Begrijp ik het goed dat het abo nu 34,95 p/m kost? http://www.upc.nl/totaalpakketten/
Tijd om de titel aan te passen van dit topic.
Tijd om de titel aan te passen van dit topic.
Ja. De klanten die het pakket van € 29,95 per maand hebben besteld blijven ook € 29,95 per maand betalen trouwens...Toad schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:10:
Begrijp ik het goed dat het abo nu 34,95 p/m kost? http://www.upc.nl/totaalpakketten/
Ik liep ook al een tijdje met het plan rond om het abo van 29,95 p/m te nemen, maar ik denk niet dat ik het nu doe voor bijna 35 euro. Telfort met 20 mb internet voor 19,95 euro en voor 10 euro extra onbeperkt bellen is nu inderdaad aantrekkelijker.Aalard99 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:56:
Raar dat juist nu de prijs wordt verhoogd naar 34,95 met twee nieuwe aanbieders op de markt zoals Telfort en Alice.
Ik ga binnenkort verhuizen en was van plan om UPC te nemen maar ik denk dat ik toch maar voor Telfort ga nu.
Waarop baseer je dit?Toad schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:13:
[...]
straks kunnen ook de bestaande abonnees 5 euro extra gaan betalen, let maar op.
Op goed nadenken. Stel wij staan beiden bij de bakker en jij koopt een brood voor 1 euro.
Aanvulling op hierboven:sylvesterrr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:59:
Ik: ik wil met ingang van vandaag dagelijks 2 broodjes kopen, kunnen we iets afspraken?
Bakker: ja hoor, betaal maandelijks maar € 29,95 per maand, en het komt in orde.
Ik: die € 29,95 per maand, is dat een vaste prijs, of moet ik over een jaar meer gaan betalen
Bakker: Ja, dat is een vaste prijs. Je gaat € 29,95 per maand betalen voor die 2 broodjes per dag, jaar in , jaar uit...
--
3 maanden later
Jij: ik wil met ingang van vandaag dagelijks 2 broodjes kopen, kunnen we iets afspraken?
Bakker: ja hoor, betaal maandelijks maar € 34,95 per maand, en het komt in orde.
Jij: maar pietje betaalt maar € 29,95 per maand !!!
Bakker: dat was een tijdelijke prijsstelling ("nu bestellen is € 29,95 per maand betalen, jaar in, jaar uit")
Maar dát is dus contractbreuk.Toad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:54:
Uiteindelijk had de eerste bakker geen andere keus dan de prijs voor de twee broodjes ook voor oude klanten te verhogen van 29,95 euro ==> 34,95 euro per maand, anders zou hij er geld op moeten toe leggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 17-11-2007 17:26 ]
Ja, bedankt. Het stond natuurlijk ook nog in de installatiehandleiding.sylvesterrr schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:37:
Stappenplan bij een nieuw modem:
- Alle apparaten (zoals modem, router en pc) uitzetten
- Het huidige modem loskoppelen
- Het nieuwe modem aansluiten (incl. UTP-kabel tussen modem en router/pc)
- Het modem aanzetten
- De router aanzetten zodra het modem online is
- De pc aanzetten
- Naar http://prov.upc.nl/ surfen, inloggen en stappen doorlopen
- Alle apparaten uitzetten
- Alle apparaten weer aanzetten (eerst modem, daarna router en daarna pc)
[ Voor 31% gewijzigd door Jay-B op 20-11-2007 21:18 ]
http://www.upc.nl/tariefswijzigingenIn de afgelopen jaren zijn wij geconfronteerd met een sterke toename in de kosten. Tot op heden zijn wij er in geslaagd deze niet door te berekenen aan onze abonnees. Tegelijkertijd hebben wij fors geïnvesteerd in het verbeteren van het netwerk en de kwaliteit van de dienstverlening. Helaas zijn wij toch genoodzaakt een gering deel van deze kostenstijging aan u door te berekenen per 1 januari 2008.
De abonnementstarieven voor Telefonie wijzigen niet. De gesprekstarieven wijzigen wel per 1 januari 2008. Let op: in veel gevallen vallen deze kosten binnen een telefoniebundel en hebben deze wijzigingen geen gevolgen voor uw factuur*:
Het starttarief voor gesprekken naar vaste, mobiele en servicenummers wordt € 0,10
Het gebruikstarief voor bellen naar alle vaste nummers in Nederland wordt verhoogd naar € 0,035 per minuut
* Abonnees met een AnyTime abonnement bellen 24 uur per dag, 7 dagen per week onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland en betalen geen starttarief en geen gebruikstarief. In dit geval hebben de tariefswijzigingen uitsluitend betrekking op betaalde service- en mobiele nummers.
* Abonnees met een FreeTime abonnement bellen 's avonds vanaf 19.00 uur, 's nachts en in het weekend onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland. Abonnees betalen gedurende deze tijdstippen geen starttarief en geen gebruikstarief. De tariefswijzigingen hebben gedurende deze tijdstippen dan ook uitsluitend betrekking op betaalde service- en mobiele nummers.
Koen heeft het over internet van UPC en dat is normaal gesproken per jaar opzegbaar en niet per maand. Nu ze de tarieven gaan verhogen moeten ze blijkbaar de mensen de gelegenheid geven per 1 januari 2008 ook het abonnement af te zeggen.Jay-B schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:53:
Ik heb idd ook een prijsverhoging gekregen maar dit is voor digitale televisie dus beetje off-topic. Het gaat om € 0,83.Maar Koen digitale televisie is ten alle tijden op te zeggen dus dat "eindelijk" snap ik niet helemaal.....
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
Dat kun je prima zelf uitsluiten door je pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. LET OP: je dient het modem wel te resetten (spanning eraf, spanning erop) nadat je een ander apparaat op het modem hebt aangesloten.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:13:
trouwens ik heb ook een router van Wireless Linksys kan het misschien daar aan liggen?
Verwijderd
Nu volg ik je niet meer... Jij vroeg net of het aan je Linksys Wireless router zou kunnen liggen, of heb ik het mis?Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:01:
Pc rechtstreeks op het modem aan sluiten, dat was hij al.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou ook eens je manual lezen van je router, maar eerst eens resetten naar fabrieksinstellingen. Meestal is het plug en play met standaard routers. Wanneer alleen je PC op de modem werkt, zou alleen de router het ook moeten doen op je modem. En steek je die natuurlijk weer in je modem. Sylvester gaf alleen aan hoe je iets kon testen en bepaalde dingen kon uitsluiten. Zowel wireless als bedraad werken meestal gelijk. PC stop je in je router. Daarna kan je altijd nog gaan klooien met beveiligingen of updaten van firmware. Maar als je daar niks van snapt zou ik er ook maar iemand bijhalen die het wel weet.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 08:46:
ik wilde de kabel van de pc uit de router halen, en in de modem zetten. maar hij past niet. want daar zit de de kabel van de router in. als ik de kabel van die router dan weg haalt, en die van de pc in zet, waar moet ik die van de router dan in zetten?
Verwijderd
Bibosjakie,Bibosjakie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:51:
DOM DOM DOM van mij!!!
het is inderdaad een routerprobleem. DHCP instelling, nu verholpen.
Waarschijnlijk niet aan gedacht omdat het probleem zich voordeed sinds de verhuizing.
Ze hadden mij er bij de helpdesk trouwens niet op gewezen, maar zoals ik al eerder had aangeven had ik daarnaast diverse andere problemen (waarvan de meeste middels hulp van de helpdesk zijn verholpen).
Bellen had dus niet alleen hier mee te maken.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 16-12-2007 13:59 ]
Je gaat niet akkoord met de nieuwe tariefstructuur van UPC en hebt tot 1 januari om kostenloos op te zeggen, dus niks geen nieuw jaarcontract. Laat je niet afschepen door zo'n callcentre-doos en stuur anders een aangetekende brief.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:30:
Nou mensen ik zit met een probleem ik heb internet van upc chello light. Mijn contract zou dus 3 januari 2008 aflopen. Nou ik heb dus upc gebeld om te vragen of ik mijn contract kon opzeggen. Het antwoord van upc was nee dat kan niet omdat ik te laat was het moest dus voor 3 december 2007 gebeuren. Nou mijn antwoord daarop was dat ik ook en brief van jullie heb gekregen over de tariefwijzinging. Daarop zei ze ja dat klopt mijn internet word met een paar centen duurder en je kan je contract niet opzeggen omdat het na 3 december 2007 stilzwijgend is verlengt en je zit er dan automatische weer 1 jaar aan vast.
Nou is mijn vraag aan jullie kan iemand mij helpen om toch mijn contract bij upc te beeindigen!!!!!!
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb de brief in kwestie niet voor me liggen (ik heb geen UPC Internet), dus ik kan er niet echt veel over zeggen. Indien de inhoud van die brief min of meer overeenkomt met de brief voor UPC Digital TV, dan heeft hij tot 1 januari 2008 het recht om het abonnement op te zeggen. Dat het abonnement op 3 december 2007 is "verlengd" per 3 januari 2008 doet er dan niet toe.dion_b schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:15:
Maar, in het geval van domino is dat niet echt aan de orde. Hij is te laat geweest om volgens contract op te zeggen. Vervolgens heeft hij het over een brief dat ging over digitale TV en niet internet, dus dat is ook geen reden om op te zeggen.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Nou het is me gelukt ik ben van UPC af op grond van de tariefsverhoging dat moet je wel melden.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:30:
Nou mensen ik zit met een probleem ik heb internet van upc chello light. Mijn contract zou dus 3 januari 2008 aflopen. Nou ik heb dus upc gebeld om te vragen of ik mijn contract kon opzeggen. Het antwoord van upc was nee dat kan niet omdat ik te laat was het moest dus voor 3 december 2007 gebeuren. Nou mijn antwoord daarop was dat ik ook en brief van jullie heb gekregen over de tariefwijzinging. Daarop zei ze ja dat klopt mijn internet word met een paar centen duurder en je kan je contract niet opzeggen omdat het na 3 december 2007 stilzwijgend is verlengt en je zit er dan automatische weer 1 jaar aan vast.
Nou is mijn vraag aan jullie kan iemand mij helpen om toch mijn contract bij upc te beeindigen!!!!!!
Niet te vroeg juichen: ik heb tweemaal UPC gebeld om internet op te zeggen en tweemaal werd mij verzekerd dat ik per 1-1-2008 geen internet van UPC meer heb en dus niet meer hoef te betalen.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:06:
[...]
Nou het is me gelukt ik ben van UPC af op grond van de tariefsverhoging dat moet je wel melden.
Dat komt doordat je abonnement op dit moment nog steeds actief is. Zodra de opzegging definitief verwerkt is (dus wanneer je internetverbinding niet meer actief is) zal het teveel in rekening gebrachte bedrag automatisch gecrediteerd worden.Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:08:
[...]
Niet te vroeg juichen: ik heb tweemaal UPC gebeld om internet op te zeggen en tweemaal werd mij verzekerd dat ik per 1-1-2008 geen internet van UPC meer heb en dus niet meer hoef te betalen.
Op 21 december werd echter gewoon weer het maandbedrag van UPC-internet voor de maand januari 2008 afgeschreven.....
Dat ga ik gewoon laten storneren.......
Dit is een mooie kerstgedachte, maar ik geloof daar niet zo in. Van een collega kreeg ik een url van een site waarop mensen allerlei verhalen schreven over de ellende met UPC, o.a. met het opzeggen van internet. Mede daarom heb ik tweemaal gebeld om af te zeggen en de man van UPC verzekerde mij dat het goed zat.Zodra de opzegging definitief verwerkt is (dus wanneer je internetverbinding niet meer actief is) zal het teveel in rekening gebrachte bedrag automatisch gecrediteerd worden.
Bij mij en kennissen is het altijd goed gegaan (jaja, ik weet het "prestaties in het verleden blablabla"). Als je een onduidelijke factuur wil, dan moet je vooral gaan storneren.Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:39:
[...]
Dit is een mooie kerstgedachte, maar ik geloof daar niet zo in.
Ik vind het vreemd om te gaan betalen voor internet van UPC in januari 2008 waarvan ze nu al weten dat ik het niet zal krijgen. Ik heb al weken geleden opgezegd.sylvesterrr schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:55:
[...]
Bij mij en kennissen is het altijd goed gegaan (jaja, ik weet het "prestaties in het verleden blablabla"). Als je een onduidelijke factuur wil, dan moet je vooral gaan storneren.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
nope, alleen internetsylvesterrr schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:37:
Maak je heel toevallig gebruik van UPC Telefonie?
[ Voor 77% gewijzigd door CasperBTU op 01-01-2008 21:10 ]
Ik heb gebeld met UPC en volgens de helpdeskmedewerker heeft UPC er mede door de vele opzeggingen voor gekozen om de incasso gewoon door te laten gaan om vervolgens in januari het teveel betaalde terug te storten.Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:53:
[...]
Ik vind het vreemd om te gaan betalen voor internet van UPC in januari 2008 waarvan ze nu al weten dat ik het niet zal krijgen. Ik heb al weken geleden opgezegd.
Ik zal morgen eerst bellen: als ze beloven zo spoedig mogelijk het bedrag te retourneren, dan wil ik wel even wachten. Echter het moet ruim binnen 30 dagen na 21 december zijn(moment van incasso), anders ga ik in ieder geval storneren.
Ik zal de uiteindelijke uitkomst wel hier melden.
Poort openzetten op de Arris TM502B gaat je niet lukken. Ding is namelijk voor 0,0% zelf te configgen, zoals Sylvesterrr zegt is het namelijk geen modem, deze zul je op een andere manier moeten regelen.Fatal Mind schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 05:51:
Ik zit er aan te denken om ook dit abbotje te nemen, mooie speeds voor nette prijs en het bellen ziet er ook netjes uit.
Waar ik wel een twijfel over heb is het modem, 1 welk modem is het uberhaupt ( toevallig een Arris TM502B ? ) want ik kan dat in deze topic en op de upc site niet echt vinden. en wat zijn een beetje de zwakke punten van dit ding ? ( enige wat ik er mee mee doet is gewoon beetje poorten open gooien enzo maar toch handig om te weten )
Klopt bedankt voor je antwoord, heb vandaag de boel '' aangeschaft '' bij een upc winkel in rotterdam, was snel en netjes geregeld en toen ik thuis kwam deed de boel hetsylvesterrr schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk inderdaad een Arris TM502B. Dit is GEEN modem router, dit ding stuurt alles 1 op 1 door; het is een bridge.
Wel krijg je als je Internet & Bellen Basis/Onbeperkt neemt (en nog geen Internet of Telefonie van UPC hebt!) een gratis draadloze router (Netgear Rangemax Wireless Router WPN824): http://www.upc.nl/totaalp...=sales-home22022008?POS=3
[ Voor 27% gewijzigd door Fatal Mind op 05-03-2008 21:48 ]
Zoals elders hier te lezen is zijn er wat performance issues op de verbinding tussen Eweka en UPC stelletje leechersFatal Mind schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:22:
[...]
Ik zit me nu wel af te vragen of upc me nu al zit te knijpen op de nieuwsgroepen... 'k zou met deze verbinding een goeie 700 kb/s moeten trekken en dat doe ik volgens de speedtests ook, maar ik zit nu van eweka te downloaden met een miezerige 300 kb/s... hmzzz misschien ffies poort open gooien ofzo ?
Edit: 8 ipv 4 slots gebruiken werkt blijkbaar ook wel voordelignog steeds niet m'n max maar zit nu tussen de 4 á 500
Wat dacht je van optie 3: MSN servers zijn weer eens aan het bokken...Ik heb nu vandaag wel een paar keer gehad dat ik van msn afgeknikkerd werd, nu weet ik niet of dit door een fout van UPC zit. of omdat ik bezig was met instellingen te veranderen in dat draadloze routertje ( je weet het niet, en ik sluit niks meer uit... been there done that... ) 't gekke is wel dat ik gewoon nog kon internetten als ik er vanaf geknikkerd was, nja, even afwachten en anders ffies belletje plegen.
Oslik blyat! Oslik!
6/8*100=75%.Erwin_Br schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:04:
Ik heb momenteel nog een oud abbo dat "Chello Classic" heet. Wordt inmiddels niet meer aangeboden.
Dit oude abbo heeft een download snelheid van 8 Mbps, en is dus iets sneller dan het "Onbeperkt..." pakket.
Nu wil ik graag overstappen dit pakket, omdat dit nogal veel geld scheelt, sinds ik nu alles (TV, Inet, telefoon) los betaal.
Ik vraag me echter af of ik het verschil van 2 Mbps erg ga merken? Ik download vaak grote bestanden (denk HD TV) en game veel.
Ervaring, anyone?
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Ach op zich merk je daar weinig van... Stel dat je een duallayer DVD van 8,5 GB downloadt op volle snelheid. Met 8 Mbit doe je dat in 2 uur en 25 minuten. Met 6 Mbit doe je dat in 3 uur en een kwartier. Of je dat verschil groot vindt is een persoonlijke mening. Ik vind het niet iets om van wakker te liggen. Bovendien gaat je upload dan omhoog van 1 Mbit naar 1,5 Mbit!Erwin_Br schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:04:
Ik vraag me echter af of ik het verschil van 2 Mbps erg ga merken? Ik download vaak grote bestanden (denk HD TV) en game veel.
[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 09-03-2008 00:08 ]
Laat ik het je dan maar vertellen, orange is een kut bedrijf waar je niet mee in bedrijf moet gaan,Quacka schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:30:
[...]
Dit terwijl je voor minder geld Telfort, Alice, dan wel Orange hebt.
Je bent gek als je bij UPC blijft, of je moet ver van de adsl-servers wonen.
Ik zou voor een hogere snelheid en goedkopere verbinding graag een maand willen wachten.Fatal Mind schreef op zondag 09 maart 2008 @ 05:47:
[...]
Laat ik het je dan maar vertellen, orange is een kut bedrijf waar je niet mee in bedrijf moet gaan,
En waarom zou je naar telfort gaan ? dat aanvragen duurt weer een maand etc, en bij de upc kunnen ze het direct regelen voor je, en heb je je nieuwe spullen binnen een week binnen. klinkt mij beter in de oren dan overstappen naar adsl.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
En dan heb je niet zoiets van: die traagheid moet een reden hebben? Slechte signaalwaarden? Iets op de pc? Eens bellen met UPC om te vragen of ze je lijn eens kunnen bekijken? "De verbinding is traag dus ik ga naar een andere provider" vind ik zo'n rare gedachte... Veel logischer is toch: "De verbinding is traag, laat ik dat eens samen met mijn provider oplossen"? Maargoed, veel plezier bij Telfort.Quacka schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:32:
[...]
Ik zou voor een hogere snelheid en goedkopere verbinding graag een maand willen wachten.
Als ik de laatste week kijk hoe traag de upc-verbinding hier is, dan ben ik blij dat ik zelf binnenkort Telfort heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 11-03-2008 07:54 ]
Verwijderd
Geweldig nieuwe pakketBergen schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:51:
[...]
En dan heb je niet zoiets van: die traagheid moet een reden hebben? Slechte signaalwaarden? Iets op de pc? Eens bellen met UPC om te vragen of ze je lijn eens kunnen bekijken? "De verbinding is traag dus ik ga naar een andere provider" vind ik zo'n rare gedachte... Veel logischer is toch: "De verbinding is traag, laat ik dat eens samen met mijn provider oplossen"? Maargoed, veel plezier bij Telfort.
Maar dan even iets heel anders: UPC heeft nieuwe internet abo's! Een 10 Mbit en een 16 Mbit abo! Er is een nieuwe aktie: "3 halen, 2 betalen." Je maakt een keuze uit een Internet abonnement, een Telefonie abonnement en een Digitale Televisie abonnement en de goedkoopste van de drie krijg je gratis! De prijs komt wel bij je huidige analoge tv abonnement, de hoogte daarvan verschilt per gemeente.
[afbeelding]
Met mooi afgeronde prijzen.Dus als je bijvoorbeeld 10 Mbit internet, standaard telefonie en Digitale Televisie Starter met DVR neemt, betaal je 39 euro! En niet alleen voor nieuwe klanten, bestaande klanten mogen ook overstappen!
Verwijderd
Traag als in "het duurt lang voor een site gevonden wordt" ?Quacka schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:32:
[...]
Ik zou voor een hogere snelheid en goedkopere verbinding graag een maand willen wachten.
Als ik de laatste week kijk hoe traag de upc-verbinding hier is, dan ben ik blij dat ik zelf binnenkort Telfort heb.
Verwijderd
Met die nieuwe constructie kom ik duurder uit dan nu. Betaal 29,95 voor het pakket waar dit topic over gaat (6Mbps down / 1.5Mbps up, onbeperkte telefonie). En dan nog iets van 4-5 euro voor digitale TV met pluspakket.Bergen schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:51:
[afbeelding]
Met mooi afgeronde prijzen.Dus als je bijvoorbeeld 10 Mbit internet, standaard telefonie en Digitale Televisie Starter met DVR neemt, betaal je 39 euro! En niet alleen voor nieuwe klanten, bestaande klanten mogen ook overstappen!
De laatste vraag wist ik al. Bij UPC is het altijd al zo geweest dat als je een pakketwijziging uitvoert dat dan het contract opnieuw begint te lopen. Misschien handig voor mensen die dat niet wetenV: Hoelang is het derde product gratis?
A: Vanaf de start van uw pakket een (1) jaar, daarna vindt een automatische verlening plaats.
V: Ik ben al klant bij UPC, wat gebeurt er met mijn huidige contract als ik overstap naar de Tripel?
A: Dit contract gaat over in een nieuw contract dat weer voor een jaar loopt.
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Ja, dan heb je nog het oude DTV-pakket, maar verder kun je het niet echt vergelijken want deze abonnementen beginnen met internet vanaf 10 Mbit... Maar Je betaalt nu dus ongeveer 35 euro, voor 6 Mbit + onbeperkt bellen + een soort DTV Royaal maar dan zonder VOD, uitzending gemist, al die series/docu's, etc. Je zou voor 4 euro meer (39 euro) naar 10 Mbit, onbeperkt bellen en royaal met VOD, serie, docu's, uitzending gemist tot 10 dagen terug etc kunnen gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:58:
[...]
Met die nieuwe constructie kom ik duurder uit dan nu. Betaal 29,95 voor het pakket waar dit topic over gaat (6Mbps down / 1.5Mbps up, onbeperkte telefonie). En dan nog iets van 4-5 euro voor digitale TV met pluspakket.
Jaaaaaren terug, like, 5 jaar terug, toen UPC het oude systeem nog gebruikte, was het een rommeltje ja. Maar sinds jaren geleden dat nieuwe systeem in gebruik is genomen is alles gewoon in orde hoor. Als je niet bij UPC werkt kun je daar naar mijn mening eigenlijk geen oordeel over vellen. Je moet het zelf zien, dan denk je er heel anders over.Nog 10 maanden en dan is het exit UPC. Het zijn moeimakers met een waardeloze administratie.
Kun je eens wat specifieker zijn? Wat klopt er niet, waarom kan dat niet gecorrigeerd worden en waarom krijg je dan steeds een maand gratis abonnement ter compensatie?Als je dan weer eens gaat bellen om de boel recht te zetten worden er allerlei toezeggingen gedaan die men administratief niet waar maakt. Meestal wordt de correctie uitgevoerd met een maand gratis om nog enigzins tegemoet te komen aan de afspraak, maar dat was niet de afspraak.
Er wordt wel wat opgenomen maar dat kun je niet 'even terugluisteren', sowieso niet eventjes terwijl jij aan de lijn wacht. Misschien bedoel je 'teruglezen', dus even de gespreksnotities teruglezen over wat er eerder afgesproken is. En wat is er mis met overleg?Affijn ze schijnen alles terug te kunnen luisteren zeggen ze, volgens mij een of andere kutsmoes om even met de supervisor te overleggen hoe men de klant tegemoet kan komen.
Er kan tot op de cent nauwkeurig gecrediteerd worden.De volgende factuur weet ik zeker of ik wel 29,95 betaal ipv 34,95. De huidige factuur is wat rommelig vanwege de vele correcties.
De oorzaak van dit administratief gedraai is ongetwijfeld de flexibiliteit van hun administratief systeem, maakt niet uit, maar leg dit dan ook uit aan de klant dan pak ik mijn rekenmachine wel om uit te rekenen met hoeveel maanden korting ik akkoord ga. Maanden korting schijnt de enige administratieve correctie te zijn die men kan maken.
Nope. Alleen als je bijvoorbeeld nog een jaarcontract hebt en je wilt per sé eerder je abonnement beëindigen, dan betaal je die extra maanden nog. Maar dat is logisch als je een jaarcontract ergens voor hebt. Verder zijn er geen afsluitkosten, voor geen enkel produkt.Is er ook niet iets met afsluitkosten als je opzegt?
Waar heb je dat vandaan? Op de site staat (met een typo) dat het alleen het 1e jaar gratis is. Zie http://www.upc.nl/triple, klik op "Meer info":sylvesterrr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:51:
Het derde product blijft na 1 jaar ook gratis.
Dus na een jaar vindt er een automatisch verlenging van het abonnement tegen het dan geldende tarief plaats.V: Hoelang is het derde product gratis?
A: Vanaf de start van uw pakket een (1) jaar, daarna vindt een automatische verlening plaats
[ Voor 42% gewijzigd door Stamgastje op 15-03-2008 19:17 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Mooi om dat te weten. Zit ook te denken om over te stappen naar tripleplay alleen ik heb een grootte twijfel.sylvesterrr schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:57:
Ik interpreteer dat als: het derde product is het eerste jaar gratis, en na het eerste jaar wordt de actiekorting ook automatisch verlengd.
Een post van een UPC Webcare-lid: http://www.chelloo.com/up....html;msg261013#msg261013
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
En daar gaat het mis. Als je alles volgens het boekje hebt aangesloten had je ook even gratis een monteur kunnen laten komen. "Inpakken die handel" vind ik nou niet bepaald een instelling voor een tweaker.
11 Watt mega veel stroom?Verder verbruikte dat media ding op standby mega veel stroom 11 Watt
Niet waar.en dat ding moet contstant aan staan omdat er updates uit kunnen komen.
Hoe kom je aan 45 euro? Met de triple play pakketten zit je op 39 euro en dan heb je er ook nog telefonie bij! check!Dus als we over zouden stappen gaan €45 euro betalen en hebben we media box free (en 4 mbit sneller internet).
Nou voor een apparaat dat standby staat is dit wel erg veel. (nu is dit geen ene drol op jaarbasis. (10 cent ker kwh, 11*24*365= 96360 /1000= 96,36 -> 9,64 per jaar)) Maar als alles apparaten dit zouden doen dan tikt het toch aardig aan. Zelf trek ik ook gewoon de stekker eruit als ik hem een tijdje niet gebruik. (zet het stekkerblok uit) Die updates sturen ze dan maar een andere keer.Bergen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:15:
11 Watt mega veel stroom?Weet je wel wat je pc verbruikt? Een gemiddelde moderne pc verbruikt al gauw 100 tot 150 watt. En wat denk je van een normale 60 Watt gloeilamp? Juist, 60 Watt. 11 Watt kan ik nou niet veel stroom noemen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Oh, vandaar dat ze na 3 jaar opnieuw een incassobureau op mij afsturen. Ze hebben hun administratie nu wel op orde... Weet je het wel heel zeker? Want ik weet wel zeker van NIET.Bergen schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:59:
[...]
Jaaaaaren terug, like, 5 jaar terug, toen UPC het oude systeem nog gebruikte, was het een rommeltje ja. Maar sinds jaren geleden dat nieuwe systeem in gebruik is genomen is alles gewoon in orde hoor. Als je niet bij UPC werkt kun je daar naar mijn mening eigenlijk geen oordeel over vellen. Je moet het zelf zien, dan denk je er heel anders over.
Misschien moet er bij jou iets rechtgezet worden, maar dat betekent niet dat UPC zijn hele administratie niet op orde heeft...servies schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:05:
[...]
Oh, vandaar dat ze na 3 jaar opnieuw een incassobureau op mij afsturen. Ze hebben hun administratie nu wel op orde... Weet je het wel heel zeker? Want ik weet wel zeker van NIET.
[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 20-03-2008 16:13 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 15:48 ]
Is het bij UPC ook normaal dat medewerkers elkaar tegenspreken?Bergen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:13:
[...]
Misschien moet er bij jou iets rechtgezet worden, maar dat betekent niet dat UPC zijn hele administratie niet op orde heeft...En ja ik weet dat zeker, want ik werk er bijna dagelijks mee.
De gegevens kloppen dus wel en blokkeren vanwege teveel mislukte aanmeldpogingen is juist omdat het aanmelden niet lukt, een kip- en ei-spel dus. Maar die melding klopt dus duidelijk niet, er moet dan staan dat er teveel pogingen zijn gedaan zoals bij elke fatsoenlijke server.sylvesterrr schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:44:
Als je de foutmelding "Gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in." krijgt te zien, dan kun je alles over firewalls, DNS-servers, ip-ranges e.d. overslaan. Die foutmelding geeft aan dat óf de ingevoerde logingegevens niet kloppen óf dat je account is geblokkeerd (wegens teveel mislukte aanmeldpogingen).
Wat je eventueel ook kan doen is: een keer op je gemak naar de UPC Center in Leeuwarden gaan (volgens je profiel woon je in Leeuwarden).
Wat betreft de procedure bij ingebruikname van een nieuwe PC (of router): het resetten van je modem is voldoende... Het mac-adres van je PC/router wordt namelijk niet meer geregistreerd.
Goeie vraag, iedereen zou nu toch een keer moeten weten dat je niet opnieuw door de provisioningpagina hoeft met een nieuwe pc. Alleen de eerste keer moet je even door de pagina om de kabelmodem aan jouw account te koppelen, zodat de modem de juiste bootfile krijgt.Proxy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:22:
[...]
Enne wat is dan de reden dat volgens bepaalde medewerkers het mac-adres nog wel van toepassing is?
Ik heb nog nooit van 4 uur, nog nooit van 36 uur en nog nooit van 2 minuten gehoord. Al jaren adviseren we 6 uur. Misschien is het eigenlijk wel 4, maar met 6 weet je het zeker.Enne, hoe kan het dat de ene medewerker zegt dat je de stroom van het modem niet meer dan 4 uur eraf hoeft te doen om het moden 'af te melden' bij de UBR DHCP Agent, terwijl de ander het over 36 uur heeft en weer een ander over 2 minuten...
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet, met name medewerkers die nog maar net internetcalls doen. Je moest eens weten hoeveel informatie je dan over je heen krijgt. Er komt zoveel bij kijken, dan kan het gebeuren dat je iets niet helemaal mee krijgt. Maar dan nog vind ik het apart dat je 3 verschillende tijden hoort en dat ze alle 3 niet kloppen. Maargoed. 6 uur dus.Is het dat die gegevens niet bekend zijn bij de Helpdesk, of weet de Technische dienst het zelf ook niet, hangt het wellicht af van het merk of type modem?
[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 12-04-2008 02:47 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq