Het Nokia N73 Topic | Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 42.131 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat FabianNL gelijk heeft. Het heeft weinig nut om deze discussie te voeren. Gelijk na de post van FabianNL zie je al weer een uitstekend voorbeeld. Dus gewoon lekker discuseren over de N73 en zulk soort vragen gewoon links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Denthis schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:08:
is het mogelijk dat het licht niet uit gaat van het beeldscherm tijdens tomtom navigatie.
(als hij verbinding maakt met de gps ontvanger dat dan bv een ander profiel komt en dat het licht dan niet uit valt)?
Dit is een twijfelgeval (en het gaat niet over de N73), maar ik ben de beroerdste niet, deze optie is een beetje lastig te vinden.

Je kunt dit instellen in TomTom zelf. Opties -> Wijzig voorkeuren -> Volgende -> Achtergrond. Je kunt dan instellen wanneer de schermverlichting moet worden gedimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft niemand eigenlijk ervaring met de smart2go software van Nokia die ook op de N95 zit? Ik heb hier er bijna niks over gelezen... Echt niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:05:
Weet iemand de verbeteringen tussen v3.0704.1.0.1 en v3.0713.1.0.2?

M'n toestel werkt nu prima, ben wel erg benieuwd.... ;)
Yeah, weer updateje
bijbehorende changelog:

Changelog from 3.0704.1.0.1 to 3.0713.1.0.2 (SB-075/03.05.07)

New features
* Enable startup vibra (feature in CellMo release)

SMS corrections
* System does not load sms service center address (numbers) when booted upon heavy load (2)
* SMSC is not re-read from SIM after switch on, if IMSI hasn’t changed

CellMo change
* No uplink audio in MT voice call, fixed with CellMo update
Bron: http://gathering.tweakers...message/28057678#28057678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:32:
Hoe activeer ik de flight mode? Ik ben het nog niet tegengekomen. Alvast bedankt.

Grtz ***

>> Staat gewoon in het boekje.
Heb de pdf doorgezocht en niets gevonden over de flight mode. Als ik in Nsysinfo kijk staat er : Flight mode: not supported.
Ik weet zeker dat er bij de specificaties staat dat het er wel op zit.
Weet iemand hoe je overschakeld op die modus, of is dat hetzelfde als offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
PhilipsFan schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:23:
[...]

Dit is een twijfelgeval (en het gaat niet over de N73), maar ik ben de beroerdste niet, deze optie is een beetje lastig te vinden.

Je kunt dit instellen in TomTom zelf. Opties -> Wijzig voorkeuren -> Volgende -> Achtergrond. Je kunt dan instellen wanneer de schermverlichting moet worden gedimd.
ik dacht dat het over de n73 zou gaan, omdat ik dacht dat de verlichting door de n73 geregeld zou worden, maar bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Heb de pdf doorgezocht en niets gevonden over de flight mode. Als ik in Nsysinfo kijk staat er : Flight mode: not supported.
Ik weet zeker dat er bij de specificaties staat dat het er wel op zit.
Weet iemand hoe je overschakeld op die modus, of is dat hetzelfde als offline?
Fligth mode houd alleen maar in dat ie geen contact meer maakt met het netwerk, dat ie gewoon totaal geen verbinding of iets aangaat, oftewel: je SIM kaart wordt gewoon 'uitgeschakeld'. (Wat ze dan ooit eens flight mode hebben genoemd omdat dit niet mag in vliegtuigen aangezien er anders allemaal storingen optreden in dat vliegtuig :+ ).
Dit is dus precies hetzelfde wat het profiel 'offline' doet, totaal geen verbinding aangaan, oftewel offline zijn. Dusja, het profiel is precies hetzelfde alleen een ander (beter) naampje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey vraagje hoe kun je het alarrm harder zeten want hij gaat veeeelst te zacht heb al gekeken onder zoeken ma vind de niks over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:51:
[...]

Fligth mode houd alleen maar in dat ie geen contact meer maakt met het netwerk, dat ie gewoon totaal geen verbinding of iets aangaat, oftewel: je SIM kaart wordt gewoon 'uitgeschakeld'. (Wat ze dan ooit eens flight mode hebben genoemd omdat dit niet mag in vliegtuigen aangezien er anders allemaal storingen optreden in dat vliegtuig :+ ).
Dit is dus precies hetzelfde wat het profiel 'offline' doet, totaal geen verbinding aangaan, oftewel offline zijn. Dusja, het profiel is precies hetzelfde alleen een ander (beter) naampje!
misschien een beetje offtopic, maar ik vraag me eigenlijk altijd af bij die flightmode/offline mode of ze dat accepteren in vliegtuigen.

Als ik in een vliegtuig lekker carmageddon of snake op m'n phone zit te spelen.. of m'n adresboek aan het bijwerken ben ofzo terwijl ie op flightmode staat, denk ik toch dat de stewardess aan me komt vragen of ik m'n telefoon uit wil doen.
moet ik weer helemaal gaan uitleggen dat hij op flightmode staat (helemaal leuk als je met china airways vliegt ofzo ;) ).

of is dat tegenwoordig een algemeen geaccepteerd iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:02:
[...]

misschien een beetje offtopic, maar ik vraag me eigenlijk altijd af bij die flightmode/offline mode of ze dat accepteren in vliegtuigen.

Als ik in een vliegtuig lekker carmageddon of snake op m'n phone zit te spelen.. of m'n adresboek aan het bijwerken ben ofzo terwijl ie op flightmode staat, denk ik toch dat de stewardess aan me komt vragen of ik m'n telefoon uit wil doen.
moet ik weer helemaal gaan uitleggen dat hij op flightmode staat (helemaal leuk als je met china airways vliegt ofzo ;) ).

of is dat tegenwoordig een algemeen geaccepteerd iets?
Dat is algemeen bekend. In veel vliegtuigen mag je al je telefoon gewoon aan laten en hoeft hij niet op flightmode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vergis je je niet met een ziekenhuis? Imo is het nog steeds verboden om een GSM aan te hebben in een vliegtuig om de reden dat jouw telefoon op maximale zendkracht een zendmast probeerd te bereiken, wat natuurlijk niet lukt.

Aangezien een vliegtuis ook nog een een kooi van Farafay is, ketsen al die signalen terug en aan de andere kant weer terug..etc... etc.... Als dat met meerdere toestellen tegelijk gebeurd, dan heb je hele hoge straling, wat niet goed is...

Imo is dat enige reden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Ginz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:08:
Vergis je je niet met een ziekenhuis? Imo is het nog steeds verboden om een GSM aan te hebben in een vliegtuig om de reden dat jouw telefoon op maximale zendkracht een zendmast probeerd te bereiken, wat natuurlijk niet lukt.

Aangezien een vliegtuis ook nog een een kooi van Farafay is, ketsen al die signalen terug en aan de andere kant weer terug..etc... etc.... Als dat met meerdere toestellen tegelijk gebeurd, dan heb je hele hoge straling, wat niet goed is...

Imo is dat enige reden.
auto is ook kooi van farraDay.

bel ff met je maatschappij en je weet direct het antwoord.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Heel erg vreemde (waarschijnlijk logische) factuur van t-mobile. t-zones, ik heb er naar mijn weten nooit bewust gebruik van gemaakt incl. mijn n73. Echter schijn ik er wel verbinding mee te hebben gemaakt (125 euro :+). Hoe kan ik erachter komen wat deze service gebruikt en sterker nog, hoe zorg ik dat ik er nooit meer gebruik van kan maken?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
firefighter2 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 07:21:
[...]
bel ff met je maatschappij en je weet direct het antwoord.

succes
als ze zo voortaan elke vraag en discussie gaan afkappen, zijn we volgens mij ook snel klaar! :)
MaDLiVe schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:39:
Heel erg vreemde (waarschijnlijk logische) factuur van t-mobile. t-zones, ik heb er naar mijn weten nooit bewust gebruik van gemaakt incl. mijn n73. Echter schijn ik er wel verbinding mee te hebben gemaakt (125 euro :+). Hoe kan ik erachter komen wat deze service gebruikt en sterker nog, hoe zorg ik dat ik er nooit meer gebruik van kan maken?
Om te voorkomen dat je nóóit meer op t-zones kan (staat er ook in onder de naam 'Diensten' en je komt er ook door de 0 ingedrukt te houden) kan je misschien alle instellingen verwijderen om verbinding te maken? Oftewel Instellingen > Verbindingen > Toegangspunten > t-zones verwijderen daar en T-Mobile Internet kan ook weg (als je die hebt staan). Hou er nu wel rekening mee dat je het dan nooit meer kan gebruiken, of je moet alle instellingen opnieuw downloaden.
Verder zou ik toch ff bij T-Mobile navragen want als je 125 euro onbewust hebt gebruikt, dat is wel héél knap! Je betaald namelijk per MB ipv per minuut dus je zult toch echt zelf vele verschillende websites hebben moeten bezoeken... En dan ook echt héél veel! Heb je verder geen gebruik gemaakt van Google Maps? Filmpjes downloaden of iets dergelijks? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Zijn er nog andere keypad lockers dan degene op http://fuse.stc.cx/autolock/ ?

Deze lockt namelijk wel erg goed, dus ook tijdens het bellen, in de carkit, etc. Ook kun je je alarm niet 'snoozen' of uitzetten...

Weet ook iemand of Nokia plannen heeft dit zelf weer in de S60 software op te nemen? Ik vind dit toch een van de core features van een telefoon, en dus een grote 'blunder' dat het er niet op zit...

Edit: ik ga nu deze uitproberen: http://www.smartphoneware...0&application=keylocker60 - die werkt natuurlijk niet op S60v3... Deze wel: http://www.smartphoneware...t/s60_3/keylocker60_3.php (waarschijnlijk)

[ Voor 24% gewijzigd door haling op 05-06-2007 11:25 . Reden: Zoekt en gij zult gezocht hebben... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haling schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:59:

Deze lockt namelijk wel erg goed, dus ook tijdens het bellen, in de carkit, etc. Ook kun je je alarm niet 'snoozen' of uitzetten...

Weet ook iemand of Nokia plannen heeft dit zelf weer in de S60 software op te nemen? Ik vind dit toch een van de core features van een telefoon, en dus een grote 'blunder' dat het er niet op zit...

Edit: ik ga nu deze uitproberen: http://www.smartphoneware...0&application=keylocker60 - die werkt natuurlijk niet op S60v3... Deze wel: http://www.smartphoneware...t/s60_3/keylocker60_3.php (waarschijnlijk)
Ik heb geen problemen met de autolock die hierboven is genoemd.
Ik kan wel mijn wekker stoppen of snoozen en tijdens bellen blijft de telefoon unlocked.
Het enige is, dat als ik een sms type en ik leg de telefoon even weg, met het bericht open, dat ik de telefoon weer moet unlocken.
Verder anderga ik geen problemen.
Ik ben er heel gelukkig mee.

Ik vind eigenlijk ook wel dat Nokia in het vervolg op elke telefoon, gewoon toetsenblok moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom hebben mensen trouwens een tool nodig voor autolock? Autolock zit gewoon standaard op de N73 :) (Je kan het instellen per minuut en langer met of zonder passwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haling schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:59:

Autolock zit er gewoon op hoor:
instumenten --> instellingen --> beveiliging --> telefoon en sim --> periode autom. blok --> voila!!
Kan je er ook nog een code aan hangen...

(mischien even aanpassen in de SP?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
n00bs schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:57:
Waarom hebben mensen trouwens een tool nodig voor autolock? Autolock zit gewoon standaard op de N73 :) (Je kan het instellen per minuut en langer met of zonder passwd)
Ik krijg 'm echt niet ingesteld zonder passwd. Zodra ik de "Autolock period" op 1 minuut instel, wordt mij direct gevraagd naar een "Lock code", die ik alleen maar kan cancellen, wat er dan weer voor zorgt dat hij niet ingesteld wordt.

En een complete telefoon lock is niet ook nodig. Ik wil gewoon niet dat hij in m'n broekzak iedereen gaat bellen, dus een keypad lock is genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
OK, ik heb TomTom geïnstalleerd op m'n N73, maar die is niet vooruit te branden in 3D modus. Het scherm refreshed ongeveer 1 x per 2 seconden en de stem hapert ook regelmatig.

TomTom 6.010 en N73 v3.0705.1.0.31

Heeft er iemand ervaring met de software van de concurrenten van TomTom?
* Route 66
* Navigon MobileNavigator 6
* Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:00:
[...] Autolock zit er gewoon op hoor:
instumenten --> instellingen --> beveiliging --> telefoon en sim --> periode autom. blok --> voila!!
Kan je er ook nog een code aan hangen...

(mischien even aanpassen in de SP?)
Hahahaha, sorry voor deze uitbundige reactie :)

Persoonlijk heb ik het niet zo op auto-blokkeren of auto-vergrendeling maar vindt dit wel grappig, zeker gezien het aantal posts wat ik heb gelezen van mensen (over het hele www) die baalde dat er geen blokkering op zat. Natuurlijk is dit blokkeren wat anders of geavanceerder dan alleen een toetsenbord vergrendeling (het is imo zelf beter).

De standaard code is 12345 (dat is toch ook je standaard pin2 code of beveiliginscode) deze kan je dan weer wijzigen in iets anders.

cheers.

sylvester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

haling schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:42:
OK, ik heb TomTom geïnstalleerd op m'n N73, maar die is niet vooruit te branden in 3D modus. Het scherm refreshed ongeveer 1 x per 2 seconden en de stem hapert ook regelmatig.

* Route 66
* Etc...
TomTom 6 draait hier in ieder geval vloeiend. Maar de 3D modus zuigt sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:09:
[...]

Persoonlijk heb ik het niet zo op auto-blokkeren of auto-vergrendeling maar vindt dit wel grappig, zeker gezien het aantal posts wat ik heb gelezen van mensen (over het hele www) die baalde dat er geen blokkering op zat. Natuurlijk is dit blokkeren wat anders of geavanceerder dan alleen een toetsenbord vergrendeling (het is imo zelf beter).

De standaard code is 12345 (dat is toch ook je standaard pin2 code of beveiliginscode) deze kan je dan weer wijzigen in iets anders.

cheers.

sylvester
Nadeel is juist alleen dat iedereen altijd gewoon een normale, toetsenblokkering is gewend ipv deze 'geavanceerde' versie zoals jij het noemt. Ik zet bijna nooit handmatig mijn telefoon op toetsblokkering, ik wacht wel lekker tot ie er automatisch op springt, alleen dat gaat standaard niet meer! Ja, het kan wel, alleen moet je dan elke keer weer 12345 gaan invoeren, waar ik weinig zin in heb. Dus moeten we weer terug vallen op aparte software, opzich niet erg alleen wel gewoon onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey vraagje hoe kun je het alarrm harder zeten want hij gaat veeeelst te zacht heb al gekeken onder zoeken ma vind de niks over ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28161412,noline]
Volgens mij heeft een kooy van Faraday er niets mee te maken. Dat wil alleen zeggen dat als ieta onder spanning komt de staan er dan nergens potentiaalverschil is, zodat je er niets van merkt (je hebt geen nul/aarde).

Volgens mij zijn ze gewoon bang dat als er veel mensen tegerlijk bellen dit de communicatie met de luchtverkeersleiding e.d. verstoord (als je al ontvangst zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:09:
[...]

cheers.

sylvester
Is die code niet te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:02:
heey vraagje hoe kun je het alarrm harder zeten want hij gaat veeeelst te zacht heb al gekeken onder zoeken ma vind de niks over ????
Dit is standaard niet mogelijk, wel kan je kijken naar andere programmatjes (HandyAlarm?) waar het misschien wel mogelijk is, maar dat zal je zelf ff moeten proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
haling schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:42:

* Route 66
* Etc...
Mijn Route 66 draait prima, zonder haperen. De 3D modus zuigt juist helemaal niet :o !
Check eens hoeveel RAM er in gebruik is als TomTom draait.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlooi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Is die code niet te verwijderen?
Goeie vraag! Heeft iemand er antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06
Keypadlock is jullie antwoord.

Ik had eerst de illegale versie, maar nu heb ik de software gekocht.

Productlink:
http://tektronic.ro/productdet.aspx?prodid=4

Afbeeldingslocatie: http://tektronic.ro/products/mobile/keypadlock/kpl176_208.gif

De software kan je goed instellen, d.w.z. je kan de lock instellen dat hij alleen bij het hoofdscherm van je telefoon locked, tijdens het bellen & applicaties en spelletjes vergrendelt hij niet.

Echt ideaal! Je kan natuurlijk ook de tijd instellen waarop hij vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:32

KWM

Oxellaar schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:47:
[...]

Mijn Route 66 draait prima, zonder haperen. De 3D modus zuigt juist helemaal niet :o !
Check eens hoeveel RAM er in gebruik is als TomTom draait.
Hoe heb je Route 66 geinstalleerd? Ik krijg het maar niet voor elkaar :S (btw. ik heb 'm niet gedownload, maar gewoon op dvd staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenz18 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:36:
Keypadlock is jullie antwoord.

Ik had eerst de illegale versie, maar nu heb ik de software gekocht.

Productlink:
http://tektronic.ro/productdet.aspx?prodid=4

[afbeelding]

De software kan je goed instellen, d.w.z. je kan de lock instellen dat hij alleen bij het hoofdscherm van je telefoon locked, tijdens het bellen & applicaties en spelletjes vergrendelt hij niet.

Echt ideaal! Je kan natuurlijk ook de tijd instellen waarop hij vergrendeld.
tnx man.. werkt beter dan autolock!!
alleen jammer dat je 'm elke keer als je je telefoon uit en aanzet weer apart moet opstarten...

nog iets anders.. hebben jullie ook vaak dat als je belt, dat je per ongeluk met je duim op de camera of gallery knop zit?
ben je klaar met bellen, zie je je laatste foto's op je scherm.. erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:51:
[...]

Volgens mij heeft een kooy van Faraday er niets mee te maken. Dat wil alleen zeggen dat als ieta onder spanning komt de staan er dan nergens potentiaalverschil is, zodat je er niets van merkt (je hebt geen nul/aarde).

Volgens mij zijn ze gewoon bang dat als er veel mensen tegerlijk bellen dit de communicatie met de luchtverkeersleiding e.d. verstoord (als je al ontvangst zou hebben).
Een GSM kan op verschillende sterkte zenden/ontvangen (volgens mij tussen 0,25 en 2 watt), afhankelijk van de afstand tot de zendmast. Als een GSM geen mast kan vinden, gaat `ie natuurlijk op zoek naar een netwerk en dat doet de GSM met het maximale vermogen.

Aangezien een vliegtuig een beschermende binnen/buitenkant heeft (volgens mij heeft dit met de kooi van Faraday te maken) kaatsen de signalen terug en natuurlijk aan de andere kant van het vliegtuig, wat dus door blijft gaan...

Binnen zo'n kleine omgeving zendt je telefoon dus maximaal, wat misschien met 1 toestel niet erg is, maar met meerder wel...

Dat is voor zover mij bekend de reden waarom je je telefoon niet aan mag hebben in een vleigtuig

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06
Ginz schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:17:
[...]

Een GSM kan op verschillende sterkte zenden/ontvangen (volgens mij tussen 0,25 en 2 watt), afhankelijk van de afstand tot de zendmast. Als een GSM geen mast kan vinden, gaat `ie natuurlijk op zoek naar een netwerk en dat doet de GSM met het maximale vermogen.

Aangezien een vliegtuig een beschermende binnen/buitenkant heeft (volgens mij heeft dit met de kooi van Faraday te maken) kaatsen de signalen terug en natuurlijk aan de andere kant van het vliegtuig, wat dus door blijft gaan...

Binnen zo'n kleine omgeving zendt je telefoon dus maximaal, wat misschien met 1 toestel niet erg is, maar met meerder wel...

Dat is voor zover mij bekend de reden waarom je je telefoon niet aan mag hebben in een vleigtuig
nieuws: Onderzoek wijst uit: telefoon in vliegtuig is gevaarlijk
Onderzoek wijst uit: telefoon in vliegtuig is gevaarlijk

Door Harm Hilvers, zaterdag 3 mei 2003 15:09
Bron: MSNBC, Views: 961

In het Verenigd Koninkrijk is een onderzoek gedaan naar de effecten die mobiele telefoons hebben op de veiligheid van vliegtuigen. De Civil Aviation Authority heeft ontdekt dat mobiele telefoons er voor kunnen zorgen dat een kompas ineens verkeerde waarden aangeeft doordat het magnetische veld verstoord wordt. Ook kunnen de radiosignalen van telefoons ervoor zorgen dat navigatieapparatuur de mist in gaat. De afgelopen jaren hebben veel vliegmaatschappijen het bellen in het vliegtuig verboden. Er werd echter nog steeds veel gebeld door passagiers omdat die het toch nodig vonden. Verwacht wordt dat dit Engelse onderzoek passagiers zo zal laten schrikken dat ze zich aan de veiligheidsregels zullen houden. De onderzoekers zien dit echter niet als de enige oplossing van het probleem:

Vliegtuig"If (the findings are) true, then we can never eliminate the possibility of an active phone on board by simply issuing instructions that all mobiles must be switched off. We either need a foolproof system of scanning for active phones (tricky because they can be 'quiet' for minutes at a time) or we need to 'harden' aircraft systems so this ceases to be a threat."
Niet alleen de straling is erg, maar ook de meters van de vliegtuig apparatuur wordt verstoord door de straling... wat kan leiden tot misinterpretaties van de piloten met alle gevolgen van dien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
KWM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:41:
[...]

Hoe heb je Route 66 geinstalleerd? Ik krijg het maar niet voor elkaar :S (btw. ik heb 'm niet gedownload, maar gewoon op dvd staan)
Moet je even naar: http://www.route66.nl/rou...t.php?cid=NL&sec=1&ssec=3 gaan.
Hier de update downloaden, die installeren ipv de geleverde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:34:
Als iemand weet wat het typenummer is van die headset waarop je los je hoofdtelefoon aan kan sluiten?

Kan er nu wel mijn eigen koptelefoon op aansluiten, maar er zit geen afstandbediening met speakertje tussen, dus niet bellen.
Een afstandsbediening waarmee je ook nog kunt skippen zou ideaal zijn, maar in eindhoven niet kunnen vinden in de stad.
De HS-20/AD-41 gekocht. De oortjes zijn in-ear en zitten er los ingeplugt, 3,5mm jag.
En met afstandbediening :) (zoals in mijn post een paar posts terug stond ;) )
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:48:
[...]

tnx man.. werkt beter dan autolock!!
alleen jammer dat je 'm elke keer als je je telefoon uit en aanzet weer apart moet opstarten...
Een erg handig programma ervoor is: Powerboot
Ik gebruik het om standaard rotateme te draaien

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:|

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 09:28 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het installeren van Rotateme...
Ik heb ook al in het topic gezocht, maar kan er niks over vinden...
Ik krijg de melding dat er een certificaat fout is en dat ik contact op moet nemen met de software leverancier.
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb wel gelezen dat er meer mensen last hadden.
Maar heb geen antwoord kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Pc suite enterprise heeft hoger nr dan pc suite normaal:

http://www.businesssoftwa...e_EE_683_rel_15_1_ALL.exe

http://nds1.nokia.com/fil..._683_rel_14_1_eng_web.exe

Ziet er ook anders uit. ze draaien niet naast elkaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:08:
[...]

[...]
En met afstandbediening :) (zoals in mijn post een paar posts terug stond ;) )

[...]

Een erg handig programma ervoor is: Powerboot
Ik gebruik het om standaard rotateme te draaien
handug!!! tnx man..
maarre.. als je boot met rotate me, gaat ie dan niet meteen alles rotaten?of alleen als je de hotkey gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik ben op zoek naar een programma om telefoongesprekken op te nemen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
Best Call Recorder (werkt niet op de N73, record 0 seconde)
Totall recall, dit progje kan niet automatisch gesprekken opnemen (of met een sneltoets)
Psiloc extended recorder, deze leek ideaal tot dat ik merkte dat de andere lijn (die mij belt) om de 3 seconde een erg storende BIEP hoort.

Wie o wie weer een goed opneem programma voor de N73 en het liefst eentje die ik eerst per trial kan gebruiken

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:42:
[...]

handug!!! tnx man..
maarre.. als je boot met rotate me, gaat ie dan niet meteen alles rotaten?of alleen als je de hotkey gebruikt?
Hij start het programma, dan moet je zelf even de hotkey activeren.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:46:
Ik heb een probleem met het installeren van Rotateme...
Ik heb ook al in het topic gezocht, maar kan er niks over vinden...
Ik krijg de melding dat er een certificaat fout is en dat ik contact op moet nemen met de software leverancier.
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb wel gelezen dat er meer mensen last hadden.
Maar heb geen antwoord kunnen vinden...
Je moet het programma eerst signen, heb je dat gedaan? Op de website van Rotateme staat een link met een hele duidelijke uitleg hoe dat moet. Ik zag er eerst ook tegenop, maar het is in een kwartiertje gedaan en je hebt er veel plezier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:58:
[...]

Hij start het programma, dan moet je zelf even de hotkey activeren.

[...]

Je moet het programma eerst signen, heb je dat gedaan? Op de website van Rotateme staat een link met een hele duidelijke uitleg hoe dat moet. Ik zag er eerst ook tegenop, maar het is in een kwartiertje gedaan en je hebt er veel plezier van
Ik heb geprobeerd dat andere progje te installeren, maar ik heb een mac...
Het is een exe bestand wat voor pc is.
Heb geen bestand gevonden voor mac...
Maar ik zal wel eventjes ergens een pc ter beschikking te krijgen waar het misschien wel op lukt.
Ik heb me namelijk al aangemeld op Symbiansigned.com

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:44:
[...]

Ik heb geprobeerd dat andere progje te installeren, maar ik heb een mac...
Het is een exe bestand wat voor pc is.
Heb geen bestand gevonden voor mac...
Maar ik zal wel eventjes ergens een pc ter beschikking te krijgen waar het misschien wel op lukt.
Ik heb me namelijk al aangemeld op Symbiansigned.com

In ieder geval bedankt.
Heb zelf nog niet via mn mac geprobeerd, zal er binnenkort eens een x naar kijken of dat lukt

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
Het is zeker een leuk programma, rotateme. Ik heb het net zelf ook even geprobeerd, en i.cm. tomtom is het echt een aanrader.
Hier heb ik echt geen last van. Misschien moet je eens kijken of je misschien meerdere programmas op de achtergrond hebt draaien. Of misschien dat je GPS lagd?

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen met TomTom, loop gewoon lekker. Gebruik 'm op de motor, met een oortje naar m'n helm, werkt perfect. Ben sowieso wel redelijk tevreden over de N73. Had hiervoo reen 6230, dus dan is het wel even wat anders.

Een paar puntjes stoor ik me wel aan:

- de autolock werkt niet helemaal lekker. Ook met autolock-programma's werkt het niet helemaal lekker. Als ik een inkomen gesprek krijg wanneer de autolock aan staat loopt 'tie nog wel eens vast. Enige optie is dan uit en aan zetten.

- de koptelefoon aansluiting is echt waardeloos. Stekkertje zit totaal niet vast, bij het minste rukje vliegt deze er uit (en wanneer je muziek op hebt staan wordt je daar niet vrolijk van, want die begint dan voluit over de speaker te schetteren...). En met de datakabel moet je dus ook erg voorzichtig zijn, maakt ook slecht contact.

- Ik heb regelmatig dat ik 'm uit m'n broekzak haal en dat 'tie dan spontaan uit is gegaan. Misschien dat dat aan m'n firmware ligt (okt 2006), maar sowieso als je 'm maar een stevig tikje geeft, ergens onderaan het toestel, of er "in knijpt", valt 'tie gelijk uit...

- Maar 40 Mb telefoon geheugen, had wel wat meer mogen zijn.

- Logboek wat zichzelf na bepaalde tijd wist (kan je instellen) is er onhandig...

- Al van meerdere mensen gehoort van stof achter het display. Heb het zelf nu ook. Komt volgens mij via het joystickje binnen ofzo.

Verder dingetjes als de fotokwaliteit in het donker is niet denderend, er is nog steeds geen goed werkende gratis messenger, en het programma Galerij wat niet echt lekker werkt (geeft alleen bestanden weer die in telefoongeheugen staan en werkt erg langzaam).

Iemand die dit deze dingetjes herkent? En e.v.t. een oplossing heeft bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 17:29
RommelD schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:54:
Ik ben op zoek naar een programma om telefoongesprekken op te nemen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
Best Call Recorder (werkt niet op de N73, record 0 seconde)
Totall recall, dit progje kan niet automatisch gesprekken opnemen (of met een sneltoets)
Psiloc extended recorder, deze leek ideaal tot dat ik merkte dat de andere lijn (die mij belt) om de 3 seconde een erg storende BIEP hoort.

Wie o wie weer een goed opneem programma voor de N73 en het liefst eentje die ik eerst per trial kan gebruiken
Ik gebruik het programma ultimate voice recorder, is echt ideaal persoon aan de andere kan van de lijn hoort geen piepjes oid. werkt prima. en je kan eerst een trail doen. suc6

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:27:
Hier ook geen problemen met TomTom, loop gewoon lekker. Gebruik 'm op de motor, met een oortje naar m'n helm, werkt perfect. Ben sowieso wel redelijk tevreden over de N73. Had hiervoo reen 6230, dus dan is het wel even wat anders.

- de autolock werkt niet helemaal lekker. Ook met autolock-programma's werkt het niet helemaal lekker. Als ik een inkomen gesprek krijg wanneer de autolock aan staat loopt 'tie nog wel eens vast. Enige optie is dan uit en aan zetten.

- de koptelefoon aansluiting is echt waardeloos. Stekkertje zit totaal niet vast, bij het minste rukje vliegt deze er uit (en wanneer je muziek op hebt staan wordt je daar niet vrolijk van, want die begint dan voluit over de speaker te schetteren...). En met de datakabel moet je dus ook erg voorzichtig zijn, maakt ook slecht contact.

- Ik heb regelmatig dat ik 'm uit m'n broekzak haal en dat 'tie dan spontaan uit is gegaan. Misschien dat dat aan m'n firmware ligt (okt 2006), maar sowieso als je 'm maar een stevig tikje geeft, ergens onderaan het toestel, of er "in knijpt", valt 'tie gelijk uit...

- Logboek wat zichzelf na bepaalde tijd wist (kan je instellen) is er onhandig...

- Al van meerdere mensen gehoort van stof achter het display. Heb het zelf nu ook. Komt volgens mij via het joystickje binnen ofzo.

Verder dingetjes als de fotokwaliteit in het donker is niet denderend, er is nog steeds geen goed werkende gratis messenger, en het programma Galerij wat niet echt lekker werkt (geeft alleen bestanden weer die in telefoongeheugen staan en werkt erg langzaam).

Het probleem wat jij met je autolock heb, is mij nog nooit overkomen.
het probleem dat de datakabel slecht contact maakt ken ik wel.
Het komt omdat er door stof en zweet (van het in je broekzak zitten enzo), alstware een dun isolerend laagje op de contacten komt.
Ik heb het bij mij zelf verholpen, door met een scherp puntje van een mes heel zachtjes en voorzichtig over de contacten te schuuren.
Zet wel ff je phone uit en raak niet meer dan 1 contact tegelijk aan!
Datakabel werkt nu perfect bij mij.

Het spontaan uitvallen is denk ik te verhelpen dmv updaten naar de laatste firmware.

En is 40MB te weinig? als je er een sd kaart in doet van 1 of 2 GB? lijkt mij voldoende :*)

Dat je fotos van je geheugenkaart niet worden getoond herken ik niet.
De kwaliteit van de camera in het donker is idd matig, maja het blijft een TELEFOON met camera.
De flitser (euh lampje :( ) is gewoon niet toerijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:22
Mensen hier nog steeds geen problemen met 2 bluetooth apparaten..
zoals carkit en en BT gps muis
Stanby
N70: 210 minuten 660 uur
N73: 240 minuten 350 uur
De stanby tijd scheelt maar 40 uur, maar met normaal gebruik en DUAL modus aan haalt mijn N70 2 a 3 dagen ...

wat haalt een N73 gemiddeld?

[ Voor 57% gewijzigd door wd200 op 06-06-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galerij wat niet echt lekker werkt (geeft alleen bestanden weer die in telefoongeheugen staan en werkt erg langzaam).
Heeft een andere user een paar pagina's terug een perfecte oplossing voor gepost:
Je moet de bestanden die je niet in gallerij wil zien op hidden/verborgen zetten via de massaopslag modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:11:
[...]

Heeft een andere user een paar pagina's terug een perfecte oplossing voor gepost:
Je moet de bestanden die je niet in gallerij wil zien op hidden/verborgen zetten via de massaopslag modus.
Dit bedoeld dickie niet. Hij kan de afbeeldingen die op zijn sd kaart staan niet zien in zijn galerij.
Tenminste dat begrijp ik er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dat uitvallen heb ik ook als ik er een stevige tik tegen aan geef. firmware update bij nsp heeft niet geholpen, en sinds vorige week leest ie ook geen geheugenkaartjes meer.
Dus gisteren toch maar even op laten sturen naar nokia want het lijkt mij niet normaal dat hij na een klein tikje al uitvalt. afwachten maar . toestel denk ik een paar weekjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een filmpje geconvert volgens de uitleg en deze op mijn mobiel in de map video gezet, maar smartmovie vind dat filmje helemaal niet ?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Laatst online: 04-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:11:
[...]

maar als je dat doet met de poi's dan ziet tomtom ze ook niet meer,
de poi's staan wel nog in de lijst van tomtom maar die foto's niet meer.
das wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:01:
Ik heb dus een filmpje geconvert volgens de uitleg en deze op mijn mobiel in de map video gezet, maar smartmovie vind dat filmje helemaal niet? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
De video bestanden moeten dan in de map 'SmartMovie' staan welke zelf weer in de map 'Videoclips' staat.

Ik en mijn vriendin hebben allebei een N73, ik een ME versie en zij een vanilla versie, die van haar is nieuwer maar ze wilde persé een N73 met een roze achterkant ... vrouwen...

Anyway, we hebben beide een 2gb sd-card en hadden allebei de laaste week constant het probleem dat bij het minste of geringste tikje de telefoon aangaf dat het geheugenkaartje was verwijderd.
Ik heb nu een stukje medische tape (kan ook sporttape maar medisch is wat makkelijker weg te halen zonder lijmresten) op de achterkant van het kaartje geplakt, hierdoor zit het kaartje strakker in de gleuf en maakt het beter contact.
even een tippie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:34:
[...]

De video bestanden moeten dan in de map 'SmartMovie' staan welke zelf weer in de map 'Videoclips' staat.

Ik en mijn vriendin hebben allebei een N73, ik een ME versie en zij een vanilla versie, die van haar is nieuwer maar ze wilde persé een N73 met een roze achterkant ... vrouwen...

Anyway, we hebben beide een 2gb sd-card en hadden allebei de laaste week constant het probleem dat bij het minste of geringste tikje de telefoon aangaf dat het geheugenkaartje was verwijderd.
Ik heb nu een stukje medische tape (kan ook sporttape maar medisch is wat makkelijker weg te halen zonder lijmresten) op de achterkant van het kaartje geplakt, hierdoor zit het kaartje strakker in de gleuf en maakt het beter contact.
even een tippie!
Nog een tip, duw hem er eens wat verder in tot ie klik zegt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:56:
[...] Nog een tip, duw hem er eens wat verder in tot ie klik zegt :>
_O- Grappenmaker, ben niet helemaal achterlijk 8)7 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
even een vraagje aangezien ik er helaas zelf niet uit kan komen:

Als ik een muziek/foto/oid wil verzenden gaat dit niet. ik druk op verzenden het scherm ververst maar blijft hetzelfde. ik krijg de optie om bt/ir etc te slecteren niet:S

Ik heb de tel. op nieuw opgestart / batterij eruit etc. ook van google wordt ik niet veel wijzer...

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? of weet iemand wat het probleem kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een skin wil installeren krijg ik de melding: certificaat is verstreken.
Wat doe ik verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry... eerst moeten zoeken...
Het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxellaar schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:22:
[...]

Dit bedoeld dickie niet. Hij kan de afbeeldingen die op zijn sd kaart staan niet zien in zijn galerij.
Tenminste dat begrijp ik er uit.
Yep, dat klopt. Ik zie afbeeldingen en filmpjes die op mijn sd kaart staan niet in de galerij. Ik laat m'n foto's opslaan op m'n sd kaart, omdat de N73 intern maar 40 Mb heeft. Alleen dan zie ik ze dus weer niet in Galerij. Super onhandig als je even snel een foto aan iemand wil laten zien, dan moet je deze helemaal opzoeken op je sd kaart 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:16:
[...] Yep, dat klopt. Ik zie afbeeldingen en filmpjes die op mijn sd kaart staan niet in de galerij. Ik laat m'n foto's opslaan op m'n sd kaart, omdat de N73 intern maar 40 Mb heeft. Alleen dan zie ik ze dus weer niet in Galerij. Super onhandig als je even snel een foto aan iemand wil laten zien, dan moet je deze helemaal opzoeken op je sd kaart 8)7 .
Hoi! ga een poging wagen, staan je foto's op de sd card in de volgende mappen:

SD card/Afbeeldingen/foto.jpg
SD card/Afbeeldingen/200704/foto.jpg
SD card/Afbeeldingen/200705/foto.jpg
SD card/Afbeeldingen/200706/foto.jpg
?

Dit staat bij mij zo, in de 'root' van afbeeldingen heb ik een paar foto's van mijn oude toestel staan en de '200704' mappen maakt de telefoon zelf aan.
De 'Afbeeldingen' Map heeft mijn telefoon zelf aangemaakt op de sd-card

Update eerst je firmware is misschien is dan het probleem verholpen.

Anders is dit mijn hersenkronkel:
Probeer eens om de bestanden op je card te backuppen, vervolgens je card te formateren, dan nog niets terugzetten, eerst een foto maken en kijken of hij die dan wel ziet.
Het is een beetje omslachtig maar misschien heeft de gallerij problemen met de huidige card-structuur of hoe je het noemen wilt.

Succes

Groet
Sylvester

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezig van een N73 met een orange abonnement (UMTS simkaart). Bijna alles werkt ook uitstekend op mijn telefoon. MMS, videobellen, internet (via toegangspunten internet access en Orange World) en e-mail zijn geen probleem.

Het lukt me alleen niet om op de Orange World Portal (wap.orange.nl) terecht te komen, om gebruik te maken van Orange TV e.d. Wanneer ik met mijn telefoon naar deze pagina surf krijg ik wel een Orange pagina te zien, echter bevat deze de volgende tekst:

"De diensten zoals die worden aangeboden via Orange World zijn niet geschikt om te worden bekeken met de web browser zoals jij die nu gebruikt. Dit is een "web" browser die helaas geen mobiele internet pagina's ondersteunt. Je kunt deze browser wel gebruiken om normale websites te bezoeken. Gebruik daarvoor de "favorieten" functie op je mobiele telefoon."

Ik heb hierover al contact gehad met de Orange helpdesk, maar zij kunnen me niet verder helpen. Weet iemand wat hier het probleem is en wat ik kan doen om toch gebruik te kunnen maken van de Orange World Portal?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien lukt het met opera mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:42:
Misschien lukt het met opera mini?
Precies, download eens een browser voor je telefoon (zijn er zat gratis of met trail versions).
ff googlen op Symbian S60 software of check de start post, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, heb Opera Mini gedownload (wel een mooie en handige browser, overigens) maar het lukt me niet om hiermee met m'n N73 op wap.orange.nl te komen. Hier krijg ik ook niet de eerder genoemde tekst, maar een time out.

Iemand anders die het zelfde probleem heeft gehad en dit heeft weten te verhelpen? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:39:
Helaas, heb Opera Mini gedownload (wel een mooie en handige browser, overigens) maar het lukt me niet om hiermee met m'n N73 op wap.orange.nl te komen. Hier krijg ik ook niet de eerder genoemde tekst, maar een time out.

Iemand anders die het zelfde probleem heeft gehad en dit heeft weten te verhelpen? Ik hoor het graag!
Haai!
Kan het nu niet testen, omdat ik hier thuis geen UMTS bereik heb. Maar wat ik me kan herinneren (ik had hetzelfde probleempje) is dat je in ieder geval UMTSbereik moet hebben. De "0" ingedrukt houden en je komt automatisch in het 'Orange-startscherm'. Hier kun je kiezen voor 'tvkijken'.
Succes, D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:14
Er zit een verschil tussen de "Web" -browser en de "Diensten" -browser op de N73, probeer het eens met beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Iemand uit mijn buurt verkoopt zijn N73. Het enige wat er aan "mankeert" is, dat hij zelf zegt dat hij een Nokia N73 aanbied met "blokkeringscode(wat houd dit in?)". Hij zei tegen mij dat als je er nieuwe sofware op kunt zetten(kan je dit zelf doen? of is dit gewoon firmware) dat het dan gewoon een perfecte toestel is. Of je kan (met de garantie bewijs die hij levert) naar Nokia gaan, en dat zij het dan voor je repareren.

Ik weet zelf niet precies wat een blokkeringscode is, maar klopt dit? Zo ja, dan kan ik me straks eigenaar noemen van een N73 :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:17:
Iemand uit mijn buurt verkoopt zijn N73. Het enige wat er aan "mankeert" is, dat hij zelf zegt dat hij een Nokia N73 aanbied met "blokkeringscode(wat houd dit in?)". Hij zei tegen mij dat als je er nieuwe sofware op kunt zetten(kan je dit zelf doen? of is dit gewoon firmware) dat het dan gewoon een perfecte toestel is. Of je kan (met de garantie bewijs die hij levert) naar Nokia gaan, en dat zij het dan voor je repareren.

Ik weet zelf niet precies wat een blokkeringscode is, maar klopt dit? Zo ja, dan kan ik me straks eigenaar noemen van een N73 :9 .
Nu vraag ik mij dus af waarom je dat niet gewoon aan die kerel zelf vraagt. Lijkt mij toch het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Omdat ik hem niet ken ofzo. Hij kan oko zomaar wat zeggen, en hem gejat hebben oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
barzi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:17:

Een toestel waarvan je de blokkeringscode niet kent is nagenoeg waardeloos. Als de functie 'telefoon beveiligen' is ingeschakeld, dan zal bij elke nieuwe simkaart om de beveiligingscode worden gevraagd. Tevens vraagt het toestel naar deze code bij het wijzigen van een aantal instellingen.

Als iemand een toestel heeft waarvan hij de blokkeringscode niet kent, dan kunnen er 3 dingen aan de hand zijn:
  • Hij heeft zelf de code gewijzigd en weet niet meer waarin
  • Hij heeft het toestel gekocht en de vorige eigenaar niet naar de code gevraagd
  • Het is een gejat toestel
Doe wat je denkt dat correct is. Ik kan me niet herinneren dat bij het updaten van de firmware naar de blokkeringscode gevraagd werd, maar ik weet ook niet zeker of de code na zo'n update weer is gereset naar de standaardcode. Misschien kan iemand anders dat bevestigen? Ik weet wel dat een simlock NIET wordt gereset door de firmware te vervangen.

Ongetwijfeld kan Nokia de code voor je resetten, maar die procedure ken ik niet. Vraag vantevoren bij een NSP of het kan, wat het kost en of je ook een bewijs van eigendom moet overleggen. En als je dat doet, post de resultaten dan even hier, zodat de rest het ook weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ah oke bedankt. Ik zal even kijken.
Ik keek even naar N73's en opeens zag ik dit:

http://www.belnuzakelijk....%20zakelijk/Nokia/N73.htm

De t-mobile optimaal abbonement klinkt erg aantrekkelijk(deels).
Je betaalt 12.50(bij minimaal 2 bestellingen, bij meer wordt het steeds goedkoper. Inkoopactie?) per maand(1 jaar), en als je belt komt dat er nog overheen. Nu vind ik dat niet zo interessant, omdat een simonly vaak veel voordeliger is. Toen dacht ik:

Je neemt zo'n aansluting. Je krijgt een splinternieuwe N73, voor 12.50 per maand. Haal je die simkaart eruit, en stop je je eigen/simonly in. Je blijft die 12.50 per maand betalen, maar als je dat uitrekent kom je op 150 euro. Dan heb je dus na 1 jaar 150 euro daaraan betaald. De N73 is dan van jou. Heb je dus een Nokia N73 voor 150 euro..

Of klopt hier iets niet?

offtopic:
dit is trouwens met meerdere telefoons. dus niet alleen de N73

[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-06-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 10-09 14:44
waarschijnlijk sim-lock dus je zit wel aan t-mobile vast al hoeft dat geen nadeel te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
maar ook branded software? zo ja, is dit te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:48:

Je betaalt 12.50(bij minimaal 2 bestellingen, bij meer wordt het steeds goedkoper. Inkoopactie?) per maand(1 jaar), en als je belt komt dat er nog overheen. Nu vind ik dat niet zo interessant, omdat een simonly vaak veel voordeliger is. Toen dacht ik:

Je neemt zo'n aansluting. Je krijgt een splinternieuwe N73, voor 12.50 per maand. Haal je die simkaart eruit, en stop je je eigen/simonly in. Je blijft die 12.50 per maand betalen, maar als je dat uitrekent kom je op 150 euro. Dan heb je dus na 1 jaar 150 euro daaraan betaald. De N73 is dan van jou. Heb je dus een Nokia N73 voor 150 euro..

Of klopt hier iets niet?

offtopic:
Volgens mij is dit alleen voor bedrijven. Dus als je een bedrijf hebt, zou ik het doen.
Over die telefoon die je kon kopen van iemand, vraag naar het aankoopbewijs. Ik ga er niet van uit dat hij die heeft, dus ik zou gewoon een nieuwe telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ken wel iemand die een bedrijft heeft.
Maar de prijzen zijn excl BTW. Ik dacht altijd dat een bedrijf geen BTW hoefde te betalen. Moet dit wel?
Dus dan word het iets duurder dan 150 euro? Of klopt het dat een bedrijf geen BTW hoeft te betalen?e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
barzi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:26:
Ik ken wel iemand die een bedrijft heeft.
Maar de prijzen zijn excl BTW. Ik dacht altijd dat een bedrijf geen BTW hoefde te betalen. Moet dit wel?
Dus dan word het iets duurder dan 150 euro? Of klopt het dat een bedrijf geen BTW hoeft te betalen?e
Jahwel, maar die kunnen ze na de hand terug boeken van de belasting dienst of verrekenen. Dat zakelijk is minder interessant dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:38:
[...]

Hoi! ga een poging wagen, staan je foto's op de sd card in de volgende mappen:

SD card/Afbeeldingen/foto.jpg
SD card/Afbeeldingen/200704/foto.jpg
SD card/Afbeeldingen/200705/foto.jpg
SD card/Afbeeldingen/200706/foto.jpg
?

Dit staat bij mij zo, in de 'root' van afbeeldingen heb ik een paar foto's van mijn oude toestel staan en de '200704' mappen maakt de telefoon zelf aan.
De 'Afbeeldingen' Map heeft mijn telefoon zelf aangemaakt op de sd-card
Klopt helemaal, zo doet mijn N73 het ook, hij maakt zelf mapjes aan enzo. Maar zie jij die foto's dan wel in "Galerij"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:22:
[...] Klopt helemaal, zo doet mijn N73 het ook, hij maakt zelf mapjes aan enzo. Maar zie jij die foto's dan wel in "Galerij"?
We zijn er weer vroeg bij vandaag..

Ja klopt, ik zie ze gewoon in mijn gallerij, tenminste als ik afbeeldingen selecteer gaat de telefoon automatisch naar de bekijk modus die je ook kan activeren met het knopje aan de zijkant (naast de ontsluiter knop). Als jij ze niet ziet is er iets niet lekker in de software denk ik. Als je een firmware update doet is het misschien verholpen, omdat dan je hele software vervangen wordt. (en aangezien al je mappen op de juiste plaats staan kan dat het probleem niet wezen...).

succes en houdt ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:23:
[...]

We zijn er weer vroeg bij vandaag..

Ja klopt, ik zie ze gewoon in mijn gallerij, tenminste als ik afbeeldingen selecteer gaat de telefoon automatisch naar de bekijk modus die je ook kan activeren met het knopje aan de zijkant (naast de ontsluiter knop). Als jij ze niet ziet is er iets niet lekker in de software denk ik. Als je een firmware update doet is het misschien verholpen, omdat dan je hele software vervangen wordt. (en aangezien al je mappen op de juiste plaats staan kan dat het probleem niet wezen...).

succes en houdt ons op de hoogte.
Thnx voor je tips! 'K heb net eens een testje gedaan: heb alle mappen waar foto's in staan in "afbeeldingen" weggooid (op tel en sd kaart). Daarna heb ik twee foto's gemaakt, 1ste op m'n interne geheugen op laten slaan en de 2de op de sd kaart. En als ik dan "galerij" open, dan zie ik dus inderdaad alleen die in m'n telefoon geheugen staat.

Overigens als ik naar een foto toe ga, via "bestandsbeheer" en deze dan open, opent mijn telefoon niet het programma "galerij". Uit jouw reply begrijp ik dat 'tie dat bij jou wel doet? Als ik een foto open, en ik kijk daarna in m'n taskmanager dan zie ik een programmaatje "afbeelding" open staan, maar dus niet "galerij".

'K ga sowieso volgende week maar eens langs een NSP, een nieuwe firmware er op laten gooien. Opstarten van de camera e.d. heeft 'tie ook regelmatig moeite mee. Thnx so far! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, even een snelle reactie:

Nou als ik een foto selecteer via de bestandenbrowser dan opent hij bij mij ook het prog. 'afbeelding'

Maar als ik naar galerij ga en 'afb. en video' selecteer dan krijg ik de 'mooie' preview modus:
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/5228/afbeelding1wp5.png
Hier staan al mijn afbeeldingen en video's dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Dis ook wel een leuke, Google Maps op je mobiel

http://www.mgmaps.com

Bij mij zegt ie alleen "Map tiles not available, please zoom out or check your connection settings". Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:48:

Of klopt hier iets niet?

offtopic:
Ja het klopt wel, en na een jaar kun je gratis de sim-unlock-code vragen op de site van My T-Mobile (even aanmelden dus). Wil je dit eerder kost het per tijdsbestek 50 70 of 100 euro ofzoiets, dat weet ik niet precies meer. Dus als je na 3 maanden al die simlock eraf wilt 100, na 6 maanden 70 enz.
Kijk maar wat je ermee doet :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Volgens mij heeft ie niet eens een simlock. Als je onderaan de site kijkt zie je:

Met een * heeft een simlock. Een N73 heeft geen *.

Ik had trouwens nog een vraag:

Ik was vandaag in de T-mobile winkel in Groningen. Zij vertelden mij dat ik op dit moment beter voor de K800i(ik twijfel nog tussen de K810i(op dezelfde site) en de N73, en aangezien de K810i dezelfde specs heeft maakt het niet veel uit) kon kiezen. Deze zou beter en vooral sneller dan de N73 zijn.

Nu las ik al wel in dit topic dat de N73 slomer is dan de K800i, maar is de K800i ook "beter"? En hoe sloom is de N73 precies? De verkoper vertelde mij ook dat des te meer geeugen ik erin stop, des te slomer die word. Dit snapte ik niet echt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat dit prima reclame is voor de N73

NOKIA N73

Weinig telefoons bieden zo veel multimedia als de Nokia N73. Dit veelzijdige toestel, eigenlijk een kleine computer, is hard op weg een publiekslieveling te worden. Kort na de introductie afgelopen najaar klonken hier en daar wat klachten over de software. Maar de fase van de kinderziektes ligt inmiddels ver achter ons.

De N73 is meer dan een cameratelefoon waarmee aardig valt te fotograferen. Je kunt er ook hele dagboeken mee maken, vol beeld en geluid. Iedereen kan aan de hand van zo’n Lifeblog op internet zien wat je allemaal hebt meegemaakt. Nokia deed veel moeite het bedieningsgemak te vergroten, een investering die zich nu terugbetaalt. Ook de mp3-speler is van behoorlijke kwaliteit, terwijl de N73 ook als mobiel kantoor kan dienen.

Stuk uit de telegraaf van vandaag;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 12:07
Net 1 dag aan de N73, daarvoor SE W800i

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik qua profiel-instellingen het volgende voor mekaar krijg; het wil mij namelijk vooralsnog niet lukken |:(

Bij Inkomende gesprekken alleen een ringtoon horen via de aangesloten headset, terwijl de telefoon zelf geen geluid maakt, maar alleen trilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wyckse_witte schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:30:

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik qua profiel-instellingen het volgende voor mekaar krijg; het wil mij namelijk vooralsnog niet lukken |:(

Bij Inkomende gesprekken alleen een ringtoon horen via de aangesloten headset, terwijl de telefoon zelf geen geluid maakt, maar alleen trilt..
Is het sloomer dan je W800i? Zo ja, hoeveel scheelt het?(heb nu een k750i met w800 firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ondertussen helemaal suf gezocht maar niets gevonden. Weet iemand misschien hoe de snelheid van de OS (met name MP3-speler) is op deze telefoon? Is het even snel als de 6230? Bij voorbaat dank. :)

Heb op dit moment een D900, maar die is echt heel sloom. Ben van plan een N73 ME aan te schaffen. En de reden dat ik m'n D900 wegdoe is omdat de MP3-speler zo traag werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit: Het algemeen beleid #verboden
"Hoewel de rechter heeft besloten dat het unlocken deels is toegestaan is het voor ons vrijwel onmogenlijk te achterhalen of de gebruikte methode legaal dan wel illegaal is. " Het is dus niet toegestaan om hier een work-around om je telefoon te unbranden te posten.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
barzi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:52:
[...]

Is het sloomer dan je W800i? Zo ja, hoeveel scheelt het?(heb nu een k750i met w800 firmware)
Mwaah, hangt er beetje van af wat je aan het doen bent en wat je allemaal geladen hebt. Bij normaal menu navigeren merk ik persoonlijk weinig verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
*knip*

@Wyckse_witte: Ik bedoel tijdens camera/mp3?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wyckse_witte schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:30:

Voor je profiel te wijzigen, verwijderen, of iets anders: Menu->Instrum.->Profielen->Kijk maar wat je wilt doen, veranderen, verwijderen->Opties->Aanpassen.

Voor je tweede vraag heb ik geen antwoord. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog tips om de fotokwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

@ Wyckse_witte

Ik heb ook een W800 en krijg begin volgende week mijn N73 ME binnen. Hoe is de geluidskwaliteit tegenover je W800i met de W800i oordopjes (HPM-70)?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag geprobeerd bemused mp3 speler te installeren maar elke keer geeft die aan dat geldigheids certificaat verstreken is...

Wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
Amiet01 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:30:
@ Wyckse_witte

Ik heb ook een W800 en krijg begin volgende week mijn N73 ME binnen. Hoe is de geluidskwaliteit tegenover je W800i met de W800i oordopjes (HPM-70)?
Op dit forum moet je oppassen als je absolute uitspraken doet over "geluidskwaliteit" hehe O-)

Ik heb zowel HS20 (van de N73 ME) als HS23 (gewone N73) Nokia doppen hier liggen en ik vind beide sets behoorlijk triest. De HPM-70 van Sony-Ericsson heb ik ook niet lang gebruikt (vervangen door Sony MDR-EX81SL), maar persoonlijk vind ik de HPM-70 veel beter dan de 2 Nokia setjes. Wat nou beter klinkt hangt natuurlijk grotendeels van jezelf en vooral van je muzieksmaak af.
De mediaplayer van de ME is wel even wennen als je van een W800 komt. Vooral de media knoppen aan de zijkant van de W800 mis ik bij de N73, maar daar heb je bij de ME dan weer die AD-41 remote voor hè..Geluidskwaliteit van beide toestellen is met goeie doppen best aardig. De verschillen tussen de divers equalizer-settings van de ME vind ik niet zo groot, maar er is best wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyckse_witte
barzi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:42:
[mbr]*knip*[/]

@Wyckse_witte: Ik bedoel tijdens camera/mp3?
Camera werkt an sich redelijk vlot, maar laden (na openen schuif) kan soms even duren en er zit er wel wat tijd tussen moment van foto maken en het moment waarop het bewerkte/gecorrigeerde beeld op je schermpje verschijnt.. Maar ach, het ding is zooo veel beter dan de W800... who cares.
Mooi trouwens dat je de shuttersound gewoon uit kunt zetten via profiel silent. Hoop moeite voor moeten doen bij mijn oude W800 :)

MP3 speler van de N73 (ik heb de ME en die schijnt net wat anders te zijn dan de gewone N73) werkt prima, niets op aan te merken in vergelijking met W800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wyckse_witte schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:55:
[...]
Geluidskwaliteit van beide toestellen is met goeie doppen best aardig. De verschillen tussen de divers equilizer-settings van de ME vind ik niet zo groot, maar er is best wat van te maken.
Sorry maar de Sony's hebben nog steeds het beste geluid wat oordoppen betreft dat er is! Dan heb je toch echt nooit met de in-ears en MegaBass geluisterd, dat is het enige waarom ik liever mijn W810 terug heb! En de bediening van beide spelers is vrijwel hetzelfde..

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
offtopic:
@ merto: kan je mij ff een PM/email sturen met daarin jouw email? bedankt
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.