Heb al een paar domme acties op mijn naam:
1) In slaap gevallen op de uitrit van de autosnelweg. Loodrecht op een trekker van een vrachtwagen gereden. De snelheid was niet hoog meer en enkel een geblutste (3 maand oude) wagen. Kosten reparatie 1400€ voor eigen rekening (geen all-risk).
2) Met diezelfde wagen tegen ong. 160 km/h een haas omver gereden, bumper beschadigd + kapot mistlicht en grill. Kosten 660€ voor verzekering (aanrijding met wild).
3) Met mijn huidige wagen tegen een laagstaand muurtje gereden en reflector kapot + vage krassen en vegen op de bumper. (Wagen 4 maanden oud)
4) Niet mijn schuld maar een mevrouw vond blijkbaar dat blunder 3 niet veel schade had aangericht en besloot er vanachter op te rijden (was 2 dagen later). Heb met plezier het aanrijdingsformulier ingevuld en de schade laten repareren, met inbegrip die van ongeval 3.
5) Beetje lomp van de tegenpartij, maar mijn wagen heeft geen schade opgelopen.
Tijdens aanschuiven om de autosnelweg op te rijden steekt een beginnende chauffeur (met L op de achteruit) een groep auto's voorbij (over de witte doorgetrokken streep). Hij rijdt dus op de strook om rechtdoor te rijden en wil voor mij toch mee links afslaan. Ik zag dit gebeuren in mijn spiegel en trek het ruime gat tss mij en mijn voorligger dicht (Zo ben ik dan wel

)
Wss wegens gebrek aan ervaring remt de bestuurder niet en rijdt in paniek op de verkeersgeleider. Einde oefening voor de beginnende bestuurder en golf 2 wss economisch total loss.
Bestuurder was wel redelijk pissed op mij en wou dat ik de schade aan zijn wagen zou betalen

.
Daar was ik dus niet toe bereid, maar wou wel het aanrijdingsformulier invullen met hoe het was gebeurd.
Hij heeft zich toch net op tijd bedacht, rijden over een doorgetrokken witte streep is een overtreding van categorie 3 en dit betekent voor een beginnende bestuurder 150€ boete, inlevering van rijbewijs en theorie+praktijk opnieuw doen (geloof zelfs pas na enige tijd).
Mss had ik het beter niet gedaan, maar hij zal het geen 2de keer proberen.
Dit alles is wel op 8 jaar tijd en uitgezonderd ongeval 1 zijn ze niet zo erg. Die haas had ik nooit kunnen ontwijken, het was de haas, vangrail of vrachtwagen. Ik heb nog geprobeerd te remmen, maar 160 km/h is gewoon te snel om rare capriolen uit te halen, zeker met een peugeot 206.