Nokia N95 Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 62.581 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
en wordt TT in landscape of normaal weergegeven???

Groeten

Roel
Als je TT opent in landscape modus wordt ie ook zo weergegeven, erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106246

Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:23:
[...]

heb alleen de engelse handleiding via internet, daar staat keurig light in. Ging er vanuit dat dat netjes was vertaald met licht. blijkbaar niet dus. Excuses
Geef niks John, ik kan begrijpen dat sommige vragen die al wel 100 keer gevraagd zijn je een keer de keel uit gaan hangen..., dan zie je door de bomen het bos niet meer...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 106246 op 18-05-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

businka19 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:23:
Vraagje: als ik met N95 opgenomen videos, te zien als format .mp4, met Winamp of WMP probeer af te spelen dan krijg ik alleen geluid te horen. Hoe krijg ik videogedeelte te zien?

Dank
Ik gebruik ik hier VLC mediaplayer voor, die speelt gewoon MP4. Als alternatief speelt Nero Showtime het ook, Quicktime kan ermee overweg, Realplayer en de Mediaplayer in de Nokia PC Suite

Overigens voor de gegadigden, 4GB Sandisk MicroSD-HC gaat om en nabij 90euro kosten, althans in de pre-order bij 4launch

[ Voor 11% gewijzigd door martincm op 18-05-2007 14:44 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-02 12:18
Anoniem: 219582 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:41:

dus het is wel aan te raden om toch voor de N95 te gaan ipv de N73?

want ik lees ook dat de slide functie soms niet te wensen over laat ? of zitten er nog meer addertjes onder het gras bij dat toestel ?
Als je een vet toestel wil, koop de n95. Als je zeker wil zijn dat je geen gezeik krijgt, koop fijn de n73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Ik hoop dat Nokia met de tijd met een betere batterij komt. Ik moet mijn n95 echte telkens in de avond opladen anders heb ik een probleem. Gebruik hem veel om filmpjes mee te downloaden enzo, maar had niet verwacht dat dat zoveel van je batterij zou vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219582

owkee..

als ik dus kijk.. wat wil ik ermee...

TT6 erop en draaien... heb al een GPS muis..
Muziek afspelen
Fotos

zijn hiermee dan problemen te verwachten met de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Anoniem: 219582 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:26:
owkee..

als ik dus kijk.. wat wil ik ermee...

TT6 erop en draaien... heb al een GPS muis..
Muziek afspelen
Fotos

zijn hiermee dan problemen te verwachten met de N95?
voldoet ie met vlag en wimpel aan..... op deze vlakken geen vuiltje aan de lucht qua problemen. Ik zou t doen !

[ Voor 7% gewijzigd door martincm op 18-05-2007 15:33 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:04
Nasty Nate schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:18:
Zijn er nog meer mensen met de N95 die veelal :

- tijdens bellen met iemand ineens verbinding verbroken krijgen
- tijdens het bellen naar iemand 'netwerk bezet' e.d. krijgen
- als je gewoon bereikbaar bent, toch onbereikbaar bent voor vrienden?
(die zien dan iets van 'ongeldig nummer' oid in hun display als ze je proberen te bellen)

Ik heb T-mobile en mijn gsm staat ingesteld op dual mode.

Mochten meer mensen hier last van hebben dan hoor ik het graag, ik zal vandaag iig T-mobile nog even gaan bellen.
Je bent niet de enige: kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128389

Wat is eigenlijk de functie van dat lampje naast de frontcamera? Kan het knipperen als ik een nieuw bericht heb, is het enkel voor bluetoothnotificatie, of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168905

Anoniem: 128389 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:05:
Wat is eigenlijk de functie van dat lampje naast de frontcamera? Kan het knipperen als ik een nieuw bericht heb, is het enkel voor bluetoothnotificatie, of..?
dat is de lichtsensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219689

Is er al iemand die zn N95 onherstelbaar heeft laten vastlopen? Na instellen van SIP-settings en succesvol VOIP over WLAN gesprek, WLAN uitgeschakeld. Ineens "SYSTEM ERROR !", geen reaktie meer op toetsen.

Meerdere keren proberen op te starten (eerst batterij eruit, ook langere tijd) helpt niet. Reset procedure van martincm (groene knop, '3' en '*') helpt ook niet. Wit scherm met "NOKIA" komt op en verandert later in iets lichter blauwe letters en loopt vervolgens vast. Firmware update (dit is volgens mij versie .18) kan niet zonder op te starten...dus als niemand een truc heeft om hem te resetten dan gaat ie maandag weer terug naar de BelCompany....

Het is trouwens wel waardeloos dat Nokia veel kinderziektes heeft zitten in deze telefoon, en hoe nerderig je ook bent, dat moet nooit getolereerd worden voor een gsm van 700+ euro. Op dit forum zie ik dat mensen daar erg makkelijk over doen...afgezien van die slider natuurlijk ;) Bij Nokia liggen ze in een deuk, en je betaalt de pioniersprijs en je loopt te klooien om hem werkend te krijgen, omgekeerde wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Anoniem: 219689 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:13:
Is er al iemand die zn N95 onherstelbaar heeft laten vastlopen? Na instellen van SIP-settings en succesvol VOIP over WLAN gesprek, WLAN uitgeschakeld. Ineens "SYSTEM ERROR !", geen reaktie meer op toetsen.

Meerdere keren proberen op te starten (eerst batterij eruit, ook langere tijd) helpt niet. Reset procedure van martincm (groene knop, '3' en '*') helpt ook niet. Wit scherm met "NOKIA" komt op en verandert later in iets lichter blauwe letters en loopt vervolgens vast. Firmware update (dit is volgens mij versie .18) kan niet zonder op te starten...dus als niemand een truc heeft om hem te resetten dan gaat ie maandag weer terug naar de BelCompany....

Het is trouwens wel waardeloos dat Nokia veel kinderziektes heeft zitten in deze telefoon, en hoe nerderig je ook bent, dat moet nooit getolereerd worden voor een gsm van 700+ euro. Op dit forum zie ik dat mensen daar erg makkelijk over doen...afgezien van die slider natuurlijk ;) Bij Nokia liggen ze in een deuk, en je betaalt de pioniersprijs en je loopt te klooien om hem werkend te krijgen, omgekeerde wereld...
Nogmaals... Er zijn ook genoeg mensen die geen problemen hebben. Ik denk dat Nokia echt wel probeert om zijn producten zo goed mogelijk te maken. Je gaat me niet vertellen dat ze het leuk vinden dat ze 100en misschien wel 1000en toestellen teruggestuurd krijgen van de winkels omdat er zoveel speling inzit.
Aangezien het toch wel een massaproductie is, en steeksproefsgewijs een toestel van de band nemen en testen, zullen ze misschien bij maar enkele een beetje speling gevonden hebben.
Nu toch wel blijkt dat meer toestellen dit hebben zal er in de nieuwe pruductielijn wel beter daarop gelet worden.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn toestel. geen speling, "slijtage" boven de 3 kan dus weggeveegd worden.
Hopen op een tomtom update, want persoonlijk vind ik de navigatiesoftware van nokia toch maar een beetje min. Voorlopig doe ik het dan ook maar met Tomtom en mijn parrot 3300 (met gps).
Wel ben ik heel benieuwd naar de sportstracker. Ik heb hem al een tijdje geinstalleerd, maar nog geen tijd gehad om em uit te proberen. dit weekend misschien maar eens doen.

Nog even over de carkit. Het duurt bij mij meestal zo'n minuut ofzo voordat mijn carkit eindelijk mijn telefoon gevonden heeft. Met mijn N80 was dat al binnen 10 seconden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218067

Ik kwam dit verschijnsel tegen: http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php?t=58559 , Men is er van overtuigd dat dit je n95 sneller maakt. Ik heb het ook gedaan, en de n95 lijkt sneller te reageren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
haha dat geloof je toch niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213524

Vandaag m`n N95 geprobeerd te updaten.
Eerst alles naar m`n geheugenkaart gefietst en toen begonnen met het daadwerkelijke updaten.
Ging allemaal goed, totdat ik opeens geen usb-verbinding meer had.
Telefoon ging vanzelf uit en krijg hem ook niet meer opgestart.
Geen van de harde resets werken.
Iemand dit al eens gehad?

Morgen maar eens naar een nsp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 128389 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:05:
dat gaat ook knipperen als je de n95 op spaarstand zet. Dan weet je dat je nog ontvangst hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Anoniem: 218067 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:10:
Ik kwam dit verschijnsel tegen: http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php?t=58559 , Men is er van overtuigd dat dit je n95 sneller maakt. Ik heb het ook gedaan, en de n95 lijkt sneller te reageren....
Bullshit... Een telefoon die sneller wordt na het aanmaken van 2 'to do' berichten? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213524 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:10:
Eerst alles naar m`n geheugenkaart gefietst en toen begonnen met het daadwerkelijke updaten.

Ik heb begrepen dat wanneer een update halverwege (of op welk moment dan ook) vastloopt, het behoorlijk foute boel is. Idd maar ff naar een NSP morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:36:
[...]

dat gaat ook knipperen als je de n95 op spaarstand zet. Dan weet je dat je nog ontvangst hebt
Bij mij knippert hij niet in de spaarstand? Bij mij gaat het scherm ook niet 'op zwart' net als bij mijn N73 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Wellicht niet helemaal van toepassing op dit topic (maar zou eerder in een algemeen topic moeten -die volgens mij niet bestaat-), mar desalniettemin stel ik de vraag toch maar ;).

Ik heb vandaag de N95 besteld bij T-Mobile zelf (met PIT erbij kan je een leuke korting krijgen op de foon!) en heb lopen zoeken maar weinig erover gevonden: wat voor ervaringen zijn er met beeldbellen? Het concept zelf lijkt me (in tegenstelling tot jaren terug) nu wel te moeten merken met de webcammetjes, goede kwali, etc. Een paar vrienden van mij hebben ook een telefoontjes met aan de voorkant een camera (o.a. N73) en het lijkt me erg grappig om met hen beeld te bellen.

Aangezien de levertijd 3 tot 6 weken is hoop ik dat hier iemand ervaring ermee heeft. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Anoniem: 213524 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:10:

Heb dat inderdaad ook gehad, heb er verslag van gedaan in deel 2.
Lang verhaal kort:
accu er een paar minuten uit, opnieuw connecten, is mij na een paar keer gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XBL schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:47:
Wellicht niet helemaal van toepassing op dit topic (maar zou eerder in een algemeen topic moeten -die volgens mij niet bestaat-), mar desalniettemin stel ik de vraag toch maar ;).

Ik heb vandaag de N95 besteld bij T-Mobile zelf (met PIT erbij kan je een leuke korting krijgen op de foon!) en heb lopen zoeken maar weinig erover gevonden: wat voor ervaringen zijn er met beeldbellen? Het concept zelf lijkt me (in tegenstelling tot jaren terug) nu wel te moeten merken met de webcammetjes, goede kwali, etc. Een paar vrienden van mij hebben ook een telefoontjes met aan de voorkant een camera (o.a. N73) en het lijkt me erg grappig om met hen beeld te bellen.

Aangezien de levertijd 3 tot 6 weken is hoop ik dat hier iemand ervaring ermee heeft. Dank.
Er is een algemeen data-abbonementen topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1212785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Laatst online: 17-01 16:22
quote:
gewonecolalight schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:05:
[...]
Als ik een pagina wil openen gebeurt dit heel vaak gewoon niet. dan blijft ie hangen op 0kb en het voortgangsbalkje loopt dan heel langzaam vooruit, maar openen doet ie dus niet. Ik dacht eerst dat het aan mijn wireless lan lag, maar ook als ik internet van t-mobile gebruik heeft ie daar last van. Ik had gehoopt dat na de software update het probleem verholpen zou zijn, maar helaas.
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Ik ben eens in dit probleem gedoken. In eerste instantie dacht ik ook dat het opgelost was met de softwareupdate maar vandaag had ik er ineens weer last van, hij bleef inderdaad in een wit scherm hangen met 0 kB.

De quick and dirty oplossing hiervoor is Opties > Privacyggvns wissen > Alles.

Ik ben er nog niet precies achter welke van de privacygegevens hier het probleem is, dat kan ik pas weer verder uitzoeken als het probleem zich de volgende keer weer voordoet. Cache is het in ieder geval niet, die had ik als eerste gewist (daarna ook nog even toestel uit- en aangezet) en het was nog niet opgelost. Misschien toch iets met een cookie? Gezien die wel via een wifi netwerk verbind zou dat haast wel het geval moeten zijn. Dit zijn van die typische problemen die in een toekomstige update wel worden opgelost.

Ik vermoed dat de TunIn.FM player hier ook 'last' van heeft en dat je daarom de player af en toe opnieuw moet installeren.

Ik begin langzamerhand toch te denken dat het aan mijn wifi ligt.
Als ik google open heb ik helemaal geen probleem.
Wil ik vanuit google naar bijvoorbeeld youtube gaan, of ik ga direct naar www.youtube.com, dan gebeurt er gewoon helemaal niks. Doe ik dit via t-mobile internet, dan doet ie het wel!
Bepaalde pagina's opent ie dus gewoon niet via wlan. Heel irritant, want als ik thuis zit, dan wil ik dat nogal eens gebruiken.
Het wissen van de cache helpt iig niet

Heeft iemand anders dit probleem ook ondervonden? Zou mijn wifi misschien dood zijn? en vooral... heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196151

Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:24:
[...]

Bullshit... Een telefoon die sneller wordt na het aanmaken van 2 'to do' berichten? :N
Lijk mij ook BS.... Nu geen zin om het te proberen, zal het morgen eens doen... Proberen kan geen kwaad he :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
In sommige afspraken in mijn "Outlook 2000 SP3"-agenda heb ik soms bijlagen (pdf, office, etc.) staan, die ik per email bij de desbetreffende uitnodigingen heb verstuurd of ontvangen. Als ik m.b.v. Sync van Nokia PC Suite v6.83.14.1 synchroniseer, dan ontbreken die bijlagen (niet de afspraken zelf dus) in mijn agenda op mijn N95 (firmware 11.0.026). Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?
Btw, Flashen van mijn N95 met Windows XP SP2 via een hardware USB-hub gaf problemen. Toen ik mijn N95 "rechtstreeks" op een USB-poort van mijn moederbord (ASUS P5ND2-SLI Deluxe) aansloot ging het flashen probleemloos.

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Ik zie niet wat dit met data-abonnementen te maken heeft. Het loopt welliswaar je UMTS lijntje, maar wordt niet via je data-abonnement gefactureerd. Je betaald er, net als gewoon bellen per minuut voor.

Daarnaast doel ik meer op beelkwaliteit, gebruiksgemak, etc. Dat heeft meer met je telefoon te maken dan met je abonnement denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Beste tweakers,

Ik heb sinds gisteren mij N95. Echt geweldig toestel, maar 1 probleem.
Ik wacht al een half uur op een GPS signaal maar er komt geen fix. Heb tussen de 3 en 5 satelieten constant. Telefoon ligt buiten op de tuintafel, maar er gebeurd echt niets.

Ik heb al heel veel pagina's van het N95 topic gelezen maar niets lost het probleem op.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abcor2003 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:22:
Beste tweakers,

Ik heb sinds gisteren mij N95. Echt geweldig toestel, maar 1 probleem.
Ik wacht al een half uur op een GPS signaal maar er komt geen fix. Heb tussen de 3 en 5 satelieten constant. Telefoon ligt buiten op de tuintafel, maar er gebeurd echt niets.

Ik heb al heel veel pagina's van het N95 topic gelezen maar niets lost het probleem op.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!!
heb je de nieuwe software erop??
open de telefoon gps zit onder de 0
anders de foon nog eens uit en aan zetten.
en zorg dat je in een open ruimte zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomtom zou toch moeten komen met een fix of anders met een geheel nieuwe tomtom mobile voor de nokia n95.iemand al eens een mailtje gedaan naar tomtom ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Zijn dit bugs (firmware 11.0.026)?
  1. Mp3's van 175MB (maar wellicht ook kleinere) worden niet weergegeven via "Menu -> Muziekspeler -> etc." (maar wel via "Menu -> Instrumenten -> Best.beh. -> etc.").
  2. Via "Menu -> Web ->" kan je geen submappen in mappen aanmaken.
  3. Alle karakters in de namen van bookmarks worden automatisch na 50ste karakter verwijderd.
  4. Via "Menu -> Web ->" kan je volgende mappen niet verwijderen: "Toepas., Afbld., Tracks, Thema's, Geluiden, Video's, Webfeeds, Autom. bookmarks, Opgeslagen pagina's"
  5. In afspraken in de agenda kun je geen bijlagen opslaan (zie ook post d.d. 19 mei 2007 02:04).
Voor de Tweaker die wil weten wat er in een N95 zit of hoe hij/ zij een N95 kan repareren:
De originele servicemanual (level 1 & 2): http://www.filefactory.com/file/37ef6e

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219172

Bad News, volgens een NSPtechneut in Amsterdam is de processor van N95 niet snel genoeg om een 2Gb kaart goed aan te sturen, laat staan een 4 Gb...

Wij wachten met smart op een userreview :*)

Koos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213524

Vandaag een NSP gebeld met de mededeling dat mijn N95 tijdens een update, vast is gelopen en nu niks meer doet.
Apparaat moet dus teruggestuurd worden naar de Nokiafabriek en dat zou minimaal 4 weken duren??
Heel fijn weer, maandag de verzekeraar bellen voor een leentoestel.
4 weken zonder is me dus net iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 13:15

Mfpower

In dubio

Op www.gsm.nl staat nu de N95 icm 2 jaar vodafone + zorgeloos mobiel internet voor EUR 99,-. Maandkosten zijn dan in totaal EUR 37,-.

Nu lees ik overal dat Vodafone in het buitenland in de N95 telefoons de VOIP applicatie heeft uitgeschakeld voor gebruik over wifi. Weet iemand of dat met de NEderlandse telefoons ook het geval is? Het betreft hier een gelockte telefoon dus hij is zeker 'onder handen' geweest bij Vodafone. De simlock kom ik wel overheen (gratis verwijderen na een jaar) maar aangepaste software vind ik wel vervelend. Iemand die licht op deze zaak kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213524 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:01:
Vandaag een NSP gebeld met de mededeling dat mijn N95 tijdens een update, vast is gelopen en nu niks meer doet.
Apparaat moet dus teruggestuurd worden naar de Nokiafabriek en dat zou minimaal 4 weken duren??
Heel fijn weer, maandag de verzekeraar bellen voor een leentoestel.
4 weken zonder is me dus net iets teveel van het goede.
er is nog iemand geweest met dit probleem zoek es ff in topic deel 2
de volgende dag ging die weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 23:01
Anoniem: 219172 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:54:
Bad News, volgens een NSPtechneut in Amsterdam is de processor van N95 niet snel genoeg om een 2Gb kaart goed aan te sturen, laat staan een 4 Gb...

Koos
De N70 kon al een 2gb kaartje aansturen met een minder snelle processor, en de N95 kan dit niet? Lijkt me raar ;)

Ook hebben diverse mensen al een 2gb kaartje in hun N95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 11:34
Ook hebben diverse mensen al een 2gb kaartje in hun N95 ;)
Waaronder ik. Doet het prima, hoor.

Alleen met het kopieren van de content van de 1GB naar de 2GB wilden de maps niet goed inladen, dus die heb ik via Maploader een keertje er opnieuw opgezet en daarna werkten ook de kaarten weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 16:08

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Leute!

Ik heb mss een gps proggie gevonden dat het doet met de interne GPS. Via de N95-hyve (jajaja, suffe shit, i know) kwam iemand met deze link: http://www.amazegps.com/forum/viewtopic.php?p=694

Ik ga dit maar eens even testen, maar wilde het jullie niet onthouden. Hopelijk werkt ie, maar volgens mij klopt het wel.

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marieke2006 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:40:
[...]

Waaronder ik. Doet het prima, hoor.

Alleen met het kopieren van de content van de 1GB naar de 2GB wilden de maps niet goed inladen, dus die heb ik via Maploader een keertje er opnieuw opgezet en daarna werkten ook de kaarten weer goed.
bij mij wil die maploader niets downloaden .iemand een idee hoe dit komt??maploader geeft steeds aan dat die niet verbinden is maar de pc wel.

heb het gevonden zijn instellingen in de foon zelf grt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 215701 op 19-05-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koos
is weer zo'n echte Nokia-techneut: te dom voor deze wereld. De meeste trouwens weten nauwelijks iets van de toestellen van deze tijd. het enige waar ze verstand van hebben is abonnementenverkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij ondersteund een simpele 6230i al een 2gb geheugenkaart. De N95 kan dit echt wel hebben hoor. En die lui bij de NSP's zijn idd niet echt de handigste. Ze zijn goed in het fiksen van 6310i's en de simpele telefoons. De meesten hebben nog nooit iets geavanceerds als een N95 gezien, laat staan dat ze jou er wat zinnigs over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Woot , een gast op mobile review heeft een replacement battery uit duitsland gevonden _/-\o_
1700mAh

http://inovenda.com/scripts/prodView.asp?idproduct=199

Hij heeft hem besteld en laat zijn ervaringen weten !

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 14:43

Koos
mensen zonder opleiding moet je niet zo serieus nemen

allemaal praatjes zijn het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Ybox schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:52:
Woot , een gast op mobile review heeft een replacement battery uit duitsland gevonden _/-\o_
1700mAh

bron
een kleine toevoeging (voor mensen die er geen verstand van hebben): dit is geen officieel nokia accu. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in dit soort producten, dan moet je je wel 2x bedenken wat je nu precies aanschaft!
Zelf zou ik nooit voor zulke producten gaan. Is je standaard accu niet voldoende, dan schaf je toch gewoon een officieel nokia reserve accu?! 8)7
Mocht je het echt heel leuk willen maken, dan zijn er ook gadgets verkrijgbaar op basis van penlite batterijen. Sluit het apparaat aan je n95 (of ander toestel), en je hebt altijd een vol accu bij je ;) (wederom op eigen risico).
Volgens de gebruiker heeft hij het zelf getest, en werkt naar behoren.
Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k287/xtemujin/DSC02024.jpg

bron (zie ook een pagina verder op dat forum)

[ Voor 5% gewijzigd door Vic Vega op 19-05-2007 16:33 ]

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
TweakMij schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:53:

Voor de Tweaker die wil weten wat er in een N95 zit of hoe hij/ zij een N95 kan repareren:
De originele servicemanual (level 1 & 2): http://www.filefactory.com/file/37ef6e
Thanks, kan nog wel handig zijn als ik geen garantie meer heb. Heb mijn w800 ook best vaak open gehad en in de telefoon van mijn moeder laatst ook een nieuw scherm gezet, was toch even 80 euro goedkoper dan het door orange laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centrip
  • Laatst online: 27-01-2022
Voor alle xs4all-ers,

Ik ben sinds afgelopen disndag in bezit van een N95 en ook ik heb, net als blijkbaar alle xs4all-ers, het probleem dat Nokia Maploader niet wil werken.

Ik heb er toen maar eens een packet sniffer op los gelaten en daarmee is vrij snel te achterhalen dat maploader een verbinding zoekt met een server genaamd gate5.de (map.desktop.s2g.gate5.de was de gehele FQDN). De dns servers van xs4all echter resolven dit domain niet. (getest tegen 194.109.6.66 en 194.109.9.99 (de 2dns servers van xs4all die op mijn server als forwarders staan)).

Ik heb hierop in mijn dns server een 3e dns server toegevoegd van UUNET (195.129.111.49 / cache0704.ns.eu.uu.net / Benelux). Deze resolved gate5.de wel.

Maploader werkt bij mij nu iig weer gewoon.

Mijn conclusie in deze is dus dat de DNS servers van xs4all het domain waar maploader zijn data van wil halen niet resolved. Hierdoor is er geen verbinding mogelijk.
Zodra een andere, niet xs4all DNS server, wordt gebruikt, werkt het wel. Hierdoor is ook de theorie van 'IP adressen geblokkerd' naar de prullenbak verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178792

1700mAh

bron
Ziet er grappig uit echter bestaat dit soort producten al jaren! Je hebt ook solarchargers en rotarychargers voor mobieltjes. 8)

vraagje: ik heb met thema's zitten spelen echter ben ik nu die handige snelkoppelingetjes op het beginscherm kwijt. Kan nergens vinden hoe ik dat weer kan weergeven. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het gisteren wat laat was :?

Dat bedoel ik, kom er nu achter dat ik verkeerde quote! Het gaat hier over de batterycharger.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 178792 op 19-05-2007 18:20 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
tools - settings - general - personalisation - standby mode - Active standby (daar kies je ook welke shortcuts)

En ja, ik heb nog steeds geen nederlands:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

hoe cool is dit! Alleen al het feit is leuk of je het ook echt gebruikt...

SymTorrent.v1.21.S60v3.SymbianOS9.1

torrentfiles downen op je mobiel!! als je me dit een paar jaar geleden had verteld had ik je uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit vind ik nu eens een goed idee.

Hey all just thought id share the Docks that i made up for charging sync and video out.

Home:

My Dock i made for Home i built into the speaker of my 27" LCD tv
http://a4.vox.com/6a00d41426e973685e00cd97218eb44cd5-pi

i can charge and Sync from the top
http://a0.vox.com/6a00d41426e973685e00d4142f9e783c7f-pi

and you can see the video out port on the side

http://a4.vox.com/6a00d41426e973685e00cd97218eac4cd5-pi

Car:

in the car i was looking for a holder (was looking at the nokia CR-39)
when i realised that the 3.5mm jack was a good holder and would give me audio out.
so all that was needed is a little nail to stop it from swivelling around.

http://a3.vox.com/6a00d41426e973685e00d4142d3ea36a47-pi

music and audio is streamed via Bluetooth to the Sony deck (so i can change tracks via the deck)

http://a2.vox.com/6a00d41426e973685e00d414291e82685e-pi

http://a3.vox.com/6a00d41426e973685e00d414291e8b685e-pi

http://a1.vox.com/6a00d41426e973685e00d4142d3e696a47-pi

and me Car:

http://a3.vox.com/6a00d41426e973685e00d09e636eebbe2b-pi

Just thought id share with you all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkoe
Ik zou liever niet mijn n95 aan de 3,5 jack ophangen en dan lekker trillen met die auto. Kwestie van tijd dat het kapot gaat lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178792

Elkoe schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:21:
tools - settings - general - personalisation - standby mode - Active standby (daar kies je ook welke shortcuts)

En ja, ik heb nog steeds geen nederlands:(
Thanks man! Dit is mijn eerste nokia (altijd sony gehad) dus moet nog even aan symbian wennen. Valt me trouwens wel op dat er niet echt een site is met veel (gratis) games en applicaties. Ook het symbian topic ligt een beetje stil. Heb zelf al veel gegoogeld maar kom bar weinig goede sites tegen, beetje jammer. En om positief te eindigen: ik heb lekker ruis en speling en vastlopers, maar dat vind ik lekker niet errug!!! lalalala 8)7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219793

Centrip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:09:
Voor alle xs4all-ers
(.....)
(......)
Hierdoor is ook de theorie van 'IP adressen geblokkerd' naar de prullenbak verwezen.
Zou jij mij misschien kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar heb gekregen? Heb er niet zoveel verstand van :? Heb sinds gisteren de N95 en zou toch graag die Maps functie willen gebruiken..

Met vriendelijke groet,
Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Centrip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:09:
Voor alle xs4all-ers,

Ik ben sinds afgelopen disndag in bezit van een N95 en ook ik heb, net als blijkbaar alle xs4all-ers, het probleem dat Nokia Maploader niet wil werken.

Ik heb er toen maar eens een packet sniffer op los gelaten en daarmee is vrij snel te achterhalen dat maploader een verbinding zoekt met een server genaamd gate5.de (map.desktop.s2g.gate5.de was de gehele FQDN). De dns servers van xs4all echter resolven dit domain niet. (getest tegen 194.109.6.66 en 194.109.9.99 (de 2dns servers van xs4all die op mijn server als forwarders staan)).

Ik heb hierop in mijn dns server een 3e dns server toegevoegd van UUNET (195.129.111.49 / cache0704.ns.eu.uu.net / Benelux). Deze resolved gate5.de wel.

Mijn conclusie in deze is dus dat de DNS servers van xs4all het domain waar maploader zijn data van wil halen niet resolved. Hierdoor is er geen verbinding mogelijk.
Zodra een andere, niet xs4all DNS server, wordt gebruikt, werkt het wel. Hierdoor is ook de theorie van 'IP adressen geblokkerd' naar de prullenbak verwezen.
Wat kan ik hier op mijn pc aan doen? Heb ook Xs4All en hier werkt het ook niet. ;(

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13

WoutF

Hoofdredacteur
http://a4.vox.com/6a00d41426e973685e00cd97218eac4cd5-pi

Da's lang geen slecht idee, zoiets ga ik ook maar inbouwen in mijn bureau denk ik. Of zijn er al officiële docks beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centrip
Bob / MIchael,

Om dit probleem op te lossen moet xs4all zorgen dat hun DNS servers gewoon goed werken. Zolang deze niet weten welk IP adres bij gate5.de hoort, gaat het niet normaal werken helaas.

Dit is op te lossen door een andere DNS server dan die van xs4all te gebruiken.
Hoe je dat precies moet instellen in jullie netwerk is voor mij wat lastig aan te geven, daar elk netwerk verschillend is.

Normaal zou je dit in je router aanpassen, maar ik heb even snel gekeken in die van mij (speedtouch 580i met firmware 4.3.2.6.0) en daar kan dat niet eens.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende (uitgaande van een windows XP systeem):

Start - Control Panel - Network Connections

in dat scherm zie je al je netwerkverbindingen.
Dubbelklik dan op de netwerkverbinding die je gebruikt.
Je krijgt dan een nieuw scherm voor je met oa de snelheid en de duur van de netwerkverbinding.
Kies hier voor eigenschappen.
je krijgt een nieuw scherm voor je.
Onder het kopje 'Deze verbinding gebruikt de volgende items' dubbelklik je op 'Internet Protocol (TCP/IP)
Kies hier dan 'gebruik de volgende DNS server adressen' en vul voor DNS 1 in 194.109.6.66
Voor DNS 2 vul je in 195.129.111.49

Hierna druk je 2x op OK en 1x op sluiten.

Als alles goed gegaan is, heb je nu handmatig op je pc de DNS servers aangegeven.
DNS 1 is de server van xs4all
DNS 2 is de server van UUNET benelux.

Hierna maploader maar eens proberen op te starten.
Die zou dan moeten werken.
Overigens geeft maploader bij mij bij het opstarten soms nog een foutmelding. Dan gewoon nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218740

Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:51:
Leute!

Ik heb mss een gps proggie gevonden dat het doet met de interne GPS. Via de N95-hyve (jajaja, suffe shit, i know) kwam iemand met deze link: http://www.amazegps.com/forum/viewtopic.php?p=694

Ik ga dit maar eens even testen, maar wilde het jullie niet onthouden. Hopelijk werkt ie, maar volgens mij klopt het wel.
Heb het geprobeerd en geinstalleerd alleen blijft de telefoon nu om de 2 seconden vragen of het programma gegevens via internet mag halen. Kan nergens iets vinden om dit uit te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219793

Centrip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:52:
Bob / MIchael,

Je krijgt dan een nieuw scherm voor je met oa de snelheid en de duur van de netwerkverbinding.
Onder het kopje 'Deze verbinding gebruikt de volgende items' dubbelklik je op 'Internet Protocol (TCP/IP)
Kies hier dan 'gebruik de volgende DNS server adressen' en vul voor DNS 1 in 194.109.6.66

Als alles goed gegaan is, heb je nu handmatig op je pc de DNS servers aangegeven.

Overigens geeft maploader bij mij bij het opstarten soms nog een foutmelding. Dan gewoon nog maar eens proberen.
Echt heel erg bedankt voor deze oplossing, Maploader werkt nu top!
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217540

Hier ook xs4all en het werkt ook nog steeds niet, ga maar eens bellen dat hielp de afgelopen keer ook toen een bepaald spel het niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 20:29
Bob / MIchael,

Om dit probleem op te lossen moet xs4all zorgen dat hun DNS servers gewoon goed werken. Zolang deze niet weten welk IP adres bij gate5.de hoort, gaat het niet normaal werken helaas.

Dit is op te lossen door een andere DNS server dan die van xs4all te gebruiken.
Hoe je dat precies moet instellen in jullie netwerk is voor mij wat lastig aan te geven, daar elk netwerk verschillend is.

Normaal zou je dit in je router aanpassen, maar ik heb even snel gekeken in die van mij (speedtouch 580i met firmware 4.3.2.6.0) en daar kan dat niet eens.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende (uitgaande van een windows XP systeem):

Thanx XS4all hier.. werkt nu topppie !!!!

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216827

mijn vrouwtje heeft nu ook een nokia N95 ben is benieuwd wanneer ze haar N90 terug uit de kast pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1700mAh

bron
1700mAh accu's zijn gelul. Als dit zou kunnen had Nokia dit zelf wel gedaan. Op Ebay wordt erg veel van dit soort rommel aangeboden. Ik heb ooit eens de proef op de som genomen met zo'n ding voor de 3410 van mijn vriendin. Hij deed het nog slechter dan de standaard Nokia accu.

Conclusie: bespaar je de moeite met zoeken naar zogenaamd sterkere accu's, het werkt gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809

Iemand ervaring met de accu als je continu de muziekspeler aan hebt staan?
Bij een test die ik gedaan heb, bij volledig opgeladen accu, was hij na 5 uur leeg. :(
Nu las ik , naar ik meen in deel 1 van dit topic, dat de muziekspeler veel stroom vraagt en daarom
wil ik graag wat ervaringen van andere gebruikers horen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Bob / MIchael,

....
. ....
....
MapLoader werkt hier nu ook goed! Meteen bij de eerste keer opstarten. Heeft dit nog enig nadeel dat je de DNS zo ingesteld hebt?
Ik hoor het graag. Echt onwijs onwijs bedankt.
_/-\o_

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219809 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:05:
Iemand ervaring met de accu als je continu de muziekspeler aan hebt staan?
Bij een test die ik gedaan heb, bij volledig opgeladen accu, was hij na 5 uur leeg. :(
Nu las ik , naar ik meen in deel 1 van dit topic, dat de muziekspeler veel stroom vraagt en daarom
wil ik graag wat ervaringen van andere gebruikers horen. :?
valt me nog niet tegen, 5 uur, met ook de gsm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centrip
Michael,

Op elk netwerk waar je komt, krijg je normaal een IP adres, Gateway adres en DNS server(s) adres(sen) mee. Dit gebeurd via DHCP.

De bovenstaande procedure zet het krijgen van (een) DNS adres(sen) uit. Je gebruikt nu dus altijd dezelfde DNS servers. Thuis bij een vaste pc zal dit niet echt veel problemen opleveren.

Heb je bovenstaande echter op een Notebook uitgevoerd, dan moet je er wel rekening mee houden dat je dit weer ongedaan maakt, als je op een ander netwerk dan thuis wilt werken. Het kan namelijk zijn dat dat andere netwerk zo is ingesteld dat je hun locale DNS servers moet gebruiken en dat gebruik van andere DNS servers geblokkeerd wordt.

Zonder DNS servers werkt oa je internet niet. Dus heb je een notebook en heb je bovenstaande ingesteld en werkt er iets niet, denk er dan even aan dat je bovenstaande ongedaan maakt.

D'r was al iemand aan het e-mailen met xs4all geloof ik? Die persoon mag de helpdesk mailen dat het een DNS resolve probleem is voor domain gate5.de.
Als xs4all dat gewoon oplost, is bovenstaande ook niet meer nodig.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Ik mail xs4all er wel even over.

Ik heb nu de maps van NL en Belgie maar hoe weet ik nu wanneer er een update is? Hoevaak word dat gedaan?

Groeten,
Michael

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 16:08

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Anoniem: 218740 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:58:
[...]

Heb het geprobeerd en geinstalleerd alleen blijft de telefoon nu om de 2 seconden vragen of het programma gegevens via internet mag halen. Kan nergens iets vinden om dit uit te zetten???
Geen idee, ik krijg om de paar seconden de melding of ie verbinding mag maken met de (interne) gps 8)7 Dat van die internetverbinding heb ik geaccepteerd, maar heb ook T-mobile PIT. Zal morgen wel ff posten op dat forum of iemand een oplossing weet.

edit: hij had wel heel snel een gps fix trouwens en het kaartje zag er ook goed uit, alleen die melding dus oplossen...

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 20-05-2007 02:06 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:51
kleine update wat betreft Nav4all. De nieuwe versie 7.1.0 is uit en die werkt officieel met de N95 interne GPS. Ik heb het vandaag ff geprobeerd met een autoritje en dat ging vrij goed. De vorige versie (7.0.0) kreeg ik niet aan de praat met de interne GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218740

Luuk_Luchtloper schreef op zondag 20 mei 2007 @ 02:05:
[...]

Geen idee, ik krijg om de paar seconden de melding of ie verbinding mag maken met de (interne) gps 8)7 Dat van die internetverbinding heb ik geaccepteerd, maar heb ook T-mobile PIT. Zal morgen wel ff posten op dat forum of iemand een oplossing weet.

edit: hij had wel heel snel een gps fix trouwens en het kaartje zag er ook goed uit, alleen die melding dus oplossen...
Ik heb ook PIT en klik constand op accepteren voor de verbinding maar hij blijft maar terug komen. Hoop dat je op dat forum antwoorden kunt krijgen want het inderdaad wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Laatst online: 10-09-2011
Bob / MIchael,

Hoera! Het werkt! Veel dank voor de tip!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

219828

Ik zit met een probleemje met VOIP op m'n N95 en hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb mijn VOIP nummer (Xs4all) in m'n telefoon gezet en zie ook dat ik geregistreerd ben (via Instellingen / Verbinding / SIP Settings).
Als echter iemand mijn nummer belt slaat m'n telefoon vast. Wat ik ook probeer, hij reageert niet. De persoon aan de andere kant hoort ook niets: geen telefoon die overgaat, geen 'geen verbinding' etc. Na 2-3 minuten start vervolgens de telefoon opnieuw op. Iemand een oplossing of oorzaak? Ik heb de actuele firmware geïnstalleerd en hieronder heb ik mijn instellingen vermeld.

Als ik VOIP via Fring laat lopen werkt het overigens wel goed maar ik wil VOIP liever rechtstreeks via de telefoon laten lopen: hij moet het aan kunnen en daarnaast zorgt Fring natuurlijk ook weer voor een belasting van de batterij.

Mijn instellingen:

Instellingen / Verbinding / SIP Settings

Profiel naam = Xs4all
Dienstprofiel = IETF
Toegangspunt = mijn Wifi
Openb. gebr.naam = sip:08787xxxxx@sip.xs4all.nl
Compressie = Nee
Registratie = Wanneer nodig
Beveiliging = Nee

Proxy server
Proxy server adres = sip:sip.xs4all.nl
Beveiligingsdomein = sip.xs4all.nl
Gebruikersnaam = 08787xxxxx
Wachtwoord = xxxxx
Vrije routing = yes
Overdrachtstype = UDP
Poort = 5060

Registrar server
Registrarserveradres = sip:sip.xs4all.nl
Beveiligingsdomein = sip.xs4all.nl
Gebruikersnaam = 08787xxxxx
Wachtwoord = xxxxx
Vrije routing = yes
Overdrachtstype = UDP
Poort = 5060

Met bovenstaande instellingen ben ik ook al aan het spelen geweest maar het resultaat heeft tot nu toe niet geholpen. Ook een search in dit forum en via google heeft nog geen resultaat opgeleverd.

Via Instellingen / Verbinding / Internettelefoon heb ik bovenstaand profiel als standaard ingesteld.
Als ik via Instellingen / Internettelfoon kijk geeft-ie aan dat ik al een verbinding met dit profiel heb. Hier heb ik verder als voorkeursoproeptype Mobiel ingesteld (maar ook de keuze voor internetoproep heeft niet geholpen). Logintype staat hier op automatisch).

Bvd,

Hennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219392

Hallo

Ik heb tijdens het internetten via WiFi op de N95 regelmatig problemen met de verbinding.
Ten eerste maakt hij moeilijk verbinding met de Linksys router ik moet zeker een stuk of 10 keer opnieuw proberen en als ik verbinding heb valt hij na een bepaalde tijd uit en staat er "verbinding verbroken" of "geen geldig WPA sleutel" het ligt niet aan de router want mijn MDA Vario werkt gewoon als de N95 uitvalt.
Ik durf eerlijk gezegt geen ander firmware op te zetten, ik ben bang dat het fout gaat.
Ik heb nu een top toestel alles is perfect behalve de internet verbinding via WiFi.
Kan iemand mij advies geven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

De nieuwe firmware lost juist net dat probleem ook op. Ik had voorheen ook altijd problemen met m'n wifi verbinding op m'n linksys. Na de update geen enkel probleem meer. En daarbij is het over het algemeen aan te raden om de laatste firmware erop te zetten. Hier zitten toch duidelijke verbeteringen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Laatst online: 31-03 21:41
Heeft iemand ervaring met deze hoes:
http://www.noreve.com/bra..._Nokia_N95_Tradition.html

Ik zou graag wat foto's van de achterkant willen zien. En ik wil weten of de clip eraf kan en of je de telefoon er makkelijk uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zephaniah schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:15:
Heeft iemand ervaring met deze hoes:
http://www.noreve.com/bra..._Nokia_N95_Tradition.html

Ik zou graag wat foto's van de achterkant willen zien. En ik wil weten of de clip eraf kan en of je de telefoon er makkelijk uit kunt halen.
Ja ik heb hem... fotos van de achterkant staan gewoon op die site... En welk clipje bedoel je? Der zit een ding bij die je erop kan schroeven zodat je hem aan je riem kan doen... verder kan je hem makkelijk eruit halen...

Ik weet niet waar je hem besteld.. maar de eerste lichting misde de ingang van de 3,5mm jack... ik had vanuit frankrijk besteld... toen ik het melde stuurde ze gratis een goede op vanuit frankrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephaniah
  • Laatst online: 31-03 21:41
Mau_Maus schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Ja ik heb hem... fotos van de achterkant staan gewoon op die site... En welk clipje bedoel je? Der zit een ding bij die je erop kan schroeven zodat je hem aan je riem kan doen... verder kan je hem makkelijk eruit halen...

Ik weet niet waar je hem besteld.. maar de eerste lichting misde de ingang van de 3,5mm jack... ik had vanuit frankrijk besteld... toen ik het melde stuurde ze gratis een goede op vanuit frankrijk...
Als ik op de kleine pic's op de site klik dan krijg ik de site opnieuw in een nieuw venster. |:(
Zou je wat foto's naar me kunnen mailen? zephaniah [at] chello [dot] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Zephaniah schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:49:
[...]

Als ik op de kleine pic's op de site klik dan krijg ik de site opnieuw in een nieuw venster. |:(
Zou je wat foto's naar me kunnen mailen? zephaniah [at] chello [dot] nl
geen zin in fotos te maken:

http://www.noreve.com/images/Nokia_N95_1.jpg
http://www.noreve.com/images/Nokia_N95_2.jpg

er zitten ook 2 vakjes waar je microsd kaartjes kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Laatst online: 23-03 15:51
web: Geen reactie van gateway

Deze melding krijg ik steeds als ik wil internetten
Msn en en mailen lukt wel met de n95

Kan iemand me helpen?..

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Dat probleem van AmazeGps waar hij de hele tijd vraagt om verbinding te maken is als volgt op te lossen:

ga naar Instrumenten -> Toep.Beheer ->

dan kies je amaze

dan zet je Network Acces op Ask First Time
en
Positioning op Ask First Time

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103703

dcell schreef op zondag 20 mei 2007 @ 02:45:
kleine update wat betreft Nav4all. De nieuwe versie 7.1.0 is uit en die werkt officieel met de N95 interne GPS. Ik heb het vandaag ff geprobeerd met een autoritje en dat ging vrij goed. De vorige versie (7.0.0) kreeg ik niet aan de praat met de interne GPS.
Erg leuk, ik heb het net even uitgeprobeerd en eht werkt inderdaad. Ik heb dit voorlopig met mijn eigen WiFi hotspot geprobeerd want ik neem aan dat deze applicatie altijd het internet moet gebruiken om een route te berekenen (juist?). Ik vind hier geen duidelijke informatie over terug op hun site....is het niet mogelijk alles op voorhand te downloaden? en zoniet, is de data die verzonden/ontvangen wordt bij het route-berekenen groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rataplan2 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:43:
Dat probleem van AmazeGps waar hij de hele tijd vraagt om verbinding te maken is als volgt op te lossen:

ga naar Instrumenten -> App Beheer ->

dan kies je amaze

dan zet je Network Acces op Ask First Time
en
Positioning op Ask First Time
in App Beheer is helemaal geen AMAZE te vinden...ik vind er enkel de versie van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103703 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:32:
[...]

in App Beheer is helemaal geen AMAZE te vinden...ik vind er enkel de versie van mijn telefoon.
Je bedoelt dus TOEP.BEH. en niet APP.BEHEER ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik denk dat ik na lang twijfelen tussen de N73ME, E65 en N95 toch maar voor de laatste ga.
Het is wel een veel duurder toestel, maar de N73 heeft geen Wifi, de E65 een matige camera,
maar het belangrijkste verschil is de ingebouwde GPS ontvanger.
Ik wil in ieder geval navigatie, en bij voorkeur TomTom6. Maar bij de andere toestellen moet ik een heel pakket aanschaffen met GPS ontvanger a 250 euro ongeveer en die kosten spaar ik grotendeels uit als ik voor de N95 ga. Dan begin ik eens met de ingebouwde software en evt Nav4all nu die ook ondersteund wordt. Als dan over een tijdje TomTom 6 ook compatible is met de N95 kan ik die ook nog gaan gebruiken als ik niet tevreden ben met de andere software.
Ik denk dat het nu qua kosten niet veel uitmaakt, de N95 zal me 250-300 euro kosten met mijn abb. verlenging, de E65 is misschien gratis, maar dan ben ik 250 euro kwijt voor de TomTom plus GPS muis.
Ik ga morgen eens de stad in om ze eens in het echt te gaan bekijken en een beslissing te maken.
Ik hoop ook dat de N95 op voorraad is en ik niet nog eens een paar weken moet wachten.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik heb een 2-tal vragen m.b.t. de N95 waar ik het antwoord niet van kan vinden zowel niet in de handleiding als online.

1. Kun je het geluid bij het maken van een foto ook uitschakelen danwel zachter zetten? Ik heb alleen maar gevonden dat je het geluid kunt wijzigen maar niet qua volume.

2. Kun je ook snel de orrientatie van het scherm wijzigen middels 1 knop. Als ik nu bijvoorbeeld het toestel open geschoven heb (met alleen die 4 toesten aan de linkerkant zichtbaar en dus niet de gewone toesten) en dan mijn toestel weer dicht schuif, blijft het scherm in dezelfde orrientatie (zeg maar landscape ipv weer terug te springen naar portrait)

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214548

RobertRedCap schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:23:
hoe cool is dit! Alleen al het feit is leuk of je het ook echt gebruikt...

SymTorrent.v1.21.S60v3.SymbianOS9.1

torrentfiles downen op je mobiel!! als je me dit een paar jaar geleden had verteld had ik je uitgelachen.
Link is altijd wel handig ;)

*Klik*

Heb hem al wel geïnstalleerd, maar nog geen tijd gehad om het uit te proberen. Iemand al ervaring met deze toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214548

Ik ben trouwens bezig met een verzamelpagina van allerlei links voor de N95. Met o.a. links naar software-applicaties etc. Iemand interesse om me hier bij te helpen?

Mailen kan naar - info [AT] abostart [PUNT] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:04
Stimpy001 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:09:
Ik heb een 2-tal vragen m.b.t. de N95 waar ik het antwoord niet van kan vinden zowel niet in de handleiding als online.

1. Kun je het geluid bij het maken van een foto ook uitschakelen danwel zachter zetten? Ik heb alleen maar gevonden dat je het geluid kunt wijzigen maar niet qua volume.

2. Kun je ook snel de orrientatie van het scherm wijzigen middels 1 knop. Als ik nu bijvoorbeeld het toestel open geschoven heb (met alleen die 4 toesten aan de linkerkant zichtbaar en dus niet de gewone toesten) en dan mijn toestel weer dicht schuif, blijft het scherm in dezelfde orrientatie (zeg maar landscape ipv weer terug te springen naar portrait)
1: profiel stil kiezen
2: even toestel de andere kant op sliden en voila.. portrait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Anoniem: 103703 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:34:
[...]

Je bedoelt dus TOEP.BEH. en niet APP.BEHEER ;)
oeps :D foutje van mij het staat bij mij in het engels dus ik dacht dat het App Beheer heten in het nederlands was :p maar het moet dus inderdaad Toep.Beheer zijn :D

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Stimpy001 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:09:

1. In je profielen je waarschuwingstonen uit zetten. je camera maakt dan helemaal geen geluid meer.

2. dit is helaas niet mogelijk. toestel dus weer gewoon openschuiven om naar portrait te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:51
Anoniem: 103703 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:21:
[...]

Erg leuk, ik heb het net even uitgeprobeerd en eht werkt inderdaad. Ik heb dit voorlopig met mijn eigen WiFi hotspot geprobeerd want ik neem aan dat deze applicatie altijd het internet moet gebruiken om een route te berekenen (juist?). Ik vind hier geen duidelijke informatie over terug op hun site....is het niet mogelijk alles op voorhand te downloaden? en zoniet, is de data die verzonden/ontvangen wordt bij het route-berekenen groot?
helaas is het niet mogelijk om op voorhand de map te downloaden. Je moet al rijdend constant verbinding houden met de server van Nav4all ivm het eventuele herberekenen van de route. Dus eigenlijk alleen bruikbaar voor mensen die een flat-free internetabo hebben voor mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Laatst online: 23-03 15:51
basvanhees schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:26:
web: Geen reactie van gateway

Deze melding krijg ik steeds als ik wil internetten
Msn en en mailen lukt wel met de n95

Kan iemand me helpen?..

Bedankt
Niemand hier last van??.. of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219884

Ik had ook even een korte vraag over het gebruik van mijn Nokia N95

Ik heb diverse xls bestanden gekopieerd naar mijn telefoon via Bluetooth. Bestanden komen in mijn inbox en ik sla ze op op mijn telefoongeheugen. Nu heb ik in de map Kantoor een map aangemaakt waar ik al deze xls bestanden wil plaatsen. Ik kan ze terugvinden via bestand beheer in de map documents maar het lukt mij maar niet om ze dan vervolgend te kopieren naar de nieuwe map die ik heb aangemaakt in kantoor.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Lijkt mij een kwestie van knippen en plakken maar die vind ik zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218067

basvanhees schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:03:
[...]

Niemand hier last van??.. of een oplossing?
nou ik heb hier zelden last van. Ik krijg alleen deze waarschuwing volgens mij als ik de verkeerde wep-code of wpa-code heb ingevoerd.. ik zou het ook niet verder weten. Ik zou gewoon alle netwerksettings verwijderen, en dan vervolgens alles weer invoeren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Mfpower schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:21:
Op www.gsm.nl staat nu de N95 icm 2 jaar vodafone + zorgeloos mobiel internet voor EUR 99,-. Maandkosten zijn dan in totaal EUR 37,-.

Nu lees ik overal dat Vodafone in het buitenland in de N95 telefoons de VOIP applicatie heeft uitgeschakeld voor gebruik over wifi. Weet iemand of dat met de NEderlandse telefoons ook het geval is? Het betreft hier een gelockte telefoon dus hij is zeker 'onder handen' geweest bij Vodafone. De simlock kom ik wel overheen (gratis verwijderen na een jaar) maar aangepaste software vind ik wel vervelend. Iemand die licht op deze zaak kan schijnen?
Ik ben ten eerste ook heel erg nieuwsgierig hierna. In een e-mail van bestelmaar.nl zeiden ze tegen mij het volgende: "De Nokia N95 met Vodafone lock zal leverbaar zijn vanaf 21 mei."

Dus vanaf morgen zullen er wellicht mensen zijn die antwoord op de vragen kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nav4all draait lekker op de N95 :) Functioneert ook prima met de interne GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Die actie maakt het aanschaffen wel heel erg aantrekkelijk.
voor al het eerste jaar nog ongeveer 10 euro korting per maand.

(nee moet me in houden, ja moet hem bestellen :P)
vind alleen de simlock een min punt, want dat is vast ook branded FW... maar ik heb hier nog geen bevesteging gelezen, maar is het mogelijk met je N95 Vodafone lock naar een NSP te gaan die hier gewone nokia FW opzetten zodat je die via NSU zelf kan updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219833

Heb sinds een paar dagen de N95 Warm Graphite, ben behoorlijk tevreden, toch een paar puntjes/vragen:

1. Waar kan ik zien welke kaarten er op mn SD staan? Kan ik deze ook verwijderen en/of updaten? Kan ik ook kaarten naar mijn pc/laptop downloaden en later op mn foon zetten?

2. Als ik in "kaarten" een route bereken zijn de aanwijzingen (turn left, right etc) in engels, tewijl de rest wel in nederlands is, is dit normaal? Aan te passen?

3. Elke keer als ik mn N95 uit mijn broekzak haal staat deze op landscape (waarschijnlijk schuift de slider even in de MM stand) en geregeld is het toetsenbord ge-de-blokkeerd. Iemand tips om de N95 degelijk in de broekzak op te bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
Anoniem: 127014 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:52:
[...]

1. In je profielen je waarschuwingstonen uit zetten. je camera maakt dan helemaal geen geluid meer.

2. dit is helaas niet mogelijk. toestel dus weer gewoon openschuiven om naar portrait te komen.
let wel op dat er altijd een lampje gaat branden (Rood, focus lampje) voordat de foto genomen is ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.