Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 11.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:08:
[...]
Dat snap ik nooit he :X Mensen die niet durven te remmen omdat er iemand achter ze zit :? :?
Punt 1: Diegene achter je remt ook maar gewoon, punt 2, als hij je raakt is het zijn fout...

"Ja ik heb mijn auto, mijn fysieke en de mentale gezondheid van mijn vriendin/vrouw/kinderen/ouders echt compleet de vernieling in geholpen omdat er de minieme kans was dat diegene achter me een krasje op mijn bumper zou maken..."
Eerste reactie he, waarschijnlijk had ik inderdaad beter kunnen remmen, en ik weet ook wel dat diegene achter mij fout is (daar gaat het me helemaal niet om).
Maarja, remmen was misschien ook wel te laat geweest, en dan had ik in de sandwich gezeten.
De echte fout ligt gewoon bij die kerel die niet in zijn spiegels kijkt, gelukkig is het goed afgelopen.
Krasjes maken me niet uit :P leasebak ;)
In ieder geval, het is een split second beslissing wat je doet op het moment dat diegene op de rechter rijbaan toch besluit jou van de weg af te drukken.. ik koos ervoor om uit te wijken, maar de berm was te dichtbij :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Remmen en uitwijken, als het kan wijk maar uit, die klap die je van achter krijgt kan heel wat ellendigheid met zich mee brengen, schade aan de auto is dan nog alleen maar bijzaak.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Mensen remmen niet 'omdat die daarachter er zo kort op zit'. Nou, dan kan die klap al nooit hard zijn :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gaat niet zozeer om de klap zelf, maar de (onvoorspelbare) reactie daarna. Als de auto achter je je wat ongelukkig raakt ben je ook de controle over de auto kwijt.

Overigens 1 keer zo'n gevalletje gehad van iemand die me rechts inhaalde en sneed (ik reed niet voor niks op die linker baan, door een vrachtwagen heen is geen goed idee). Ik heb niet geremd (was er vanuit gegaan dat-ie niet zo stom zou zijn, het paste echt niet), met als resultaat dat hij de kont van zijn auto tegen de neus van de mijne zette. Leverde een mooie pirouette op, best apart om een auto overdwars op jou rijrichting te zien glijden. Zelf heb ik blijkbaar tegengestuurd, want ik ben gewoon op de weg gebleven. Was wel behoorlijk schrikken! Moraal van dit verhaal is dus remmen als dat kan (en je daarmee een ongeluk voorkomt), maar degene die de fout maakt heeft toch het grootste probleem als je niet remt... Zorg alleen wel dat je de achterste bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is dat verzekeringtechnisch afgelopen? Want kan me voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als hij schade aan de achterkant had en jij aan de voorkant. Meestal duidt dat op dat de achterste fout is. Getuigen erbij gehaald?

• Parody
  • Niet online
Even voor de volledigheid (dit staat er idd niet heel duidelijk): hij tikte met zijn zijkant achter de zijkant voor van mij aan. Met motor (dus gewicht), aandrijving en besturing op de voorwielen is dat bijna per definitie pech voor degene die aan de achterkant geraakt wordt, want die gaat (als-ie niet als de donder corrigeert) spinnen. Het was dus geen "echte" kop-staart, meer een zijdelingse aanrijding.

Geen idee hoe het met de verzekering afgelopen is: het was een huurauto als vervangende auto voor m'n (met motorproblemen bij de garage staande) leasebak en ik heb er nooit meer wat van gehoord. Maar volgens mij was het wel redelijk duidelijk, want ik had wat schade aan de rechter zijkant van de voorbumper, er zat rubber van zijn bumper op m'n voorwiel rechts, en hij had schade aan de linker zijkant van zijn achterbumper. Daarnaast gaf hij op het schadeformulier toe van baan te zijn gewisseld, dus ws. appeltje-eitje voor de verzekering.

Maar goed, wel een dubbel leermoment voor mij:
  • er zijn dus echt gekken die vinden dat het maar moet passen, ook als het echt niet kan;
  • als je dit type ongeval niet meer kunt voorkomen zonder jezelf nog verder in de problemen te brengen moet je zorgen dat je de achterste auto bent.

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:08:
[...]
Dat snap ik nooit he :X Mensen die niet durven te remmen omdat er iemand achter ze zit :? :?
Punt 1: Diegene achter je remt ook maar gewoon, punt 2, als hij je raakt is het zijn fout...

"Ja ik heb mijn auto, mijn fysieke en de mentale gezondheid van mijn vriendin/vrouw/kinderen/ouders echt compleet de vernieling in geholpen omdat er de minieme kans was dat diegene achter me een krasje op mijn bumper zou maken..."
Bovendien, de auto achter je ziet ook wel dat jij in de problemen zit.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:43:
[...]

Bovendien, de auto achter je ziet ook wel dat jij in de problemen zit.
Ik zou er niet vanuit gaan ;)

• deepbass909
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daar kan je inderdaad net zo veel van uitgaan als dat de auto naast je zag dat het niet ging passen ;)
Daarnaast heb ik het gevoel dat veel mensen echt niet verder kijken dan de achterbumper van de auto voor hun...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Floris-K schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:07:
Niet echt mijn domme actie, maar ben laatst in België geweest.
Wat mij op is gevallen is dat ze eerst met de auto de straat op rijden en vervolgens gaan kijken of er verkeer aan komt. Moest zelf echt vol op de rem een paar keer, omdat ik er echt niet meer langs kon, maar reed gelukkig 50 dus stond zo stil. Vervolgens steken die Belgen wel vriendelijke hun hand op een duimpje in de lucht om je te bedanken dat ze voor mogen :S

Als ze de weg niet hadden geblokkeerd, dan had ik ze ook zeker niet voor gelaten en sja.. als ze door waren gereden zonder te stoppen, had ik ook zonder probleem kunnen doorrijden. Wazige figuren zijn het...
Dat heet: 'voorrang van rechts'.
Sorry, ik kon het niet laten. :P

• Parody
  • Niet online
Het hangt een beetje van de omstandigheden af. Vaak zie je wel of iemand gewoon even een foutje maakt (gebeurt iedereen wel eens), onzeker rijdt of lomp rijdt (kleven, opjagen, snijden, rechts inhalen, etc.). Ik ben heel tolerant voor foutjes (in geval van twijfel beschouw ik het maar als een foutje) en onzeker rijden, maar bij lomp rijgedrag is de lomperik toch het bokkie. Die mag z'n eigen problemen oplossen, en die niet afschuiven op mij. Als iemand me bijvoorbeeld dreigt rechts in te halen en te snijden rij ik het gat toch gewoon dicht, om niet in een lastige remsituatie gedwongen te worden...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zit nog te twijfelen of ik nu dom was vanmiddag, of de vrouw waarmee ik even in de clinch lag.

Ik sta voor het stoplicht, niemand staat achter me. Mevrouw besluit haar Focus links van mij neer te zetten. We trekken gelijk op, en ik ga op een bepaald moment sneller dan zij. Toch doet ze op dat moment haar richtingaanwijzer uit en flikkert de auto naar rechts, waar ik dus nog reed.

Kon vol in mn remmen, ze keek ook totaal niet in dr spiegels. Maar goed, ben rustig gebleven en heb alleen geseind. Wat ze dus ook niet zag ;)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
merk je ook veel op de snelwegen:
hangen ze al kilometers achter een vrchtwagen te sukkelen aan 90 in't uur
maar net als jij er aankomt tegen de normale 110 a 120 - en vooruitkijkend als je bent zit je dan natuurlijk al even op het linkervak om hen en die vrachtwagen voorbij te rijden,
dan zetten ze de linker pinker op ("richtingaangever") en vlammen ze maar naar links alsof ze denken "mijn richtingaangever is aan, dus ik mag naar links, en diegene die daar al rijd moet maar remmen en plaatsmaken voor mij" - tot ze eens net te laat zijn en kennis maken met wat hier even boven is omschreven (hun achterkant tegen de andere zijn voorkant) en dan de middenberm van heel kortbij mogen bestuderen.
(des te meer hatelijker als er achter jou de hele baan vrij is en dus plaats genoeg, en voor je op die linkerkant ook al kilometers niemand passeerde)

al dikwijls in de remmen moeten gaan voor zulke apen (recent een collega zo 'wakker laten schieten' en terug plaats laten nemen achter die vrachtwagen tot ik voorbij was - vloog ie nadien tegen me uit op't werk, heb hem gewezen op 'eerst in de spiegel kijken dan pas poging doen tot wisselen van baanvak' en vooral 'eens nadenken voordat je een manouvre wilt gaan beginnen'

zelf nog niet veel doms gedaan.
of het was met een nieuwe wagen die wat groter was dan de vorige bij het inrijden van de weg naar mijn garagebox: bochtje wat te kort genomen - gewoonte bij kleine auto - en met einde van achterdeur en achterste band van nieuwe auto op een laag muurtje rijden... resultaat: mooie deuk, en platte band. nadien veel ruimer en rustiger die bocht genomen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Exorcist schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:37:
Ik zit nog te twijfelen of ik nu dom was vanmiddag, of de vrouw waarmee ik even in de clinch lag.

Ik sta voor het stoplicht, niemand staat achter me. Mevrouw besluit haar Focus links van mij neer te zetten. We trekken gelijk op, en ik ga op een bepaald moment sneller dan zij. Toch doet ze op dat moment haar richtingaanwijzer uit en flikkert de auto naar rechts, waar ik dus nog reed.
Zo'n geval had ik vandaag ook bijna. Ik kom op een verkeerslicht afrijden, twee banen rechtdoor, er staat niemand dus ik ga rechts staan. Komt er een Omega aanrijden die hem links neer zet. Kan, er is een afslag naar de autosnelweg en naar McDo.
Verkeerslicht springt op groen, ik trek weg met mijn gebruikelijke bravoure, die Omega doet hetzelfde, om opeens in te houden en achter mij langs naar rechts te gaan en de eerstvolgende (na 50m) uitvoegstrook naar rechts te gaan.
WTF? Dacht je soms nog even voor mij langs te moeten gaan anders? Waarom links voorsorteren als je rechts af wil.

Signatures zijn voor boomers.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Maasluip schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:24:
[...]

Zo'n geval had ik vandaag ook bijna. Ik kom op een verkeerslicht afrijden, twee banen rechtdoor, er staat niemand dus ik ga rechts staan. Komt er een Omega aanrijden die hem links neer zet. Kan, er is een afslag naar de autosnelweg en naar McDo.
Verkeerslicht springt op groen, ik trek weg met mijn gebruikelijke bravoure, die Omega doet hetzelfde, om opeens in te houden en achter mij langs naar rechts te gaan en de eerstvolgende (na 50m) uitvoegstrook naar rechts te gaan.
WTF? Dacht je soms nog even voor mij langs te moeten gaan anders? Waarom links voorsorteren als je rechts af wil.
Yep, inderdaad. Echt WTF. Ik zie het meestal bij vrouwen, die hem altijd links zetten, ook als er niemand achter me staat. Na 500 meter onnodig links rijden zien ze dat hun Alto minder snel optrok dan mijn Stilo, en gaan ze alsnog naar rechts.
Men denkt dat links altijd sneller is volgens mij :|

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Exorcist schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:27:
[...]
Men denkt dat links altijd sneller is volgens mij :|
Terwijl dit meestal bij een file juist het tegenovergestelde is ;) als ik eraan denk, mensen die tijdens een file onnodig van rijstrook wisselen om de chaos nog net even een stukkie groter te maken... :S

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nickbn schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:42:
[...]

Terwijl dit meestal bij een file juist het tegenovergestelde is ;) als ik eraan denk, mensen die tijdens een file onnodig van rijstrook wisselen om de chaos nog net even een stukkie groter te maken... :S
Inderdaad. Ik rij vrijwel altijd rechts in soms in het midden bij een file en wissel niet. Ik ga vrijwel altijd sneller dan links :)

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Nickbn schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:42:
[...]

Die figuren die je in een half uur op elke positie rondom jezelf wel ziet rijden, duikend van baan naar baan, om dan uiteindelijk alsnog tegelijk met je de file uit te komen.
Resultaat, een hoop stress en ergernis, onnodig brandstof verbruik en 0,0 winst. _/-\o_ Helden

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Martinspire
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Tenzij je langs een oprit rijd en er daar veel moeten invoegen (kruising van snelweg bv). Dan is vaak links het snelst

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hangt wel een beetje van de weg af. A2 heeft bijzonder veel drukke opritten. Daar kan je beter links rijden. Rechts word teveel ingevoegd.

A10 is hetzelfde verhaal, maar ook veel drukke afritten dus meestal midden of links

A1 meestal midden. Rechts invoegers, links wil iedereen heen vor de spitsstrook.

Op de A28 bij zwolle neem ik altijd de spitsstrook tot ongeveer een kilometer voor het eind (of iets meer, afhankelijk van de drukte) dan kan je lekker doorrijden, dan ga je de volledig rechter baan op. Eerst is dat langzamer maar later stoom je rustig door omdat iedereen van die spitsstrook de middelste (en later dus linkerbaan) op moet.

Heeft ook een computer!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Rechts passeren* is zo'n beetje m'n 2e natuur geworden. Al die denkbeeldige auto's die ingehaald worden in Nederland is a-sociaal. Daardoor stopt het verkeer niet alleen gigantisch op, maar het wegbeeld is ook nog eens veel drukker.

Ook al een keer een stuk hout van ongeveer 15*15*50cm tegen m'n nummer bord gehad midden op knooppunt Lunetten. Nummerplaat was behoorlijk gedeukt, maar had erger kunnen aflopen. Ding kwam van de rechterrijstrook naar de 3e (van de 4 gewaaid). Verderop stonden er een aantal auto's met pech (kapotte banden e.d.). Pas achteraf besef je wat er werkelijk had kunnen gebeuren en sta je alsnog te trillen op je benen.

Verder een keer op een donkere 80 km-weg, met aan de zijkanten van die dikke eiken, het idee gehad dat er wat takken ver voor me op de weg lagen. Kom ik dichterbij gereden met zo'n 90 km per uur, blijkt het een fiets te zijn die midden op de weg ligt. Uitwijkmanoeuvre die maar net tussen de bomen door goed ging. Daarna vol in de ankers en even terug gereden om die fiets van de weg te halen. 2 vrienden stappen uit en komt er een kerel eraan gelopen. Vraag een van m'n vrienden: "wat is er aan de hand?" Hij: "Meneer mij lift geven, ik naar asielzoekerscentrum." Had die gast dus express die fiets daar neergelegd! 8)7
Andere vriend de fiets van de weg gesleept en richting sloot gemikt. Nog even duidelijk gemaakt dat dat dus echt niet de bedoeling was en wat andere minder vriendelijke woorden naar z'n hoofd geslingerd. Vrienden in laten stappen en toen nog even vrolijk getoeterd :+

Verder nog een keer op een 80 km weg met vrienden in de auto waarbij de één zegt: "Je moet hier zometeen recht." Hij bedoelde dus over 50m, waar ik dacht een meter of 200. Dus ik zonder erbij na te denken stuur omgegooid en met een nette 70 km/uur de bocht door. Daarna werd het achterin de auto vrij stil en waren de gezichtjes wat wit. Met het vriendelijke verzoek dat niet weer te doen :P

Maar, even afkloppen, ik rij verder toch al 9 jaar schadevrij.

* Rechts passeren is niet het zelfde als rechts inhalen. Rechts passeren is de heel tijd al rechts rijden en dan gewoon iemand links van je naar achteren zie gaan. Rechts inhalen is links rijden, rechterbaan pakken, inhalen en weer links gaan rijden.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
soulrider schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:14:
merk je ook veel op de snelwegen:
hangen ze al kilometers achter een vrchtwagen te sukkelen aan 90 in't uur
maar net als jij er aankomt tegen de normale 110 a 120 - en vooruitkijkend als je bent zit je dan natuurlijk al even op het linkervak om hen en die vrachtwagen voorbij te rijden,
dan zetten ze de linker pinker op ("richtingaangever") en vlammen ze maar naar links alsof ze denken "mijn richtingaangever is aan, dus ik mag naar links, en diegene die daar al rijd moet maar remmen en plaatsmaken voor mij" - tot ze eens net te laat zijn en kennis maken met wat hier even boven is omschreven (hun achterkant tegen de andere zijn voorkant) en dan de middenberm van heel kortbij mogen bestuderen.
(des te meer hatelijker als er achter jou de hele baan vrij is en dus plaats genoeg, en voor je op die linkerkant ook al kilometers niemand passeerde)

al dikwijls in de remmen moeten gaan voor zulke apen (recent een collega zo 'wakker laten schieten' en terug plaats laten nemen achter die vrachtwagen tot ik voorbij was - vloog ie nadien tegen me uit op't werk, heb hem gewezen op 'eerst in de spiegel kijken dan pas poging doen tot wisselen van baanvak' en vooral 'eens nadenken voordat je een manouvre wilt gaan beginnen'

zelf nog niet veel doms gedaan.
of het was met een nieuwe wagen die wat groter was dan de vorige bij het inrijden van de weg naar mijn garagebox: bochtje wat te kort genomen - gewoonte bij kleine auto - en met einde van achterdeur en achterste band van nieuwe auto op een laag muurtje rijden... resultaat: mooie deuk, en platte band. nadien veel ruimer en rustiger die bocht genomen.
Ja en nee... Als iemand al lange tijd ergens achter rijdt met constante snelheid, dan heb je gelijk.

Voorbeeld met een 3-baans autosnelweg:
Zelf rijd ik altijd met cruise control (als de situatie het toelaat). Hierdoor moet ik auto's inhalen die bijvoorbeeld 96 rijden ipv 100. Omdat ik zo netjes wil zijn, houd ik zoveel mogelijk rechts. Maar er zijn van die aapies die 104 rijden en constant de middelste baan aanhouden. Als ik dan op de rechter baan een autootje tegenkom die iets langzamer rijdt, dan wil ik er langs. Maar dat aapie op de middelste baan die rijdt als het ware het "gat" dicht. Hierdoor moet ik zelf afremmen. Soms heb ik daar zo'n hekel aan, dat ik hem er gewoon voor pleur... laat dat aapie maar afremmen (niet netjes, maar uit frustratie... hij kan namelijk ook wat versnellen zodat ik niet hoef af te remmen). Was ik zo aso om op de middelste baan te blijven rijden, dan moest dat aapie met 104 km/h me op de linker baan inhalen, wat weer irritatie is voor mensen die veel harder willen.

Hoe lossen jullie zo'n situatie op? Eerder naar links gaan is niet altijd een optie, omdat je zoveel mogelijk rechts wilt blijven rijden...

[ Voor 5% gewijzigd door flo_ op 11-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en dat is dan idd het voorbeeld als je met 3 baansvakken zit ;)
(en dan geef ik je zelfs gelijk dat je hem ervoor pleurt, moeten ze maar leren terug naar rechts te gaan zodra het kan)

vrienden van mij hebben zo eens een paar kilometer uiters links blijven rijden aan 120 km/u, terwijl er voor, achter of rechts geen enkele wagen reed ... dat is gewoon stom bezig zijn.

wat ik merk is dat men op de franse en duitse autosnelwegen (passeer vaak in de belgische buurtlanden voor het werk) vaker en sneller plaats maakt voor 'de snelle wagen achter zich'
maw: men lijkt er beleefder in het verkeer.

ps: hoe ik dat oplos: ik zet de cruise control af voordat ik die middenrijder langs rechts passeer en geef wat gas bij zodat ik hem sneller inhaal en mijn ruimte om naar links te gaan toch wat groter wordt, en zodra ik voor de 'middenrijder' hang en naast de andere laat ik mijn gas effe los: kan die middenrijder even wakker schieten...

[ Voor 22% gewijzigd door soulrider op 12-09-2008 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wat ik in Amerika heb gezien is dat men zoiezo andere regels heeft. Men mag daar namelijk op elke baan inhalen. Maar mocht iemand op de linkerbaan rijden en er toch langswillen (omdat daar bv maar 1 auto rijd en daarnaast meer of omdat dit een enkelbaanse afslag is ofzo), dan zetten ze (op de linkse baan rijdend) de richtingaanwijzer naar links aan om te melden dat hij er langs wil. Vervolgens merkt die dodo die ervoor rijdt dat dan en gaat hij aan de kant. Erg handig al zeg ik het zelf.

Ook hebben ze daar andere regels voor kruispunten. Degene die daar het eerst aan komt rijden heeft voorrang en niet degene die van rechts komt. Iedereen stopt daar ook gewoon bij een gelijkwaardige kruising, ook al komt er niemand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

TheKeeper schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:32:
Rechts passeren* is zo'n beetje m'n 2e natuur geworden. Al die denkbeeldige auto's die ingehaald worden in Nederland is a-sociaal. Daardoor stopt het verkeer niet alleen gigantisch op, maar het wegbeeld is ook nog eens veel drukker.

* Rechts passeren is niet het zelfde als rechts inhalen. Rechts passeren is de heel tijd al rechts rijden en dan gewoon iemand links van je naar achteren zie gaan. Rechts inhalen is links rijden, rechterbaan pakken, inhalen en weer links gaan rijden.
Ik doe altijd heel asociaal :P
Als ik zie dat er een rij is op de linkerbaan van >100M, dan doe ik netjes mijn knipperlicht aan en ga ik naar rechts, om vervolgens iedereen te passeren, dan wacht ik even achter de vrachtauto op de rechterbaan en doe ik vervolgens mijn knipperlichtje naar links en ga ik weer links rijden.
Al die lutsers die denken dat het noodzakelijk is om een vrachtwagen met 101km/u in te halen :/
En dan gaat ook nog iedereen erachter wachten, nou, dan pak ik de rechterrijbaan wel en haal ik ze in.. ja ik weet het, heel slecht, maar ik kan niet tegen mensen die onnodig linksrijden.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Over die lutsers die met 1km verschil een vrachtwagen inhalen geef ik je gelijk, maar netjes op je beurt wachten is iets anders dan onnodig links rijden.

Newsflash: Die hele rij wil die lutser voorbij... Als je mij rechts inhaalt terwijl ik zelf ook niet harder kan (vanwege verkeer voor me :P) dan moet je niet verwachten dat je er nog simpel tussen komt...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Laatst online: 20-12-2022
Als ik door heb dat iemand links blijft rijden ga ik er het lieftst zo snel mogelijk rechts voorbij, nog voor ik me er aan ga ergeren.

Bij lange rijen kort op elkaar rijdende auto's op de linker strook op de snelweg, door trage inhaal acties, ga ik er ook rechts langs als het kan. Je benut zo ongebruikte ruimte en doet eigenlijk iedereen een gunst. Ten tweede is het rechts vaak veel overzichtelijker, dus veiliger. Uiteraard probeer ik daarna niet om hem er links weer tussen te persen, maar stel dat er genoeg ruimte ontstaat, dan benut ik die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:04:
Over die lutsers die met 1km verschil een vrachtwagen inhalen geef ik je gelijk, maar netjes op je beurt wachten is iets anders dan onnodig links rijden.

Newsflash: Die hele rij wil die lutser voorbij... Als je mij rechts inhaalt terwijl ik zelf ook niet harder kan (vanwege verkeer voor me :P) dan moet je niet verwachten dat je er nog simpel tussen komt...
djfisjtik schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:16:
Als ik door heb dat iemand links blijft rijden ga ik er het lieftst zo snel mogelijk rechts voorbij, nog voor ik me er aan ga ergeren.

Bij lange rijen kort op elkaar rijdende auto's op de linker strook op de snelweg, door trage inhaal acties, ga ik er ook rechts langs als het kan. Je benut zo ongebruikte ruimte en doet eigenlijk iedereen een gunst. Ten tweede is het rechts vaak veel overzichtelijker, dus veiliger. Uiteraard probeer ik daarna niet om hem er links weer tussen te persen, maar stel dat er genoeg ruimte ontstaat, dan benut ik die ook.
Ik verwacht ook niet dat ik er simpel tussenkom hoor, als het niet kan wacht ik rustig op mijn beurt, ga zeker niet persen, maar 9 v/d 10 keer is er wel iemand die nog een zee van ruimte ertussen laat, en mijn polo is niet zo groot ;) Echt rechts inhalen op de snelweg doe ik toch wel zelden omdat ik altijd bang ben dat de lutser op de linkerrijbaan besluit om naar rechts te gaan als ik net aan het inhalen ben. Per ongeluk mijn groot licht aandoen en dan weer snel uitdoen wil wel eens helpen.

Verkeersergenis nummero uno voor mij, onnodig/traag linksrijden als je ook gewoon ruimte hebt op de rechter rijbaan, maar dat was al wel duidelijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 12-09-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
djfisjtik: Mja, ook dan ben je aan het voordringen :P Als je nou naar rechts gaat en even hard blijft rijden als links (of doordat ze links remmen wat inhaalt) zal ik je er altijd weer tussen laten, maar die idioten die er rechts wel even voorbij proberen te racen... :N

Mijn domme actie van gisteren: op laten naaien door de motor achter me, rechter steppie over de grond terwijl ik het niet verwachtte :P En omdat ik het niet verwachtte ging de rest van die bocht natuurlijk weer als een dweil :(

En 's middags een (andere) motorrijder ingehaald waar dat strikt genomen misschien niet heel handig was omdat hij al 3 rotondes had verprutst door 2x te moeten steken om rond te komen (10km/uur op een rotonde met een diameter van 150m, zelfs vrachtauto's rijden daar 50)... Waarom rijd je dan motor :?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

krietjur

Where am I?

Niet mijn domme actie, maar van een vertegenwoordiger in een Audi vanmorgen. Reed links, want wilde een vrachtwagen gaan inhalen, maar meneer komt me met een noodgang rechts voorbij en gooit hem nog net voor m'n neus. Hij moet vervolgens vol op de rem om niet op mijn voorligger te knallen, en ik moet dus uiteraard ook enorm hard op de rem.

Net aangekomen op het werk blijkt het een vertegenwoordiger te zijn die een afspraak had bij ons, met... degene die naast me in de auto zat. Hij mocht direct rechtsomkeert :+

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

krietjur schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:21:

Net aangekomen op het werk blijkt het een vertegenwoordiger te zijn die een afspraak had bij ons, met... degene die naast me in de auto zat. Hij mocht direct rechtsomkeert :+
Hoe maakten jullie dat duidelijk; verhaaltje graag >:)

Asus Zenbook i7 256gb

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:35

_Apache_

For life.

krietjur schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:21:
Hehe, mooi!

Vind ook wel dat het gedrag van iemand in het verkeer wel wat zegt over de persoonlijkheid van de bestuurder(/ster).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn domme actie in het verkeer is 's avonds een file over het hoofd zien tijdens wegwerkzaamheden rond Breda (2,5 jaar geleden).
Ik werd verrast door een plotselinge zee van remlichten, daardoor moest ik last-minute al remmend van de rechterbaan naar de linkerbaan uitwijken om niet op mijn (gelukkig nog rijdende) voorligger te knallen.
Al snel kwam toen mijn nieuwe (langzaam rijdende) voorligger dichterbij.... gelukkig was er net een gaatje ontstaan rechts van me (voor mijn eerste voorligger) waar ik met piepende achterbanden en een overdosis aan adrenaline net tussen kon glippen. Om vervolgens weer naar links uit te wijken om niet op mijn bijna stilstaande 3e voorligger te knallen. Op dat moment reed ik weer netjes voor mijn 2e voorligger op de linkerbaan met 15km/u in de file.
Toen ik de geur van rubber rook, de file voor me zag en op mijn snelheid meter keek begon ik te beseffen wat er was gebeurd en klopte mijn hart met een razend tempo in mijn keel. Geen schade alleen een deuk in mijn ego uiteraard.. |:(

[edit]
Mijn ergernissen in het verkeer:
- Mensen (vrouwen) die bij het eerste blokje van de blokmarkering van een invoegstrook, ongeacht hun eigen snelheid, invoegen. Levensgevaarlijk, wel goede reactie training voor andere verkeersdeelnemers.
- (uiteraard) Files :'(

Overigens wat de Fransen betreft. Ze zijn wel sociaal als het gaat om mensen voorbij laten die harder rijden.
- Ze gaan altijd netjes aan de kant als je er met 160 voorbij wilt (Gaan geen politieagentje spelen zoals Nederlanders dat doen).
- Bij doorgetrokken strepen gaan ze vaak helemaal rechts rijden om achterop komende motorrijders er op de zelfde rijbaan langs te laten

[ Voor 24% gewijzigd door Face_-_LeSS op 24-09-2008 09:24 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ghostrider schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:40:
[...]

Hoe maakten jullie dat duidelijk; verhaaltje graag >:)
Wat hij zegt, want dit is natuurlijk een heerlijk toeval :D

Dit dus.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Ik had laatst in Aalsmeer wel een apparte actie, ik kom er vrij vaak, maar toch ging het gister even fout, want het stoplicht reageerde even anders als normaal.

Het gaat om deze situatie:

http://maps.google.nl/?ie...&spn=0.00096,0.00284&z=19

Rijrichting: het noorden (N201)

Daar is een kruispunt, met 2 keer verkeerslichten, kort op elkaar. Ik stond eerst bij de eerste verkeerslichten, en deze gingen op groen.. Normaal gesproken gaat een paar seconde later het volgende verkeerstlicht ook op groen (20 meter verder zoals je ziet). Maar dat deed ie niet, en dat had ik te laat door. Dus ik reed daar gewoon heel aso door rood heen :P Toen ik in mń spiegeltje keek zag ik het pas, want de rest stond nog stil bij het 2e verkeerslicht.

Weer van geleerd zegmaar.

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
Tijdens het bedrijfsuitje van mijn werk met zijn allen geparkeerd op een parkeerterrein. Vandaaruit met zijn alleen naar de hoofdactiviteit toe. Collega had mijn auto klem gezet dus ik moest wachten. Toen hij zijn auto had weggehaald was de rest ook al weg....dacht ik.
Zet hem dus in zijn achteruit en draai hem vrij hard naar achter. Ik hoor ineens een toeter en een hoop gekraak. Vol tegen een collega aan. Gelukkig weinig schade (nummerbordje verbogen, beetje krassen), maar wel superdom

PSN: Sluuz

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Tijdje terug was er hier iemand die uit moest wijken en bijna de berm in ging, omdat er iemand spontaan van baan wisselde zonder waarschuwing of wat dan ook.

Ik rijd vanmiddag op de snelweg en er was iemand die de lege wegdelen tussen de vrachtwagens gebruikte om steeds een autootje op te schuiven. Ik zag het hem ook al achter me doen ja hoor... bij mij dus ook, maar de ruimte was echt TE beperkt. Ik wijk uit naar links... klapband ivm rand van de snelweg 180graden rond vluchtstrook op en met een behoorlijke snelheid tegen de vangrail aan :(

Auto is dus echt total loss.. ik ben geen kenteken, alleen een type en kleur auto. Niemand, maar dan ook echt niemand die even stopt dus sja.. zit met de gebakken peren door zo'n asociale hufter. Had ik mijn eigen advies maar opgevolgd :'(

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27
Gamepie56 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:52:
Ik had laatst in Aalsmeer wel een apparte actie, ik kom er vrij vaak, maar toch ging het gister even fout, want het stoplicht reageerde even anders als normaal.

Het gaat om deze situatie:

http://maps.google.nl/?ie...&spn=0.00096,0.00284&z=19

Rijrichting: het noorden (N201)

Daar is een kruispunt, met 2 keer verkeerslichten, kort op elkaar. Ik stond eerst bij de eerste verkeerslichten, en deze gingen op groen.. Normaal gesproken gaat een paar seconde later het volgende verkeerstlicht ook op groen (20 meter verder zoals je ziet). Maar dat deed ie niet, en dat had ik te laat door. Dus ik reed daar gewoon heel aso door rood heen :P Toen ik in mń spiegeltje keek zag ik het pas, want de rest stond nog stil bij het 2e verkeerslicht.

Weer van geleerd zegmaar.
Dit lezend doet mij denken aan een actie van mij 2 jaar geleden. Met me suffe hoofd s'avonds laat stond ik te wachten op het groene licht, dacht op een gegeven moment dat het groen werd ( was voor rechtsaf achter gezien ) dus begon dood leuk op te trekken, nog toeteren naar andere auto's die van rechts kwamen om dat ik er van overtuigd was dat zij door rood reden.. om me vervolgens toch te realiseren dat ik door rood rij.. |:(
En dan rechts van je, aan de overkant van het kruispunt op de stoep, een motoragent zien staan die met een scooter bezig is. Jah dat was wel komisch en ik moest ook nog tanken 100mtr verder op.

Maar gelukkig heeft meneer agent niks door gehad, wonderbaarlijk genoeg.

• St@m

St@m

@ Your Service

Floris-K schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:10:
Tijdje terug was er hier iemand die uit moest wijken en bijna de berm in ging, omdat er iemand spontaan van baan wisselde zonder waarschuwing of wat dan ook.

Ik rijd vanmiddag op de snelweg en er was iemand die de lege wegdelen tussen de vrachtwagens gebruikte om steeds een autootje op te schuiven. Ik zag het hem ook al achter me doen ja hoor... bij mij dus ook, maar de ruimte was echt TE beperkt. Ik wijk uit naar links... klapband ivm rand van de snelweg 180graden rond vluchtstrook op en met een behoorlijke snelheid tegen de vangrail aan :(

Auto is dus echt total loss.. ik ben geen kenteken, alleen een type en kleur auto. Niemand, maar dan ook echt niemand die even stopt dus sja.. zit met de gebakken peren door zo'n asociale hufter. Had ik mijn eigen advies maar opgevolgd :'(
That was me :+ Zo had het bij mij dus ook af kunnen lopen, echt balen voor je :(
Ik stond vanmiddag trouwens voor de 2e keer in 3 maanden stil langs de snelweg.. laatst de turbo kapot, deze was gerepareerd. Nauwelijks 2 en een halve maand later weer een haperende auto. ANWB maar laten komen.. turbo slang los 8)7
Stelletje pruts0rs bij de VW dealer, schroef dat ding gewoon vast. Hoefde gelukkig maar een kwartiertje te wachten op de ANWB en was met 10 minuten weer weg.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 25-09-2008 21:37 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vanmiddag, ik op de motor. Rij op de linkerbaan naast een auto, auto kijkt naar links en knipperlicht aan en komt mijn kant op.. WTF?! Ik toeterend naar de linkerkant van mijn rijbaan, auto kijkt weer, en schrikt. Gaat met een schok weer terug naar zijn rijbaan.

Ik zag het hoofd bewegen van de man 8)7 , maar blijkbaar bleven zijn ogen gefixeerd, anders zie je toch wel een man van 2 meter op een fel zilvere motorfiets naast je rijden.

"Behandel iedereen om je heen als blinde idioten, vaak zijn ze dat nog ook"

Als motorrijder probeer ik natuurlijk uit de befaamde dode hoek te blijven, ik reed met mijn stuur ook ter hoogte van zijn stuur, dus hij had me makkelijk moet zien. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 25-09-2008 22:10 ]

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:58
Ik had laatst een schrikmomentje in het verkeer. Ik reed op mijn gemakje op de linkerbaan van de snelweg (net bezig een vrachtauto in te halen) en voor me zit (op redelijke afstand) nog een andere auto. Begint dat ding opeens fors te roken onder de motorkap en dus te slingeren en schiet de linkerberm in / half op de linkerrijkstrook. Dus ik vol op de remmen (zat gelukkig niemand dicht achter me) en achter die vrachtwagen schieten op de rechterrijstrook. Alles is goed afgelopen (met mij in ieder geval), maar ben toch even flink geschrokken.

Ik heb overigens nog 2 topergenissen in het verkeer:
- Idioten die bij een baanversmalling of invoegstrook helemaal tot het einde moeten doorracen om zich dan met geweld tussen het doorgaande verkeer te gooien. (met als winst 5 of 6 auto's), ik probeer zulk soort figuren ook altijd te blokkeren (daarbij de veiligheid in acht houdende).
- Bejaarden of vrouwen (sorry voor het generaliseren maar het zijn nagenoeg altijd bejaarden, vrouwen of bejaarde vrouwen), die met 80 of 90 km/u op de snelweg rijden. Dit zorgt naar mijn inziens voor gevaarlijke situaties wanneer je op je gemak op een rustige snelweg rijd en in 1x op de rem moet stampen. Bovendien moeten vrachtwagens dit soort figuren ook vaak inhalen wat zorgt voor ergenis en opstoppingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Silvos schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:57:
Ik heb overigens nog 2 topergenissen in het verkeer:
- Idioten die bij een baanversmalling of invoegstrook helemaal tot het einde moeten doorracen om zich dan met geweld tussen het doorgaande verkeer te gooien. (met als winst 5 of 6 auto's), ik probeer zulk soort figuren ook altijd te blokkeren (daarbij de veiligheid in acht houdende).
pardon dat is de bedoeling? waarom denk je dat pas even voor 't einde van een baan staat 'ritsen vanaf HIER' en er reclame is gemaakt met 'ho hier nog niet'?
Idem met files, waarom zou je 't in godsnaam niet doen? als er file is zou je opeens niet tot het einde door moeten rijden.
Ik doe 't ook altijd en zo is 't me ook geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Je hebt ritsen vanaf hier ja en die laat ik er ook gewoon tussen. Maar dat betekend niet doorrijden tot de verdrijvingsvlakken en je auto er dan tussen gooien zoals Silvos bedoelt.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Ja, met 10km/u verschil. Je hebt idioten die het met 50km/u verschil doen, en ik denk dat silvos het daar over heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

_Apache_ schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:59:
Vanmiddag, ik op de motor. Rij op de linkerbaan naast een auto, auto kijkt naar links en knipperlicht aan en komt mijn kant op.. WTF?! Ik toeterend naar de linkerkant van mijn rijbaan, auto kijkt weer, en schrikt. Gaat met een schok weer terug naar zijn rijbaan.

Ik zag het hoofd bewegen van de man 8)7 , maar blijkbaar bleven zijn ogen gefixeerd, anders zie je toch wel een man van 2 meter op een fel zilvere motorfiets naast je rijden.

"Behandel iedereen om je heen als blinde idioten, vaak zijn ze dat nog ook"

Als motorrijder probeer ik natuurlijk uit de befaamde dode hoek te blijven, ik reed met mijn stuur ook ter hoogte van zijn stuur, dus hij had me makkelijk moet zien. |:(
Denkfout: je gaat ervanuit dat meneer/mevrouw in de auto kijkt voordat hij/zij de auto naar links gooit.

Ik heb pas sinds zeer kort (vandaag :X ) mijn rijbewijs en ben dus waarschijnlijk een nog zeer matige chauffeur, maar er is iig wel ingeramd dat je eerst kijkt en dan pas iets doet.

Dit meld ik omdat ik tijdens mijn rijexamen vandaag op de snelweg ook bijkans geschept werd tijdens het inhalen door iemand die zijn auto zonder te kijken naar rechts gooit...gelukkig wist ik nog waar de claxon zat ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

leokennis schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:53:
[...]

Denkfout: je gaat ervanuit dat meneer/mevrouw in de auto kijkt voordat hij/zij de auto naar links gooit.
Dat zou een denkfout moeten zijn, maar ik zag zijn hoofd bewegen, je zou er dus vanuit kunnen gaan dat hij mij dan heeft gezien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Gisteravond op de A13...

Ik heb ook een fijne.. man in een MPV (nou ja was zowat een busje te noemen), voegt voor mij in en blijft achter de vrachtwagen hangen. Dus ik ga naar links en haal in. Zit ik naast m, gaat zijn knipperlicht naar links aan. Ik rij door, en vlak achter mij duikt hij dus naar links. Dus ik zit met een stel grote koplampen in mijn binnenspiegel. Daar blijft ie even plakken om vervolgens met een noodvaart voorbij te blazen, en na 400 meter gaat ie weer naar rechts en remt weer af. Dus ik loop weer in en blijk harder te gaan dus ik ga naar links, om in te halen. Geeft ie weer gas bij zodat we naast elkaar blijven rijden (volgens m'n vrouw was ie nogal druk bezig met erg boos naar ons te kijken). Nou ja prima, ik heb vrijbaan en verderop komt hij een auto tegen, dus niet mijn probleem... En die auto komt ie dus ook tegen, waar ie lekker bumperklevend achter blijft plakken. En een klein stukje later komt ie weer voorbij gescheurt, bumperkleven bij een auto die ook op de linkerbaan doorrijdt.. en een stukje later weer naar rechts om daar al bumperklevend weer netjes 100 te rijden...

Knap vaag gedrag... ik weet niet wat ie verwacht. Dat als hij z'n knipperlicht aandoet, dat iedereen maar ruimte moet maken? Maar wat ik nog minder begreep is steeds dat doorrijden (tot 120-130 denk ik), even bumperkleven, en daarna weer naar rechts om zich weer even aan de snelheid te houden... En heb maar weinig mensen in 10km afstand bij zoveel verschillende auto's zien bumperkleven.

Ook nog een ergenis: waarom verwachten mensen die gaan invoegen dat jij wel even ruimte maakt voor ze? Is het niet _hun_ probleem dat ze willen invoegen? Geef dan even een seconde meer gas om voor me in te voegen, of laat je gas 1 tel los en voeg achter me in...

Het punt van dat doorrijden bij ritsen vind ik ook wel erg irritant. En dan met name de mensen die behoorlijk hard door blijven rijden om op t laatste moment al remmend er tussen schuiven... Rij dan gewoon rustig door, ongeveer dezelfde snelheid als de mensen op de andere baan, en er is niks aan de hand. Snappen die eikels nou niet dat juist doordat je zo invoegt. de andere baan moet remmen en je dus de file juist vergroot? Nou ja hebben zij zelf natuurlijk geen last van dus ik denk dat ik het antwoord wel weet...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
Woensdag op de A28 van Amersfoort naar Utrecht. Ter hoogte van Den Dolder reed het verkeer weer eens langzaam (file dus) omdat de spitsstrook om onverklaarbare reden niet open was. Tweebaans weg daar en ik reed links. Voor me reed een bestelbusje (fordje transit) en rechts naast me een vrachtwagen. Omdat we maar 10 km/h reden, kwamen motorrijders er tussendoor karren. Ik zorg dan altijd voor wat ruimte door zover mogelijk naar links te gaan. De meneer in het Fordje dacht er anders over en blokte tot 3 keer toe EXPRES die motoren af door zover mogelijk naar rechts te gaan! Ik zat echt mijn ogen uit te kijken. Komt er dus een motorrijder die ik de ruimte geef, bedankt hij netjes met een gebaar, gaat hij daarna bijna op zijn plaat omdat die Ford hem ruwweg blokt.

Van dat soort mensen kan ik echt geen hoogte krijgen, en heb het ook even aan hem verteld toen ik ernaast reed. Reden? "Ja! Ze moeten gewoon niet voordringen en op hun beurt wachten, ik sta ook in de rij".

grrrrrr

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dat is het hem nou juist ook hè. Die motoren hebben geen rij. Die rijden motor om geen rij te hebben in de files.
Maar omdat zij zelf niet vooruit kunnen, dan ook een ander niet is vaak de strekking.

Ikzelf vind het nooit zo'n groot probleem om mensen voor te laten. Ik kijk dan ook meer of het mij veel hindert of niet. Bovendien zorg je er vaak voor dat als je het niet doet dat er dan weer veel gaan remmen en dat er dan dus snel filevorming ontstaat. En dat is eigenlijk mijn grootste ergenis. Mensen die door hun acties files veroorzaken, maar het zelf niet merken en dus vrolijk verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Mensen die expres naar rechts komen in de file om mij te blokkeren als ik op de motor zit, die kunnen daarna dus zonder rechter buitenspiegel verder rijden, ben ik heel simpel in. Levensgevaarlijk gedraf af en toe, van automobilisten die menen dat motorrijders ook maar moeten wachten in de file. Ook bij stoplichten is dat zo irritant, als iemand vooraan ver van het licht staat en je hem er dus nog mooi voor kunt zetten, zul je altijd zien dat er iemand is die dat niet wil, en even zijn auto ervoor zet. :N
Als ik in de auto zit laat ik altijd wat ruimte zodat duidelijk is dat motorrijders bij mij rustig langs mogen, en in de file laat ik ook zoveel mogelijk ruimte. Als iedereen dat eens zou doen, zou het veel rekeningen voor buitenspiegels schelen :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39

SaN

Hehe, zo heb ik wel eens een motor (lees opgevoerde scooter, zo'n bus op 2 wielen) gehad die voor me kwam staan bij een stoplicht. Opzich nooit zo'n probleem, maar dan moet je dus geen 70 gaan rijden op een 80 weg waar niet ingehaald mag worden... argh...

Zoiets dus (bah :X ):
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Honda%20GLX%201800%2030TH%20av%2005%20%201.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SaN op 30-09-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MadMan schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:56:
Mensen die expres naar rechts komen in de file om mij te blokkeren als ik op de motor zit, die kunnen daarna dus zonder rechter buitenspiegel verder rijden, ben ik heel simpel in. Levensgevaarlijk gedraf af en toe, van automobilisten die menen dat motorrijders ook maar moeten wachten in de file. Ook bij stoplichten is dat zo irritant, als iemand vooraan ver van het licht staat en je hem er dus nog mooi voor kunt zetten, zul je altijd zien dat er iemand is die dat niet wil, en even zijn auto ervoor zet. :N
Als ik in de auto zit laat ik altijd wat ruimte zodat duidelijk is dat motorrijders bij mij rustig langs mogen, en in de file laat ik ook zoveel mogelijk ruimte. Als iedereen dat eens zou doen, zou het veel rekeningen voor buitenspiegels schelen :P
Inderdaad. Ik rij zelf geen motor, maar zie 0,0 reden geen rekening te houden met motorrijders. Ik spiegel altijd in de file en hou zoveel mogelijk links/rechts, naar gelang de strook. Altijd leuk om een duim omhoog te krijgen ;)

Heb zelf een ***hekel aan mensen die meters voor een stoplicht gaan staan, vooral bij stoplichten met sensoren net voor de stopstreep. Zijn ook altijd dezelfden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

sander-sp schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:01:
Opzich nooit zo'n probleem, maar dan moet je dus geen 70 gaan rijden op een 80 weg waar niet ingehaald mag worden... argh...
Allereerst respecteer ik het dat je je netjes aan de regels houdt, maar wat ik me nu afvraag he.. Komt het dan werkelijk niet in je op om dat inhaalverbod te negeren? Dat kan (veiligheidshalve) prima als de weg maar overzichtelijk genoeg is, en het bespaart je de ergernis van die langzame motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:47
Exorcist schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:09:
[...]

Inderdaad. Ik rij zelf geen motor, maar zie 0,0 reden geen rekening te houden met motorrijders. Ik spiegel altijd in de file en hou zoveel mogelijk links/rechts, naar gelang de strook. Altijd leuk om een duim omhoog te krijgen ;)
Hehe.

Had ik ook een keer in een file, een poolse vrachtwagen op de rechterstrook zag een groepje motorrijders naderen en kwam naar links toe. Ik (en een auto achter me / 2 auto's voor me) op de linker stroom (waren 2 rijstroken) zagen het gebeuren. Leuk dat er net een vrij brede (lees: 2~2,5m) redresseerstrook links lag. Ook al kwam die vrachtwagen zeker 1,5m over de lijn heen, het groepje motorrijders had meer ruimte dan normaal... O-)

De vrachtwagenchauffeur kreeg ook een vriendelijke zwaai. :D
Timmert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:41:
[...]

Allereerst respecteer ik het dat je je netjes aan de regels houdt, maar wat ik me nu afvraag he.. Komt het dan werkelijk niet in je op om dat inhaalverbod te negeren? Dat kan (veiligheidshalve) prima als de weg maar overzichtelijk genoeg is, en het bespaart je de ergernis van die langzame motor...
Het lijkt haast wel of sommige mensen inhaalverboden eng vinden...

Het gebeurt me op 80 wegen best vaak dat ik rustig 85-90 op de teller rij en iemand vrij snel van achter zie naderen (toch zeker 100-110km/h). En vervolgens gaan ze bumperkleven, terwijl er geen tegenligger te bekennen is en er ruimte genoeg is om in te halen. Maarja, een doorgetrokken streep he...

Ik snap het niet. 30km/h te hard rijden is geen probleem, over een lullig lijntje heensturen wel?

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 30-09-2008 21:51 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Xander schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:48:
[...]

Het gebeurt me op 80 wegen best vaak dat ik rustig 85-90 op de teller rij en iemand vrij snel van achter zie naderen (toch zeker 100-110km/h). En vervolgens gaan ze bumperkleven, terwijl er geen tegenligger te bekennen is en er ruimte genoeg is om in te halen. Maarja, een doorgetrokken streep he...

Ik snap het niet. 30km/h te hard rijden is geen probleem, over een lullig lijntje heensturen wel?
Exact, dat snap ik dus ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Doorgetrokken streep: € 150
overschrijding met 30 km/h op een (auto)weg: € 192

De combinatie tikt fors aan. Maar je kan dus blijkbaar beter iemand (die te langzaam rijdt) inhalen over een doorgetrokken streep dan even lekker 30 km/h te hard rijden.

(en nee, ik wil niet zeggen dat je het moet gaan doen)

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 01-10-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
IMHO is inhalen over een doorgtrokken streep veel gevaarlijker dan 110 rijden over een lege provinciale weg. Zolang de weg maar overzichtelijk is, er geen zijwegen zijn en geen tegenliggers zijn, kan je prima 110 rijden. Als je dan een zijweg nadert, een tegenligger ziet aankomen of een blinde bocht ziet laat je je snelheid zakken naar 80 of nog lager naar gelang de situatie.

Doorgetrokken strepen staan er meestal niet voor niets. Meestal in situaties waar de weg onoverzichtelijk is of er een zijweg aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Z___Z schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:28:

Doorgetrokken strepen staan er meestal niet voor niets. Meestal in situaties waar de weg onoverzichtelijk is of er een zijweg aan zit te komen.
Meestal. Maar niet altijd. Geef maar eens aan op welke manier de N279 onoverzichtelijk is. Of op de N277 waar op een rechte weg voor en na elke rotonde een doorgetrokken streep ligt van 500 meter. Dat dat naar de rotonde toe nuttig is begrijp ik wel, maar van de rotonde af?

Zeggen dat over een doorgetrokken streep inhalen gevaarlijker is dan 110 rijden is net zoiets als zeggen dat 110 rijden niet gevaarlijk is. Het hangt namelijk helemaal van de situatie af. 110 rijden kan ook gevaarlijker zijn dan over een doorgetrokken streep rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39

SaN

Timmert schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:41:
[...]

Tja... Ten eerste is het behoorlijk strafbaar zoals al eerder aangegeven, daarnaast verwacht de motorrijder het waarschijnlijk niet en zou hij wel eens kunnen schrikken van de actie en iets geks kunnen doen. Genoeg punten voor mij om 1 km achter een slome motor te blijven . (aan de rest, ik heb het nooit over kleven of 110 rijden gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44

4x2

lộn xộn quá

Maasluip schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:34:
Of op de N277 waar op een rechte weg voor en na elke rotonde een doorgetrokken streep ligt van 500 meter. Dat dat naar de rotonde toe nuttig is begrijp ik wel, maar van de rotonde af?
Wat dacht je van het tegemoetkomend verkeer wat ook een dubbele streep heeft naar de rotonde toe :P

Verder besteed ik met de motor niet zoveel aandacht aan doorgetrokken strepen (beetje afhankelijk van evt haast, wat er voor me zit en wat voor weg het is), met de auto haal ik dr alleen in als dr eoa afschuwelijke twijfelkut voor me zit of iets anders irritants.

[ Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 01-10-2008 11:10 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Exorcist schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:09:
[...]
Heb zelf een ***hekel aan mensen die meters voor een stoplicht gaan staan, vooral bij stoplichten met sensoren net voor de stopstreep. Zijn ook altijd dezelfden.
Ik ben zo iemand. Dat doe ik overigens alleen als er alleen stoplichten boven de weg hangen en er geen aan de zijkant staan. Ik ben namelijk vrij lang, waardoor mijn hoofd zo ongeveer tegen het dak aanzit en de stoel in het achterste standje moet staan. Ik moet dan met mijn kin op het stuur gaan hangen om het stoplicht te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 16:10

_Christiaan_

Master of SOG

Mwah af en toe ligt het ook wel aan de motorrijders die te hard rijden... Als ik spiegel, schuif ik op. Echter, als de motorrijder te hard rijdt dan zou ik die pas in m'n spiegel kunnen zien nadat ik gespiegeld heb. (heb ik al eens gehad).

Gevolg: je gaat opschuiven terwijl er een motorrijder aan komt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
Nee dan ben je lekker bezig door iemand zijn materiaal te gaan vernielen, het gedrag van de automobilist is ook niet goed te praten maar die maakt geen materiële schade.
Als ik in de file rijdt met mijn Benz betrap ik mij er ook weleens op dat ik net even te kort ruimte geef aan motorrijders (door omvang auto), maar als ze vervolgens mijn spiegel eraf trappen krijgen ze toch echt een ster op een plek waar ze die echt niet willen. :r
Het enige waar ik een hekel aan heb met motorrijders dat ze in groepsverband op alle mogelijke manieren aan het slalommen zijn in de file om maar door te kunnen rijden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:42:
Ook nog een ergenis: waarom verwachten mensen die gaan invoegen dat jij wel even ruimte maakt voor ze? Is het niet _hun_ probleem dat ze willen invoegen? Geef dan even een seconde meer gas om voor me in te voegen, of laat je gas 1 tel los en voeg achter me in...
Ik rijd regelmatig 's nachts als enige op de weg(zo voelt het :P ) en ook dan gaat bij de eerste meter blokmarkering de knipper uit om vervolgens richting mijn rechterdeur te bewegen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

4x2 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:09:
[...]

Wat dacht je van het tegemoetkomend verkeer wat ook een dubbele streep heeft naar de rotonde toe :P
Ja en? Dat het verkeer uit de ene kant een inhaalverbod heeft betekent toch niet dat het verkeer uit de andere kant dat daarom ook moet hebben? Er zijn genoeg eenzijdige inhaalverboden. Van die wegen met een doorgetrokken streep met daarnaast een onderbroken streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Z___Z schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:28:
IMHO is inhalen over een doorgtrokken streep veel gevaarlijker dan 110 rijden over een lege provinciale weg. Zolang de weg maar overzichtelijk is, er geen zijwegen zijn en geen tegenliggers zijn, kan je prima 110 rijden. Als je dan een zijweg nadert, een tegenligger ziet aankomen of een blinde bocht ziet laat je je snelheid zakken naar 80 of nog lager naar gelang de situatie.

Tja. In mijn voorbeeld stond ie er omdat er ~800m verderop een brug was waar je niet overheen kunt kijken. Prima natuurlijk, maar als die streep 400m voor de brug zou beginnen was het ook tijd genoeg. Op dat eerste stukje durf ik prima in te halen. Maar 110km/h rijden op die weg zou ik niet zo snel doen, er zitten redelijk wat uitritten... (overigens niet op het stuk met inhaalverbod)
sander-sp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:52:
[...]
{aan de rest, ik heb het nooit over kleven of 110 rijden gehad)
Dat zeg ik ook niet, ik haalde een andere situatie aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wat ik bedoel in vergelijking met inhalen op een doorgetrokken streep is meer dat je bij het inhalen altijd rekening moet houden met een 2e partij, namelijk de ingehaalde. Dit zorgt altijd voor meer risico dan in je uppie 110 rijden over een provinciale weg. En wat uitritten betreft, tenzij er een grote heg bij al die uitritten staan, waardoor je de mensen die de uitritten verlaten niet op tijd zou kunnen zien, lijkt me dat niet zo gevaarlijk. Aangezien je met 80 ook niet iemand kan ontwijken die plotseling uit een blinde uitrit komt rijden.

Enige onveilige aan 110 rijden is dat een provinciale weg natuurlijk smaller is dan een snelweg en de bochten wat scherper kunnen zijn. Maar daarover had ik al een opmerking gemaakt.

De doorgetrokken streep staat 800 meter voor de brug omdat deze stepen er neergezet zijn om de gemiddelde auto nog een reeele kans te laten maken om een veilige inhaalmaneuvre te maken. Ik snap ook wel dat je veiliger in kan halen als je een dikke V8 onder je moterkap hebt zitten of op een motor rijdt, simpelweg omdat je minder lang op de verkeerde rijstrook rijdt. Hier zijn de verkeersregels helaas (gelukkig?) niet op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Hari-Bo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:11:
Nee dan ben je lekker bezig door iemand zijn materiaal te gaan vernielen, het gedrag van de automobilist is ook niet goed te praten maar die maakt geen materiële schade.
Als een automobilist naar rechts komt terwijl ik rustig tussen de file door rijd dan wil hij mijn materiaal blijkbaar ook vernielen. Eigen schuld, dikke bult dus.
Als ik in de file rijdt met mijn Benz betrap ik mij er ook weleens op dat ik net even te kort ruimte geef aan motorrijders (door omvang auto), maar als ze vervolgens mijn spiegel eraf trappen krijgen ze toch echt een ster op een plek waar ze die echt niet willen. :r
Dan zul je er eerst eens bij moeten kunnen. En aangezien jij met je "benz" niet tussen de file doorkomt word dat erg lastig....
En trouwens, als jij door omvang auto of door niet opletten niet genoeg ruimte geeft, is dat heel wat anders dan bewust de doorgang blokkeren of zelfs naar rechts sturen terwijl er een motorrijder naast je zit.
Omvang auto is trouwens wel een kutsmoes, twee vrachtwagens naast elkaar kunnen makkelijk genoeg ruimte geven. Als jij dat dan met je auto niet kan dan word het eens tijd voor wat rijlessen.
Het enige waar ik een hekel aan heb met motorrijders dat ze in groepsverband op alle mogelijke manieren aan het slalommen zijn in de file om maar door te kunnen rijden.
Dat komt dan meestal door een motorrijder voorop die wel erg langzaam rijd. Verder mag je natuurlijk niet verwachten dat ze dan maar ff 100m ertussen laten omdat automobilisten dat liever hebben. Slalommen doe ik niet, tenzij een of andere dwaas met zijn benz probeert mij het leven zuur te maken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MadMan op 01-10-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als jij met je motor tussen twee vrachtwagens door gaat rijden, dan heb jij veel lef. Ik zou jou dan iig geen levensverzekering willen verkopen. Verder als een automobilist van rijbaan verwisselt heeft hij net zoveel recht daar te rijden als jij met je motor. Als jij dan aan komt kachelen met 50 kmu terwijl de rest nagenoeg stil staat, dan is het toch echt jouw fout. En als jij mijn spiegel zou mollen kan ik je mischien niet volgen, maar je kenteken opschrijven en aangifte doen is zo gedaan. Vernielen van andermans eigendommen is in mijn ogen not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Z___Z schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:43:
Als jij met je motor tussen twee vrachtwagens door gaat rijden, dan heb jij veel lef. Ik zou jou dan iig geen levensverzekering willen verkopen. Verder als een automobilist van rijbaan verwisselt heeft hij net zoveel recht daar te rijden als jij met je motor. Als jij dan aan komt kachelen met 50 kmu terwijl de rest nagenoeg stil staat, dan is het toch echt jouw fout. En als jij mijn spiegel zou mollen kan ik je mischien niet volgen, maar je kenteken opschrijven en aangifte doen is zo gedaan. Vernielen van andermans eigendommen is in mijn ogen not done.
Jij moet eens niet zoveel aannames maken.

1. Als ik door de file rijd, en ik zie twee vrachtwagens die mij beiden duidelijk gezien hebben en die beiden duidelijk ruimte maken, waarom zou ik er dan niet tussendoor gaan?

2. Ik heb het niet over van rijstrook wisselen, ik heb het over doelbewust een gat dichtrijden zodat er geen motorrijder meer tussen past, al dan niet als de motorrijder al naast het voertuig is.

3. Ik kom niet aankachelen met 50, ik rijd gewoon maximaal 5km/u harder tussen de file door.

4. Als ik je spiegel eraf trap, ben je zo verbaasd dat je compleet vergeet mijn kenteken op te schrijven :P En als het je wel lukt om het op te schrijven, en je doet aangifte, wil ik nog wel eens zien of daar daadwerkelijk wat mee gebeurt.
Ik ken genoeg mensen die al eens een spiegeltje eraf hebben getrapt, en geen van hen heeft ooit iets gehoord achteraf. Zelf heb ik 1 keer een spiegel eraf getrapt van iemand die me letterlijk klemreed terwijl ik al naast hem zat. Als ik dat niet had gedaan had ik dus gewoon gesandwiched gezeten tussen 2 auto's. Ik kon toen niet verder omdat die gast zijn neus al zo ver naar rechts stond dat ik niet langs kwam. Wat hij deed? Raam open draaien en luidkeels sorry roepen.

En trouwens, vernielen van andermans eigendommen is misschien not done, maar iemand klemrijden met mogelijk lichamelijk letsel tot gevolg is nog veel minder done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Xander schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:48:
[...]

Ik snap het wel. 30km/u te hard hoeft nog geen boete te betekenen als je een juut tegenkomt, inhalen over een doorgetrokken streep (zeker een dubbele), hoe veilig ook, is direct bingo.
Ik begin ook een beetje erge hekel te krijgen aan al die lijnen. Ik rij veel over de N207/N210 van Gouda naar Nieuwegein en visa versa. Vooral het stukje N207 bij Gouda is gewoon perfect in te halen. De laatste km's is de weg practisch kaarsrecht en vlak. Er zijn geen zijwegen of uitritten in dat stuk. En toch een dubbele doorgetrokken streep... Ik vraag me echt af waarom... Het zelfde geldt voor grote stukken van de N210, waar zelfs opstakels (rubber randjes) tussen de belijning ligt, zodat het echt onmogelijk gemaakt wordt. Mogen we niet meer zelf nadenken ofzo? En het meest absurde is nog wel dat de N228, die iets noorderlijk ligt, dwars door plaatsjes gaat, slingert, vol met in- en uitritten zit en waar bomen langs staan, daar mag je wel inhalen, maar is het juist vrijwel onmogelijk om dat überhaupt veilig te kunnen 8)7 In die hele weg tussen Gouda en Oudewater (waar het een 60km weg wordt) is welgeteld 1 plek waar je genoeg zicht heb om een veilige inschatting te kunnen maken.

Maar, als ik 's nachts over de N207/N210 rij (wat bijna wekelijks wel gebeurt), en ik kom achter een slak, dan ga ik die dus echt wel voorbij, zeker als die ruim onder de 80km/u rijdt (zoals een half jaartje geleden een slak die na een lange aanloop wel 50km/u haalde...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

De reden van die dubbele doorgetrokken streep op de N207 bij Gouda is heel simpel. Er zijn daar in het verleden teveel ongelukken geweest en bovendien is het een behoorlijk drukke weg. Met name het stuk tussen Gouda en Schoonhoven is druk te noemen (okee, 's nachts niet), omdat het de tussenliggende dorpjes verbindt. Zelfde geldt voor Gouda - Oudewater.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben1985 op 01-10-2008 16:49 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat snap ik dan niet. De N279 is precies zo. Midden op de dag is inhalen gevaarlijk vanwege het vele verkeer, maar 's avonds en 's nachts is er geen kip op de weg. En dan zit je achter zo'n slak die vanwege de flitspalen niet harder dan 70 op de teller durft.

Niet dat de wegbeheerder dan gewoon een inhaalverbod naast de weg zet met een onderbord "geldt van 6-20 uur". Nee, dat kan in ons landje van regelneven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat je moet hebben is, net als in Frankrijk, inhaalstroken met 3 banen. Ongereguleerd een middenbaan met stippellijntjes links en rechts zal in nederland niet lukken, maar hoe f*cking moeilijk kan het zijn om ergens een 3e baan aan te leggen waar eerst heen, en daarna terug, in mag halen? Naar Rockanje kwam ik wel eens over zo'n provinciale weg waar je 100 mag, maar waar ook vrachtwagens (87km/u) en bejaarden (70km/u) komen. Hoe ga je die ooit voorbij kunnen? Dat rechte stuk zit een hoge afscheiding, en dat stuk in de bocht stippellijnen 8)7

Ik wordt er meestal zo kwaad van dat ik de 80-weg naar rechts richting rockanje met 110 neem en iedereen inhaal waar dat maar even kan, magoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Gister heel vroeg:

Enorm harde regen maar ondanks haast toch 130 rijden... weinig zicht en vrachtwagen inhalen die op de 2e baan rijd (ik op de 3e)

Links staan betonblokken, rechts vrachtwagen en dan aquaplanend die vrachtwagen inhalen.... toch maar 30 km langzamer gaan rijden :x

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
Vanochtend@6:30. Ik kom vanaf de Den Haag/A12 en rij richting Amsterdam/A2 (eindbestemming Maarssen, voordat er geroepen wordt dat ik om rij :) )

Er is daar een weefstrook voor verkeer dat vanaf de A2 Utrecht in wil rijden. Ik wil naar links om de oprit van de A2 op te kunnen. Paralel aan mij rijdt een auto die er af wil. Ik geef gas bij om er nog voor te kunnen. Het ging redelijk hard, ongeveer 90km/h. Terwijl ik naar links ga zie ik dat ik wel erg hard op de auto's voor me in rij. Er was geen ruimte meer, ik rem (te) hard, achterwielen blokkeren, achterkant breekt uit naar rechts, m'n neus wijst richting linker vangrail, en toen stond ik vrijwel haaks stil tegen te vangrail. Tussen de auto voor me en mij zat op dat moment nog een meter of 3.

't is gelukkig bij een éénzijdig ongeval gebleven. Schade: linker koplamp+knipperlicht kapot, bumper niet zo mooi, linker voorscherm verbogen.

Les: Ik had niet nog voor die auto die er af wilde willen weven. Andere optie was om de hele handeling af te breken en gewoon rechtdoor te rijden, maar dan had ik dit wel ruim van te voren moeten inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps... Je hebt een engeltje op je schouder! O-)

Het had veeeeel erger af kunnen lopen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Gewoon betere banden kopen, of smalle winterbanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Had je nog mazzel dat ome Koos t niet zag, anders zat ie gelijk te schrijven. Officieel is het namelijk verplicht om degene die snelweg af wil, voor te laten. Maar voor de rest, geluk bij een ongeluk.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 10:24
Ik dacht dat invoegen en uitvoegen gelijkwaardige speciale verrichtingen zijn, waarbij dus geen voorrangsregels gelden, maar dat het verstandiger is om uitvoegend verkeer voor te laten, omdat dat al meer snelheid heeft.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja ik heb zelf ook wel een en andere meegemaakt, maar vaak komt het toch door haast of door toch ervoor willen rijden, dat je dan van die rare acties krijgt. Maar goed je kan niet altijd rustig blijven :P

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MBV schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:37:
Tjah. Ook betere banden kunnen blokkeren als je vol op de rem stampt zonder ABS. En als je dat doet tijdens een stuurbeweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, alleen horen de achterbanden dus niet eerder te blokkeren dan de voorbanden, of je nou wel of geen ABS hebt.....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
4x2 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:09:
Ja, alleen horen de achterbanden dus niet eerder te blokkeren dan de voorbanden, of je nou wel of geen ABS hebt.....
Nee. Maar ik lees ook nergens dat ze dat deden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16

Tacoos

i am i

Vlak voor de afrit nog effe die vrachtwagen inhalen, er dan achterkomen dat er daarvoor nog een rijdt en dus een afslag verder moeten |:(
Resultaat: 10 km omrijden ipv 2 s winst.....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

djfisjtik schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:31:
Er was geen ruimte meer, ik rem (te) hard, achterwielen blokkeren, achterkant breekt uit naar rechts, m'n neus wijst richting linker vangrail, en toen stond ik vrijwel haaks stil tegen te vangrail.
Dat horen ze dus zeg maar niet te doen ;)
Oke, of je moet een hele botte baviaan zijn en het rempedaal nog dieper intrappen als je voorwielen al blokkeren, dan lukt het misschien wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Laat je remkrachtverdeler dan maar eens opnieuw afstellen of vervangen, je achterwielen mogen nooit eerder blokkeren dan je voorwielen, daarvoor is dat ding uitgevonden.
Laat je er niets aan doen dan sta je de eerstvolgende keer dat je hard moet remmen weer andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maar is het niet zo dat als je hard remt je voorwielen blokkeren en je achterwielen minder hard remmen, waardoor de achterkant meer snelheid heeft en naar voren komt? Tenminste, als je je stuur niet helemaal recht houdt, wat bij zulke situaties nog wel kan gebeuren (of vanwege slecht wegdek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 16:10

_Christiaan_

Master of SOG

Tacoos schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:26:
Vlak voor de afrit nog effe die vrachtwagen inhalen, er dan achterkomen dat er daarvoor nog een rijdt en dus een afslag verder moeten |:(
Resultaat: 10 km omrijden ipv 2 s winst.....
Genaaid is dat ja :P

Soms denk ik ook weleens besparend te zijn. Pas geleden dacht ik nog: nee, ik ga niet tanken, dat is alleen maar extra gewicht en Oud-Beijerland - Delft heen en terug haal ik nog wel. Echter, op de terugreis ging precies na de Shell in Delft op de A13 m'n benzinelampje branden. Toen ben ik toch maar voor de zekerheid Ridderkerk in gereden op zoek naar benzine :P Aangezien er na Delft geen benzinepompen aan de snelweg meer zijn.

Gevolg: 10 minuten - kwartier extra reistijd en nog meer benzine kwijt :P

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-10-2008 15:51 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Martinspire schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:48:
Maar is het niet zo dat als je hard remt je voorwielen blokkeren en je achterwielen minder hard remmen, waardoor de achterkant meer snelheid heeft en naar voren komt? Tenminste, als je je stuur niet helemaal recht houdt, wat bij zulke situaties nog wel kan gebeuren (of vanwege slecht wegdek).
Nee. Je achterremmen remmen voldoende om dit tegen te gaan.
MBV schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:37:
Dat heeft er geen aars mee te maken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MadMan schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:50:
[...]

Nee. Je achterremmen remmen voldoende om dit tegen te gaan.

[...]

Dat heeft er geen aars mee te maken in dit geval.
Wel met degene waar ik echt op reageerde:
Bertus schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 07:39:
Gister heel vroeg:

Enorm harde regen maar ondanks haast toch 130 rijden... weinig zicht en vrachtwagen inhalen die op de 2e baan rijd (ik op de 3e)

Links staan betonblokken, rechts vrachtwagen en dan aquaplanend die vrachtwagen inhalen.... toch maar 30 km langzamer gaan rijden :x
En dat jij er net tussendoor kwam, of dat ik niet zag dat er nog een pagina was, dat kan toch gebeuren?

En waren het wel echt blokkerende achterwielen? Als je stuurt en daarna op je rem stampt ga je dwars zonder dat je achterwielen blokkeren, tenminste, dat dacht ik. Nooit geprobeerd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 02-10-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
MadMan schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

Laat je remkrachtverdeler dan maar eens opnieuw afstellen of vervangen, je achterwielen mogen nooit eerder blokkeren dan je voorwielen, daarvoor is dat ding uitgevonden.
Laat je er niets aan doen dan sta je de eerstvolgende keer dat je hard moet remmen weer andersom...
Bedankt voor de tip! Het feit dat de remactie aanving terwijl er nog een zijdelingse verplaatsing gaande was is geen verzachtende omstandigheid in deze? Of de voorwielen echt niet geblokkeerd hebben durf ik niet te zeggen, feit was alleen dat de achterkant de voorkant bijna had ingehaald.

De laatste APK is trouwens nog geen maand oud (inc steekproef!). Volgens mij wordt hier ook naar de remverdeling gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hangt af van het apk keurstation, als ze geen remmentestbank hebben hoeft dr niet naar gekeken te worden, hoogstens of ie voldoende remt (zit je nogal makkelijk aan) en niet naar links/rechts trekt (wat ook niet zo'n gigantisch probleem is).

En remmen terwijl je aan het sturen was is geen verzachtende omstandigheid nee, dan hebben je voorwielen het extra zwaar en zouden ze juist eerder moeten blokkeren.

Maar het kan ook aan gare achterbanden of een flink verkeerde bandenspanning liggen (dat alles vergeleken met de voorbanden natuurlijk ;)).

Hoe dan ook, zoek een stuk weg uit met ruimte (veel ruimte, heel veel ruimte en dan nog wat meer ruimte als je rond gaat) en ga gewoon wat noodstops doen, zowel met als zonder de wielen te blokkeren en kijk wat ie doet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MBV schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 01:42:
Wat je moet hebben is, net als in Frankrijk, inhaalstroken met 3 banen. Ongereguleerd een middenbaan met stippellijntjes links en rechts zal in nederland niet lukken, maar hoe f*cking moeilijk kan het zijn om ergens een 3e baan aan te leggen waar eerst heen, en daarna terug, in mag halen? Naar Rockanje kwam ik wel eens over zo'n provinciale weg waar je 100 mag, maar waar ook vrachtwagens (87km/u) en bejaarden (70km/u) komen. Hoe ga je die ooit voorbij kunnen? Dat rechte stuk zit een hoge afscheiding, en dat stuk in de bocht stippellijnen 8)7

Ik wordt er meestal zo kwaad van dat ik de 80-weg naar rechts richting rockanje met 110 neem en iedereen inhaal waar dat maar even kan, magoed :+
Dat soort wegen hadden we 10 tot 20 jaar geleden genoeg. Maar omdat daar vrij veel doden vielen zijn al die wegen eerst superbrede tweebaanswegen geworden en inmiddels normale tweebaanswegen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:04:
[...]

Wel met degene waar ik echt op reageerde:

[...]

En dat jij er net tussendoor kwam, of dat ik niet zag dat er nog een pagina was, dat kan toch gebeuren?

En waren het wel echt blokkerende achterwielen? Als je stuurt en daarna op je rem stampt ga je dwars zonder dat je achterwielen blokkeren, tenminste, dat dacht ik. Nooit geprobeerd ;)
Mwoa... ik weet niet of jij weleens zonder grip vlak voor een lichte afbuiging tussen een betonblok en een vrachtwagen zit maar dat is niet fijn, echt niet
:P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
4x2 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:47:
Hoe dan ook, zoek een stuk weg uit met ruimte (veel ruimte, heel veel ruimte en dan nog wat meer ruimte als je rond gaat) en ga gewoon wat noodstops doen, zowel met als zonder de wielen te blokkeren en kijk wat ie doet.
Duh! Zou niet in me opgekomen zijn. Bedankt voor deze briljante en bruikbare tip!

Nieuwe koplamp ((immitatie) en knipperlicht (marktplaats) zitten er in. 't zit allemaal niet meer zo strak als het ooit heeft gezeten. Ik ga rond vragen voor prijsindicaties om het zooitje netjes te krijgen. Geen super spannende klus denk ik, voor iemand die er bedreven in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ja, of op een glas stuk.,.. scheelt banden!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

djfisjtik schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:56:
[...]

Bedankt voor de tip! Het feit dat de remactie aanving terwijl er nog een zijdelingse verplaatsing gaande was is geen verzachtende omstandigheid in deze? Of de voorwielen echt niet geblokkeerd hebben durf ik niet te zeggen, feit was alleen dat de achterkant de voorkant bijna had ingehaald.

De laatste APK is trouwens nog geen maand oud (inc steekproef!). Volgens mij wordt hier ook naar de remverdeling gekeken.
Bij de apk kijken ze (als ze dat kunnen doen tenminste) alleen naar of er voldoende remkracht is, en of er niet te veel verschil tussen links en rechts zit.
Of je zijdelings gaat maakt niets uit. Bij zo'n situaties als jij hebt meegemaakt moet het gewoon mogelijk zijn om te remmen zonder dat de achterwielen blokkeren en zeker zonder dat de voorkant de achterkant wil inhalen.
MBV schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:04:
Kan beur'n, zekers :)
Als het goed is ga je dan gewoon rechtdoor zonder dwars te gaan, in de richting waarin de auto ging voor je begon te blokkeren met je voorwielen.Tenzij je het stuur zover omgooit dat je ook zonder remmen al dwars zou zijn gegaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou juist verwachten dat door te remmen je zwaartepunt zich verplaatst naar voren, waardoor de achterwielen minder grip krijgen. Dat combineert dan met een grotere remkracht op de voorwielen (die 'naast' het zwaartepunt uitkomt als je stuurt, toch?).
Geen idee eigenlijk, nooit hard geremd in een bocht, bij Slotenmakers riepen ze heel hard dat je dat nou juist níet moest doen ;) Mijn moeders auto (C2) is nogal onderstuurd, dus niet helemaal representatief (peugeot 206 zou een beter voorbeeld zijn, bij de slipcursus ging die echt snel dwars :X), en mijn vaders auto (X-type) krijg ik niet mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De achterwielen kunnen overigens wel blokkeren voor dat de voorwielen dat doen. Moet je maar eens met een lege bestelbus op de trappen. Die heeft dan nauwelijks druk op de achterwielen, en de gewichtsverplaatsing van hard remmen maakt dat er helemaal weinig overblijft. Dan blokkeren ze wel.
Maar dan praat je ook over een auto die berekend is op 1000kg extra op de achteras.

Gister schrok ik onder weg ook nog wel... Ik kwam rond 12 uur 's nachts terug naar huis, en op de A12 bij Gouda voelde m'n stuur ineens licht maakte de auto wat rare zijwaardse bewegingen (zonder dwars te gaan). Hij was dus aan het aquaplaneren..:X Gelijk gas eraf, stuur goed vast en m'n blik strak op het punt waar ik heen wou. Gelukkig was deze plek maar een meter of 10 - 20 lang, dus kwam ik snel weer op een stuk snelweg waar ik wel voelde grip had. 225 breed rubber is voor de regen van afgelopen dagen misschien toch wel wat veel van het goede (in combinatie met niet al te diep profiel meer)... Daarna maar even met een fluwelen voetje door Gouda gereden... (ik heb alleen de luxe van ABS, ACS en TC moet ik zelf doen...)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste