[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 59 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 18.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
Ze zoeken het hier he-le-maal uit zeg: driverparade :D en wat een verschillen...
http://www.computerbase.d...2900_xt_treibervergleich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 19:48

meddle

:o

[b][message=28031432,noline]Zijn de x2900xt kaarten eigenlijk wel echt uitgeleverd? van Azerty heb ik nog niks gehoord. Zijn er al mensen die bevestiging hebben dat hun kaart onderweg is? (gewoon van een shop )
Ik heb de mijne ook bij azerty besteld (9 dagen geleden), en er is nog niks verzonden voor zover ik weet. Denk dat de leverancier ze vandaag pas heeft opgestuurd om pre-releases e.d. te vermijden. Maar ik stuur straks sowieso wel even een mailtje, voor de zekerheid :).

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:27:
[H]ardOCP boort de kaart gewoon de grond in, noemt het een flop. Ik sta hier toch wel van te kijken hoor. :/

Hun reviews heb/had ik altijd héél hoog zitten, omdat zij de enige zijn die de maximaal speelbare IQ settings opzoeken, geen andere reviewer doet dat. En hier bijt de 2900XT veelal in het stof vs de 8800GTS 640. Tel daarbij het flink hogere verbruik, de slechtere AF en hogere temps bij op en volgens hen is zo een flop geboren.
Yep, ik vindt [H]ardOCP ook altijd de beste reviews hebben. Samen met Anandtech. Maar om het nu meteen een flop te noemen, lijkt mij net wat te overdreven.

Ik krijg eigenlijk het idee dat de x2900XT eigenlijk niets meer is dan een tussenstation. En datde kaart gelanceerd is, puur om de mensen nog een béétje tevreden te houden. Ook al krijgen ze nu de wind van voren. Want helemaal niets lanceren is nog veel erger. Ik snap dan alleen niet wat men daar de afgelopen 7 maanden heeft zitten uitvreten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:14
Sluuut schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:39:

Maar ik hou m'n mond nou hierover want we belanden in een visuele cirkel.
vicieuze cirkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58

Apoca

Array Technology Industry

Mad_MaX_101 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:40:
[...]

Ik heb de mijne ook bij azerty besteld (9 dagen geleden), en er is nog niks verzonden voor zover ik weet. Denk dat de leverancier ze vandaag pas heeft opgestuurd om pre-releases e.d. te vermijden. Maar ik stuur straks sowieso wel even een mailtje, voor de zekerheid :).
Vanmorgen aan de lijn gehangen daar, ze hadden niks binnen ( volgens hun had buiten de groothandel niemand de kaart in huis ). Afgelopen donderdag ook contact gehad met hun over de wachtlijst en hoeveel mensen der op stonden. Er waren 11 mensen voor me, en ze hadden afgelopen donderdag een order van 20 stuks uitstaan bij hun leverancier.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 09:08
Joepi schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:40:
Ze zoeken het hier he-le-maal uit zeg: driverparade :D en wat een verschillen...
Wat onwijs ziek!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/x2900xtx.jpg

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
uhuh.

Heel bizar.
Alsof ze pas een maandje geleden zijn begonnen met de ontwikkeling van de drivers, want zo'n verschil bij zo'n kleine driver-increment is echt niet gezond meer.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaagjes, volgens mij kan er nooit zo'n groot verschil tussen een GTX en een Ultra zitten, maar goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
De review van digit-life http://www.digit-life.com/articles2/video/r600-part3.html (absoluut geen lichtgewicht) is net het omgekeerde als de review van hardocp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, je zou haast de indruk krijgen dat er wat met $$ is gestrooid richting verschilldende reviewsites.
Zo veel tegenstrijdigheden heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 107573 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:54:
Lol, je zou haast de indruk krijgen dat er wat met $$ is gestrooid richting verschilldende reviewsites.
Zo veel tegenstrijdigheden heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik denk eerder dat er nog een extra factor meespeelt, zoals de chipset (of chipsetdrivers) of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel is het een algemene verbetering, ofwel is het een game dat de R600-architectuur erg goed ligt (en waren de oudere drivers er nog niet voor geoptimaliseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
[H]ardOCP boort de kaart gewoon de grond in, noemt het een flop. Ik sta hier toch wel van te kijken hoor. :/

Hun reviews heb/had ik altijd héél hoog zitten, omdat zij de enige zijn die de maximaal speelbare IQ settings opzoeken, geen andere reviewer doet dat. En hier bijt de 2900XT veelal in het stof vs de 8800GTS 640. Tel daarbij het flink hogere verbruik, de slechtere AF en hogere temps bij op en volgens hen is zo een flop geboren.
Dus omdat ze na 6 maanden wachten gewoon heel kritisch zijn ( en dat recht hebben ze na zoveel uitstellen ) zitten ze niet meer " hoog ". Amd heeft gewoon mazzel gehad dat er de afgelopen maanden al zoveel gelekt is waardoor heel veel mensen inclusief reviewers de lat een stuk lager hebben gelegd. Maar met zo'n stroomverbruik en verliezen waar je altijd de beste in was ( AA + AF + HOGE framerates ) dan mogen ze inderdaad van mij zeggen dat het een flop is. Ik denk dat AMD de lieve heer al heel dankbaar is dat er nog zo veel mensen positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

En vergeet niet dat de 8800GTS320 bijna 100 euro goedkoper is bij gelijke prestaties in de wat 'lagere' resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zou geinig zijn een performance drop door chipsetdrivers van Intel en Nvidia.

Waar ik wel benieuwt naar ben hoe ver kan je hem ondervolten voordat hij onstabiel wordt
ALs je de mhz een stuk naar beneden doet kan je msschien nog wel een Watt of 30/40 naar beneden net als met de 1900 etc ook kon.

Wel jammer dat die koeler niet heel stil blijkt te zijn, al heb ik daarover nog geeneen goede test gezien. Had ik eigenlijk wel verwacht omdat hij zoveel lijkt op de 8800koeler.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ja heel veel testen hem op een 680i bordje , zou dat nadelig kunnen zijN?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Hehe. Leuk van ComputerBase dat ze de verrassing al een beetje verpesten. Maar goed, er komt de komende tijd nog veel leuks aan voor de R600.

En ook de drops met AA/AF zouden moeten worden aangepakt. AMD werkt nu met een nieuwe memorycontroller die andere optimalisaties vergt dan de vorige ringbus memorycontroller. Je ziet ook dat de R600 meer inkakt met AA/AF dan een R580. Dat klopt natuurlijk niet helemaal, zeker niet als de performancedrop soms meer dan 50% is met 4xAA. Goede hardware hebben is leuk, maar de drivers zijn net zo belangrijk. Het is al eens eerder gezegd... stabiliteit was prioriteit nr 1. Performance komt nu.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

dreameater schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:12:
Ja heel veel testen hem op een 680i bordje , zou dat nadelig kunnen zijN?
Daar geloof ik niks van, heb altijd Nvidia chipsets gehad met ATi kaarten en nooit minder GPU power daardoor gehad.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149755

Als ik alles zo bekijk is de onverschilligheid bij alle reviews vooral afhankelijk door de verschillende chipsets en drivers die gebruikt zijn. Als je uitgaat van twee verschillende drivers met twee verschillende chipsets (nVidia en Intel chipset) zijn er al vier combinaties mogelijk met allemaal verschillende resultaten.

Het is jammer dat ATI het niet beter heeft kunnen doen daar waar nVidia ook slecht heeft gedaan: Drivers. Ondanks dit probleem maakt dit tegelijkertijd de potentie van de R600 duidelijk. Als de juiste driver met juiste chipset word gebruikt is duidelijk dat de R600 dicht tegen de 8800GTX aan zit. De prijs in beschouwing nemend is de R600 voor degene die langer met deze kaart wilt doen wellicht de beste optie.

Ik zie bij deze kaart veel overeenkomsten met de 8500 serie een aantal jaren geleden. Deze kaart had bij launch ook temaken met slechte drivers maar was ook goedkoper dan de snellere GF3. Later is de 8500 door z'n grotere aantal features en betere drivers over de GF3 gegaan.
De vergelijking met de GF5xxx is te begrijpen gezien de late release, en teganvallende prestaties. Toch is de prijsstelling in dit geval veel gunstiger en was bij de GF5xxx vanaf het begin al twijfelachtig over de toekomstpotentie (de lage bandbreedte en conservatieve architectuur van GF5xxx wat alles behalve toekomstgericht.)

Ik denk dat het heel verstandig is dat ATI wacht met de HD2900XTX en HD2600. Het domste wat ATI nu had kunnen doen is deze kaarte presenteren met de huidige stand van drivers. Wanneer over over paar maanden betere drivers beschikbaar zijn kunnen alle reviews (beste reclame) opnieuw te werk gaan waar ze natuurlijk ook weer de 8800GTX/Ultra en HD2900XT meenemen. Dit in combinatie met en hogere specs van de XTX zal het beeld veel consistenter zijn en misschien is er dan toch een GTX killer in aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
degene die op de site te downloaden is, is dus deze:
DriverVer=05/10/2007, 8.370.4.3000

Waarom releasen ze dan niet die 8.37.4.2? want die 8.37.4.3 zuigt dus echt hard.
Ik hoop maar dat er snel nieuwe drivers komen!

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182822

CJ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:13:
Hehe. Leuk van ComputerBase dat ze de verrassing al een beetje verpesten. Maar goed, er komt de komende tijd nog veel leuks aan voor de R600.

En ook de drops met AA/AF zouden moeten worden aangepakt. AMD werkt nu met een nieuwe memorycontroller die andere optimalisaties vergt dan de vorige ringbus memorycontroller. Je ziet ook dat de R600 meer inkakt met AA/AF dan een R580. Dat klopt natuurlijk niet helemaal, zeker niet als de performancedrop soms meer dan 50% is met 4xAA. Goede hardware hebben is leuk, maar de drivers zijn net zo belangrijk. Het is al eens eerder gezegd... stabiliteit was prioriteit nr 1. Performance komt nu.
dus met andere woorden? Aan hoeveel preformance zitten de kaarten nu die vandaag een review hebben gekregen met deze drivers, wordt het een officiele concurrent voor de GTX? Volgens mij weet jij meer dan je los laat. De NDA is voorbij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 19:48

meddle

:o

Apoca schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:45:
[...]

Vanmorgen aan de lijn gehangen daar, ze hadden niks binnen ( volgens hun had buiten de groothandel niemand de kaart in huis ). Afgelopen donderdag ook contact gehad met hun over de wachtlijst en hoeveel mensen der op stonden. Er waren 11 mensen voor me, en ze hadden afgelopen donderdag een order van 20 stuks uitstaan bij hun leverancier.
Welke versie heb jij besteld dan? (de asus of de sapphire?) Ik heb zelf de asus, omdat die eerder op hun site stond. Maar ik zal morgen wel even informeren waar ik precies op de wachtlijst sta, dan weet ik het iig zeker :+.

Maar als ze vandaag bij de groothandel waren zullen ze morgen wel ergens bij azerty arriveren lijkt me, als ze die kaarten daar niet hadden gehad was het weer een ander verhaal natuurlijk;). Ik zal daar zelf morgen ook wel even naar informeren, al ben ik zelf wel tevreden zolang ik die kaart maar dit weekend heb. Totdan houd ik het nog wel uit op deze P3 bak 8)7. (vorige PC was overleden)

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

hij mag nog een boost krijgen. Nu loop hij ZEER frequent gewoonweg 20-30+% achter op de GTX. je moet topmodel met topmodel vergelijken vind ik. HIGH-end is gewoon prestatie, prijs is veel minder belangrijk in dat segment. hij zal echt nog veel betere drivers moeten krijgen om de GTX bij te houden.
Ik denk dat het zoiets als de X1800XT vs 7800GTX wordt maar nog minder voor ATI. het zoveel later uigebrachte X1800XT kon niet beduidend winnen van de GTX en heeft het nooit echt gedaan. nu loop hij achter en met drivers zal hij wss wel de performance van de GTX benaderen. mja we zijn wel al een half-jaar verder eh.... en nu moeten ze nog drivers verbeteren. nvidia is gewoon meer dan een half-jaar vroeger met een even goede kaart. :/

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 219166 op 14-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
tjtristan schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:15:
[...]

degene die op de site te downloaden is, is dus deze:
DriverVer=05/10/2007, 8.370.4.3000

Waarom releasen ze dan niet die 8.37.4.2? want die 8.37.4.3 zuigt dus echt hard.
Ik hoop maar dat er snel nieuwe drivers komen!
8.37.4.2 was van 11 Mei, dus nieuwer dan 8.37.4.3. De versie die nu te downloaden is, was voornamelijk een bugfix driver. In 8.37.4.2 zat een boost voor zo'n 4 applicaties van de zoveel die Computer Base gebruikt had, maar om hun maar even een beetje aan te halen... als die 4 applicaties al zo veel performanceboost weten te behalen, dan lijkt het er op dat het voor veel andere applicaties - die nu lijken te underperformen - ook wel goed te komen.
Anoniem: 182822 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:18:
[...]

dus met andere woorden? Aan hoeveel preformance zitten de kaarten nu die vandaag een review hebben gekregen met deze drivers, wordt het een officiele concurrent voor de GTX? Volgens mij weet jij meer dan je los laat. De NDA is voorbij hoor.
Het wordt geen concurrent van de GTX/Ultra. De XT is de concurrent van de GTS, puur als je kijkt op basis van prijs - waar de meeste mensen toch naar kijken. Dat-ie af en toe in de buurt komt van de GTX is mooi meegenomen, maar de officiele concurrent van de GTX zal-ie nooit worden. De concurrent van de GTX/Ultra komt nog, en ook de RV670 beloofd wat brokken te maken in het $199-$299 segment. Mits het op schema uit komt natuurlijk. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 20:46
Het is al eens eerder gezegd... stabiliteit was prioriteit nr 1. Performance komt nu.
Ferrari in de Formule 1 zegt altijd dat als je geen snelheid hebt de betrouwbaarheid er ook niet toe doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]CJ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:29:
[...]

8.37.4.2 was van 11 Mei, dus nieuwer dan 8.37.4.3. De versie die nu te downloaden is, was voornamelijk een bugfix driver. In 8.37.4.2 zat een boost voor zo'n 4 applicaties van de zoveel die Computer Base gebruikt had, maar om hun maar even een beetje aan te halen... als die 4 applicaties al zo veel performanceboost weten te behalen, dan lijkt het er op dat het voor veel andere applicaties - die nu lijken te underperformen - ook wel goed te komen.

[...]

Het wordt geen concurrent van de GTX/Ultra. De XT is de concurrent van de GTS, puur als je kijkt op basis van prijs - waar de meeste mensen toch naar kijken. Dat-ie af en toe in de buurt komt van de GTX is mooi meegenomen, maar de officiele concurrent van de GTX zal-ie nooit worden. De concurrent van de GTX/Ultra komt nog, en ook de RV670 beloofd wat brokken te maken in het $199-$299 segment. Mits het op schema uit komt natuurlijk. ;)
[/quote

dit vind ik persoonlijk dikke zever. je brengt een nieuwe reeks uit waar het hoogste model toch wel tegen het hoogste model geplaatst mag worden. in mid-range gaat er veeel meer naar de prijs gekeken worden. Mensen die high-end kopen gaan vooral naar performance kijken.
Ik vind dat jij wel een hele grote ATI bril ophebt als ik zowat het ATI forum volg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-07 17:22

Krizzie

Progressive Music \o/

Tis alleen dat de X2900 niet tegen de GTX staat maar tegen de GTS. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Op driverheaven is de X2900Xt met 8.3742 zelfs al (ietjes) sneller in Vista dan de 8800GTX in 1900x1200.

http://www.driverheaven.net/reviews/r600reviewz/oblivion.php

Het komt wel goed met deze GPU, daar ben ik van overtuigd, anders zie je deze pieken niet, de potentie is er gewoon.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat maar

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 219166 op 14-05-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:31:
[quote]CJ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:29:
[...]

[...]

[/quote

Ik vind dat jij wel een hele grote ATI bril ophebt als ik zowat het ATI forum volg. :|
Lol, gezien je post geschiedenis ben je niew hier. CJ is zo'n beetje de Ati Guru hiero :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan wel maar hij kan toch ook als moderator ietswat minder als ATI-fanboy bekijken, niet? Veel mensen zullen kijken naar hem als topicstarter en hij verbloemt ATI constant... (aan de ene kant we zitten wel in het ATI-forum..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Mad_MaX_101 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:20:
[...]
Welke versie heb jij besteld dan? (de asus of de sapphire?) Ik heb zelf de asus, omdat die eerder op hun site stond. Maar ik zal morgen wel even informeren waar ik precies op de wachtlijst sta, dan weet ik het iig zeker :+.
Ik had de Sapphire met de nadruk op had, net een mail de deur uit gedaan dat ik van de pre-order af zie. Hoe graag ik ATi ook steun, en geloof me dat meen ik echt. Wacht ik op de R650 vanaf heden. De R600 is een kaart met mega veel toekomst, maar zoals bij veel reviews is te lezen klopt het pakket net niet echt. De raw potentie is der wel zeg maar, maar dit komt er niet fatsoenlijk uit. Ik zie de R600 als een X1800, in mijn ogen dan. Nu zullen veel mensen het hier niet mee eens zijn dat weet ik maar toch. Tuurlijk drivers doen veel, maar d.m.v. driver ontwikkeling loopt men tegen dingen aan doe anders moeten met de GPU en dat neemt men mee in de rev. van een GPU en daar hoop ik ook op.

Het is een goede kaart voor een mooie prijs dat zeker, maar niet wat ik uiteindelijk zoek op dit moment ben ik van mening. Maar wie weet hangt de vlag der over een maand of 2 beter bij voor de HD2900XT, ik hoop het in ieder geval wel voor ATi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 219166 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:35:
Kan wel maar hij kan toch ook als moderator ietswat minder als ATI-fanboy bekijken, niet? Veel mensen zullen kijken naar hem als topicstarter en hij verbloemt ATI constant... (aan de ene kant we zitten wel in het ATI-forum..)
Hij is geen fanboy, hij kan heel goed zijn posts en meningen onderbouwen, zoiets noem je discussie voeren.

Ik ben het met hem eens dat het een concurrent voor de GTS is, zowel gezien qua prijs als qua nummering (XTX == GTX, XT == GT, XL == GS).

Btw, hij is ook geen moderator, maar degene dit dit topic al sinds deel 1 maakt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 14-05-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: daar is een tijdje terug al wat over geklets, en zelfs een apart topic voor geopend. CJ post gewoon zijn dingen, vaak op feiten gebaseerd. Interpreteer het op je eigen manier, kijk er soms een beetje doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 219166 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:31:dit vind ik persoonlijk dikke zever. je brengt een nieuwe reeks uit waar het hoogste model toch wel tegen het hoogste model geplaatst mag worden. in mid-range gaat er veeel meer naar de prijs gekeken worden. Mensen die high-end kopen gaan vooral naar performance kijken.
Snap dat je teleurgesteld bent over de ati-kaart, maar degenen die het nieuws gevolgd hebben weten al een tijdje dat de kaart niet voor de performance-crown gaat (vanaf het moment dat de prijs bekend is). Zij hadden dus al een tijdje geleden de 'teleurstelling' gehad en verwerkt ;) Maar je hebt gelijk dat het voor ATI deze keer niet goed uitpakt, bijna altijd zitten ze heel close qua performance-crown, en neemt een high-end kaart die een maand later dan de concurrent uitkomt de crown alweer over.

Maar je stelt het te zwart-wit dat in dit segment alleen de performance crown telt, en niet de prijs. In dat geval had nvidia ook niet de gts-serie hoeven uit te brengen, want die zit ook in het high-end segment en presteert structureel slechter dan de gtx.

De ati kaart is in zijn prijssegment gewoon een aardige kaart, hij presteert (op het moment) niet significant beter of slechter dan de gts 640 in dezelfde prijsklasse. Alleen is de gts 320 op het moment qua performance/prijs de betere koop, maar de gts 320 is simpelweg op dat gebied ook de betere koop tov de gts 640. Buiten de performance heeft de kaart ook wel leuke extra's (bijv. UVD), maar de waarde die je daar aan hecht is natuurlijk afhankelijk wat je buiten het gamen met je pc doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal ik men hoop op hun barcelona core vestigen. hopelijk kan deze wel mijn gehoopte performance halen. ^^ tja de tijd wijst het wel uit wat er met de XT gebeurt. wss zal hij wel gelijkaardig gaan presteren met de GTX de komende maanden. de goede prijs rechtvaardigt inderdaad al heel veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 07:29
complottheorie:

Ati weet dat Nv zijn ultra achter de hand heeft. Nv heeft uiteraard zo zijn manieren om erachter te komen wat de concurrentie doet en gezien de normale kwaliteit van de Ati drivers kunnen ze verwachten dat hij zeker al op 90% draait. Meermalen is immers gezegd dat de drivers dik in orde zijn. Helaas Ati heeft de rem erop gezet... rustig aan.... 3dM oke.... de rest easy does it. Hij moet rond de GTS uitkomen; dat is ons standpunt nu...... laat ze maar denken.

Nv wil het Ati feestje verstoren door de Ultra uit te brengen en op het laatste moment de nieuwste en snelste drivers... so take that Ati ;)

Ati heeft al het nodige voorwerk gedaan en begint nu met 1 voor 1 alle optimalisaties werkelijk aan t brengen. In een keer zie je toch wel een tikkie (veel) verbetering komen zoals oblivion die in 1 keer 3 x zo snel wordt.... Nv.... Got you :) Wel niet zo snel als GTX maar........ hello XTX. The King is back.

En zo krijg je dus heel veel discussie en exposure. Een verzonnen verhaaltje maar als ik daar CEO was .............................

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, maar ik veronderstel dat nvidia drivers ook nog wel een beetje rek hebben of zit ik daar volledig verkeerd? Ik heb al dingen gehoord dar er nog iets geactiveerd zou kunnen worden? :s tja ik weet het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De wisselvalligheid is idd groot en er lijkt zeker nog wel potentie te zijn. Echter ik heb toch wat moeite om deze GPU goed te plaatsen, waarschijnlijk zal dat over een maandje ofzo beter lukken. :)

De eerste pagina van Anand bevat trouwens ook nog wel een paar interessante speculaties aangaande de late launch van de R600.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
Bij die theorie snij je jezelf wel helemaal in de vingers. Je wilt als fabrikant zo snel mogelijk de kosten terugverdienen door af te romen (hoge prijs voor de 'early adopters', dan iets minder hoog voor de mensen die hem ook nog vrij snel willen hebben en zo langzaam naar de grotere massa).

In jouw theorie ga je hem extra langzaam op de markt zetten met een 'lage' prijs, om daarna de performance op te schroeven zodat hij sneller wordt dan de top-kaart van de concurrent, maar dus zonder die prijs (of verwacht je dat ze ook langzaam de prijs gaan opschroeven bij elke prestatiewinst :? :P ).

Op zich is het wel een leuke publieksstunt, maar het gaat net om iets te grote bedragen om zo iets te doen ;) Ga er nu maar gewoon vanuit dat hij geen concurrent gaat worden van de gtx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 20:19

Format-C

Tracing Rays

Ze hadden de kaart beter nog 3 maanden kunnen uitstellen voor driveroptimalisaties. Dan was ie misschien wel net zo snel als de GTX geweest @ launch. :+

Nee, ff serieus; ik hoop dat ze de zaak goed optimaliseren. Zo zullen de driverteams van zowel ATi als nV nog harder werken, en wij hebben er baat bij. d:)b

[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 14-05-2007 20:00 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 07:29
sewer schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:51:
[...]

Op zich is het wel een leuke publieksstunt, maar het gaat net om iets te grote bedragen om zo iets te doen ;) Ga er nu maar gewoon vanuit dat hij geen concurrent gaat worden van de gtx...
Als je grosso modo kijkt naar de reviews is men aardig tevreden en komt hij beter uit de bus dan de GTS640. Ook zie je vaak dat er gesteld wordt dat de drivers nog wel wat tweaking kunnen hebben, en terecht. Er is voorzover IK weet maar 1 site die de kaart een flop vindt ([H]). Ik denk dat de negatieviteit over het algemeen wel meevalt. En...... ik schrijf nergens dat hij beter zou worden dat de GTX :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:44
Zolang de kaart tussen de GTS640 en de GTX presteert zal er altijd wel een redelijke vraag naar zijn. Voor €339,45 (pre-order) zal het nooit een miskoop zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sewer schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:51:
[...]

Bij die theorie snij je jezelf wel helemaal in de vingers. Je wilt als fabrikant zo snel mogelijk de kosten terugverdienen door af te romen (hoge prijs voor de 'early adopters', dan iets minder hoog voor de mensen die hem ook nog vrij snel willen hebben en zo langzaam naar de grotere massa).

In jouw theorie ga je hem extra langzaam op de markt zetten met een 'lage' prijs, om daarna de performance op te schroeven zodat hij sneller wordt dan de top-kaart van de concurrent, maar dus zonder die prijs (of verwacht je dat ze ook langzaam de prijs gaan opschroeven bij elke prestatiewinst :? :P ).

Kaarten gratis rondgeven en de mensen laten betalen voor de drivers B) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
n0pe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:04:
Zolang de kaart tussen de GTS640 en de GTX presteert zal er altijd wel een redelijke vraag naar zijn. Voor €339,45 (pre-order) zal het nooit een miskoop zijn....
en aangezien met deze kaart ook het 3dmark05 wereld record is gehaald (30k), zie je ook dat er aardig wat overclock potentieel in zit.
Alleen jammer dat de gpu zo heet wordt, dus om een mooie overclock neer te zetten is wel een krachtige voeding + goede koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al eens eerder gezegd... stabiliteit was prioriteit nr 1. Performance komt nu.
Verkeerde marketing, het leed is nu al voor een groot deel geschied.

Als potentiële klant lees ik liever "de kaart is zeer snel, maar kent nog wat stabiliteitsissue's, dit laatste wordt opgelost door Ati in komende driverreleases" dan "de kaart laat nogal eens matige prestatie's zien, maar is wel stabiel. Hopelijk zien we performance verbeteringen in komende driverreleases."

Op performanceverbeteringen kun je alleen maar hopen, het is geen zekerheid, eventuele stabiliteit issue's echter is vrijwel een zekerheid dat deze opgelost zullen worden.
Naar mijn mening moet je als fabrikant dus voor max fps gaan voor de allereerste reviews.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 23-07 09:08
Anoniem: 219166 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:35:
Kan wel maar hij kan toch ook als moderator ATi Guru ietswat minder als ATI-fanboy bekijken, niet? Veel mensen zullen kijken naar hem als topicstarter en hij verbloemt ATI constant... (aan de ene kant we zitten wel in het ATI-forum de ATi thread..)
Zo heb je nVidia fanboys en ATi fanboys. Het maakt mij niets uit zolang ze beide maar met goede argumenten komen!
Anoniem: 219166 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:47:
Ok, maar ik veronderstel dat nvidia drivers ook nog wel een beetje rek hebben of zit ik daar volledig verkeerd? Ik heb al dingen gehoord dar er nog iets geactiveerd zou kunnen worden? :s tja ik weet het niet :p
Ja, net zoals een scooter gemaxed is op 50 km p/u en je die kunt unlocken naar ~ 80 km p/u, heeft nVidia dit ook met hun kaarten gedaan... 8)7

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
winwiz schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:44:
complottheorie:

Ati weet dat Nv zijn ultra achter de hand heeft. Nv heeft uiteraard zo zijn manieren om erachter te komen wat de concurrentie doet en gezien de normale kwaliteit van de Ati drivers kunnen ze verwachten dat hij zeker al op 90% draait. Meermalen is immers gezegd dat de drivers dik in orde zijn. Helaas Ati heeft de rem erop gezet... rustig aan.... 3dM oke.... de rest easy does it. Hij moet rond de GTS uitkomen; dat is ons standpunt nu...... laat ze maar denken.

Nv wil het Ati feestje verstoren door de Ultra uit te brengen en op het laatste moment de nieuwste en snelste drivers... so take that Ati ;)

Ati heeft al het nodige voorwerk gedaan en begint nu met 1 voor 1 alle optimalisaties werkelijk aan t brengen. In een keer zie je toch wel een tikkie (veel) verbetering komen zoals oblivion die in 1 keer 3 x zo snel wordt.... Nv.... Got you :) Wel niet zo snel als GTX maar........ hello XTX. The King is back.

En zo krijg je dus heel veel discussie en exposure. Een verzonnen verhaaltje maar als ik daar CEO was .............................
Dan zou je rap buitenliggen, ATI iseen bedrijf om winst te maken, niet om spelletjes te spelen met de concurent.

Als de XT op GTX niveau was geweest had ATI die prijs gevraagd (en een lager geklokte goedkopere voor de GTS uitgebracht) echter de kaart is te warm en de drivers te brak om aan GTX speeds te komen, noodscenario dus : drastisch korting (en dus knippen in de winst) en tegen de GTS zetten om toch nog iets terug te verdienen van de investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:13:
[...]

Verkeerde marketing, het leed is nu al voor een groot deel geschied.

Als potentiële klant lees ik liever "de kaart is zeer snel, maar kent nog wat stabiliteitsissue's, dit laatste wordt opgelost door Ati in komende driverreleases" dan "de kaart laat nogal eens matige prestatie's zien, maar is wel stabiel. Hopelijk zien we performance verbeteringen in komende driverreleases."

Op performanceverbeteringen kun je alleen maar hopen, het is geen zekerheid, eventuele stabiliteit issue's echter is vrijwel een zekerheid dat deze opgelost zullen worden.
Naar mijn mening moet je als fabrikant dus voor max fps gaan voor de allereerste reviews.
Idd, ATI probeert er nog het beste uit te halen en maakt er geen 5800 flop van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Sluuut schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:20:
[...]

Zo heb je nVidia fanboys en ATi fanboys. Het maakt mij niets uit zolang ze beide maar met goede argumenten komen!

[...]

Ja, net zoals een scooter gemaxed is op 50 km p/u en je die kunt unlocken naar ~ 80 km p/u, heeft nVidia dit ook met hun kaarten gedaan... 8)7
Een tijd geleden kwam in het nieuws dat de GTX eigenlijk 160 streamprocessors heeft maar daar dus een aantal van zijn gelocked... Je weet maar nooit, tijd zal het leren denk ik zo :)

[ Voor 0% gewijzigd door psychoclown op 14-05-2007 20:58 . Reden: typo ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hehehe, genoeg conspiracy theories in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
psychoclown schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:58:
[...]

Een tijd geleden kwam in het nieuws dat de GTX eigenlijk 160 streamprocessors heeft maar daar dus een aantal van zijn gelocked... Je weet maar nooit, tijd zal het leren denk ik zo :)
Dat is niet zo. Is al ontkracht. Een aantal andere dingen werden meegerekend om tot de 160 te komen. G90 heeft er wel meer... meer dan 160 zelfs. ;) Maar dat is iets voor het NV topic. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 14-05-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh de R600 heeft er idd 320 en ik denk als de drivers zo goed tot stand zijn gekomen om dit geweld in actie te brengen met de huidige apps dan breekt de hel pas echt los denk ik.

ge de optimalizatie van het hele structuur als dat goed onder de knie wordt gepakt dan wordt het pas leuk en dat is iets wat alleen beter kan worden om elek driver release 8) the R600 wil make it debut one day

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
psychoclown schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:58:
[...]
Als de gtx er 160 heeft zou nvidia die niet in je gtx unlocken maar een nieuw product op de markt zetten met alle pipes unlocked voor 150 dollar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
FF een simpele vraag: zou het een stomme fout van Ati geweest zijn, de R600 met GDDR3 te bakken ipv GDDR4 (=> zoals bij de R580)
Domweg om kosten te sparen?
Bovendien waren er geruchten dat er niet voldoende GDDR4 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

De potentie van de core is al duidelijk doordat hij hoog kan clocken, De XT is kleiner dan de GTX dus ze zouden altijd koeling kunnen verbeteren. De energie vretende eigenschap zou eerder een argument zijn om geen Reference kaart uit te brengen die beter zou zijn dan de GTX.

Vergeet ook niet dat het hier nauwelijks om winstmarges gaat maar veel meer om naamsbekendheid en hun prestatie prijs verhouding.
Het lijkt me ook wel duidelijk dat de XT nogal wat vebeteringen zal laten zien wat ook logisch is.
Wat idd niet zo logisch is, is het feit dat het niet snelheids drivers maar stabiele drivers zijn. Echter zijn de huidige prestatie rond GTS niveau, af en toe beter, dan weer slechter en met pieken en naar GTX toe.
Ik denk dat deze kaart gemiddeld naar GTX niveau gaat presteren.

The conspiracy theorie kan nog best wat eens waarheid bevatten, namelijk waarom zou Ati nu de beste kaart releasen terwijl nVidia de Ultra klaar heeft, met nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Anoniem: 126513 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:37:
De potentie van de core is al duidelijk doordat hij hoog kan clocken, De XT is kleiner dan de GTX dus ze zouden altijd koeling kunnen verbeteren. De energie vretende eigenschap zou eerder een argument zijn om geen Reference kaart uit te brengen die beter zou zijn dan de GTX.

Vergeet ook niet dat het hier nauwelijks om winstmarges gaat maar veel meer om naamsbekendheid en hun prestatie prijs verhouding.
Het lijkt me ook wel duidelijk dat de XT nogal wat vebeteringen zal laten zien wat ook logisch is.
Wat idd niet zo logisch is, is het feit dat het niet snelheids drivers maar stabiele drivers zijn. Echter zijn de huidige prestatie rond GTS niveau, af en toe beter, dan weer slechter en met pieken en naar GTX toe.
Ik denk dat deze kaart gemiddeld naar GTX niveau gaat presteren.

The conspiracy theorie kan nog best wat eens waarheid bevatten, namelijk waarom zou Ati nu de beste kaart releasen terwijl nVidia de Ultra klaar heeft, met nieuwe drivers?
Nee hoor je spreekthier niet van kaarten van 600 euro, maar van 350 euro, dat is mainstream en waar het geld zit, de GTX/XTX zijn eerder de kaarten voor naamsbekendheid en kleinere aantallen .

Waarom de snelste niet? Daar kunnen ze meer geld voor vragen, dus waaromniet? kost hen niks hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:44
Joepi schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:36:
FF een simpele vraag: zou het een stomme fout van Ati geweest zijn, de R600 met GDDR3 te bakken ipv GDDR4 (=> zoals bij de R580)
AFAIK heeft ATi de XT met GDDR3 gebakken omdat er problemen waren met de memory bus/prestatie van GDDR4 en dat deze daardoor niet beter presteerde dan de GDDR3 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
n0pe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:44:
[...]

AFAIK heeft ATi de XT met GDDR3 gebakken omdat er problemen waren met de memory bus/prestatie van GDDR4 en dat deze daardoor niet beter presteerde dan de GDDR3 variant.
en omdat GDDR3 1.0ns ook al hartstikke snel is, sneller dan de r580 (1.1ns).
dus zoveel performance gaat er niet verloren t.o.v GDDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Joepi schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:36:
n0pe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:44:
[...]

Het antwoord staat zelfs in de first post waarom er nu op dit moment geen officiele GDDR4 versie uit komt van de HD2900XT. En wel in dit gedeelte waar het al een tijdje stond, maar ja... valt natuurlijk niet op dat ik de first post vrij vaak update tussen al die lappen tekst. ;)

Overigens heeft Dave Baumann net de verklaring gegeven waarom de HD2900XT zo goed presteert op het gebied van vertex shading. Vertex shading is een van de redenen waarom AMD gekozen heeft voor 5 Way Scalar Madds. Al hun DX9 vertexshaders waren Vec4 + Scalar, dus door te kiezen voor 5 Way Scalars kon dit netjes nagebootst worden.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/2/U/15654/original/016.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
k995 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:44:
[...]

Nee hoor je spreekthier niet van kaarten van 600 euro, maar van 350 euro, dat is mainstream en waar het geld zit, de GTX/XTX zijn eerder de kaarten voor naamsbekendheid en kleinere aantallen .

Waarom de snelste niet? Daar kunnen ze meer geld voor vragen, dus waaromniet? kost hen niks hoor.
Mainstream kaarten van 350 euro? :P Haha, dat is ongeveer de helft van het budget van de meeste mensen :P Als ik tegen mijn schoolgenoten vertel dat ik een videokaart van 350 euro heb dan verklaren ze me voor gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
CJ bedankt voor de hint en meteen een vraag:
zijn er al benchmarks van die "geheimzinnige" OEM/GDDR4 opgedoken ewn indien niet, zit daar een reden achter?
Schittert DELL soms binnenkort met een "OEM" gamemonster? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Joepi schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:12:
zijn er al benchmarks van die "geheimzinnige" OEM/GDDR4 opgedoken ewn indien niet, zit daar een reden achter?
Zou wel een mooie stunt zijn, koopt misschien toch noch iemand een Dell :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zoiets zou ik zeggen maar dat ligt eraan met wie je spreekt;

Value 0$ - 99$
Mainstream 100 - 199$
Performance 200$ - 399$
Enthousiastic 400 - up

En Intel spreekt bij CPU's bv over Performance 1 en Performance 2 segmenten.
Anyway de R600XT is zeker geen mainstream segment. Eerder Performance, of zelfs enthousiastic.

[ Voor 36% gewijzigd door The Source op 14-05-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
kijk es naar de minimum fps!

http://www.tweaktown.com/...pany_of_heroes/index.html

is de 8800 ook een frame-dropper of wat?

ps als ik dit al eerder had gepost foutje, maar lag niet aan mij :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202399

ik vind dat ATI alsnog een zeer mooie kaart op de markt heeft gebracht, ik koop volgende week een 2900XT omdat ik overtuigd ben dat deze kaart zeer veel potentie heeft

*/me denk na over vroegah, 1200 gulden neergeteld voor een Geforce 3 (gewone) uiteindelijk 2 jaar mee gedaan voordat ik een Radeon 9800 Pro kocht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Er zijn al benchmarks opgedoken, maar met zeer verouderde drivers *kuch* Dailytech *kuch*. En zoals gezegd, presteert deze niet sneller dan een HD2900XT met GDDR3 behalve met belachelijk grote textures. Weet niet zeker of AMD dit probleem inmiddels heeft opgelost of dat ze het gewoon gooien op R650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419

Ik heb zojuist even de gigantische hoeveelheid posts die de laatste paar uur zijn toegevoegd doorgezwoegd. (Arme CJ kan morgen weer een nieuw topic openen ;) )
Als ik dat bericht van computerbase zie dan is de performanceverbetering in die specifieke games echt gigantisch. Hopelijk komen ze met drivers die de performance dichtbij de 8800GTX brengen. Afwachten dus maar ik heb goede hoop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

CJ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 21:01:
[...]

Dat is niet zo. Is al ontkracht. Een aantal andere dingen werden meegerekend om tot de 160 te komen. G90 heeft er wel meer... meer dan 160 zelfs. ;) Maar dat is iets voor het NV topic. ;)
hehe helemaal gemist dan, tja het gaat ook allemaal zo snel... ik kan natuurlijk niet en 24/7 op GoT zitten én het nieuws in de gaten houden he :+

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 07-07 20:09

op xs-systems heeft iemand er 2

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=143915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 22:05
Nou ik heb de Sapphire HD2900XT ook maar besteld.. Kon het gewoon niet laten :X
Zal hij een beetje tot zijn recht komen op mijn systeem?
Core 2 Duo E6600, MSI P6N (N650i chipset), 2 GB PC5400, Thermaltake Thoughpower 600W en Windows Vista Business.
Ik heb nu een 7600GT, dus dat verschil moet ik zeker merken!
Hoop dat ik een goede koop gedaan heb, dit is namelijk me eerste videokaart waar ik veel meer als 200 euro aan uit geef. (340 zelfs :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:09
Oome tom schrijft het volgende:

"...but keep in mind that the HD 2900XT is being put up against the GeForce 8800GTS (not GTX or Ultra). Based on what we know, there will be something else to go up against those."
http://www.tomshardware.c...ware_from_ati/page18.html

Ik weet niet of het spuit11 is maar ik ben benieuwd wat hij meer denkt te weten dan ik weet...
Of heeft hij het al over de 2950XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07
Zijn er eigenlijk al tests gedaan met PCI Express 2.0 systemen?
Ik had begrepen dat daar ook een voordeel mee gehaald kon worden..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
ik heb uiteindelijk maar gekozen voor de GeForce 8800GTS 640mb.. ondanks jarenlang ATI (9600pro, 1650pro) ben ik deze keer niet echt overtuigt van het verschil tussen de GTS en HD2900XT. Volgens mij is dat verschil ook nauwelijks aan te tonen en merkbaar. eerlijke vergelijkingen zijn het ook haast niet, een GTS 320mb versus de HD2900 .. of juist de GTX. Waarom niet gewoon direct t.o.v. zijn prijsklasse variant de GTS 640mb?

anyways, ik kies maar voor zekerheid van goede drivers (en volgende week nieuwe pc, geen zin om te wachten op een kaart waarvan niet zeker is of ie wel merkbaar beter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Lennart_1337 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:53:
Oome tom schrijft het volgende:

"...but keep in mind that the HD 2900XT is being put up against the GeForce 8800GTS (not GTX or Ultra). Based on what we know, there will be something else to go up against those."
http://www.tomshardware.c...ware_from_ati/page18.html

Ik weet niet of het spuit11 is maar ik ben benieuwd wat hij meer denkt te weten dan ik weet...
Of heeft hij het al over de 2950XT?
Een van de oude Tom's Hardware editors Lars Weinand werkt nu bij ATI/AMD. Misschien heeft hij zijn oude collega's iets leuks ingefluisterd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Let's hope so, een nieuwe top of the line kaart die nog binnen de maand verschijnt zou wel een verrassing van formaat zijn. Maar dat zal niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 20:19

Format-C

Tracing Rays

Laat maar. :+

[ Voor 101% gewijzigd door Format-C op 14-05-2007 23:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Leuk om te zien dat mijn voorspelling uit de first post uit komt:
Custom Filter AA is het AA wapen dat AMD in de strijd gooit tegen Coverage Sample AA (CSAA) van de G80 serie van nVidia. CFAA werkt als een post-processing filter op elke gerenderde frame. Hier zal ongetwijfeld direct de vergelijking met Quincunx AA van nVidia worden getrokken dat ook een post-processing filter was. In het geval van Quincunx AA trad er vaak een soort van waas over de lijnen op, waardoor veel mensen dit gekscherend "blur AA" noemden. Ongetwijfeld zullen veel 'critici' hier op gaan letten of ze dit ook bij CFAA gaan zien.
Alleen jammer dat Edge Detect CFAA nog niet geimplementeerd was in de drivers die gebruikt is in de tests. Dit ziet er namelijk een stuk beter uit. En ook schijnt EATM nu standaard te worden gebruikt om de IQ op te krikken (maar dit weet ik niet zeker - nog onbevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Viasco schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:49:
Nou ik heb de Sapphire HD2900XT ook maar besteld.. Kon het gewoon niet laten :X
Zal hij een beetje tot zijn recht komen op mijn systeem?
Core 2 Duo E6600, MSI P6N (N650i chipset), 2 GB PC5400, Thermaltake Thoughpower 600W en Windows Vista Business.
Ik heb nu een 7600GT, dus dat verschil moet ik zeker merken!
Hoop dat ik een goede koop gedaan heb, dit is namelijk me eerste videokaart waar ik veel meer als 200 euro aan uit geef. (340 zelfs :/)
Toch niet, heb me bedacht dat het zonde van het geld is om een HD2900XT te kopen om vervolgens op 1440x900 te gaan gamen.. Denk dat het voor mij persoonlijk verstandiger is om voor een 8800GTS (320Mb) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Viasco schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:42:
[...]

Toch niet, heb me bedacht dat het zonde van het geld is om een HD2900XT te kopen om vervolgens op 1440x900 te gaan gamen.. Denk dat het voor mij persoonlijk verstandiger is om voor een 8800GTS (320Mb) te gaan.
FF tot tien tellen...
Performance/IQ is spoedig ok - weekje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Joepi schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:48:
[...]

FF tot tien tellen...
Performance/IQ is spoedig ok - weekje ofzo
Weet ik, maar het is niet zo dat ik ontzettend veel game.
Daarom vind ik het zonde van me hard verdiende geld, aangezien een 8800GTS met 320Mb niet veel minder presteert op 1440x900.
Dat de HD2900XT goed zal presteren geloof ik graag, maar de echte kracht van de kaart komt pas bij hoge resoluties.
Daarbij heb ik een nForce chipset, waar SLI op kan. Zou ik altijd in de toekomst er nog een 2e kunnen bij prikken. (Als DirectX10 goed omgaat met SLI en CrossFire)

En ik ben er onderhand wel achter gekomen dat die impuls aankopen van mij altijd wel tegen vallen :P

[ Voor 44% gewijzigd door Vinze op 15-05-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 12:36
CJ schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:35:
Leuk om te zien dat mijn voorspelling uit de first post uit komt:

[...]

Alleen jammer dat Edge Detect CFAA nog niet geimplementeerd was in de drivers die gebruikt is in de tests. Dit ziet er namelijk een stuk beter uit. En ook schijnt EATM nu standaard te worden gebruikt om de IQ op te krikken (maar dit weet ik niet zeker - nog onbevestigd).
Ik vind zelf die Narow en Wide modes niet mooi ik zou voor de box filters gaan. Ik houd alles graag scherp. En wat is er met de 6x mode gebeurt ? en hopelijk komt die nieuwe AA mode ook snel was dat EATM ? Die kon toch ook apha textures doen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zojuist door de meeste reviews heen gelopen, en ze geven allemaal een erg verschillend beeld van het ene uiterste flop tot het andere uiterlijk meesterlijk. Zoals ik eerder al vertelde, er zijn veel verschillende hardware revisies in omloop (met andere Bios'en) en andere kloksnelheden en dan nog de driver hell. Geen wonder dat er zo'n groot verschil is tussen alle reviews en dus ook tussen de eindconclusies.

http://www.legitreviews.com/article/503/8/

Deze laat misschien wel het meeste van het R600XTpotentieel zien? :)
Drivers, drivers, drivers... (misschien ligt het wel aan de nVidia drivers?)

Als ik zie met welk geweld nVidia nieuwe G80 drivers released zal AMD ook erg hard aan het werk moeten.

Nu de beschikbaarheid nog he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CSAA, wide tent, narrow tent, box, CFAA, MPAA, Blaa-AA (:+)

* anandus raakt het een beetje kwijt :P
Waarom kunnen ze niet makkelijk doen zoals vroeger.
Je had toen AA, en hoe hoger de AA (2xAA, 4xAA) hoe beter.

Moeten ze nou weer moeilijk doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Astennu schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:58:
[...]
Ik vind zelf die Narow en Wide modes niet mooi ik zou voor de box filters gaan. Ik houd alles graag scherp. En wat is er met de 6x mode gebeurt ? en hopelijk komt die nieuwe AA mode ook snel was dat EATM ? Die kon toch ook apha textures doen ?
EATM zit in te techreport review:
http://www.techreport.com...on-hd-2900xt/index.x?pg=8

De techreport review toont ook mooi de voordelen en nadelen van CFAA, ze zijn er eigenlijk nogal positief over.
http://www.techreport.com...on-hd-2900xt/index.x?pg=6

Ik denk dat CFAA goed is, de blur filter kan de texture crawling tegengaan die je veel ziet bij erg hoge AF standen.

ATI 8x + Wide Tent
Afbeeldingslocatie: http://www.dinoxpc.com/Tests/articoli/articolo/video_jetway_hd2900xt_images/aa8x+wt.jpg
nVidia 16xQ
Afbeeldingslocatie: http://www.dinoxpc.com/Tests/articoli/articolo/video_jetway_hd2900xt_images/AA16xQ_pic_785472_25.jpg

let ook op het bluren van de tekst, CFAA zal een kwestie van smaak zijn

[ Voor 5% gewijzigd door oeLangOetan op 15-05-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Voor de geïnteresseerde, hier zijn wat meer foto's van de Sapphire X2900XT, overclockbaarheid en 3dmark scores:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=144247

Ik denk dat de meeste mensen deze gaan kopen, omdat die het goedkoopste is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
tjtristan schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:40:
Voor de geïnteresseerde, hier zijn wat meer foto's van de Sapphire X2900XT, overclockbaarheid en 3dmark scores:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=144247

Ik denk dat de meeste mensen deze gaan kopen, omdat die het goedkoopste is :P
En nou begin ik alweer te twijfelen! :D
Ik denk dat ik nog maar ff een week of 3/4 wacht.
Dan maak ik wel rustig een beslissing. (HD2900XT of 8800GTS 320mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Viasco schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:48:
[...]

En nou begin ik alweer te twijfelen! :D
Ik denk dat ik nog maar ff een week of 3/4 wacht.
Dan maak ik wel rustig een beslissing. (HD2900XT of 8800GTS 320mb)
getest met de 8.36 driver he, als je weer even hier naar kijkt:

dan zie je dat in de komende week./2weken er nog een hoop gaat veranderen aan performance.
Maar binnenkort nieuwe drivers, dus we zullen zien wat de kaart hiermee gaat presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

anandus schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:15:
CSAA, wide tent, narrow tent, box, CFAA, MPAA, Blaa-AA (:+)

* anandus raakt het een beetje kwijt :P
Waarom kunnen ze niet makkelijk doen zoals vroeger.
Je had toen AA, en hoe hoger de AA (2xAA, 4xAA) hoe beter.

Moeten ze nou weer moeilijk doen? :P
My thoughts exactly, een algemeen goede AA is in mijn ogen veel handiger dan 5 verschillende types van AA hanteren die voor elk spel anders is. Het heeft toch allemaal voor en nadelen, zoals bovenstaande figuren al tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Source schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:05:
http://www.legitreviews.com/article/503/8/

Deze laat misschien wel het meeste van het R600XTpotentieel zien? :)
Drivers, drivers, drivers... (misschien ligt het wel aan de nVidia drivers?)
Het stukje dat er onder staat is op zich wel interessant:
Stop the press! The HD 2900XT is top dog at all resolutions in Rainbow Six: Vegas which was a very pleasant surprise. Again, I remind you dear reader that Vegas is based off of the Unreal 3 engine so it's very possible that we will see similar performance difference when the Unreal series gets updated later this year.
Misschien dat de HD2900XT straks wel hetzelfde resultaat laat zien in Gears of War, die op de Xbox360 ook gebruikt maakt van de Programmable Tessalator. Hoe waarschijnlijk is het dat Epic dit er uit gaat slopen voor de PC versie? Je zou toch zeggen dat het gemakkelijker is om het er in te laten en dan gewoon een apart pad te maken voor NV kaarten (alles gewoon via de shaders), terwijl AMD kaarten het voordeel behouden door gebruik te kunnen blijven maken van de tesselator?
Nu de beschikbaarheid nog he? :
Ik zag toch vrij veel meldingen van mensen die vandaag hun kaart hebben binnen gekregen. Niet slecht toch wat dat betreft?
Phuncz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:57:
[...]

My thoughts exactly, een algemeen goede AA is in mijn ogen veel handiger dan 5 verschillende types van AA hanteren die voor elk spel anders is. Het heeft toch allemaal voor en nadelen, zoals bovenstaande figuren al tonen.
Straks wordt het gewoon veel gemakkelijker als developers zelf hun eigen filters en samples in de game kunnen programmeren. Tenminste... theoretisch gezien lijkt het gemakkelijker te worden. Dan hoef je er niet eens meer naar om te kijken aangezien de game zelf wel bepaald welk soort van AA er het beste bij past in welke situatie en in welk gedeelte van een scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:09
Ik had op de één of andere manier het idee gekregen dat de 65nm opvolger van de 2900xt alleen een die-shrink + extra hoge kloksnelheid + zuiniger + DDR4 zou worden.

Maar het is dus ook nog een mogelijkheid dat AMD ook extra stream processors implementeerd?
Aangezien dat aantal makkelijk te verhogen en te verlagen is als ik zo naar de vershillende versies met vershillende SP kijk.

Stel dat ze bijv. 50% meer SP's toevoegen, van 320 naar 480 (wat mij met een shrink van 80nm -> 65nm niet onmogelijk lijkt) en de kloksnelheid ophogen en GDDR4 gaan gebruiken dan kan dit nog een leuke verrassing worden.

Of zijn er feiten die dit tegenspreken of onmogelijk verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Lennart_1337 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 01:14:
Ik had op de één of andere manier het idee gekregen dat de 65nm opvolger van de 2900xt alleen een die-shrink + extra hoge kloksnelheid + zuiniger + DDR4 zou worden.

Maar het is dus ook nog een mogelijkheid dat AMD ook extra stream processors implementeerd?
Aangezien dat aantal makkelijk te verhogen en te verlagen is als ik zo naar de vershillende versies met vershillende SP kijk.

Stel dat ze bijv. 50% meer SP's toevoegen, van 320 naar 480 (wat mij met een shrink van 80nm -> 65nm niet onmogelijk lijkt) en de kloksnelheid ophogen en GDDR4 gaan gebruiken dan kan dit nog een leuke verrassing worden.

Of zijn er feiten die dit tegenspreken of onmogelijk verklaren?
ZAl wel wat kosten denk ik nu hebben ze een functioneel ontwerp extra zaken toevoegen en ze kunnen weer beginnen testen, makkelijste voor ATI is denk ik zo snel mogelijk een die shrink naar 65nm door te voeren en hopen dat de warmtontwikkeling en verbruik daar stukken lager is, kunnen ze terug high end invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als ik AMD was dan wist ik het nu wel, en zéker na het lezen van de Treibervergleich van CB...

Alles maar dan ook álles op de PR gooien, maak desnoods het andere kamp maar zwart, als jouw producten er goed uitkomen is het goed (nVidia doet hetzelfde, dus ;) ).

En de rest van het bedrijf gaat lekker werken aan de performancedrivers en bugfixing (zie AA&AF-bug), en zodra ze weer iets vinden brengen ze maar een spoedbugfix uit, doen ze desnoods maar 1x per week of zodra het beschikbaar is, want NU is het nog hot en NU kan je scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202399

ik koop hem gewoon, ATI heeft kwa design en vooruit denken net de edge... ookal issie wel erg heet performt hij soms wel voorbij de GTX. De potentie is er dus ik ga er van uit dat de drivers vanzelf beter worden.

DX10 staat nog in de kinderschoenen, dus wat je ook nu koopt aan het einde van het jaar zullen deze kaarten weer middelmatig zijn omdat de nieuwe beter zijn geoptimaliseerd voor dx10.

Alleen welke zal ik nemen en waar issie op voorraad?

Sapphire of Asus of Jetway?
1 jaar garantie vind ik te weinig , minimaal 2, liefst 3 (dan is de prijs ook hoger maar ik ga voor zeker, zeker met een heethoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419

Als ik ATI was dan zou ik inderdaad nu even aan de performance gaan werken zodat de prestaties in ieder geval tussen de 8800GTS en de 8800GTX komen te liggen. Het liefst zou ik zien dat de performance dicht tegen de 8800GTX ligt. De bugfixes kunnen ze wel later doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Hier ff wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpqdaocq-Picture-002.jpg
De giftbox
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpdkwkep-Picture-004.jpg
De kaarten
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpdeaqqw-Picture-005.jpg
DFI RD600 Mobo
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpdekkdq-Picture-006.jpg
Accesoires die bij de HIS HD2900XT komen
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpckoqqw-Picture-008.jpg
CF met HDMI adapter
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpckqpe-Picture-009.jpg
CF
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekpwwkdq-Picture-011.jpg
Samples Collectie
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmwekdaqmqoe-Picture-013.jpg
DFI RD600 + 2x HIS HD2900XT CF mode + HIS X1900XTX IceQ3 Physics Mode

Dit weekend zal ik hem testen.

[ Voor 7% gewijzigd door vigilante888 op 15-05-2007 10:13 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

En hoeveel kaarten heb je daar gekregen? 8)7

De tests zouden gebeuren met een E6320 ofzo, was het niet?
Dat is feitelijk goed, want ik ben best benieuwd in hoeverre de kaarten "afzien" van een CPU dat eens niet top-of-the-line is.

edit: doe je niet één van die kaarten weg? :D

[ Voor 34% gewijzigd door mieJas op 15-05-2007 10:17 . Reden: maar aaaaal die fouten ;( ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

mieJas schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:14:
En hoeveel kaarten heb je daar gekregen? 8)7

De tests zouden gebeuren met een E6320 ofzo, was het niet?
Dat is feitelijk goed, want ik ben best benieuwd in hoeverre de kaarten "afzien" van een CPU dat eens niet top-of-the-line is.
Ik heb hier nog liggen:

1x HIS X1950Pro IceQ3
1x HIS X1900XT IceQ3
1x HIS X1550 IceQ
1x HIS X1900 CF Mastercard
2x HIS X1900XTX IceQ3
1x Zotac 8800GTS 320MB

De kaarten zullen op een E6420 getest worden icm met een Seagate 160GB Sata II en 1GB (2x 512MB) DDR2 533

Dit zijn wat meer gangbare componenten. Zo hebben we een betere indruk van hoe de kaarten presteren als jan met de pet hem koopt.

Welke kaart wil je dat ik weg doe dan..... :?

[ Voor 3% gewijzigd door vigilante888 op 15-05-2007 10:21 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dus je moet nog testen? Misschien is het interessant om dat weekend meteen de allerlaatste drivers te pakken :) . Een E6420 lijkt me prima, misschien met een bescheiden overclock om de kaart niet te beperken (dat beïnvloed de resultaten neem ik aan). Ben benieuwd :) .

En mensen die schreeuwen dat ATi hem tegen de GTX moet zetten, waarom zo stroef denken? Als Hyundai een nieuwe auto uitbrent en Ferrari ook ... vergelijk je dan ook topmodel met topmodel :/ ?

Nu is dit niet de goede vergelijking, je vergelijkt waar je voor betaald! Niet meer niet minder. Dus als ATi met de 2900XT (veel) meer frames voor je geld geeft, dan is het qua prijs/prestatie gewoon een betere kaart als de 8800GTX ... slik dat nou gewoon.

En ik ben niet rood gekleurd, want ik durf ook hard te zeggen dat voor de meeste (huis, tuin en keuken) consumenten de GTS320 een nog betere keus is :) . Veel bang for the buck en de markt penetratie van schermen groter dan 21" is erg gering.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

Cassius schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:24:
[...]

Dus je moet nog testen? Misschien is het interessant om dat weekend meteen de allerlaatste drivers te pakken :) . Een E6420 lijkt me prima, misschien met een bescheiden overclock om de kaart niet te beperken (dat beïnvloed de resultaten neem ik aan). Ben benieuwd :) .

En mensen die schreeuwen dat ATi hem tegen de GTX moet zetten, waarom zo stroef denken? Als Hyundai een nieuwe auto uitbrent en Ferrari ook ... vergelijk je dan ook topmodel met topmodel :/ ?

Nu is dit niet de goede vergelijking, je vergelijkt waar je voor betaald! Niet meer niet minder. Dus als ATi met de 2900XT (veel) meer frames voor je geld geeft, dan is het qua prijs/prestatie gewoon een betere kaart als de 8800GTX ... slik dat nou gewoon.

En ik ben niet rood gekleurd, want ik durf ook hard te zeggen dat voor de meeste (huis, tuin en keuken) consumenten de GTS320 een nog betere keus is :) . Veel bang for the buck en de markt penetratie van schermen groter dan 21" is erg gering.
Nee, heb hemnog niet getest. Had een probleempje met de CPU. Die is eindelijk ook binnen. Is een ES edition. Intel wou mij geen CPU sturen, dus heb ik eentje via via via hele grote omweg geregeld.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)