- = Radeon Topic part 5 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.163 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Topic voor tha Radeon ppl die maar door blijven ouwehoeren over hun Radeon en de belevingen/problemen die ze hebben met de kaart :+ ...

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/splashimages/man3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/splashimages/woman.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/splashimages/man.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/splashimages/man2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/sm/burn.gif Let's get in on! Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/sm/burn.gif

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

zijn jullie dan nog niet uitgepraat over dat kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
NEVER zeg ik je >:);) ! Johan ik heb nog wat gevonden op Rage3D, misschien heb je er iets aan:

http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/001256.html

Het gaat dan wel over de FIC SD-11 maar die gebruikt dezelfde cominatie van North- en Southbridge. Iemand (Zakk33:)) geeft een suggestie voor de beste volgorde van installatie van drivers. Hij gebruikt schijnbaar de 4-1 drivers van VIA (!?) maar ik zou toch liever die van AMD eerst proberen (zie link Radeon post 4) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9971

Wie heeft die kaart bij Graficall gekocht? Tegen mij zeiden ze dat ie net zo snel is als de retail versie alleen zonder mooie doos.
Als ik vanuit america besteld ondersteund ie dan ook het pal formaat of alleen ntsc ?
En is verschil met de 32mb ddr groot ? Want eigenlijk heb ik liever de AIW maar kan niet zolang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nog maar een keer dan, alle kaarten behalve de Retail 64mb versie lopen op 166/166 en die retail 64mb versie loopt op 183/183 (heeft ook sneller geheugen) dus wat ze bij graficall vertellen is onzin.

Niet vreemd hoor dat ze dat denken het was lange tijd onduidelijk en zelf TwisteR (en die koopt die dingen in) was lange tijd niet zeker hoe het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10094

Mijn RADEON 64 (met TV-out en video-capt.) komt van Comptech. :) En ik gebruik een SBLive!1024..

Hoe gebruik ik nou de DVD-decoding => Dolby 5.1 geluid ???? RCA-kabeltje van SBLive!(intern) naar amplifier van DTT2500, cd-audio-kabeltje naar SBLive!(intern)EN digital out naar amp DTT2500???

:? :? :? :? :? :? :?

Iemand ervaring met een DVD,RADEON & SBLive!
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

ok ik ga weer aan de slag....

heb ten eerste al de andere kaarten eruit gehaald

maakt het op welke pci poort ze zitten?
ik had de sblive op pci2
en nog een geluidskaart op pci4
kan ik ze gewoon op pci 1 en 2 doen ,want ik weet niet hoe dat zit met die irq (shared)

zal direct alles op de goedevolgorde installeren..
moet ook nog proberen om die foutmelding bij
apparaatbeheer weg te krijgen

pci-system management (kan geen driver laden)
(mischien ligt het hier wel aan!)

en

hij kan de drivers niet laden ,vinden voor de ati wdm rage theater video...

ok
je hoort het straks weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Uitgepraat? we beginnen maar net;)

* Anoniem: 688 is ook soon een Radeon owner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okee..

heb pci system management gemaakt...

het werkt nu al beter
hij slaat niet meer vast tot nu toe..
het spel driver werkte
deus ex ook
nfs porche deed het niet? hij geeft aan dat
dx7 createbuffer error??

rally 2000 deed het ook niet?

ik ga nu eten daarna ga ik de twee geluidskaarten erweerin zetten..
en hopen dat alles blijft werken
want ik weet nu eigenlijk niet waar het aan lag.

alleen de driver voor de rage theater moet ik nog zoeken want die werkt nog niet...

oja ik heb gewoon w98 niet w98se ,ik weet niet of dat wat uitmaakt?
en de drivers .56 voor de radeon

johan
tot later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Hoeveel procent is de Radeon sneller als de Geforce2 MX? Kan iemand een schatting geven?

Ik denk erover Radeon te kopen maar het is wel een bak geld en zo'n GF2 MX kost 'maar' 335 pietermannen, ongeveer de helft dus :)

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Zie de review op www.sharkyextreme.com ... hij vergelijkt budget kaarten (32MB Radeons en de MX zit er ook bij). Johan, de fix voor NFS Porsche is simpel -> ga maar de ATI Direct3D options in de beeldschermproperties. Kies daar bij ZBufferbitdiepten voor 16;24;32 ... hij staat default op 16;24 maar dan geeft NFS5 die error. Ik speel het sinds kort ook (weer) en het roelt op de Radeon :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35
Ik ga er ook voor morgen effe bestelen. Wel de vivo, kan hem toch overklokken niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Sure, kan gewoon met Powerstrip.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

en er zijn meerdere Radeon tweakers in de maak voor oa. het overklokken. En thanx voor de tip voor nfs5, werkt bij mij ook niet op 32bits, wel op 16bits. Ga nu deze tip proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

`hm
heb de sblive op pci1 gedaan dat werkt wel
maar als ik de tweede geluidskaart als4000
op pci2 doe dan begint ie weer kuren te krijgen.....

ik gebruik 2 geluidskaarten omda tik dan twee midi outs heb ..

heb de driver nog niet gevonden voor die
theater chip??

oja wat houd de superbypass eigenlijk in?

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 22:59
OK dan! Deze topic kan gewoon niet meer plat gaan....hehehe, en dan te bedenken dat ik mijn "carriere" bij GoT ben begonnen met de Radeon verkoop aan Bomberman.

Ik heb net een mailtje gekregen van ATI, ik krijg de nieuwe drivers toegestuurd...ik zal ze zo spoedig mogelijk on-line zetten (via i-drive en zoiah). Ook heb ik een sample toegezegd gekregen van de Radeon AIW en de "budget Radeon" enige nadeel is dat de Radeon AIW pas eind november zal worden opgestuurd (dus ook de release in Europa zal dus pas begin december zijn).

Off topic: Krijg net een mailtje van mijn taiwanese cooler leverancier...ze hebben een nieuwe cooler genaamd Twister :) (Model gejat vd Golden Orb) Dus ook hier maar even een sample van geregeld natuurlijk.

(Ik denk dat ik de naam TwisteR maar eens ga reggen...volgens mij gaan veel bedrijven deze naam gebruiken) Iemand enig idee waar ik een "handelsnaam" kan laten reggen---> KvK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ben benieuwd naar de nieuwe drivers!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 17:00

reapher

Z POWER

ben bang dat twister al geregistreerd is :(

maar goed je zou het kunnen proberen! maar waar hmm geen idee

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie, vandaag ook een Radeon 64 ViVo gehaald, toch bij Graficall en ik ben er zeer wijs mee!!!
Graficall zal niet zo gauw de retail versie van de 64 in huis halen omdat die verhoudingsgewijs te duur is vergeleken met de oem. De aiw 32 ddr zal ong. over 2 maanden binnen komen en zal ruim duizend piek gaan kosten! (aardige juf daar aan de balie, wel een pokke end rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
ik hoop ook dat die drivers een beetje goed zijn...de radeon heeft volgens mij echt nog wel meer power met nieuwe drivers!

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Radeon AIW Rulez;)
i got to have it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ook sww heeft vandaag de 64mb retail versie uit haar prijslijsten geschrapt :(

dus nu als vervangend exemplaar maar weer een 64mb oem versie besteld. hopen dat ie snel arriveert en ik de viper 330 :( eindelijk uit mijn systeem mag halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik lees net dat het "flikkeringsprobleem" in combinatie met Sony trinitron monitoren ook is opgelost en dat er snel een patch komt:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Cool dat je die drivers naar Zoiah gaat sturen, vraag me af hoe je op dat idee kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze melding krijg ik als ik Video In wil gebruiken!

KAN TV NIET STARTEN

DE TV-SPELER KON DE VIDEO NIET INSTALLEREN.
CONTROLEER OF DE JUISTE VIDESTUURPROGRAMMA'S GEINSTALLEERD ZIJN EN SLUIT ALLE TOEPASSINGEN DIE VIDEO KUNNEN AFSPELEN ZOALS DVD OF WEBTV VOOR U DE TV HERSTART.

Please help!!! de andere driver van ati heb ik niet kunnen installeren de boel loopt dan vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben er ook nog niet achter hoe ik de video-in moet laten werken

er moet een driver voor zijn ,weet iemand welke en waar...

de rest werkt nog wel...
alleen als ik mijn tweede geluidskaart erbij
steekt dan gaat w98 weer moelijk doen..
had ik vroeger geen last van met mijn oude pci beeldkaart
had toen zelfs nog een voodoo2 erbij

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand effe email van twister naar me mailen op ismail@kabelfoon of twister wil je me effe mailen;)
Moet effe paar vragen stellen aan hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het nog opgelost

wie kan me helpen ik kan de video-in optie
niet gebruiken hij vraagt om de ntkern.vxd
driver !

he THE DUDE jij had otoch ook dit probleem!

heb je het al opgelost?
zoja
kan je me vertellen hoe.....

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
Insane....ben je mijn mail adres kwijt? En dat terwijl ik ongeveer 20 mails van je heb gekregen.

Het is niet zo moeilijk hoor: Het is iets met _nl@ die planeet provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harddisk geformateerd twister;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ik heb er morgen ook 1, JIPPIE. Zijn trouwens wel snel bij SWW, gisteren bestelt kwamen ze hem vermorgen om 11 brengen was ik net geld gaan halen :(. Moet helemaal tot morgen wwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu werkt mijn video-In wel en dvd enzo nadat ik Me eraf heb gegooid en 98SE geinstalleerd!
In Sandra is zelfs 98SE sneller dan Me (mem. bench is ruim 50 Mb/s. sneller.)
Zit er trouwens verschil in Me-dutch of english versie?, een collega van mij had zijn engelse Me versie eraf gegooid en de nederlandse erop gezet (fresh install) daarna niks anders dan conflicten!
Meer mensen met deze ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij werkt nog steeds niet (video-in)

zou het komen omdat ik geen w98 SE heb
maar gewoon w98

please help me out here.....

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Johan ik kan je iig geval niet helpen, maar misschien dat de zaak waar je hem gekocht hebt of ATI je helpen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het heb iets met deze driver te maken
ntkern.vxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ik koop morgen een Radeon 32Mb DDR.
Zijn de laatste drivers (4.12.3063) de beste? Ik las op tweakers.net nog dat een bepaalde oudere versie beter was maar ik weet niet waar ik die kan downloaden.

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7417

hee edward

Waar hebbie dat gelezen? Ben benieuwd en kijk uit naar de patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zijn de laatste drivers (4.12.3063) de beste?[/quote]Ik had er wat problemen mee, vooral lagere performance. Andere hadden daar geen last van :? ... ik gebruik iig al een hele tijd 4.12.3056 en die bevallen me prima :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke
ik denk dat ik het heb

ik moet webtv installeren

nu alleen nog webtv zien te vinden en downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Bomberman, kun je me ook een hint (of URL) geven waar ik die 56 versie kan downloaden?

Of zat die standaard op de driver cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Voor de duidelijkheid: bij www.ati.com kun je hem in ieder geval niet krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Jawel. hier zo.
<a href="http://support.atitech.ca/products/radeon/win98/radeon_win98_drivers.html">Download hier</a> Is wel 12 MB groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

3056 zijn de laatste officiele drivers van ATI dus daar ku je ze wel krijgen. Als het goed is zijn er naar TwisteR nieuwe drivers onderweg en die schijnen (geruchten cicuit) veelbelovend te zijn, maar TwisteR zal het hier zeker melden als hij ze aan Zoiah heeft gegeven.

voor 3056 en 3063 moet je hier zijn http://support.atitech.ca/products/radeon/radeon_drivers.html (3063 zijn die special porpose drivers)

winme\98: http://support.atitech.ca/products/radeon/winme/radeon_winme_drivers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
HAHA ik was eerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He Johan zijn je drivers van de geluidskaart wel ok? Anders doet al die video-in enzo het ook niet zoals het hoord.
Bij mij onder W2000 met een sb-live! krijg ik bij de ATI-multimedia-center onder systeemcompatibiliteitstest de test van de geluidskaart niet binnen -0,2% klokstabiliteit, maar -0,35 wat tot gevolg heeft dat mijn geluid bij grote mpeg files niet meer lipsynchroon lopen!!! Onder W98se heb ik daar geen last van! Alleen voor W98 gebruik ik Liveware 2 en onder 2000 liveware 3, ik weet niet of het daar aan ligt liveware 3 voor 98 moet ik nog downloaden om te testen.

Mijn probleem is echter dat het beel dop tv niet fullscreen is, boven en beneden een rand krijg het niet groter ook niet met de special purpose drivers zoals ze op de Rage forum hadden uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bij mij geven de 3056 ook het snelste resultaat, alleen kan ik dan een paar spellen niet draaien (wel in software, maar dat willen we niet meer), zoals Blair WitchII en enkele andere demo's)
Die thread over dat flikkeren is die monsterthread in het forum van rage3d, hoewel hier hebben we ook al 1000 reply's op de radeonthread gehad dus zo monsterachtige is ie ook weer niet;), van Eman.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12142

tot hoever kan de 64mb ddr vivo worden ge-oced ? in ieder geval verder dan 166 hoop ik ;)
k'heb ook wat probs tijdens het afspelen van me dvd... doordat ik dma van me 12x dvd speler niet aan kan krijgen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Zit je DVD speler alleen op een IDE kanaal? Als ie samen met een harddisk of CD-ROM speler zit en deze ondersteunt geen DMA zal de DVD misschien ook geen DMA aan kunnen zetten (:?) ... busmaster drivers geinstalled? Is ie ingesteld als Master? Probeer hem anders alleen (dus zonder slave) op het secundairy IDE kanaal te zetten ... (phew da was een beetje warrig maar who cares toch ;) ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk toch dat het die webtv is
want die moet erop staan anders werkt het niet kijk maar op deze link
http://support.atitech.ca/infobase/3695.html
op de ati-cd staat webtv niet

het moet op je w98 cd staan...
als je bij configuratiescherm kijkt moet je op software drukken en dan windows setup kiezen

hier zou ie bij moeten staan ,als je hem dan aanvinkt moet ie hem installeren maar ja
bij mij staat ie er niet bij ..klote..

dus weer zoeken naar webtv of een w98 se maar halen.

als ik w98 wil update naar w98se moet dat dan met een update cd of kan dat ook met een gewoon w98se cd...

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar heb je liveware 2 en 3 gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als ik w98 wil update naar w98se moet dat dan met een update cd of kan dat ook met een gewoon w98se cd...[/quote]Volgens mij kun je de volle versie gewoon over een bestaande installatie heenzetten (hoewel ik da niet zou doen, liever een clean install). De upgrade kun je ofcourse ook over je bestaande installatie heenzetten maar niet als 'fresh install' installeren. Ik zou dus voor de volledige versie gaan. En dan nog liever van WinME ipv Win98SE :) (ME heeft ook WebTV).

LiveWare kun je downloaden op http://www.soundblaster.com .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb even 3dmark2000 gedraaid

score.............

4214

1024*768 32bits

radeon 64mb driver ..56
athlon 600@650
256 mb 100hz
sblive

goed of kan ik hoger halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat is een goeie score voor een 600mhz cpu, ik haal met de Radeon op 166/166 ook 4200.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok

hoe moet ik de settings zetten voor de
opengl en d3d

compressie aan of uit?

enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo Edward,

Check this out <a href="http://www.gamers.nl/nieuws.php?ID=5178">DOOM3 screenshots</a>
Ziet er strak uit man;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wanneer stond doom3 ook alweer gepland?
TwisteR, nog iets van de nieuwe drivers gehoord?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Edward, je haalt me de woorden uit de mond. Eindelijk heb ik Star Trek Elite Force binnen, alleen nu heb ik hem op mijn werk laten liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Yeeeeehaaaaw! :)

De ATI Radeon 32Mb DDR krijg ik woensdag over de post!

Ik wou hem eerst bij Update Tech. in Grunning afhalen maar toen ik belde bleken ze hem nog niet binnen te hebben (en ze wisten ook niet wanneer wel). Ik vind het een beetje vreemd dat ze dan wel bij tweakers.net zich in de pricewatch registreren! :(

Toen had ik Computechworld effe gebeld en die hadden hem direct leverbaar voor F699,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
Zo, en nu heb ik nog een Radeon in de aanbieding....de schoorsteen doet het nog :)

Radeon 32Mb DDR OEM (Final Version)

Ook heb ik de nieuwe drivers even vlug laten draaien, helaas niets spectaculairs. Zijn versie 7020 (? Beetje vaag...eerst alles met 30xx...en nu naar de 70xx).

Geen prestatie verhoging, misschien dat er wat bugs zijn gefixed mbt ViVo of DVD/TV.
Weet iemand nog een online storage plekje waar ik ze kan neerleggen? Zijn namelijk 14Mb! Dus mailen is even niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Jow peeps

ik volg de radeon topic al een hele tijd, en ik kan jullie meedelen dat jullie mijn interesse voor de Radeon duidelijk gewekt hebben. Maar....

Ik ben een fervent 3d studio/autoCAD/lightscape user, allemaal 3d progz die van OpenGL gebruik maken.
Nergens echter kom ik benchmarks tegen die hier iets over zeggen. Het gaat alleen maar om games games en nog eens games.

Probleem is namelijk dat ik voor mijn nieuwe poeter (Dual PIII 866 op Abit VP6 (VIA), 512Mb PC133, IBM RAID0 SBLIVE etc) nog een snelle vid kaart zoek. Nu twijfel ik tussen de Elsa Gladiac Geforce2 GTS32Mb en de Radeon 64Mb ViVo. GF2 is gewoon snel met MAX etc, maar de 2d beeldkwaliteit van de Radeon schijnt beter te zijn. Maar ik wil zo graag wat geluiden horen over Radeon icm MAX/ACAD etc.

Iemand hier ervaring mee? Please let me know!

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kan je ze niet kwijt bij rage3d?, of vind je dat te openbaar?
Anders I-drive accountje openen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mail Zoiah, die heeft zat storage, ik heb laatst 100 mb van zijn ftp mogen halen, denk dat jij daar vast wel 14mb mag neerzetten

zoiah@xs4all.nl

ik forward een mailtje van Zoiah naar je.
(dat is naar _nl@pl*.nl mail mij maar als je ergens anders bereikbaar bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Mooi komop TwisteR, als een wervelende tornado die drivers erheen brengen;)
Ik heb een vermoeden, dat er met het uitkomen van dx8 pas echt een major driverupdate komt..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2243

Twister heeft nu als het goed is mijn FTP info en kan nu lekker gaan uploaden. :)
Wanneer hij klaar is link ik er wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok, bedankt (beiden:)), ik heb hier en daar nog wel wat compatibiliteits issuetjes dus ze zijn van harte welkom.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
Hmmm.....uploaden gaat wat langer duren.
Onze firewall laat mij ff niets uploaden, ook ligt f*cking i-drive weer eens plat.

Ga maar weer eens onze systeem beheerder overhalen.....(kost weer weer kratje bier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Is zeker een self extracting file, dan willen sommige firewalls wel eens moeilijk doen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
OK, hij staat op je ftp Zoiah.

Ik hoop dat de mensen met problemen wat aan de file hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mensen met problemen moeten dit ook lezen:
http://www.angelfire.com/art/radeon/rguide.htm

Thanx TwisteR en Zoiah *D

(heb bij het Rage3d forum de drivers al aangekondigd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2243

Hij staat op m'n site. In de misc-files sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Great, ik ben aan het tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
heb ze binnen :)
nu mijn vervangende radeon nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Helaas gaan de d3d scores bij mij ver naar beneden met deze drivers en dezelfde issues met BlairWithII en DGZM, openGL is het zelfde, tenminste Q3.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

hee twister heb jij die redeon nog??
ik wil die graag van je overnemen
mail me maar wing@wing.tmfweb.nl

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik zag de datum van die drivers en ik wacht nog maar even met installeren, kijk eerst eens lekker de kat uit de boom, hier en op rage3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Voor mij zijn iig 3056 nog de beste, maar sommige hebben de beste resultaten met 3063 en daarbij valt het me op dat dat vaak amd gebruikers zijn dus misshien 3dnow! verbeteringen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik had slechtere performance met 3063 (had toen nog een Athlon dus 3DNow! is het waarschijnlijk niet). De driver releases gaan niet echt vlot moet ik zeggen ... ik gebruik nu toch al een hele tijd 3056 die goed bevallen maar toch niet perfect zijn ;) . Zo crashed UT regelmatig als ik exit vanuit full-screen mode :( . Ik weet nu na de switch van me systeempje dat het de Radeon(-driver) is ;( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 17:00

reapher

Z POWER

TWISTER wat moet die oem gaan kosten die door de schoorsteen is gevallen???

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
Voor reacties op de Radeon die ik in de aanbieding heb: twister_nl@planet.nl

Betreffende de 7020 drivers....de Win2000 versie staat nu op de ftp van zoiah.

Check even www.rage3d.com, dankzij de melding van hjs is er daar een interessante draad gekomen over deze laatste driver versie. Hij schijnt wat bugs te verhelpen met OpenGL en Direct3D....ook lijkt het erop dat het grafisch allemaal weer wat mooier is geworden. Ik heb zelf geen performance verlies, dus ik blijf deze drivers gebruiken (totdat ik weer een nieuwe CD van ATI krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb het alvast even in die draad gezet op Rage3d. Ze staan trouwens nu nog niet gelinkt bij Zoiah maar dat zal niet lang duren.

edit:
Oh dat had je zelf ook al gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
kheb eindelijk mijn Radeon DDR! :)

Ik haal nu 4600 3D Marks met mijn TB700@700 ipv de 2500 die ik eerst altijd haalde met mijn V770 Ultra... Plus het ziet er veel vetter uit. Maar oke, dat weten jullie waarschijnlijk al ;)

Toch zijn er nog wel wat rare renderfoutjes, bijvoorbeeld bij UT als je in de LavaGiant map in Avatar mode (voordat je begint) helemaal naar boven vliegt. Dan zie je de polygonen in de verte flitsen. Ik heb de 3063 drivers geinstalleerd. Fiksen die uitgelekte drivers dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

UT kan je misschien ff opnieuw installeren, wil nog wel eens helpen.
Verder kan je de Loki S3TC rendener proberen, deze loopt in de meeste mappen erg goed je moete wel de gamma dan apart instellen via powerstrip anders is het veel te donker.
UT speel ik zonder proberen in d3d, d3d heeft de meeste constante framerate voor mijn systeem terwijl openGL nog wel eens wil gaan haperen, misschien nog 64 mb erbij prikken;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11507

zo dit topic wordt stees lastiger vol te krijgen zie ik:)

* Anoniem: 11507 vraagt zich wel af wat ATi gaat doen in het value deel van de markt, de 32SDR is duurder dan de DDR en presteerd minder, Er was laatst iets over een value kaartje RV100 ofzo. Lijkt me wel interressant: Goede imag kwal, lekkere speed(waarschijnlijk beter dan MX) en vooral meer toekomst zekerheid door HyperZ. Iemand die een ID wanneer we dit kunnen verwachten? En verder wat gaat DX8 ATi brengen in extra speed?

Verder hoorde ik iets van een 10 tot 15% pricedrop voor het einde van het jaar? iemnad die dat kan bevestigen?

ZO hebben we weer wat te lullen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Hoe zit het met de win2k drivers van de Radeon? Ik ben nl wel geintresseerd in een Radeon, maar als hij niet onder win2k (goed) werkt, dan kies ik toch maar voor een andere kaart.

Iemand ervaringen?

(btw, die radeon is aardig duur hier in nl, vergeleken met andere landen:(. Pricedrop ? Ik hoop het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie draait ME met de radeon?

ik moet gaan update naar w98se of ME
want ik kan het prog. webtv nergens vinden..

en hoe werkt die S3TC nou..
moet ie nu aan of uit staan..
ik heb een radeon64mb.
dan heb je die s3tc toch niet nodig
of zie ik het nu verkeerd?
want ik heb de 2de cd van UT eropgezet
maar ik weet niet of ie het nou gebruikt?
en wat is dat die loki S3TC staan?

ik heb ook een demo van mercedes-benz trucks
gespeeld en heb alles op max enz gezet
maar of ik nu in 1024*768 of 1280*1024 (32bit)
speel de fps blijf tussen de 24 en de 30 ,ik had eigenlijk wel wat hoger verwacht voor
deze kaart kan het zijn dat mijn cpu athlon600@650 te langzaam is .

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu heb ik dit ook gedaan
maar als ik nu die mercedes spel speel dan komt ie nog lager, onder de 20 fps ?

ATI Driver settings D3D:

Vertical sysnc - Disabled
Anti-aliasing - Disabled
Compressed Texture format - Disabled

Z-buffer bit depths - 16;24;32 plus 8-bit Stencil checked

DisableHierarchicalZ = 0 (1)
EnableWaitUntilIdxTriList2 = 1
Vsync = 0 (1)
AntiAlias = 0 (0)
ZFormats = 15 (15)
DisableHyperZ = 0 (0)
FastZClearEnabled = 1 (1)
ExportCompressedTex = 0 (0)
ZFogEnable = 1 (except for one test in DMZG due to the extreme amount of fog, soup city.)
WFogEnable = 1 (except for one test in DMZG due to the extreme amount of fog.)
TableFogEnable"="1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die getallen tussen haakjes was mijn orginele setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
ondersteunt de radeon dan ook S3tc Compresie??
En kan iemand mij vertellen waarom ik maar bij 3dmark2000 op 4000 uitkom? Heb een TB800, en 128Mb pc-100. Is oem versie dus staat op 166/166. En welke D3D en openGL settings geven beste kwaliteit. En welke settings geven beste snelheid. Of kan iemand mij vertellen wat deze settings betekenen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ja, de Radeon ondersteund texture compressie.

Ik vind die Ark demo wel grappig maar het is ontzettend jammer dat ze er zo weinig features in hebben gestopt. Kijk maar eens hier: http://www.ati.com/na/pages/technology/hardware/radeon/techspecs.html om te zien wat de Radeon allemaal kan.

Vooral pixel shaders enzo had ik graag gedemonstreerd gezien.
Nu moet je helemaal wachten op Doom3 :(

Hoeveel geluk heeft iedereen hier met overklokken? Ik krijg mijn geheugen stabiel op 185Mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Nou ik had hem op 175Mhz gezet en hij wou 2keer wel windows in en opeens niet meer bleef net voor windows hangen, Iemand een idee? Zeg countach weet jij wat al die settings beteken en wat het mmoiste beeld geeft. (ok, wel zonder fsaa anders kan ik kwuake3 niet goed spellen op 1600x1200. En ook niet echt op 1024x768)
Wie speelt er nog quake 3 in 1600x1200 en welke FPS heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
Er komt eind januari een value kaart van de Radeon, waarschijnlijk tegelijk met de opvolger van de huidige Radeon (Radeon II?)

Prijs is nog niet bekend. Ook een pricedrop zit er nog niet aan te komen. Ik heb namelijk de nieuwe ATI prijzen vd week gekregen....alleen de AIW Rage 128 is gedaald, deze moet eruit ivm met de AIW Radeon die eind deze maand gaat komen.

Verder heeft ATI grote problemen met het leveren van de Retail versies....dus wanneer deze komt is nog onbekend. Het ziet erna uit dat ATI weer klassiek bezig is. Goed product ontwerpen, maar na de 1e leveringen is er een grote backlog. Ook zit iedereen te wachten op drivers die de kaart echt laten vliegen....misschien bij de release van DirectX8? Er is echter wel 1 zeer groot voordeel.....de Radeon blijft altijd goedkoper dan de GeForce II kaarten, en dit terwijl hij kwalitatief toch wel mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb altijd zowel in openGL als in d3d texture compressie aanstaan, in q3 scheelt het toch nog een aantal framepjes, maar dat is een kwestie van voorkeur.
In openGL heb ik het volgende aanstaan:
-bladeren door pagina's
-KTX buffer
-texturecompresie
dan anisotropische filtering op hoogste kwaliteit
detail niveau scherp
subpixel precisie op 4.
In d3d de 1e 2 opties uitgeschakeld,
texturecopressie aan en 16, 24 , 32 z-buffer
en 8-bits stencil aan, maar het effect is me niet duidelijk.
In UT kun je met de Loki patch in openGL spelen en dan kun je mbv de 2e cd de highcompressed textures installeren.
Ik weet niet meer waar die openGLdrv.dll staat maar op rage3d staat wel een link.
Voor de beste performance heb ik onder UT/system de volgende extensies in de UTconfigfile in openGL toegevoegd:
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
UseGammaExtension=0
UseModulatedGamma=0
UseS3TC=1
UseTNT=1
MinDepthBits=16
MaxLogUOverV=8
MaxLogVOverU=8
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
ShareLists=0
AlwaysMipmap=0
DoPrecache=0
Translucency=True
VolumetricLighting=True
ShinySurfaces=True
Coronas=True
HighDetailActors=True
DetailTextures=False
UseTrilinear=False
DescFlags=0
Description=

verder heb ik nog met de Radeontweaker fastz-clear aan.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Albinoraptor, ik had volgens mij hetzelfde als jou maar dat kwam door PowerStrip.

Als Windows is geboot en opeens word alles zwart dan doe je CTRL+ALT+S. Dit komt volgens mij door de monitor

Ik hoop dat dit helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward, welke tweaker gebruik je? Ik weet niet of er meer zijn (heb er net 1 gedowned) ... ben al een hele tijd niet meer op Rage3D geweest (shame on me ik weet) en heb het hele tweaker gedoe niet zo gevolgd ... een link zou erg fijn zijn :) ... thnx!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Oh wacht ff, ik moet beter lezen, jij hebt een ander probleem...

Hmmmm, ik krijg alleen problemen met te hoog geklokt geheugen als ik een 3D app opstart. Ik zou niet direct weten wat je eraan kan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok
ik heb nu ook powerstrip geinstalleerd

en heb de geheugen en de engine clock van 166 naar 183 gezet..

heb weer 3dmark2000 gedaan
maar het scheelt maar 70 punten(hoger)
van 4214 naar 4284...

komt dat mischien omdat ik de reg. veranderd heb?
want ik dacht dat je dan wel meer punten kreeg..

en edward2 hoe hoog is de ftp bij UT en bij welke res.

johan (is het wijs om die nieuwe driver te installeren heb nu de 56 driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm die tweaker die ik nu heb lijkt goed te werken (RadTweak) ... volgens mij doet LOD in OpenGL alleen niet zoveel :? .

PC Specs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.