Hmm, ik heb er weer eens een flink verhaal van gemaakt

Ach, niemand verplicht je het te lezen
Ik heb zaterdag een slimme actie gedaan die echter niet zo gewaardeerd werd door de meneer schuin achter me

De mensen recht achter me konden het wel waarderen
Vrijdag en zaterdag waren hier open dagen van de luchtmacht. Vliegbasis Volkel is niet zo heel groot, en het wegennet er niet echt op berekend. Gemeente Uden, waar Volkel deel van uitmaakt, zal nog geen 50k inwoners hebben ofzo, en op de open dagen werden DRIE HONDERD DUIZEND bezoekers verwacht...
Dat geeft dus file

Verkeer vanaf Nijmegen mocht over de A73 via Haps/Mill, verkeer vanaf Eindhoven over de A50 bij Uden eraf en verkeer van Den Bosch over de A50 en dan bij Ravenstein eraf.
Ik woon dus ongeveer een 5 km van die afslag Uden/Volkel/Gennep aan de A50, en daar moest ik er dus ook af. Ik kwam (met aanhanger) vanaf ri. Nijmegen, dus van de file op de uitvoegstrook had ik alvast geen last
Echter, een 150m na de afrit ligt een rotonde. 2 stroken aanvoer, rechts (vanuit ri. Eindhoven, file
2)kan rechtdoor en rechtsaf het buitengebied in, links kan rechtdoor en links de BBK van Uden in.
Ik kom dus aanrijden op de rotonde, linker strook, en moet op de rotonde rechtsaf. Wat doe je dan, knipperlicht aan, naar de rechter strook en op de rotonde rechtsaf.
No way dat ik er tussen gelaten werd

Flikker op met je open dag, ik hoef helemaal niet naar Volkel!
Ik stond daar dus, met richting aanwijzer naar rechts, al het verkeer op de linkerstrook op te houden. Dat verkeer had of niet naar de borden geluisterd (dan waren ze er bij Ravenstein of bij de A73 van de snelweg af gegaan) en wilde dus "illegaal" naar de open dag, of had net zoals ik er niets mee te maken en was alleen maar aan het vloeken op de file.
Al 5 auto's die me er niet tussen lieten, en in die file is dat dus al snel even zovele minuten

De linker strook was ondertussen leeg, die ging een stuk sneller omdat de meesten daarvan de BBK van Uden in wilden.
Toen de auto naast me even met zijn passagier zat te praten en de auto voor hem wat doorreed heb ik mijn auto dus maar pontificaal overdwars de rechterrijstrook op gereden. Schelden, vloeken en tieren dat die meneer deed

Hij wilde bijna uitstappen, maar toen hij zag dat die verkeersregelende militairen en politieagent behoorlijk geïnteresseerd onze kant op keken hield hij in
Toen ik vervolgens ook nog daadwerkelijk rechtsaf sloeg op de rotonde kreeg ik een grote grijns van een van die militairen
Waarom hij nou zo pissig was? Waarom ik er niet tussen mocht? Geen idee... Beiden stroken op de turborotonde gaan rechtdoor, enige verschil tussen de binnenbocht en de buitenbocht is dat je op de ene (ook) naar links kunt en op de andere (ook) naar rechts. Waarom zou ik dan, terwijl mijn strook nog sneller rijdt dan de andere strook, van rijstrook willen wisselen als ik rechtdoor zou moeten? Logische conclusie leek mij dan ook dat ik daar af zou slaan, waardoor die meneer effectief net zo lang in de file zou staan dan wanneer ik er niet tussen zat.
Goed, achteraf had ik beter om kunnen rijden door een afslag later te nemen, was ik (door gebrek aan file) nog sneller thuis geweest ook
Die verkeersregelaars hadden trouwens niet veel te doen. Ben de rondweg nog een paar keer overgestoken die dag maar er stond (net als vrijdag) nooit weer file? 3x een half uur zorgen dat mensen van de 2 afslagen die niet bij de file horen af komen de rotonde op kunnen zonder dat halve uur te moeten wachten en voor de rest in de zon ouwehoeren/krantje lezen