Dit "issue" is sinds jaar en dag geloof ik al het geval met Nokia telefoons i.c.m. een Pioneer BT Unit. Ik heb zelf een DEH-P75BT en mij is het ook nog geen één keer gelukt om die functie aan te gang te hobbyën.
(Heb momenteel een 6230i, N95 is 2 weken geleden bij me afgeleverd, alleen lopen er bij TPG/TNT schijnbaar mensen met losse handjes rond. Toestel is tijdens shipping uit de doos verdwenen zodat ik de hele mikmak heb BEHALVE het toestel.)
Laatste voegd niks nuttigs toe aan dit topic, dus bij dezen een "Workaround" om tóch je gehele adresboek in één keer over te pompen naar je Pioneer BT Unit:
• Aanname: Je hebt de beschikking over een PC waarop Nokia PC-Suite geïnstalleerd is.

• Aanname: Je weet hoe je daarmee kunt connecten met je Nokia GSM
• Start Nokia PC-Suite op en connect met je Nokia GSM.
• Open in Nokia PC-Suite de "File Manager" en selecteer vervolgens in het linker deel "Contacts"
• Selecteer alle contacts en kopieer ze naar een map op je pc,(handigste is om even een nieuwe map aan te maken op C:\ en deze een naam te geven zónder spaties) door middel van één contact te selecteren, vervolgens: CTRL-A -> CTRL-C -> CTRL-V in het nieuw mapje. In dat nieuwe mapje komen nu alle contacten als afzonderlijke .vcf file te staan.
• Start een commandline (CMD) op.
• Tik op de commandline in: " copy /b C:\-mapnaam-\*.vcf C:\-mapnaam-\contactlist.vcf ". (C:\-mapnaam-\ uiteraard vervangen door het pad naar het mapje waar je .vcf'jes in staan

). Met dit commando voeg je alle losse .vcf files samen tot één file met de naam "contactlist.vcf"
• Kopieer dat bestand naar je Nokia GSM
• Verzend het bestand van je Nokia GSM via Bluetooth naar je Pioneer BT Unit.
• Klaar.
Voordat je die zelfgemaakte .vcf naar je GSM upload kun je 'm overigens zelf naar believen editten met notepad of een andere text editor. Opbouw van die .vcf is niet ál te lastig te verklaren.
Suc-6 ermee.
Sorry voor de "Jip & Janneke" opbouw van de "workaround", maar ik hoop dat 'ie zo ook voor niet Tweakers die toevallig dit draadje volgen een beetje duidelijk is.
Had ik meteen een vraagje aan jou: Zou je mij én alle andere Pioneer BT Unit gebruikers willen laten weten of het probleem aangaande een echo aan de gesprekspartners kant wél opgelost is met Bluetooth 2.0. in combinatie met de huidige Nokia firmware ?
Ik heb hier in combinatie met m'n 6230i onzettend vaak last van (de gesprekspartners, iig).
Nokia forum linkje voor diegenen die niet weten waar dat laatste over gaat

Tevens de vraag of je nú ook de accu-status en ontvangstsignaal sterkte zichtbaar krijgt op je Pioneer BT Unit. Met een GSM van SE / Samsung werkt dit namelijk wél.
[
Voor 3% gewijzigd door
Will_M op 16-05-2007 19:15
. Reden: Extra vraagje aan de persoon die ik quote. ]