Pff, hoeveel domme acties kun je tegenkomen in 20min woon-werkverkeer?
Om het spits af te bijten maar m'n eigen actie

Kom op een gelijkwaardig kruispunt af, met net iets minder dan de max.snelheid (30 km/u)... Meestal rem ik daar wel wat af maar nu kwam er verder helemaal geen verkeer aan - dacht ik. Pas een paar meter voor het kruispunt zag ik de in het zwart geklede, zonder licht rijdende fietser (het was nog donker). Die kwam weliswaar van links, maar had, zoals het een goede tienerjarige fietser betaamt, duidelijk geen enkele intentie om te stoppen. Juist omdat ik wat harder op dat kruispunt afkwam dan normaal, kon ik er nog nèt voor langs - en dat deed ik dan ook. Op zich mijn goed recht natuurlijk, maar ja... achteraf vond ik het toch wel stom van mezelf, voorrang moet je krijgen en niet nemen, en bij een eventueel ongeval met een fietser heb je nu eenmaal altijd schuld, ook al kwam je van rechts... (De enorm vuile blik die mijn auto in gegooid werd was dan ook weer niet nodig geweest, trouwens.)
Rest volgt later, is alweer tijd om te werken... Zo, hier dan eindelijk het vervolg...
Zit even later op de snelweg, voegt er iemand tussen mij en de vrachtwagen voor me in. Gaat vervolgens flink achter die vrachtwagen zitten kleven terwijl de linkerbaan gewoon vrij was... en slingert daarbij ook nog flink van links naar rechts (lees: van middenstreep midden tussen wielen tot vluchtstrookstreep midden tussen wielen, en zo een paar keer heen en weer). Een paarhonderd meter verder was een parkeerplaats langs de weg, daar ging ie er gelijk af. Nog niet helemaal wakker/ziek/heel erg niet-handsfree aan het bellen
Weer een stukje verder was het iets drukker geworden op de snelweg, beide stroken nu normaal vol, maar nog geen file. Het reed dus gewoon 80 a 90 rechts en ~100 links (max. snelheid 100). Word ik ineens ingehaald door een motor die overal tussendoor rijdt... Ik heb absoluut niets tegen motoren die tussen daadwerkelijke files doorrijden*, maar door het midden tussen normaal rijdend verkeer doorslingeren, zodat je 110 kan waar je 100 mag? Tja...
* Zolang we het tenminste niet hebben over met 80+ tussen een 30km/u rijdende file doorrijden, bij voorkeur met je Goldwing of iets vergelijkbaars. Ook al meerdere keren meegemaakt inmiddels.
Tot slot bij de afrit naar Hilversum: je hebt daar een weefstrook van ~2km. Als je dan uiteindelijk van de snelweg af komt, wordt de weg na een meter of 100 gesplitst in een afslag naar links en een naar rechts. Ik heb daar dus meestal m'n richtingaanwijzer naar rechts aan tot de blokmarkering vd afrit ophoudt, en gooi dan na enkele tientallen meters die naar links aan en blijf links houden voor de afslag. Vandaag zat ik daar achter een auto die op de afrit zelf niet knipperde; pas toen de blokmarkering voorbij was ineens knipperlicht naar rechts aan. Die sloeg blijkbaar af door de bocht naar rechts, waarna ie 'm weer opnieuw aanzette (onderbroken streep vd voorsorteerstroken was al begonnen), en toen na nog een paar keer knipperen ineens weer uit en toch maar die naar links aan...
En dat dus allemaal op 1 ritje van 20km. Nog nooit zoveel gekkigheid meegemaakt op één ochtend.
Vervolgens was ik op de terugweg naar huis zelf weer niet helemaal helder bezig... bij een tweebaans rotonde links voorsorteren (moest 3/4 rond)... en dan door een of andere duistere ingeving alsnog de buitenste baan oprijden

Zat voor zo ver ik kon zien niemand in de weg gelukkig...
[
Voor 52% gewijzigd door
Verwijderd op 19-10-2007 20:15
]