Zaterdag wel een hele domme actie gehad.
Zaterdag om 12:00AM reed ik even naar het shell-tankstation om sigaretten en een krantje te scoren, maar aangezien mijn tank ook bijna leeg was besloot ik 'm ook maar even vol te gooien. Ik sta al met de diesel slang in mijn handen als ik in een glimp de V-power zie. Ik besluit die maar eens te pakken.
Na een tijdje zie ik dat die lip die meestal over de dieselpomp heenzit (Pas op! Diesel) aan de slang vastzit. Dan kijk ik naar de meter en zie dat ik al boven de 50 euro zit

Kuuuuuuuuuuuuut, die flap is reclame voor die kutautotjes met geluid. 40 liter benzine in mijn dieseltje gegooid.
Ik met het schaamrood op mijn kaken naar de kassa. Afgerekend & samen met het vrouwtje van de pomp mijn auto weggeduwd en daarna de ANWB gebeld. Gaat een uurtje duren meneer. Prima.
Na twee uur maar eens gebeld. Was erg druk, maar ze komen echt. Uiteindelijk kwam na 4 uur (!) eindelijk die auto aangekacheld. Bleek dat die kerel al sinds 9 uur die ochtend niets anders had gedaan als het leegpompen van auto's die verkeerd hadden getankt. Alleen in de regio Eindhoven. En het was de hele week al zo druk. Normaal deden ze in de regio Eindhoven een week met de centrale bezine/diesel tank (1500 liter) voor dit soort gevallen. Deze week was hij binnen drie dagen vol.
Volgens die kerel is het aantal keren dat er foutief wordt getankt sinds die V-Power en BP-Ultimate brandstoffen op de markt zijn al flink gestegen. En sinds de Shell van die flapjes aan die speciale brandstoffen hangt is het hek van de dam.
Ik let dus altijd even (sub concious) op het flapje om te checken of het echt wel diesel is. Maar die methode skip ik voortaan maar

Wordt mijn weekend 4,5 uur langer van.
Die kerel van de ANWB vertelde trouwens een verhaal van heel aardig vrouwtje dat verkeerd had getankt. ANWB gebeld, hij die tank weer leeggepompt, duwt de auto weer naar de pomp en hij loopt terug naar de auto om zijn spullen op te ruimen. Staat ze na een paar minuten achter hem: "
Ik heb het weer gedaan"
Er zijn dus nog dommere mensen dan ik