Ik ook niet, ziet er mooi uit
Anoniem: 199989
Hehehe,sapphire kon in de toekomst kijken,lol
Kijk naar de datum:)
http://www.sapphiretech.com/us/media...iew.php?pid=80
Nog wel meer, ivm paperlaunch van de nieuwe kaarten van zowel Nvidia/Ati om lekken van specs en foto's te voorkommen, denk eerder 2 weken.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
"Nov 30th, 1999"Anoniem: 199989 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:33:
Hehehe,sapphire kon in de toekomst kijken,lol
(http://www.sapphiretech.com/us/media/pressview.php?pid=80 ?)
[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 11-05-2007 22:55 ]
AMD Fusion artikel op Anandtech: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2986&p=1
Best interessant om te lezen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Heb het ook helemaal gelezen. Ik denk er ook een beetje zo over als de mensen van anandtech. Ook wat onzeker maar als ze er door heen komen gaat het weer goed komen. Ze hebben het al een keer eerder gedaan na de K6 door de K7 uit te brengen en daar na de K8. Dus wie weet waar ze mee komen.CJ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:31:
AMD Fusion artikel op Anandtech: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2986&p=1
Fusion ziet er in ieder geval veel belovend uit. Nu hopen dat ze ook goede VGA kaarten blijven maken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ziet er echt top uit! Alleen jammer van de ogen. De huid ziet er echt al heel realistisch uit, maar de ogen zien er toch wat minder uit als je de rest vergelijkt.Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:50:
Deze had ik geloof ik nog niet in dit topic gezien:
http://bp2.blogger.com/_B...m4mfnGPeo/s1600-h/131.jpg
Het is maar net hoe deze pic tot stand is gekomen he, of het een foto is van een scherm, of een screenshot die weer is omzet naar jpeg ofzo.
Heb screens op andere fora gezien die waren net iets scherper, maar ziet der al met al
uit..
Heb screens op andere fora gezien die waren net iets scherper, maar ziet der al met al
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Zeker interessant om te lezen.CJ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:31:
En voor de mensen die bang zijn dat AMD/ATI in het stof gaat bijten binnen niet al te lange tijd, realiseer je dat:
- AMD pas binnen is komen wandelen bij o.a. DELL.
- o.a. DELL veel inkoopt bij AMD mbt ATi kaarten.
- Bedrijven ondanks alles toch ook graag wat competitie hebben.
- Echt niet iedereen zomaar gek is geworden en er nix meer uit gaat komen.
Overigens valt het me op CJ dat je de laatste paar dagen bijna niet/nauwelijks gereageerd heb op de "reviews" van de afgelopen dagen. Is dit in de trend van, ik weet beter, gna, gna kijk maandag maar, of is het iets anders? Nja, hoe dan ook, maandag weten we het wel
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Anoniem: 199989
Inderdaad,was me ook al opgevallen,ook Vigilante88 en TheSource zwijgen plotseling als vermoordOet schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:12:
[...]
Zeker interessant om te lezen.
En voor de mensen die bang zijn dat AMD/ATI in het stof gaat bijten binnen niet al te lange tijd, realiseer je dat:
Overigens valt het me op CJ dat je de laatste paar dagen bijna niet/nauwelijks gereageerd heb op de "reviews" van de afgelopen dagen. Is dit in de trend van, ik weet beter, gna, gna kijk maandag maar, of is het iets anders? Nja, hoe dan ook, maandag weten we het wel
Moet toegeven dat ik de nieuwtjes betreffende de nieuwe drivers die gisteren verschenen zijn,vol vertrouwen tegemoet zie...Op dit tempo kan het tegen dat de kaarten fatsoenlijk te verkrijgen zijn,het een heel grote verbetering zijn,waardoor de 2900Xt toch een kaartje wordt waar de concurrentie wel degelijk rekening mee moet houden
Zoek er maar niet te veel achter hoor.Oet schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:12:
[...]
Heb bewust weinig gepost, alleen maar omdat dit topic zo snel volschiet zonder dat er echt nieuws is en dingen vaak herhaald worden de laatste tijd. En ik zie alleen maar sommige mensen in paniek schieten, anderen weer flink wat olie op het vuur gooien, terwijl anderen boven dit topic vliegen (lurken) als aasgieren wachtend op de eerste casualties (maandag?
Het is best komisch als je je er even van distantieert. Het zijn maar videokaarten en sommigen reageren alsof hun leven er van af hangt en proberen mensen te overtuigen van hun gelijk.
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel reviewsites er met 8.38 gebenched hebben.... anders moeten ze snel hun reviews gaan updaten de komende week gezien de performanceboost die deze drivers brachten (niet alleen in benchmarks).
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Even uit het nvidia-topic gevist:
(Al is dit spel volgens mij in samenwerking met nVidia gemaakt, dus waarschijnlijk bevooroordeeld)
Ben benieuwdJoepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:40:
DX10-demo:![]()
[afbeelding]
"Worlds first DX10 playable demo available May 15th from NZONE.com
We are pleased to be able to confirm the worlds first downloadable playable DX10 content will be Lost Planet: Extreme Edition and it will be available from our nzone websites and gamespot at 6PM PST on May 15th.
In Asia we today announced with Capcom that the playable demo of Lost Planet: Extreme Edition in Japan will be made available exclusively on our NVIDIA Japan website beginning at 10AM on May 16.
The game release date is June 26th. That will make it the first available purchasable DX10 content
Ttitle was developed with GeForce 8 as its reference graphics hardware and is an excellent TWIMTBP partner game. News on gamespot now too here. Check out the sheer number of news clippings we received in Japan. This shows that first rate content, especially when associated with a cutting edge game from a top Japanese developer, generates huge publicity. Special thanks to the NVIDIA Japan team, especially Kaori Nakamura (PR) and Taichi Hirayanagi and Kane Ang/Terence Chang (Web) for being big contributors to this success."
http://blogs.nvidia.com/d...7/05/today_we_nvidia.html
Als die nou ook op de R600 loopt, krijgen we een echte shoot out
(Al is dit spel volgens mij in samenwerking met nVidia gemaakt, dus waarschijnlijk bevooroordeeld)
[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 01:55 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Als "lurker"
kijk ik door een andere bril. Ik ben in het bezit van een box-sized SFF mATX case (Silverstone SG01e). Op dit moment zit er een 7950GX2 in maar ik heb mijn twijfels of mijn mobo het volste uit de twee GPU's haalt. Ik wil dus eigenlijk overstappen en dat had ik al gedaan ware het niet dat de GTX simpleweg niet (zonder modden) past. De GTS dan weer wel maar dat is me weer een te kleine stap, zeker omdat ik nog geen Vista (DX10) draai. De 2900XT zou ook moeten passen dus mocht 'ie een GTX aardig bij kunnen houden, dan zit die in no-time in mijn PC. Echter, als de kaart nauwelijks de GTS voor kan blijven, dan wacht ik wel tot de volgende generatie (hopende dat dat wel past).
Sometimes size *does* matter...the smaller the better.
Sometimes size *does* matter...the smaller the better.
Hrm, net ff met een vriend van me van een erg bekende hardwaresite gesproken...ten eerste om gewoon eerlijk advies te krijgen voor het nieuwe systeem dat ik volgende week werkend wil hebben
maar kreeg nog wat andere info die ik met jullie wil delen....
(en als je me niet gelooft, kijk dan maar ten tijde van de R500 launch, daar deed ik hetzelfde en had ik ook wat solid info weten te bemachtigen waardoor die hele pipelines discussie toen afgedaan was
)
<Wulf> So *******, i just pre-ordered a HD 2900XT for 336 euro, bad deal?
<*******> Yes
<*******> Well, yes and no
<Wulf> hrm
<Wulf> if it performs between 800GTS and GTX, which i'm led to believe, i'm happy...
<*******> You and your "performance is all that matters" bullshit!
<Wulf> i don't care too much about performance
<*******> So why are you happy if it performs in between the two mentioned SKUs?
<*******> The cooler would stop me buying it even if it was 10% faster than GTX, personally
<Wulf> because that would be good, which would make me happy
<Wulf> hrm, cooler is supposed to be quiet
<Wulf> well, i'll see monday at 6
<Wulf> but that's your reason for making it a bad buy?
<Wulf> i mean, is it that loud or something?
<*******> Yeah, and the pitch changes because of the fan speed are crap. The thing spins its fan up and down just drawing a Vista Aero desktop
<Wulf> pff
<*******> Worse architecture, bunch of laughable new AA modes, no IQ increase elsewhere, hot, more expensive than GTS 640......
<******> hey, whatever makes you happy
<******> Well R600 isn't bad hardware, it's just not as good as G80
<Wulf> that's a bold statement
<Wulf> since it's "supposed" to be the better arch. shining at DX10 and stuff
<*******> It should be better at certain DX10 bits, but that's largely unproven
<Wulf> yeah, tough to test
<Wulf> though MS FlightSim people have drooled over R600 publicly
<Wulf> saying it's shaders are vastly superior
<*******> Vastly would be lying
<*******> It's down to how R600 goes about it's processing. It needs independent instructions for each sub ALU to work at peak throughput, and will fall to bits with dependent ops
<Wulf> k
<Wulf> hrm, unsure what to do now
<Wulf> it's still cheaper than a 8800gts640, and i don't really want to wait too long to finally build my new system
<*******> How much is a GTS 640 for you atm?
<Wulf> yeah, looking
<Wulf> XFX GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) 359 euro
<Wulf> Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 349 euro
<Wulf> even better
<Wulf> that's the cheapest one i think
<*******> Not bad
<Wulf> which is the same price most webshops here are offering the X2900 at
<Wulf> so if both were 350, which would you take?
<*******> GTS 640
<Wulf> why? isn't the 2900 at least the same in most regards? (even besides the benches)
<Wulf> don't tell me i got this 600wat Zalman for nothing
<Wulf> watt*
<*******> The 640 is quieter and uses less power
En als hij het zegt, is het zo en kan je dat waarschijnlijk maandag in zijn review lezen....
(en als je me niet gelooft, kijk dan maar ten tijde van de R500 launch, daar deed ik hetzelfde en had ik ook wat solid info weten te bemachtigen waardoor die hele pipelines discussie toen afgedaan was
<Wulf> So *******, i just pre-ordered a HD 2900XT for 336 euro, bad deal?
<*******> Yes
<*******> Well, yes and no
<Wulf> hrm
<Wulf> if it performs between 800GTS and GTX, which i'm led to believe, i'm happy...
<*******> You and your "performance is all that matters" bullshit!
<Wulf> i don't care too much about performance
<*******> So why are you happy if it performs in between the two mentioned SKUs?
<*******> The cooler would stop me buying it even if it was 10% faster than GTX, personally
<Wulf> because that would be good, which would make me happy
<Wulf> hrm, cooler is supposed to be quiet
<Wulf> well, i'll see monday at 6
<Wulf> but that's your reason for making it a bad buy?
<Wulf> i mean, is it that loud or something?
<*******> Yeah, and the pitch changes because of the fan speed are crap. The thing spins its fan up and down just drawing a Vista Aero desktop
<Wulf> pff
<*******> Worse architecture, bunch of laughable new AA modes, no IQ increase elsewhere, hot, more expensive than GTS 640......
<******> hey, whatever makes you happy
<******> Well R600 isn't bad hardware, it's just not as good as G80
<Wulf> that's a bold statement
<Wulf> since it's "supposed" to be the better arch. shining at DX10 and stuff

<*******> It should be better at certain DX10 bits, but that's largely unproven
<Wulf> yeah, tough to test
<Wulf> though MS FlightSim people have drooled over R600 publicly
<Wulf> saying it's shaders are vastly superior
<*******> Vastly would be lying
<*******> It's down to how R600 goes about it's processing. It needs independent instructions for each sub ALU to work at peak throughput, and will fall to bits with dependent ops
<Wulf> k
<Wulf> hrm, unsure what to do now
<Wulf> it's still cheaper than a 8800gts640, and i don't really want to wait too long to finally build my new system
<*******> How much is a GTS 640 for you atm?
<Wulf> yeah, looking
<Wulf> XFX GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) 359 euro
<Wulf> Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 349 euro
<Wulf> even better
<Wulf> that's the cheapest one i think
<*******> Not bad
<Wulf> which is the same price most webshops here are offering the X2900 at
<Wulf> so if both were 350, which would you take?
<*******> GTS 640
<Wulf> why? isn't the 2900 at least the same in most regards? (even besides the benches)
<Wulf> don't tell me i got this 600wat Zalman for nothing
<Wulf> watt*
<*******> The 640 is quieter and uses less power
En als hij het zegt, is het zo en kan je dat waarschijnlijk maandag in zijn review lezen....
[ Voor 21% gewijzigd door K-Wulf op 12-05-2007 01:58 ]
Oh, dat van die koeler is wel een bummer, misschien dat zijn kaart stuque was ofzo?
Ik had eigenlijk gedacht dat het net zo'n koeler was als op de 8x00, zo ziet-ie er wel uit, en had dus ook de hoop dat dat ding ook lekker stil zou zijn
Ik had eigenlijk gedacht dat het net zo'n koeler was als op de 8x00, zo ziet-ie er wel uit, en had dus ook de hoop dat dat ding ook lekker stil zou zijn
Klinkt als Kyle.K-Wulf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:48:
Hrm, net ff met een iemand van een erg bekende hardwaresite gesproken...
(en als je me niet gelooft, kijk dan maar ten tijde van de R500 launch, daar deed ik hetzelfde)
Let op de nul...
http://bbs.cpcw.com/viewthread.php?tid=1150115
...

...
[ Voor 44% gewijzigd door Joepi op 12-05-2007 02:08 ]
de driver speelt een cruciale rol bij deze kaart: verschillen tot wel 40% en meer... van versies onder mekaar!
dus het blijft spannend...
dus het blijft spannend...
[ Voor 12% gewijzigd door Joepi op 12-05-2007 02:15 ]
Auw, ik hoop dat die Dx10 bench in die Chinese review een glitch is en niet laat zien hoe die kaart het gaat doen in DX10-spellen

(210 vs 620 @ 1024×768 en 26 vs 174 @ 1680×1050)

(210 vs 620 @ 1024×768 en 26 vs 174 @ 1680×1050)
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 02:19 ]
Kyle Bennett mag de kont van deze meneer nog niet eens vegen
[ Voor 34% gewijzigd door K-Wulf op 12-05-2007 02:28 ]
Dit blijkt een OEM-Sapphire te zijn

Een brits mag heeft hem al online: best goed gedaan
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=834
Zo wordt die al op het net aangeboden:

De retail versie is dan zeker die met die 3 heatpipes?

Doos staat er gedeeldelijk op...

Zo wordt die al op het net aangeboden:

De retail versie is dan zeker die met die 3 heatpipes?

Doos staat er gedeeldelijk op...
[ Voor 46% gewijzigd door Joepi op 12-05-2007 02:33 ]
Anoniem: 107573
Haha dat vindt ik toch wel erg mooi verwoord hoor van jeCJ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:10:
[...]
Heb bewust weinig gepost, alleen maar omdat dit topic zo snel volschiet zonder dat er echt nieuws is en dingen vaak herhaald worden de laatste tijd. En ik zie alleen maar sommige mensen in paniek schieten, anderen weer flink wat olie op het vuur gooien, terwijl anderen boven dit topic vliegen (lurken) als aasgieren wachtend op de eerste casualties (maandag?) zodat ze "aan de slag" kunnen. Hehe.
Het is best komisch als je je er even van distantieert. Het zijn maar videokaarten en sommigen reageren alsof hun leven er van af hangt en proberen mensen te overtuigen van hun gelijk.Zoals ik al eens eerder zei... na komende week beginnen we weer helemaal van voren af aan, want er komt weer wat nieuws aan.

Mooi om te zien, gewoon een beetje relativeren allemaal. Maar ja, voor sommigen ( en ik ook wel een beetje ), is het toch een soort van religie haha. De een heeft dat met voetbal, de ander met bloedsnelle auto's, en weer een ander met bloedsnelle videokaartjes
En om toch ook even mooi af te sluiten. Het is goed om te zien, dat naar het zich laat aanzien, die niewe driver voor een mooie boost zal zorgen. Laat ze elkaar maar lekker pushen, daar worden wij ( de consument ) enkel maar beter van.
Zo, dat wilde ik ff zegge. Het was weer gezellig in de kroeg en welteruste

Voor de mensen met Linux die zich af vragen of de HD 2900 XT ook direct ondersteund wordt.... Hier heb je je antwoord:

Joepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:25:
Dit blijkt een OEM-Sapphire te zijn![]()
Vooral dat laatste vind ik jammer, blijkbaar is-ie heel vlot als er minder vram gebruikt wordt ofzo?Fantastic specs don't always add up to a lead in real-world applications, but ATI has been able to convert its technological advantages into some lethal framerates. It didn't beat the 640MB version of the 8800 GTS in all of our game tests, but it did come awfully close (see chart, below). The advantage is greatest at a resolution of 1,024x768, which suggests that the less detail you want to stack on, the better this card will prove
We willen geen kaart die het wél goed doet op lage resoluties
Edit:
@hieronder: anandus in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
En pak ook deze quote (welke ik hoop dat het een foutje is)
anandus in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 02:43 ]
edit:
hopelijk is de eerste DX10 demo dan een scherprechter!
hopelijk is de eerste DX10 demo dan een scherprechter!
[ Voor 63% gewijzigd door Joepi op 12-05-2007 02:53 ]
Even omhoog scrollen voordat je post Joepi. Iemand anders had al naar je andere post gelinkt. 
Anoniem: 23009
ik vraag me af waar men de originele ATi kaarten kan kopen met de officiele ATi dozen enzo?
Zou het toeval zijn, dat nvidia die eerste dx10 demo op de launchdatum van de R600 zet?
Er zit een benchmark in gebakken en het is officieel zowel dx9 als dx10...
Voor wie het game niet van de xbox360 kent, hier een impressie: werkelijk gaaf!
http://download1.vitivi.t...wnload1.vitivi.tv;;178350
=> High Quality Video
Wat meer info:
http://blogs.capcomusa.co...t_a_taste_of_lost_planet_
Er zit een benchmark in gebakken en het is officieel zowel dx9 als dx10...
Voor wie het game niet van de xbox360 kent, hier een impressie: werkelijk gaaf!
http://download1.vitivi.t...wnload1.vitivi.tv;;178350
=> High Quality Video
Wat meer info:
http://blogs.capcomusa.co...t_a_taste_of_lost_planet_
[ Voor 55% gewijzigd door Joepi op 12-05-2007 03:25 ]
Zo zo misschien toch bij de eerste reviews wat DX10 Benches. Of iets later.
Hoop ook dat sommigen die Crysis Beta Demo ook gebenched hebben. Meer DX10 benches beter beeld welke de betere is in DX10.
Hoop ook dat sommigen die Crysis Beta Demo ook gebenched hebben. Meer DX10 benches beter beeld welke de betere is in DX10.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Wel vreemd, want ik heb echt nog niemand over die luide koeler gehoordK-Wulf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:48:
Hrm, net ff met een vriend van me van een erg bekende hardwaresite gesproken...ten eerste om gewoon eerlijk advies te krijgen voor het nieuwe systeem dat ik volgende week werkend wil hebbenmaar kreeg nog wat andere info die ik met jullie wil delen....
(en als je me niet gelooft, kijk dan maar ten tijde van de R500 launch, daar deed ik hetzelfde en had ik ook wat solid info weten te bemachtigen waardoor die hele pipelines discussie toen afgedaan was)
-msn quote-
Mja ik heb zelf een HD2900xt in de pre-order staan, dus het wordt maandag ochtend nog snel even reviews lezen, want als hij én veel herrie maakt én niet beter presteerd dan een 8800gts dan denk ik dat ik hem toch maar annuleer. (als het één van de 2 is waarschijnlijk niet) Maar dat zien we maandag wel.
En het beeld wordt nog duidelijker wanneer Hellgate London uit komt. Deze gebruikt namelijk Havok FX voor GPU physics.
Ik ben het niet eens met je analyse, ik ben van mening dat AMD het nog moeilijk gaat krijgen. Zie mijn mening; The Source in "Beleggen op de beurs in de praktijk - De..." Dell heeft AMD op dit moment nog geen goed gedaan, enkel maar slecht. Doordat Dell zoveel volume afnam kwam het trouwe kanaal droog te staan en zijn die allemaal naar Intel overgestapt. Op Dell wordt echt niet veel winst gemaakt, die mensen hebben volume en kunnen echt wel onderhandelen, en zodra jij het ze niet geeft lopen ze weer naar Intel. Dus Dell heeft AMD volume gegeven en dit zou goed kunnen zijn voor het marktaandeel, maar wat blijkt... AMD is qua marktaandeel in een kwartaal weer naar Q5 2005 terug gegooid, dus in 1 kwartaal heeft Intel zoveel marktaandeel terug gepakt dat AMD in 5 kwartalen had gewonnen. Maar AMD zal niet failliet gaan hoor en AMD wordt nu weer in de underdog positie gezet waar zij jaren in hebben gezeten. In het tig jarig bestaan van AMD hebben ze denk ik nog maar 2 jaar ofzo winst gemaakt. Daarnaast begint nu alles een beetje samen te vloeien van AMD en ATI. Bij de volgende generatie producten zal dit ook wel blijken.Oet schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:12:
[...]
Zeker interessant om te lezen.
Mbt de DX10 performance van de R600XT is het voor iedereen gokken. AMD mag dan beweren dat het al de 2de generatie is voor hun, maar dit zegt erg weinig imho. Performance komt voor een deel van de hardware en voor een erg groot deel van de drivers. Uit erg goede hardware / architectuur kun je toch weinig halen qua drivers. Als ik naar de gelekte benchmarks kijk dan zit ik erg grote en gekke verschillen, op dezelfde hardware. Dit duidt imho op brakke drivers. 99.9% van de games zijn nu nog DX9, dus dan mag je ook verwachten dat de meeste tijd van het driverteam in DX9 drivers gaat zitten en daarna pas aan DX10 drivers gaan werken. Het kan best zijn dat AMD dit andersom heeft gedaan en eerst heeft gezorgd voor goede DX10 performance want meer en meer games zullen support aankondigen en de meeste kopers doen toch een koop voor de toekomst. Als ze in DX9 redelijk goed uit de voeten kunnen en DX10 performance is erg goed dan lijkt het een slimme koop. Maar waarom heeft nVidia (die echt wel van alles op de hoogte is hoor, disassembler en ze bekijken die drivers echt wel) het lef om dat een DX10 demo te release vraag ik me dan af? Het zal te laat zijn voor de echte benchmarks want die zijn allemaal al gemaakt, maar toch zal het links of rechts door sijpelen. Ik ben benieuwd
[ Voor 38% gewijzigd door The Source op 12-05-2007 10:53 ]
Het lef is niet zo moeilijk om te vinden als een demo vnl op je eigen kaart is gemaakt en dus waarschijnlijk geoptimaliseerd is voor 128 "kleine shaders" (want x1) en niet voor 64 "vette shaders" (want x5). 
Leuk plaatje trouwens:

Zoek de verschillen. Meer hier: http://www.fx57.net/?p=652
Leuk plaatje trouwens:

Zoek de verschillen. Meer hier: http://www.fx57.net/?p=652
Daar heb ik een poster vanJoepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:02:
Let op de nul...![]()
[afbeelding]http://bbs.cpcw.com/viewthread.php?tid=1150115
...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Anoniem: 23009
heh leuke post CJ 
dit plaatje laat goed zien wat je er bij krijgt

wel erg netjes van MSI om zowel 2 D-Sub to DVI-I converters bij te leveren als een HDMI to DVI-I converter
Het spellen pakket is ook wel netjes, ben erg benieuwd wat de andere merken zullen bieden met hun HD 2900XT's
dit plaatje laat goed zien wat je er bij krijgt

wel erg netjes van MSI om zowel 2 D-Sub to DVI-I converters bij te leveren als een HDMI to DVI-I converter
Het spellen pakket is ook wel netjes, ben erg benieuwd wat de andere merken zullen bieden met hun HD 2900XT's
Ik heb liever geen software en een goedkope kaart.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik ook, alle spulletjes naast de videokaart en de VGA adapter gebruik ik toch niet. Drivers haal ik van internet, want die zijn toch bijna altijd nieuwer dan die op CD.RappieRappie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:33:
Ik heb liever geen software en een goedkope kaart.
Maargoed, die extra's zullen wel dusdanig goedkoop zijn om te maken dat je ze er net zo goed wel als niet bij kan doen. Ik heb nog geen fabrikant gezien die alleen kaart + DVI-VGA adapter levert en verder niks.
Goud is geen geld
Is dit zo'n convertor van 2 gewone 12V stekkers naar één 8 pins connector?

Het zou ook een Molex --> 6 pins kunnen zijn omdat die 8 pins dus niet noodzakelijk isViasco schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:25:
Is dit zo'n convertor van 2 gewone 12V stekkers naar één 8 pins connector?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
nieuwe (datum 11 mei) review van it-review.net, nu op een 975 platform..
dacht dat deze nog niet genoemd was, over een paar dagen weten we of het FUD of echt is..As you can see for yourself, R600 performs quite a bit better on Intel's 975 chipset then on NVIDIA's NF590 SLI, to a point where we are really pleasantly surprised. We can only see one pretty strange result here, in high-res/high-AA/AF FEAR test for 8800GTS 640, but that's just about everything strange. We feel that, although we know that there are new drivers coming out, AMD/ATi really still must make some serious efforts on the driver side, where they were traditionally good. If latest news we heard are even remotely close to the truth, things are looking pretty good then. We also noticed that at lower resolutions R600's seem "a bit more CPU limited" then 8800, which is very interesting. When you crank R600 up with higher resolutions (1920x1200 and 2560x1600) and 8x/16xAA settings, this thing starts breathing and doing the job right.
AMD + [H]ardOCP party van een paar dagen geleden: http://tmc.kuyaglen.com/e...p/hardocp_amd_preview.wmv
D'r was een LAN met pc's die voorzien waren van HD 2900 XTs, demo's werden gegeven van GPU physics en natuurlijk gratis drank en eten (op kosten van AMD).
Fudzilla heeft trouwens ook weer een hele zooi meuk online gegooid. Geen zin om alles te linken, dus visit Fudo zou ik zeggen, maar geloof niet alles wat-ie zegt.
D'r was een LAN met pc's die voorzien waren van HD 2900 XTs, demo's werden gegeven van GPU physics en natuurlijk gratis drank en eten (op kosten van AMD).
Fudzilla heeft trouwens ook weer een hele zooi meuk online gegooid. Geen zin om alles te linken, dus visit Fudo zou ik zeggen, maar geloof niet alles wat-ie zegt.
Tja, wat moet ik zeggen? Fijn voor ze?CJ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:49:
AMD + [H]ardOCP party van een paar dagen geleden: http://tmc.kuyaglen.com/e...p/hardocp_amd_preview.wmv
Er is gewoon NIKS te zien op dat filmpje, afgezien van wat gelul en bedankjes dat het eten en drinken gratis is.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Niks te zien, maar wel wat te horen...er werden wat feitjes gegeven over de Ruby demo die voor sommige mensen best interessant zijn om te weten.
Ik weet niet wat er aan de hand is met de HD2900XT en Farcrcy, we zagen het al in een eerdere review dat die kaart het heel slecht deed in dat spel, maar in de it-review is de 8800GTS640 sneller dan 2 HD2900XT's in Crossfire in Farcry
Zal wel een driverfoutje zijn, lijkt mij.
Al is de HD2900XT relatief sneller op hogere resoluties, 1 HD2900XT kaart is dan sneller dan 1 8800GTS640 kaart in Oblivion en Prey
(Al verliest de 2900XT het meestal van de 8800GTS)
Maar wanneer komt Catalyst 8.4 of hoger uit? Denk dat die driver een hoop zal schelen

Al is de HD2900XT relatief sneller op hogere resoluties, 1 HD2900XT kaart is dan sneller dan 1 8800GTS640 kaart in Oblivion en Prey
Maar wanneer komt Catalyst 8.4 of hoger uit? Denk dat die driver een hoop zal schelen
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 13:37 ]
Anoniem: 107626
Volgend jaar april? 2008 - 4e maandanandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:35:
Dat duurt nog wel een tijdje dus
Ah OK.CJ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:59:
Niks te zien, maar wel wat te horen...er werden wat feitjes gegeven over de Ruby demo die voor sommige mensen best interessant zijn om te weten.
Ik kijk graag plaatjes... Dat verklaart het.
De duitse c't ligt blijkbaar sinds vanochtend voor aboklanten in de bus en er staat een review in:
een duitser vat het als volgt samen:
Zonder Lost Planet benchmark, itt dt. Pc Games HW: die gaan ermee benchen!
Ben benieuwd: nog nooit was een launch zo spannend... geniaal!
http://www.forumdeluxx.de...?p=6100525&postcount=5370Oblivion, HDR an
1280 X 1024 noAA/noAF
2900 XT 49 fps
88 GTS 48 fps
88 GTX 48 fps
1280 X 1024 AA 4X / noAF
2900 XT 39 fps
88 GTS 46 fps
88 GTX 48 fps
1280 x1024 AA 8X / noAF
HD 2900 XT 17 fps
88 GTS 28 fps
88 GTX 39 fps
PREY
1600 x 1200 AA 8X / AF 16X
HD 2900 XT 43 fps
88 GTS 37 fps
88 GTX 50 fps
Hab den Test stark gekürzt.
Noch zu sagen: Testplattform war C2D E6700/ 2 GB RAM/
Treiberversionen: ATI: 8.37.4.070419a NV: 158.22
Sorry ist nicht arg schön. Quelle: c't 14.05.2007
EDIT:
Windows Vista Direct X10 SDK
PIPEGS
2900XT 159 fps
88GTS 34 fps
88GTX 63 fps
CubemapGS, Car ihne INstancing
2900XT 23 fps
88GTS 9 fps
88GTX 11 fps
Cubemap, Car, INstancing
2900XT 18 fps
88GTS 10 fps
88GTX 11 fps
Der Strpmverbrauch wird nur als 215 Watt amgegeben, sie sagen aber dass er deutlich niedriger liege.
--------------------------------------------------------------------------------
Ik dacht dat maandag de 8.3 uitkwam? Misschien een typo?Anoniem: 107626 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:38:
[...]
Volgend jaar april? 2008 - 4e maand
Dat duurt nog wel een tijdje dus
Edit: Niet, de test van hierboven is met de 8.37 driver
Overigens over die CT' test:
Weer zulke inconsistenties. In Oblivion wordt er gehakt gemaakt van de kaart (waar-ie bij een hoop review juist als beter dan de 8800GTS uit de ver kwam), maar DX10-performance is hier juist weer heel goed (waar dat eerder juist onwijs slecht leek).
Pffff
[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 13:54 ]
Catalyst 8.3 komt volgend jaar Maart uit.... 8 = 2008. 3 = maartanandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:46:
[...]
Ik dacht dat maandag de 8.3 uitkwam? Misschien een typo?
Wat jij bedoelt is 8.38x. De huidige drivers zijn (zo uit het hoofd) 8.361 = Catalyst 7.4. Je moet de nummering van Catalyst niet verwarren met de typenummers van de drivers.
Die DX10 benchmarks zijn (als ze kloppen) heel bemoedigend. Daar lever ik best wat DX9 performance in de eerste paar maanden (trage drivers) voor in!Joepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:39:
De duitse c't ligt blijkbaar sinds vanochtend voor aboklanten in de bus en er staat een review in:
[...]
http://www.forumdeluxx.de...?p=6100525&postcount=5370
Beetje offtopic, maar zal DirectX10 ook geoptimaliseerd zijn voor SLI en/of Crossfire?
Lijkt mij opzich best makkelijk, 1 videokaart voor puur en alleen de graphics, en de andere voor de physics en dat soort berekeningen.
Lijkt mij opzich best makkelijk, 1 videokaart voor puur en alleen de graphics, en de andere voor de physics en dat soort berekeningen.
Je haalt Catalyst en driver versie nummers door elkaar heen:anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:46:
[...]
Ik dacht dat maandag de 8.3 uitkwam? Misschien een typo?
Mei maand: Catalyst 7.5 met drivers versie 8.38/8.4 (who knows?)
Anoniem: 162692
Dat komt ook omdat Nvidia zich helemaal nog nie concentreerd op DX10 gamesWoutF schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:53:
[...]
Die DX10 benchmarks zijn (als ze kloppen) heel bemoedigend. Daar lever ik best wat DX9 performance in de eerste paar maanden (trage drivers) voor in!
Maar eerder op games die nu plaatsvinden , DX9 dus. En ATI heeft volgens mij net het omgekeerde gedaan.
Owwww... okee, bedankt voor deze opheldering!CJ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:53:
[...]
Catalyst 8.3 komt volgend jaar Maart uit.... 8 = 2008. 3 = maart
Wat jij bedoelt is 8.38x. De huidige drivers zijn (zo uit het hoofd) 8.361 = Catalyst 7.4. Je moet de nummering van Catalyst niet verwarren met de typenummers van de drivers.
Ja, ik wil wel meer DX10 benches zien, want het hangt er heel erg vanaf welke DX10-bench er gedraaid wordt. Bij de ene is de Ati een stuk vlotter, bij de andere nVidia.WoutF schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:53:
[...]
Die DX10 benchmarks zijn (als ze kloppen) heel bemoedigend. Daar lever ik best wat DX9 performance in de eerste paar maanden (trage drivers) voor in!
Het wachten is op een game of demo
offtopic:
Wat is Futuremark trouwens traag met het uitbrengen van een DX10-compatible 3DMark. Meestal liepen ze toch voor met DX-implementatie? Eerst de 3DMark, daarna pas de games? Lijkt nu alsof het andersom is?
Wat is Futuremark trouwens traag met het uitbrengen van een DX10-compatible 3DMark. Meestal liepen ze toch voor met DX-implementatie? Eerst de 3DMark, daarna pas de games? Lijkt nu alsof het andersom is?
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de DX10 cijfers, hier heb je de link naar de CubemapGS pagina van MS: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb204910.aspx
En hier PipeGS: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb205332.aspx
Sterke Geometry shaders blijkbaar... maar dat was al min of meer bekend.
En hier PipeGS: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb205332.aspx
Sterke Geometry shaders blijkbaar... maar dat was al min of meer bekend.
[ Voor 31% gewijzigd door CJ op 12-05-2007 14:00 ]
De hele verwarring is blijkbaar hat gevolg van een hardlaunch.WoutF schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:53:
[...]
Dan neem dus risiko, nl. dat via de verkoopkanalen kaarten alvast - buiten de "professionele benchmarkers" om - bij de vleet benchmarks uitlekken: met de 'oude' drivers op de DVD/CD in de doos...
Natuurlijk vervelend voor kopers, dat ze geen topdrivers 'out of the box' krijgen, maar dat is bij de groenen ook niet anders geweest, en echt opgelost is het daar ook nu nog niet, dus...

Reviews op basis van retail-drivers en zonder Lost Planet-DX10 hebben blijkbaar slechts amusementswaarde, hooguit...
Misschien dat die nieuwe drivers maandag al klaar liggen in de Windows Update?
Nvidia heeft maandag ook z'n nieuwste drivers klaar in Windows Update
(Al zal je in XP wel met de hand op zoek moeten gaan naar drivers Ik vergeet dat telkens, dat dat bij XP niet automagisch gaat)
Nvidia heeft maandag ook z'n nieuwste drivers klaar in Windows Update
(Al zal je in XP wel met de hand op zoek moeten gaan naar drivers Ik vergeet dat telkens, dat dat bij XP niet automagisch gaat)
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 14:07 ]
HD2900XT doet het erg slecht in Far Cry, heb hier het zelfde probleem (kan geen cijfers laten zien ivm NDA). hij presteerd slechter dan ene 7900GTX of 1900XT in Far Cry, kan niet anders dan een driver probleem wezen. (gebruik 3.7.4 driver). Voor de rest presteerd de kaart wel "normaal", moet haast dan wel aan de driver liggen.anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:35:
Ik weet niet wat er aan de hand is met de HD2900XT en Farcrcy, we zagen het al in een eerdere review dat die kaart het heel slecht deed in dat spel, maar in de it-review is de 8800GTS640 sneller dan 2 HD2900XT's in Crossfire in FarcryZal wel een driverfoutje zijn, lijkt mij.
Al is de HD2900XT relatief sneller op hogere resoluties, 1 HD2900XT kaart is dan sneller dan 1 8800GTS640 kaart in Oblivion en Prey(Al verliest de 2900XT het meestal van de 8800GTS)
Nog wat plaatjes van dollarshop's Jetway HD2900 XT :
link

Boekje over Radeon X-series?? Haha typvoutje??

link

Boekje over Radeon X-series?? Haha typvoutje??

Het valt mij wel op dat er opeens heel veel aandacht op Far Cry is, terwijl als je naar de grote hardware sites kijkt dat de meeste het al een tijdje niet meer gebruiken.GfMike schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:07:
[...]
HD2900XT doet het erg slecht in Far Cry, heb hier het zelfde probleem (kan geen cijfers laten zien ivm NDA). hij presteerd slechter dan ene 7900GTX of 1900XT in Far Cry, kan niet anders dan een driver probleem wezen. (gebruik 3.7.4 driver). Voor de rest presteerd de kaart wel "normaal", moet haast dan wel aan de driver liggen.
Verder heb ik mijn preoder bij salland geannuleerd, bij andere shops is de zelfde kaart 50 euro goedkoper
Plus, het is toch wat verstandiger om op de reviews te wachten
Pardon my dutch
Gebruik ook liever Crysis dan Far Cry om te benchmarken
Maar goed zover is het nog niet.
Far Cry is relatief oud maar gebruik hem toch nog steeds in mijn benchmark suite.
Zodra Crysis uit is zal ik Far Cry niet meer gebruiken
Far Cry is relatief oud maar gebruik hem toch nog steeds in mijn benchmark suite.
Zodra Crysis uit is zal ik Far Cry niet meer gebruiken
Ik gun iedereen zijn centen, maar de $ is bijna 1,40 tegenover de eurootjes....
dus: hup 299,- eu
Het is duidelijk dat de slechte Far Cry een driverissue is. Mischien komen de reviews maandag wel te vroeg. Je krijgt zo geen goed beeld van de uiteindelijke perf.
Niet op voorraad.
De maatjes van Fudo uit kroatie zijn klaar met CF: fyi
http://it-review.net/inde...d=91&limit=1&limitstart=3
Anoniem: 107573
Ja leuk, maar met welke drivers
Stalker en SupCom echt dramatisch slecht.
Sry zie het al, 8-37-4-070419A-046506E dus.
Is dat nou die niewe of die oudere, ik zie door de drivers het bos ff niet meer zo.
Is dat nou die niewe of die oudere, ik zie door de drivers het bos ff niet meer zo.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 12-05-2007 15:56 ]
autch, dat doet pijn... als het waar is, kan best, mjahJoepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:50:
dit is waarschijnlijk nog getest met de oude drivers, ik wacht op de eerste echte reviews, en dan trek in een conclusie, en ik raad de rest aan om dat ook te doen, geen voorbarige conclusies trekken.Dutch2007 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:56:
[...]
autch, dat doet pijn... als het waar is, kan best, mjah
Fly-guy in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."Joepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:50:
Conclusies:
Farcry is te maf voor woorden
Verder is het volgens het verwachtingspatroon
Anoniem: 125419
Op zeer hoge resoluties doet de 2900XT het wel goed maar daar heb ik niets aan aangezien mijn 19" flatscreen maar 1280x1024 aankan als maximum. De 8800GTX is dan gewoon sneller als ik de lui van IT-review mag geloven. Jammer.
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17728308
Company of Heros
1024x768
GTS 320: 114fps
GTS 640: 115fps
2900 XT: 140fps
1280x1024
GTS 320: 90fps
GTS 640: 92fps
2900 XT: 123fps
1600x1200
GTS 320: 69fps
GTS 640: 70fps
2900 XT: 96fps
Fear
1024x768
GTS 320: 117fps
GTS 640: 118fps
2900 XT: 116fps
1280x1024
GTS 320: 79fps
GTS 640: 82fps
2900 XT: 86fps
1600x1200
GTS 320: 56fps
GTS 640: 58fps
2900 XT: 60fps
Stalker
1024x768
GTS 320: 89fps
GTS 640: 102fps
2900 XT: 118fps
1280x1024
GTS 320: 60fps
GTS 640: 87fps
2900 XT: 88fps
1600x1200
GTS 320: 52fps
GTS 640: 74fps
2900 XT: 74fps
Half Life 2
1024x768
GTS 320: 133fps
GTS 640: 139fps
1280x1024
GTS 320: 124fps
GTS 640: 136fps
2900 XT: 136fps
1600x1200
GTS 320: 78fps
GTS 640: 132fps
2900 XT: 127fps
Company of Heros
1024x768
1280x1024
1600x1200
Fear
1024x768
GTS 320: 117fps
GTS 640: 118fps
2900 XT: 116fps
1280x1024
GTS 320: 79fps
GTS 640: 82fps
2900 XT: 86fps
1600x1200
GTS 320: 56fps
GTS 640: 58fps
2900 XT: 60fps
Stalker
1024x768
GTS 320: 89fps
GTS 640: 102fps
2900 XT: 118fps
1280x1024
GTS 320: 60fps
GTS 640: 87fps
2900 XT: 88fps
1600x1200
GTS 320: 52fps
GTS 640: 74fps
2900 XT: 74fps
Half Life 2
1024x768
GTS 320: 133fps
GTS 640: 139fps
1280x1024
GTS 320: 124fps
GTS 640: 136fps
2900 XT: 136fps
1600x1200
GTS 320: 78fps
GTS 640: 132fps
2900 XT: 127fps
[ Voor 4% gewijzigd door meddle op 12-05-2007 16:29 ]
Wat ik begrijp uit de gelekte reviews is dat er, net als met farcry, iets 'funny' is met Company of Heroes, een driver-optimalisatie misschien?Mad_MaX_101 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:26:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17728308
Company of Heros
1024x768
1280x1024
1600x1200
Of is er iets wat CoH zeer anders doet dan in andere spellen?
Desalniettemin blijven het mooie scores voor dit kaartje
Dit zijn trouwens de cijfers bij het hier genoemde review:
Joepi in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 16:44 ]
Hier is de link naar de conclusie van bovenstaande cijfers http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=834
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
CoH is zeer shaderintensief en zal dat nog meer zijn na de DX10 update. En de laatste drivers brachten een leuke boost in CoH.anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:39:
[...]
Wat ik begrijp uit de gelekte reviews is dat er, net als met farcry, iets 'funny' is met Company of Heroes, een driver-optimalisatie misschien?
Of is er iets wat CoH zeer anders doet dan in andere spellen?
Desalniettemin blijven het mooie scores voor dit kaartje
Dit zijn trouwens de cijfers bij het hier genoemde review:
Joepi in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Anoniem: 38733
Het lijkt niet uit te maken hoe de Euro staat t.o.v. de Dollar, in de winkel hier kom je vrijwel altijdJoepi schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:16:
Ik gun iedereen zijn centen, maar de $ is bijna 1,40 tegenover de eurootjes....
uit op 1:1.
Behalve als er een tijd komt dat de Euro minder waard wordt dan de Dollar, moet je eens opletten
hoe snel importeurs/shops plotseling zijn met omrekenen. Dan weten ze ineens wel de rekenmachine te vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 12-05-2007 18:08 ]
Anoniem: 38733
Lol, dan stellen we de boel toch gewoon nog een poosje uit. Een maand meer of minder maakt nu ook geen reet meer uit.edward2 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:18:
Het is duidelijk dat de slechte Far Cry een driverissue is. Mischien komen de reviews maandag wel te vroeg. Je krijgt zo geen goed beeld van de uiteindelijke perf.
Ik denk dat ze dan ruzie krijgen met hun AIB's, maar als je nu ziet dat de perf per driverversie, (per week of een paar dagen!) omhoog gaat en nog wat andere zaken, dan is het duidelijk dat we hier nog niet het ware gezicht van de R600 zien.
Blijkbaar was de R600 nog niet zó lang af, of spelen er andere (OS)softwarematige zaken.
Blijkbaar was de R600 nog niet zó lang af, of spelen er andere (OS)softwarematige zaken.
Niet op voorraad.
de oude, de nieuwe zijn 8.38, en er komt mischien nog wel een nieuwere driver, maandag.Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:55:
Ja leuk, maar met welke drivers![]()
al deze ''reviews'' geven dus nog een vertekend beeld.
Als het waar is, dat de G80 hardwarematig probs met DX10 GS heeft, dan weten ze dat bij Ati ... allang
*Koffiedikmode*
en wat houdt ze tegen maandag ofzo een turbo-driver voor DX10 te releasen?
Zegt iedereen dan: ja da's niet eerlijk - MS heeft ze gepushed vanwegen de Xenos...

*Koffiedikmode*
en wat houdt ze tegen maandag ofzo een turbo-driver voor DX10 te releasen?
Zegt iedereen dan: ja da's niet eerlijk - MS heeft ze gepushed vanwegen de Xenos...
Ik geloof dat nV al bezig was met nieuwe drivers rond te sturen naar reviewers zodat ze die konden gebruiken in hun HD reviews. Tenminste ving zoiets op.
Volgens mij zijn ze dan toch net te laat. LOL. De meeste artikelen zullen al wel helemaal klaar zijn, de kaarten allang gebenched en hoeven de reviews alleen nog maar te worden "geactiveerd" op de sites.CJ schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:05:
Ik geloof dat nV al bezig was met nieuwe drivers rond te sturen naar reviewers zodat ze die konden gebruiken in hun HD reviews. Tenminste ving zoiets op.
Of ze moeten nu tot diep in de nacht gaan zitten benchen met de nieuwe drivers.
Zou ik niet erg vinden om te doen overigens...
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 12-05-2007 19:12 ]
Nog nooit was het zo spannend om te zien, zijn er wedden over bij de bookmakers?
Maar nog iets:
heb net nog een keer gezien hoe ongelovelijk spotgoedkoop die value kaartjes van Ati worden:
reken er 10-20% af en het worden ware weggevertjes...
http://www.hkepc.com/bbs/...00Ultra-nvidia&rid=782622
Maar nog iets:
heb net nog een keer gezien hoe ongelovelijk spotgoedkoop die value kaartjes van Ati worden:
reken er 10-20% af en het worden ware weggevertjes...
http://www.hkepc.com/bbs/...00Ultra-nvidia&rid=782622
De grote benchronde is eigenlijk ook pas later, als er ook DX10-materiaal is
@hierboven: Ja, ik ben echt benieuwd hoe de mainstream-veldslag gaat worden
@hierboven: Ja, ik ben echt benieuwd hoe de mainstream-veldslag gaat worden
[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 12-05-2007 19:14 ]
Ik kan je vertellen dat een hoop sites hun review nog niet af hebben. De performance analysis is wel af (benches gedaan, daar beginnen ze meestal mee) maar het artikel wordt heel vaak in de late uurtjes van de laatste paar dagen nog geschreven. Zeker aangezien dit een hele nieuwe en complexe architectuur is die helemaal beschreven moet worden kost het een hoop tijd om alle tech-docs door te spitten en te snappenRappieRappie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:11:
[...]
De meeste artikelen zullen al wel helemaal klaar zijn, de kaarten allang gebenched en hoeven de reviews alleen nog maar te worden "geactiveerd" op de sites.
en 8.37 is dus de driver waarmee schijnbaar een hoop sites hebben gebenched. (en 8.37 schijnt nog steeds de laatste te zijn)
Andersom zou beter zijn. Eerst het verhaaltje over de architectuur en het IQ en daarna nog even benchen met de laatste drivers.K-Wulf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:23:
[...]
Ik kan je vertellen dat een hoop sites hun review nog niet af hebben. De performance analysis is wel af (benches gedaan, daar beginnen ze meestal mee) maar het artikel wordt heel vaak in de late uurtjes van de laatste paar dagen nog geschreven. Zeker aangezien dit een hele nieuwe en complexe architectuur is die helemaal beschreven moet worden kost het een hoop tijd om alle tech-docs door te spitten en te snappen
en 8.37 is dus de driver waarmee schijnbaar een hoop sites hebben gebenched. (en 8.37 schijnt nog steeds de laatste te zijn)
Niet op voorraad.
ja..is niet voorniks een wereldrecord....dat haal je niet met ''maar'' 4.5gig
en de kaart en processor zijn met stikstof gekoeld oid... staat op -39 graden
[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 12-05-2007 19:41 ]
Zal wel met D-ICE zijn, -39 graden met (vloeibare) stikstof is een slechte prestatie
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten-NForce op 12-05-2007 19:44 ]
www.koopeendroom.nl
dan zal de cpu wel onder stikstof zijn...want 5.2 gig is best veel voor droogijs ?Maarten-NForce schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:43:
Zal wel met D-ICE zijn, -39 graden met (vloeibare) stikstof is een slechte prestatie
bijna 1150Mhz voor een videokaart core is anders ook niet niks.
{ This card isn't cool, It's Ice ColdKrizzie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:35:
bijna 1150Mhz voor een videokaart core is anders ook niet niks.![]()
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Toch al iemand die hem heeft weten te bemachtigen.... http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33890816
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
winwiz schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:56:
Toch al iemand die hem heeft weten te bemachtigen.... http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33890816
I spent $485 for this HIS HD2900XT 512MB DDR3

Jammer dat-ie geen game-benches plaatst (ik kan heel weinig met 3DMark-scores)
Gaat hij morgen doen zegt hij. Heeft nog oudere drivers als ik het goed zag.anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:59:
[...]
[...]
Jammer dat-ie geen game-benches plaatst (ik kan heel weinig met 3DMark-scores)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)