Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
In die laatste pdf staat dus ook de bevesting dat de HD2900 geen gebruik maakt van UVD voor Blu-Ray/HD-DVD decoding (waarschijnlijk vanwege de vele streamprocessors die het werk ook kunnen doen), maar de HD2600 en HD2400 wel.Joepi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:18:
Wat een beetje onderbelicht over komt is het nieuwe AIVIO HD van de X2ooo![]()
Bij HDPC heeft Nvidia vrezelijk gerotzooit want juist de 8500gt en 8600gt hebben GEEN HDPC![]()
BluRay, HD-DVD or HDCP-protected content playback? no way!
Ati dus wel en 80% sneller/efficienter:
http://ati.amd.com/technology/Avivo/index.html
http://ati.amd.com/produc...adeon-HD-2000-Compare.pdf
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Huh lol waar slaat dat nou weer op :\ mag je tegenwoordig ook al geen hardware meer wisselen ? Nog een rede om bij XP te blijvenwinwiz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:40:
Misschien handig om te weten. Ik moest dus Vista (Ultimate OEM) heractiveren via MS medewerker na installatie van HD2900XT. Verder geen probleem.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb een dual-boot systeem met 2 verwisselbare sata harddisks, op de ene een XP home oem en op de andere een vista ultimate retail 32bit. Ik heb m'n moederbord moeten verwisselen omdat de 4coredual-vsta problemen gaf met de 2900XT (beeldcorruptie, is maar 4x PCIe moederbord).winwiz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:40:
Misschien handig om te weten. Ik moest dus Vista (Ultimate OEM) heractiveren via MS medewerker na installatie van HD2900XT. Verder geen probleem.
M'n XP installatie verteerde het zeer goed, na alle hardware opnieuw gedetecteerd te hebben werkt alles perfect.
Vista kreeg ik onmogelijk aan de praat: loopt vast bij opstarten, ook in veilige mode en de herstelfunctie op de Vista DVD kon het niet verhelpen. Ik heb Vista moeten herinstalleren en ook terug activeren met een medewerker want het automatische systeem aanvaarde m'n code niet meer.
Behalve een vage ebay-veiling en fudo (oem in tha house) nooit meer iets van gehoord...
volgens mij heeft alleen deze persoon 'm:Joepi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:54:
Waar blijft de monsterlijke OEM?
Behalve een vage ebay-veiling en fudo (oem in tha house) nooit meer iets van gehoord...
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=143915
Ik denk dat je er bijna niet aan kan komen, of je moet natuurlijk een Dell pc kopen met die kaart erin oid.
Tja zou je bij Dell of zo moeten vragenJoepi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:54:
Waar blijft de monsterlijke OEM?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dus ook een nieuwe videokaart geeft problemen met OEM Vista... Wat heb je Microsoft als rede opgegeven voor de heractivatie en wisseling van hardware??winwiz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:40:
Ik heb namelijk ook een 2900XT in bestelling staan en heb geen zin om ook nog eens een nieuwe Vista licentie te kopen mocht MS niet willen heractiveren.
Xbox Live Knalle Arie
Anoniem: 184202
Toen ik vorige week mijn X1950pro AGP erin zette moest ik ook via een medewerker/de helpdesk mijn windows XP her activeren...Astennu schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:48:
[...]
Huh lol waar slaat dat nou weer op :\ mag je tegenwoordig ook al geen hardware meer wisselen ? Nog een rede om bij XP te blijven
Dus dat werkt ook al niet
Eerst drivers verwijderen -> opnieuw opstarten -> afsluiten en afkoppelen -> Kaart verwisselen -> opstarten -> drivers installeren.
Als je namelijk de drivers verwijderd en tegelijk ook de kaart, zijn er mogelijk teveel wijzigingen in 1 keer. Windows hanteert namelijk een puntensysteem m.b.t. het veranderen van hardware: hoe meer onderdelen er in 1x worden veranderd, hoe meer punten en hoe groter de kans dat je het maximum overschrijft. Aan de netwerkkaart werden de meeste punten toegewezen, voor de rest weet ik het niet meer. Zo heb ik zelfs een keer gehad dat ik bij een compleet nieuw moederbord (zelfde chipset, maar verder allerlei andere onderdelen maar herinstall van Windows was niet nodig
Dat had ik dus niet maar ja ik heb ook een VLK versie draaien. Dus misschien dat dat het verschil is.Anoniem: 184202 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:21:
[...]
Toen ik vorige week mijn X1950pro AGP erin zette moest ik ook via een medewerker/de helpdesk mijn windows XP her activeren...
Dus dat werkt ook al niet
Anyway ik vind dit belachelijk. En vind het al helemaal stom dat je om die rede geen nieuwe hardware zou kopen. Maar dat MS je extra werk bezorgt vind ik wel irritant. Dus ik ga niet over op vista want de VLK versie daar van moet ook geactiveerd worden en zo i zo is het een irritant besturing systeem.
Ik heb daar een woord voor: Micro$oftThe__Virus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:26:
Om heractivatie te voorkomen moet je zoveel mogelijk in stappen werken:
Eerst drivers verwijderen -> opnieuw opstarten -> afsluiten en afkoppelen -> Kaart verwisselen -> opstarten -> drivers installeren.
Als je namelijk de drivers verwijderd en tegelijk ook de kaart, zijn er mogelijk teveel wijzigingen in 1 keer. Windows hanteert namelijk een puntensysteem m.b.t. het veranderen van hardware: hoe meer onderdelen er in 1x worden veranderd, hoe meer punten en hoe groter de kans dat je het maximum overschrijft. Aan de netwerkkaart werden de meeste punten toegewezen, voor de rest weet ik het niet meer. Zo heb ik zelfs een keer gehad dat ik bij een compleet nieuw moederbord (zelfde chipset, maar verder allerlei andere onderdelen maar herinstall van Windows was niet nodig) niet eens opnieuw hoefde te activeren, door eerst alles onboard uit te schakelen, bord te verwisselen, op te starten en in de BIOS ook daar alles uit te zetten, werd de heractivatie niet getriggerd
.
[ Voor 45% gewijzigd door Astennu op 23-05-2007 13:51 ]
Anoniem: 220234
http://www.azerty.nl/prod.../84/31080/vf1000-led.html
Anoniem: 159816
Die is voor de 8800 serie. Misschien dat hij ook op andere werkt, maar weet dat niet.Anoniem: 220234 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:00:
Zou dit de neiuwe vga koeler voor de HD2900XT, van Zalman worden?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-05-2007 14:06 ]
In de eerste instantie is die voor de 8800. Maar ik denk dat ze er ook wel een R600 versie van maken als hij nu al niet past.Anoniem: 220234 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:00:
Zou dit de neiuwe vga koeler voor de HD2900XT, van Zalman worden?
Ik vraag me af hoe groot hij in het echt is en of hij het wel veel beter dan stock doet. Hij lijkt nogal op de 7800 GTX 512 Cooler.
Hij blaast wel de lucht de kast in dus dat is wel een groot nadeel. En als de fan zo groot is als bij de Vf900 kan hij ook nog aardig wat geluid maken. Als je die op 12v hebt draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 23-05-2007 14:12 ]
Ik heb geen last van sentimentenAnoniem: 107626 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:05:
Volgens mij ben jij eerder iemand die zijn aankopen probeert te verdedigen. En je GTS640MB is gewoon verslagen door de R600. T'is alleen wachten totdat de volgende drivers het tot een formaliteit maken. Je bent niet merkgebonden, dus no big deal toch? Als je slim bent verkoop je je GTS640MB nu t nog kan en koop je een R600. Over een maand zijn er redelijk goede drivers en lach je stiekem in je vuistje. Ik weet t zeker!
In de games die ik speel (o.m. Stalker en Supreme Commander), op de settings die ik speel (1920x1200 met minimaal 4xAA & 16xAF) domineert de GTS de R600 momenteel volledig. Betreffende wat er over een maand gebeurt... zoals ik al schreef: Mochten de parameters aantoonbaar en significant wijzigen dan wijzigt ook mijn oordeel over de R600. Toekomstmuziek, koffiedik kijken, 'beloftes' van AMD en overige 'eventualiteiten' doen dat niet. Simple, straight, hard facts boeien me, de rest niet.
Ik ga niet nu met slechte performance leven in de hoop dat die misschien over een maand aanmerkelijk beter is, en zeker niet als ik weet wat ik nu reeds in mijn systeem heb zitten. M'n GTS verkoopt over een maand ook nog wel, mits AMD performance en geluidsdruk op een niveau krijgt dat voor mij acceptabel is. Zeker na de afgelopen reviews zijn er over een maand (en nog veel langer dan dat) vast nog zat mensen te vinden die nV boven ATi prefereren
Ik gok helemaal niet. Ik weet nu wat ik aan mijn GTS heb. Ik weet ook wat ik nu aan de 2900 heb, en dat ik dit niet acc. vind. Ik weet niet wat ik over 1? 2? 3? 6? maanden aan de betreffende 2900 heb.SG schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:41:
zoals ene hierboven zegd die gokt op de HD2900XT ivm driver doorgroei mogelijkheden.
Cheeta gokt dus op 8800 alsof Dit is wat R600 kan halen. Totaal die Driver doorgroei ignoren. Tha kan zijn dat het misschien wel eens kan tegenvallen. wat je nu heb heb je al binnen 8800 dus.
En ik ben niet bereid nu een dot performance in te leveren tegen een ook nog eens veel hoger geluidsniveau, wat misschien in de toekomst ergens gefixed gaat worden. Mij teveel onzekerheid.
Ik zeg ook niet dat mensen niet emo van merken kunnen worden. Ik zeg alleen dat ik daar weinig begrip voor kan opbrengen. Ik zie werkelijk niet in waarom je jezelf in de vingers zou snijden, je in allerlij bochten wringt en constant van opinie veranderd naar de wind binnen een bepaald merk, alleen maar omdat je perse betreffend merk wilt 'supporten' waar je 'fan' van bent. 'T is wars van logica, en laat ik daar nou net een 'fan' van zijn.CJ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:50:
Dat mensen niet emo kunnen worden van hardware-merken slaat natuurlijk nergens op. Ik vergelijk het zelf maar met voetbalfans, die kunnen ook vrij emotioneel worden om het maar lichtelijk uit te drukken. En je gaat tijdens een Ajax-supporter bijeenkomst ook niet om de haverklap roepen hoe slecht Ajax de laatste tijd presteert als Feyenoord fan.Dus als mensen emo worden in een hardware topic dan kijk ik er niet van op en heb het al vaak genoeg zien gebeuren.
Je voetbalsupporter voorbeeld is leuk, maar voor hun gedrag en sympathieen kan ik eveneens bar weinig begrip opbrengen.
Om het wat exacter uit te drukken: nV laat het aan de partners over om al dan niet HDCP te integreren. Niet zo handig inderdaad, want een koper moet nu extra opletten wanneer die zo'n kaart voor z'n mediacenter aanschaft.Joepi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:18:
Bij HDPC heeft Nvidia vrezelijk gerotzooit want juist de 8500gt en 8600gt hebben GEEN HDPC![]()
BluRay, HD-DVD or HDCP-protected content playback? no way!
Overigens wordt het Image Constraint Token op BR & HD-DVD voor zover mij bekend de komende paar jaar nog niet geactiveerd, dus het zou de eerstkomende periode nog geen probleem moeten zijn. De Xbox 360 heeft ook geen HDCP ondersteuning, maar kan gewoon HD-DVD full res afspelen.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Anoniem: 199989
Heb dus simpel gezegd dat er een nieuwe videokaart is in gekomen. Kreeg als antwoord veel plezier ermee en kreeg een nieuw nummer, dus geen enkel probleem en was binnen 5 minuten afgehandeld..Marvie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:11:
[...]
Dus ook een nieuwe videokaart geeft problemen met OEM Vista... Wat heb je Microsoft als rede opgegeven voor de heractivatie en wisseling van hardware??
Ik heb namelijk ook een 2900XT in bestelling staan en heb geen zin om ook nog eens een nieuwe Vista licentie te kopen mocht MS niet willen heractiveren.
Trouwens bij WinXp heb ik dit ook wel eens gehad hoor, dus niet meteen op Vista schelden.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
NVIDIA confirms Next-Gen close to 1TFlop in 4Q07
http://www.beyond3d.com/content/news/230
OT
Als wat mensen die met 8.38 aan de gang zijn geweest? Hoe draaien Oblivion en Stalker tov eerdere drivers?
Niet op voorraad.
Ik kan het je morgen vertellenedward2 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:11:
ATI mag wel opschieten met de R650:
OT
Als wat mensen die met 8.38 aan de gang zijn geweest? Hoe draaien Oblivion en Stalker tov eerdere drivers?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verder nog iets over dat ATi partners niet blij zijn met alle uitstel:Renamed R650?
Sources close to AMD confirmed that there is a R670 chip on their roadmaps and we learned that this is a 65 nanometre part. We heavily suspect that this is just a renamed R650 chip or a 65 nanometre R600 scheduled for Q3 2007.
We are trying to get more details about this 65 nanometre chip and we are aware that ATI also has RV670 chip that is set to replace the X1950PRO line of the cards. A few sources already confirmed the existance of RV670 chip but our original source couldn't.
Maar lijkt me niet onverwacht....Where are our chips
All ATI partners are really upset by the constant delay of ATI's products. The R600, Radeon HD 2900XT is finally out, but the more affordable Radeon HD 2600 and 2400 series got pushed back into July. Almost nobody buys graphics cards in July, as at least Europeans try to go on vacation at that time and Ausies are skiing or something.
ATI completely destroyed the financial year for all of its partners, as they have weak sales from January onwards. If the RV630 and RV610 chips were available in May as it was originally planned, they would have had a chance.
All they can hope for now is to have a good September and if all goes well a strong Q4, but bear in mind that ATI is going up against Nvidia, and Nvidia was doing great in the last couple of quarters.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

[ Voor 99% gewijzigd door Cheetah op 23-05-2007 17:20 ]
Full Specz
Ben het er mee eens. Ze maken het zichzelf niet alleen lastig maar ook hun ATi only parkners zoals Sapphire, Power Color en HiS. Hopelijk gaan ze het in de toekomst beter doen anders heb ik ook geen medelijden meer me die lui.Cheetah schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:17:
Fuad meldt nog iets over een nieuwe chip op de roadmap: R670 (dus niet RV670):
[...]
Verder nog iets over dat ATi partners niet blij zijn met alle uitstel:
[...]
Maar lijkt me niet onverwacht....
ATI/AMD heeft/had toch al ''terraflop in a box'' ?edward2 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:11:
ATI mag wel opschieten met de R650:

waarom hoor ik daar nu niks meer van ?
[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-05-2007 18:58 ]
Anoniem: 205629
Wat is nu eigenlijk de beste driverversie? Kan ik het beste de drivers van de meegeleverde cd installeren, of heeft iemand een link naar een betere versie?
Tis nog niet zo laat in amerika;).The__Virus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:09:
3.38, komen vandaag officieel uit geloof ik maar dat zal wel morgen zijn dan.
Dat ze er een fab hebben staan wil niet zeggen dat ze Duits zijn
KlikAdvanced Micro Devices (AMD) (NYSE: AMD)
is een bedrijf uit Sunnyvale, Californië in de Verenigde Staten en is tegenwoordig het meest bekend door zijn aanbod microprocessoren ten behoeve van PC's.
Nee, merp!
Heb ik iets gemist?
Advanced Micro Devices, Inc. (abbreviated AMD; NYSE: AMD) is an American manufacturer of semiconductors based in Sunnyvale, California. The company was founded in 1969 by a group of former executives from Fairchild Semiconductor, including Jerry Sanders, III, Ed Turney, John Carey, Sven Simonsen, Jack Gifford and three members from Gifford's team, Frank Botte, Jim Giles and Larry Stenger.
AMD is the world's second-largest supplier of x86 based processors and the world's second largest supplier of graphics cards and GPUs, after taking control over ATI in 2006. AMD also owns a 37% share of Spansion, a supplier of non-volatile flash memory.
Jep, maar dat was toch R600 Crossfire? En dit gaat over een single kaart (lijkt me).Mr. Detonator schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:58:
[...]
ATI/AMD heeft/had toch al ''terraflop in a box'' ?
waarom hoor ik daar nu niks meer van ?
Anoniem: 202399
Ik vertrouw ATI wel als je ziet hoe soms de verschillen liggen (uitschieters voorbij de GTX en soms de Ultra!) is er veel potentie....!
Maar.... ik ben zo bang dat de R650 veschrikkelijk veel sneller zal zijn en dat ik op den duur voor een paar maandjes eigenlijk voor niets een r600 heb gekocht omdat er nu nog geen DX10 spellen zijn...
anyone input? of zeg ik nu iets wat al 1.000.000 keer is gezegd?
Ga op je gevoel af, koop iets waar je (op dat moment) tevrede mee kunt zijn.Anoniem: 202399 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:45:
Maar.... ik ben zo bang dat de R650 veschrikkelijk veel sneller zal zijn en dat ik op den duur voor een paar maandjes eigenlijk voor niets een r600 heb gekocht omdat er nu nog geen DX10 spellen zijn...
Ga niet af op de toekomst, de toekomst is onzeker zeker als het gaat om harde waren
Hardware is de dag nadat je dat hebt gekocht weer oud, wanneer jij nu besluit een R650 te kopen is er al weer véél meer nieuws bekend over de R700 en zo gaat de cirkel maar verder.
Ik heb besloten om te wachten tot eind Augustus, dan koop ik of de 2900XT of de nieuwere variant, dus bijvoorbeeld de R650. Ik prik een datum en leef me daar naartoe, dat doe ik eens na een aantal jaar, daar neem ik vrede mee
Succes met je aankoop!
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
De R650 zal sneller zijn maar de vraag is hoeveel. Maar ik denk dat het wel 50% zou kunnen zijn gezien nVidia met de G90 gaat komen. En die zal wel een stukje sneller zijn aangezien ze het G90 noemen en niet G85. Maar dat is ook maar een gokje.Anoniem: 202399 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:45:
2900XT, afgezaagd maar ik twijfel.... als ik hem zie liggen in de winkel of ik heel zeker wéét dat hij ergens goedkoop op voorraad is (€340,€350) én er zit meer dan 1 jaar garantie op dan koop ik hem.....
Ik vertrouw ATI wel als je ziet hoe soms de verschillen liggen (uitschieters voorbij de GTX en soms de Ultra!) is er veel potentie....!
Zowel de G90 als de R650/R670 gaan inderdaad een stuk beter presteren, en de G90 niet omdat hij 'G90 heet' (De 8600GTS heet bijvoorbeeld ook G84, G80>G84) maar omdat hij ook - hoogstwaarschijnlijk - op 65nm gebakken gaat wordenAstennu schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:24:
[...]
De R650 zal sneller zijn maar de vraag is hoeveel. Maar ik denk dat het wel 50% zou kunnen zijn gezien nVidia met de G90 gaat komen. En die zal wel een stukje sneller zijn aangezien ze het G90 noemen en niet G85. Maar dat is ook maar een gokje.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik heb er maximaal 360 voor over, dus misschien dat iemand een winkel weet..
Is er een insider hier die wat meer weet over wanneer de nieuwe batch met HD2900XT's biju de leveranciers komt?
Goud is geen geld
Anoniem: 202399
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van DX10 icm de R600... We shall see de komende maanden, als de drivers voor een flinke + constante boost gaan zorgen, ga ik er voor.
Alternate en Informatique hebben er (Sapphire) en Dollarshops heeft de Jetwayfrankknopers schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:11:
Weet iemand van jullie een plek waar de 2900XT op voorraad is? Ik wil een 2e erbij doen, maar die Sapphire bij Azerty schiet niet op. Wel een leuk lokkertje die prijs, maar informatie over leverdatum hadden ze niet.
Ik heb er maximaal 360 voor over, dus misschien dat iemand een winkel weet..
Is er een insider hier die wat meer weet over wanneer de nieuwe batch met HD2900XT's biju de leveranciers komt?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 9449
AMD/ATi werkt er hard aan om de zwakke punten van de R600 aan te pakken, hetgeen moet resulteren in de lancering van de R650 in september van dit jaar. Deze gpu moet vervolgens in het eerste halfjaar van 2008 opgevolgd worden door de R700.
Een eigenschap van de R600 die de nodige kritiek kreeg was het hoge stroomverbruik. Omdat AMD de R650 op 65nm produceert zou de komende gpu hier minder last van moeten hebben. Ook zou de chipfabrikant erkend hebben dat het omgaan met textures door de R600 beter kan. Dankzij een flinke aanpassing van de architectuur zou de R650 over aanzienlijk meer 'texture power' beschikken. AMD streeft, volgens Fudzilla, naar een kloksnelheid van 1000MHz en een releasedatum in september, mogelijk zelfs augustus, maar zoals bekend is uitstel bij ATi niet uit te sluiten. De R650 zal op de markt komen onder de namen Radeon HD 2950XTX en HD 2950XT. De R700 moet de eerste echte multicore-chip van AMD/ATi worden waarbij een enkele chip voldoende is voor een budgetkaart, twee chips nodig zijn voor een mainstreamplank en een high-endkaart gevormd wordt door vier tot acht cores. Bovendien zal de gpu ondersteuning bieden voor DirectX 10.1.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 23-05-2007 23:05 ]
Richt dit heb ik 1-2 weken geleden ook al gepost. Kijk ook even naar de Bron: Fudzilla. Dus met een flinke korrel zout nemenAnoniem: 9449 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:04:
nieuws: AMD wil opvolger R600 snel uitbrengen
AMD/ATi werkt er hard aan om de zwakke punten van de R600 aan te pakken, hetgeen moet resulteren in de lancering van de R650 in september van dit jaar. Deze gpu moet vervolgens in het eerste halfjaar van 2008 opgevolgd worden door de R700.
Een eigenschap van de R600 die de nodige kritiek kreeg was het hoge stroomverbruik. Omdat AMD de R650 op 65nm produceert zou de komende gpu hier minder last van moeten hebben. Ook zou de chipfabrikant erkend hebben dat het omgaan met textures door de R600 beter kan. Dankzij een flinke aanpassing van de architectuur zou de R650 over aanzienlijk meer 'texture power' beschikken. AMD streeft, volgens Fudzilla, naar een kloksnelheid van 1000MHz en een releasedatum in september, mogelijk zelfs augustus, maar zoals bekend is uitstel bij ATi niet uit te sluiten. De R650 zal op de markt komen onder de namen Radeon HD 2950XTX en HD 2950XT. De R700 moet de eerste echte multicore-chip van AMD/ATi worden waarbij een enkele chip voldoende is voor een budgetkaart, twee chips nodig zijn voor een mainstreamplank en een high-endkaart gevormd wordt door vier tot acht cores. Bovendien zal de gpu ondersteuning bieden voor DirectX 10.1.
Het lijkt me dat je dan namelijk ook meer dan 2 kaarten samen kan laten rekenen, en dat het dan helemaal niet meer uitmaakt welke kaarten als het maar de zelfde generatie is.
Mijn mening: Heb je nu niet direct een kaart nodig dan zou ik wachten. De refresh zal ws een stuk beter zijn, de DX 10 games zijn er nog niet of worden steeds weer uitgesteld en de huidige DX10 kaarten zijn mss nog te zwak om echt alles uit die spellen te halen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 107573
Dat is te hopen ja. Niet dat ze arrogant gaan worden als Nintendo in de jaren 90. Hoogmoed komt voor de val.Jedi_Pimp schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:57:
[...]
Aangezien nV twee zeer goede kwartalen heeft gedraaid en ook ergens in Q3/Q4 de G90 wil launchen gaat ATi het moeilijk krijgen...
Licht er aan hoe ze die losse cores gaan aansturen. Want je zit nog steeds dat die cores een memory controller moeten hebben dus met twee kaarten heb je twee controllers en daar moet data aanwezig zijn die de andere kaart nodig heeft. Dus er is altijd synchronisatie nodig en daar heb je denk ik ook je performance verlies zitten.Lennart_1337 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:36:
Over de r700, als deze echt zo modulair is dan neem ik aan dat het super goed opschaald. Betekent dit dan een revolutie in CF?
Het lijkt me dat je dan namelijk ook meer dan 2 kaarten samen kan laten rekenen, en dat het dan helemaal niet meer uitmaakt welke kaarten als het maar de zelfde generatie is.
Volges mij komt dit meestal door driverproblemen. Ik denk dat het optimaliseren van een game voor 1 of 2(sli/cf) videokaarten gwoon vaak niet gelijktijdig kan en er dan toch vaak voor de prestaties van 1 kaart wordt gekozen.
Beetje jammer eigenlijk omdat ik cf/sli daarom totaal niet interressant vind, door de matige perf, meer stroom, kosten, warmte etc..
Eigenlijk zie ik het ook niet verandert in korte tijd tenzij er een dedicated chip op het moederbord komt die zaken gaat regelen.
Nukezone FTW
R600 is al modulair opgebouwd.... Er wordt al gesuggereerd op verschillende fora dat dit de reden is waarom CF opeens zo goed mee schaalt sinds de R600. AMD kan bij de R600 zo een extra Texture Unit, RBE of Shader SIMD toevoegen. Het enige probleem is dat het transistorbudget dat wel moet toelaten en het stroomverbruik binnen de perken moet blijven. R600 is de laatste chip van AMD die zo veel stroom verbruikt (bevestigd door AMD zelf). De opvolger verbruikt al een stuk minder. Ter vergelijking, RV630 presteert ongeveer op 50% van een R600, maar verbruikt toch een stuk minder stroom (max 45W vs max 225W).Lennart_1337 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:36:
Over de r700, als deze echt zo modulair is dan neem ik aan dat het super goed opschaald. Betekent dit dan een revolutie in CF?
Overigens zou je R580 ook als modulair kunnen aanmerken (4x RV530), evenals R520 (4x RV515) en R420 (2x R300).
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 23009
En de R480/R481 kan men die als modulair kunnen aanmerken als 2x R350 of 2x R360?
Aangezien dat de R480/R481 de refresh chips zijn van de R423/R420
dan zou men R650 modulair aan kunnen merken als 2x RV670 niet waar?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-05-2007 02:15 ]
Nee. Zo simpel is het niet hoor.Anoniem: 23009 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:11:
@ CJ
En de R480/R481 kan men die als modulair kunnen aanmerken als 2x R350 of 2x R360?
Aangezien dat de R480/R481 de refresh chips zijn van de R423/R420
dan zou men R650 modulair aan kunnen merken als 2x RV670 niet waar?
R480 was gewoon een getweakte R420, dus twee keer een R300 (tenminste wat betreft pipelinecount en TMUs). Dus daar was niet zo veel byzonders aan de hand.
Met de R600 serie zijn meer dingen losgekoppeld dan vroeger het geval was. R600 is niet 4x een RV610 (anders zou R600 maar 160 streamprocessors hebben en 256-bit memory interface). En zo is RV630 niet twee keer een RV610. Zie ook mijn eerdere post.
RV630: 2 Texture Units - R600: 4 Texture Units = 50% verschil
RV630: 120 Streamprocessors (3 SIMD Arrays) - R600: 320 Streamprocessors (4 SIMD Arrays) = 62,5% verschil
RV630: 4 ROPs - R600: 16 ROPs = 75% verschil
RV630: 128-bit - R600: 512-bit = 75% verschil
En toch moet dit 50% van de performance van een HD2900XT opleveren. Dus het is niet meer zo simpel om te zeggen dat iets eigenlijk 2x een bepaalde chip is zoals dat vroeger het geval was met bv R580 die 4x een RV530 was.
De kans is groot dat RV670 dus ergens in het midden ligt met 3 Texture Units, 240 streamprocessors, 8 of 12 ROPs en een 256-bit memory interface.
Je vergeet het verhoogde verlaagde (DDR3 versie is verlaagd) aantal mem MHz in je vergelijking. Vreemd genoeg heeft dit geen impact op de mem-bandwidth volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R600CJ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 02:36:
[...]
Nee. Zo simpel is het niet hoor.
R480 was gewoon een getweakte R420, dus twee keer een R300 (tenminste wat betreft pipelinecount en TMUs). Dus daar was niet zo veel byzonders aan de hand.
Met de R600 serie zijn meer dingen losgekoppeld dan vroeger het geval was. R600 is niet 4x een RV610 (anders zou R600 maar 160 streamprocessors hebben en 256-bit memory interface). En zo is RV630 niet twee keer een RV610. Zie ook mijn eerdere post.
RV630: 2 Texture Units - R600: 4 Texture Units = 50% verschil
RV630: 120 Streamprocessors (3 SIMD Arrays) - R600: 320 Streamprocessors (4 SIMD Arrays) = 62,5% verschil
RV630: 4 ROPs - R600: 16 ROPs = 75% verschil
RV630: 128-bit - R600: 512-bit = 75% verschil
En toch moet dit 50% van de performance van een HD2900XT opleveren. Dus het is niet meer zo simpel om te zeggen dat iets eigenlijk 2x een bepaalde chip is zoals dat vroeger het geval was met bv R580 die 4x een RV530 was.
De kans is groot dat RV670 dus ergens in het midden ligt met 3 Texture Units, 240 streamprocessors, 8 of 12 ROPs en een 256-bit memory interface.
Vreemd :x
[ Voor 6% gewijzigd door TweakerNummer op 24-05-2007 08:41 ]
En wat nog interessanter is:Samsung has 2.8 GHz GDDR4 Print E-mail
Written by Fuad Abazovic
Thursday, 24 May 2007
Image
Graphics stuff
When Nvidia and ATI gets tired of GDDR3, Samsung will have a nice range of GDDR4 to offer. It starts at modest 1.1GHz or 2.2 GHz effectively, works its way up to 1.2 GHz or 2.4 GHz effectively and then finally stop at 1.4 GHz or 2.8 GHz effectively.
We are almost certain that this memory will be able to overclock up towards 3 GHz or at least close.
It is listed as K4U52324QE and it can provide up to 11.2GB/s per chip.
You can find out more details about it here.
Dit hadden ze van mij wel op de R600 mogen plakkenFor graphics cards
Qimonda, the awkward brand name of Infineon, is working on some interesting graphics memory. You can already buy a Geforce 8800 with memory clocked at 2.3 GHz.
The real 1.2 GHz or 2.4 GHz effectively memory is coming soon, sometime this year. Obviously many graphics card manufacturers wants to stick with DDR3 for a while, before they move to DDR4.
This memory has 256 to 512 Mbit density and bandwidth up to 9.6 Gbytes/s and it comes packaged in FBGA-136.
You can find more details here.
CJ weet jij er wat van?
[ Voor 31% gewijzigd door edgarf28 op 24-05-2007 09:06 ]
Ben hier ook druk aan het refreshenedgarf28 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:05:
Waar blijven die drivers nou??
CJ weet jij er wat van?
XP:
http://www.atimania.com/product/R600_838_RC3_XP.zip
Vista:
http://www.atimania.com/product/R600_838_RC3_Vista.zip
Test 'm zou ik zeggen!
NOTE: RC7 is ook al ''gereleased'' door ati alleen nog niet geleaked, dus deze RC3 is eigenlijk al wel een beetje een oude driver, dus als je geen zin hebt om de hele tijd te switchen kan je beter even wachten tot de final of tot RC7
[ Voor 38% gewijzigd door tjtristan op 24-05-2007 10:29 ]
Zal ik vanavond even gaan doentjtristan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:17:
Ati Catalyst 8.38 RC3 leaked! For 2900XT
XP:
http://www.atimania.com/product/R600_838_RC3_XP.zip
Vista:
http://www.atimania.com/product/R600_838_RC3_Vista.zip
Test 'm zou ik zeggen!
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 24-05-2007 10:24 ]
Ik kan dus niet zien welke Cat. het is...7.5 of 7.6
Het is wel de 8.380.000 versie
Ga ff kijken of ie nog wat beter is met games zoals SCDA mét AA e.d.
Ja dat heb ik nu ook zowel onder Vista als Xpviper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:27:
Ik heb nog steeds dat als je CCC opstart dat -ie gelijk weer beeindigd word...grrr!!!
Keep us postedviper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:27:
Ik heb nog steeds dat als je CCC opstart dat -ie gelijk weer beeindigd word...grrr!!!
pack: 8.38-070510b-0474622E-ATI
D3D: 6.14.10.0496
OGL: 6.14.10.6556 (8.38 Rc3: 6.14.10.6590)
D2D: 6.14.10.1078 (8.38 rc3: 6.14.10.6698)
dat is alles wat er in CCC staat volgens andere forums
[ Voor 15% gewijzigd door tjtristan op 24-05-2007 10:40 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Zal zo ff TDU checken of ie nog beter is, want dat was hij eigenlijk al wel,toch??
Daarna R6 LV.
En kan het zijn dat hij ook minder warm word na deze update. Dat geeft mijn temp sensor in computer aan. In plaats van 65 load nu 55 á 57 load. Ook dat zal ik nog controleren.
edit : Nee ik heb geen stroom kabels erbij gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door viper83 op 24-05-2007 10:56 ]
Hoeveel fps heb je ongeveer en in welk level? Doet AA het echt?viper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:55:
SCDA mét AF 16x en AA 4x doet ie perfect!! op 1600 x 1200. Ik heb XP. Dus dat is volgens mij een van de verbeteringen.
Zal zo ff TDU checken of ie nog beter is, want dat was hij eigenlijk al wel,toch??
Daarna R6 LV.
En kan het zijn dat hij ook minder warm word na deze update. Dat geeft mijn temp sensor in computer aan. In plaats van 65 load nu 55 á 57 load. Ook dat zal ik nog controleren.
Niet op voorraad.
Download Fraps anders ff dan kun je de FPS zien. Kun je het makkelijk vergelijkenviper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:55:
SCDA mét AF 16x en AA 4x doet ie perfect!! op 1600 x 1200. Ik heb XP. Dus dat is volgens mij een van de verbeteringen.
Daarna R6 LV.
Fan maakt nog steeds herrie en gaat uit als de ASIC temp rond de 65 graden zit. Daarna sprong de fan weer aan bij 71 aangezien de kaart dan niet genoeg gekoelt word en dus de tempratuur weer omhoog gaat.
[ Voor 46% gewijzigd door roodhoedje op 24-05-2007 11:32 ]
Bij mij zaten ze er niet bij, ik heb nu 2x 6pins gewoon via de voeding aangelsoten.Thund3r schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:54:
Voor degene die een Sapphire hebben, hadden jullie stroomkabels erbij? (Van Molex naar 6-pins?)
Waar vui zit, zit geen glans!
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
2486, 42182, 5, 72, 58.935
Dit is wat fraps (dankje Astennu) aangeeft.
In het water doet AA en/of AF het niet. Dan zie je toch hele rare dingen...
Op naar TDU...
edit : TDU (1600x1200, 4xAA, alles max
3440, 60000, 49, 75, 57.333
Iemand dit gedaan met de oudere drivers?
[ Voor 28% gewijzigd door viper83 op 24-05-2007 11:41 ]
`Thund3r schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:54:
Voor degene die een Sapphire hebben, hadden jullie stroomkabels erbij? (Van Molex naar 6-pins?)
dit zit er als het goed is allemaal bij:

Ik zie geen molex -> 6pins verloopje..
Bij mij deed CS S het gewoon goed met 8x AA en 16x AF zat rond de 100 FPS daar. Dit was met de oude drivers. Op 1920x1200 alles max.roodhoedje schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:21:
cs-source doet nu ook 8 AA samen met 16 AF goed. Alleen heb ik in vista dat als ik cs-source uit ga m'n desktop opeens een stuk lichter is geworden dus daar zit nog een bugjedaarnaast is de mist nog even slecht als daarvoor dus dat is nog even afwachten
Fan maakt nog steeds herrie en gaat uit als de ASIC temp rond de 65 graden zit. Daarna sprong de fan weer aan bij 71 aangezien de kaart dan niet genoeg gekoelt word en dus de tempratuur weer omhoog gaat.
Ik zal eens kijken of hij met de nieuwe drivers sneller is.
Ik test zo i zo op wat andere settings. En het lastige is dat je ook nooit hetzelfde kan testen tenzij je een demo record en die gaat afspelen.viper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:33:
Even heel snel gedaan : (SCDA 1600x1200 AF 16x, AA 4x, alles max)
Op naar TDU...
Bij wow heb ik gewoon telkens hetzelfde stukje opnieuw gedaan en toen andere drivers geinstalleerd en weer dat stukje gedaan. Kost wat tijd mja tis je hobby of het is het niet
Ik had het idee dat C&C 3 het super deed op de HD2900 XT. Ik had met mijn X1900 XTX vaak trage momenten ( toen had ik geen fraps aan maar het ging echt laggen ) en dat heb ik met de HD2900 XT niet gehad. FPS was continu 30. En dat is op max settings weer 1920-1200. De X1900 XTX liep op 1920-1200 zonder AA al wat te stokken.
En nog wat anders:
Ik had bij mijn Powercolor twee keer een 2x molex > 6p verloopje. + een Ruby stikker
Anoniem: 107626
Deze Poolse site @ 1600x1200 16AF zonder AA. Drivers: Catalyst 8.37.4.2viper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:33:
Op naar TDU...
Balcony: 35.5 fps
Base: 37.8 fps
Statek(?) 49.7 fps
Is dat in het begin Van de game? Zo ja dan is dat behoorlijk goed!viper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:33:
Op naar TDU...
Niet op voorraad.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
HIS levert ze ook niet erbij. De reden hiervoor is dat de verloopstekkertje niet aan de standaarden kan voldoen. Bij gebruik van de verloopstekkertjes wordt de kans op RMA groter.Thund3r schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:49:
BIj mijn Sapphire zaten ze ook niet, maar ik zag net dat Jetway en HIS ze er wel bij leverde.
Dit is wat HIS schreef aan mij:
There is actually pros and cons of adding this kind of power convertor. The pros is that the customer will be pleased to have this. The cons is that you will have big number of RMA because of power issue. For HIS, we will follow our previous arrangement on X1950 Pro and will not include the power convertor to avoid the risk of having high return rate.
[ Voor 33% gewijzigd door vigilante888 op 24-05-2007 11:58 ]
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Ja bij beide is dit in het begin van de game ; op de boot van scda en een willekeurige race bij TDU.Is dat in het begin Van de game? Zo ja dan is dat behoorlijk goed!
( heb mn 2900xt nog maar net natuurlijk
Zal R6 LV zo ff ''frappen''
Ja dat is ook wel waar, als iedereen met een elcheapo 400w PSU die kaart aansluit en verloopjes gebruikt omdat er geen 6pins op zitten, dan werkt die kaart natuurlijk helemaal niet goed en dan krijgen ze 'm weer terug.vigilante888 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:57:
[...]
HIS levert ze ook niet erbij. De reden hiervoor is dat de verloopstekkertje niet aan de standaarden kan voldoen. Bij gebruik van de verloopstekkertjes wordt de kans op RMA groter.
Dit is wat HIS schreef aan mij:
There is actually pros and cons of adding this kind of power convertor. The pros is that the customer will be pleased to have this. The cons is that you will have big number of RMA because of power issue. For HIS, we will follow our previous arrangement on X1950 Pro and will not include the power convertor to avoid the risk of having high return rate.
Als je zo'n kaart koopt moet je ook wel bedenken of je PSU wel goed genoeg is, als er maar 1 6pins op je voeding zit dan is het ook wel bijna zeker dat die het niet trekt als je nog een verloopje erbij gebruikt.
De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. the 6pins connectors zijn rated voor 75W en de 8pins op 150W. Met de convertor probeert de kaart dan 150W te trekken op de lijn. dat is 2x zoveel. Met als gevolg dat je PSU en je kaart naar de kloten gaan.tjtristan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:02:
[...]
Ja dat is ook wel waar, als iedereen met een elcheapo 400w PSU die kaart aansluit en verloopjes gebruikt omdat er geen 6pins op zitten, dan werkt die kaart natuurlijk helemaal niet goed en dan krijgen ze 'm weer terug.
Als je zo'n kaart koopt moet je ook wel bedenken of je PSU wel goed genoeg is, als er maar 1 6pins op je voeding zit dan is het ook wel bijna zeker dat die het niet trekt als je nog een verloopje erbij gebruikt.
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Frames, Time (ms), Min, Max, AvgZal R6 LV zo ff ''frappen''
15522, 288603, 36, 78, 53.783
Ook weer met 1600x1200 en alles max hoog en best
ge-edit : De volgende level..ben nu echt in las vegas.. heeft betere fps!
[ Voor 26% gewijzigd door viper83 op 24-05-2007 12:29 ]
Nu ben ik wel benieuwd naar wat dit eerst was. En wat een 8800 GTX hier doet.viper83 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:13:
[...]
10656, 345325, 20, 38, 30.858
Ook weer met 1600x1200 en alles max hoog en best
Ik had het nog niet over de converters naar 8pins, alleen die naar 6pins, maar oude voedingen trekken ook al geen kaart die een TDP van 210W heeft.en oudere voedingen hebben meestal ook geen 2x6pins, en daardoor kan ook alles slecht gaan lopen als je geen A-merk voeding hebt (min 450W, ligt aan de rest van je systeem)vigilante888 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:07:
[...]
De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. the 6pins connectors zijn rated voor 75W en de 8pins op 150W. Met de convertor probeert de kaart dan 150W te trekken op de lijn. dat is 2x zoveel. Met als gevolg dat je PSU en je kaart naar de kloten gaan.
Anoniem: 107626
Probleem is dat per scene de fps erg kunnen verschilllen. Zie bijvoorbeeld hier en bijvoorbeeld de resultaten van mat.be.Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd naar wat dit eerst was. En wat een 8800 GTX hier doet.
True. Dat zie je bij Oblivion ook heel erg.Anoniem: 107626 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:11:
[...]
Probleem is dat per scene de fps erg kunnen verschilllen. Zie bijvoorbeeld hier en bijvoorbeeld de resultaten van mat.be.
Dus je moet eigenlijk iemand hebben die beide kaarten heeft
Ik vraag me af hoe ze dit willen doen.1 Teraflop performance
In the last conference call Nvidia mentioned the name of its next generation chip. It is not G90 as we heard before and it will rather call it G92. With 1 Teraflops performance it should end up twice as fast than the current G80 Ultra at least in raw numbers.
The chip should be ready by late 2007 or by Xmas time and it should be out before ATI gets its R700 ready. The mid range cards will follow in the spring 2008.
Nvidia doesn't feel intimidated with R600 or RV630 and 610 and it would be very interesting to find out if the R670 can beat G80 Ultra. If ATI succeeds with this chip it will dethrone Nvidia by at least a few months.
We will ask around about this G92 chip but it sounds like a shrinked G80 to us.
Als ik BV de R600 pak op 750 mhz. En dan kijk naar een mogelijke R670 op 65nm. Die misschien 950 MHz haald en IPV 320 480 Shaders heeft. Zal die de 1 Terraflop nog niet halen. Aagezien de R600 nu op 475 zit.
De G80 nu haalt iets in de 400 ? Dan moeten ze wel heel veel verandert hebben en veel shaders er bij in gedaan hebben wil je die 1000 Gigaflops halen.
Klinkt als Hoax to me. Anders krijg je een 65nm chip die 250-300 Watt gebruikt.
Anoniem: 107573
Dat eerste level van Vegas, als je bij dat pleintje komt dus, heb ik ook fps van in de 20 op 1600x1200 alles max. Maar shadows op medium geeft bij een GTX al gelijk een flinke fps boost. Dus volgens mij komen ze aardig overeen met elkaar.Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:
[...]
Het 2e level draait idd gelijk een stuk beter
HD 2900 XT Fan
Hier hoor je goed wat het probleem is. Er zijn maar twee standen. 2D en Full 3D. Ze hadden er iets tussenin moeten maken. Dus hopen dat dat nog komt anders snel een werkende ATi tool voor de R600 dan stel ik het zelf wel in
Is er nu een grote kans dat ik de kaart ga mollen als ik 1 convertor op een molex aansluit?
(Kan vanwege geheugen probleem mn kaart vanavond pas uitproberen, heb um al een dikke week)
Wat kan een molex leveren?
Iemand die de kaart met zo'n convertor heeft aangesloten? Anders maar zo'n Thermaltake VGA voeding bestellen.
[ Voor 44% gewijzigd door Pubbert op 24-05-2007 13:36 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Als je dat al doet probeer dan even in het boekje te kijken op welke 12v lijnen die molexen zitten. En pak dan twee verschillende kabels. Want die convertor die ik had had 2x molex naar 1x PCI-E 6p. Dus Als je dan gewoon twee verschillende lijnen pakt moet het goed gaan. Het kan zijn dat al je 12v op een lijn zit pak dan in ieder geval twee molex paren ( Met een paar bedoel ik bv een draad vanaf de voeding waar 3x molex op zit. En je moet dan twee van die paren pakken ). Zodat je die 75 watt niet over die ene 12v draad van de molex trekt maar over 2. De 6p stekkers hebben er namelijk 6 dus die kunnen veel meer leveren.Thund3r schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:34:
Hmm. ik heb een 520watt modulaire OCZ, met maar 1x 6pin PCI-e.
Is er nu een grote kans dat ik de kaart ga mollen als ik 1 convertor op een molex aansluit?
(Kan vanwege geheugen probleem mn kaart vanavond pas uitproberen, heb um al een dikke week)
Wat kan een molex leveren?
Iemand die de kaart met zo'n convertor heeft aangesloten? Anders maar zo'n Thermaltake VGA voeding bestellen.
Maar ik denk dat het dan wel goed gaat werken. Heb je de meeste zekerheid.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 24-05-2007 13:41 ]
Ik ben op m'n werk, maar zo uit m'n hoofd is dat beter dan de 8000 GTX, daar haal ik iets van 35-55 fps. ( en dan heb ik shadows nog op medium of low. AA werkt dus echt met de X2900? (bij de GTX zorgde dat voor een behoorlijke dip) Dan is de perf erg goed.Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 24-05-2007 13:51 ]
Niet op voorraad.
Anoniem: 23009
Ik heb die game niet. Anders moet je even zeggen welk stuk je vanavondf test. Kan iemand anders hetzelfde stuk gaan doen op dezelfde settings.edward2 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:45:
[...]
Ik ben op m'n werk, maar zo uit m'n hoofd is dat beter dan de 8000 GTX, daar haal ik iets van 35-55 fps. ( en dan heb ik shadows nog op medium of low. AA werkt dus echt met de X2900? (bij de GTX zorgde dat voor een behoorlijke dip) Dan is de perf erg goed.
Ikke. 1920x1200 alles max dus ook LV3 AA. En continu 30 FPS. Dat is ook de FPS cap bij mij. Voelt beter als bij de X1900 want daar ging hij nog wel eens stokken. Maar een stukje terug heb ik dit allemaal ook al gepostAnoniem: 23009 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:12:
heeft iemand al C&C3 Tiberium Wars al getest op de HD 2900XT? Ben benieuwd hoe dat looptHD 2900XT CrossFire gebruikers van jullie hoor ik ook graag hoe dat met CF loopt
[ Voor 33% gewijzigd door Astennu op 24-05-2007 14:14 ]
op mijn Cooler Master Real Power 550W zit ook alleen maar een 6 pins. Uit jullie bovenstaande beweringen maak ik op dat ik dan dus een probleem heb met een 2900 XT(X)?tjtristan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:29:
[...]
Ik had het nog niet over de converters naar 8pins, alleen die naar 6pins, maar oude voedingen trekken ook al geen kaart die een TDP van 210W heeft.en oudere voedingen hebben meestal ook geen 2x6pins, en daardoor kan ook alles slecht gaan lopen als je geen A-merk voeding hebt (min 450W, ligt aan de rest van je systeem)
Ik heb de SLi 550 Realpower maar die gebruik ik nu niet. Op dit moment een Thermaltake 680 watt maar dat loopt ook niet helemaal zonder problemen.jeehaa schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:14:
[...]
op mijn Cooler Master Real Power 550W zit ook alleen maar een 6 pins. Uit jullie bovenstaande beweringen maak ik op dat ik dan dus een probleem heb met een 2900 XT(X)?
Any way lees mijn posts plz heb dit al meerdere keer geprobeerd te zeggen. Nu ook inc Pic:

Even op klikken voor grotere versie. Plaatje is van een modulaire voeding maar goed jullie snappen denk ik wel wat ik bedoel.
Dat rode ding is de 6p connector en de gele de moles. Dus aparte draden er heen laten lopen en dan zou het redelijk save zijn. In ieder geval niet maar een molex aansluiten of twee molex stekkers van 1 paar want dan heb je maar een 12v draadje van de 3 die de 6p stekker heeft. Bij die 2 paren heb je 2 draadjes. Dus dat zou redelijk goed moeten gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 24-05-2007 14:24 ]
Gelijk het eerste level en dan bij het eerste pleintje waar je vijand nr 2 en meer tegenkomt en je achter een muurtje dekking kan zoeken.Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:13:
[...]
Ik heb die game niet. Anders moet je even zeggen welk stuk je vanavondf test. Kan iemand anders hetzelfde stuk gaan doen op dezelfde settings.
Niet op voorraad.
Wie o wie wil dit even testen ?edward2 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:41:
[...]
Gelijk het eerste level en dan bij het eerste pleintje waar je vijand nr 2 en meer tegenkomt en je achter een muurtje dekking kan zoeken.
E6600 @ 3.4Ghz btw.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Nee geen hoax. G92 krijgt als ik het goed heb 192 shaders op 2.5Ghz geklokt op 65nm. G80 haalt nu over de 500 als je de missende MUL mee telt (dat is hoe nV telt, maar je ziet theoretisch maar iets van 400 nogwat).Astennu schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:24:
Wat denken jullie hier van:
[...]
Ik vraag me af hoe ze dit willen doen.
Als ik BV de R600 pak op 750 mhz. En dan kijk naar een mogelijke R670 op 65nm. Die misschien 950 MHz haald en IPV 320 480 Shaders heeft. Zal die de 1 Terraflop nog niet halen. Aagezien de R600 nu op 475 zit.
De G80 nu haalt iets in de 400 ? Dan moeten ze wel heel veel verandert hebben en veel shaders er bij in gedaan hebben wil je die 1000 Gigaflops halen.
Klinkt als Hoax to me. Anders krijg je een 65nm chip die 250-300 Watt gebruikt.
Nieuw topic komt er trouwens vanavond pas aan als ik thuis ben.
OMG en die 192 is dan zonder die missing mullCJ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:52:
[...]
Nee geen hoax. G92 krijgt als ik het goed heb 192 shaders op 2.5Ghz geklokt op 65nm. G80 haalt nu over de 500 als je de missende MUL mee telt (dat is hoe nV telt, maar je ziet theoretisch maar iets van 400 nogwat).
Ik vraag me af of nVidia ook het aantal Robs/TMu's verhoogt.
Anoniem: 78739
Die startposts van vroeger duurden een halve minuut om in elkaar te steken.CJ schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:52:
Vroeger, toen mannen nog echte mannen waren, vrouwen nog echte vrouwen en kleine paarse harige aliens van Alpha Centauri nog *echte* kleine paarse harige aliens van Alpha Centauri warenAnoniem: 78739 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:10:
[...]
Die startposts van vroeger duurden een halve minuut om in elkaar te steken.
Het verschil toont maar dat er vooruitgang zit in de topicstarts, die dingen van nu zijn in veel opzichten beter dan de FAQs (ahum... wat betekent dat Pollie, Cyber en ik eigenlijk nog wat werk te doen hebben

Maar goed, dit deel is al ruim over de 500 heen - en dat zonder dat we gruwelijk hebben moeten modbreaken enzo (hulde!), dus hij gaat met een glimlach op slot en jullie krijgen even een paar uur pauze om te ontdekken dat er nog een mooie *echte* wereld daarbuiten is (de zon schijnt zelfs te schijnen) - voordat CJ met het volgende deel komt en je niet verder komt dat de tweede PCIe 16x slot
EN het is zover
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 61
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-05-2007 22:21 ]
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)