Bergen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:13:
[...]
Misschien moet er bij jou iets rechtgezet worden, maar dat betekent niet dat UPC zijn hele administratie niet op orde heeft...

En ja ik weet dat zeker, want ik werk er bijna dagelijks mee.
Is het bij UPC ook normaal dat medewerkers elkaar tegenspreken?
Ik heb namelijk een probleem met de provisioning-pagina.
Volgens medewerker A komt het doordat mijn firewall de toegang tot 62.179.105.77 tegen zit te houden.
Dat is natuurlijk niet zo, want dan zou de pagina het helemaal niet moeten doen. Ik krijg juist de mededeling:
"Gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in."
Die zijn alleen niet ongeldig. Het is weliswaar zo dat de pagina al een keer eerder het niet heeft gedaan, maar toen was om onverklaarbare reden het wachtwoord gereset naar het wachtwoord uit de installatiebrief.
Volgens medewerker B komt het natuurlijk niet door de firewall, want dan zou ik de pagina überhaupt niet in beeld krijgen, maar komt het omdat ik de DNS-servers van Tiscali gebruik. Ik had het de medewerker zelf verteld. Volgens de medewerker moest ik maar de DNS-servers die door de DHCP-server worden toegewezen moeten gebruiken en dan zou het wel werken.
Dat werkt natuurlijk ook niet, maar dat had ik wel kunnen voorspellen.
Volgens medewerker C komt het omdat ik een IP heb uit de IP-range die voorheen was toegewezen aan UPC Österreich, de provisioning-pagina van UPC-nederland kent alleen de oude ranges en een stel nieuwe ranges en die van mij zit daar niet bij en daarom laat ie me niet inloggen.
Ok, zou kunnen, maar waarom zegt de pagina dat dan niet, waarom dan de mededeling dat gebruikersnaam en/of wachtwoord incorrect zijn?
Volgens medewerker D (via e-mail) had deze onvoldoende informatie om me van dienst te kunnen zijn. Verder had men mij geprobeerd te bellen, maar dat was niet gelukt.
Nee logisch, ze belden een nummer wat niet meer in gebruik is.
Volgens medewerker E hebben de IP-ranges er niets mee te maken, maar typ ik mijn wachtwoord niet correct in.
Ik typ mijn wachtwoord en gebruikersnaam wel correct in, dus dat is het niet.
Volgens medewerker F (via e-mail):
"Helaas hebben wij u
meedere malen niet kunnen bereiken."
Nee, dat klopt, als ze bellen op een ander tijdstip dan ik via het contactformulier had aangegeven, toen was ik er namelijk niet. Toen ik er op de doorgegeven tijd wel was belde men niet.
Medewerker F gaat verder:
"Om dit te herstellen hebben wij van u de volgende gegevens nodig:
gebruikersnaam
wachtwoord....." etc....
Ik ben gekke Henkie niet, ik geef niemand mijn wachtwoord. Vooral niet aan iemand die honderd fouten in een mailtje heeft.
En vervolgens:
"Daarom
verzoken wij u vriendelijk deze gegevens of per
email maar bij voorkeur telefonisch aan ons door te geven. Wij kunnen vervolgens dit
vior u herstellen. Onze excuses hiervoor."
Jaja, vast. Door een fout van UPC moet ik tien cent per minuut betalen? Maar goed, toch maar even gebeld, gedwongen door iemand anders die de kosten voor me gaat vergoeden.
Volgens medewerker G zijn er problemen met mensen die ook een Mijn UPC-account hebben, die hebben regelmatig problemen met provisioning.
Ok, wat is de oplossing dan was mijn vraag. Volgens de medewerker kan het wachtwoord worden gereset. Nou goed, dat zou ie meteen ff doen. Maar je kunt wel raden dat ie dat dus niet heeft gedaan, want het werkt nog steeds niet. Of het is een ander probleem natuurlijk. Ik kon wel een gratis maand krijgen, maar die hoef ik niet, want ik wil gewoon dat het werkt.
"Voor meer informatie kunt u ook terecht op
http://www.upc.nl"
Ja, maar daar staat juist niets wat kan helpen.
Maar goed, ik had die man toch aan de lijn, dus ik heb ff gevraagd of het klopt dat de procedure is veranderd, dat je bij ingebruikname van een nieuwe PC met nieuwe NIC en dus nieuw MAC-adres niet meer provisioning hoeft te doorlopen. Volgens hem klopt dat niet. Volgens
dit topic klopt het wel maar dat bericht is wellicht achterhaald.
Daar staat immers:
Groot nieuws: UPC kijkt niet meer naar de PC MAC-adressen voor het krijgen van een IP adres
Nu is bovenstaande procedure veranderd in:
- modem van stroom halen
- PC via ethernetkabel aan modem verbinden
- modem aanzetten
- PC resetten (of DHCP release/renew)
Et voila, je hebt een publiek IP.
Dit werkt dus ook bij een router, spelcomputer of voor mijn part NetBSD-enabled toaster