebij al meer als een jaar.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb gisteravond idd ook Americas Army weer eens geïnstalleerd, maar ik heb het nog niet geprobeerd. (de laatste versie, 2.7 heb ik dus nog niet gespeeld, eerdere versies wel) Ook dit spel is superrealistisch. Als je begint te spelen moet je even door de zure appel heen bijten en door de verplichte trainingen heen, voordat je online kunt. En online kun je echt niet als rambo door de map gaan rennen, want dan geef ik je 10, maximaal 20 seconden voordat je dood bent. En als noob kan dat behoorlijk irritant zijn, want je zult tot de volgende ronde moeten wachten voordat je het opnieuw mag proberen. Maar toch, als je eenmaal goede samenwerking in je team hebt, dan is dit spel heerlijk om te spelen.

Oh ja, detail: dit spel wordt gefinancieerd door het amerikaanse ministerie van defensie. Daardoor is het gratis.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik heb zo een beetje het zelfde gevoel. Tegenwoordig zijn games te groot, te moeilijk, te uitgebreid etc.

Als ik zin in een spelletje heb, dan is dat "even" voor afleiding. Vroeger deed ik een potje Red Alert waarbij ik de computer AI helemaal de grond instampte. Dat gaf voldoening. En zo niet, dan gewoon nog een potje. Ik speelde dos-race spelletjes (ik kom niet meer op de namen) waarbij je met je auto (van bovenaf gezien) een bochtig circuit door moest racen. Als je de computer speler een keer goed hard de bocht uit kon butsen dan gaf dat ook voldoening. Zelfs UT (de eerste) was gewoon leuk. Niet te moeilijk zetten en een half uurtje keihard knallen.

De spellen van tegenwoordig zijn zo uitgebreid dat je je er serieus in moet verdiepen om het te kunnen spelen en ik speel (in tegenstelling tot vroeger) nooit meer een spel uit.
Denk bjivoorbeeld aan GTA San Andreas. Die had ik gekocht (omdat ik een PS2 had opgehaald omdat die goedkoper was dan een nieuwe videokaart in mijn pc) omdat ik de titel kende van de alom bekende GTA. Ik vind het een heel leuk spel, maar het is zo groot en uitgebreid dat ik tegenwoordig er niet veel meer mee doe dan een snelle motor opzoeken, even een rondje blazen en dan de PS2 weer uit zet.
Hetzelfde geldt voor Age of Empires 3. Ik heb het een keer gezien, maar ik heb niet eens de motivatie om me er in te verdiepen, terwijl ik Age of Empires (de eerste dus) urenlang heb gespeeld.

Nieuwe spellen koop ik (na GTA SA) ook niet meer. Alleen laaggeprijsde "grabbelton" spellen. Die geven vaak net zo veel voldoening.

Ook vind ik het jammer dat veel oude spellen (zoals Red Alert) niet meer onder Windows XP draaien.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Turnbased strategy spellen en onlinge MMORPGs zijn toch wel *de* games voor ouderen lijkt me.

Ik ben 32 en alle andere spellen boeien me na een paar avondjes al niet meer.

Dit dus.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Probeer eens Red Orchestra (http://www.redorchestragame.com) te spelen, dat is een compleet andere FPS als de standaard shooters. Vind het zelf erg verslavend, terwijl ik de meeste shooters niet veel aan vind.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Leeftijd boeit niet eens. Denk ook dat je een pauze nodig hebt. Ik heb pas 3 jaar een echt eigen pc, daarvoor moest ik het doen op andere pc's. En dat is toch anders, dus vanaf toenpas met goede videokaart dus die eerste twee jaar waren geweldig met games als HL2, NFSU(2) en Far Cry idd zoals iemand al aangaf. Graphics maakten de games geweldig in eerste instantie. Gameplay komt nu meer naar voren, maar het laatste spel dat ik bijvoorbeeld heb uitgespeeld is HL2 (3e keer) paar maanden terug. Simpelweg omdat ik andere games al heel snel niet meer boeiend vind. Prey bijvoorbeeld. Geweldige nieuwe features en beleving, demo was echt geweldig. Maar heb nog geen half uur verder gespeeld in hele spel en de lol was er al vanaf.

Dan natuurlijk online. CS:S blijft een toppertje voor mij, die zal ik nog lang spelen zoals velen CS 1,6 nog zullen blijven spelen. En net als de TS, ik ben verslaafd geweest aan TMN (zie signature ;) ), geweldig om in de top10 van de wereld rond te rijden paar weken waardoor het natuurlijk zo verslavend werd, maar ook daar was de lol langzamerhand vanaf. Komt juist door vernieuwing bij mij. Moest nieuwe tracks leren, geen zin in, ik was juist goed in de tracks die ik al kende. Zelfde effect met overgang van CS 1,6 naar CS:S voor vele anderen vermoed ik. Ze kunnen niet wennen, je begint weer bij af. Games zijn gewoon, online en offline, veranderd en je zou zeggen dat dat goed is, maar waarom heeft iedereen toch van die oude spellen die men altijd graag zal blijven spelen ongeacht de graphics?? Omdat je je daar nooit meer kan laten verrassen door een vernieuwing die jij als onprettig ervaart of een vernieuwing dusdanig lastig is dat je het echt opnieuw moet leren te gebruiken alsof je weer op de basisschool zit. Daar heb ik geen zin in.

pepernooot

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja ik kan alleen maar zeggen ; raak verslaafd aan Transport Tycoon. Ouwe game (92 geloof ik) die grafisch niet echt super is ,maar maandenlang boeiende gameplay.

Even toelichting op de game [PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3 ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Herby op 21-09-2006 11:56 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Ik ben meer van de originele spellen.

Enige spellen die voor mij nog interessant zijn op het moment:

Grand Theft Auto reeks, als je het nooit gespeeld hebt is het een eye opener ( bij 3 beginnen de 3d versies, erg vermakelijk om de missies te spelen)
Grand Turismo reeks. Slechts verkrijgbaar voor consoles PS en PS2. (misschien ook anderen maar geen PC versie) Erg leuk om je auto iets 'eigens' mee te geven, hoe de auto rijdt en hoe hij eruitziet bv. en veel vermakelijker dan arcade racers zoals burnout.
Sims 2, Je kunt je niet voorstellen hoe grappig het eigenlijk is om je eigen gemaakte poppetje rond te laten wandelen een winkel beginnen.. studeren..... Vreemd eigenlijk, maar de spelletjes waarbij je je poppetje iets eigens kan meegeven hebben mij altijd het meest geboeid. (GTA kun je je kleren volledig veranderen, ook de texture kan, zodat je poppetje blank of chinees of whatever is... moet je wel wat voor doen..)

Verder hebben weinig games mij echt kunnen plezieren. Enige vernieuwende in FPS land vond ik persoonlijk ghost recon (de eerste). Omdat het gebaseerd was op een geloofwaardige skill, sluipen en als je goed geraakt wordt ga je ook echt instant dood. Ik vond het realisme veel leuker dan bv MOHAA of call of duty etc..

enige RTSsen die ik nog wel leuk vond waren dune 2 en de C&C reeks. en Starcraft. Maar zonder menselijke tegenspeler zijn ze vrij snel saai.

RPG's zijn niet echt iets voor mij, maar er is er 1 die ik heel leuk vond om te spelen en dat was final fantasy IX. Binnen een week (36 uur spelen) uitgespeeld.
Het probleem van veel RPG's vind ik dat er veel dooie punten in zitten.

edit: oh ja... dingen zoals mariokart en mariofootball enzo zijn echt heel leuk met zijn 4en. dat doet niemand nintendo na.

[ Voor 3% gewijzigd door kahm-jai op 21-09-2006 11:49 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Zoek games met een goed verhaal. De onzin dat spellen van vroeger beter zijn bestrijdt ik. De spellen van vroeger met een verhaal zijn beter dan de spellen van nu zonder verhaal.

Multiplayer games zijn zo ie zo een klasse apart. Daar hangt het ervan af of je mensen in een bepaald spel kent, of dat je een bepaald type MP game leuk vindt. Zelf speel ik nog steeds CS:S maar ik hoop dat Quake Wars of TF2 nieuwe games op MP gebied voor me worden.

Zelf ben ik inmiddels 38 maar ik speel vanalles (FPS, RPG, RTS). FPS zijn nog steeds favoriet (in iedere geval in volume :)). Maar met een goede RPG verdoe ik zeker graag mijn tijd (denk aan Baldur's Gate 1&2, Torment Planescape, Oblivion), een goede FPS/TPS (HL, HL2, NOLF, NOLF2, Max Payne 1&2, AvP2, Undying), Adventures (Grim Fandango, Day of the Tentacle (de talkie versie)), Deus Ex.

Er zijn wel FPS die je kunnen verbazen zoals FarCry door de grote open omgevingen met dat zonlicht, maar vernieuwend was het niet (het verhaal suckz big time). MOHAA en de Call of Duty's zijn leuk omdat ze een soort experience geven, maar veel verhaal zit er niet in (maar wel geinig om film momenten te "spelen").

Ik heb WoW een jaartje gespeeld maar aan het eind begint het teveel op werk te lijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 11:53 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
Bij ons in de guild in WoW zitten ook flink wat oudere spelers. Ik denk zelf dat deze spelers beter zijn dan de jongere spelers (jonger dan 18), want ze hebben geduld en lezen tactics e.d. Wat wel leuk is; we hebben ook een vader (52) en een zoon (17). Vaak moet die zoon om 23:00 uur naar bed en gaat zijn vader nog even door :p Altijd leuk op Vent, want wij krijgen soms ook die discussie mee.

Zelf heb ik ook een tijdje geen games meer gespeeld (ben 25 btw), maar door WoW speel ik nu toch weer zo'n 3 avonden per week. WoW was voor mij dus die game welke een omslagpunt betekende, ik speel het nu al weer bijna een jaar.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat ik ook merk qua online spellen is dat ik probeer de jonkies zo veel mogelijk te vermijden uit pure irritatie. CS 1.6 als toppunt natuurlijk maar ook andere spellen als ET zijn helaas vervuild met schreeuwende k*tpubers. Mijn oplossing? Kijk naar spellen en mods met een kleine fanbase.

Een aanrader in dit genre is bv een total conversion mod van Wolfenstein: Enemy Territory naar True Combat: Elite.

Men neme CS, maakt het gratis, maakt het mooier, maakt een kleine fanbase met interactie met de makers en men maakt het 10x realistischer: voila: TC:E. Topspel met erg leuke en volwassen scene.
link: http://www.truecombat.com/

het is de Quake 3 engine (dus soepel) maar je herkent hem niet meer terug. Inclusief HDR als je wilt :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Herby schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:47:
Tja ik kan alleen maar zeggen ; raak verslaag aan Transport Tycoon. Ouwe game (92 geloof ik) die grafisch niet echt super is ,maar maandenlang boeiende gameplay.
Transport Tycoon... Die speel ik ook (weer!). Kijk eens op http://www.openttd.com/ voor de (zeer sterk verbeterde) open source versie die ook goed met Windows XP, Linux en noem maar op werkt.

De laatste update is ongeveer een maand geleden verschenen. Er zijn veel online servers (je kan zelf ook eenvoudig een dedicated server beginnen, al dan niet in public) en het spel wordt goed onderhouden. Zeker een aanrader! Dit speel ik ook graag met mijn vrienden op het LAN. _/-\o_

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waar is de tijd gebleven van Final Fantasy, met name 7 en 10.. schitterende reeks, geweldige gameplay, hoop emotie in het verhaal.. Je kon je goed inleven in de karacters.... maar het moet natuurlijke wel je smaak zijn

Maar zo is eht denk ik met alle spellen, te oud om te gamen is natuurlijk onzin. Het is wachten tot er een game uitkomt wat perfect aansluit bij JOUW wensen... wedden dat je zo weer verkocht bent;)

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 18:25
Ik ben zelf net voorbij de dertig en ik kijk nog als een tiener uit naar een nieuwe release terwijl mijn leeftijdsgenoten druk bezig zijn met hele serieuze dingen. Te oud voor games word je volgens mij nooit, maar je interesses kunnen natuurlijk wel veranderen. Zoals vroeger wordt het wel nooit meer, vrees ik, het zal nooit meer 'nieuw' zijn, maar het kan wel nog leuk zijn!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik ben maar half zo oud als jij, maar ik heb hetzelfde.
Na de eerste periode waarin je denk "wow, dit ziet er goed uit" komt al snel de gedacht "mwa, dit is hetzelfde als al die andere spellen".

Het laatste spel wat ik echt lang heb gespeeld was Operation Flashpoint. Dat heb ik jaren gespeeld, maar is ondertussen ook al wel weer een paar jaar geleden. TrackMania Nations heb ik ook wel een tijdje gespeeld, maar dat begon op den duur ook wel saai te worden.

Het spel waar ik nu echt op zit te wachten is Armed Assault, de opvolger van Operation Flashpoint. Mensen die voor gameplay gaan ipv de graphics zou ik dit spel echt kunnen aanraden.

Verwijderd

Jazzper schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:51:
wat ik ook merk qua online spellen is dat ik probeer de jonkies zo veel mogelijk te vermijden uit pure irritatie. CS 1.6 als toppunt natuurlijk maar ook andere spellen als ET zijn helaas vervuild met schreeuwende k*tpubers. Mijn oplossing? Kijk naar spellen en mods met een kleine fanbase.
Ook te doen voor BF2:
Die irritante pubers zitten toch meestal alleen op ranked servers (er zijn uitzonderingen uiteraard).
Tegenwoordig heeft BF2 ook een POE (Point of Existance): http://www.pointofexistence.com/
Bij ons in de clan spelen we soms een AAS-mod, je moet hier vlaggen in een bepaalde wijze veroveren en de vijand ook zodat je weet dat de vijand in de buurt is.
Ook zijn er veel infantry only servers.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 begrijpt TS helemaal !! =>

Ik had het ook een beetje een tijdje terug en toen ben ik gewoon 2 dingen gaan doen :

1. Heel veel op WhatPulse IRC Kanaal hangen op T.net IRC Server (verkapte reclame :P )
2. Lekker kloten met FreeBSD (Een Unix achtige net als Linux alleen is dit BSD )

Hierna kreeg ik weer zin om te gamen en bovendien heb je ook nog eens wat kennis over een gratis OS dat je voor Game related Servers kan gebruiken :Y)

Daarnaast moet je zeker een Super Mario Smash Football gespeeld hebben !! Straks met de Wii die uitkomt lijkt me dat een hele leuke aanschaf ook al is het een game die voor de GameCube is bedoeld :)

Ow ja : BF2 ben ik al bijna een jaar aan het spelen en dat was ook een leuke aanschaf, maar je moet er maar van houden en BF1942 niks gevonden hebben en ook nog eens de patches overleven :+

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 21-09-2006 12:15 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

je bent pas 44, men pa is 56 en speelt dagelijks BF2 online, heeft laatst de nieuwste Tombraider uitgespeeld en is nu de hele tijd al bezig met Tetris op mijn DS.

mss moet je eens een console kopen. met een goed singleplayer spel erbij. PS2 met Metal Gear Solid (I/II/III), GT4. NGC met Zelda/Metroid. X-Box met Halo (I/II) oid.

This is the Way.

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik speel nu ook veel minder dan 10, 20 jaar terug. Je hebt gewoon een hoop gezien, en je eisen worden steeds hoger. Momenteel speel ik alleen nog maar BF2 online, en PES5 offline met vrienden, dat gebeurt ook nog maar 1 keer per maand. Als het 'sociale' aspect er niet was, dan zou ik bijna ook geen games meer spelen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Rhannie
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:43:
Ook vind ik het jammer dat veel oude spellen (zoals Red Alert) niet meer onder Windows XP draaien.
Dat kan wel! Een versie van Red Alert 1 die onder windows XP draait zit bij C&C: The First Decade die je voor minder dan 30 euro bij je lokale gamesshop kan halen. En anders kan je altijd nog Mini Alarmstufe Rot (of MiniRA) downloaden.

Ik speel zelf al een tijdje niet echt games meer. Af een toe een potje San Andreas of Quake III om ventjes en voertuigen in elkaar te beuken is nog wel leuk, maar dat heb ik na een kwartier ook wel weer gezien. Ik doe nu ook hele andere dingen achter de PC dan eerst. Een jaartje geleden gebruikte ik mijn PC bijna alleen maar om te gamen en af en toe wat te browsen, tegenwoordig doe ik gewoon hele andere dingen op de PC, zoals tekenen, series kijken die niet in NL uitgezonden worden, etc. Ik denk niet dat ik snel weer zal gaan gamen, tenzij er een echt goede game uitkomt. Maar de echte toppers als Red Alert 1 en Quake III Arena zullen waarschijnlijk toch nooit geëvenaard worden.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:01

Cybje

First Post!

Ik heb bij games tegenwoordig gewoon moeite om alles te begrijpen. Net zoals World of Warcraft ... dan speel je 2 weken niet meer en ben je er helemaal uit. Maar omdat je dan hoger level bent al, mis je alle hulp van de lagere levels.

Op de Xbox 360 ook ... heb even een tijdje geen NFS meer gespeeld (2 maandjes) en ik snap nog amper hoe dat spel werkt. Dus ik zou eigenlijk weer moeten beginnen bij het begin.

Ook zijn games tegenwoordig zo lastig, dat het mij niet lukt om 5 verschillende games ongeveer tegelijkertijd te spelen. Vroeger kon dat nog wel, want dan had je gewoon Mario, Pacman, Doom, Quake, etc. etc. Als je nou fulltime kan gamen, lukt het misschien nog wel. Maar ja, ik moet overdag toch gewoon werken.

Wat ruist er door het struikgewas

• bangkirai
  • Laatst online: 08-09 18:21
Lol, ik speel met gasten van 50 a 60+, die vaak "retired" zijn en lekker battlegroundseurope spelen.
Wat dus een kleine ww2 mmo is.
Tja, ww2 heb je wat geduld voor nodig, het is namelijk geen pure aktie en je moet dus ook nadenken, wat je gaat doen.

Dus te oud voor spelen, dacht het niet.

• Mr.Doom
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik denk ook wel dat leeftijd een klein beetje mee speelt...
Kijk maar eens naar als je tussen de 10 en 16 a 17 jaar bent.. Dan spelen je vriendjes veel en je hebt nog school en noem maar op.
Als je ouder wordt, krijg je andere dingen.. Je hebt een vriendin/vrouw (ok, niet iedereen) misschien kinderen en dus.... MEER verantwoordelijkheid voor andere dingen. Hierdoor gaan je interesses ook anders liggen.
Want WIE gaat er nou in hemelsnaam, als ze ergens op visite zijn, over WoW praten als de andere mensen het over politiek/welvaart enzovoort hebben?????

Dus ik geloof wel dat het wel veranderd naarmate je ouder wordt. Maar dan is het meer een interesse kwestie dan een ouderdoms kwestie.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Tja ik heb dit nu ook wel eens, ben inmiddels ook al weer 27...... Maar ik moet zeggen ik begin toch steeds weer met spelen :P . En dan voornamelijk spellen online FPS/ Racegames (TMN-Sleepie ;) ). Online is er tenminste een menselijke factor wat het spel dus elke keer weer anders maakt. En daardoor vind ik dat het dus leuk blijft, al neem ik ook wel zo nu en dan een pauze omdat ik het ook wel eens zat ben. Maar ik begin vroeg of laat toch wel weer :), en te oud voel ik me dus ook zeker nog niet. Er wordt hier aangegeven dat America's Army een goed spel is en ik kan dat idd beamen, speel het zo'n beetje vanaf het begin (2003). En heb gisteren versie 2.7 maar eens geinstalleerd en gespeeld (toch stiekem al een tijdlang niet gedaan), en ik moet zeggen het blijft leuk om te spelen. Ga het maar weer eens wat vaker doen ook, was er in het begin echt verslaafd aan :P, dus misschien iets voor jou om te proberen. Echter in het begin wel ff volhouden want het kan dan soms wat frustrerend zijn (trainingen en dergelijke).

Hallo

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben totaal niet meer van de PC games terwijl ik dat wel was. Alleen af en toe een potje Generals maar daar blijft het bij.
Wel heb ik laatst een Gamecube gekocht en gisteren een DS Lite. Dat console gaming trekt me veel meer nu omdat ik geen zin heb uitgebreide controls te leren. Gewoon game starten en werken, geen gedoe :)
Vroeger was ik jaren verslingerd aan duke nukem 3d bijv. maar dat heb ik niet meer...toch raar.

Verwijderd

Probeer eens een nieuw genre, eens kijken in de keuken van de de aziatische games is ook niet verkeerd GELOOF ME! :D
www.silkroadonline.net bijv.

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:13:
...
2. Lekker kloten met FreeBSD (Een Unix achtige net als Linux alleen is dit BSD )
...
Doe ik ook. Je eerste punt niet (ik heb namelijk geen internet thuis ;()
Dat is tevens de reden waarom ik niet online game...

Verwijderd

Ben al sinds CS beta 5.1 bezig met FPS en dat is me altijd bevallen, veel in clanverband wars gespeeld, Enemy Down en veel met vrienden leuke avonden gehad.

Heb toen HL2 gekocht voor CSS maar dat valt me bar tegen. Met name op de public servers word er niet leuk meer gespeeld. De vele plugins met voornamelijk rank status zorgen er voor dat er niet meer als Counter terrorist word verdedigd, maar het gaat met name om te rushen voor de kills. Meeste counters defusen niet eens meerde bom :'(

Maar single player FPS zijn nog steeds leuk om te doen. Onlangs F.E.A.R. en Prey gespeeld, mooie grafische games en een leuke verhaallijn erin.

Ik zal denk ik mijn tijd wel uitdienen, ben begonnen in de '70s met een Pong console van Panasonic, heb een Commodore 126 gehad, 2 MSX machine's en ben met de pc gestart op en 386 en heb alle hardware in de loop der jaren wel gehad, want ook dat is leuk om mee te maken, toen was het allemaal heel wat, maar straks met Crysis, geeft aan wat er allemaal in een decennia moeglijk is geworden, grafisch gezien.

Zal wel blijven tot mijn oude dag, gamen, tis gewoon te leuk om mee te stoppen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:32:
Ben al sinds CS beta 5.1 bezig met FPS en dat is me altijd bevallen, veel in clanverband wars gespeeld, Enemy Down en veel met vrienden leuke avonden gehad.

Heb toen HL2 gekocht voor CSS maar dat valt me bar tegen. Met name op de public servers word er niet leuk meer gespeeld. De vele plugins met voornamelijk rank status zorgen er voor dat er niet meer als Counter terrorist word verdedigd, maar het gaat met name om te rushen voor de kills. Meeste counters defusen niet eens meerde bom :'(

Maar single player FPS zijn nog steeds leuk om te doen. Onlangs F.E.A.R. en Prey gespeeld, mooie grafische games en een leuke verhaallijn erin.

Ik zal denk ik mijn tijd wel uitdienen, ben begonnen in de '70s met een Pong console van Panasonic, heb een Commodore 126 gehad, 2 MSX machine's en ben met de pc gestart op en 386 en heb alle hardware in de loop der jaren wel gehad, want ook dat is leuk om mee te maken, toen was het allemaal heel wat, maar straks met Crysis, geeft aan wat er allemaal in een decennia moeglijk is geworden, grafisch gezien.

Zal wel blijven tot mijn oude dag, gamen, tis gewoon te leuk om mee te stoppen :)
ben ik helemaal met je eens ik heb ook cs gespeeld vanaf beta en nu is het echt gaar aan het worden.

en ja je zou eens prey moeten proberen ik d8 echt van wow heb hem hier op d xdoos 360 en ik d8 echt op het moment dat je ondersteboven moet lopen en dergelijke van WOWWW.
goed verhaallijn mooie graphics maar ja ze hebben ook heel lang aan het spel gewerkt,

http://forum.gamez.nl/lofiversion/index.php/t304.html

planning was voor 1998

Verwijderd

Ik heb dat ook altijd wel een beetje. Maar ik ben 14 :P. Ik heb soms wel dat ik denk nou komt er nog iets leuks? Dan bekijk ik trailers en dan denk ik nou dit is het einde :'(
Maar er komt bij mij toch altijd wel weer wat leuks of ik raak weer verslaafd aan een oude tycoon (tropico, simcity sims)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, het gaat hard in dit topic. ;)

Bedankt voor alle tips en hints en bemoedigingen. ;)

Tijdens het doorlezen bedacht ik me dat het misschien ook een kwestie is van 'overdaad schaadt'. En hoe ouder je bent, hoe meer je hebt gezien en meegemaakt en hoe groter de kans op overdaad is. ;) Toen ik in de jaren tachtig met gamen begon op m'n Atari 1024 STfm waren er echt nauwelijks games te koop (en downloaden of kopen via internet kon nog niet). Er was een winkeltje in Amsterdam (waar ik niet woonde) waar ze wel eens wat hadden en dat was het. Als je dus al een game te pakken kreeg was dat heel bijzonder! En zo'n game speelde je dan ook helemaal en maanden lang: je had ook niets anders...! Tegenwoordig is dat anders... ;) Zoals anderen al zeiden: je wordt verwend en je eisen worden hoger en hoger. Ik mis denk ik dat YES-gevoel en de 'verslaving-uit-nood-omdat-er-niets-anders-is' uit m'n Atari-tijd, maar die tijd is voorbij en komt niet meer terug.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon een beetje game-moe ben, alhoewel ik wél wil gamen... Maar als ik alle games zie die in dit topic genoemd worden denk ik zowat overal bij 'Mwah... neuh...' Veel games vind ik teveel op werken lijken (al die sim-dingen en rts-games en nu ook zelfs race-games). Op dit moment kijk ik op zich wel uit naar Viste/DX10 en ook wel de PS3, maar ik weet nu al dat die dingen alleen maar wow-graphics bieden: leuk voor een tijdje, maar niet voor lang.

Misschien ga ik vanavond America's Army maar ff downloaden (alhoewel ik in die online-games altijd de samenwerking mist waarom het gaat!) of misschien moet ik Operation Flashpoint ergens zien te krijgen. Of misschien Red Orchestra. En anders ga ik vanavond toch maar weer even op Short-n-Crazy van TMN... Je moet toch WAT... ;)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier een 30+er die ook al sinds de atari 2600 aan het gamen is.
Zelf game ik niet meer zo fanatiek, beetje het 'been there, done that'-gevoel.

Vorig jaar wel goed vermaakt met GTA SA en Far Cry (met name de buitenlevels).
Recente Just Cause demo sprak me ook wel aan.
Met vrienden speel ik wel eens warrock/fear combat/unreal/racespel of een vechtspel op de console.

Heb zelf het idee dat het samenhangt met het feit dat een boel games 'te benauwend' zijn, en erg scripted: doe dit, ga daar heen, zoek dat, en doe dat in de volgorde die wij als gamemaker willen.

Dan heb ik zoiets van "doe het lekker zelf" :P: gamen is een soort escapisme voor me, in het dagelijks leven is er al te veel scripted, verplicht en aan (gedrags-/fatsoens) regels gebonden
(haal boodschappen, maak eten, doe het huishouden, werk, betaal belasting/gas/licht/water/etc. op tijd, rijd niet te hard, stop voor rood -ook al komt er niets aan-, sla je vervelende buurman niet op z'n muil etc.).

Dus singleplayergames moeten voor mij zeer veel vrijheid hebben, met de mogelijkheid om af en toe 'een missie te volbrengen' als je dat wilt. Die missie moet dan niet al te scripted verlopen.
Multiplayergames moeten gewoon leuk en niet te ingewikkeld zijn (BF2 is een stuk lastiger om 'even' in te komen dan bijv. warrock).

Verwijderd

Zeer herkenbaar dit. Ik heb het ook wel eens en ik ben (pas :/ ) 16! Ik heb ook fases dat ik denk is dit het nou... Beetje jammer allemaal, maar punt is dat ik helemaal into zero-hour was/ben. Het clanwar principe is gewoon verschrikkelijk verslavend en ik speel ze nog steeds met veel plezier. Mijn tip is dan ook om eens met een goed spel flink online te gaan, zoek een clan. Het was bijvoorbeeld altijd super gezellig op de www.generals.nl ladder. Verder is er nu nog wel wat waar ik met plezier naar uit kijk:
- Assasin's creed (zal heus wel op PC komen, trust me)
- CNC3 (het spel wat ik dus wederom veel in cw verband zal gaan spelen, hoop ik :P)
- Crysis

Verder ook nog Kingdom Hearts 2 _/-\o_ maar dat is voor de PS2 O-)

Verwijderd

Heb al een tijdje hetzelfde gevoel maar ben me wel bewust dat dit vnl veroorzaakt wordt door verwennerij.
Vroeger moest je lang wachten op een nieuw spel en was deze ook echt vernieuwend, laadtijden waren langer en dan heb ik het nog niet eens over het hele hardware traject.
Mohaa was de laatste "nieuwe" game waar ik echt aan verslaafd was maar dit kwam vnl door het feit dat ik het fenomeen clan ontdekte.

Tegenwoordig zit mijn verslaving in games op het strategy gebied.Daar waar ik eerst nog Close combat,Panzergeneral en civilazation speelde zit ik nu alweer een tijdje op Hearts of Iron.
En tja dan kijk je toch echt naar een landkaart met daarop wat sprites maar tjemig wat ben ik daar al een hoop uurtjes aan kwijt geraakt.

Verwijderd

Ik heb al ruim 2jr hetzelfde. Ben al/past 30.
De laatste games waar ik veel plezier aan beleefd heb is C&C Generals Zero Hour en ut2004 en GTA 3/Vice City.
De nieuwe games kunnen mij niet meer boeien.
De WO2 shooters heb ik al wel gezien. Medal of Honor was wel mijn favoriet.
Ik zit nu te wachten op de nieuwe C&C game.
Grafisch ziet de boel er tegenwoordig wel mooi uit, maar kwa gameplay/verhaal stelt het weinig tot niets meer voor.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

De game die mij (42jr) het afgelopen jaar en nu nog steeds het meeste grijpt is WarRock.
Graphics zijn niet super, maar goed te spelen, ook redelijk realistisch en vooral verslavend. Intussen is men nu met meerdere servers in de weer en het is nog gratis ook. Vooral de gameplay spreekt mij erg aan en het is on-line dus nooit het zelfde. Heel veel velden en na een tijdje krijg je hier vanzelf bepaalde favorieten in waar je je heerlijk kan uitleven na een zware dag.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, blijkbaar hebben veel mensen hier last van.
Bedankt voor alle tips en hints en bemoedigingen. ;)
You're welcome.
Misschien ga ik vanavond America's Army maar ff downloaden (alhoewel ik in die online-games altijd de samenwerking mist waarom het gaat!) of misschien moet ik Operation Flashpoint ergens zien te krijgen. Of misschien Red Orchestra. En anders ga ik vanavond toch maar weer even op Short-n-Crazy van TMN... Je moet toch WAT... ;)
In America's Army moet je juist samenwerken, wil het helemaal soepel verlopen. Dat wil dus ook zeggen dat als je medic bent en iemand roept om hulp, dat je dan probeert te helpen. Rapporteer je positie en status, en van de tegenstander. Het jargon leer je snel genoeg. Uiteraard heb je ook genoeg spelers die niet weten wat samenwerken is. In dat geval zoek je gewoon een andere server, het zijn er toch genoeg.

Ik heb Operation Flashpoint nooit online gespeeld (met een inbelaccountje werkt dat toch niet echt, plus dat het nogal duur was), maar ik stel me zo voor dat je daar ook goed moet samenwerken. Armed Assault ga ik in ieder geval wél online spelen.

Verwijderd

Hou het nuttig

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 15:43 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Iva_Bigone schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:52:
Vorig jaar wel goed vermaakt met GTA SA en Far Cry (met name de buitenlevels).
beetje offtopic: Why oh why denken ze dat alles spellen in het donker/rook/slecht zicht moeten zoals Doom III, FC, HL2,etc.. Doe mij maar buiten met veel licht enzo. Serious Sam snapt dat :p

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
> Hmm zoiets als Elite > Dark Star one? Redelijk meer afwisselend en mogelijkheden tot kiezen van eigen pad.

> Altijd goed geweest voor mij : een potje Pinball fantasies...

> Een F-16 sim en dat moet je wel willen : Falcon 4.0 Allied Force. Met een dynamische campaign is geen enekele misssie hetzelfde. Heeft wel een hoge leercurve want alles is tot in detail gemodelleerd. Is zeer verslavend en veelzijdig (als je het eenmaal goed kan).

"That was left handed..." - JJH

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:07
Speel gewoon een tijdje geen games meer en je verlangd vanzelf weer terug _/-\o_

• Z1ppo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09-2023
niemand is te oud voor te gamen me pa is 45 maar speeld op xbox en dat die maar al te graag :*)

Rogue/Cleric Full str Crow Bow Server ; Malazgirt

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Laat ik eerst maar eens beginnen dat niemand te oud is om te gamen. Als 35 jarige gamer (commodore 64 -videopac-, colecovision, intellivision, pc's en zowat alle consoles & handhelds in huis) moet ik zeggen dat ik dit ook heb meegemaakt. Even wat minder zin in gamen.
Het is wel zo dat mijn smaak qua games veranderd is in de loop van jaren en dat ik na een aantal jaren RTS en veranderingen in je leven (prioriteiten zoals studie, vriendin/vrouw, huis kopen etc) gamen terug heb gebracht puur naar consoles. Het gemak van zitten en gamen maakte het makkelijker en zeker nu de laatste tijd met online gamen op consoles (met name de xbox en 360) maakt het wel leuker om te gamen. Je kan zoals gamen op de pc gewoon elkaar opzoeken en het samen spelen maakt het zeker leuker.

Of het nou racen of schieten of lekker PES5 spelen is online of offline, het maakt voor mezelf niet uit zolang ik maar plezier heb en zelf de tijd inruim om te gamen. Partygames op de Cube en PS2 maken het sociale aspect van gamen ook leuker.

Misschien heeft de TS nog niet zijn juiste mix gevonden om weer plezier te hebben in gamen. Geef het even tijd en het komt vanzelf wel weer. En een DS-lite met mariokart en Tetris DS zal in tussentijd vast en zeker een glimlach op TS zijn gezicht toveren (ook online :D )

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Wijnands
  • Laatst online: 14-09 13:35
Punt is, denk ik, dat er tegenwoordig veel meer games uitkomen. En lang niet alles wat gepromoot wordt is ook echt de moeite waard.

Wat ik de laatste jaren met veel plezier gespeeld heb:

- Counterstrike
- Mohaa
- Blitzkrieg (en alle expansion packs)
- Dungeon Siege
- Age of Empires op de pocket pc

Verder speel ik heel af en toe wel 's Fifa 2006 op xbox maar verder kan het me allemaal niet echt meer boeien. Op de een of andere manier is het allemaal niet meer zo spannend als Prince of Persia of Space Quest 1 t/m 4 ooit waren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

haha mooi topic, ik heb even doorgelezen en met name zeg je dat race sims je geboeid hebben.

ik weet niet of je een stuurtje hebt, zo niet koop een goed stuur, logitech heeft hele leuke stuurtjes.
en ga eens serieus voor www.liveforspeed.net zitten. dit is echt een geweldig eindeloze race sim.
het is alleen maar online maar dat is juist het mooie van LFS, omdat je alleen maar menselijke tegenstanders hebt veel spanneder, (natuurlijk zijn er de gebruikelijke noobs die elke ronde 5 keer uit de bocht vliegen, maar blijft leuk om hun te ontwijken :))

moment speel ik het even niet omdat ik nogal World of Warcraft verslaafd ben, jij zegt dat je monsters/fantasy niet super vind, er schijnt een vergelijkbare MMORPG komen genaamd Warhammer oid, ik vind de RTS super, en qua MMORPG veel potentie. is vast wel ergens een draadje.
qua shooters, heb ik het zelf ook een beetje gehad ( en komt mede door wow geen tijd :P) HL2/episode 1 heb ik gespeeld vind ze nog steeds leuk omdat HL1 de eerste fps was waar ik echt het verhaal ingezogen werd!!!.
shooters als prey/fear/ and so on, heb ik wel liggen (de probeer versie zegmaa) maar gewoon nog niet aan toe gekomen.

en voor de nodige frustraties (of als wow down is) Counter-strike:Source :)

ps: ben bijna 23, qua games ga ik ook alweer een tijdje mee. Amiga 2000 > PC > nu ongeveer.
(ben nooit een console gamer geweest)

ik wil nog even benadrukken DOWNLOAD LIVE FOR SPEED, ik vind het zelf cooler dan GTR1 (GTR2 nog niet gespeeld, om de bovenstaande redenen :) )

[disclaimer]
LFS is alleen maar te downloaden, en ik bedoel dan ook de legale versie :) 2 x 18 euro, is het dubbel en dwars waard.
ik wil geen flamewar tussen GTR en LFS die zijn er genoeg geweest! :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:48:

Tijdens het doorlezen bedacht ik me dat het misschien ook een kwestie is van 'overdaad schaadt'. En hoe ouder je bent, hoe meer je hebt gezien en meegemaakt en hoe groter de kans op overdaad is. ;) Toen ik in de jaren tachtig met gamen begon op m'n Atari 1024 STfm waren er echt nauwelijks games te koop (en downloaden of kopen via internet kon nog niet). Er was een winkeltje in Amsterdam (waar ik niet woonde) waar ze wel eens wat hadden en dat was het. Als je dus al een game te pakken kreeg was dat heel bijzonder! En zo'n game speelde je dan ook helemaal en maanden lang: je had ook niets anders...! Tegenwoordig is dat anders... ;) Zoals anderen al zeiden: je wordt verwend en je eisen worden hoger en hoger. Ik mis denk ik dat YES-gevoel en de 'verslaving-uit-nood-omdat-er-niets-anders-is' uit m'n Atari-tijd, maar die tijd is voorbij en komt niet meer terug.
We hebben thuis nog steeds onze Atari 1040 STFM ergens staan inclusief spellen e.d. (met bakken met spellen) Remember G-Sisters? Later was er zelfs nog Predator en zo. Vroeger!
Ik heb samen met een paar maten van me al afgesproken om eens een retro-LAN te houden.
Soms nog wel eens zin om oude spellen uit de kast te trekken zoals Carmagedon, samen met een paar maten aan het bier en chips en maar luitjes omver rijden. O-)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
TS heeft een stuurtje. In TMN zijn er vaak genoeg discussies geweest of het mogelijk is om het met een stuurtje te spelen, en J van E is daar het levende bewijs van. :P

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Toch goed om te zien dat ik niet de enige ben met hetzelfde gevoel. Wat ik wel merk is dat veel gouden spellen van het verleden het ook niet meer doen voormij.

Prey op de pc was een kleine verrassing en bracht mij weer tot denken "he dit is dat te gekke game gevoel van jaren geleden :) " maar dat eindigde ook weer snel.

De game die mij het meeste heeft vermaakt: shenmue op de dreamcast (er is ook een xbox versie).

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
kuchewiikuche!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik weet nog wel dat ik mijn SNES had verkocht om een N64 aan te kunnen schaffen (achteraf niet echt een super idee) en dat ik alleen maar Goldeneye had (geen geld om andere spellen te kopen).
Ik heb dat spel bijna een jaar lang alleen maar gespeeld, maar toen was ik het ook echt zat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Whut?! op 21-09-2006 16:38 ]

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
EVE Online al eens geprobeerd ? Kan je alle kanten alleen, samen of wat dan ook, behoorlijk complex, maar je kan alles zelf bepalen.

En heb je geen zin prima, skill training aan en je groiet toch verder. H

Heerlijk spel.

Slecht voor je nachtrust...

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21:45
Ik heb hetzelfde, en ben nog maar 15.
Niet dat ik te oud word voor games, maar dat ik bij elke game denk dat dit het is, maar dat het na iets van een weekje oid al gaat vervelen. Het laatste spel dat ik lang heb gespeeld was GTA: SA. Ik wacht dan ook op GTA IV. Zulke spellen vind ik echt leuk, alle vrijheid en af en toe een missie.
Alleen heb je er niet heel veel van, of ze zijn (ontzettend) slecht nagemaakt.
Vroeger vond ik FPS nog leuk, maar nu beginnen ze al snel te vervelen. Race spellen ben ik ook n og wel eens in geintresseerd, maar dat is gewoon af en toe een racje.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

check anders even eve-online.com ,een space mmorpg, je moet er maar van houden. De graphics zijn okee, maar het element ligt in de communitie, het samen werken, spelen, plannen, etc. Vergelijk het met de matrix in sandbox mode :). Ik ken een hoop ouwe darren die ook in eve online rondvliegen, soms pvp, maar die oudjes houden meer van handelen, corporations oprichten, geld verdienen. Ik denk dat er genoeg ruimte is voor iedereen om zich te vermaken in eve online, voor een jaar of 10. :)

kost geld, je werk, je vrouw (vriendin), je kinderen, maar je krijgt er wel een nieuw leven voor terug, met een hoop nieuwe vrienden (en vijanden ^^ ) .. En eve is eindloos, iets wat wow niet is.

**auw

probeer de trial eens, zou ik zeggen. :)

:P

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:43:
offtopic:
TS heeft een stuurtje. In TMN zijn er vaak genoeg discussies geweest of het mogelijk is om het met een stuurtje te spelen, en J van E is daar het levende bewijs van. :P
8)

Ik zal LiveForSpeed eens gaan bekijken, alhoewel ik bang ben dat het teveel als GTR is, oftewel: meer 'werk' dan 'plezier'. ;) Ik heb trouwens WarRock net gedownload: die zal ik (als ik tijd heb) vanavond ff gaan bekijken.

Oude games kunnen mij trouwens ook niet echt meer bekoren, hoor. Het is niet zo dat ik alles van vroeger beter vond: vroeger had je niet beter. ;) En ik ben daarvoor nu echt te verwend wat graphics betreft!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als je dan toch voor een browserbased MMO gaat neem dan een gratis versie zoals Travian of Age of Pirates (voor beiden lopen er wel topics hier). Erg leuk, verslavend en graties + overal speelbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:48:
Veel games vind ik teveel op werken lijken (al die sim-dingen en rts-games en nu ook zelfs race-games).
Dat vindt deze 39-jarige nou ook. Dus meestal worden het de arcade-racers die je ff voor een half uurtje speelt. Tenminste, dat is de bedoeling, vaak wordt dat toch uuuuren...
Tot voor kort TMN (idd zeer verslavend) en nu Flat Out 2 (alleen online).

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16
Klopt idd wel dat ik vroeger altijd alles wel uitspeelde en nu niet meer ....helaas. bv Op de commodore 64 ...Giana Sisters, heb ik helemaal grijs gespeeld. Maar je moest daar ook wel mee doorgaan want je kon niet saven. :P . Ik denk ook idd dat het gewoon de grote overvloed aan games is dat je de meeste niet meer uitspeeld en er gewoon geen zin meer in hebt. Best zonde eigenlijk...........

Hallo

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
mach2 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:07:
Klopt idd wel dat ik vroeger altijd alles wel uitspeelde en nu niet meer ....helaas. bv Op de commodore 64 ...Giana Sisters, heb ik helemaal grijs gespeeld. Maar je moest daar ook wel mee doorgaan want je kon niet saven. :P . Ik denk ook idd dat het gewoon de grote overvloed aan games is dat je de meeste niet meer uitspeeld en er gewoon geen zin meer in hebt. Best zonde eigenlijk...........
Niet alleen de overvloed, maar ook de verveling.
Vroeger was het echt een uitdaging een spel uit te spelen.
Tegenwoordig pakken we internet erbij om te kijken wat we moeten doen als we er niet uitkomen.
Complete walkthru's, cheats, etc etc.

Zelfs de MMORPG's zoals WOW worden minder leuk omdat je jezelf verloochend door naar thottbot etc te gaan, omdat je toch het efficienst wil gamen.

Zo denk ik er over.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
ben 16 heb af en toe ook wel ik zoek het niet meer om die games te spele veels te vaak gedaan, ik speel nu erg veel cod2 multiplayer, miss eens css halen raden vrienden me aan. Verder haal ik af en toe gewoon een oud spel uit de kast en ga dat eens eve doen.

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
wacht gewoon op de WII !!!!

hele andere gameplay dan dat je jaren gewent bent geweest!

en nog goed voor je botten ook ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:55:
Dat vindt deze 39-jarige nou ook. Dus meestal worden het de arcade-racers die je ff voor een half uurtje speelt. Tenminste, dat is de bedoeling, vaak wordt dat toch uuuuren...
Tot voor kort TMN (idd zeer verslavend) en nu Flat Out 2 (alleen online).
Dit was mijn idee ook... Flat Out 2 best een geinig spel. Ik moet zeggen dat ik Burn Out beter vind maar ik heb geen PS2 (???) dus dat wordt wat lastig :)

Zelf ken ik probleem ook wel een beetje. Iedere maand toch weer hopen dat er wat fatsoenlijks uit komt maar de laatste tijd (vanaf MOHAA denk ik) heb ik niet veel leuks meer gevonden. Iets wat me wel langer dan verwacht heeft bezig gehouden was Strategic Command. Een redelijk simpel strategie spel maar je voor je het weet zit je er uren achter (ik in ieder geval ;)). Toen kreeg ik echt weer het Dune (2 ???) gevoeld... tot veel te laat achter PC en iedere keer maar zeggen tegen jezelf, nog 1 leveltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb het vooral met shooters. Hoewel shooters het grootste gedeelte van mijn collectie uitmaken speel ik ze de laatste tijd nauwelijks meer. Het enige wat ik leuk vind om te spelen is CoD:UO MP, maar daar zijn bijna geen mensen meer op de servers :{

Recente shooters (Far Cry, Half Life2, Doom3, Quake4, UT2k4, FEAR, Prey, CoD2) konden me gewoon niet meer boeien. Het is zoooo uitgekauwd. Of je bent een stoere huurling, of je bent een stoere amerikaanse soldaat, of je bent een stoere held die de wereld weer eens gaat redden. De verhaallijn is ook altijd but, de tegenstanders erg voorspelbaar en voor de graphics doe ik het niet.

Ik speel nu vooral Guild Wars met mijn vriendin, maar als je niet van fantasy houdt is het ook jouw ding niet denk ik.
Wat ik nog wel eens doe is een aflevering van de Silent Hill series spelen. Vooral SH2 is niet alleen eng maar ook mistroostig. Misschien is het wat voor de TS? Je hebt ze op de PSone, PS2, Xbox en de pc.

Ohja, ik ben 25 :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar bij een shooter is het ook simpel: schiet alle bad guys overhoop. Daar zit dus ook vrij weinig afwisseling in.

Maar als je op een shooter bent uitgekeken, en je gaat daarna Splinter Cell (het zijn er 3, dus je bent wel even zoet) spelen, dat is dan weer intens genieten. De spanning, de drang om ongezien door een level te komen, proberen niemand te doden; heerlijk!

Als je dus nog geen Splinter Cell hebt gespeeld, kan ik je ze echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ja, ik ben zelf 30 en speel al sinds mijn tiende of zo games. Het verrassingsaspect is er wel zo'n beetje af, vaak is het allemaal meer van hetzelfde. Ik ben tegenwoordig veel selectiever in welke games ik speel, al is het maar omdat ik er ook bijna geen tijd meer voor heb.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik speel al een hele tijd heel weinig games meer. En zo oud ben ik niet (21). Maar als ik over de Nintendo Wii lees, dan wordt ik wel heel enthousiast. Hopelijk wordt het apparaat dat ik verwacht dat het wordt. Dan ga ik weer flink gamen denk ik. Een beetje innovativiteit is precies wat de uitgemolken game industrie nodig heeft. En dat ga ik steunen ook.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Wat mij (35jr) tot nu toe altijd redelijk heeft "geholpen" is een bepaald genre spelen.
Ik heb ook sinds de eerste beta's CS gespeeld (oftewel FPS) en ben zo langzaam doorgegaan op BF, BF:DC, BF2 etc. Daar tussendoor nog wel SP FPS gedaan.
Ik ben toen overgestapt op het race genre in de vorm van NFS en TMN.
Nu ben ik zover dat ik MMORPGs doe in de vorm van WoW.
Zo heb ik me altijd wel kunnen vermaken.

Sportgames en RTS heb ik altijd bewust links laten liggen, maar weet nu al dat dat mijn nieuwe uitdaging in de toekomst gaat worden.

Suck6 iig met je keuze!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

mach2 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 17:07:
Op de commodore 64 ...Giana Sisters, heb ik helemaal grijs gespeeld. Maar je moest daar ook wel mee doorgaan want je kon niet saven. :P
Haha idd, hetzelfde gelde voor het spel Nemesis :)
Had je de heledag zitten spelen om aan het eind te komen, en wat krijg je ?
1 zinnetje tekst : "You saved the people of Nemesis" :/ LoL :o

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:58:
Maar bij een shooter is het ook simpel: schiet alle bad guys overhoop. Daar zit dus ook vrij weinig afwisseling in.

Maar als je op een shooter bent uitgekeken, en je gaat daarna Splinter Cell (het zijn er 3, dus je bent wel even zoet) spelen, dat is dan weer intens genieten. De spanning, de drang om ongezien door een level te komen, proberen niemand te doden; heerlijk!

Maar splintercell was qua opzet heel origineel, echter zijn alle delen nauwelijks qua opzet anders.
precies hetzelfde voor de meeste shooters, de opzet is niet verandert.

Prey was op zich nog enigzinds origineel door de werelden op zijn kop te maken, je moet soms wel degelijk je hoofd gebruiken zonder te verdwalen. Dat moet je leuk vinden of niet.

Wat mij juist stoort is dat bepaalde series van games niet veel verschillen.

Wat is nou het verschil tussen fifa2002 en fifa2006?
En ben ik nu echt anders bezig met need for speed dan de underground versie?
ut2003&2004 , zelfde verhaal
en zoals gezegd splintercell.

Wat mij irriteert is dat grote software maatschappijen blijken te vinden dat wanneer een software titel goed verkoopt, hier gewoon verder op geborduurt moet worden zonder teveel van het principe af te wijken. Er worden eerder andere software bedrijfjes overgenomen dan dat er binnen 1 team een nieuw concept wordt uitgewerkt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarom krijgt de volgende Splinter Cell dus weer een iets andere opzet, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt. De delen lijken idd nogal op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 18:54
Lekker knallen met vrienden knallen in ET gaat echt nooit vervelen. Teambased MP in clan verband, dat blijft leuk. en ET is nou eenmaal het beste op dit gebied. Zelfs game ik ook al jaren, maar alle SP spellen boeien met eigenlijk niet meer, of het moet een bijzondere strategy game zijn. de rest heb ik allemaal wel eens gezien, ik zou niet eens weten hoevaak ik de wereld wel niet gered heb.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:58:

Een beetje nuancering is nog wel op zijn plaats. Er zijn shooters waar je gewoon bijna mindless moet schieten, maar er zijn ook shooters waar een geloofwaardig verhaal in zit of waar humor in zit (NOLF 1&2) of waar horror in zit (AvP2). Dit bepaald in mijn geval in ieder geval of ik een shooter leuk vind of niet. En soms is de ervaring (immersion) geweldig (zoals MOHAA en COD 1&2).

Splinter Cell vond ik aardig, maar omdat het pad om door een level heen te komen bijna altijd maar op 1 manier kon, vielen ze voor mij nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zit soms wat meer te wachten op games met een wat simpelere bediening en juist minder realisme. Waar zijn de racegames die geen racesim zijn?
Ik heb me vroegah meer vermaakt met fifa 92 dan ik vorig jaar met fifa 2006 deed. Ja, de bewegingen zijn nu realistischer en dat is opzich leuk, maar daar zit ik lang niet altijd op te wachten. Soms heb ik gewoon even zin in mindless action ipv games met een besturing waar je eigenlijk te weinig toetsen voor op je toetsenbord hebt.

Doom met de pijltjes + CTRL + spatie was bijv geweldig. Ja, daar kan je nu niet meer mee aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Nu je het toch over racegames hebt, ik ben sinds gisteren met Flatout 2 begonnen en dat is voor het eerst in maanden tijd dat ik een spel langer dan een half uur heb gespeeld. Flatout 2 is geweldig, lekker raggen, keihard scheuren, beuken, andere auto's van de weg afduwen.
En ondanks dat alles er best realistisch uitziet en je auto wel kapot gaat endergelijke is het verre van een racesim, ook omdat de controls heerlijk simpel zijn (pijltjes toets om te sturen, ctrl voor nitroboost en spatie voor handrem, meer heb je niet nodig).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja merk het zelf ook (36), speel geen zware actiespellen meer, maar bv wow is nice, alleen die raids duren te lang. Echter nieuwe innoverende spellen beginnen steeds schaarser te worden. Grafisch is het allemaal wel leuk, maar echt vooruitstrevend, nee echt niet.
Pagina: 1 2 Laatste