Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Zo'n probleempje heb ik ook zien gebeuren met een megane coupé: hij was druk aan het kletsen ofzo, en vergat de flauwe bocht te nemen. 4-baans weg, ergens richting Breda, en hij zat op de meest linkerbaan. Op de 3e baan zat een bestelbusje, en op een halve meter afstand zag je zijn passagier 'PAS OP!' roepen. Bestuurder geeft een ruk aan het stuur, gaat 60 graden dwars, en knalt na een flink stuk afremmen de vangrail in. Komt er vervolgens weer uit, en na nog wat slingeren komt hij tot stilstand. Zijn voorkant was wel een halve meter korter...

Leukste nog: mijn moeder zag dat gebeuren (vader reed) op 10 sec afstand voor ons. Verder een lege snelweg, wij waren de 'voorste'. Terwijl mijn vader al rustig aan het remmen was om die afstand te bewaren, schreeuwt mijn moeder "KIJK UIT!"... :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Slapers in het verkeer idd...

Enige keer dat ik daar serieus zorgen over maakte (terugrit van het zeilen op de Waddenzee, wat best inspannend was geweest en waarbij ik slecht geslapen had) zat m'n vriendin gelukkig in de auto. Zij heeft tussen Zwolle en Arnhem overgenomen. Ben daar erg blij mee, want zodra ik in de passagiersstoel belandde was ik weg. Dat had ik niet achter het stuur willen hebben.

Trouwens, telt een boot ook als verkeer? Zo ja een dag eerder wel zelf een flinke blunder gemaakt. Op de Wadden heb je nogal wat getijden en niet alle geulen zijn bij laagwater bevaarbaar - met name die over de wantijen niet... tja, dan probeer je toch zo'n wantij te halen terwijl je eigenlijk weet dat je enorm geluk moet hebben om niet vast te komen zitten. Nouja, toch vast. Dat was niet zo dom an sich (langkiel zeiljacht die prima droog kan vallen op waddenslib, en we moesten toch vroeg of laat die wantij over). Nee, dom was om toen toch krampachtig met buitenboordmotor proberen er vanaf te komen met als enige resultaat nog hoger op een zandbank te komen en zo pas een vol uur later vlot te komen bij vloed :z

Trouwens wel een erg domme actie van een ander gezien afgelopen vrijdag. Ik reed in Utrecht vanaf Kanaaleiland richting Vogelenbuurt, dus onder het station door vanaf Westplein. Na het oversteken van de Catharijnesingel kom je bij een stuk waar je links of rechts van een singel kunt gaan, waarbij doorgaand verkeer linksaf hoort te gaan. Voor mij reden drie auto's. De eerste remde om een voetganger over een zebrapad te laten. De tweede remde ook. De derde direct voor me remde niet... aanrijding was gelukkig <5km/u, maar toch goed voor flink wat gebroken glaswerk. Daar was iemand ook aan het slapen (of bellen ofzo)...

Gelukkig was ik nog op het punt waar ik de rechterkant van de singel kon nemen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

Xander schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:45:
[...]

Waarom riep je vriend dan keihard "PAS OP!"? Alleen in een poging om je wakker te krijgen? Of omdat je op het punt stond jezelf in een voorganger te boren? :P
Om me wakker te krijgen en omdat we aan het slingeren waren (zo bleek achteraf :P)

Het was half acht 's ochtends op een zondag (vaderdag) dus er was helemaal niemand op de weg. Kon ook niemand het zien gelukkig...

Wel apart, op het kruispunt waar ik tot stilstand kwam zijn best veel dodelijke ongelukken gebeurt. Voor tweakers uit Haarlem: Het is daar bij de bowlingbaan aan de ene kant en de het Mendol/sportvelden aan de andere kant.

[ Voor 0% gewijzigd door Vrijdag op 12-09-2007 14:50 . Reden: tiepvaut ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een keer bijna de hele weg van Zweden naar Nederland (1400km) in mijn eentje moeten rijden, omdat de reserve-chauffeur ontstoken ogen had :( En dat met 4 man in een kleine middenklasser, waardoor 's nachts even slapen in het vehikel ook niet echt wou lukken.

Uiteindelijk wel goedgekomen.. ik bleef verrassend wakker gedurende de hele tocht, maar toen ik eenmaal thuis op de slaapkamer uitkwam, was ik echt *meteen* weg. Damn.. nog nooit zo lang geslapen als toen :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
dion_b schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:07:
Slapers in het verkeer idd...

Enige keer dat ik daar serieus zorgen over maakte (terugrit van het zeilen op de Waddenzee, wat best inspannend was geweest en waarbij ik slecht geslapen had) zat m'n vriendin gelukkig in de auto. Zij heeft tussen Zwolle en Arnhem overgenomen. Ben daar erg blij mee, want zodra ik in de passagiersstoel belandde was ik weg. Dat had ik niet achter het stuur willen hebben.

Trouwens, telt een boot ook als verkeer? Zo ja een dag eerder wel zelf een flinke blunder gemaakt. Op de Wadden heb je nogal wat getijden en niet alle geulen zijn bij laagwater bevaarbaar - met name die over de wantijen niet... tja, dan probeer je toch zo'n wantij te halen terwijl je eigenlijk weet dat je enorm geluk moet hebben om niet vast te komen zitten. Nouja, toch vast. Dat was niet zo dom an sich (langkiel zeiljacht die prima droog kan vallen op waddenslib, en we moesten toch vroeg of laat die wantij over). Nee, dom was om toen toch krampachtig met buitenboordmotor proberen er vanaf te komen met als enige resultaat nog hoger op een zandbank te komen en zo pas een vol uur later vlot te komen bij vloed :z

Trouwens wel een erg domme actie van een ander gezien afgelopen vrijdag. Ik reed in Utrecht vanaf Kanaaleiland richting Vogelenbuurt, dus onder het station door vanaf Westplein. Na het oversteken van de Catharijnesingel kom je bij een stuk waar je links of rechts van een singel kunt gaan, waarbij doorgaand verkeer linksaf hoort te gaan. Voor mij reden drie auto's. De eerste remde om een voetganger over een zebrapad te laten. De tweede remde ook. De derde direct voor me remde niet... aanrijding was gelukkig <5km/u, maar toch goed voor flink wat gebroken glaswerk. Daar was iemand ook aan het slapen (of bellen ofzo)...

Gelukkig was ik nog op het punt waar ik de rechterkant van de singel kon nemen :z
Lekker punt is dat ook ja! Mensen die eerst de rechterkant lijken te nemen en dan voor je neus ineens de linkerkant willen nemen....
Ik ben altijd geneigd om dan te doen of ik ze niet zie (rijd met een Opel Combo en heb dus nogal een grote dode hoek). En dan gaan ze verontwaardigd zitten kijken; Geef dan richting aan en ga wat eerder op zij inplaats van denken dat je sneller bent door eerst 5 auto's voorbij te blazen... :X

I'm not weird, I'm a limited edition

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

TroonStaal schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:20:
[...]

Om me wakker te krijgen en omdat we aan het slingeren waren (zo bleek achteraf :P)

Het was half acht 's ochtends op een zondag (vaderdag) dus er was helemaal niemand op de weg. Kon ook niemand het zien gelukkig...

Wel apart, op het kruispunt waar ik tot stilstand komt zijn best veel dodelijke ongelukken gebeurt. Voor tweakers uit Haarlem: Het is daar bij de bowlingbaan aan de ene kant en de het Mendol/sportvelden aan de andere kant.
Das inderdaad ook een pokke punt daar. Rijden/reden ook flink wat mensen altijd door rood. Ben wel blij dat daar nu extra paaltjes staan die foto's maken van dit soort zaken. Zelf een keertje in een bijna ongeluk gezeten daar, terwijl 1 of andere knakker met zijn scooter door rood knalde. Moest uitweiken om die gast niet te raken en reed daarbij bijna een andere auto omver (zat zelf in een niet zo'n klein auto'tje :P Grand Cherokee van 92 :P )

maar was goed afgelopen :)

Wabbawabbawabbawabba

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Mijn domste actie was toch wel om midden op de dag de Ring van Parijs op te rijden. In de paar kilometer die ik op die ring gereden heb ik meer bijna-ongelukken gezien dan in alle jaren dat ik auto rijd bij elkaar (inclusief Zuid-Afrika, waar ze ook niet zo goed rijden).

Er waren onder andere auto's die van de linkerbaan naar rechts gingen, terwijl er rechts nog een auto reed (3x). Auto's die van rechts naar links gingen en links was precies genoeg ruimte, oftewel de tweede auto op links moest behoorlijk remmen om hem er tussen te laten (en dat bij 90km/h) (ook 3x) of motorrijders die het nodig vonden om met 120 over de ring te crossen en echt schijt aan iedereen hadden inclusief hun eigen leven (meer dan 3x).

Op zich was het niet heel erg om over die ring te rijden, want anders was ik misschien ook wel in slaap gevallen. Met 130 over de Route Du Soleil rijden is nou niet echt (in)spannend, eerder slaapverwekkend.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
dion_b schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:07:
Wel handige plek voor een aanrijding, daar zit je dan maar 100 meter van het politiebureau :+

Verwijderd

Ligone schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:55:
[...]

dat mag ook met een serieus korreltje zou genomen worden. met de ongevallen op "niet"- autosnelwegen bij kan dit wel kloppen. Echter als je alleen de cijfertjes zou nemen van de ongevallen op de autosnelweg dan kom je rap aan 90% waarbij de trucker WEL de oorzaak is. Echter dit mag niet officieel gezegd worden want stel je voor dat de trucker in een slecht daglicht komt te staan. Ze zullen wel rustig verder doen met boekje lezen, tv kijken, in een fles pissen terwijl ze aan het rijden zijn.
Op een autostrade zie ik meestal maar 1 soorten wegmaniaken/zondagrijders: personenwagens. ALs je niet beseft dat een vrachtwagen van 40ton geen noodstop kan maken zonder de hele autostrade te blokeren met alle gevolgen van dien, of een vrachtwagen niet zo snel stopt als een personenwagen zal het nooit beteren.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Daarnaast zit een vrachtwagenachaffeur een stuk hoger boven de personenwagens, waardoor hij een behoorlijk goed zicht heeft op de snelweg voor hem.
Maarja, dat mis je natuurlijk als je vlak achter een vrachtwagen gaat rijden :)

Verwijderd

En turcker kan goed zien verderop, maar dichtbij ziet die heel slecht, en achter al helemaal niks meer. Je zou eens gewoon op de chauffeursstoel van een stadsbus (een bus van het openbaar vervoer) moeten zitten en dan zou je verbaasd zijn van hoe weining je zien desondanks de ruiten en spiegels.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 23:27 ]

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:42:
[...]

Op een autostrade zie ik meestal maar 1 soorten wegmaniaken/zondagrijders: personenwagens. ALs je niet beseft dat een vrachtwagen van 40ton geen noodstop kan maken zonder de hele autostrade te blokeren met alle gevolgen van dien, of een vrachtwagen niet zo snel stopt als een personenwagen zal het nooit beteren.
Ik zie er nog een, sommige vrachtwagenchauffeurs:
- die hun vrachtwagen bewust naar links gooien omdat ze het niet kunnen hebben dat een personenauto iets te hard rijdt.
- die hem naar links gooien om een auto te pesten ( =dwingen tot voluit ankeren) terwijl de auto de laatste uit het rijtje was.
- die hem naar links gooien waar nog een auto zat.
- die hun best doen om tegen de bumper van de auto voor ze te rijden, terwijl die zich aan de dan geldende maximumsnelheid (wegwerkzaamheden) houdt.

And so on, and so forth. Het zijn helaas geen heiligen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:30:
[...]

Ik zie er nog een, sommige vrachtwagenchauffeurs:
- die hun vrachtwagen bewust naar links gooien omdat ze het niet kunnen hebben dat een personenauto iets te hard rijdt.
- die hem naar links gooien om een auto te pesten ( =dwingen tot voluit ankeren) terwijl de auto de laatste uit het rijtje was.
- die hem naar links gooien waar nog een auto zat.
- die hun best doen om tegen de bumper van de auto voor ze te rijden, terwijl die zich aan de dan geldende maximumsnelheid (wegwerkzaamheden) houdt.

And so on, and so forth. Het zijn helaas geen heiligen :/
Ik denk dat het vrachtwagenchauffeur zijn gewoon frustrerend is... Het is geen excuus voor hun gedrag dat is een feit. Er zijn toch altijd nog wel enkele fatsoenlijke die er zijn.

Een half jaartje terug had ik een lekke band samen met mijn vader toen stopte zelfs een vrachtwagen chauffeur om te zien als hij niet kon helpen vond dat wel fijn. Het was overigens een vriendelijk man.

Mijn domme acties in het verkeer zijn nog niet zo erg behalve (vind ik zelf dom) een parkeer schijfje vergeten te leggen (Hebben jullie dat in nederland ook? hier in het Belgenlandje allesinds wel) 10€ boete mijn eerste boete. (Heb mijn rijbewijs 25 dagen :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:25:
En turcker kan goed zien verderop, maar dichtbij ziet die heel slecht, en achter al helemaal niks meer. Je zou eens gewoon op de chauffeursstoel van een stadsbus (een bus van het openbaar vervoer) moeten zitten en dan zou je verbaasd zijn van hoe weining je zien desondanks de ruiten en spiegels.
Tuurlijk is het anders rijden dan in een personenwagen. Maar een vrachtwagenchauffeur is een professioneel chauffeur en dat valt er absoluut bij de meerderheid niet aan af te zien.

Maar ik heb het over de vrachtwagen op de snelweg en op doorgaande provinciale wegen. Een vrachtwagen heeft geen enkele goede reden om op de linkerbaan te rijden. Met 80 km/h hoor je daar dan ook niet. Hoef je ook niet in de spiegels te kijken en al helemaal niet achter je aanhanger.

Er zijn er toch een hele hoop chauffeurs die het toch presteren op een file in te rijden.

En alle irritaties die hierboven genoemd worden deel ik ook stuk voor stuk. Met name het bumperkleven als je 70 mag rijden. Ik laat me wel eens terugzakken tot 50 om vervolgens weer snel op te trekken naar de 70. Ik kan me niet herinneren dat er een chauffeur bijwas die het snapte wat ik bedoelde. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 14-09-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:51:
[...]

Tuurlijk is het anders rijden dan in een personenwagen. Maar een vrachtwagenchauffeur is een professioneel chauffeur en dat valt er absoluut bij de meerderheid niet aan af te zien.

Maar ik heb het over de vrachtwagen op de snelweg en op doorgaande provinciale wegen. Een vrachtwagen heeft geen enkele goede reden om op de linkerbaan te rijden. Met 80 km/h hoor je daar dan ook niet. Hoef je ook niet in de spiegels te kijken en al helemaal niet achter je aanhanger.

Er zijn er toch een hele hoop chauffeurs die het toch presteren op een file in te rijden.

En alle irritaties die hierboven genoemd worden deel ik ook stuk voor stuk. Met name het bumperkleven als je 70 mag rijden. Ik laat me wel eens terugzakken tot 50 om vervolgens weer snel op te trekken naar de 70. Ik kan me niet herinneren dat er een chauffeur bijwas die het snapte wat ik bedoelde. ;)
Hier in België steken ze vaak auto's voorbij op de snelweg het ligt dat aan de auto's omdat deze te traag rijden of andere vrachtwagens... Ik wil ze niet gaan verdedigen ze irriteren me like hell soms maar soms zijn ze in hun recht. Dan ligt het aan een andere vrachtwagenchauffeur of een gewone auto bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
Vrachtwagens in 't verkeer... altijd leuk ja.

Afgelopen week nog een flink eind moeten omrijden om dat er op de A2 een overdwars lag...

Overigens laatst wel gelachen om een automobilist die z'n auto in de file wilde invoegen tussen een stel vrachtwagens (lees op 10cm voor de vrachtwagen 'em ertussen gooien) die werdt getracteerd op een luchthoorn concert, heb nog nooit een auto zo snel weer tussen vrachtwagens vandaan zien schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:39:
[...]

Ik denk dat het vrachtwagenchauffeur zijn gewoon frustrerend is... Het is geen excuus voor hun gedrag dat is een feit. Er zijn toch altijd nog wel enkele fatsoenlijke die er zijn.
Het meerendeel zelfs, maar als 30% aso doet met zo'n grote truck, verzieken die het voor de rest van de groep.
Mijn domme acties in het verkeer zijn nog niet zo erg behalve (vind ik zelf dom) een parkeer schijfje vergeten te leggen (Hebben jullie dat in nederland ook? hier in het Belgenlandje allesinds wel) 10€ boete mijn eerste boete. (Heb mijn rijbewijs 25 dagen :+ )
Ja, die hebben we in nederland ook. Wat kost dat ook al weer? €60 ofzo? Mijn moeder was iig erg kwaad... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:51:
Hoef je ook niet in de spiegels te kijken en al helemaal niet achter je aanhanger.
Hopelijk kom ik jou niet tegen op snelweg als je spiegels overbodige luxe vind. Het moet je maar overkomen dat er iemand achter je aanhanger de straat wil oversteken. Je staat toevallig op een bergje en rolt even achteruit. En als die onder je vrachtwagen beland, dan kan je die met een krabbertje van het asfalt halen eh. Of, er plank een auto in je bumper, je komt aan een ligt en het verspringt op oranje, jij bruut in de remmen want je ziet niks achter je aan dan paf.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Ook een domme actie gister van mij :P ik ging gister een eindje toeren met m'n oldtimer brommer (Yamaha FS1), en kwam onderweg een groepje van 3 andere oldtimerliefhebbers tegen (een FS1, een Kreidler en een Honda SS50). Dit was bij Berg en Dal (Nijmegen), ze gingen linksaf richting groesbeek en bij Tivoli rechtsaf de 7-heuvelweg af. Ik erdus achteraan geblazen, en heb samen met die FS1 de 7-heuvelweg al racend afgelegd. 2x een bijna aanrijding met een fietser gehad op het fietspad, ik kon alle 2 de keren nog net ontwijken hehe

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Laat ik ook eens een bijdrage leveren, niet echt een domme actie van mijn kant maar ja, here goes:

Ik rijd een tijdje geleden op een weg in België waar je 120 mag, ben de auto voor me aan het inhalen met ong. 125 km/u. Komt er opeens een BMW rijder tegen 160+ op me afgevlogen, dus tik ik lichtjes mijn rem aan zonder te vertragen(niet om te remmen maar om de remlichten te laten oplichten). Hij moest zoiezo al vol in de remmen vliegen omdat hij niet was aan het opletten. Rustig mijn weg verder gezet en het inhaalmanoeuvre voltooid, dus zat terug rechts.

Opeens schiet hij me voorbij, zet zich op het rechtervak en vliegt vol in de remmen. Het enige wat ik kon doen is licht remmen en naar links gaan, maar op datzelfde moment vliegt hij ook weer naar links voor me in.

Dat was het punt waarop ik besloot hem een lesje te leren, de oude vervang Rover van men broer trok net ietsjes harder op dan hij (met zijn BMW M3 oid van zijn pappie waarschijnlijk) tegen 110km/u, waardoor ik m langs rechts inhaalde. Begon hij rare tekens te maken met zijn GSM in de hand toen ik langs m reed, hij was dus aan het bellen. Deed ik teken terug dat ie moest bedaren en reed m voorbij. Na een stoplicht wou ie me weer voorbij schieten bij een wegversmalling, maar door zijn asociaal gedrag liet ik hem niet langs. Leuk was ook nog dat er een 3-tal vrachtwagens tegen 50km/u voor me reden op dat moment (maximum toegelaten snelheid: 90), want op zo'n momenten boeit het me niet dat het niet vooruit gaat.

Zo heeft ie nog een 10-tal kilometer achter me mogen tuffen zonder langs te kunnen. Ja het is niet echt slim om dit soort acties uit te halen maarja. Verder in mijn 2 en een half jarige rij-carriere geen enkele flater of bijna-flater begaan. Houden zo >:)

Moraal van het verhaal: Als hij nu niet zo asociaal had gereden, was hij veel sneller op zijn bestemming aangekomen :).

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
@ Hobbles: herkenbaar! Dikke auto en dan geen geld meer voor een carkit, maar wel aso hard rijden en 't verkeer in gevaar brengen door zonder aanleiding de auto ervoor te zetten en vol in de remmen te gaan... dit soort figuren mag zich van mij te pletter rijden op een boom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Sorry, maar ik vind dat aantikken van de remmen van je eigenlijk veel asocialer en gevaarlijker... :X :X

-edit-

Maar wat hij daarna deed was ook niet best natuurlijk :/

[ Voor 25% gewijzigd door RAMeijer op 18-09-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom tik jij je rem eigenlijk aan als je aan het inhalen bent???? Weet je wat voor reactie dat kan opleveren? Erg gevaarlijk. Dus toch een beetje domme actie van jou kant.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:02:
Waarom tik jij je rem eigenlijk aan als je aan het inhalen bent???? Weet je wat voor reactie dat kan opleveren? Erg gevaarlijk. Dus toch een beetje domme actie van jou kant.
Sinds wanneer ben je verantwoordelijk voor de reacties die dingen op kunnen leveren in het verkeer? Hij maakt die andere bestuurder (waarschijnlijk tussen de 18 en 25?) bewust / laat hem schrikken omdat hij véél te hard rijdt. Vind ik echt niet dom of fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:15:
[...]

Sinds wanneer ben je verantwoordelijk voor de reacties die dingen op kunnen leveren in het verkeer? Hij maakt die andere bestuurder (waarschijnlijk tussen de 18 en 25?) bewust / laat hem schrikken omdat hij véél te hard rijdt. Vind ik echt niet dom of fout.
Een kleine remactie kan een grotere - paniek - remactie veroorzaken met alle gevolgen van dien.

Tsja, klevers zijn lastig, voorlopig heb ik even een paar seconden paniekverlichting aanzetten wel geschikt gevonden, heb meerdere keren gehad dat ze daarna netjes afstand namen en een handgebaar gaven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar iemand die 160+ rijdt achter iemand die netjes 120 rijdt, kleeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:25:
Maar iemand die 160+ rijdt achter iemand die netjes 120 rijdt, kleeft niet.
Maar dat kan hij nog wel gedaan hebben toen ze 50 tufte, ook dan is kleven gevaarlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe dan ook, sowieso is (in ieder geval in Nederland) remmen zonder reden (en dan niet de reden dat er iemand áchter je rijdt :P )strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dan vraag ik me af wat dan de legitime manier is om een klever van je af te houden. Er van uitgaande dat je geen mogelijkheid hebt om naar rechts toe te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:40:
Dan vraag ik me af wat dan de legitime manier is om een klever van je af te houden. Er van uitgaande dat je geen mogelijkheid hebt om naar rechts toe te gaan..
Gewoon rustig doorrijden en naar rechts gaan indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmen zonder reden strafbaar? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:15:
[...]

Dat zou helemaal mooi zijn haha. Dus iemand bewust laten schrikken (hoe gevaarlijk dan ook) moet volgens jou gewoon kunnen?

Ik vind het dus wel erg dom. Er was toch verder geen problleem. Wat maakt het uit dat hij hard komt aanrijden? Lekker belangrijk. Je bent toch lekker aan het inhalen.
Bij hindelijk kleven is het een ander verhaal. Nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:43:
artikel 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:43:
Artikel 5 is dat ;)

edit:
great minds think alike....

[ Voor 11% gewijzigd door KatirZan op 18-09-2007 11:44 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

_Apache_ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:40:
Het was geen klever!
En dan blijf je gewoon lekker rustig inhalen en ga je naar rechts zodra het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

DeeJee schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:44:
[...]

Het was geen klever!
En dan blijf je gewoon lekker rustig inhalen en ga je naar rechts zodra het mogelijk is.
Het ging niet om zijn verhaal, maar meer een eigen vraag.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

_Apache_ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:57:
[...]

Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:57:
[...]

Je kan een klever niet afhouden, je bestuurt immers alleen je eigen wagen.
Je kan een klever wel ophouden, maar vaak gaat deze dan nog meer kleven om je naar rechts te 'duwen'.

Ik knipper veelal even met mijn richtingaanwijzers links-rechts en rij geen spat harder dan dat ik eerst deed. Als ik naar rechts kan, ga ik rustig naar rechts en laat ze erdoor. De weg is niet van mij, dus ga ik niet iemand terechtwijzen.

Maar ik kijk altijd voordat ik inhaal of er iemand met 160 komt aanrijden, die laat ik dan eerst even voor. (ja dat kan je zien, maar dan moet je wel wat vaker en langer in de spiegels kijken!)

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 18-09-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

-tom-562 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:47:
2x een bijna aanrijding met een fietser gehad op het fietspad, ik kon alle 2 de keren nog net ontwijken hehe
Inderdaad, erg dom.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Kurios schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:28:
[...]
Maar ik kijk altijd voordat ik inhaal of er iemand met 160 komt aanrijden, die laat ik dan eerst even voor. (ja dat kan je zien, maar dan moet je wel wat vaker en langer in de spiegels kijken!)
Het probleem was dat je deze wagen niet zag aankomen omdat hij zo snel reed.

Even om alle illusies uit de wereld te helpen, ik remde niet, bleef gewoon even snel doorrijden als ik reed. Alleen liet ik mijn remlichten aangaan omdat ik een vermoeden had dat hij me niet had opgemerkt. Pas nadat ik dit had gedaan begon hij af te remmen achter me. Als hij tegen de snelheid waarmee hij op me afkwam achterop me was geknald, dan was de ravage enorm geweest en kon ik dit verhaal niet meer vertellen vrees ik.

@DeeJee; nee hij kleefde niet, maar dat had hij waarschijnlijk wel gedaan (met een halve bumper minder) als ik mijn lichten niet had laten oplichten.

Officieel mag je niet onnodig remmen (vertragen, dus enkel de lichten laten aangaan kan geen kwaad lijkt me (interpretatie :D)), maarja, wat is onnodig :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Hobbles op 18-09-2007 14:23 ]

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Hobbles schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:18:
[...]

Het probleem was dat je deze wagen niet zag aankomen omdat hij zo snel reed.
Dat durf ik wel in twijfel te trekken. Als hij 160 kan rijden had hij dus vrij baan en had je m makkelijk kunnen zien aankomen.
Even om alle illusies uit de wereld te helpen, ik remde niet, bleef gewoon even snel doorrijden als ik reed. Alleen liet ik mijn remlichten aangaan omdat ik een vermoeden had dat hij me niet had opgemerkt. Pas nadat ik dit had gedaan begon hij af te remmen achter me. Als hij tegen de snelheid waarmee hij op me afkwam achterop me was geknald, dan was de ravage enorm geweest en kon ik dit verhaal niet meer vertellen vrees ik.
Ik begrijp je zorgen, maar ik vind ze ongegrond: ik moet nog zien dat er een ongeluk ontstaat waarbij iemand met 160 achterop een andere inhaler rijdt. (die natuurlijk de ruimte had)
@DeeJee; nee hij kleefde niet, maar dat had hij waarschijnlijk wel gedaan (met een halve bumper minder) als ik mijn lichten niet had laten oplichten.
Dat weet je niet. Misschien had hij niet gekleefd. Maar door jouw actie riep je weer een reactie op, waar jij weer op reageerde en toen escaleerde het.
Officieel mag je niet onnodig remmen (vertragen, dus enkel de lichten laten aangaan kan geen kwaad lijkt me (interpretatie :D)), maarja, wat is onnodig :*)
Wat jij deed was compleet onnodig. En ik kan eigenlijk wel zeggen dat het gevaarlijk gedrag is. Een agent zal je dus altijd hiervoor bekeuren vanwege de gevaarsetting.

Een bestuurder achter je kan de eerste seconde niet inschatten hoe hard jij remt en kan dus ook wel vol in de remmen gaan. Dit kan heel gemakkelijk een kettingreactie teweegbrengen waarbij het leed niet te overzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik had ook mijn remmen even aangetikt (kort tikje, niet ingedrukt houden). Dat kan iemand die niet zit op te letten wakkerschudden, en anders is er alsnog niks aan de hand. Dat iemand niet kan inschatten hoe hard jij remt kan prima zijn, maar op wat voor kettingreactie doel je? Dat hij volop in de ABS gaat ankeren? Boeiend, zolang hij zijn ESP maar niet uit heeft staan ;)
En gevaarsetting :? Ik denk dat de nederlandse KLPD sowieso de hardrijder had gepakt... Doordat die BMW zo hard reed bracht hij Hobbles in gevaar, en niet andersom.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:38:
Hoe dan ook, sowieso is (in ieder geval in Nederland) remmen zonder reden (en dan niet de reden dat er iemand áchter je rijdt :P )strafbaar.
Ik zou als rede kunnen geven dat je eerst in de binnenspiegel keek, zag dat er een auto op GROTE afstand van je was en dus makkelijk kon remmen. Vervolgens wil je dus remmen met de rede dat je te hard reed (reed hij niet 125km per ur?;)).

• pagani
  • Niet online
joenevd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:03:
[...]

Ik zou als rede kunnen geven dat je eerst in de binnenspiegel keek, zag dat er een auto op GROTE afstand van je was en dus makkelijk kon remmen. Vervolgens wil je dus remmen met de rede dat je te hard reed (reed hij niet 125km per ur?;)).
Snelheid 5km/u verminderen op de snelweg doe je door je gas los te laten, niet door te remmen.
MBV schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:44:
Ik had ook mijn remmen even aangetikt (kort tikje, niet ingedrukt houden). Dat kan iemand die niet zit op te letten wakkerschudden, en anders is er alsnog niks aan de hand. Dat iemand niet kan inschatten hoe hard jij remt kan prima zijn, maar op wat voor kettingreactie doel je? Dat hij volop in de ABS gaat ankeren? Boeiend, zolang hij zijn ESP maar niet uit heeft staan ;)
En gevaarsetting :? Ik denk dat de nederlandse KLPD sowieso de hardrijder had gepakt... Doordat die BMW zo hard reed bracht hij Hobbles in gevaar, en niet andersom.
Wat de KLPD doet? Stel dat ze achter hem aanreden. Ze noteren zijn kenteken voor een boete voor 33km/u te hard, ze houden jou aan en voor artikel 5 mag je je rijbewijs inleveren.

[ Voor 47% gewijzigd door pagani op 19-09-2007 15:11 ]

• HawVer
  • Laatst online: 12:40
Autorijles eerste les.. :) Geen fouten gemaakt! Alleen op het laatst vergis ik me en trap de rem in ipv de koppeling. ;) Boem stil uit..

http://hawvie.deviantart.com/

• pagani
  • Niet online
Och, ik heb één les voor m'n examen een fietser in de zijkant van de leswagen gehad, stopte iets te abrubt voor een voorrangskruising waardoor ik net niet op het stuk tussen het fietspad en de weg kwam te staan maar nog op het fietspad. De fietser had ik wel gezien maar ik stopte dus vóór z'n neus :X (als ik verderop was gestopt had hij makkelijk achter me langs gekund, als hij wat wakkerder was geweest was het ook goed gegaan :P)

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51
Hehe al het begin is moeilijk he, verder wijs ik je graag op het volgende topic:
Het grote rijbewijs topic - Deel 6
Speciaal voor alles over rijles :)

Last FM

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
HawVer schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:12:
Autorijles eerste les.. :) Geen fouten gemaakt! Alleen op het laatst vergis ik me en trap de rem in ipv de koppeling. ;) Boem stil uit..
Tijdens de eerste rijles maar één fout maken? Het lijkt me tijd om het examen aan te vragen _/-\o_

• MBV

MBV

Hij heeft zelf maar 1 fout gemerkt ;) Ik zag ook later pas wat ik in het begin allemaal fout deed (en snapte toen ook pas waarom ik de eerste keer mijn rijbewijs niet had gehaald :()

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Volgens mij zijn er meer mensen die pas na het behalen van hun rijbewijs in de auto zitten en zich afvragen waar ze in godsnaam met hun gedachten zaten tijdens hun rijlessen... :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MBV

MBV

meestal zijn dat de passagiers, niet de bestuurders zelf. Ik kan namelijk prima rijden :+

• HawVer
  • Laatst online: 12:40
Roenie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:11:
[...]
Tijdens de eerste rijles maar één fout maken? Het lijkt me tijd om het examen aan te vragen _/-\o_
Mwoah.. ik had het alleen nog maar over het bedienen van de auto. Verder had ik ook eigenlijk nul koma nul moeilijke verkeerssituaties :P

http://hawvie.deviantart.com/

• krietjur
  • Laatst online: 21:52

krietjur

Where am I?

De eerste rijlessen kan je inderdaad nog weinig fout doen, omdat je sowieso nog maar nauwelijks wat hoeft te doen :) Het wordt pas lastiger zodra je zelf alles in de gaten moet houden :)

Verwijderd

krietjur schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:00:
De eerste rijlessen kan je inderdaad nog weinig fout doen, omdat je sowieso nog maar nauwelijks wat hoeft te doen :) Het wordt pas lastiger zodra je zelf alles in de gaten moet houden :)
Bij mijn 1e rijles hoefde ik alleen te sturen.
Pas later kwam remmen / schakelen.....spiegels kijken.

• brama
  • Niet online
Ik had nog *nooit* een auto bestuurd voor mijn 1e rijles. Ik was alleen botsautootjes enzo gewend.

Dus ik stap in, en op het moment dat ik gas moest geven, meteen het pedaal snoeihard tot de bodem ingedrukt. De instructrice schrok zichtbaar :P Toch wel een ietwat andere feedback dan die botskarretjes. >:)

Verwijderd

brama schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:34:
Ik had nog *nooit* een auto bestuurd voor mijn 1e rijles. Ik was alleen botsautootjes enzo gewend.

Dus ik stap in, en op het moment dat ik gas moest geven, meteen het pedaal snoeihard tot de bodem ingedrukt. De instructrice schrok zichtbaar :P Toch wel een ietwat andere feedback dan die botskarretjes. >:)
Mijn domme actie toen ik aan het lessen was dat ik een stukje links ging rijden. (niet zo'n brede weg zonder een wegverdelings lijn)
Waarop de rij-instructeur vroeg of ik misschien in Engeland geboren was.

Pas toen viel het kwartje (euro-kwartje)

Gebeurde niet veel alleen dat de toegemoet komende auto echt moest stoppen. (ik natuurlijk niet want ik heb een L teken op me auto :9 )

• krietjur
  • Laatst online: 21:52

krietjur

Where am I?

Herkenbaar.. ik het iets soortgelijks, maar dan met remmen. "Stop maar bij die boom" *REM*.
Instructeur moest wel lachen, hij had dat wel verwacht :)

• brama
  • Niet online
krietjur schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:26:
[...]

Herkenbaar.. ik het iets soortgelijks, maar dan met remmen. "Stop maar bij die boom" *REM*.
Dat had ik laatst nog in de Kangoo van m'n vader. Dat ding remt absurd hard als je er al maar naar kijkt. Terwijl bij mijn peugeot 405 je een heel groot bereik hebt waarin je steeds harder remt. De eerste paar keer remmen is dan altijd even een oefening neuspatroontjes op de voorruit maken. O-)

Verwijderd

[...]

Inderdaad en als je dan je rijbewijs hebt gehaald in een wat moderne auto (Mazda 6 in mijn geval) die vrij gevoelig zijn met remmen.

En je koopt je 1e auto (2e hands) dan is het remmen toch net even wat anders (harder intrappen)
Oftewel je moet je weer helemaal opnieuw aanpassen.

Verwijderd

krietjur schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:00:
Mijn eerste rijles reed ik gewoon over een industrieterrein, over de stadsring, lekker schakelen, en zelfs op één stukje gereden waar ik 70 mocht rijden. Wel een keertje af laten slaan, ik kwam op een druk stoplicht afgereden, terug naar 1, en direct weg moeten rijden. Iets te veel interactie voor mij, en ik vergat dat je de koppeling rustig op moest laten komen.

Mijn grootste obstakel was het verkeersoverzicht en mijn positie op de weg. Constant te ver naar links gereden :)

Dit was dus wel bij een echte rijles, en niet zo'n "Ik wil in 10 dagen mijn papiertje halen maar niet leren rijden" les.

En om achteruit te gaan draaide je het stuur 270 graden? :+

• MBV

MBV

[...]

Ik heb me een keer kapot gelachen tijdens rijles. Mijn instructeur had een andere auto (schade aan zijn eigen ofzo), een astra ipv een vectra. Hij vertrouwde mij vrijwel blind, en zat vrolijk om zich heen te kijken (ik zou daarna nog een keer zakken, dus kennelijk schatte hij me veel te hoog in. Ik keek toen echt slecht :X). Ik kwam aanrijden bij een paar stoplichten, zonder iemand achter me. Ik rem eerst rustig, hij kijkt vrolijk om zich heen, en de laatste meter trap ik de rem vol in in plaats van een beetje loslaten :+ Hij was toen niet meer zo vrolijk als ik, maar ja, ik betaal :P

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:39:
[...]

Inderdaad en als je dan je rijbewijs hebt gehaald in een wat moderne auto (Mazda 6 in mijn geval) die vrij gevoelig zijn met remmen.

En je koopt je 1e auto (2e hands) dan is het remmen toch net even wat anders (harder intrappen)
Oftewel je moet je weer helemaal opnieuw aanpassen.
Dat aanpassen gaat op den duur vlotjes hoor, door de ervaringen die je hebt.
Ik zelf vind het niets beter dat zodra je 1 auto leert kennen ook andere auto's uitprobeert.
(de auto van je ouders eens lenen, als je je eigen auto effe moet missen ofzo)

Ik heb de laatste 14 maanden 5 verschillende auto's bestuurd (waarvan 4 echt verschillend.)
(alfa romeo 33i, 2x toyota MR2, peugeot 605 srd, audi A4 avant tdi)

en ik wissel nog regelmatig van de ene naar de andere. (tussen die laatste 3)

Het vervelende is alleen als je van een kleine auto naar een grote overstap:
de lengte van je wagen inschatten bij het parkeren enzo (die kleine auto zwier je er zo tussen)
en van trage voorwiel aangedreven, naar vlotte achterwiel aangedreven auto. ivm bochtjes pakken enzo - zekers als die laatste een MR2 is, en de andere een Peugeot 605.

Maar het blijven leuke ervaringen :)

(niet echt on-topic, maar geen stommiteiten uitgehaald de laatste tijd en dat gaat zo lang mogelijk duren. sponser niet graag en ik ben op de moment mijn rijbewijs even kwijt omdat ze me vorig jaar tegenhielden, waarbij toen bleek dat ik mijn verplichte boorddocumenten niet bij had, of niet allemaal... gelukkig is openbaar vervoer mogelijk voor 't werk, en zit ik volgende week een paar weken in 't buitenland daarvoor.)

• MBV

MBV

vorig jaar tegenhouden, en dan nu nog je rijbewijs kwijt? dan heb je wel wat meer uitgevreten dan je kentekenbewijs vergeten :S

Maar idd, hoe vaker je bent overgestapt, hoe sneller het went. Ik ben een poosje student-chauffeur geweest, en heb toen in een half jaar tijd in 20 verschillende auto's gezeten (of zoiets). Elke automaat pakt anders op, elke rem grijpt anders aan, en elke cruise-control werkt anders (behalve in die touareg, daar was hij stuk). Zeker voor de indeling van de bediening blijken maar een paar mogelijkheden te zijn (er zijn ruwweg 3 soorten cruise-control, 3 soorten lichtknopjes, dat soort dingen), en je voelt steeds sneller aan hoe een rem aangrijpt.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Een van de eerste keren op m'n scooter en toen linksafslaan waar je alleen rechtsaf of rechtdoor mocht (wat ik dus weer niet gezien had omdat ik meer op de andere auto's lette), en bijkans nog een auto bijna aangereden, dat was wel vrij dom. Vooral omdat het een politieauto was :P Gelukkig zeiden ze dr nix van, toeterden alleen dus ik gauw rechtsaf :P

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Inhalen op een B weg met een busje en even vergeten dat je toch nog die lege tandemasser van 550kg ledig achter je reet aan hebt hangen. wat resulteerd in een toch wel mindere acceleratie :X Maar het paste |:(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:18:
Inhalen op een B weg met een busje en even vergeten dat je toch nog die lege tandemasser van 550kg ledig achter je reet aan hebt hangen. wat resulteerd in een toch wel mindere acceleratie :X Maar het paste |:(
En? Was je een stuk eerder op lokatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
Ghostrider schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:18:
Komt mij ook bekend voor. 70PK op een 1500KG bak. Geen idee of die vol of leeg was, maar veel meer dan 200KG zal er niet in hebben gezeten. En vervolgens inhalen in een 50KM-zone (ik dacht dat ik die al uit was), dus proberen naar de 80 te klimmen met een tegenligger die (thank god) toch wel even op een inrit wachtte :X Ik heb de 5KM daarna, ondanks mijn verwoede pogingen, die 80 niet kunnen halen door alle extra bochten, om je even een idee te geven wat betreft de omgeving + auto.

Wat betreft verschillende auto's, gewoon rijden. Inparkeren is ook wel redelijk makkelijk als je een Mitsubishi L400 (ongeveer Hyundai H200) gewend bent. Een busje met een draaicirkel waarbij je "keren op de weg" maar zeer zelden in 3x haalt. En opeens weet je ook dat iedere auto traag is, en je bij de rest van de auto's alleen de motor af kunt laten slaan :P Ik rij alles als het moet. Maar ja, stuur, gas, koppeling en rem zitten op dezelfde plek, de koppeling 2x af laten slaan en dat doe je daarna ook nooit meer in die bak :)

Verder geen domme acties overigens. Hooguit een beetje ineffcient rijden (zowel het a->b gedeelte als de manier van optrekken), en hier en daar een beetje harder dan de politie zou willen, maar that's it :)

[ Voor 7% gewijzigd door blackangel op 21-09-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:00:
[...]
Dit was dus wel bij een echte rijles, en niet zo'n "Ik wil in 10 dagen mijn papiertje halen maar niet leren rijden" les.
Uhm? Ik heb dan wel in 10 dagen m'n rijbewijs gehaald, maar heb waarschijnlijk evenveel uur autogereden als jij tijdens de rijopleiding. Ik vind dit een beetje domme uitspraak. Waarom zou jij wel leren rijden en ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:09
Omdat het niet alleen in de uren zit. Als er tussen iedere les van anderhalf of 2 uur een dag (of langer) zit, heb je veel meer tijd om dingen te verwerken, te analyseren en te bekijken in het dagelijkse verkeer.

Zit je 6 uur per dag in die auto wat rond te karren, dan weet je 's middags bij wijze van al niet meer wat je die ochtend gedaan/geleerd hebt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:14:
Omdat het niet alleen in de uren zit. Als er tussen iedere les van anderhalf of 2 uur een dag (of langer) zit, heb je veel meer tijd om dingen te verwerken, te analyseren en te bekijken in het dagelijkse verkeer.

Zit je 6 uur per dag in die auto wat rond te karren, dan weet je 's middags bij wijze van al niet meer wat je die ochtend gedaan/geleerd hebt.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Zoiets is voor iedereen anders, de een heeft meer baat bij het iedere 2 uur herhalen van een oefening, de ander heeft meer baat bij het 1x per week 2 uur in de auto zitten.

Ik persoonlijk bleek veel beter te gaan rijden nadat ik aan een 7-daagse rij-opleiding begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padschild schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:35:
[...]

Uhm? Ik heb dan wel in 10 dagen m'n rijbewijs gehaald, maar heb waarschijnlijk evenveel uur autogereden als jij tijdens de rijopleiding. Ik vind dit een beetje domme uitspraak. Waarom zou jij wel leren rijden en ik niet?
offtopic:
Omdat het hetzelfde is als een dag van te voren een tentamen Duits in je kop stampen. Je haalt wel een voldoende, maar je kunt niet zeggen dat je de stof beheerst. En zeg eens eerlijk: Als het in 10 dagen kan, waarom doet het gros van de rijscholen het dan niet in 10 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:25:
[...]
offtopic:
En zeg eens eerlijk: Als het in 10 dagen kan, waarom doet het gros van de rijscholen het dan niet in 10 dagen?
offtopic:
Omdat de een sneller leert dan de ander. Ik wil niet arrogant overkomen, maar door een dag van te voren Duitse woordjes in m'n kop te stampen, beheers ik de stof volledig. Bij sommige mensen werkt dat inderdaad niet. En dan was Duits niet eens m'n sterkste vak ;)

Verder is het voor mensen inderdaad beter om 'er een nachtje over te slapen'. De volgende dag rijd je inderdaad een stuk beter dan het volgende uur. Maar laat er nu net 9 dagen tussen je eerste les en het examen zitten.

Ervaring doe je altijd op tijdens de rijopleiding, maar het meeste krijg je nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Zowel bij een 10-daagse als bij een langere opleiding.

Wil ik er graag ook nog even op wijzen dat de begeleiding echt super was, er waren voldoende pauzes tijdens het lessen waarbij het afgelopen uur of 2 uur werden doorgenomen en de vooruitgang werd bijgehouden. Je weet dus precies wat je 's ochtends hebt gedaan en wat er vanaf dat moment ook van je verwacht wordt te kunnen. Klopt dit niet, dan schakelen ze ook over op meer lessen. Daarbij lestte ik nooit meer dan 3 of 4 uur per dag.

Maar goed, ik ga ook niet over andere mensen oordelen, zoals ik het heb gedaan paste perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Wat ik heb meegemaakt laatst, heeft niet iets met dom te maken, was toch wel even schokkend.

Ik zat bij m'n pa in de auto, en we reden om de snelweg, rechterbaan, ongeveer 100. Op de middelste baan kwam een auto ons inhalen, met 2 fietsen op het dak.

Toen deze auto linksvoor ons was gebeurde het, 1 fiets raakte los en rolde heel rustig van dat dak af.

Maar toen hij op de grond kwam was het oorlog, de fiets stuiterde omhoog en de brokstukken vlogen alle kanten op. M'n pa stuurde meteen uit reflex de vluchtstrook op en de fiets stuiderde over onze auto heen over de vangrail heen..

We hadden geen schade en we zijn ook niet gestopt omdat we naar een begrafenis toe moesten.

Pas dan weet je hoe hard je eigenlijk rijdt, binnen een paar miliseconde gebeurd er van alles met die fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamepie56 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:31:
Wat ik heb meegemaakt laatst, heeft niet iets met dom te maken, was toch wel even schokkend.

Ik zat bij m'n pa in de auto, en we reden om de snelweg, rechterbaan, ongeveer 100. Op de middelste baan kwam een auto ons inhalen, met 2 fietsen op het dak.

Toen deze auto linksvoor ons was gebeurde het, 1 fiets raakte los en rolde heel rustig van dat dak af.

Maar toen hij op de grond kwam was het oorlog, de fiets stuiterde omhoog en de brokstukken vlogen alle kanten op. M'n pa stuurde meteen uit reflex de vluchtstrook op en de fiets stuiderde over onze auto heen over de vangrail heen..

We hadden geen schade en we zijn ook niet gestopt omdat we naar een begrafenis toe moesten.

Pas dan weet je hoe hard je eigenlijk rijdt, binnen een paar miliseconde gebeurd er van alles met die fiets.
Gelukkig raakte de fiets geen auto (kan me niet voorstellen wat voor ravage dat oplevert)
Had de auto waar de fiets vanaf rolde wel door dat hij/zij een fiets mist.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 11:45 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:37:
[...]

Gelukkig raakte de fiets geen auto (kan met niet voorstellen wat voor ravage dat oplevert)
Had de auto waar de fiets vanaf rolde wel door dat hij/zij een fiets mis.
jah.. dat hoorde die wel, echt een lawaai als zo'n fiets met 100 km per uur op de weg komt. Hij ging meteen naar de kant, een aantal andere auto's zijn wel gestopt, waarschijnlijk wel brokstukken overreden of tegen de auto aan gehad.

Ben blij dat die fiets niet door de voorruit kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:37:
[...]

Had de auto waar de fiets vanaf rolde wel door dat hij/zij een fiets mis.
Zo niet, dan zou ik de blikken wel eens willen zien bij aankomst :)
"Schat ik haal de fietsen.....fiets wel even van het dak" _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Niet echt een domme actie van mij maar iemand anders:

Auto opgehaald bij schadebedrijf na hertsel van inbraak(nieuwe deur en zijkant opnieuw gespoten 1500euro)
Rijd vervolgens door naar mijn werk, zet de auto daar op de afgesloten parkeerplaats.

Kom na mijn werkdag bij mij auto... zit er gvd een deuk in de deur en een kras 2 cm boven de deuk.
Waarschijnlijk iemand die de deur open heeft geslingerd met de sleutels in de handen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:43:
Niet echt een domme actie van mij maar iemand anders:

Auto opgehaald bij schadebedrijf na hertsel van inbraak(nieuwe deur en zijkant opnieuw gespoten 1500euro)
Rijd vervolgens door naar mijn werk, zet de auto daar op de afgesloten parkeerplaats.

Kom na mijn werkdag bij mij auto... zit er gvd een deuk in de deur en een kras 2 cm boven de deuk.
Waarschijnlijk iemand die de deur open heeft geslingerd met de sleutels in de handen.. |:(
Toevallig geen bewaakte parkeerplaats. (met camera's?)

Erg lullig dat de dader even geen briefje had achtergelaten met excuses en telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Grrr mensen die zomaar hun duer open gooien :(

Heb ik ook eens gehad. Vlak voordat ik mijn leaseauto moest inleveren. Koste dus mooi mijn eigen risico.

En op mijn nieuwe zit nu ook al een kras. Waarschijnlijk iemand mijn zijn winkelwagentje tegenaan gelopen. Stelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Die hebben we wel en kan 360 graden draaien, hij neemt slechts vanuit 1 hoek de beelden op en de auto naast me staat er voor de helft op, alleen is dat de wagen die aan de verkeerde kant van mijn auto staat.

Heb de dag erna(woensdag) ook nog een mail verstuurd naar alle mensen op dit kantoor met het verhaal erin en of ze zich graag wilden melden, maar helaas tot op heden niks gehoord

had mijn auto net 8,5 uur terug van de spuiter... Fijne collega's hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb het een keer zien gebeuren: ik zat met mijn moeder in de auto (of ik kwam aanlopen, weet ik niet meer), parkeert er een twingo o.i.d. naast mijn moeder's auto. Muts stapt uit: *kwak* tegen mijn deur aan 8)7
Heb ze dringend op de schade gewezen, gegevens genoteerd enzo. 'k weet het bedrag niet meer, maar hij is gerepareerd. Nadeel is dat er nog 4 soortgelijke deuken in zitten :( Tja, 't is een boodschappenauto, maar een C2 ziet er toch best leuk uit...

Hoe moeilijk is het nou helemaal? Gewoon voorzichtig de deur opendoen, zonder de auto naast je te raken? Als je hem krap hebt gezet, even de vingers ertussen en ook geen schade :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vingers ertussen is een goede, dat doe ik eigenlijk standaard als ik uitstap en het erg krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
Ik rijd tegenwoordig met een 3-deurs peugot 307 rond, ding heeft deuren die zomaar 1 meter lang zijn, ik probeer altijd goed op te letten met parkeren dat ik de deur gewoon open kan doen en niet tegen de auto van een ander zit, als iemand tegen mijn auto zit met z'n deur baal ik ook, dus probeer ik te voorkomen dat ik hetzelfde doe bij een ander...

lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:06:
Vingers ertussen is een goede, dat doe ik eigenlijk standaard als ik uitstap en het erg krap is.
Doe ik ook standaard ook al heb ik genoeg ruimte.
Dan hoef je daar ook niet aan te denken.

Je komt weleens parkeerplaatsen tegen waar de parkeervakken wel erg scherp zijn afgetekend........

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Dom mss niet... Maar ik wist niet waar ik het moest posten.

Ben een dagje is NL gegaan (Biesbosche) en merkte dat iederenn als een slak rijdt in NL. Ik reed een rustige 130-140 op de teller en knalde daar iedereen gewoon voorbij. Als je dat in BE doet, dan vliegt iedereen naast je bijna.

Is dit regel of uitzondering in NL?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Letterlijk regel, aangezien je niet harder dan 120 mag en in Nederland buttloads aan camera's staan?

The devil is in the details.

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
De laatste domme fout van mij was mijn vriendin laten rijden! :+

Niets gebeurd, maar ik had eigenlijk zin en dan ga je je zitten ergeren he :)

[ Voor 38% gewijzigd door orange.x op 22-09-2007 19:07 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Hahn schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:54:
Letterlijk regel, aangezien je niet harder dan 120 mag en in Nederland buttloads aan camera's staan?
Nou, dat valt nog best mee. Ik rij ook n hoop kilometers en het volgens mij weten de meeste mensen niet dat er een afwijking in hun kilometer teller zit. In mn eigen auto is het zo dat als je 130 op de teller rijd je in het echt 119 op de gps rijd, en dan word je dus nog niet geflitst, dat gebeurt pas bij 127. Als je dus bang bent voor flitspalen en daarom maar 115 rijd, rij je irl dus 105 ofzo, en dan lijkt het ook alsof iedereen traag is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• smallboy
  • Laatst online: 19:28

smallboy

N/A

Zijn er ook auto's waarbij de teller niet afwijkt? Met gps gechecked rijden m'n vaders auto en de mijne bij 130 op de teller eigenlijk pas 120. Bij mijn 206 is 130 zoiezo makkelijker om aan te houden, die cijfers zijn groter op de teller.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:33

bladebla

<Piéééép>

jvvv schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:50:
Dom mss niet... Maar ik wist niet waar ik het moest posten.

Ben een dagje is NL gegaan (Biesbosche) en merkte dat iederenn als een slak rijdt in NL. Ik reed een rustige 130-140 op de teller en knalde daar iedereen gewoon voorbij. Als je dat in BE doet, dan vliegt iedereen naast je bijna.

Is dit regel of uitzondering in NL?
Tja, het is denk ik...vrij normaal dat je maximaal 120 km/h rijdt.
Afbeeldingslocatie: http://grenzen.150m.com/nederland.JPG

:)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Met regel of uitzondering bedoelde ik voor alle duidelijkheid het feit dat iedereen netjes 120 op de teller houdt...

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:33

bladebla

<Piéééép>

Ah, duidelijk :)

Als ik naar het noorden van NL kijk, omdat ik daar de meeste medeweggebruikers zie, denk ik dat veel mensen dat wel doen. Een aardig deel rijdt ook tegen de 130. En je haalt een andere auto nog net even in. Maar 140 is toch weer een stap er bovenop.
Maar er gaan natuurlijk ook genoeg mensen te laat van huis die het wel bonter maken. :P

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:33

denivan

de enige

Laatste domme actie was vandaag....Via m'n werk had ik kaartjes voor de efteling vandaag, dus vanochtend lekker relax vanuit Belgie naar NL gereden. Autostrade was rustig, was aan 't cruisen en totaal niet op de snelheid gelet en ineens was het bliksem...geflitst dus. Op de kilometerteller was 't 140, dus ik denk bij mezelf 'ik zet de gps op om te zien hoeveel 140 op de teller echt is'. Blijkt dus 138 te zijn volgens de GPS , zit blijkbaar weinig afwijking op m'n teller :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• denivan

denivan

de enige

DeeJee schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:02:
Sorry, maar hier ben ik het toch echt niet mee eens. Even kort de remlichten laten oplichten is een vorm van communicatie, als de ander dan overreageert is dat zijn probleem. Deze actie 'erg gevaarlijk' noemen lijkt me toch wel een boutade.

In bebouwde kom heb ik het soms ook, als je 50 mag en er is voorrang van rechts terwijl de zichtbaarheid slecht is (smalle straatjes, veel auto's op hoeken geparkeerd) en er rijdt iemand op je bumper. Als ik dan moet stoppen voor rechts, zit die op m'n achterbank. Op zo'n moment laat ik m'n remlichten ook even gloeien om duidelijk te maken dat hij te dicht op m'n nek zit.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• denivan

denivan

de enige

TroonStaal schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:25:
In slaap vallen tijdens het autorijden is niet tof :{
Ben enkele jaren terug op terugweg van een feest eens wakker geworden in de passagierszetel door het geluid van de claxon. M'n maat was bestuurder en was in slaap gevallen op het stuur. De auto was een diesel en was dus mooi uit zichzelf op koppel aan het rijden in 3e over een kruispunt.

Heel domme actie (vooral van m'n maat toen) en geluk dat er niets ernstig gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

denivan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:34:
[...]

Sorry, maar hier ben ik het toch echt niet mee eens. Even kort de remlichten laten oplichten is een vorm van communicatie, als de ander dan overreageert is dat zijn probleem. Deze actie 'erg gevaarlijk' noemen lijkt me toch wel een boutade.

In bebouwde kom heb ik het soms ook, als je 50 mag en er is voorrang van rechts terwijl de zichtbaarheid slecht is (smalle straatjes, veel auto's op hoeken geparkeerd) en er rijdt iemand op je bumper. Als ik dan moet stoppen voor rechts, zit die op m'n achterbank. Op zo'n moment laat ik m'n remlichten ook even gloeien om duidelijk te maken dat hij te dicht op m'n nek zit.
De ander is wellicht al fout, maar als die met een snelheidsverschil aan komt zetten of heel kort op jouw bumper zit is het aantikken van je rem wel een van de foutste dingen die je terug kan doen. Op zo'n korte afstand of met zo'n verschil is het extreem lastig inschatten hoe hard er geremd wordt, daarom dat je krijgt dat de ander 'overreageert'. Ik vind het net zoiets als zomaar bij een voorbijganger 'BOE!!!' in zijn gezicht roepen en het dan vreemd vinden dat je een knal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandeweek. Ik rij 's avonds laat hier op de ringbaan. Er zijn werkzaamheden. Er staan tijdelijke vangrails op de rijbaan om het verkeer te dirigeren. Verder zitten een aantal mensen in de auto behoorlijk te ouwehoeren en mij ook vragen te stellen. Niet ideaal dus. Goed. Wat er dus gebeurt is dat ik door de werkzaamheden veel verder van een stoplicht af rij dan gebruikelijk, en de tijdelijke vangrails heel erg doen suggereren dat de weg van rechts op de T-splitsing is afgesloten. En je raadt het al .. dat is dus niet het geval. Precies daar opent de vangrail zich. Ik zit teveel met m'n hoofd bij het gesprek en mis het rode licht. En ondanks het tijdstip komt er van rechts toch een Golfje met petjes aanbléren. En die rij ik dus bijna in de flank. Net op tijd geremd, tot in de ABS. Het scheelde ongeveer een meter of 3 denk ik uiteindelijk. Bijna een nieuwe 5 in de kreukels. Ik geef ruiterlijk toe dat ik fout zat, maar ik zeg er gelijk bij dat het echt een heel verradelijke en onoverzichtelijke situatie is.

Voor de bekenden onder ons: ik reed op de Ringbaan Oost in Tilburg, en de petjes kwamen van de Nieuwe Bosscheweg of Pelgrimspad. Nét voorbij het spoorviaduct richting Zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
denivan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:34:
[...]
Dat is toch wel even een andere situatie, je hebt dan namelijk reden om af te remmen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Twee taxi's total-loss gereden.
1e: kreeg geen voorrang van rechts met 80 km( was een juffrouw van de basisschool ), zelf geen lichamelijke schade.
2e: met taxi in een woonhuis gereden met 30 km, volledige shutting en stuk keuken meegenomen, schade: gebroken neus door het stuur en extreme makeover: home edition.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het een van voordeur tot voordeur klant of zo? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 00:22 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste