Great minds think in parallel gutters.
ik verwachte eigenlijk wat op Rage3d zelf als de tweakers klaar zouden zijn (of ze zijn nog niet klaar? of ik heb het gemist op rage3d
http://www.strategic-plus.co.uk/store/RadTweak.zip
Dit was volgens mij de link, maar dat weet ik niet zeker omdat die links in het forum staan en daar staan er meerdere maar je moet versie 075 hebben, deze heeft hz tools, fog- en z settings.
Maar deze is nog niet af, want de kloksettings kunnen nog niet geregeld worden en volgens mij zit daar ook weinig schot in.
Niet op voorraad.
ik had eerst een copy ervan maar ben ik nu kwijtgeraakt helaas
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Thanks Edward, ik zocht gisteravond nog wel ff op het forum maar die pagina laadt zo traag met een 56k modempje, en ik denk dat ze nog geen flauw idee hebben hoe het overklokken moet en dat het daarom erg lang duurt.
Is er ook een site waar staat wat alle opties betekenen of kan iemand die dat weet het e-mailen?
En minDepthBits kan je die niet op 32 zetten voor betere kwalilteit??
Lijk wel een klein kind met al die vragen
(Ik weet zeker dat ik hier op weer flauwe antwoorden ga krijgen
Anoniem: 688
Niet op voorraad.
Het gaat vooral om de snelheid en bandbreedte van het geheugen.
O ja, en geheugen oc'en naar 195Mhz bleek toch niet zo'n goed idee. Ik kreeg allemaal glitches en artifacts.
BTW: Die 3D Mark 2000 demomode ziet er echt supervet uit met FSAA.
Anoniem: 9292
want dan kan ik beter een update nemen van windows ME.
de radeon is toch sneller in ME
Anoniem: 12142
'If your Radeon shows clock speeds of 183 core and 183 memory clock, your Radeon has 5.5ns chips, and you can most likely overclock your Radeon to 200/200 with good stability. Clocking the Radeon to speeds over 200 isn't a good idea with Powerstrip, since some users have reported a degradation in performance when overclocking over 200/200. This is most likely due to a bug in Powerstrip.'
'If your Radeon shows 166/166, or a similar clock, you can most likely overclock to 183/183. Some lucky users with a lower clocked Radeon might have the high quality 5.5 memory, allowing you to overclock the Radeon up to 200Mhz! You can easily check for this by looking on the memory chips themselves and see if they say 55.
*Note: When overclocking, the core speed and the memory speed should be set at synchronous clocks, because the Radeon was designed to perform best at this. In other words, keep the core and memory speeds the same.'
Op het moment zit ik nog op 200/200 dus met powerstrip 2.76.. toch nog ff checken of die van mij toch nog hoger kan
mijn kaartje komt b.t.w. van Graficall af...
greetz
http://www.newswire.ca/releases/November2000/09/c3144.html<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> - Owners of the RADEON family of graphics cards will be able to upgrade
their drivers to take advantage of the amazing features of DirectX 8.0[/quote]
Lets all pray
Anoniem: 11507
Dit zijn de 7020 drivers......en laten de nieuwe nVidia drivers nu ook ineens met een 7 beginnen.......toeval? (Ik denk van niet).
Nu nog even wachten op een Quake3 patch of iets dergelijks....kunnen we even zien of het allemaal echt zo mooi is als we willen.
Niet op voorraad.
Let's wait end see (zoals gewoonlijk)
jammer dat er de smitten staat als afzender, hjs hadden meer mensen herkend
Anoniem: 11034
En??????
En ik heb de 7020 drivers gebruikt ism DirectX8 maar ik merkte geen verschil (7020 ism DirectX7.1). Omdat ik eigenlijk helemaal geen verschil merk tussen de 7020 en de 3056 behalve dat ze langzamer zijn (de 7020) gebruik ik nu maar weer 3056
'T wordt tijd voor goede drivers die even snel of sneller zijn dan de 3056 en die minder HyperZ artifacting hebben ... met in je achterhoofd dat die artifacts 'soon' opgelost zullen gaan worden is het prima maar als ze bij de volgende officiele driver-release er nog zijn ga ik me zorgen maken. Ik irriteer me er regelmatig nogal aan namelijk, da hoort niet bij een dure state-of-the-art videokaart
bedoel je die zoals ze bij de demo van 3dmark2000 ?
kan je heel simpel oplossen door hierarchicalZ uit te zetten in register
kost misschien 0.1 fps
bij mij is dat voldoende om ze weg te krijgen
Je ziet zwarte blokjes flikkeren enzo als je FastZClear aanzet idd. Ik hoop maar dat dat niet een hardware fout is en dat dat gewoon door de driver gefikst kan worden...
Anoniem: 15218
de release datum van de Radeon MAXX is en hoeveel die +/- gaat kosten???
ik had vandaag nog een radeon owner kunnen worden. Ik kon na 20:00 langs TwisteR maar waar the heck woon je dan;)
ach geduld is een schone zaak. Wie geduld heeft zal beloond worden, dus Twister een Radeon 64 DDR (ViVo) voor de prijs van een 32 MB DDR:)
* Anoniem: 688 is helemaal happy;) dat die bijna een Radeon owner is:)
Bomberman je wilt echt 128 Rambus pc800 he. Heb je niet voldoende aan 128m?, die je nu hebt
hoe zit het met de redeon 32 ddr
is die al verkocht???
hoor het wel
de 32MB DDR is een voorproefje ik laat met toch verleidden door de AIW als ik die kan bemachtigen zal ik dat zeker niet achter wegen laten;-)
Bomberman. Ik graas nu niet, want de cooler houder is helemaal versleten een kleine tik en de cooler schiet weg. Ben bang dat hij ooit los schiet dan wil je je pc niet onder volle belasting hebben gelukkig heb ik wel artic erop. Heb een nieuwe duron 650 besteld moet 1050 a 1100mhz halen (een maat is 1050mhz gelukt 100% stabiel) en heb ook een nieuwe coolers waar die van alle 3de haakjes voor de cpu gebruikt maakt. Volgende week met man en macht weer grazen;)
Zou het trouwens daarmee te maken hebben dat het geheugen weer zo laag staat?
Niet op voorraad.
Ken. Ga er maar vanuit dat die is verkocht;)
de 32MB DDR is een voorproefje ik laat met toch verleidden door de AIW als ik die kan bemachtigen zal ik dat zeker niet achter wegen laten;-)[/quote]dus jij heb hem al
ik dacht namelijk dat jij de 64 ddr zou krijgen
dan maar weer wachten
veel plezier ermee
Oh en Insane, grazen op een Pentium!!! loont een stuk minder dan grazen op een Athlon/Duron
k'kan namelijk geen displaydriver installeren ..
whistler is nog pas beta en de radeon is ook nog eens een nieuwe kaart
Anoniem: 11507
ik gebruik powerstrip om mijn radeon 64 mb op te krikken heb hem nu van 166 naar 190 gebracht..
als ik mijn pc opnieuw opstart moet ik dan powerstrip eerst weer runnen voordat ie weer op 190 staat?
want dan zet ik hem in de opstart....
johan
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
hoe merk ik nu dat de s3tc werkt?
oja, ik merk dat als ik in d3d speel op 1280*1024 32bits tussen de 70 en 110 fps zit maar bij de opengl een stuk lager tussen de 50 en de 80 ..
hoe zit dat ik dacht dat opengl sneller was.
johan
En zet detailed textures ook evt uit.
Je moet het level Codex maar eens opstarten, dan zie je het verschil, niet alle levels hebben S3TC textures.
Niet op voorraad.
Helaas kan ik niet direct ermee spelen, want krijg morgen of wellicht overmorgen me duron 650 (duron700 red de 1Ghz niet de 650 week31 haalt 1.1Ghz;)
en dan krijg ik morgen ook nog eens 2x40,9GB daarmee ga ik een RAID systeem maken. Totale harddisk die ik hier heb wordt dan 172GB;)
what can i say ik download veel
ik ga er denk ik ook een scoren op hcc
ik had nog een stealth g480 liggen van diamond
is echt een shit kaart, maar deze is ook wat ouder
ik haal met 3d mark 790 punten
ik wist gewoon niet meer welke kaart ik zou kopen
maar nu weet ik het zeker
ik ga voor de radeon 64 mb ddr vivo of de 32 mb ddr
scheelt iets meer dan 100 piek en je heb dan ook nog tv out
Ik zal me bevindingen doorgeven zodra me systeem werkend is (zit nu achter de pc van me broertje)
morgen oppikken. Radeon zit eral in en ook de 2x40Gb;)
Alleen de cpu erin en ik kan gamen denk ik. Een dezer week krijg ik ook nog eens een snellere modem van me modem waarmee het wel mogelijk is online te spelen dit wordt dus een kicke maand;)
Even m'n bevindingen (kaart op default250/458):
eerst de plussen:
-Zeer snel in Q3 76 fps op 1280x1024x32 max. kwal.
-Zeer snel in 3Mark2K, 7000 punten op default bench
-Ik verbaasde me over de 2d kwal, deze is gewoon uistekend, pas vanaf 1600x1200 wordt de Radeon scherper.
-UT onder OpenGL van Loki speert met deze kaart 80 fps in 1280x1024x32 met S3TC!
minnen:
-anisotropisch beeldkwaliteit in openGL kan niet tippen aan de anisotropische beeldkwaliteit van de Radeon
-in d3d games nauwelijks sneller dan de Radeon (Rune, UTd3d, DeusEx)
Beetje gemengde gevoelens heb ik over deze kaart, als iemand een GF2Ultra wil, kijk in vraag&aanbod;)
Niet op voorraad.
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
UseGammaExtension=1
UseModulatedGamma=0
UseS3TC=1
UseTNT=0
MinDepthBits=16
MaxLogUOverV=8
MaxLogVOverU=8
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
ShareLists=0
AlwaysMipmap=0
DoPrecache=0
Translucency=True
VolumetricLighting=True
ShinySurfaces=True
Coronas=True
HighDetailActors=True
DetailTextures=False
UseTrilinear=False
MaxAnisotropy=0
SupportsLazyTextures=1
DescFlags=0
Description=
Als je een Radeon hebt moet je TNT=1 gebruiken.
Niet op voorraad.
Deze staat bij mij op n/a.
Oude er weer op en alles werkt weer.
Anoniem: 4116
jij ook?
Powersrip geeft wel aan in de eigenschappen dat ook de core sneller loopt.
Zomaar een vermoeden is dit hoor.
Wat doet het niet met UT, zie je de highrestextures niet of start hij helemaal niet onder openGL?
Niet alle levels hebben s3tc textures, de map Codex heeft er veel.
Niet op voorraad.
Dat lijkt te helpen voor mij.
Spirit, ik heb even lopen zoeken op de ATI CD's, welke ik allemaal heb gekregen....maar nergens iets van een Whistler driver (lijkt me ook logisch....is nog Beta) Wanneer ik iets van ATI binnenkrijg zal ik het weer even posten bij Zoiah.
Insane....was leuk je gesproken, en gezien te hebben.....is altijd weer een verassing om te zien wie er achter een nick zit
Edward....ben je van je Radeon afgestapt? Of heb ik de draad niet goed gevolgd?
Ik houd van snelheid , maar wil ook alle eye-candy aanhebben en op hoge res spelen vind ik ook erg belangerijk en de beeldkwaliteit.Nou zeggen ze dat de Radeon een heel erg goede beeldkwaliteit heeft, is die echt zoveel beter als een Elsa Gladiac Ultra?
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Het enige computerondeel waar ik, als videokaartgestoorde natuurlijk zeer nieuwsgierig naar was, was de GF2 Ultra
Het was in principe de bedoeling om de Radeon te houden vanwege de beeldkwaliteit die beter was (alleen in openGL en 2d boven 1280)
Maar nu ben ik een beetje aan het rommelen geweest met nvtweak en de S3TCfix voor Q3 engines en nu heb de GF bijna op hetzelfde kwaliteitsniveau gekregen, door de diverse LOD-achtige instellingsmogelijkheden in nvtweak.
In d3d zie ik geen beeldkwaliteitsverschil tov de radeon en de Crytec Isle X demo is ook om te watertanden.
Dammn, ik weet nog nou niet meer welke ik zal houden:?
Halo_Master ik heb op dit moment UT met de Loki openGL op de GF2U als een zonnetje draaien en de beeldkwaliteits is gewoon schitterend, alleen wat banding in de Corona's maar deze ga ik nog met de s3tc fix te lijf:)
De performance van de Ultra is onder Loki's openGL extreem goed alleen tijdens zware gevechten zakt de framerate heel even richting 30 fps, maar meestal ook bij 2 bods rond de 70! en dat in 1280x1024x32 met s3tc.
In quake3 blijft de radeon met anisotropische filtering op hoogste kwaliteit net iets scherper in de diepte.
Over de snelheid in q3 zal ik het maar niet hebben, die komt gewoon zelden onder de 80 fps in de meeste gevechten in 1280x1024x32.
In gothic in UT zijn er zeker s3tc die je moet zien btw.
Niet op voorraad.
HD Tach scores
MAX 69115kps
MIN 21691kps
AVG 57187
Sandra2000
CPU
CPU 2916
FPU 1422
Multi-Media
Integer 3452
Floating-point 4757
MEMORY
ALU 600
FPU 520
HARDDISK 37257
Later volgt nog wel een update;)
Wel vreemd dat je ALU(integer)-memscores hoger zijn dan je FPU-memscores ... bijna altijd is het andersom.
Harddisk scores zijn ook lekker! Alle scores zijn om te kwijlen eigenlijk
Oh en probeer niet te veel de performance van de Radeon te meten met 3DMark2000 ... je weet wel waarom
1020 liep niet echt stabiel nu 1000mhz dit schijnt goed te gaan. Ik ga een koeler aan de zijkant van de cpu plaatsen (hij wordt 50C. Ligt waarschijnlijk daaraan dat die niet hoger komt). Hoe krijg ik de fps te zien bij die radeon's ark?
met directx8 final en 7020 drivers. Beetje goede scores (ben jullie scores vergeten komt ervan als je +1000 berichten hebt)
Maar ik denk dat je nog wel hoger kan halen als je drivers van versie 3056 of 3063 gebruikt.
Die 7020 drivers zijn namelijk uitgelekte 'underdevelopment' drivers dus niet persé sneller.
--> Oh is met m'n Radeon @ 180MHz btw ... hoger komt ie niet
Niet op voorraad.
Insane, ik heb net een stapeltje coolers binnen van GlobalWIN. Oa de FOP38-7K heb je nog interesse...? Ik zie wel een mail verschijnen als je hem wilt hebben.
PS: Mooie scores, ik ga zelf maar weer eens ff tweaken.
Ben nog steeds niet verlost van mijn Radeon problemen, al ben ik er inmiddels wel achter dat het probleem niet bij de videokaart maar bij het mobo ligt
Dus een nieuw mobo besteld (msi k7t pro2) en nu maar hopen dat wanneer deze binnenkomt ik mijn Radeon eindelijk eens naar volle tevredenheid kan gaan gebruiken.
Wel nog even positief over SWW. Heb mijn defecet Radeon 64mb met 6ns memory opgestuurd en daarvoor een vervangend exemplaar met 5,5ns memory gekregen
Dit topic is gesloten.