UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 34.95

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 22.616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt Arunia, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik verwacht op redelijk korte termijn te gaan verhuizen, een van de opties noodzaakt mij om m'n internet niet langer via TweakDSL te laten lopen. Nu ben ik even wezen rond kijken en UPC lijkt mij wel interessant (relatief hoge upload en geen gedonder met afstand tot de centrale), maar ik heb nog redelijk slechte ervaringen uit het verleden (A2000 en uiteindelijk Chello). Ik heb het volgende op het oog: Internet 24Mbps + Onbeperkt + Royaal met DVR

Ik heb de volgende vragen over het internet:
- Er wordt geadverteerd met 2,5 Mbps up en 24 Mbps down, hoe snel is het in de werkelijkheid?
- Hoe zit het tegenwoordig met de fair use policy van UPC, wat is deze ongeveer bij het grootste internet pakket? Ik kan me nog herinneren dat ik bij 70GB in een maand een boze brief van Chello kreeg...
- Worden er bepaalde protocollen geknepen? Ik gebruik binaries en bittorrent, deze worden bij TweakDSL namelijk niet geknepen. Hoe zit het met binaries snelheden van Giganews, Eweka en Tweaknews?
- Ik ben een fanatiek Eve-Online speler en kan heel veel schade ondervinden als de lijn er uit knalt, hoe stabiel is de UPC verbinding over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 15:20

DoctorV64

Cosmopoliet

Als je de triple play neemt met 3e product gratis, moet je dan je telefoonnummer van kpn omzetten naar UPC of kan je ook gewoon een ander nieuw nummer krijgen van UPC naast je kpn-telefoonnummer?
Op de site van UPC lees ik hier niets over.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cergorach schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:58:
Ik verwacht op redelijk korte termijn te gaan verhuizen, een van de opties noodzaakt mij om m'n internet niet langer via TweakDSL te laten lopen. Nu ben ik even wezen rond kijken en UPC lijkt mij wel interessant (relatief hoge upload en geen gedonder met afstand tot de centrale), maar ik heb nog redelijk slechte ervaringen uit het verleden (A2000 en uiteindelijk Chello). Ik heb het volgende op het oog: Internet 24Mbps + Onbeperkt + Royaal met DVR

- Er wordt geadverteerd met 2,5 Mbps up en 24 Mbps down, hoe snel is het in de werkelijkheid?
Afstand tot centrale maakt niet uit, in de rustige uren haal je als je eigen apparatuur het aankan tegen de theoretische maxima aan (maw geadverteerde snelheid - TCP overhead). In de drukkere uren kan het wat teruglopen, hoeveel hangt af van waar je zit.
- Hoe zit het tegenwoordig met de fair use policy van UPC, wat is deze ongeveer bij het grootste internet pakket? Ik kan me nog herinneren dat ik bij 70GB in een maand een boze brief van Chello kreeg...
FUP bestaat op papier nog, maar laatste twee jaar ofzo niets meer van gehoord. Ook niet als ik een paar honderd GB binnenhaal in een week >:)
- Worden er bepaalde protocollen geknepen? Ik gebruik binaries en bittorrent, deze worden bij TweakDSL namelijk niet geknepen. Hoe zit het met binaries snelheden van Giganews, Eweka en Tweaknews?
Hier zijn heel verschillende ervaringen mee. Gebruik van SSL-encryption (mogelijk met de betere torrent clients en USPs) sluit vooralsnog uit dat je er last van hebt. Dat garandeert echter geen goede snelheden, met name met Eweka zijn er wat interconnect issues (waarbij UPC en Eweka naar elkaar wijzen), en als door drukte de algehele snelheid terugvalt in de (vroege) avond merk je dat natuurlijk in je Usenet verkeer ook. Maar als je SSL aanzet kun je zeker 's nachts en 's ochtends volop blazen :)
- Ik ben een fanatiek Eve-Online speler en kan heel veel schade ondervinden als de lijn er uit knalt, hoe stabiel is de UPC verbinding over het algemeen?
Zeer stabiel, net zoals iedere andere ISP tegenwoordig. Afgelopen maanden heb ik een enkele keer 's nachts om een uur of twee uitval gehad. Geen idee of dat onderhoud was of een storing, maar het was binnen een kwartier voorbij.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:54
dion_b schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:43:
Hier zijn heel verschillende ervaringen mee. Gebruik van SSL-encryption (mogelijk met de betere torrent clients en USPs) sluit vooralsnog uit dat je er last van hebt. Dat garandeert echter geen goede snelheden, met name met Eweka zijn er wat interconnect issues (waarbij UPC en Eweka naar elkaar wijzen), en als door drukte de algehele snelheid terugvalt in de (vroege) avond merk je dat natuurlijk in je Usenet verkeer ook. Maar als je SSL aanzet kun je zeker 's nachts en 's ochtends volop blazen :)
Deze 'problemen' zijn er alleen maar met Eweka? Niemand nog geklaagd met Giganews of Tweaknews? Moet maar eens gaan kijken hoe ik SSL gebruik bij torrents en binaries ;-)
dion_b schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:43:
Zeer stabiel, net zoals iedere andere ISP tegenwoordig. Afgelopen maanden heb ik een enkele keer 's nachts om een uur of twee uitval gehad. Geen idee of dat onderhoud was of een storing, maar het was binnen een kwartier voorbij.
Waar ik eigenlijk op doelde zijn van die kleine lijn onderbrekingen van enkele seconden, die zijn nogal funest voor m'n Eve online game client, die knalt er dan uit. Voordat je dan weer bent ingelogd dan kan daar wel eens een minuut over heen gaan, dat kan wel eens heel naar uitkomen als je in de verkeerde situatie verkeerd. De laatste tijd hier een beetje last van gehad met m'n Tweak abbo, maar dat zou ook aan een klapperende modem/lijn kunnen liggen.

Bedankt voor alle informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cergorach schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 08:56:
[...]

Deze 'problemen' zijn er alleen maar met Eweka? Niemand nog geklaagd met Giganews of Tweaknews? Moet maar eens gaan kijken hoe ik SSL gebruik bij torrents en binaries ;-)
Met Eweka is er een known issue met de interconnect. Dat ding kan het verkeer gewoon niet aan op alle momenten. Als je je inleest wat een interconnect is, snap je waarom dat specifiek is voor Eweka.
[...]

Waar ik eigenlijk op doelde zijn van die kleine lijn onderbrekingen van enkele seconden, die zijn nogal funest voor m'n Eve online game client, die knalt er dan uit. Voordat je dan weer bent ingelogd dan kan daar wel eens een minuut over heen gaan, dat kan wel eens heel naar uitkomen als je in de verkeerde situatie verkeerd. De laatste tijd hier een beetje last van gehad met m'n Tweak abbo, maar dat zou ook aan een klapperende modem/lijn kunnen liggen.
Dat klinkt als een klapperende modem/lijn idd (DSL en max afstand...). Maar geef eens aan hoe een non-Eve speler kan testen of er dergelijke kleine onderbrekingen aanwezig zijn of niet en ik zal eens zien wat ik kan vinden. Het lijkt me overigens onwaarschijnlijk, maar goed, meten is weten :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Cergorach schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 08:56:
[...]

Waar ik eigenlijk op doelde zijn van die kleine lijn onderbrekingen van enkele seconden,
Zulke onderbrekingen (van een paar seconden) heb je met kabelinternet volgens mij helemaal niet. Ik heb jarenlang online gecounterstriked en ik heb nog nooit gehad dat de verbinding een paar seconden weg was en dan weer terugkwam. Mijn kabelmodem is de afgelopen jaren misschien 3 of 4 keer offline geweest, maar dat heeft nooit langer dan een paar minuten geduurd. Maar sowieso niet "regelmatig een paar seconden", dat heb ik nog nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:24

servies

Veni Vidi Servici

Bergen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:13:
[...]
Misschien moet er bij jou iets rechtgezet worden, maar dat betekent niet dat UPC zijn hele administratie niet op orde heeft... :Z En ja ik weet dat zeker, want ik werk er bijna dagelijks mee.
Oh, ben jij zo'n kneus op de administratie bij UPC...
Het incassobureau moest ook al lachen toen ik het verhaal vertelde... Ik heb daarna ook niets meer van ze gehoord. Op orde hebben ze de administratie bij UPC zeker niet en dan kun jij beweren wat je wilt maar ik heb het bewijs hier liggen... en ik zal zeker niet de enige zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 27-04-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

servies schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:16:
[...]

Oh, ben jij zo'n kneus op de administratie bij UPC...
"kneus"? En bedankt he... Zo noem ik jou toch ook niet? :/ Ik wil je graag helpen met een oplossing, maar niet op deze manier.
Op orde hebben ze de administratie bij UPC zeker niet en dan kun jij beweren wat je wilt maar ik heb het bewijs hier liggen... en ik zal zeker niet de enige zijn...
Lees nog maar eens goed wat ik beweerd heb, je lijkt het woordje 'hele' over het hoofd te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

UPC knijpt bij mij tijdens spitsuren het verkeer van tweaknews. Gelukkig biedt tweaknews ook een ssl verbinding aan en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik zoek ook wel iets anders eigenlijk voor de nieuwsgroepen omdat ook in geknepen word in de avonduren. Ik heb nu eweka, en dat bevalt me eigenlijk prima, maar ik vind het een beetje bagger dat als ik met max 1100 kb/s kan downen dat ik s'avonds maar max 300 heb,

Nu zegt kaasplank dat je met een ssl verbinding van tweaknews dit probleem niet heb ,maar zijn er ook andere providers die niet veel hoger zitten dan 7.50 eurie per maand, een account deling hebben, gewoon ongelimiteerd downloaden bieden en gewoon perfect werken met upc.

[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 28-04-2008 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:24

servies

Veni Vidi Servici

Bergen schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:27:
[...]
"kneus"? En bedankt he... Zo noem ik jou toch ook niet? :/ Ik wil je graag helpen met een oplossing, maar niet op deze manier.

[...]
Lees nog maar eens goed wat ik beweerd heb, je lijkt het woordje 'hele' over het hoofd te hebben gezien.
M'n probleem is al opgelost door het incassobureau. De claim van UPC is gewoon terzijde geschoven. Voor de 2e keer...
Ik wil gewoon niets meer van doen hebben met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Over het algemeen ben ik erg te spreken over de service van upc, maar nu worden ze toch wel irriterend... Heb woensdag geregeld dat ik van 3 losse abbo's naar zo'n tripple pakket ging, kreeg toen de boodschap dat het donderdag zou werken, ik blij want dat ging weer lekker snel, eenmaal vrijdag ( was eerder niet thuis ) was de boel nog niet actief, dus ik bellen, kreeg ik de melding dat ik tot maandag moest wachten, ik vond het wel best ,had niet echt haast dus affijn, nu is het maandag, en krijg ik de boodschap dat er een vertraging in het systeem zit waardoor het wel eens tot einde van de week kan duren... oftewel heb er best genoeg van, nogmaal heb geen haast, maar als ze me dat eerder hadden verteld had weer telefoonkosten gespaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fatal Mind schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:38:
Ik zoek ook wel iets anders eigenlijk voor de nieuwsgroepen omdat ook in geknepen word in de avonduren. Ik heb nu eweka, en dat bevalt me eigenlijk prima, maar ik vind het een beetje bagger dat als ik met max 1100 kb/s kan downen dat ik s'avonds maar max 300 heb,
Zoals gezegd, bij Eweka hoeft het nog geen issue te zijn met traffic management, dat kan ook gewoon komen door die overvolle interconnect.
Nu zegt kaasplank dat je met een ssl verbinding van tweaknews dit probleem niet heb ,maar zijn er ook andere providers die niet veel hoger zitten dan 7.50 eurie per maand, een account deling hebben, gewoon ongelimiteerd downloaden bieden en gewoon perfect werken met upc.
Ben zelf meer een bittorrenter (rtorrent CLI client FTW :P ), maar heb een keer XSNews geprobeerd. Dat ging zeer redelijk (met SSL). Ze hebben een mogelijkheid om het gratis een weekje op proef te nemen, dus probeer zelf uit zou ik zeggen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmm, gisteravond knalde ik toch gewoon goed door met mn max van 700, apart, heb ook nog even bij dat XSnews gekeken, maar volgens mij moet je je eerst registreren en alle gegevens opgeven voordat je ook maar iets probeert, en dat vind ik niet zo heel goed idee, ook het idee van automatische incasso staat mij niet aan, wat dat aangaat vind ik het prepaid idee van eweka toch beter, maar the search goes on, in ieder geval bedantk voor je reply :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik had wel wat vraagjes over dit abonnement, want het is me niet helemaal helder of je nou wel of niet een eigen server mag draaien met dit UPC abonnement. Weet iemand dat?
En je hebt volgens mij geen statisch ip-adres? Hoe los je dat op i.v.m. mijn server?
Heb ook wel gehoord dat dat adres eigenlijk nooit veranderd, alleen bij storingen of iets dergelijks, klopt dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Tralapo op 29-04-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, welkom in de 21e eeuw... http://www.dyndns.com/

Verder mag het officieel volgens voorwaarden niet, maar ik draai al jaren een of andere vorm van server (router die ook SSH server is en bittorrents afhandelt) en nooit gedonder mee gehad.

IP is nadrukkelijk niet vast, maar verandert alleen als je langere tijd geen lease hebt (gebeurt bij een server niet zo snel als het goed is ;) ) of inderdaad bij storingen/werkzaamheden. Ik heb m'n huidige IP al een maand of drie, daarvoor had ik ruim 9 maanden dezelfde, daarvoor ook langere tijd, maar dat heb ik niet bijgehouden toen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Same here, ik draai ook vanalles aan services. Zolang je maar geen services naar buiten toe draait die het netwerk kunnen verstoren (zoals DHCP naar buiten toe 8)7, of open relay SMTP) heeft niemand er last van toch? Mijn IP verandert heeeel af en toe, misschien 3 keer per jaar. Maar dat is even een kwestie van DNS aanpassen en alles is binnen een paar uur weer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Aha ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Vandaag nog maar eens bellen waar m'n snelheidsverhoging blijft... die zou er vorige week donderdag al zijn, maar toen kreeg ik de boodschap om te wachten, nou ik heb nu wel genoeg gewacht vind ik zelf ...

Edit: Belletje is gepleegd, bleek dat een van die helpdesk pipotjes een fout heeft gemaakt tijdens de bestelling waardoor ik in de fouten lijst kwam te staan, hierdoor ging de bestelling dus ook niet door, deze vriendelijke meneer heeft het even verholpen en de snelheid is als het goed is morgen zoals hij hoort. :D

[ Voor 43% gewijzigd door Fatal Mind op 02-05-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Soms... ondertussen ( bijna 2 later ) zit ik nog steeds met m'n oude abbo van 6mbit, het blijkt dat het systeem niet wil meewerken... ze hebben het nu al 4x opnieuw aangevraagd en ze laten het nu '' escaleren '' waardoor de verbinding zogenaamd handmatig overgezet word ofzo, nu nog maar afwachten wanneer dat weer gaat gebeuren, want ik dan een andere abbo om goedkoper uit te zijn, maar dat gaat hem nu ook niet worden heb ik het idee....

Nu nog maar afwachten of dit niet een administrative ramp gaat worden qua hoeveelheid abbo's... ( of ze nu niet 4 abbo's aan rekenen omdat ze het zoveel keer hebben aangevraagd... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het is helaas niet zo dat de systemen bijvoorbeeld bestaan uit 3 selectboxjes waarin je voor Internet, Telefonie en TV 'even' de juiste variant aanklikt en dan op 'Apply' en het werkt.

Het gaat ook over; kortingregels van oude acties, toewijzen van mailbox omvang en aantal, registratie van modems en settopboxen.

Tja, alhoewel de omgeving sterk geautomatiseerd is, komt er bij zo'n omzetting wel eens foutje naar voren waarbij een systeem informatie teveel of teweinig heeft in de database en dan moet je bij zulke systemen wel eens handmatig ingrijpen...en dat kost tijd want dat heeft met rechten en authorisatie te maken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ja zoiets hoorde ik van de klantenservice medewerker ook al ja, maar we zijn nu bijna 2 weken verder en 4 pogingen verder... zo moeilijk kan het toch ook weer niet zijn lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 22:45
De snelheid is onafhankelijk van de afstand en de kwaliteit van de kabels (zoals bij ADSL wel het geval is). De snelheid wordt echter beperkt door de lokale drukte.Dit betekent concreet bij mij dat de snelheid bv met Eweka tussen 17:30 en 22:00 lager is (tussen de 600 KB/s en 800 KB/s). Download via http gaat echter wel sneller. Deze is uiteraard ook afhankelijk van de website maar > 1MB/s is geen probleem bij een snelle site. Daarbuiten kan ik vrijwel altijd met volle snelheid downloaden bij Eweka, ivm draadloos internet ongeveer 2.5 MB/s en met vaste kabel 2.8 MB/s. De upload van 2.5 Mb/s haal je altijd. (Heb UPC Extreme)
UPC doet dus aan trafficmanagement en knijpt dus de poorten die veel verkeer veroorzaken. Via SSL heb ik geen ervaring maar ik kan me voorstellen als daar veel verkeer over gaat deze ook dichtgeknepen zal worden (heb daar al berichten over gelezen)
Verder is het internet, bij mij althans, gewoon stabiel en betrouwbaar. Heb nog geen downtijd gehad in de afgelopen maanden.
Fair use???? Het lijkt me in de praktijk geen probleem want wie kan de hoeveelheid data verwerken die met 2.8 MB/s binnenkomt? Even snel gerekend is dat ongeveer 40 DVD's per dag. Dan moet je wel hele grote schijven hebben en bijna permanent aan het branden zijn >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin1967 op 05-05-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ok, dit MOET ik gewoon even kwijt :P
Spreekt UPC zichzelf tegen of niet?

Mailtje van UPC:

Geachte heer ***,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

UPC maakt gebruik van dynamische IP-adressen.

Als u uw server instelt met een statisch IP-adres, dan is dat uw verantwoording als er problemen zijn met de verbinding.

U bent natuurlijk vrij om een eigen server te draaien.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

----

En voor de duidelijkheid een citaat van hun site :P

Kan ik een eigen server opzetten?

Antwoord:

Het opzetten van een eigen server en deze verbinden met ons netwerk valt onder de noemer 'zakelijk gebruik' en is om die reden niet toegestaan.

Ik vind het prima dat ze het niet erg vinden hoor, is het tenminste niet illegaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Volgens mij spreken ze zichzelf tegen :P

Maakt niet uit, ze zetten dat alleen maar in hun regelement zodat ze gedekt zijn tegen rechtelijk gezeik enzo, dat je het doet is dan jouw probleem, ook hoeven ze zo geen hulp te verlenen bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Degene die die mail heeft beantwoord weet dat blijkbaar niet ofzo... Erg raar.

Maargoed, een statisch IP is natuurlijk niet de bedoeling. Als je je dynamisch toegewezen IP ineens statisch instelt, vernieuwt je pc de lease niet meer. Zodra de leasetijd verloopt, denkt de DHCP-server dat het IP-adres dus niet meer in gebruik is, en deelt het weer aan iemand anders uit. Nouja, dan heb je dus een netwerkconflict.

[ Voor 68% gewijzigd door Bergen op 06-05-2008 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nou breekt echt m'n godvergete klomp...

Heb minimaal 2 a 3 uur aan de lijn gehangen met upc klantenservice om m'n tripple play pakket aan de gang te krijgen.

Krijg ik daarnet zon pipo aan de lijn die verteld mij simpelweg dat het niet kan omdat we een 2e media box hebben, ik viel serieus van me stoel af, dat was het lompste wat ik ooit gehoord had...

Dus het is blijkbaar niet mogelijk om: 10mbit internet, onbeperkt bellen, tv royaal met dvr + extra media box te regelen, ik vind het maar lomp, schijnt een '' technische limitatie te zijn '', ik geloof er niks van en ga een mooie klachten brief sturen waarom het personeel zo slecht is geinformeerd over hoe de boel werkt, ook gaat er een brief uit die er voor gaat zorgen dat hun mijn telefoonkosten gaan betalen ( klantenservice geld ), aangezien er bij de aanvraag ook niet door die leuke mevrouw is verteld dat het niet gaat... en vervolgens 4 andere collega's van d'r die dat ook niet wisten, ik wil m'n geld terug !

offtopic: ben pissig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Op de een of andere manier is de verandering die ik aangevraagd had toch doorgezet, ik snap het ff niet meer :P maar maakt niet uit, vind het allang best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Volgens mij sloeg dat idd ook nergens op, je kunt gewoon een 3play pakket met een tweede lijn hebben. Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:59:
[...]
Jaaaaaren terug, like, 5 jaar terug, toen UPC het oude systeem nog gebruikte, was het een rommeltje ja. Maar sinds jaren geleden dat nieuwe systeem in gebruik is genomen is alles gewoon in orde hoor. Als je niet bij UPC werkt kun je daar naar mijn mening eigenlijk geen oordeel over vellen. Je moet het zelf zien, dan denk je er heel anders over.

[...]
Het is nog steeds een rommeltje.

In januari overgestapt naar een ander pakket en pas de huidige maand (mei) een correctie over het teveel betaalde.

En die correctie is er gekomen omdat ik zelf gebeld heb (april) om het teveel betaalde aan te kaarten.

Met de telefonische bereikbaarheid van UPC zit het wel goed, daar kunnen een hoop bedrijven wat van leren. Maar het blijft van de zotte dat je na iedere administratieve wijziging zelf actie moet ondernemen om de boel gecorrigeerd te krijgen. En nee dit was niet de eerste keer.

Mijn ervaring is dat het bij 100% van de administratieve wijzigingen mis gaat:
- aanmelding 1999: facturen van een voor mij onbekende persoon
- verhuizing 2002: openstaande rekeningen van de vorige bewoner op mijn naam via een incassobureau proberen te innen
- pakketwijziging 2003/2004: veel te hoge rekening
- verhuizing 2006: mijn rekeningen gingen naar een andere UPC gebruiker in een ander deel van het land, afgesloten, met spoed aangesloten en een maandje gratis gekregen vanwege het ongemak.Men wist mij wel te vinden voor telefonische enquetes en een mediabox ongevraagd toesturen, maar even contact opnemen ivm de rekeningen was er niet bij, Hup meteen de stekker er uit..
- pakketwijziging 2008: veel te hoge rekeningen

Dus kom niet met sprookjes aan dat het nu wel allemaal loopt als de gesmeerde bliksem :+

Edit:
@Bergen
Technisch en logistiek hebben jullie (UPC) de boel wel goed voor elkaar. Snelheidswijziging was vrijwel direct doorgevoerd en ook het nieuwe modem incl. telefonie heb ik binnen enkele dagen ontvangen. Wel wat problemen met "myupc", maar de 2e brief bevatte wel de juiste activatiecode. Maar dat was slechts een administratief probleem :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Bergen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:56:
He stadsgenoot. :)

[...]
Goeie vraag, iedereen zou nu toch een keer moeten weten dat je niet opnieuw door de provisioningpagina hoeft met een nieuwe pc. Alleen de eerste keer moet je even door de pagina om de kabelmodem aan jouw account te koppelen, zodat de modem de juiste bootfile krijgt.

[...]
Ik heb nog nooit van 4 uur, nog nooit van 36 uur en nog nooit van 2 minuten gehoord. Al jaren adviseren we 6 uur. Misschien is het eigenlijk wel 4, maar met 6 weet je het zeker. ;) Als je alleen ff je modem wilt resetten is 5 seconden in principe genoeg. Maar als je bijvoorbeeld met geen mogelijkheid een IP-adres kunt krijgen (en als dat niet aan je pc lijkt te liggen, omdat je bijvoorbeeld van je router wél een IP krijgt) zou het kunnen dat er een ander MAC-adres 'in de weg zit' bij de caching DHCP-server, van een vorige pc, of van je router, of wat dan ook. De precieze oorzaak is niet altijd helemaal duidelijk. In dat geval kun je besluiten om de modem 6 uur van de stroom te laten, zodat het MAC-adres wordt 'vrijgegeven' op de UBR en de weg weer vrij is voor een nieuwe lease.

[...]
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet, met name medewerkers die nog maar net internetcalls doen. Je moest eens weten hoeveel informatie je dan over je heen krijgt. Er komt zoveel bij kijken, dan kan het gebeuren dat je iets niet helemaal mee krijgt. Maar dan nog vind ik het apart dat je 3 verschillende tijden hoort en dat ze alle 3 niet kloppen. Maargoed. 6 uur dus. ;)

Om terug te komen op jouw probleem: je kunt je niet aanmelden op de provisioningpagina. Uiteraard ligt dat niet aan je firewall (of iets anders op je pc), anders zou je uberhaupt niet op die pagina komen, zoals al was opgemerkt. Werknemer A heeft het dus mis. Werknemer B heeft het ook mis, elke fatsoenlijke DNS-server in de wereld hoort http://provisioning.upc.nl te resolven naar 62.179.105.77. Werknemer C dan? Ik had je post gisteren al gelezen en vanavond heb ik even voor je gekeken of er iets bekend was over problemen met IP-ranges en dat is ook niet het geval. Dus óf die werknemer weet iets wat nergens gemeld is of hij praat poep. Theoretisch gezien zou het kunnen, maar voor zover ik weet zijn er geen nieuwe ranges in gebruik genomen dus het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Waarom geeft de site dan de melding dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is? Tja, misschien werkt het script (in pseudo code) wel als:

if (aanmelding niet gelukt om wat voor reden dan ook) then
print "gebruikersnaam of wachtwoord onjuist"
else
login succesvol

Dan zou hij die melding dus bij elke oorzaak geven. Ik ken de code niet, maar 't zou zo maar kunnen. Werknemer D kon je niet bereiken --> tip voor de volgende keer: vermeld contactgegevens in je email. Werknemer E kijkt puur naar de foutmelding. Hij zou gelijk kunnen hebben. Ben je misschien al zolang lid van UPC dat je nog een wachtwoord hebt met leestekens erin? Zo ja, laat die er eens uit. Bijvoorbeeld "a.B,c?d" wordt "aBcD". Misschien overbodig om op te merken, maar je weet dat het wachtwoord hoofdlettergevoelig is he? Veel mensen toetsen alles gewoon in kleine letters in en hangen na een paar mislukte pogingen aan de lijn.

Werknemer F vraagt jou om je gebruikersnaam en wachtwoord. Misschien om te verifieren of jij 't wel correct intoetst? Ik moet ernaar gokken. Je had het hem overigens gewoon kunnen geven, want hij kan die gegevens zelf ook inzien. Althans, het originele wachtwoord. Gewijzigde wachtwoorden kunnen we niet zien. Werknemer G zou gelijk kunnen hebben over Mijn UPC. Eerlijk gezegd zat ik daar ook aan te denken. Maak je gebruik van Mijn UPC? Zo nee, dan valt die mogelijkheid af. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, zonder je gegevens te bekijken. Maar 't kan nooit ingewikkeld zijn en het is mij een raadsel waarom je na zoveel medewerkers nog niet tot een oplossing bent gekomen. De eerste medewerker had het meteen moeten oplossen.
Daar ben ik weer. Het probleem bestaat nog steeds.

Wachtwoord heb ik uiteraard niet gegeven, want dat is het probleem niet. Ik type echt niet altijd het wachtwoord correct en dan ineens niet meer. Wat betreft het originele wachtwoord kunnen inzien..... dat weet ik en daarom gebruik ik die ook niet.

In het verleden ook al een soortgelijk probleem gehad waarbij ik niet gebruik kon maken van FTP voor het uploaden van dingetjes naar mn webspace, terwijl e-mail wel werkte. Men kon toen het account resetten zonder om mijn wachtwoord te vragen. Dus, dat wachtwoord hebben ze nu ook niet nodig. Tenzij het systeem slechter is geworden natuurlijk.

Ik wil eindelijk wel weer eens kunnen inloggen.

Ik weet dat het niet nodig meer is provisioning te gebruiken met een nieuwe netwerkkaart, al is het toch echt zo dat de meningen daar over verschillen. Met een ander modem moet aanmelden nog wel, en wat moet ik dan, stel dat ik een ander modem moet om wat voor reden dan ook, dan kan ik dus gewoonweg niet meer op internet omdat provisioning niet klopt.

Ik ben trouwens ook in het UPC Center geweest, maar ik weet niet waar ze die medewerkers vandaan hebben, maar als ze nog nooit van Motorola hebben gehoord terwijl ze net iemand hadden verteld dat het probleem aan z'n Motorola-modem kan liggen, dan weet ik genoeg. Het niveau is nog lager dan die van de helpdesk.

Ik wil gewoon dat het weer werkt zoals het moet. Het is dat in deze wijk geen ADSL2 is........

Aan UPC zelf:
UPC, los het op of blijf in gebreke, want dat is het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een foto van het modem dat je krijgt als je het totaalpakket hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 23:00
Ben aan het zoeken gegaan naar de retentie van UPC tegenwoordig, maar kon niks vinden. Hoe lang is de retentie van UPC nu?

Verbinding tegenwoordig stabiel of is het nog steeds zozo?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:01

Pierre

Van nature lui!

phlinx schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:42:
Ben aan het zoeken gegaan naar de retentie van UPC tegenwoordig, maar kon niks vinden. Hoe lang is de retentie van UPC nu?

Verbinding tegenwoordig stabiel of is het nog steeds zozo?

Thanks!
Retentie weet ik ook niet, heb nu 6 maanden UPC, 1 keer een hikje in de verbinding gehad. Verder geen klachten het werkt naar mijn mening goed. Bij andere providers die ik gehad heb was het een stuk minder stabiel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58
Op de nieuwsserver van UPC vind je geen binaries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Laatst online: 04-10 23:00
Geen binaries... dat zegt alles. Thanks allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen last hier van klapperende verbindingen?

Afbeeldingslocatie: http://devel.mserver.nl/121595157717224_now_1215843300.png

Ik word er niet echt vrolijk van, om de havenklap packet-loss en loss of connection :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:27:
heeft iemand een foto van het modem dat je krijgt als je het totaalpakket hebt?
Arris Touchstone modem : http://www.arrisi.com/pro.../_docs/_lowres/tm602b.jpg

Verder weet ik dat UPC aan het testen is met Docsis 3.0 en dat er met name in het weekend de verbinding er uit klapt, soms kort, soms lang. Het nadeel van ze op het moment is dat ze geen ruchtbaarheid geven van hun werkzaamheden op het moment aan het netwerk, misschien om zo downtime claims te voorkomen.

1 en ander valt wel terug te zien op www.chelloo.com waar juist wel over dit soort zaken word gesproken, misschien ook omdat er NOC medewerkers actief zijn.

Heb je last van je verbinding dan is het misschien handig om je modem eens uit te lezen over de status maar met name wat het aantal decibel is van de verbinding, welke normaal gesproken moet liggen rond de 35db, middels browser 192.168.100.1

Overigens vind ik het nogal slordig van UPC om ook overdag te testen, aangezien in hun eigen policy staat dat ze dat hooguit snachts mogen doen tussen 01:00 en 07:00 uur. Vorige week maakte ik het zelf mee dat m'n modem eruit lag, de bootfile was "verdwenen". Helpdesk wilde er niet zelf 1 in terugflashen en ik moest wachten op de "2de" lijn om dit te doen.

Overigens ga ik de OPTA eens aanschrijven hierover. Downtime met internet kan ik me nog wel iets bij indenken wanneer er onderhoud of testen plaatsvinden maar vind downtime op telefonie uit den boze. Nu kan iedereen wel zeggen, we hebben toch mobiel maar dat gaat het niet om. In ieder geval is VoiP dus nog niet helemaal vlekkeloos, afgelopen maanden al 4 maal een downtime meegmaakt op de telefoon/internet lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RF Parameters
Downstream
 	Freq/Power: 	260.000 MHz 	-5 dBmV 	 
 	Signal to Noise Ratio:  	34 dB 	 
 	Modulation:	QAM256	 
Upstream
 	Freq/Power:	45.600 MHz 	55 dBmV 	 
  	Channel Type: 	DOCSIS 2.0 (ATDMA)	 
  	Symbol Rate: 	2560 kSym/sec	 
  	Modulation: 	QAM16

34dB, ik zal het eens in de gaten houden als me verbinding eruit klapt, maarja, dan heb ik ook geen ip meer op me router, dus ben benieuwd of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freq/Power: 458.750 MHz 1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 53.600 MHz 51 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Als je modem eruit klapt kun je hem alsnog uitlezen, heeft verder niets met je router te maken. Je kan ook even je eventlog in de modem in de gaten houden. Verder gebruik ik ook een DVR van ze voor het digitale pakket en sinds kort is video on demand etc. niet meer mogelijk. Een vriend van me die hetzelfde heeft had ze gebeld en hij kreeg te horen dat de bekabeling niet in orde is, wat mij weer doet denken aan de problemen vroeger met UPC internet, waar de helpdesk dan altijd als "oplossing" aanbood om de pc even te herinstalleren 8)7

Verder neem ik de callcenters een beetje met een korrel zout omdat ze steevast problemen met een vaste lijst proberen op te lossen en waarbij ik merk dat de 2de lijn niet eens doorgeeft of ze met het netwerk bezig zijn, lekker problemen oplossen dan met de "helpdesk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UPC werkt niet met een 2e lijn in de helpdesk, dus niet gek dat die niets doorgeeft 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:23:
UPC werkt niet met een 2e lijn in de helpdesk, dus niet gek dat die niets doorgeeft 8)7
Niet direct maar ze geven wel storingen door na een gesprek aan de 2de lijn. Maaar het lijkt me niet zo moeilijk om die callcenters van een soort "prikbord" te voorzien van werkzaamheden en of bepaalde storingen bij het NOC, scheelt een hoop vraag/antwoord spelletjes en ergernis :)

En over het algemeen worden werkzaamheden gepland dus waarom kunnen ze die niet gewoon aankondigen op de website of chelloo.com ? In ieder geval mogen ze best eens wat beter hun best doen om onnodig belverkeer met de helpdesk te voorkomen, af en toe krijg je het idee dat we juist moeten bellen om die callcenters hun rekeningen te betalen ;)

Anyway, sinds ze met Docsis 3 testen is het weer regelmatig dat de verbindingen eruit liggen, terwijl het net 2 jaar goed was gegaan met af en en toe een downtime in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er *is* gewoon geen 2e lijn, dus er valt ook niets door te geven...

Verder volledig met je eens dat communicatie beter zou kunnen. Op de site staat wel eens een melding (momenteel iets over ZoneAlarm problemen nav MS Tuesday-update van afgelopen dinsdag), maar niet over geplande zooi idd :'(

Ik ben wel benieuwd over DOCSIS 3 testen - waar woon jij? Hoe kan iemand zien of hij in een wijk zit waar dat getest wordt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:17:
Er *is* gewoon geen 2e lijn, dus er valt ook niets door te geven...

Verder volledig met je eens dat communicatie beter zou kunnen. Op de site staat wel eens een melding (momenteel iets over ZoneAlarm problemen nav MS Tuesday-update van afgelopen dinsdag), maar niet over geplande zooi idd :'(

Ik ben wel benieuwd over DOCSIS 3 testen - waar woon jij? Hoe kan iemand zien of hij in een wijk zit waar dat getest wordt?
De "2de" lijn discussie laat ik gemakshalve vallen ;)

UPC test momenteel intern op het eigen netwerk. De enige info die daarover vrij komt staat alleen op Chelloo.com Onlangs wel gezien, aangezien daar ook NOC medewerkers posten, dat de tester zijn bevindingen weer offline moest halen, jammer want er is veel animo voor. Hopelijk laat UPC niet te lang op zich wachten maar een feit blijft, iets vergelijkbaars word er niet aangeboden op lokaal nivo dus kunnen ze het nog behoorlijk uitstellen. Verder weet ik dat ze wel in de wijkhub zijn geweest onlangs om upgrade's uit te voeren. Postcode is 1111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

He, dat is bij mij om de hoek (PC 1092) :P

Hier niets gemerkt, sinds ik er woon is verbinding gewoon 100%. Zeker dat je niet gewoon een storinkje hebt ofzo? Post anders eens de waardes die je in je modem uitleest op moment dat het problemen geeft (wat je hierboven post is prima, maarja, dan werkt je verbinding ook goed :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:08:
[...]

De "2de" lijn discussie laat ik gemakshalve vallen ;)

UPC test momenteel intern op het eigen netwerk. De enige info die daarover vrij komt staat alleen op Chelloo.com Onlangs wel gezien, aangezien daar ook NOC medewerkers posten, dat de tester zijn bevindingen weer offline moest halen, jammer want er is veel animo voor. Hopelijk laat UPC niet te lang op zich wachten maar een feit blijft, iets vergelijkbaars word er niet aangeboden op lokaal nivo dus kunnen ze het nog behoorlijk uitstellen. Verder weet ik dat ze wel in de wijkhub zijn geweest onlangs om upgrade's uit te voeren. Postcode is 1111
UPC test momenteel die 3.0 in Amsterdam IJburg (1087 en 1086)
Tot nu toe gaat dit zeer succesvol ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:05:
He, dat is bij mij om de hoek (PC 1092) :P

Hier niets gemerkt, sinds ik er woon is verbinding gewoon 100%. Zeker dat je niet gewoon een storinkje hebt ofzo? Post anders eens de waardes die je in je modem uitleest op moment dat het problemen geeft (wat je hierboven post is prima, maarja, dan werkt je verbinding ook goed :z )
Verbinding is nu wel weer goed, geen uitval in ieder geval maar een beetje onstabiel. Maar bij mijn vorige uitval was gewoon de bootfile verdwenen en snachts merk je gewoon dat ze er af en toe even tussenuitwippen :)

Maar zoals buur boven mij al zegt, ze testen en persoonlijk denk ik niet dat het nog lang hoeft gaan te duren voordat ze het in de markt gaan zetten. En we zitten allebei op een andere wijkhub dus missschien dat je daardoor wat minder problemen ondervind, Diemen heeft zijn eigen wijkhub.

De problemen zijn vaak complete uitval en dan valt er niks meer uit te lezen dan dat alles disconnected is en de standaard DB is dan 17. Maar goed, ik "ken" UPC, heb ze 4 jaar geleden een tijdje over huis gehad met meetapperatuur om problemen op te lossen. Uit onderzoek destijds bleek dat Radio 10Gold een zender in de buurt had neergezet en die gooide wat roet in het eten. Verder draai ik al 2 jaar stabiel met ze, niks geen downtime of wat dan ook en dan merk je gewoon wanneer ze weer gaan uitbreiden aan de performance, heb ik de helpdesk niet voor nodig, een paar simpele tracerts zeggen dan al genoeg. Maar voor velen is het dan in de telefoon klimmen naar de helpdesk en daar schiet je niks mee op. Een simpele mededeling of een email naar klanten kan dan al een hoop frustratie voorkomen.

Zo, kom nu maar op met die 100Mbit up/down, we zijn er klaar voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wikipedia: DOCSIS

100Mbit/s upstream kun je op je buik schrijven voorlopig. Al bond je 8 channels samen kun je op de gehele interface niet meer dan 100Mbit/s krijgen. Tenzij jij een dedicated lijn krijgt naar de CMTS (as if... :z ) ga je niet in de buurt van de 122Mbit/s komen. Down is weer een ander verhaal, dat zou technisch zeker moeten kunnen. Ik ben benieuwd...

Als je SNR soms 17dB is heb je gewoon last van een ruisstoring (en niet zo'n kleintje ook :X ), helaas niet zoiets sexys als een trial van nieuwe tech :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:11:
Wikipedia: DOCSIS

100Mbit/s upstream kun je op je buik schrijven voorlopig.
Test van UPC haalde al 87Mbit up/down en dat was nog te verbeteren. We wachten het maar gewoon af, komt tijd, komt raad :)

• Proxy
Proxy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:35:
[...]

Daar ben ik weer. Het probleem bestaat nog steeds.

Wachtwoord heb ik uiteraard niet gegeven, want dat is het probleem niet. Ik type echt niet altijd het wachtwoord correct en dan ineens niet meer. Wat betreft het originele wachtwoord kunnen inzien..... dat weet ik en daarom gebruik ik die ook niet.

In het verleden ook al een soortgelijk probleem gehad waarbij ik niet gebruik kon maken van FTP voor het uploaden van dingetjes naar mn webspace, terwijl e-mail wel werkte. Men kon toen het account resetten zonder om mijn wachtwoord te vragen. Dus, dat wachtwoord hebben ze nu ook niet nodig. Tenzij het systeem slechter is geworden natuurlijk.

Ik wil eindelijk wel weer eens kunnen inloggen.

Ik weet dat het niet nodig meer is provisioning te gebruiken met een nieuwe netwerkkaart, al is het toch echt zo dat de meningen daar over verschillen. Met een ander modem moet aanmelden nog wel, en wat moet ik dan, stel dat ik een ander modem moet om wat voor reden dan ook, dan kan ik dus gewoonweg niet meer op internet omdat provisioning niet klopt.

Ik ben trouwens ook in het UPC Center geweest, maar ik weet niet waar ze die medewerkers vandaan hebben, maar als ze nog nooit van Motorola hebben gehoord terwijl ze net iemand hadden verteld dat het probleem aan z'n Motorola-modem kan liggen, dan weet ik genoeg. Het niveau is nog lager dan die van de helpdesk.

Ik wil gewoon dat het weer werkt zoals het moet. Het is dat in deze wijk geen ADSL2 is........

Aan UPC zelf:
UPC, los het op of blijf in gebreke, want dat is het gewoon.
Beetje vreemd om mezelf te quoten, maar het gaat er meer om dat het probleem, hoe verrassend, nog steeds aanwezig is.

Ik heb inmiddels alweer verscheidene berichten gehoord die weer tegenstrijdig zijn, zoals gewoonlijk.

"Nee hoor, we vragen nooit naar je wachtwoord";
"Ja, we kunnen naar je wachtwoord vragen"
"Nee, we vragen niet naar je wachtwoord, want die kunnen we inzien"
"Het oorspronkelijke wachtwoord is in te zien, een nieuw wachtwoord niet"
"Wachtwoorden kunnen we niet inzien"
"Wachtwoorden kunnen we wel inzien, maar dat mag niet volgens de nieuwste policy"

"Het is toch geen probleem als je wachtwoord het niet doet, zolang je je mailadres maar kunt gebruiken"
"Het is raar dat je wachtwoord het wel doet bij het ophalen van mail, maar niet bij provisioning"
"Je mail kun je niet checken als provisioning je wachtwoord ook niet herkent"
"Je kunt je mail wel checken, ook als provisioning overbelast is en dan als melding geeft dat het wachtwoord incorrect is"

"Bij in gebruik name van een nieuwe netwerkkaart moet je idd provisioning gebruiken"
"Nee, na in gebruik name van een nieuwe netwerkkaart hoef je provisioning niet te gebruiken"

etc....

• hhoekstra
  • Laatst online: 08:56
Proxy schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 06:57:
[...]
Beetje vreemd om mezelf te quoten, maar het gaat er meer om dat het probleem, hoe verrassend, nog steeds aanwezig is.

Ik heb inmiddels alweer verscheidene berichten gehoord die weer tegenstrijdig zijn, zoals gewoonlijk.

"Nee hoor, we vragen nooit naar je wachtwoord";
"Ja, we kunnen naar je wachtwoord vragen"
"Nee, we vragen niet naar je wachtwoord, want die kunnen we inzien"
"Het oorspronkelijke wachtwoord is in te zien, een nieuw wachtwoord niet"
"Wachtwoorden kunnen we niet inzien"
"Wachtwoorden kunnen we wel inzien, maar dat mag niet volgens de nieuwste policy"

"Het is toch geen probleem als je wachtwoord het niet doet, zolang je je mailadres maar kunt gebruiken"
"Het is raar dat je wachtwoord het wel doet bij het ophalen van mail, maar niet bij provisioning"
"Je mail kun je niet checken als provisioning je wachtwoord ook niet herkent"
"Je kunt je mail wel checken, ook als provisioning overbelast is en dan als melding geeft dat het wachtwoord incorrect is"

"Bij in gebruik name van een nieuwe netwerkkaart moet je idd provisioning gebruiken"
"Nee, na in gebruik name van een nieuwe netwerkkaart hoef je provisioning niet te gebruiken"

etc....
Tegenwoordig is het toch zo dat je bij een nieuw mac adres je niet meer hoeft aan te melden op prov.upc. ??

[ Voor 4% gewijzigd door hhoekstra op 14-08-2008 16:46 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58
hhoekstra schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:44:
[...]

Tegenwoordig is het toch zo dat je bij een nieuw mac adres je niet meer hoeft aan te melden op prov.upc. ??
Dat hoeft al sinds januari/februari 2007 niet meer...

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
klopt het dat de snelheid is verhoogd?

Ik zit nu op 8Mbps/1,5Mbps. Kan dit niet vinden op de site van upc.

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 15:37
Yep, snelheid is inderdaad verhoogd.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding1-2.png

Heb net even de stroom van het modem afgehaald en deze snelheid krijg ik draadloos met een dikke betonnen muur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 8 Mb/s met Power.
Hopelijk is het een echte verhoging en geen tijdelijke test.
Als het een echte verhoging is, betekent het een leuk cadeau van UPC.
Voor alsnog is het wachten op een officiële mededeling van UPC-zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:38:
Ik heb ook 8 Mb/s met Power.
Hopelijk is het een echte verhoging en geen tijdelijke test.
Als het een echte verhoging is, betekent het een leuk cadeau van UPC.
Voor alsnog is het wachten op een officiële mededeling van UPC-zijde.
Ik lees dat 12 September de datum is wanneer het naar buiten wordt gebracht.
In ieder geval goed nieuws, 2 MBit extra is mooi :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gelezen in het andere topic. Mooi cadeau van UPC in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:19:
[...]

Bij UPC moet je nog even 17 euro ophoesten voor het kabelabbonement, waardoor je toch weer duurder uitkomt. Tele2 is dan toch een stuk goedkoper? 30 euro all in voor een 20mbit lijntje en 2 telefoonnummers.
en tv hoe ga je dat kijken ? vind 17 euro voor betrouwbare tv het toch wel waard hoor
heb nooit storing en met Digitenne in de slaapkamer (te lui om een kabel te trekken) heb ik alleen maar storing

maar goed 17 euro is best prijzig in vergelijking to andere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
hhoekstra schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:44:
[...]

Maar, hoe zit het dan als je een nieuw modem hebt en een nieuwe netwerkkaart. Het lijkt mij dat het UPC-netwerk dan niet meer ziet of iemand een 'legitiem' gebruiker is, want met de combinatie met provisioning wel min of meer kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 04:43:
[...]
Maar, hoe zit het dan als je een nieuw modem hebt en een nieuwe netwerkkaart. Het lijkt mij dat het UPC-netwerk dan niet meer ziet of iemand een 'legitiem' gebruiker is, want met de combinatie met provisioning wel min of meer kon.
Mac adres van een user met een nieuwe netwerkkaart is niet zo belangrijk, het word toch wel gelogd en wat betreft de modem zijn ze misschien zo "slim" geworden om voor versturing alle modem gegevens in te voeren zodat wanneer je hem aansluit direct door de backbone gezien word :)

Maar goed, ik raad een ieder aan zijn om goed de UPC maandelijkse afschrijvingen te controleren, ik heb in ieder geval weer 2 spookrekeningen die ver boven de normale maandelijkse kosten liggen. Ik heb dan wel telefoon bij hun maar ik bel alleen gartis nummers dus daar ligt het niet aan. Ik wacht even de derde rekening af en dan gaan we maar weer eens een aangetekende brief de deur uit doen, jammer dat dit weer moet gebeuren, dacht dat ze dat nu wel zo langzamerhand uitgebannen hadden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het niet handiger om gelijk aan de bel te trekken als je een foutieve rekening constateert, ipv tot drie maanden te wachten en dan ver te gaan escaleren? Zeker als blijkt dat de rekening wel terecht is en (bijv) iemand gewoon dure nummers vanaf jouw toestel belt kun je er dan wat aan doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:47:
Is het niet handiger om gelijk aan de bel te trekken als je een foutieve rekening constateert, ipv tot drie maanden te wachten en dan ver te gaan escaleren? Zeker als blijkt dat de rekening wel terecht is en (bijv) iemand gewoon dure nummers vanaf jouw toestel belt kun je er dan wat aan doen :o
Ik heb een rijk verleden met UPC en het is niet de eerste keer, en zeker niet bij mij alleen dat UPC met onverklaarbare rekeningen komt. Met name omdat het niet de eerste keer is wil ik dit op een dermate nivo aanpakken dat er andere instantie's naar gaan kijken waar het probleem nu werkelijk zit. Daarmee probeer ik te trachten of het incidenten zijn of dat er er mogelijk sprake is van opzet.

En nee, er worden geen dure nummers gebeld vanaf mijn lijn en inbraak van buitenaf op de telefoon lijn is uitgesloten. Mijn ervaring is dat een incident kan gebeuren, we zijn mensen, maken allemaal fouten maar een automatische administratie afhandeling kan niet random steeds andere maandkosten genereren ;) Vandaar dat ik het even aankijk en eventueel andere instantie's inschakel om door hun eens te laten bekijken wat er aan de hand is, objectief en welke toegang hebben tot hun systemen.

Ken je het verhaal niet van een bankmedewerker die van iedere rekening maandelijks 1 cent afschreef en binnen een korte periode miljoenen op zijn rekening had staan ? Ik zal niet zeggen dat ik nu paranoia ben maar ben wel uiterst alert voor dit soort zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan nog, ongeacht waar het fout zit is 3 maanden wachten met ook maar iets te ondernemen onverstandig. Je kunt altijd later nog hoog van de toren blazen als daar aanleiding toe is.

Vergeet niet dat er twee kanten zijn aan het verhaal - UPC heeft de plicht storingen of administratieve problemen op te lossen, maar jij hebt als klant ook een meldplicht. Doe je dat niet terwijl je duidelijk vermoedt dat er iets niet in orde is, dan ben je zelf in gebreke, geef je UPC niet de kans de problemen op te lossen en kan het mogelijk ook gevolgen hebben voor of en zo ja hoeveel je terug kunt krijgen :o

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 28-10-2008 00:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:36:
Dan nog, ongeacht waar het fout zit is 3 maanden wachten met ook maar iets te ondernemen onverstandig. Je kunt altijd later nog hoog van de toren blazen als daar aanleiding toe is.

Vergeet niet dat er twee kanten zijn aan het verhaal - UPC heeft de plicht storingen of administratieve problemen op te lossen, maar jij hebt als klant ook een meldplicht. Doe je dat niet terwijl je duidelijk vermoedt dat er iets niet in orde is, dan ben je zelf in gebreke, geef je UPC niet de kans de problemen op te lossen en kan het mogelijk ook gevolgen hebben voor of en zo ja hoeveel je terug kunt krijgen :o
Met storingen oplossen zijn ze nooit zo vlot geweest :+ Maar goed, het ging mij meer er om meerdere mensen hiervan in kennis te stellen want ook hun verandering van adminstratie is niet zoals het hoort, in ieder geval ben ik niet in kennis gesteld dat de facturen tegenwoordig alleen nog maar via email geschied en dat is een eenzijdige kontraktswijziging dus dat klopt ook al niet, want daar heb ik niet voor getekend conform kontakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus omdat een ander fouten maakt is het een vrijbrief om dat zelf ook te doen?

Sowieso discutabele punten (staat facturatiemedium echt in je contract? Citeer anders even het artikel waar je dat uit haalt...)

Maar ongeacht hoe/wat/waar, door niet tijdig zelf aan de bel te trekken maak je je eigen positie alleen maar zwakker.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ik heb de laatste tijd wat problemen met UPC internet.
Om de zoveel tijd (varierend van een paar minuten tot een half uur of zo) valt het internet ff weg (ook weer varierend van een paar seconden tot een kwartier). Ik heb nog wel gewoon een ip adres en volgens de lichtjes op m'n modem heb ik nog steeds verbinding, maar internet doet het niet. Op deze manier is het onmogelijk om streaming programma's te kijken van uitzending gemist en zo.
Als ik tijdens zo'n periode zonder internet de stekker van de modem er uit haal en er weer in, blijft hij bij het opstarten knipperen bij upstream. Verder gaat hij pas weer als hij weer verbinding met het internet heeft.
Als ik een goede connectie heb, werkt het internet goed en snel.

Iemand anders ook dit probleem (gehad) en weet er een oplossing voor? Anders maar ff een belletje naar UPC... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft een omschrijving van wat jij ervaart, maar muv modem resetten heb je nog niet zoveel gedaan om te achterhalen waar het probleem exact zit. Puur instinctief zou ik zeggen dat het klinkt als een signaalprobleem, maar op basis van zo weinig info valt dat niet met zekerheid te zeggen, laat staat of iemand kan zeggen of je probleem zit in het signaal dat UPC aanlevert of in iets binnenhuis wat problemen geeft (CAI versterker dat naar doet, EMI van luidspreker of dimmer in de buurt van modem/kabel) etc.

Kijk eens in de TS van dit topic voor tips over wat je kunt doen om zelf verder te komen (signaal uitlezen enzo): UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
Ik ervaar momenteel weer een snelheidsverhoging.

Momenteel 10000 kbps down en 1500 kbps up. Zowel via speedtest.net en upc's eigen speedtest gemeten.

Kortom is de snelheid wederom verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees eens een paar posts naar boven, je bent niet de enige ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
dion_b schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:09:
Lees eens een paar posts naar boven, je bent niet de enige ;)
Volgens mij was ik toen ook een van de eerste personen die de snelheidverhoging signaleerde. Destijds van 6 Mb/s --> 8 Mb/s down.

Nu dus van 8 Mb/s down --> 10 Mb/s down.

Volgens mij heeft nog niemand eerder dat beschreven, of lees ik er volledig overheen ;)

Ok. In een ander topic (UPC Internet vragen & problemen topic deel II) was bovenstaande al gesignaleerd. Had ik nog niet gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door Bibosjakie op 16-02-2009 17:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste