Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:33
@ MBV:
sorry, mijn post kwam iets harder over dan ik had bedoeld. Kon niet helemaal de goede woordkeus vinden.

Het valt me trouwens op dat ineens alle GoTters weer domme acties uithalen nadat het topic vrij lang stillag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:32:

Paar dagen geleden op de A1 geloof vlak voor de oprit naar de A6 zijn wegwerkzaamheden en een wegversmalling.. Ik reed daar en wilde een auto inhalen en ging naar links..oja wegversmalling.. :+

Maar heel snel weer naar rechts gegaan (8>
Dom van ons allemaal,of dom van die ene:

Toen ze net met de wegwerkzaamheden begonnen waren op de brug over de A1 de A6 op was niet iedereen zich daar meteen bewust van. Je gaat eerst onder een brug door, maakt een flauwe bocht naar rechts en dan zie je de matrixborden. Het was nog druk, einde avondspits, we rijden de bocht van de afslag in met pak 'm beet 100 km/h en ik verwacht de bocht op links zoals gewoonlijk tussen 70-90 met het treintje door te kunnen. Een persoon midden in het treintje besloot dat bij het zien van de matrixborden de snelheid per direct moest worden terug gebracht naar 50...... Maar dan ook direct! De enige reden dat er geen gigantische kettingbotsing ontstond is de reden dat er aan beide kanten uitwijkmogelijkheden zijn. Ik heb nooit eerder zoveel auto's (incl.mijzelf) zoveel verschillende kanten op zien vliegen zonder iemand te raken. Zou het bijna een wonder noemen :)

Ja, het is een 50 bocht en iedereen reed dicht op elkaar met hogere snelheid...... maar toch, wat een mafkees......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24670

Duesenberg J schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:40:
[...]

[...]

Volgens mij hoor jij bij nog een groep slechte bestuurders: GoTters die denken dat niemand voor ze opzij gaat en daarom zelf maar overal omheen scheuren omdat ze denken dat dat handig is.

lekker handig idd. Zo overzichtelijk en voorspelbaar voor de andere weggebruikers ook. :/

anyway: ik snap wel dat er ook mensen zijn die gewoon echt niet kunnen rijden en daardoor ook de doorstroming hinderen maar je kunt ook overdrijven.

en: buiten - binnen - buiten is idd het snelst. Behalve die keer dat je een aso ziet die de racebaan in de tegengestelde richting rijdt tot je je realiseert dat je op de openbare weg rijdt.
Mja.. genoeg doemscenario's voor vandaag. :X
Tuurlijk is binnen buiten het snelste, maar dan moet het wel goed lopen natuurlijk :)

nou was maar een schop, want als iemand zeikt van mensen in een vw golf, astra enz zijn sjonnies en rijden aso,., vind ik gotters aso ;)

mss was t overdreven ;) ging om t idee he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:28
Ladon schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:59:
[...]

Dom van ons allemaal,of dom van die ene:

Toen ze net met de wegwerkzaamheden begonnen waren op de brug over de A1 de A6 op was niet iedereen zich daar meteen bewust van. Je gaat eerst onder een brug door, maakt een flauwe bocht naar rechts en dan zie je de matrixborden. Het was nog druk, einde avondspits, we rijden de bocht van de afslag in met pak 'm beet 100 km/h en ik verwacht de bocht op links zoals gewoonlijk tussen 70-90 met het treintje door te kunnen. Een persoon midden in het treintje besloot dat bij het zien van de matrixborden de snelheid per direct moest worden terug gebracht naar 50...... Maar dan ook direct! De enige reden dat er geen gigantische kettingbotsing ontstond is de reden dat er aan beide kanten uitwijkmogelijkheden zijn. Ik heb nooit eerder zoveel auto's (incl.mijzelf) zoveel verschillende kanten op zien vliegen zonder iemand te raken. Zou het bijna een wonder noemen :)

Ja, het is een 50 bocht en iedereen reed dicht op elkaar met hogere snelheid...... maar toch, wat een mafkees......
die malloten moeten ze direct rijbewijs afnemen.. levensgevaarlijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:32
BootVluchteling schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:01:
[...]die malloten moeten ze direct rijbewijs afnemen.. levensgevaarlijk! :(
Je bedoelt die malloten die met zo'n snelheid zo kort op elkaar gaan rijden dat ze niet op een fatsoenlijke manier kunnen afremmen naar de daar geldende maximumsnelheid?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Theoretisch nee, maar als je in de praktijk denkt dat je dan maar even lekker op de rem kunt gaan hangen en daarmee een levensgevaarlijke situatie creeert, dan ben je niet lekker in je hoofd.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
MoZe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:02:
[...]

Je bedoelt die malloten die met zo'n snelheid zo kort op elkaar gaan rijden dat ze niet op een fatsoenlijke manier kunnen afremmen naar de daar geldende maximumsnelheid?
punt is, is dat je als het goed is leert om gewoon je gas los te laten en dan rustig af te remmen.. als je snel af wil remmen, kijk je eerst in je 8eruitkijkspiegel of het kán.. botweg op je rem bashen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag met motor in een 1richtings weg met aan het eind een stoplicht.
Het is daar een brede weg, dus kan je mooi veilig langs, maar aan het eind bij stoplicht word het wat smaller..
De auto vooraan had geen knipperlicht aan, dus ik ging er vanuit dat hij recht door ging, licht gaat op groen als ik er net aan kom, rijd die auto ineens het gat dicht.. op zich mijn fout dus, want ik haalde hem in, gelukkig ging het goed, maar had beter op moeten letten en rare actie kunnen verwachten..
Les 1 van motor rijden: vertrouw nooit knipperlichten van auto's en vertrouw er ook niet op dat ze jouw knipperlicht zien..
Weer een leermomentje dus..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 21:23

MBV

BootVluchteling schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:22:
[...]

punt is, is dat je als het goed is leert om gewoon je gas los te laten en dan rustig af te remmen.. als je snel af wil remmen, kijk je eerst in je 8eruitkijkspiegel of het kán.. botweg op je rem bashen helpt niet.
Oh jawel, je staat heel snel stil. En je komt veel later aan op je bestemming, dus in die zin helpt het remmen prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:19
Gaat het hier over onze domme acties in het verkeer of iemand anders?

Wat ik haat is:

Mensen die 10-15km/u onder de snelheidslimiet rijden, vooral op enkel of dubbele wegen.
Truckers die bijna in je achterste rijden en dan 20km/h te snel voorbij vliegen met de persoon hierboven voor je.
Politieauto's (vooral met radar of laser)
Mensen die niet weten waar ze zijn en ipv langs de kant te gaan en evt. te vragen of rond te kijken, in het midden van de weg (soms 2 baanvakken in- en uitwevend) ophouden en elk straat/huis op hun rem gaan staan om dan zonder richtingaanwijzer in te draaien.
Mensen die keihard gaan remmen op oranje (heb een paar dagen geleden nog bijna in iemands achterste gezeten, de rook kwam uit mijn banden zo snel vertragen (van 80km/h) en die persoon eindigde dan nog in het midden van het kruispunt)
Mensen die in de jaren 70 hun rijbewijs gekregen hebben en dus niet weten wat de wegcode is
Mensen die nog steeds niet weten hoe correct op ijs/sneeuw te rijden en te remmen. Veel mensen die ik zie slippen een klein beetje, panikeren en gaan dan regelrecht in de berm (ik ben enorm veel op de baan dus ik zie veel).

Wat ik soms doe wat ik eigenlijk zou moeten afleren:

Te snel gaan (veel te snel, soms dubbel de limiet) - ik was een tijdje geleden nog 1 overtreding weg van intrekking rijbewijs, momenteel is dat ook al opgelost.
Optrekken bij oranje licht
Te snel in de bocht (niet dat ik eruit ga)
Te weinig in mijn rechter zijspiegel kijken (soms ga ik naar rechts en verschijnt er opeens een auto naast mij)
Overheen een kruispunt trekken terwijl er auto's van de andere kant komen (als ik snel ergens moet zijn)

Echter heb ik nog nooit een accident gehad. Een paar keer in de gracht gegaan met een oude 4x4 omdat het gevroren had en ik moest op de baan bij een kruispunt en ik gleed gewoon regelrecht door het kruispunt, een andere keer brak mijn remleiding juist voor een scherpe bocht, ik panikeerde, vergat terug te schakelen en kon niet snel genoeg afremmen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Guru Evi schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:11:
Gaat het hier over onze domme acties in het verkeer of iemand anders?
Dit topic is voor je (als in: de poster) eigen domme acties. Voor domme acties van andere verkeersdeelnemers is er Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deeltje 5 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Domme actie.. achja wat heet dom.
2 weken geleden met een ploeg vrienden in Disney geweest voor een weekendje.
2 auto's gingen eerder weg, en ik reed en een vriendin van me reed voor me.
nu stonden ze aan het einde van de Peage te laseren, en wanneer je betaald had haalde ze je van de weg af en kon je extra betalen, dus iemand van de 1e groep die belt mij dus op met die melding.
aangezien wij nog niet zover waren en toch effe moesten stoppen vertelde ik dat natuurlijk aan diegene die voorop reed, alleen voordat ik de locatie vertelde riepen ze al dat ze dat ook doorgekregen hadden van de andere.

dus wij vrolijk met 180 op de teller die peage over, het enige nadeel is dat diegene voor me de locatie per SMS kreeg en fout opvatte, en dus door plankte.
dus die mochten na de peage af te zijn direct extra tol betalen... |:(
best een domme actie.... maargoed, de fransen zijn zo slecht nog niet, na 90 euro mocht ze weer door rijden (ze hadden alleen de 1e auto gelaserd, de 2e (ik dus) niet en kon dus door rijden)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
altijd leuk.. rij je in de vrachtwagen, N44 richting den haag, ga je richting de 3 tunnels die weer naar de A4 richting Delft leiden.

je heb daar bij het stoplicht 2 banen voor naar links te gaan. ik sta vooraan op de rechterbaan van de twee banen en een aantal auto's links van me. Allemaal koek en ei. na de bocht, over een metertje of 100-200, is er een verdrijvingsvlak van 2 banen naar 1. de linkerbaan wordt dan opgeheven. achter het verdrijvingsvlak begint dan de voorsorteerstrook om naar links te gaan (parkeerplaats van een hotel)

goed, auto 1 haalt me netjes in, auto 2 haalt me DIK over het verdrijvingsvlak in, auto 3 probeert het ook even, maar die rijdt dan al op de voorsorteerstrook met zn oude afgetrapte witte K*Tgolf en wil gewoon ff zijn auto in mn zijkant douwen |:( |:(

wat een rasmongool zeg.. ik VOL op de toeter, en toen blies hij zn actie maar af.. wat een kutkneus..

zucht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 12:26
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/9396/afb009vn8.jpg

Haastig op de terugweg uit lelystad.. Bedacht me naderhand wel dat het maar beter was dat ik ome agent niet tegen was gekomen.. :X Vooral dat met 1 hand sturen om met de ander een foto te maken was msschien wel een beetje suicidaal? :/

[ Voor 21% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-06-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Valt wel mee denk ik..alleen hopen dat er geen flitsertje gestaan heeft ofzo :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat voor auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 18:02

Twhomp

Stayin' Alive

Pakjebakmeel schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:16:
[afbeelding]

Haastig op de terugweg uit lelystad.. Bedacht me naderhand wel dat het maar beter was dat ik ome agent niet tegen was gekomen.. :X Vooral dat met 1 hand sturen om met de ander een foto te maken was msschien wel een beetje suicidaal? :/
Mwoch, valt toch wel mee?

Dommer vond ik dat ik geen foto had gemaakt toen ik 235 reed. a) het record, harder kan ie blijkbaar niet en b) alsof ik dat in NL nog eens weet te reproduceren O-)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 12:26
Honda Accord 2.0ls uit '96 :> Harder gaat ie denk ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Netjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Ik heb dat soort grapjes ook wel eens gedaan, ook met een fotocamera, maar dan een filmpje maken. Kon op dat moment alleen niet harder dan 190. Situatie was wel redelijk veilig, 's nachts en niet druk, tis weer wat anders als je dit gaat proberen in de spits :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:57:
Ik heb by-proxy een domme verkeersactie uitgevoerd. Wetend wat een gammele klerezooi het Wilhelminaplein in Den Bosch is, tussen de Vughterweg, de weg naar het station, de weg langs de buitenkant van de stad en de weg naar de A59, heb ik een Engelsman, die tóch al panisch is van rechts rijden en helemáál van het modale Nederlaandse kruisinkje, over dat plein gestuurd.

Affijn. Eind resultaat was: hij had 30 minuten vertraging, een kras op z'n rechter portier, twee bekeuringen (één voor tegen de rijrichting in rijden, omdat hij rechts reed, en één omdat hij volgens de agent de kras op z'n rechterportier zelf veroorzaakt had door de motorrijder te raken) en door de vertraging ook nog de trein gemist waar hij z'n vriendin op moest zetten.

Na deze week gaat hij naar Engeland met z'n auto en als ik het vloeken goed begreep komt hij volgende keer met een taxi...
Haha, ben met mn eerste rijles over dat plein geweest (Heekmanplein in de volksmond :P) Gelukkig kende ik al wel, woon vlakbij :) Was toch wel even zweten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35451

Ik heb zelf een domme inschattings fout gemaakt. (nog niet zo lang geleden)

Het was wat later op de avond (rond 21:30), ik had overgewerkt.
De stoplichten waren niet actief, ik nader een t-splitsing met de haaientanden mijn kant op.

In de verte (links van mij) zag ik lichtjes naderen, ik was wat ongeduldig en begon te rijden (links afslaan). Halverwege kwam ik erachter dat de lichtjes wel erg dichtbij was en met een noodgang mij net miste. Hij reed schandalig hard en ramde bijna de zijkant van mijn auto, heftig toeterend en al. (logisch uiteraad hij schrok zich vast ook te pletter).

Ik had gewoon niet in de gaten dat deze auto mij zo snel naderde, achteraf gezien had ik gewoon geduldig moeten wachten totdat hij me passeerde.

Had hij me wel geraakt had ik waarschijnlijk dit bericht niet kunnen typen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
Anoniem: 16941 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:29:
Ik heb dat soort grapjes ook wel eens gedaan, ook met een fotocamera, maar dan een filmpje maken. Kon op dat moment alleen niet harder dan 190. Situatie was wel redelijk veilig, 's nachts en niet druk, tis weer wat anders als je dit gaat proberen in de spits :p
Dat zijn drie dingen die niet met elkaar matchen imo.. 8)7

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik probeerde in een rij auto's nog voor een set vrachtwagens te komen vanaf het stoplicht (binnen 100 m daarna rechts invoegen van 2 baans naar 1 baan. Heb ik net een dikke Scania V8 580 pk naast mij (snel!) en een rij auto's die geen gas meer geeft. Kortom, ik zat een beetje klem en heb de vrachtwagenchauffeur een slechte dag bezorg (=rechts erin gepropt).

Volgende keer wellicht iets eerder naar rechts duiken en zelf problemen ontwijken (ipv ze op te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Na dit topic een tijdje gevolg te hebben zal ik eens mijn domme acties gaan bijhouden.
Ik rij op het moment in turkije rond en daar maak je alles mee.
Hier is het gewoon de regel van degene die het meeste toetert heeft voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Gisteren bij het invoegen op de rondweg (100km/h) 2 banen zowat tegelijkertijd opgeschoven. Zat de hele invoegstrook al achter iemand die niet harder dan 60 wou rijden (argh), en bij het invoegen op de 1e rijbaan reed ook al een sukkelaar, dus schoof ik snel door naar de 2e. Daarbij niet zo goed gekeken..ik zag wel iemand op die strook achter me, maar had niet gezien dat die ellendig hard reed (ik reed zelf inmiddels 80), dus die moest nog aardig in de ankers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Niet online
Wekkel schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:30:
Ik probeerde in een rij auto's nog voor een set vrachtwagens te komen vanaf het stoplicht (binnen 100 m daarna rechts invoegen van 2 baans naar 1 baan. Heb ik net een dikke Scania V8 580 pk naast mij (snel!) en een rij auto's die geen gas meer geeft. Kortom, ik zat een beetje klem en heb de vrachtwagenchauffeur een slechte dag bezorg (=rechts erin gepropt).

Volgende keer wellicht iets eerder naar rechts duiken en zelf problemen ontwijken (ipv ze op te zoeken).
Dat is altijd heel irritant, als vrachtwagenchauffeur zijnde. Al rijden er 20 auto's in een rijtje met 1 vrachtwagen ertussen, dan willen de invoegende personenwagens altijd! voor de vrachtwagen invoegen.
Meestal laat ik er 3 tussen en gooi daarna het gat dicht (ja ik rij ook af en toe met een Scania V8 ;) ), en dan krijg ik alsnog boze reacties van automobilisten die vinden dat ik iedereen maar voor moet laten gaan.

En dan hebben ze me bijvoorbeeld met moeite net aan over het verdrijvingsvlak ingehaald, en dan gaan ze 70/75 op een provinciale weg rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:03
Ik weet niet precies wat er mis ging, maar opeens had ik een redelijk misselijke meid bij mij in de auto. Telt dat ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 22:53
Hmm, ik heb er weer eens een flink verhaal van gemaakt :P Ach, niemand verplicht je het te lezen O-)

Ik heb zaterdag een slimme actie gedaan die echter niet zo gewaardeerd werd door de meneer schuin achter me :+ De mensen recht achter me konden het wel waarderen :P

Vrijdag en zaterdag waren hier open dagen van de luchtmacht. Vliegbasis Volkel is niet zo heel groot, en het wegennet er niet echt op berekend. Gemeente Uden, waar Volkel deel van uitmaakt, zal nog geen 50k inwoners hebben ofzo, en op de open dagen werden DRIE HONDERD DUIZEND bezoekers verwacht...

Dat geeft dus file :+ Verkeer vanaf Nijmegen mocht over de A73 via Haps/Mill, verkeer vanaf Eindhoven over de A50 bij Uden eraf en verkeer van Den Bosch over de A50 en dan bij Ravenstein eraf.

Ik woon dus ongeveer een 5 km van die afslag Uden/Volkel/Gennep aan de A50, en daar moest ik er dus ook af. Ik kwam (met aanhanger) vanaf ri. Nijmegen, dus van de file op de uitvoegstrook had ik alvast geen last >:)

Echter, een 150m na de afrit ligt een rotonde. 2 stroken aanvoer, rechts (vanuit ri. Eindhoven, file2)kan rechtdoor en rechtsaf het buitengebied in, links kan rechtdoor en links de BBK van Uden in.

Ik kom dus aanrijden op de rotonde, linker strook, en moet op de rotonde rechtsaf. Wat doe je dan, knipperlicht aan, naar de rechter strook en op de rotonde rechtsaf.
No way dat ik er tussen gelaten werd :( Flikker op met je open dag, ik hoef helemaal niet naar Volkel!

Ik stond daar dus, met richting aanwijzer naar rechts, al het verkeer op de linkerstrook op te houden. Dat verkeer had of niet naar de borden geluisterd (dan waren ze er bij Ravenstein of bij de A73 van de snelweg af gegaan) en wilde dus "illegaal" naar de open dag, of had net zoals ik er niets mee te maken en was alleen maar aan het vloeken op de file.
Al 5 auto's die me er niet tussen lieten, en in die file is dat dus al snel even zovele minuten :( De linker strook was ondertussen leeg, die ging een stuk sneller omdat de meesten daarvan de BBK van Uden in wilden.

Toen de auto naast me even met zijn passagier zat te praten en de auto voor hem wat doorreed heb ik mijn auto dus maar pontificaal overdwars de rechterrijstrook op gereden. Schelden, vloeken en tieren dat die meneer deed :o Hij wilde bijna uitstappen, maar toen hij zag dat die verkeersregelende militairen en politieagent behoorlijk geïnteresseerd onze kant op keken hield hij in >:)
Toen ik vervolgens ook nog daadwerkelijk rechtsaf sloeg op de rotonde kreeg ik een grote grijns van een van die militairen :P

Waarom hij nou zo pissig was? Waarom ik er niet tussen mocht? Geen idee... Beiden stroken op de turborotonde gaan rechtdoor, enige verschil tussen de binnenbocht en de buitenbocht is dat je op de ene (ook) naar links kunt en op de andere (ook) naar rechts. Waarom zou ik dan, terwijl mijn strook nog sneller rijdt dan de andere strook, van rijstrook willen wisselen als ik rechtdoor zou moeten? Logische conclusie leek mij dan ook dat ik daar af zou slaan, waardoor die meneer effectief net zo lang in de file zou staan dan wanneer ik er niet tussen zat.

Goed, achteraf had ik beter om kunnen rijden door een afslag later te nemen, was ik (door gebrek aan file) nog sneller thuis geweest ook :P

Die verkeersregelaars hadden trouwens niet veel te doen. Ben de rondweg nog een paar keer overgestoken die dag maar er stond (net als vrijdag) nooit weer file? 3x een half uur zorgen dat mensen van de 2 afslagen die niet bij de file horen af komen de rotonde op kunnen zonder dat halve uur te moeten wachten en voor de rest in de zon ouwehoeren/krantje lezen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ChrisW schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:37:
[...]

Dat is altijd heel irritant, als vrachtwagenchauffeur zijnde. Al rijden er 20 auto's in een rijtje met 1 vrachtwagen ertussen, dan willen de invoegende personenwagens altijd! voor de vrachtwagen invoegen.
Meestal laat ik er 3 tussen en gooi daarna het gat dicht (ja ik rij ook af en toe met een Scania V8 ;) ), en dan krijg ik alsnog boze reacties van automobilisten die vinden dat ik iedereen maar voor moet laten gaan.

En dan hebben ze me bijvoorbeeld met moeite net aan over het verdrijvingsvlak ingehaald, en dan gaan ze 70/75 op een provinciale weg rijden...
* BootVluchteling is ook trucker en deelt jouw leed..

zullen we een clubje oprichten..? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ga je gang, er was al een groot taxi-topic in VV, dus een vrachtwagentopic mag best wel. Dan ga ik daar in het vervolg schelden op die stomme chauffeurs die hem weer naar links gooien als ik met 120 naast ze zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
MBV schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:48:
Ga je gang, er was al een groot taxi-topic in VV, dus een vrachtwagentopic mag best wel. Dan ga ik daar in het vervolg schelden op die stomme chauffeurs die hem weer naar links gooien als ik met 120 naast ze zit :P
[hap-modus]

we zouden dolgraag 130 rijden om je niet in de weg te zitten, maar dan gaan er auto-coureurs huilen als je ze raakt met 130 als ze een stomme maneuvre maken :+

[/hap-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jaja, en dan nog 4x zoveel polen die hun vrachtwagen omgooien op elk klaverblad of op elk vleugje zijwind. Dank je de koekoek! :+

lees iets beter: als je hem naar links gooit terwijl een automobilist harder naast je rijdt, dan maakt het niet uit hoe hard je gaat. De schade zal alleen wat groter zijn...
[/hap-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 17:17

krietjur

Where am I?

Vandaag een domme actie met slechte afloop..

Moest linksaf slaan en daarvoor een voorrangsweg (80km weg) oversteken. Van links kwam een bestelbus aan die niet zo hard en door de zon leek het alsof hij richting aangaf naar rechts. Dus ik trek op want als hij afslaat kan ik rustig oversteken. Maar helaas, hij rijd dus wel door.. zag het nog net aankomen en een extra dot gas geven waardoor hij niet in m'n portier knalde maar in de linker achterzijde (bij het wiel).

Alles bij elkaar toch nog een flinke klap.. hoofd gestoten aan het dak en wel een stijve nek nu. Auto staat nu bij de schadehersteller, heb al een prijsopgave gehad om 'm weer geschikt te maken om in te rijden (geen herstel van plaatwerk) en dat zou neerkomen op 700 euro.. Nog maar even een nachtje over slapen..

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Behoorlijk bale!

collega van me moeder had er vanochtend 1, ze reed op een stoplicht af. Der reed nog een auto voor der en het werd oranje. Je raad het al, de collega reed door en de wagen voor der niet. Dus dat was een aanrijding.

Ik had in een file bij antwerpen een niet zo prettige ervaring. Er waren 3 rijbanen ik reed rechts en moest een baan naar links opschuiven want de weg ging splitsen.

Aan mijn linkerzijden reed een grote vrachtwage. Maar er was plaats om voor die vrachtwagen te komen. Dus ik geef knipperlicht aan en hij wacht op mij...althans dat dacht ik. Want toen ik half op die rijbaan was gaf hij vol gas.

Ik keek achterom en ik schrok me dood. Ik heb nog nooit een vrachtwage zo groot in mijn zijraampje gezien. Maar hij zag me net optijd. Ik zat denk ik in zijn dode hoek ofzo. Maar dat was een goed leermoment. Dat doe ik dus nooit meer zo.

Ik weet niet eens wie zijn schuld het is maar gelukkig is het goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 18:10
Ik ben niet racistisch ofzo maar wat ik nou toch meemaakte.
Ik zat op ringbaan rotterdam waar je 100 km/u mag, maar door de drukte mocht je maar 80. Ik rijd achter enkele andere auto's en iets verderop ligt een invoegstrook. Maar niet zon strook waar je desnoods door kunt rijden op de vluchtstrook, maar echt zoeentje die ophoudt. Aan het uiterste puntje van de invoegstrook (waar je dus onmogelijk verder kunt) staat een golfje, met nog geen 2 meter afstand voegt deze met 0km/u in op de ringbaan 2 auto's voormij. De eerste auto week als een gek uit naar de 2e rijstrook en de auto voor mij en ik konden net optijd afremmen om een kettingbotsing te voorkomen. Zelfde gold voor auto's achter mij.
Wagentje blijft slingerend 60 rijden en iedereen rijdt er al toeterend voorbij. En rara wat zie je zitten. Een volledig ingepakte fatima aan het stuur met een agressief uitziende mohammed ernaast. Zoals ik zei ik ben niet racistisch maar hoe lomp kun je zijn in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Domme actie van jou.. (:P) Btw... zijn genoeg Nederlanders die precies hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

blackangel schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:59:
Ik weet niet precies wat er mis ging, maar opeens had ik een redelijk misselijke meid bij mij in de auto. Telt dat ook? :P
Je moet haar hoofd niet naar beneden duwen als je langs een politie auto rijdt, dan ga je te diep en gaat ze kokhalzen.

Ik ging zondagavond m'n stiefzusje "even" van het vliegveld halen, en dan zouden we met haar man en dochter bij een resturantje wat gaan happen. Affijn, ik draai de A8 op, zie het bordje "gaan met die banaan", trap het gas onderin, en word dan door een Passat met feestverlichting op goed 1 kilometer van m'n gewenste afrit aan de kant gezet met de vraag "Hebt u het bordje '120 wegens werkzaamheden' gemist, 500 meter na de oprit? De eerste 2 kilometer mocht u niet zo hard..."
:X |:( 7(8)7 :'(

Gelukkig kon de agent er om lachen (het was stil, verlaten, en zondag, dus er was geen kip op het asfalt en niemand aan het werk) maar ik had wel even serieus de zeik in m'n laarzen staan... Aan het einde van het gesprek zei hij niet eens gemeten te hebben hoe hard het precies ging, maar uiteraard wel de bekende "volgende keer beter opletten meneer, want dit had u voor een jaar voetganger gemaakt"
zweet-van-voorhoofd-weghaal-smiley hebben we niet op GoT heh?
:$ pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

In duitsland? In dat geval: Hoe kan het dat een passat je bij kon houden? Of is die velg niet van jouw auto? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:55:
In duitsland? In dat geval: Hoe kan het dat een passat je bij kon houden? Of is die velg niet van jouw auto? :+
Nou, bijhouden gaat wel als ik niet volgas rijd hoor... Trouwens, de allersnelste Passat heeft dezelfde cijfertjes als m'n Peus dus die zou d'r bij kunnen blijven als ie niet afgeladen was met politiespul. Maar ik rij niet volgas (tempo 220 is lekker, daarboven kan ik beter de Vette lenen want dan wordt de wegligging wel wat minder) en als ik blauwe feestlichtjes zie dan ga ik rustiger rijden want die ander wil d'r langs of wil met me spreken. Aangezien je hier heeel veeeel punten krijgt voor het inhalen of hinderen van iemand met blauwe feestlichtjes, neem ik dat risico niet. en wegrijden is ook zo lekker zinloos, ze hebben je kenteken en je gaat sowieso voor gaas. Beter aangehouden worden en meewerken dan flink tegenstribbelen en een maandje onbetaald verlof in een kleine kamertje.
(en jawel, dat is de links-voor velg van m'n winter set.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 399 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:22:
[...]
Trouwens, de allersnelste Passat heeft dezelfde cijfertjes als m'n Peus dus die zou d'r bij kunnen blijven als ie niet afgeladen was met politiespul.
Ook de R36? Welke peugeot heb je :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:50

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

en als ik blauwe feestlichtjes zie dan ga ik rustiger rijden want die ander wil d'r langs of wil met me spreken. Aangezien je hier heeel veeeel punten krijgt voor het inhalen of hinderen van iemand met blauwe feestlichtjes, neem ik dat risico niet.
Wat, krijg je punten voor het inhalen van iemand met feestverlichting? Met toeters en bellen of ook alleen lampjes?
Een collega van mij heeft dat ook eens gedaan. Ziekenwagen reed iets van 180 en hij vond het te langzaam gaan.
Trouwens, de allersnelste Passat heeft dezelfde cijfertjes als m'n Peus
Dat betwijfel ik. Het vorige model W8 en de huidige 3.2 zijn allebei sneller dan welke Peugeot V6 dan ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 27-06-2007 12:07 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Misschien heeft hij een peugeot 908 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hij heeft een 407 coupe 2.7 V6 HDiF. Das best een rap ding :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]
[heel verhaal over meewerken enzo]
'k bedoelde meer dat ze je niet bij hadden gehouden vóór je ze in je binnenspiegel zag. Daarna begrijp ik wel, vluchten is altijd leuk als je je rijbewijs ooit nog terug wil zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 23:44

JT

VETAK y0

In Volendam bij een T-spliting komen 's avonds laat. Goed kijken, geen ander verkeer ofzo dat voorrang heeft? Ok, doorrijden. Ten hoogste van het stoplicht "Hey, het stoplicht staat nog op rood...EH WAT ?!?! Kut, dat was idd een stoplicht :P" Ding stond er niet zo duidelijk maar toch :+
Timmert schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:43:
Hij heeft een 407 coupe 2.7 V6 HDiF. Das best een rap ding :Y
Rap maar nowhere near enough om een R36 bij te houden. Of en 2.0 turbo of 3.2V6 for that matter. En de 2.0 170pk TDi is net zo snel :)

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 27-06-2007 14:58 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Jaja, ook ik heb er weer 1... kwam door het lenen van een auto van een kennis van mij...

amerikaanse bak, ouder model, beetje aangepakt kwa vermogen, noem maar op.... moest pakketje ophalen in de binnenstad en moest vanuit een dorp daarheen, allemaal 80 weggetjes, dus lekker 80 rijden daar.....

afijn, om op een autoweg te komen moet je daar dus in totaal 3 rotondes genomen hebben en een stuk of 22 flitspalen + 14 verkeerslichten over een afstand van nog geen 15 kilometer... heel fijn dus, je kan daar gewoon niet hard rijden... niet dat ik dat van plan was met die chevrolet onder mijn kont....

afijn, ik moest wachten bij een rotonde op een suzuki alto uit het jaar 1900, die er niet echt de vaart in had... de zoekzoekie reed net voor mij langs toen er een andere auto aankwam uit dezelfde richting met iets meer vaart....metertje of 100 er tussen, dus ik denk, die knal ik er wel tussen want ik heb geen zin om te wachten...

fijn, dat had ik dus niet moeten doen, dik gas er op, niet nadenkent over het vermogen en de achterwiel aandrijving en zo stond ik dus, 5 meter verder de rotonde op, 90 graden de verkeerde kant opgedraait en een flinke burnout-streep op het asfalt....

ben daarna met een flink rode kop maar eventjes rustig doorgereden naar de bestemming...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
KatirZan schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:09:
Jaja, ook ik heb er weer 1... kwam door het lenen van een auto van een kennis van mij...

amerikaanse bak, ouder model, beetje aangepakt kwa vermogen, noem maar op.... moest pakketje ophalen in de binnenstad en moest vanuit een dorp daarheen, allemaal 80 weggetjes, dus lekker 80 rijden daar.....

afijn, om op een autoweg te komen moet je daar dus in totaal 3 rotondes genomen hebben en een stuk of 22 flitspalen + 14 verkeerslichten over een afstand van nog geen 15 kilometer... heel fijn dus, je kan daar gewoon niet hard rijden... niet dat ik dat van plan was met die chevrolet onder mijn kont....

afijn, ik moest wachten bij een rotonde op een suzuki alto uit het jaar 1900, die er niet echt de vaart in had... de zoekzoekie reed net voor mij langs toen er een andere auto aankwam uit dezelfde richting met iets meer vaart....metertje of 100 er tussen, dus ik denk, die knal ik er wel tussen want ik heb geen zin om te wachten...

fijn, dat had ik dus niet moeten doen, dik gas er op, niet nadenkent over het vermogen en de achterwiel aandrijving en zo stond ik dus, 5 meter verder de rotonde op, 90 graden de verkeerde kant opgedraait en een flinke burnout-streep op het asfalt....

ben daarna met een flink rode kop maar eventjes rustig doorgereden naar de bestemming...
lol, ik zou ook wel ff geschrokken zijn _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Wat een verhalen hier :)

Mijn domme actie: mijn broer en ik zaten op een 80km weg (ik achter het stuur). Hij was aan het vertellen dat er op 80km wegen zoveel ongelukken gebeuren omdat mensen de afstand verkeerd inschatten. Ik dus: nou, als je gewoon terugschakelt dan gaat het meestal best hoor, maar de meeste mensen schakelen niet terug waardoor het te lang duurt voor ze voorbij zijn.

Voor ons zat een vrachtwagen met 75km/u, dus ik in z'n 2 de vrachtwagen voorbij... Niet dus, auto knalde bij 115 in de toerenbegrenzer dus plots het gas eraf :X, tegenligger naderde toch wel erg hard, ik vol in de remmen weer naar rechts, ***** het is een speciaal transport, dus langer, bijna in die oplegger geknald.

Volgens mij moest de tegenligger ook wel even in de remmen. Toen ik weer achter de vrachtwagen zat brak het zweet me pas uit... Dat doe ik dus nooit meer.

PS. Die weg (Deurneseweg tussen Venray en Deurne) staat bekend om ongelukken veroorzaakt door dit soort situaties 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Waarom in godsnaam bij 75 naar de 2 :X

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat het te krap was om het in z'n 3 te doen? Ofwel: de tegenligger was blijkbaar al op 50 meter voordat de inhaalactie begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sowieso doe je al iets fout als je harder dan 115 moet rijden om veilig een vrachtwagen in te halen die 75 rijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ach kom op, als het in de 3 al niet lukt, moet je het uberhaupt niet eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Nou ja, ik had het natuurlijk ook niet moeten doen omdat het een speciaal transport was. Een normale vrachtwagen was ik allang voorbij geweest. Eigen schuld dikke bult, ik heb mijn les wel geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 02 juli 2007 @ 09:44:
Omdat het te krap was om het in z'n 3 te doen? Ofwel: de tegenligger was blijkbaar al op 50 meter voordat de inhaalactie begon.
Hoe kan dat nou te krap zijn? Ik weet niet hoelang zijn versnellingen zijn maar in doe bij 75 ~5000 toeren ofzo? redline bij 105, dus ik zal iets van 115 kunnen rijden tegen de begrenzer, maar god why, je wil toch DOORTREKKEN, dan is bij 75 in de 2 toch helemaal niet rendabel meer :X

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:58:
Rap maar nowhere near enough om een R36 bij te houden. Of en 2.0 turbo of 3.2V6 for that matter. En de 2.0 170pk TDi is net zo snel :)
Dit behoeft correctie, die rotzakken bij Volkswagen brengen nieuwe motoren uit :P

Toen ik hem kocht was het snelste Passatje dat je had die 2 liter FSI die in 8 secondjes op de 100 hing en met mind of meer dezelfde topsnelheid over de Autobahn kachelde.
Je had toen alleen maar 4 cilinder motoren. :)

offtopic:
Trouwens, ik ben effe op volkswagen.de wezen koekeloeren, maar ik geloof dat jij wat overschat wat zo'n Passat uitricht op de Autbahn.
Deze:
Technische Daten: 2.0 Turbo FSI 147 kW 6-Gang-Automatik
Heeft een 0-100 accelleratie in 7.8 seconden. Volgen het boekje dat d'r bij zit doet de mijne het in 8.1 seconden.
Alle Passat diesels (allemaal, ja echt waar) hebben 8,6 seconden of meer nodig om bij de 100 te komen. Die zijn dus zo snel ook niet.
Dus alleen de allersnelste 2.0 FSI en de R36 zijn partij, en het verschil in tijden met de 2.0 FSI is dusdanig klein dat ik wel aandurf te zeggen dat dat geen serieus verschil is. Dit strookt ook met m'n rijervaring: ik heb nog geen passat voorbij moeten laten waar geen ABT stickertje achterop zat. R36 zie je amper hier, als je zoveel geld uitgeeft voor een auto koop je geen Volkswagen is een beetje de gedachte/

bovendien hoor ik nét van de dealer dat ie een nieuw boekje met nabouw-spul heeft gekregen en daar zit een chiptuning pakketje bij, dus dat gezeik me tingehaald worden door Passats daar gaan we wat aan doen. Stand by voor m'n volgende domme actie: met 230 pk in Frankrijk op de Route Natinale geflitst worden in m'n zomervakantie

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 399 op 02-07-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bertus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:57:
[...]

Hoe kan dat nou te krap zijn?
Eh, in de praktijk bleek het met de 2 al te krap te zijn, dus in de 3 (waardoor minder acceleratie) al helemaal.

[heilig boontje modus]
Als je alles uit de kast moet halen om maar net op tijd weer terug te kunnen dan heb je je al overschat. Laat staan hoe de situatie is als je het dan nog niet eens haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maasluip schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:00:
[...]
Wat, krijg je punten voor het inhalen van iemand met feestverlichting? Met toeters en bellen of ook alleen lampjes?
Een collega van mij heeft dat ook eens gedaan. Ziekenwagen reed iets van 180 en hij vond het te langzaam gaan.
Dat kan je zó een poosje voetgangerschap opleveren. Je hindert hiermee het noodvoertuig. Dat is hier al een paar keer voor rechters uitgevochten en het antwoord was telkens weer: dit mag niet, want je hindert het noodvoertuig als die opzij moet of als de chauffeur op jou moet letten in plaats van op de weg voor hem. Bovendien hoeven andere weggebruikers voor jou geen plaats te maken, en voor het noodvoertuig wel.

Overigens zal het niet zo zijn dat je op een verlaten 3 baansweg als je een 160 rijdende blauwlichter voorbij rijd voetganger word, maar als een agent je er voor stil zet heb je dus kans op zoolslijtage. Een agent zal je best stilzetten als hij ziet dat je een collega die al haast maakt en mensen wegruimt voor de voeten gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Vandaag heb ik ook voor het eerst wat beleefd. Ik reed vanaf de reeshof via de bredascheweg te tilburg richting het centrum. Nu heb je op de gehele weg flitskasten bij de stoplichten. Ik reed op de rechter rijbaan met 60 (ik heb een peugeot 205 zonder abs en je hebt daar overal aquaplanning dus dat glijdt zo goed) op geruime afstand van mijn voorganger (audi a6).

Nu weet ik niet waarom, maar de vrouw in de a6 (zag ik toen ik passeerde even later) besloot eventjes terwijl het groen was vol op de rem te trappen. Ik zag het gelukkig dus ik vol op de rem, handrem omhoog en schuiven maar over het gladde wegdek. Terwijl ik wegschoof enigszin pompend remmen om echter schuiven te voorkomen en de auto de linker rijstrook opgestuurd. Nu waren de andere rijstroken (rechtdoor en links) gelukkig vrij anders was ik dus wel doorgeschoven achter op de audi.

Ik ben in iedergeval zeker van de zaak dat ik abs wil bij mijn volgende auto :X en mijn vriendin zag er de humor van in en vroeg doodleuk waarom we nu wegschoven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Geen wonder dat je gaat schuiven, laat die handrem eens met rust man 8)7

Fatsoenlijke banden willen ook helpen :P Een 106 (zonder ABS) is iets nieuwer dan een 205, geen idee hoeveel verschil dat maakt, maar daar heb ik dus nog _nooit_ blokkerende wielen/aquaplanning mee gehad, ook niet bij hard remmen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
gfo schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:54:
Ik ben in iedergeval zeker van de zaak dat ik abs wil bij mijn volgende auto :X en mijn vriendin zag er de humor van in en vroeg doodleuk waarom we nu wegschoven :P
Ook met ABS houd je dat wel hoor.

Niet veel meer, maar er is wel een kans. mensen gaan er meestal vanuit, vandaar dat er nogal wel eens ongelukken gebeuren daardoor.

@ hierboven, Dat zijn gewoon slechte remmen _O-

[ Voor 51% gewijzigd door MexxT op 02-07-2007 23:09 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Wok

Dakloos...

Mental note to self: voor voldoende nachtrust zorgen... :X

Zaterdag een feestje gehad, zondag gaar, afgelopen nacht niet best geslapen en vandaag enorme hectiek op het werk... Op de terugweg naar huis kreeg ik het dan ook even goed voor de kiezen.. Halverwege Eindhoven-Zwolle betrapte ik mezelf erop dat ik gewoon tegen de slaap moest vechten :X

Ben uiteindelijk bij Arnhem maar even een parkeerplaats opgedoken om even een kwartiertje de ogen dicht te doen.... Ik ben toe aan vakantie....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Vandaag heb ik ook voor het eerst wat beleefd. Ik reed vanaf de reeshof via de bredascheweg te tilburg richting het centrum. Nu heb je op de gehele weg flitskasten bij de stoplichten. Ik reed op de rechter rijbaan met 60 (ik heb een peugeot 205 zonder abs en je hebt daar overal aquaplanning dus dat glijdt zo goed) op geruime afstand van mijn voorganger (audi a6).

Nu weet ik niet waarom, maar de vrouw in de a6 (zag ik toen ik passeerde even later) besloot eventjes terwijl het groen was vol op de rem te trappen. Ik zag het gelukkig dus ik vol op de rem, handrem omhoog en schuiven maar over het gladde wegdek. Terwijl ik wegschoof enigszin pompend remmen om echter schuiven te voorkomen en de auto de linker rijstrook opgestuurd. Nu waren de andere rijstroken (rechtdoor en links) gelukkig vrij anders was ik dus wel doorgeschoven achter op de audi.

Ik denk dat een auto met abs net zo goed gaat schuiven als je de handrem gebruikt :X

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
MexxT schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:08:
Euh? Ik ben nooit bijna op een Audi geklapt :+

Zucht, ik wist dat ik het er bij had moeten zetten: "tenzij ik dat zelf bewust deed..."

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MexxT schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:08:
Nee, dat is intuitie. Ik heb ook gemerkt dat als ik normaal rijd, dat ik dan onbewust blokkeren en doorslaan voorkom. Merkte ik toen ik met regen bewust een tikje meer gas gaf ;) Pas wanneer je lomp hard op de rem gaat stampen blokkeert hij.

@gfo: serieus, ga eens een slipcursus doen. Gevaar op de weg, om af te remmen de achterwielen blokkeren met je handrem 7(8)7. En de volgende keer gewoon eerst uit het gootje sturen (tegen aquaplaning), en dan hard remmen. Of nog beter: ontwijken en voorbij rijden. Van een A6 win je het toch nooit met een kleine auto qua remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

Je weet toevallig dat het gebruik van de handrem bij snelheden hoger dan 0km/u een artikel 5 kan opleveren? Sowieso een beetje raar om hiervoor je handrem te gebruiken, maar goed. Als het íets met je auto doet is het het oncontroleerbaar maken ervan zolang je de handrem aangetrokken houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@johnnyv: stel je voor, je Mercedes heeft net een beurt gehad, en die klojo's hebben de dieselleiding beschadigd, waardoor je remschijven spekglad zijn (een collega van mijn vader heeft dat gehad :X). Mag je dan je handrem gebruiken zonder Artikel 5 aan je broek te krijgen, om nog íets te remmen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

MBV schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:06:
@johnnyv: stel je voor, je Mercedes heeft net een beurt gehad, en die klojo's hebben de dieselleiding beschadigd, waardoor je remschijven spekglad zijn (een collega van mijn vader heeft dat gehad :X). Mag je dan je handrem gebruiken zonder Artikel 5 aan je broek te krijgen, om nog íets te remmen? ;)
Dan imo wel ja... maar als je remschijven 'gewoon' braQue zijn heb je geen excuus. Als de remschijven niet eens versleten zijn vraag ik me af waar je in godsnaam mee bezig bent, maar dat is niet echt verteld :+

Edit: als je de uitleg van artikel 5 er nog eens bijpakt zou ik zeggen dat het gebruiken van de handrem in het geval met die dieselleiding een kleiner gevaar oplevert dan het helemaal niet remmen. In het geval van handremgebruik wegens versleten remschijven zou ik zeggen dat je met de schijven al een artikel 5 te pakken hebt en als er met je schijven niks mis is is het er dus duidelijk eentje.

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 03-07-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nood breekt soms wet. Als je echter pas na een hele tijd merkt dat je remschijven glad zijn zit je echter weer fout, want elke keer dat je gaat rijden ben je eigenlijk verplicht om er zeker van te zijn dat de belangrijke zaken (verlichting, remmen) het doen. Zelfde als je door de wasstraat gaat. Je weet (staat ook in de boekjes) dat je dan eerst de schijven even droog moet remmen voor je aan het dagelijks verkeer gaat deelnemen.

Kijk, als je de garage uitrijdt en aan de overkant de plomp inrijdt door je gladde schijven is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik ga een tip geven aan de mensen die het nog niet doorhadden :

Als het regent en je hebt geen abs, hou je dan aan de snelheid... Anders vinden rode stoplichten met flitspalen je erg interessant....

Reden : Ik reed dus iets te hard met mijn ABS loze polo vanmorgen vroeg rond een uur of 7.....

Als je dan niet doorhebt dat het verkeerslicht, inclusief flitspaal, op rood staat en jijzelf met een gangetje of 80 (op een 60 weg) aan komt kachelen.... vervolgens vol in de remmen moet en door alle commotie vergeet dat je eigen auto geen ABS/ABT heeft ipv de bedrijfsauto die dat wel heeft, waarna je met je voorwielen al piepend/glijdend tot stilstand komt terwijl het verkeerslicht voor fietsers op groen stond en daarnaast allemaal mensen met dit pokke weer gaan fietsen....en daarbij dus bijna keihard "STRIKE" had kunnen roepen....

1 seconde later gereageerd en ik had :

- Een boete voor door rood rijden
- Een boete voor het omverkegelen van meerdere fietsers
- Een flinke deuk in de motorkap
- Enkele koplampjes kapot
- Flinke stress
- Flinke ruzie
- Flink mijn dag naar de KL...

Nu dus (net) niet geflitst, enkele geschrokken fietsers, 45 graden gedraait op de weg en voor de rest van de ochtend geen koffie meer nodig gehad :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:29
toch knap dat die diesel zich dan over de schijven zowel links als rechts kan verdelen. Misschien dant je aan één kant minder tot geen remkracht hebt, maar de andere zijde zou gewoon moeten remmen. Je auto trekt dan wel gigantisch naar 1 kant, maar remt nog wel.... Verhaal lijkt me dan ook behoorlijk aangedikt door de collega van je vader.

Nog ff een domme actie: Vanuit Apeldoorn naar Tiel moeten voor een afspraak en dan vrolijk uit gewoonte de A1 richting amersfoort oprijden en er na tien minuten pas achter komen dat je verkeerd gaat 8)7 Helemaal via de A30 moeten omrijden :/

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15:27

4x2

lộn xộn quá

johnnyv.nl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:22:
Kijk, als je de garage uitrijdt en aan de overkant de plomp inrijdt door je gladde schijven is het wat anders.
Valt bijna tegen een hek aanknallen omdat de klojo's bij de garage vergeten zijn de remmen fatsoenlijk te ontluchten daar ook onder ?
Mooiste is dat ze m zelf nog een stukje hebben moeten verzetten, dus ze moeten het gemerkt hebben...
Naja, 2x pompen en hij remde wel, dus de 2km naar huis rijden ging nog wel.

reactie: "oww, zal wel een beetje lucht in hebben gezeten, kom maar even langs"

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Ik zou eens beginnen met een hand te kopen die uit zichzelf van de handrem afblijft bij hard remmen. Je bent hard aan het remmen en dan ga je daar bovenop ook nog eens je achterkant blokkeren zodat die je voorbij wil. Volgende keer van af blijven en je zult zien dat je auto al veel beter controleerbaar blijft.

Reken er trouwens ook maar op dat als je de handrem aantrekt in een auto met ABS je net zo goed achterstevoren gaat. Normaal gesproken is de handrem mechanisch (moet volgens mij zelfs ?) en als je dus je achterwielen blokkeert via je handrem doet je ABS daar niets tegen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:38:
[...]
Nog ff een domme actie: Vanuit Apeldoorn naar Tiel moeten voor een afspraak en dan vrolijk uit gewoonte de A1 richting amersfoort oprijden en er na tien minuten pas achter komen dat je verkeerd gaat 8)7 Helemaal via de A30 moeten omrijden :/
Dat ken ik. Eerste dag naar m'n stage in Eindhoven. Ik rij in Nijmegen m'n wijk uit, ga linksaf naar de snelweg (A50), hrm damn, hier kan je alleen richting Arnhem. Helaas zit je dan dus al op de snelweg en is de eerste keermogelijkheid Arnhem. Enfin, ik dacht helder te zijn en dan wel via Utrecht te rijden, hoezo om 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

johnnyv.nl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:22:
[...]

Nood breekt soms wet. Als je echter pas na een hele tijd merkt dat je remschijven glad zijn zit je echter weer fout, want elke keer dat je gaat rijden ben je eigenlijk verplicht om er zeker van te zijn dat de belangrijke zaken (verlichting, remmen) het doen.
't was de eerste rit vanaf de garage. En bij het wegreden deden ze het wel.
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:38:
[...]

toch knap dat die diesel zich dan over de schijven zowel links als rechts kan verdelen. Misschien dant je aan één kant minder tot geen remkracht hebt, maar de andere zijde zou gewoon moeten remmen. Je auto trekt dan wel gigantisch naar 1 kant, maar remt nog wel.... Verhaal lijkt me dan ook behoorlijk aangedikt door de collega van je vader.
ik heb geen idee. Het is een van die sterke verhalen van een paar jaar geleden, 'k zal hem nog eens vragen hoe dat echt zat. Ik kan me zo maar voorstellen dat ABS/EBD/ESP in dit soort situaties in de weg gaat zitten, maar ik weet niet meer precies hoe het zat. Het was voor haar trouwens wel dé reden om geen Mercedes meer te kopen, ooit.
Dat heb ik op de fiets zo ontzettend vaak gehad. Alleen kan je je fiets gewoon omdraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Laatst online: 13-08-2013
MBV schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:05:
[...]
Dat heb ik op de fiets zo ontzettend vaak gehad. Alleen kan je je fiets gewoon omdraaien ;)
Dat zou pas een 'domme actie' zijn... Fietsen op de A1 ;) :9

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

johnnyv.nl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:50:
[...]

Dat ken ik. Eerste dag naar m'n stage in Eindhoven. Ik rij in Nijmegen m'n wijk uit, ga linksaf naar de snelweg (A50), hrm damn, hier kan je alleen richting Arnhem. Helaas zit je dan dus al op de snelweg en is de eerste keermogelijkheid Arnhem. Enfin, ik dacht helder te zijn en dan wel via Utrecht te rijden, hoezo om 8)7
Hmm, begrijp ik niet helemaal. Als je vanuit Nijmegen de A50 op wil dan ga je toch via de A73 en dan bij Ewijk de A50 op? Als je dan op de A73 zit en je realiseert dat je de A50 alleen richting Arnhem op kan, dan rij je toch even rechtdoor richting Druten en keert daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:20:
[...]

Hmm, begrijp ik niet helemaal. Als je vanuit Nijmegen de A50 op wil dan ga je toch via de A73 en dan bij Ewijk de A50 op? Als je dan op de A73 zit en je realiseert dat je de A50 alleen richting Arnhem op kan, dan rij je toch even rechtdoor richting Druten en keert daar?
Ik kende daar rechtdoor de weg niet en dacht "dan maar de A50 op". Toen ik er net 10 seconden op zat bedacht ik me dat er geen keerpunt was :(

Bedenk me nu eigenlijk pas dat ik dmv het klaverblad bij Andelst er ook nog had kunnen komen 8)7

Enfin, domme actie dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 03-07-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:29
MBV schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:05:
[...]
Het was voor haar trouwens wel dé reden om geen Mercedes meer te kopen, ooit.
[...]
Ah kijk daar heb je het al. vrouw hè. vast nog blond ook ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Weet ik niet meer, als ik de goede voor me heb wel. Ze was manager bij LogicaCMG, en absoluut niet dom. Ze wist zelfs nog wat van auto's :) Mijn moeder bijv. was niet verder gekomen dan 'de remmen waren stuk, 'k weet niet meer hoe dat kwam'

[ Voor 119% gewijzigd door MBV op 03-07-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Wat leunt steunt en kreunt het merendeel hier op ABS zeg :S

JA het is heel handig voor mensen die paniekerig remmen. Voor de rest van de mensen, rijd met wat meer INZICHT en je voorkomt 99% van die gevallen dat je ECHT moet klappen op je remmen. En een beetje oefenen met druk opbouwend remmen kan natuurlijk ook geen kwaad. Bij motoren de normaalste zaak van de wereld. (maar ook hier sluipt de ABS techniek al in tegenwoordig)

Mijn eigen domste actie OOIT, een volgeladen vrachtwagen over het hoofd zien (dode hoek, geen excuus). Komt een opel kadetje met een opa met 70 KM/h 2 banen tegelijk naar rechts knallen op de afrit waar ik 100 rijd. Ik schrik me het klaplazerus en wil snel naar links om hem in te halen/ontwijken ... ja ja, lange afrit. Maar vergat nog even in mijn DODE hoek te kijken ... ofterwijl ... recht in de koplampen van een dikke vrachtwagen kijken op het laatste moment. Niet aangeraakt, maar wel een paar hartslagen overgeslagen en ik kon zien wat er op de voorstoel lag van de opel kadet. Ben blij dat hij geen trekhaak had, anders had ik hem misschien WEL geraakt.

Ben sindsdien wat verstandiger gaan rijden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

LinuX-TUX schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:11:

JA het is heel handig voor mensen die paniekerig remmen. Voor de rest van de mensen, rijd met wat meer INZICHT en je voorkomt 99% van die gevallen dat je ECHT moet klappen op je remmen. En een beetje oefenen met druk opbouwend remmen kan natuurlijk ook geen kwaad. Bij motoren de normaalste zaak van de wereld. (maar ook hier sluipt de ABS techniek al in tegenwoordig)
heb je helemaal gelijk in, en ik heb het ook al 85 keer hier geroepen*. Het is makkelijk, vooral als ik echt schrik doordat iemand iets dwaas doet (vrachtwagen die hem naar links gooit terwijl ik 40km/u harder rijdt op 2 autolengtes afstand zit, dat soort dingen). Zonder regen heb ik dan ook geen ABS nodig (tegen de tijd dat de wielen blokkeren heeft mijn verstand het al weer overgenomen ;)), met regen kan het dat kleine beetje schelen. En met moderne ABS (extreem voorbeeld: mercedes S) kan je sneller stilstaan dan zonder ABS, hoe goed je ook kan remmen.

Blijft staan dat je het nooit nodig moet hebben :)

*ik heb wel de malloten geprobeerd te corrigeren die roepen dat je zonder ABS met blokkerende wielen sneller stilstaat, en dat rollende wielen er alleen zijn voor de controle 8)7. Alleen op gravel is dat zo, en zelfs dat valt te betwijfelen...
Wat gebeurt daar? Ik kan het echt niet zien met die brakke filmpjes :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

LinuX-TUX schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:11:
Dat valt mij ook op ja. Ik heb volgens mij nog maar 2x iets van ABS gemerkt, de eerste keer op de snelweg in Luxemburg, ik reed met 60 links, was heel kort even afgeleid door een busje wat in de berm stond en op dat moment gooide een vrouw (jaja) hem er van rechts mooi voor zonder richting aan te geven, MET snelheidsverschil :/ (voor de goede orde, er lag een dikke laag sneeuw op de weg dus :+ )
De tweede keer was op een besneeuwd parkeerterrein (TU/e :P ), vlak nadat ik merkte dat traction control helemaal geen drol uitrichtte :+

Verder heb ik het werkelijk nog nooit nodig gehad.
Wat gebeurt daar? Ik kan het echt niet zien met die brakke filmpjes :S
Volgens mij rijdt hij daar bijna tegen een andere auto aan 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 03-07-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Danzij dat brakke filmpje kan ik de snelheid en afstand niet goed inschatten, maar hij parkeert hem met een 270 graden draai op 2 auto's afstand van een andere auto. Wil ik ook nog eens doen :+

Helaas is de kans dat het in het weekend zo hard sneeuwt dat er een pak blijft liggen erg klein, en als ik doordeweeks speciaal naar R'dam kom om mijn moeders auto te lenen, denk ik niet dat ik hem meekrijg O-)

[ Voor 35% gewijzigd door MBV op 03-07-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Jullie vergeten wel even dat je met ABS kan sturen en remmen tegelijk. Pompend remmen en tussendoor nog iets ontwijken is iets wat weinigen echt beheersen. (kijk maar eens bij een slipcursus, 90% doet het fout waarvan meer dan de helft al meer dan 10 jaar het rijbewijs heeft)

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 03-07-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Hoe lang je je rijbewijs hebt of hoe goed je kan rijden zegt natuurlijk geen klap over hoe goed je bent in situaties waar je vrijwel nooit mee te maken krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat is waar. Maar het was ook meer om aan te geven dat ervaring echt niet altijd zoveel uitmaakt in noodgevallen. Mensen die 30-40k per jaar reden stampten bij het slippen bijv. vol het gas in. Kán wel helpen wanneer je het goed doet om de controle weer te krijgen, maar dat lukte ze niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn ABS heeft tot nu toe wel 1 keer ingegrepen, en wel tijdens de proefrit vlak voor ik hem kocht :p
Ik heb het daarna nog wel geprobeerd om de ABS te laten ingrijpen, maar sinds ik michelin premacy HP's voor heb, lukt dat niet meer.

Afgelopen maandag was ik trouwens ook nog een kleine (onbedoelde) wegmisbruiker. Ik moest naar Gouda om een woonvergunning te regelen, en de route planner stuurde mij daarvoor via Reeuwijk. Geen gekke route, aangezien de provinciale weg door Reeuwijk (de N459) practisch bij m'n geplande bestemming uitkomt. Echter was de provinciale weg tussen Reeuwijk en Gouda opgebroken (daar kom je natuurlijk pas achter als je voor de blokkade staat...). Dus ik op zoek naar een alternatieve route met behulp van een stratengids uit het jaar 0... Achteraf bleek de enige mogelijkheid het terugrijden naar de A12 en de volgende afrit te pakken, maar goed.
Waar ik dus een kleine wegmisbruiker was op het industrie terein van Reeuwijk. In een poging voorbij aan die blokade te komen was ik daar op gereden en moest keren. Toen ontdekte ik dat het stuur in full-lock, nat asfalt, achterwielaandrijving en flink veel gas geven in de eerste versnelling zelfs voor een 1.6je genoeg motivatie is om een donut te maken. Gelukkig duurde hij maar 180graden en was m'n straatje keren bijzonder effectief gelukt, maar het was niet helemaal de planning...

(als het trouwens zo nat blijft zoek ik wel een keertje een vergelijkbaar punt bij mij thuis op, want die 180 graden moet natuurlijk ook 360 kunnen worden :p )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:34
deepbass909 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:39:
Mijn ABS heeft tot nu toe wel 1 keer ingegrepen, en wel tijdens de proefrit vlak voor ik hem kocht :p
Ik heb het daarna nog wel geprobeerd om de ABS te laten ingrijpen, maar sinds ik michelin premacy HP's voor heb, lukt dat niet meer.
Wat gebeurt er dan als je met hoge snelheid vol op de rem stampt? :? Ga je dan glijden omdat je wielen blokkeren of niet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb ze nog niet aan het blokeren gekregen sindsdien. Ik heb voor de Michelin's en blijkbaar hebben die enorm veel grip. Blijkbaar zoveel dat m'n voorwielen nauwelijks meer blokkeren...
De enige slips waar ik tot nu toe in ben gekomen was omdat ik teveel gas gaf in bochten (lang leve achterwielaandrijving), wat tot nu toe ook eigenlijk altijd wel geforceerd was (en dus de bedoeling).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:34
pssst: ABS betekent Anti-lock Braking System -> je wielen blokkeren niet tijdens het remmen.

Je ABS werkt blijkbaar dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Mwah, als de ABS ingrijpt merk je dat wel hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

DataGhost schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:04:
Mwah, als de ABS ingrijpt merk je dat wel hoor :+
Krggggggggkrgggggggghkrggggggggkrrr

Zoiets :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15:27

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:39:
(als het trouwens zo nat blijft zoek ik wel een keertje een vergelijkbaar punt bij mij thuis op, want die 180 graden moet natuurlijk ook 360 kunnen worden :p )
Yup, eitje als je een beetje stug onderstel hebt :P
Met die 318i ging het prima.
Met die 1602 niet, want die heeft meer grip en het is een zwabberbak en dan lukt het bijna niet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

Wat nog zon leuke actie is:
Kapotte rem cilinders (o.i.d.) Dan voel je je wel heel raar in je auto als opeens je rempedaal zich helemaal zonder slag of stoot onderin laat stoppen. Gelukkig hielp het pompen wel (met het rempedaal) Na 2 dagen gelijk maar naar de garage gegaan en daar laten vervangen. (remmen zaten helemaal onder de remvloeistof, en als je ergens remde lag er een plasje op straat 8)7 )

Nog een andere idiote actie:
's Morgens opstaan met een duffe kop, in je auto stappen naar je werk en op een soort kruispunt in de bocht het stuur uit je handen laten glippen (zonder stuurbekrachtiging). Ik heb nog nooit:
- Zo hard aan mijn stuur gedraaid
- Een paal zo snel op mij af zien komen

En nog vergeten op de rem te trappen ook 8)7 :X

[ Voor 30% gewijzigd door Marientjuh op 10-07-2007 17:38 ]

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-06 13:53
Marientjuh schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:35: Na 2 dagen gelijk maar naar de garage gegaan
:/ :X

mja, stomme situatie: je stapt van een suzuki swift uit 93 zonder stuurbekrachtiging in een ford focus uit 2004 met stuurbekrachtiging.
en wilt achteruit even de oprit op....

laten we het er op houden dat ik daarna maar even ben wezen schoffelen

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 21-06 21:03
Je rijd door de stad, je moet over een kilometer of 2.5 linksaf (2x2baans weg). Rechts van je rijd een lesauto, de auto voor je is een Alfa en daarvoor een twingo. Je mag er 50, dus rij je exact 45 op de teller :/ Beetje bumperkleven naar de Alfa, in de hoop dat die dat ook naar de twingo doet. Nee dus. Maarja, je kan er ook niet echt langs vanwege die lesauto.

Uiteindelijk trek je hem even door naar de 80, als de lesauto niet naast je rijdt (of daarvoor :P) en gaat rechts die Alfa en twingo voorbij. Niet netjes, maar ik blijf geen slak #3 spelen.

3KM later zie je die Alfa nog steeds achter je rijden. Als dat maar geen plicie is :X Kijk je eens goed. Aha, maar 1 persoon in de auto, gelukkig. Kijk je nog eens goed, blijkt het je oude lerares Nederlands te zijn, die nog geen 200m verderop woont |:(

Volgens mij heeft ze mij niet herkent. Gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

johnnyv.nl schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:12:
Jullie vergeten wel even dat je met ABS kan sturen en remmen tegelijk. Pompend remmen en tussendoor nog iets ontwijken is iets wat weinigen echt beheersen. (kijk maar eens bij een slipcursus, 90% doet het fout waarvan meer dan de helft al meer dan 10 jaar het rijbewijs heeft)
Is maar goed ook, pompend remmen verlengd je remweg alleen maar in auto's met rembekrachtiging (95% van de auto's).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nope. Wat je moet doen: Remmen tot blokkeren. Dan iets loslaten zodat ze gaan draaien, en dan weer proberen. Wat mijn ervaring was bij een slipcursus: remmen tot blokkeren, flink stuk loslaten, en dan weer intrappen richting blokkeren werkt het snelste, zelfs met ABS. Waarschijnlijk omdat je doordat het pedaal meer weerstand biedt (minder druk bij rembekrachtiging) beter kan 'mikken'.

ja ik weet dat je brakke ABS hebt als je het beter kan dan voluit intrappen. Was een Astra uit 2002 ofzo, vorig model. En op de 'ijsbaan' scheelde het de helft van de afstand om te remmen tot voorbij het ABS punt, 3/4 los te laten en weer naar het abs-punt te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet waar ik mee bezig was vanmorgen, maar ik wilde van de 4 naar de 5 schakelen, haal de voet van het gas, versnelling uit z'n 4 en dacht "ik heb iets vergeten".
Koppeling indrukken is wel handig. Zonder moet het ook nog wel lukken, maar dan moet je het wel bewust doen.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste