[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 59 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 18.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

TweakerNummer schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:54:

Weer zie je gewoon dat er AA & AF aangezet worden, en de FPS dropt zowat niks.

Als je dan gaat kijken op de AA performance hit pagina @ http://www.dinoxpc.com/Te...olo/index.asp?id=644&p=11 zie je gewoonweg dat AA nog steeds een behoorlijke performance hit heeft in andere spellen.

Dan vraag ik me toch maar weer af: werkt AA wel? De kleine performance hit kan net zo goed alleen door AF veroorzaakt worden. Dit is overigens niet de eerste keer dat ik dit zie. Dit gebeurde ook bij een andere review bij het spel VEGAS. De performance hit was 5% voor het aanzetten van 4xAA & 16xAF onder 2560x1900.
Of drivers die nog lang niet af zijn, we zullen het over niet al te lange tijd wel horen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

heh kwam nog wat leuks op overclockers.ru tegen een OC test met een HD 2900 XT met Liquid Nitrogen :X
http://www.overclockers.ru/hardnews/25658.shtml

Oh kiek dit is pas GORTIG! :9~ :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/news/2007/05/15/kinc_01.jpg

de site is wel iettewat aan de trage kant en pak wel een goede translator om het Russische zaakje te vertalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:04:
heh kwam nog wat leuks op overclockers.ru tegen een OC test met een HD 2900 XT met Liquid Nitrogen :X

[afbeelding]

de site is wel iettewat aan de trage kant en pak wel een goede translator om het Russische zaakje te vertalen :)
Het is een link naar deze article:

http://www.nordichardware...ews/?page=9&skrivelse=510

Morgen krijg ik een Powercolor 2900xt, zal zeker wat pics maken :)

PS, weet iemand welke waterblock dit is?
http://www.nordichardware.com/skrivelser_img/510/vatten.jpg

/edit Asetek Waterchill kit

[ Voor 8% gewijzigd door Kip op 17-05-2007 14:19 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
De complete review mag ook wel genoemd worden ;)

http://www.dinoxpc.com/Te...articolo/index.asp?id=644

De 2900XT zit veel dichter bij de GTX dan bij de GTS640. Alleen in sommige games geeft het inschakelen van AA én AF nog performance problemen. Wellicht dat dit nog verholpen gaat worden mbv drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:04:

[afbeelding]

Dat is geen liquid nitrogen, dat is PC (phase-change). De CPU wordt echter wel met liquid nitrogen gekoeld (liquid nitrogen is overigens N2, niet LN2 zoals velen schrijven. Als je wil aangeven dat een stof 'liquid' is doe je dat met (l), dus N2 (l) :)).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:57
Jedi_Pimp schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:21:
[...]

Dat is geen liquid nitrogen, dat is PC (phase-change). De CPU wordt echter wel met liquid nitrogen gekoeld (liquid nitrogen is overigens N2, niet LN2 zoals velen schrijven. Als je wil aangeven dat een stof 'liquid' is doe je dat met (l), dus N2 (l) :)).
offtopic:
N2 is toch Stikstof? :P

wat ben ik dom zeg :P

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 17-05-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:17
leonpwner1 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:23:
[...]

offtopic:
N2 is toch Stikstof? :P

wat ben ik dom zeg :P
vloeibare stikstof :P, liquid = vloeibaar, nitrogen = stikstof

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/2600xtbox_550.jpg

Lijkt wel een uitvoering voor 8-12 jarigen. :) Ik kan me niet voorstellen dat iedereen
naar de winkel rent voor een Gecube, behalve de doelgroep dan (8-12). :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-05-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Deeltje 60 komt er zo aan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Gaat echt hard, deze topics. :D

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat dit topic maar 500 posts mag hebben.. Als je iets wilt terugvinden doe je dat namelijk niet door 500 posts te lezen, maar door de search functie te gebruiken (bijv. je wilt iets weten over hoe het nou zit met de 2900XTX, typ je gewoon als trefwoord '2900XTX' in..).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:34:
[...]

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat dit topic maar 500 posts mag hebben.. Als je iets wilt terugvinden doe je dat namelijk niet door 500 posts te lezen, maar door de search functie te gebruiken (bijv. je wilt iets weten over hoe het nou zit met de 2900XTX, typ je gewoon als trefwoord '2900XTX' in..).
Dat is vanwege technische redenen. Er loopt ergens een draadje over waarom het zo is.

512 MB op de 2600 XT? Vreemd aangezien veel mensen een 8800 GTS 320 MB kopen omdat snelheid hun meer uitmaakt dan geheugen. Voor de RPG fanaten is het wel leuk.

Waarom voor de RPG's? De Oblivion texture pack natuurlijk! Het is een beetje onzinnig, want HL2 heeft ook een 512 MB texture pack. Het gaat meer om de open omgevingen, die je veelal in RPG's tegenkomt, die veel texture geheugen nodig hebben om zo variatie in het landschap kunnen plaatsen. Ik denk dat GTA4 ook wel blij is met extra geheugen.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerNummer op 17-05-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jedi_Pimp schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:34:
[...]

Klopt. Maar niet iedereen is zo slim om de search functie te gebruiken.

En pak de voorloper van deze topics er eens bij... de Grote Radeon Topics die gingen tot 1000, maar waren enorm onoverzichtelijk. Daarnaast werd er veel in geflamed/getrolled en werd er van alles in besproken van technische problemen tot nieuwtjes. Door strengere controle, betere regels en een beperking van wat er besproken mag worden in het topic (namelijk gewoon puur nieuwsfeitjes) is het hier een stuk leefbaarder geworden.

Alleen ontkom je er niet aan dat in de aanloop en nasleep van de lancering van een nieuwe generatie, er even een explosie in posts ontstaat met af en toe wat offtopic gereutel.

Nieuw topic komt er dus zo aan, maar heb wat problemen met mijn host waardoor de pics in de first post niet te voorschijn komen (vreemd genoeg heb ik wel gewoon via ftp toegang tot de bestanden, dus plat ligt het niet). :? Iemand enig idee waar dit door kan komen?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CJ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:43:
[...]

Klopt. Maar niet iedereen is zo slim om de search functie te gebruiken.

En pak de voorloper van deze topics er eens bij... de Grote Radeon Topics die gingen tot 1000, maar waren enorm onoverzichtelijk. Daarnaast werd er veel in geflamed/getrolled en werd er van alles in besproken van technische problemen tot nieuwtjes. Door strengere controle, betere regels en een beperking van wat er besproken mag worden in het topic (namelijk gewoon puur nieuwsfeitjes) is het hier een stuk leefbaarder geworden.

Alleen ontkom je er niet aan dat in de aanloop en nasleep van de lancering van een nieuwe generatie, er even een explosie in posts ontstaat met af en toe wat offtopic gereutel.

Nieuw topic komt er dus zo aan, maar heb wat problemen met mijn host waardoor de pics in de first post niet te voorschijn komen (vreemd genoeg heb ik wel gewoon via ftp toegang tot de bestanden, dus plat ligt het niet). :? Iemand enig idee waar dit door kan komen?
Caching probleem met je browser? Of er zit een fout in de image tags die je gebruikt? Meer kan ik niet bedenken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:57
CJ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:43:
[...]
En met een hard-refresh op de URL (dus Ctrl + F5)? Want ik neem aan dat je paths gewoon kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Paths kloppen gewoon. Maar ik zal het topic gewoon online gooien. Meestal doen de pics het op een gegeven moment vanzelf weer. 8)7 }:O

Edit: Deeltje 60 staat hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 60

Deze mag dicht.

[ Voor 28% gewijzigd door CJ op 17-05-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)