Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17
Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2 is vol

vandaar hier verder..

/edit

LaPo uit deel 2
WFvN schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:19:
Blijkbaar niet dus :+

Maar ik ging echt niet hard meer dus had nog te weinig kinetische energie om om te zetten in voldoende rotatie-energie.
Verder heb ik een klep die open kan slaan (en ook gedeeltelijk heeft gedaan) waardoor doorrollen ook minder gemakkelijk gaat.
Daarna heb je de rolbeugel die het rollen ook niet wil vergemakkelijken.
halen jullie eigenlijk weleens mensen rechts in nadat ze links blijven hangen voor honderden meters achter elkaar?

gisteren een stom frans wijf rechts ingehaald die niet snapte dat als er 3 auto's direct achter elkaar je rechts inhalen, je misschien naar rechts moet.. vooral toen ik ff me in haar achteruitkijkspiegel zat, zag ze nog nix. ik was dus #4..

mijn lijstje slechte bestuurders

-vrouwen
--buitenlandse vrouwen
--oude opa's/oma's
--mocro's in een golf 3 GTI
--andere jongeren in sjonny auto's (civic etc)

ja, ik generaliseer enorm, maar er bestaan uitzonderingen :+

[ Voor 112% gewijzigd door BootVluchteling op 09-05-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Iemand anders voegde toe:

-GoTters

verkapte TVP...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
Mx. Alba schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:33:
Iemand anders voegde toe:

-GoTters

verkapte TVP...
Als Belg MOET ik zeggen: FRANSEN!

Elk jaar weer, als je naar het zuiden van frankrijk koerst, kom je van die mensen met de F van FOORAAP op hun wagen tegen. Typisch franse acties:

- links hangen op het derde baanvak (van de drie) en maar naar links BLIJVEN pinken (belgisch voor je richtingaanwijzer gebruiken)
- niet kijken bij het naar links evolueren
- tussen twee baanvakken rijden (I swear to God: we reden met twee wagens, ik zie de wagen achter mij plots vn het eerste naar een tussenpositie tussen het eerste en de pechstrook gaan. Ik denk WTF? |:( en dan zie ik het: Fransman op vak 1,5 aan 150, zonder remmen of kijken. Ben ook maar uit de weg gegaan, en die man is zo nog zover als we hem konden zien zo verdergegaan. Dat je met dergelijke hersenstoornis uberhaupt een auto mag besturen...)

[grapje]Echt, ons imago als slechte chauffeurs (van de Belgen) komt voor 95.6% van 1. reservefransen (ook wel Walen genaamd) 2. Nieuwe antwerpenaren in de sterren van het "Foute tuning" topic op de Antwerpse Ring en 3. zondagschauffeurs (een letterlijk te nemen verschijnsel hier; mensen die om de week ééns de wagen nemen om naar familie te tuffen)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Mjah, elk land heeft zo zijn eigenaardigheden op de weg. Zelfs elke regio of elke stad.

Neem nou Nantes. Dat is werkelijk de hoofdstad der rotondes. Overal zijn ze. Groot en klein, enkel en dubbel, met of zonder trambaan eroverheen, met of zonder extra stoplichten erop... Maar er is letterlijk geen enkele Nantees die weet hoe je een rotonde moet gebruiken 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/wilnis.jpg

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik snap 'm niet?
Hij rijdt zo hard dat ie bijna uit de foto van de camera reed?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Motrax schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:02:
Ik snap 'm niet?
Hij rijdt zo hard dat ie bijna uit de foto van de camera reed?
dat ben ik dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 16:01
Beetje jammer..... hoge boete?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

BootVluchteling schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:07:
halen jullie eigenlijk weleens mensen rechts in nadat ze links blijven hangen voor honderden meters achter elkaar?
Heb het wel eens gedaan..... na herhaaldelijk overdreven lang richtingaanwijzer naar rechts aan te zetten, naar de rechter baan te gaan totdat ik weer achter een auto kwam op de rechter baan, weer naar links, na inhalen weer overdreven naar rechts enzo.... Tja, na een paar keer dat gedaan te hebben, ben ik er ook wel eens rechts voorbij gegaan.

-vrouwen
--buitenlandse vrouwen
--oude opa's/oma's

-Volvo 340/440-rijders
-Wijven (niet per definitie van het vrouwelijke geslacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Wat is er mis met mijn witte tank????? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 20-06 21:29

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij is die camera niet zo goed afgesteld. Kenteken zit veel te ver aan de zijkant.
Het komt regelmatig voor dat ik helemaal op de rechterbaan rij, netjes de max.snelheid (of soms niet eens) en er rijdt op de middenbaan een andere auto (en het is verder rustig, die andere auto is niet bijna bezig met inhalen ofzo). In zo'n situatie ga ik er gewoon rechts voorbij; voorheen wilde ik nog wel eens twee banen opschuiven, inhalen en weer twee banen terug, maar aangezien die mensen die hint ook niet doorhebben, ben ik daarmee gestopt.

[ Voor 54% gewijzigd door MrSleeves op 09-05-2007 14:44 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mx. Alba schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:39:
Wat is er mis met mijn witte tank????? :(
Ik was dus ook generaliserend!

Maar om eerlijk te zijn vind ik het gros van de Volvo340/440-rijders hier in Nederland gewoon 'wijvenrijders'. De auto wil wel maar de bestuurders niet!

Met je witte tank is dus niets mis (tja, finnumniezomooi maar dat is kwestie van smaak, het gaat me om het rijgedrag)

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 09-05-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Mijn reactie was ook met een flinke dosis ;) en :+ te nemen hoor WFvN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 21:23

MBV

BootVluchteling schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:24:
[...]

ben ik het niet zo mee eens. sommige zijn flapdrollen maar 60% van de ongelukken waarbij een truck betrokken is, is een auto de veroorzaker..
Volgens mij is 60% van de vrachtwagenongelukken een eenzijdig ongeval, waarbij de trucker te hard de bocht om reed/klapband had/windvlaag tegenkwam. Met de moderne vrachtwagens is daar helaas weinig aan te doen, ben ik bang. Cabinevering zorgt er natuurlijk voor dat je je auto niet meer 'voelt'.

En dat ik vrachtwagens eraan toevoegde was vooral om jouw een beetje op de kast te jagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:54:
Mjah, elk land heeft zo zijn eigenaardigheden op de weg. Zelfs elke regio of elke stad.

Neem nou Nantes. Dat is werkelijk de hoofdstad der rotondes. Overal zijn ze. Groot en klein, enkel en dubbel, met of zonder trambaan eroverheen, met of zonder extra stoplichten erop... Maar er is letterlijk geen enkele Nantees die weet hoe je een rotonde moet gebruiken 8)7
Weleens in Engeland gereden? Daar hebben ze de rotonde uitgevonden, maar je kunt gerust stellen dat deze uitvinding in het buitenland is geperfectioneerd. Het ergste zijn de mini-rotondes (mini-roundabouts), die elkaar kunnen overlappen. In mijn woonplaats Colchester bijvoorbeeld is er een verkeersplein met een stelsel van rotondes op rotondes met mini-roundabouts op mini-roundabouts. Zien wie voorrang heeft of neemt is daar niet bepaald makkelijk. Ik ben niet in Nantes geweest, maar wellicht dat de titel "hoofdstad der rotondes" meerdere kandidaten kent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AH, een Magic Roundabout?

Afbeeldingslocatie: http://www.swindonweb.com/life/magi01.jpg

Leuk om voor de 1e keer tegen te komen, lijkt me.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

DexterBelgium schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:49:
- links hangen op het derde baanvak (van de drie) en maar naar links BLIJVEN pinken (belgisch voor je richtingaanwijzer gebruiken)
Dat is niet typisch frans hoor O-)
- tussen twee baanvakken rijden (I swear to God: we reden met twee wagens, ik zie de wagen achter mij plots vn het eerste naar een tussenpositie tussen het eerste en de pechstrook gaan. Ik denk WTF?
Dat doe ik ook soms, als het regent en het is een slecht wegdek. Dan heb je namelijk véél te grote spoorvorming en als je daar 120 durft te rijden in de goten, dan schuif je om de 50m wat opzij van het water (vooral de snelweg tussen brussel en luxemburg heeft er serieus ver in de ardennen last van). Dan rijd ik ook wel tussen het 1ste en de pechstrook, dan zit je namelijk met je wielen op de hoge punten van het wegdek en heb je totaal geen last van dat water. (als het droog is is het uiteraard nogal vreemd om zo te rijden)

edit; dat kruispunt hierboven :|. Ik zou ofwel omdraaien en een andere baan zoeken als ze te snel gaan over zo'n doolhof, en anders gewoon die mens voor mij volgen. Rijdt die een verkeerde straat af dan volg je gewoon een ander, je komt wel waar je moet zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 09-05-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MrSleeves schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:41:
[...]

Het komt regelmatig voor dat ik helemaal op de rechterbaan rij, netjes de max.snelheid (of soms niet eens) en er rijdt op de middenbaan een andere auto (en het is verder rustig, die andere auto is niet bijna bezig met inhalen ofzo). In zo'n situatie ga ik er gewoon rechts voorbij[...]
Als je dan niet meteen weer naar links gaat is het passeren, dus heb je niet rechts ingehaald (bron het forum van flitservice ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zelfs als het rechts inhalen is: zolang het maar niet asociaal gebeurt enzo, zal oom agent je niet op de bon slingeren. En flitskasten voor rechts inhalen lijkt me vrij lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Vanmorgen nog een mooie: automobilist met flinke haast staat op de baan voor linksaf/rechtdoor achter me. Stoplicht voor beide banen op groen, maar er wordt niet erg opgeschoten. Stoplicht voor rechtdoor/links dus weer op rood, terwijl stoplicht voor rechts nog op groen staat. Schiet meneer over de baan voor rechtsaf nog even rechtdoor het kruispunt over! :( Scheelde niet veel met de kruisende auto's die niet meer verwachten dat er nog iemand dat kruispunt over vliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Anoniem: 152769 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:24:
[...]

Dat is niet typisch frans hoor O-)

[...]

Dat doe ik ook soms, als het regent en het is een slecht wegdek. Dan heb je namelijk véél te grote spoorvorming en als je daar 120 durft te rijden in de goten, dan schuif je om de 50m wat opzij van het water (vooral de snelweg tussen brussel en luxemburg heeft er serieus ver in de ardennen last van). Dan rijd ik ook wel tussen het 1ste en de pechstrook, dan zit je namelijk met je wielen op de hoge punten van het wegdek en heb je totaal geen last van dat water. (als het droog is is het uiteraard nogal vreemd om zo te rijden)
Begrip voor, maar hier ging het dus echt om hoogzomer (35 graden) en over een gek die op rijstrook 1.5 (dus tussen 1 en 2) ons bijna van het eerste vak reed terwijl 2 en 3 volledig vrij waren. Sorry, maar dan gaat er bij mij een rilling over de ruggegraat, zo iemand rijdt imho geen 50 km meer voor ie een dodelijk ongeluk veroorzaakt.

EDIT: heb dat van die vrachtwagens even opgezocht, want ik geloofde nooit dat 60% van de vrachtwagenongevallen aan anderen te wijten was. Blijkt ie toch gelijk te hebben:
Bron
Een wetenschappelijke studie heeft voor het eerst een gedetailleerde analyse gemaakt van de oorzaken van ongevallen waarbij minstens één vrachtwagen betrokken is. Hieruit blijkt dat een menselijke fout in 85% van de gevallen de hoofdoorzaak is. Verrassend is dat de studie heeft uitgewezen dat het ongeval in 75% van de gevallen aan de andere weggebruikers te wijten is en niet aan de vrachtwagenchauffeur.

[ Voor 25% gewijzigd door DexterBelgium op 09-05-2007 16:38 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
brama schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:23:
AH, een Magic Roundabout?

[afbeelding]

Leuk om voor de 1e keer tegen te komen, lijkt me.
WTF. :D

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Er gaat een powerpointpresentatie op internet rond (al vrij oud) met engelse tekst.... eindigend met iets als 'geen wonder dat G*d dat volk op een eiland heeft geflikkerd' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 22:07
Ik zie niet eens borden bij/op die rotonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Yohost! schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:02:
Ik zie niet eens borden bij/op die rotonde!
Wat voor bord had je daarbij willen maken dan? :+ (rethorische vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

fondacio schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:17:
[...]

Weleens in Engeland gereden? Daar hebben ze de rotonde uitgevonden, maar je kunt gerust stellen dat deze uitvinding in het buitenland is geperfectioneerd. Het ergste zijn de mini-rotondes (mini-roundabouts), die elkaar kunnen overlappen. In mijn woonplaats Colchester bijvoorbeeld is er een verkeersplein met een stelsel van rotondes op rotondes met mini-roundabouts op mini-roundabouts. Zien wie voorrang heeft of neemt is daar niet bepaald makkelijk. Ik ben niet in Nantes geweest, maar wellicht dat de titel "hoofdstad der rotondes" meerdere kandidaten kent. :)
Daar ga ik nog steeds de mist in met het rijden in Engeland. Het normale rijden gaat prima, maar bij die rotondes moet je wel zo goed opletten.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WFvN schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:59:
[...]

Er gaat een powerpointpresentatie op internet rond (al vrij oud) met engelse tekst.... eindigend met iets als 'geen wonder dat G*d dat volk op een eiland heeft geflikkerd' :D
Toch schijnt hij vrij goed te werken:
Although the complex comes as a shock to the newcomer it is simple enough to traverse if each mini-roundabout is approached as a separate entity in turn. Local and regular users are proficient at traversing the complex which offers multiple paths between feeder roads. The flow rate of the complex is still highly impressive and is reckoned to be better than a modern junction could offer. Virtually the same overall configuration has been in place for over 30 years.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)

Dus kennelijk valt het in de praktijk wel mee :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Parody schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:50:
Vanmorgen nog een mooie: automobilist met flinke haast staat op de baan voor linksaf/rechtdoor achter me. Stoplicht voor beide banen op groen, maar er wordt niet erg opgeschoten. Stoplicht voor rechtdoor/links dus weer op rood, terwijl stoplicht voor rechts nog op groen staat. Schiet meneer over de baan voor rechtsaf nog even rechtdoor het kruispunt over! :( Scheelde niet veel met de kruisende auto's die niet meer verwachten dat er nog iemand dat kruispunt over vliegt...
Zo een zat er ooit ook bijna op mijn fiets. Calibra die dat geintje uithaalde met een busbaan, racete even 20 auto's voorbij die al 10 sec stilstonden.
WFvN schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:06:
[...]

een blauw bord met heel veel witte pijlen?

Wat voor routebeschrijving wil je erbij maken? "Ga driekwart rond, vervolgens ga half rond, vervolgens ga een kwart rond, vervolgens..." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

M'n engels is soms wat roestig. Ik doe even m'n best om dit te begrijpen:
Virtually the same overall configuration has been in place for over 30 years.
Worldlingo maakt dit ervan:
Vrijwel is de zelfde algemene configuratie op zijn plaats meer dan 30 jaar geweest.
Zijn er meer van die dingen? Zo nee, waarom niet als het toch zo aardig lijkt te werken vraag ik me dan af.

Ben trouwens wel benieuwd hoe dat ding er 'in actie' uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 09:14

Ligone

Moeha!

DexterBelgium schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:34:
[...]

EDIT: heb dat van die vrachtwagens even opgezocht, want ik geloofde nooit dat 60% van de vrachtwagenongevallen aan anderen te wijten was. Blijkt ie toch gelijk te hebben:
Bron

[...]
dat mag ook met een serieus korreltje zou genomen worden. met de ongevallen op "niet"- autosnelwegen bij kan dit wel kloppen. Echter als je alleen de cijfertjes zou nemen van de ongevallen op de autosnelweg dan kom je rap aan 90% waarbij de trucker WEL de oorzaak is. Echter dit mag niet officieel gezegd worden want stel je voor dat de trucker in een slecht daglicht komt te staan. Ze zullen wel rustig verder doen met boekje lezen, tv kijken, in een fles pissen terwijl ze aan het rijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zijn er meer van die dingen? Zo nee, waarom niet als het toch zo aardig lijkt te werken vraag ik me dan af.
Ja, er zijn er meer ;)

Hemel Hempstead en Colchester o.a. hebben ze ook.

Misschien nog wel meer hoor, maar dat weet ik verder niet.

Maar ik denk niet dat zoiets in NL zou werken, daar zijn Nederlandse chauffeurs veel te slecht voor denk ik.
Dat kan: http://local.live.com/?v=2&cid=A912B1C0A524F973!132 :)

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2007 19:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

wildhagen schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:58:
Maar ik denk niet dat zoiets in NL zou werken, daar zijn Nederlandse chauffeurs veel te slecht voor denk ik.
Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben ja ;(
Ik bedoelde in actie in de zin van: bewegende beelden

Maar Youtube heeft er wel een paar vanuit een rijdend voertuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

Ja, er zijn er meer ;)

Die eerste was toch weggeblazen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

WFvN schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:52:
[...]

M'n engels is soms wat roestig. Ik doe even m'n best om dit te begrijpen:

[...]

Worldlingo maakt dit ervan:

[...]

Een vrije, nauwkeurige vertaling zou zijn "De rotonde is als geheel (dat is dat 'overall', red) al meer dan 30 jaar vrijwel niet gewijzigd". Oftewel, een bord met "LET OP! Verkeersituatie gewijzigd" heeft er niet gestaan ;) Als ik het diagram op Wikipedia bekijk is het inderdaad best overzichtelijk. De eerste keer zal inderdaad wel een hel zijn maar als je het een paar keer hebt gedaan vlieg je er denk ik zo doorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 09-05-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb zojuist de magische rotonde maar eens even gespigeld in PSP (zodat ik me wat beter kan oriënteren). Uiteindelijk valt het dan wel mee ja; gewoon 5 voorrangsrotondes achter elkaar die op de normale manier genomen moeten worden. Dat ronde ding in het mdiden moet je gewoon helemaal neit aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Het alternatief is de rotonde zoals rondom de Arc de Triomphe in Parijs. 11 Afslagen, 6 of 7 rijstroken breed, GEEN ENKELE markering whatsoever, en alleen stoplichten voor de opritten die het plein opwillen.

En zelfs die werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Goed, het is er een klereherrie van claxonnerende auto's en piepende banden en brullende motoren die vlot willen optrekken maar als je daar een uurtje op een terrasje zit te kijken naar die chaos dan zie je inderdaad toch verdraaid weinig verkeerd gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

brama schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:57:
Het alternatief is de rotonde zoals rondom de Arc de Triomphe in Parijs. 11 Afslagen, 6 of 7 rijstroken breed, GEEN ENKELE markering whatsoever, en alleen stoplichten voor de opritten die het plein opwillen.

De magic roundabout lijkt me echt een fileveroorzaker als het een beetje druk wordt. De arc de triomphe heeft een gigantische doorvoersnelheid vergeleken met een gewone 'turbo'-rotonde in nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Niet online
[...]

Ja, er zijn er meer ;)

Juist ja! Die in Colchester heb ik ook niet gevonden. Daar kom ik iedere dag dus overheen (behalve de laatste tijd, zit nu tijdelijk ergens anders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
WFvN schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:06:
[...]

* DexterBelgium beantwoordt graag rethorische vragen. >:)

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.margaret-marks.com/Transblawg/archives/magicsign.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:26:
[...]

De magic roundabout lijkt me echt een fileveroorzaker als het een beetje druk wordt. De arc de triomphe heeft een gigantische doorvoersnelheid vergeleken met een gewone 'turbo'-rotonde in nederland :)
De enige keren dat ik de Magic vol heb zien staan is als de locale voetbalclub (op de achtergrond zie je het stadion) klaar was met spelen. Anders was er nooit wat aan de hand, ook in de spits niet. Goed, het is druk in Swindon 's morgens, maar de Magic is daar niet de oorzaak van.
En zoals ik al vaker heb gezegd: verkeer op de rotonde heeft voorrang, dus gewoon strak naar rechts blijven kijken en gassen. Great fun!

Een collega van mij had er trouwens meer moeite mee. Hij eindigde een keer bijna met een frontale aanrijding. Daarna heeft hij ook niet meer in Engeland auto gereden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

L'étoile is gewoon geniaal, hét bewijs dat anarchie kan werken.

Hoewel bij mij wel het angstzweet uitbrak toen ik een keer in een taxi zat en die chauffeur met 70km/u om de Arc vloog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
DexterBelgium schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Bron

[...]
held! _/-\o_

was een grove gok van mij, dat het zo was, blijkbaar zat ik er dus nog onder... bij mij in de buurt (laatste afrit voor einde A20 richting HvH) is een rotonde die berucht is voor de kantelende vrachtauto's.. die komen te hard naar beneden en redden het niet meer op de rotonde.. niets nieuws hier meer, alleen ligt 't halve Westland dan plat :+ :(
MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:12:
[...]

Volgens mij is 60% van de vrachtwagenongelukken een eenzijdig ongeval, waarbij de trucker te hard de bocht om reed/klapband had/windvlaag tegenkwam. Met de moderne vrachtwagens is daar helaas weinig aan te doen, ben ik bang. Cabinevering zorgt er natuurlijk voor dat je je auto niet meer 'voelt'.

En dat ik vrachtwagens eraan toevoegde was vooral om jouw een beetje op de kast te jagen ;)
gelukt. je weet hoe ik erover denk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Ligone schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:55:
[...]

dat mag ook met een serieus korreltje zou genomen worden. met de ongevallen op "niet"- autosnelwegen bij kan dit wel kloppen. Echter als je alleen de cijfertjes zou nemen van de ongevallen op de autosnelweg dan kom je rap aan 90% waarbij de trucker WEL de oorzaak is. Echter dit mag niet officieel gezegd worden want stel je voor dat de trucker in een slecht daglicht komt te staan. Ze zullen wel rustig verder doen met boekje lezen, tv kijken, in een fles pissen terwijl ze aan het rijden zijn.
kan misschien wel zo zijn hoor. geen enkele chauffeur is heilig.. sommige hebben idd vanalles in hun cabine.. téveel werken is ook levensgevaarlijk, denk dat oververmoeidheid ook grote invloed heeft op aantal ongelukken..

maarja, zonder transport staat de hele wereld stil..

btw, nieuwe CAO.. weet alleen niet of het voor mij gaat gelden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 14:22

Crazy D

I think we should take a look.

Ligone schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:55:
Tuurlijk heb je klootzakken onder de vrachtwagenchauffeurs zoals je die overal hebt. Eens zien hoeveel bestuurders van personenwagens druk bezig zijn met bellen, cd's wisselen, tomtom instellen, etc etc etc. Procentueel nog wel vaker denk ik alleen zijn de gevolgen als het misgaat vaak minder drastisch dan wanneer het mis gaat bij eenv rachtwagen.

Alleen zijn er heel veel situaties waarbij bestuurders van personenwagens zich misschien niet eens bewust van zijn hoe gevaarlijk zij zelf bezig zijn en daarmee een groot gevaar voor vrachtwagens vormen... op het laatst nog even ervoor schieten bij afslagen, bij files terwijl een vrachtwagen al vol in de ankers gaat nog even naar de rechtse strook omdat dat lekkerder doorrolt (daarmee de remweg van die vrachtwagen met 5 meter verkortend, als 1 auto dat doet valt dat nog wel mee maar vaak zijn het er een paar), dat soort situaties. En als de vrachtwagen er dan toch opknalt, wiens schuld is het dan?

Ik zeg niet dat er niet teveel ongelukken gebeuren waarbij de chauffeur wel als schuldige aan te wijzen is, maar je kunt ook overdrijven en wat minder negatief over chauffeurs denken... Eens zien hoevaak personenwagens nog net even voor een vrachtwagen gaan rijden.. Alleen vergeten de meesten dat die truck wel wat groter en zwaarder is en dus wel de ruimte nodig heeft om stil komen te staan. En als jij daar dan lekker met je Golfje voor gaat dwalen..... Ik denk dat procentueel gezien er meer profs op een vrachtwagen zitten, dan in een personenwagen (met profs bedoel ik mensen die gewoon het rijden serieus nemen en niet met tig dingen tegelijk bezig zijn, dus niet die gesjeesde vertegenwoordiger die al bellend aantekeningen makend tomtom bedienend en cd wisselend van links naar rechts vliegt om 2 sec eerder aan te komen, precies die personen die zichzelf zo ongelooflijk goed vinden rijden....).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:22:
[...]

L'étoile is gewoon geniaal, hét bewijs dat anarchie kan werken.

Hoewel bij mij wel het angstzweet uitbrak toen ik een keer in een taxi zat en die chauffeur met 70km/u om de Arc vloog :o
Ik heb zelf 1 keer het genoegen mogen proeven om er met mijn (destijds) renaultje 5 overheen te mogen crossen. Wat een genot! Vol adrenaline sta je dan voor het stoplicht, de ogenschijnlijk kris-kras door elkaar scheurende autobende aanschouwende. En dan krijg je groen.. wat doe je dan? Nou, gewoon gassen, strak vooruit kijken, en remmen voor alles wat je links snijdt, en als je af gaat slaan alles rechts van je snijden. Waaah.. wonderbaarlijk, dat was voor mij het leukste deel van de toch al wel leuke vakantie aldaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 18:02

Twhomp

Stayin' Alive

Ik vind al die verhalen van de Arc en de Peripherique allemaal maar overdreven. Toen ik naar Parijs ging rijden, hoorde ik er iedereen over. Dus dan zijn de verwachtingen hoog.

Kom ik daar, tsja, mega-druk zoals verwacht, maar geen centje pijn. Gewoon je ding doen en alles komt goed.

Ik had meer last met de verkeerslichten in Parijs: die staan soms op de stomste plekken en zie je dus niet meteen. En ze zijn ook niet consequent: op een weg staat er bij een bepaald type kruispunt verkeerslichten, volgende vergelijkbare kruispunt op dezelfde weg weer niet. Zorgde er wel voor dat ik elke kruispunt langzamer ging naderen (mooi toch, lekker veilig), maar de Fransman natuurlijk niet ;)

Nee, qua landen/steden waar ik gereden heb is Parijs nog echt één van de meest relaxte plekken imho.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Nou, de rest van de autorit door Parijs was zeker minder leuk. We kwamen daar aan, hotel overboekt, dus kregen we van het toeristenbureau een of ander vaag hotelletje aangewezen in hartje Parijs. Heel leuk natuurlijk, maar zie daar maar eens met de auto te komen zonder routeplanner, en een of ander halfgaar kaartje! Allemaal smalle eenrichtingsverkeerstraatjes, Fransen die nogal apart rijden (je moet continu opletten of je niet gesneden wordt, dat is daar volstrekt normaal blijkbaar), scooters die je langs alle kanten inhalen, en o wee je gebeente als je ergens verkeerd rijdt, dan kun je weer een heel circus van eenrichtingsverkeersweggetjes af gaan!

Hm, als ik dit zo teruglees, is het eigenlijk weinig anders dan Amsterdam :P

Maar ja, dat plein valt best mee, het gave eraan is de constatering dat het eigenlijk best goed werkt, ook al ziet het er uit als een enorm chaotisch en leip tafereel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:30

Chakotay

Lick here to continue

De Peripherique ben ik afgelopen winter ook 2x overheen geweest, een keer midden in de nacht en een keer in de spits. Niet bijzonder boeiend eigenlijk, gewoon een soort hele grote A10 met nog meer wazige afritten :) Fransen rijden inderdaad raar overigens, op de tolwegen bijna nooit gezien dat iemand op een lege weg rechts ipv in het midden rijdt, en regelmatig gehad dat iemand achter me rijdt, doet alsoftie gaat inhalen om vervolgens 5km lang naast me te blijven hangen, al dan niet nadat ie me echt heeft ingehaald weer langzamer gaat rijden zodat ik weer voor hem terecht kom, en dat dan 3 achter elkaar... 8)7

In de nazomer wil ik naar zuid-engeland gaan, zo'n magic roundabout is eigenlijk wel iets wat ik eens mee wil pakken... Cardiff heeft er ook eentje blijkbaar? Weet iemand waar?

Hm, ik zie wel dit ding:

http://maps.google.com/ma...53,0.003326&t=k&z=19&om=1

Wat is daar nou weer het nut van? Een rotonde op een doorgaande weg zonder afslagen? Maffe Engelsen :p

Dit ding

zie ik in sommige routebeschrijvingen die ik op google vind magic roundabout genoemd worden, maar dat ziet er gewoon uit als een normale, met afsnijwegen voor direct linksaf.

[ Voor 29% gewijzigd door Chakotay op 10-05-2007 10:58 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DexterBelgium schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:02:
[...]

* DexterBelgium beantwoordt graag rethorische vragen. >:)

Zoiets?
[afbeelding]
Hm, dat valt nog reuze mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

Sabbi

je denkt aan mij.

Chakotay schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:50:
...
Hm, ik zie wel dit ding:

Wat is daar nou weer het nut van? Een rotonde op een doorgaande weg zonder afslagen? Maffe Engelsen :p
...
200 meter naar het noorden is een weg in aanleg. Connect the dots. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

* Anoniem: 399 deed iets lomps vorige dinsdag
Ik had wegens omstandigheden de Vete van m'n vader meegenomen, eignelijk niet omdat ik dat zelf wilde, maar omdat de zoon van m'n vader's vriendin er wel een sin wilde zitten en de vriendin in kwestie ons had uitgenodigd voor een barbecuetje. Mij best, ik rij wel.
Maar ja, wat doe je, als je op de Autobahn 130 moet sukkelen wegens tempolimiet en er op een vrijwel verlaten A8 zo'n bordje met "ja hoor, naar beneden die voet" komt? Dan pleur je dat voetje onderin. Hard. Je wilt tenslotte een dmeonstructie geven.
Alleen, als je niet oplet of je bijrijder knopjes aan het ontdekken is en hij de tractioncontrol uitgeschakelt heeft... |:(
Affijn, met zoveel koppel, geen turbo's en een hele sloot PKs op de achteras kun je met je gaspedaal sturen. Hlpdsk kan dat waarschijnlijk bevestigen.
Probleem is wel dat als je d'r niet op berekend bent je ineens zowat de vangrail meeneemt: ik stond meer dan 30 graden gedraaid met de neus naar rechts voor ik het voetje weer los had. Beetje tegensturen (ik kán wel autorijden als het moet :P ) en gas los tot het ding weer netjes op spoor is, en ik reed ineens op de vrachtautostrook. Tractioncontol aan en verder rijden maar... en na het uitstappen aan hem gevraagd of ie nu weet waar dat knopje eigenlijk voor was. Hij heeft het in elk geval begrepen: met 130 kom je met je poot onderin nog steeds de bocht om zonder sturen. Maar ik had wel zowat m'n luier vol zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Anoniem: 399 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:35:
[Whatever you do, DON'T push the red button-verhaal]
_/-\o_

Ik wil niet weten wat de eerste zin was die je tegen je bijrijder brulde ;)

Daar verschiet je natuurlijk wel even van.

Ikke ook van't weekend. Ben laatste weekje aan het rijden met mijn ouwe fiat bravo (215k op de teller, voor 1400 benzine), en was op weg van mijn werk op een zondag. Needless to say dat ik me NIET aan de snelheidsbeperking hield op de E40 hier. 160 per uur, gezellig, tot je een klapband krijgt. :o

Effe paniek, maar is uiteindelijk allemaal goedgekomen.

[ Voor 50% gewijzigd door DexterBelgium op 10-05-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Wiel ook nog een beetje heel gebleven na de schraappartij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

... dmeonstructie ...
je bedoelt destructie of demonstratie? Over freudiaanse versprekingen gesproken :+

Ik had hem bij de eerste parkeerplaats aan de kant gegooid en die ander laten uitstappen. Wegrijden, rode knop indrukken, 180 en dan bijna scheppen :P (of misschien toch niet, maar wel zin erin hebben :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Mx. Alba schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:25:
Wiel ook nog een beetje heel gebleven na de schraappartij?
Hoop het wel, zag er op het eerste zicht niet zo veel aan, maar heb er dan ook evenveel verstand van als onze nationale voetbalcoach van voetbal (note the nationality, people).

Hopelijk vanavond nieuw (allez, gebruikt) rubber eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gebruikt rubber eromheen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

met 130 kom je met je poot onderin nog steeds de bocht om zonder sturen. Maar ik had wel zowat m'n luier vol zitten... ;)
Oah... Wat voor vermogen zit er in zo'n Vette?

Ik heb eens hetzelfde gehad, maar dan niet bij 130 maar bij 40 en niet op de autoweg maar bij een haakse bocht naar links.
Ik was een Renault 18 gewend, voorwielaandrijver, goede wegligging (niet lachen, echt waar!) en reed nu in een Volvo 940. Ik rij een T-splitsing over, haakse bocht naar links, misschien iets te veel snelheid voor de ietwat natte weg, misschien had ik niet zo snel vol gas moeten geven, maar opeens zwaait de achterkant naar rechts, naar links, nog een keer naar rechts, en toen weer rechtuit.
Gelukkig geen tegenliggers, want die had ik zeker geraakt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Boeit écht niet zo erg: ik ga die wagen volgende maandag verkopen aan zo'n opkopergeval, die er wsl alleen de stukken zal uithalen. Het zou krankzinnig zijn om daar nieuwe banden voor te kopen. Dus probeer ik van ergens tweedehands banden met voldoende profiel en kwaliteit left in them te toveren, zodat de wagen tenminste mobiel is. Anders verkoop ik hem gewoon zoals ie nu is, met "meelopertje" erop.

Ben die wagen ZAT, maar heb gisteren net te horen gekregen dat mijn nieuwe niet morgen, maar ten vroegste maandag mag worden opgehaald :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Als je er in een (toeristen)bus over rijdt lijkt het inderdaad goed te werken, als je er zelf met een auto waar geen krassen in mogen komen over moet, dan sta je toch een aardig eindje te vloeken. Vooral aangezien rechts inhalen terwijl jij juist de afslag wil nemen daar als normaal aanzien wordt; en als je dan vol op je rem gaat om die mens niet mee te hebben wordt degene achter jou razend dat hij stil staat... parijs-stad = taxi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mijn ervaring is juist dat het snijden van auto's rechts van je ook als normaal gezien wordt. Gebeurde mij in ieder geval constant. Toen ik het vervolgens dan ook zelf maar ging doen, remde iedereen netjes voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Check, je moet vooral niet bang zijn en gaan met die banaan. En inderdaad, in Parijs geldt het recht van de meest gedeukte ;) Als jij met een gedeukt oud Renault 5je aankomt, gaat die spiksplinternieuwe BMW voor je aan de kant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
DexterBelgium schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:51:
Boeit écht niet zo erg: ik ga die wagen volgende maandag verkopen aan zo'n opkopergeval, die er wsl alleen de stukken zal uithalen. Het zou krankzinnig zijn om daar nieuwe banden voor te kopen. Dus probeer ik van ergens tweedehands banden met voldoende profiel en kwaliteit left in them te toveren, zodat de wagen tenminste mobiel is. Anders verkoop ik hem gewoon zoals ie nu is, met "meelopertje" erop.
Da's de zin wel heel letterlijk nemen..
Geloof niet dat Reyn dat bedoelde :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mx. Alba schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:19:
Check, je moet vooral niet bang zijn en gaan met die banaan. En inderdaad, in Parijs geldt het recht van de meest gedeukte ;) Als jij met een gedeukt oud Renault 5je aankomt, gaat die spiksplinternieuwe BMW voor je aan de kant :D
Prachtig land......

Ik had op het voortgezet onderwijs allerlei sterke verhalen gehoord van docenten Frans. Dingen als dat er bijna geen auto rondrijdt zonder deuken, dat de auto's daar bumpers hebben om te gebruiken, dat je je auto níet op de handrem moet zetten met parkeren maar gewoon in de versnelling laten staan.

Toen ik een jaar of 8 geleden in Parijs was met school (deze keer als docent) werd het duidelijk.....
Inderdaad wel gru-we-lijk veel auto's met duidelijke deuken, dus niet van die 'portieropenmepdeukjes' maar échte deuken.

Bumpers? Tja, inparkeren in een ruimte die kleiner is dan je auto kan dus écht. Vrouwtje komt aan met haar blikkie, drukt hem achteruit het vak in en drukt tegen de auto achter haar. Vervolgens steekt ze hem vooruit en weet dat ze niet verder kan op het moment dat haar voorbumper tegen een paaltje aan zat _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
WFvN schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:09:
[...]

Prachtig land......

Ik had op het voortgezet onderwijs allerlei sterke verhalen gehoord van docenten Frans. Dingen als dat er bijna geen auto rondrijdt zonder deuken, dat de auto's daar bumpers hebben om te gebruiken, dat je je auto níet op de handrem moet zetten met parkeren maar gewoon in de versnelling laten staan.

Toen ik een jaar of 8 geleden in Parijs was met school (deze keer als docent) werd het duidelijk.....
Inderdaad wel gru-we-lijk veel auto's met duidelijke deuken, dus niet van die 'portieropenmepdeukjes' maar échte deuken.

Bumpers? Tja, inparkeren in een ruimte die kleiner is dan je auto kan dus écht. Vrouwtje komt aan met haar blikkie, drukt hem achteruit het vak in en drukt tegen de auto achter haar. Vervolgens steekt ze hem vooruit en weet dat ze niet verder kan op het moment dat haar voorbumper tegen een paaltje aan zat _/-\o_ :+
meegespoten bumpers zijn dus een no-no in la france?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Mx. Alba schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:19:
Zag laatst de herhaling van de Top Gear aflevering waar ze met de Ford GT, Zonda en een Ferrari over dat plein gaan :P Ze zaten allemaal behoorlijk te zweten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
lex schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:43:
[...]

Zag laatst de herhaling van de Top Gear aflevering waar ze met de Ford GT, Zonda en een Ferrari over dat plein gaan :P Ze zaten allemaal behoorlijk te zweten :D
die kwamen uberhaupt al slecht uit die garage, of uitrit.. wat het ook was.. briljant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ondertussen is het wel wat veranderd hoor. Je kunt nu ook in Frankrijk redelijk goed je auto deukvrij houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:39
Mx. Alba schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:13:
Ondertussen is het wel wat veranderd hoor. Je kunt nu ook in Frankrijk redelijk goed je auto deukvrij houden ;)
Valt me ook ieder jaar weer op dat ze steeds helere auto's krijgen en dat ze er ook steeds voorzichtiger mee parkeren e.d.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

BootVluchteling schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:01:
[...]

die kwamen uberhaupt al slecht uit die garage, of uitrit.. wat het ook was.. briljant :P
offtopic:
Welke aflevering was dat eigenlijk, die wil ik altijd nog een keer zien. 'k heb ze allemaal zelf opgenomen en bewaard op seizoensnummer en aflevering O-), dus kan iemand mij een nummertje geven?
BootVluchteling schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:16:
[...]

meegespoten bumpers zijn dus een no-no in la france?
waar denk je dat ze de Parijse bumpers hebben uitgevonden? Ach, in irak is het erger: http://www.dumpert.nl/mediabase/9385/a25cea93/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Twhomp schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:29:
Ik vind al die verhalen van de Arc en de Peripherique allemaal maar overdreven. Toen ik naar Parijs ging rijden, hoorde ik er iedereen over. Dus dan zijn de verwachtingen hoog.

Kom ik daar, tsja, mega-druk zoals verwacht, maar geen centje pijn. Gewoon je ding doen en alles komt goed.

Ik had meer last met de verkeerslichten in Parijs: die staan soms op de stomste plekken en zie je dus niet meteen. En ze zijn ook niet consequent: op een weg staat er bij een bepaald type kruispunt verkeerslichten, volgende vergelijkbare kruispunt op dezelfde weg weer niet. Zorgde er wel voor dat ik elke kruispunt langzamer ging naderen (mooi toch, lekker veilig), maar de Fransman natuurlijk niet ;)

Nee, qua landen/steden waar ik gereden heb is Parijs nog echt één van de meest relaxte plekken imho.
Mij viel Parijs ook heel erg mee, en dat was jaren geleden nu met veel meer ervaring in drukke steden zal het helemaal wel meevallen.. ik moet wel zeggen dat toen ik in Parijs reed het wel Augustus was dus het relatief rustig was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

WFvN schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:09:
[...]

Prachtig land......

Ik ben in parijs wel eens weggesleept omdat er een verkiezing in die straat zou zijn en alle autos als voorzorg maatregel weggesleept werden.
Uiteraard geen bordje om daar voor te waarschuwen of om uit te leggen waar je auto is.. gelukkig logeerde ik bij een franse collage die de politie heeft gebeld en na 3 telefoontje en een uur later bleek hij een paar blokken verderop te staan..
Maar wel letterlijk bumper tegen bumper.. dus toen we weer weg gingen moest ik idd de auto voor me en achter me eerst weg duwen voor ik er uit kon 8)7

Als bijkomend voordeel zat er wel een stikker op dat ie weggesleept was en dat ik 3 dagen de tijd had hem op te halen -> 3 dagen gratis parkeren in hartje Parijs :D
(had toch al niet betaald aangezien collega van me iemand bij de politie kende met toegang tot de boete DB en dus een delete from boete where car_owner='ToolkiT' kon doen..
Dus helemaal verbaasd dat ik weggelsleept was was ik ook niet.. O-)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ehm, waar ben je bang voor? boetes worden toch niet afgedwongen in nederland, voorlopig iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:50

Wok

Dakloos...

Hmmzz...Bijna in een sandwich tussen twee vrachtauto's terecht gekomen :X

A50, knooppunt Grijsoord naar de A12 richting Arnhem. De twee banen van de A50 komen samen met de A12, waarbij de linkerbaan overgaat in de middenbaan van de A12. Ik rijd links met een stevig gangetje, rechts voor me rijdt een vrachtwagen. Op de rechterbaan van de A12 rijdt een andere vrachtwagen... "Moet kunnen..." ;) Mwoah... 't Kon inderdaad, maar veel ruimte was er niet meer over en zeker voor de vrachtwagens in kwestie kwam mijn actie waarschijnlijk wel erg lomp over :P Volgende keer toch maar gas los en achter de vrachtwagen invoegen ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:58
Gisteren een stukje aan het rijden, kwam op een gegeven moment bij wegwerkzaamheden waardoor de verkeersituatie was gewijzigd. Ik wilde links afslaan en draaide daarbij bijna de andere weghelft op, toen ik dit door kreeg kon ik nog net bij sturen en via een stukje middenberm toch op de goede weghelft terecht gekomen.
Gelukkig allemaal goed afgelopen dus, maar was wel even schrikken.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
stond vanochtend, uurtje of half 7 een auto overdwars op de vangrail op de A12 DH-utrecht afslag bleiswijk.. foutje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Je moet ook niet in je vrachtwagen rijden zoals in GTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

niet echt een domme actie. Ik was van het weekend in engeland en lekker over nogal bochtige heuvelweggetjes gereden met hier en daar een te hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24670

Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2 is vol

-vrouwen
--buitenlandse vrouwen
--oude opa's/oma's

Slechte bestuurders: GoTTerS die denken dat iedereen voor ze opzij gaan omdat ze een "dikke" auto hebben in hun ogen, en de rest minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24670

anyway geen domme actie want het werkt altijd prima

- Als 2 banen bezet zijn, en er is een in of uitvoeg strook race ik daar overheen:
- Als iemand links niet doorrijdt, ga ik er rechts langs.
- Meest snelle en korte bochten nemen.
- Op de juiste momenten terug schakelen en hard doortrekken zodat mensen niet eens meer weten dat je er was

vind ik niet dom, maar handig

Afbeeldingslocatie: http://www.yoppl.com/inhalen.JPG
inhalen op de juiste manier als iedereen beetje doorrijdt of net niet

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 24670 op 29-05-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Anoniem: 24670 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:03:

- Als 2 banen bezet zijn, en er is een in of uitvoeg strook race ik daar overheen:
- Op de juiste momenten terug schakelen en hard doortrekken zodat mensen niet eens meer weten dat je er was

[afbeelding]
Is dat met een motor of auto?

Maakt trouwens niet uit, vind het wel knap dat er haaks op de rijrichting gereden wordt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57

[afbeelding]
ROFL _/-\o_ *O*

Als je dat met de auto kunt, echt respect!
hahaha die tekening :')

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

En dan zijn er van die figuren die op een klaverblad of andere bochtige uitvoegstrook de weg zo ver afsnijden dat ze effectief gewoon op de vluchtstrook rijden. En dan raar op kijken als je ze inhaalt via de gewone rijbaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Idd, buitenom kan je veel harder dan binnendoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Niet waar: als je in het midden van de bocht naar binnen gaat, kan je veel harder eruit. Of heb je nog nooit naar Schumi&Co gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tuurlijk wel, maar het doel van die manoevre is om de bocht zo groot mogelijk te maken maar toch in het midden binnendoor te gaan. Dan heb je vaak zelfs nog een grotere bocht te pakken dan wanneer je de buitenlijn van de bocht zou volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:00

4x2

lộn xộn quá

Maar je kunt wel harder als je buiten-binnen-buiten gaat :P

Maar goed, die mensen zie ik ook veel te vaak, haal ze eigenlijk nooit in, want als ze te stom zijn om de lijnen te volgen kunnen ze ook ieder moment terug naar links schieten...

En slalommend inhalen kan best met een auto, dr moet alleen een mercedes of bmw logo op staan om het in stijl te doen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
buiten-binnen-buiten doe ik ook regelmatig als er verder niets rijdt. Dat maakt autorijden net leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:17
Maasluip schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:06:
[...]

De enige keren dat ik de Magic vol heb zien staan is als de locale voetbalclub (op de achtergrond zie je het stadion) klaar was met spelen. Anders was er nooit wat aan de hand, ook in de spits niet. Goed, het is druk in Swindon 's morgens, maar de Magic is daar niet de oorzaak van.
En zoals ik al vaker heb gezegd: verkeer op de rotonde heeft voorrang, dus gewoon strak naar rechts blijven kijken en gassen. Great fun!

Een collega van mij had er trouwens meer moeite mee. Hij eindigde een keer bijna met een frontale aanrijding. Daarna heeft hij ook niet meer in Engeland auto gereden.
In Engeland hebben ze gewoon meer respect voor elkaar. Ben er nu 2 weken en het ligt hier voor met rontondes, zeg maar stoplichten kennen ze alleen om de rotonde op te komen. Op parkeerplaatsen (ASDA) liggen er zelfs mini rotondes.

Als je dit in ons "asociale" Nederland gaat gebruiken komt het echt nooit goed. Maar Engelse zijn een stuk netter in het verkeer, ze geven ook voorrang itt de Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik heb by-proxy een domme verkeersactie uitgevoerd. Wetend wat een gammele klerezooi het Wilhelminaplein in Den Bosch is, tussen de Vughterweg, de weg naar het station, de weg langs de buitenkant van de stad en de weg naar de A59, heb ik een Engelsman, die tóch al panisch is van rechts rijden en helemáál van het modale Nederlaandse kruisinkje, over dat plein gestuurd.

Affijn. Eind resultaat was: hij had 30 minuten vertraging, een kras op z'n rechter portier, twee bekeuringen (één voor tegen de rijrichting in rijden, omdat hij rechts reed, en één omdat hij volgens de agent de kras op z'n rechterportier zelf veroorzaakt had door de motorrijder te raken) en door de vertraging ook nog de trein gemist waar hij z'n vriendin op moest zetten.

Na deze week gaat hij naar Engeland met z'n auto en als ik het vloeken goed begreep komt hij volgende keer met een taxi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 21-06 21:03
Domme actie van eergister.

2 rijstroken voor rechtdoor, waarna het een rijstrook werd (de linker werd opgeheven). Note: Er was geen middenberm :P

Dus ik rij sowieso al een beetje vlot door, en ga links staan achter een astratje. De vectra waar ik in reed was natuurlijk veel sneller, maar ik kon er niet voor gaan staan. En opeens zie ik dus dat erna geen 2 rijstroken meer zijn, dus moet daarna naar rechts. En rechts vooraan staat een dikke audi, dus dan denk je dat die astra voor gaat en jij achter die audi. Easy as that, behalve dan dat die audi niet doortrok. Die astra was zo weg, maar ik kon niet achter die audi invoegen. Dus dan plankgas.

Plankgas was ergens tegen de 70 aan (50KM-weg) omdat ik ervoor "moest". Helaas, geen middenberm, dus ik reed een klein beetje op de rijstrook van de andere weggebruikers. En daar komt eenzelfde bmw aan met ongeveer dezelfde vaart, dus dan maar naar rechts.

Geen schade, maar 5cm meer naar links was een spiegeltje minder, 5km/u minder hard en die audi was kaput. Hopen dat die audi er maar wat van geleerd heeft :/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:57:
Ik heb by-proxy een domme verkeersactie uitgevoerd. Wetend wat een gammele klerezooi het Wilhelminaplein in Den Bosch is, tussen de Vughterweg, de weg naar het station, de weg langs de buitenkant van de stad en de weg naar de A59, heb ik een Engelsman, die tóch al panisch is van rechts rijden en helemáál van het modale Nederlaandse kruisinkje, over dat plein gestuurd.

Affijn. Eind resultaat was: hij had 30 minuten vertraging, een kras op z'n rechter portier, twee bekeuringen (één voor tegen de rijrichting in rijden, omdat hij rechts reed, en één omdat hij volgens de agent de kras op z'n rechterportier zelf veroorzaakt had door de motorrijder te raken) en door de vertraging ook nog de trein gemist waar hij z'n vriendin op moest zetten.

Na deze week gaat hij naar Engeland met z'n auto en als ik het vloeken goed begreep komt hij volgende keer met een taxi...
De mafkees die dat kruispunt heeft ontworpen, mogen ze van mij ook vierendelen. De eerste keer dat ik daar reed (kom daar zelden), dacht ik ook dat ik helemaal verkeerd reed toen ik opeens rechts van me auto's tegemoet zag komen. Maar het klopte uiteindelijk wel, dus ik was niet aan't spookrijden. Lijkt me inderdaad niet grappig als je gewend bent links te rijden, continu zit op te letten of je wel rechts rijdt, en dan opeens toch links blijkt te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:23
Anoniem: 24670 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:57:
[...]
Slechte bestuurders: GoTTerS die denken dat iedereen voor ze opzij gaan omdat ze een "dikke" auto hebben in hun ogen, en de rest minder is.
- verhaal verduidelijkt met paint skillz -
Volgens mij hoor jij bij nog een groep slechte bestuurders: GoTters die denken dat niemand voor ze opzij gaat en daarom zelf maar overal omheen scheuren omdat ze denken dat dat handig is.

lekker handig idd. Zo overzichtelijk en voorspelbaar voor de andere weggebruikers ook. :/

anyway: ik snap wel dat er ook mensen zijn die gewoon echt niet kunnen rijden en daardoor ook de doorstroming hinderen maar je kunt ook overdrijven.

en: buiten - binnen - buiten is idd het snelst. Behalve die keer dat je een aso ziet die de racebaan in de tegengestelde richting rijdt tot je je realiseert dat je op de openbare weg rijdt.
Mja.. genoeg doemscenario's voor vandaag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

blackangel schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:05:
Domme actie van eergister.

2 rijstroken voor rechtdoor, waarna het een rijstrook werd (de linker werd opgeheven). Note: Er was geen middenberm :P

Dus ik rij sowieso al een beetje vlot door, en ga links staan achter een astratje. De vectra waar ik in reed was natuurlijk veel sneller, maar ik kon er niet voor gaan staan. En opeens zie ik dus dat erna geen 2 rijstroken meer zijn, dus moet daarna naar rechts. En rechts vooraan staat een dikke audi, dus dan denk je dat die astra voor gaat en jij achter die audi. Easy as that, behalve dan dat die audi niet doortrok. Die astra was zo weg, maar ik kon niet achter die audi invoegen. Dus dan plankgas.

Plankgas was ergens tegen de 70 aan (50KM-weg) omdat ik ervoor "moest". Helaas, geen middenberm, dus ik reed een klein beetje op de rijstrook van de andere weggebruikers. En daar komt eenzelfde bmw aan met ongeveer dezelfde vaart, dus dan maar naar rechts.

Geen schade, maar 5cm meer naar links was een spiegeltje minder, 5km/u minder hard en die audi was kaput. Hopen dat die audi er maar wat van geleerd heeft :/

:+
Ben je nu stomme acties van andere bestuurders aan het vertellen ("hopen dat die audi er iets van geleerd heeft") Je kan ook afremmen en achter de audi gaan rijden :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@duesenberg en marzman: Ehm, zeggen de woorden 'cynisch' 'zelfspot' en 'grapje' jullie iets :?

En over buiten-binnen-buiten: dat doe ik uiteraard alleen op een op/afrit, of ergens waar 2 banen zijn. Op de meeste opritten doet iedereen het, omdat de wegbeheerder vergeten is dat je aan het einde minder scherp wilt sturen. Bijv bij afrit kralingen de snelweg op richting de brienenoord: als je daar je voorligger qua snelheid volgt, die heel normaal rijdt, maar dan wel precies de rijbaan volgt, krijg je piepende banden. Yup: been there, done that, met een Suzuki Alto met 4 man erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MBV schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:03:
offtopic:
Welke aflevering was dat eigenlijk, die wil ik altijd nog een keer zien. 'k heb ze allemaal zelf opgenomen en bewaard op seizoensnummer en aflevering O-), dus kan iemand mij een nummertje geven?
offtopic:
Seizoen 7 aflevering 3

Paar dagen geleden op de A1 geloof vlak voor de oprit naar de A6 zijn wegwerkzaamheden en een wegversmalling.. Ik reed daar en wilde een auto inhalen en ging naar links..oja wegversmalling.. :+

Maar heel snel weer naar rechts gegaan (8>

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 29-05-2007 19:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Glashelder schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:32:
[...]

offtopic:
Seizoen 7 aflevering 3

Paar dagen geleden op de A1 geloof vlak voor de oprit naar de A6 zijn wegwerkzaamheden en een wegversmalling.. Ik reed daar en wilde een auto inhalen en ging naar links..oja wegversmalling.. :+

Maar heel snel weer naar rechts gegaan (8>
offtopic:
hartelijk dank :Y)

Ach ja, kan gebeuren toch?
edit:
Grrr, mldonkey heeft er weer eens geen zin in :@
Bij nader inzien: die nieuwe versie van Debian is best mooi :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 29-05-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 21-06 21:03
Marzman schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:48:
[...]

Ben je nu stomme acties van andere bestuurders aan het vertellen ("hopen dat die audi er iets van geleerd heeft") Je kan ook afremmen en achter de audi gaan rijden :)
De :+ niet gezien? :P

Tuurlijk, ik had er gewoon achter kunnen gaan rijden. Het nadeel is dat er tussen die audi en de auto erachter gewoon geen ruimte was. De enige foute keuze die mij te verwijten valt was links gaan staan. Ik ga niet stil staan op een kruispunt, ik ga mijn bak niet tussen 2 auto's stoppen als er geen ruimte is en er voorlangs gaan was dus ook niet verstandig. Alleen, ergens moet je een keuze maken en dan kies ik toch voor de snelste :)

Ik heb overigens wel serieus geprobeerd om achter die audi in te voegen, maar er was gewoon geen mogelijkheid voor. Het was zelfs mijn oorspronkelijke plan :+
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste