Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 11.778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:31
* Beerkeeper had vanmiddag een actie waar hij zich toch een beetje voor schaamt

Opel corsa voor me rijden (versie A met hooters uitlaatje :P) en was voor mij aan het pushen op de voorligger. Ik denk mooi, zometeen gaat hij aan de kant en dan kan ik er langs. Reed hij inmiddels 130-140 en ik bleef maar gaan :X ik erlangs met 160 terwijl hij bij bleef tot en met 170 :X ik ben gelukkig niet harder gegaan dan dat, want mijn rijbewijs is me toch wat meer waard dan het inhalen van een sjonnie corsa....

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Remmen in een bocht is idd onverstandig. ABS houdt de auto met een beetje mazzel nog wel bestuurbaar, maar de balansverschuiving van de auto kan wel een lastig te corrigeren situatie opleveren. ESP zou daar nog wat kunnen helpen, maar daar mag je natuurlijk niet vanuit gaan. Als het glad is ben je 'm dan ook gewoon kwijt. Kortom, het is gewoon verstandig om voor het sturen al afgeremd te hebben. Overigens kunnen de meeste auto's bochten veel harder nemen dan je zou verwachten, dus in eenzijdige situaties is hard remmen in een bocht vaak gewoon overbodig
.
Is bij F1 (en andere race-klasses) altijd mooi: als die remmen in een bocht weten ze eigenlijk al dat ze iets gaan raken. Maar iets raken met 80 nog altijd een stuk "comfortabeler" is dan met 100... :) Maar goed, deze auto's hebben dan ook geen elektronische engeltjes op hun schouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
deepbass909 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:13:
De achterwielen kunnen overigens wel blokkeren voor dat de voorwielen dat doen. Moet je maar eens met een lege bestelbus op de trappen. Die heeft dan nauwelijks druk op de achterwielen, en de gewichtsverplaatsing van hard remmen maakt dat er helemaal weinig overblijft. Dan blokkeren ze wel.
Maar dan praat je ook over een auto die berekend is op 1000kg extra op de achteras.

Gister schrok ik onder weg ook nog wel... Ik kwam rond 12 uur 's nachts terug naar huis, en op de A12 bij Gouda voelde m'n stuur ineens licht maakte de auto wat rare zijwaardse bewegingen (zonder dwars te gaan). Hij was dus aan het aquaplaneren..:X Gelijk gas eraf, stuur goed vast en m'n blik strak op het punt waar ik heen wou. Gelukkig was deze plek maar een meter of 10 - 20 lang, dus kwam ik snel weer op een stuk snelweg waar ik wel voelde grip had. 225 breed rubber is voor de regen van afgelopen dagen misschien toch wel wat veel van het goede (in combinatie met niet al te diep profiel meer)... Daarna maar even met een fluwelen voetje door Gouda gereden... (ik heb alleen de luxe van ABS, ACS en TC moet ik zelf doen...)
Dat had ik ook toen ik net mijn seat had :p
ook 225 bandjes, ik ging een behoorlijk flauwe bocht door met ongeveer 80 in de stromende regen, ging die ineens rechtdoor :o
meteen poot van het gas en tegensturen.

ging prima, daarnaa maar 60 gereden :')

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
MexxT schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 04:49:
[...]

Dat had ik ook toen ik net mijn seat had :p
ook 225 bandjes, ik ging een behoorlijk flauwe bocht door met ongeveer 80 in de stromende regen, ging die ineens rechtdoor :o
meteen poot van het gas en tegensturen.
Uh, wat moet ik me voorstellen bij "tegensturen" in een onderstuur-situatie? :P

Zo van: Je probeerde een bocht naar links te maken, maar je auto ging rechtdoor, dus ging je maar tegensturen (alsin, naar rechts)? :? :P

Tegensturen doe ik geloof ik alleen bij overstuur? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 05-10-2008 09:52 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geflitst worden door een vaste flitskast, waar ik al 3 jaar langs rij, met een overtreding van 7 kmpu voor correctie. Dat leverde mij een boete van welgeteld 16 euro op. Het stomste eraan is nog wel dat mijn nieuwe leasemaatschappij het nodig vindt om de boete voor mij te betalen ipv door te sturen en dan ook nog eens 15 euro aan administratieve kosten in rekening te brengen. Yup, ze verdubbelen dus mijn boete :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 18:02

Twhomp

Stayin' Alive

Ja, een leaseauto is niet altijd handig.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Wanneer je ineens het gas loslaat als je merkt dat je auto niet de kant op gaat die jij wilt (een heel natuurlijke schrikreactie) reageert de auto op de plotselinge lastwissel. Je remt ineens op je voorwielen i.p.v. dat je daar aandrijving hebt. Daardoor kan ineens de kont omkomen (gaat van onderstuur naar overstuur), waarna je dus moet tegensturen om dit te corrigeren. Dit is een van de manieren om aan een (in de basis onderstuurde) voorwielaandrijver overstuur te produceren. :) Een andere manier is de handrem aantrekken, mits die op de achterwielen werkt. Als je serieus ruzie met een bestuurder wilt hebben moet je dit als passagier plotseling doen in een bocht. :+

[ Voor 1% gewijzigd door Parody op 05-10-2008 16:15 . Reden: tikvaud, kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De manier die je bij voorwielaandrijving hoort te gebruiken is niet remmen maar de koppeling in en proberen de bocht weer door te sturen zodra je weer grip hebt, maar dat wist je natuurlijk al :P

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 05-10-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Ook de koppeling intrappen levert een plotselinge lastwissel op, zij het minder heftig dan het gas ineens loslaten. Bij de slipcursus werd rustig gas terugnemen i.c.m. rustig uitsturen aangeraden en geoefend. Hierdoor komen de banden weer meer in de rijrichting te staan en hervinden ze eerder grip. Helaas is je eerste reactie juist om verder in te sturen, waarmee je de situatie alleen maar erger maakt. De voorwielen krijgen dan nog minder grip waardoor de auto alleen nog maar erger rechtdoor wil.

Hoe een auto reageert op plotseling gas loslaten verschilt ook heel erg van auto tot auto. Onze buren hebben een Audi A3 en een Volvo V50. De buurman vertelde dat de Audi veel heftiger reageert op plotseling gas los (tegensturen is noodzaak) dan de Volvo (die stoïcijns z'n weg vervolgt). Waar hij dat probeert weet ik ook niet, wel dat hij er een vrij sportieve rijstijl op nahoudt. :)

Ik moet zeggen dat ik van die paar uurtjes voertuigbeheersing heel veel geleerd heb, en ik vind eigenlijk dat een voertuigbeheersingscursus gewoon verplicht zou moeten worden. Scheelt toch weer een behoorlijk aantal doden en gewonden per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb gister nog eens goed opgelet waar ik het gevoel van aquaplanen kreeg, en dat bleek geen water te zijn, maar een natte brug :X Gister was de weg daar nog vochtig, maar niet meer doorweekt, en ook deze keer voelde de auto daar raar aan. Het was gelukkig loos alarm.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 21:23

MBV

offtopic:
@Parody: slipcursus helpt alleen als je het al durft. Mijn nichtje heeft het ook gedaan, maar doordat die niks durfde te doen heeft ze er niks van geleerd. Was voor haar een gezinsuitje met aanhang: de oudste had niks geleerd, de aanhang was stoer aan het doen en leerde dus ook weinig, de jongste dochter had er het beste gevoel voor :P
In de F1 hebben ze wel degelijk electronica: ASR, maar daar heb je in bovengenoemde situaties niks aan.
En ASP is juist ontworpen voor dit soort situaties: ik vertrouw er zeker op, ik ga er dus van uit dat als ik het zelf verpruts de electronica het opvangt (zolang dat binnen de grenzen van grip fysiek mogelijk is). Ik ga dus niet bewust iets fout doen om het maar door de ASP te laten oplossen.

Alhoewel, ontopic: mijn vaders auto heb ik een keer genadeloos hard de bocht om gegooid. Gewoon, kijken wat hij kon. Zonder ASP durfde ik dat niet, en ik ging bewust lomp hard op het gas aan het begin van de bocht. 80km/u er doorheen gejaagd, waar ik 60 had ingeschat :X De minirotonde 3/4 rond daarna durfde ik niet naar de kilometerteller te kijken, maar dat ging met 60km/u zonder merkbaar glijden :X
Dat was met ruimte er omheen, en voor de bocht voldoende geremd om het fysiek mogelijk te maken. Maar als er een voetganger over was gestoken na die minirotonde had ik ABS/ASP/EBD/whatever heel hard nodig gehad :+

Helaas tot nu toe de enige keer dat ik zijn auto zonder toezicht mee heb gekregen :+ Ik krijg alleen de auto van mijn moeder mee, tenzij het noodzakelijk is dat ik zijn auto meeneem. Kan ik me prima voorstellen, ongeacht mijn rijstijl (die behalve die ene stunt best voorzichtig is, zeker met zijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Xander schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:47:
[...]

Uh, wat moet ik me voorstellen bij "tegensturen" in een onderstuur-situatie? :P

Zo van: Je probeerde een bocht naar links te maken, maar je auto ging rechtdoor, dus ging je maar tegensturen (alsin, naar rechts)? :? :P

Tegensturen doe ik geloof ik alleen bij overstuur? :+
ja ik bedoelde verder insturen om het rechtdoorgaan te voorkomen :$

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja en juist dat schiet nou juist niet op ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Glashelder schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:12:
Ja en juist dat schiet nou juist niet op ;)
het werkte wel :>
en het bewijs is dat hij nu nog heel is en niet om een boom zit ergens in emmen :+

[ Voor 18% gewijzigd door MexxT op 06-10-2008 01:19 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@MBV
Het is veel leuker om met een auto zonder al die dingen hard te rijden ;) Ik moet het doen met alleen ABS, voor de rest komt het helemaal op mijn sturen, gasgeven en remmen aan. En om de grootste ergersnis van Tiff en Jeromy maar eens te noemen, ik heb gelukkig geen last van een TC of ASC die mijn acties teniet probeerd te doen :+ En dan blijkt dat je op een natte weg een 316i zonder problemen dwars kan zetten om met een mooie drift de bocht uit te komen (iets wat mij het afgelopen half jaar overigens niet meer gebeurt is gelukkig). De laatste keer dat ik dwars ging was het enigszins geforceerd op een mooie slingerweg een berg op en in een hardspeldbocht met een lekkere lage versnelling vroeg en fel op het gas gaan 8)
Gelukkig blijven mijn domme acties vooral beperkt tot een paar km (totaal ongemerkt :X) te hard rijden... Of te wel, zaterdag lag er weer fan-mail van het cjib in de bus voor een overtreding van wel 7 km/u...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Parody schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:13:
Ook de koppeling intrappen levert een plotselinge lastwissel op, zij het minder heftig dan het gas ineens loslaten. Bij de slipcursus werd rustig gas terugnemen i.c.m. rustig uitsturen aangeraden en geoefend. Hierdoor komen de banden weer meer in de rijrichting te staan en hervinden ze eerder grip. Helaas is je eerste reactie juist om verder in te sturen, waarmee je de situatie alleen maar erger maakt. De voorwielen krijgen dan nog minder grip waardoor de auto alleen nog maar erger rechtdoor wil.

Hoe een auto reageert op plotseling gas loslaten verschilt ook heel erg van auto tot auto. Onze buren hebben een Audi A3 en een Volvo V50. De buurman vertelde dat de Audi veel heftiger reageert op plotseling gas los (tegensturen is noodzaak) dan de Volvo (die stoïcijns z'n weg vervolgt). Waar hij dat probeert weet ik ook niet, wel dat hij er een vrij sportieve rijstijl op nahoudt. :)

Ik moet zeggen dat ik van die paar uurtjes voertuigbeheersing heel veel geleerd heb, en ik vind eigenlijk dat een voertuigbeheersingscursus gewoon verplicht zou moeten worden. Scheelt toch weer een behoorlijk aantal doden en gewonden per jaar...
Vreemd, bij mijn slipcursus (anwb) werd juist geleerd om de koppeling in te trappen. Logisch, omdat precies zoveel het gas loslaten dat je wielen even hard draaien als nodig is om weer grip te krijgen vrijwel geen enkele chauffeur zal lukken. En de lastwisssel is vrijwel 0 bij het intrappen van de koppeling, je gaat immers van slippende wielen (zonder enige grip) in het ergste geval naar wielen die weer mee rollen met de snelheid. Alleen de subtiele overgang van blokkeren naar rollen heb je, maar die is verwaarloosbaar.

Och ja, het belangrijkste afgezien van niet remmen is de stuurrichting, en die hebben we hetzelfde geleerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 06-10-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

johnnyv.nl schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:32:
[...]

Vreemd, bij mijn slipcursus (anwb) werd juist geleerd om de koppeling in te trappen. Logisch, omdat precies zoveel het gas loslaten dat je wielen even hard draaien als nodig is om weer grip te krijgen vrijwel geen enkele chauffeur zal lukken. En de lastwisssel is vrijwel 0 bij het intrappen van de koppeling, je gaat immers van slippende wielen (zonder enige grip) in het ergste geval naar wielen die weer mee rollen met de snelheid. Alleen de subtiele overgang van blokkeren naar rollen heb je, maar die is verwaarloosbaar.
Toch krijg je redelijk abrupt weer grip, als je het krijgt. Ik laat liever mijn gas half los, dan heb je nog iets om mee te 'spelen'. Bij slotenmakers raadden ze juist aan om het zo te doen: koppeling intrappen is het laatste redmiddel, die kan je beter even achter de hand houden. En hoe moet je nou driften met ingetrapte koppeling? :+
Och ja, het belangrijkste afgezien van niet remmen is de stuurrichting, en die hebben we hetzelfde geleerd :)
Tja, dat heb ik ok wel geleerd, maar het kost aardig wat tijd voordat ik mezelf ervan heb overtuigd dat ik moet uitsturen om te zorgen dat ik niet uit de bocht vlieg :X Kijken waar je heen wilt is vaak het beste advies, dat gaat 100% intuitief. En met aquaplanen krijg je vanzelf weer grip zodra je uit de geul komt.
deepbass909 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:20:
@MBV
Het is veel leuker om met een auto zonder al die dingen hard te rijden ;)
Yup, alleen doe ik dat nooit met een auto die ik niet 100% ken, en die ik absoluut onder geen beding in de prak wil rijden :+ Zie je me al aankomen?
M "Papa, ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws"
P "het goede?"
M "Je airbag werkte."
P "Hoezo moest die werken dan?"
M "Ik ben uit de bocht gevlogen."
P "Hielp ESP dan niet?"
M "Nou... :X "
En daarnaast: die X-type kan veel te hard door de bocht, in krappe bochten gaat het zo snel dat ik nauwelijks zie wat er gebeurt en in ruime bochten gaat het zo hard dat als het misgaat, ik echt de pineut ben. Ik stunt veel liever met de C2 van mijn moeder, en daarbij moet ik wel alles zelf doen. Zelfs ABS...

En als ik moet kiezen: doe mij een auto met ESP die uit kan (geen ster op de motorkap dus). Dan kan ik bij die ene onverwachtte schrikreactie er profijt van hebben (uitwijken op een natte snelweg ofzo), terwijl ik bij de stunt-actie lekker dwars kan gaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:46
Paar dagen terug bij een 90 graden bocht iets te hard aan komen zetten. Het was wat nat en ik had wat haast en het stoplicht ging op oranje. Toch maar wat gas erbij en in de bocht eerst last van onderstuur, tikje op de rem en hoppa, overstuur. Was niet helemaal zo gepland, maar het moet er mooi uit gezien hebben voor de mensen die links stonden te wachten voor het stoplicht :) Zat wel een beetje te shaken want de vangrail kwam erg dichtbij. Seat Leon II trouwens.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zoals hierboven al staat: onderstuur is niet zo erg, iets minder gas en het komt goed. Maar les 1 van de slipcursus: blijf van die rem af!

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 06-10-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Absoluut waar! ABS helpt je niet meer als je zijdelings aan het glijden bent... Het enige dat nog iets uit zou kunnen richten ter voorkoming van zijdelings glijden is ESP, maar ook die staat bij een echte slippartij gewoon machteloos. Als je echt in een slip zit: koppeling in ( = maximale grip), sturen en kijken in de richting waar je op wilt, en het beste ervan hopen.

Van dat gas loslaten heb ik begrepen dat het al voldoende is om het gewoon rustig te doen, omdat vooral het plotselinge aan de lastwissel problemen oplevert. Rustig de balans verschuiven levert rustig toenemende druk op de voorwielen op, met dus ook rustig opbouwende grip voor en rustig afnemende grip achter. Hmm... Volgens mij is het sleutelwoord hier "rustig"! ;)

De wat sportievere auto's hebben nogal eens een ESP die wat meer toelaat, waardoor je nog gecontroleerd kunt driften. Ferrari heeft bijvoorbeeld een heel mooi systeem, en ook Porsche heeft een vergevingsgezind ingeregelde ESP.

Op m'n Focus is de ESP op veilig ingesteld, maar om een Focus gek te krijgen moet je het al behoorlijk bont maken. Heb toen ESP als optie gekozen (is tegenwoordig standaard) om me een beetje tegen mezelf te beschermen. Ik had wat verhalen gelezen dat een Focus uitdaagt tot zo hard mogelijk de bocht om gaan, en dus ook een paar verhaaltjes van zelf-overschatting. En 1 ding weet ik zeker: ik ben Schumacher niet... De uitdaging geeft-ie absoluut: ik krijg van m'n vrouw regelmatig het commentaar dat ik te hard de bocht door ga. Gelukkig kan ik datzelfde commentaar leveren als ik eens op de passagiersstoel zit. :) Het enige wat je gemakkelijk aan een Focus ontlokt is wielspin op de voorwielen, zeker bij nat weer, dus de TC heeft wel eens werk. Een onverwachte ESP-ingreep heb ik gelukkig nog nooit gehad.

Bij droog is het gewoon een feestje om hard door bochten te gaan! :) De eerste auto in mijn historie die bij droog harder de bocht door kan dan ik durf! 8) Best lachen als je onderaan de Nelson Mandela Brug in Arnhem staat nadat er iemand vanaf Oosterbeek tot daar op je bumper heeft gezeten (met even een paar meter meer speling na de rotonde), vanaf het verkeerslicht onder aan de brug gas te geven en eenmaal (na 3 korte bochten) boven een gat geslagen te hebben van dik honderd meter met diezelfde klever. >:) _/-\o_ Vervolgens komen ze je daarna boven met 90 voorbij zetten, maar dan kan ik alleen maar heel hard lachen en genieten. :D Hard rijden op een recht stuk is makkelijk... Nou moet ik wel toegeven dat het meest sportieve wat ik tot zover als "tegenstander" gehad heb een sportief uitziende Seat Leon II (verlaagd en grote wielen) was. Van een echt sportieve auto ga ik het ws wel verliezen, al was het alleen maar op acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13

Dentheman

Zie signature

Ik kwam gister voor de 2e keer binnen 1 minuut bij een wegafzetting, die frustratie moest eruit met een 180 graden draai dmv. de handrem. Golfje wat de weg opdraaide stond met open mond te kijken, wel leuk, maar wel dom

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

MBV schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:05:
Zoals hierboven al staat: onderstuur is niet zo erg, iets minder gas en het komt goed. Maar les 1 van de slipcursus: blijf van die rem af!
Les 1 van de slipcursus (waarschijnlijk een andere). Houdt de rem en koppeling beide in totdat je zeker weet dat je stilstaat. Mocht je een auto hebben met ABS, zoek een punt in de verte en stuur daar geleidelijk naartoe. Vaak raak je in een spin en veel ongelukken onstaan omdat de rem te vroeg losgelaten is. Op het moment dat de auto namelijk weer grip krijgt schiet hij in volle vaart die kant op.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Een slipcursus is wezenlijk wat anders dan een antislipcursus. Misschien zit het verschil 'm daarin? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:25

_Apache_

For life.

deepbass909 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:13:
Gister schrok ik onder weg ook nog wel... Ik kwam rond 12 uur 's nachts terug naar huis, en op de A12 bij Gouda voelde m'n stuur ineens licht maakte de auto wat rare zijwaardse bewegingen (zonder dwars te gaan). Hij was dus aan het aquaplaneren..:X Gelijk gas eraf, stuur goed vast en m'n blik strak op het punt waar ik heen wou. Gelukkig was deze plek maar een meter of 10 - 20 lang, dus kwam ik snel weer op een stuk snelweg waar ik wel voelde grip had. 225 breed rubber is voor de regen van afgelopen dagen misschien toch wel wat veel van het goede (in combinatie met niet al te diep profiel meer)... Daarna maar even met een fluwelen voetje door Gouda gereden... (ik heb alleen de luxe van ABS, ACS en TC moet ik zelf doen...)
Sorry voor de late reactie, maar wilde het je toch niet onthouden.

Aquaplanneren is de enigste reden in het verkeer waarbij je die rechtervoet helemaal in mag drukken mits je een voerwiel aangedreven auto bestuurd en op een rechte weg rijdt, in een bocht zou ik het niet proberen :X . Hier zijn 2 redenen voor, allereerst word het water sneller afgevoerd door de banden, welke al snel richting de 160kmpu+ gaan, terwijl de rest van de auto rustig afremd door het water.

Daarnaast weet je sneller dat je voorwielen weer grip krijgen als je toerenteller en snelheidsmeter weer naar beneden kelderen.

Plus dat het wel een leuk gezicht is als je het vanaf de buitenkant bekijkt, je ziet je voorwielen spinnen een hoop water vanaf weggespoten worden.

Geleerd op een slipcursus 2 zomers geleden. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:18
Dentheman schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:43:
Ik kwam gister voor de 2e keer binnen 1 minuut bij een wegafzetting, die frustratie moest eruit met een 180 graden draai dmv. de handrem. Golfje wat de weg opdraaide stond met open mond te kijken, wel leuk, maar wel dom
En nu hopen dat oom agent jou een keer ziet met dit soort debiele acties, een bocht een keer te hard nemen kan gebeuren maar moedwillig een 180 maken met je auto mag je van mij je papieren inleveren.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 15:47
Dentheman schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:43:
Zoiets doe je toch niet, levensgevaarlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door flo_ op 07-10-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 07:53

ijskonijn

Now MOVE!

Ligt eraan in welke situatie en waar he... :P

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:18
ijskonijn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:06:
Ligt eraan in welke situatie en waar he... :P
Op de openbare weg doe je dat gewoon niet PUNT
Mooi gezicht al zie je straks iedereen ipv af en toe te hard rijden eventjes een 360 maken bij afslag. 8)7 Dat soort gedrag laten ze maar op het circuit.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12:26

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Oeioei. Vanmorgen kreeg ik een leenauto mee, dus de auto was nog wat onwennig. Voor ik de weg oprij staat de zon vol op de voorruit, ik kijk links, ik kijk rechts, ik zie niets aankomen, dus ik rij de weg op. Hoop gepiep achter me. Toch een bestelwagentje van de bakker over het hoofd gezien :o Ging maar net goed.

Heb het bakkertje op mijn werk maar even opgebeld om mijn excuses te maken. Hij was er niet, maar ze konden het wel waarderen en zouden het aan 'm doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Met mijn Mégane doe ik soms wel eens een slipje als het nat ligt en ik in een wilde bui ben.
Wel enkel in verlaten (brede) straten of op een parking of zo ...

Nu had ik een gesprek gehad met een vriend die nooit zoiets deed met zijn auto, dus dacht ik even te demonstreren hoe leuk dat wel niet is (onverwacht :)).
Zitten we met 4 in de auto rustig te cruisen en we naderen een extreem brede zijweg. Ik grijp mijn kans en neem de bocht een tikje vlotter en dan de handrem volledig op. Normaal geeft mijn auto dan een mooie zwiep met zijn achterste en sta ik 180 graden gedraaid stil. Blijkt die toch iets anders te reageren met 4 personen in de auto :) . Stuk of 10 meter zijwaarts gegleden met afwisselend onderstuur en overstuur. Gelukkig meer dan genoeg marge, no problem.

Blijkbaar overschat ik de zin voor avontuur van mijn vrienden wel een tikje. Een gillende vriendin en 3 plots erg bleke gezichten... Het was erg stil in de auto voor de rest van de rit.

Disclaimer: stunt uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden. Geen kat in de buurt en perfect zicht op alle toegangswegen, erg ruim stuk asfalt. Ik hou van een stuntje, maar blijf vér uit de buurt van echt gevaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:47

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo merk je maar weer eens wat ~270kg meer in een vrij lichte wagen doet. druk op achterwielen is compleet anders. Verschil merk je ook leuk bij bestelwagens...leeg rij je met 3 wielen door de bocht...vol hangt die wat meer over :)

Nog een leuke actie hier voor de deur: huisvrouw parkeert wagen ffe snel....wagen glijd in de berm van een stoeprand af...muurvast....iedereen duwen. Ik zeg laat mij eens; stuur de wagen de andere kant op en rijd em er zo uit :) vrouw kon me wel kussen :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Vanmorgen al driftend de bocht door gegaan :9

Op de motor, 5m van huis -O- De motor van mijn vader reageert iets anders op het gas dan de mijne :X Ik draai de weg op, ben de bocht nog niet om en geef al wat meer gas, iets te enthousiast blijkbaar :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Met de auto van mn schoonmoeder (:X) het volgende meegemaakt. Ik rijd door de regen met een gangetje van 50 op een rustig weggetje, en net in een zeer scherpe bocht (die je normaal met 30 neemt) rijd ik de spoorweg over. Op dat moment schuift de auto een meter of 2 onbestuurbaar in 90 graden door de bocht, met wat tegensturen krijg ik de auto weer recht de weg op. Had ook anders af kunnen lopen met al die bomen :o

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 16:11
Tijdje terug een suicidale motorrijder ontweken. Reed op zondag middag over de A28 richting Amersfoort en was met een gangetje van 130 / 140 waar je 120 was lekker aan het karren. Op een gegeven moment haal ik een vrachtwagen in met een motorrijder erachter en omdat achter mij een dikke bmw zat die er wel graag langs wou accelereerde ik nog even wat extra zodat die achterligger er wat sneller langs kon. Gaat die mongool van een motorrijder ineens ook die vrachtwagen inhalen terwijl ik echt max 5 meter achter hem rijdt. In plaats van op de rem te trappen ging ik hem links voorbij wat achteraf gezien wel een beetje krap was. Wegen in Nederland zijn er duidelijk niet voor gemaakt om een auto, een motorrijder en een vrachwagen naast elkaar te laten rijden :+

Naja, remmen was gezien m'n achterligger(s) ook niet ideaal geweest, maar waarschijnlijk veiliger dan deze oplossing :P

[ Voor 7% gewijzigd door Quadro! op 09-10-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sport_Life schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:29:
Met de auto van mn schoonmoeder (:X) het volgende meegemaakt. Ik rijd door de regen met een gangetje van 50 op een rustig weggetje, en net in een zeer scherpe bocht (die je normaal met 30 neemt) rijd ik de spoorweg over. Op dat moment schuift de auto een meter of 2 onbestuurbaar in 90 graden door de bocht, met wat tegensturen krijg ik de auto weer recht de weg op. Had ook anders af kunnen lopen met al die bomen :o
Leuk he, goedkope hokkietokkiebanden van de kwikfit. Echt handig om daar op te besparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 09:34
Ik heb een mazda mx-3'tje, v6. Achterin 2 kleine kuipstoeltjes voor 2 extra passagiers, niet bepaald geschikt voor lange afstanden, het is echt krap. Afgelopen weekend met wat vrienden weggeweest en geparkeerd in parkeergarage.

's avonds had het geregend en we gingen weer naar huis.. door het slagboompje heen, en toen stond ik op de helling in de file.. Maar daar kwam aardig wat water naar beneden zetten + 200 kilo extra gewicht in m'n relatief kleine auto..

Dus ik geef een beetje gas, voel de wielen draaien maar gebeurd niks, iets meer gas: wielspinnen.. even rust :P
Uiteindelijk dus een beetje half wielspinnend / langzaam omhoog kunnen werken, was niet zo handig. Ik was overigens niet de enige die er last van had. Voor me reed een seat ibiza, die een aantal keren een stukje naar beneden kwam terwijl ik nog achter hem stond en achter mij stond een dikke volvo.. Dus dat was wel een eng bultje omhoog.. Maar gered! :D

Volgensmij hoort er wel iets van afvoer bovenaan te zitten toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Boyd op 09-10-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Gamepie56 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:39:
Voor me reed een seat ibiza, die een aantal keren een stukje naar beneden kwam terwijl ik nog achter hem stond en achter mij stond een dikke volvo..
Ga dan een stukje achteruit, die Volvo was ook wel wat opgeschoven als 'ie jouw achteruitrijlicht gezien had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 09:34
Xander schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Ga dan een stukje achteruit, die Volvo was ook wel wat opgeschoven als 'ie jouw achteruitrijlicht gezien had...
Staat een slagboompje achter de volvo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ah... tja, dan wordt het lastig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mijn 'domme' actie van vandaag: om 18.00 uur achteraan sluiten op de A12 vanaf Gouda :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

alt-92 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:25:
Mijn 'domme' actie van vandaag: om 18.00 uur achteraan sluiten op de A12 vanaf Gouda :X
Het zal vast niet de domste actie zijn geweest, dat was ongetwijfeld verderop in de file.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is een understatement, want er is een dode bij gevallen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had vorige week nog iets veel ergers. We moesten vanaf Den Haag naar Nieuwegein rijden op vrijdagmiddag.. Ergens voorbij Zoetermeer begint de file al, alles gaat stapvoets. We hadden TomTom bij, dus we zoeken een alternatieve route met dat apparaat. Bij Gouda stuurt hij ons de snelweg af om binnendoor te rijden. Nou dat heb ik geweten, binnen notime staan we in het centrum van Gouda met links een voetpad en rechts een busbaan, 3x raden wat TomTom zegt!! :X ("sla hier rechtsaf en dan direct linksaf"). We zijn dat hele eind weer teruggereden naar de snelweg en uiteindelijk achteraan aangesloten bij de file.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Was toch file-vrije-dag? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als er een ongeluk gebeurt is heb je altijd een file, wat in zijn geval zo was.
Dus om dat nou te zeggen... eerst eff denken voordat je wat zegt, vooral omdat er iemand bij was omgekomen.

Verder heb ik eigenlijk nog nooit, wat andere hierboven gehad hebben. Last van onder/overstuur gehad of zo, en ik stamp toch behoorlijk door.

Had trouwens 4 weken geleden of zo een slipcurcus gehad in Zandvoort, maar dan met wagens van BMW dealer Ekris. Zat een slalom oefening bij in de nieuwste en oudste BMW X5. Met die nieuwste kon je bizar hard door de bochten, omdat je niet hoefde over te pakken en deze hield niet over bij het sturen. Echt een heel vreemd iets is dat, de wagen blijft compleet recht. Als je dan diezelfde proef in de oude BMW X5 doet, sta je vreemd te kijken, was 10 sec trager en had aan het einde geen armen meer over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Dutch3men schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:22:
[...]

Als er een ongeluk gebeurt is heb je altijd een file, wat in zijn geval zo was.
Dus om dat nou te zeggen... eerst eff denken voordat je wat zegt, vooral omdat er iemand bij was omgekomen.
Oh the drama... :|

Maar file-vrije-dag, dan kan je beter met OV gaan enzo he. Maarja, lekker boeiend allemaal... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sport_Life schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:20:
Nou dat heb ik geweten, binnen notime staan we in het centrum van Gouda met links een voetpad en rechts een busbaan, 3x raden wat TomTom zegt!! :X ("sla hier rechtsaf en dan direct linksaf").
Het aanzetten van TomTom betekent niet gelijk dat je /dev/brain moet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
DieterVDW schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:49:
Met mijn Mégane doe ik soms wel eens een slipje als het nat ligt en ik in een wilde bui ben.

Nu had ik een gesprek gehad met een vriend die nooit zoiets deed met zijn auto, dus dacht ik even te demonstreren hoe leuk dat wel niet is (onverwacht :)).
Zitten we met 4 in de auto rustig te cruisen en we naderen een extreem brede zijweg. Ik grijp mijn kans en neem de bocht een tikje vlotter en dan de handrem volledig op. Normaal geeft mijn auto dan een mooie zwiep met zijn achterste en sta ik 180 graden gedraaid stil. Blijkt die toch iets anders te reageren met 4 personen in de auto :) . Stuk of 10 meter zijwaarts gegleden met afwisselend onderstuur en overstuur. Gelukkig meer dan genoeg marge, no problem.

Blijkbaar overschat ik de zin voor avontuur van mijn vrienden wel een tikje. Een gillende vriendin en 3 plots erg bleke gezichten... Het was erg stil in de auto voor de rest van de rit.

Disclaimer: stunt uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden. Geen kat in de buurt en perfect zicht op alle toegangswegen, erg ruim stuk asfalt. Ik hou van een stuntje, maar blijf vér uit de buurt van echt gevaar...
:D mooi verhaal. Ik denk dat je hier wel van geleerd hebt.

Mijn domme actie van gisteren vond ik wel meevallen maar mijn vrouw vind het aggresief. Een paar van die opgeschoten kleuters die met hun fiets over de weg heen slingeren. Dan is het toch heel logisch dat je even stevig op je claxon gaat drukken?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alt-92 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:30:
[...]

Het aanzetten van TomTom betekent niet gelijk dat je /dev/brain moet uitschakelen.
Jawel toch? TomTom doet het toch voor je?
Ik zie dat vaker. Mensen die als een blinde kip achter hun TomTom aanrijden. TomTom is leuk en aardig om een route te krijgen, maar overzicht heb je absoluut niet.
Als je een goede kaart had gehad had je gezien dat je er bij Waddinxveen af had gemoeten en dan kun je gewoon langs Gouda af rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

HawVer schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:59:
[...]

:D mooi verhaal. Ik denk dat je hier wel van geleerd hebt.

Mijn domme actie van gisteren vond ik wel meevallen maar mijn vrouw vind het aggresief. Een paar van die opgeschoten kleuters die met hun fiets over de weg heen slingeren. Dan is het toch heel logisch dat je even stevig op je claxon gaat drukken?
Lijkt mij wel ja. Ik schreeuw vaak ook nog even iets uit het raam als ik er langs scheur, dan schrikken ze helemaal. Soms lachen ze ook nog als je 'toetert'. Dan kan ik mij niet meer inhouden en ga er zeer dicht bij langs.

Dom? Ach... ze moeten het maar weten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

alt-92 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:30:
[...]

Soms moet je kunnen vertrouwen op zo'n ding. Als hij zegt we gaan door Gouda heen vind ik alles prima als hij maar een fatsoenlijke weg vindt. Op zich had TomTom ook wel gelijk met die snelle weg, behalve dan dat het niet voor mij bestemd was.
En Wadinxveen eraf ga ik ook maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sport_Life schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:00:
[...]

Soms moet je kunnen vertrouwen op zo'n ding.
Ah, dus wegsituaties veranderen nooit meer nadat je anderhalf jaar terug die maps hebt geinstalleerd?
Als je het over domme acties hebt is het uitschakelen van je hersens tijdens het autorijden er wel één die met stip op de koppositie ligt.
Er zijn ook nog verkeersborden enzo, je weet wel, die blauwe dingen van de ANWB die een paar meter bóven het gezichtsveld van je TT hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 10-10-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja en toch is het een feit dat je tijdens het autorijden veel dingen automatisch doet. En hoe langer je auto rijdt, hoe meer ook. Ook met waarnemen om je heen. Het zou ook helemaal niet goed zijn als je alles actief deed of zag. Te veel info. Je hersenen zijn er goed in om selectief waar te nemen. Die 10% die ze wel zien en die 10% die niet zonder bewust nadenken wordt gedaan, is ook precies de 10% die het verschil maken tussen netjes rijden of jezelf dood rijden.

Een navigatiesysteem is een hulpmiddel. Meer niet. Ik heb lang genoeg in nieuwbouwwijken gereden e.d. dat ik je kan vertellen dat je er maar heel weinig aan hebt en dat je vooral zelf moet nadenken. Zo vaak .. straat niet bekend, rijrichting op een eenrichtingsweg omgedraaid, rotonde bijgebouwd, afslag verlegd, huis gebouwd waar een weg moest zijn, of dat je volgens je TomTom midden in een weiland staat. Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Ik heb geen navigatie, en meestal kijk ik gewoon even op google maps en zit het kaartje wel in m'n hoofd. Dan rij ik bijna altijd in 1x goed.

Eergister weer even gaan racen op Zandvoort. Dit keer maar 1 sessie gedaan en daarna vrij snel naar huis (zat 20 minuten tussen ofzo). Op het circuit had ik wat last van fading met de remmen (dan is de boel te warm, en heb je minder remkracht). Helaas was dit nog niet weg toen ik weer aan de terugweg begon :(
Voelde me er niet echt lekker bij, dat ik waarschijnlijk niet het volle remvermogen tot m'n beschikking had. Beetje dom van mij.

(Ik heb er wel sportblokken en schijven onder zitten, maar ik moet denk ik aan andere remleidingen en hogere Dot waarde remvloeistof. Ik had gehoopt dat het al over zou zijn met m'n nieuwe sportblokken en schijven maar goed)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

alt-92 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:08:
[...]
Er zijn ook nog verkeersborden enzo, je weet wel, die blauwe dingen van de ANWB die een paar meter bóven het gezichtsveld van je TT hangen.
Ik zat afgelopen dinsdag Blik op de weg te kijken, hadden ze het toevallig ook over navigatie apparatuur. Die blauwe dingen hangen ook wel in het gezichtsveld van de TT... Sommige mensen hangen dat ding echt midden op de voorruit 8)7

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Dennahz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:16:
[...]

Lijkt mij wel ja. Ik schreeuw vaak ook nog even iets uit het raam als ik er langs scheur, dan schrikken ze helemaal. Soms lachen ze ook nog als je 'toetert'. Dan kan ik mij niet meer inhouden en ga er zeer dicht bij langs.

Dom? Ach... ze moeten het maar weten.
Het is vaak een regelrechte ramp met groepen scholieren. Ze denken dat ze rustig 4, 5 breed kunnen fietsen of zonder om te kijken andere fietsers in kunnen halen. Zomaar afslaan zonder goed te kijken zijn ze ook goed in.

Ik heb er een keer bijna twee aangereden doordat ze dus zomaar wilde afslaan zonder achterom te kijken of een gebaar maakte. Eerste keer dat ik erachter kwam dat de remmen van mijn auto toch zo slecht nog niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat erger is ... gewend zijn aan een auto die piept met parkeersensoren. En dan in een auto rijden zonder, of met een camera in plaats van piepjes. Boem is ho hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

alt-92 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

Ah, dus wegsituaties veranderen nooit meer nadat je anderhalf jaar terug die maps hebt geinstalleerd?
Als je het over domme acties hebt is het uitschakelen van je hersens tijdens het autorijden er wel één die met stip op de koppositie ligt.
Je moet een verschil zien tussen verkeersborden en navigatie. Verkeersborden geven een moment stand door (mag wel/niet in rijden bijv.) en navigatie geeft van tevoren aan welke richting je uit moet. In die zin is navigatie een extra toevoeging op verkeersborden en ik gebruik het niet als alternatief voor verkeersborden. Je kunt bij verkeersborden ook niet weten wat erna komt (tenzij het een doodlopende weg is en er een bord boven hangt)

En bovendien is een TomTom die regelmatig aan de PC gehangen wordt is de meeste gevallen actueler dan een plattegrond van heel Nederland van 6-12 maanden oud.

Overigens was dat trouwens de eerste keer dat ik met navigatie reed (van mn ouders), rijd normaal in een auto zonder TomTom. En ja, dan wil je dat ding weleens teveel vertrouwen :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 10-10-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sport_Life schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:20:
[...]

Ik had vorige week nog iets veel ergers. We moesten vanaf Den Haag naar Nieuwegein rijden op vrijdagmiddag.. Ergens voorbij Zoetermeer begint de file al, alles gaat stapvoets. We hadden TomTom bij, dus we zoeken een alternatieve route met dat apparaat. Bij Gouda stuurt hij ons de snelweg af om binnendoor te rijden. Nou dat heb ik geweten, binnen notime staan we in het centrum van Gouda met links een voetpad en rechts een busbaan, 3x raden wat TomTom zegt!! :X ("sla hier rechtsaf en dan direct linksaf"). We zijn dat hele eind weer teruggereden naar de snelweg en uiteindelijk achteraan aangesloten bij de file.. 8)7
Je weet grofweg toch wel welke richting je opmoet? Dan rij je grofweg om het obstakel heen, dan calculeert je tomtom wel de nieuwe route vanaf daar. Kun je toch nog verder rijden.

Zelf kijk ik vantevoren ook meestal even op google maps om te kijken hoe de route ongeveer gaat (dus niet op detail niveau, meer langs welke steden je komt, ga je vooral noord/zuid of west/oost). Daarmee train je je ruimtelijk inzicht echt enorm goed. Navigatiesystemen zijn vooral handig voor de laatste paar kilometers, dat je niet in een vreemde wijk hoeft te lopen zoeken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:49:

Er mogen dan wel geen mensen in omgeving zijn, maar er zaten er 3 bij je in de auto waar je voor verantwoordelijk bent. Als jij dat ding rolt moet je nog maar zien of iedereen er zonder kleerscheuren vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sport_Life schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:04:
[...]

Je moet een verschil zien tussen verkeersborden en navigatie.
Wegbewijzering is meer uptodate dan je TomTom hoor :P
Maar laten we er maar over ophouden, dat zijn toch van die eeuwigdurend twistgespreksstof opwekkende dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 12:57
Maasluip schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:13:
[...]

Jawel toch? TomTom doet het toch voor je?
Ik zie dat vaker. Mensen die als een blinde kip achter hun TomTom aanrijden. TomTom is leuk en aardig om een route te krijgen, maar overzicht heb je absoluut niet.
Als je een goede kaart had gehad had je gezien dat je er bij Waddinxveen af had gemoeten en dan kun je gewoon langs Gouda af rijden.
Dat vind ik net goed aan mijn 2D GPS (ingebouwd geval van opel). Je kan dan gewoon kijken welke kant je op moet rijden als hij het niet correct doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Even snel willen keren omdat je nog even snel naar huis wilt en daarbij een auto over het hoofd zien die er net nog niet stond :P

Oliedom maar wat doe je er (achteraf) aan.. zal niet nog een keer gebeuren in ieder geval.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Met een overzekerde brommer met volle snelheid in de zijkant van een oldtimer crashen. Dat was niet zo slim :P

Heb het wel overleefd en ervan geleerd, maar fraai was het allemaal niet (uberstomme actie natuurlijk, ligt alleen wel iets genuanceerder dan het lijkt :P )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Mijn handigste acties zijn ook nog niet lang geleden

Kwam aanrijden op een punt waarop 2baans terug 1 baans word, alleen geen rekening gehouden dat 50m daarvoor een spoorovergang ligt (voor goederentreinen)
En laat deze nu net op rood gaan

Ik met men stomme kop nog in willen halen, zie het rode licht en vol op de rem
Moet je dus niet doen met een VW Transporter met openlaadbak waarop heel veel en hele zware spullen liggen (CO2-laswagens, 2 aggregaatjes en wat los spul)
Voorkant kwam redelijk snel de vangrail tegemoet, terwijl achterkant de autos rechts in de buurt kwamen, en dan kwam de slagboom ook in t zicht

Iig gemerkt dat die bus toch lekker stug is, ondanks dat de rembekrachtiger was versleten (bleek later :P) toch goed kan remmen en op tegensturen reagerde
Bestuurders keken me ook erg vaag aan :P

Met het terugkomen nog zo'n actie gehad met een oude muts die der richtingaanwijzer niet kon vinden, maar WEL de rem, en dus ff vol op de rem ging om rechts een terreintje op te willen rijden
Ook toen de bus er haast driftend langs gestuurd en zonder al teveel af te moeten remmen weer rechtgekomen en doorgereden
WAs ik blij dat ik leeg was, en dat er geen tegemoet komen verkeer kwam, anders dan had ik er vol opgezeten vrees ik

Beide situaties was t flink nat en glad

Was ff schrikken, maar aan de andere kant ook wel leuke mini- slipcursus, ook al niet geplanned
Volgende keer toch maar bakkie koffie extra voor ik vertrek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Kurios schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:53:
[...]

Er mogen dan wel geen mensen in omgeving zijn, maar er zaten er 3 bij je in de auto waar je voor verantwoordelijk bent. Als jij dat ding rolt moet je nog maar zien of iedereen er zonder kleerscheuren vanaf komt.
och ik doe het ook wel is hoor :p

Met uitgaan ofzo. Parkeerplaats is een redelijk groot grasveld en eigenlijk altijd leeg.
dan wil ik me wel ff uitleven. Hele auto groen :9 en het kost me geen banden :+

t is een hele brede strook grasveld, met daar naast zo'n harde zandweg.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24

Tacoos

i am i

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:36:
Wat erger is ... gewend zijn aan een auto die piept met parkeersensoren. En dan in een auto rijden zonder, of met een camera in plaats van piepjes. Boem is ho hé :P
Nog erger is met jankende sensoren tegen een boom aanrijden :X
Ter verdediging:
- de sensoren gaan al af als er 1 grasspriet teveel omhoog steekt ( en ja, ik weet t: zo'n boom is best wel wat groter....)
- de boom stond op dat moment in de blinde vlek achter de d-stijl (station)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 17:58

mace

Sapere Aude

Been there, done that.

* mace met vers rijbewijs in pa's altea. Was een parkeerterrein met een smalle ingang die op een smal straatje uitkwam met allemaal geparkeerde auto's, allemaal voetgangers en fietsers enzo, was dus druk om me heen aan het kijken.

Ik hoor dat hele ding dus niet, dringt gewoon niet tot me door.
En dus die steeds korter wordende piepjes ook niet, en *bonk*, tegen een lantaarnpaal aan. 8)7

Was erg zacht, dus niet eens een krasje, maar wel stom dat je met parkeersensor nog ergens tegenaan knalt. :X

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 19-10-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Geen domme actie eigenlijk van mij, maar je kan jezelf wel is voor je hoofd slaan eigenlijk. Vandaag, ging vriendinlief ophalen met de auto, een Ford Focus 1.4 Vtec uit 2002 (heerlijk karretje)..

Kom ik aanrijden bij vriendin, en zie dat de parkeerplaats voor hun deur vrij is, rij er naartoe en maakt een schuine knik om achteruit de parkeerplek op te rijden. Net op het moment dat ik hem in zen achteruit wil zetten hoor ik vreemd ritmisch getikt, alsof er iets in het motorcompartiment niet helemaal koosher is. Ik sta midden op de straat en zet de auto even uit (stond toch niemand die er langswilde) en ga luisteren naar de motor. Hmm, vreemd, het geluid blijft. Start de motor weer en zet hem in zen vrij, zachtjes geef ik een beetje gas en het getikt bleef op hetzelfde tempo. Snapte er niets meer van, waar komt dat getikt toch vandaan?!

Na een paar seconde viel het kwartje, op de parkeerplaats naast me zat de buurjongen in zen Daihatsu, klaar om weg te rijden. Die Daihatsu was oud, maar vooral erg gaar. En dat barrel was dus wat het geluid maakte. * _Apache_ dacht serieus dat het de Ford was die in gebreken was. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 21-06 21:03
mace schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:43:
Was erg zacht, dus niet eens een krasje, maar wel stom dat je met parkeersensor nog ergens tegenaan knalt. :X
Nou, die parkeersensoren zijn ook gewoon grandioos kut. Ik heb eens een keer 'moeten' keren op een soort van t-splitsing, maar dan met drempel. Aangezien de bak die ik reed ongeveer 2x zo lang is als ik normaal gewend ben (VW LT35-verhoogd-verlengt-verlengt), gaat dat iets moeilijker. Dus ik sta stil, ram hem in de achteruit, semi op een drempel (achter hing iets lager). Ding begint te piepen, waarschijnlijk omdat die asfalt had gevonden. Ik kijk in de achterruit, niks aan de hand dus. Rij een anderhalve meter, niks aan de hand. Terwijl dat ding piept. Nog wat verder, en dan is boem ho ja. Gelukkig met treeplank vs. lantaarnpaal, en zelfs de lantaarnpaal stond nog overeind.

Ze piepen al vol een meter voor het daadwerkelijke boem-ho-obstakel. Ik luister niet eens meer naar die dingen normaal gesproken. Nu heeft alleen mijn baas een wagen geleased met geblindeerde achterruiten 8)7 Gister dus maar bij achterruit rijden (richting dicht hek) maar deur open gegooid en gewoon m'n ogen gebruikt. Dat werkt *veel* beter dan die piepjes. En sneller, als je meer dan 2KM/u gaat piepen ze ook al vol soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Nog nooit met parkeersensoren gereden en opzich hoeft dat niet voor mij ook

Miss wel als ik binnenkort op de vrachtwagen kan gaan rijden, maar dan opzich eigenlijk ook nog niet perse
Als je 2 spiegels hebt, en je kunt de lengte beetje inschatten dan kan je em makkelijk zonder sensor ergens voor/net niet tegen zetten
Ben op dat gebied (ook al ben k 21 :P) nog van t oude stempel
T is electronica, en ook dat kan falen
En als je dat gewend bent en je stapt in een auto zonder die extras, dan moet je ook kunnen parkeren zonder schade :P

Gister ook nog ff moeilijk mogen uitparkeren
Stond op een vrij stuk, en zowel de auto voor als achter me vonden het leuk om me bumper op bumper te zetten
Met wat kunst en vliegwerk er tussen uitgekomen, ik voelde em BIJNA langs een andere bumper schuiven maar dat viel mee
Niet heel humor als je snel weg wilt ma goed :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

Als mensen mij vast parkeren interesseert het mij zeer weinig als ik per ongeluk ertegenaan zit zoals ze in Frankrijk doen... dat is toch ook asociaal? Op een plaats gaan staan waar je eigenlijk niet kan staan, maar hem er toch gewoon tussen drukken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb al een paar domme acties op mijn naam:

1) In slaap gevallen op de uitrit van de autosnelweg. Loodrecht op een trekker van een vrachtwagen gereden. De snelheid was niet hoog meer en enkel een geblutste (3 maand oude) wagen. Kosten reparatie 1400€ voor eigen rekening (geen all-risk).

2) Met diezelfde wagen tegen ong. 160 km/h een haas omver gereden, bumper beschadigd + kapot mistlicht en grill. Kosten 660€ voor verzekering (aanrijding met wild).

3) Met mijn huidige wagen tegen een laagstaand muurtje gereden en reflector kapot + vage krassen en vegen op de bumper. (Wagen 4 maanden oud)

4) Niet mijn schuld maar een mevrouw vond blijkbaar dat blunder 3 niet veel schade had aangericht en besloot er vanachter op te rijden (was 2 dagen later). Heb met plezier het aanrijdingsformulier ingevuld en de schade laten repareren, met inbegrip die van ongeval 3.

5) Beetje lomp van de tegenpartij, maar mijn wagen heeft geen schade opgelopen.
Tijdens aanschuiven om de autosnelweg op te rijden steekt een beginnende chauffeur (met L op de achteruit) een groep auto's voorbij (over de witte doorgetrokken streep). Hij rijdt dus op de strook om rechtdoor te rijden en wil voor mij toch mee links afslaan. Ik zag dit gebeuren in mijn spiegel en trek het ruime gat tss mij en mijn voorligger dicht (Zo ben ik dan wel :+ )
Wss wegens gebrek aan ervaring remt de bestuurder niet en rijdt in paniek op de verkeersgeleider. Einde oefening voor de beginnende bestuurder en golf 2 wss economisch total loss.
Bestuurder was wel redelijk pissed op mij en wou dat ik de schade aan zijn wagen zou betalen 8)7 .
Daar was ik dus niet toe bereid, maar wou wel het aanrijdingsformulier invullen met hoe het was gebeurd.
Hij heeft zich toch net op tijd bedacht, rijden over een doorgetrokken witte streep is een overtreding van categorie 3 en dit betekent voor een beginnende bestuurder 150€ boete, inlevering van rijbewijs en theorie+praktijk opnieuw doen (geloof zelfs pas na enige tijd).
Mss had ik het beter niet gedaan, maar hij zal het geen 2de keer proberen.

Dit alles is wel op 8 jaar tijd en uitgezonderd ongeval 1 zijn ze niet zo erg. Die haas had ik nooit kunnen ontwijken, het was de haas, vangrail of vrachtwagen. Ik heb nog geprobeerd te remmen, maar 160 km/h is gewoon te snel om rare capriolen uit te halen, zeker met een peugeot 206.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Punt 5 klinkt mij een beetje aso/onaardig (van jou) in de oren, al snap ik de situatie niet helemaal. Opzich wel beter dat iemand met asociaal rijden in het begin z'n eigen golfje in de prak rijdt dan jaren later andere mensen erin meeneemt, om het dan pas te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:56

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dennahz schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:02:
Als mensen mij vast parkeren interesseert het mij zeer weinig als ik per ongeluk ertegenaan zit zoals ze in Frankrijk doen... dat is toch ook asociaal? Op een plaats gaan staan waar je eigenlijk niet kan staan, maar hem er toch gewoon tussen drukken.
Heb het ook wel eens een paar keer gedaan. Keuze tussen 500x heen en weer rijden om er uit te komen of voorzichtig tegen de auto voor me aanrijden en 'm een stukje duwen. Eigen schuld denk ik dan. Bovendien zitten die bumpers er niet voor niets. Dat ze die dingen tegenwoordig netjes meespuiten met de hele auto, da's dan jammer.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Engineer Stewie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:59:

5) Beetje lomp van de tegenpartij, maar mijn wagen heeft geen schade opgelopen.
Die is helemaal d:)b
Je hebt niks te schaften met mensen die op een dergelijke manier de rij voorbij willen stuiven. Laat ze dan maar voelen dat ze a) niet slim bezig zijn en b) geen inzicht hebben om hun fouten op te lossen.
Daar leren ze van.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
3) Met mijn huidige wagen tegen een laagstaand muurtje gereden en reflector kapot + vage krassen en vegen op de bumper. (Wagen 4 maanden oud)
Gisteren precies hetzelfde gedaan met mijn puntgave auto. :( Wat baalde ik daar van.
Maasluip schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:18:
[...]
Die is helemaal d:)b
Je hebt niks te schaften met mensen die op een dergelijke manier de rij voorbij willen stuiven. Laat ze dan maar voelen dat ze a) niet slim bezig zijn en b) geen inzicht hebben om hun fouten op te lossen.
Daar leren ze van.
|:( Ik vind dit bijzonder associaal. We zijn allemaal beginnende bestuurder geweest en maken allemaal wel eens fouten. Dan nog wat extra gas geven zodat de andere bestuurder zeker weten in de problemen komt is bijzonder kinderachtig. Dat valt bij mij in de categorie eigen rechter spelen. Ik zal jou wel eens even laten voelen dat je fout zit. Resultaat is alleen nog maar meer agressie.

[ Voor 18% gewijzigd door HawVer op 20-10-2008 14:00 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 21-06 21:03
Hij heeft zich toch net op tijd bedacht, rijden over een doorgetrokken witte streep is een overtreding van categorie 3 en dit betekent voor een beginnende bestuurder 150€ boete, inlevering van rijbewijs en theorie+praktijk opnieuw doen (geloof zelfs pas na enige tijd).
Heb je daar een link van? Ik geloof er namelijk niks van dat zo'n lichte overtreding (relatief gezien, maar het kost 'maar' 150E) al kan leiden tot invordering van rijbewijs.

Overigens doe ik het zelf soms ook hoor. Bussen en bepaalde type auto's laat ik zichzelf graag klem rijden. Vrachtwagens geef ik zo'n beetje altijd voorrang. Maar gelukkig rij ik niet meer zo vaak de laatste tijd :P

edit nav bovenstaande: ik laat ze niet kapotrijden, wel tot stilstand...

[ Voor 4% gewijzigd door blackangel op 20-10-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
HawVer schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:58:
[...]
Gisteren precies hetzelfde gedaan met mijn puntgave auto. :( Wat baalde ik daar van.
Ik weet niet hoe het bij u zit, maar ik heb parkeersensoren, dus dubbel stom.
HawVer schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

|:( Ik vind dit bijzonder associaal. We zijn allemaal beginnende bestuurder geweest en maken allemaal wel eens fouten. Dan nog wat extra gas geven zodat de andere bestuurder zeker weten in de problemen komt is bijzonder kinderachtig. Dat valt bij mij in de categorie eigen rechter spelen. Ik zal jou wel eens even laten voelen dat je fout zit. Resultaat is alleen nog maar meer agressie.
Daar zit hem het punt nu. Als beginnende chauffeur moet je zulke capriolen niet uithalen. Het is niet dat hij het per ongeluk deed. Hij heeft moedwillig 2x de doorgetrokken lijn overschreden en wist toen het gat dicht was niet wat hij moest doen. Zoiets kan je verwachten als je een hele rij wil inhalen, ik had tijd genoeg om te reageren. Dat het een beginnende bestuurder was wist ik trouwens op dat moment nog niet. Hij had ook gewoon rechtdoor kunnen rijden zoals de verkeersregels aangeven op die plaats. Ook ik heb al eens verkeerd gestaan tijdens het voorsorteren, dan rij je door en keer je ergens waar het veilig is.
blackangel schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:06:
[...]

Heb je daar een link van? Ik geloof er namelijk niks van dat zo'n lichte overtreding (relatief gezien, maar het kost 'maar' 150E) al kan leiden tot invordering van rijbewijs.
http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=136 --> Hier staat dat beginnende chauffeurs het eerste jaar een zero tolerance hebben op overtredingen van 3de en 4de graad, geen 2 jaar zoals ik dacht. Als je de opleiding meetelt (meeste gevallen 1 jaar) is het alsnog 2 jaar.
Na die periode nemen ze je rijbewijs hiervoor niet meer af.

www.ikbenvoor.be/uploaded...me/BIVV-Boetekaart_NL.pdf--> Boetekaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

FunkyTrip schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:10:
[...]
Heb het ook wel eens een paar keer gedaan. Keuze tussen 500x heen en weer rijden om er uit te komen of voorzichtig tegen de auto voor me aanrijden en 'm een stukje duwen.
Het leuke is dat dit in veel landen wel gebruikelijk is. In Thailand b.v. parkeert men meestal zonder handrem zodat andere auto's je gewoon een stukje naar voren of achteren kunnen duwen. Opzich wel redelijk makkelijk, zolang het allemaal met beleid gebeurd natuurlijk ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
FunkyTrip schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Heb het ook wel eens een paar keer gedaan. Keuze tussen 500x heen en weer rijden om er uit te komen of voorzichtig tegen de auto voor me aanrijden en 'm een stukje duwen. Eigen schuld denk ik dan. Bovendien zitten die bumpers er niet voor niets. Dat ze die dingen tegenwoordig netjes meespuiten met de hele auto, da's dan jammer.
dat is gewoon idioot.

Zou je eens bij mijn auto moeten flikken.

Ik zou zelf voor het 500x steken kiezen. Aangezien dat mij dan ook geen schade oplevert.

[ Voor 8% gewijzigd door MexxT op 20-10-2008 15:21 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:56

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MexxT schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:20:
[...]

dat is gewoon idioot.

Zou je eens bij mijn auto moeten flikken.

Ik zou zelf voor het 500x steken kiezen. Aangezien dat mij dan ook geen schade oplevert.
Nee da's lekker voor je stuur, stilstaand sturen 8)7
Bumpers zitten op de auto om dit soort aanrakingen op te vangen. Weinig kans dat er schade optreedt op een krasje na. En krasjes en deukjes genoeg op smallere parkeerplaatsen waar iedereen de deur tegen de naastliggende auto aanknalt bij het opendoen.

Bovendien, als ik het bij jouw auto zou moeten flikken betekent het dat jij jezelf asociaal dichtbij mijn auto hebt geparkeerd, wetend dat die er niet uitkan op normale wijze.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
FunkyTrip schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:28:
[...]

Nee da's lekker voor je stuur, stilstaand sturen 8)7
Bumpers zitten op de auto om dit soort aanrakingen op te vangen. Weinig kans dat er schade optreedt op een krasje na. En krasjes en deukjes genoeg op smallere parkeerplaatsen waar iedereen de deur tegen de naastliggende auto aanknalt bij het opendoen.

Bovendien, als ik het bij jouw auto zou moeten flikken betekent het dat jij jezelf asociaal dichtbij mijn auto hebt geparkeerd, wetend dat die er niet uitkan op normale wijze.
Als mijn auto goed in het vak staat, en de jouwe niet. Dat bedoel ik dan.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 15:18
Nou, niet mijn actie maar wel een ongelooflijk stomme actie...
Ik ben bezig met rijlessen, les afgelopen, andere leerling opgehaald en ik zit achterin, instructeur is even bezig volgende les voor mij op kaart & in agenda te zetten, hij draait zich half om, geeft mij m'n leskaart terug.
We horen een telefoon en die 'muts' achter het stuur pakt d'r mobiel en begint te blaten dat ze niet kan praten want ze is aan 't lessen, rij instructeur kijkt mij aan, knipoogd, kijkt in de spiegel en maakt een noodstop, wordt ze nog boos ook !
Hij even duidelijk gemaakt dat dat dus absoluut niet kan :9

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Doet me denken aan een aflevering van blik op de weg. Surinaams oma'tje legt aan de agent uit dat ze helemaal niet aan het bellen was. "Mevrouw, we hebben het op film" "nee, ik was niet aan het bellen. Ik zei alleen maar tegen mijn dochter dat ik niet kon bellen omdat ik aan het rijden was" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 07:53

ijskonijn

Now MOVE!

MexxT schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:30:
[...]

Als mijn auto goed in het vak staat, en de jouwe niet. Dat bedoel ik dan.
Ik zou in dat geval gewoon een andere plek zoeken, iemand die z'n auto nog niet eens recht in hek vak kan zetten, gaat je geheid krassen erop zetten bij het uitparkeren :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Domme actie -nog-voor-deelname-aan-verkeer: :$

Wilde 's avonds auto starten, sleutel in slot, sleutel omdraaien,...niets. Handelingen herhalen,..niets..
Zelfs geen olielampje wat ging branden.

Ik controleren of ik verlichting aan had laten staan, accu leeg, niets van dit alles. Naar huis, ega verteld dat auto niet wilde starten. Ik gaf aan: "Ik heb nu geen zin in de ANWB bellen, dus dat doe ik morgen wel".

Mijn ega reageerde: "Ga jij morgen de ANWB maar bellen, maar vind je het goed als ik vantevoren eerst even ga kijken voor je belt?". Ik: "Tuurlijk".

De volgende ochtend ega naar auto, instappen, starten,..géén enkel probleem.

Ega: "Ik dacht al jouw kennende kan het maar 1 ding zijn, ze heeft de startonderbreker weer eens niet gebruikt". :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 12:58

JT

VETAK y0

_Apache_ schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:14:
Geen domme actie eigenlijk van mij, maar je kan jezelf wel is voor je hoofd slaan eigenlijk. Vandaag, ging vriendinlief ophalen met de auto, een Ford Focus 1.4 Vtec uit 2002 (heerlijk karretje)..
Als je graag wilt kunnen zeggen dat VTEC hebt koop dan een Honda :')

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
VTEC just kicked in, Yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

Kurios schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:53:
[...]

Als jij een slipje maakt gaat die auto echt niet zomaar rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb TVIS, en ACIS. Geen VTEC. Dat plakken ze echter nooit achterop auto's (wel op het motorblok).

[ Voor 51% gewijzigd door !null op 07-11-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Mijn laatste fouten:
-Achteruit inparkeren *SCHRAAP* kut, daar ging de velg. Sorry pa... (Ik kan mijn eigen Polo achteruit overal in krijgen maar de Cordoba van mijn pa is altijd alles net niet :()
-Links af parkeer terrein op maar er komt een tegenligger aan. "Ah, dat gaat nog wel"... ja dat ging inderdaad nog wel maar niet van harte... (Inschattingsfoutje. Persoon reed harder dan verwacht)
-Achteruit een parkeervak uit de weg op met zowel links als rechts van me een busje... Ik voer als verdediging op dat ik echt helemaal geen flikker kon zien meneer de fietser :P
-In zijn 3 wegrijden bij het stoplicht. Het ging wel maar niet van harte :P

En nog een fout van een ander waar ik toch wel een slapeloze nacht aan overgehouden heb.
's avonds laat, het is al donker, samen met mijn vriendin op weg naar huis na een concert. Ik cross binnendoor want dat is een leuker weggetje om te doen (zelfs al is het een 60 weg zijn sommige bochten eigenlijk maar net aan 60 en liever 50 :P)
Komen we langs een of ander cafe/zaal/bar gebeuren dat daar langs de weg zit en daar is duidelijk net is afgelopen aangezien er wat mensen naar buiten komen. Een auto heeft zijn verlichting aan en staat nog half/half op de parkeerplaats aan mijn kant van de weg. Het is een recht stuk weg en ik zie geen koplampen van mogelijke tegenliggers dus ik ga alvast iets naar het midden om er veilig omheen te rijden.

Dat dacht ik tenminste want als ik er bijna ben draait die domme muts ineens vol de weg op met haar zilvergrijze zafira inclusief de 2 kids op de achterbank en hond achterin... Ja serieus, die details heb ik echt volledig meegekregen in het "F*** F*** F*** MENS KIJK G**VER***** UIT JE F***ING OGEN VOOR JE DRAAIT H***" moment...
Het is dat ik al wat uitgeweken was want anders had ik vol met iets rond de 50 in haar zijkant gehangen. De rest van de rit uit pure adrenaline ongemerkt met 80 gedaan.
Toch een eng idee dat ik zomaar door toedoen van zo'n dom kalf zo 2-3 mensen (en een hond) dood had kunnen rijden.

sudo apt-get rekt

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 17:58

mace

Sapere Aude

Vrouwen in het verkeer. :')

* mace rent weg. :+

offtopic:
Mijn stiefmoeder die zegt altijd als iemand iets stoms doet in het verkeer: "Da's vast een vrouw."
Terwijl ze zelf een vrouw is natuurlijk. :P

[ Voor 67% gewijzigd door mace op 13-11-2008 12:59 ]

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Bi-zonder schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:39:
Domme actie -nog-voor-deelname-aan-verkeer: :$

Wilde 's avonds auto starten, sleutel in slot, sleutel omdraaien,...niets. Handelingen herhalen,..niets..
Zelfs geen olielampje wat ging branden.

Ik controleren of ik verlichting aan had laten staan, accu leeg, niets van dit alles. Naar huis, ega verteld dat auto niet wilde starten. Ik gaf aan: "Ik heb nu geen zin in de ANWB bellen, dus dat doe ik morgen wel".

Mijn ega reageerde: "Ga jij morgen de ANWB maar bellen, maar vind je het goed als ik vantevoren eerst even ga kijken voor je belt?". Ik: "Tuurlijk".

De volgende ochtend ega naar auto, instappen, starten,..géén enkel probleem.

Ega: "Ik dacht al jouw kennende kan het maar 1 ding zijn, ze heeft de startonderbreker weer eens niet gebruikt". :$
Ook een keer zoiets soortgelijks gehad. Wilde ik ook m'n auto starten, gaf hij ook geen kik. Ik al helemaal de dampen erin, nog een paar keer proberen maar niks. Startmotor deed niks, gewoon helemaal niks. Aan de accu lag het niet, want verlichting radio alles werkte. Kom ik uiteindelijk er achter dat m'n automaat niet in de P stond :') Tsja, dan doet hij dus niks.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• MBV

MBV

GreenSky schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:18:
Ik heb TVIS, en ACIS. Geen VTEC. Dat plakken ze echter nooit achterop auto's (wel op het motorblok).
Geen DOHC?

• !null
Ja, TwinCam heet dat bij mijn Toyota's :P
Maar het DOHC is toch wel zo standaard ondertussen, dus niet erg bijzonder (om te noemen).

[ Voor 21% gewijzigd door !null op 13-11-2008 13:28 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste