- = Radeon Topic part 5 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
johan, als je geen problemen hebt met spellen zou ik het niet doen want het geeft geen snelheidswinst.

ATI is namelijk van plan eerst stabiele drivers te gaan maken en dan snelle. Tenminste, dat hoorde ik op rage3d.com.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Edward en Twister hebben jullie een link naar die Tweak progjes, of moet ik gewoon weer eens goed op het Rage3d forum zoeken.
ik verwachte eigenlijk wat op Rage3d zelf als de tweakers klaar zouden zijn (of ze zijn nog niet klaar? of ik heb het gemist op rage3d :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ik gebruik de Radeon beta075 tweaker van Homer Simpson.
http://www.strategic-plus.co.uk/store/RadTweak.zip

Dit was volgens mij de link, maar dat weet ik niet zeker omdat die links in het forum staan en daar staan er meerdere maar je moet versie 075 hebben, deze heeft hz tools, fog- en z settings.
Maar deze is nog niet af, want de kloksettings kunnen nog niet geregeld worden en volgens mij zit daar ook weinig schot in.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

hey Twister
check your mail :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

hoe groot hebben jullie de graphics size in de bios?
gewoon op 64mb of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en weet iemand of je webtv kan downloaden
zoja waar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

webtv zit standaard bij de engelse versie van win98 se
ik had eerst een copy ervan maar ben ik nu kwijtgeraakt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Countach, je hebt een oude link, dit is de goede en ja die ken ik ik heb hem al eerder hier in dit draadje gedropt: http://www.angelfire.com/art/radeon/rguide.htm erg handige tips, ook een paar voor windows in het algemeen welke ik nog niet allemaal kende (bv. die van het swapfile in je system.ini).

Thanks Edward, ik zocht gisteravond nog wel ff op het forum maar die pagina laadt zo traag met een 56k modempje, en ik denk dat ze nog geen flauw idee hebben hoe het overklokken moet en dat het daarom erg lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00
He countach, was ook met powerstrip en kwam windows niet meer in. Als je trouwens overklokt, moet er dan geen betere cooling op. Heb nog een Chrome orb liggen zou dat lukken?
Is er ook een site waar staat wat alle opties betekenen of kan iemand die dat weet het e-mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Meneer Bravo, ga eens zoeken op Rage3d, volgens mij stond er laatst een link naar een verhaal hoe iemand een andere cooler op zijn Radeon zette, maar of het helpt? ik heb welleens gelezen dat die Fan er alleen maar voor de sier erop zit, mensen nemen een videokaart zonder Fan niet meer serieus ofzo :) en in het Forum van Rage3d worden misschien een hoop van die settings wel uitgelegd (ik neem aan dat je de settings uit de tweakguide bedoeld en anders moet je die ook zekers lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Waarom staan in al die guides, dat je UseTrilinear moet uitzetten is dat zoveel langzamer??
En minDepthBits kan je die niet op 32 zetten voor betere kwalilteit??
Lijk wel een klein kind met al die vragen :)
(Ik weet zeker dat ik hier op weer flauwe antwoorden ga krijgen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

AGP TS heb ik trouwens zo hoog mogelijk gezet, 256 is dat geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Twister ik zag je nieuwsposting op t.net over de radeon maxx. Mooie plaatje, maar komt die nou of niet?!? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Da t wil ik ook wel eens weten, voor 1 april is het nog te vroeg;) (of te laat)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Kan je bij beter trilinear buffering of bilinear aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Volgens mij heeft koeling niet superveel nut
Het gaat vooral om de snelheid en bandbreedte van het geheugen.

O ja, en geheugen oc'en naar 195Mhz bleek toch niet zo'n goed idee. Ik kreeg allemaal glitches en artifacts. :( Op 190Mhz gaat ie gelukkig wel goed... Maar ja, ik heb de 32DDR OEM dus ik mag al van geluk spreken dat ie zover komt

BTW: Die 3D Mark 2000 demomode ziet er echt supervet uit met FSAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
hjs: nog bedankt voor die link
Die tweaks helpen naar mijn idee best wel
Ik heb een stuk minder last van 'swappen' enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit de webtv ook bij de windows ME update?
want dan kan ik beter een update nemen van windows ME.
de radeon is toch sneller in ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ja met FSAA aan ziet het er leuk uit alleen zo jammer dat je maar rond de 10 FPS hebt.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12142

K'heb me ATI Radeon 64mb DDR ViVo 166/166 nu op 200/200 lopen :) met behulp van powerstrip.. loopt nu zonder problemen.. k'ga proberen nog hoger te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k'vond me score al redelijk hoog... toen kwam ik dit net toevallig tegen op http://www.angelfire.com/art/radeon/rguide.htm#Tweaking .. :

'If your Radeon shows clock speeds of 183 core and 183 memory clock, your Radeon has 5.5ns chips, and you can most likely overclock your Radeon to 200/200 with good stability. Clocking the Radeon to speeds over 200 isn't a good idea with Powerstrip, since some users have reported a degradation in performance when overclocking over 200/200. This is most likely due to a bug in Powerstrip.'

'If your Radeon shows 166/166, or a similar clock, you can most likely overclock to 183/183. Some lucky users with a lower clocked Radeon might have the high quality 5.5 memory, allowing you to overclock the Radeon up to 200Mhz! You can easily check for this by looking on the memory chips themselves and see if they say 55.

*Note: When overclocking, the core speed and the memory speed should be set at synchronous clocks, because the Radeon was designed to perform best at this. In other words, keep the core and memory speeds the same.'

Op het moment zit ik nog op 200/200 dus met powerstrip 2.76.. toch nog ff checken of die van mij toch nog hoger kan :) :)

mijn kaartje komt b.t.w. van Graficall af...

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Bij unreal tournament moet je toch een DLl-file downloaden en 2de-cd installeren om met texture compressie te spelen. En als ik dan de OpenGL settings in unrealtournament.ini wil veranderen staan er maar 6 of 7 dingen en niet zo'n hele lijst zoals die bij loki staat en zoals bij sommige mensen hier op het forum. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

DX8 uit, komen dan nu die KICK ASS drivers van ATI uit :? ?? :?

http://www.newswire.ca/releases/November2000/09/c3144.html<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> - Owners of the RADEON family of graphics cards will be able to upgrade
their drivers to take advantage of the amazing features of DirectX 8.0[/quote]
Lets all pray

;) om ff amerikaans te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11507

Laten we het hopen ja! Ik vindt het een beetje jammer. De radeon was toen ie gelauched was echt een heel mooi product, maar toen kwam de Det3 driver en verloren ze toch echt wat snelheid. Hopelijk kan Ati nu een goede geoptimaliseerde driver uitbrengen like the Det 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 22:59
Ik heb zo'n vermoeden dat de drivers welke ik bij Zoiah heb gepost al DirectX8 ready zijn.

Dit zijn de 7020 drivers......en laten de nieuwe nVidia drivers nu ook ineens met een 7 beginnen.......toeval? (Ik denk van niet).

Nu nog even wachten op een Quake3 patch of iets dergelijks....kunnen we even zien of het allemaal echt zo mooi is als we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Hey Twister,
Check jij @planet.nl mail nooit? Of reply je niet?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Correct me als ik het fout heb maar gaan we niet pas echt een groot verschil merken als DirectX8, nieuwe Radeon DirectX8-drivers EN spellen die gebruik maken van features van DirectX8 uit zijn :?. Zoals met eerdere DirectX versies profiteren spellen gebaseerd op een 'oudere' DirectX versie toch zo goed als niet van de nieuwe DirectX versie, of zit ik er helemaal naast. Ik vraag me dit af omdat mensen zo verwondert zijn als ze met DirectX8 (RCx) of (vermoedelijke) DirectX8 drivers geen performance increase zien ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik ben ook bang dat dit waar is en dat we daarom nog een tijdje moeten wachten op de games, misschien Sacrifice als eerste?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal niet meer lang duren ik denk dat de komende generatie gebruik gaan maken van DX8 denk maar hierbij aan hitman (december) en Max Payne (feb). Als TwisteR alles goed regelt heb ik wellicht al volgende week ook een radeon;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat spellen enzo zullen jullie wel gelijk hebben, maar gaat het gerucht niet dat ATI wachtte met het lanceren van "echt" nieuwe drivers totdat Dx8 uit zou zijn?

Let's wait end see (zoals gewoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tweakers genoemd op Rage3d *D
jammer dat er de smitten staat als afzender, hjs hadden meer mensen herkend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nice hjs :) !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Heeft iemand de nieuwe drivers van ATi al geprobeerd in combinatie met DirectX 8??
En??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de demo's van nvidia werke niet goed op de radeon klopt dat..zoals creature en toy soldiers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja da klopt (veel nVidia demos gebruiken OpenGL en daardoor ook veel GeForce(2) specifieke OpenGL extensies).

En ik heb de 7020 drivers gebruikt ism DirectX8 maar ik merkte geen verschil (7020 ism DirectX7.1). Omdat ik eigenlijk helemaal geen verschil merk tussen de 7020 en de 3056 behalve dat ze langzamer zijn (de 7020) gebruik ik nu maar weer 3056 :).
'T wordt tijd voor goede drivers die even snel of sneller zijn dan de 3056 en die minder HyperZ artifacting hebben ... met in je achterhoofd dat die artifacts 'soon' opgelost zullen gaan worden is het prima maar als ze bij de volgende officiele driver-release er nog zijn ga ik me zorgen maken. Ik irriteer me er regelmatig nogal aan namelijk, da hoort niet bij een dure state-of-the-art videokaart >:) !!!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 16:19

star-saber

Ryzen

artifacts?
bedoel je die zoals ze bij de demo van 3dmark2000 ?
kan je heel simpel oplossen door hierarchicalZ uit te zetten in register
kost misschien 0.1 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Als ik HierarchicalZ uitzet blijven de artifacts .. pas als ik FastZClear uitzet verdwijnen ze. Dan presteert m'n kaartje alleen veel minder ;( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 16:19

star-saber

Ryzen

vreemd
bij mij is dat voldoende om ze weg te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Je hebt trouwens gelijk, als je HierarchicalZ aanzet zijn de artifacts heel erg. Ik bedoelde meer de glitches die je af en toe krijgt ook zonder HierarchicalZ. Deze krijg je alleen weg door FastZClear en hiermee zo goed als het hele HyperZ uit te schakelen :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Domme vraag meisschien, maar wat zijn artifects????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
artifact = glitch (= renderfoutje in dit geval)

Je ziet zwarte blokjes flikkeren enzo als je FastZClear aanzet idd. Ik hoop maar dat dat niet een hardware fout is en dat dat gewoon door de driver gefikst kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Heeft iemand misschien enig idee wat +/-
de release datum van de Radeon MAXX is en hoeveel die +/- gaat kosten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn;(
ik had vandaag nog een radeon owner kunnen worden. Ik kon na 20:00 langs TwisteR maar waar the heck woon je dan;)
ach geduld is een schone zaak. Wie geduld heeft zal beloond worden, dus Twister een Radeon 64 DDR (ViVo) voor de prijs van een 32 MB DDR:)

* Anoniem: 688 is helemaal happy;) dat die bijna een Radeon owner is:)

Bomberman je wilt echt 128 Rambus pc800 he. Heb je niet voldoende aan 128m?, die je nu hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Jawel .. maar ik zet die add gewoon om te kijken of het sowieso wel tweedehands te krijgen is :) ... tis echt geen hoge nood ofzo.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

hey Twister

hoe zit het met de redeon 32 ddr
is die al verkocht???

hoor het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ken. Ga er maar vanuit dat die is verkocht;)
de 32MB DDR is een voorproefje ik laat met toch verleidden door de AIW als ik die kan bemachtigen zal ik dat zeker niet achter wegen laten;-)

Bomberman. Ik graas nu niet, want de cooler houder is helemaal versleten een kleine tik en de cooler schiet weg. Ben bang dat hij ooit los schiet dan wil je je pc niet onder volle belasting hebben gelukkig heb ik wel artic erop. Heb een nieuwe duron 650 besteld moet 1050 a 1100mhz halen (een maat is 1050mhz gelukt 100% stabiel) en heb ook een nieuwe coolers waar die van alle 3de haakjes voor de cpu gebruikt maakt. Volgende week met man en macht weer grazen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb altijd best wel wat verschil gemerkt tussen 128 en 256 mb geheugen in UT en alles wat met die engine draait. Maar 128 mb rambus zal wel niemand verkopen of diegene moet binnenkort naar ddr willen overstappen.
Zou het trouwens daarmee te maken hebben dat het geheugen weer zo laag staat?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 23:32 schreef insane het volgende:
Ken. Ga er maar vanuit dat die is verkocht;)
de 32MB DDR is een voorproefje ik laat met toch verleidden door de AIW als ik die kan bemachtigen zal ik dat zeker niet achter wegen laten;-)[/quote]dus jij heb hem al
ik dacht namelijk dat jij de 64 ddr zou krijgen

dan maar weer wachten :(

veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee daarvoor is DDR nog te ver weg ... prijzen dalen meestal pas als het nieuwe product al even op de markt is. Ik doe het gewoon voorlopig met 128MB. Als de prijzen van RDRAM (nog) verder omlaag gaan (dadelijk met de Pentium4 zal dat wel gebeuren) koop ik wel 128MB bij ... of ik kijk of ik het nu kan verkopen en dan een ander (intel) mobo met veel SDRAM erop kopen oid. Ik zie wel :) ... (in die zeer korte tijd dat ik mijn spulletjes heb is dat PC133 RAM behoorlijk veel gedaald :( ... als ik nu mocht kiezen kocht ik liever een hele berg PC133 SDRAM maarjaa zo gaat da in de compu-buiseness ;)).

Oh en Insane, grazen op een Pentium!!! loont een stuk minder dan grazen op een Athlon/Duron ;( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

oeps 2x op Submit gedrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

waneer komt de redeon aiw in nederand uit??
via ati kan je die wel bestellen maar ik weet niet of ze naar nederland verzenden
denk het niet

maar wat is eigenlijk het verschil met de 64 mb ddr vivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje.. heeft iemand hier al ervaring met een ati radeon 64mb ddr vivo in combinatie met windows whistler build 2296 beta 1?
k'kan namelijk geen displaydriver installeren .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

ik denk niet dat daar drivers voor zijn
whistler is nog pas beta en de radeon is ook nog eens een nieuwe kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik d8 1st dat ik gewoon de w2k drivers kon gebruiken... niet dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11507

hoezo niet ? whister = WIN2K kernel dus zou moeten kunnen met de WIN2K drivers, gewoon proberen kan geen kwaad. SUCCES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij het installeren van de w2k driver zegtie OS not matched of zoiets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje

ik gebruik powerstrip om mijn radeon 64 mb op te krikken heb hem nu van 166 naar 190 gebracht..
als ik mijn pc opnieuw opstart moet ik dan powerstrip eerst weer runnen voordat ie weer op 190 staat?
want dan zet ik hem in de opstart....

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:59

JT

VETAK y0

ik heb m'n radeon op 200/200 stabiel :) (64 mb versie) RADEON RULEZ !

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de 2de cd van UT eropgezet en de loki driver en de aanpassing in de ini file en bij opengl de compressie aan gezet...
hoe merk ik nu dat de s3tc werkt?

oja, ik merk dat als ik in d3d speel op 1280*1024 32bits tussen de 70 en 110 fps zit maar bij de opengl een stuk lager tussen de 50 en de 80 ..
hoe zit dat ik dacht dat opengl sneller was.

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Heb je precache uitstaan in openGL? dat werkt het beste op mijn PC.
En zet detailed textures ook evt uit.
Je moet het level Codex maar eens opstarten, dan zie je het verschil, niet alle levels hebben S3TC textures.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Team Radeon en dat gedoe met de stats is opgelost? (rejoinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo over 1 uurtje ga ik richting TwisteR en me Radeon 32MB DDR oppikken;)
Helaas kan ik niet direct ermee spelen, want krijg morgen of wellicht overmorgen me duron 650 (duron700 red de 1Ghz niet de 650 week31 haalt 1.1Ghz;)
en dan krijg ik morgen ook nog eens 2x40,9GB daarmee ga ik een RAID systeem maken. Totale harddisk die ik hier heb wordt dan 172GB;)
what can i say ik download veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

laat wel effe weten hoe die beval
ik ga er denk ik ook een scoren op hcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ken, heb je eigenlijk nog een vervanging voor die Matrox G400 Max gekocht sinds ... toen;) ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

nee nog niet
ik had nog een stealth g480 liggen van diamond :(
is echt een shit kaart, maar deze is ook wat ouder
ik haal met 3d mark 790 punten :)
ik wist gewoon niet meer welke kaart ik zou kopen
maar nu weet ik het zeker
ik ga voor de radeon 64 mb ddr vivo of de 32 mb ddr *D maar ik vind het prijsverschil eigenlijk te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik zou voor de 64MB gaan ... zit je voorlopig ff goed :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

zat ik dus ook aan te denken
scheelt iets meer dan 100 piek en je heb dan ook nog tv out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo heb de Radeon in me kast al zitten nu nog op cpu en me hd's zitten. Lekker met TwisteR zitten kleppen (totdat me trein eraan kwam) hij blij ik blij;)
Ik zal me bevindingen doorgeven zodra me systeem werkend is (zit nu achter de pc van me broertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

twister heb je niet toevallig nog zo'n kaartje thuisliggen die je kwijt wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gefeliciteerd Insane en pas je tekst links maar weer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik dat weer hoor. Vertrouw ik er op dat me ma thuis blijft is ze weg en de postbode is hier geweest lekker is dat;(
morgen oppikken. Radeon zit eral in en ook de 2x40Gb;)
Alleen de cpu erin en ik kan gamen denk ik. Een dezer week krijg ik ook nog eens een snellere modem van me modem waarmee het wel mogelijk is online te spelen dit wordt dus een kicke maand;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb op dit moment een GF2Ultra in m'n pc zitten om van m'n overuren af tekomen:) (mooi project!)
Even m'n bevindingen (kaart op default250/458):
eerst de plussen:
-Zeer snel in Q3 76 fps op 1280x1024x32 max. kwal.
-Zeer snel in 3Mark2K, 7000 punten op default bench
-Ik verbaasde me over de 2d kwal, deze is gewoon uistekend, pas vanaf 1600x1200 wordt de Radeon scherper.
-UT onder OpenGL van Loki speert met deze kaart 80 fps in 1280x1024x32 met S3TC!
minnen:
-anisotropisch beeldkwaliteit in openGL kan niet tippen aan de anisotropische beeldkwaliteit van de Radeon
-in d3d games nauwelijks sneller dan de Radeon (Rune, UTd3d, DeusEx)

Beetje gemengde gevoelens heb ik over deze kaart, als iemand een GF2Ultra wil, kijk in vraag&aanbod;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Waarom is bij mij Unreal Tournament in OpenGl zo sloom iets van 30fps. Heb dll file van loki. En alles in ini op true. Wat uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik hem em zo staan:
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
UseGammaExtension=1
UseModulatedGamma=0
UseS3TC=1
UseTNT=0
MinDepthBits=16
MaxLogUOverV=8
MaxLogVOverU=8
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
ShareLists=0
AlwaysMipmap=0
DoPrecache=0
Translucency=True
VolumetricLighting=True
ShinySurfaces=True
Coronas=True
HighDetailActors=True
DetailTextures=False
UseTrilinear=False
MaxAnisotropy=0
SupportsLazyTextures=1
DescFlags=0
Description=

Als je een Radeon hebt moet je TNT=1 gebruiken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Heeft er niemand problemen met de nieuwste powerstrip(2.78) met de engine clock?
Deze staat bij mij op n/a.
Oude er weer op en alles werkt weer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4116

heb ik met versie 2.77...

jij ook?

Powersrip geeft wel aan in de eigenschappen dat ook de core sneller loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb het met 2.78 en had het met 2.77. Het zou zo kunnen zijn dat ze gelockt staan omdat dat het beste is volgens ATI. Dus dat beide snelheden gewoon hetzelfde blijven.

Zomaar een vermoeden is dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
He edward2, heb nu de cd2 geinstaleerd van Unreal tournament maar hij doet het niet(de tc bedoel ik dan) Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je ultra al kwijt Edward (niet dat ik hem wil hebben) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nog niet hjs, wel geinterreseerden (wat een klote woord om te spellen)
Wat doet het niet met UT, zie je de highrestextures niet of start hij helemaal niet onder openGL?
Niet alle levels hebben s3tc textures, de map Codex heeft er veel.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Dat gedoe met PowerStrip hebbik ook last van (gehad), ik heb een beetje een 'workaround' gemaakt namelijk een batchfiletje die de pstrip.ini delete voordat ie het opstart.

Dat lijkt te helpen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al een oplossing tegengekomen over de Windows Whistler driver voor de radeon .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Edward2 volgens mij doen de s3tc textures het niet, ik zie het verschil niet (bij level Gothic moet de vloer daar ook geen s3tc bevatten?. OpenGl start wel op en is gemiddeld 50fps maar soms komt fps onder 20 heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
Zo....daar ben ik weer. Kon #@&*! :( niet op internet komen, klote Planet Internet. De enigste provider welke me op GoT helpt is nog Zonnet! :(

Spirit, ik heb even lopen zoeken op de ATI CD's, welke ik allemaal heb gekregen....maar nergens iets van een Whistler driver (lijkt me ook logisch....is nog Beta) Wanneer ik iets van ATI binnenkrijg zal ik het weer even posten bij Zoiah.

Insane....was leuk je gesproken, en gezien te hebben.....is altijd weer een verassing om te zien wie er achter een nick zit ;).

Edward....ben je van je Radeon afgestapt? Of heb ik de draad niet goed gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Edward , waarom doe je de Ultra weg en wil je de Radeon houden?Ik sta nl. op het punt om 1 van beiden te kopen.Ik houd van UT, Quake 3 , Half-life ,etc.
Ik houd van snelheid , maar wil ook alle eye-candy aanhebben en op hoge res spelen vind ik ook erg belangerijk en de beeldkwaliteit.Nou zeggen ze dat de Radeon een heel erg goede beeldkwaliteit heeft, is die echt zoveel beter als een Elsa Gladiac Ultra?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

TwisteR, ik kon via een leuke deal aan een GF2Ultra komen, nog wat over gebleven snipperdagen inleveren tegen een paar leuke computerspullen:)
Het enige computerondeel waar ik, als videokaartgestoorde natuurlijk zeer nieuwsgierig naar was, was de GF2 Ultra
Het was in principe de bedoeling om de Radeon te houden vanwege de beeldkwaliteit die beter was (alleen in openGL en 2d boven 1280)
Maar nu ben ik een beetje aan het rommelen geweest met nvtweak en de S3TCfix voor Q3 engines en nu heb de GF bijna op hetzelfde kwaliteitsniveau gekregen, door de diverse LOD-achtige instellingsmogelijkheden in nvtweak.
In d3d zie ik geen beeldkwaliteitsverschil tov de radeon en de Crytec Isle X demo is ook om te watertanden.
Dammn, ik weet nog nou niet meer welke ik zal houden:?
Halo_Master ik heb op dit moment UT met de Loki openGL op de GF2U als een zonnetje draaien en de beeldkwaliteits is gewoon schitterend, alleen wat banding in de Corona's maar deze ga ik nog met de s3tc fix te lijf:)
De performance van de Ultra is onder Loki's openGL extreem goed alleen tijdens zware gevechten zakt de framerate heel even richting 30 fps, maar meestal ook bij 2 bods rond de 70! en dat in 1280x1024x32 met s3tc.
In quake3 blijft de radeon met anisotropische filtering op hoogste kwaliteit net iets scherper in de diepte.
Over de snelheid in q3 zal ik het maar niet hebben, die komt gewoon zelden onder de 80 fps in de meeste gevechten in 1280x1024x32.
In gothic in UT zijn er zeker s3tc die je moet zien btw.

Niet op voorraad.

Zo eindelijk me pc up and running. Ik kan niet vertellen hoe de performance van de radeon is (zit nu 3d marks down te loaden). Me systeem is nu wel erg snel draait momenteel op 1020mhz.

HD Tach scores
MAX 69115kps
MIN 21691kps
AVG 57187

Sandra2000

CPU

CPU 2916
FPU 1422

Multi-Media

Integer 3452
Floating-point 4757

MEMORY

ALU 600
FPU 520

HARDDISK 37257

Later volgt nog wel een update;)

• Bomberman
Mooie overclock Insane! 1020MHz voor 200 piek :9~ ... DAMN!

Wel vreemd dat je ALU(integer)-memscores hoger zijn dan je FPU-memscores ... bijna altijd is het andersom.
Harddisk scores zijn ook lekker! Alle scores zijn om te kwijlen eigenlijk ;) ... nou ik ben terug naar gamen want ik kan niet meer meedoen in de benchmark-scene >:).

Oh en probeer niet te veel de performance van de Radeon te meten met 3DMark2000 ... je weet wel waarom ;) .

PC Specs

Ik heb een zwevende cooler boven de radeon deze cooled de andere kant van de radeon (dus waar geen cooler opstaat). Die moet ik ook wel kunnen tweaken tot 200mhz;)

1020 liep niet echt stabiel nu 1000mhz dit schijnt goed te gaan. Ik ga een koeler aan de zijkant van de cpu plaatsen (hij wordt 50C. Ligt waarschijnlijk daaraan dat die niet hoger komt). Hoe krijg ik de fps te zien bij die radeon's ark?;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Er is een progje welke de FPS laat zien in alles, weet alleen helaas niet meer de naam, vraag ff op Rage3d zou ik zo zeggen, daar ben ik de naam een paar keer tegen gekomen ook mbt de ARK Demo

Ok me 3d marks score is 4472 met 1024*768*32 (166mhz) en als ik hem op 190 zet haal ik 5012;)
met directx8 final en 7020 drivers. Beetje goede scores (ben jullie scores vergeten komt ervan als je +1000 berichten hebt)

• Count
Dat zijn best goeie scores.
Maar ik denk dat je nog wel hoger kan halen als je drivers van versie 3056 of 3063 gebruikt.
Die 7020 drivers zijn namelijk uitgelekte 'underdevelopment' drivers dus niet persé sneller.

• Bomberman
Scores zijn goed ja. Ik haalde met 7020 + alles geactiveerd met de RadTweaker bijna 300 punten minder in 3DMark2000 ... 4301 ipv 4579 (1024*768*32)! Ik gebruik nu weer de 3056 drivers, merkte toch geen verschil behalve minder speed 8-). Iemand wel een verschil gemerkt eigenlijk?

--> Oh is met m'n Radeon @ 180MHz btw ... hoger komt ie niet :) .

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

TwisteR, geef even een seintje als de radeon Ultra binnenkomt:)

Niet op voorraad.

• TwisteR
Zeker weten Edward.....die ga ik toch echt vangen in mijn schoorsteen ;)

Insane, ik heb net een stapeltje coolers binnen van GlobalWIN. Oa de FOP38-7K heb je nog interesse...? Ik zie wel een mail verschijnen als je hem wilt hebben.

PS: Mooie scores, ik ga zelf maar weer eens ff tweaken. :p

TwisteR ik zou wel willen heb maandag voor een maat al de FOP38 besteld(via coolerguys). Zelf wil ik ze ook wel maar gaat niet (je weet het verhaal wel). Ik zal nog wel rond vragen

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Twister, check your mail plz :)

Ben nog steeds niet verlost van mijn Radeon problemen, al ben ik er inmiddels wel achter dat het probleem niet bij de videokaart maar bij het mobo ligt :(
Dus een nieuw mobo besteld (msi k7t pro2) en nu maar hopen dat wanneer deze binnenkomt ik mijn Radeon eindelijk eens naar volle tevredenheid kan gaan gebruiken.
Wel nog even positief over SWW. Heb mijn defecet Radeon 64mb met 6ns memory opgestuurd en daarvoor een vervangend exemplaar met 5,5ns memory gekregen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.