Word ik te oud voor games...?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hahn schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:40:
Nu je het toch over racegames hebt, ik ben sinds gisteren met Flatout 2 begonnen en dat is voor het eerst in maanden tijd dat ik een spel langer dan een half uur heb gespeeld. Flatout 2 is geweldig, lekker raggen, keihard scheuren, beuken, andere auto's van de weg afduwen.
En ondanks dat alles er best realistisch uitziet en je auto wel kapot gaat endergelijke is het verre van een racesim, ook omdat de controls heerlijk simpel zijn (pijltjes toets om te sturen, ctrl voor nitroboost en spatie voor handrem, meer heb je niet nodig).
Volgens mij moet ik even kijken of ik dat ook wat ga vinden :)
Kan mn thrustmaster FFB ook weer eens uit het vet gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zoals eerder gezegd spreekt vooral het serieuze karakter in America's Army mij erg aan. OK, het is weer een FPS maar dan toch anders. Het is geen no-brainer, dus de missie halen lukt enkel met verstand, en daar komt het mooie van de iets oudere gamer om de hoek kijken. Behoudend spelen, contact met anderen houden en samenwerken. Mijn ervaring is dat dit bijna alleen lukt als er een paar "oldies" meedoen. Ben inmiddels zelf hard opweg naar de 40, maar speel al jaren AA en moet zeggen dat het gewoonweg niet verveelt. Zoek een paar buddies, gebruik Teamspeak en concentreer je op de missie!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162476

Vroeger (begin jaren '90) kreeg ik 1 game per jaar voor de NES op mijn verjaardag en daar deed ik het mee voor het hele jaar. Spellen zoals Mario 3, World Cup, Robocop 2 en Zelda 2. Nu heb je zoveel keuze aan games en zoveel zijn alleen maar gebaseerd gfx. Gameplay komt niet meer aan de orde lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Het verhaal van de TS komt me redelijk bekend voor. Ik game al vanaf m'n 4e ofzo (ben nu 25), en ik heb nu ook wel het idee dat ik het allemaal wel een beetje gezien heb. Ergens heb ik eigenlijk wel het idee dat het komt omdat de vernieuwende gameconcepten 'op' zijn. Doom was helemaal geweldig omdat het (ja een onwijs goed spel was) nieuw was. Er was wel wolfenstein voor, maar het hele concept van je 3dimensionaal door een wereld bewegen was nog erg nieuw, en daarom waarschijnlijk een stuk spannender.
Ondertussen zijn er zeker goede vernieuwende games gekomen, zoals Unreal, Hall-Life, en Counter-strike, maar echt verder dan dat qua gameplay gaat het voor mij absoluut niet. Neem nou bijvoorbeeld een spel als Fear. Ik vind het wel geinig, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd, terwijl het opzich een spel is wat ik helemaal geweldig zou moeten vinden. Zelfde geld voor bijvoorbeeld Doom3, Battle for middle earth, en Company of heroes. Naast wat eyecandy en verbeterde a.i. voelt het allemaal hetzelfde. Het enige licht achter de wolkende dat ik zie qua vernieuwende gameplay is de wii.

begrijp me niet verkeerd, ik hou nog steeds van gamen, en ik speel nog regelmatig vanalles en nogwat (niet alleen wat ik hieronder heb geschreven ;) ), maar het plezier lijkt toch steeds minder te worden.

En wat ik daarnaast ook wel even moet vermelden, is dat er één spel is wat zich kompleet van mijn hele verhaal ontdoet, en dat is Rome: Total War. Nooit heeft een spel mij zo gegrepen als dat. Nu komt dat denk ik door meerdere factoren:
Het is enorm uitgebrijd.
* Het is vrij realitisch. Helemaal in multiplayer, je waant je echt een generaal.
* Het zit boordevol informatie over de oudheid, waar ik sowiso al erg in geinteresseerd ben
* Maar misschien wel het belangrijkste de ongeloofelijke herspeelbaarheid vanwege die ontezettende hoeveelheid mods die beschikbaar zijn.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SP spellen die qua "deus ex" zijn, zouden mij nog wel kunnen boeien.
Maar helaas zijn er weinig die zo'n verhaal lijn heeft die je vast houd.
Na 4 keer deus ex volledig te hebben gespeeld, heb je er ook iets minder zin in.
Deus Ex 2 viel zwaar tegen jammer genoeg, kwam ook door besturing.

MP FPS is allemaal het zelfde.
Speel zelf dan R6:Raven Shield en dat speel ik vanaf de demo aantal jaren geleden.
Diablo2:lod ben ik ook weer aan verslaafd.
SP zal deze games me niet meer kunnen pakken.

Titan Quest heeft me even vast gehad, totdat ik genoeg had van de game.
Verhaal lijn pakte me niet, skipte alle verhaaltjes en mijn mening is dat d2 op MP een beter community heeft en daardoor meer boeit.

MP is meer de community die je vast houd en dan pas de game.
GTA is ook steeds het zelfde, boeid me dus echt niet meer.

Graphics boeide me ooit wel, nu geef ik er nix meer om.

Heb sinds kort een DS gekocht en dat is dan wel weer leuk voor een tijdje, tetris voor de langere WC bezoeken, Mario games enz. Het is voornamelijk de gameplay die leuk is.

De gamecube is mijn miskoop geweest, is alleen leuk met zen 4re "mario kart enz", en ja je bent niet altijd met zijn 4re, daarbij was hij maar 99,-. Alleen op de GC zie ik me zelf niet zitten.

BTW ben zelf 25 jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Derr_Hans op 22-09-2006 14:25 ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hahn schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:40:
Nu je het toch over racegames hebt, ik ben sinds gisteren met Flatout 2 begonnen en dat is voor het eerst in maanden tijd dat ik een spel langer dan een half uur heb gespeeld. Flatout 2 is geweldig, lekker raggen, keihard scheuren, beuken, andere auto's van de weg afduwen.
En ondanks dat alles er best realistisch uitziet en je auto wel kapot gaat endergelijke is het verre van een racesim, ook omdat de controls heerlijk simpel zijn (pijltjes toets om te sturen, ctrl voor nitroboost en spatie voor handrem, meer heb je niet nodig).
Wacht maar totdat je wat verder bent : Wordt het super moeilijk en absoluut niet leuk :/ Zonde ...

En iemand zei iets over een simpel voetbal spel : Super Mario Smash Football !! Echt super leuk en kan FIFA samen met zijn soortgenoten een puntje aan zuigen 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Timlog schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:01:
Het verhaal van de TS komt me redelijk bekend voor. Ik game al vanaf m'n 4e ofzo (ben nu 25), en ik heb nu ook wel het idee dat ik het allemaal wel een beetje gezien heb. Ergens heb ik eigenlijk wel het idee dat het komt omdat de vernieuwende gameconcepten 'op' zijn. Doom was helemaal geweldig omdat het (ja een onwijs goed spel was) nieuw was. Er was wel wolfenstein voor, maar het hele concept van je 3dimensionaal door een wereld bewegen was nog erg nieuw, en daarom waarschijnlijk een stuk spannender.
Ondertussen zijn er zeker goede vernieuwende games gekomen, zoals Unreal, Hall-Life, en Counter-strike, maar echt verder dan dat qua gameplay gaat het voor mij absoluut niet.
Echt vernieuwend qua concept kun je Doom toendertijd ook niet noemen, het was niet de eerste 3D game, het was een mindless shooter (ook niet de eerste) zonder verhaal (of een anorexia mager verhaal). Technologisch heeft Doom wel voor een enorme vernieuwing gezorgd.

Half-Life was wel vernieuwend, een shooter met een verhaal en de immersion (even geen Nederlands woord in mijn hoofd te vinden).

Maar goed, even in de discussie die hier gaat over het uitgekeken zijn op games of het feit dat games niet meer gemaakt worden als vroeger, ligt denk ik ook aan hoe je games vroeger beleefde en nu beleeft. In je herinneringen heeft de eerste game in een bepaald genre die je die wow-reactie gaf, een apart plekje, ondanks dat er misschien betere games nadien zijn uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
Derr_Hans schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:24:
[...]
MP FPS is allemaal het zelfde.
[...]
dat is helemaal niet waar, zoals ik al eerder poste zit in teambased FPS echt veel en veel meer diepgang dan in gewone FPS. het mooiste vind ik om met een aantal vrienden steeds beter te worden, aan toernooitjes mee te doen en een leuke community erbij. daarom spreekt RTCW/ET me zo aan. snel fraggen zodat je individueel het verschil kan maken, maar toch komt het bijna altijd aan op de teamkracht en de juiste tactieken en communicaties. Ik speel ook al sinds ik een klein kind was games, maar toen ik deze vorm van teambased gamen ontdekte ging er wel een wereld voor me open, dit is mij na bijna 5 jaar nog steeds niet gaan vervelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

sorry-voor-de-hk-reactie-en-het-onderonsje:

en dat zegt de rambo medic ;) :9

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
ik heb precies het zelfde :P en ik ben maar 15..

ik ben volgens mij te veel gewend, de nieuwste games zijn gewoon wat minder.. er komen minder kwaliteits games uit, en we zijn gewoon wat te verwend geworden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Dan begin je toch gewoon weer een keertje aan een leuk spelletje, voorbeeld Fallout 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik ben over 4 dagen 30. Maar ik game gewoon door. Ik merk echter wel dat ik er minder zin/ behoefte aan heb. Maar dat komt ook omdat er niet veel leuke games zijn imho. Far Cry, HL2/ CSS en MoH Allied Assault en Cod met expansions vond ik de leukste games van de laatse jaren.

Maar meestal surf ik wat, luister wat muziek, en ik ben VEEL films aan het downloaden.

Persoonlijk denk ik dat je nooit te oud bent om te gamen. Als het maar leuk is, en als je maar plezier hebt. En zolang je maar niet ge-owned wordt. :P

Er zijn ook mensen van 50 die met treintjes spelen. So what? Als ze het leuk vinden respecteer ik het. Ik hoop ook dat ik als oude bok gerespecteerd word als gamer. :)

Ik ben gewoon van een game-generatie. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 22-09-2006 16:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:18
Ik ben ook over 4 dagen 30 :)

Gamen doe ik momenteel minder. Dat heeft niet echt met de leeftijd te maken. Op dit moment zijn er niet zo veel spellen die ik echt leuk genoeg vind (Rome - Total War en Pro Evolution Soccer) uitgezonderd. In het verleden heb ik veel FPS gespeeld (MoH en CoD), maar op een gegeven moment merk je toch dat het teveel van hetzelfde gaat worden. Ik wacht nog wel met spanning op de opvolger van Operation Flashpoint. Die vrijheid die je in die game had, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
Toch nog maar even voor alle duidelijkheid ;): ik heb niet gezegd dat ik denk dat iemand ooit te oud kan zijn voor games of dat ik denk dat ik dat ben op m'n 44-ste! Ik vind het juist prachtig als 'ouderen' zich nog als een puber kunnen vermaken! ;) En ik ben van plan nog te gamen als ik de 100 haal. Waar ik vooral op doelde was dat hoe langer je games speelt (en hoe ouder je bent, hoe langer je wellicht 'gegamed' hebt). hoe meer je het een beetje zat wordt: je raakt verzadigd, je hebt het allemaal wel gezien na zovvel jaar... Ik vroeg mij af of anderen dat herkenden. Ja, dus. :P M'n topictitel was dus eigenlijk niet helemaal juist (alhoewel zowat iedereen m'n bedoelingen wel door had ;))

Onderhand heb ik dankzij jullie al een paar games die ik ga checken: ik laat het wel weten als er een game bij zat die me echt te pakken kreeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
Je moet gewoon de goeie games kopen die vernieuwd zijn. Dus geen Doom 4 of Quake 5. Maar Bioschok of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zucht...

Ik dacht: laat ik America's Army dan maar eens downloaden. Dus ik die 2,7 GB gedownload op m'n werk en op dvd gebrand want dan kon ik er thuis meteen mee aan de slag. Ik had er zin in. Eenmaal thuis tot twee maal toe de installatieprocedure opgestart waarbij alles wordt uitgepakt. Dit duurt nogal lang... En tot twee maal toe kreeg ik de melding dat er files beschadigd waren....
Vervolgens op zoek naar een andere server om het bestans dan maar nog een keer te downloaden. Maar alle server waren mega traag (> 5 uur downloaden) of je moest je registreren. Uiteindelijk via dit forum een link naar Gamershell gekregen die redelijk vlot was. Joepie. Na een HEEL DIK uur is het bestand binnen. Fijn. Het is een zip en ik dubbelklik erop om het uit te pakken. Foutmelding. Bestand is beschadigd. Paar uur weggegooid met wachten en proberen en ga zo maar door.

Kijk, op zo'n manier hoeft het dus helemaal niet meer... :'( Of heeft de jongere generatie WEL geduld voor dit soort ellende...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Aubergine schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:42:
Je moet gewoon de goeie games kopen die vernieuwd zijn. Dus geen Doom 4 of Quake 5. Maar Bioschok of iets dergelijks.
Dit verhaal gaat alleen niet zo eenduidig op. Doom 4 of Quake 5 worden niet gemaakt door EA en zullen daarom altijd nog vernieuwender zijn dan opvolgers van EA. Je kan moeilijk van Quake 3 zeggen dat het een niet vernieuwende game was. Tuurlijk was het weer gewoon knallen, maar dat kan je van alles in het leven wel zeggen. Voetbal is gewoon tegen een balletje trappen, maar gaat voor sommigen nooit vervelen. Het is maar net wat je hobby is.

Quake 3, voordat het gevraagd wordt, was bijvoorbeeld zeer vernieuwend wat betreft o.a. de AI. Ook waren de graphics uitmuntend, maar zoals al eerder gezegd, is dat ondergeschikt. Wie zegt mij dat Quake 5 (Arena) niet weer een totaal andere game wordt die uitkomt in 2009 :) ?

En over het gewoon kopen van....: Dat is nu juist het probleem. Die games zijn er zo weinig!

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 22-09-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier heb ik AA vandaan: http://www.dutchgame.nl/

Ik heb de 3 afzonderlijke rar bestanden gedownload, en het samenvoegen daarvan duurde wel even, maar het werd geen corrupt bestand. Je moet helaas wel even registreren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:59:
Toch nog maar even voor alle duidelijkheid ;): ik heb niet gezegd dat ik denk dat iemand ooit te oud kan zijn voor games of dat ik denk dat ik dat ben op m'n 44-ste! Ik vind het juist prachtig als 'ouderen' zich nog als een puber kunnen vermaken! ;) En ik ben van plan nog te gamen als ik de 100 haal. Waar ik vooral op doelde was dat hoe langer je games speelt (en hoe ouder je bent, hoe langer je wellicht 'gegamed' hebt). hoe meer je het een beetje zat wordt: je raakt verzadigd, je hebt het allemaal wel gezien na zovvel jaar... Ik vroeg mij af of anderen dat herkenden. Ja, dus. :P M'n topictitel was dus eigenlijk niet helemaal juist (alhoewel zowat iedereen m'n bedoelingen wel door had ;))

Onderhand heb ik dankzij jullie al een paar games die ik ga checken: ik laat het wel weten als er een game bij zat die me echt te pakken kreeg!
Ik zie je punt. Te oud is niemand, want niemand is te oud om te leren :9 Ik ben zelf pas 33 en merk het 'probleempje' ook steeds vaker op bij mezelf. Nu hebben we op 'hogere' leeftijd meer verantwoording, door de zaken die we extra aangaan. de een geeft zijn geld uit aan een nieuwe vrouw, met inbegrip van huwelijkse voorwaarden. De ander koopt een huisje.. maar ervoor werken moeten we allemaal en dus loopt de tijd iets achteruit (nee, als je alleen bent mag je gewoon nachtuurtjes maken ten koste van je baas, maar als je verantwoording hebt, praat je wel anders)

Ik ben wakker geworden met de consoles en pc's (XT, AT, MSX, C64, Amiga.... ja er zat zelfs een philips Pong set tussen). Ik kocht de ene console na de andere, terwijl de PC ook opgewaardeerd bleef. Te oud om te gamen? nooit! riepen we vroeger.... nu roep ik het nog steeds.. ik speel enkel wat minder vaak. maar als er dan een verwachtte game released wordt, dan zijn we toch maar weer van de partij om die rond te spelen.. (momenteel wacht ik op de nieuwe C&C en NFS Carbon d:)b )

variatie is ook belangrijk, maar realisme moet er ook zijn.. gruwels afknallen in FPS vind ik persoonlijk niks (op DOOM I en II) na dan. Dan knal ik liever mannekes neer.. kan ik mij beter concentreren op taktiek (8> ipv je het apelazerus te schrikken in het donker }:|

Iedereen heeft zijn of haar favoriete genre(s), niemand is gelijk, als dat zo was hadden we een game en meer niet :w

online is taktiez spelen toch echt het leukst vind ik zelf... MODs op bekende games geven weer hoeveel fantasie je medespelers hebben (Kounterstrijk Bron, Enniemie Terrietorrie, maar ook Wereld of Warhoofd, hoewel ik die wat groot van clan vind met haar ruim 7 mln aanhangers _/-\o_

Nee, <+:) je bent nooit te oud !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Over online tactisch spelen: Het is vaak erg lastig op public servers om tactisch goed te gaan spelen, omdat je dan ook over een team moet beschikken wie dat doet. Vaak is het toch zo dat iedereen voor zijn eigen hagje bezig is en dat er weinig teamplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Hann1BaL schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:55:
Over online tactisch spelen: Het is vaak erg lastig op public servers om tactisch goed te gaan spelen, omdat je dan ook over een team moet beschikken wie dat doet. Vaak is het toch zo dat iedereen voor zijn eigen hagje bezig is en dat er weinig teamplay is.
Eens,

meestal dus eerst even publikken met een demo en dan na de keuze ervoor te gaan met die ene game, clan zoeken en vooral tijd vrij maken, want je krijgt tegenwoordig zelfs huiswerk/trainingsverplichting 8)7 (je bent goed of je bent het niet zeg ik altijd maar })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Anoniem: 11489 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:57:
[...]

Eens,

meestal dus eerst even publikken met een demo en dan na de keuze ervoor te gaan met die ene game, clan zoeken en vooral tijd vrij maken, want je krijgt tegenwoordig zelfs huiswerk/trainingsverplichting 8)7 (je bent goed of je bent het niet zeg ik altijd maar })
Dat vind ik af en toe het probleem. Heb vaak van te voren geen zin om te gaan plannen wanneer ik wil gaan gamen. Het voordeel van die hobby is namelijk dat je het doorgaans altijd kan doen op het moment dat het jou uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57

Booster

Superuser

Ik zie dat je van racegames houd, ik weet niet in hoeverre dat GTR2 een sim is of arcade (ik vermoed sim), maar als je houd van een uitdaging met je stuurtje dan kan ik je Grand Prix Legends (GPL) aanbevelen. Het is een wat ouder spel dat tegenwoordig voor weinig geld te krijgen is. Met enkele nieuwe patches is het spel prima op moderne PC's te spelen.
Als je in dit spel echt lekker wilt racen dan ben je vele uren bezig met oefenen. Het voelt ontzettend realistisch aan en als je lekker in je ritme zit is het ontzettend 'rewarding' :)

Als je iets vernieuwends zoekt dan kan ik je Darwinia aanraden. ($19,95 via Steam, maar ook 'gewoon' te koop)

Onder de spellen die je wat mij betreft zeker niet gemist mag hebben zet ik Half-Life 2, (evt. samen met HL2: Episode 1), Grand Theft Auto (GTA3 of nieuwer) en Max Payne. Bij HL2 en Max Payne (1 en 2, in die volgorde) moet je het spel breder zien dan enkel 'rondjes rennen en schieten'. Het is een verhaal, dus laat je erin meeslepen. Als je het meer ervaart als een film weet ik zeker dat je uit zult kijken naar Max Payne 3 en HL:E2 :)

Mafia (ook al wat ouder) zit wat betreft verhaal een beetje in dezelfde richting imho.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd. Ik heb ladingen online games gespeeld in de hoop op echt teamwork maar noppes nada. Ik wil America's Army proberen maar dat zal wel weer hetzelfde fragfest zijn...

Drivin, bedankt voor de link! Ik ben alweer bezig... ;) (Met die rar files want het alles in 1 bestand levert een bestand op van 1 kb. En da's niet genoeg. ;))
Hann1BaL schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:00:
[...]

Dat vind ik af en toe het probleem. Heb vaak van te voren geen zin om te gaan plannen wanneer ik wil gaan gamen. Het voordeel van die hobby is namelijk dat je het doorgaans altijd kan doen op het moment dat het jou uitkomt
Ja, dat heb ik ook. Je zou eigenlijk een vaste groep vrienden online moeten hebben om mee te spelen zodat je zeker weet dat er serieus gespeeld wordt. Maar ik zit ook op de gekste tijden achter de computer en sowieso niet vaak en kan al helemaal niet op afspraak, dus tja. dan houdt dat al gauw op. En zit je dus steeds maar weer met teamkillende camperende pubers.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 22-09-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
FPS games speel ik gemiddeld 3 dagen, daarna ben ik zat. RPG's speel ik vaak wel wat langer, maar na 2 week ben ik die ook wel zat. Zelden speel ik een spel uit, behalve als het een erg kort spel is. Vroeger had ik dat niet. Ik heb dus eigenlijk ook wel een beetje hetzelfde als de TS. Echter, ik ben nog maar 18 jaar :P Imo zijn de spellen veel minder boeiend dan vroeger. Laatst weer eens een online RPG gespeeld van "vroeger" en daar ben ik echt enkele maanden weer verslaafd aan geweest. Ook al wordt het grafisch beter en lijken sommige games op echte films, het wordt er op de een of andere manier niet boeiender van. Tenminste, het is even leuk, maar het begint al snel te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Maar zoals iemand zei: je moet de vernieuwende games kopen etc.

Hmm, eerlijk gezegd, komen er daarvan maar 1 per 2 jaar uit of zoiets.
De anderen lijken op eerste gezegd flink vernieuwend, maar na wat spelen, blijkt het toch weer hetzelfde verhaal als wat je al is eerder gedaan heb.

Ik heb laatst zelf weer is een emulator opgestart van atari 800xl en alternate the dungeon weer ff gespeeld. Hehe bleek nog net zo leuk te zijn als vroeger.

Ik koop veel spelen, maar op gegeven moment speel ik toch soms oude spelen weer of blijf ik bij 1 gametype

Master of Orion III, master of magic, bijna alle strategische spelen van paradox, waarbij er vaak pauzes van 1/2 jaar in zit, tussen die dingen te spelen. Soms weer is ff een simpele vliegspel zoals secret weapons of the luftwaffe, command and conquer 2.

Maar ja klopt, komt heel weinig vernieuwend op de markt, meestal oude wijn in nieuwe zakken, waarbij de wijn het spel idee is en de zak nieuwe graphische/geluid dingen, die eigenlijk niet veel toevoegen.
Das ook 1 reden, dat ik dus meer tijd spendeer in wwiionline, is MMO, maar daar gaat het dus om de community en wat je samen met die gasten doet, beetje lullen over teamspeak etc, flink forum posten, ideen/tactieken uitdenken, wat je dan in spel kunt doen.
Ook zie ik vrienden, die in de flightsim gedoe zitten, die zitten nu ipv te vliegen, vaak research te doen naar ww2 stuff of maken zelf vliegtuigmodellen om die te gebruiken in flightsims of maken skins etc ervoor.

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
J v E ik heb hetzelfde gevoel (gehad) nog steeds een beetje.
Ik wacht met smart op bijvoorbeeld dukenukem forever.(die nooit uitkomt)
De enigste uitzondering voor mij is America's army.
Die speel ik nog met grote regelmaat.

Dit komt omdat ik samen met een paar andere "vreemde" een clan vorm.
Wilde daar eerst nooit aan, blijkt toch wel erg leuk.
Mensen zijn toch een stuk slimmer dan computers (Lees AI)
Als je zoiets hebt van dat wil eens uitproberen samen met anderen AA spelen.
Moet je maar een PM geven.

P.S. we spelen hier met dertigers. (dus tactisch beter ;) )

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Booster schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:01:
...
Onder de spellen die je wat mij betreft zeker niet gemist mag hebben zet ik Half-Life 2, (evt. samen met HL2: Episode 1), Grand Theft Auto (GTA3 of nieuwer) en Max Payne. Bij HL2 en Max Payne (1 en 2, in die volgorde) moet je het spel breder zien dan enkel 'rondjes rennen en schieten'. Het is een verhaal, dus laat je erin meeslepen. Als je het meer ervaart als een film weet ik zeker dat je uit zult kijken naar Max Payne 3 en HL:E2 :)

Mafia (ook al wat ouder) zit wat betreft verhaal een beetje in dezelfde richting imho.
Je hebt een geweldige smaak betreft games. Nog zo'n game die je erin meesleept is Fahrenheit (ook wel Indigo Prophecy genoemd). Je speelt die game gewoon voor het verhaal omdat je er zo diep in zit.

Don Salieri sends his regards. O+

Anoniem: 26436

sWORDs schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:05:
Misschien moet je een oudere game die je nog niet hebt gehad proberen. Richard Burns Rally is eentje die mij heel erg vast gehouden heeft. :)
Zeer realistische game play en een zeer hoog wow effect.
Richard Burns bij BOL.COM voor 14,99

Zooo die game is echt kicken idd!! Super realistsch en niet alleen maar gassen en sturen, zoals collin mcrae. Het gebruikt van een racestuur is wel aan te raden anders kun je het sturen niet doseren. Zelf gebruik ik de momo force feedback. Die wordt ruimschoots op marktplaats 2e hands aangeboden, voor 30-40 euro moet je een heel eind komen

Verder voor de TS.. Kop op man er staat een hele nieuwe generatie games voor de deur (Dx 10)
Daar moet vast wel iets tussen zitten wat je aanspreekt!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57

Booster

Superuser

TweakerDwayne schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:09:
Je hebt een geweldige smaak betreft games.
:>
Nog zo'n game die je erin meesleept is Fahrenheit (ook wel Indigo Prophecy genoemd). Je speelt die game gewoon voor het verhaal omdat je er zo diep in zit.
Mh, wel ooit van gehoord maar me nooit echt in verdiept. Ik zet hem iig op mijn lijstje ;)
Don Salieri sends his regards. O+
Ja, damnit. Ik weet er alles van zullen we maar zeggen ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Weet niet echt als dit een juist antwoord is.. maar als je gauw op games uitgekeken bent probeer dan wat meer dingen in het echte leven te doen..
Fitness, vechtsport, enduro rijden met de motor, parenclub of iets dergelijks.
Dat is echt beter dan elk spel :)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

motormuus schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:51:
Weet niet echt als dit een juist antwoord is.. maar als je gauw op games uitgekeken bent probeer dan wat meer dingen in het echte leven te doen..
Fitness, vechtsport, enduro rijden met de motor, parenclub of iets dergelijks.
Dat is echt beter dan elk spel :)
Hé hé, dit is Tweakers hoor! Probeer jij even om iemand achter zijn pc weg te krijgen ;)

Ik ben zelf 41 en heb ook alles wel een beetje gezien. Heb naast alle shooters spelen, altijd er naast geraced met de Grand Prix serie. Als een shooter weer eens verveelde was er altijd nog GP 2, 3 of 4.. Tot er Battlefield 2 was, mijn MOMO stuurtje staat al een hele tijd te verstoffen in een hoek :?

Het verbaasd me zelf dat er toch nog een game is uitgekomen die me zo bezighoud, dus misschien is er ook voor jou nog hoop ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 10:56
Je hebt gelijk de games worden saai. Speel ook wat minder merk ik zelf, maar daar is wel verandering in gekomen de laatste twee weken.

De oplossing voor mij was Football manager 2006. Grappig dat ondanks al de eye candy een spel als football manager 2006 dat vrijwel alleen text based is mij lang weet te boeien. En dan te bedenken dat 2007 al voor de deur staat _/-\o_. Leuke ervan is ook dat het spel altijd doorgaat en er geen einde aankomt. Om dit leuk te vinden is er echter één voorwaarde. Je moet van voetbal houden :*)

Een ander spel of spellenreeks dat ik je kan aanraden is om total war eens te checken. http://www.totalwar.com/?lang=en Dit jaar komt nog de laatste versie uit genaamd medieval 2 en speelt zich nu af in de middeleeuwen. Je moet veldslagen voor bereiden en belegeringen van bijvoorbeeld kastelen. Verder komen dingen als management aan de orde van de steden die je verovert.

Uiteraard kan je zelf instellen in hoeverre je betrokken wilt zijn bij het managen.

Goodluck with the search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56
Te oud voor gamen bestaat niet. Je word hooguit selectiever in je games.
@ 23 jaar hier speel ik vrij weinig games meer. En met spelen bedoel ik dan meer dan 2 a 3 uur.
Darkstar One heeft me nog best lang kunnen boeien voor er irritante dingen begonnen op te vallen.
FlatOut 2 heb ik helemaal uit gespeeld, maar was eigenlijk dood simpel
Lego StarWars 2 is gewoon humor om af en toe te spelen, en kijken hoeveel dingen je kan unlocken :P
Verder speel ik af en toe nog wel eens Total Annihilation, Raptor, Tyrian 2K en sinds kort weer fanatiek Transport Tycoon Deluxe (OpenTTD).

Waar ik zelf erg naaruit zie zijn Spore, Supreme Commander en mocht ie ooit nog komen Duke Nukem Forever. Verder zal ik de meeste games wel ff spelen, NFS Carbon waar schijnlijk nog wel uit ook. Maar op 1 of andere manier trekken dat soort games me niet zo erg als de gouwe ouwe. Binnenkort Rollcage 1 en 2 maar weer eens zoeken :P

Overigens, aanrader als je op de pc echt niks meer weet, kijk eens naar de Gameboy spellen :) Ik heb in Golden Sun 1 en 2 gezamelijk meer dan 120 uur zitten, in Final Fantasy Tactics Advance meer dan 80. En dat terwijl er op de pc toen geen games waren die me echt boeide :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 11:51
Ik denk dat het toch ook wel een groter probleem is hoor. In de grote PC-genres van de RTS en de FPS vind ik het tegenwoordig behoorlijke armoede qua kwaliteit. Dit lijkt echter redelijk recent opgelost te gaan worden, mits de beloftes worden ingevuld, wat altijd maar de vraag is. Ik merk iig dat ongeveer het hele afgelopen game-jaar ik qua nieuwe games vrij waardeloos heb gevonden en darvoor was het ook al enigszins magertjes. Graphics gaan hard vooruit, maar de gameplay groeit niet mee met de genres.
Neem quake4. Dit kocht ik en vele met mij eigenlijk gewoon om quake3 online voort te zetten. Maar je kreeg iets wat gewoon slechter van kwaliteit was qua gameplay, omdat alle tijd in de graphics en sp was gaan zitten. Ipv een doorzetting van waar q3 stopte, was het spel exact hetzelfde als bij de release van q3, misschien met nog meer bugs. Dit terwijl de community van q3 al jaren vele verbeteringen heeft gemaakt die eigenlijk als essentieel worden gezien door alle gamers. Maar gamemakers lijken dit niet op te pikken. Iedere keer moet een mod-team aan de slag om eigenlijk altijd precies dezelfde handelingen te verrichten, dan is er wat mij betreft iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ff een update: ;) ik heb de afgelopen dagen diverse demo's en gratis games (AA, WarRock) geprobeerd. Na een niet zo positieve start (ik heb de bewuste demo tot twee maal toe gedeinstalleerd maar toch maar weer opnieuw geinstalleerd omdat ik het TOCH nog ff wilde proberen) ben ik nu lekker bezig met de demo van Company of Heroes, in het voor mij totaal nieuwe RTS-genre. ;) Ik werd eerst gestoord van de chaos en de drukte maar na wat hulp van derden (via fora) en ff doorzetten wordt ik nog steeds gestoord van de chaos maar kom ik wel een eind verder! ;) (Net voor het eerst een skirmish gewonnen.) Lichtelijk verslavend, in ieder geval voorlopig... hetgeen wel blijkt uit het feit dat ik het spel tot twee maal toe uit frustratie had gedeinstalleerd. ;) Als je het dan TOCH weer wilt spelen, dan zegt dat wel iets. Ik denk er zelfs over het spel te kopen. Dus wie weet komt het allemaal toch nog weer goed met me... :+ 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

"We dont stop playing because we get old...we get old because we stop playing."

Je bent dus nooit te oud om te gamen, maar naar mate je ouder wordt kan het wel zo zijn dat je reactiesnelheid iets terugloopt. Wereldkampioen StarCraft Broodwars worden kun je dus wel vergeten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 15:18
Ik merk het bij mezelf ook. Ben nu 35 en word ook steeds selectiever wat voor games ik nog speel. Vroeger speelde ik alles waar ik m'n handen op kon krijgen, maar tegenwoordig beperk ik me en verlies ook sneller de motivatie om door te gaan.

Wat voorbeelden:
Quake 2 van voor naar achter uitgespeeld. Quake 4, wat toch een voortzetting van Q2 is heb ik nog steeds niet uitgespeeld.
Homeworld 1 twee of drie keer uitgespeeld. Meeslepend verhaal, briljant script. Homeworld 2 niet verder dan halverwege gekomen.
DungeonSiege 1 uitgespeeld, maar DS2 hoef ik al niet eens meer te proberen.
GTA3 helemaal uitgespeeld, GTA4 (ViceCity) voor de helft gespeeld, en GTA5 (SanAndreas) niet eens geprobeerd.

Een positieve uitzondering was voor mij Max Payne 2 volgend op Max Payne 1. Hoewel het verhaal in deel 1 iets meer "noir" was dan in deel 2 vond ik deel 2 met z'n ragdoll physics ook ERG fijn spelen.

Heb de afgelopen tijd vooral veel Guild Wars gespeeld, maar daar op uitgekeken. Ben nu Titan Quest aan het spelen, wat erg vergelijkbaar is met Diablo 2 ( een oude verslaving van mij). In december ga ik waarschijnlijk een Nintendo Wii kopen. Lijkt me gewoon leuk voor 'erbij' :) En voor volgend jaar wacht ik op Supreme Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ligt het gelukkig niet alleen aan mij :P

Imho zijn er de laatste paar maanden maar bar weinig games uitgekomen die de moeite waard zijn, de meeste zijn het (illegaal) downloaden niet eens waard voor mij en als het al tot downloaden aankomt staan ze stof te happen na 1 of 2 keer spelen totdat ik mijn HD weer op moet ruimen vanwege ruimtegebrek.

Laatste spel die ik gekocht heb is FEAR, alleen vanwege SP, MP nooit gedaan schijnt ook niet zo boeiend te zijn maar goed dat was voor mij wel een spel die me leuk leek en was. Maandje geleden ook nog tweedehands rollercoaster tycoon 2 gekocht, 'ouderwetse' 2d graphics maar hee de gameplay is geweldig :)

Volgend jaar hopelijk weer een boost in PC gaming met Spore, Quakewars en Crysis :)

Het is allemaal de schuld van de consoles dat er weinig boeiende games op de PC uitkomen :P maar hee als je de cijfers mag geloven levert een b-game voor de console, zoals ik het maar even noem, al snel evenveel op als een a-game voor de PC. Je kunt de developers het dan ook niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
Haay schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:10:
GTA3 helemaal uitgespeeld, GTA4 (ViceCity) voor de helft gespeeld, en GTA5 (SanAndreas) niet eens geprobeerd.
VC en SA zijn dan ook geen nieuwe games, meer een soort expensiepacks. GTA4 is nog steeds in de maak en duurt nog wel even. Zelf vond ik VC en SA ook meer van het zelfde en dus saai, maarja het waren ook geen echte opvolgers

@TS; als je toch gratis games aan het proberen bent moet je echt Enemy-Territory downloaden, zoals ik hier al eerder heb gepost is dat in mijn ogen nog steeds de beste FPS van dit moment, ondanks de leeftijd. De snelle gameplay van quake met een soort CoD sausje (hoewel CoD een soort kopie van RTCW is natuurlijk, alleen dan saai). Teamplay en gameplay zoals ik in geen enkele andere game heb kunnen vinden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:48
Leuk topic, lekker nostalgisch :)

Ik ben nu 26 en speel sinds 1988 spelletjes op de PC. (ook nog kort een sega master system gehad en met een msx gespeeld ;))

Ik merk dat ik nu minder genres mij trekken in vergelijking met vroegah.
Ik begon met de bekende en simpele Arcade spelletjes (Pacman, Bugs, Frogger, Alley Cat :P), maar af en toe kochten ze voor mij ook Sierra Adventures. Ik had toen de tijd en het geduld nog om adventures te spelen, maar dat heb ik nu bijv. totaal niet meer.

Als ik het zo bekijk, ben ik best wel kritisch geworden bij de spelletjes die ik nu uitkies om te spelen. Qua genres hou ik nog van RTS,TurnBasedStrategy en (MMO)RPG. FPS, arcade en sportgames voel ik me dan wel te oud voor, het doet me niet veel meer. Heel af en toe FEAR-Combat spelen vind ik dan nog wel leuk ;)

Ik speel op ut moment nog af en toe Empire Earth II, Civilization 4 en ik ben WoW aan het proberen.
Dit is m'n tweede MMORPG. Hiervoor heb ik EVE Online gespeeld, maar dat werd me te saai. MMORPG's zijn leuk, maar het neemt zoveel tijd in beslag. Kijken of ik dat met WoW een beetje kan voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60418

Mijn pa speelt Setllers III sinds zijn release, Continu andere map packs downloaden en uitspelen.

Ik zelf heb Baldurs Gate serie en Starcraft helemaal grijs gespeeld. Baldurs Gate vond ik geweldig vanwege de verhaallijn. Deeltje 2 met uitbreiding heeft me iets van 700 uur gekost :p

Starcraft vond ik geweldig vanwege de gameplay. De rassen had ieder zijn eigen kwaliteit en goed uitgebalanceerd. Er was er niet een die oppermachtig was. Onlangs de wereldkampioenschap gezien op tv en heb gelijk het spel weer geinstalleerd.

Misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 08:30
Fahrenheit.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 22:21
volgens mij zit het probleem is het feit dat games populair geworden zijn bij de massa

de casual gamer speelt af en toe een game en koopt het ook,
veel die-hard gamers kopieren/downloaden
hierdoor is het succes van een game niet altijd lineair gelinkt aan de verkoop

het uiteindelijke probleem is dat meer en meer uitgevers (goed voorbeeld is EA) dus niet echt meer mikken op kwaliteit maar graag veel flitsende games maken met mooie gfx
de casual gamer heeft hier genoeg aan (dus voldoende verkoop), de die-hard gamer blijft na een paar dagen op z'n honger zitten

ik speel nog vrij frquent wat oude games (tegenwoordig meer dan nieuwe trouwens) en je merkt echt dat die oude games misschien wel minder mogelijkheden hadden, maar dat ze die beperkte mogelijkheden wel beter gebruikten
de gameplay was veel beter getuned

door het hoge commerciele karakter worden ook veel games zo snel mogelijk uitgebracht waardoor ze gewoon nooit fatsoenlijk gedebugged en getuned worden, vandaar denk ik dat gevoel tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146983

Volledig mee eens.

Quake 2 tot in de details uitgemolken, misbruikt :P tot in de late uurtjes met maatjes via het LAN. Ook Quake 4 heb ik uitgespeelt, maar ik moet zeggen, ook al waren de graphics, in Quake 2, niet zo om over naar huis te schrijven......leuk was het wel. In mijn ogen ligt het aan de originaliteit van de spellen. Er wordt teveel doorgezeurt met de vroegere games als basis. Het lijkt wel alsof de nieuwe concepten allemaal al doorgespit zijn en men niets nieuws meer kan bedenken. Vaak gaat men voor mooier of sneller of werkt met een oudere game uit om een vervolg te maken. In mijn ogen is dit ook met films en muziek, maar dan in mindere maten. Als men nog "jong"is, is iets nieuws eerder aanwezig en dan is eigenlijk erg veel leuk. Het kan natuurlijk ook een phsygologische/leeftijdsgebonden oorzaak hebben, tussen de oren om het zo te zeggen.
De jeugd van vandaag stelt misschien niet zoveel eisen en is snel tevreden. Kijk maar eens naar de aantal gamers die "counterstrike"nog steeds spelen. In mijn ogen niet waard om te spelen. Afijn. misschien worden we TE oud voor de huidige games, of hebben we het tot nu toe wel zo allemaal zo'n beetje gezien. Zo nu en dan komen er toch games uit waarvan ik denk.....mwha, lijkt leuk, maar dan na een aantal levels of uurtjes gespeelt te hebben blijft het doosje toch lange tijd dicht.

zo zeg ik maar.......Quake II rulez... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Leuk topic.
Ben zelf 37 en speel games vanaf 2000 toen ik (veel te duur) een Gateway computer kocht. Wist helemaal niets van computers toen. Laat staan van tweakers.

[on topic]
Heb helemaal grijs gespeeld online dan, zat in clan zelfs) Delta Force 2 en later Landwarrior.
Ook online grijs gespeeld Call of Duty 1. De single player achter elkaar uitgespeeld.
Een mooie game vond ik Half live 2!!

Ik loop ook tegen weinig vernieuwends aan. Speel nu veel Filghtsimulator 2004 en net ondekt GTR 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft maar ik ben inmiddels ook al enige tijd de 30 voorbij en ik "game" op de PC sinds 1988 en daarvoor op de C64 en bij vrienden op de Amiga 500 en later 1200. Maar ik beperk me wel even tot de PC ;)

Vroeger speelde ik alles wat los en vast zat - ik vond lang niet alles leuk maar zeker alles moest aan de hand gevoeld worden. Dat gebeurde natuurlijk ook met een grote "influx" van diverse games die.. bij diverse mensen geleend werden ;)

Maar na ongeveer 10 jaar, begon ik wel steeds meer en meer "kieskeuriger" te worden en het aantal games dat ik speelde nam enorm af... daarintegen begon ik minder games juist veel intensiever te spelen. Totdat ik vaak maar 2 - 3 games "tegelijk" aan het spelen was. Meestal 1 FPS Online, 1 race en/of flight simulator en 1 adventure/RPG game.

Ik bleef gewoon vast houden aan titels die mij werkelijk wat deden... van de honderden FPS'n heb ik alleen Q2 Lithium, UT, CS, HL , Delta Force: Blackhawk Down en BF:Vietnam heel veel online gespeed... daarnaast jarenlang EAW en Falcon 4.0 gespeeld en af en toe een Fall Out 1 + 2, Grim Fandango, Vampires: Bloodlines etc tussendoor.

Anno 2006 ben ik op het punt gekomen dat ik ten eerste veel te weinig game (ik kom er gewoon niet aan toe, dwz ik heb nu andere prioriteiten) en erger nog..... dat nieuwe games mij helemaal niet intereseren.

Zo heb ik eindelijk Vampires: The Maquerade (erhm spelling?) uitgespeeld ..... ik heb zelfs OFP weer ingestalleerd .. en onlangs de demo van Battlefield 2 en Joint Ops van de PC gehaald ... (die demo's heb ik dan wel weer veel online gespeeld toen het echte spel nog niet uit was.. maar na de release voelde ik helemaal geen drang om het spel te kopen!).

Ik probeer wel nieuwe games uit maar ze doen me verdraaid weinig. Dus grijp ik steeds meer terug naar die games die ik met groot plezier gespeeld heb. Misschien installeer ik vanavond wel GTA Vice City nog maar es een keertje... (heb net Miami Vice in de bios gezien dus heb er weer helemaal zin in :) ).

Maar kennen meer mensen het gevoel van..... "Erhm ach ja, weer een RTS / FTPS / RPG ... pffff... ik installeer liever wel weer <insert favorite FPS/RTS/RPG game> i.p.v. mij weer te moeten verdiepen in een game die wellicht helemaal niet zo leuk is als.... <insert favorite game>". ?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Oow apart spel, min of meer vernieuwende gameplay: Darwinia. Ik volg de nieuwste games niet echt meer, maar dit spel heeft mn aandacht getrokken en heb het in een keer uit moeten spelen.

Verder speel ik nog Tactical Ops: Assault On Terror (TacOps AOT), en dan vooral de Monstermatch 'minigame'. Gezellig met vooral veel nederlanders en duitsers samen horden monsters afknallen. Kies je wapen, bescherm je oren en raggen maar terwijl het bloed je om de oren spattert.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 22:37
Darwinia is idd erg leuk :)

Een ander spel wat ik nog steeds leuk vind is Command and Conquer : Renegade, een FPS gebaseerd op de RTS. Heeft een behoolrijk unieke gameplay. De singleplayer stelt wel vrij weinig voor , maar online is het erg leuk :)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:29
Tjah, ik ben ook niet meer zo van de hardcore games.. tegenwoordig speel ik Ultimate Baseball Online

gratis game, online baseball spel zoals de titel wel doet vermoeden, maar je speelt slechts 1 character, en je leveled hem zoals in een rpg (met stats voor rennen, slaan, pitchen etc) dus vaak leuke teamgames met relaxte mensen (hoop 30+ers die het spelen in ieder geval)
en het spel ziet er nog leuk uit ook :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67917

Lijkt bij mij meer alsof ik het per genre zat wordt en ben 'pas' 22 :P

Begon met de dos classics, teveel gedaan.
Toen platform spellen, teveel gedaan.
Na spelen van wolfenstein, doom, duke3d, UT (2 jaar), quake, en vele andere/nieuwere -> shooters wel zat.
RPG spellen ragnarok online(2jaar), WOW(1,5jaar), werkelijk 100+ beta's, geen zin meer in (mmo)rpg's
Race spellen, NFS alle versie(2jaar ofzo?), trackmania(1jaar), race spellen boeien niet meer, kan harder blijven rijden :P
RTS -> dune2(2jaar ofzo), c&c versies, warcraft, settlers, ook wel gezien, zelfde idee telkens

Speel nu Poker, kleine website spellen, oude roms (sega, nintendo) om te kijken hoe die ook al weer gingen :)

Het wordt gewoon tijd voor het perfecte spel waarin je alles kan, soort GTA mmorpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 02-12-2024
tazzman schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:07:
Zo heb ik eindelijk Vampires: The Maquerade (erhm spelling?) uitgespeeld ..... ik heb zelfs OFP weer ingestalleerd .. en onlangs de demo van Battlefield 2 en Joint Ops van de PC gehaald ... (die demo's heb ik dan wel weer veel online gespeeld toen het echte spel nog niet uit was.. maar na de release voelde ik helemaal geen drang om het spel te kopen!).
* SpiceWorm meld zich! Zelfde probleem hier. Het resulteert erin dat ik wanneer ik zin heb om een spel te spelen eerst de fora afstruin voor top 10 lijstjes.
OFP blijft erg leuk, ik vermaak me al redelijk lang met BF 2 demo (heb ook geen behoefte aan het gehele spel te spelen, demo blijft leuk). Laatst een half jaar lang RA2 MP gedaan via hamachi met medestudenten. RA2 bleef ook nog verassend lang leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136326

hhahhahah nooit te oud om te spelen :) MAME Quake3 het blijft leuk. Maar spelen tegen bekende houd meestal de strijd wel gaande:) Mannen moeten namelijk altijd winnen (ik praat voor mezelf).
Ben trouwens 40 dus wie weet zitten we wel in een midlife crisis:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Is het niet tijd om een game te nemen waarin je iets op kan bouwen dus saven als je geen zin meer hebt en de volgende dag verder gaan?
RTS oid
Ben zelf 34 en word in january al weer 35 en ik voelde mij al te oud worden voor games :X
Doe het nog steeds met veel plezier en ik koop alleen de games die mij echt aanspreken.
Voorbeeldje
de GTA reeks.
Hoeveel je al wel niet kan verbouwen in die games.
Andere voertuigen en personages
andere missies.
Je kan dan van een bestaande game totaal iets nieuws bouwen.
Dit is wat ik dus veel doe

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Ik wacht al jaren op de ultieme Sim City. Maar die zal wel niet komen. En mocht er een nieuwe versie komen, dan is het waarschijnlijk gemaakt voor een groot publiek, dus met een lage leercurve ofzoiets. En dat alles in 3d, als het even tegenzit. Net zoals ze Rollercoaster Tycoon om zeep hebben geholpen.

Ik mis zowiezo van die goeie topdown management spellen. Transport Tycoon kwam al voorbij zag ik, die was meesterlijk toendertijd. Vorig jaar hebben ze nog geprobeerd een opvolger te maken, Locomotion, maar dat spel was drie keer minder. Ongelooflijk hoe ze dat voorelkaar krijgen.

En dan had je nog Theme Hospital, Pizza Tycoon, Railroad Tycoon. Maar goed, dat is allemaal van 10 jaar geleden inmiddels. Dat geen enkele gamesontwikkelaar zich aan dit genre durft te wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 06:35
Te oud voor gamen ???? Ben zelf 40 en ik voel dit absoluut niet zo sterker nog ik krijg er steeds meer zin in.......ben in december 2005 overgestapt van PC naar Consolegaming (is wat relaxter vind ik) en ik kijk halsreikend uit naar aankomende december want wat staat ons toch nog een mooie tijd te wachten.........moet alleen nog een potje tijgerbalsem kopen....

Het is net wat Tyrian zeg......
"We dont stop playing because we get old...we get old because we stop playing."

Ik weet niet of je kinderen hebt maar mijn zoontje van 4 die weet zijn weg ook al een klein beetje te vinden met de DS en als ie wat ouder wordt zullen er wel wat (virtuele) wars uitgevochten gaan worden binnen deze familie....... 8)

Kortom laat die dip de dip en ga genieten...........Thats an order...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Dus het antwoord is.... kinderen nemen en een console kopen? :)

Tegen bekenden spelen is altijd leuk, vroeger heel veel LANs gedaan - vooral keinere LANs waren altijd vreselijk gezellig maar das ook al weer jaren geleden (Doom t/m Quake 1 tijdperk).

Helaas spelen de meeste bekenden niet (meer) online dus tja... dan houdt dat ook wel weer op. En op public servers spelen, dat heb ik ook wel snel weer gezien. NOFI maar je merkt heel snel of je met een stel 14 jarige L33t gozertjes zit te spelen of gewoon met een stel volwassen die gewoon relaxed maar wel zeer geconcentreerd een team based FPS zitten te spelen. Helaas kan ik maar weinig servers vinden waar dat het geval was..

Daarom vond ik het altijd zeer relaxed om DF:BHD te spelen op de W@W server - allemaal oudere gamers maar wel bloed serieus.. maar geen "no f*cking way!!! U CHEAT U SUXXXXX" als je iemand weer nailed met een headshot.

[ Voor 13% gewijzigd door tazzman op 27-09-2006 00:53 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Crawl NL
  • Laatst online: 06:35
tazzman schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:44:
Kinderen neem je niet.......die krijg je...... ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Tegen bekenden spelen is altijd leuk, vroeger heel veel LANs gedaan - vooral keinere LANs waren altijd vreselijk gezellig maar das ook al weer jaren geleden (Doom t/m Quake 1 tijdperk).

Helaas spelen de meeste bekenden niet (meer) online dus tja... dan houdt dat ook wel weer op. En op public servers spelen, dat heb ik ook wel snel weer gezien. NOFI maar je merkt heel snel of je met een stel 14 jarige L33t gozertjes zit te spelen of gewoon met een stel volwassen die gewoon relaxed maar wel zeer geconcentreerd een team based FPS zitten te spelen. Helaas kan ik maar weinig servers vinden waar dat het geval was..

Daarom vond ik het altijd zeer relaxed om DF:BHD te spelen op de W@W server - allemaal oudere gamers maar wel bloed serieus.. maar geen "no f*cking way!!! U CHEAT U SUXXXXX" als je iemand weer nailed met een headshot.
Lol idd daarom vind ik het jammer dat novalogic het roer heeft omgegooid want sinds de komst van joint operations vind ik DF geen moer meer aan.
Speelde zelf ook op die servers onder de naam patatje oorlog

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176005

Te oud voor gamen, ben je gek, tuurlijk niet, ik ben 41 en game nog genoeg ;)

Ik ben begonnen op de PC, vooral race sims en flight sims, later alleen nog F1 sims en War games, maar door het elke keer moeten upgraden van het systeem voor een nieuw game, ben ik overgestapt op een console, de PS2 resp.
Na jaren met plezier gespeeld te hebben op de PS2, kwam Forza Motorsport uit, die zou en moest ik hebben, ik heb mijn PS2 omgeruild met een Xbox en ben Forza gaan spelen, eindelijke een racegame voor de console met echte tegenstanders, heeft mij erg lang geboeid, dus ben ik weer eens shooters gaan proberen, Brothers in Arms, Call of Duty en Black, daar kan ik mij uren meer vermaken, ik heb nu zoveel meer plezier van gamen sinds ik de Xbox heb.
Ik ga dan ook zeker Sniper elite sim aanschaffen ;)

En natuurlijk ken ik het fenomeen, het even zat zijn, het allemaal wel gezien te hebben, maar dat heeft werkelijk niks met je leeftijd te maken, je bent nooit te oud om te gamen, ze hebben mij altijd geleerd, dat je dingen mag doen die jij leuk vindt, en zo hou je toch dat kleine stukje kind in jezelf in leven, anders wordt je echt snel oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 01:34:
[...]

Lol idd daarom vind ik het jammer dat novalogic het roer heeft omgegooid want sinds de komst van joint operations vind ik DF geen moer meer aan.
Speelde zelf ook op die servers onder de naam patatje oorlog
hehe, ben nu 25 en speel ongeveer een jaartje of 5 DF: LW. heb ook JO, en Xtreme liggen maar kan niet wennen aande gameplay ofzo? Kan me nog steeds nijna dagelijks vermaken met LW. Kijk ook wel uit naar een nieuwe online game die ik net zo leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152901

ik vind gamen niet meer leuk, omdat ik er toch niet aan toe kom en als ik even kan, dan valt het tegen. Te weinig tijd etc. Voor diegene die er tijd voor hebben, blijven doen natuurlijk, altijd leuk :)

En op een gegeven moment heb je er gewoon helemaal geen zin meer in, da's toch normaal op een bepaalde leeftijd..?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 152901 op 02-10-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191395

de 1 zal sneller stoppen met gamen dan de ander, ik ben nu 18 maar dankzij allemaal dingen heb ik nu nog geen 10 uur per week tijd om te gamen.. en ik moet zeggen dat ik daar ontzettend van baal, maar dan heb je wel kans dat als ik eenmaal weer tijd krijg, ik het weer super geweldig zou vinden en het ook weer lang zal doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69595

Je wordt nooit te oud voor gamen ... ben zelf 51en zat een paar geleden on-line veel multiplayer air combat sims (Air Warrior, Aces High ...) te spelen en er vlogen nog veeeel meer ouwetjes rond daar !

Ben niet echt een fulltime gamer, maar vind Call of Duty en Medal of Honor op z'n tijd best leuk ; vooral on-line, omdat tegen 'echte' mensen spelen toch leuker is (gewoon even zoeken naar een server met normaal volk en niet van die puberale bunny-hoppers met hun grote bek).

Zal binnenkort toch ook op de console moeten overstappen ; CoD 3 komt blijkbaar niet uit voor de PC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 152901 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:07:
....En op een gegeven moment heb je er gewoon helemaal geen zin meer in, da's toch normaal op een bepaalde leeftijd..?
Uhh, nee niet echt. Dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik speel zo’n 20 jaar computer games. Er zijn natuurlijk wel perioden dat ik wat minder game, maar dat komt omdat ik dan een bepaalde genre zat ben geworden.
  • Na de Commodore64, Amiga, NES, SNES periode ben ik verslingerd geraakt aan PC gaming.
  • Eerst voornamelijk SP games gespeeld, maar na een tijd begon de domme en voorspelbare AI mij te irriteren.
  • Vervolgens ben ik overgestapt naar MP gaming: Een nieuwe wereld ging voor mij open: eindelijk geen voorspelbare mede- en tegenstanders. Ik heb jaren UT en UT2K3 (en UT2K4 voor een korte periode) gespeeld maar op den duur had ik het wel gezien met sci-fi shooters.
  • Ben toen overgestapt naar MP gaming in WWII settings: RTCW:ET, CoD, CoD:UO en GermanFrontMod (CoD:UO mod) Maar na een tijd begon het chronisch gebrek aan teamplay mij ook te irriteren (ik heb CoD2 wel nog wel gekocht, maar ik heb nauwelijks MP gespeeld).
  • Ik ben daarna overgestapt op iets meer op teamplay gericht FPS: BF2 en de laatste maand enkel nog PoE2 (eindelijk een MP daadwerkelijk iets aan teamplay word gedaan)
Bij mij is het verzadigingsproces van PC gamen nog niet ingetreden.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15

Sagat

Is pappa x2!

Indy91 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:09:
Bij mij is het verzadigingsproces van PC gamen nog niet ingetreden.
Qua pc gamen bij mij wel......het lijkt wel of er alleen maar meer van dezelfde genres uitkomen. Orginele, verassende pc titels zou ik niet meer kunnen opnoemen. Volg het niews ook niet meer zo fanatiek als vroeger dus misschien zit het daar ook wel in.

Qua console gaming is het beter, het blijft gewoon heel gezellig om met zijn 2en of meer gezellig te gamen. Maar ook daar is de vernieuwing gewoon ver ver weg.

Ik hoop dat de Wii wat verandering gaat aanbrengen.......een beetje wat de DS voor de handhelds heeft gedaan.

En hoewel ik met tetris op de gameboy net zo veel lol heb als met Far Cry op de pc vind ik de grafishe ontwikkelen toch ook erg leuk, wat dat betreft zal ik uiteindelijk toch ook nog wel een 360/ps3 en een veel te dure (dx10) videokaart kopen.

anyways, te oud om te gamen no way, helemaal stoppen pas als ik wormenvoer ben. Maar ik denk dat je wel kan zeggen dat je hoe ouder je word, hoe minder je gamed.

Oh en natuurlijk nog een tip voor onze groep bored gamers. Het spel is nog niet uit (afaik) maar zal zeer leuk worden voor de fans van double dragon/golden axe. En heuse multiplayer side scrollings beat em up! Het is van de makers van alien hominid wat in zich zelf ook een heuse old school game is (met old school moeilijkheidsgraad!) Dit is de url. http://www.castlecrashers.com/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik heb t ook weinig games kunnen me meer boeien. Ik ben bijna 18..
normale fps zoals cod, brother in arms, moh kunnen mij niet boeien
Alleen halo in de fps boeit mij nog.
En Mmropg heb ik ook wel gzien dat is gewoon bagger.
Rpg's zijn nog wel leuk,. al komt er maar 1 goede in de 4 jaar ofzow.
Racing/sport games zijn af en toe leuk, voor afwisseling maar niet voor het "echte gamen"
Simulatie games heb ik nooit echt leuk gevonden.
Fighting games zijn vaak t zelfde maar er zijn af en toe wel een paar leuke(doa4,dbzbudokai3)
Adventure games zijn saai over t algemeen zelden komt er een leuke(conker bad fur day, Kameo)
Action games zijn saai over t algmeen met uitzondering op een aantal (ninja gaiden)
Rts is helemaal mijn genre alhoewel er veel bagger rts games uitkomen bijv act of war, Ao3 zijn er zeker gafe bij, lotr bfm, warcraft 3, c&c generals, empire earth 1-- ee2 had niet tzelfde sfeertje---.
Free roaming heb ik ook genoeg van :X wtf er komen nu 5 van die games er maand uit?? saints row,crackdown,just cause enz enz. Ik hou van linear verhaal lijn!!! screw Free roaming!! De nieuwe gta speel ik misschien hoogstens nog, alhoewel ik het na gta 3, gta vice city, gta sa toch wel gezien heb met gta vrijwel hetzelfde, hoeft niet iets slechts te betekenen iets goeds wat herhaalt word kan heel leuk zijn, maar ik vind het gewoon saai worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Reconhell op 03-10-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 23:32
Als je afvraagt of je te oud wordt voor games?
Ben je te oud voor games.

Das mijn idee.
Heeft overigens niets met te oud wezen te maken. Maar meer met het feit dat je verzadigd raakt. En wellicht van binnen ook wel aanvoelt dat je in de rest van je leven iets mist door al die uren achter de pc hangen.
Het wordt gewoon een soort moeten, gamen.
Laatst waren alle servers niet te bereiken van mijn favo game. Ik had ineens geen idee wat ik met die extra tijd moest doen.
Ben ik dan te oud? Nee, maar dergelijke vragen zijn een signaal.
Er zijn geen games die je leven completer maken dan dat het is.
Dat doe je toch echt alleen in de (voor de gamer wellicht saaie) echte wereld.

Hoewel ik wel iets begrijp van je punt. Er komen zoveel minder games uit als vroeger! games maken duurt nu zo lang dat jaar in jaar uit dezelfde games op de markt zijn en er weinig nieuws komt.

[ Voor 12% gewijzigd door hoeretoeter op 03-10-2006 12:13 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:55
't heeft weinig met leeftijd te maken, maar meer met game-moeheid. Als je al lang gamed kom je vanzelf op een gegeven moment hetzelfde tegen. En dan is het grafisch inderdaad indrukwekkender, maar toch is het meer van hetzelfde. Ik mis sowieso vaak de afwisseling in spellen. Bijvoorbeeld, rijden, varen, vliegen en vooral dingen doen die niet perse bij een missie horen. GTA blijft daarom altijd geweldig vind ik. Ondanks dat deze grafisch niet ZOVEEL voorstelde.

Maar als je het over 'een keer wat anders' hebt, dan moet je es een keer Lego Star Wars doen. Grafisch niks spectaculairs, gewoon verzorgd, maar super lache en super verslavend! Ik heb dat spel echt in 1 ruk uitgespeeld! Dat heb ik dus niet vaak gehad de laatste tijd. Doom 3, Quake IV en soortgelijke spellen zijn even leuk maar behalve onderling eigenlijk niet eens zoveel verschillend zijn de levels ook constand hetzelfde. Prey was dan iets beter daarin door de vernieuwende aspecten, maar ook op de lange termijn vond ik Prey saai worden.

Ik heb nog wel enigszins hoop voor Command & Conquer 3, Star Trek: Legacy en Test Drive: Unlimited (lijkt me echt gaaf, PC versie dan he!). Ben benieuwd. En waar ik echt niet meer op zit te wachten zijn spellen als Need for Speed: Carbon.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 05-06 14:13
Hmm ...toevallig. Zat 2 weken geleden met hetzelfde in mijn hoofd.

Ik ben 31 en ben 4 weken geleden weer vader geworden van 2 jongens ...en ik heb ook nog een dochter van bijna 2. Dus heb het erg druk ...en mijn vraag was toen eigenlijk ..."Heb ik hier nog wel tijd voor ...en ben ik er niet te oud voor".

De laatste tijd kan ik niet echt meer een game vinden waar ik mij elke avond weer op kan storten en level na level doorloop.

Het enige wat ik altijd trouw heb gespeeld en nog speel is Pro Evolution Soccer (voetbal = tijdloos) en Command & Conquer. Op deze spellen val ik toch altijd weer terug en worden ook geinstalleerd met een verse install alsof het MS Office is :).

Had een lange periode van Battlefield 2..het staat er nog op maar de drang om te spelen ben ik al een tijdje kwijt.

Kijk uit naar de volgende spellen: C&C TS3, BF 2142, UT2007, en ooit nog eens een goed Rally spel weer .

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87300

Mwah, te oud voor gamen?
Ik ben 32, getrouwd en drie kinderen. Wat mijn vrouw betreft, zij heeft vier kinderen.
Ook al ben ik op papier 32, volgens haar ben ik nog steeds de 18 niet gepasseerd.
"Het lichaam wordt oud, de geest moet jong blijven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

Mystikal

It never hurts to help!

Je bent niet te oud. Ik zelf ben 28 jaar. Maar ook ik heb periodes dat ik niet zoveel speel. Het meeste is al gezegd. Spellen die mij nog vastgrepen waren:
Red Alert 1 + 2, Farcy en heb ik mijn hoop gevestigd op Company of Heroes. Dat kan een topper worden. Ook spelen wij 2 a 3 keer per jaar een lannetje met z'n 8-en. Gewoon gezellig, maar na zo'n dag speel ik weer een week niet. Tis ook constant een kwestie van keuzes maken. Vroeger op school had ik alle tijd. Nu moet ik mijn tijd verdelen tussen werken, studie (HOFAM, post HBO), schrijven van een scriptie, vriendinnetje, vrienden en dit alles in 24 uur per dag... Maar goed, voor mij is het altijd weer lekker als afwisseling. Na een drukke dag/week werken even de virtuele wereld induiken en genieten van alles wat niet echt is, maar wel erg leuk.
Ik speel zelf ookal vanaf mijn 4e. Ben begonnen met een C64 voor 1000 gulden, toen Amiga, Pentium 233, AMD 850 en nu AMD 2000+. Het probleem is inderdaad dat er teveel spellen uitkomen en je snel weer iets anders nodig hebt... verveling slaat toe. Farcry is het enige spel dat ik al vanaf het begin online speel en nog steeds erg leuk is icm teamspeak en wat vrienden.
Maar zoals gezegd hoop ik dat company of heroes een nieuwe tijdperk kan inluiden...

Dus geniet van je (game)tijd!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 14:31

Dit kom ik ook nog te vaak tegen.
Zo nu en dan speel ik F.E.A.R. Combat nog, maar ook daar kom je van die schreeuwerige pubers tegen die de sfeer en de game verpesten. Af en toe lijkt het dan meer op een msn chat dan een 3D shooter.
Zelf heb ik heel veel Doom en Quake in LAN parties en online gespeeld.
Dat was echt super, geen gezeik en gezeur, gewoon lekker gamen.
Online vaak op dezelfde server, vooral Quake 3, en dan zat je op een gegeven moment toch met de vaste lui te gamen, dat was wel lekker.

Ze zouden die game browsers in de spellen moeten uitbreiden met de leeftijd of het type game dat je zoekt, lekker knallen met serieuse spelers of iets dergelijks.
Pagina: 1 2 Laatste