Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

WFvN schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:39:
Hoewel.... puber heeft vermoedelijk wel een dikke deuk in iets met de naam 'ego'
Ehm, dat denk ik dus niet. "Dus ik denk WTF! Waarom stopt hij niet? Rijdt die idioot gewoon door, alsof hij mij niet gezien had. Idioot in z'n debiele banaan..., Tsssk"
ToolkiT schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:59:
[...]

die zou hij best nog wel eens kunnen aanvechten.. welke rijrichting heeft hij zich immers niet aan gehouden ??? :S
Idd, er staat op een weefstrook nooit begin/eind invoeg- en uitvoeg-gedeelte. Dat was toch het hele idee van een weefstrook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Ik zou de boete meteen betalen, om goodwill te tonen, en dan vervolgens het aanvechten.

Je moet het sowieso betalen om het aan te vechten, maar als je meteen betaalt scheelt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Nee, je moet aan de achterkant van de beschikking die je krijgt kijken hoe je bezwaar aan moet tekenen.

het hangt er namelijk van af of het een Mulder-feit betreft of niet of je eerst moet betalen of niet. Afaik (maar ik heb geen bekeuringen in de buurt om het na te kijken) moet je bij een Mulder-feit eerst bezwaar aantekenen, waarna je een briefje krijgt dat de beschikking is opgeschort en de OvJ er naar gaat kijken.

Als deze je bezwaar verwerpt en je wilt het voor de rechter brengen dan moet je wel eerst betalen, maar dat is dus al _na_ je 'gratis' bezwaar.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Gisteren relatief laat uit het werk de parkeergarage uit. Baas was net weg en ik rij richting de deur en zie hem al dichtgaan. Gas erop, want als je binnen sensorbereik komt voordat 'ie dicht is, hoef je niet moeilijk uit je auto te hangen om op het knopje te drukken (na 6 uur, anders gaat 'ie automagisch weer open).

Deur kwam rap naderbij en rustig remmen zou betekenen dat ik het niet haalde. Dus bokkend in de ABS tot stilstand komen vlak voor de deur. Doen we ook maar niet meer. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
ToolkiT schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:59:
[...]

die zou hij best nog wel eens kunnen aanvechten.. welke rijrichting heeft hij zich immers niet aan gehouden ??? :S
Inderdaad, daar zat ik ook al aan te denken. Als je de strook op rijdt, dan mag je altijd nog verwisselen, tot aan het verdrijvingsvlak. Ik heb geleerd dat het niet sociaal is, maar verboden lijkt het me toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Achteruit inparkeren in parkeerplekken die haaks op de weg staan blijft een vak apart die ik op examen feilloos kon doen en sindsdien regelmatig verpruts.

Gisteren in R'dam Zevenkamp poging gedaan tot parkeren bij het winkelcentrum. Ruim 25cm te ver naar een kant uitgekomen op stoep parallel aan parkeervak. Stoep was ook nog eens wat oneven door boomwortelen en een van de uitstekende stukken heeft nog een leuk geluid op onderkant van m'n bestuurdersdeurdorpel gemaakt :X

* dion_b moet gewoon wat meer oefenen, dat is duidelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Achteruit inparkeren en fileparkeren vind ik zelfs makkelijker dan voorwaarts inparkeren :D Ik doe eigenlijk nooit anders... altijd achterwaards het parkeervak in. Dat heb ik mezelf vrij snel aangeleerd, omdat ik achteruit rijden vanuit een parkeervak gewoon ronduit klote vind: je ziet gewoon geen kont als je zowel het verkeer achter je alswel de obstakels (lees: auto's) naast je in de gaten moeten houden.

Daarom parkeer ik dus (vrijwel) altijd achterwaards het vak in. Bij het wegrijden hoef ik dan alleen maar het overige verkeer in de gaten te houden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wok schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:33:
Achteruit inparkeren en fileparkeren vind ik zelfs makkelijker dan voorwaarts inparkeren :D Ik doe eigenlijk nooit anders... altijd achterwaards het parkeervak in. Dat heb ik mezelf vrij snel aangeleerd, omdat ik achteruit rijden vanuit een parkeervak gewoon ronduit klote vind: je ziet gewoon geen kont als je zowel het verkeer achter je alswel de obstakels (lees: auto's) naast je in de gaten moeten houden.

Daarom parkeer ik dus (vrijwel) altijd achterwaards het vak in. Bij het wegrijden hoef ik dan alleen maar het overige verkeer in de gaten te houden :)
Idem, vind het ook makkelijker en praktischer. Maar zijn altijd dezelfden die m vooruit erin zetten, hoe onlogisch dat vaak ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Het is wel logisch dat je hem er vooruit in zet aangezien je op die manier komt aanrijden en hem dan zo het vak in prakt. Voordeel van vooruit is ook dat je kofferbak beter berijkbaar is.
Ik geef toe dat je het met wegrijden wat lastiger hebt en zeker als je met een geblindeerd busje rijd kan je beter achteruit inparkeren.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fileparkeren heb ik veel minder problemen mee, dat gaat achteruit juist veel makkelijker dan vooruit (tenzij je zin hebt om opzettelijk de halve stoep mee te pakken), maar dat achteruit inparkeren... tja, moet gewoon meer oefenen :P

En kofferbak is meestal juist bij achteruit inparkeren beter bereikbaar - vanaf de stoep althans

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dion_b schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:07:
Achteruit inparkeren in parkeerplekken die haaks op de weg staan blijft een vak apart die ik op examen feilloos kon doen en sindsdien regelmatig verpruts.

Gisteren in R'dam Zevenkamp poging gedaan tot parkeren bij het winkelcentrum. Ruim 25cm te ver naar een kant uitgekomen op stoep parallel aan parkeervak. Stoep was ook nog eens wat oneven door boomwortelen en een van de uitstekende stukken heeft nog een leuk geluid op onderkant van m'n bestuurdersdeurdorpel gemaakt :X

* dion_b moet gewoon wat meer oefenen, dat is duidelijk...
Zevenkamp? Aan de zevenkampse ring, voor die lage flats? Dat zijn ook onwijze rotvakken, ik weet niet precies waar dat aan ligt :X

En wanneer je passagiers hebt in een hatchback heb je juist beter overzicht met achteruit rijden dan met vooruit. "Komt er iets aan?" "nee" "nee" mooi....
spoiler:
*boem* "JOUW SCHULD!" :+

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 08-10-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Ik vind achteruit inparkeren veel makkelijker dan vooruit inparkeren? En dan niet alleen omdat het praktischer is met wegrijden, maar ook de handeling zelf? :P

Zeker in krappe parkeerplekken... Bij vooruit inparkeren in onbekende auto's zit ik nog wel eens te twijfelen hoeveel ruimte ik rechts voor heb. Bij achteruit inparkeren kun je veel sneller draaien, en belangrijker: Heb je een prima overzicht van de zijkant van je auto in de buitenspiegels?

Ik snap alleen niet meer waarom ze het me bij mijn rijlessen zo vaag hebben aangeleerd. Daar begon ik met de auto haaks op het parkeervak met achteruitrijden. Tegenwoordig geef ik liever voordat ik achteruit ga rijden al een zwiep aan het stuur om er wat rechter voor te komen.

Trouwens, over rotvakken gesproken... Ik moet tegenwoordig vrij regelmatig in de Baronielaan in Breda parkeren. Daar staan langs beide kanten van de straat schuine vakken afgetekend. Maar heel vaak staan er mensen gewoon recht geparkeerd. Laat ik nu altijd net de plekjes ergens tussen een recht geparkeerde en een netjes schuin geparkeerde auto uitkiezen. (ok, misschien komt dat omdat er weinig keuze is :+)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34befe2ad317dcb5c048bc86a1102bfb/full.jpg
De grijze skoda en VW stonden er al toen ik - blauwe fiat - kwam aanrijden. Let vooral ook op de belijning... 8)7

Ik weet niet waarom, maar deze plekjes zijn altijd irritant in te rijden. Zeker omdat ze altijd net aan de linkerkant van de weg zijn (en ik dus, als ik recht tussen de belijning uit zou willen komen, een 270 graden bocht moet maken).

edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3b03e3c4310f65aa8438500045f80456/full.jpg
Zelfde straat, zelfde euvel, andere foto met een andere blauwe fiat :+

[ Voor 42% gewijzigd door Xander op 08-10-2007 10:35 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

n4m3l355 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:29:
[...]

Helaas stop je 1700kg niet met enkel de handrem. En ja.. erop staan had gekund echter het ging zo snel dat je aan zoiets niet meer denkt. + vriendin die naast je staat te gillen werkt ook niet bevorderlijk
Ook 1700kg mag niet gaan rollen als de auto op een handrem staat. Als hij dat wel doet, zou ik toch maar eens de remmen na laten kijken. De Transit van m'n ouders (ook zo'n 1700kg) blijft toch echt wel op een helling staan, zelfs als er een caravan van 1400kg is aangekoppeld...
In het gros van de auto's is de handrem gewoon een bediening van je achterremmen buiten het normale remsysteem om. Die remmen moeten bij lage snelheid krachtig genoeg zijn om de auto te laten stoppen, met een goede ruk aan de handrem is het zelfs niet eens moeilijk om de achterwielen te laten blokkeren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39

The End

!Beginning

flo_ schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:52:
Inderdaad, daar zat ik ook al aan te denken. Als je de strook op rijdt, dan mag je altijd nog verwisselen, tot aan het verdrijvingsvlak. Ik heb geleerd dat het niet sociaal is, maar verboden lijkt het me toch niet.
Er staan op een gegeven moment duidelijk pijlen naar rechts aangegeven op de rijbaan. Als jij daar blijft rijden en dan toch naar links gaat, dan kan je een boete krijgen voor het niet volgen van de aangegeven rijrichting (ofzoiets). Je moet dus ook bij weefstroken op tijd invoegen.

Een boete zal je waarschijnlijk niet krijgen als je een klein stukje doorrijdt, maar helemaal tot het verdrijvingsvak is toch wel duidelijk fout.

edit:

Ik heb het even nagezocht. Je bent verplicht om de aangegeven rij richting te volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door The End op 08-10-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist. Nouja dom .. misschien. Maar iig onnodig. Nouja onnodig .. niet noodzakelijk :+

Net met de 'vette weggeweest voor wat koelvloeistof, olie, enz. je kent het wel. Op de terugweg vond ik dat de persoon voor me te langzaam reed. Nouja dat is meestal zo, maar deze persoon reed iig keurig 50 waar ie 50 mocht dus daar kun je niet al te veel over zeiken. Je hebt er ook bij die rijden er 30. Maar goed ik reed dus de hele route terug naar huis al achter eikels die wél 60 reden waar ze 80 mogen, links langs een vrachtwagen op de ringbaan, enz. Dan raak je wat kriegel als je nou juist even wilt kunnen doortrekken om de radiator te testen. Vandaar. Afijn ik haal die persoon dus in. Dat was mijn 'domme' actie. Het was overzichtelijk, ik kon door de hele bocht kijken, en er waren geen tegenliggers. Maar het was krap. Omdat die persoon steeds meer naar links kwam op een vrij smalle klinkerweg. Maar goed ik ben er dus voorbij gegaan. Wat afstand gehouden, en toen volgas er voorbij. En dat was dus krap. Die persoon is zich ws. rotgeschrokken en heeft mss ook wel zitten vloeken. En ook wel een beetje terecht. Het netto resultaat is dat je 30 seconden eerder thuis bent dus dat is de winst ook niet. Maarja het is zo'n moment hé .. je weet dat je auto het kan, als een van de weinige, in die situatie. De ruimte is er. Maar toch wel weinig marge. En je weet nooit wat je voorligger doet. Komt ie nog 20 cm naar links dan zit ik tegen de keiband @ 100+ kmpu. Vlak voor een bocht.

Maarja. Uiteraard ging alles goed, en uiteraard heb ik nu ook zoiets van 'waarom deed ik dat eigenlijk'. Maarja. Volgende keer beter. Ik heb gisteren nog een kleine 150 km uitermate braaf gereden dus het is niet een genetisch bepaalde onmogelijkheid in mijn karakter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Mijn domme moment van vrijdag... Rij op de A15 heel braaf 120 te rijden (bij dat stuk vanaf Rotterdam gezien redelijk in t begin, waar je soms een spitsstrook hebt...). Zie een mannetje in de berm druk bezig maar ik rij toch braaf 120. Tot ik 500 meter verder het borde einde 100 zie staan 8)7

En een paar weken terug in Duitsland, rij met m'n vriendin over een 90km weg, afslag dus je mag er ff 70, maar blijf 90 rijden (ok, 95..). Ik kijk op en zie een flitspaal, en begin een beetje te lachen van 'hey dat is een flitspaal'. Zij doet hetzelfde en terwijl we dus allebei aan t lachen zijn flitst ie :D Leveren ze vanuit Duitsland die foto's ook op hoge resolutie in kleur aan? :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:04:

Maar het was krap. Omdat die persoon steeds meer naar links kwam op een vrij smalle klinkerweg. Maar goed ik ben er dus voorbij gegaan. Wat afstand gehouden, en toen volgas er voorbij. En dat was dus krap. Die persoon is zich ws. rotgeschrokken en heeft mss ook wel zitten vloeken. En ook wel een beetje terecht.
Mensen die zo rijden moet je verplicht op een dergelijke manier laten schrikken.
Ik haal ook vaker van zulke slapers in op een achteraf weg. De weg is meestal breder dan je denkt (goed, geldt niet als je een 'Vette onder je kont hebt) dus het is hoogst zelden dat je in de berm komt maar ik heb zo'n ongelofelijke pesthekel aan die "laat maar waaien" chauffeurs die hun plek op de weg niet kennen.
Die plek is rechts. Die plek is zo dat je niet nog eens extra naar rechts hoeft om op een 5 meter brede weg iemand te passeren.
Regelmatig maak je mensen mee die gewoon links van het midden rijden en alleen als er een tegenligger komt naar rechts gaan.
Afschieten dat tuig })

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik rij op binnenwegen ook pontificaal in het midden. Maar dan wel mits er geen achterliggers zijn die aanstalten maken. Spiegelen hé.

Sowieso zit ik vaak meer naar links dan mijn voorligger. Er overheen kijken gaat nou eenmaal niet als je zelf ter hoogte van iemands achterlichten zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dan moet je meer afstand houden. Wel eens bij blik op de weg naar de echte bumperklevers gekeken? Die gaan op een N-weg op 10 cm van een vrachtwagen rijden, en continue proberen links erom heen te kijken. Terwijl ze het een stuk beter zouden zien met 2 sec afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou genoeg afstand. Dan nog zie je veel meer als je meer naar links zit. Zeker omdat je lang niet altijd door de ramen van je voorligger kunt kijken in een lage auto. Ik rij ook in het midden als er niemand voor me zit. Wil nog wel eens heel goed uitpakken met mensen die zonder te kijken uit een zijstraat komen.

Ik vind het maar raar om heel strak rechts te houden als de ruimte er toch is. Ik maak er gebruik van. Zo ook op van die wegen met 2 rode stroken er langs en geen middenmarkering. Zolang er niemand fietst of er geen verkeer tegemoet komt rij ik ook praktisch midden op de rijbaan. Maar mocht er iemand achterop komen die harder rijdt dan ga ik net zo goed meteen naar rechts. Nog voordat ie bij mij is.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:04:
Het netto resultaat is dat je 30 seconden eerder thuis bent dus dat is de winst ook niet. Maarja het is zo'n moment hé .. je weet dat je auto het kan, als een van de weinige, in die situatie.
Waarschijnlijk hou je gewoon van doorrijden. Ik rij ook graag door, en dan hoor ik altijd "gezeik" van mensen aan die zeggen "ja, wat schiet je ermee op? 10 secondes eerder thuis?". Daar word ik moe van, van het interesseert me geen moer of ik eerder of later op mn bestemming ben. Ik wil doorrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Nou laat ik dat meteen duidelijk maken: ik doe het niet voor die paar seconden. Of die paar minuten. Het rijdt imo prettiger als je wat meer door kunt rijden. Alleen moet ik dan ook wel de rust nemen wanneer er zondagsrijders voor m'n neus zitten.

Hard rijden om tijd te winnen heeft eigenlijk alleen 's nachts zin op langere stukken. Bv. van hier in Tilburg naar Schiphol rijden in 3 kwartier. Of in Duitsland als je gewoon 300 km lang dezelfde snelweg moet afrijden.

Als ik echt ergens eerder moet zijn, dan ga ik gewoon eerder weg. Met de drukte op de weg is dat het enige dat nog een kans van slagen heeft overdag.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ben ooit zo dom geweest van mijn dagteller te resetten op het moment dat ik een weg kwam opgereden. Wat is daar dom aan, denk je. Wel, ik stak dus mijn arm door mijn stuur om het knopje in te drukken... dit terwijl ik dus naar rechts de weg opreed. Eens op de weg moest mijn stuur natuurlijk naar links terugdraaien, maar mijn arm zat nog in de weg die bovendien dan nog eens geklemd zat doordat het stuur al terugdraaide. Ik kon nog net op tijd remmen of ik zat tegen een paal aan de rechterkant van de weg :). Duidelijk een voorbeeld van miscommunicatie tussen mijn twee hersenhelften :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:31
Twixie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:27:
Ben ooit zo dom geweest van mijn dagteller te resetten op het moment dat ik een weg kwam opgereden. Wat is daar dom aan, denk je.
ehm... is het niet gewoon sowieso dom om je dagteller te gaan resetten als je aan het rijden bent? Dat doe je toch als je stilstaat? Bijv. na het tanken of parkeren ofzo, weetikveel, maar niet als je een weg op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss was het 1 minuut over twaalf en gebruikt hij 'm echt als dagteller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Duesenberg J schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:09:
[...]
ehm... is het niet gewoon sowieso dom om je dagteller te gaan resetten als je aan het rijden bent? Dat doe je toch als je stilstaat? Bijv. na het tanken of parkeren ofzo, weetikveel, maar niet als je een weg op draait.
Tuurlijk was het dom, daarom hoort het ook in deze thread :p.
Ik was net vertrokken en besefte dat ik eens de afstand wou weten, dus ipv eerst te stoppen en dan knopje in te drukken, drukte ik het al rijdend in... uitgerekend tijdens het draaien :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Domme actie van mij: bij een kruispunt waar de stoplichten altijd ontiegelijk lang nutteloos op rood staan, maar waar ik het schema nog steeds niet van kan onthouden (nooit zin om de tijd te nemen een hele cyclus van 5 minuten te bekijken ;)) kwam ik aanfietsen. Fietserslicht staat op groen, tegelijk met de auto's die links van me vertrekken (links, rechts en rechtdoor). Dat fietslicht springt op rood, maar de auto's mogen nog rijden. "Mooi, als die de overkant halen, zal dat mij ook wel lukken" dat is niet dom, dat is ervaring. Ik reed 25km/u, en was van plan te versnellen naar 30
De auto's die naar rechts wilden, moesten wachten op de laatste fietser die door groen ging. Ergens heb ik toen het rare besluit genomen om tussen die auto's (die bij groen licht ook moesten wachten) door te willen rijden. Sorry BMW-rijder, bedankt voor het remmen :/

Ik ben dus niet zonder te kijken er tussendoor gereden, maar net zoals wanneer ik groen (en voorrang) heb. Auto remt, dan rem ik niet :). Zo werkt dat altijd als het stoplicht op groen staat in Eindhoven. Maar dit was dus een rood licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij mag je bij een weefvak gewoon overal invoegen. Gewoon voor de rechter laten komen (OVJ zal het toch afwijzen ;) ).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ligt eraan of er pijlen staan of niet. Als er op gegeven moment pijlen naar rechts op staan en je verlaat het weefvak naar links, dan volg je niet de aangegeven rijrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Pff, dan heb ik dat gisteren ook niet gedaan. Sorry hoor, maar vooral bij onbekende stukken wil het wel eens voorkomen dat ik op een (x-baans) uitvoegstrook terecht kom terwijl dat helemaal de bedoeling niet was. Vervolgens moet ik natuurlijk een baan opschuiven naar links, maar er staan wel pijlen naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zal voor de verbalisant vast wel een verschil zijn tussen klaarblijkelijk een file voorbij rijden en per ongeluk op de verkeerde rijbaan terecht komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ok, rechts inhalen op een foute manier:
maps
Dat is een stuk waar ik wel vaker kom. Gisteravond kwam ik vanaf Krimpen, en moest naar links. Probleem: sinds ze die weg hebben aangepast en je er nog maar 50 mag rijdt niemand door. Ze remmen zodra ze vanaf de brug komen, terwijl je op de brug ook maar 50 mag 8)7
Anyway, de grootste teut reed vooraan, en sorteerde voor op de middelste baan. Minstens 10 auto's gingen dus op de linkse baan staan: achter zo'n teut wil je niet zitten. Ik schatte dat anders in, de teut kan natuurlijk rechtdoor gaan (wat het geval was) en je bent iig 10 auto's verder. Dus ik sorteer ook voor op de middelste baan, en precies op dat moment springt het licht op groen. Fijn rechts aan het inhalen dus. Bij de stoplichten heb ik al iets van 5-7 man ingehaald, en ik ga fijn volgas verder. Besluit er opeens iemand van de linkerbaan dat hij/zij eraf moet om rechtdoor te gaan :( Even rem aangetikt dus. Blijkt dat bochtje met mijn snelheid ook wat krap te zijn, maar gewoon verder...
Nou ja, aan het eind van de rotonde ben ik de meeste auto's wel voorbij, en in het laatste stuk van de bocht naar rechts rijd ik de audi met vrouw achter het stuur ook voorbij.
Volgens mij reed ze bij de volgende stoplichten op de rijckevorselweg nog steeds 60 op de linkerbaan :X Het heeft me dus wel 1 minuut en een hoop frustratie gescheeld.

Oh ja, ik moet weer eens leren inhalen op een N-weg in het donker. Ik kan die afstanden dan echt niet goed genoeg inschatten, en haal dus maar niet in. Is alleen wel vervelend bij sommige zondagsrijders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Xander schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:17:
Ik vind achteruit inparkeren veel makkelijker dan vooruit inparkeren? En dan niet alleen omdat het praktischer is met wegrijden, maar ook de handeling zelf? :P

Zeker in krappe parkeerplekken... Bij vooruit inparkeren in onbekende auto's zit ik nog wel eens te twijfelen hoeveel ruimte ik rechts voor heb. Bij achteruit inparkeren kun je veel sneller draaien, en belangrijker: Heb je een prima overzicht van de zijkant van je auto in de buitenspiegels?

Ik snap alleen niet meer waarom ze het me bij mijn rijlessen zo vaag hebben aangeleerd. Daar begon ik met de auto haaks op het parkeervak met achteruitrijden. Tegenwoordig geef ik liever voordat ik achteruit ga rijden al een zwiep aan het stuur om er wat rechter voor te komen.

Trouwens, over rotvakken gesproken... Ik moet tegenwoordig vrij regelmatig in de Baronielaan in Breda parkeren. Daar staan langs beide kanten van de straat schuine vakken afgetekend. Maar heel vaak staan er mensen gewoon recht geparkeerd. Laat ik nu altijd net de plekjes ergens tussen een recht geparkeerde en een netjes schuin geparkeerde auto uitkiezen. (ok, misschien komt dat omdat er weinig keuze is :+)

[afbeelding]
De grijze skoda en VW stonden er al toen ik - blauwe fiat - kwam aanrijden. Let vooral ook op de belijning... 8)7

Ik weet niet waarom, maar deze plekjes zijn altijd irritant in te rijden. Zeker omdat ze altijd net aan de linkerkant van de weg zijn (en ik dus, als ik recht tussen de belijning uit zou willen komen, een 270 graden bocht moet maken).

edit:
[afbeelding]
Zelfde straat, zelfde euvel, andere foto met een andere blauwe fiat :+
Dat is altijd al rommelig geweest daar met parkeren. Ook voordat ze die lijnen daar getrokken hebben. Maakt ook niet zo veel uit, want zo passen er juist meer auto's in (jullie staan met drie auto's in twee vakken).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

MBV schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:59:

Oh ja, ik moet weer eens leren inhalen op een N-weg in het donker. Ik kan die afstanden dan echt niet goed genoeg inschatten, en haal dus maar niet in. Is alleen wel vervelend bij sommige zondagsrijders :(
Dat herken ik: op N-wegen haal ik liever niet in omdat a) ik er haast nooit kom en b) het dan voor zo'n stukje de moeite niet is. Ik vind het ook één van die situaties die te snel te gevaarlijk kunnen worden, althans zo ervaar ik het als ik anderen soms zie inhalen.

Maar laatst had ik er eentje, die reed 50 op een 80 weg. Had denk ik niet door dat je daar harder mocht. En ik moest nog makkelijk een paar kilometer op die weg. Dus inhalen (totaal geen verkeer tegen en heel veel zicht vooruit; gaan dus). Valt me mee hoe snel je kan inhalen. Ben dus het inzicht in hoeveel meter ik nodig heb om in te halen kwijt.

Oh well, niemand is perfect ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

MBV schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:22:
Domme actie van mij: bij een kruispunt waar de stoplichten altijd ontiegelijk lang nutteloos op rood staan, maar waar ik het schema nog steeds niet van kan onthouden (nooit zin om de tijd te nemen een hele cyclus van 5 minuten te bekijken ;)) kwam ik aanfietsen. Fietserslicht staat op groen, tegelijk met de auto's die links van me vertrekken (links, rechts en rechtdoor). Dat fietslicht springt op rood, maar de auto's mogen nog rijden. "Mooi, als die de overkant halen, zal dat mij ook wel lukken" dat is niet dom, dat is ervaring. Ik reed 25km/u, en was van plan te versnellen naar 30
De auto's die naar rechts wilden, moesten wachten op de laatste fietser die door groen ging. Ergens heb ik toen het rare besluit genomen om tussen die auto's (die bij groen licht ook moesten wachten) door te willen rijden. Sorry BMW-rijder, bedankt voor het remmen :/

Ik ben dus niet zonder te kijken er tussendoor gereden, maar net zoals wanneer ik groen (en voorrang) heb. Auto remt, dan rem ik niet :). Zo werkt dat altijd als het stoplicht op groen staat in Eindhoven. Maar dit was dus een rood licht...
Kruispunt bij de Multicopy, vlak voor de kleine/grote berg toevallig?
Rij daar zelf iig dagelijks langs en is precies dezelfde situatie, alhoewel ik nu heb besloten 5min eerder weg te gaan en al het wachten bij stoplichten voor lief te nemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat lukt mij dus niet, dat wachten voor het stoplicht. Ongeacht wanneer ik wegga. Dit kruispunt: google maps
Twhomp schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:23:
[...]

Dat herken ik: op N-wegen haal ik liever niet in omdat a) ik er haast nooit kom en b) het dan voor zo'n stukje de moeite niet is. Ik vind het ook één van die situaties die te snel te gevaarlijk kunnen worden, althans zo ervaar ik het als ik anderen soms zie inhalen.

Maar laatst had ik er eentje, die reed 50 op een 80 weg. Had denk ik niet door dat je daar harder mocht. En ik moest nog makkelijk een paar kilometer op die weg. Dus inhalen (totaal geen verkeer tegen en heel veel zicht vooruit; gaan dus). Valt me mee hoe snel je kan inhalen. Ben dus het inzicht in hoeveel meter ik nodig heb om in te halen kwijt.

Oh well, niemand is perfect ;)
Ik ben de laatste tijd bewust aan het tellen hoelang het duurt voor iemand bij me is. Als dat 30 sec is moet het toch wel lukken om in te halen ;) Probleem is dat je in het donker die flauwe bocht met die bomen in de binnenbocht niet kan zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Deze was ik vergeten te posten. Volgens mij is ze niet echt dom van mijn kant, hoewel...

2 weken geleden op een mooie zaterdagnacht rond 2u. Ik ben lekker tegen een kleine 130 aan het karren op de snelweg. Op 50-75m van me rijdt er een 4x4 (type Nissan Patrol) met een aanhanger. De aanhanger leek leeg. Tot er inees een pallet uit vliegt. Het ding vloog letterlijk ineens een meter of 3 de lucht in en knalde tegen de weg; de vonken (van de spijkers) vlogen er letterlijk van af.

Het is niet echt iets wat te verwachten is in het midden van de nacht op een snelweg en dus was mijn reactie niet direkt. Na een kleine seconde trapte ik mijn rem in zo hard ik kon. Al snel was het duidelijk dat die palet sneller afremde als mijn auto. Er over rijden leek me een heel slecht idee (in een flits zag ik mijn auto met een pallet er onder en ik tegen de vangrail = total loss).
Dan kwam er de geniale ingeving om het ding gewoonweg te ontwijken (met mijn voet nog altijd vol op de rem, thanks to ABS) met een flinke ruk aan men stuur. Links van me reed één of andere kloot en was het dus onmogelijk, rechts dan maar.
Echter reed er rechts van me juist ééntje in mijn dode hoek. Gelukkig had hij sublieme reflexen en heeft hij ook zijn stuur naar rechts gegooid. Zijn wagen was op amper 2cm van men spiegel.

Achteraf bedenk ik me wel dat ik beter direkt het ding had kunnen ontwijken (lijkt me het slimste). Maar voor één of andere reden heb ik het niet gedaan. Volgens mij reed er toen op dat moment ook iemand links van me en daardoor blokeerde ik en remde ik. En het ging allemaal ook veel te snel: van het moment ik de palet zag, dat ik remde, ontwijkte en god dankte duurde het hooguit 3 seconden.

De andere (rechts van me) is aan de volgende afrit op de pechtstrook gestopt. Of had hij de vangrail geraakt (bijna zeker van niet, geen knal gehoord of vonken gezien) toen hij me ontwijkte, of hij was in 100x groter shocktoestand als ik (wat ik kan begrijpen).

De les. Ontwijken, niet remmen en nooit achter eikels met aanhangers rijden! En mensen met aanhangers: maak je spullen vast!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jvvv schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:50:
De les. Ontwijken, niet remmen en nooit achter eikels met aanhangers rijden! En mensen met aanhangers: maak je spullen vast!!! |:(
Inderdaad. Ik zie soms aanhangwagens rijden met een lading waar je u tegen zegt, in negatieve zin uiteraard. Sowieso rij ik meestal harder dan dit soort vervoer, maar soms kan het niet anders. Je zal de eerste niet zijn die tegen afvallende lading rijdt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

een soortgelijk iets heb ik ook al eens meegemaakt op de A10 thv de afslag naar de A2

Ik rij lekker op de middenbaan met ca 110kmh en schuif een baantje op naar rechts
omdat ik de A2 op wil.
Op het moment dat ik op de rechtse baan rij, vliegt er een massief houten deur van het dak van het voor mij rijdende busje..... Eerste reacktie is iets in de zin van :o :? :X :/
... toen maar een flink ruk aan mijn stuur gegeven, maar toch klapte die deur nog snoeihard op het dak van mijn wagen. :o
Tijdens mijn terugstuuractie zijn er achter mij nog 2 auto's op elkaar geklapt (hoewel dat ook door de verder vliegende deur kon komen...
gevolg, mijn combo met een fikse deuk, een bora met gekreukelde achterkant en een punto met een gekreukelde voorkant. (en een kapotte huisdeur :+ )
het gebeurde rond het begin van de spits, 3 banen dicht (2 banen + uitvoegstrook) en een megafile.
Een undercover politiewagen zag het gebeuren dus de opvallende politiewagens waren er snel bij :)
het ergste was nog, als ik een meter verder van dat busje gereden had, dan had die deur in mijn voorruit gehangen, met alle gevolgen van dien :|

plaatje van mijn schade, nieuw dak, nieuwe daksteunen, nieuwe voorruit @ 2000 euri

niet echt een domme actie, maar het past wel bij bovenstaand bericht. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tinus op 16-10-2007 19:11 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag Heerlen->Geleen, ik heb beetje haast dus heb er goeie snelheid in :),
3 auto's voor me op linkerbaan, houdt gewoon afstand, heeft geen nut om er 3 voor me uit te duwen dus. Afijn, voorste 2 gaan naar rechts, 3e (direct voor me) maakt aanstalten om naar rechts te gaan, dus ik duw het gas weer ff in. Vind meneer het ineens nodig om volle bak op z'n rem te gaan staan, ik geloof dat z;n achterkant wel 20cm omhoog kwam zetten door die actie. Geen probleem voor mij, ik rem zelf ook wel wat af dan :) Maar wat doet die l@l nu, direct naar z'n rem-actie gaat ie door met naar rechts gaan. Die l@l had dus niet door dat ie zo hard had geremd dat de Van die rechts van 'm reedt halverwege zijn auto zat intussen. Gelukkig kan de Van nog uitwijken richting vluchtstrook en is erger voorkomen.
Laat dit waarschuwing zijn, voor alle zgn. "remmers" die vinden dat iemand te dicht op ze hangt, het had bijna het leven gekost aan mensen die er niks mee van doen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

dit is danwel een extreem voorbeeld, eerst remmen om een achterligger te waarschuwen, en dan zelf voluit naar rechts gaan, dan vraag je om problemen. 8)7

Ik heb zelf een keer ervaren dat er iemand achterop mij klapte wegens het "kleven", en daarom ga ik in de meeste situaties op de snelweg al vrij snel naar de rechterbaan als er iemand links kleeft. als dit niet mogelijk is maak ik zelf wat meer ruimte door alleen m'n remlichten even te laten zien en er zachtjes met m'n tenen tegen het pedaal aan te duwen. Ik vind dan ook dat je in deze de categroei "remmers" behoorlijk over een kam scheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:35:
Ik vind dan ook dat je in deze de categroei "remmers" behoorlijk over een kam scheert.
Ok, herstel, m'n opmerking gaat over de extreme remmers :)

(btw, ik was niet echt aan het kleven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:40:
[...]

Ok, herstel, m'n opmerking gaat over de extreme remmers :)

(btw, ik was niet echt aan het kleven)
De 'leukste' extreme remmers zijn dan diegene die met een dikke SUV of andere 'remdier' met degelijke remkracht rijden en alles dichtgooien als er een alto of andere kliko op wielen er achter zit.

Dan ben ik toch blij dat ik altijd in auto's rijd die genoeg remkracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

De 'leukste' extreme remmers zijn dan diegene die met een dikke SUV of andere 'remdier' met degelijke remkracht rijden en alles dichtgooien als er een alto of andere kliko op wielen er achter zit.

Dan ben ik toch blij dat ik altijd in auto's rijd die genoeg remkracht hebben.
/me too,
die gast had zelf moeite om niet door z'n vooruit van z;n jaren 80 audi te schieten geloof ik :)
ik tik gewoon ff snel m'n rem in, en vind het goed wat ie voor me doet. Zat ook meer in met die mensen die rechts van 'm reden dat met mezelf of om wat hem ging gebeuren :)

(edit Reden is waarschijnlijk gevonden, koplampen stonden 'tikje' omhoog -draaiding in dashboard om te regelen-, zijn ook andere manieren om dat kenbaar te maken denk ik dan)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

MBV schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:22:

Dit doet me ongeveer aan mezelf, denken, op de fiets heb ik ook vaak zo'n acties.
In de auto rij ik normaal, maar op de fiets ben ik best wel een gevaar op de weg 8)7

Ben wel laatst een keer met de auto een éénrichtingsstraat ingereden zonder dat ik het doorhad, en ik me maar afvragen waarom de mensen met groot licht op me aan het seinen waren :')

[ Voor 6% gewijzigd door ijskonijn op 17-10-2007 10:01 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tijd voor een nieuwe voorband: vanmiddag 3x bijna onderuit gegaan.
1e keer: ik reed achter 2 andere fietsers aan ('k had niet veel haast ;)) door een (niet al te drukke) winkelstraat. Er steekt 1 voetganger over, prima, de voorste 2 ontweken haar en ik ging dezelfde kant op. Komt er ineens achter dezelfde auto vandaan een 2e voetganger. Nummer 2 moest even naar rechts slingeren, maar omdat ze harder liep dan die ervoor moest ik remmen. Helaas lag daar een putdeksel... *schuif* *rammel* en de voetganger gilt en springt weg. "Sorry, er zat een putdeksel in de weg :)" Geroepen en verder gefietst.
2e en 3e keer: 'k moest ergens remmen op asfalt, voorwiel schuift door :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een schuivend voorwiel op niet al te glad asfalt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

't was zeiknat asfalt, en mijn schoenen kon ik ook zonder weerstand erover laten glijden. En mijn voorband is minstens 5 jaar oud, en redelijk weggesleten dankzij slechte remrijgewoontes ;)

[ Voor 37% gewijzigd door MBV op 17-10-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Niet echt een domme actie, maar wel een domme actie van voornamelijk de anderen wat mij bijna een compleet kapotte auto heeft opgeleverd...

Ik rij zondagavond vanuit Berkel-Enschot richting Den Bosch, de befaamde N65 flitskastenweg. Ik rij in een behoorlijk grote bestelbus (Opel Vivaro) die ook redelijk wat (dure) muziekinstrumenten achter in de laadbak had liggen. De bus weegt van zichzelf al 1850kg (1.9 motor) en met die lading erin (2drumstellen) toch al snel over de 2000kg.

Hele weg lekker rustig gereden (die bus is sowieso geen snelheidsmonster, helemaal vol dus ook niet :+ ) en netjes rechts met een gangetje van 80. Op een bepaald moment kom je in Vught (waar je 70 mag) en na de laatste stoplichten mag je na een kleine kilometer naar de 100 km/u toe (richting A2).

Ik was Vught net voorbij en ik reed op de linkerbaan inmiddels met een gangetje van 110 (op de teller). Zie ik in de verte (net na de afrit A2 Eindhoven) een stel knipperlichten aan de rechterkant in de berm staan. Ik dacht nog, hey.. een ongeluk...
Meteen toen ik dat dacht zag ik al redelijk dichtbij een onbekend ding liggen op de linkerrijbaan. Ik dus vol in de ankers om die 2000kg te laten stoppen. ABS sprong al aan en met de handrem erbij lukte het net om te stoppen. Bleek de halve voorkant op de linkerbaan te liggen van een Opel Corsa die daar blijkbaar een ongeluk had gehad (de rest stond dus aan de rechterkant). Ik ben op nog geen meter afstand gestopt van dat stuk auto. Dan schrik je wel.. er stond dus verder niks aangegeven. De bumperklever achter mij is denk ik nog harder geschrokken dat er ineens een bestelbus op de rem trapt.

Nahja, verder niks gebeurt... Maar je schrikt wel effe zeg...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
En je post het hier omdat je de handrem erbij pakt? :P Die remt op dezelfde wielen als de gewone rem, en ik kan me indenken dat de ABS daar niet mee om kan gaan...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Laatst online: 12-09 13:40

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

MBV schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:59:
Ok, rechts inhalen op een foute manier:
maps
Ik had op ditzelfde kruispunt laatst ook eens wat. Ik kom vanaf Capelsebrug, en als je het stoplicht daar op groen springt en je geeft goed gas haal je precies bij dit kruispunt ook het groene licht. Dit keer was het alleen anders, hij sprong al op oranje op 150 meter ofzo. Ik had zoiets van, het is al aardig laat dat kan wel een keertje. Op het moment dat ik het stoplicht passeer, dat toen op rood stond, reden er 2 auto's op de rotonde die vanuit capelle kwamen, ik schrok me dus kapot. Ik kon precies tussen die 2 auto's door en linksom de voorste nog inhalen. Toen had ik echt mn hart in mijn keel en wist meteen dat ik dit dus nooit meer moest doen. Tuurlijk weet ik dat dit mijn fout was en dat het veel slechter af had kunnen lopen, dus ja, erg dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
De handrem er nog bij? Dat zal wel mee geholpen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:31

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik weet niet wie ooit het idee in de wereld heeft gebracht dat je harder remt als je de handrem erbij gebruikt. Het slaat helemaal nergens op, je abs kan er niet mee omgaan, en als je de controle over je auto compleet wil verliezen moet je het vooral doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Quarin schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:40:
Ik weet niet wie ooit het idee in de wereld heeft gebracht dat je harder remt als je de handrem erbij gebruikt. Het slaat helemaal nergens op, je abs kan er niet mee omgaan, en als je de controle over je auto compleet wil verliezen moet je het vooral doen..
Ik heb ook al vaak de handrem erbij getrokken als de ABS niet deed wat het moest.
Denk maar aan kiezelstenen, modder, gravel, nat gras, sneeuw... Op die oppervlakte is de abs gewoon een gevaar en is het dus beter van je achterwielen te blokeren om tot stilstand te komen.

Natuurlijk zou ik men handrem niet met een gangetje van boven de 30 trekken. En vergeet niet de knop van de handrem in te duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
jvvv schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:49:
[...]

Ik heb ook al vaak de handrem erbij getrokken als de ABS niet deed wat het moest.
Denk maar aan kiezelstenen, modder, gravel, nat gras, sneeuw... Op die oppervlakte is de abs gewoon een gevaar en is het dus beter van je achterwielen te blokeren om tot stilstand te komen.

Natuurlijk zou ik men handrem niet met een gangetje van boven de 30 trekken. En vergeet niet de knop van de handrem in te duwen ;)
Toch kan ik je garanderen dat je op de snelweg beter vol in de ABS kan gaan dan vol blokkerende achterwielen te hebben.? Oftewel bij die aktie had ie waarschijnlijk zonder handrem nog een paar meter meer speling gehad.

Verder is vooral dat laatste het gevaar. Als je je handrem in een schrikreaktie aantrekt kun je nogal snel vergeten dat je die knop moet gebruiken om hem er af te halen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, hoeveel domme acties kun je tegenkomen in 20min woon-werkverkeer?

Om het spits af te bijten maar m'n eigen actie :X Kom op een gelijkwaardig kruispunt af, met net iets minder dan de max.snelheid (30 km/u)... Meestal rem ik daar wel wat af maar nu kwam er verder helemaal geen verkeer aan - dacht ik. Pas een paar meter voor het kruispunt zag ik de in het zwart geklede, zonder licht rijdende fietser (het was nog donker). Die kwam weliswaar van links, maar had, zoals het een goede tienerjarige fietser betaamt, duidelijk geen enkele intentie om te stoppen. Juist omdat ik wat harder op dat kruispunt afkwam dan normaal, kon ik er nog nèt voor langs - en dat deed ik dan ook. Op zich mijn goed recht natuurlijk, maar ja... achteraf vond ik het toch wel stom van mezelf, voorrang moet je krijgen en niet nemen, en bij een eventueel ongeval met een fietser heb je nu eenmaal altijd schuld, ook al kwam je van rechts... (De enorm vuile blik die mijn auto in gegooid werd was dan ook weer niet nodig geweest, trouwens.)

Rest volgt later, is alweer tijd om te werken... Zo, hier dan eindelijk het vervolg...

Zit even later op de snelweg, voegt er iemand tussen mij en de vrachtwagen voor me in. Gaat vervolgens flink achter die vrachtwagen zitten kleven terwijl de linkerbaan gewoon vrij was... en slingert daarbij ook nog flink van links naar rechts (lees: van middenstreep midden tussen wielen tot vluchtstrookstreep midden tussen wielen, en zo een paar keer heen en weer). Een paarhonderd meter verder was een parkeerplaats langs de weg, daar ging ie er gelijk af. Nog niet helemaal wakker/ziek/heel erg niet-handsfree aan het bellen :?

Weer een stukje verder was het iets drukker geworden op de snelweg, beide stroken nu normaal vol, maar nog geen file. Het reed dus gewoon 80 a 90 rechts en ~100 links (max. snelheid 100). Word ik ineens ingehaald door een motor die overal tussendoor rijdt... Ik heb absoluut niets tegen motoren die tussen daadwerkelijke files doorrijden*, maar door het midden tussen normaal rijdend verkeer doorslingeren, zodat je 110 kan waar je 100 mag? Tja...

* Zolang we het tenminste niet hebben over met 80+ tussen een 30km/u rijdende file doorrijden, bij voorkeur met je Goldwing of iets vergelijkbaars. Ook al meerdere keren meegemaakt inmiddels.

Tot slot bij de afrit naar Hilversum: je hebt daar een weefstrook van ~2km. Als je dan uiteindelijk van de snelweg af komt, wordt de weg na een meter of 100 gesplitst in een afslag naar links en een naar rechts. Ik heb daar dus meestal m'n richtingaanwijzer naar rechts aan tot de blokmarkering vd afrit ophoudt, en gooi dan na enkele tientallen meters die naar links aan en blijf links houden voor de afslag. Vandaag zat ik daar achter een auto die op de afrit zelf niet knipperde; pas toen de blokmarkering voorbij was ineens knipperlicht naar rechts aan. Die sloeg blijkbaar af door de bocht naar rechts, waarna ie 'm weer opnieuw aanzette (onderbroken streep vd voorsorteerstroken was al begonnen), en toen na nog een paar keer knipperen ineens weer uit en toch maar die naar links aan...

En dat dus allemaal op 1 ritje van 20km. Nog nooit zoveel gekkigheid meegemaakt op één ochtend.

Vervolgens was ik op de terugweg naar huis zelf weer niet helemaal helder bezig... bij een tweebaans rotonde links voorsorteren (moest 3/4 rond)... en dan door een of andere duistere ingeving alsnog de buitenste baan oprijden :? :X Zat voor zo ver ik kon zien niemand in de weg gelukkig...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[.]

[ Voor 99% gewijzigd door Maasluip op 19-10-2007 08:33 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:25:
Pff, hoeveel domme acties kun je tegenkomen in 20min woon-werkverkeer?

Om het spits af te bijten maar m'n eigen actie :X Kom op een gelijkwaardig kruispunt af, met net iets minder dan de max.snelheid (30 km/u)... Meestal rem ik daar wel wat af maar nu kwam er verder helemaal geen verkeer aan - dacht ik. Pas een paar meter voor het kruispunt zag ik de in het zwart geklede, zonder licht rijdende fietser (het was nog donker). Die kwam weliswaar van links, maar had, zoals het een goede tienerjarige fietser betaamt, duidelijk geen enkele intentie om te stoppen. Juist omdat ik wat harder op dat kruispunt afkwam dan normaal, kon ik er nog nèt voor langs - en dat deed ik dan ook. Op zich mijn goed recht natuurlijk, maar ja... achteraf vond ik het toch wel stom van mezelf, voorrang moet je krijgen en niet nemen, en bij een eventueel ongeval met een fietser heb je nu eenmaal altijd schuld, ook al kwam je van rechts... (De enorm vuile blik die mijn auto in gegooid werd was dan ook weer niet nodig geweest, trouwens.)

Rest volgt later, is alweer tijd om te werken...
Denk je dat die fietser geen voorrang had genomen? Jij zag hem te laat door een fout van de fietser, en als de fietser maar minimaal hoeft te remmen om jouw te 'ontwijken', dan moet je er gewoon voorlangs gaan. De fietser had het niet anders gedaan, toch?
En die automatische schuld is officieel alleen onder de 12 (?) jaar. Bij volwassenen of pubers heb je als automobilist alleen het nadeel van de twijfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinus schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:10:
een soortgelijk iets heb ik ook al eens meegemaakt op de A10 thv de afslag naar de A2
Ik heb ook zoiets meegemaakt op de A2. Een paar auto's voor me reed een auto met aanhangwagen met van die borden die altijd rondom lantaarnpalen zitten met aankondigingen van kermissen enzo.
Op een gegeven moment vallen er een aantal vanaf. Dat zag ik al gebeuren, maar de auto's die voor me reden hadden genoeg afstand en konden er gewoon overheen rijden toen ze eenmaal plat op het wegdek lagen. Toen de auto voor me echter over zo'n bord reed werd hij door de wielen van die auto als het ware gelanceerd en ik kreeg hem vol op de voorruit. Godzijdank plat, waardoor hij er tegenaan klapte en verder over m'n dak vloog - als hij met de zijkant of punt door m'n ruit was gekomen was het minder leuk geweest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik kan er dan ook met mijn pet niet bij als mensen helemaal verontwaardigd & verbolgen reageren als ze een bekeuring krijgen voor het niet goed beladen van een aanhanger. Het is echt levens gevaarlijk. Mensen denken al gauw dat iets goed vast zit, maar de rijwind bij 80 km/u is toch aanzienlijk, zeker bij voorwerpen waar de wind goed vat op kan krijgen (zoals die borden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens 2 auto's achter een gast met aanhangwagen gereden, die daar een omgekeerde kruiwagen op had liggen. Niet vastgebonden uiteraard, want wat kan er nou gebeuren?

..Nou, dat je over een klein bumpje op de weg rijdt, de kruiwagen iets van de bodem van de aanhanger komt, en dan de wind eronder komt bijvoorbeeld. En dan zie je opeens zo'n kruiwagen de aanhanger uitvliegen. Auto voor me kon niets anders dan stuur omgooien en meteen naar rechts zeilen. Idem voor mij, geen tijd meer om iets anders te verzinnen dan naar de rechterstrook te vluchten. Gelukkig was er genoeg ruimte rechts dat we er samen tussenpasten, maar dat was wel heftig schrikken. En dat had heel wat vervelender af kunnen lopen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Levensgevaarlijke situaties inderdaad, als ik zo iemand over de snelweg zie rijden ben ik altijd extra alert en hou ik extra afstand, heb het niet zo op dergelijke situaties

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

krietjur

Where am I?

Ja, levensgevaarlijk dat soort dingen.. ook gevaarlijk.. mensen die met een aanhangertje zonder verlichting 's nachts over de snelweg tuffen met 50-60 km/h.. Dan komt ie toch akelig snel dichterbij op het moment dat je 'm in het zicht krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Aanhangers met losse zooi... Doodeng, die dingen ga ik zeker op de motor altijd zo snel mogelijk voorbij, desnoods over een doorgetrokken streep als ik er anders een paar kilometer achter moet blijven hangen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:01
Ging vanochtend niet echt lekker. Uit de bebouwde kom de provinciale weg op rijden. Ik zag niks aankomen behalve heel ver van rechts een aantal auto's en een enkel licht maar die was klein dat ik dacht dat het een fietser was en er is een fietspad ernaast maar ik reed de weg op en bleek het een motor te zijn. Ik kwam aanrijden met 40km/u en hij met 85km/u of zo en hij zat toen ongveer 15m achter mij. Ik trekte zo snel mogelijk op maar hij moest natuurlijk flink in de remmen maar hij kon mij ook links voorbij maar wellicht dat 'ie ook geschrokken was. Mja, het was een stomme fout van mij. Ik probeerde sorry te gebaren maar hij bleef gewoon achter mij netjes rijden. Ik had gewoon moeten stoppen als ik iets niet vetrouw.

Later kwam ik in dezelfde situatie alleen de rollen waren omgedraaid waar ik even goed in de abs moest. Van mijlenver had 'ie kunnen zien dat ik met 85km/u eraan kwam en smijt hij met zijn Volkswagen busje voor mijn neus en ik heb niet eens zulke beste remmen dus ik slikte wel even.

Aantal kilometers verderop zat ik achter een X3 en ik hield mijn afstand wel maar het leek alsof 'ie de rem intrapte i.p.v. de koppeling want er was niks maar godzijdank dat de linkerrijstrook niet bezet was. :/

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 25-10-2007 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
Dan was de X3 zeker een automaat en de bestuurder nog niet gewend aan het rijden met een automaat...

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:27:
Ging vanochtend niet echt lekker. Uit de bebouwde kom de provinciale weg op rijden. Ik zag niks aankomen behalve heel ver van rechts een aantal auto's en een enkel licht maar die was klein dat ik dacht dat het een fietser was en er is een fietspad ernaast maar ik reed de weg op en bleek het een motor te zijn. Ik kwam aanrijden met 40km/u en hij met 85km/u of zo en hij zat toen ongveer 15m achter mij. Ik trekte zo snel mogelijk op maar hij moest natuurlijk flink in de remmen maar hij kon mij ook links voorbij maar wellicht dat 'ie ook geschrokken was. Mja, het was een stomme fout van mij. Ik probeerde sorry te gebaren maar hij bleef gewoon achter mij netjes rijden. Ik had gewoon moeten stoppen als ik iets niet vetrouw.

Later kwam ik in dezelfde situatie alleen de rollen waren omgedraaid waar ik even goed in de abs moest. Van mijlenver had 'ie kunnen zien dat ik met 85km/u eraan kwam en smijt hij met zijn Volkswagen busje voor mijn neus en ik heb niet eens zulke beste remmen dus ik slikte wel even.

Aantal kilometers verderop zat ik achter een X3 en ik hield mijn afstand wel maar het leek alsof 'ie de rem intrapte i.p.v. de koppeling want er was niks maar godzijdank dat de linkerrijstrook niet bezet was. :/
Als je weet dat je niet zulke beste remmen hebt, zou ik voortaan toch wat meer afstand nemen. wat eerder in je ankers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandje geleden ongeveer. Situatieschets, drukke T-splitsing met stoplichten, ik wil naar links de doorgaande weg opdraaien en sta voor het stoplicht. Zodra je de doorgaande weg bent opgedraaid staan er na 20m weer stoplichten, na 75m weer stoplichten (snelweg op en afrit zijn daar) maar ik moet gewoon rechtdoor. Nu in al die tijd dat ik daar kwam stond het licht bij 20m altijd op groen en het tweede lag er maar net aan.

Dus het is 7:15, het licht op de splitsing is groen ik rijden, zie het licht op 75m op groen dus denk lekker gasgeven ben ik er tenminste door. Zie ik me toch allemaal auto's met grootlicht seinen, ik denk die hebben last van ochtendhumeur ofzo??? Zit collega naast mij "wat doe je?? je bent net door rood gereden!" Ikke: rood??? waar??? het licht staat toch op groen(die van 75m). Naja dus het licht op 20m niet opgemerkt waarschijnlijk omdat het altijd op groen stond toen ik daar kwam |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:37:
[...]

Als je weet dat je niet zulke beste remmen hebt, zou ik voortaan toch wat meer afstand nemen. wat eerder in je ankers gaan.
Hoe wil ik dat doen als diegene in de Volkswagen bus een bord tegenkomt dat hij voorrang moet verlenen (hij verlaat dan de bebouwde kom) en ik passeer dat gedeelte in enkele seconden (ik rijd op een stuk waar je 80 mag) en hij smijt 'em ervoor? Ik schrok me dood en kon niet naar links uitwijken omdat er tegenliggers aankwamen.

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 25-10-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:14:
[...]

Hoe wil ik dat doen als diegene in de Volkswagen bus een bord tegenkomt dat hij voorrang moet verlenen (hij verlaat dan de bebouwde kom) en ik passeer dat gedeelte in enkele seconden (ik rijd op de provinciale weg) en hij smijt 'em ervoor? Ik schrok me dood en kon niet naar links uitwijken omdat er tegenliggers aankwamen.
Ook al zou die voorrang moeten verlenen, je moet er niet altijd vanuit gaan dat je dit ook daadwerkelijk krijgt (zoals in je voorbeeld dus). Als je een kruising oversteekt moet je gewoon niet alleen blindvaren op de voorrangregels, maar ook op de situatie (dat diegene die jij tegenkomt niet stopt). Als hij dit doet met een lage snelheid (voor jou de weg op draaien) zodat je gewoon niks kan doen, dan heb ik niks gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

Ook al zou die voorrang moeten verlenen, je moet er niet altijd vanuit gaan dat je dit ook daadwerkelijk krijgt (zoals in je voorbeeld dus). Als je een kruising oversteekt moet je gewoon niet alleen blindvaren op de voorrangregels, maar ook op de situatie (dat diegene die jij tegenkomt niet stopt). Als hij dit doet met een lage snelheid (voor jou de weg op draaien) zodat je gewoon niks kan doen, dan heb ik niks gezegd...
Toch is het handig om dan je voet van het gaspedaal te halen en op het rempedaal te leggen en niet met de blik op oneindig door te kachelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39

The End

!Beginning

MBV schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:27:
[...]

Denk je dat die fietser geen voorrang had genomen? Jij zag hem te laat door een fout van de fietser, en als de fietser maar minimaal hoeft te remmen om jouw te 'ontwijken', dan moet je er gewoon voorlangs gaan. De fietser had het niet anders gedaan, toch?
En die automatische schuld is officieel alleen onder de 12 (?) jaar. Bij volwassenen of pubers heb je als automobilist alleen het nadeel van de twijfel ;)
Als je de fietser raakt, dan heeft ie ernstig letsel... Waarom zou je dat willen? Je kunt het beter proberen te voorkomen als automobilist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daar zit ook wat in. Maar vergeet niet dat fietsers niet altijd gebaat zijn bij remmen: ik heb wel eens een noodstop uit moeten voeren juist omdat een automobilist remde. Ik had er makkelijk achter langs gekund als hij/zij niet had geremd, zonder zelf te remmen, en moest toen in de ankers omdat die ander dat ook deed. Da's niet handig. En ik kan me heel goed een situatie indenken waar ik door een onverwachte remactie tegen een auto opklap met flink letsel tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Laatst online: 13-08-2013
lowrider schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:16:
Dan was de X3 zeker een automaat en de bestuurder nog niet gewend aan het rijden met een automaat...
Afgelopen vakantie in USA ook de nodige 'x jaar niet in een automaat gereden' acties uitgehaald, voornamelijk in de eerste rit. We kwamen laat aan in Denver, en we moesten nog naar het hotel rijden. Dus moest ik met mijn gare vliegtuig hoofd voor de eerste keer in 5 jaar in een automaat. De auto was een zeer fijne Pontiac GXP, een enorme pauperbak met 4 uitlaten, met het bekende 'ik rijd 1 op 10, ....in z'n vrij....' geluid.
Afijn, heel onstoer weggereden van de parkeerplek aldaar. Mijn eerste actie was vergeten de automaat in D te zetten, zo'n V6 maakt een hoop herrie in 'N' :D. Vervolgens een aantal zeer lompe remacties, gierende banden omdat mijn linkervoet een aantal keer besloot om mee te remmen, bij gebrek aan koppelingpedaal... Na een nachtje slapen ging het allemaal weer prima...

Mijn 'automaat ontmaagding' was heel wat spannender. Heel veel jaren geleden, na een bedrijfsuitje in Antwerpen. Mijn baas, met wie ik mee terug zou rijden, had zich helemaal lam gezopen, ik was nuchter gebleven omdat ik een beetje ziek was. Dus ik moest in zijn 'Audi-cabrio-compensatie-manager-bumperkleef' bak terug naar Amsterdam rijden. Geen probleem, totdat hij met dubbele tong vertelde dat het een automaat was. Hij zou wel uitleggen hoe het werkte, maar eenmaal de auto ingestapt viel hij in coma. Is allemaal goed gegaan, maar de eerste paar kilometers waren redelijk spannend. :D

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

automaat spannend? Je legt je voet links neer, en rijdt gewoon alsof je permanent op de snelweg zit. Gas geven als je harder wil, remmen als je zachter wil. Zo spannend is dat toch niet voor een beetje techneut :?

Het is af en toe wel overschakelen. In mijn vader zijn nieuwe auto laatst, die itt de vorige geen automaat is, iets te lang gewacht op het schakelmoment van de automaat :P Is mijn vader ook wel eens overkomen toen hij overstapte in een leenauto van hetzelfde merk: veel gas geven in een diesel, en maar schelden dat dat domme ding niet doorschakelde bij 4000 toeren :+ Ik had het bij 3000 al door ;) Ook een keer zijn nieuwe gestart zonder de koppeling in te trappen, voelt ook wat raar. Maar zodra ik weg ben gaat het vanzelf.
Andersom is het ook soms even zoeken naar de koppeling, met starten en de eerste keer schakelen. Daarna heeft ook mijn autopilot het door. Dat was trouwens ook al toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, en de eerste keer in een automaat reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

arieleks schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:41:
[...]

Afgelopen vakantie in USA ook de nodige 'x jaar niet in een automaat gereden' acties uitgehaald, voornamelijk in de eerste rit. We kwamen laat aan in Denver, en we moesten nog naar het hotel rijden. Dus moest ik met mijn gare vliegtuig hoofd voor de eerste keer in 5 jaar in een automaat. De auto was een zeer fijne Pontiac GXP, een enorme pauperbak met 4 uitlaten, met het bekende 'ik rijd 1 op 10, ....in z'n vrij....' geluid. Vervolgens een aantal zeer lompe remacties, gierende banden omdat mijn linkervoet een aantal keer besloot om mee te remmen, bij gebrek aan koppelingpedaal... Na een nachtje slapen ging het allemaal weer prima...
hoe herkenbaar, mijn eerste keer in een automaat was ook in de US en de eerste bocht bij parkeerplaats ging net zo.. daarna idd linkervoet bij de pedalen weggedaan en is het easy smeasy..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

*Schop*

Bij de oprit vanaf Hellevoetsluis naar de A15 was het voor de verandering een beetje leeg. Paar haakse bochten met bordjes 'advies 30km/u', hier dus. Ik geef dus een beetje gas in de eerste 2 bochten naar links, gaat lekker ondanks de regen. Afremmen voor de 3e bocht, gas, *glij* (waar de witte vrachtwagen op google maps rijdt). Ging ik dus met 40-50km/u op de vangrail af :X Remmen, rem los, en nog net op tijd grip gekregen. Verder insturen, en weer terugsturen om niet links tegen de vangrail aan te gaan. Ik heb mijn hart maar weer uit mijn keel gevist ;)

Waarom remmen? Geen idee, maar gas los alleen had niet genoeg effect. Ik denk dat er rommel op de weg lag, want iets verder zag ik een oliespoortje in het midden. Ik had dus waarschijnlijk zonder te reageren ook op tijd grip gekregen om uit de vangrail te blijven. En naar de vangrail toe sturen gaat mij iets te ver tegen mijn intuities in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dan eens in een automaat zit (zo goed als nooit) moet ik ook echt m'n linkervoet achter m'n rechterbeen vouwen, want anders gaat het geheid mis :P Laatst nog in een simulator, dacht al 'wat reageert dat ding slecht' :z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

* _Apache_ ergert zich groen en blauw een medeweggebruikers die niet kijken. .Je spiegels zijn geen elitaire uitvinding, je hebt ze ****** nodig.

Helaas een vrouw, maar ze zag ons niet rijden toen ze plots naar links wilde op de snelweg..

Wij reden ongeveer ~110 en zij ~95 op een autosnelweg.

Stroom vlot mee en kijk om je heen!! |:(

Het is dat mijn vader achter het stuur vlot reageerde anders had de VW Touran de Fiat een harde zet gegeven.. Dan wel niet platgereden..

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 12-11-2007 19:08 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
_Apache_ schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:05:
* _Apache_ ergert zich groen en blauw een medeweggebruikers die niet kijken. .Je spiegels zijn geen elitaire uitvinding, je hebt ze ****** nodig.

Helaas een vrouw, maar ze zag ons niet rijden toen ze plots naar links wilde op de snelweg..

Wij reden ongeveer ~110 en zij ~95 op een autosnelweg.

Stroom vlot mee en kijk om je heen!! |:(

Het is dat mijn vader achter het stuur vlot reageerde anders had de VW Touran de Fiat een harde zet gegeven.. Dan wel niet platgereden..
ach ja... net als die koerier laatst bij wegmisbruikers, knalt zowat die KLPD-er van de weg en dan zo'n rotsmoes hebben.

Daarom heb ik dus dodehoek spiegels en gooi ik 'em niet gelijk opzij als ik op wil schuiven, de eerste keer dat ik met de Opel Combo van de baas reed drukte ik ook zowat een MX-5 van de weg omdat ie in m'n dode hoek zat (toen had ik die spiegeltjes nog niet).

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Achja, spiegelen is moeilijk... Vanmorgen reed ik achter een Renault 5. We reden op een weg met (brom)fietsstroken. Het verkeer ging niet erg hard op zijn zachtst gezegd en een brommer wilde er langs. Ik zag hem in mijn spiegel en hield de fietsstrook mooi vrij. Maar die R5 slingerde continu heenenweer. Bij elke bocht en elke rotonde sneed ze naar rechts de fietsstrook op, en die brommer werd twee keer bijna tegen het trottoir geduwd... Uiteindelijk heb ik maar eens mijn claxon gebruikt, en jahoor, mevrouw vond haar rechter buitenspiegel 8)7.

Tuurlijk, rechts inhalen mag eigenlijk niet, maar zo'n brommer kan je er toch best wel langs laten over de fietsstrook, toch?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

@daarboven:

Van het 'kijken' van andere weggebruikers verwacht ik geen perfectie, maar op zijn minste wel wel dat je probeert te kijken, wij zagen van de vrouw in kwestie haar hoofd niet eens draaien om te kijken, niet naar links, niet naar rechts.. 8)7
Mx. Alba schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:32:
Tuurlijk, rechts inhalen mag eigenlijk niet, maar zo'n brommer kan je er toch best wel langs laten over de fietsstrook, toch?
Inderdaad, een metertje is genoeg om een bromfiets te laten passeren, natuurlijk wel met gepaste snelheid, niet meer dan 10 kmpu snelheidsverschil imho. Meen dat het ongeveer hetzelfde is voor motoren die filerijden.

Zelf als brommerrijder weet ik dat je in de stad en voor voorstoplichten in de bebouwde kom nou eenmaal veel te inhalen hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 15-11-2007 10:06 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Slimme actie: Ondanks dat het groen was, toch stoppen en wachten bij het kruispunt om de andere rijrichtingen niet te blokkeren.
Domme actie: Wel pas op dat idee komen als ik nèt zo ver naar voren sta dat ik het stoplicht niet meer kan zien. :z

Bedankt, auto achter me die een groot-licht-seintje gaf toen het opnieuw groen werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankomen met 100km/h bij een stoplicht (mocht er 80), zien dat ie op groen staat, even naar de radio kijken om een instelling te vinden, opkijken vlak voor ik onder het stoplicht door ga, zien dat ie op rood staat, en het verkeer van rechts al begon te rijden.

Was te laat om een noodstop te maken, dus toen maar wat gas bijgegeven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Laatst online: 12-09 12:51
Bij de stoplichten hier in Alkmaar op de ringweg ga ik juist altijd de maximumsnelheid rijden, daar staan allemaal flitsers.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heb ook wel eens schade gehad door een object dat viel van een aanhanger voor me. Het had me ook het leven kunnen kosten.

Vlak voor de beneluxtunnel reden we achter een auto met aanhangwagentje. Afstand was behoorlijk groot. Ineens viel er wat van de aanhanger en stuiterde op en neer op de snelweg. We dachten eerst "wtf is dat nou weer? Een bal ofzo?" Maar het kwam snel naderbij en het bleek een baksteen te zijn die door de hoge snelheid gewoon aan het stuiteren(!!) was. In paniek keek ik links maar daar kon ik niet naar uitwijken en toen was het al te laat. De baksteen stuiterde tot zeker anderhalve meter hoog, maar sloeg godzijdank tegen mijn auto aan ter hoogte van mijn nummerbord om vervolgens zijn weg onder mijn auto te vervolgen met veel kabaal.

Uiteindelijke resultaat was een ingedeukt nummerbord. Maar 1 tiende van een seconde later en de baksteen was tijdens de stuit op voorruit hoogte geweest en was dan met 100km/h erdoorheen gevlogen.

Nog nooit zo geschrokken. Een dag later zat ik ook dicht bij een ongeluk toen ik een baan op wilde schuiven en ik halverwege ingevoegd was toen plots de hele baan op de rem stond. De vrachtwagen vlak achter me die juist gas gaf omdat hij mij zag invoegen knalde bijna op me toen ik ook op de rem moest trappen midden tijdens mijn invoegactie. Scheelde niet veel.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die baksteen was niet door je vooruit gegaan volgens mij hoor.. Dat ding heeft ook snelheid, dus komt no way met 100km/h aan.. En een vooruit is behoorlijk stevig.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Glashelder schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:25:
Die baksteen was niet door je vooruit gegaan volgens mij hoor.. Dat ding heeft ook snelheid, dus komt no way met 100km/h aan.. En een vooruit is behoorlijk stevig.
Die steen komt met een x aantal KM/u op je af, en jij rijdt op de steen af met 100 KM/u. Effect is dus groter dan 100 KM/u, reken maar dat zo'n steen dwars door je voorruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die steen komt dus niet op je af, maar gaat in de zelfde richting als jij. De aanhanger waar hij af valt gaat immers ook in die richting.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Mx. Alba schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:53:
Die steen komt dus niet op je af, maar gaat in de zelfde richting als jij. De aanhanger waar hij af valt gaat immers ook in die richting.
Ik snap dan alleen niet dat hij nog steeds zo hoog (1,5m, hoe hoog was de aanhanger waar ie vanaf viel dan wel niet?) kan stuiteren tegen de tijd dat je hem raakt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:06:
@daarboven:

Van het 'kijken' van andere weggebruikers verwacht ik geen perfectie, maar op zijn minste wel wel dat je probeert te kijken, wij zagen van de vrouw in kwestie haar hoofd niet eens draaien om te kijken, niet naar links, niet naar rechts.. 8)7

[...]

Inderdaad, een metertje is genoeg om een bromfiets te laten passeren, natuurlijk wel met gepaste snelheid, niet meer dan 10 kmpu snelheidsverschil imho. Meen dat het ongeveer hetzelfde is voor motoren die filerijden.

Zelf als brommerrijder weet ik dat je in de stad en voor voorstoplichten in de bebouwde kom nou eenmaal veel te inhalen hebt.
Een fietsstrook is voor fietsers en snorfietsers, niet voor bromfietsers. Dan kun je nog links erlangs, maar dat is erg vervelend bij het wegrijden, aangezien bromfietsers vaak langzamer optrekken. Zelf sluit ik achteraan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Xander schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:57:
[...]

Ik snap dan alleen niet dat hij nog steeds zo hoog (1,5m, hoe hoog was de aanhanger waar ie vanaf viel dan wel niet?) kan stuiteren tegen de tijd dat je hem raakt...
De steen valt met 100km/u van een aanhanger af.Hij botst dus met 100km/u tegen het stilstaande asfalt aan, waarschijnlijk met de voorkant eerst. Die voorkant remt af, achterkant gaat even hard door, dus wordt omgedraaid. Dat kan alleen niet: met draaien om zijn centrale as zou hij door het asfalt heen moeten gaan. Het effect is dus dat hij zijn eigen lengte omhoog gaat, in een heel korte tijd, en dus een verticale snelheid krijgt. Et voila, ding gaat 1.5m omhoog, en gaat nog steeds iets van 70km/u vooruit.

Maar volgens mij heeft een baksteen maar iets van 50cm hoogte nodig om door een voorruit heen te gaan, dus iets van 4m/s, en ik gok dat hij al veel meer is afgeremd door lucht en asfalt dan dat jouw voorruit kan hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een gefundeerde mening over aanbieding van de ALDi d.d. vandaag:

Scooter

999.00*
bezorging aan huis
• 45 km/u
• cylinder 4-takt, luchtgekoeld, 2.86 pk
• elektrische en trap(kick)starter
• reparatie/service aan huis
• automatische traploze versnelling met centrifugaalkoppeling
• voorrem = schijfrem, achterrem = trommelrem
• hydraulische vering
• automatische koude start-installatie
• gecombineerd contact-/stuurslot
• afsluitbare tankdop
• zitbank/opbergvak afsluitbaar
• met 2 zijspiegels
• op bestelling

* all-in prijs: inclusief keuringskosten RDW, kentekenbewijs, kentekenplaat, bezorging aan huis (t.w.v. ca. € 200.-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:47:
Iemand een gefundeerde mening over aanbieding van de ALDi d.d. vandaag:

Scooter

999.00*
bezorging aan huis
• 45 km/u
• cylinder 4-takt, luchtgekoeld, 2.86 pk
• elektrische en trap(kick)starter
• reparatie/service aan huis
• automatische traploze versnelling met centrifugaalkoppeling
• voorrem = schijfrem, achterrem = trommelrem
• hydraulische vering
• automatische koude start-installatie
• gecombineerd contact-/stuurslot
• afsluitbare tankdop
• zitbank/opbergvak afsluitbaar
• met 2 zijspiegels
• op bestelling

* all-in prijs: inclusief keuringskosten RDW, kentekenbewijs, kentekenplaat, bezorging aan huis (t.w.v. ca. € 200.-)
Da's een brommer en dus per definitie een domme actie in het verkeer... en dat is ook meteen de enige link met dit topic... dus waarom zo'n oud en niet relevant topic kicken :?

Over dat ding is er al een draadje open, de meningen zijn er geloof ik over verdeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
Volgens mij staat dit verkeerd..of je bedoelt die scooter om domme acties mee uit te halen? :*)

OT: Ik reed in Utrecht, voor het eerst, en stroomde lekker met het verkeer mee.
Aangezien tank bijna leeg was, moest ik naar rechts (3 baans, ik reed op de middelste).
Het verkeer viel op dat moment aardig mee, en in mijn spiegels te zien reed er niks meer achter mij, dus ik knipperlicht aan en naar rechts.
Hoor plotseling getoeter en lichtseinen van een oude golf die schijnbaar al een paar honderd meter in mijn dooie hoek was blijven zitten. :X
1 van de weinige keren dat ik die vergeet te checken en jahoor..dan zit er ineens WEL iemand ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 03:02

St@m

@ Your Service

Tommzz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:55:
Volgens mij staat dit verkeerd..of je bedoelt die scooter om domme acties mee uit te halen? :*)

OT: Ik reed in Utrecht, voor het eerst, en stroomde lekker met het verkeer mee.
Aangezien tank bijna leeg was, moest ik naar rechts (3 baans, ik reed op de middelste).
Het verkeer viel op dat moment aardig mee, en in mijn spiegels te zien reed er niks meer achter mij, dus ik knipperlicht aan en naar rechts.
Hoor plotseling getoeter en lichtseinen van een oude golf die schijnbaar al een paar honderd meter in mijn dooie hoek was blijven zitten. :X
1 van de weinige keren dat ik die vergeet te checken en jahoor..dan zit er ineens WEL iemand ;(
Ik was vanmorgen bijna dood door zo'n mafkees die niet in z'n spiegels keek (serieus :P )
Ik was aan het inhalen en ik zie zijn knipperlicht aangaan, direct daarna gaat ie naar links, keihard op de toeter maar hij ging gewoon door (normaal gaan die zondagsrijders dan wel weer terug naar hun eigen rijbaan), dus ik week uit naar links, raak de berm en verlies bijna de macht over het stuur (slingerde behoorlijk heen en weer). Gelukkig kon ik nog net op tijd herstellen..
Remmen kon niet, want er zat iemand vlak achter me, echt sommige mensen in een auto :X

edit @ hierboven, waarom hang je dan ook een paar honderd meter op de middelste rijbaan, ga gewoon naar rechts waar je hoort

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 03-09-2008 15:02 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

St@m schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:59:
[...]

Ik was vanmorgen bijna dood door zo'n mafkees die niet in z'n spiegels keek (serieus :P )
Ik was aan het inhalen en ik zie zijn knipperlicht aangaan, direct daarna gaat ie naar links, keihard op de toeter maar hij ging gewoon door (normaal gaan die zondagsrijders dan wel weer terug naar hun eigen rijbaan), dus ik week uit naar links, raak de berm en verlies bijna de macht over het stuur (slingerde behoorlijk heen en weer). Gelukkig kon ik nog net op tijd herstellen..
Remmen kon niet, want er zat iemand vlak achter me, echt sommige mensen in een auto :X
had je beter naar rechts kunnen gaan en hem langzaam terug drukken dan zelf in de berm de macht over het stuur verliezen en hij hem peren want hij had je toch niet geraakt.. :X dan was jij de l*l geweest voor de verzekering terwijl hij duidelijk fout zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
[...]

edit @ hierboven, waarom hang je dan ook een paar honderd meter op de middelste rijbaan, ga gewoon naar rechts waar je hoort
Lees nog eens waar ik heenging.
Stond er misschien niet helemaal helder, maar eerder naar rechts was dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Niet echt mijn domme actie, maar ben laatst in België geweest.
Wat mij op is gevallen is dat ze eerst met de auto de straat op rijden en vervolgens gaan kijken of er verkeer aan komt. Moest zelf echt vol op de rem een paar keer, omdat ik er echt niet meer langs kon, maar reed gelukkig 50 dus stond zo stil. Vervolgens steken die Belgen wel vriendelijke hun hand op een duimpje in de lucht om je te bedanken dat ze voor mogen :S

Als ze de weg niet hadden geblokkeerd, dan had ik ze ook zeker niet voor gelaten en sja.. als ze door waren gereden zonder te stoppen, had ik ook zonder probleem kunnen doorrijden. Wazige figuren zijn het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat snap ik nooit he :X Mensen die niet durven te remmen omdat er iemand achter ze zit :? :?
Punt 1: Diegene achter je remt ook maar gewoon, punt 2, als hij je raakt is het zijn fout...

"Ja ik heb mijn auto, mijn fysieke en de mentale gezondheid van mijn vriendin/vrouw/kinderen/ouders echt compleet de vernieling in geholpen omdat er de minieme kans was dat diegene achter me een krasje op mijn bumper zou maken..."

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste