Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Is maar goed ook, pompend remmen verlengd je remweg alleen maar in auto's met rembekrachtiging (95% van de auto's).
Ik bedoel wat MBV zegt, remmen tot (bijna) blokkeren, dan iets lossen (niet helemaal natuurlijk) en weer remmen tot blokkeren (m.a.w. balanceren op blokkeren). Dat is zonder ABS en mét rembekrachtiging de snelste manier om te remmen. Als je het niet geloofd kan ik je diverse slip- en rijvaardigheidscursussen aanraden waar ze het uitleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 11-07-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:52

-tom-562

Oliesjeik

niet echt een domme actie, maar wel leuk :P
GIster kwam een maat van mij langs met z'n nieuwe auto, een Daihatsu 850 Minubus uit '83 :D 850cc 3 cilinder, achterwielaandrijving, en een zee van ruimte! Meteen ff een grote tent opgehaald enzo, ik mocht op de terugweg rijden. Nouja, hij zei al, probeer eerst maar eens rustig te remmen. Zitten er dus onbekrachtigde remmen op, en ze waren iets verkeerd afgesteld, dus achter blokkeerde ze gewoon :D Ik heb voor een flink aantal kruisingen met piepende achterbanden stilgestaan, echt grappig rijden zo'n busje :*)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Een of ander kereltje met een te irritante lach deed een beetje stoer bij het stoplicht. Zijn auto was helaas een stuk nieuwer dan de mijne, dus ik wist dat ik het niet ging winnen.

Hij deed zo vervelend, omdat ik hem daarvoor inhaalde. Hij reed 100 waar hij 80 mocht, maar het was na middernacht en doodstil op de weg, dus ik vond dat 'ie niet snel genoeg was. Blijkbaar kon hij dat niet waarderen en leerde hij mij een lesje bij het stoplicht.

Toen we bij het volgende stoplicht aankwamen, moest hij rechtdoor en ik linksaf. Maar ik kan ook rechtdoor om thuis te komen, dus gaf ik nog wat extra gas en haalde hem opnieuw in. Daar moet hij niet blij mee zijn geweest, maar achteraf was ik zelf nog harder de lul, want 2km verderop was er een brug afgesloten.. precies de brug die ik nodig heb om thuis te komen. Kon ik dat hele eind weer terug. . .

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PromWarMachine schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:45:
Een of ander kereltje met een te irritante lach deed een beetje stoer bij het stoplicht. Zijn auto was helaas een stuk nieuwer dan de mijne, dus ik wist dat ik het niet ging winnen.
Wat heeft de nieuwheid van een auto met de snelheid te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

johnnyv.nl schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:30:
[...]

Ik bedoel wat MBV zegt, remmen tot (bijna) blokkeren, dan iets lossen (niet helemaal natuurlijk) en weer remmen tot blokkeren (m.a.w. balanceren op blokkeren). Dat is zonder ABS en mét rembekrachtiging de snelste manier om te remmen. Als je het niet geloofd kan ik je diverse slip- en rijvaardigheidscursussen aanraden waar ze het uitleggen.
Ik heb ook een slipcursus gevolgd ;) Maar je moet je rem gewoon vasthouden..en steeds dieper intrappen, niet intrappen en weer remdruk minderen :) Naarmate je snelheid mindert kan je meer remkracht toepassen.

De reden dat ABS blokkeert en dan je remdruk vermindert, is niet omdat dat de manier is, maar omdat dat is een tekortkoming van ABS is. Het zorgt er alleen voor dat je kan blijven sturen, maar t.o.v. je rem op de goede druk ingedrukt te houden wordt je remweg alleen maar langer.

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 15-07-2007 18:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Dat riep die instructeur ook. Mooi zeker weten dat ik sneller stil stond :P niet helemaal waar: ook die instructeur blokkeerde hem eventjes
Als je hem niet eventjes blokkeert zal je nooit weten hoe hard je op die rem kan trappen voor hij blokkeert. Na die ene keer blokkeren moet je hem idd loslaten, zelfde punt op zoeken, en voorkomen dat hij blokkeert. Moderne ABS-systemen doen dat ook (zie topgear-test van een willekeurige snelle mercedes), die astra's die ze toen hadden niet. Daar kon je, door de remdruk te verminderen, met ABS sneller stilstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 15-07-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip, als je de rust in je hoofd kan bewaren that is, schakel terug!
Zo veel mogelijk, en hou die auto hoog in de toeren met het afremmen, dus terug schakelen wanneer het kan (niet dat je ineens 9k+ toeren draait, maar je snapt wat ik bedoel), dan rem je niet alleen op je 'normale' remmen, maar ook op de motor af, en verkort je je remweg gigantisch!.

Just a tip... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zou ik vooral doen tijdens een noodstop..dat moet haast wel fout gaan.. En het heeft toch geen zin want je remmen benutten toch wel de maximale remcapaciteit.. (rempedaal verder intrappen = blokkeren dus meer remkracht is zinloos).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Slechte tip dan toch....
Op de motor rem je niet harder af dan met je gewone remmen (en als jij dat wel voor elkaar krijgt moet je dat pedaal eens wat harder instampen of je remmen eens heel goed na laten kijken).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Met Interpolis ^^ ;)

Terugschakelen is onzinnig. Je remcapaciteit ligt sowieso al veel hoger dan de interne weerstand van je aandrijflijn.

/edit: wat 4x2 zegt dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Wok op 15-07-2007 21:38 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet helemaal de juiste verklaring hiervoor, maar ongeacht welke auto, ik kom altijd sneller tot stilstand als ik terug schakel. Iets met een motor die de draaikracht op je aandrijflijn afneemt ofzo...

Zoals ik al zei, ik kan het technisch niet goed onderbouwen, maar het is wel een effectieve techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Zoals ik al zei: trap dan wat harder de rem in of laat de remmen nakijken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is niet zozeer het remmen op de motor, het is meer het weer op toeren moeten komen van de motor wat een remmend effect heeft. Dat merk je wel als je terugschakelt naar een te hoog toerental, dan vertraagt de auto merkbaar.
Maar dat is dus geen continue invloed op de remvertraging en ik zou het ook niet aanraden als je geen ABS hebt, want als je je wielen blokkeert en je hebt de auto in de versnelling, dan slaat de motor natuurlijk ook af. En elke eventuele hulp van rembekrachtiging is dan ook weg.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

Flotter

Pelipper!

johnnyv.nl schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:30:
[...]

Ik herinner me weer waarom het bij een noodstop beter is om in één keer vol op het rempedaal te gaan staan dan jouw manier: bij vol intrappen hoef je niet na te denken :P Veel mensen hebben moeite met dat maximaal gebalanceerd remmen, als deze mensen zich daar dan op gaan concentreren missen ze waarschijnlijk uitwijkmogelijkheden. Vol remmen is gewoon second-best, maar wel een manier die door iedereen goed te gebruiken is.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

En dan ook direct een reden waarom ABS voor het gros van de mensen, en dan heb ik het natuurlijk niet over de buitengewoon ervaren en op routine noodstoppende coureurs in dit topic, van waarde is.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Flotter schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:04:
[...]

Ik herinner me weer waarom het bij een noodstop beter is om in één keer vol op het rempedaal te gaan staan dan jouw manier: bij vol intrappen hoef je niet na te denken :P Veel mensen hebben moeite met dat maximaal gebalanceerd remmen, als deze mensen zich daar dan op gaan concentreren missen ze waarschijnlijk uitwijkmogelijkheden. Vol remmen is gewoon second-best, maar wel een manier die door iedereen goed te gebruiken is.
Ik heb ook bij de slipcursus geleerd om de rem gewoon vol in te trappen, dit omdat:
- Je minder hoeft te denken
- Als je met een auto zonder abs in een slip raakt tol je in een rechte lijn rechtdoor. Als je terwijl je tolt de rem te ver loslaat dan schiet je opeens weg in de richting waar de auto op dat moment naartoe is gedraaid. Volgens de instucteur ontstonden hierdoor vaak grotere ongelukken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:41:
Ik weet niet helemaal de juiste verklaring hiervoor, maar ongeacht welke auto, ik kom altijd sneller tot stilstand als ik terug schakel. Iets met een motor die de draaikracht op je aandrijflijn afneemt ofzo...

Zoals ik al zei, ik kan het technisch niet goed onderbouwen, maar het is wel een effectieve techniek.
Mijn instructeur zei dit ook (over remmen op de motor, niet zozeer over terugschakelen) en het is de reinste onzin. Er zit wel een kern van waarheid in, namelijk dat remmen met de remmen + remmen op de motor harder remt dan enkel remmen met de remmen, maar alleen als je niet op volle kracht remt! Als je op volle kracht remt kom je gewoon een keer op een punt dat je remmen gaan blokkeren, als je daar (voorbij) bent maakt het echt niet uit of je motor nou wel of niet meehelpt. Je hoeft hoogstens de rem *iets* minder diep in te drukken maar sneller sta je er niet door stil in een noodsituatie. Terugschakelen zou ik dan ook sterk afraden, zeker in een noodstopsituatie, aangezien je heel ergens anders mee bezig bent dan afremmen.

Ik kan me verder ook nog voorstellen dat een niet-ontkoppelde noodstop LANGER duurt dan een ontkoppelde, aangezien het afslaan van de motor niet bij elke auto van harte gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 16-07-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rem intrappen is iets van teveel druk van de banden op de weg, waardoor ze blokkeren, waardoor ze slippen. Remmen met de motor erbij betekent dat er van binnenuit ook afgeremt word op de aandrijfassen, wat dus niks met de bandendruk op de weg te maken had, of zoiets.

Maargoed, who cares? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Dus je aandrijfassen happen ook in het asfalt, want dat is de enige manier waarop ze extra af kunnen remmen ?
Die band heeft een bepaalde hoeveelheid grip.
Als die hoeveelheid bereikt is kan je gewoon niet harder meer remmen/optrekken/sturen, waar die extra energie ook vandaan komt.
Punt...

Dus doe niet zo eigenwijs, wat je zegt is gewoon grandioze onzin :D

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 17-07-2007 00:53 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
moet je een noodrem doen, stamp dan gewoon op je remmen en je koppelingspedaal
(je hebt 2 voeten eh, gebruik ze dan ook....)
met die eerste kan je pompen zodra ie blokkeerd en met die laatste voorkom je dat je motor afvalt
en zorg je ervoor dat je ev. nog snel terug kan schakelen terwijl je effe die rem lost
al dan niet om onmiddellijk terug verder te rijden ....
(zekers handig als je midden op een kruispunt een noodstop moet doen om niet veel later een voertuig van het dwarsverkeer op je af te zien komen - stoppen en toch op tijd aan de kant voor "ik heb groen dus ik rij door, wat er ook in de weg staat"-chauffeurs

zelf zo ook al verschillende foute actie's gedaan:

- tegen 140 een kruispunt met lichten naderen (op een ring weg waar 90 mocht gereden worden - 2 rijbanen per rijrichting met een brede middenberm ertussen)
- afremmen op de motor om geen foto met zware rekening toegestuurd te krijgen (flitspalen)
- met dat ik ter hoogte van de flitspaal was, springt het licht op dus ja maar effe gas bij, want remmen had geen nut meer - stond ik alsnog halfweg het kruispunt met een pak minder rubber en het dwarsverkeer dat op me af ging komen
- pas als je het kruispunt over bent doorhebben dat amper 100m verder op een paar wagens van de pechstrook de rechterrijstrook opkomen en dat de laatste wagens stil staan op de rechterstrook om deze voor te laten

- remmen + koppeling "to the metal" duwen terwijl je aan je stuur trekt om je wagen een rijstrook naar links te krijgen. af en toe los latend om hem niet dwars te zetten.
- net op de moment dat je de wagen net voor je net mist met dit korte s-bocht maneuvre gaat de wagen daarvoor effe voor je komen rijden omdat ie denkt dat je voorbij wilt rijden langs die linkse strook - terwijl ik die ruimte nog nodig had als remweg.

Nooit zo aan't vloeken geweest in mijne auto van "geeft verdomme gas anders raak ik je just"
en zodra ik de rubbergeur en damp rook en zag passeren de rem lossen, de auto in de 2 gooien, koppeling lossen en die slak voor mij volgen en nadien met de daver in mijn knieen de eerste beste afslag die ik kon pakken zonder stoppen ook genomen ....

(dat allen met een alfa romeo 33 imola 1400 cc)

volgend stom maneuver:
paar jaar later en enkele kleinere stomme fouten wijzer.

met een mr2 van '87
(leuke auto met achterwiel aandrijving maar motor in het midden en dus geen of amper gewicht vanvoor: schuiven = schuiven op alle 4 de wielen)
- iets te kort achter een renault mono-volume aan't rijden terwijl je samen tegen een 120 wederom op zo'n ringweg (waar toen ook 120 gereden mocht worden) een rondpunt naderen
- samen wat afremmen om vlot dat rondpunt op te rijden
(voor zij die bekend zijn in belgie: de ring van mol richting lommel, net na de 2 bruggen)
- zelf iets sneller afremmen zodat ik op het ronde punt wat terug kon inhalen en zodra we er af reden hem zo voorbij kon
-gooit ie plots alles dicht omdat er een auto die van de tegengestelde kant kwam 3/4 moest doen - terwijl de meesten eigenlijk telkens 1/2de doen en dus rechtdoor rijden (na wat trekken aan dat stuur)
- ik er achter: remmen+ koppeling dicht gegooid
merken dat de auto snel zweeft op zijn 4 wielen,
- alles lossen, wisselen van strook (2 rijbanen in de rijrichting en we zaten beiden rechts, ik ging dus naar links)
- naast die renault terug alles dichtgooien
- ondertss ook die auto die reeds op het rondpunt zit opmerken omdat die op dat moment juist vlak voor je rijdt, en dan je er vlak achter laten schuiven zodat je die renault als schuivend voorbij steekt bij het oprijden van het ronde punt.
zodra ik op het ronde punt was remmen gelost, teruggeschakeld in 2, auto laten driften rond dat rondpunt (ja dat lukt ook met MR2's) en dan verder rijden naar je werk op adrenaline....
Een werkdag is nog nooit zo snel voorbij gevlogen :d :+
(in beide gevallen geluk gehad dat ik een vrij snelle en goede reactie had, want geen van de wagens hadden ABS - de alfa had stuurbekrachtiging, de MR2 niet - anders had ik al vaker ergens onder/achter/tussen geplakt)

(de MR2 trok gelukkig nog goed door tot 7k toeren, ook al was ie ondertss al 20j oud - veel auto's hebben dat verkeerd ingeschat :+ optrekken aan de lichten en tot in de 4 de achterbanden naar rechts voelen trekken zodra het ook maar licht geregend had)

(de stommiteiten:
- enkel de lichten in het oog houden ipv het stilstaand verkeer verder op ook op te merken.
(ipv te denken dat die nog verder reden door foute inschatting snelheid en afstand)

- enkel de mono-volume in het oog houden en verwachten dat ie enkel afremde om het ronde punt niet te snel op te rijden ipv ook verder te kijken en merken dat we harder moesten afremmen tot quasi stilstond om die ene door te laten.
(oke vlak erachter zie je nix vanuit je mr2 vlak op zo'n hoge bak - maar verder naar achter had ik ook die wagen die langer op het rondpunt bleef gezien, ipv enkel het ronde punt en het afrem maneuvre van de wagen voor mij)

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 17-07-2007 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Door rood gereden bij een stoplicht voor linksaf.

*MAAR*, volgens mij was dat stoplicht stuk! Misschien kent iemand het. Afslag 32 van de randweg om Eindhoven. Recent is deze afrit verlegd, zodat 'ie niet meer eerst rond hoeft te draaien. Op het einde daarvan heb je 3 stoplichten. 2 (synchroon) voor rechtsaf, 1 voor linksaf.

Die 2 stoplichten voor rechtsaf gingen inmiddels voor de *derde* keer op groen sinds ik voor dat stoplicht stond, dus toen had ik het helemaal gehad, en ben ik maar met dat groene licht gaan rijden voor linksaf.

Waarschijnlijk een defecte detectielus, niet geinstalleerde detectielus, sadistische wegwerker, of andere onzin.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Detectielussen afstellen snappen ze sowieso slecht in Eindhoven.
Evenals het begrip groene golf :X
Volgens mij ben ik in nooit in een stad/dorp gekomen waar het spul slechter afgesteld staat dan in Eindhoven...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Groene golf op de binnenring is er inderdaad niet. Er zullen wel teveel aan- en toevoerwegen zijn, bovendien schoppen de bussen-die-altijd-groen-krijgen het dan alsnog in de war.

Tegenwoordig hebben we gelukkig wel steeds meer 'slimme' stoplichten die zich aanpassen aan de drukte, zodat je buiten de spits niet minutenlang hoeft te wachten op 2 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Dat is het beleid van de gemeente Eindhoven. Volgens de wethouder verkeer moet de doorstroming beperkt te worden om automobilisten te ontmoedigen. Daarom is het veilig om door rood te rijden dan weet je dat er geen verkeer aankomt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

's Nachts door rood rijden als er geen andere auto te bekennen is in je directe omgeving is niks doms. Gewoon beter voor het milieu, de doorstroming :+ en je bent 16 seconden eerder thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Laatst online: 11-09 17:46
gevalletje dwarskoppigheid:

ik kom aanrijden in heerenveen, bij 1 bepaald bruggetje, wat net breed genoeg is voor 1 auto en 1 fietser.
vandaar ook dat het verkeer aan de ene kant v/d brug voorrang heeft op de andere kant
en ik kwam dus van de kant die voorrang had....

en die andere witte daihatsu zou op mij moeten wachten....
hij zag mij aankomen... van verre al

en ik hem... en je moet dan niet denken dat ik voor jou stop
maja, beide in de remmen en claxoneren, staan we stil midden op de brug, maar moet je niet denken dat ik dan achteruit ga, scrw you ik heb voorrang, en jij had op mij moeten wachten!

nouja, hij boos, ik chagerijnig, hij achteruit, ik doorrijden

had ik eerder al het gas losgelaten was er wellicht niks aan de hand geweest, en had hij geen last van mij gehad, maar ik heb wel zo'n hekel aan die mensen die voorrang nemen, en plaats van de verkeersborden te lezen |:(

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:26:
's Nachts door rood rijden als er geen andere auto te bekennen is in je directe omgeving is niks doms. Gewoon beter voor het milieu, de doorstroming :+ en je bent 16 seconden eerder thuis.
Soms zie ik dat ook. Dan heb ik vriend naar huis gebracht, ergens om half 5/6 's nachts in het weekend, en krijg ik rood licht op een overzichtelijk kruispunt. Als er niets aankomt rij ik toch écht door, heb de eerste paar keer gewacht, maar 1 minuut voor Jan Lul stil staan is 1 minuut teveel.
Moeten ze maar detectielussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Ik zou het wel alleen bij bekende kruispunten doen of met TomTom erbij, wie weet staat er zo'n geldautomaat bij :+

edit @ hieronder: nee ik ook niet, maar in zo'n situatie dat het kan... zo'n ding ziet het verschil niet

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 17-07-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DataGhost schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:26:
Ik zou het wel alleen bij bekende kruispunten doen of met TomTom erbij, wie weet staat er zo'n geldautomaat bij :+
Net alsof je dat niet ziet :z

/Overigens vind ik een flitspaal bij stoplichten absoluut geen geldklopperij/geldautomaat. Mensen die door rood rijden op gevaarlijke kruisingen zijn niet goed bezig. Te hard over een kruising scheuren vind ik ook niet ok, daar flitsen ze natuurlijk ook nog op.

[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 17-07-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Normaal zou ik mezelf als een vrij veilige, goed vooruitdenkende chauffeur bestempelen, maar gisteren heb ik er op meerdere plekken een potje van gemaakt:

- centrum van Nijmegen heeft hier en daar eenrichtingsstukken ivm doorstroming+autoluwheid. Soms mogen bussen wel twee richtingen op. Die stukken zijn duidelijk met borden aangegeven. Maar gisterochtend moest ik iemand van Plein '44 ophalen, terwijl de hele Bloemersstraat vol zat met Vierdaagsefeesttenten die ze aan het afbreken waren. Straat zelf was wel open voor verkeer. Gevolg was dat geen enkel verkeersbord zichtbaar was. Dus rij ik doodleuk een van die eenrichtingsstukken in en kom ik er pas bij verkeerslichten achter dat er alleen een buslicht staat.

Dat de verkeersborden niet zichtbaar waren is misschien een verzachtende omstandigheid, maar aangezien ik dit stukje stad vrij goed ken moest ik echt m'n hersenen op nul gehad hebben...

- wegens defecte switch op LANparty die ik organiseerde moest ik gehaast naar een vriend (en medetweaker) in Cuijk toe om een vervanger te lenen. Haastige spoed is zelden goed en dat bleek maar weer. Bij aankomst in Cuijk bleek de Maasboulevard (die ik gewend was te nemen) afgesloten en nog leuker: de omleiding leidde door het centrum, maar wegens Vierdaagsefeesten was dat ook afgesloten en moest ik een andere -voor mij onbekende- omleiding door het westen van het dorp nemen. Op gegeven moment kwam ik bij een kruispunt van een kleinere zijweg met een grotere doorgaande weg met gescheiden weghelften. Ik moest vanuit de zijweg linksaf de hoofdweg op. Er was op de hoofweg verkeer dat linksaf mijn zijweg op wilde (richtingaanwijzer duidelijk aan). Achteraf gezien was zowel vanuit verkeerssituatie als expliciet in de wegmarkering aangegeven dat ik aan de rechterkant moest blijven tot het middenberm, daar voorrang moest verlenen aan het verkeer wat voorbij moest rijden en dan linksaf wilde slaan en vervolgens pas linksaf de hoofdweg oprijden.
Precies waarom kan ik niet zeggen, maar wat ik deed was om gelijk op de linkerweghelft te gaan zitten met in het achterhoofd het idee dat het linksafslaand verkeer mij rechts zou passeren... |:(

Heb wat -terechte- geclaxoneer gekregen voor die actie :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vanochtend, 7.15u, lege A5: 225km/u.

Dom, maar wel errrg lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Remond_FRL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 16:36:...had ik eerder al het gas losgelaten was er wellicht niks aan de hand geweest, en had hij geen last van mij gehad, maar ik heb wel zo'n hekel aan die mensen die voorrang nemen, en plaats van de verkeersborden te lezen |:(
Je neemt in dit voorbeeld zelf anders ook voorrang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ik heb eindelijk ook een stomme actie gedaan:

was lekker aan het cruisen: lege dubbelbaans N-weg. Ik wist eigenlijk niet of ik daar 80 of 100 mocht, maar boeien. Rijdt ik op een gegeven moment 130 (ooooh foei).

Zie ik lussen op het wegdek. Meteen kijk je naar de bermen. KUT! Flitspaal! Geen verkeer, split second: vol op de rem: noodstop. Wielen blokkeren, strepen leggen.

In no time terug naar 80 en niet geflitst. Gelukkig. Goede dingen: nooit een noodstop gedaan met deze auto, weten we dat ook weer. Remmen doen het perfect, hij trok niet naar een kant en ik weet nu wanneer de bandjes gaan glijden.

Nadeel: geen ABS, dus nu hebben een paar vlakjes van mijn rechterband een opstaande braam van het remmen. Irritant! Burn-outje hielp niks, dus we zullen zien met slijten (neem aan dat die bramen er snel af slijten).

Ben ik dus alsnog gestraft :/
Oh well, had ik maar moeten weten hoe hard ik daar mocht, eigen fout eigenlijk.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

had je maar eerder een noodstop moeten oefenen, dan had je vast niet van die erge bramen gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

MBV schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:39:
had je maar eerder een noodstop moeten oefenen, dan had je vast niet van die erge bramen gehad :P
hoe bedoel je? Valt er iets te oefenen aan een noodstop? (pompend remmen zeker :+ )

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Pompend remmen my ass. Gewoon zorgen dat je tegen blokkeren aan zit.

Je doet maar 1 ding pompend, maar dat heeft niets met remmen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Begin deze week een very close call gehad :{ :X

Zat de godganse tijd achter zo'n typische 'Vmax-5' rijder :( (lees: 45 waar 50 is toegestaan; de inrichting van die weg maakt 70 zelfs nog een verantwoorde snelheid). Uiteindelijk komen we bij een punt waar we rechts af moeten slaan en komt er een rijbaan bij voor rechtsaf. Stoplicht staat op groen, dus ik zie mijn kans schoon: terug naar de derde versnelling, wat gas bijgeven en de buitenbaan kiezen. Bij het stoplicht even bijremmen voor de bocht en met een gangetje van zo'n 45 insturen (shouldn't be a problem; die bewuste bocht pak ik normaliter met 55-60, maar het wegdek was niet helemaal droog).... Krijg ik me toch even een partij onderstuur! :X

De auto glijdt me dus compleet weg over de voorwielen... Maximaal insturen en als een gek op de rem gaan staan (ABS; dat wel). Uiteindelijk krijgt de auto weer grip op de voorwielen en wil dus meteen naar de binnenbaan schieten. Meteen full lock tegensturen en met een (toch wel mooie :P ) drift de auto in het gareel gekregen. 'Vmax-5' rijder was natuurlijk (terecht) pissed off, want die had ik bijna geraakt :X

Mijn broek zat toen vol met zeven kleuren stront :P en ik vervolg mijn weg. Ik gebaar nog even iets van 'sorry' naar de andere auto's, maar die Vmax-5 rijder was dermate pissed off (nog steeds terecht overingens) dat-ie besloot me te volgen...

Uiteindelijk sta ik stil voor het stoplicht en Vmax-5 rijder staat achter me. Hij stapt uit en loopt naar mijn auto. Ik doe mijn raam naar beneden en ik maak uitgebreid excuses (mijn fout, verkeerde inschatting, complete blunder etc...). Beetje jammer dat die gast vervolgens even een complete scene gaat staan maken en vervolgens tegen mijn auto gaat schoppen :(

Gaat-ie verder met zijn relaas... Helaas voor hem, maar als je tegen mijn auto gaat schoppen, terwijl ik al diep door het stof ben gegaan (alsof ik na dat moment al niet genoeg geschrokken ben; never happened before namelijk), dan heb je toch echt een verkeerde aan me.

"Ik heb verdomme drie kinderen in de auto..."
- "Dan had je een condoom moeten gebruiken :( "
".... :| "

Dat je verhaal komt halen.. begrijpelijk en terecht. Maar als ik vervolgens oprecht mijn excuses aanbiedt voor die complete blunder, wees dan ook zo mans om die te accepteren in plaats van tegen mijn auto aan te gaan schoppen. Fout gemaakt, geef ik meteen toe, ben er zelf ook van geschrokken, maar blijf van andermans spullen af. Tuurlijk ben je boos.. Helemaal terecht, maar moedwillig andermans eigendommen vernielen is gewoon not done...

Schadeclaim ligt inmiddels bij zijn verzekering.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 12:30
Very close...

Vandaag, inhalen in een blinde bocht, omdat die fietsers voor je toch wel erg langzaam gingen. Komt er toch een auto aan, waarvoor ik dus moest remmen (doh), maar intiutief ben ik ook uitgeweken naar rechts. Waar die fietsers dus zaten. Op 1 moment zowel linksvoor in een auto kunnen parkeren, en rechtsvoor in 2 fietsers. Niet verstandig :X Het ging wel goed, maar laten we het daar maar bij houden.

Verder vandaag sowieso niet echt netjes gereden. Ik was had een kuthumeur waar je U tegen zegt doordat niet iedereen hard werkt, waardoor ik eigenlijk te weinig tijd had om mijn rondje te rijden (pakketbezorging voor TNT, ik heb bekant een uur verspilt aan wachten op m'n lijsten). De eerste twee wijken gingen goed, halverwege de tweede kwam ik erachter dat ik toch wel wat tijd tekort zou komen. Basicly komt dat er op neer dat ik overal 30km/u te hard heb gereden, in zowel de woonwijken als de (zeer bochtige) buitenwijken. En de auto waar ik in reed heeft niet geweldige remmen, die ik liever niet eens gebruik omdat dan de lading door de war vliegt. Dat houdt dus in dat als de andere wel remmen, ik dat niet doe, voorrang of niet :X

Volgende keer toch maar weer wat rustiger aan doen. Moet wel lukken, zo beroerd als vandaag rij ik echt bijna nooit. 't Is echt een wonder dat de auto heel terug is gekomen :X Aan de andere kant, ik heb ook nog nooit zo hard op een deadline gereden. Hopen dus dat dat ook niet meer voor komt, of dat ik dat gewoon besef in plaats van probeer er nog 'the hard way' er het beste van te maken.

Beetje heel erg dom, maar het was in ieder geval een leermoment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En dan ben je ook een prima visitekaartje voor je bedrijf........... er staat vast wel op de je voor TNT werkt. Een belletje en kenteken en tijdstip doorgeven is zo gedaan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 14:22
@blackangel
heb jij geen boco in je auto dan? Of ben je een subcontractor?
Ik rij altijd in tnt busjes met boco, en dan doe je dat echt niet kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 12:30
ajhaverkamp schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:46:
En dan ben je ook een prima visitekaartje voor je bedrijf........... er staat vast wel op de je voor TNT werkt. Een belletje en kenteken en tijdstip doorgeven is zo gedaan.
I know. Er staat inderdaad op dat ik voor TNT werk, alleen niet echt groot afgebeeld. Plaatje onder de voorruit, als ik tenminste niet de auto van thuis gebruik waar het helemaal niet op staat.

En geen boco nee, ik werk voor een subcontractor met blanke busjes, welke soms ook nog voor prive worden gebruikt. Daarnaast is het kenteken niet bekend bij TNT, al hoewel het natuurlijk niet zo moeilijk te achterhalen is :P

Maargoed, zo gehaast rijden flik je dus 1x, en daarna ook niet meer. Vandaag heb ik dan ook, buiten iets te hard rijden niks bijzonders gedaan. Ik ben echt genoeg geschrokken van afgelopen zaterdag om weer echt rustig te rijden. En maar goed ook, vandaag een stuk meer bereikt dan zaterdag :Y)

offtopic:
Overigens boeit het echt niet zoveel wat voor visitekaartje je bent, zeker niet bij TNT. Zoals ik toen heb gereden, heb ik andere ook zien rijden voor TNT. 't Is natuurlijk niet goed te praten, maar ik ben echt niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een aardige domme actie uitgevoerd, maar dankzij mij snelle reactie geen botsing.

Tijdens het rijden kwam ik erachter dat er een Deodorant busje vlakbij mijn gas pedaal lag is dit een handicap met voornamelijk gas geven. Was ik even het zicht kwijt op het verkeer voor mij, omdat ik voorover moest leunen om deze "busje" te pakken. Eenmaal de busje op een veilige plek te deponeren kwam de plotseling stilstaande auto wel erg snel op me af.(die was blijkbaar de weg kwijt)
En door vol op me rem te gaan staan, stopte me auto tot letterlijk een paar cm tot mijn voorligger.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat:

- Mijn Volkswagen polo een goede rem heeft
- Ik nooit Deodorant los in me auto meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Wok schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 23:02:
"Ik heb verdomme drie kinderen in de auto..."
- "Dan had je een condoom moeten gebruiken :( "
".... :| "
_/-\o_ _/-\o_ Briljant :D
Schadeclaim ligt inmiddels bij zijn verzekering.. _O-
Veel schade?

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Die ken ik ja, ook een keer gehad met de panda van mn vader, kwam op de snelweg op een bocht aanzetten (knp grijsoord, A12-A50 arnhem ri nijmegen).
Wilde remmen, bleek dr een waterflesje van mn moeder onder het rempedaal te zitten wat nog halfvol zat (ofwel: slecht samen te persen).
Haalde het wel door maar snel de handrem te pakken en het ding 2 versnellingen lager te rammen, maar was op zn zachtst gezegd niet zo blij dr mee.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

TMDevil schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Briljant :D

[...]

Veel schade?
Neuh, paar krassen die wel weg te poetsen zijn, maar het gaat om het principe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Twhomp schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

hoe bedoel je? Valt er iets te oefenen aan een noodstop? (pompend remmen zeker :+ )
Pompend remmen is geschiedenis, heb tijdje geleden ANWB training afgerond.

Het is meer een kwestie van weten wat voor remkracht je auto op dat moment kan hebben en hier naartoe trappen.. Als je het niet weet is het een kwestie van opbouwend remmen tot je merkt dat je wielen gaan blokkeren. ( ooit wel is een VW polo op 3 banden zien remmen?! 8)7 )

Edit : Nu ik toch hier ben, mijn verhaal..

Van de week had het zo geregend en ik rij de brommer uit de schuur. Start ( het puchje _/-\o_ ) en rij de tuin uit het grasveld op om via de poort de wijk in te rijden.

Ok, nu het mooie, het grasveld was dermate nat dat de puch vrijwel direct moeite had om er doorheen te komen. Dus ik draai de gashendel wat meer open en merk dat de brom inhoud, op een gegeven moment komt het blok op en begint te brullen. Maar beweging is nog ver te zoeken, dus ik denk, verdomme, mijn ketting ligt eraf. Dus kijk naar beneden en zie dat de ketting er nog op ligt, maar zie wel dat het puchje zich tot zijn as heeft ingegraven.. 8)7 Niet super interresant, maar op het moment vind ik mijzelf best dom en voor zover het grasveld...

Edit 2:
Timmert schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:32:
Pompend remmen my ass. Gewoon zorgen dat je tegen blokkeren aan zit.

Je doet maar 1 ding pompend, maar dat heeft niets met remmen te maken.
BRILJANT!! _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door _Apache_ op 08-08-2007 14:39 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:49:
[...]

Die ken ik ja, ook een keer gehad met de panda van mn vader, kwam op de snelweg op een bocht aanzetten (knp grijsoord, A12-A50 arnhem ri nijmegen).
Wilde remmen, bleek dr een waterflesje van mn moeder onder het rempedaal te zitten wat nog halfvol zat (ofwel: slecht samen te persen).
Haalde het wel door maar snel de handrem te pakken en het ding 2 versnellingen lager te rammen, maar was op zn zachtst gezegd niet zo blij dr mee.
Ja ook herkenbaar. Ik heb ook weleens gehad dat mijn schoenen glad waren door de regen (heb nu andere schoenen) en daardoor de grip verloor op me rem pedaal.

Zal er vast erg leuk uit gezien hebben van buitenaf.....maar zelf kon ik mijn luier verwisselen als je begrijpt wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

had deze vakantie ook een minder slimme actie, we waren onderweg van normandie naar midden frankrijk, en het was echt takke weer, ontzettend veel regen (en hard!) en slecht wegdek waardoor je ontzettend veel last hebt van spray. Nou mag je met regen maar 110 in frankrijk, wat ik altijd onzin vind, maar ik heb serieus meer dan een uur niet harder dan 100 kunnen rijden omdat het anders gewoon echt te gevaarlijk was (en dan haalde ik nog alles in) Op een gegeven moment houdt de regen op, dus ik ga weer wat harder rijden, weg leeg, dus ruitenwissers uit. Ik rijd naar een vrachtwagen toe die ontzettend veel spray heeft, ik vergeet mijn ruitenwisser aan te doen en zie dus even niets terwijl ik naast hem zit. Toen zat ik bijna in de vangrail :X had even niet gezien dat de weg precies daar behoorlijk naar rechts ging. Diezelfde dag had ik nog een ander 'bijna' momentje, weer middenin zo'n bui, weg helemaal leeg, reed 110 ofzo ligt er ineens onder een viaduct ontzettend veel water, voelde de auto zo wegglijden, ben denk ik wel een meter opzij geschoven voordat ik weer grip had, zat wel even te slikken toen (en was erg blij met de lege weg).

Moet trouwens wel zeggen dat de meeste mensen zich tegenwoordig erg goed aan de snelheid houden in Frankrijk, ook op de tolwegen, was meestal een van de snellere als ik 140/150 reed en heb een paar stukken 170 gereden waar ik dus echt niemand meer tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lex schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:53:
had deze vakantie ook een minder slimme actie, we waren onderweg van normandie naar midden frankrijk, en het was echt takke weer, ontzettend veel regen (en hard!) en slecht wegdek waardoor je ontzettend veel last hebt van spray. Nou mag je met regen maar 110 in frankrijk, wat ik altijd onzin vind, maar ik heb serieus meer dan een uur niet harder dan 100 kunnen rijden omdat het anders gewoon echt te gevaarlijk was (en dan haalde ik nog alles in) Op een gegeven moment houdt de regen op, dus ik ga weer wat harder rijden, weg leeg, dus ruitenwissers uit. Ik rijd naar een vrachtwagen toe die ontzettend veel spray heeft, ik vergeet mijn ruitenwisser aan te doen en zie dus even niets terwijl ik naast hem zit. Toen zat ik bijna in de vangrail :X had even niet gezien dat de weg precies daar behoorlijk naar rechts ging. Diezelfde dag had ik nog een ander 'bijna' momentje, weer middenin zo'n bui, weg helemaal leeg, reed 110 ofzo ligt er ineens onder een viaduct ontzettend veel water, voelde de auto zo wegglijden, ben denk ik wel een meter opzij geschoven voordat ik weer grip had, zat wel even te slikken toen (en was erg blij met de lege weg).

Moet trouwens wel zeggen dat de meeste mensen zich tegenwoordig erg goed aan de snelheid houden in Frankrijk, ook op de tolwegen, was meestal een van de snellere als ik 140/150 reed en heb een paar stukken 170 gereden waar ik dus echt niemand meer tegenkwam.
Daarom ben ik zo blij met een regensensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Inderdaad erg fijn, ik heb er ook een en zal er op een volgende auto zeker weer een nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Roenie schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:43:
[...]
Je neemt in dit voorbeeld zelf anders ook voorrang :X
ik heb daar voorrang :)

je hebt mijn 'verhaaltje' niet goed gelezen
vandaar ook dat het verkeer aan de ene kant v/d brug voorrang heeft op de andere kant
en ik kwam dus van de kant die voorrang had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan wel zijn maar je mag nog altijd geen voorrang afdwingen ;) Dat bedoeld Roenie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:29
Mijn stomme actie is toch wel mijn eerste en enige boete tot nu toe.
FF heen en weer naar stage adres voor een en ander.
Terugweg voor me een busje die contstant met 80 Km/u een halve meter tot een meter de berm injaagt.
Dikke stofwolken steeds.
Vervolgens jaagt die weer een meter de andere weghelft op.
Nja beetje afstand houden je weet maar nooit.
Kom zwolle binnen en het wordt 2 baans dus ik denk vlug erlangs.
Terugschakelen en planken.
Mooi erlangs niks aan het handje.

Tot er 2 weken later een boete binnen komt van 137 eurie :(
Geklokt op 99 waar je 70 mocht.
26 te hard na correctie.

Nja voortaan maar op de tanden bijten en afstand houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

M.Koers schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:21:
Terugweg voor me een busje die contstant met 80 Km/u een halve meter tot een meter de berm injaagt.
Dikke stofwolken steeds.

26 te hard na correctie.

Vanwege je stage ga ik er vanuit dat je jong bent, is dit een punt kwijt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Nope, strafpunten volgen alleen bij bumperkleven, >30 km/u te hard of het veroorzaken van (ernstige) ongevallen met letselschade tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wok schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:31:
Nope, strafpunten volgen alleen bij bumperkleven, >30 km/u te hard of het veroorzaken van (ernstige) ongevallen met letselschade tot gevolg.
Aah ok. Dan zat je er met die correctie nog aardig dichtbij..

Zelf ben ik nog een jonge chauffeur, heb me eerlijk gezegd niet zo verdiept in punten en de bijbehorende telling.. Ben van mening dat je altijd op moet letten in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M.Koers schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:21:
Dikke stofwolken steeds.

26 te hard na correctie.

Ik had hetzelfde gedaan. Dat is gewoon botte pech, vind het niet echt een domme actie.

Ik heb zelf jaren geleden eens een tractor waar ik niet voorbij kon door tegenliggers die bleven komen over het fietspad ingehaald. Dat was wel een domme actie, moest door de tussenberm tussen twee bomen door het fietspad op en op dezelfde manier weer terug de weg op waarbij ik nog een flinke stofwolk maakte en met mijn achterkant een beetje weg slipte in de tussenberm. Dat zag er waarschijnlijk best asociaal uit, en ik had toen echt zoiets van "maar niet meer doen dit" :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Domme actie: geflitst op 66 waar ik 50 mag... Op zich niet dom, denk je.

Ben op 150m van waar ik altijd naar links afsla geflitst. Meestal maak ik er een sport van om zo laat mogelijk te remmen en hem dan op een redelijke snelheid in die straat te gooien (goed zicht over de hoek). Had ik netjes wat vroeger afgeremd, was er niets in de bus gevallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

_Apache_ schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:33:
[...]

Aah ok. Dan zat je er met die correctie nog aardig dichtbij..
It wasn't me ;) Heb zelf overigens nog een rijbewijs 'van de oude stempel', dus zonder dat puntengeneuzel :P
Zelf ben ik nog een jonge chauffeur, heb me eerlijk gezegd niet zo verdiept in punten en de bijbehorende telling.. Ben van mening dat je altijd op moet letten in het verkeer.
Juist, maar fouten maken is menselijk ;) Zolang je gekke capriolen uithaalt, hoef je je dus niet druk te maken om die punten. Overigens, voor het zogenaamde beginnersrijbewijs geldt ook een lagere limiet voor wat betreft rijden onder invloed: 0.2 i.p.v. 0.5 primille. Bij >0.5 promille krijg je geloof ik ook een strafpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:29
Gelukkig onder de 30> gebleven.
Ook als je bent geflitst met 30> dan moet degene die gereden heeft een handtekening zetten en terug sturen.
Was dat het geval geweest dan was ik denk ik wel een punt kwijt geweest.

Maare eerste boete in anderhalf jaar dat ik 'm heb.
Verder al wel een ree voor de auto gehad om half 2 's nachts.
Als je ergens van schrikt dan is dat het wel.
Rij je rustig 80 km/u ligt er opeens zo'n beest op de weg.
Maarja zonder grootlicht enzovoort zie je dat beest pas een meter of 4 voor de auto.
Had rempedaal op bodem staan voordat ik uberhaupt dat beest raakte (nooit geweten dta ik zo snel was :P ).
Kheb echt staan trillenn op me benen.
En dan nog geluk gehad dat het beest lag. Want m'n voorganger (+/- 300 meter voor mij over een heuvel) had eerst geraakt en hele auto total los. Die lul rijd dan maar ff naar lantaarn en ik klap vervolgens nog 's over dat beest heen.
Maarja alles goed afgelopen en een ervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.Koers schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:35:
Gelukkig onder de 30> gebleven.
Ook als je bent geflitst met 30> dan moet degene die gereden heeft een handtekening zetten en terug sturen.
Was dat het geval geweest dan was ik denk ik wel een punt kwijt geweest.
Gewoon blijven volhouden dat je niet meer weet wie er gereden heeft. De boete komt dan alsnog wel, maar je krijgt geen punt op je rijbewijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
of je bent gewoon zo slim om niet 30km/uur te hard te gaan rijden ;)
(en op snelweg 40km/uur....toch?)
Dat kan wel zijn maar je mag nog altijd geen voorrang afdwingen ;) Dat bedoeld Roenie...
oh op die fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Remond_FRL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:40:
of je bent gewoon zo slim om niet 30km/uur te hard te gaan rijden ;)
(en op snelweg 40km/uur....toch?)

[...]

oh op die fiets :P
Of altijd te snel, op een veilige afstand, achter iemand rijden, liefst als het wat donkerder is en een flits zichtbaar is.

Treintje rijden FTW!

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 10-08-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jvvv schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:07:
[...]
Of altijd te snel, op een veilige afstand, achter iemand rijden, liefst als het wat donkerder is en een flits zichtbaar is.

Treintje rijden FTW!
Zo liet ik me vroeger 's nachts inhalen door een taxi om er vervolgens met 120 achteraan te kachelen (wat tegenwoordig niet meer lukt, want taxi's rijden ook geen 120 meer op 80 wegen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Laatst online: 29-11-2021
En bij staandehouding, als je geflitst wordt met >30 km/u maakt dat nog niet uit..

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren rijbewijs opgehaald en natuurlijk gelijk even een eerste ritje gemaakt in m'n eigen auto :D Sta ik voor een stoplicht, wordt groen, ik wil wegrijden en de auto slaat af. Snel nieuwe poging, slaat weer af. Tja, het is wel een 14 jaar oude lichte benzine ipv splinternieuwe zware diesel zoals m'n lesauto... ik zal nog wel ff moeten wennen... Dus nog maar een poging, heel voorzichtig optrekken en ik kom weg. Hmmm, 't gaat wel een stuk langzamer dan normaal zeg! Ik zal die auto toch niet nu al gesloopt hebben :? Uiteindelijk de 15-20 km/u bereikt, ik schakel naar 2... Hee, nu trekt ie ineens wel! Hmmm, volgens mij was dat in z'n 3 net :X

En domme actie van vriendje die op de motor achter me aan reed: we rijden op de snelweg, verkeer op de rechterstrook ging 110-115 waar je 120 mocht, dus dat vond ik een prima snelheid en bleef lekker rechts hangen zonder in te halen. Vriend besluit dat ik dat toch wel even moet oefenen en neemt zich voor om me in te halen en dan iets langzamer dan de rest van het verkeer voor me te gaan rijden. Haalt me dus in, komt 10-15m voor me al weer op mijn rijstrook en remt daar prompt af tot ~90km/u 8)7 (Ik reed dus 115...) Dus moest flink op de rem om 'm niet omver te rijden 8)7 En het werkte ook nog eens niet, omdat ik toen maar met een gevoel van "WTF ben jij mee bezig" met 90 achter 'm bleef rijden ipv in te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Fijn is dat ja, mensen die niet weten wat ze doen maar toch zonodig "onderricht" willen geven..... pffffffrrrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wok schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:49:
[...]

It wasn't me ;) Heb zelf overigens nog een rijbewijs 'van de oude stempel', dus zonder dat puntengeneuzel :P

[...]

Juist, maar fouten maken is menselijk ;) Zolang je gekke capriolen uithaalt, hoef je je dus niet druk te maken om die punten. Overigens, voor het zogenaamde beginnersrijbewijs geldt ook een lagere limiet voor wat betreft rijden onder invloed: 0.2 i.p.v. 0.5 primille. Bij >0.5 promille krijg je geloof ik ook een strafpunt.
Correct. Daarom hanteren k liever Alcohol OF rijden, 100% nuchter zijn is the way to go. Zie genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarbij het anders afliep.

Tuurlijk, fouten maken is menselijk, maar er voor kiezen om 80 te rijden waar je 50 mag noem ik niet zozeer een fout meer een keuze van de bestuurder, je rijdt ook niet 'vanzelf' xx kmpu te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

tja, met allebei ben ik het niet 100% met je eens. De eerste: als ik met avondeten een biertje (1) heb gedronken, en ik ga 2 uur later rijden, dan merk ik daar echt niks van.
De tweede: vaak let ik niet bewust op hoe hard je ergens mag, maar rijd ik met de rest mee. Dat kan je een bewuste keuze noemen, maar ik heb niet bewust de keuze genomen 30km/u te hard te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Misschien niet zozeer een domme actie maar wel een hachelijk geval in het verkeer.

vannacht op de snelweg in Duitsland terwijl ik met het gezin op de terugweg van de vakantie in Italië ben, zegt m'n dochter dat ze moet plassen. Dus de eerste parkeerplaats die we tegenkomen opgereden. Er liggen allemaal van die "kinderkopjes" in de straat en dat hobbelt en rammelt behoorlijk, dus ff remmen om de snelheid er uit te halen, denkt mijn dakkoffer er anders over en die gaat vrolijk via de ruitenwissers en de motorkap gewoon nog een meter of tien over de straat verder. ;(
Ben ik ff blij dat ik me op de parkplatz bevind!
Bij controle van mij en door de ADAC blijkt dat een van de dragers (om welke reden dan ook) niet meer vast wil blijven zitten op het dak.
Hij lijkt vast te zitten, maar een flinke ruk eraan en hij was weer los.
Dus de koffer kon niet meer mee. Alle spullen op en om de kids en mijn vrouw toch maar in de auto gepropt (we moesten nog zo'n 200 km) en de koffer aan de ADAC meegegeven zodat we eventueel deze later weer op kunnen halen. De koffer zelf is ok, mankeert niets aan maar de dragers zijn uit de running gehaald en het dak en de motorkap zijn flink beschadigd. De ruitenwissers konden zo weer vastgezet worden zodat we wel verder konden rijden.

navraag leert dat de schade waarschijnlijk niet gedekt gaat worden ivm beperkt caso, maar dat zoeken we nog verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

OliverBB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:54:
Misschien niet zozeer een domme actie maar wel een hachelijk geval in het verkeer.

vannacht op de snelweg in Duitsland terwijl ik met het gezin op de terugweg van de vakantie in Italië ben, zegt m'n dochter dat ze moet plassen. Dus de eerste parkeerplaats die we tegenkomen opgereden. Er liggen allemaal van die "kinderkopjes" in de straat en dat hobbelt en rammelt behoorlijk, dus ff remmen om de snelheid er uit te halen, denkt mijn dakkoffer er anders over en die gaat vrolijk via de ruitenwissers en de motorkap gewoon nog een meter of tien over de straat verder. ;(
Ben ik ff blij dat ik me op de parkplatz bevind!
Bij controle van mij en door de ADAC blijkt dat een van de dragers (om welke reden dan ook) niet meer vast wil blijven zitten op het dak.
Hij lijkt vast te zitten, maar een flinke ruk eraan en hij was weer los.
Dus de koffer kon niet meer mee. Alle spullen op en om de kids en mijn vrouw toch maar in de auto gepropt (we moesten nog zo'n 200 km) en de koffer aan de ADAC meegegeven zodat we eventueel deze later weer op kunnen halen. De koffer zelf is ok, mankeert niets aan maar de dragers zijn uit de running gehaald en het dak en de motorkap zijn flink beschadigd. De ruitenwissers konden zo weer vastgezet worden zodat we wel verder konden rijden.

navraag leert dat de schade waarschijnlijk niet gedekt gaat worden ivm beperkt caso, maar dat zoeken we nog verder uit.
Toen ik nog met mijn ouders mee ging op vakantie wel eens meegemaakt dat de deksel van de skibox er af waaide op de snelweg in Duitsland. Die kwam bij een andere automobilist op zijn motorkap terecht die gelukkig geen schade had (had veel erger kunnen aflopen). Er zat tot dat moment allemaal vuile was in die toen over de hele snelweg verspreid lag (en sneeuwkettingen die gelukkig wel op de bodem bleven liggen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Fijn van die knakenaccessoires op je auto schroeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Remond_FRL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:47:
[...]

ik heb daar voorrang :)

je hebt mijn 'verhaaltje' niet goed gelezen

[...]
En toch neem je voorrang. Voorrang mag je niet nemen, dat moet je krijgen ;) Maar ik zou toch precies hetzelfde hebben gedaan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Domme actie:

Reed op een snelweg richting Breda, de weg ging in een bocht naar links. Navigatie gaf aan dat ik over een paar honderd meter rechts de snelweg af moest. Waar ik toen reed, was ook een weg de snelweg op, oprit dus. De invoegstrook van deze oprit was dermate lang dat ik er vanuit ging dat de komende afrit die ik moest hebben, eraan vast geplakt was en je dus één lange in- en uitvoegstrook zou hebben. Zoals gezegd, de bocht ging naar links en er reden auto's voor me en kon niet goed zien of die oprit er ook daadwerkelijk was.

Die invoegstrook was dus erg lang, dus ik denk hop erop. Auto's die voor me reden haalde ik in via de in/uitvoegstrook, totdat ik zag dat die erg binnenkort toch ging ophouden, en er helemaal geen afrit zou zijn :> Met een keurig ogende inhaal-actie zo'n 3 auto's ingehaald via de invoegstrook van 1 of andere oprit, whehehe :+

Blijkbaar hadden ze daar in de afgelopen 2 jaar nogal wat wegen omgelegd, want de navigatie was een paar minuten de weg kwijt :z

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KhaZ schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:53:
Domme actie:

Reed op een snelweg richting Breda, de weg ging in een bocht naar links. Navigatie gaf aan dat ik over een paar honderd meter rechts de snelweg af moest. Waar ik toen reed, was ook een weg de snelweg op, oprit dus. De invoegstrook van deze oprit was dermate lang dat ik er vanuit ging dat de komende afrit die ik moest hebben, eraan vast geplakt was en je dus één lange in- en uitvoegstrook zou hebben. Zoals gezegd, de bocht ging naar links en er reden auto's voor me en kon niet goed zien of die oprit er ook daadwerkelijk was.

Die invoegstrook was dus erg lang, dus ik denk hop erop. Auto's die voor me reden haalde ik in via de in/uitvoegstrook, totdat ik zag dat die erg binnenkort toch ging ophouden, en er helemaal geen afrit zou zijn :> Met een keurig ogende inhaal-actie zo'n 3 auto's ingehaald via de invoegstrook van 1 of andere oprit, whehehe :+

Blijkbaar hadden ze daar in de afgelopen 2 jaar nogal wat wegen omgelegd, want de navigatie was een paar minuten de weg kwijt :z
A27/A58? Daar is weinig aan veranderd de laatste jaren volgens mij (en in de A16 zit geen bocht bij Breda :) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ja A27 of A58 idd.. m'n navi CD heeft een kaart van 2005/2006, het asfalt zag er enigszins nieuw uit, de geluidswanden ook? Hmm, had er toevallig nog nooit eerder gereden, vandaar :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:54
Rijtje is iets langer (officieel worden er ook geen punten geteld, maar wordt er gewoon ingegrepen bij drie transacties of veroordelingen voor de volgende overtredingen in vijf jaar). Het gaat om:
a. overtreding van artikel 5 WVW 1994 (veroorzaken gevaar of hinder)
b. overtreding van artikel 6 van de wet; (veroorzaken verkeersongeval met dood of zwaar lichamelijk letsel tot gevolg)
c. overtreding van artikel 19 van het RVV 1990; (bumperkleven)
d. overtreding van de artikelen 20, 21 en 22 RVV 1990; (snelheidsovertredingen voor zover die niet vallen binnen de Wet Mulder dus 40 km/u of meer te hard op autosnelwegen, overige wegen meer dan 30 km/u)
e. overtredingen van artikel 62 juncto de borden A1 en A3 van het RVV 1990 (snelheidsovertredingen, zie d)
f. overige overtredingen van het RVV 1990 indien daarbij letsel aan personen is ontstaan of schade aan goederen is toegebracht.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Hillie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:19:
Fijn van die knakenaccessoires op je auto schroeven. ;)
was ff vergeten te vermelden dat het de originele dakdragers van de Citroen waren die al in de auto lagen toen ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Niet echt in het verkeer maar wel een heel domme actie.

Wou achteruitrijden met post bestellen om de weg weer op te draaien. Ik druk bezig met kijken of er niets aankwam en om de auto mooi strak om de hoek te krijgen. Totdat ik opeens een knal hoorde. De linkervoorkant van de auto zat tegen een paaltje aan, de oprit was er blijkbaar net iets te smal voor en ik had net even er niet op gelet (leek eerst wel goed te gaan).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalf week terug een Audi TT op moeten halen voor mijn werk. Rij ik op een 2 baans 80km weg tussen 2 grote vrachtwagens in. Ik voelde me niet echt prettig, en haalde de voorste in. 130e bekeuring omdat het door getrokken streep was. Vrachtwagen achter me zat te drukken, maar dat maakt dan weer niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 16:31
79 a 80 gaan rijden ipv de vrachtwagen voor je op zijn staart volgen, hopelijk snapt hij de hint en anders heb je voldoende ruimte voor je om voor 2 man onverwachte dingen op te vangen ;)

Ik heb als bijrijder heel vaak gemerkt dat als mensen zich niet veilig voelen tussen 2 vrachtwagens in, dat ze veel te dicht op de voorste zitten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik voel me sowieso niet veilig met een vrachtwagen in mijn nek, hoeveel afstand ik ook voor me houd. Gewoon je complete achterspiegel geblokkeerd zien door een oversized grill is vind ik niet echt fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat in een vrouwen/kappersbak ( :+ ) als een TT al helemaal.
Maargoed, moest gewoon niet in houden, klaar. Was dom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat is wat anders. Dan voel je je niet onveilig omdat je tussen 2 vrachtwagens zit, maar dan voel je je onveilig omdat er een loopt te bumperkleven.

Daarin zijn vrachtwagenchauffeurs trouwens toch wel heel erg "goed". Ik snap dat die dingen (officieel) niet harder kunnen dan 80, en dat ze nodig zijn om mijn boodschappen bij de supermarkt te krijgen enzo, maar kunnen die chauffeurs dan ook eens snappen dat ik niet door diegene die voor mij rijdt heen kan en dat hun gebumperkleef dus behalve zeer gevaarlijk ook nog eens totaal nergens op slaat?

Vaak zat gezien op de rondweg van Eindhoven, auto's die hun afslag bijna missen omdat ze een halve km of langer op de linker baan rijden, met knipperlicht naar rechts aan, even snel als het bumperklevende treintje vrachtwagens naast zich. Gewoon omdat er maar 3m tussen iedere vrachtwagen zit...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je vergist je in de afstand. Fysiek gezien zou (op de snelweg) een auto ertussen passen, maar is dat niet aan te raden omdat niet iedereen zijn auto op de centimeter in kan schatten bij 80km/u. Ik kan dat iig niet. Dus laat ik altijd minstens een meter of 2 voor en achter me, ook al denk ik dat ik heel heftig aan het kleven ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
@ MBV: Euh? Met 2 meter @ 80 km/uur zit je op 0,09 seconde, dus zeker weten dat je dan aan het kleven bent? Niet dat je dan veel schade krijgt, in dat tijdsbestek kan je voorganger niet heel hard afremmen dus de botsing gebeurt maar met een klein snelheidsverschil, maar toch :P

Mogelijk dat een Smart past @ 3meter, @ 2 meter iig niet dus fysiek een auto ertussen passen snap ik even niet :P

Tegen wie heb je het en weet je zeker dat je 2m bedoeld en geen 20?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

2m voor én achter, plus lengte van de auto, hij bedoelt dus een gat van zo'n 8 meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:50:
@ MBV: Euh? Met 2 meter @ 80 km/uur zit je op 0,09 seconde, dus zeker weten dat je dan aan het kleven bent? Niet dat je dan veel schade krijgt, in dat tijdsbestek kan je voorganger niet heel hard afremmen dus de botsing gebeurt maar met een klein snelheidsverschil, maar toch :P

Mogelijk dat een Smart past @ 3meter, @ 2 meter iig niet dus fysiek een auto ertussen passen snap ik even niet :P

Tegen wie heb je het en weet je zeker dat je 2m bedoeld en geen 20?
Ik bedoel dus: als ik iemand echt zat ben doe ik dat heel kort, en voelt het of ik er bijna tegenaan zit. In werkelijkheid zit ik dan nog minstens een paar meter er vanaf, vaak wel meer dan die 2 meter. Langer dan een seconde doe ik dat nooit, in een seconde kan je even iets meer gefocust zijn.
[disclaimer]staat in het goede topic ;)[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik snap hem nog niet helemaal... Bedoel je nu dat jij zo'n (vrachtwagen)chauffeur bent die wel eens (even) op 2m achter iemand gaat rijden of wat? :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Helaas, groter dan een touareg heb ik nog niet gereden :P heel netjes, als studentchauffeur ga je niet scheuren :)

En vrachtwagenchauffeurs doen het niet even, die rijden gewoon met 87 door, auto of geen auto :+

offtopic:
is je icon stuk, of hoort dat zo?

[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 22-08-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reed gisteren naar huis via de Alternatieve Route. Dat is die route, voor als ik een kutdag gehad heb, flink wil scheuren, en geen zin heb de Autobahn op te zoeken. Er zitten een aantal leuke S-bochten in, die met een procentje of 15 tot 20 tegen de berg op liggen. Al ga je volgas dan nog duurt het eeuwig voor je aan de 100 bent. En je hebt een heel kort remweggetje.

Maar wat je dan misschien beter kunt laten is op een recht stuk (18% omhoog) een motorfiets inhalen met 100 waar je 70 mag. Althans, dat ging nog goed. En dan bocht één: volle rem, stuur om, rem los en vol gas in z'n 2, met 50 zonder piep de bocht door. Bocht twee: halve rem, in z'n twee de bocht uit met vol gas en gelijk naar z'n 3 schakelen, met 65 en een beginnend piepje de bocht uit. De ESP mekkert over de rijstijl. Een recht stuk: je mag 100, dus met 130 op de teller schiet ik omhoog, de laatste chicane in, voetje op de rem, links, rechts, gás, en met 100 de chicane uit waar je 70 mag. dan nog éven het laatste stukje omhoog tijgeren met 130 ipv de toegestane 100, één flauw bochtje naar links waar je het gas los laat en dan kom je met ongeveer 80 waar je 70 mag, en na een paar seconden rij je 50 als je de bebouwde kom in tuft van een klein dorpje. (Ik rij in de bebouwde kom eigenlijk nooit te hard, ik vind dat gevaarlijk en asociaal.)
Alwaar je door de motor ingehaald wordt, en hij een blauw knipperlicht blijkt te hebben. En een grote bek over straatracers.
Hij heeft niets kunnen meten, en er reed verder niemand dus ik heb ook niemand in gevaar gebracht, maar hij heeft wel uitgebreid staan blaffen. Volgens mij was 'ie boosch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:59:
Hij heeft niets kunnen meten, en er reed verder niemand dus ik heb ook niemand in gevaar gebracht, maar hij heeft wel uitgebreid staan blaffen. Volgens mij was 'ie boosch ;)
Misschien had hij begrip voor het feit dat je de hele dag in de herrie had gezeten :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 16:24

dodo79

witte dikke tonnie

45km/h naast een politiewagen gaan rijden.
Op zich niet zo erg.... wel als je op een snorfiets zit :)

niet aangehouden btw.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Niet zozeer dom maar wel getuige van 0,0 verkeersinzicht van de andere verkeersdeelnemer...
Smal straatje, aan mijn kant allemaal auto's. Aan het eind van het straatje bocht naar rechts, en links een noem het maar een uitloopstrook. Ik ben op 3/4 van de straat, een vrouw in een kappersauto (Audi TT) komt de bocht om, en blijft midden op de weg staan. Want mijn weghelft is geblokkeerd, dus ik zoek maar uit hoe we t gaan oplossen?
Geprobeert met handgebaren duidelijk te maken dat als ze nou ff die uitloopstrook oprijdt dat toch echt handiger is dan mij 3/4 van de straat achteruit te laten rijden. Maar je voelt m al aankomen, domme doos weigert. Pfff sommige mensen snappen t gewoon niet :(

Dus toch maar achteruit gegaan, netaan genoeg ruimte over gelaten voor haar.. krrrrgggggggggg rijdt ze met dr velg vol tegen de stoeprand _/-\o_

En eerder die dag (om precies te zijn, onderweg naar dat straatje :P) op de A16 vanuit Rotterdam, ik draai de A16 op vanaf de A15, kom je op 2 rijstroken rechts de A16 op en weinig mensen weten dat als je zelf op de A16 rijdt, je dan naar rechts moet daar om netjes rechts te houden.. dus domme doos in koekblik snapt dat ook niet, en is vervolgens hoogst verontwaardigt dat ik haar rechts inhaal (overigens met hooguit 10km verschil). Lichtsignalen, t leek wel een disco. Wel even vergeten dat er een bedrijfsnaam achterop mn auto staat (en dat mensen ook gaan bellen :X), maar niks gehoord van haar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:07
Dat had ik dinsdag precies hetzelfde. Normaal gesproken zal ik nooit rechts inhalen, maar als daar iemand 70 gaat rijden, ga ik er toch echt rechts voorbij. Was in die situatie immers gevaarlijker er met 70 achter te gaan hangen om die muts dan netjes links in te halen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Crazy D schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:43:
Niet zozeer dom maar wel getuige van 0,0 verkeersinzicht van de andere verkeersdeelnemer...
Smal straatje, aan mijn kant allemaal auto's. Aan het eind van het straatje bocht naar rechts, en links een noem het maar een uitloopstrook. Ik ben op 3/4 van de straat, een vrouw in een kappersauto (Audi TT) komt de bocht om, en blijft midden op de weg staan. Want mijn weghelft is geblokkeerd, dus ik zoek maar uit hoe we t gaan oplossen?
Geprobeert met handgebaren duidelijk te maken dat als ze nou ff die uitloopstrook oprijdt dat toch echt handiger is dan mij 3/4 van de straat achteruit te laten rijden. Maar je voelt m al aankomen, domme doos weigert. Pfff sommige mensen snappen t gewoon niet :(
Gewoon blijven staan en je bezighouden met iets, dan hebben ze het meestal wel door ;) .

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Jegapia schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:34:
Gewoon blijven staan en je bezighouden met iets, dan hebben ze het meestal wel door ;) .
Haha ja maar ik wilde naar mn 'dinnetje toe en dat vond ik belangrijker ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jegapia schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:34:
[...]

anders, met een ford transit (verlengt en alles), een zandpad op, richting een hokkyvereniging, immers het team moest meedoen aan een tournooi (vader reed, was voor mijn zusje). aan bijde kanten auto's die geparkeerd staan. Dus papa op zoek naar plaatsje, besluit de dames aan het eind af te zetten, en daar is een plek om te keren en terug te gaan. Papa had a 500m dit straatje gehad. Komt er een peugeot 205 aan, vanaf het eind. En die wil niet tien meter achteruit gaan, immers zij was van de organisatie...en was dus belangrijker. Papa zei dat hij aan bijde kanten 5 cm had, en dus niet 500m achteruitging. Krant gepakt en gaan lezen. Uiteindelijk had ze door dat ze niet door een bestelbus heen rijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Breyten: _O- 7(8)7 meer hoef ik er niet over te zeggen, denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Gare fietsremmen hebben die met z'n tweeen nog best remmen. Maar dan breekt van 1 v/d remmen de kabel bij een remactie, en dan blijkt die andere rem eigenlijk niet veel meer te doen.

Dus dan maar een heftig hand voetrembochtje gemaakt om niet te eindigen in iemands zijportier.

Resultaat: 1 geschrokken automobilist, en 1 schoen met een ietwat versneld afgesleten voetzool :P

Van't weekend dan maar braaf even twee nieuwe remschoentjes monteren..

[ Voor 9% gewijzigd door brama op 24-08-2007 17:18 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste