UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 34.95

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 22.616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:25:
Alleen verbreekt de verbinding zo nu en dan, en dan gaat het lampje knipperen en reset ik de modem.
Dat hoort niet zo... maar ik neem aan dat US of DS dan knippert en niet het online-lampje toch? :?
In elk geval bedankt voor het meedenken :-)
Graag gedaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er knipperde volgens mij 1 ledje, en ik dacht dat dat het vierde ledje was maar ik ben er niet 100 % zeker van. Zal volgende keer goed opletten.

Gisteravond kon ik wel op de activeringswebsite komen, maar ik had het briefje met m'n wachtwoord op me werk laten liggen 8)7. Ik hoop dat het vanavond goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de account nu kunnen activeren en een downloadtest gedaan op de 50 MByte en haal nu 5450 kbit/sec terwijl er ondertussen nog een 96 kbit/s audiostream binnenkomt. Dat lijkt er meer op :-)

Ook geen last meer gehad van wegvallende verbinding sinds mijn eerste post in dit draadje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja dat ziet er beter uit. :)

Jij hebt ook altijd een stream lopen? :D Ik test ook altijd met streaming audio, maar dan een 24/7 uitgaande stream, die wil ik ook niet afkappen. Zo irritant voor de luisteraars he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik hang altijd aan het di.fm trance kanaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

offtopic:
probeer het trance-kanaal op www.etn.fm eens, veel beter imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
sinds afgelopen weekend heb ik upc internet & bellen onbeperkt.

Ik heb geen klagen over mijn downloadsnelheid. Ik haal namelijk vrijwel de theoretische maximale waarde.
Als ik echter mijn downloadsnelheid op mijn laptop bepaal (draadloos), dan haal ik 200 kb/s minder (zit dan rond de 500 kb/s).

Het signaal is uitstekend. Optimizer heb ik al op mijn laptop.

Is bovenstaande normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:06
Zonder een draadloze verbinding (met UTP-kabel dus) haal je dus wel de juiste downloadsnelheid. Een probleem aan UPC-zijde heb je dan zelf uitgesloten.

De snelheid van een draadloze verbinding is afhankelijk van allerlei factoren. Hoe is de verbinding zonder een draadloze verbinding, maar mét router ertussen?

[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 12-06-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:49:
offtopic:
probeer het trance-kanaal op www.etn.fm eens, veel beter imo!
is inderdaad niet verkeerd, thnx for the link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Net omgezet was bijna gelijk ook active, zit nu op 714KB.

Kan bus meer gratis bellen dan eerst en heb twee keer zo snelle downloadsnelheid. En dat voor minder dan dat het eerst koste. :) Mijn avond is weer goed, ga gelijk wat binnen halen. :9

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

hmm, was ook te makkelijk geregeld. Na overstap klopt mijn faktuur van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

KillerAce_NL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:57:
hmm, was ook te makkelijk geregeld. Na overstap klopt mijn faktuur van geen kant.
Wat klopt er dan niet? Wat staat erop wat er niet op hoort? Wat ontbreekt er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
Met een router ertussen, laptop aangesloten op utp haal ik 710 kb/s dus dat is goed.

Als ik de utpkabel uit mijn laptop haal en draadloos verbinding maak dan haal ik tussen de 500-540 kb/s

In een ander forum ( Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie) heb ik gelezen dat het vaak voorkomt dat je draadloos niet boven de 500 kb/s komt. Aangeraden werd op TCP-optimizer te installeren, hetgeen ik gedaan heb.
Helaas zonder noemenswaardige verbetering.

De signaalsterkte die ik heb is uitstekend. Voordat ik overstapte had ik chello light. Destijds haalde in via mijn laptop zonder problemen de maximale theoretische downloadsnelheid.

Iemand een oplossing, of een idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb zelf nu Internetplusbellen van de KPN. Ook ik zit te denken aan de overstap (het is immers meer voor minder dus why not..). Wel een aantal vragen:

1. Is nummerbehoud bij een overstap KPN IPB -> UPC ook mogelijk
2. Is er een starttik van zoveel eurocent per gesprek?
3. Is het mogelijk de experia-box te gebruiken als draadloos router achter mijn UPC modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bibosjakie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:52:
Iemand een oplossing, of een idee waar het probleem zou kunnen liggen?
Dit probleem heeft *niets* te maken met je internetverbinding an sich. Ik raad je aan om hiervoor een nieuw topic te openen; lees wel eerst de policy van het desbetreffende forum goed door. :)
mmedia schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:40:
Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
http://www.upc.nl/telefonie/tarieven/nederland/
3. Is het mogelijk de experia-box te gebruiken als draadloos router achter mijn UPC modem?
Ik ken de experia-box niet, maar wat ik je wel kan vertellen is dat iedere router zondermeer werkt. Een internetverbinding is immers een internetverbinding. Je moet er enkel voor zorgen dat je router DHCP ondersteunt (op de WAN-aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bergen schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:35:
[...]
Wat klopt er dan niet? Wat staat erop wat er niet op hoort? Wat ontbreekt er?
Geen id, op papier lijkt het te kloppen. Alleen als ik 2 maand bij elkaar optel kom ik op ruim 20,- minder uit. Kreeg een rekening emt wel 20 correcties omdat ik halverwege de maand was overgestapt van pakket. Grapje was alleen dat dat abbo EVEN duur is... Dus er zou niks moeten veranderen en dat deed het wel..
Ik kon ze dat niet aan het verstand peuteren, dat vrouwtje bleef blind op het papier staren en zeggen dat het wel klopte.
Uiteindelijk collega bij laten roepen. Krijg het gecorrigeerd op volgende factuur (afwachten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dat ik UPC telefonie heb werkt de nummerweergave op 1 telefoon niet meer.. Op alle andere telefoons werkt dit nog wel. Ik heb al geprobeerd de telefoon te verplaatsen naar het contact waar wel nummerweergave uitkomt maar dit haalt niets uit. Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Is dat toestel wel FSK-geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:53:
Is dat toestel wel FSK-geschikt?
Wat is FSK? }:O
Toen we nog telefonie van KPN hadden werkte het wel altijd..

Laat maar al gevonden..Toestel ondersteunt dus geen FSK, alleen DTMF. (siemens gigaset a 3010)

Heb maar een nieuwe telefoon besteld: Siemens Gigaset sl100, 99 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 23:32
Ik heb momenteel een telefooncentrale, een Homevox, aangesloten op de KPN telefoonlijn. Werkt deze ook als ik overstap op UPC Internet & bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschilt, sommige (oudere) Homevox centrales zouden moeilijk kunnen doen, ISDN centrales doen het sowieso niet, maar als het een redelijk nieuwe is voor PSTN zou het moeten werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor, ik ga waarschijnlijk binnenkort overstappen. Is er behalve smtp nog meer verkeer dat wordt geblocked? Met andere woorden mag je een server thuis draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"mogen" is een groot woord. Volgende de algemene voorwaarden van UPC Broadband betreft het een consumentenverbinding en is het draaien van servers niet toegestaan - maar dat lijkt meer te gaan om juridisch in te dekken tegen mensen die commerciele servers draaien en dan de boel aansprakelijk willen gaan stellen bij problemen dan dat het een beperking zou zijn op gewoon wat voor eigen gebruik doen.

Technisch wordt er verder weinig geblokkeerd, ik meen gezien te hebben dat poorten 135 en 445 (SMB enzo- bescherming nOObs tegen zichzelf dus :z ) geblokkeerd worden, maar daar houdt het wel op. Zelf heb ik op mijn router een SSH en FTP server draaien dat prima werkt, vrienden van me doen dingen met Windows Remote Desktop, gaat ook prima.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij gaat het ook om ssh inderdaad, vanwege de firewall die erachter komt te draaien enzo :p klinkt goed, nu is de knoop definitief doorgehakt :p

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen over het thuis server draaien. Ik heb sinds gisteren internet via upc, dus ik dacht even wat forwards testen. SSH werkt perfect, maar als ik dus HTTP doet krijgen de mensen die het bekijken een witte lege pagina. HTTPS geeft wel een certificaat door, maar vervolgens weer een witte pagina. Als ik via lynx op een server in een colo, een pagina open krijg ik een read-error. Zou upc dit toch blocken? Voor de rest werkt het top, alleen kreeg de voip geen dhcp waardoor telefonie het nog niet doet, even gebeld en ze gaan het fixen.

edit:

Het was mijn eigen stomme fout, had in mijn router een optie aanstaan voor remote-management, had ze op poortje 80 en 443 staan, had de service wel disabled in mijn router, maar blijkbaar houd het wel de NAT naar mijn server op ;) problem fixed :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
dion_b schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:38:
Verschilt, sommige (oudere) Homevox centrales zouden moeilijk kunnen doen, ISDN centrales doen het sowieso niet, maar als het een redelijk nieuwe is voor PSTN zou het moeten werken.
Het is al een oude PSTN Homevox(ik denk zeker twintig jaar oud) die ik heb, dus die zou moeilijk kunnen doen.

Zijn er Homecentrales te koop die met UPC internetbellen werken? Als mijn Homevox het niet doet, dan koop ik wel een nieuwe, die zullen toch niet al te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, als je toch al overweegt om een nieuwe huiscentrale te kopen lijkt me dat je prima de UPC spul kunt bestellen, kijken of het werkt en zo niet een andere kopen :z

Algemene regel is hoe simpeler ze zijn, des te minder problemen je hoeft te verwachten. Een leuke Tweaker-waardige tip is om te denken aan Asterisk :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
dion_b schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:49:
Ach, als je toch al overweegt om een nieuwe huiscentrale te kopen lijkt me dat je prima de UPC spul kunt bestellen, kijken of het werkt en zo niet een andere kopen :z

Algemene regel is hoe simpeler ze zijn, des te minder problemen je hoeft te verwachten. Een leuke Tweaker-waardige tip is om te denken aan Asterisk :P
Verkoopt UPC dan ook huiscentrales? Ik wil gewoon mijn oude analoge toestellen die ik heb blijven gebruiken. Dus geen DECT met basisstation.

Heeft er iemand op dit forum telefonie van UPC en een thuiscentrale(gewoon een eenvoudige centrale voor drie of vier analoge toestellen)? Hij hoeft alleen maar op alle drie of vier toestellen tegelijk te rinkelen en hij moet kunnen doorverbinden. Ook van ene toestel naar andere toestel in huis moet je kunnen bellen.

Lijken me geen zware opties denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump*

even snel dit topic doorgelezen en weinig klachten tegengekomen, ik wil graag dit abbo aanvragen voor mijn ouders, maar zij zijn nog steeds wat huiverig voor internetbellen, etc. en hebben natuurlijk de slechte verhalen over UPC gehoord, maar dat valt tegenwoordig toch wat mee? De kwaliteit van het bellen is toch net zo goed (misschien beter) dan bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zoals altijd zul je het merendeel van de tevreden gebruikers nooit horen. Dat resulteert in het feit dat ontevreden gebruikers flink vertegenwoordigd worden op websites over een product/dienst. Trek dus niet enkel op basis van ervaringen op fora/websites conclusies over de kwaliteit van een product. Ook de horror-verhalen van vrienden en kennissen kun je met een korreltje zout nemen: misschien maken al van je vrienden al jarenlang naar tevredenheid gebruik van een bepaald product, maar weet je dat niet omdat het gewoon werkt. ;)

Ik heb dit pakket aan een aantal vrienden en kennissen geadviseerd, en zij zijn dik tevreden over zowel de gesprekskwaliteit als de prijs. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Mawlana op 14-08-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Hoe zit het met verbinding naar de nieuwsgroepen? Had ergens gelezen dat ze de volledige tak binaries afgesloten hebben bij UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
De nieuwsservers van chello zijn altijd buggy/incompleet geweest, en met een retentie die je in uren ipv dagen kan tellen dus niet bruikbaar.
Je komt eigenlijk niet om een payserver heen, en daar loop je dan weer tegen het gebrek aan net-neutrality aan, upc doet aan traffic shaping en knijpt usenetverkeer naar max. 8mbit/s in de avond (mogelijk dat dat en van de redenen is dat chello classic is afgeschaft en is vervangen door power; nu is er weer een snelheidsverschil tussen power en extreme als er geknepen wordt, dat was er met classic niet wat een succesvolle rechtsgang mogelijk maakte omdat je van een snellere verbinding mag verwachten dat je daar ook iets van merkt)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Dus toch maar TweakDSL oid erbij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een relay server beschikbaar is voor upc? Ik neem aan dat smtp geblocked is, ik weet dat ze er in belgië wel 1 hebben, maar wat is het in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Port 25 staat wijd open, zowel incoming als outgoing... Althans, ik kan gewoon mailtjes versturen en ontvangen op mijn mailserver die aan een chello-verbinding hangt.

[ Voor 50% gewijzigd door Mawlana op 20-08-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:55:
Port 25 staat wijd open, zowel incoming als outgoing... Althans, ik kan gewoon mailtjes versturen en ontvangen op mijn mailserver die aan een chello-verbinding hangt.
Ja maar ik heb geen reverse-DNS op mijn domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-10 20:46
Ik ben onlangs van adsl (quicknet medium 5 Mbps/1Mbps) overgestapt naar upc (6 Mbps/1,5 Mbps) maar ik moet zeggen dat 't niet echt lekker loopt, alsof er vertragingen zijn, quicknet reageerde een stuk sneller met surfen.
Het torrentverkeer loopt ook niet soepel, met pieken en dalen door het trafficshapen neem ik aan.

Al met al een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49
FunkySmell schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:25:
Ik ben onlangs van adsl (quicknet medium 5 Mbps/1Mbps) overgestapt naar upc (6 Mbps/1,5 Mbps) maar ik moet zeggen dat 't niet echt lekker loopt, alsof er vertragingen zijn, quicknet reageerde een stuk sneller met surfen.
Het torrentverkeer loopt ook niet soepel, met pieken en dalen door het trafficshapen neem ik aan.

Ik denk dat je dan toch eens wat instellen na moet gaan lopen in je router/computer bijvoorbeeld. En anders eens contact opnemen met de helpdesk en je probleem voorleggen. Wellicht om een lijnmeting vragen, maar ze kunnen ook al een hoop zien vanuit de helpdesk. Hier werkt het namelijk allemaal prima, en ik zie verder weinig klachten in dit topic.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:11:
[...]

Ja maar ik heb geen reverse-DNS op mijn domein
Je kunt ook alle e-mails laten versturen via mail.chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:19:
[...]

Je kunt ook alle e-mails laten versturen via mail.chello.nl
Chello servers zijn toch identiek aan UPC? Met andere woorden als je inlogt via Chello kun je volgens mij smtp toegang gewoon gebruiken.

Ik denk dat het handig zou zijn als je ook vanaf je werk mail kunt versturen. Dus als je niet via upc (of Chello) je verbinding hebt. En dan niet via dat idiote webmail, maar gewoon via Outlook. De vraag is dus of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je kunt enkel vanaf het UPC-netwerk gebruik maken van de SMTP-servers van UPC. Voor het versturen vanaf een andere locatie dien je een andere SMTP-server te gebruiken (webhosting, werk, lokaal etc)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En weer een tevreden gebruiker van UPC Internet & Bellen.

Woensdag j.l aangevraagd, nu al werkend qua telefonie, de upgrade qua snelheid was woensdagavond al doorgevoerd. (was al een UPC Light gebruiker).

Vanavond even gebeld voor UPC telefoonnummer, en gelijk gevraagd of ze de caller-id konden aanzetten. Di was met een 10 minuten al doorgevoerd.

Nu alleen de rekening afwachten, kijken of dat goed gaat.

* aReaRe al jaren tevreden Chello gebruiker sinds 1997 dit leverbaar was in Lelystad :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
FunkySmell schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:25:

Trafficshapen ben ik ook erg benieuwd naar hoe dat in de praktijk uitpakt. Toen ze jaren geleden begonnen te experimenteren met QoS ben ik direct opgestapt, want het kwam erop neer dat http verkeer gewoon snel ging, en ftp bleef steken op 20kB/s in de 'piekuren'.

Merk je dat tussen 16.00 en 21.00 de torrentsnelheid inkakt? of is het volstrekt willekeurig? Je zou namelijk bij torrents precies andersom moeten hebben, in de piekuren zijn er meer mensen online dus zouden er meer seeders moeten zijn -> hogere snelheid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:48:
Je kunt enkel vanaf het UPC-netwerk gebruik maken van de SMTP-servers van UPC. Voor het versturen vanaf een andere locatie dien je een andere SMTP-server te gebruiken (webhosting, werk, lokaal etc)...
Is het ook niet mogelijk om met behulp van authenticated passwordaan te melden, ook al zit je extern?
Bij XS4ALL kan dat wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de IP-Adressen ? zijn die vast of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:35:
hoe zit het met de IP-Adressen ? zijn die vast of ?
Volgens UPC Dynamisch, maar met een zeer lange lease. Als je er een router op je modem aansluit heb je in theorie een fixed ip-adres, mijn huidige ip-adres heb ik al weer ruim een jaar (zelfs met modemruil en omzetten abonnement).

Weet niet of dit regio gebonden is: maar hier is dus Lelystad, Flevoland :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is in zoverre regiogebonden dat er nog wat mensen in de Betuwe vastzitten aan Com21 modems. Dat is qua snelheid funest (4096/384 :/ ) maar ze krijgen wel een vast IP.

Daarbuiten is alles EuroDOCSIS en werkt het met DHCP. Maar zoals gezegd, er wordt niet voor de lol met IP-adressen gekut. Als je een router erop hebt zitten kun je er vanuit gaan dat je IP langere tijd stabiel is, eigenlijk zal alleen bij zware werkzaamheden (uitbreiden netwerk, overzetten IP ranges tussen delen van netwerk) een IP veranderen.

* dion_b had anderhalf jaar lang zelfde IP, totdat idd netwerk uitgebreid werd in de buurt, wat snelheid in de piekuren ten goede kwam :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat je per automatisch incasso betaalt, anders geldt de korting niet en krijg je opeens een veel hogere rekening (internet € 33 + telefoon € 12,50). De klantenservice doet heel lullig en zegt dat dat in de algemene voorwaarden staat. Leuk dat dat nergens bij de aanbieding zelf staat. En zo bedondert UPC zijn klanten, dat je het maar weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 21:15
dion_b schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:50:
Is in zoverre regiogebonden dat er nog wat mensen in de Betuwe vastzitten aan Com21 modems. Dat is qua snelheid funest (4096/384 :/ ) maar ze krijgen wel een vast IP.

Daarbuiten is alles EuroDOCSIS en werkt het met DHCP. Maar zoals gezegd, er wordt niet voor de lol met IP-adressen gekut. Als je een router erop hebt zitten kun je er vanuit gaan dat je IP langere tijd stabiel is, eigenlijk zal alleen bij zware werkzaamheden (uitbreiden netwerk, overzetten IP ranges tussen delen van netwerk) een IP veranderen.

* dion_b had anderhalf jaar lang zelfde IP, totdat idd netwerk uitgebreid werd in de buurt, wat snelheid in de piekuren ten goede kwam :)
DHCP is ook alleen maar voor het gemak. Dus dat heeft er niet heel veel mee te maken. Dat je modem niet meer verkeer kan verwerken is een ander punt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik was net op zoek op naar het internetabonnement wat bij mij past.

Je weet, tweaker, nonleecher, beetje surfen, weinig geld te spenderen ;)
Heb bij drie sites de postcode voor m'n nieuwe adres ingevuld, en daarbij kwam uit (verrassing):
UPC Internet & Bellen Basis (1500/256), met vaste lage prijs. Minimale contractduur: 1 jaar.

Dan heb ik ook meteen bellen erbij, toch handig.

Maar nu las ik op verschillende sites toch een hoop verdeelde meningen. Hickups, gedoe, vaak offline, als je gebeld wordt gekraak e.d., ''dit nummer is afgesloten''. Kan iemand me uit de brand helpen, met eventueel een alternatief erbij?

Die knoop moet namelijk binnenkort door, en als drie sites dit zeggen en het blijkt geen goed product te zijn, dan gaan we toch maar ff op zoek naar wat anders he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar nu las ik op verschillende sites toch een hoop verdeelde meningen. Hickups, gedoe, vaak offline, als je gebeld wordt gekraak e.d., ''dit nummer is afgesloten''. Kan iemand me uit de brand helpen, met eventueel een alternatief erbij?
Hoe oud zijn die meldingen? En heb je links? Komt mij niet echt bekend voor namelijk, ik bel er al een tijdje zonder problemen mee.

Oslik blyat! Oslik!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30

Pierre

Van nature lui!

Ik wil ook overstappen, maar ik heb meerdere pc's die ik ook op internet wil hebben. Doet UPC moeilijk hierover, of kan ik zelf iets aanschaffen en dan mijn internet verbinding delen (router/wireless router). En misschien hebben jullie tips om eea voor elkaar te krijgen

Graag hoor ik van mijn mede tweakers iets hierover :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:15:
Let op dat je per automatisch incasso betaalt, anders geldt de korting niet en krijg je opeens een veel hogere rekening (internet € 33 + telefoon € 12,50). De klantenservice doet heel lullig en zegt dat dat in de algemene voorwaarden staat. Leuk dat dat nergens bij de aanbieding zelf staat. En zo bedondert UPC zijn klanten, dat je het maar weet.
Een tweede voorwaarde is het ontvangen van de rekening per email.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pierre61 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:31:
Ik wil ook overstappen, maar ik heb meerdere pc's die ik ook op internet wil hebben. Doet UPC moeilijk hierover, of kan ik zelf iets aanschaffen en dan mijn internet verbinding delen (router/wireless router). En misschien hebben jullie tips om eea voor elkaar te krijgen

Graag hoor ik van mijn mede tweakers iets hierover :)
Iedereen en z'n hond heeft tegenwoordig een router :z

UPC doet er niet moeilijk over, maar je kunt geen support krijgen bij instellingen van je router zelf (gewoon ding op DHCP zetten, voor de rest alles standaard, en niet vergeten als je je router (of ueberhaupt iets anders) aan je modem wilt aansluiten, altijd eerst even modem resetten)

Oslik blyat! Oslik!

• deeltje
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Ook ik wil graag overstappen van CompuServe naar UPC. Vooral omdat ik nu geen gebruik kan maken van hun SMTP server i.v.m. mijn eigen domeinnamen en omdat ik een United Kingdom ip-adres heb dus eventueel gebant kan worden van XboxLive.

Ik betaal nu EUR 9,95 voor 8Mbit/1Mbit met 2 telefoonlijnen met KPN nummers + EUR 9,90 voor het huren van de KPN-lijn i.v.m. ADSL.

Ik zal dan uiteraard kiezen voor het EUR 29,95 pakket van UPC waarmee ik ook gebruik kan maken van 2 telefoonlijnen. Nou zit ik nog met het volgende:

- Zal KPN kosten in rekening brengen voor het overnemen van de twee vaste nummers?
- Er staat bij UPC dat het gratis bellen is met uitzondering van service en internetnummers, bedoelen ze met internetnummers het bellen naar 087 Voip nummers? Of ook naar netnummers die gebruik maken van Voip? (zoals ik dat nu doe)
- Is er ergens een postcode-centrale-afstand-check voor UPC centrales, zijn die gelijk aan de ADSL checks of werkt een kabelverbinding niet op die manier?

• Mawlana
deeltje schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:12:
- Zal KPN kosten in rekening brengen voor het overnemen van de twee vaste nummers?
Voorhet uitporteren van vaste nummers mogen geen kosten in rekening worden gebracht. Indien jij echter nog aan een contract vastzit bij KPN, dan kan KPN een afkoopsom in rekening brengen.
- Is er ergens een postcode-centrale-afstand-check voor UPC centrales, zijn die gelijk aan de ADSL checks of werkt een kabelverbinding niet op die manier?
Kabelinternet werkt op een totaal andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

sylvesterrr schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:48:
[...]

Voorhet uitporteren van vaste nummers mogen geen kosten in rekening worden gebracht. Indien jij echter nog aan een contract vastzit bij KPN, dan kan KPN een afkoopsom in rekening brengen.

[...]

Kabelinternet werkt op een totaal andere manier.
Kabelinternet is niet uit te rekenen met afstanden?

En weet je toevallig het antwoord op mijn 2e vraag over internet-nummers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

deeltje schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:01:
[...]

Kabelinternet is niet uit te rekenen met afstanden?
Nee. Je afstand tot een centrale is totaal irrelevant voor behaalde snelheid. Degene die ernaast wonen en degene die er op de langste kabel aan hangt hebben (voorzover ze zelfde abo hebben) exact zelfde maximale snelheid.
En weet je toevallig het antwoord op mijn 2e vraag over internet-nummers? :P
Dat zijn inbelnummers voor dialup-internet. UPC had er in het verleden zelf een van, maar het geldt dus ook voor dialup-nummers van andere providers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

dion_b schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:44:
[...]
Nee. Je afstand tot een centrale is totaal irrelevant voor behaalde snelheid. Degene die ernaast wonen en degene die er op de langste kabel aan hangt hebben (voorzover ze zelfde abo hebben) exact zelfde maximale snelheid.
Dus ook de pingtijden liggen gelijk? Wat zijn jullie ervaringen wat betreft pingtijden btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deeltje schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

Dus ook de pingtijden liggen gelijk? Wat zijn jullie ervaringen wat betreft pingtijden btw?
C:\Documents and Settings\Matthias>ping google.nl

Pingen naar google.nl [216.239.59.104] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=31 ms TTL=242
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=33 ms TTL=242
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=31 ms TTL=242

C:\Documents and Settings\Matthias>ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=14 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=57

matthias@hephaistos:~$ ping -c 4 tweakers.net
PING tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=57 time=13.6 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=57 time=12.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=57 time=10.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=57 time=12.3 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3004ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.982/12.440/13.648/0.967 ms

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 15:03
mmedia schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:40:
Ik heb zelf nu Internetplusbellen van de KPN. Ook ik zit te denken aan de overstap (het is immers meer voor minder dus why not..). Wel een aantal vragen:

3. Ik ben ook erg benieuwd of de experiabox (KPN InternetPlusBellen) gebruikt kan worden als wireless router in combinatie met het door UPC geleverde modem...
Is er al iemand die daar ervaring mee heeft? Het scheelt dan namelijk weer de aanschaf van een nieuwe Wireless Router, toch al gauw zo'n €50.-
Ik heb het UPC pakket al in huis, nog niet aangesloten alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heeft dat ding een ethernet WAN-poort? Zo ja, dan kan het zeker. Zo nee, dan hangt het er maar vanaf of en zo ja in hoeverre dat ding te hacken is. Er is technisch geen verschil tussen WAN en LAN poorten bij moderne routers, maar die dingen zitten op aparte VLANs. Als je genoeg in de software kunt duiken om die config te wijzigen moet het ook kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
Ik ben recent verhuisd, sindsdien veel problemen waaronder;

telkens terugval in downloadsnelheid. Voor de verhuizing en ook kort nadat ik de inlogprocedure
(http://provisioning.upc.nl) heb doorlopen haal ik goede snelheden (via utp haal ik 700-750 kb/s, draadloos rond de 550 kb/s)

Na enkele dagen valt de snelheid terug tot rond de 170-180 kb/s, als ik vervolgens de inlogprocedure weer doorloop zit ik weer op de goede snelheden, echter terugval binnen enkele dagen blijft.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is. Voor de verhuizing had ik dit nooit en in de hardware en instellingen is niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst eens beginnen om eens contact met UPC zelf op te nemen :)

edit:

ok, al een brief geprobeerd te schrijven, met daarin het hele probleem specifiek uitgelegd? Ook wil vragen naar de technische-dienst ook wel eens wonderen doen, mits je de goede helpdesk-medewerker hebt, ik ben wel eens doorverbonden en toen was mijn probleem zo gefixt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gedaan heb. Inmiddels al 40 euro aan belkosten verder en een aantal problemen zijn verholpen, echter een aantal ook niet.

Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat het kennisniveau van de callcentermedewerkers erg wisselend is. En daar kom je pas achter nadat je een kwartier in de wacht heb gestaan.

Vandaar dat ik de vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:23

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

no113 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:34:
[...]

3. Ik ben ook erg benieuwd of de experiabox (KPN InternetPlusBellen) gebruikt kan worden als wireless router in combinatie met het door UPC geleverde modem...
Is er al iemand die daar ervaring mee heeft? Het scheelt dan namelijk weer de aanschaf van een nieuwe Wireless Router, toch al gauw zo'n €50.-
Ik heb het UPC pakket al in huis, nog niet aangesloten alleen...
Experiabox heb je in bruikleen, moet je dus terugsturen naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bibosjakie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:58:
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gedaan heb. Inmiddels al 40 euro aan belkosten verder en een aantal problemen zijn verholpen, echter een aantal ook niet.

Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat het kennisniveau van de callcentermedewerkers erg wisselend is. En daar kom je pas achter nadat je een kwartier in de wacht heb gestaan.

Vandaar dat ik de vraag hier stel.
Misschien handig om wat meer info te geven, want behalve dat je trage snelheden haalt en dat de helpdesk vooralsnog geen oplossing geboden heeft zeg je niet zoveel...

Wel duidelijk dat WiFi de boel niet versnelt. Als je via UTP werkt, doe je dat dan direct op de modem of via een router?
En indien via router, wat gebeurt er als je wel een tijd lang direct op modem werkt?
Hoe meet je de snelheden?
Welk protocol betreft het (HTTP of iets anders (FTP, NNTP etc.)?
Is het als het slecht is continu even traag of merk je verschil tussen ochtend en avond?

Sowieso vraag ik me sterk af wat voor abo je hebt, want 700kbps is moddertraag. Zelfs UPC Internet Easy levert al 2Mbps. Misschien bedoel je 700kBps, maar als je bits en Bytes niet uit elkaar kunt houden ligt je 'probleem' misschien eerder daaraan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
ik heb het upc internet & bellen onbeperkt abonnement, chello power dus met een theoretische snelheid van 6 Mbps down. Weet trouwens zelf ook wel het verschil tussen bits en Bytes ;)

thuisnetwerk is via een router en ik zit daar altijd achter. Downloadsnelheid test ik niet via speedtest maar door een 100 MB bin bestand te downloaden via bijvoorbeeld(http://www2.versatel.nl/100mb.bin)

Het probleem is niet dat ik de snelheid te langzaam vind (in algemene zin), echter dat ik na enkele dagen wordt teruggezet in downloadsnelheid.
Als ik vervolgens "opnieuw" de registratieprocedure via http://provisioning.upc.nl doorloop dan heb ik direct daarop weer een acceptabele downloadsnelheid.

ik houd me aan de fair use policy en download niet veel (zeker geen grote bestanden).

Wat ik dus gek vind is dat ik op zich de theoretische snelheid wel haal, maar dat ik na enkele dagen opnieuw de registratieprocedure moet doorlopen om dit te behouden. Ik heb dus geen probleem met "brakke" downloadsnelheden op verschillende tijdstippen per dag, dat is dus niet het probleem.

Als extra verduidelijking.
Voordat ik ging verhuizen haalde ik altijd rond de 700-750 kB/s down.
Na de verhuizing, haal ik dit nog steeds, echter na enkele dagen een terugval tot maximaal 170-180 kB/s down. Als ik vervolgens de registratieprocedure doorloop, dan heb ik direct daarop (dus binnen een paar minuten) weer een downloadsnelheid van rond de 700-750 kB/s down, hetgeen na een aantal dagen weer terugvalt tot maximaal 170-180 kB/s down (en zo verder en zo verder).
Het lijkt er dus op dat mijn instellingen niet onthouden worden, als ik bel met de helpdesk dan geven ze aan dat de verhuizing nog steeds niet goed is verlopen (internet is wel overgezet, telefonie nog niet, dit terwijl ik gewoon kan bellen).

Mijn vraag is dus of ik zelf iets kan doen, of dat ik gewoon "geduld" moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

170/180kB/s is een rare snelheid. Dat is namelijk 1.5Mb/s. En dat is geen snelheid dat hoort bij een van de UPC abonnementen. Mensen bij wie de modem niet goed aangemeld is, krijgen steevast 400kb/s, dus 50kB/s. Dat is hier duidelijk niet het probleem.

Als je zegt dat je altijd achter de router zit, dan begin ik het donkerbruin vermoeden te krijgen dat het opnieuw aanmelden zelf niet de snelheid verhoogt, maar het feit dat je bij het opnieuw aanmelden de router moet resetten. Lijkt me handig om dat even uit te sluiten. Gewoon wachten tot de snelheid weer eens lager is, router loskoppelen, dan modem resetten en PC direct met UTP op modem aansluiten. Als je snelheid dan op orde is, weet je zeker dat het aan de router ligt. Is je snelheid dan nog laag, dan weet je dat het niet aan je router ligt.

Overigens kan ik me slecht voorstellen dat bovenstaande je nog niet al gevraagd is. UPC's helpdesk kost EUR 0.10/m, als je EUR 40 verbeld hebt ermee kom je uit op 400 minuten oftewel bijna zeven uur aan de lijn. Ook al is de kennisniveau van de mensen schommelend, met zo lang aan de lijn zou de PC rechtstreeks op modem aansluiten toch echt eem paar keer genoemd moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
DOM DOM DOM van mij!!!

het is inderdaad een routerprobleem. DHCP instelling, nu verholpen.
Waarschijnlijk niet aan gedacht omdat het probleem zich voordeed sinds de verhuizing.

Ze hadden mij er bij de helpdesk trouwens niet op gewezen, maar zoals ik al eerder had aangeven had ik daarnaast diverse andere problemen (waarvan de meeste middels hulp van de helpdesk zijn verholpen).
Bellen had dus niet alleen hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Oke... ook even een vraag/opmerking van mijn kant.

Heb sinds een tijdje ook dit pakket afgesloten bij UPC icm het Digitaal Royaal tv-pakket. Nu had ik vanaf het begin al problemen met het signaal. De mediabox was regelmatig aan het hikken omdat ie geen update kon krijgen en mijn internet vloog er regelmatig uit (te zien doordat IRC en/of MSN offline was)

Daar over gebeld en keurig netjes te woord gestaan, monteur 1 werd langs gestuurd, alles leek goed aangesloten e.d. dus hij kon er weinig aan doen. Monteur 2 kwam langs om een zgn. lijnmeting te gaan doen, men kwam tot de ontdekking dat ik last had van een zgn. "scheef signaal". Oke, het signaal werd bijgesteld en zou goed moeten zijn.... niet dus, weer gebeld en monteur nummer 3 kwam langs, is niet in huis geweest maar kwam buiten tot de ontdekking dat door het vele water hier in de grond de kabel was gaan rotten ... (???????) naja, het zal wel, zorg maar dat het goedkomt.

Kreeg ik paar dagen later een telefoontje dat er 5 meter kabel buiten was vervangen door monteur 4 en het nu goed zou moeten zijn. Mja, de eerste paar dagen was het goed, mediabox draait nu als een trein, maar mijn modem blijft (soms 2/3 keer per dag) ineens offline gaan en spontaan rebooten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of die hier een oplossing voor weten? Ook omdat ik bel via dit modem dus en niet ineens midden in een gesprek weg wil vallen omdat dat t*ringmodem er mee kapt... :s :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja. rotte kabel zuigt idd, maar als je DTV nu in orde is zou dat op zich het probleem niet. Post eens wat meer info als je wilt dat wij je helpen... (zie genoeg andere posts in dit topic voor wat nodig is, geen zin om weer in herhaling te vallen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hang rechtstreeks op modem via ethernetkabel, dus geen router en niks. Kabels zijn aangesloten door m'n buurman (tis zijn dagelijks werk) dus daar kan het ook niet aan liggen (is ook goed bevonden door de UPC zelf)

Als ik in me modem kijk, zijn de waarden ook goed (vergeleken met de waarden van het algemene UPC topic) dus.. ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen.

Down- en uploadspeeds zijn ook prima...
Your current bandwidth reading is: 5.76 Mbps which means you can download at 737.65 KB/sec. from our servers.

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat zijn die waardes dan?

Trouwens, zou toeval kunnen zijn en niets met kabels te maken kunnen hebben. Is je PC op een geaard stopcontact aangesloten. Zo niet, probeer even tijdelijk (evt met een verlangsnoer met randaarde) geaard te draaien. Als de boel dan niet meer reboot weet je genoeg ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

dion_b schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:42:
Wat zijn die waardes dan?

Trouwens, zou toeval kunnen zijn en niets met kabels te maken kunnen hebben. Is je PC op een geaard stopcontact aangesloten. Zo niet, probeer even tijdelijk (evt met een verlangsnoer met randaarde) geaard te draaien. Als de boel dan niet meer reboot weet je genoeg ;)
Mijn PC is op een geaard stopcontact aangesloten jah, dus dat kunnen we ook wegstrepen.
1) Forward Path (Downstream) SNR: moet altijd >29dB zijn, liefst >31dB (zeker bij 256 QAM modulation). Hieronder treedt packet loss op, dus trage verbinding, in extreme gevallen helemaal geen verbinding.
2) Received Signal Strength: tussen de -6 en 6dBmV is goed, tussen -14 en 14 kan nog goed gaan... Als de waardes nog slechter zijn gaat de modem simpelweg offline.
3) Return Path (Upstream): hoort <55dBmV te zijn, daarboven geeft aan dat er teveel demping is op de lijn - wat indicatie kan zijn van signaalproblemen op het retourpad (en bovendien kan het strepen op TV-beeld geven)
1) is bij mij (even uit m'n hoofd, zit nu op m'n werk) 34dB
2) kan ik nergens vinden?
3) staat op 51dB

nu staat er bij punt 3 iets over demping. Ik weet wel dat ze mijn signaal zoals ik in mijn eerdere post al aangaf) gedempt hebben om te zien of dat zou helpen. Maar toen ik de helpdesk belde, hebben ze mijn modem uitgelezen ook en alle waardes waren goed volgens hun...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1 en 3 is niets mis mee, 2 is juist bij modems die offline gaan interessant om te weten. Er zijn evenzoveel namen ervoor als modems (CM Rx Power, CM Rx Level, Receive Power etc. etc.), maar zoek naar een getal tussen de -20 en +7. Het zal er vrijwel zeker tussen zitten :z

Als dat getal onder de -6dBmV zit, is het niet netjes, is het onder de -10dBmV, dan heb je risico op uitval als het signaal een beetje schommelt. Nog lager en je hebt je probleem zeker te pakken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz 2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 45.850 MHz 51 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 0 days 3h:29m:34s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: THU OCT 18 06:22:41 2007

Interface Parameters
Interface Name Provisioned State Speed MAC address
LAN Enabled UP 100 (Full) 00-15-A3-22-**-**
CABLE Enabled UP ---- 00-15-A3-22-**-**
USB Enabled DOWN 12 00-15-A3-22-**-**
MTA Enabled UP ---- 00-15-A3-22-**-**
Dit zijn de de waardes uit mijn modem :)
Lijkt er op dat punt 2 dus 2dBmV is ?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2dBmV idd, zeer netjes. :)

System uptime is 3h29min, dat vind ik wat aan de korte kant. Misschien rare vraag, maar enig idee wat er zo rond 3u vanochtend gebeurde? :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

dion_b schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:58:
2dBmV idd, zeer netjes. :)

System uptime is 3h29min, dat vind ik wat aan de korte kant. Misschien rare vraag, maar enig idee wat er zo rond 3u vanochtend gebeurde? :P
Toen besloot mijn modem zichzelf weer eens te resetten... vandaar de korte uptime... wat er gebeurd is, geen idee? Zou ook niet weten hoe ik dat kan loggen...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wanneer je modem uit zichzelf wordt gereset, dan zou de uptime-counter niet gereset moeten worden. Ik denk eigenlijk meer richting een korte stroomonderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

sylvesterrr schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:58:
Wanneer je modem uit zichzelf wordt gereset, dan zou de uptime-counter niet gereset moeten worden. Ik denk eigenlijk meer richting een korte stroomonderbreking.
da moet die wel heel erg minimaal en alleen op het modem zijn, want gisteravond is hij ook een paar keer gereset, en toen merkte ik niks aan mijn pc/lampen/wekkerradio .... ?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het kan ook zijn dat de voeding brak is. :) Door het modem tijdelijk op een ander stopcontact (bij voorkeur ook andere groep) aan te sluiten weet je of het aan het stopcontact/de groep ligt, of aan het modem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

een andere groep gaat niet lukken... ander stopcontact wordt ook moeilijk omdat ik de kabels niet om kan leggen... dan zou ik met een verlengsnoer moeten gaan werken en dat heb ik hier helaas niet... :s

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Kreeg vanmiddag nog de tip van een collega om even met de Windows "eventvwr" te kijken naar de logs van Windows. Bleek dat er vannacht om 3 uur een "probleem" was met mijn netwerkkaart... ? Naja, daar ff nieuwe drivers van geïnstalleerd, zien of dat een oplossing is? :)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:39
@Angeldust, ik heb met hetzelfde abonnement precies hetzelfde probleem, ik zit alleen niet achter een mediabox maar achter de bijgeleverde Arris Modem. Tot op vandaag nog geen oplossing gevonden, iedere dag wordt de modem zo'n 2 tot 3 keer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AngelDust schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:02:
Kreeg vanmiddag nog de tip van een collega om even met de Windows "eventvwr" te kijken naar de logs van Windows. Bleek dat er vannacht om 3 uur een "probleem" was met mijn netwerkkaart... ? Naja, daar ff nieuwe drivers van geïnstalleerd, zien of dat een oplossing is? :)
Zou kunnen, maar ik zou het betwijfelen, mijn gok is dat dat 'probleem' veroorzaakt werd door het uitvallen van de modem, niet dat de modem uitviel door het 'probleem.
UTwizard schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:21:
@Angeldust, ik heb met hetzelfde abonnement precies hetzelfde probleem, ik zit alleen niet achter een mediabox maar achter de bijgeleverde Arris Modem. Tot op vandaag nog geen oplossing gevonden, iedere dag wordt de modem zo'n 2 tot 3 keer gereset.
Hoe kom je erbij dat Angeldust achter een Mediabox zit :?

Hij post hierboven nota bene de uitdraai van de statuspagina van z'n Arris modem :z

Dat jullie beide dezelfde symptomen ervaren zegt nog niets over wat bij jullie de achterliggende oorzaken zijn. Ga dus in ieder geval voor jezelf de dingen na die Angeldust al uitgesloten heeft:
- aarding PC
- signaalwaardes (te vinden op http://192.168.100.1 )

Bovendien is het ook bij jou aan te raden om iig tijdelijk dmv verlengsnoer modem op andere groep te zetten (als bovenstaande twee dingen niets opleveren tenminste - als je signaal gewoon brak is hoef je niet met verlengsnoeren te kloten ;) ).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:39
dion_b schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:21:

[...]

Hoe kom je erbij dat Angeldust achter een Mediabox zit :?
Omdat dat op pagina 7 word genoemd :P
Dat jullie beide dezelfde symptomen ervaren zegt nog niets over wat bij jullie de achterliggende oorzaken zijn. Ga dus in ieder geval voor jezelf de dingen na die Angeldust al uitgesloten heeft:
- aarding PC
- signaalwaardes (te vinden op http://192.168.100.1 )

Bovendien is het ook bij jou aan te raden om iig tijdelijk dmv verlengsnoer modem op andere groep te zetten (als bovenstaande twee dingen niets opleveren tenminste - als je signaal gewoon brak is hoef je niet met verlengsnoeren te kloten ;) ).
- Aarding PC is in orde.
- Signaalwaardes heb ik al een keer in mijn eigen topic gepost, die waren prima werd me verteld.
- Als het aan de groep zou liggen, verklaar dan waarom zowel m'n TV, Xbox, Xbox 360, Gamecube, Videorecorder en DECT set nergens last van hebben? Lijkt me toch niet dat die Arris zoveel gevoeliger is voor wisselende spanning dan al die apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

UTwizard schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:06:
[...]

Omdat dat op pagina 7 word genoemd :P

[...]

- Aarding PC is in orde.
- Signaalwaardes heb ik al een keer in mijn eigen topic gepost, die waren prima werd me verteld.
- Als het aan de groep zou liggen, verklaar dan waarom zowel m'n TV, Xbox, Xbox 360, Gamecube, Videorecorder en DECT set nergens last van hebben? Lijkt me toch niet dat die Arris zoveel gevoeliger is voor wisselende spanning dan al die apparatuur?
ik HEB ook een mediabox, maar dit zit niet tussen mijn PC en modem hoor ;) maar dat terzijde...

Update van de modemdrivers heeft idd niks geholpen, ik blijf nog steeds problemen houden.... de ene dag is het 2/3 keer per dag, dan gaat het 24+ uur goed... begint aardig irritant te worden...

En wat UTwizard ook zegt, het is wel vreemd dat de rest van de apparatuur op dezelfde groep (waaronder ook mijn PC en mediabox dus) geen problemen hebben. Ik zat gister TV te kijken en de modem staat onder mijn TV, de modem reset maar ik kon niks merken aan mijn TV.

Ik ga denk ik vanavond toch maar even weer met de UPC bellen... :O :( :/

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:37
Ik dit abbo ook aangeschaft. Modem moet deze week binnen komen. Zelf heb ik nog nooit een vaste telefoonlijn gehad. Ik zag dat duitse model Siemens DECT met los basisstation goedkoper zijn. Werken deze standaard gewoon op de Arris UPC modem, of klopt de bedrading uit de telefoon dan niet. Dat het menu alleen in Engels of Duits kan i.p.v. in Nederlands maakt me niet zo veel uit.

Ik lees op internet alleen maar oude berichten, waarin het geen probleem hoeft te zijn. Maar ik heb er geen zin in om draden om te moeten wisselen d.m.v. solderen ofzo, zoals blijkbaar bij een KPN aansluiting waarschijnlijk wel moet. Helaas vind ik op internet alleen maar oude berichten hierover, dus misschien dat iemand hier dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat werkt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ok, bedankt. Dat is mooi. Dan kan ik tenminste zonder zorgen een Duits Siemens model aanschaffen voor VOIP en vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sterker nog, NL modellen van Siemens toestellen willen nogal eens alleen DTMF nummerherkenning ondersteunen, terwijl DE modellen juist wel FSK (wat iedereen muv KPN gebruikt, ook in NL) ondersteunen.

Dat verhaal van bedrading maakt alleen uit als je 'ouderwetse' stekkers gebruikt (varkensneuzen). Als je gewoon RJ11 gebruikt past alles :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Duitse Siemens Gigaset binnen en aangesloten op mijn router. VOIP doet het ook goed. Ook Gigaset.net werkt goed. Kheb er alleen geen vrienden :) Leuk het lokale weer met vooruitzichten. Bedankt voor alle respons!

Ik had alleen ook verwacht dat UPC die nieuwe modem al geleverd had, zodat ik ook over mijn vaste lijn kon bellen. Nieuwe snelheid is in ieder geval al wel doorgevoerd, maar dat was al gelijk na de dag dat ik dit abbo aanschafte. Beloofde snelheid van 6 Mbps/1,5 Mbps wordt bijna gehaald, ondanks wireless.

Afgelopen weekend al een keer naar UPC gebeld. Toen zeiden ze dat de modem onderweg was. Ze konden me alvast wel mijn vaste lijn nummer geven. Anders dit weekend toch maar weer eens opnieuw bellen. Bij aanschaf zeiden ze dat de modem binnen 10 dagen geleverd zou worden, maar tot op heden helaas nog niks mogen ontvangen. Als ze me nu maar een goede modem (liever nieuw) opsturen, en geen gerepareerde 2e hands die misschien niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upc is nou niet echt heel betrouwbaar, ik zou zowiso niet voor upc gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:30:
Upc is nou niet echt heel betrouwbaar, ik zou zowiso niet voor upc gaan :)
Ik neem al ruim 2,5 jaar produkten van UPC af. En ik ben er tevreden over. Kabel met digitale televisie en internet. Nooit problemen mee. En nu krijg ik bijna dus ook telefonie? Op zich kan er weinig mis gaan, want uiteindelijk ga ik naar een goedkoper abbonement.

Bij Telfort na de overname van KPN vind ik het geleverd product en de service ook niet geweldig. Dan heb ik het alleen over het mobiele netwerk. Dus daar zal je mij niet zo gauw iets nieuws meer aan zien schaffen nu. En zo zullen er nog wel meer problemen zijn met leveranciers van bepaalde producten waarbij de een betere ervaring mee heeft dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RDX_Charade schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:02:
[...]

Ik neem al ruim 2,5 jaar produkten van UPC af. En ik ben er tevreden over. Kabel met digitale televisie en internet. Nooit problemen mee. En nu krijg ik bijna dus ook telefonie? Op zich kan er weinig mis gaan, want uiteindelijk ga ik naar een goedkoper abbonement.

Bij Telfort na de overname van KPN vind ik het geleverd product en de service ook niet geweldig. Dan heb ik het alleen over het mobiele netwerk. Dus daar zal je mij niet zo gauw iets nieuws meer aan zien schaffen nu. En zo zullen er nog wel meer problemen zijn met leveranciers van bepaalde producten waarbij de een betere ervaring mee heeft dan de ander.
Vriendin van mij wilde overstappen van upc naar iets anders en dat hebben ze blijkbaar genegeerd ofzo. Ze kreeg allemaal aanmaningen zonder reden. Contractperiode was voorbij maar ze bleef maar rekeningen krijgen die ze natuurlijk niet betaalde want ja, ze was overgestapt.
Andere vriend van me die had telkens geen internet, echt om de dag had hij een uur geen internet ofzo. Vind ik eigenlijk vrij veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
-laat maar-

[ Voor 88% gewijzigd door Mawlana op 14-11-2007 21:03 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:39:
[...]

Vriendin van mij wilde overstappen van upc naar iets anders en dat hebben ze blijkbaar genegeerd ofzo. Ze kreeg allemaal aanmaningen zonder reden. Contractperiode was voorbij maar ze bleef maar rekeningen krijgen die ze natuurlijk niet betaalde want ja, ze was overgestapt.
Andere vriend van me die had telkens geen internet, echt om de dag had hij een uur geen internet ofzo. Vind ik eigenlijk vrij veel
Of dat relevant is voor RDX_Charade hangt nogal af van een aantal dingen die je geen van alle noemt.

Denk bijvoorbeeld aan:
- hoe heeft je vriendin opgezegd? (schriftelijk?)
- heeft ze schriftelijke bevestiging van opzegging gekregen?
- als rekeningen niet betaald worden zijn aanmaningen normaal. Heeft ze wel schriftelijk contact met UPC opgenomen zodra de 'onterechte' rekeningen kwamen?
- wat gebeurde er toen?

- die vriend van je, heeft hij contact met UPC gezocht om het probleem te verhelpen?
- wat gebeurde er toen?

- en zijn het sowieso recente voorbeelden?

Zonder enige onderbouwing "$bedrijf is niet betrouwbaar" spuien is erg makkelijk, maar zonder duidelijke onderbouwing kan het net zo goed verzonnen, stokoud of gewoon de schuld van de personen in de voorbeelden zelf zijn. Dat wil niet zeggen dat het ook zo is, maar als jij RDX_Charade echt wilt helpen is het wel zo handig als je ook info geeft waar hij echt wat mee kan :o

Oslik blyat! Oslik!

• Suntoro
Aan deze negatieve ervaringen heb ik toch niet zoveel aan, zolang ik wel altijd tevreden ben geweest over UPC. Nieuwe modem was vandaag trouwens aangeboden. Helaas was ik niet thuis en morgen zal het ook niet gaan :'( , dus zal ik hem op het postkantoor moeten ophalen. Zaterdag gaat niet lukken om het op te halen op het postkantoor, dus nog even kijken of ik maandag tijd heb om het op te halen. Maar waarschijnlijk wordt het pas volgende week donderdagavond of zaterdag dat ik naar het postkantoor kan. :(

Is de Arris modem trouwens plug en play na het activeren. Ik wil hem met mijn laptop activeren, daarna mijn wireless Eminent router er weer in zoals ik die nu heb ingesteld. Of moet er geknoeid worden aan instellen Vervolgens alle beveiligde verbindingen weer werkend voor muziek en internet via mijn router.

Maar jullie horen het wel als er problemen zijn volgende week, maar ook als alles weer lekker draait.

PS.
@DJKiwi
Aan ervaringen van anderen, zoals "een vriend" , "een vriendin" zullen weinig mense waarde aan hechten, dus ook ik niet. Maar sterkte met je beslissingen van eigen produktaankopen.

• Mawlana
Stappenplan bij een nieuw modem:
- Alle apparaten (zoals modem, router en pc) uitzetten
- Het huidige modem loskoppelen
- Het nieuwe modem aansluiten (incl. UTP-kabel tussen modem en router/pc)
- Het modem aanzetten
- De router aanzetten zodra het modem online is
- De pc aanzetten
- Naar http://prov.upc.nl/ surfen, inloggen en stappen doorlopen
- Alle apparaten uitzetten
- Alle apparaten weer aanzetten (eerst modem, daarna router en daarna pc)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste