Toon posts:

het mooiste spelmoment dat je ooit hebt meegemaakt

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:25:[...]
inderdaad veel oude spellen gaven je een beter gevoel dan de spellen van nu hoe dat komt geen idee :/
Dat komt omdat er tegenwoordig alleen nog maar wordt gekeken naar graphics, niet naar gameplay.

Maar gelukkig is Nintendo dat patroon aan het doorbreken met de DS en Wii :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. nog wat meer uit de oude doos dan maar:

Mario 2 (Nes) uitgespeeld - was het eerste echte spel wat ik uitspeelde.
Chip 'n Dales (Nes) - een van de leukere spellen op de nes imo. Hoe verder je kwam, hoe cooler het werd. Uiteindelijk toch nog uitgespeeld. Gaf wel een kick :D
Oberon (MSX) uitgespeeld - wat een doolhof zeg.
XWing Alliance (PC) - de cutscene waarbij je zag hoe je homestation werd ingenomen door de Empire en hoe je vervolgens werd gerecruteerd bij de Rebellion.
Diablo1 (PC) - 's nacht door die toch al donkere dungeons met het gegil van die demons (vooral als ze dood gingen)
Road Fighter (MSX) uitgespeeld, ik moest en zou dat spelletje uitspelen. Kostte me nogal wat moeite.

Meer recent:
No One Lives Forever 1 (PC) - er leek geen eind aan te komen aan dat spel. Met een beetje onverwachte draai aan het eind. Een van de betere speelervaringen vind ik.
World of Warcraft - eerste keer Ragnaros down en eerste keer Razorgore down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daadwerkelijk LANDEN met Retal (Retaliator, F15/16 simulator voor de 286)
heb jij dat ding aan de grond kunnen krijgen _/-\o_ hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Toen ik in een van m'n eerste gekochte spellen (Silent Thunder) doorkreeg dat wanneer er "Locked" stond, dat niet "Op slot" betekende... Voor ik dat doorkreeg heb ik echt úúúren rondgevlogen door met enkel m'n mitrailleur proberen van alles kapot te schieten... :')

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:59:
Empire Earth.... geweldig spel.

Toen we nog jong waren wisten we niet wat Teamspeak was ofzo dus wij aan de telefoon. Echt uren aan de telefoon gezeten zonder dat we het wisten. Van oh hoe heb jij dat gedaan?! dit en dat... dan uur niks zeggen via de telefoon (nog aan de lijn) en dan van: waar ben je nu? En zo de heletijd door..... Geweldige tijd :) (eerste maand 500 gulden telefoonkosten wel :'( :D )
ik heb daar ook leuke dingen bij meegemaakt. Gingen we et spel spelen via lan, ik was nog totale noob de rest allemaal uberpro. Ik zat wat schepen te pompen, op et laatst 200 gallioenen ofzo, komt er een maat van me met van die nucliear bombors. BAM hele vloot in 1 klap naar de klote :P ze lachten me allemaal vierkant uit gheheh

Oja over dat preview filmpje van homeworld 1, dat nummer is ook gebruikt in 1 van tiesto's "creaties" en komt origineel van Tchaikovsky. Ben helemaal geen klassieke muziek man, geef mij maar lekkere club/trance/dance/techno maar dit nummer is echt geniaal.
MeNTaL_TO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:50:
[...]

Pardon?
http://en.wikipedia.org/wiki/Adagio_for_strings

[...]

Het uitspelen van Monkey Island 1, nog tijden voor je internet had en dus niet even na kon vragen bij iemand hoe je verder moest.
Heb de cd versie nog liggen die je kreeg bij de creative sb16 cd kit (geloof iets van 1299 gulden toendertijd), kreeg je 10 cd's bij. Monkey Island met cd geluid en Monkey Island 2 interface (256 hele kleuren).
Verder dat gevoel eigenlijk nooit gehad, krijg af en toe nog wel het gevoel van sooo dit speelt heerlijk, MLB 2006 the show op de psp had dat bijvoorbeeld, helaas is de 2007 versie weer bar slecht en kan ik mlb 2k7 niet spelen op de 360 vanwege een regiolock.
o nou ik dacht dus echt dat et van die Tchaikovsky was :P nouja zie je meteen hoever mijn muziekale kennis rijkt ;p

[ Voor 29% gewijzigd door Proqzor op 21-05-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste: als klein klein klein CoZ'je . onder de 10 jaar . al een aantal sierra spellen gedaan en toen Leissure suit larry 1 land of the lounge lizards .. het begon al met de 18+ code kraken :') .. en toen ik er in was zag ik af en toe een autotje langskomen .. een klein beetje frogger gevoel kwam boven en ik vroeg me af of je behalve naar links en naar rechts ook naar beneden kon lopen

*splut* .. game over bericht .. :o :( :'( .. waaaaaa

om paar seconden later te zien dat rondom je lijk de weg in een liftje verander o.i.d. .. en je naar beneden gedropt wordt, er een ander lichaam onder je hoofd geschroefd wordt .. op de achtergrond allerlei andere sierra figuren langs ziet komen en je een berichtje krijgt van .. ok ok .. je bent niet dood . maar doe wel ff wat voorzichtiger :')

daaraan gerelateerd moment .. op het mbo , leraar weg .. larry opstarten in de klas (tja ..weet ook niet waarom) .. waarop de ene helft enthousiast uitroept .. LAAAAARRRRRYYYY .. alleen al bij het horen van de opening tune
en de andere helft vrolijk begint mee te fluiten

---------

7th guest .. een spel zoals phantasmagoria .. een van de eerste met videobeelden op een cd rom verwerkt in het spel.. was altijd al een creepy spel ..

totdat me ouders eens weg waren en ik de 'dark en gloomy' mode ontdekte .. ineens heb je dan geen kleur meer maar is alles blauw/grijs/zwart/wit

en zonder lichten aan , het heel spannend begon te worden om ineens zo'n schrik effect te krijgen bij een bepaalde gebeurtenis .. 8)7 :'( :o

--------

het bevredigende gevoel van het op 100% raken bij grand theft auto san andreas zonder cheats (ok ok , wel een keertje een heel veel minigun ammo exploit)
alleen dat werd snel gevolgd door het .. ja .. en nu ? .. oh .. niets * .. :o - gevoel :'(

(* zo krijg je een tank en een hydra bij je moeders huis, maar alle missies zijn gedaan , de rondlopende bende luitjes zijn op dat moment al zoooo simpel voor je .. en met alleen maar politie/leger om je te vermaken houdt het ook snel op ...maargoed .. laat maar)

--------
to be continued ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0X55AA schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:01:
Zonder enige twijfel:

Mafia - The city of lost heaven

Het introfilmpje is gewoon prachtig, verhaallijn is enorm sterk, ieder tussenfilmpje is prachtig, het eindfilmpje is enorm verrassend, etc...

Het begin, dat je met die taxi door de stad moet scheuren terwijl je wordt achtervolgd door een rivaliserende bende, de missie bij het tankstation die niet wil betalen, het hele wiskey-gedoe, ....

Tijd om het nog eens uit de kast te halen :)
Shit zeg, wat krijg ik weer zin in dat spel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Americas army, map SF hospital.
Ik speel als ambush (met de bedoeling om een zgn. VIP van andere team uit te schakelen), lig op een dakje met goed uitzicht. Ik zie voor mijn ogen mijn hele team uitgevaagd worden. Iedereen behalve ik was dood, en het volledige andere team leefde nog (12 man per team).
Ik zie een aantal mensen lopen (3/4 ofzo), en schiet ze allemaal met silencer op geweer neer. Single shot ownt :P

Daarna gebeurt er een tijdje niks, maar de adrenaline loopt nog steeds. Dan komen er 3 man door de deur achter me, tegelijk, en met de silencer er ondertussen af schiet ik die op full-auto met 1 magazijn neer. Een paar sec. later komen er weer 4 man aan, en die schiet ik ook zo omver. Nog maar 2 man over. Ik ga weer rustig op mijn dakje liggen, met de deur weer dicht zodat ik die kan horen openen.
En een minuut later komen de laatste 2 dan ook weer een poging wagen, maar ondanks een flashbang en een poging me op te blazen met een granaat, ga ik nog niet dood, en schiet ik de laatste 2 ook neer met mijn geweer.

Dat was toch wel ff spannend, en kreeg van mijn team (11 spectators die alleen maar naar mij kunnen kijken) nu ook te horen dat ze op het puntje van hun stoel hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 14:40
Denk dat het spel met Max Payne toch wel het mooiste moment heb meegemaakt. Vond die stukjes over zijn doodgeschoten vrouw en dergelijke gaaf.... spel wel heel erg veel gespeeld. zelfde caliber als Fahrenheit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eindfilmpje van Metal Gear Solid 1 op de PS1.
Geweldig spel, ging er helemaal in op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:10
Het uitspelen van LBA (Little Big Adventure), na eindelijk Dr. Funfrog verslagen te hebben. :)
het is al jaren geleden, maar nog steeds een van de mooiste spelletjes (naar mijn mening).
Verder speel ik eigenlijk nooit iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m.lammers schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:03:
Denk dat het spel met Max Payne toch wel het mooiste moment heb meegemaakt. Vond die stukjes over zijn doodgeschoten vrouw en dergelijke gaaf.... spel wel heel erg veel gespeeld. zelfde caliber als Fahrenheit
spel was zowel grafish als speelbaarheid zijn tijd aardig vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik was het bijna vergeten, maar ik had ook een mooi game moment toen ik Super Mario Land 1 op de gameboy voor het eerst uitspeelde. Geweldig gevoel toen ik Tatanga verslagen had :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

Na ruim 250uur gameplay uitgespeeld, wat een gameplay, diepgang en verhaallijn had die game zeg. Zelfde geldt voor eigenlijk alle games uit deze serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Mathizsias op 21-05-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hmm, nu ik zo verder nadenk was SOF2 ook wel gaaf. Vooral op een Random Junglemap toen ik het vertrouwen had gewonnen van alle teamgenoten in een CTF spelletje. Hele team (15-man) in de middelste vallei opgesteld verdekt en met hold fire en daarna allemaal tegelijk laten aanvallen. Vijand overrompeld en vlag veroverd. Helaas had iemand het vijandelijke team ingelicht dat ik de leider was dus stierf ik daarna gemiddeld iedere 10 seconden in 10 tegen 1 gevechten....snik.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 18:39
Zonder enige twijfel:

Idem! _/-\o_ Alleen ik vond het mooiste spelmoment het gedeelte waar ik die race eindelijk won, daar had ik minstens een maand over gedaan. :P

En Banjo Tooie was ook echt te gek 8)

[ Voor 6% gewijzigd door michel1991 op 21-05-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 22:52
Mijn mooiste moment was met Battlefield 1924.
Tijdens de finale van de Best of Benelux 2003, toen ik met een engineer kit 3 gasten achter elkaar neer legde waaronder 1 tank (met mines) 1 infanterie met engineer gun en nog 1 infanterie met mijn handgun.

Toevallig was dat moment net op de beamer waardoor iedereen begon te klappen die in de zaal aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02

Just_I

What did you just say?

Mijn mooiste moment is een race in Gran Turismo 4, een driving mission, weet niet meer welke. Ik weet nog wel datik een groot aantal pogingen over heb gedaan om deze te halen.
In de laatste ronde lag ik tweede en op het laatste stuk voor de finish was ik net iets sneller dan de nummer één. Dus ik naar de auto toegereden, ernaast, maar de finish kwam toch akelig dichtbij. Verolgens gaan we zij aan zij over de finish en ik zag dat ik eerste was geworden met één duizendste van een seconden verschil :*) .

Overigens ook wel een mooi moment om voor het eerst UT2k3 uit te spelen, winnen van Malcolm in een One-on-One Deathmeatch (dacht ik). En dan daarna dat filmpje erna, geweldig.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het uitgebreid plannen van je aanval in Rainbow Six en dan zien dat alles ook perfect verloopt! :*)

Carmageddon spelen terwijl je ouders het verboden hadden door het stiekem in een of andere vage directory te instelleren totdat pa een keer achter je staat en zegt: "zo dat ziet er leuk uit, gelukkig is je moeder weg, sluit op tijd af" hehe :P

De intro van Fallout + verder de gehele game en deel 2. Perfecte game met messcherpe en humorvolle dialogen en een sterk verhaal. Was altijd moeilijk om weer op tijd in bed te liggen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
Beste spelmoment moet toch wel Dune2 zijn geweest, waarbij ik het spel samen met een vriendje (ik had nog geen pc) heb uitgespeeld met Harkonen en Atraides (o.i.d.). In mijn beleving hebben we nachten lang gespeeld om het uiteindelijke doel te halen. Er is daarna geen opvolger geweest waar ik zoveel plezier aan heb beleefd.

Ook heb ik goede spelervaringen gehad aan RTCW en RTCW:ET waarbij we tot laat in de nacht doorspeelden op public servers. Heb hierna nog wat online games geprobeerd maar niets kan aan deze games tippen. Mijn hoop gaat uit naar Enemy Territory Quakewars, dat deze net zoveel plezier gaat brengen als boven genoemde games. Ben eigenlijk bang dat dit niet meer zal gebeuren....

Daarnaast kan ik Dracula nog herinderen. Een game in dos met eenvoudige commando's, waarbij je allerlei raadsels moet oplossen. Dit heeft ook heel wat tijd gekost, maar veel plezier opgeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dune 2 schijnt nogal populair te zijn als het gaat om coole spelmomenten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 23:40
Kippevelmoment n°1:

allereerste spel dat ik zag met 3D accelleratie:
Unreal op een Pentium 200 met een VoodooII.

De scène waar al de lichten plots uitspringen en er een of andere alien in je nek springt.

Ik had toen al redelijk wat spellen gespeeld (Duke Nukem, etc...) maar die eerst échte 3D ervaring is steeds bijgebleven.

[ Voor 28% gewijzigd door needless to say op 21-05-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verslaan van de sword master bij Monkey Island 1. Lekker elkaar vervloeken. Sowiso een geweldige game serie en met name deel 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Zonder twijfel voor mij een multiplayer game. Een jaartje terug op een LAN-Party... UT2004, Bombing Run, ca. 18 man. Een potje dat zó enorm gelijk opging met teveel last second saves om op te noemen. De game duurde uit eindelijk 1 uur en 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier moet ik ook wat plaatsen.

Micro machines en Micro machines 2
de demo en volledige spel, zoveel lol beleefd toen ik gelijk was aan mijn broer, met zijn 2en op 1 toetsenbord. geweldig was dat... vooral toen we vlak voor de finish tegen elkaar botsten en ik tegen een biljartbal knal en van de tafel val...

Loom

Voor het eerst hoorde ik iemand in een spel met een echte stem. Ik vond het toendertijd een moeilijk spel. Bleef hangen bij die vent met zijn schapen.. spelen door noten te spelen op een stok. Was wel de ultieme Sound blaster ervaring

Samen met Monkey island 2 trouwens. De muziek die je hoorde, de cd versie had echte cd muziek!

Conflict freespace
De intro gaf me kippevel, ik wilde echt meevechten en dat spel heb ik wel meerdere keren uitgespeeld. En op dat moment dat je in het spel ineens te horen krijgt dat er vijanden zijn, onbekend en dan blijken er ineens aliens te zijn. dat moment was echt SUBLIEM!!
Waren er maar meer van zulke spelmomenten.

ERIKvanPAASSEN doet me ook aan iets denken,
nog niet zo lang geleden in BF2142, we hadden de grootste moeite de titan te verdedigen, met een aantal vrienden op xfire, en ons schild was dan ook al snel kapot. Toen onze titan al bijna vernietigd was kregen we hun schild kapot en daarna giung het hard. met nog 1 laatst streepje en onze core bijna vernietigd kregen we toch nog hun titan kapot. De reactie van iedereen over xfire was geweldig. daar kreeg je echt een kick van.
....

ps Half life niet vergeten natuurlijk... uniek in zijn soort!! het moment dat je door een ventilatie schacht kruipt en deze ineens naar beneden stort... staat er ineens een grote alien voor je... of was dat in de demo? evengoed HL1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 10:02
needless to say schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:32:
De scène waar al de lichten plots uitspringen en er een of andere alien in je nek springt.

Ik had toen al redelijk wat spellen gespeeld (Duke Nukem, etc...) maar die eerst échte 3D ervaring is steeds bijgebleven.
Nu je het zegt :-) kameraad van mij had toen idd ook één van de snellere pc's van toen en ook unreal verslaafd! we hadden een beamer op de computer aangesloten op een grote zolder zonder licht met een zware geluidsinstallatie in surround opstelling

idd creepy momenten mee gemaakt :D tevens onder het genot van een lekker koud biertje doet ook wonderen op zulke momenten ;-)

en btw, dune2 idd meesterlijk spel :D

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:23

YellowCube

Wait...what?

het spel MDK vond ik echt geweldig, alleen jammer dat er maar zo weinig levels waren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 21:28
lekker actief topic dit. Bijna meer posts dan je kunt lezen in dezelfde tijd. :P

Ik bedacht me net nog een mooi moment:
In Orbiter 2006, vanaf de aarde opstijgen tot een baan om de aarde, en dan het ISS inhalen en uiteindelijk docken. Man wat is dat moeilijk. Maar o zo vet als je het dan eindelijk hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:11
HTT-Thalan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:48:
Ik heb dat regelmatig, als ik goed wakker (red bull, red :')) achter mijn desktop zit, en CSS Gungame speel... als je dan in 1 ronde 10 man achter elkaar een headshot geeft en dus na 1 ronde al op level 10 + een UMP zit :P

Dat vind ik heerlijk om te doen, al zullen misschien weinig mensen de GunGame mod kennen :P
Gungame ken ik 8)

Op een gegeven moment stond ik gedeeld 1ste en moet je alleen nog maar iemand killen met een nade. Heel het lvl doorsneaken en ik was als laatst over van de t's. Je ziet in je ooghoek 2 t's lopen en je gooit die nade naar hun toe :o Allebie dood en je hebt gewonnen. Heerlijk moment.

Ik denk ook altijd terug aan de tijd toen ik nog Halo1PC online speelde. Dat we een clan versloegen die echt onverslaanbaar was. We werden constant gekilled, maar toch wisten we 2 keer hun flag te capturen. En in de laatste minuten zweten als een gek om de 2-1 voorsprong te behouden. En dan in de laatste sec hoor je heel je team door het lint gaan op teamspeak :D

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

YellowCube schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:45:
het spel MDK vond ik echt geweldig, alleen jammer dat er maar zo weinig levels waren.
Dat was idd een zeer machtig spel (deel 2 ook trouwens), eigenlijk moeten ze meer remakes van oude games doen (wing commander bijvoorbeeld). "Ze" doen dat ook massaal bij films, dus waarom niet bij games?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh ..wat me ook nog te binnenschiet

multiplayer

- Worms , met vrienden .. geweldig .. wat een lol .. vooral als je elkaar na verloop van tijd begint te beinvloeden door erg lang te doen over het wisselen van plek , per ongeluk op spatie drukken tijdens het wisselen enzenzenz
- bomberman . ook al zoiets .. uberhaubt al leuk .. maar ook van die beinvloed momenten .. 4 knoppen ingedrukt houden net nadat de ander een bom gelegd heeft waardoor zijn toetsen niet meer werken .. (A) e.d.
- mini lanparty , met twee computers en een serieel kabeltje - pre internet tijd, met bijvoorbeeld DN3d .. jemig wat lachen.. . (vooral met de .. 'niet' afkijken waar de ander is momenten )
- gta1 met serieel kabetje .. heeeeerlijk

goed idee geef ik mezelf op dit moment eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58

Royz

Kleurenblind!!

Unreal Tournament clan wars. Wat een prachtige tijd! Instagib ownage! >:)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanbrenk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:11
Resident evil. Als je voor het eerst meemaakt dat er een hond door de ruit komt springen.

e6750@3,2GHz, asus P5B,2 Gb@800MHz MSI3850@790-1039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jvanbrenk schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:59:
Resident evil. Als je voor het eerst meemaakt dat er een hond door de ruit komt springen.
de schrik effecten van de resident evil reeks zijn gewoon fantastish _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30
Mijn moment dat zal het eerst bij UNREAL zijn geweest ..

Dat water en die levels........

Had echt zo iets van WAUW!! en ondertussen afgeknalt worden door een monster omdat je vergeten was dat het een Shooter was, en je meer bezig was met het bekijken van de levels .....
Wat een mooie tijd.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 15:19
Was voor mij toch wel Tombraider 1, vooral het level waarin die T-Rex ineens komt aanstormen!

Kippevel moment >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 22:59
Ik vergeet nooit meer Worms op een LAN-Party. Op een gegeven moment schiet iemand een raket die door de wind terugkomt op zijn eigen mannetje, maar bij worms ziet eerst degene die schiet wat er gebeurt, en daarna word het over LAN verstuurt.

Dat leverde dus een hele rare situatie op: Je hoorde eerst die gozer keihard roepen, "KUT, NEEEEEE!!!", paar seconden stilte, en toen barstte de hele zaal tegelijk in lachten uit.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ravw schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:29:
Mijn moment dat zal het eerst bij UNREAL zijn geweest ..

Dat water en die levels........

Had echt zo iets van WAUW!! en ondertussen afgeknalt worden door een monster omdat je vergeten was dat het een Shooter was, en je meer bezig was met het bekijken van de levels .....
Wat een mooie tijd.
inderdaad, vooral als je voor het eerst het ruimteschip uitkomt, daar was maar 1 woord voor: WOW!!!.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

1. Het begin van Half life 1 in de testchamber: Wat.. doe ik iets fout..? /me Ik heb geherstart
  2. Medal of honor: In de map remagen meerdere keren in wars vanuit de kerktoren met de garand alle zes de tegenstanders met een headshot omgelegd, voordat mijn teamgenoten er ook maar aan toe kwamen.
  3. Operation Flashpoint: Toen het me eindelijk lukte in de missie (lone wolf??) in mijn eentje over een vlakte van bos tot bos te rennen, achtervolgt door de commies. (om uiteindelijk in de handen van de resistance te vallen)
  4. Half-life 2: Ravensholm = Kippevel
  5. Eve of Destruction: mijn eerste indruk met de map "we were soldiers". Volle bak op de server met een fantastische strijd.
  6. Battlefield Vietnam: Alle momenten in de MIG
  7. Larry: Eerste game ervaringen..zoals in dit topic al eerder gezegd. Zonder cheats, zonder walthroughs deze game proberen uit te spelen. "undress strip"
  8. Red Orchestra: Mijn eerste flat out artillery barrage in de (custom) map "Snowy Forrest"
  9. Sudden Strike: Fantastische game(ervaring), met name het eerste deel.
  10. Far Cry: De frisse indruk die dit spel geeft als je het voor het eerst opstart. Super sfeer!!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:39:
Loom

Voor het eerst hoorde ik iemand in een spel met een echte stem. Ik vond het toendertijd een moeilijk spel. Bleef hangen bij die vent met zijn schapen.. spelen door noten te spelen op een stok. Was wel de ultieme Sound blaster ervaring
Loom was voor mij ook één van de beste spellen op de 286. Ik had geen geluidskaart, maar ook door de PC speaker klonk het nog best redelijk (ten opzichte van andere games uit die tijd). De plaatjes waren zo verschrikkelijk mooi, en het verhaal zat zo goed in elkaar. Het einde was heel erg mooi, ik zat met tranen in m'n ogen te kijken toen die zwanen wegvlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer dat ik de trial van Age of Empires vond op mijn Windows 95 cd. Wow wat vond ik dat toen een tof spel. Het eerste 'echte' spel dat ik ooit gespeeld heb geloof ik, daarvoor was het alleen commander keen, duke nukem, etc.

Mijn 2e mooiste spelmoment was geloof ik toen we Age of Empires tegen elkaar konden spelen met behulp van een nul-poort / seriele kabel :D

De eerste keer dat ik Far-Cry had opgestart was ik ook wel onder de indruk geloof ik.
En F.E.A.R was het eerste spel waarbij ik echt bang was (niet om 2 uur 's nachts spelen als je alleen thuis bent :P)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:15

DaWaN

'r you wicked ??

Ik weet nog wel dat ik Driver voor de PSone helemaal geweldig vond :) Ben altijd fan gebleven van Reflections, ik vond Driv3r ook best leuk m.u.v. de schietstukken erin..

Ook de eerste keer dat ik GTA III speelde was heerlijk :)

Wat ik nog meer erg gaaf vond was Gran Turismo, dat tunen en dingen kopen was echt geweldig _/-\o_

Voor de rest ? Ik heb ook altijd van BF1942 + DesertCombat en Eve of destruction genoten, waren erg leuk online (in die tijd hadden wij net ADSL gekregen ;) )

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

- StarCraft: de eerste game die ik écht heb gespeeld. Als 12-jarig Angeloonietje na veel pijn en moeite met niet werkende exemplaren, eindelijk aan spelen toekomen en dan die introfilm zien, en die tussenfilmpjes, en die eindfilmpjes! :o Dat was zo mooi voor die tijd 8)

- Diablo II: na veel angst eindelijk uit durven spelen samen met een vriend van me, was toen 14 denk ik. Ik denk dat we ongeveer een uur bezig zijn geweest om Diablo te verslaan, telkens healen e.d. in de town. Maar toen hij eenmaal dood was.. We hebben echt gejuicht :D

- Halo: Combat Evolved: de landing op Halo _O_ Geweldige kleurenpracht en omgeving, fantastisch begin van het spel :)

- Medal of Honor: Een killingspree van 34 kills halen zonder ook maar 1x dood te gaan _O_ Map was Omaha beach.

- Medal of Honor: In een game was eens een sniper aanwezig die gelijkwaardig aan mij was, en constant maakten we elkaar af, we lieten anderen lopen om elkaar maar af te schieten. Ik onderin als Ally en hij boven bij de bunkers op Omaha. Fantastisch gevecht gehad wat ik uiteindelijk nipt won, maar damn wat was dat spannend _O_

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:53
Indiana Jones : Fate of Atlantis

gewoon lekker klik adventure met diverse verhaallooplijnen wist niet eens dat dat kon in 1 spel :-)
heb er maanden over gedaan om het uit te spelen.*nurabsal*geweldig.

en swotl(secret weapons of the luftwaffe)

m'n eerste flightsim echt vond het zo overdonderend mooi voor de tijd
de graphs en de gameplay vooral de b17 met meerde gunpoints echt zo gaaf.
mocht vaak niet spelen van me broer(was pc van hem toen en ik was heel stuk jonger)
toch stiekem spelen als niemand er was :P the good old days.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Cliché, maar Half-Life 2 was voor mij echt indrukwekkend.

Daar wil ik Dune2 aan toevoegen! Met vriendje van mij dagen achter de pc,... HARKONEN UNIT, APROACHING!

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Ook een wauw moment voor mij was voor het eerst in de grotten aankomen in Gears of war in act 3. Ik had toen echt iets van wauw vwat een sfeer helemaal bij de gele lava gedeeltes. T'ziet er waanzinnig mooi uit.

En heel goldeneye op de N64. Dat was het eerste first person shooter spel dat gewoon uitstekend te spelen was op een console en machtig mooie graphics had voor die tijd. Dat spel heb ik echt jaren gespeelt met vrienden want ook de multiplayer was top.

[ Voor 37% gewijzigd door Kaasje123 op 21-05-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46

Snippertje

Light up your life

Resident Evil niet durfen spelen :P Vond het toen echt eng :D

Daarbij Pokemon blue voor het eerst spelen. Ik mocht toen op de gameboy van een vriend van mij, maar niet saven. Ik vond het spel zo goed dat ik op SINTERKLAASAVOND 3 uur heb gespeeld, maar toen zei mijn moeder dat ik toch echt moest stoppen en want deed ik... Ik savede :P Vriend volgende dag heel erg pissed... :( :D

Overigens was Mafia ook geweldig! Was het eerste spel dat ik speelde op toendertijd mijn eerste eigen computer.

Daarnaast ET, 3 jaar online gespeeld en het eerste spel waar ik online ook echt goed in was.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Tasma schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:47:
Voor de ouderen onder ons, of de sinds jong game verslaafden (zoals mijzelf)

Daadwerkelijk LANDEN met Retal (Retaliator, F15/16 simulator voor de 286)
Yeah right :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Aan Rise of the triade, decent en jaren later Carmagedon II (een vond ik onprettigre rondrijden als 2)

Bergen met FPS,..maar daar schiet je je op een gegeven moment ook als zoete koek door heen.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 16:27
Man ik heb er tig en de mooisten zijn voor mij toch de oudsten en dat is voor op de pc dus Commander Keen (alle zes uitgespeeld, sommige meerdere keren, Keen Dreams niet uitgespeeld)
Mooiste moment van dat spel was denk ik in Keen 5 (of toch zes? ze waren sowieso omgedraaid geloof ik) dat ik door een muur sprong en wat heen en weer botste en toen uitkwam bij het intergalactic alphabet...man wat was ik toen blij :D

En Bubble Bobble...het eerste "multiplayer" spel voor mij, samen met een vriend op één toetsenbord, hij rechts en ik links, kijkend op een EGA monitor en spelen, spelen, spelen.

Die reis door de levels net zo vaak doen totdat we voor alle 100 levels exact wisten waar we moesten staan en wat we moesten doen.
Die mega diamanten, mega taarten en bonus levels...wat was dat ontzettend cool zeg. :)

Echt een super gaming herinnering voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerste en beste wow moment op de PC ,had ik met Doom en dan vooral met het level met de Cyberdemon en de eindboss de spider mastermind.

Geweldig was dat als een haas rennen voor die 2 mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Privateer, zelf de map op papier maken zodat ik lekker snel kon plotten.

Freelancer, omdat het terug bracht bij Privateer.

Gunship 2000, eerste spel waar ik de savegames gehacked had ( mezelf demoten zodat ik door kon vliegen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:38
Intro filmpje van Z (of was het Z: Steel Soldiers :?). _O_
En wat een vervelend spel om te spelen was dat zeg! Heb hem dus ook niet uit kunnen/willen spelen :p

[ Voor 16% gewijzigd door edie op 21-05-2007 17:34 ]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik 13 was ofzo speelde ik Metal Gear Solid voor het eerst uit, bij de aftiteling moest ik een aantal traantjes laten ;(...

Dat was de eerste en enige keer dat ik om een game moest huilen :P. Vond het zo'n mooi einde en jammer dat ik hem had uitgespeeld denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Outcast eindelijk uitspelen en alle subquests gehaald(nouja bijna alle :) ) . Qua beleving en cinematische game ervaring staat die nog wel op 1. Er zijn namelijk nog meer momenten in outcast. Bijvoorbeeld voor de eerste keer Okriana binnenlopen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Lipton16 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:38:
Hidden & Dangerous nadat het geinstalleerd was, wat een uber sfeer hing in dat spel, geweldig!
Inderdaad. De sfeer is geweldig en heb spel bijna in een weekend uitgespeeld. De vrijheid en opbouw is geweldig en als je op laatst met al je maten alle levels hebt gehaald is erg tof.

Verder:
Delta Force landwarrior online in een squad. king of the hill, met je teammates steeds de tegenpartij verslaan en zorgen dat ze geen stap verder komen doordat je op een dusdanig goede plek bent (achter een heuvel steeds heen en weer bewegen en schieten).
En het geluid als je grenaten door de ramen gooit is super gaaf! En dan zien staan dat je er 3 in het gebouw gekilled hebt. lol.

FlightSimulator 2004:
Voor het eerst alles goed ingevoerd in je FMC en dan ook nog een volledige catIII landing maken in volle mist met je LevelD!!

[ Voor 48% gewijzigd door JohnB op 21-05-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30
Zijn hier nog mensen te vinden die de eerste echte films in de game nog kan herinneren ... WINGCOMMANDER...

mmm voor zijn tijd was het echt super ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34

M2M

medicijnman

FEAR uitspelen... op moeilijkst, (vooral die half onzichtbare springende spiderman achtige beesten die je af en toe tegen kwam, terwijl je bullettime op is... en maar maaien met die gun), of helemaal in het begin als je een grote plank voor je hoofd krijgt... pfff

Farcry uitspelen... ook heerlijk, door de beestenvallei heen komen viel best tegen

cnc red alert 1 uitspelen, nostalgie, tja het is gewoon heerlijk om met een heel LEGER tanks het zuiden van engeland binnen te vallen

max payne 1 uitspelen... de laatste poppetjes boven op die toren waren lastig, zelfs met bullet time

aardig wat momenten met ES4: oblivion, F5 doet het heel goed

heel erg veel lol met BF2, maar dat kun je niet echt uitspelen denk ik,

Unreal 2 in het begin met al die kleine beesten... pfff aardig wat keren half dood geschrokken en bijna die linker muis knop door de tafel gedrukt

oow ja, niet te vergeten, de HL series en HALO uitspelen was ook wel gaaf

doom 3 natuurlijk, heerlijk bibberen in de gangetjes

cod 2... chaos

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 21-05-2007 18:22 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Counter-Strike wars, wat een tijden waren dat, opzich redelijk veel gewonnen met een leuk team.

Meeste mensen spreken elkaar nog wel regelmatig, niet meer ingame maar gewoon buiten de game. Immers zijn we allemaal gestopt :9

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer86
  • Laatst online: 00:05

Razer86

Hmm....

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:33:
Toen ik 13 was ofzo speelde ik Metal Gear Solid voor het eerst uit, bij de aftiteling moest ik een aantal traantjes laten ;(...

Dat was de eerste en enige keer dat ik om een game moest huilen :P. Vond het zo'n mooi einde en jammer dat ik hem had uitgespeeld denk ik :D
Ik sluit me hierbij aan, wat was dit een spel, mooie verhaallijn, spannende gevechten(vooral het snipen tegen sniper wolf was prachtig)

Verder vond ik het geweldig toen ik alle licences had voor Gran Turismo 1 en eindelijk de moeilijkere races kon gaan doen.
Mooie tijden gehad met de PSX...

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 05:34

d0s

sssst

Zijn er meerdere...

Natuurlijk cliche, maar het gevoel wat ik bij het spelen van half-life kreeg heb ik daarna nooit meer bij een spel ervaren.. de sfeer, de chapters en het gevoel daarbij (''forget about freeman'') zijn echt geweldig..

MDK = qua graphics, originaliteit en voor de gameplay

de belangrijke clanwars met UT, dat je je echt al uren aan het voorbereiden was.. de eindeloze uren in de_dust met counterstrike..

SIN vond ik trouwens ook een erg gave game, had ook een topsfeertje :)

Owjah, drakan:the order of the flame die ik kreeg bij de aanschaf van mijn eerste Asus geforce256 kaart, dat was ook kippenvel, puur het voor het eerst opstarten van dat spel vanwege de sublieme graphics.. :D

[ Voor 17% gewijzigd door d0s op 21-05-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Een van mijn mooiste momenten was wel vroeger met starcraft, in een van die eerste missies. Ik speelde het bij een vriend, en we lokte plotseling per ongeluk een groepje zerglings achter ons aan, en die maakte een marine dood. AWwwwaaargghhuuhh, en het gruwelijke bloed erbij, we waren in shock :P.

En natuurlijk een van die filmpjes uit starcraft, in zo'n creepy ruimtestation, met een paar terrans. 'Got ya'r Zerg riggghht here!" om vervolgens door een hydralisk doorboord te worden, was ook echt super mooie kwaliteit beeld voor toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Mijn mooiste spelmomenten zijn eigenlijk twee
1. Samen met een vriend voor de Amiga dagenlang flightsims spelen. Weet niet meer welke het was, we speelden in Iraq (F/A-18 Interceptor, F29 Retaliator ofzo). Echt zo ongeloofelijk gaaf. Eentje die stuurde, de andere controle over de wapensystemen. Man, de goede oude tijden (~1992)

2. Ik heb de Warcraft III Collector's Edition gekocht en toen die grote doos aankwam, en ik de cinematics DVD in mijn player stopte en het intro van WC3 in al zijn DD5.1 glorie hoorde... :9~ ik smolt helemaal weg.

Dit waren de grootste, maar natuurlijk niet te vergeten Dune II, Red Alert (die we hebben gereserveerd en dagelijks naar de winkel renden of het al binnen was) en Doom 1 waarvoor mijn vader speciaal autoexec.bat/config.sys moest aanpassen zodat ie het eindelijk deed op de 386 SX pc.

De goeie oude tijden :'(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de mooiste is zeker de eindquest van de thievesguild in Oblivion. Hoe je daar sluipt door de sewers, daarna in grotten terecht komt en uiteindelijk mag lopen in het paleis. Gewoon om kriebelig van te worden! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaarch Amiga Stuntcar Racer met mijn zwager toen al "Online" racing met een null modem kabeltje gemaakt van drie tussen de amiga's losbungelende fietslamp kabeltjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

1. Ragnaros first kill (WoW)
2. Uitspelen van Atlantis (een Nederlandstalige game á la Myst)
3. WarCraft II spelen na echt een paar maanden gespaard te hebben voor het originele spel met mooie doos :9 Internet hadden we nog niet. (het was de eerste game die ik kocht)

Rank #1 worldwide staan bij C&C Renegade vond ik ook wel gaaf. :9
Afbeeldingslocatie: http://download.spekendorf.nl/promone.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door PromWarMachine op 21-05-2007 22:18 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Morax schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:50:
Ik vergeet nooit meer Worms op een LAN-Party. Op een gegeven moment schiet iemand een raket die door de wind terugkomt op zijn eigen mannetje, maar bij worms ziet eerst degene die schiet wat er gebeurt, en daarna word het over LAN verstuurt.

Dat leverde dus een hele rare situatie op: Je hoorde eerst die gozer keihard roepen, "KUT, NEEEEEE!!!", paar seconden stilte, en toen barstte de hele zaal tegelijk in lachten uit.
ZOOOOOOOO herkenbaar :D. De delay op zich levert al hilariteit op doorheen de hele zaal, maar het zijn vooral de custom stemmetjes die het afmaken. De "I WILL GET YOU! PREPARE TO DIE" piepstemmetjes die doorheen de zaal schallen, tot grote ergernis van de CS-spelers O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:33:

Oeuw, ja dat moment van uitspelen van Metal gear solid O+ :) Heeeeerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

T4F.nl_Muad schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:46:
Mijn mooiste moment kwam na het spelen van 8 uur BF2 (en geluid hard op 5.1 setje). Daarna even een terrasje pikken met vrienden. Man, overal hoorde ik choppers vliegen, tanks rijden, mensen om medics roepen en APC's vuren.....
Heheh, krijg nu een kleine flashback:

Avond, nacht en ochtend achter elkaar Soldier of Fortune 2 deathmatch gespeeld.
Vervolgens sigaretten halen bij de snackbar.

Veel mensen keken me raar aan wanneer ik om de hoek kwam "strafen", en weer terugdook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Operation Flashpoint tot een goed einde brengen, kijk uit naar nr 2 , niet die van Bohemia maar van Codemasters.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:05
Het eind van Planescape Torment, beter kan het niet.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 21:45
Van een Commodore 128 groenbeeld naar een Amiga 500 met alles in kleur en prachtig geluid met het spel: Shadow of the Beast.
Toen ik dat voor het eerst zag, heb ik toch ook even zitten kijken.

Zelfde met Turok en de eerste Monster 3D kaart van 3DFX.
Wat een heerlijk beeld, en toen liep dat nog soepel.

En zoals eerder genoemd: de eerste keer Unreal opstarten, dat zag er ook ontzettend vet uit.

Eerste worden bij een stevig potje online Quake 2 of Quake 3 DM is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:33
Delta (C64):

Alle kids in de buurt waren bezig met dat spel en dan als enige het spel uitspelen was een grote overwinning.

Gianna Sisters (C64):

Waanzinnig spel en dan na weken proberen eindelijk uitspelen.

Zack MacCrakken (C64):

Tot frustraties toe proberen dat spel uit te spelen. Ik was toen nog vrij jong en de Engels ging me nog niet zo goed af. Van mijn zakgeld een engels tijdschrift gekocht met een walkthorugh en toen lukte het nog niet. Hoe het afloopt is nog steeds een raadsel.

Soldiers of Fortune (PC):

Dagen achter elkaar lekker raggen in Barn

[ Voor 33% gewijzigd door politrix op 21-05-2007 22:43 ]

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Zonder enige twijfel:

Het introfilmpje is gewoon prachtig, verhaallijn is enorm sterk, ieder tussenfilmpje is prachtig, het eindfilmpje is enorm verrassend, etc...

Het begin, dat je met die taxi door de stad moet scheuren terwijl je wordt achtervolgd door een rivaliserende bende, de missie bij het tankstation die niet wil betalen, het hele wiskey-gedoe, ....

Tijd om het nog eens uit de kast te halen :)
Hier ga ik in mee :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

Koppensneller

winterrrrrr

Mijn recordsessie van 6,5 uur op Bridge met America's Army, de dag voor mijn eerste eindexamen. Met alle maten op Teamspeak, en spelen maar! Ik heb nog nooit zoveel gegamed als in de examenperiode, en ben er eigenlijk fluitend doorheen gekomen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Koppensneller op 21-05-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:25
Had samen een klasgenoot toen een 512Kb download en 128Kb/s upload ADSL / Kabel lijn net begon te komen voor het eerst GTA 2 gedaan en dan via multieplayer over het internet... We waren alletwee ongeveer even goed waardoor de scores er eigenlijk niet om deden en het was eigenlijk een test.

Op een gegeven moment begonnen we al het verkeer wat we konden vinden tegen elkaar aan te schuiven zodat je straten volgepropt kreeg met auto's, bussen en andere voertuigen (en ook wat tanks enzo). Dit deden wij vervolgens opblazen (wijzelf in het midden). De ontploffing was zo groot dat het scherm de eerste 5 min de ontploffing aan het opbouwen was en daarna ruim 15 min volledig wit was waarna daarna 10 a 15 min de ontploffing langzaam aan verdween...

De pc's die we gebruikten waren ook niet een van de snelsten maar ook niet oud. Een Pentium 3 600 met 256MB RAM geloof ik destijds en 64MB Gforce (versie weet ik niet meer) en de andere pc was Zelfde maar dan 320MB RAM en 550MHz en de videokaart draaide iets sneller. Harde schijf was elk een 10GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
4 dagen straight (van 's morgens 7u tot 2u 's nachts) Warcraft 2, 3, Unreal Tournament en Starcraft spelen met 2 vrienden en mijn broer. 2 bakken jupiler leeggemaakt ook, ouders op vakantie... aah, the good days... en hele tijd de taunts nadoen en als een orcish berserker kijken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 21:46

the mod man

iets van beeldmaker

Op de wii eerste keer dat ik speelde, wii sports boxen dubbele knockout met een vriend van me.
En natuurlijk op m'n nieuwe computer de zon zien opkomen in oblivion met alle settings op het hoogst, wat was dat mooi.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Chuck Yeager aircombat, voor die tijd een fantastisch spel, enige nadeel was dat de misies iedere keer hetzelfde waren, maar heeft me wel dogfighting geleerd welke in andere games (zoals WC) erg handig uit was.

Fist ++ uitspelen op de cbm64, om er vervolgens achter te komen, dat je dan gewoon overnieuw begint, maar dan op dubbele snelheid.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste moment was toen ik Mafia volledig had uitgespeeld. Na de laatste missie en het bijbehorende filmpje echt een diepe zucht: "Hèhè, wat een geweldig spel!"
Mafia is de eerste game geweest die ik zonder cheats vollédig had uitgespeeld, en waar ik echt van elk moment genoot. Sinds Mafia overigens ook in geen enkel singeplayerspel meer gecheat.
Een ander zeer mooi moment was in het spel Day of Defeat:Source. In de map Avalanche, zonder tijdslimiet. Ik zat met een kameraad van me bij de Amerikanen, en wij tegen de Duitsers. Het heeft anderhalf(!) uur geduurd voordat wij eindelijk wonnen. 't Was het steeds nét niet.
Wij als Amerikanen hadden alle vlaggen, maar kregen net de laatste niet, en toen stootten alle Duitsers ineens weer als dolle idioten naar voren. Zo ging het de hele tijd, dat was echt heel spannend. Na anderhalf uur had ons team de middelste vlag weer, en moesten we nog twee Duitse vlaggen veroveren. Mijn kameraad en ik hadden via TeamSpeak afgesproken wie welke vlag zou pakken, en super geconcentreerd streefden we op ons doel af. Geen Duitser kon ons meer stoppen. Toen na zo'n lange intensieve strijd hadden we eindelijk gewonnen. (ook nog maar net kantjeboord, ik werd een honderste seconde nádat ik de vlag had gepakt doodgeschoten)
Aahhh, dat was heerlijk. Koptelefoon af, de bezwete handjes van van de muis afglijden en een biertje opentrekken. Fantástisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settlers 2 uitspelen en dan specifiek de world campaign. Wat heb ik daar lang over gedaan. :D

Farcry toen ik voor het eerst buiten kwam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 12:23
Zelda 1 voor de NES, 149 gulden gespaard, golden catridge gekocht. Daarna weken, maanden gespeeld - tot uiteindelijk het grote baas uitgeschakeld werd. Qua prijs/kwaliteit/spelplezier verweg het beste spel ooit in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Counter-Strike 5on5 war toen een teammate de hele tijd zat te zeiken dat we het fout deden.
Echter toen hij de leiding nam, moesten we hem op zoeen balkon boosten en kreeg hij van 1 meter afstand een dikke AWP Headshot. >:)

Ik keek op dat moment omhoog dus kreeg de volle lading bloed over me heen :D

Toen zat me toetsenbord werkelijk onder de tranen van het lachen, en hij hield de rest van de war zijn kaakie dicht :+

Never forget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zeer herkenbaar, avalanche is echt zo typische map waar het 50/50 gedurende lange tijd kan blijven. Ik speel overigens de non-source versie vooral ;) Daar heb ik ook een aantal mooie momenten in gehad waarin ik en een vriend op zalec de axis (en tanks, hij is nogal bazooka-freak) met hopjes opruimde. Ook is in hetzelfde spel ook altijd heerlijk als je behind enemy lines zit en met het botermesje of schepje een hele spawn mollesteerd.

HL2 bij die grote brug ben ik gestopt met spelen omdat ik teveel hoogtevrees had, op een gegeven moment viel ik erook af en heb toen maar snel het spel gestopt voordat ie splat zei en pas een jaar later weer opnieuw mee begonnen. Dat gevoel alsof je naar beneden valt is eng (zoals in je dromen euh annex nachtmerries).

editer : 13 full caps op anzio als allies in 45min, dan ben je uitgeput :d

[ Voor 4% gewijzigd door analog_ op 21-05-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer Vice City, ik had speciaal een 2e hands PS2 op de kop getikt van mn zuurverdiende centen, daarna van het laatste geld op de dag dat het spel uitkwam het spel gekocht in mn pauze tijdens het werk. Daarna 's avonds laat de dvd in de ps2 gestopt en met trillende handjes het spel begonnen. Om daarna voor het eerst op zo'n scooter te stappen. Ge-wel-dig :)

Heerlijk om daaraan terug te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 09:19
Ik speel nu nooit meer spellen...

Maar toen ik Pitfall 2 uitspeelde op de Atari 2600 was voor mij een "happy" moment 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
ragnaros in WoW omleggen.
endurance races in Gran Turismo 2 spelen.
Mario 64 spelen.

zoveel mooie game momenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 09:19
OOh ja, en toen voor het eerst dat intro filmpje van Barbarian (psygnosis) zag ook de Amiga 500, dat was voor mij ook een wauw moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een moment van mij om niet snel te vergeten is toch wel de keer dat het leek alsof ik godmode had enabled.

Speelde het spel Rocket Arena 3 (Ra3) Mod van Quake 3 Arena. Was een multiplayer pot map1, 13 tegen 13 ofzo. Op een gegeven moment was ik nog alleen over van de 13 en moest zelf tegen 13 andere. Na de eerste 5 af geknald te hebbe ging het toch even jeuke aan me handjes. Na 12 van die gasten te hebben gefragged shakte me hande zo erg dat ik met echt geluk die laatste nog even kon railen. God wat was dat een moment zeg.

Jammer dat ik daar geen demo van heb gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

(jarig!)
7Th Guest op de CDI, vette sfeer, ongekende graphics. Was toen ook nog een stuk jonger dus maakte best wel inpact.

Devil may Cry 1 op de ps2 toen ik die voor het eerst speelde, toen ik ook voor het eerst paddo's had gegeten. Ik viel van de ene verbazing in de andere. De dag erna (nuchter) ook meteen het hele spel in 1 x uitgespeeld.

Verder Wipeout 1, Half Life 1 (kan niet wachten op de Black Mesa Source mod) en Halo 1, die sfeer was geweldig in spellen en bleven tot het einde boeien.
en van de recentere games: Kameo, ik had er totaal geen verwachtingen bij maar bleek voor mij een van de leukste games te zijn van het afgelopen jaar. En Wii Sports, voor het eerst sinds tijden weer een echt wow moment. Je kunt dus simpele games toch een nieuw leven in blazen door ze op een andere manier te spelen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:01:
Oud:
Reunion - De spoiler bij het uitspelen (helaas liniair) dat reunion 2 zou komen.. nooit gekomen.
Final Fantasy 7 - Wanneer Aeris dood gaat.. daarna wilde ik het spel niet meer verder spelen.
Tekken - met King de eerste keer de volledige greep combo doen, ik heb ruim 20 minuten staan te gillen van vreugde.

Alles daaromheen was leuk, fijn, geinig of gewoon vet...maar niet mooi te noemen.

En wat de 1 mooi vind, vind de ander geen zak aan.
Je leest precies mijn gedachten. Reunion ownde zo hard en nog steeds. Ik speel het nopg regelmatig via DosBOX. Idd jammer dat Reunion 2 nooit is gekomen. Maar dat wordt dan weer opgevuld door Star Control 2 of Imperium Galactica 2.

Een van de mooiste momenten komen uit het 8/16-bits tijdperk. SMB 3, Megaman X1 en Star Wing. En niet te vergeten Stunts op de pc. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Alweer een tijdje geleden, Farcry eerste level.

Toen ik uit de bunker liep en uitkeek over dat diepblauwe water en al die groene weelde van de palmbomen. In combinatie met die muziek echt helemaal kippevel. :)

Damn, wat was dat een mooi spel zeg. Het enige echte wow moment dat ik heb gehad met games. Ben benieuwd of Cryisis hetzelfde teweeg kan brengen.

Maar naast momenten heb ik ook hele mooie herinneringen aan de clanwars die ik voerde met kameraden op Soldier of Fortune 2. Niet dat we vaak verloren, maar het was altijd fantastisch leuk en spannend.

En ook mooie herinnering aan de dag dat ik GTA:SA voor de PC kocht (op de release dag bij de mediamarkt). Wat een heerlijke sfeer.

[ Voor 10% gewijzigd door frankknopers op 21-05-2007 23:50 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

DrProctor schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:39:
preview filmpje van homeworld 1 die compositie van die russische componist is legendarisch. Zelfde nummer is te horen in platoon wanneer die uberleete kerel als laatste achterblijft en achterna wordt gezeten door charly terwijl de rest wordt weggevlogen in heli's. Maar goed, daarnaast zijn er een stuk of 10 momenten in halo 1 die allemaal tot de vetste SP gameplay momenten ooit voor mij gerekend mogen worden. Voorbeelden: Eerste keer dat je in een banshee stapt, stuk waar je 2 banshees moet jatten aan het einde van een grote canyon.
Samual Barber is inderdaad geen rus ;) En de versie in het spel met de choralen, is de Agnus Dei versie.

En verder, voor de ouwe lullen onder ons, Homeworld heeft ook iets bekends vanwege de stem van Jon Anderson, de helft van het duo Jon & Vangelis.

Overigens wil ik mijn stem ook doen uitgaan naar Homeworld. Ik heb herhaaldelijk met kippevel gezeten vanwege de sublieme combinatie van verhaal en muziek. Op het eind echt een brok in m'n keel.

Een ander subliem spel moment kwam toen ik erachter kwam dat de muis van de MSX2 joystick signalen kon doorgeven door bij het opstarten de twee knoppen ingedrukt te houden. Een top-scrolling fighter game (Aleste III, voor de kenners) werd ineens véééél speelbaarder! (Waar we met pretpook met moeite tot level 3 kwamen was met muis ineens eindlevel 9 binnen bereik.)

Nog een memorabel moment was op de Amiga, met het spel Gunship 2000. Compleet lekgeschoten terugkeren naar de basis ... terug hinken dus. Autopilot aan gort, kon niet meer stijgen, alleen level vliegen of dalen, moest constant tegen sturen èn door vijandelijk terrein. Dat ik het haalde om terug te komen was een wonder.

Fast forward naar meer recent:

Een keertje GI-GAN-TISH geheerst met een paar clan-maatjes op Day of Defeat, op de beruchte map dod_schwetzingen. Die map was een Hold-the-line map waarbij 1 kant de stad moest verdedigen, kostte-wat-het-kost, en de andere kant de vlaggen op het vijandige gedeelte moest pakken. Eerst de complete ronde-tijd de boel weten te verdedigen, onder continu gezeik van "Deze map zuigt" "Dit is niet te doen" "Hoe moet dit in godesnaam gewonnen worden?". Tijd is op, de rollen worden omgedraaid, verdedigende team moet aanvallen en andersom, en binnen één minuut hebben we alle capture points te pakken... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ "Zie je nou wel dat het kan?? O-) "

Verder was uitgemaakt worden voor cheater/aimbotter, terwijl ik gewoon, geheel clean, lol aan het trappen was met het single-action shotgun (Benelli M3) in Counterstrike:Source ook wel een melding waard :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35
Ik heb zelf nog nooit echt zo'n moment gehad, maar de eerste keer dat ik Team Fortress 2 ga spelen zal ik het zeker meemaken, ik wacht al 2 jaar op dit spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 05:34

d0s

sssst

het Omaha level in Medal of Honour vond ik trouwens ook geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah mooiste momenten... Ik denk nog altijd dat dat voor mij was tijdens America's Army. Als je op Assault zit op CSAR, defence heeft 80,90 honours en jij zit met 10-20 honours. Iedereen van je team is dood, je hebt een laggy notebook die erg gefragmenteerd is en je hebt de slechtste headset.

En alsnog own je de overgebleven 6 spelers. Dat zijn van die momenten waarna ik een glas water niet kon vasthouden door de adrenaline. Echt ongeloofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanning met een open bek...

De monorail aan het begin van Half Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Ultima Online, de eerste keer dat ik volledig geloot werd door een PK. Nog nooit zo woest geweest. Daarentegen was het wel weer leuk om zelf ook zielige newbies van hun veel te dure items te verlossen.

UFO: Enemy Unknown. Elke keer als je weer een grotere UFO neerschoot en deze vervolgens in een bloedstollende missie moest gaan ontdoen van aliens.

Natuurlijk oude meuk als Giana Sisters, Bubble Bobble op de amiga, ook de eerder genoemde Dune 2, FF7 Aeris scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moment maakte ik mee toen ik na 87 uur in 5 weken eindelijk FF VII had uigespeeld! Wat was ik blij zeg! Heb toen vaak wat nachten overgeslagen. Al mijn vrijetijd ging er in zitten, kon het spel niet laten liggen, was gewoon verslaafd. Ik had alle karakters gevonden, alle summons en iedereen naar een level van minimaal negentig gebracht. Alleen Cloud had een level van 98. Was toen echt knettergek 8)7 . Maar ja, het eind was het gelukkig dubbel en dwars waard _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Laatst online: 11:31

yok

Het intro van CoD2 bij de Amerikaanse missie bij Omaha Beach. Hetzelfde geldt voor MoH bij Omaha Beach. Wanneer die kleppen open gaan, heerlijk. En het gehele Duke Nukem en de MGS-lijn natuurlijk!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste