Toon posts:

Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 11.249 views sinds 30-01-2008

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:43
TAG_ScorpioN schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:54:
Afgelopen vrijdag de HC bij Rob (toffe vent) opgehaald maar ik ben niet helemaal tevreden met het scherm. Ik heb een vergelijkbaar probleem met wat hieronder staat beschreven maar omdat ik geen dode pixels heb wil ik graag jullie advies of ik toch het scherm kan ruilen.

[...]

In mijn geval is de linker bovenhoek (+/- 20% van het schermoppervlak) een tintje blauwer en de rechter onderhoek (ook +/- 20%) een tintje roder. Het valt alleen op bij hele lichte tinten zoals wit en grijs die te zien zijn bij het gebruik van windows explorer. Iets anders wat me opvalt is dat als je een window pakt en die langzaam beweegt de scrollbalk "knippert". Misschien zie ik het nu omdat ik overal extra op let maar als jullie het probleem niet hebben is dit een extra puntje voor mij om te ruilen. Verder valt me ook lichte ghosting op als ik de gaim window (semi transparant) heen een weer beweeg. Is er ergens een test waarbij ik op ghosting kan controleren?

Gezien het feit dat ik geen dode pixels heb vraag ik me af of ik het scherm mag ruilen. Ik stuur Rob een mail maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.

Welke instellingen gebruiken jullie overigens voor RGB en contrast/helderheid? Bij display mode heb vond ik de MAC optie mooier dan PC, zijn er hier meer mensen die hem op MAC hebben staan?
Hier is toch gewoon de wet koop op afstand van toepassing lijkt me? Je kan het product binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen (de verzendkosten zijn voor jou) mits het product nog in originele staat verkeerd (dat wil zeggen: geen schade bevat die door jou is veroorzaakt). Correct me if i'm wrong.

Overigens heb ik met mijn scherm geen last van de hier boven beschreven problemen. Hij hing alleen een kleine beetje naar rechts maar door het scherm wat naar links te drukken hangt hij nu weer recht :). Verder is het echt een topscherm en wederom top service van rob _/-\o_ .

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 16:38
nIghtorius schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

hmmm.. heb je een nvidia kaart en ziet het er zo uit?

code:
1
2
3
4
5
6
yyyyyxxxx
yyyyyyxxx
yyyyyyyxx
yyyyyyyyx
yyyyyyyyy
yyyyyyyyy

x = het trage gedeelte?
y = het gewone gedeelte?

dit heb ik gehad met m'n 8800GTX onder XP. remedie was drivers deïnstalleren. alles in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\nVidia wegflikkeren. en de drivers opnieuw installeren.
Ik heb hetzelfde 'tearing' probleem gehad (ook 8800GTX op 2407WFP onder WinXP Pro SP2) maar heb het opgelost door in Media Player Classic (onder output) de DirectShow Video methode van Overlay naar VMR9 (renderless) te veranderen. Dit is overigens meer een 8800(GTX) dan een 2407WFP probleem...

Leaping Lab Rats!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Zo hij is hie rook binnen. het bleek dat ze vrijdagochtend ook al aan de deur stonden maar niet gehoord :') :(.

Ik heb geen dooie pixels. Er zijn 2 heuule kleine beschadegingetjes, die je dan ook bijna niet ziet, maar ik heb ze wel gevonden. Kleuren zijn goed, ik heb alle kleuren naar 90 gezet, bij het heen en weer schuiven kreeg ik namelijk groene ghosting te zien. Ook heb ik in spellen wel iets last van ghosting, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal eerlijk gezegd. Ja mijn crt maar das nou niet echt eerlijk.

Verder merk ik duidelijk de inputlag met gamen. CS 1.6 is het duidelijk trager bij het richten/aimen :/. Ik heb andere resoluties nog niet geprobeerd dan 1920x1200. CS is grafisch toch makkelijk te doen, dus aan een hoge reso moet dat niet liggen. Overigens cropt het scherm met WS bij CS :/ (ligt aan CS). Bioshock demo nog een keer gedaan, ziet er heerlijk uit. Ik had eerst last van tearing maar na het aanzetten van vsync was dat ook weg :).

Voor desktop is hij iig heerlijk, en 1080P films ga ik nu checken.

specs

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tripp schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:21:
Zo hij is hie rook binnen. het bleek dat ze vrijdagochtend ook al aan de deur stonden maar niet gehoord :') :(.
thanks voor deze info! _/-\o_ Wel jammer om te horen van de inputlag....

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ja idd jammer van die lag, denk dat ik hem maar laat schieten en voor het nieuwe samsung scherm ga.
Vind het wel jammer want dan moet je weer inleveren op de kleuren kwaliteit en de kijkhoek ;(
Maja games goed kunnen spelen vind ik nu eenmaal belangrijker :P

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja tis toch ook erg persoonlijk denk ik, want ik game hier echt heerlijk op mijn 2007WFP.
Ghosting en inputlag zijn hier minimaal, ik ondervind er verder geen last van onder een goed potje UT2004 InstaGib. Afgelopen HWLAN heb ik zitten genieten :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Kijk nu maak je me weer aan het twijfelen , UT2004 is wel een snelle game...
Als ik nu mijn 2007 WFP bij rob/superadictus bestel geld dan die wet van kopen op afstand dat ik dus altijd mijn geld terug kan krijgen en mijn monitor terug kan sturen ALS ik ontevreden ben met de ghosting / input lag?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• PromoX
  • Laatst online: 16:49

PromoX

Flying solo

cybersteef schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:39:
Mja tis toch ook erg persoonlijk denk ik, want ik game hier echt heerlijk op mijn 2007WFP.
Ghosting en inputlag zijn hier minimaal, ik ondervind er verder geen last van onder een goed potje UT2004 InstaGib. Afgelopen HWLAN heb ik zitten genieten :)
Maar jij hebt het over de 2007WFP (weet je zo wat voor paneel die van jou heeft?), terwijl dat de mensen hierboven het over de 2407WFP (HC) (PVA) hebben.

And I'm the only one and I walk alone.

• Tripp

Tripp

Wreah

een 2007WFP is een stuk kleiner. Er moet minder beeldoppervlak/pixels/whatever berekend worden en dan heb je minder last van inputlag.

Overigens heb ik het nog niet ten volle kunnen testen. Ik heb bioshock demo gedraaid en op 1920x1200: een supermooi beeld :P, wel een ingezoomd gevoel vanwege die gare gecropte WS beeld. Dit spel had ook al mouselag op mijn crt :/.

Ik speel niet zoveel FPS meer en ik zou nog even wat meer CS moeten spelen(wat ik vroegah vel gespeeld heb).

1080p films zijn ook nice :Y.

specs

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tripp schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:38:
een 2007WFP is een stuk kleiner. Er moet minder beeldoppervlak/pixels/whatever berekend worden en dan heb je minder last van inputlag.
Ik ben geen epert, maar volgens mij heeft input-lag gewoon te maken met een aantal benodigde frames en heeft het weinig te maken met oppervlak / aantal pixels (wat dus wel relevant is voor processor / gpu belasting -> fps ).
Correct me if I'm wrong.

• PromoX

PromoX

Flying solo

pelican schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:50:
[...]

Ik ben geen epert, maar volgens mij heeft input-lag gewoon te maken met een aantal benodigde frames en heeft het weinig te maken met oppervlak / aantal pixels (wat dus wel relevant is voor processor / gpu belasting -> fps ).
Correct me if I'm wrong.
Het heeft volgens mij meer te maken met het type paneel dat gebruikt wordt. Zie ook deze wiki.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dus als ik het goed begrijp heb je als je een 2007 WFP krijgt / beschikt, minder last van input lag omdat je een S-IPS paneel krijg. ( Er van uitgaande dat je die ook werkelijk krijgt :/ )

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sinds vandaag heb ik dan ook m'n 24" HC binnen. Had 'm vrijdag al verwacht maar pakketdienst auto was stuk ;)

Anyway, ik weet niet wat ik meemaak. Ik stap over van een 17" compaq en een 19" IIyama setup over naar dit beest, en ik zie details waarvan ik nieteens wist dat ze bestonden. M'n 19" was al echt zwaar aan het verslechteren overigens.

Voor zover ik kan oordelen heerlijk schermpje. Uiteraard moet ik nog eens flink het beestje op z'n donder geven in wat shooters, maar eventjes een demootje COD2 zag er zeker niet verkeerd uit.

Op dit moment erg tevreden, want flatscreen is een hele nieuwe wereld voor me, maar ik ben zeker verbaasd van de kwaliteit van het scherm.

Trouwens, 720p rips zien eruit als DVD prut, wat een ranskwaliteit. Op naar meer storage voor 1080p :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik kwam op eBay supradictus tegen met E228wfp voor 295,-

Ik heb een search gedaan op Got maar hier geen info kunnen vinden.

Weet iemand meer van dit type? Ik ben erg te spreken over mijn 1908 utrasharp en zou best groter willen.

Het gaat me vooral om desktop werk. Contrast en scherpe donkerzwarte letters zijn het belangrijskte voor me.

• heitsma
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-02 12:28
Na dagen en nachten alles over de nieuwe Dell 2407WFP-HC (24"), Acer AL2423WB (24") en
Acer AL2623W (26") gelezen te hebben weet ik het niet meer... Welke is nou het beste geschikt om mijn gedownloade divx/xvid-films te bekijken??? 1080p films zal ik zeer waarschijnlijk toch bijna niet downloaden of huren. De Dell had ik afgelopen zaterdag zullen ophalen bij Rob in Amersfoort, maar na 150 km rijden bleek Rob er helaas niet te zijn... Thuisgekomen las ik in diverse forums over het ghosting/shadow probleem bij deze HC-versie. Hoeveel mensen hebben dit probleem en hebben het scherm teruggebracht naar Rob? Heeft iedereen een nieuw scherm gekregen? Dit lijkt mij dan toch een Mega-probleem voor Rob. € 649,00 is een leuke aanbieding bij Rob voor de Dell, maar hoeveel ellende zou je kunnen krijgen... Bij Norrod kost de Acer AL2423WB € 446,50 en de Acer AL2623W € 702,50. Beetje duur misschien maar bij Norrod kun je zonder opgaaf van reden altijd binnen 8 dagen je aankoop terugbrengen en je geld terugkrijgen of een ander product nemen. Geldt dit ook bij Rob en krijg je als je niet tevreden bent je geld terug???
Wie geeft mij goede raad... ik kan het nu wel gebruiken :-)

• PromoX

PromoX

Flying solo

dreameater schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:11:
Dus als ik het goed begrijp heb je als je een 2007 WFP krijgt / beschikt, minder last van input lag omdat je een S-IPS paneel krijg. ( Er van uitgaande dat je die ook werkelijk krijgt :/ )
Bij een IPS paneel schijnt het minder erg te zijn inderdaad. En bij Supradictus krijg je als het goed is een IPS paneel:
100% Free Dead Pixel Service -S-IPS- 5 Year Guarantee!!

Anoniem: 37526

heitsma schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:45:
Na dagen en nachten alles over de nieuwe Dell 2407WFP-HC (24"), Acer AL2423WB (24") en
Acer AL2623W (26") gelezen te hebben weet ik het niet meer... Welke is nou het beste geschikt om mijn gedownloade divx/xvid-films te bekijken??? 1080p films zal ik zeer waarschijnlijk toch bijna niet downloaden of huren. De Dell had ik afgelopen zaterdag zullen ophalen bij Rob in Amersfoort, maar na 150 km rijden bleek Rob er helaas niet te zijn... Thuisgekomen las ik in diverse forums over het ghosting/shadow probleem bij deze HC-versie. Hoeveel mensen hebben dit probleem en hebben het scherm teruggebracht naar Rob? Heeft iedereen een nieuw scherm gekregen? Dit lijkt mij dan toch een Mega-probleem voor Rob. € 649,00 is een leuke aanbieding bij Rob voor de Dell, maar hoeveel ellende zou je kunnen krijgen... Bij Norrod kost de Acer AL2423WB € 446,50 en de Acer AL2623W € 702,50. Beetje duur misschien maar bij Norrod kun je zonder opgaaf van reden altijd binnen 8 dagen je aankoop terugbrengen en je geld terugkrijgen of een ander product nemen. Geldt dit ook bij Rob en krijg je als je niet tevreden bent je geld terug???
Wie geeft mij goede raad... ik kan het nu wel gebruiken :-)
De Dell2407WFP-HC is de beste van deze drie. En op welke je het best je gedownloade XviD films kunt kijken? Geen van alle, XviD op deze resolutie en op dit formaat ziet er totaal niet uit.

Zorg er verder voor dat je zeker weet dat je dit scherm wilt, en je hem niet gaat proefdraaien. Dat is zo enorm kansloos, dat doe je maar bij de Wehkamp. Mijn mening though.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rob verkoopt inderdaad S-IPS panelen. Althans, de mijne is er zeker een.
Hier werkt het paneel overigens heerlijk, ook met gamen.
Ik heb op de afgelopen HWLAN zitten genieten hoor. :)

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 15:32
heitsma schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:45:
De Dell had ik afgelopen zaterdag zullen ophalen bij Rob in Amersfoort, maar na 150 km rijden bleek Rob er helaas niet te zijn... Thuisgekomen las ik in diverse forums over het ghosting/shadow probleem bij deze HC-versie. Hoeveel mensen hebben dit probleem en hebben het scherm teruggebracht naar Rob? Heeft iedereen een nieuw scherm gekregen? Dit lijkt mij dan toch een Mega-probleem voor Rob. € 649,00 is een leuke aanbieding bij Rob voor de Dell, maar hoeveel ellende zou je kunnen krijgen...
Lang niet iedereen brengt het scherm terug dunkt me. Ik iig niet. Het ghosting/shadow probleem is sowieso alleen maar een probleem voor gamers en die vallen eigenlijk buiten de doelgroep voor dit scherm lijkt me. Ik heb het idee dat bij het kijken van een DVD het scherm iets achter loopt maar dat kan je eventueel instellen als het je niet bevalt dus ook niet echt een probleem. Volgens mij koop je dit scherm vooral omdat je iets meer geld over hebt voor mooie kleuren + de extra's en een EIZO niet kunt/wilt betalen. Tenminste, dat gaat voor voor mij op. De term ghosting en input lag heb ik na het lezen van dit topic moeten opzoeken, niet omdat ik iets verkeerds zie aan dit scherm.

Het eerder genoemde filmpje over het ghosting probleem gaat in ieder geval niet voor mij op, ik zie het niet. Misschien hebben ze een maandagmorgen model. Ik ben er overigens ook niet helemaal van overtuigd dat het überhaupt aan het scherm ligt. Het kleuren probleem met het scrollen door GOT had ik ook (nightly GOT == groen en default ==roze) maar de oplossing is erg simpel.

• Philflow

Philflow

Die E228 schijnt nog goed te zijn ook: http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=4835

voor 295 euro niet gek lijkt me.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Die is zeker niet gek, ik wil alleen niet groter gaan als 20 inch breedbeeld.
Anders was hij wel erg interessant.

Hoe zit het nou met dat ''kopen op afstand'' geld dat ook bij Qsix / ebay ( Rob, superadictus)?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Philflow

Philflow

dreameater schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:25:
Hoe zit het nou met dat ''kopen op afstand'' geld dat ook bij Qsix / ebay ( Rob, superadictus)?
Ik zou dat ff vragen aan Rob. Denk dat ze wel een retour regeling hebben, maar zeker weet ik dat niet.

Philflow schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:11:
Die E228 schijnt nog goed te zijn ook: http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=4835

voor 295 euro niet gek lijkt me.
Kijkend naar de inkijkhoek helaas wel een TN-panel.

• Tripp

Tripp

Wreah

pelican schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:50:
[...]

Correct me if I'm wrong.
Ik het het over het signaal dat bewerkt moet worden in de monitor zelf. Er moet nog heel wat gebeuren/berekend worden om de juiste pixel de juiste kleur te geven. Dat is een heel ander onderdeel/vlak/niveau dan beelden toveren door GPU+CPU.

specs

• Lessy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2022
dreameater schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:25:
Die is zeker niet gek, ik wil alleen niet groter gaan als 20 inch breedbeeld.
Anders was hij wel erg interessant.

Mocht je monitor niet goed zijn, neemt rob deze terug en vervangt deze voor een nieuwe.... Stel je hebt een dode pixel, dan retoured hij de monitor naar Dell en levert een nieuwe bij jou thuis af...

Gellukkig zijn de 2 schermen (2407 & 3007) die ik bij rob besteld heb goed en geen dode (sub)pixels :)

Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 03-06 22:41
Ik heb besloten om mijn scherm te laten omruilen i.v.m. met de problemen die ik in m'n vorige post beschreef. Bij nader onderzoek ben ik erachter gekomen dat het slepen van windows over een grijze achtergrond een nog sterker ghosting effect oplevert. Dit in combinatie met het verschil in tinten in de hoeken (ook al is het heel licht, zodra je het merkt gaat het storen) heeft me doen besluiten het scherm te laten omruilen.
Gelukkig regelt Rob dit allemaal heel snel, niets dan lof over hem. Ik hoop alleen dat het nieuwe scherm wel aan mijn kritische blik kan voldoen want verder is het een prachtig scherm waar ik met een gerust hart van wil genieten!

• Tripp

Tripp

Wreah

Ghosting valt hier erg mee. Ik zie wel als ik het window van dit forum beweeg zie ik heel flauwtjes ghosting effect van de donkere avatars in het grijze.

Wat mij het meest "stoort" is de inputlag :/. Het niet voor mijn gevoel direct reageren van het beeld en acties die ik onderneem is nogal irritant. Als ik bijvoorbeeld preicies op goede moment wil schieten tijdens strafen, als de crosshair iemands hoofd passeert werkt niet zo goed :(. Ik schiet dan gewoon te laat :/. Ook gewoon het ineens draaien of bijrichten gaat gewoon te laat en vernaggelt mijn hele orientatie :/. Het achterlopen van het beeld bij het geluid gaat dan ook op. Ik ben bang dat ik hier nooit aan zal wennen :'(.

Waar ik ook mee te maken heb is dat lichte achtergronden in games knipperen, in WoW nagrand, het groene gebied bijvoorbeeld knippert als ik met mijn mount vlieg. In stalker knippert ook het een en ander als ik beweeg :/. Het kan zijn dat het komt dat de refreshrate maar 60Hz is en ik dat zie als het beeld vernieuwd wordt (van groetere lichte vlakken). Beetje hetzelfde gevoel als crt's maar op 60Hz draaien. Ik zal nog even een lagere resolutie proberen in combinatie met een hogere refreshrate.

Maar het scherm zelf is zo mooi en de kleuren zijn bij mij verder goed.
Is er nog een manier om tearing in windows zelf tegen te gaan? Ik zie namelijk de randen van windows e.d. veranderen als ik ze versleep.

Of ben ik nou gewoon een gigantische mierenneuker :/.

edit: even weer stalker gecheckt:

Het bevalt me absoluut niet dat als ik rondloopt, alles vernieuwd wordt zoals randen,muren en dergelijke dat je dat gewoon ziet schokken. De hele omgeveing stottert als het ware. En het ligt niet aan de videokaart met lage framerates. Zowel op 1680x1050 als 1920x1200(beide 60Hz) met vsync aan.

Vallen meer mensen dit op?

[Voor 10% gewijzigd door Tripp op 28-08-2007 16:40]

specs

• TAG_ScorpioN
  • Laatst online: 03-06 22:41
Tripp schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:18:

...
Is er nog een manier om tearing in windows zelf tegen te gaan? Ik zie namelijk de randen van windows e.d. veranderen als ik ze versleep.

Dit viel mij ook op, ik voel me ook een beetje een mierenneuker maar goed je betaalt een hoop voor zo'n scherm en je kijkt er (zeker in het begin) kritisch naar. Als ik zo jou verhaal hoor is het beste waar ik op kan hopen bij het omruilen dat ik van die tinten af ben, de rest zal wel de beperking van het scherm zijn :/

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:40
Ghosting valt hier erg mee. Ik zie wel als ik het window van dit forum beweeg zie ik heel flauwtjes ghosting effect van de donkere avatars in het grijze.

Wat mij het meest "stoort" is de inputlag :/. Het niet voor mijn gevoel direct reageren van het beeld en acties die ik onderneem is nogal irritant. Als ik bijvoorbeeld preicies op goede moment wil schieten tijdens strafen, als de crosshair iemands hoofd passeert werkt niet zo goed :(. Ik schiet dan gewoon te laat :/. Ook gewoon het ineens draaien of bijrichten gaat gewoon te laat en vernaggelt mijn hele orientatie :/. Het achterlopen van het beeld bij het geluid gaat dan ook op. Ik ben bang dat ik hier nooit aan zal wennen :'(.

Waar ik ook mee te maken heb is dat lichte achtergronden in games knipperen, in WoW nagrand, het groene gebied bijvoorbeeld knippert als ik met mijn mount vlieg. In stalker knippert ook het een en ander als ik beweeg :/. Het kan zijn dat het komt dat de refreshrate maar 60Hz is en ik dat zie als het beeld vernieuwd wordt (van groetere lichte vlakken). Beetje hetzelfde gevoel als crt's maar op 60Hz draaien. Ik zal nog even een lagere resolutie proberen in combinatie met een hogere refreshrate.

Helaas heb ik hier ook last van. Maar zoals je zelf zegt is de rest gewoon goed. Daarom neem ik die 'minpuntjes' maar voor lief :).

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tripp schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:18:edit: even weer stalker gecheckt:

Het bevalt me absoluut niet dat als ik rondloopt, alles vernieuwd wordt zoals randen,muren en dergelijke dat je dat gewoon ziet schokken. De hele omgeveing stottert als het ware. En het ligt niet aan de videokaart met lage framerates. Zowel op 1680x1050 als 1920x1200(beide 60Hz) met vsync aan.

Zou het kunnen dat de resolutie icm de IQ opties gewoon te zwaar zijn ingesteld voor je videokaart/systeem :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Tripp

Tripp

Wreah

Help!!!! schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:18:
[...]

Zou het kunnen dat de resolutie icm de IQ opties gewoon te zwaar zijn ingesteld voor je videokaart/systeem :?
No way, Stalker trekt mijn systeem makkelijk. Het is ook niet de framerate die te laag is maar wel de muren, randen en andere objecten die gaar vernieuwd worden. Op mijn crt had ik hier geen last van(heb ik nota bene op 2048x15nogwat gedraaid).

edit: met windows vista is het duidelijk minder.

[Voor 5% gewijzigd door Tripp op 28-08-2007 18:45]

specs

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48
Heb hem dan ook (eindelijk) binnen, en wat is ie GROOT zeg! Ik dacht dat hij niet zoveel groter zou zijn dan een 22'' inch breedbeeld die ik ergens anders had gezien, mooi wel dus! :)

1080P-materiaal bekeken en heb niks te klagen :P

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Zijn er ook peoples die het scherm gebruiken voor kritische fotobewerking?
En... die het schem hebben gekalibreerd...

Ben echt heel benieuwd naar die ervaring.

• Garrett
  • Laatst online: 20-05 17:52

Garrett

Watercooler

Welke revisie (A04 of HC) zou nou het minste inputlag geven?
Ik meen te lezen dat de HC er iets meer last van heeft, kunnen huidige eigenaars daar wat meer licht op schijnen?
Ik sta zelf op het punt een 2407 WFP te kopen vandaar, input lag heb ik al eens gehad op een 21" Samsung, de 215TW namelijk, 62ms was echt te erg gewoon :r

I love watercooling

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Inputlag? Ik heb er hier volgens mij toch echt bar weinig last van.
Ik ga het nu nog wel een keer proberen met UT2K4 en Quake3. Maar op de HWLAN heb ik geen problemen gehad, dus ik denk niet dat dit veel uit zal maken.
Maar testen kan altijd.

UT2K4, 1680x1050, Detail op Holy Shit, InstaGib match, inputlag merk ik weinig verschil met mijn CRT. Alleen wat last van tearing, maar dat komt dus weer niet door de monitor maar doordat er dus geen VSync aanstaat. Dat was namelijk op mijn CRT ook al, maar ik heb het alleen bij snel draaien dus daar heb ik geen problemen mee.
Quake3: 640x480 voor gewoon zieke fps, inputlag? Waar? Ik ben gewoon te noob in dat spel. Maar het reageert verder prima.

Dus of je monitor is niet in orde, of ik je bent echt een stuk kritischer dan mij. Dat laatste is natuurlijk mogelijk.

[Voor 57% gewijzigd door Ultraman op 28-08-2007 23:07]

• wcduck
  • Niet online
Ik heb momenteel een quadro setup (triple + 1 = quodro??), ik kan wel de input lag testen. Herinner me er binnenkort nog even aan. Ik ga eerst even een tentamen leren + maken. Eind van de week zal ik het testen. Dat is toch de test me die timer die je op meerdere beeldschermen kan laten zien? Ik heb een rev 03, maar die zal wel hetzelfde zijn als die van rev 04.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Lefty_38
  • Laatst online: 23-05 09:37
Nou ik heb eindelijk de knoop doorgehakt na veel twijfelen tussen de 3007 en 2407 toch maar de 2407-HC besteld. Ik hoop dat hij morgen wordt verstuurd dan kan ik donderdag avond al genieten van mijn mooie schermpje!

Edit: krijg net een mailtje terug dat hij morgen verstuurd wordt! Jeej!

[Voor 14% gewijzigd door Lefty_38 op 28-08-2007 23:25]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

lol de 8 2007 WFP schermen bij Rob zijn al weer verkocht.
Hopenlijk kan hij er nog aankomen... want ik had eigenlijk de knoop doorgehakt 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• richveen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02-2017
Voor mijn vakantie een 2407WFP-HC bij Rob in backorder geplaatst en afgelopen maandag keurig, zoals afgesproken, geleverd. Super service.
Tot nu toe nog geen dode pixels kunnen ontdekken (gelukkig). Monitor hangt wel iets naar rechts maar dat schijnt bij dit type normaal te zijn en is simpel op te lossen. Heb nog niet echt veel achter de monitor gezeten dus kan nog geen ervaringen delen maar op internet kwam ik het volgende, verontrustende, issue tegen mbt ghosting:

http://www.dellcommunity.com/supportforums/board/message?board.id=dim_monitor&thread.id=81254

Zoals ik het begrijp hebben alle 2407WFP-HC's hier in meer of mindere mate last van en Dell schijnt met dit probleem bezig te zijn, zie de replies van DELL-ChrisM. Ik ga dit in de gaten houden om te zien wat Dell hieraan gaat doen (omruil / firmware upgrade) en raad iedereen aan die een 2407WFP-HC heeft dit ook te doen.

Wellicht een punt voor de openingspost (of liever hiermee wachten totdat er eventueel een oplossing voor is)?

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 08:43
Ik heb vandaag mijn exemplaar (2407 HC of course) omgeruild voor een nieuwe zonder pixeldefect. Alles lijkt nu in ieder geval correct.

Met betrekking tot het "ghosting" issue heb ik in ieder geval het volgende geconstateerd. Aangesloten op mijn laptop via vga (op een go 460 graka) kan ik inderdaad het ghosting issue repliceren. Dus met een window slepen over een lichte achtergrond zorgt voor een spoor van een cm of 5 - 7. In ieder geval niet normaal. Let op, dit is in combinatie met Win XP.

Sluit ik de monitor echter aan via DVI en op een Vista machine (op X1900XT) dan heb ik in ieder geval nergens last van qua ghosting. Ik ben niet heel kritisch, maar ik zie in ieder geval niets.

Conclusie:

- Rare "ghosting" treedt op met win XP en VGA

- Rare "ghosting" treedt (bijna) NIET op met win Vista en DVI

Vraag:

-1: Hoe zit het dan met VGA en Vista?
........................................................

-2: Hoe zit het dan met DVI en Win XP?
.......................................................

Jullie mogen uiteraard antwoord geven op bovenstaande. Ook zou ik graag willen weten of anderen bovenstaande kunnen back-uppen.

Terug op research tour :)

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 09:33
richveen schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:12:
... Monitor hangt wel iets naar rechts maar dat schijnt bij dit type normaal te zijn en is simpel op te lossen. ...
Hoe is dit dan wel simpel op te lossen ? Heb zelf een non-HC en m'n scherm heeft er ook wat last van

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

• Morbid2002
Even de startpost lezen:

Monitor van de poot halen. Op de kop van het stalen plaatje (van de poot!) zitten 4 schroeven. Deze even een beetje los draaien. Het plaatje heeft een beetje speling en zodoende kan je en klein verschil corrigeren.

Schroeven weer vast draaien, en thats it.

>:)

[Voor 4% gewijzigd door Morbid2002 op 29-08-2007 16:34]

• draakhoofd
  • Niet online
cybersteef schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:53:
Inputlag? Ik heb er hier volgens mij toch echt bar weinig last van.
Ik ga het nu nog wel een keer proberen met UT2K4 en Quake3. Maar op de HWLAN heb ik geen problemen gehad, dus ik denk niet dat dit veel uit zal maken.
Maar testen kan altijd.

UT2K4, 1680x1050, Detail op Holy Shit, InstaGib match, inputlag merk ik weinig verschil met mijn CRT. Alleen wat last van tearing, maar dat komt dus weer niet door de monitor maar doordat er dus geen VSync aanstaat. Dat was namelijk op mijn CRT ook al, maar ik heb het alleen bij snel draaien dus daar heb ik geen problemen mee.
Quake3: 640x480 voor gewoon zieke fps, inputlag? Waar? Ik ben gewoon te noob in dat spel. Maar het reageert verder prima.

Dus of je monitor is niet in orde, of ik je bent echt een stuk kritischer dan mij. Dat laatste is natuurlijk mogelijk.
jij hebt dan ook een 2007WFP met S-IPS paneel, die heeft dat probleem niet. De S-PVA van de 2407WFP-HC heeft wel problemen met inputlag. Lees de gebruikersreacties er maar op na, S-IPS is superieur op het gebied van kleuren maar ook van input lag / ghosting etc.

• Lefty_38
Die inputlag, is die ook tijdens films goed te zien dan? Ik game nooit dus super strak hoeft het van mij niet te zijn... Krijg morgen dus ook 2407-hc binnen. Zal mijn bevindingen ook posten.

• Morbid2002
Nog even wat info mbt de inputlag:

"redone with both at 60Hz to make it more realistic:
http://www.hardforum.com/showpost.ph...&postcount=262

It lags about 1.5 frames behind the CRT @ 60Hz which in my opinion is not that bad. Not noticeable to me for now, but mind you I haven't yet played games on it."

Bron: http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1204616&page=18 #343

• Voyage
Lefty_38 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:30:
Die inputlag, is die ook tijdens films goed te zien dan? Ik game nooit dus super strak hoeft het van mij niet te zijn... Krijg morgen dus ook 2407-hc binnen. Zal mijn bevindingen ook posten.
Ik heb op 2407 A04 geen input lag bij films, bij games ook haast niet. Het ziet er allemaal goed uit. Allen divx/xvid filmps zou ik van een afstand bekijken omdat deze van dichtbij wat slecht uitzien. 1080P films zien er dan weer heel goed uit.

Anoniem: 141965

Ik heb mijn scherm een aantal dagen en ik wil weten of ik last van ghosting heb. Wat is de beste manier om hier achter te komen? Kan dit middels tooltjes of zijn er andere makkelijke manieren?
Modbreak:cybersteef in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."

[Voor 69% gewijzigd door Ultraman op 29-08-2007 22:13]

• Lefty_38
Als je zelf niet weet of je er last van hebt, dan heb je er toch geen last van? :+ Dan zou ik het niet op gaan zoeken, straks zie je het opeens wel en ga je je er aan ergeren. :P

@Voyage: Films zal ik vanuit mijn bed kijken op 3 meter afstand ongeveer. Dus dan heb ik daar geen last van.

[Voor 23% gewijzigd door Lefty_38 op 29-08-2007 20:30]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

draakhoofd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:01:
[...]
jij hebt dan ook een 2007WFP met S-IPS paneel, die heeft dat probleem niet. De S-PVA van de 2407WFP-HC heeft wel problemen met inputlag. Lees de gebruikersreacties er maar op na, S-IPS is superieur op het gebied van kleuren maar ook van input lag / ghosting etc.
Klopt, excuus. Het was even langs mij heen gegaan dat de 24 inch gebruik maakt van S-PVA panels.
Die zijn inderdaad kwa responsen minder dan S-IPS.
Ach, dan staat er nu iig wel weer een positieve ervaring met de 2007WFP bij.
Anoniem: 141965 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:19:
Ik heb mijn scherm een aantal dagen en ik wil weten of ik last van ghosting heb. Wat is de beste manier om hier achter te komen? Kan dit middels tooltjes of zijn er andere makkelijke manieren?
Tools genoeg. Blijkbaar heb je zelf alleen nog totaal niet gezocht.
Eigen inzet is op GoT van flink belang, neem ook eens Het algemeen beleid door.

[Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 29-08-2007 22:09]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 10:35
Valt me net op dat ik bij gebruik van RAWshooter problemen heb met donkere weergave.
Lijkt op clipping. Ik weet niet precies hoe te omschrijven, maar eenieder die met digitale cameras werkt, kent vast en zeker de weergave van overbelichting achter op het LCD'tje van die camera. Dat knipperende gedeelte. Zo ziet het er uit. Kan natuurlijk een screenie posten, maar dat heeft natuurlijk weinig nut denk ik :)
Iemand die weet wat het is, en hoe ik het weg krijg? Bijna onmogelijk om een foto te bewerken op deze manier.

/edit
Natuurlijk, je post een probleem, en vind meteen daarna de oplossing :P
Heb een profile gevonden op het net van iemand die zijn A04 had gecalibreerd. Dat geladen, problem solved :)

[Voor 26% gewijzigd door UltraSub op 30-08-2007 09:15]

• wcduck
  • Niet online
Wellicht is het handig om die kleurenprofielen in de startpost op te nemen. Uiteraard voor elke revisie een. Nu weet ik dat niet elk scherm hetzelfde is, maar het kan helpen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Van de week wil ik een nieuw scherm bestellen. .Ik twijfel tussen de 2007WFP met een S-IPS paneel en de E228 met een TN paneel. Ik ga het scherm gebruiken voor programmeren en een groot deel voor het bewerken van foto's. De 2" extra van de E228 is erg gewensd. Daarbij is de 2"kleinere 2007WFP 50e duurder. Is er een significant :+ verschil tussen de kleurweergave van de e228 en 2007 of is dit verschil verwaarlossbaar voor een amateur fotograaf. De inkijkhoek maakt mij niet uit.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Xander2000 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:23:
Van de week wil ik een nieuw scherm bestellen. .Ik twijfel tussen de 2007WFP met een S-IPS paneel en de E228 met een TN paneel. Ik ga het scherm gebruiken voor programmeren en een groot deel voor het bewerken van foto's. De 2" extra van de E228 is erg gewensd. Daarbij is de 2"kleinere 2007WFP 50e duurder. Is er een significant :+ verschil tussen de kleurweergave van de e228 en 2007 of is dit verschil verwaarlossbaar voor een amateur fotograaf. De inkijkhoek maakt mij niet uit.
Kwa kijkhoeken vooral is het toch wel een groot verschil, als in dag en nacht. Zelfde geld voor de kleurweergave, dat zie je gewoon (mits je 1 op 1 kan vergeliijke tussen S-IPS en TN of vergelijkbaar materiaal hebt). Resolutie is volgensmij gelijk, dus of je moet steke blind zijn, maar anders zie ik geen voordeel in die 22" t.o.v. de 20". Zou zelf dus de 20" pakken.

[Voor 8% gewijzigd door blmp op 30-08-2007 18:14]

7950x/32GB/2TB 860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | Mac Mini m1 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• Voyage
wcduck schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:18:
Wellicht is het handig om die kleurenprofielen in de startpost op te nemen. Uiteraard voor elke revisie een. Nu weet ik dat niet elk scherm hetzelfde is, maar het kan helpen.
Ik ben ook geinteresseerd in die kleurenprofielen. Zouden die hier gepost kunnen worden? _/-\o_

Anoniem: 208537

Hieronder zal ik voor de duidelijkheid het stukje quoten waar het over gaat.

Dell 2407WFP-HC A00
Brightness: 25
Contrast: 50
Color Setting: R: 85 G:80 B:82
Image Mode: Desktop

Spyder2Pro
Gamma: 2.2
Color Temperature: 6500K
Luminance Mode: Visual

Update 8/5/2007 -- Sorry about that, the previous one I posted was the wrong one, this one is the correct one.
Fixed: http://rapidshare.com/fil.../1-Dell_2407WFP-HC__2.zip

Thought I post one, since people have been asking for a calibration. IMHO, I don't think it'll provide you with the best color as each monitor is slightly different, but it'll get you started.
---------------------------------------------------------

This second profile set at 100cd/m2 as white point. Same color temperature. Gamma 2.2. Black point is set around .37~.38cd/m2. This profile (for me) works best when I am working in a dark room. Ideally, your white point should be set 80% brighter then your surrounding area.

Dell 2407WFP-HC A00
Brightness: 15
Contrast: 46
White Luminance: 100 cd/m2
Black Luminance: .37~.38 cd/m2

Spyder2Pro
Luminance Mode: Measured

http://rapidshare.com/fil...ll_2407WFP-HC-100cdm2.zip

Dell 2407WFP A04
Profile name: 2407Lin65
Brightness 50
Color Settings: Default

Set up using Spyder2 pro
Gamma: Linear Grayscale
White Point: 6500K
LuminanceMode: Visual
Black/White luminance: na

http://rapidshare.com/files/30539614/2407Lin65.rar

Bron:
De volgende kleurenprofielen die ik gevonden heb kunnen via de volgende pagina gedownload worden:
http://72.14.253.104/sear...n&ct=clnk&cd=3&lr=lang_en
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1168121

[Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 208537 op 30-08-2007 19:34]

• Lefty_38
Ik zit er ook aan de denken om een nieuwe pc te gaan kopen over een tijdje. Nou game ik nooit, en vraag ik mij af of ik aan een GeForce 7200GS genoeg heb met een 2407. Die resolutie moet toch geen probleem zijn denk ik zo, alleen is de beeld kwaliteit ook goed? Heeft er iemand ervaring met deze of vergelijkbare videokaart?

Wanneer ik scroll op de Tweakers frontepage dan knippert de zwart/grijs gestreepte achtergrond lichtjes. Is dit nu ghosting of iets anders? Wanneer het ghosting blijkt te zijn, ruilt Supradictus dit scherm dan?

• Jorn1986
Ik heb een hele domme vraag waarschijnlijk :$ , hoe kan ik 1:1 pixelmapping uitzetten? Als ik een spel speel dat in een 1600x1200 resolutie gespeeld moet worden, ziet het er uitgerekt niet zo heel erg mooi uit... hoe kan ik dan in het menu van het scherm het voor elkaar krijgen om 2 zwarte randen links en rechts te krijgen? Ik heb niet echt een optie gezien in het 2407wfp-HC menu.

[Voor 9% gewijzigd door Jorn1986 op 31-08-2007 08:59]

Jorn1986 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:59:
Ik heb een hele domme vraag waarschijnlijk :$ , hoe kan ik 1:1 pixelmapping uitzetten? Als ik een spel speel dat in een 1600x1200 resolutie gespeeld moet worden, ziet het er uitgerekt niet zo heel erg mooi uit... hoe kan ik dan in het menu van het scherm het voor elkaar krijgen om 2 zwarte randen links en rechts te krijgen? Ik heb niet echt een optie gezien in het 2407wfp-HC menu.
Volgens mij het tweede of derde menu van rechts, daar is in te stellen of je Aspect, Fill of 1:1 wilt. :)

• Jorn1986
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:22:
[...]

Volgens mij het tweede of derde menu van rechts, daar is in te stellen of je Aspect, Fill of 1:1 wilt. :)
Het gekke is, bij de derde van rechts (''display settings'') staat de optie in het ''grijs'' -> ik kan het niet veranderen. Heb hem overigens via DVI aangesloten, maar dat mag geen probleem zijn toch?

Hoe kan ik hem alsnog veranderen?

Jorn1986 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:33:
[...]

Het gekke is, bij de derde van rechts (''display settings'') staat de optie in het ''grijs'' -> ik kan het niet veranderen. Heb hem overigens via DVI aangesloten, maar dat mag geen probleem zijn toch?

Dus je gaat erop staan, je klikt het select knopje (vierde knopje van rechts), en je maakt met plus en min je keuze?

Dat het via DVI gaat mag geen probleem vormen.

• Jorn1986
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:00:
[...]

Dus je gaat erop staan, je klikt het select knopje (vierde knopje van rechts), en je maakt met plus en min je keuze?

Dat het via DVI gaat mag geen probleem vormen.
Ik kan ''wide mode'' gewoon niet selecteren, het staat grijs... hij staat op dit moment op 1:1 Fill, wat ik dus wil veranderen. Moet ik in een ander opties-menu iets selecteren wil ik de ''wide mode'' (in het menu ''display settings'') kunnen veranderen?

Ik snap er niks meer van 8)7

• Morbid2002
Jorn1986 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:33:
[...]

Hier ook, kan dat stukje menu niet in :D

2407HC rev 00 inderdaad

[Voor 4% gewijzigd door Morbid2002 op 31-08-2007 13:15]

• Jorn1986
Het gaat bij mij overigens om een 2407WFP-HC rev. A00. Heb jij dezelfde?

• heitsma
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-02 12:28
Is er van de 2407WFP-HC al een nieuwe versie dan behalve de rev. A00?
Heeft iedereen die zijn 2407WFP-HC rev. A00 geruild heeft nu al een nieuwe
monitor en is deze wel goed????
Wil heel graag deze monitor, dus graag reacties :-)

• Lefty_38
Ik heb mijn 2407-HC net binnen gekregen, ook A00. Zou er zo snel al een nieuwe rev. zijn dan?

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:18
Komt er ook een 2007WFP HC versie?

• Jorn1986
Ik heb mijn scherm inmiddels 4 dagen in gebruik, en er zijn inmiddels een paar pixels doodgegaan... hoe komt het dat dat pas later komt dan dat als ze nieuw zijn? Hoe werkt dat precies?

Wanneer ik een browser scherm van links naar rechts of van rechts naar links over het scherm sleep dan knipperren de randen van het scherm. Hetzelfde zie je met bijvoorbeeld een donkere afbeelding in het scherm. Ik weet niet wat de naam van dit is, is dit ghosting?

Stel dit is ghosting en het is een probleem van dit type monitor. Zit er dan DELL garantie op? Ik zou blij zijn als ik eindelijk weet wat het is. Zover ik begrijp, is ghosting eerder een shaduw die wordt achter gelaten.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Ruffneck82
Probeer de RGB settings wat te verlagen naar ~80 alle 3, kijk of het dan nog zo is.

@Jorn1986
Pixels gaan maar zelden laat naar aankoop 'kapot'. Meestal is dit direct nadat je hem aanzet, als het er erg veel zijn die later gekomen zijn is het scherm volgensmij niet helemaal 100%. Zou hem omruilen/laten fixen.

Liefste +/- 2 dode (sub)pixels, dan heb je meer kans om ruilen. Maar Dell doet in het algemeen niet moeilijk met het ruilen van Dode Pixel schermen. Alleen weet ik niet of je een refurbished of een 'echte' nieuwe krijgt.

[Voor 79% gewijzigd door blmp op 31-08-2007 23:12]

7950x/32GB/2TB 860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | Mac Mini m1 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• Jorn1986
blmp schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:07:
@Jorn1986
Pixels gaan maar zelden laat naar aankoop 'kapot'. Meestal is dit direct nadat je hem aanzet, als het er erg veel zijn die later gekomen zijn is het scherm volgensmij niet helemaal 100%. Zou hem omruilen/laten fixen.

Liefste +/- 2 dode (sub)pixels, dan heb je meer kans om ruilen. Maar Dell doet in het algemeen niet moeilijk met het ruilen van Dode Pixel schermen. Alleen weet ik niet of je een refurbished of een 'echte' nieuwe krijgt.
Deze 2 zijn nog op plaatsen waar ik mee kan leven, maar als het er straks nog meer worden gaat hij inderdaad terug.

En weet iemand wat over mijn eerdere vraag? Over hoe ik 1:1 pixelmapping ''fill'' kan uitzetten?

[Voor 6% gewijzigd door Jorn1986 op 01-09-2007 09:58]

Anoniem: 194740

Volgens mij is de prijs van de 2407 omhoog gegaan omdat die eerst €422 was en nu €589 bij een nieuw systeem. (inspiron 531 NLDHSONL-D09515A) Bij sommige systemen is ie zelfs €666,40.
Best balen, omdat ik ff een maand gewacht had en nu de prijs omhoog is! :(

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 194740 op 01-09-2007 11:39]

blmp schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:07:
@Ruffneck82
Probeer de RGB settings wat te verlagen naar ~80 alle 3, kijk of het dan nog zo is.
Ik had de RGB waarden al eerder naar 85 gebracht, deze op 80 zetten zorgt er niet voor dat het knipperen van de randen van een browser en afbeeldingenniet stopt.
Het lijkt vooral te gebeuren op de plekken waar donkere kleuren tegen lichte kleuren aan liggen. Ik wil weten of dit ghosting is of niet.

Wat doet DELL met monitoreren die last hebben van ghosting?

Ik heb dit scherm toruwens bij Qsix (Supradictus) gekocht. Heeft er iemand ervaring met de afhandeling van problemen met een scherm door hem? Hiermee bedoel ik niet problemen met dode pixels en lateren dan 7 dagen na ontvangst gemeld.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 141965 op 01-09-2007 13:58]

• Tripp

Tripp

Wreah

Jorn1986 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:06:
Ik heb mijn scherm inmiddels 4 dagen in gebruik, en er zijn inmiddels een paar pixels doodgegaan... hoe komt het dat dat pas later komt dan dat als ze nieuw zijn? Hoe werkt dat precies?
iig nu ook 1 dodel pixel hier nu :|
Anoniem: 141965 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:44:
[...]

Ik had de RGB waarden al eerder naar 85 gebracht, deze op 80 zetten zorgt er niet voor dat het knipperen van de randen van een browser en afbeeldingenniet stopt.
Het lijkt vooral te gebeuren op de plekken waar donkere kleuren tegen lichte kleuren aan liggen. Ik wil weten of dit ghosting is of niet.

Wat doet DELL met monitoreren die last hebben van ghosting?

Ik heb dit scherm toruwens bij Qsix (Supradictus) gekocht. Heeft er iemand ervaring met de afhandeling van problemen met een scherm door hem? Hiermee bedoel ik niet problemen met dode pixels en lateren dan 7 dagen na ontvangst gemeld.
Blader even wat in het topic, dan zie je dat hij goede service biedt.

[Voor 54% gewijzigd door Tripp op 01-09-2007 16:43]

specs

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 15:41
vallen de defecte pixels bij jullie goed op en hoe hebben jullie ze getraceerd?

Ik heb tot dusverre geen problemen met beide schermen. Ik heb alleen met tft test gekeken

• Tripp

Tripp

Wreah

Anoniem: 208537 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:42:
Hieronder zal ik voor de duidelijkheid het stukje quoten waar het over gaat.

Dell 2407WFP-HC A00
Brightness: 25
Contrast: 50

Spyder2Pro
Luminance Mode: Visual

Update 8/5/2007 -- Sorry about that, the previous one I posted was the wrong one, this one is the correct one.
Fixed: http://rapidshare.com/fil.../1-Dell_2407WFP-HC__2.zip

Thought I post one, since people have been asking for a calibration. IMHO, I don't think it'll provide you with the best color as each monitor is slightly different, but it'll get you started.
---------------------------------------------------------

This second profile set at 100cd/m2 as white point. Same color temperature. Gamma 2.2. Black point is set around .37~.38cd/m2. This profile (for me) works best when I am working in a dark room. Ideally, your white point should be set 80% brighter then your surrounding area.

Dell 2407WFP-HC A00
Brightness: 15
Contrast: 46
White Luminance: 100 cd/m2
Black Luminance: .37~.38 cd/m2

Spyder2Pro
Luminance Mode: Measured

http://rapidshare.com/fil...ll_2407WFP-HC-100cdm2.zip

Dell 2407WFP A04
Profile name: 2407Lin65
Brightness 50
Color Settings: Default

Set up using Spyder2 pro
Gamma: Linear Grayscale
White Point: 6500K
LuminanceMode: Visual
Black/White luminance: na

http://rapidshare.com/files/30539614/2407Lin65.rar

Bron:
De volgende kleurenprofielen die ik gevonden heb kunnen via de volgende pagina gedownload worden:
http://72.14.253.104/sear...n&ct=clnk&cd=3&lr=lang_en
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1168121
Ik heb spyder2pro geinstalleerd. Hoe zorg ik er nu voor dat ik die profiles kan laden :?.
Brains schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:59:
vallen de defecte pixels bij jullie goed op en hoe hebben jullie ze getraceerd?

Ik heb tot dusverre geen problemen met beide schermen. Ik heb alleen met tft test gekeken
Ik zag het ineens bij een donker scherm/achtergrond tijdens laden ergens van.

Ben ik ook de enige die backlight bleeding duidelijk merkt?

[Voor 9% gewijzigd door Tripp op 01-09-2007 18:04]

specs

Anoniem: 208537

@ Tripp:

Zelf heb ik geen ervaring met Spyder2Pro. De profielen heb ik geladen via de volgende route:

Je gaat naar het menu display settings dmv je rechtermuisknop op het bureaublad of via control panel.

Op het tabblad monitor zie je de knop advanced settings staan en daar klik je dan op.

Vervolgens zie je een aantal tabbladen en als het goed is zie je het tabblad color management staan.

Daarna klik je in het tabblad op de knop color management en vervolgens krijg je weer een nieuw schermpje.

Als het goed is zie je dan weer een aantal tabbladen staan. Een daarvan zou advanced moeten heten.

Onderaan zie je de knop change default settings.

In het nieuwe schermpje zie je weer een aantal tabbladen en een daarvan heet devices. Daar moet je dus op klikken.

tot slot zie je onderaan de knop add...

Dit alles heb ik gedaan met het besturingssysteem Windows Vista maar als het goed is moet het ongeveer hetzelfde zijn voor Windows XP.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 208537 op 01-09-2007 19:27]

• Lefty_38
Ik heb het scherm hier nu 2 avonden gebruikt, zie nog geen dode pixels. Maar ik ben er ook niet echt naar op zoek geweest... 1080p films zijn echt super strak op dit scherm! :P (2407-HC)

• Garrett
  • Laatst online: 20-05 17:52

Garrett

Watercooler

Zijn er ook nog mensen met een 2407WFP rev. A01 en zo ja is er duidelijke banding aanwezig?
In de startpost wordt gesproken over Rev A01: minder banding in dekstop preset, maar nog wel aanwezig. Geen blurry tekst
Ik kan deze monitor namelijk van iemand overnemen en voordat ik ga kijken wil ik weleens van andere rev. A01 eigenaren weten of de banding dusdanig storend is, of juist niet ;)

I love watercooling

• jcvjcvjcvjcv
  • Laatst online: 11-12-2018

edit: even weer stalker gecheckt:

Zou je een testje willen doen? Zoiets bijvoorbeeld:
jcvjcvjcvjcv in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."

?

Goed dat ik dit lees. Zolang me dit niet 100% duidelijk is gaat de 2407 dus van de wishlist af hier. Een monitor met inputlag gekocht hebben is een fout te veel. :(

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Heb ik net genoeg geld gespaard, verkoopt supradictus de 2007WFP niet meer. :'(

SVDT schreef op woensdag 05 september 2007 @ 04:29:
Misschien is het wel goed, misschien dat de 2007WFP-HC er komt. :)

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Garrett schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:32:
Zijn er ook nog mensen met een 2407WFP rev. A01 en zo ja is er duidelijke banding aanwezig?
In de startpost wordt gesproken over Rev A01: minder banding in dekstop preset, maar nog wel aanwezig. Geen blurry tekst
Ik kan deze monitor namelijk van iemand overnemen en voordat ik ga kijken wil ik weleens van andere rev. A01 eigenaren weten of de banding dusdanig storend is, of juist niet ;)
Zou hem eerst eens bekijken, en vragen of je hem misschien een dagje in gebruik mag nemen. Heb hier zelfs op mijn A03 nog last van wat banding op grijze gradients vooral. Erger me er niet aan, maar zijn genoeg mensen die dat wel doen. En de vraag of je 1:1 pixel mapping gaat missen. Dat is pas bij de A04 redelijk fatsoenlijk ingeprogrammeerd.

@Geqxon: Denk dat de 2007wfp eruit gaat omdat de 2008wfp eraan komt. Deze schijnt helaas wel een TN paneel te hebben. Zie bijv: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1219683

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SVDT schreef op woensdag 05 september 2007 @ 04:29:
Daar heb ik hem gister een email over gestuurd, want ik wil der nog 1 :+

[edit]
Hij zegt dat hij door zijn vvoorraad heen is en verteld me dat ik nog even geduld moet hebben.
Voor de positivio onder ons zou je dat op kunnen vatten als: "Op het moment niet, maar ze komen weer."
Ik heb een email terug gestuurd met de vraag of ze er ook daadwerkelijk aan komen de ja of de nee.

[Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2007 10:36]

Anoniem: 100148

Maar zal die 2007WFP dan veel goedkoper zijn dat de 2007WFP-HC??

Wil deze monitor ook graag kopen, maar de prijs is tikkie boven budget |:(

-Edit:-
Oh sorry ik merkt net dat ik de 2407WFP(-HC) bedoel (24" versie dus).

Supradictus verkoopt daar ook alleen maar de HC versie van. Iemand een idee of de 'niet HC' versie ook nog in de verkoop terug komt??

-Edit 2:-

Net maar even het hele topic doorlopen lezen (tering wat duurt dat lang), Maar lijkt er inderdaad op dat non-HC niet meer geleverd wordt. Maakt ook niet uit, want was toch even duur.
Berichten over ghosting en input-lag storen me eigenlijk wel heel erg, wou hem eigenlijk maandag bestellen, maar vindt dit wel kut :(

Iemand enig idee hoe lang het waarschijnlijk gaat duren voordat er een 2407WFP-HC-Rev01 uitkomt?

[Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 100148 op 05-09-2007 20:07]

• deef-
  • Laatst online: 22-02-2021
In dit dell forum wordt het probleem besproken met een Dell medewerker. Het lijkt erop dat ze het pas net hebben kunnen reproduceren, Samenvatting van het probleem (quote):
".... This issue exhibits a black after shadow from bright spots (over 75% brightness) in dark areas (under 40% brightness), it leaves a very dark sometimes black after shadow that lasts from 100-300ms.

Basically what’s happening is that after a bright pixels trys to switch to a darker colour, it overcompensates and switches to a colour that’s too dark and it takes between 100-300ms for it to settle onto the right brightness.

This means the issue is non-existent with white-to-black transitions, but white to dark grey, say RGB(64,64,64), will cause the displays pixels to switch from white to black, then to the correct grey some time later. The result is a displeasing dark shadow trailing behind bright objects moving across a dark-but-not-black background."
http://www.dellcommunity....by_date_ascending&page=11

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 100148 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:05:
Maar zal die 2007WFP dan veel goedkoper zijn dat de 2007WFP-HC??
2007WFP-HC? Bestaan die dan?
Oh ik zie het al je hebt je post aangepast.
Maar de 2007WFP komt er volgens mij weer aan. Dus ik weet het wel. :)

[Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2007 21:05]

• jcvjcvjcvjcv
  • Laatst online: 11-12-2018
cybersteef schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:20:
[...]

Daar heb ik hem gister een email over gestuurd, want ik wil der nog 1 :+

[edit]
Hij zegt dat hij door zijn vvoorraad heen is en verteld me dat ik nog even geduld moet hebben.
Voor de positivio onder ons zou je dat op kunnen vatten als: "Op het moment niet, maar ze komen weer."
Ik heb een email terug gestuurd met de vraag of ze er ook daadwerkelijk aan komen de ja of de nee.
Dan neem ik aan dat de 2007FP 4:3 ook weer terug komt?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zou best kunnen. De manier om het zeker te weten is om Supradictus even een mailtje te sturen.

• Morbid2002
deef- schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:45:
In dit dell forum wordt het probleem besproken met een Dell medewerker. Het lijkt erop dat ze het pas net hebben kunnen reproduceren, Samenvatting van het probleem (quote):

[...]

http://www.dellcommunity....by_date_ascending&page=11
Ik heb het scenario in ieder geval nagespeeld, en ik heb er ook last van. Als je het eenmaal hebt gezien. . . . echt te erg voor woorden :(

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 15:41
Ik heb de laaste tijd, op beide schermen, af en toe wat blauwe ruis door mijn beeld heen. Dit treed altijd in het begin op als ik een scherm aan zet. Het scherm uitzetten en weer aan verhelpt het.

Heeft iemand van jullie wel eens blauwe ruis door zijn beeld gehad?

Morbid2002 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:12:
[...]

Ik heb het scenario in ieder geval nagespeeld, en ik heb er ook last van. Als je het eenmaal hebt gezien. . . . echt te erg voor woorden :(
Wat kunnen gebruikers doen die dit probleem hebben? Is dit een fout in het scherm en moet DELL deze scherm omruilen/repareren of hebben de gebruikers gewoon pech?

• draakhoofd
  • Niet online
Anoniem: 141965 schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:01:
[...]

Wat kunnen gebruikers doen die dit probleem hebben? Is dit een fout in het scherm en moet DELL deze scherm omruilen/repareren of hebben de gebruikers gewoon pech?
ik geloof dat iemand van Dell in het forum heeft gezet dat je je monitor tzt kan laten omruilen, maar het is wachten op een nieuwe revisie. ze hebben er (nog) geen fix voor.

• deef-
  • Laatst online: 22-02-2021
In dat forum staat beschreven dat _als_ er een fix komt (ze hebben het probleem nog steeds niet gelokaliseerd) dit in een nieuwe revisie of met een firmware update (niet thuis te doen) wordt opgelost. Dit gaat waarschijnlijk wel een paar maanden duren. En verder heeft die chris van dell contact gegevens in dat forum gepost waarmee je je monitor zou moeten kunnen laten omruilen op het moment dat er een fix is (geen idee hoe dit werkt verder, ik heb de monitor nog niet). Via de standaard dell support kanalen zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden.

• ronaldvr1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:03
Ik overweeg een 2407WFP-HC te kopen en wil deze zowel aansluiten op mijn PC met een resolutie van 1920 x 1200 als op HDTV bronnen (zowel 1080i als 1080p) en vraag me af of een van jullie deze monitor al eens heeft aangesloten op een videobron die 1080i dan wel 1080p uitzend via een HDMI naar DVI verloopkabel. Ik heb dit op een Eizo HD2441W werkend gezien en dit zag er prima uit met prima verhoudingen (incl een niet storend zwart balkje onder en boven aangezien 1080i en 1080p een resolutie kennen van 1920 x 1080 terwijl een monitor 1920 x 1200 weergeeft). Dit is voor mij erg belangrijk en graag zou ik praktijkervaringen van iemand vernemen.

Tips voor andere multimedia monitor mogen ook, maar liever krijg ik een bevestiging dat de Dell 2407WFP-HC een goede oplossing voor me zou zijn.

Thanks,

Ronald

• draakhoofd
  • Niet online
deef- schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:43:
In dat forum staat beschreven dat _als_ er een fix komt (ze hebben het probleem nog steeds niet gelokaliseerd) dit in een nieuwe revisie of met een firmware update (niet thuis te doen) wordt opgelost. Dit gaat waarschijnlijk wel een paar maanden duren. En verder heeft die chris van dell contact gegevens in dat forum gepost waarmee je je monitor zou moeten kunnen laten omruilen op het moment dat er een fix is (geen idee hoe dit werkt verder, ik heb de monitor nog niet). Via de standaard dell support kanalen zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden.
Idd, hij reageert nu ook op Hardforum, topic Dell 2407WFP-HC = severe ghosting :- (
All,

We have several teams investigating the issue but have yet to discover the root cause. Until we know the root cause, we cannot have a corrective action plan. The discussion about poor control of the RTC (Response Time Compensation) technology and aggressive overdrive on TFT Central is currently under investigation. This will take some time. I can say that there will NOT be any in-home bios flashing of the monitors. If they decide that a fix can be implemented by bios flashing (which is just conjecture at this point), this will be done by us on the factory level. If this is done, you would need to initate a monitor exchange. Please keep tabs on the 2407WFP-HC thread on our forum for any updates:
http://www.dellcommunity.com/support...hread.id=81254

You may return the monitor now or wait for us to announce our findings. If you decide to return the monitor now for credit while inside the first 30 days from the invoice date, contact Customer Service (Chat, Email, and Phone):
http://support.dell.com/s...ort/topi...n&s=gen&~tab=2

They will need the following information -
20 digit PPID number on back of the monitor
Name, address, phone, email address
Order number
Return Reason

The monitor warranty coverage is as follows -
- If you purchased the monitor tied to a PC, the PC warranty coverage applies to the monitor (either the 90 day, 1 year, or the 3 year plan)
- If you purchased the monitor by itself, you paid for either the 3, 4, or 5 year monitor warranty coverage plan

DELL-ChrisM
DCF (Dell Community Forum) Liaison for XPS Desktop, TV, Monitor, Projector
A+ Certified
Wat mij betreft kan de OP aangepast worden met dit probleem, het is toch een officiële bug geworden..

• arnem_
  • Laatst online: 02-06 15:32
Hebben jullie iets van een bonnetje bij de monitor? Ik heb begrepen dat deze later zou worden toegestuurd. Is dat zo?

arnem_ schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:58:
Hebben jullie iets van een bonnetje bij de monitor? Ik heb begrepen dat deze later zou worden toegestuurd. Is dat zo?
Bij mijn supradictus scherm heb ik een factuur :)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:24

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:42:
De verwachte levering is rond 4 september.
Binnen 8)

En whattayouknow, ze hebben me een HC versie gestuurd (rev A00) :D

Niet slecht voor 422 euro :9

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Topicstarter: Wellicht kun je deze link in de TS opnemen:

Dell 2407WFP-HC Ghosting Issues?

:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen gegevens of email-adressen van de personen binnen de bedrijven zelf te plaatsen. Als je dus een mail wilt plaatsen, haal dan dat soort informatie even weg.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee