UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 34.95

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 22.616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 23:32
Begrijp ik het goed dat het abo nu 34,95 p/m kost? http://www.upc.nl/totaalpakketten/

Tijd om de titel aan te passen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58
Ja. De klanten die het pakket van € 29,95 per maand hebben besteld blijven ook € 29,95 per maand betalen trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 21:22
Raar dat juist nu de prijs wordt verhoogd naar 34,95 met twee nieuwe aanbieders op de markt zoals Telfort en Alice.

Ik ga binnenkort verhuizen en was van plan om UPC te nemen maar ik denk dat ik toch maar voor Telfort ga nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Aalard99 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:56:
Raar dat juist nu de prijs wordt verhoogd naar 34,95 met twee nieuwe aanbieders op de markt zoals Telfort en Alice.

Ik ga binnenkort verhuizen en was van plan om UPC te nemen maar ik denk dat ik toch maar voor Telfort ga nu.
Ik liep ook al een tijdje met het plan rond om het abo van 29,95 p/m te nemen, maar ik denk niet dat ik het nu doe voor bijna 35 euro. Telfort met 20 mb internet voor 19,95 euro en voor 10 euro extra onbeperkt bellen is nu inderdaad aantrekkelijker.

Die 29,95 euro per maand van UPC was dus gewoon een lokkertje en straks kunnen ook de bestaande abonnees 5 euro extra gaan betalen, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Toad schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:13:
[...]

straks kunnen ook de bestaande abonnees 5 euro extra gaan betalen, let maar op.
Waarop baseer je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Op goed nadenken. Stel wij staan beiden bij de bakker en jij koopt een brood voor 1 euro.
Ik zeg tegen de bakker: ik wil ook zo'n zelfde brood.
Bakker: Dat kan: dat kost u 1,50 euro.
Ik: ????????????? Precies hetzelfde brood verkoopt u aan een andere klant voor 1 euro en ik moet een halve euro extra betalen!
Bakker: ja maar die andere kocht twee weken geleden hier ook al zijn brood en daarom hoeft hij nu maar 1 euro te betalen en u 1,50 euro. Die prijs van 1 euro is eigenlijk te laag en om uit de kosten te komen reken ik bij nieuwe klanten een halve euro extra voor hetzelfde brood.
Ik: dus ik betaal meer voor een zelfde produkt om een ander van een lage prijs voor datzelfde product te laten profiteren?
Bakker: zo is het precies.

Ik: dan ga ik wel bij een andere, goedkopere en eerlijkere bakker.

Je kunt wel mensen tijdelijk minder laten betalen voor een abo, maar niet eeuwig en dan nieuwe klanten meer dan 10 % extra laten betalen. Daar trappen die nieuwe klanten echt niet in.

De titel van dit topic moet daarom ook veranderd worden:

UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 34,95 (voorheen € 29,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik: ik wil met ingang van vandaag dagelijks 2 broodjes kopen, kunnen we iets afspraken?
Bakker: ja hoor, betaal maandelijks maar € 29,95 per maand, en het komt in orde.
Ik: die € 29,95 per maand, is dat een vaste prijs, of moet ik over een jaar meer gaan betalen
Bakker: Ja, dat is een vaste prijs. Je gaat € 29,95 per maand betalen voor die 2 broodjes per dag, jaar in , jaar uit...

--
3 maanden later
Jij: ik wil met ingang van vandaag dagelijks 2 broodjes kopen, kunnen we iets afspraken?
Bakker: ja hoor, betaal maandelijks maar € 34,95 per maand, en het komt in orde.
Jij: maar pietje betaalt maar € 29,95 per maand !!!
Bakker: dat was een tijdelijke prijsstelling ("nu bestellen is € 29,95 per maand betalen, jaar in, jaar uit")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
sylvesterrr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:59:
Ik: ik wil met ingang van vandaag dagelijks 2 broodjes kopen, kunnen we iets afspraken?
Bakker: ja hoor, betaal maandelijks maar € 29,95 per maand, en het komt in orde.
Ik: die € 29,95 per maand, is dat een vaste prijs, of moet ik over een jaar meer gaan betalen
Bakker: Ja, dat is een vaste prijs. Je gaat € 29,95 per maand betalen voor die 2 broodjes per dag, jaar in , jaar uit...

--
3 maanden later
Jij: ik wil met ingang van vandaag dagelijks 2 broodjes kopen, kunnen we iets afspraken?
Bakker: ja hoor, betaal maandelijks maar € 34,95 per maand, en het komt in orde.
Jij: maar pietje betaalt maar € 29,95 per maand !!!
Bakker: dat was een tijdelijke prijsstelling ("nu bestellen is € 29,95 per maand betalen, jaar in, jaar uit")
Aanvulling op hierboven:

Jij: Dan ga ik wel naar de bakker aan de overkant: daar krijg ik voor 29,95 euro per maand dagelijks vier broodjes i.p.v. twee broodjes(8 mb <==> 20 mb).

En het klantenbestand van de bakker die nieuwe klanten voor 34,95 euro per maand twee broodjes per dag leverde groeide niet of nauwelijks meer. Daarentegen groeide de klandizie van de bakker aan de overkant die voor een bedrag van 29,95 euro vier broodjes per dag leverde als kool.

Uiteindelijk had de eerste bakker geen andere keus dan de prijs voor de twee broodjes ook voor oude klanten te verhogen van 29,95 euro ==> 34,95 euro per maand, anders zou hij er geld op moeten toe leggen.
Dit resulteerde in nog meer overstappers naar de bakker aan de overkant die voor 29,95 euro vier broodjes per dag leverde.....

Lang leve de concurrentie!

UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 34,95 (voorheen € 29,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Toad schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:54:
Uiteindelijk had de eerste bakker geen andere keus dan de prijs voor de twee broodjes ook voor oude klanten te verhogen van 29,95 euro ==> 34,95 euro per maand, anders zou hij er geld op moeten toe leggen.
Maar dát is dus contractbreuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat is inderdaad contractbreuk. Denk je dat UPC haar klanten niet wil behouden? Ik vind het broodjes voorbeeld niet echt realistisch. Een beter voorbeeld is digitale televisie van UPC. In het begin van het jaar bestonden er andere goedkopere paketten. Ik heb nog steeds zo'n pakket (Tv Pack + Extra channel pack voor € 4,16) en geen contract. Hetzelfde pakket is nu € 4,83 duurder (Royaal voor € 8,99). Om bestaande klanten toch naar dat nieuwe pakket te brengen worden er extra opties voor VOD toegevoegd die je in de oude pakketten niet hebt of zal krijgen (wel een proefperiode).

Klanten die het pakket voor € 29,95 hebben afgesloten zullen dat gewoon blijven betalen.

Ben overigens van mening dat op mijn locatie ADSL 20Mb bij lange na niet kan tippen aan het Extreme pakket 20Mb van UPC. Maar dat is natuurlijk weer een andere discussie... Ben erg tevreden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 17-11-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:43
sylvesterrr schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:37:
Stappenplan bij een nieuw modem:
- Alle apparaten (zoals modem, router en pc) uitzetten
- Het huidige modem loskoppelen
- Het nieuwe modem aansluiten (incl. UTP-kabel tussen modem en router/pc)
- Het modem aanzetten
- De router aanzetten zodra het modem online is
- De pc aanzetten
- Naar http://prov.upc.nl/ surfen, inloggen en stappen doorlopen
- Alle apparaten uitzetten
- Alle apparaten weer aanzetten (eerst modem, daarna router en daarna pc)
Ja, bedankt. Het stond natuurlijk ook nog in de installatiehandleiding.

Na wat moeite met inloggen toch gelukt om de nieuwe verbinding te activeren. Password had ik een keer gewijzigd, dus ik zat in eerste instantie het verkeerde password in te voeren. :( Ook moest ik een paar seconden meer geduld hebben bij de activatie, maar nu draait alles weer op volle snelheid.
Ik heb alleen de Thompson modem voor de Arris modem verwisseld. Maar eigenlijk was het appeltje eitje.

Telefonie doet het ook goed, dus ik ben weer tevreden. Nu maar hopen dat ik voor het abbonement 29.95 blijf betalen, omdat ik het zo op 29 oktober telefonisch heb afgesloten. Toen werd mij nog gezegd door de telefoon dat ik er alleen maar op vooruit zou gaan voor een kleiner bedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
jaaaa, eindelijk af van UPC *O*

door de eenzijdige tariefswijziging per 1 januari kan ik nu eindelijk alles op laten halen en geen gezeik meer met ze hebben over facturatie/service en ander niet goed geregelde zaken!!!

die aardige meneer aan de telefoon bood me nog wel vijf gratis films aan, als ik toch wilde blijven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Ik heb idd ook een prijsverhoging gekregen maar dit is voor digitale televisie dus beetje off-topic. Het gaat om € 0,83. :o Maar Koen digitale televisie is ten alle tijden op te zeggen dus dat "eindelijk" snap ik niet helemaal..... _O-

[ Voor 31% gewijzigd door Jay-B op 20-11-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de afgelopen jaren zijn wij geconfronteerd met een sterke toename in de kosten. Tot op heden zijn wij er in geslaagd deze niet door te berekenen aan onze abonnees. Tegelijkertijd hebben wij fors geïnvesteerd in het verbeteren van het netwerk en de kwaliteit van de dienstverlening. Helaas zijn wij toch genoodzaakt een gering deel van deze kostenstijging aan u door te berekenen per 1 januari 2008.

De abonnementstarieven voor Telefonie wijzigen niet. De gesprekstarieven wijzigen wel per 1 januari 2008. Let op: in veel gevallen vallen deze kosten binnen een telefoniebundel en hebben deze wijzigingen geen gevolgen voor uw factuur*:

Het starttarief voor gesprekken naar vaste, mobiele en servicenummers wordt € 0,10
Het gebruikstarief voor bellen naar alle vaste nummers in Nederland wordt verhoogd naar € 0,035 per minuut

* Abonnees met een AnyTime abonnement bellen 24 uur per dag, 7 dagen per week onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland en betalen geen starttarief en geen gebruikstarief. In dit geval hebben de tariefswijzigingen uitsluitend betrekking op betaalde service- en mobiele nummers.

* Abonnees met een FreeTime abonnement bellen 's avonds vanaf 19.00 uur, 's nachts en in het weekend onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland. Abonnees betalen gedurende deze tijdstippen geen starttarief en geen gebruikstarief. De tariefswijzigingen hebben gedurende deze tijdstippen dan ook uitsluitend betrekking op betaalde service- en mobiele nummers.
http://www.upc.nl/tariefswijzigingen

hiermee heeft UPC het duurste starttarief van Nederland.
een verhoging van 100% van 5ct naar 10ct.

en op KPN BelBudget na ook het duurste gebruikstarief voor bellen naar vaste nummers.
een verhoging van 40% van 2,5ct naar 3,5ct.

het dure starttarief geldt ook voor Freetime/Anytime/Bellen Onbeperkt gesprekken naar mobiele nummers.

verder zijn de meeste abonnementsprijzen maar niet de totaalpakketten die na 15 mei 2007 zijn besteld met 2% verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Jay-B schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:53:
Ik heb idd ook een prijsverhoging gekregen maar dit is voor digitale televisie dus beetje off-topic. Het gaat om € 0,83. :o Maar Koen digitale televisie is ten alle tijden op te zeggen dus dat "eindelijk" snap ik niet helemaal..... _O-
Koen heeft het over internet van UPC en dat is normaal gesproken per jaar opzegbaar en niet per maand. Nu ze de tarieven gaan verhogen moeten ze blijkbaar de mensen de gelegenheid geven per 1 januari 2008 ook het abonnement af te zeggen.

Ik ga ook opzeggen per 1-1-2008 en ga over naar Telfort of Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01

Pierre

Van nature lui!

Mannen,

Ik heb een probleempje, een poosje geleden een abbo van UPC genomen incl telefonie (werkt opzich zonder probleem), heb 1 pc die werkt goed.
Nu komt het ik heb een US Robotics Router 8003 en nog 2 computers, ik wil mijn internet dus delen, er moeten in totaal dus 3 pc's verbonden worden via deze Router.

Een paar postings terug heb ik al wel gevonden wat de juiste volgorde is om een ander modem aan te sluiten, maar het blijft 8)7 ik kom er niet meer uit.

Kunnen jullie me misschien helpen _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ander modem aansluiten :?

Je kunt geen andere modem dan de door UPC geleverde aansluiten. Sluit daar gewoon je router op aan (hij heeft toch wel een Ethernet WAN poort en niet een ADSL-ingang :? ). Trek stroomstekkers uit modem en router. Dan eerst modem van stroom voorzien en wachten tot hij online is. Vervolgens router van stroom voorzien en wachten tot hij ook online is. En dan gewoon verbinden met PC :z

Overigens geef je totaal geen info over exact wat gebeurt (of niet gebeurt), dus specifiekere suggesties kunnen we niet geven. Kijk bijvoorbeeld eens of je router een IP van de modem krijgt via DHCP en zo ja wat voor IP dat is (private range? public range?) en probeer vanaf je PC de router, de modem en dan een remote host te pingen...

Oslik blyat! Oslik!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 14:20
Omdat ik ook gebruik wil maken van deze UPC aanbieding was ik wat aan het googlen en kwam op deze thread terecht. Ik wil overstappen van KPN-ISDN via XS4ALL en kabel TV via UPC naar een 3-in-1 pakket van UPC. Naast het in deze thread genoemde internet en bellen abo voor 34.95 kan daar dan digitale TV bijgenomen worden. Van in totaal ruim 83 euro per maand zou ik dan naar 64 euro per maand gaan en daarvoor dan hebben:
- internet 6Mb/1,5Mb
- telefoon met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers
- kabel TV analoog
- kabel TV digitaal royaal (90 zenders en digitale recorder)

Oftewel voor bijna 20 euro per maand minder, als extra:
- digitale TV met recorder
- dubbele internet snelheid
- gratis bellen

Betaal ik nu echt zoveel teveel of zitten er addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?

Een tweede vraag betreft mijn huidige gateway. Ik heb nu een gecombineerd ISDN/ADSL modem gateway (US Robotics Wireless MAXg ADSL Gateway). Uiteraard werkt dat straks niet meer met kabel. Kan ik echter wel dat ding achter het kabelmodem hangen en dan het router (incl. printserver) en wireless deel blijven gebruiken? M.a.w. is dat ding ook bruikbaar zonder de modem functie, of is die modemfunctie uit te schakelen?

• Mawlana
Internet&Telefonie Onbeperkt: € 34,95
Standaardpakket Radio/TV: € 16,13
Digitale TV Royaal met DVR: € 12,99
Totaal: € 64,07

Dit is excl. € 35,11 aansluitkosten voor het Standaardpakket Radio/TV indien je dit nog niet hebt, en excl. € 45 borg voor het modem. :)

Of je je huidige modem+router in één kunt blijven gebruiken hangt af van dat apparaat: kun je de modemfunctie uitschakelen en kun je een ethernet-aansluiting gebruiken als WAN-interface? Mijn advies is om gewoon een nieuwe router aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 14:20
Die 45 euro borg is geen probleem (aansluiting UPC standaard hebben we al). Het digitale pakket is ook de eerste 3 maanden gratis waardoor de borg er al weer bijna uit is. :-)

Of ik de modemfunctie uit kan schakelen weet ik niet. Dat was eigenlijk mijn vraag. Een soortgelijk apparaat van US Robotics, maar dan zonder modem kost 60 euro. Maar als het niet nodig is, zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen,

ik heb een vraagje ik heb een tijdje UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps aangeschaf,
maar er is tegen mij verteld dat de downloadsnelheid verdubbeld zou worden, en het blijkt nu dat die niet verder kom dan 9kb. kan iemand mij mischien helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Heb je een nieuw modem gekregen en aangesloten? Zoja, ga dan even naar http://prov.upc.nl/ en volg de stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik gedaan, nu is mijn downloadsnelheid een stuk hoger, want hij gaat van 9kb naar ong. 100kb. maar eigenlijk zou hij toh rond de 700kb moetn gaan? weten julie hoe ik dan kan veranderen.

trouwens ik heb ook een router van Wireless Linksys kan het misschien daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:13:
trouwens ik heb ook een router van Wireless Linksys kan het misschien daar aan liggen?
Dat kun je prima zelf uitsluiten door je pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. LET OP: je dient het modem wel te resetten (spanning eraf, spanning erop) nadat je een ander apparaat op het modem hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc rechtstreeks op het modem aan sluiten, dat was hij al.
Maar je kan toh naar zo'n site gaan (speedtest) en kijken hoe je snelheid is. nou hij zou zo 780kb moeten zijn, maar er staat maar 151,kb op. Hoe kan je dat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:01:
Pc rechtstreeks op het modem aan sluiten, dat was hij al.
Nu volg ik je niet meer... Jij vroeg net of het aan je Linksys Wireless router zou kunnen liggen, of heb ik het mis? 8)7

Zou je een schematisch overzicht van je netwerk kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hah ik heb totaal geen verstand van computers. maar ik weet wel toen we waren over gestapt naar upc power dat er een monteur van upc was gekomen en die had het geinstaleerd. dus het zou eigenljk goed geinstaleerd moeten zijn, maar de snelheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zonder die informatie is het gewoon giswerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de kabel/modem aansluit via de pc, dan is die toh niet meer aan gesloten op de router. kan ik dan nog wel gewoon internetten, want ik heb namelijk nog een laptop. want die router had ik gekocht voor de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De pc dien je rechtstreeks op het modem aan te sluiten om UIT TE SLUITEN dat de trage verbinding door de router wordt veroorzaakt. Je kunt de router na het testen gewoon weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde de kabel van de pc uit de router halen, en in de modem zetten. maar hij past niet. want daar zit de de kabel van de router in. als ik de kabel van die router dan weg haalt, en die van de pc in zet, waar moet ik die van de router dan in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 08:46:
ik wilde de kabel van de pc uit de router halen, en in de modem zetten. maar hij past niet. want daar zit de de kabel van de router in. als ik de kabel van die router dan weg haalt, en die van de pc in zet, waar moet ik die van de router dan in zetten?
Ik zou ook eens je manual lezen van je router, maar eerst eens resetten naar fabrieksinstellingen. Meestal is het plug en play met standaard routers. Wanneer alleen je PC op de modem werkt, zou alleen de router het ook moeten doen op je modem. En steek je die natuurlijk weer in je modem. Sylvester gaf alleen aan hoe je iets kon testen en bepaalde dingen kon uitsluiten. Zowel wireless als bedraad werken meestal gelijk. PC stop je in je router. Daarna kan je altijd nog gaan klooien met beveiligingen of updaten van firmware. Maar als je daar niks van snapt zou ik er ook maar iemand bijhalen die het wel weet.

Maar als je de juiste snelheid hebt met het direct aansluiten van je PC op de modem, dan ligt het probleem niet bij UPC. Dan ligt het aan je router (of jezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bibosjakie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:51:
DOM DOM DOM van mij!!!

het is inderdaad een routerprobleem. DHCP instelling, nu verholpen.
Waarschijnlijk niet aan gedacht omdat het probleem zich voordeed sinds de verhuizing.

Ze hadden mij er bij de helpdesk trouwens niet op gewezen, maar zoals ik al eerder had aangeven had ik daarnaast diverse andere problemen (waarvan de meeste middels hulp van de helpdesk zijn verholpen).
Bellen had dus niet alleen hier mee te maken.
Bibosjakie,

Kun je mij exact aangeven welke instellingen je hebt verandert? Momenteel ervaar ik hier exact hetzelfde probleem en met de helpdesk medewerker van UPC kom ik ook niet verder. Hopelijk kun je me aangeven welke DHCP instelling ik moet veranderen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je dient er gewoon voor te zorgen dat je router het IP-adres, standaardgateway e.d. automatisch verkrijgt via DHCP. Dit wordt meestal "Automatic IP Configuration" of "DHCP" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen ik zit met een probleem ik heb internet van upc chello light. Mijn contract zou dus 3 januari 2008 aflopen. Nou ik heb dus upc gebeld om te vragen of ik mijn contract kon opzeggen. Het antwoord van upc was nee dat kan niet omdat ik te laat was het moest dus voor 3 december 2007 gebeuren. Nou mijn antwoord daarop was dat ik ook en brief van jullie heb gekregen over de tariefwijzinging. Daarop zei ze ja dat klopt mijn internet word met een paar centen duurder en je kan je contract niet opzeggen omdat het na 3 december 2007 stilzwijgend is verlengt en je zit er dan automatische weer 1 jaar aan vast.

Nou is mijn vraag aan jullie kan iemand mij helpen om toch mijn contract bij upc te beeindigen!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
1. Een 'reguliere' opzegging is niet meer mogelijk, want je hebt een maand opzegtermijn. Aangezien je contract tot 3 januari 2008 loopt, is deze op 3 december 2007 stilzwijgend verlengd.
2. In de brief die je hebt ontvangen over de tariefsverhoging staat wat je moet doen in geval van een opzegging. Je kunt kosteloos opzeggen, tot 1 januari 2008. Als ik het me goed herinner (heb die brief ook gehad, maar dan voor UPC Digital TV) staat er in de brief dat je kunt bellen naar een speciaal nummer. Doe dat dan ook. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 16-12-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:30:
Nou mensen ik zit met een probleem ik heb internet van upc chello light. Mijn contract zou dus 3 januari 2008 aflopen. Nou ik heb dus upc gebeld om te vragen of ik mijn contract kon opzeggen. Het antwoord van upc was nee dat kan niet omdat ik te laat was het moest dus voor 3 december 2007 gebeuren. Nou mijn antwoord daarop was dat ik ook en brief van jullie heb gekregen over de tariefwijzinging. Daarop zei ze ja dat klopt mijn internet word met een paar centen duurder en je kan je contract niet opzeggen omdat het na 3 december 2007 stilzwijgend is verlengt en je zit er dan automatische weer 1 jaar aan vast.

Nou is mijn vraag aan jullie kan iemand mij helpen om toch mijn contract bij upc te beeindigen!!!!!! :(
Je gaat niet akkoord met de nieuwe tariefstructuur van UPC en hebt tot 1 januari om kostenloos op te zeggen, dus niks geen nieuw jaarcontract. Laat je niet afschepen door zo'n callcentre-doos en stuur anders een aangetekende brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is het aan te raden *altijd* schriftelijk diensten op te zeggen - als je belt krijg je bij zowat alle grote bedrijven een afdeling aan de lijn wiens enige doel is jou op welke manier dan ook als klant te behouden. Als je serieus wilt opzeggen heb je daar dus niets te zoeken.

Maar, in het geval van domino is dat niet echt aan de orde. Hij is te laat geweest om volgens contract op te zeggen. Vervolgens heeft hij het over een brief dat ging over digitale TV en niet internet, dus dat is ook geen reden om op te zeggen. En dan komt hij hier posten, terwijl dit topic gaat over internet+bellen onbeperkt, dus UPC Power internet, niet zijn Light :o

Moraal:
Volgende keer nauwkeuriger zijn, in eerste instantie mbt opzegdata...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:15:
Maar, in het geval van domino is dat niet echt aan de orde. Hij is te laat geweest om volgens contract op te zeggen. Vervolgens heeft hij het over een brief dat ging over digitale TV en niet internet, dus dat is ook geen reden om op te zeggen.
Ik heb de brief in kwestie niet voor me liggen (ik heb geen UPC Internet), dus ik kan er niet echt veel over zeggen. Indien de inhoud van die brief min of meer overeenkomt met de brief voor UPC Digital TV, dan heeft hij tot 1 januari 2008 het recht om het abonnement op te zeggen. Dat het abonnement op 3 december 2007 is "verlengd" per 3 januari 2008 doet er dan niet toe.

Ergo: hij is te laat om het om het 'normaal' op te zeggen, hij kan het wel op grond van de tariefsverhoging opzeggen (tot 1 januari 2008).

Dit is althans mijn mening op basis van persoonlijke ervaring met contracten en wijzigingen (tariefswijziging/wijziging AV etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb wel UPC internet en digitale TV en heb alleen voor DTV een brief ontvangen die wegens tariefwijziging de mogelijkheid geeft om op te zeggen (wat ik dan ook gedaan heb, want ik kijk toch geen TV - soooo 20th century :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:30:

Nou het is me gelukt ik ben van UPC af op grond van de tariefsverhoging dat moet je wel melden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:06:
[...]

Nou het is me gelukt ik ben van UPC af op grond van de tariefsverhoging dat moet je wel melden. ;)
Niet te vroeg juichen: ik heb tweemaal UPC gebeld om internet op te zeggen en tweemaal werd mij verzekerd dat ik per 1-1-2008 geen internet van UPC meer heb en dus niet meer hoef te betalen.

Op 21 december werd echter gewoon weer het maandbedrag van UPC-internet voor de maand januari 2008 afgeschreven.....

Dat ga ik gewoon laten storneren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:08:
[...]

Niet te vroeg juichen: ik heb tweemaal UPC gebeld om internet op te zeggen en tweemaal werd mij verzekerd dat ik per 1-1-2008 geen internet van UPC meer heb en dus niet meer hoef te betalen.

Op 21 december werd echter gewoon weer het maandbedrag van UPC-internet voor de maand januari 2008 afgeschreven.....

Dat ga ik gewoon laten storneren.......
Dat komt doordat je abonnement op dit moment nog steeds actief is. Zodra de opzegging definitief verwerkt is (dus wanneer je internetverbinding niet meer actief is) zal het teveel in rekening gebrachte bedrag automatisch gecrediteerd worden.

Door het bedrag te storneren zul je de volgende factuur alleen maar onduidelijker maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Zodra de opzegging definitief verwerkt is (dus wanneer je internetverbinding niet meer actief is) zal het teveel in rekening gebrachte bedrag automatisch gecrediteerd worden.
Dit is een mooie kerstgedachte, maar ik geloof daar niet zo in. Van een collega kreeg ik een url van een site waarop mensen allerlei verhalen schreven over de ellende met UPC, o.a. met het opzeggen van internet. Mede daarom heb ik tweemaal gebeld om af te zeggen en de man van UPC verzekerde mij dat het goed zat.

Je kunt binnen 30 dagen een automatische incasso terug laten boeken(storneren), daarna niet meer. Als UPC die terugbetaling niet binnen 30 dagen doet, dan ben ik aan UPC overgeleverd wat betreft de terugbetaling en dat bevalt me niet zo.

Zal morgen eerst wel eens bellen met UPC en als hij jouw verhaal bevestigd, dan zal ik me nog nader beraden op de te nemen stappen.

Ik heb inmiddels de terugboekingskaart automatische incasso en de intrekking machtiging opgezocht.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:39:
[...]

Dit is een mooie kerstgedachte, maar ik geloof daar niet zo in.
Bij mij en kennissen is het altijd goed gegaan (jaja, ik weet het "prestaties in het verleden blablabla"). Als je een onduidelijke factuur wil, dan moet je vooral gaan storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
sylvesterrr schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:55:
[...]

Bij mij en kennissen is het altijd goed gegaan (jaja, ik weet het "prestaties in het verleden blablabla"). Als je een onduidelijke factuur wil, dan moet je vooral gaan storneren.
Ik vind het vreemd om te gaan betalen voor internet van UPC in januari 2008 waarvan ze nu al weten dat ik het niet zal krijgen. Ik heb al weken geleden opgezegd.

Ik zal morgen eerst bellen: als ze beloven zo spoedig mogelijk het bedrag te retourneren, dan wil ik wel even wachten. Echter het moet ruim binnen 30 dagen na 21 december zijn(moment van incasso), anders ga ik in ieder geval storneren.

Ik zal de uiteindelijke uitkomst wel hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Joy... net monteur #5 ofzo over de vloer gehad.... blijk ik nog steeds een scheef signaal te hebben... donderdag komt #6 om opnieuw een lijnmeting te gaan doen o.i.d.

het begint nu knap vervelend te worden... hopen dat het odnderdag opgelost wordt :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Ik heb UPC per 1-1-2008 (vandaag dus) opgezegd. Telfort komt pas 16 januari. Maar ik zit nu gewoon nog via UPC op internet. Wel is de verbinding gecapped op 12kb/s up en down. Is dat normaal dat er een soort overgangsperiode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Maak je heel toevallig gebruik van UPC Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
sylvesterrr schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:37:
Maak je heel toevallig gebruik van UPC Telefonie?
nope, alleen internet :)

[ Voor 77% gewijzigd door CasperBTU op 01-01-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Toad schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:53:
[...]

Ik vind het vreemd om te gaan betalen voor internet van UPC in januari 2008 waarvan ze nu al weten dat ik het niet zal krijgen. Ik heb al weken geleden opgezegd.

Ik zal morgen eerst bellen: als ze beloven zo spoedig mogelijk het bedrag te retourneren, dan wil ik wel even wachten. Echter het moet ruim binnen 30 dagen na 21 december zijn(moment van incasso), anders ga ik in ieder geval storneren.

Ik zal de uiteindelijke uitkomst wel hier melden.
Ik heb gebeld met UPC en volgens de helpdeskmedewerker heeft UPC er mede door de vele opzeggingen voor gekozen om de incasso gewoon door te laten gaan om vervolgens in januari het teveel betaalde terug te storten.

Vooralsnog geloof ik dat dit gaat gebeuren. De helpdesk medewerker heeft wel genoteerd dat ik het vreemd vond dat ik moet betalen voor internet dat ik niet zal krijgen.

Overigens heb ik nog geen doos gehad van UPC om mijn modem te retourneren.

Even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om ook dit abbotje te nemen, mooie speeds voor nette prijs en het bellen ziet er ook netjes uit.

Waar ik wel een twijfel over heb is het modem, 1 welk modem is het uberhaupt ( toevallig een Arris TM502B ? ) want ik kan dat in deze topic en op de upc site niet echt vinden. en wat zijn een beetje de zwakke punten van dit ding ? ( enige wat ik er mee mee doet is gewoon beetje poorten open gooien enzo maar toch handig om te weten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk inderdaad een Arris TM502B. Dit is GEEN modem router, dit ding stuurt alles 1 op 1 door; het is een bridge. ;)

Wel krijg je als je Internet & Bellen Basis/Onbeperkt neemt (en nog geen Internet of Telefonie van UPC hebt!) een gratis draadloze router (Netgear Rangemax Wireless Router WPN824): http://www.upc.nl/totaalp...=sales-home22022008?POS=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
Fatal Mind schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 05:51:
Ik zit er aan te denken om ook dit abbotje te nemen, mooie speeds voor nette prijs en het bellen ziet er ook netjes uit.

Waar ik wel een twijfel over heb is het modem, 1 welk modem is het uberhaupt ( toevallig een Arris TM502B ? ) want ik kan dat in deze topic en op de upc site niet echt vinden. en wat zijn een beetje de zwakke punten van dit ding ? ( enige wat ik er mee mee doet is gewoon beetje poorten open gooien enzo maar toch handig om te weten )
Poort openzetten op de Arris TM502B gaat je niet lukken. Ding is namelijk voor 0,0% zelf te configgen, zoals Sylvesterrr zegt is het namelijk geen modem, deze zul je op een andere manier moeten regelen.

Ik heb zelf erg veel gezeur gehad met m'n eerste Arris 502, ding vloog namelijk om de haverklap uit de lucht en dan was je weer 2 minuten internet kwijt. Niet zo'n probleem als het soms gebeurt, wel als het een aantal keer per dag gebeurt zoals bij ons het geval was (en vele anderen trouwens). Twee monteurs laten komen waarvan de tweede hem heeft vervangen door een nieuwe Arris 502 en sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:49:
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk inderdaad een Arris TM502B. Dit is GEEN modem router, dit ding stuurt alles 1 op 1 door; het is een bridge. ;)

Wel krijg je als je Internet & Bellen Basis/Onbeperkt neemt (en nog geen Internet of Telefonie van UPC hebt!) een gratis draadloze router (Netgear Rangemax Wireless Router WPN824): http://www.upc.nl/totaalp...=sales-home22022008?POS=3
Klopt bedankt voor je antwoord, heb vandaag de boel '' aangeschaft '' bij een upc winkel in rotterdam, was snel en netjes geregeld en toen ik thuis kwam deed de boel het :D

Ik zit me nu wel af te vragen of upc me nu al zit te knijpen op de nieuwsgroepen... 'k zou met deze verbinding een goeie 700 kb/s moeten trekken en dat doe ik volgens de speedtests ook, maar ik zit nu van eweka te downloaden met een miezerige 300 kb/s... hmzzz misschien ffies poort open gooien ofzo ?

Edit: 8 ipv 4 slots gebruiken werkt blijkbaar ook wel voordelig :P nog steeds niet m'n max maar zit nu tussen de 4 á 500

Edit: @ UTwizard "het is mij nu idd duidelijk dat je er eigelijk niks mee kan en dat het niet meer is dan een doorgeef luik waar je in het begin wat gegevens invoert en vervolgens nooit meer naar kijkt ( als alles goed gaat )

Ik heb nu vandaag wel een paar keer gehad dat ik van msn afgeknikkerd werd, nu weet ik niet of dit door een fout van UPC zit. of omdat ik bezig was met instellingen te veranderen in dat draadloze routertje ( je weet het niet, en ik sluit niks meer uit... been there done that... ) 't gekke is wel dat ik gewoon nog kon internetten als ik er vanaf geknikkerd was, nja, even afwachten en anders ffies belletje plegen.

[ Voor 27% gewijzigd door Fatal Mind op 05-03-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fatal Mind schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:22:
[...]

Ik zit me nu wel af te vragen of upc me nu al zit te knijpen op de nieuwsgroepen... 'k zou met deze verbinding een goeie 700 kb/s moeten trekken en dat doe ik volgens de speedtests ook, maar ik zit nu van eweka te downloaden met een miezerige 300 kb/s... hmzzz misschien ffies poort open gooien ofzo ?

Edit: 8 ipv 4 slots gebruiken werkt blijkbaar ook wel voordelig :P nog steeds niet m'n max maar zit nu tussen de 4 á 500
Zoals elders hier te lezen is zijn er wat performance issues op de verbinding tussen Eweka en UPC stelletje leechers :z
Ik heb nu vandaag wel een paar keer gehad dat ik van msn afgeknikkerd werd, nu weet ik niet of dit door een fout van UPC zit. of omdat ik bezig was met instellingen te veranderen in dat draadloze routertje ( je weet het niet, en ik sluit niks meer uit... been there done that... ) 't gekke is wel dat ik gewoon nog kon internetten als ik er vanaf geknikkerd was, nja, even afwachten en anders ffies belletje plegen.
Wat dacht je van optie 3: MSN servers zijn weer eens aan het bokken...

* dion_b is vandaag ook een paar keer van MSN afgeknikkerd :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ja de opties die jij zegt klinken ook wel heel erg logisch :P heheh

Ik heb nog een ander idee gekregen waar m'n lagere speeds vandaan komen, me pa met ze verdomde torrents :P hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drie letters: QoS >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Interne traffic management dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, zo erg is het ook weer niet, tis maar af en toe, maar zal het in gedachten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 21:25
Ik heb momenteel nog een oud abbo dat "Chello Classic" heet. Wordt inmiddels niet meer aangeboden.

Dit oude abbo heeft een download snelheid van 8 Mbps, en is dus iets sneller dan het "Onbeperkt..." pakket.

Nu wil ik graag overstappen dit pakket, omdat dit nogal veel geld scheelt, sinds ik nu alles (TV, Inet, telefoon) los betaal.

Ik vraag me echter af of ik het verschil van 2 Mbps erg ga merken? Ik download vaak grote bestanden (denk HD TV) en game veel.

Ervaring, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Erwin_Br schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:04:
Ik heb momenteel nog een oud abbo dat "Chello Classic" heet. Wordt inmiddels niet meer aangeboden.

Dit oude abbo heeft een download snelheid van 8 Mbps, en is dus iets sneller dan het "Onbeperkt..." pakket.

Nu wil ik graag overstappen dit pakket, omdat dit nogal veel geld scheelt, sinds ik nu alles (TV, Inet, telefoon) los betaal.

Ik vraag me echter af of ik het verschil van 2 Mbps erg ga merken? Ik download vaak grote bestanden (denk HD TV) en game veel.

Ervaring, anyone?
6/8*100=75%.
Je gaat dus een kwart naar beneden.

Dit terwijl je voor minder geld Telfort, Alice, dan wel Orange hebt.
Je bent gek als je bij UPC blijft, of je moet ver van de adsl-servers wonen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Erwin_Br schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:04:

Ach op zich merk je daar weinig van... Stel dat je een duallayer DVD van 8,5 GB downloadt op volle snelheid. Met 8 Mbit doe je dat in 2 uur en 25 minuten. Met 6 Mbit doe je dat in 3 uur en een kwartier. Of je dat verschil groot vindt is een persoonlijke mening. Ik vind het niet iets om van wakker te liggen. Bovendien gaat je upload dan omhoog van 1 Mbit naar 1,5 Mbit! :) Een overstap naar internet/bellen onbeperkt voor 34,95 lijkt mij een prima keus.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 09-03-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Quacka schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:30:
[...]
Dit terwijl je voor minder geld Telfort, Alice, dan wel Orange hebt.
Je bent gek als je bij UPC blijft, of je moet ver van de adsl-servers wonen.
Laat ik het je dan maar vertellen, orange is een kut bedrijf waar je niet mee in bedrijf moet gaan,

En waarom zou je naar telfort gaan ? dat aanvragen duurt weer een maand etc, en bij de upc kunnen ze het direct regelen voor je, en heb je je nieuwe spullen binnen een week binnen. klinkt mij beter in de oren dan overstappen naar adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Fatal Mind schreef op zondag 09 maart 2008 @ 05:47:
[...]

Laat ik het je dan maar vertellen, orange is een kut bedrijf waar je niet mee in bedrijf moet gaan,

En waarom zou je naar telfort gaan ? dat aanvragen duurt weer een maand etc, en bij de upc kunnen ze het direct regelen voor je, en heb je je nieuwe spullen binnen een week binnen. klinkt mij beter in de oren dan overstappen naar adsl.
Ik zou voor een hogere snelheid en goedkopere verbinding graag een maand willen wachten.
Als ik de laatste week kijk hoe traag de upc-verbinding hier is, dan ben ik blij dat ik zelf binnenkort Telfort heb.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Quacka schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:32:
[...]

Ik zou voor een hogere snelheid en goedkopere verbinding graag een maand willen wachten.
Als ik de laatste week kijk hoe traag de upc-verbinding hier is, dan ben ik blij dat ik zelf binnenkort Telfort heb.
En dan heb je niet zoiets van: die traagheid moet een reden hebben? Slechte signaalwaarden? Iets op de pc? Eens bellen met UPC om te vragen of ze je lijn eens kunnen bekijken? "De verbinding is traag dus ik ga naar een andere provider" vind ik zo'n rare gedachte... Veel logischer is toch: "De verbinding is traag, laat ik dat eens samen met mijn provider oplossen"? Maargoed, veel plezier bij Telfort.

Maar dan even iets heel anders: UPC heeft nieuwe internet abo's! Een 10 Mbit en een 16 Mbit abo! Er is een nieuwe aktie: "3 halen, 2 betalen." Je maakt een keuze uit een Internet abonnement, een Telefonie abonnement en een Digitale Televisie abonnement en de goedkoopste van de drie krijg je gratis! De prijs komt wel bij je huidige analoge tv abonnement, de hoogte daarvan verschilt per gemeente.

Afbeeldingslocatie: http://www2.gerbs.net/images/tweakers.net/2008/03/3halen2betalen.png

Met mooi afgeronde prijzen. :) Dus als je bijvoorbeeld 10 Mbit internet, standaard telefonie en Digitale Televisie Starter met DVR neemt, betaal je 39 euro! En niet alleen voor nieuwe klanten, bestaande klanten mogen ook overstappen!

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 11-03-2008 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik ben al een hele tijd uit het UPC gebeuren, maar hoe zit het tegenwoordig met de retentie in de nieuwsgroepen. Dat was in een ver verleden de reden om mijn UPC abbo op te zeggen, maar zit er nu toch weer aan te denken om wellicht UPC weer in genade aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
news.upc.nl heeft geen binaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Volgens mij zit ik nu ruim een week met deze verbinding, en ik moet zeggen, toppie,

Nog geen 1 keer last gehad van trage verbindingen ( tenzij me pa weer bezig was, maar dat terzijde ) geen hickups, modem is niet vastgelopen, lage pings en de netgear router is erg makkelijk te besturen. tot zo ver, helemaal toppie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:51:
[...]
En dan heb je niet zoiets van: die traagheid moet een reden hebben? Slechte signaalwaarden? Iets op de pc? Eens bellen met UPC om te vragen of ze je lijn eens kunnen bekijken? "De verbinding is traag dus ik ga naar een andere provider" vind ik zo'n rare gedachte... Veel logischer is toch: "De verbinding is traag, laat ik dat eens samen met mijn provider oplossen"? Maargoed, veel plezier bij Telfort.

Maar dan even iets heel anders: UPC heeft nieuwe internet abo's! Een 10 Mbit en een 16 Mbit abo! Er is een nieuwe aktie: "3 halen, 2 betalen." Je maakt een keuze uit een Internet abonnement, een Telefonie abonnement en een Digitale Televisie abonnement en de goedkoopste van de drie krijg je gratis! De prijs komt wel bij je huidige analoge tv abonnement, de hoogte daarvan verschilt per gemeente.

[afbeelding]

Met mooi afgeronde prijzen. :) Dus als je bijvoorbeeld 10 Mbit internet, standaard telefonie en Digitale Televisie Starter met DVR neemt, betaal je 39 euro! En niet alleen voor nieuwe klanten, bestaande klanten mogen ook overstappen!
Geweldig nieuwe pakket _/-\o_ Wij zijn voor 10 mbit + onbeperkt bellen + DVR royaal gegaan. 45 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:32:
[...]

Traag als in "het duurt lang voor een site gevonden wordt" ?

Had ik een aantal weken geleden ook, duidelijk een DNS probleem. De oplossing was om ook deze service elders te betrekken: http://www.opendns.com/

Na mail en news nu dus ook brakke DNS servers...

Nog 10 maanden en ik kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:51:
[afbeelding]

Met die nieuwe constructie kom ik duurder uit dan nu. Betaal 29,95 voor het pakket waar dit topic over gaat (6Mbps down / 1.5Mbps up, onbeperkte telefonie). En dan nog iets van 4-5 euro voor digitale TV met pluspakket.

Nog 10 maanden en dan is het exit UPC. Het zijn moeimakers met een waardeloze administratie.

Als je dan weer eens gaat bellen om de boel recht te zetten worden er allerlei toezeggingen gedaan die men administratief niet waar maakt. Meestal wordt de correctie uitgevoerd met een maand gratis om nog enigzins tegemoet te komen aan de afspraak, maar dat was niet de afspraak.

Affijn ze schijnen alles terug te kunnen luisteren zeggen ze, volgens mij een of andere kutsmoes om even met de supervisor te overleggen hoe men de klant tegemoet kan komen.

De volgende factuur weet ik zeker of ik wel 29,95 betaal ipv 34,95. De huidige factuur is wat rommelig vanwege de vele correcties.

De oorzaak van dit administratief gedraai is ongetwijfeld de flexibiliteit van hun administratief systeem, maakt niet uit, maar leg dit dan ook uit aan de klant dan pak ik mijn rekenmachine wel om uit te rekenen met hoeveel maanden korting ik akkoord ga. Maanden korting schijnt de enige administratieve correctie te zijn die men kan maken.

Is er ook niet iets met afsluitkosten als je opzegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Het nieuwe pakket is misschien voor mijn ouders ook interessant (morgen even kijken hoe het met de huidige kosten zit). Wat ik wel nog tegen kwam op de website van UPC:
V: Hoelang is het derde product gratis?
A: Vanaf de start van uw pakket een (1) jaar, daarna vindt een automatische verlening plaats.

V: Ik ben al klant bij UPC, wat gebeurt er met mijn huidige contract als ik overstap naar de Tripel?
A: Dit contract gaat over in een nieuw contract dat weer voor een jaar loopt.
De laatste vraag wist ik al. Bij UPC is het altijd al zo geweest dat als je een pakketwijziging uitvoert dat dan het contract opnieuw begint te lopen. Misschien handig voor mensen die dat niet weten :)

Het antwoord op de eerste vraag vind ik wat onduidelijk. Is nou na het eerste jaar het derde product nog steeds gratis of niet? Iemand die hier het antwoord op weet (anders vraag ik het wel eens aan de klantenservice van UPC)?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, als je het op de letter volgt wel ja, je heb het eerste jaar de 3e service ofzo gratis, en na een jaar word dat gewoon verlengd, zo staat het er, anders ff navragen bij klantenservice ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het derde product blijft na 1 jaar ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Voor mijn ouders kan de nieuwe actie niet uit. Op dit moment hebben ze onbeperkt bellen, een 6mbit internet abonnement en een digitaal tv pakket met 90 zenders (dat 'Royaal' pakket). Per maand kost ze dit ongeveer 51 euro (exclusief kosten voor bellen naar 0900 en mobiele nummers, maar dit is meestal maar 2-3 euro per maand).

Als ze een nieuw pakket zouden nemen met vergelijkbare abonnementen zijn ze ruim 10 euro duurder per maand uit. Wel krijgen ze dan ipv een 6 mbit abonnement een 10 mbit abonnement en een DVR ipv een gewone digitale tv ontvanger.

Aangezien mijn ouders niks geven om de snelheid van het internet (ze emailen/surfen alleen) en we nog een oldskool videorecorder hebben, vond mijn vader het die ruime 10 euro extra per maand niet waard.

Wel een gedoe zeg om die factuur van UPC helemaal uit te pluizen (zeker als je allemaal pakketkortingen enzo hebt) :P

sylvesterr: nog bedankt voor de reactie :) heb niet meer gebeld naar de helpdesk

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:58:
[...]

Met die nieuwe constructie kom ik duurder uit dan nu. Betaal 29,95 voor het pakket waar dit topic over gaat (6Mbps down / 1.5Mbps up, onbeperkte telefonie). En dan nog iets van 4-5 euro voor digitale TV met pluspakket.
Ja, dan heb je nog het oude DTV-pakket, maar verder kun je het niet echt vergelijken want deze abonnementen beginnen met internet vanaf 10 Mbit... Maar Je betaalt nu dus ongeveer 35 euro, voor 6 Mbit + onbeperkt bellen + een soort DTV Royaal maar dan zonder VOD, uitzending gemist, al die series/docu's, etc. Je zou voor 4 euro meer (39 euro) naar 10 Mbit, onbeperkt bellen en royaal met VOD, serie, docu's, uitzending gemist tot 10 dagen terug etc kunnen gaan.
Nog 10 maanden en dan is het exit UPC. Het zijn moeimakers met een waardeloze administratie.
Jaaaaaren terug, like, 5 jaar terug, toen UPC het oude systeem nog gebruikte, was het een rommeltje ja. Maar sinds jaren geleden dat nieuwe systeem in gebruik is genomen is alles gewoon in orde hoor. Als je niet bij UPC werkt kun je daar naar mijn mening eigenlijk geen oordeel over vellen. Je moet het zelf zien, dan denk je er heel anders over.
Als je dan weer eens gaat bellen om de boel recht te zetten worden er allerlei toezeggingen gedaan die men administratief niet waar maakt. Meestal wordt de correctie uitgevoerd met een maand gratis om nog enigzins tegemoet te komen aan de afspraak, maar dat was niet de afspraak.
Kun je eens wat specifieker zijn? Wat klopt er niet, waarom kan dat niet gecorrigeerd worden en waarom krijg je dan steeds een maand gratis abonnement ter compensatie?
Affijn ze schijnen alles terug te kunnen luisteren zeggen ze, volgens mij een of andere kutsmoes om even met de supervisor te overleggen hoe men de klant tegemoet kan komen.
Er wordt wel wat opgenomen maar dat kun je niet 'even terugluisteren', sowieso niet eventjes terwijl jij aan de lijn wacht. Misschien bedoel je 'teruglezen', dus even de gespreksnotities teruglezen over wat er eerder afgesproken is. En wat is er mis met overleg?
De volgende factuur weet ik zeker of ik wel 29,95 betaal ipv 34,95. De huidige factuur is wat rommelig vanwege de vele correcties.

De oorzaak van dit administratief gedraai is ongetwijfeld de flexibiliteit van hun administratief systeem, maakt niet uit, maar leg dit dan ook uit aan de klant dan pak ik mijn rekenmachine wel om uit te rekenen met hoeveel maanden korting ik akkoord ga. Maanden korting schijnt de enige administratieve correctie te zijn die men kan maken.
Er kan tot op de cent nauwkeurig gecrediteerd worden.
Is er ook niet iets met afsluitkosten als je opzegt?
Nope. Alleen als je bijvoorbeeld nog een jaarcontract hebt en je wilt per sé eerder je abonnement beëindigen, dan betaal je die extra maanden nog. Maar dat is logisch als je een jaarcontract ergens voor hebt. Verder zijn er geen afsluitkosten, voor geen enkel produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
sylvesterrr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:51:
Het derde product blijft na 1 jaar ook gratis.
Waar heb je dat vandaan? Op de site staat (met een typo) dat het alleen het 1e jaar gratis is. Zie http://www.upc.nl/triple, klik op "Meer info":
V: Hoelang is het derde product gratis?
A: Vanaf de start van uw pakket een (1) jaar, daarna vindt een automatische verlening plaats
Dus na een jaar vindt er een automatisch verlenging van het abonnement tegen het dan geldende tarief plaats.

[ Voor 42% gewijzigd door Stamgastje op 15-03-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik interpreteer dat als: het derde product is het eerste jaar gratis, en na het eerste jaar wordt de actiekorting ook automatisch verlengd.

Een post van een UPC Webcare-lid: http://www.chelloo.com/up....html;msg261013#msg261013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Heb vorige week gebeld met upc. Blijft idd gewoon onbeperkt gratis dat 3e product.
Ga nu zelf eindelijk over op een sneller abbo. Ik had nu 1,5mbit en digitaal met dvr. Wilde eigenlijk sneller, vond 40 euro voor 6mbit wat duur. Vond toen dat ik voor 35 ook 6mbit had als ik maar telefonie zou nemen (nou dan doen we dat toch :P ) maar toen ik belde kwamen ze idd met dat tripple play aan. betaal nu maar 30 euro voor 10mbit ipv 40 euro voor 6. Erg netjes imho. Nu nog ff een paar daagjes geduld hebben tot de snelheid is doorgevoerd.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

sylvesterrr schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:57:
Ik interpreteer dat als: het derde product is het eerste jaar gratis, en na het eerste jaar wordt de actiekorting ook automatisch verlengd.

Een post van een UPC Webcare-lid: http://www.chelloo.com/up....html;msg261013#msg261013
Mooi om dat te weten. Zit ook te denken om over te stappen naar tripleplay alleen ik heb een grootte twijfel.

We betalen nu 30 euro voor 6mbit en onbeperkt bellen (was toen een actie, die is later €35 geworden)

Alleen ze hadden toen ook een media box die werd geleverd aan de deur. Dat wilde wij wel eens proberen, echter was dat een kleine ramp.

We sloten de hele handel aan. Installatie doorlopen, allemaal prima beeld behalve nederland 1 2 3 en nog wat zenders. Maar rtl en sbs waren zeer helder.

Wij bellen naar upc. Tja meneer, die scart kabel die erbij zit is niet al te geweldig van kwaliteit, probeer een andere misschien dat het probleem word verholpen.

Nou toevalg hadden nog scart kabel liggen. Even omwisselen. En ja nerderland 1 2 3 en nog wat andere zenders super beeld. Maar toen we naar rtl en sbs zapte was daar het beeld brak |:(.

Inpakken die handel. Verder verbruikte dat media ding op standby mega veel stroom 11 Watt en dat ding moet contstant aan staan omdat er updates uit kunnen komen.

Dus als we over zouden stappen gaan €45 euro betalen en hebben we media box free (en 4 mbit sneller internet). Alleen mocht media box weer brak zijn hebben we er niets aan en kunnen we helaas niet terug naar het oude abbo maar naar de €35 abbo i.p.v €30. En als je die € 5 per maand verschil gaat tellen heb je toch weer 2 abbo's vergooit omdat je €60 per jaar meer kwijt bent.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
UPC Digital TV-gerelateerde vragen/opmerkingen kun je het beste deponeren in UPC Digital TV - Deel 5 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik heb vandaag een paar keer last gehad van het probleem dat ik zomaar van msn gedonderd wordt ( 2 verschillende adressen tegelijk ) en op dat moment dat ik eraf gegooit wordt stoppen m'n nieuwsgroepen er ook mee en zeggen ze dat ze geen verbinding hebben, terwijl als ik gewoon tweakers ververs het gewoon werkt, ik doe dan reconnect bij msn en nieuwsgroepen en dan gaan ze gewoon verder, maar tis toch een tikkie apart, ik weet niet of dit vaker gebeurd,of het een bekend probleem is, anders ga ik eens een belletje plegen naar de klantenservice en kijken wat hun er van te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Geef eens meer informatie over jouw thuissituatie:
- Maak je gebruik van een (draadloze) router?
- Heb je thuis meerdere pc's waarop je dit ook hebt?
Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, gebruik gewoon de standaard netgear router die je bij het abbo kreeg ( van die actie ) voor de rest zit ik verbonden met een draadje, en het schijnt dat de pc van me vader het ook doet met torrents, ( ook draadje ) dus het ligt in ieder geval niet aan mijn pc in speciaal.

Meer informatie zou ik je niet kunnen geven eigenlijk, 'k weet niet wat je nog meer wil hebben namelijk, maar ik heb hier geen bijzondere setups, gewoon een router die de verbinding deelt en direct naar pc's loopt, ook geen programma's ofzo om de verbinding in de gaten te houden,

'k zal wel eventjes als ik vanaaf thuis komt de router opnieuw laten opstarten, misschien werkt dat, who knows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

En daar gaat het mis. Als je alles volgens het boekje hebt aangesloten had je ook even gratis een monteur kunnen laten komen. "Inpakken die handel" vind ik nou niet bepaald een instelling voor een tweaker.
Verder verbruikte dat media ding op standby mega veel stroom 11 Watt
11 Watt mega veel stroom? :? Weet je wel wat je pc verbruikt? Een gemiddelde moderne pc verbruikt al gauw 100 tot 150 watt. En wat denk je van een normale 60 Watt gloeilamp? Juist, 60 Watt. 11 Watt kan ik nou niet veel stroom noemen.
en dat ding moet contstant aan staan omdat er updates uit kunnen komen.
Niet waar.
Dus als we over zouden stappen gaan €45 euro betalen en hebben we media box free (en 4 mbit sneller internet).
Hoe kom je aan 45 euro? Met de triple play pakketten zit je op 39 euro en dan heb je er ook nog telefonie bij! check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Bergen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:15:
11 Watt mega veel stroom? :? Weet je wel wat je pc verbruikt? Een gemiddelde moderne pc verbruikt al gauw 100 tot 150 watt. En wat denk je van een normale 60 Watt gloeilamp? Juist, 60 Watt. 11 Watt kan ik nou niet veel stroom noemen.
Nou voor een apparaat dat standby staat is dit wel erg veel. (nu is dit geen ene drol op jaarbasis. (10 cent ker kwh, 11*24*365= 96360 /1000= 96,36 -> 9,64 per jaar)) Maar als alles apparaten dit zouden doen dan tikt het toch aardig aan. Zelf trek ik ook gewoon de stekker eruit als ik hem een tijdje niet gebruik. (zet het stekkerblok uit) Die updates sturen ze dan maar een andere keer.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:24

servies

Veni Vidi Servici

Bergen schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:59:
[...]
Jaaaaaren terug, like, 5 jaar terug, toen UPC het oude systeem nog gebruikte, was het een rommeltje ja. Maar sinds jaren geleden dat nieuwe systeem in gebruik is genomen is alles gewoon in orde hoor. Als je niet bij UPC werkt kun je daar naar mijn mening eigenlijk geen oordeel over vellen. Je moet het zelf zien, dan denk je er heel anders over.
Oh, vandaar dat ze na 3 jaar opnieuw een incassobureau op mij afsturen. Ze hebben hun administratie nu wel op orde... Weet je het wel heel zeker? Want ik weet wel zeker van NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

servies schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:05:
[...]

Oh, vandaar dat ze na 3 jaar opnieuw een incassobureau op mij afsturen. Ze hebben hun administratie nu wel op orde... Weet je het wel heel zeker? Want ik weet wel zeker van NIET.
Misschien moet er bij jou iets rechtgezet worden, maar dat betekent niet dat UPC zijn hele administratie niet op orde heeft... :Z En ja ik weet dat zeker, want ik werk er bijna dagelijks mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 20-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zo had gister avond wel weer wat gezeik zeg... op de een of andere manier had ik voor ongeveer een uurtje geen inet, blijkt nou, m'n router was vastgelopen, en door het gekloot ( met hulp van de upc helpdesk ) was ook modem vastgelopen... allemaal erg apart, maar had wel gelijk de kans om de netgear router te vervangen door m'n Linksys, werkt een stuk beter qua instellingen etc ( Qos O-) )
aan het einde netjes geholpen door iemand dus het werkt allemaal weer netjes, hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of UPC nog steeds aan bandwidth management doet m.b.t. USEnet en dan specifiek binnen Amsterdam?
Voor de volledigheid, bij het gebruik van GIGAnews en dergelijke.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ben d'r vrij zeker van Pietje pet, mijn eweka verbinding words savonds vaak traag in de zin van max 100 kb/s ish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Bergen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:13:
[...]
Misschien moet er bij jou iets rechtgezet worden, maar dat betekent niet dat UPC zijn hele administratie niet op orde heeft... :Z En ja ik weet dat zeker, want ik werk er bijna dagelijks mee.
Is het bij UPC ook normaal dat medewerkers elkaar tegenspreken?

Ik heb namelijk een probleem met de provisioning-pagina.

Volgens medewerker A komt het doordat mijn firewall de toegang tot 62.179.105.77 tegen zit te houden.

Dat is natuurlijk niet zo, want dan zou de pagina het helemaal niet moeten doen. Ik krijg juist de mededeling:

"Gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in."

Die zijn alleen niet ongeldig. Het is weliswaar zo dat de pagina al een keer eerder het niet heeft gedaan, maar toen was om onverklaarbare reden het wachtwoord gereset naar het wachtwoord uit de installatiebrief.

Volgens medewerker B komt het natuurlijk niet door de firewall, want dan zou ik de pagina überhaupt niet in beeld krijgen, maar komt het omdat ik de DNS-servers van Tiscali gebruik. Ik had het de medewerker zelf verteld. Volgens de medewerker moest ik maar de DNS-servers die door de DHCP-server worden toegewezen moeten gebruiken en dan zou het wel werken.

Dat werkt natuurlijk ook niet, maar dat had ik wel kunnen voorspellen.

Volgens medewerker C komt het omdat ik een IP heb uit de IP-range die voorheen was toegewezen aan UPC Österreich, de provisioning-pagina van UPC-nederland kent alleen de oude ranges en een stel nieuwe ranges en die van mij zit daar niet bij en daarom laat ie me niet inloggen.

Ok, zou kunnen, maar waarom zegt de pagina dat dan niet, waarom dan de mededeling dat gebruikersnaam en/of wachtwoord incorrect zijn?

Volgens medewerker D (via e-mail) had deze onvoldoende informatie om me van dienst te kunnen zijn. Verder had men mij geprobeerd te bellen, maar dat was niet gelukt.

Nee logisch, ze belden een nummer wat niet meer in gebruik is.

Volgens medewerker E hebben de IP-ranges er niets mee te maken, maar typ ik mijn wachtwoord niet correct in.

Ik typ mijn wachtwoord en gebruikersnaam wel correct in, dus dat is het niet.

Volgens medewerker F (via e-mail):

"Helaas hebben wij u meedere malen niet kunnen bereiken."

Nee, dat klopt, als ze bellen op een ander tijdstip dan ik via het contactformulier had aangegeven, toen was ik er namelijk niet. Toen ik er op de doorgegeven tijd wel was belde men niet.

Medewerker F gaat verder:

"Om dit te herstellen hebben wij van u de volgende gegevens nodig:
gebruikersnaam
wachtwoord....." etc....

Ik ben gekke Henkie niet, ik geef niemand mijn wachtwoord. Vooral niet aan iemand die honderd fouten in een mailtje heeft.

En vervolgens:

"Daarom verzoken wij u vriendelijk deze gegevens of per email maar bij voorkeur telefonisch aan ons door te geven. Wij kunnen vervolgens dit vior u herstellen. Onze excuses hiervoor."

Jaja, vast. Door een fout van UPC moet ik tien cent per minuut betalen? Maar goed, toch maar even gebeld, gedwongen door iemand anders die de kosten voor me gaat vergoeden.

Volgens medewerker G zijn er problemen met mensen die ook een Mijn UPC-account hebben, die hebben regelmatig problemen met provisioning.

Ok, wat is de oplossing dan was mijn vraag. Volgens de medewerker kan het wachtwoord worden gereset. Nou goed, dat zou ie meteen ff doen. Maar je kunt wel raden dat ie dat dus niet heeft gedaan, want het werkt nog steeds niet. Of het is een ander probleem natuurlijk. Ik kon wel een gratis maand krijgen, maar die hoef ik niet, want ik wil gewoon dat het werkt.

"Voor meer informatie kunt u ook terecht op http://www.upc.nl"

Ja, maar daar staat juist niets wat kan helpen.

Maar goed, ik had die man toch aan de lijn, dus ik heb ff gevraagd of het klopt dat de procedure is veranderd, dat je bij ingebruikname van een nieuwe PC met nieuwe NIC en dus nieuw MAC-adres niet meer provisioning hoeft te doorlopen. Volgens hem klopt dat niet. Volgens dit topic klopt het wel maar dat bericht is wellicht achterhaald.

Daar staat immers:

Groot nieuws: UPC kijkt niet meer naar de PC MAC-adressen voor het krijgen van een IP adres

Nu is bovenstaande procedure veranderd in:
- modem van stroom halen
- PC via ethernetkabel aan modem verbinden
- modem aanzetten
- PC resetten (of DHCP release/renew)

Et voila, je hebt een publiek IP.

Dit werkt dus ook bij een router, spelcomputer of voor mijn part NetBSD-enabled toaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je de foutmelding "Gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in." krijgt te zien, dan kun je alles over firewalls, DNS-servers, ip-ranges e.d. overslaan. Die foutmelding geeft aan dat óf de ingevoerde logingegevens niet kloppen óf dat je account is geblokkeerd (wegens teveel mislukte aanmeldpogingen).

Wat je eventueel ook kan doen is: een keer op je gemak naar de UPC Center in Leeuwarden gaan (volgens je profiel woon je in Leeuwarden).

Wat betreft de procedure bij ingebruikname van een nieuwe PC (of router): het resetten van je modem is voldoende... Het mac-adres van je PC/router wordt namelijk niet meer geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
sylvesterrr schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:44:
Als je de foutmelding "Gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in." krijgt te zien, dan kun je alles over firewalls, DNS-servers, ip-ranges e.d. overslaan. Die foutmelding geeft aan dat óf de ingevoerde logingegevens niet kloppen óf dat je account is geblokkeerd (wegens teveel mislukte aanmeldpogingen).

Wat je eventueel ook kan doen is: een keer op je gemak naar de UPC Center in Leeuwarden gaan (volgens je profiel woon je in Leeuwarden).

Wat betreft de procedure bij ingebruikname van een nieuwe PC (of router): het resetten van je modem is voldoende... Het mac-adres van je PC/router wordt namelijk niet meer geregistreerd.
De gegevens kloppen dus wel en blokkeren vanwege teveel mislukte aanmeldpogingen is juist omdat het aanmelden niet lukt, een kip- en ei-spel dus. Maar die melding klopt dus duidelijk niet, er moet dan staan dat er teveel pogingen zijn gedaan zoals bij elke fatsoenlijke server.

Enne wat is dan de reden dat volgens bepaalde medewerkers het mac-adres nog wel van toepassing is? :P

Enne, hoe kan het dat de ene medewerker zegt dat je de stroom van het modem niet meer dan 4 uur eraf hoeft te doen om het moden 'af te melden' bij de UBR DHCP Agent, terwijl de ander het over 36 uur heeft en weer een ander over 2 minuten...

Is het dat die gegevens niet bekend zijn bij de Helpdesk, of weet de Technische dienst het zelf ook niet, hangt het wellicht af van het merk of type modem?

Maar goed, alsnog bedankt voor de info, nu moet ik het alleen nog verifiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

He stadsgenoot. :)
Proxy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:22:
[...]

Enne wat is dan de reden dat volgens bepaalde medewerkers het mac-adres nog wel van toepassing is? :P
Goeie vraag, iedereen zou nu toch een keer moeten weten dat je niet opnieuw door de provisioningpagina hoeft met een nieuwe pc. Alleen de eerste keer moet je even door de pagina om de kabelmodem aan jouw account te koppelen, zodat de modem de juiste bootfile krijgt.
Enne, hoe kan het dat de ene medewerker zegt dat je de stroom van het modem niet meer dan 4 uur eraf hoeft te doen om het moden 'af te melden' bij de UBR DHCP Agent, terwijl de ander het over 36 uur heeft en weer een ander over 2 minuten...
Ik heb nog nooit van 4 uur, nog nooit van 36 uur en nog nooit van 2 minuten gehoord. Al jaren adviseren we 6 uur. Misschien is het eigenlijk wel 4, maar met 6 weet je het zeker. ;) Als je alleen ff je modem wilt resetten is 5 seconden in principe genoeg. Maar als je bijvoorbeeld met geen mogelijkheid een IP-adres kunt krijgen (en als dat niet aan je pc lijkt te liggen, omdat je bijvoorbeeld van je router wél een IP krijgt) zou het kunnen dat er een ander MAC-adres 'in de weg zit' bij de caching DHCP-server, van een vorige pc, of van je router, of wat dan ook. De precieze oorzaak is niet altijd helemaal duidelijk. In dat geval kun je besluiten om de modem 6 uur van de stroom te laten, zodat het MAC-adres wordt 'vrijgegeven' op de UBR en de weg weer vrij is voor een nieuwe lease.
Is het dat die gegevens niet bekend zijn bij de Helpdesk, of weet de Technische dienst het zelf ook niet, hangt het wellicht af van het merk of type modem?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet, met name medewerkers die nog maar net internetcalls doen. Je moest eens weten hoeveel informatie je dan over je heen krijgt. Er komt zoveel bij kijken, dan kan het gebeuren dat je iets niet helemaal mee krijgt. Maar dan nog vind ik het apart dat je 3 verschillende tijden hoort en dat ze alle 3 niet kloppen. Maargoed. 6 uur dus. ;)

Om terug te komen op jouw probleem: je kunt je niet aanmelden op de provisioningpagina. Uiteraard ligt dat niet aan je firewall (of iets anders op je pc), anders zou je uberhaupt niet op die pagina komen, zoals al was opgemerkt. Werknemer A heeft het dus mis. Werknemer B heeft het ook mis, elke fatsoenlijke DNS-server in de wereld hoort http://provisioning.upc.nl te resolven naar 62.179.105.77. Werknemer C dan? Ik had je post gisteren al gelezen en vanavond heb ik even voor je gekeken of er iets bekend was over problemen met IP-ranges en dat is ook niet het geval. Dus óf die werknemer weet iets wat nergens gemeld is of hij praat poep. Theoretisch gezien zou het kunnen, maar voor zover ik weet zijn er geen nieuwe ranges in gebruik genomen dus het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Waarom geeft de site dan de melding dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is? Tja, misschien werkt het script (in pseudo code) wel als:

if (aanmelding niet gelukt om wat voor reden dan ook) then
print "gebruikersnaam of wachtwoord onjuist"
else
login succesvol

Dan zou hij die melding dus bij elke oorzaak geven. Ik ken de code niet, maar 't zou zo maar kunnen. Werknemer D kon je niet bereiken --> tip voor de volgende keer: vermeld contactgegevens in je email. Werknemer E kijkt puur naar de foutmelding. Hij zou gelijk kunnen hebben. Ben je misschien al zolang lid van UPC dat je nog een wachtwoord hebt met leestekens erin? Zo ja, laat die er eens uit. Bijvoorbeeld "a.B,c?d" wordt "aBcD". Misschien overbodig om op te merken, maar je weet dat het wachtwoord hoofdlettergevoelig is he? Veel mensen toetsen alles gewoon in kleine letters in en hangen na een paar mislukte pogingen aan de lijn.

Werknemer F vraagt jou om je gebruikersnaam en wachtwoord. Misschien om te verifieren of jij 't wel correct intoetst? Ik moet ernaar gokken. Je had het hem overigens gewoon kunnen geven, want hij kan die gegevens zelf ook inzien. Althans, het originele wachtwoord. Gewijzigde wachtwoorden kunnen we niet zien. Werknemer G zou gelijk kunnen hebben over Mijn UPC. Eerlijk gezegd zat ik daar ook aan te denken. Maak je gebruik van Mijn UPC? Zo nee, dan valt die mogelijkheid af. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, zonder je gegevens te bekijken. Maar 't kan nooit ingewikkeld zijn en het is mij een raadsel waarom je na zoveel medewerkers nog niet tot een oplossing bent gekomen. De eerste medewerker had het meteen moeten oplossen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 12-04-2008 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Nou, ik ben benieuwd! Ben overgestapt van tele2 compleet naar UPC.

Heb straks: 24mbit

Tel: Avond/weekend

TV: HD Royaal DVR

Alles voor 67 euro.

Er komt een monteur langs om de boel aan te sluiten. I will keep u posted met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik ben ook overgestapt van 3 losse abbo's voor internet, telefoon en televisie, naar een 3 voor de prijs van 2 abbo, dit scheelt me per maand 3 eurie,m'n snelheid gaat naar 10mbit, en de overzetting is toch gratis, dus waarom niet.

Nu zat ik alleen te zoeken naar een topic hierover maar is die er uberhaupt wel ? of kan ik gewoon in deze blijven posten bij problemen etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:56
Pagina: 1 2 3 4 Laatste