[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 60 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Joepi schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 02:28:
Is de Toxic al ergens opgedoken in reviews of listen?
[afbeelding]
wat een beauty :9~

en deze agp x1950 dan? >:)
[afbeelding]
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=960&Itemid=40
Die onderste kaart ga ik misschien gebruiken voor de LAN dit weekend, mocht hij aanwezig zijn en het toegestaan zijn d:)b ... niet dat mijn P4 3.2 die zo hard zal gebruiken, maar toch :D !

En ik persoonlijk vergelijk de 2900XT met de GTS640 :) . Maakt me niet uit wat de anderen zeggen, dat krijg je voor dat geld, klaar :/ . Zoals ik al eerder zei, als renault een nieuwe superbak neerzet en daarna lamborghini ook ... dan zeg je toch ook niet "JA MAAR TOPMODEL VS TOPMODEL HE, KUT RENAULT" ;) . Overigens vergelijk ik nu videokaarten met auto's, but you get the point :') !

Voor €337 koop je een HD2900XT, de eerste GTS640 voor €327 . Ik vind dat ze dus qua prijs aardig aan elkaar gewaagd zijn en de eerste GTX is toch echt pas €498 (dat is even €160 euro slikken :X )... wat nou daarmee moet hij concurreren? Denk je dat de consument en de grote jongens er zo over denken? Ik denk persoonlijk toch van niet :) !

Maar hey, argue all you want :D ! Ik denk dat voor de huis/tuin en keuken gebruiken en gamer dat ATi meer moet uitkijken voor de GTS320, want die is goedkoper en doet het echt wel goed op 1280x1024 en 1440x900 (dat soort resoluties van 19" en 19" wide).

offtopic:
Check me smilies usen ouwe ... je weet toch :/

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Cassius schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:32:

Maar hey, argue all you want :D ! Ik denk dat voor de huis/tuin en keuken gebruiken en gamer dat ATi meer moet uitkijken voor de GTS320, want die is goedkoper en doet het echt wel goed op 1280x1024 en 1440x900 (dat soort resoluties van 19" en 19" wide).
Idd, zelfs 1680-1050 (22" wide) draait hier nog perfect met 6 AA en 8AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die onderste kaart ga ik misschien gebruiken voor de LAN dit weekend, mocht hij aanwezig zijn en het toegestaan zijn d:)b ... niet dat mijn P4 3.2 die zo hard zal gebruiken, maar toch :D !

En ik persoonlijk vergelijk de 2900XT met de GTS640 :) . Maakt me niet uit wat de anderen zeggen, dat krijg je voor dat geld, klaar :/ . Zoals ik al eerder zei, als renault een nieuwe superbak neerzet en daarna lamborghini ook ... dan zeg je toch ook niet "JA MAAR TOPMODEL VS TOPMODEL HE, KUT RENAULT" ;) . Overigens vergelijk ik nu videokaarten met auto's, but you get the point :') !

Voor €337 koop je een HD2900XT, de eerste GTS640 voor €327 . Ik vind dat ze dus qua prijs aardig aan elkaar gewaagd zijn en de eerste GTX is toch echt pas €498 (dat is even €160 euro slikken :X )... wat nou daarmee moet hij concurreren? Denk je dat de consument en de grote jongens er zo over denken? Ik denk persoonlijk toch van niet :) !

offtopic:
Check me smilies usen ouwe ... je weet toch :/
ja idd die GTS320 is een gevaarlijk'n :X tenzei dat ATi snel reageerd met een HD 2900 XL met 256MB 512Bit GDDR3 die gebasseerd op de R650 zal worden, heh het zou best wel aangenaam zijn als er ook zo iets komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Loona35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:24:
[...]

Haha.. held :D .. lekker hypocriet om te klagen over moddergooien en daarna zelf in je laatste alinea de GTS neerhalen en Ati prijzen :D

anyways.

Gaat een HD2900XT ook goed in combinatie met een Sli moederboard? (Ik bedoel dus met 1 kaart..)
Als je de reviews eens goed doorleest zie je dat de 2900XT gemiddeld beter scoort dan een GTS. En trouwens hoe laat jij SLI werken op een Intel chipset?......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

[...]

jep en ik vind dat dat ook voor het verbruik geld. Een Ferari die 1 op 3 loopt vergelijk je ook niet met een Dodge die dat ook verbruikt of zelfs nog meer }:O . Dat is de keuze die je maakt maar ze zijn beide voor een andere doelgroep. Je koopt een 2900XT als je voor DX10 gaat en lang met je kaartje wil doen en een 8800GTX als je voor snellere DX9 gaat. Teminste, als ATI gelijk gaat krijgen dat shader AA de toekomst is waar de GTX slecht in presteerd. Maar uh zullen we het weer over nieuws hebben :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
winwiz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:46:
[...]

Als je de reviews eens goed doorleest zie je dat de 2900XT gemiddeld beter scoort dan een GTS. En trouwens hoe laat jij SLI werken op een Intel chipset?......
Damn wat een slimme reactie weer. Je suggereert nu alsof ik een bewering neerleg omtrent de beste videokaart, maar dat gebeurt helemaal niet. Ik postte enkel als reactie op een voorgaande hypocriete opmerking met betrekking tot het moddergooien. .../edit maargoed :X 8)7 ..

anyways, mijn vraag was dus of de HD2900XT ook werkt op de Asus P5N32 SLI ..
/edit .. zonder SLI te gebruiken uiteraard.

[ Voor 12% gewijzigd door Loona35 op 22-05-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of die Toxic nou standaard een Crossfire set is, of dat het een optie is? Het lijkt me wel interessant om EN mijn videokaart EN mijn CPU met die set te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Loona35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:24:
[...]

Haha.. held :D .. lekker hypocriet om te klagen over moddergooien en daarna zelf in je laatste alinea de GTS neerhalen en Ati prijzen :D

anyways.

Gaat een HD2900XT ook goed in combinatie met een Sli moederboard? (Ik bedoel dus met 1 kaart..)
:+

Natuurlijk werkt de kaart ook goed op een nVidia moederbord. De verschillen tussen de chipsets zijn van minimaal belang voor de performance van de kaart. Laatst een artikel over gelezen op tomshardware..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Je moet gewoon kijken naar wat voor jou interessant is.

Iedereen heeft andere eisen. Zelf vind ik IQ, Stroomverbruik, Drivers, Min FPS en geluidsproductie in 2D erg belangrijk.

Ik weet ook dat de HD2900 XT daar op dit moment niet helemaal aan voldoet. Maar kon het gewoon niet laten omdat ik het toch een mooi kaartje vond en omdat hij eventueel wel sneller zou kunnen zijn.

De grote nadelen vind ik:
-Het stroomverbruik
-Performance met AA

En in mindere maten het geluid in 3D mode. Want meestal heb ik dan geluid van het spel aan staan en dan merk ik er niets van.

Dus die dingen neem ik ze wel walijk. Ook dat je met een product dat 7 maanden te laat is nog geen goede drivers hebt vind ik onacceptabel.

En qua AA hebben ze zich op de toekomst gericht. Want daar heb je (als ik het goed begrepen heb) Shader baced AA nodig om AA op Geometry te kunnen doen.

Maar ze zijn daar volgens mij gewoon nog wat vroeg mee. Want het is nog de vraag wanneer games het gaan gebruiken. En ik gok dat we tegen die tijd de R700 al hebben. Dus de R600 vergeten zijn.

En was de R600 eerst niet de R400 (de opvolger an de R300 die geschrapt werd ?) Ik vraag me echt af waarom de R600 het zo slecht doet. Zeker na de X1800. En volgens mij hebben ze wel genoeg tijd gehad om alles op orde te krijgen maar is het gewoon niet gelukt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 03:14:
[...]

Resoluties waar het er toe doet? Zo'n 90% gamed op maximaal 1280x1024... de overige 10% zit dus op hoger oftewel de resoluties die volgens jou het belangrijkste zijn bij het vergelijken van een HD2900XT vs 8800GTS.
Breedbeeld schermen beginnen echter enorm populair te worden. Je hebt al een 20" voor net boven de 200 euro. Ik zelf speel al zo'n anderhalf jaar op 1680x1050 met een X700 mobile en wil nu eindelijk een performance, de 8800GTX was de enige keus aangezien die toch weer duidelijk beter scoorde dan de ATI kaart. Ok, die kaart geeft ook prestaties waar ik mee zou kunnen leven, maar de extra speelruimte die de GTX nog overheeft is toch wel erg fijn bij aankomende games.

Als ik nu naar de markt kijk zie ik 3 kaarten die een rol spelen, en 1 kaart die eigenlijk zijn nut verloren heeft

-GTS 320
-HD2900XT
-GTX

De GTS met 640MB is verslagen door de HD2900XT (mits ze het AA probleem fixen). De positie van de R600 valt misschien wat tegen, maar is toch niet slecht. Het zijn alledrie retesnelle kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Astennu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:43:
Je moet gewoon kijken naar wat voor jou interessant is.

Iedereen heeft andere eisen. Zelf vind ik IQ, Stroomverbruik, Drivers, Min FPS en geluidsproductie in 2D erg belangrijk.

Ik weet ook dat de HD2900 XT daar op dit moment niet helemaal aan voldoet. Maar kon het gewoon niet laten omdat ik het toch een mooi kaartje vond en omdat hij eventueel wel sneller zou kunnen zijn.

De grote nadelen vind ik:
-Het stroomverbruik
-Performance met AA

En in mindere maten het geluid in 3D mode. Want meestal heb ik dan geluid van het spel aan staan en dan merk ik er niets van.

Dus die dingen neem ik ze wel walijk. Ook dat je met een product dat 7 maanden te laat is nog geen goede drivers hebt vind ik onacceptabel.

En qua AA hebben ze zich op de toekomst gericht. Want daar heb je (als ik het goed begrepen heb) Shader baced AA nodig om AA op Geometry te kunnen doen.

Maar ze zijn daar volgens mij gewoon nog wat vroeg mee. Want het is nog de vraag wanneer games het gaan gebruiken. En ik gok dat we tegen die tijd de R700 al hebben. Dus de R600 vergeten zijn.

En was de R600 eerst niet de R400 (de opvolger an de R300 die geschrapt werd ?) Ik vraag me echt af waarom de R600 het zo slecht doet. Zeker na de X1800. En volgens mij hebben ze wel genoeg tijd gehad om alles op orde te krijgen maar is het gewoon niet gelukt.
Wel grappig dat de HD2900XT aan je eisen volledig niet voldoet,maar je toch de kaart koopt :-)

Als over waarom ze minder goed is dan verwacht, denk al dat je het zelf een beetje zegt verkeerde keuzes. Trekt een beetje (in mindere mate) op de 5800 van nvidia die ook verkeerde keuzes had en die ze probeerde te redden door absurd hoog te klokken (en dus verbruik lawaai ) en dan nog onder de 9700pro uitkwam . ATI komt nu gelukkig boven de GTS uit maar je kan niet zomaar een kaart waar zoveel geinvesteerd is niet uitbrengen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
ik denk dat het allemaal een beetje boven hun hoofd aan het groeien is
die chips worden zo ingewikkelt dat ze veel moeilijker te programmeren zijn (de drivers dus)
zo zag/zie je bij nVidia ook dat het een hele tijd geduurd heeft voor het allemaal goed werkte
en zeker gloednieuwe dingen als shader AA zien er op papier misschien super uit, het implementeren is waarschijnlijk vreselijk ingewikkelt en zal dus een paar driver versies nodig hebben om op niveau te komen

of het is zoiets als nVidia z'n FX reeks en mag dan recht in de vuilbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
k995 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:50:
[...]

Wel grappig dat de HD2900XT aan je eisen volledig niet voldoet,maar je toch de kaart koopt :-)

Als over waarom ze minder goed is dan verwacht, denk al dat je het zelf een beetje zegt verkeerde keuzes. Trekt een beetje (in mindere mate) op de 5800 van nvidia die ook verkeerde keuzes had en die ze probeerde te redden door absurd hoog te klokken (en dus verbruik lawaai ) en dan nog onder de 9700pro uitkwam . ATI komt nu gelukkig boven de GTS uit maar je kan niet zomaar een kaart waar zoveel geinvesteerd is niet uitbrengen .
Tja ik heb em gekozen omdat ik niet tevreden ben over de support van mijn 7600 GO. Er is nu net voor het eerst in een half jaar bekend dat er een nieuwe driver komt voor GF7 op XP.

+ Ik ben gewoon AMD + ATi fan. Heb ook eeen 6800 GT geprobeert maar die beviel niet. Drivers waren niet fijn. En geen regelmatige updates. Strromverbruik ga ik oplossen door het undervolten. En ik gok dat met 1-2 nieuwe drivers de performance goed genoeg zal zijn.

Het is zeker geen FX5800. Want de keuzes zijn niet verkeerd alleen ze berginnen er denk ik te vroeg mee. De 5800 was gemaakt voor DX9 en zoog daar in. De R600 is gemaakt voor DX10+ en dat hebben we nog niet goed kunnen testen. Somige features zoals tesselation en die Shader AA zijn zelfs DX10+. Misschien veslaat de 2900 XT straks de Ultra dik in DX10.1 games maar we hebben daar nu niets aan. En op dit moment alleen maar hinder van. Dat bedoel ik met te vroeg.

Want tegen de tijd dat dat belangrijk wordt is de R650 er zeker en de R700 misschien ook. Alleen als je nu een kaart koopt voor 3 jaar. zou je er voordeel van kunnen hebben. Maar ik wissel toch om het half jaar / jaar.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

frankknopers schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:15:
Qua prijs/performance is er in het high-end segment momenteel gewoon geen betere deal dan de HD2900XT.
Daarover verschil je dan vrij scherp van mening met veel bekende reviewsites en yours truely.
De prijs van een 8800GTS maar veel meer features (HDMI, UVD, Tess. Unit)
Meer features + meer lawaai + meer stroomverbruik + meer hitte + meer (driver)issues + minder IQ.
Van die tess. unit zullen we nog maar moeten bekijken of het gebruikt gaat worden. Ik wordt niet warm of koud van features waar ik momenteel niets aan heb, en waarvan het behoorlijk onduidelijk is of ik er in de toekomst wat aan ga hebben, want daar koop ik zo'n kaart niet voor.

Over het nut van HDMI-audio en UVD in de HD2900 doet Driverheaven (in het verleden toch redelijk 'rood') een erg duidelijke uitspraak. Bij aanzetten van Avivo HD decoding gebeurt 't volgende:
What also became apparent in the time we used the 2900 XT for video playback is that it is completely unsuitable due to the noise the cooler makes. If there is one thing a graphics card shouldn’t do when watching a movie/video, is to interfere with the user’s enjoyment and that’s precisely what the HD 2900 XT does! The fan is far too loud and the constant variation in speed makes it even more noticeable, so despite the reasonably good acceleration we cannot recommend any reference cooled models for video use.
en vaak ook nog een performance die dichter bij de 8800GTX ligt.
Uit de conclusie, ook m.b.t. de performance (Driverheaven heeft terecht wel hogere reso's en AA gebruikt in hun tests):
First off the 2900XT is hugely late to market and as a result has trouble competing with an already well established part. In fact overall the XT is slower than the GTS when it matters. Next up we have the noise levels, don’t get us wrong, the 2900 isn’t anywhere near as loud as the FX was (thank god) however it is much louder than the competition. Whether watching movies or playing games the fan regularly speeds up and the variation in noise levels makes it incredibly difficult to mentally tune out. In this day and age there is no excuse for a noisy cooler on a high end card, Nvidia have very competently demonstrated how to create excellent cooling systems. The impact this has on the enjoyment of any task which involves audio is substantial.

Clearly AMD must have known that the XT was not going to beat the GTS and with the delays in launch they had time to rethink the product and add some unique selling points. One such point could have been the inclusion of full high definition video decoding such as that which will be featured in lower spec 2000 series products. Instead we have a card which when combined with any CPU other than the fastest available (high end dual core conroe) struggles with 1080p content. Even when trying to implement unique features things didn’t go well. The HDMI out with audio and video is a good idea in theory and it does work however we can’t recommend putting this card anywhere near the main TV in any house due to the noise issues mentioned above. It is just too intrusive.
Lijkt me aan duidelijkheid weinig te wensen over te laten.

Performance dichter bij de 8800GTX? Doe me een lol zeg... zodra je AA opentrekt - het hele doel van een high-end kaart - heeft ie al meer dan z'n handen vol aan de GTS, en regelmatig zelfs de X1950.

Maar 'k ben blij voor jou dat je er blij mee bent :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Astennu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:10:

Het is zeker geen FX5800. Want de keuzes zijn niet verkeerd alleen ze berginnen er denk ik te vroeg mee. De 5800 was gemaakt voor DX9 en zoog daar in. De R600 is gemaakt voor DX10+ en dat hebben we nog niet goed kunnen testen. Somige features zoals tesselation en die Shader AA zijn zelfs DX10+. Misschien veslaat de 2900 XT straks de Ultra dik in DX10.1 games maar we hebben daar nu niets aan. En op dit moment alleen maar hinder van. Dat bedoel ik met te vroeg.

Want tegen de tijd dat dat belangrijk wordt is de R650 er zeker en de R700 misschien ook. Alleen als je nu een kaart koopt voor 3 jaar. zou je er voordeel van kunnen hebben. Maar ik wissel toch om het half jaar / jaar.
En een kaart uitbrengen die pas zijn potentieel zal tonen over 1 a 1.5 jaar (want zoalng zal het duren tot directx10 laat staan + ingeburgerd is) is niet een verkeerde keuze?

Ik betwijfel trouwens of deze zoveel sneller zal zijn in DX10, de eerste demo's tonen dit al aan spijtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is wel stom ja dat hij ook herrie gaat maken bij het kijken van films. Dat mag ATi dan wel even gaan fixen. Maar volgens mij zouden ze daar zo i zo naar gaan kijken.

En als je het mij vraagt hadden ze de heatsink wat groter moeten maken dus de heatpipes buiten het plastic laten komen zodat hij breder kan worden. En nog wat langer. Kun je ook meer warmte kwijt.

En dat AA is wel een groot probleem. Ik hoop dat het echt met de drivers te maken heeft. Zo niet is het echt een flop. Maar ik kon mijn kaart nu goed kwijt over 1-2 weten misschien niet dus heb de gok toen maar genomen.

Wordt het niets proberen we de R650 wel of zo. Mits ze daar teminste geleerd hebben van hun fouten. Maar eerst de Cat 7.5 maar eens afwachten. Misschien gaat die wat van die AA problemen uit de wereld helpen.

Maar ik geef meteen toe dat nVidia geniaal bezig is geweest. De G80 is gewoon super goed. Door 1D scalers te gebruiken kunnen ze de chip bijna altijd optimaal benutten. De R600 heeft potentieel maar dat komt er lang niet altijd uit door dat deze dus geen gebruik maakt van 1D shaders maar 4+1D. En het is gewoon moeilijker om daar voor te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
k995 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:27:
[...]

En een kaart uitbrengen die pas zijn potentieel zal tonen over 1 a 1.5 jaar (want zoalng zal het duren tot directx10 laat staan + ingeburgerd is) is niet een verkeerde keuze?

Ik betwijfel trouwens of deze zoveel sneller zal zijn in DX10, de eerste demo's tonen dit al aan spijtig genoeg.
Bij de R300 was dat toch ook ? Alleen die was ook goed in DX8. Ik wil het echt geen verkeerde keuze noemen omdat de kans best groot is dat de opvolger van de G90 die dingen misschien ook gaat ondersteunen.

bij de Fx5800 was dat anders. Die zat niet goed in ekaar en nVidia heeft ook een hele nieuwe chip gemaakt ( NV40 ) en alles anders aangepakt. Door die beslissingen was ook de IQ erg slecht. En de Performance was ook niet goed.

Ik ben wel met je eens dat wij als tweakers er niets aan hebben maar heel veel mensen doen echt 2-3 jaar of zelfs langer met een kaart. Kijk maar eens hoeveel mensen nu hier zijn met een 9700 of 9800 die overwillen op iets nieuws. En voor die mensen kan het interessant zijn. En bij de FX5800 was dat echt niet het geval hoe nieuwer de games hoe belaberde de kaart ging presteren in verhouding met de 9700.

En over DX10. Je zegt het goed DX10 DEMO's. En zowel ATi als nVidia hebben geen goede DX10 drivers kunnen maken. Dus ik vind niet dat je moet blindstaren op die resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 22-05-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Astennu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:32:
[...]

Bij de R300 was dat toch ook ? Alleen die was ook goed in DX8. Ik wil het echt geen verkeerde keuze noemen omdat de kans best groot is dat de opvolger van de G90 die dingen misschien ook gaat ondersteunen.
Grappig dat je dat zegt, in die tijd was ATI eerst, ver voor er DX9 was, en nvidia 2e met een half jaar vertraging, vertraagd door de XBOX, problemen met hitte en verbruik, komt je bekend voor :-)

De kaart was deftig in DX8, alleen luider en verbuikte meer. (weeral bekend)

De rollen zijn nu omgekeerd, alleen is er nu geen 3Dmark uit die DX10 heeft, in die tijd wel en toen kon je zien dat de FX trager was, nvidia viel toen futuremark aan, maar later in games bleek toch dat ze gewoon gelijk hadden. Einde FX5800
bij de Fx5800 was dat anders. Die zat niet goed in ekaar en nVidia heeft ook een hele nieuwe chip gemaakt ( NV40 ) en alles anders aangepakt. Door die beslissingen was ook de IQ erg slecht. En de Performance was ook niet goed.
nee hoor foute beslissingen van nvidia, in bepaalde precisies hadden ze overschat wat de kaart kon en wat developers zouden gebruiken, kloksnelheden en verbuik die niet mee wilden,... Echt net hetzelfde als we nu zien bij ATI.
Ik ben wel met je eens dat wij als tweakers er niets aan hebben maar heel veel mensen doen echt 2-3 jaar of zelfs langer met een kaart. Kijk maar eens hoeveel mensen nu hier zijn met een 9700 of 9800 die overwillen op iets nieuws. En voor die mensen kan het interessant zijn. En bij de FX5800 was dat echt niet het geval hoe nieuwer de games hoe belaberde de kaart ging presteren in verhouding met de 9700.
Daar heb je gelijk, maar dat wist men vanaf dag 1 en 3Dmark.

Ik wil trouwens ook 3 jaar doen met mijn nieuwe kaart hoor, daarom dat ik al maanden een 8800GTS 320 heb, kon gewoon niet langer wachten op ATI.
En over DX10. Je zegt het goed DX10 DEMO's. En zowel ATi als nVidia hebben geen goede DX10 drivers kunnen maken. Dus ik vind niet dat je moet blindstaren op die resultaten.
Doe ik ook niet, het toont echter aan dat het niet zo simpel zal zijn als ATI beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Wat een gezeur hier :P

De 2900xt is een leuk kaartje die afwisselende prestaties neerzet.
Op papier zit de 2900xt er zeker niet slecht uit, maar dit wordt al dan niet momenteel niet waar gemaakt in de praktijk.
Hier kan van alles aan ten gronde liggen maar dat leert de toekomst ons.

De prijs is vergelijkbaar aan die van de gts, en voor de prestaties en extra technieken is dat een aardige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Inderdaad het maakt blijkbaar niet uit wat je over nVidia zegt er wordt meteen tegenin gegaan. En ik prijs ATi niet eens aan want ik erken de problemen en spreek ze ook uit. Maar goed we zullen het wel zien hoe het over een jaar is. Maar dat is voor mij niet interessant want dan heb ik waarschijnlijk al een R650 gehad en een R700 in mijn bezit.

Maar we gaan weer verder met nieuwe regeuchten over de nextgen kaarten:
Second generation tessellation engine

We already informed you that R700 is a 55 nanometre, multi core unified architecture and we even mentioned that this chip is aiming for DirectX 10.1 support.

The biggest thing about the next generation marchitecture is the second generation tessellation engine. The R600 and Xbox chip, also known as Xeons, already have the fist generation tessellation engine but unfortunately this feature is not supported in DirectX 10.

Microsoft already promised to get the tessellation in DirectX 10.1 or whatever it ends up calling it. You can get much better terrains and high detail characters by using this method.

We won't tell you more about tessellation now as you already did last week here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
@ Cheetah, het is natuurlijk gemakkelijk om maar 1 review te nemen om je argumenten kracht bij te zetten, zeker wanneer het - in dit geval - van een - volgens jou - (ex) ATi fansite komt. Verbaast me dat je niet met de [H] review op de proppen komt zetten. ;)

Er zijn echter genoeg reviews waar de HD2900XT goed uit de test komt, meer zelfs dan de reviews die negatief zijn. Maar goed, het is maar net wat je wilt lezen natuurlijk. En ook over de dingen die jij aan haalt zijn op verscheidene sites al geschreven. Zo heeft AMD al bevestigd dat het geluidsniveau van de cooler kan worden aangepast en daar al mee aan de slag is gegaan.

Of het echt nodig is, is natuurlijk een kwestie van smaak.... sommigen zullen zich er aan storen, anderen niet... de meeste gamers zullen met een headset op spelen of de speakers op hoog volume, waardoor het geluid (iets luider dan een X1950XTX, maar minder irritant dan een X1900XTX) weg valt of er zelfs een andere cooler op gooien (dat doen echte tweakers toch als ze iets hebben gevonden wat ze niet aan staat?).

De nadruk op shaderbased is geen designfout, maar een designbeslissing. We hebben in het verleden al vaak genoeg gezien dat ATI soms beslissingen neemt die voor de gemiddelde tweaker hier als vreemd zullen over komen (zoals bv het feit dat ze al jaren bij 16 ROPs/TMUs zijn gebleven, terwijl de concurrentiesteeds hoger gaat). Maar toch kan het ondanks de beslissingen nog z'n mannetje staan in de prijssegmenten waar ze kaarten lanceren. Straks ook met de midrange en low-end.

Er komen binnenkort wat updates uit van reviews, niet alleen met nieuwe drivers, maar ook komen sommige sites met indepth IQ vergelijkingen, dit keer inclusief Edge Detect AA en EATM. Iets om naar uit te kijken.... In veel reviews zijn drivers gebruikt die een bug hadden met AAA waardoor de performance gigantisch inkakte. EATM zou straks standaard worden gebruikt en betere performance leveren + mooiere IQ. Er is op dit moment geloof ik 1 review die gebruik maakt van EATM, namelijk 3D Center, wat zeker een aanrader is om te lezen. Ze hebben de 8.374.2 driver gebruikt die nieuwer is dan de 8.374.3 en zowel Edge Detect toepast als EATM en boosts brengt in een aantal games wat ook al op een van de andere Duitse sites was getest.

EATM zit nog in de testfase en vertoond nog wat bugs - zoals ook al op de oude generatie te merken was - maar het potentieel is er en zal binnenkort ook aan de rest van de wereld vrij gegeven worden:
ATIs Lösung beim R600-Chip arbeitet prinzipiell nach dem gleichen Prinzip: Hässliches Flimmern soll verhindert werden und die Treppenstufen am besten ganz getilgt. Beim R600-Chip kommt ein Verfahren namens "EATM" zum Einsatz, welches über die Windows-Registry auch schon mit früheren ATI-Chips nutzbar ist. Egal wie die Methode heißt, das Ziel wird auf jeden Fall erreicht: Die Bildqualität steigt sichtlich an, legt gegenüber dem Verfahren von nVidia sogar noch eins drauf. Dem Spieler erscheinen Baumkronen und Blätteransammlungen generell als fülliger und dichter.
Zeker een aanrader om te lezen aangezien er heel erg diep op AA en AF kwaliteit wordt ingegaan:

http://www.3dcenter.org/artikel/radeon_hd_2900_xt/

Dan iets anders.... Hardspell heeft een uitgebreide test gedaan van Avivo HD en de UVD engine. Het werkt goed op de HD2400 en HD2600, maar op de HD2900 werkt het niet naar behoren in hun tests. Ze gaan zelfs zo ver door te stellen dat de HD2900 geen UVD aan boord heeft. Ik ga nog ff checken wat hier precies van klopt, want heb inmiddels ook iets gehoord in de wandelgangen over dat de HD2900 voor een groot gedeelte afhankelijk is van de shaders voor bepaalde zaken.

De reden om volledig hardwarematige UVD in low-end en midrange kaarten te stoppen en niet in de highend zou het volgende zijn: Low-end en midrange kaarten komen meestal terecht in langzamere CPUs. Als alles via software zou gebeuren, dan wordt de CPU te veel belast en heb je weinig plezier aan een filmpje kijken op je systeem. Daar komt de volledige hardwarematige UVD engine dus van pas, want die neemt bijna al het werk over van de CPU. Een highend kaart komt echter bijna altijd een een system terecht met een snelle processor. Deze kan data sneller verwerken en voeden aan de GPU, waardoor ook HD films vloeiende af te spelen zijn ondanks dat niet alles hardwarematig versneld wordt.

Zodra ik meer duidelijk heb, zal ik het ook in de first post updaten en hier vermelden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/2007/5/15/0a89f21d-cbec-4425-a69c-f6af385fb013.gif

Bron: http://www.hardspell.com/...sp?news_id=622&pageid=629

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
http://www.sapphiretech.com/us/productfiles/matrix-vga-1.xls

Even het eerste tabblad aanklikken en kolom E tevoorschijn halen. Daar staat een XTX, ik vraag me alleen af of dat niet gewoon een XT met 1GB geheugen is?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Ach hopelijk lanceren ze de XTX versie rond september omdat dan Crysis uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Jeetje... Ik heb juist voor de 2900XT gekozen vanwege de UVD. Als het blijkt dat ze dus gelogen hebben over de specs, dan kan ik net zo goed een 8800GTS nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
past een 1950XTX ook op een R650 chipset????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zou wel genaaid zijn als de R600 ineens geen UDV heeft. Want dat was een van de verkoop argumenten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Inq komt met het bericht wat ik hier al eerder als optie vermeldde over de Black Box. Valve heeft alleen de retail versie gecancelled. In de winkel zal je dus geen Black Box kunnen kopen, maar alleen de Orange Box. Op HD2900XT kopers met de Black Box Voucher heeft dit geen enkele invloed, want deze kunnen nog altijd de Black Box games downloaden wanneer ze gereleased worden:

http://uk.theinquirer.net/?article=39758

Edit: net te laat. nFo was me voor. :9

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 22-05-2007 13:02 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dav- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:54:
Jeetje... Ik heb juist voor de 2900XT gekozen vanwege de UVD. Als het blijkt dat ze dus gelogen hebben over de specs, dan kan ik net zo goed een 8800GTS nemen.
Of een 2600 ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vindt het erg jammer dat die 2900 zo slecht presteert, die hdmi uitgang en ingebouwde soundcard zou ik echt super haden gevonden met me hdtv.

Achja me x1900 kan nog wel een jaartje mee, dan heeft ati vast wel goed presterend spul op de markt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb de indruk dat een aantal mensen hier niet weten wat IQ betekent. Bij deze dus een verduidelijking.
IQ staat voor Image Quality (beeldkwaliteit). Heeft niets, maar dan ook niets met de snelheid van de kaart te maken. Wel met kleurintesiteit, helderheid, kwaliteit van de AA/AF (niet de snelheid zoals velen denken),...

In vergelijking met nVidia kan je hoogstens zeggen dat je het zelf niet zo goed vindt, want de verschillen liggen echt niet ver van mekaar.

Ik vind het beeld van de ATi er (op de meeste shots) zelfs beter uit zien dan dat van nVidia. Liever een tikkel waziger, dan scherper met kartels.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mieJas schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:21:
Ik heb de indruk dat een aantal mensen hier niet weten wat IQ betekent. Bij deze dus een verduidelijking.
IQ staat voor Image Quality (beeldkwaliteit). Heeft niets, maar dan ook niets met de snelheid van de kaart te maken. Wel met kleurintesiteit, helderheid, kwaliteit van de AA/AF (niet de snelheid zoals velen denken),...

In vergelijking met nVidia kan je hoogstens zeggen dat je het zelf niet zo goed vindt, want de verschillen liggen echt niet ver van mekaar.

Ik vind het beeld van de ATi er (op de meeste shots) zelfs beter uit zien dan dat van nVidia. Liever een tikkel waziger, dan scherper met kartels.
Ik vind dat er tussen de R600 en de G80 bijna geen IQ verschillen zijn. Maar ik zie wel dat de R600 een grotere performance hit heeft met AA en ook met alleen AF. Dus daar moeten ze aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:27:
@ Cheetah, het is natuurlijk gemakkelijk om maar 1 review te nemen om je argumenten kracht bij te zetten, zeker wanneer het - in dit geval - van een - volgens jou - (ex) ATi fansite komt. Verbaast me dat je niet met de [H] review op de proppen komt zetten. ;)
De [H]-review bevestigd het beeld van vele andere reviews, met als extra dat men daar zowel apples 2 apples als m.n. op max ingame IQ per kaart test. Verschil is dat [H] uit hun cijfers inderdaad wel de conclusies trekt die diverse anderen soms (verassend) achterwege laten.

Met R580 vs G71 was ATi @[H] duidelijk in het voordeel. Nu dat omgekeerd is wordt [H] hier uyteraard condemned als pro-nV?? Ze zeggen i.m.h.o. gewoon duidelijk waar het op staat...
Er zijn echter genoeg reviews waar de HD2900XT goed uit de test komt, meer zelfs dan de reviews die negatief zijn.
In vrijwel geen van de reviews waar een groter scala aan games in-depth op hoge IQ settings is getest was men erg positief over de performance van de 2900 op die desbetreffende hoge IQ settings.

Zie voor vergelijkingsmateriaal met [H] ook Xbit Labs en dan m.n. de 2 grafieken waar de hogere AA modi worden gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeonhd2000/test_results/2900xt_fsaa2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeonhd2000/test_results/2900xt_fsaa3.gif

Xbit trekt (vooralsnog) geen conclusie, totdat ze hun gebruikelijke brede scala in-depth gametests gedaan hebben.
Leg ik Xbit (op dit mmt), Driverheaven en [H] naast elkaar (alle 3 testen hoge IQ) dan weet ik 't wel...
Maar goed, het is maar net wat je wilt lezen natuurlijk.
Inderdaad, alleen ben ik volgens mij niet degene die selectief leest.
[...] de meeste gamers zullen met een headset op spelen of de speakers op hoog volume, waardoor het geluid (iets luider dan een X1950XTX, maar minder irritant dan een X1900XTX) weg valt of er zelfs een andere cooler op gooien (dat doen echte tweakers toch als ze iets hebben gevonden wat ze niet aan staat?).
Yup, rationaliseer het probleem maar de wereld uit.
Plus vergeet de extra kosten voor een goede aftermarket VGA silencer mee te rekenen.

X-bit labs heeft wat harde cijfertjes, beslis maar aan de hand daarvan of 't 'meevalt':
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeonhd2000/test_results/2900xt_noise_5cm.gif
Iedere +3dBa wordt ervaren als 2x zo hard.
De nadruk op shaderbased is geen designfout, maar een designbeslissing.
Gezien de resultaten die het tot nu toe oplevert staat 'beslissing' hier vooralsnog synoniem voor 'fout'.
Er komen binnenkort wat updates uit van reviews, niet alleen met nieuwe drivers, maar ook komen sommige sites met indepth IQ vergelijkingen, dit keer inclusief Edge Detect AA en EATM. Iets om naar uit te kijken....
Ik kijk er naar uit, en hoop heel anders te zien dan ik tot nog toe gezien heb :)
Dan iets anders.... Hardspell heeft een uitgebreide test gedaan van Avivo HD en de UVD engine. Het werkt goed op de HD2400 en HD2600, maar op de HD2900 werkt het niet naar behoren in hun tests. Ze gaan zelfs zo ver door te stellen dat de HD2900 geen UVD aan boord heeft. Ik ga nog ff checken wat hier precies van klopt, want heb inmiddels ook iets gehoord in de wandelgangen over dat de HD2900 voor een groot gedeelte afhankelijk is van de shaders voor bepaalde zaken.
Dit is in lijn met wat Driverheaven schreef:
One such point could have been the inclusion of full high definition video decoding such as that which will be featured in lower spec 2000 series products. Instead we have a card which when combined with any CPU other than the fastest available (high end dual core conroe) struggles with 1080p content.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb t nog niet langs zien komen:

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ArticleImages/0x0/0/475/000475767.jpg

De hele presentatie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
als ik die cijfertjes zie uit die benchmarks wordt ik echt 0,0% wijzer.

Mijn x1900 maakt zon ontiegelijk pokke herrie dat ik er echt gek van werd, de koeler werd op dag2 meteen vervangen en ik vindt het persoonlijk gewoon schandlig dat ze achterlijk slechte koeler erop doen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Dit kom ik ook tegen in de presentatie:
"Enable dynamic scaling, of image quality vs performance"
Dus als ik het goed begrijp word er zoveel mogelijk IQ op je scherm getoond als dat je systeem aankan, en als dit FPS dreigt in te zakken word dit dynamische aangepast zodat je geen performance hit merkt,. Dit zou super zijn!
Nooit meer geknoei met schuifjes in video opties maar één enkel schuifje voor minimale FPS en/of target FPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

mieJas schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:21:
De snelheid van de kaart met IQ opties ingeschakeld heeft echter wel alles te maken met hoeveel je er van aan kunt zetten zonder tegen een slideshow aan te kijken. En laat het nou net daarom gaan :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

Bever!

3

evilpin0 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:51:
als ik die cijfertjes zie uit die benchmarks wordt ik echt 0,0% wijzer.

Mijn x1900 maakt zon ontiegelijk pokke herrie dat ik er echt gek van werd, de koeler werd op dag2 meteen vervangen en ik vindt het persoonlijk gewoon schandlig dat ze achterlijk slechte koeler erop doen.
Je leest niet goed, er staat 1950xtx niet 1900.
De 1950 is een stuk stiller.

Wel bizar dat de performance van de 2900 gelijk is aan een 1950 wanneer je AA activeert, lijkt me iets wat je altijd doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lennart_1337 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:55:
Dit kom ik ook tegen in de presentatie:

[...]

Dus als ik het goed begrijp word er zoveel mogelijk IQ op je scherm getoond als dat je systeem aankan, en als dit FPS dreigt in te zakken word dit dynamische aangepast zodat je geen performance hit merkt,. Dit zou super zijn!
Nooit meer geknoei met schuifjes in video opties maar één enkel schuifje voor minimale FPS en/of target FPS!
Lijkt een beetje op de oude TAA van ATi. Die had ook een FPS cap waar hij aan en uit ging. Die kon je zelf ook veranderen als je bv ATi tray tools gebruikte.
Cheetah schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:30:
[...]
De [H]-review bevestigd het beeld van vele andere reviews, met als extra dat men daar zowel apples 2 apples als m.n. op max ingame IQ per kaart test. Verschil is dat [H] uit hun cijfers inderdaad wel de conclusies trekt die diverse anderen soms (verassend) achterwege laten.

Met R580 vs G71 was ATi @[H] duidelijk in het voordeel. Nu dat omgekeerd is wordt [H] hier uyteraard condemned als pro-nV?? Ze zeggen i.m.h.o. gewoon duidelijk waar het op staat...

[...]
In vrijwel geen van de reviews waar een groter scala aan games in-depth op hoge IQ settings is getest was men erg positief over de performance van de 2900 op die desbetreffende hoge IQ settings.

Zie voor vergelijkingsmateriaal met [H] ook Xbit Labs en dan m.n. de 2 grafieken waar de hogere AA modi worden gebruikt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Xbit trekt (vooralsnog) geen conclusie, totdat ze hun gebruikelijke brede scala in-depth gametests gedaan hebben.
Leg ik Xbit (op dit mmt), Driverheaven en [H] naast elkaar (alle 3 testen hoge IQ) dan weet ik 't wel...

[...]

[...]
Plus vergeet de extra kosten voor een goede aftermarket VGA silencer mee te rekenen.

X-bit labs heeft wat harde cijfertjes, beslis maar aan de hand daarvan of 't 'meevalt':
[afbeelding]

[...]
Gezien de resultaten die het tot nu toe oplevert staat 'beslissing' hier vooralsnog synoniem voor 'fout'.

[...]
Ik kijk er naar uit, en hoop heel anders te zien dan ik tot nog toe gezien heb :)

[...]
Dit is in lijn met wat Driverheaven schreef:
[...]
Bij XBit zie het erg goed waar de problemen zitten met de AA van de R600. Maar wat me wel opvalt is dat hij in sommige games wel goed presteert dus er is nog hoop. De vraag is alleen krijgen ze het voor elkaar dat het in andere games straks ook zo presteert.

En Narrow tend heeft trouwens een grotere hit dan wide tent. Zo i zo hebben die twee modes een aardig performance hit. Maar in HL2 doet de kaart het best wel goed.

En wat betreft de herrie. Als je naar de grafiek kijkt zie het het probleem. De Cooler gaat meteen vol uit IPV dat hij een tussenstap heeft. Maar volgens mij was ATi daar al mee bezig. Ik hoop dat ze het zo kunnen maken dat hij straks die max niet eens hoeft te halen om toch koel genoeg te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 22-05-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
[...]
Wat jij vindt, hoeft een reviewsite niet te vinden en ze zijn dan ook niet verplicht om de conclusie die jij er graag in wilt zien te plaatsen. We weten nu wel wat jij er van vindt.... en dit schijnt belangrijker te zijn dan de conclusies van het overgrote deel van de reviews. Komt de conclusie van een review niet overeen met wat jij vindt, dan is het meteen een verrassende conclusie. Niet echt objectief als je het mij vraagt.
Als je weet hoe een bepaalde review hier 'veroordeeld' wordt, waarom ga je er dan elke keer weer tegen in? Als je het gevoel hebt dat je continue tegen de wind in piest, dan zou ik het wel weten hoor....

En welke review van [H] geeft de R580 duidelijk het voordeel boven de G71? Volgens mij was dat absoluut niet het geval. Sterker nog, ze doen niet voor elkaar onder aldus [H]. [H] heeft in het verleden al bewezen dat ze soms vrij pro NV uit de hoek kunnen komen, door bv de NV30 als king of the hill aan te prijzen, terwijl elke andere site tot een andere conclusie kwam. Maar dit lag vooral aan Kyle. In real life heeft-ie ook z'n elitaire air om 'm heen hangen van 'I know it better'. Geef 'm wat drank en hij is weer pro-AMD. Brent is wat dat betreft een stuk neutraler.

Jammer dat veel sites niet vermelden welke driver ze gebruiken. Zo heb ik ook op [H] niet kunnen vinden welke er gebruikt werd, maar ik kan wel raden welke. Driverheaven gebruikte wel de 8.3742 maar alleen voor Vista en daar is de performancedrop kleiner bij AMD dan bij nVidia als je het vergelijkt met XP.

[afbeelding]

[afbeelding]

Xbit Labs trekt wijselijk geen conclusie omdat je op basis van een test in maar 1 game geen conclusies kan trekken. Zie ook de drivers die ze gebruiken: ATI Catalyst HD2900_vista_8-37-4-070419a-046507E for the Radeon HD 2900 XT.
Er is een verschil tussen selectief lezen en alles lezen. Als je alles gelezen had en objectief was, dan had je ook bepaalde op- en aanmerkingen meegenomen/vermeld zoals wat over de coolers verteld is, welke drivers er gebruikt zijn (vaak 8.3740 voor XP) en welke drivers dus bugs bevatten, hoe de IQ is volgens verschillende sites ipv alleen hetgene er uit te vissen wat het beste in jou straatje past (dus negatief is).
Iemand die €400 - €550 over de plank smijt om een high end VGA kaart te kopen en daar waarschijnlijk ook nog eens een nieuwe voeding bij moet kopen, kijkt volgens mij niet echt neer op €30 extra voor een goede aftermarket cooler....
[afbeelding]
Tja, wat ik al zei, probleem is bekend. Het geluid wordt echter niet door de cooler zelf geproduceerd maar door de airflow. Het verlagen van de RPM naar 31% lost het probleem op. 2D staat geloof ik standaard op 25%. Echter bij 31% wordt de kaart best heet (100C om 80C). AMD heeft aangegeven hiervan op de hoogte te zijn. Ben benieuwd wat hun oplossing er voor is. Als die er komt tenminste.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Een fout is voor mij pas een fout als het echt niet goed werkt. AA werkt. En de 8.374.2 drivers hebben al aangetoond dat er veel winst te halen is met AA.

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwarsarena.net/ati/83742-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwarsarena.net/ati/83742-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwarsarena.net/ati/83742-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwarsarena.net/ati/83742-4.jpg

Maar ja, dat zal ook wel een fout zijn. ;)

De architectuur vergt veel van het driverteam. De komende tijd zal je dan ook veel shaderoptimalisaties terug vinden in de drivers, maar er zit veel onaangetapt potentieel in. Zie ook Digit Lifes uitgebreide tests:

http://www.digit-life.com/articles2/video/r600-part1.html - Architectuur
http://www.digit-life.com/articles2/video/r600-part2.html - Features + Synthetic Analysis
http://www.digit-life.com/articles2/video/r600-part3.html - Game Performance
http://www.digit-life.com/articles2/video/r600-part4.html - IQ Comparison

Vooral deel 2 laat zien dat de HD2900 serie gebouwd is voor de toekomst. Hier wat dingen die belangrijk zijn in toekomstige games:

Lange pixelshaders:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/r600/d3drm-ps3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/r600/d3drm-ps-2.png

Geometry throughput:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/r600/d3drm-gps-4.png

Het volgende plaatje is leuk, het laat zien wat er in oudere games gebruikt wordt (groen - TMU intensief) en wat er in nieuwere games gebruikt wordt (geel - ALU intensief):
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/r600/d3drm-ps2-1.png

Ga je naar minder pixelshaderintensieve tests, dan wint de G80 weer enorm veel terrein. AMD blijft zich richten op de toekomst en hoe je het went of keert, dat zal niet veranderen. Als je zoals in jouw geval voor het nu en heden gaat, dan is de keuze toch simpel en ga je toch voor een kaart die goed is met pixelshaders? Maar niet iedereen koopt om de zoveel tijd een nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:43:
Wat jij vindt, hoeft een reviewsite niet te vinden en ze zijn dan ook niet verplicht om de conclusie die jij er graag in wilt zien te plaatsen. We weten nu wel wat jij er van vindt.... en dit schijnt belangrijker te zijn dan de conclusies van het overgrote deel van de reviews. Komt de conclusie van een review niet overeen met wat jij vindt, dan is het meteen een verrassende conclusie. Niet echt objectief als je het mij vraagt.
Het omgekeerde geld ook, de reviews waar jij niet mee akkoord bent worden als slecht afgedaan. Enkel de positieve als goed, hieronder lees ik over drank voor de reviewers zelfs .
Als je weet hoe een bepaalde review hier 'veroordeeld' wordt, waarom ga je er dan elke keer weer tegen in? Als je het gevoel hebt dat je continue tegen de wind in piest, dan zou ik het wel weten hoor....
Waarom niet? Deze site is toch om mensen te informeren?
En welke review van [H] geeft de R580 duidelijk het voordeel boven de G71? Volgens mij was dat absoluut niet het geval. Sterker nog, ze doen niet voor elkaar onder aldus [H]. [H] heeft in het verleden al bewezen dat ze soms vrij pro NV uit de hoek kunnen komen, door bv de NV30 als king of the hill aan te prijzen, terwijl elke andere site tot een andere conclusie kwam. Maar dit lag vooral aan Kyle. In real life heeft-ie ook z'n elitaire air om 'm heen hangen van 'I know it better'. Geef 'm wat drank en hij is weer pro-AMD. Brent is wat dat betreft een stuk neutraler.
NV30 had ook goede performantie in DX8, enkel luid en verbruikte veel .
Jammer dat veel sites niet vermelden welke driver ze gebruiken. Zo heb ik ook op [H] niet kunnen vinden welke er gebruikt werd, maar ik kan wel raden welke. Driverheaven gebruikte wel de 8.3742 maar alleen voor Vista en daar is de performancedrop kleiner bij AMD dan bij nVidia als je het vergelijkt met XP.

Xbit Labs trekt wijselijk geen conclusie omdat je op basis van een test in maar 1 game geen conclusies kan trekken. Zie ook de drivers die ze gebruiken: ATI Catalyst HD2900_vista_8-37-4-070419a-046507E for the Radeon HD 2900 XT.

Er is een verschil tussen selectief lezen en alles lezen. Als je alles gelezen had en objectief was, dan had je ook bepaalde op- en aanmerkingen meegenomen/vermeld zoals wat over de coolers verteld is, welke drivers er gebruikt zijn (vaak 8.3740 voor XP) en welke drivers dus bugs bevatten, hoe de IQ is volgens verschillende sites ipv alleen hetgene er uit te vissen wat het beste in jou straatje past (dus negatief is).
Drivers, drivers en drivers. Wel de sites gebruiken de officieele drivers, zoals me maar normaal lijkt, met beta drivers gaan beginnen testen lijkt me onzin. Louter misschien eens een klein artikeltje wat zou kunnen komen, maar daarop je baseren zoals jij doet lijkt me niet goed. Je weet niet wat ze doen, hoe stabiel IQ,... pas als ze die officieel uitbrengen zullen we zien wat voor winsten er zijn en pas kunnen er nieuwe reviews komen gebaseerd op nieuwe drivers.
Iemand die €400 - €550 over de plank smijt om een high end VGA kaart te kopen en daar waarschijnlijk ook nog eens een nieuwe voeding bij moet kopen, kijkt volgens mij niet echt neer op €30 extra voor een goede aftermarket cooler....
Onzin, ten eerste het is 350 en dus is 30euro plus het extra verbruik toch wel wat. Misschien voor jou niet belangrijk maar voor andere wel.
Tja, wat ik al zei, probleem is bekend. Het geluid wordt echter niet door de cooler zelf geproduceerd maar door de airflow. Het verlagen van de RPM naar 31% lost het probleem op. 2D staat geloof ik standaard op 25%. Echter bij 31% wordt de kaart best heet (100C om 80C). AMD heeft aangegeven hiervan op de hoogte te zijn. Ben benieuwd wat hun oplossing er voor is. Als die er komt tenminste.
Zelfs bij 2D is hij nog luider, en zoals je zelf zegt bij 3D (of bij films) is het te luid .
Als het echt de airflow is kunnen ze trouwens niks doe buiten ene nieuwe koeler.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Een fout is voor mij pas een fout als het echt niet goed werkt. AA werkt. En de 8.374.2 drivers hebben al aangetoond dat er veel winst te halen is met AA
Maar ja, dat zal ook wel een fout zijn. ;)
Nee beta :-) en de rest is semantiek, de ene ziet fout als iets dat kapot is de andere gewoon als een foute beslissing.
Ga je naar minder pixelshaderintensieve tests, dan wint de G80 weer enorm veel terrein. AMD blijft zich richten op de toekomst en hoe je het went of keert, dat zal niet veranderen. Als je zoals in jouw geval voor het nu en heden gaat, dan is de keuze toch simpel en ga je toch voor een kaart die goed is met pixelshaders? Maar niet iedereen koopt om de zoveel tijd een nieuwe videokaart.
Weeral de drivers en hoe die wel gaan verbeteren, terwijl je vroeger afkwam met hoe goed e kaart wel ging zijn, wat is het volgende maanden? Kijk het gaat om de performance nu, je koopt de kaart nu en wil er nu mee spelen. Dat die over een jaar nog mee kan zou heel leuk zijn, maar als die nu trager is dan andere heb je daar niet veel mee. Je had dan evengoed iets anders goedkoper kunnen kopen en later upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

[afbeelding]
Je vergeet 1 ding. +3dBA betekent inderdaad 2 keer zo hard ervaren, maar dat geldt alleen bij dezelfde frequentie. Oftewel, een frequentie van 10kHz wordt ook meerdere keren harder ervaren als een frequentie van 5KHz bij hetzelfde aantal dBA.. Dus hoe lager het geluid van de koeler, hoe minder storend het is. Als je een piepend ding hebt is het veel irritanter dan een basachtig geluid. Hij is niet stiller dan de 8800, maar denk wel dat hij stiller/even stil is dan/als de X1950XTX..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Tja, wat ik al zei, probleem is bekend. Het geluid wordt echter niet door de cooler zelf geproduceerd maar door de airflow.
Lijkt me juist dat de cooler dus het geluid produceerd en niet de airflow. Lucht op zich kan immers geen geluid maken echter als het ergens tegenaankomt resoneert dan wel. Als lucht immers geluid zou maken zou het een takke herrie overal moeten zijn _/-\o_.

Waar ik wel benieuwd naar ben de komende maanden is of idd de kaart zijn potentie gaat tonen. En of al dat physics gedoe leuk in spellen geintergreerd gaat worden. Als dat zo is dan is een crosfire opstelling idd een leuke optie.

[ Voor 19% gewijzigd door William/Ax3 op 22-05-2007 15:28 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,domme vraag,ik weet het,maar welke voedingen zijn nu goed voor een 2900XT?Ik bedoel dus voedingen die dus een 6pins EN een 8pins connector hebben?Dus native,en geen adaptertje?Ik heb al eens rondgekeken,maar de meeste sites zijn nogal vaag daarin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Zijn er al benchmarks met non-beta drivers? dat is natuurlijk waar 't om draait.

Al met al zie ik de toekomst zonnig in voor de X2900. als je een paar driver versies verder bent zal de AA bug eruit zijn , en ik denk dat de kaart het potentieel heeft om sneller te zijn in de meeste games dan de 8800 gtx.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de meeste al lieten zien zijn de temps best goed te doen, dus de koeloplossing zou daar wel wat kunnen weg pikken.

Wat CJ wil zeggen, en wat hij ook laat zien is dat er gewoon bugs zijn en foute driver optimalisaties voor games op het moment. Bij een beta driver gaat de performance aanzienlijk vooruit bij bepaalde games bij oa IQ settings.

Als je een beetje nadenkt, is het ook logisch dat de drivers nog lang niet volwassen zijn voor deze kaart. Want, een drop van bijna 100% bij het verhogen van CFAA narrow 4x naar 6x, dat kan niet normaal zijn lijkt me, zeker aangezien er veel bandbreedte beschikbaar is. Ok van 8x CFAA naar 16x CFAA, een drop van bijna 100%, dat is gewoon veel te veel, dus duidelijk bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:22:
oke,domme vraag,ik weet het,maar welke voedingen zijn nu goed voor een 2900XT?Ik bedoel dus voedingen die dus een 6pins EN een 8pins connector hebben?Dus native,en geen adaptertje?Ik heb al eens rondgekeken,maar de meeste sites zijn nogal vaag daarin...
deze vraag komt zo vaak voorbij, lees nou gewoon is de topics door, hier straat precies welke voedingen 8pins pci-e connectors hebben:
http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=1220

het staat nu trouwens ook al op de ati site.

mischien iets voor de startpost

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
[...]
Het menselijk oor werkt logarithmisch, 3dB verschil kunnen we bijna niet waarnemen (misschien wel muziekkenners), 3dB is in werkelijkheid wel 2x zoveel drukverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
William/Ax3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:18:
[...]

Lijkt me juist dat de cooler dus het geluid produceerd en niet de airflow. Lucht op zich kan immers geen geluid maken echter als het ergens tegenaankomt resoneert dan wel. Als lucht immers geluid zou maken zou het een takke herrie overal moeten zijn _/-\o_.
Volgens Digit Life (en ook enkele anderen) is het echt de airflow die zorgt voor het geluid...
The second screenshot shows fan speed controls. When set to 100%... my system unit sounded like it started up its jet engine and was about to take off... The fan speed and airflow are unthinkable! The fan noise is not very irritating, but the airflow itself generates much noise.

But it happens when you set the fan speed to 100%. In practice, it actually runs at 37% in 3D mode (the cooler is inaudible in 2D mode - it rotates at 25%). But it will be described below.
Bron: http://www.digit-life.com/articles2/video/r600-part2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Niet echt objectief als je het mij vraagt.
Hoor ik het woord 'objectief' hier vallen? :z
En welke review van [H] geeft de R580 duidelijk het voordeel boven de G71? Volgens mij was dat absoluut niet het geval. Sterker nog, ze doen niet voor elkaar onder aldus [H].
Klik
The big debate I see brewing will be, “Do I go 7950 GX2 or X1950 XTX?” If money is your primary decision maker, then really the decision is easy. Out of the 7950 GX2 and the X1950 XTX the best bang for the buck is the X1950 XTX.
[...]
ATI has proven they are a leader and not a follower with the X1950 XTX. ATI has released the world’s first consumer 3D graphics card with GDDR4 memory clocked at the highest ever stock speed that chews through games when it comes to high definition gaming. Memory bandwidth looks to one again be the defining factor in 3D performance. With a re-designed heatsink/fan unit, faster memory, and lowered price, the ATI Radeon X1950 XTX and CrossFire Edition are both serious 3D gaming video cards for the [H]ardcore that offer some value over NVIDIA’s more expensive 7950 GX2. ATI’s CrossFire dual GPU gaming platform looks to have just grown up.
Voor een 'pro-nV' site was het hier echt niet moeilijk geweest de GX2 beter uit de bus te laten komen :Z

Ook deze review van de XTX toxic trouwens, en dat ondanks de XTX duurder was dan de GX2 een Gold Award met de volgende opmerking:
You can buy a GeForce 7950 GX2 at a price that is well below the Sapphire TOXIC X1900 XTX. In our testing the GeForce 7950 GX2 performed faster in some games and the same in others compared to the Sapphire TOXIC X1900 XTX. One very noticeable advantage the Sapphire TOXIC X1900 XTX does have over the GeForce 7950 GX2 is image quality. There are situations where high quality anisotropic filtering and HDR + AA create a better visual experience. What we suggest is that you sit down and figure out what type of games you will be playing to determine which video card better suits your performance and image quality needs.
Maar zodra ATi's nieuwe kindje klop krijgt is [H] een pro-nV site natuurlijk. 'Objectief' anyone..?
Ik vraag me af of je aan een aftermarket cooler van €30 voldoende hebt om de 2900 stil (op het niv. van de GTS) en koel te houden. Volgens mij moet je daarvoor al hard richting de thermalright oplossing van €50 kijken. Uitgaande van €350 voor de XT is dat geen geringe extra investering.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Een fout is voor mij pas een fout als het echt niet goed werkt. AA werkt.
Een fout is voor mij een fout als het niet (optimaal) doet wat het moet doen.
Is hetzelfde als rallybanden onder een racewagen plaatsen, erop anticiperend dat de races in de toekomst wel eens op zandwegen gehouden zouden kunnen worden... met als consequentie dat de racewagen op de huidige banen 100km/u minder hard kan. Da's ook een 'designbeslissing' :z
En de 8.374.2 drivers hebben al aangetoond dat er veel winst te halen is met AA.
Het zijn alpha's maar ik hoop oprecht dat ATi het getoonde performanceplaatje voor elkaar krijgt met behoud van IQ.
VR Zone schreef hier trouwens ook wat over:
The latest 8.37.4.2_47323 drivers is supposed to implement a new intelligent algorithm that increases FPS while applying similar image quality when running Adaptive Anti-Aliasing. In Oblivion, performance several times faster than previous drivers using the new adaptive AA algorithm was claimed to have been acheived. New optimizations for HDR applications in general resulted in a 5-30% increase in performance.

The 8.37.4.2_47323 is actually a pre-alpha driver, but it includes a preview of new 12xAA and 24xAA modes. These modes use an advanced edge detection filter that delivers edge quality while eliminating blurring.
Laten we hopen dat ATi deze 'belofte' wel waar kan maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 22-05-2007 16:13 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
k995 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:11:

NV30 had ook goede performantie in DX8, enkel luid en verbruikte veel
Volgens mij hebben meerdere mensen jou vriendelijk verzocht om performance i.p.v. performantie te gebruiken :/...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:54:
[...]
Hoor ik het woord 'objectief' hier vallen? :z
Ja. Ik beweer niet dat ik objectief bent. Ik beweer alleen dat jij het graag wilt overkomen dat jij objectief bent, maar het alles behalve bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:51:
Volgens Digit Life (en ook enkele anderen) is het echt de airflow die zorgt voor het geluid...
Oftewel wel het gedeelte van het koelblok na de Turbine zorgt ervoor dat de airflow resorneert en herrie produceerd. Enige oplossing dus minder airflow maken (Turbine trager laten draaien) die kan resoneren hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Wat jij vindt, hoeft een reviewsite niet te vinden en ze zijn dan ook niet verplicht om de conclusie die jij er graag in wilt zien te plaatsen. We weten nu wel wat jij er van vindt.... en dit schijnt belangrijker te zijn dan de conclusies van het overgrote deel van de reviews. Komt de conclusie van een review niet overeen met wat jij vindt hun performancecijfers uitwijzen (mits is getest met hoge IQ settings en in meer dan een handvol games), dan is het meteen uiteraard een verrassende conclusie. Niet echt objectief als je het mij vraagt.
Zie doorhaling en aanpassing (onderstreept).
CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:06:
Ja. Ik beweer niet dat ik objectief bent. Ik beweer alleen dat jij het graag wilt overkomen dat jij objectief bent, maar het alles behalve bent. ;)
Ik hoef niemand te bewijzen dat ik objectief ben. De lijst van achter me liggende videokaarten - voornamelijk ATi kaarten t.w. AL hun topmodellen sinds de Radeon 1 tot nu toe - toont dat ruim voldoende aan.
Ik koop wat mij qua price/performance de beste resultaten levert op mijn gamingreso (nu 1920x1200), en daarbij kijk ik ook naar geluidsniveau, IQ, overclockability, hitteontwikkeling en driverkwaliteit. De ATi HD2900XT is daarbij momenteel onderbouwd niet mijn keuze.

Mochten de parameters aantoonbaar en significant wijzigen dan wijzigt ook mijn oordeel over de kaart. Toekomstmuziek, koffiedik kijken, 'beloftes' van AMD en overige 'eventualiteiten' doen dat niet.
Simple, straight, hard facts boeien me, de rest niet.
Ik kan me niet voorstellen waarom iemand emotioneel wordt van een videokaartfabrikant :X

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:32:

Ik hoef niemand te bewijzen dat ik objectief ben. De lijst van achter me liggende videokaarten - voornamelijk ATi kaarten t.w. AL hun topmodellen sinds de Radeon 1 tot nu toe - toont dat ruim voldoende aan.
Een lijst zegt niets. ;)

Je kan een kaart kopen omdat-ie op dat moment het beste aan je eisen voldoet, maar dan nog een voorkeur hebben voor een bepaald merk. Dat blijkt uit genoeg posts. ;)

Dan over de videodecoding prestaties van de HD2900XT... er is officieel nieuws van AMD:
HD 2900 does not have UVD; it'll be paried with HD video capable CPU's. The drivers used in that test don't yet have decode acceleration enabled either, first revision of that comes with 8.38.

..

"Avivo" has always been an umbrella term for various technologies, some of which sit outside of even a single graphics board. In terms of HD 2900 what takes it beyond previous generations is the inclusion of HDMI and HDMI audio, integrated HDCP with dual-link HDCP playback, and the fact that all the IQ capabilities are already applicable in HD as well as SD on HD 2900.
http://forum.beyond3d.com...p?p=1009569&postcount=454

[ Voor 41% gewijzigd door CJ op 22-05-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:44:
[...]

Een lijst zegt niets. ;)

Je kan een kaart kopen omdat-ie op dat moment het beste aan je eisen voldoet, maar dan nog een voorkeur hebben voor een bepaald merk. Dat blijkt uit genoeg posts. ;)
haha .. understatement of the year! :D

De merkentrouw aan Ati hier op GoT lijkt geen grenzen te kennen :)

offtopic:
Doet me denken aan een half jaar terug toen Roma Victor werd gelaunched.. stelletje mafkezen was zo freaked op die game dat ze overal bleven spammen dat het een geweldige game was. Daar trapte (incluis ik) in.. bleek het een volkomen bagger game met ladingen bugs etc. bekende verhaal. Echte fanboys geven nooit toe.. dus give it up Cheetah.. je krijgt ze hier in dit topique echt niet overtuigd dat de nieuwe Ati kaart zwak is. (...gelukkig weten wij beter :+ :P)

/edit
wat is dit nou voor chart die je poste CJ?

Afbeeldingslocatie: http://www.guildwarsarena.net/ati/83742-4.jpg

.. de 640 die onder doet voor de 320mb versie? 8)7 .. klinkt wel erg vreemd. Of zie ik iets verkeerd?

[ Voor 47% gewijzigd door Loona35 op 22-05-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Loona35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:02:
[...]

haha .. understatement of the year! :D

De merkentrouw aan Ati hier op GoT lijkt geen grenzen te kennen :)

/edit
wat is dit nou voor chart die je poste CJ?

[afbeelding]

.. de 640 die onder doet voor de 320mb versie? 8)7 .. klinkt wel erg vreemd. Of zie ik iets verkeerd?
Nja dit zie je ook wel eens bij de X1950 Pro 256MB VS 512 MB. Blijkbaar heeft dit met memory latency's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Een lijst zegt niets. ;)
Enige waar ik een vookeur voor heb is beste overall performance voor mijn zuurverdiende geld. Merk (ATi, AMD, Via, Intel, nVidia, Matrox, 3DFx, whatever) zal me 'n worst wezen.
Zoals ik schreef: Ik kan me niet voorstellen waarom iemand emotioneel wordt van een videokaarthardwarefabrikant :X
Dan over de videodecoding prestaties van de HD2900XT... er is officieel nieuws van AMD:
> HD 2900 heeft geen QVD
Nog 'n tegenvaller. Ook hier geen serieus voordeel t.o.v. de 8800 dus, tegen eerdere geruchten in :/
Precies de reden waarom 'beloftes', m.n. van marketingdepartementen, me geheel niets zeggen.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Cheetah schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:10:
[...]
Zoals ik schreef: Ik kan me niet voorstellen waarom iemand emotioneel wordt van een videokaarthardwarefabrikant :X
Euhhh, en jij bent dat niet? :/ ... righhht... :X

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08

[...]
Nog 'n tegenvaller. Ook hier geen serieus voordeel t.o.v. de 8800 dus, tegen eerdere geruchten in :/
Precies de reden waarom 'beloftes', m.n. van marketingdepartementen, me geheel niets zeggen.
HD 2900 does not have UVD; it'll be paried with HD video capable CPU's. The drivers used in that test don't yet have decode acceleration enabled either, first revision of that comes with 8.38.

Ofterwijl hij ondersteund wel hardwarematig video encoden, alleen nog niet in de huidige drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:09:
[...]

Nja dit zie je ook wel eens bij de X1950 Pro 256MB VS 512 MB. Blijkbaar heeft dit met memory latency's te maken.
Een verschil van 1 fps kan toeval zijn, daarbij komt dat er geen baat is bij meer geheugen op zo'n lage resolutie (kans is alvast groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Demon_Eyez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:30:
Euhhh, en jij bent dat niet? :/ ... righhht... :X
Grove opvolging, capped op de afgelopen ~3 jr.
CPU's: P4C 2.6 (NW) > Athlon64 3200+ > Opteron 146 > X2 4400+ > Intel Core2
GPU's: 9800 Pro > 6800GT > X800XT PE > 7800GTX > X1800XT > X1900XTX > 7950GX2 > 8800GTS
Sterkte bij het vinden van de 'emotionaliteit'. Ik bind me niet aan merken. Kan er tijdelijk enthousiast over zijn, maar dump het net zo hard als de opponent wat beters bied voor hetzelfde of minder geld.
duncanvdlinden schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:48:

Ofterwijl hij ondersteund wel hardwarematig video encoden, alleen nog niet in de huidige drivers
Ja, hij heeft ondersteuning voor 'hardwarematig' (eerder softwarematig met hardware-ondersteuning) decoden, maar dat hebben de X1K en GF7 serie ook.
De performance hiervan is echter totaal niet vergelijkbaar met 'echte' hardwarematige oplossingen als ATi's QVD en nV's recentste PureVideo HD waarbij de kaart (biiv. 2600 / 8600) zo ongeveer in z'n eentje - zonder noemenswaardige ondersteuning van de CPU - 1080p HD video kan decoden.
De 2900 heeft alsnog een high-end CPU nodig om 1080p HD te kunnen verwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 22-05-2007 18:15 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:05
Vanmiddag de trotste eigenaar geworden van o.a. Sapphire 2900XT!
Alleen de handleiding is zeer basic en op de cd staat ook niks nuttigs dus bij deze mijn vraag:
Is het nodig om de 6 en/of 8 pins aansluiting te maken of is dat alleen nodig als je crossfire zou draaien?

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
[...]

Een lijst zegt niets. ;)

[...]

Dat valt tegen :{ 't is een beetje tegenslag op tegenslag zo
Ik wacht wel op de R650, mijn X1900 trekt het nog wel even.

[ Voor 3% gewijzigd door WoutF op 22-05-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Cheetah schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:09:
Ja, hij heeft ondersteuning voor 'hardwarematig' (eerder softwarematig met hardware-ondersteuning) decoden, maar dat hebben de X1K en GF7 serie ook.
AMD en nVidia redeneren hierover op dezelfde manier, als je een hi-end gpu hebt, heb je ook een hi-end cpu. Trouwens zijn alle H264 implementaties die ik gebruik zijn volledig softwarematig, de ondersteuning van HW decodering vindt ik van zowel amd als nvidia barslecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Enige waar ik een vookeur voor heb is beste overall performance voor mijn zuurverdiende geld. Merk (ATi, AMD, Via, Intel, nVidia, Matrox, 3DFx, whatever) zal me 'n worst wezen.
Blijkbaar ben je zelf redelijk emotioneel, anders zou hier niet in 2-3 pagina's 10 replies neerzetten. ;)

Maar jezelf toch objectief verklaren.. Hmmmz... ik krijg gelijk een visioen van "wij van WC-eend adviseren..."

Volgens mij ben jij eerder iemand die zijn aankopen probeert te verdedigen. En je GTS640MB is gewoon verslagen door de R600. T'is alleen wachten totdat de volgende drivers het tot een formaliteit maken. Je bent niet merkgebonden, dus no big deal toch? Als je slim bent verkoop je je GTS640MB nu t nog kan en koop je een R600. Over een maand zijn er redelijk goede drivers en lach je stiekem in je vuistje. Ik weet t zeker! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol. die R600 heeft nog vele gebreken hoor. die nvidia kaartjes zijn al redelijk goed in drivers en de meeste spellen lopen stabiel en vlot wat bij de ati kaart nog niet is. AA perforamnce hit is er ook. En mss een heel klein puntje als we maar reens kijken naar die lost planet dx10 demo kijken trekken de graphics (artifacts..) er niks op bij de ati kaart. Momenteel zou ik toch echt wel een nvidia 8-serie verkiezen boven een ATI kaart hoor. de komende maanden zal het zeker wel verbeteren, maar nu nvidia. stabiel + goede ondersteuning en goede performance in IQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[afbeelding]

1280x1024 is wel erg laag. Lijkt me dat bij die resolutie de extra geheugen geen verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:05:
[...]

Blijkbaar ben je zelf redelijk emotioneel, anders zou hier niet in 2-3 pagina's 10 replies neerzetten. ;)
Misschien moeten jullie hem dan niet allemaal aanvallen omdat hij misschien een minder positieve mening heeft over Ati's huidige topmodel, het is wel een gefundeerde mening, dat kan ik van veel anderen hier niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
William/Ax3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:18:
[...]

....
Ja lekker kort door de bocht. Fluiten is ook niets anders dan lucht afbuigen en samenpersen.

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de geluidsproductie niet te maken heeft met een mechanisch gebrek, maar met de snelheid van de fan. Airflow is niet een oorzaak van het geluid, maar eerder een huidige noodzaak en het gevolg van de resulterende hoge fanspeed.

Het verschil in nuance zit hem erin dat je niet kunt hopen een mechanisch defect met software kunt oplossen, maar de snelheid waarop de fan draait wel. De hoop bestaat dus dat er met toekomstige drivers dat er stepping van de fan in wordt gebouwd of bijv dat er efficienter gebruik wordt gemaakt van de 2900XT zodat hij minder hard hoeft te werken voor 'tzelfde resultaat en dat de fan dus bij zelfde resultaten trager kan draaien.

Ik denk overigens dat ik de 2900XT binnenkort ga bestellen voor een nieuw systeem; ik vind de performance tot nu toe redelijk 'on par' met de concurrenten in de markt, maar de potentie lijkt me groter. Als ik het mis heb...tsja dan over een jaar verkopen aan iemand die em in crossfire wil draaien en zelf een nieuwe kopen.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

primusz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:16:

Misschien moeten jullie hem dan niet allemaal aanvallen omdat hij misschien een minder positieve mening heeft over Ati's huidige topmodel, het is wel een gefundeerde mening, dat kan ik van veel anderen hier niet zeggen.
Oh jawel objectief zal wel maar waarom hammert die zo alsof de strijd al gestreden is.
Nu is het tha battle of the drivers. De verwachting of status is dat ATI wat zwaar achterloopt op performance.

zoals ene hierboven zegd die gokt op de HD2900XT ivm driver doorgroei mogelijkheden.
Cheeta gokt dus op 8800 alsof Dit is wat R600 kan halen. Totaal die Driver doorgroei ignoren. Tha kan zijn dat het misschien wel eens kan tegenvallen. wat je nu heb heb je al binnen 8800 dus.

Ik how niet van gokken maar ja het alternatief is wachten. Todat DX9 en dX10 performance in de drivers bij veel games is uitgekristaleerd.
Kerstmis aankoop?

Ik zelf gok op HD2900XT.
Als ik nu moest keizen HD2900XT op goed geluk.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
primusz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:16:
[...]

Er is niets mis met gefundeerde meningen. Maar misschien ben je het recente verleden vergeten waaronder de diverse modbreaks en het topic in Lieve Adjes? Daaruit bleek dat dit nou eenmaal een 'rood' topic is en de daaruit voortvloeiende voorkeur voor rood heeft hier nou eenmaal de bovenhand. Dat betekent niet dat negatief commentaar hier niet welkom is, maar het betekent wel dat je nou eenmaal het risico loopt om wat sneller afgebrand te worden mits je het op bepaalde manieren doet zoals 1) jezelf om de zoveel keer herhalen, 2) een belerende toon gebruiken a la "ik weet het beter". Om die redenen is er al vaak genoeg ingegrepen in posts, ook van Cheetah.

Het is gewoon history repeating. De R600 heeft z'n zwakke punten. Dat heeft de G80 ook. Maar om het continue aan te halen alsof dat het belangrijkste is, daar schieten we niet mee op in een discussie/nieuwstopic.

Dat mensen niet emo kunnen worden van hardware-merken slaat natuurlijk nergens op. Ik vergelijk het zelf maar met voetbalfans, die kunnen ook vrij emotioneel worden om het maar lichtelijk uit te drukken. En je gaat tijdens een Ajax-supporter bijeenkomst ook niet om de haverklap roepen hoe slecht Ajax de laatste tijd presteert als Feyenoord fan. ;) Dus als mensen emo worden in een hardware topic dan kijk ik er niet van op en heb het al vaak genoeg zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

July will see the release of Sapphire Technology's plethora of graphics card solutions based on AMD's HD2600 and HD2400 graphics processing units (GPUs).

The flagship of the HD2600 line-up will be the Sapphire HD 2600 XT ULTIMATE, power packed with a core clock speed of 800MHz, together with either 512MB or 256MB of GDDR3 memory, running at speeds of 1400MHz.

The solution boasts totally noiseless operation, thanks to a completely passive cooling solution that Sapphire have adopted on the HD 2600 XT ULTIMATE, with the company going on to explain how the ULTIMATE editions of their products are renowned for, as they quote, the key features of overclocking for enhanced performance and silent running.
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/navin/HEXUS.core/Sapphire/HD2600XT-Ultimate-Small.jpg

Deze komt in mijn nieuwe systeem :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou verdorie beter voor zo een ultimate dan voor een 2900XT gaan lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik in ieder geval wel. Deze zal iets boven de 200 euro gaan kosten en misschien wel minder.
Tevens slechts een verbruik van 65W en snel genoeg tot de R700 voor mij :)

Ik game op 1680 x 1050

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk gaat de r700 echt wel goed worden. want toen de x1800xt uitkwam,"oh we wachten wel op de R600, dat gaaat ZO een super vet beest worden" pff het is toch niet zo goed vind ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52
Check dit bericht van HKEPC:
http://www.hkepc.com/bbs/...p=AMD-R600-HIS&rid=790821
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/586/838dx9qh7.png

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/6390/838dx10qx0.png

Als dit zo blijkt te zijn...

Link naar 8.38 beta drivers:
http://www.asustreiber.de/download.php?view.557

Zijn voor Vista. Iemand die ze wil uitproberen voor ons? Je moet ze handmatig installeren (apparaatbeheer) en aangeven dat je kaart een HD2600 is, dan werken ze prima (zijn mobility drivers van Asus).

BTW in de DX10 games vind ik van alle kaarten de performance matig, ik denk dat je voor DX10 kaarten moet wachten op de volgende generatie (DX10.1?)

[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 22-05-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Zou zo'n HD2600 XT sneller zijn dan een X1900GT? Anders is het misschien een leuk kaartje voor mij om de periode tot de R650 te overbruggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49

meddle

:o

The__Virus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:17:
-plaatjes-

Zijn voor Vista. Iemand die ze wil uitproberen voor ons? Je moet ze handmatig installeren (apparaatbeheer) en aangeven dat je kaart een HD2600 is, dan werken ze prima (zijn mobility drivers van Asus).

BTW in de DX10 games vind ik van alle kaarten de performance matig, ik denk dat je voor DX10 kaarten moet wachten op de volgende generatie (DX10.1?)
Ik ben al onderweg >:) Edit: Verkeerde link? Deze gaat naar de 7.5 mobile drivers voor XP:S.

[ Voor 11% gewijzigd door meddle op 22-05-2007 20:34 ]

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
oeLangOetan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:41:
[...]

AMD en nVidia redeneren hierover op dezelfde manier, als je een hi-end gpu hebt, heb je ook een hi-end cpu. Trouwens zijn alle H264 implementaties die ik gebruik zijn volledig softwarematig, de ondersteuning van HW decodering vindt ik van zowel amd als nvidia barslecht.
Dit vind ik wel vies tegen vallen hoor. Er zijn ook mensen zonder quad core of super sneller dual core die dit soort kaarten kopen. Ik zou eerder een snelle vga kaart kopen dan een snelle cpu. En dit haat ik dus. HD serie maar toch veel verschillen zoals de 2300 = DX9 en de 2900 = Hardware decoding :( ik kots hier echt op ongeacht het merk ik kan hier dus niet tegen. Dit is gewoon consumentje pesten. |:( 8)7
WoutF schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:19:
Zou zo'n HD2600 XT sneller zijn dan een X1900GT? Anders is het misschien een leuk kaartje voor mij om de periode tot de R650 te overbruggen. :)
Ik gok dat i net iets sneller is. En waarschijnlijk is hij nog leuk te overclocken ook :P En een 2e in CF is natuurlijk ook een optie :P
The__Virus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:17:
http://www.hkepc.com/bbs/...p=AMD-R600-HIS&rid=790821
[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er erg goed uit. Jammer genoeg niet voor XP anders had ik ze wel even getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een of andere gek heeft Engineering Sample van een RV630XT op eBay gezet in Canada.
link

Wees er snel bij Obi-wan-kenobi! Staat leuk bij je collectie :P

Afbeeldingslocatie: http://i10.ebayimg.com/04/i/000/9f/b0/759d_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:05:
je zou verdorie beter voor zo een ultimate dan voor een 2900XT gaan lol
Of twee van die HD 2600 XT Ultimates aangezien die RV630 maar 45 watt trekt heh dan zou een CF setupje van twee HD 2600XT's helemaal niet verkeerd zijn heh 90 watts anyone? Het zou eens een goede verkoper worden dit leuk midrange ATi kaartje :)

@ aca

heh damn net gemist, ook het nadeel van een eigen huisje ben vaak bezig met andere dingen :X damn dat had echt een leuk kaartje geweest een ATi Radeon HD 2600XT Prototype, darnit! nog bedankt voor de link alleen jammer dat die auction voorbij is, er zullen zeker nog meer komen.

Het lijkt er op dat dat een Overnboard is oftewel die werden geOCed totdat ze vast liepen, om te testen hoe hoog ze geclocked kunnen worden en om de safety grens van de snelheid van de kaart te bepalen.

@ Astennu

emmertje nodig? grapje ;)
Mischien komen er ook Dual HD 2600XT kaarten komen net als die Dual X1650 XT als Dual X1950 Pro kaartjes van Sapphire :) dat lijkt me ook wel nice twee van die in CF dat zou overheen moeten komen met 2 HD 2900XT's en het zou ook minder streoom trekken als een enkele HD 2900XT aangezien dat een enkele HD 2600XT maar 45 watt trekt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Was net op zoek naar een winkel die de 2900xt op voorraad had kom ik het onderstaande tegen....

http://www.pcclub.nl/cata..._24_263&products_id=10735

jaja.., AMD \ ATi bashen mag niet ik weet het maar ik vond hem wel leuk voor een webwinkel... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digital8 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:52:
Was net op zoek naar een winkel die de 2900xt op voorraad had kom ik het onderstaande tegen....

jaja.., AMD \ ATi bashen mag niet ik weet het maar ik vond hem wel leuk voor een webwinkel... :D
och ja,we moeten ook eens kunnen lachen met de huidge ellende nietwaar? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:50:
[...]

Of twee van die HD 2600 XT Ultimates aangezien die RV630 maar 45 watt trekt heh dan zou een CF setupje van twee HD 2600XT's helemaal niet verkeerd zijn heh 90 watts anyone? Het zou eens een goede verkoper worden dit leuk midrange ATi kaartje :)

@ aca

heh damn net gemist, ook het nadeel van een eigen huisje ben vaak bezig met andere dingen :X damn dat had echt een leuk kaartje geweest een ATi Radeon HD 2600XT Prototype, darnit! nog bedankt voor de link alleen jammer dat die auction voorbij is, er zullen zeker nog meer komen.

@ Astennu

emmertje nodig? grapje ;)
Mischien komen er ook Dual HD 2600XT kaarten komen net als die Dual X1650 XT als Dual X1950 Pro kaartjes van Sapphire :) dat lijkt me ook wel nice twee van die in CF dat zou overheen moeten komen met 2 HD 2900XT's en het zou ook minder streoom trekken als een enkele HD 2900XT aangezien dat een enkele HD 2600XT maar 45 watt trekt.
Zou CF van die ultimate eigenlijk beter gaan dan een enkele 2900XT?Dan weet ik waarschijnlijk wat mijn keuze gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

RealCato schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:25:
[...]

Ja lekker kort door de bocht. Fluiten is ook niets anders dan lucht afbuigen en samenpersen.

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de geluidsproductie niet te maken heeft met een mechanisch gebrek, maar met de snelheid van de fan. Airflow is niet een oorzaak van het geluid, maar eerder een huidige noodzaak en het gevolg van de resulterende hoge fanspeed.

Het verschil in nuance zit hem erin dat je niet kunt hopen een mechanisch defect met software kunt oplossen, maar de snelheid waarop de fan draait wel. De hoop bestaat dus dat er met toekomstige drivers dat er stepping van de fan in wordt gebouwd of bijv dat er efficienter gebruik wordt gemaakt van de 2900XT zodat hij minder hard hoeft te werken voor 'tzelfde resultaat en dat de fan dus bij zelfde resultaten trager kan draaien.
Het is niet kort door de bocht want dat is gewoon zo.(Als je fluit resoneert de lucht met je wangen/lippen. Lucht anzich kan nooit en te nimmer geluid produceren. Het moet ergens op resoneren.) Als je wat verder kijkt dan zie je ook dat ik precies hetzelfde concludeer als jij. De enigste manier om het aan te pakken zit hem in de hoeveelheid airflow welke door het koelblok heen word geblazen oftewel hoe snel die fan draait, zodoende zal er minder resonatie optreden en dus minder geluid worden geproduceerd. Maar als je wat verder nadenkt zou het volgende ook een oplossing zijn: produceer een ander koelblok welke dus niet in die mate resoneert met de airflow.

In ieder geval is en blijft het een intressant ding voor de prijs qua techniek. Ben ook zeer benieuwd naar de crossfire resultaten van twee van deze schatjes O+ bij elkaar. Aangezien ik ergens in de komende maanden zelf een nieuw systeem wil gaan aanschaffen hou ik dit kaartje zeker in de gaten. Zo kan ik idd nog het een-en-ander mooi afwachten aangezien naast deze kaart er nog een aantal andere leuke dingen komen op hardware gebied. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:36
digital8 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:52:

Is meer een nVidia bash :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:03:
[...]

Zou CF van die ultimate eigenlijk beter gaan dan een enkele 2900XT?Dan weet ik waarschijnlijk wat mijn keuze gaat zijn...
jad dat denk ik wel aangezien twee X1650XT's in CF overheen kwamen met de X1900 XT :) wat niet verkeerd was voor dat geld als prestatie per watt :) Dus ik ga er van uit dat een CF setup van twee HD 2600XT's even snel is als een enkele HD 2900XT mischien iets sneller mischien niet zal wel aan de aplicatie liggen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

Krijg die 8.38 drivers niet geinstalleerd.. Mja morgen zouden toch de nieuwe officieele drivers uit moeten komen?

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52
Ook geprobeerd op de manier die ik zei? Dus volledig handmatig en de drivers voor de 2600 kiezen? Ik kan het in elk geval zelf niet controleren (heb zelfs nog nooit langer dan 1 week een Ati kaart gehad, plz don't kill me :P) maar kwam toevallig op het artikel omdat ik de 2900XT zeer interessant vind worden :D.
Mad_MaX_101 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:27:
[...]

Ik ben al onderweg >:) Edit: Verkeerde link? Deze gaat naar de 7.5 mobile drivers voor XP:S.
Is voor Catalyst 7.5 met 8.38 drivers. En zoals eerder vermeld zijn het voor de mobility GPU's (2400 en 2600 van Asus), maar ze doen het dus prima op X2900XT's :).

[ Voor 38% gewijzigd door The__Virus op 22-05-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

The__Virus schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:38:
Ook geprobeerd op de manier die ik zei? Dus volledig handmatig en de drivers voor de 2600 kiezen? Ik kan het in elk geval zelf niet controleren (heb zelfs nog nooit langer dan 1 week een Ati kaart gehad, plz don't kill me :P) maar kwam toevallig op het artikel omdat ik de 2900XT zeer interessant vind worden :D.

[...]

Is voor Catalyst 7.5 met 8.38 drivers. En zoals eerder vermeld zijn het voor de mobility GPU's (2400 en 2600 van Asus), maar ze doen het dus prima op X2900XT's :).
Nja het werkt hier niet geweldig iig, ik krijg ze via apparaatbeheer ook niet geinstalleerd. Waarschijnlijk doe ik gewoon iets fout, maar ik heb geen idee wat. Maargoed, ik wacht denk ik gewoon op de officieele die morgen uitkomen dan. Het schijnt namelijk ook zo te zijn dat die mobility drivers niet goed geoptimaliseerd zijn voor de hd2900xt. (volgens mensen op XS in ieder geval)

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Even voor de mensen die al een XT hebben:

Moet ik de 6pins aansluiting en/of de 8pins aansluiting aansluiten?
Afbeeldingslocatie: http://www.mypicshare.com/thumbs/20070522/atjcbulu.jpg

En waar is dit adaptertje voor, ik kon het dusver nergens vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mypicshare.com/thumbs/20070522/xziynxkj.jpg

Kan hem helaas nog niet testen want Alternate was zo vrij geweest om een gebruikte processor koeler te geven en daar mistte een aantal cruciale onderdeeltjes van :(

Morgen maar in elkaar zetten!

[ Voor 4% gewijzigd door Dibbuz op 22-05-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Dibbuz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:

[afbeelding]
DVI naar HDMI.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan hem helaas nog niet testen want Alternate was zo vrij geweest om een gebruikte processor koeler te geven en daar mistte een aantal cruciale onderdeeltjes van :(

Je kunt 2x6pin gebruiken (geen convertertje nodig) of 1x8 en 1x6. (maar dus wel 2 stekkers) En die 2e adapter is voor als je een hdtv hebt met een hdmi ingang, maar die heb je normaalgesproken dus niet nodig.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

De availability vind ik toch weer tegenvallen. Maar volgens mij slechts 2 shops met voorraad. Ik moet er eigenlijk 3 bestellen, maar het bedrijf waar ze voor zijn wil geen Jetway met 1 jaar garantie. Bij Alternate zijn ze zo'n 50 euro duurder dan de rest van NL (waar ze niet op voorraad zijn)

Weet iemand nog een shop die de HIS Asus Sapphire of Club3D op voorraad heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Pubbert op 22-05-2007 22:38 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Ik heb een voeding met (als het goed is, de doos is nog dicht ;)) een 8 en 2x 6 pins dus dat moet goed komen :)

Wist niet eens wat hdmi was.
Waar wikipedia al niet goed voor is.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Thund3r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:37:
De availability vind ik toch weer tegenvallen. Maar volgens mij slechts 2 shops met voorraad. Ik moet er eigenlijk 3 bestellen, maar het bedrijf waar ze voor zijn wil geen Jetway met 1 jaar garantie. Bij Alternate zijn ze zo'n 50 euro duurder dan de rest van NL (waar ze niet op voorraad zijn)

Weet iemand nog een shop die de HIS Asus Sapphire of Club3D op voorraad heeft.
Alternate had ze vanmiddag nog? Ze hebben nu nog voorraad. Vanmiddag heb ik er 1 daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Dibbuz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:41:
[...]

Alternate had ze vanmiddag nog? Ze hebben nu nog voorraad. Vanmiddag heb ik er 1 daar gekocht.
Ja voor 399 Euro, vind het zelf wat veel, aangezien hij ook voor 337 euro te vinden is (niet op voorraad dan) Zeker aangezien ik er 3 nodig heb :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Thund3r schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:47:
[...]

Ja voor 399 Euro, vind het zelf wat veel, aangezien hij ook voor 337 euro te vinden is (niet op voorraad dan) Zeker aangezien ik er 3 nodig heb :)
Beter duur dan niet te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

[afbeelding]

[afbeelding]

Tip:

boekje.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)