Jouw domme actie in het verkeer? Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 11.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

NeoMe schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:12:
2e: met taxi in een woonhuis gereden met 30 km, volledige shutting en stuk keuken meegenomen, schade: gebroken neus door het stuur en extreme makeover: home edition.
Das pas service!

Ik zie het al voor me: "Nou mevrouwtje, dichter bij kan toch echt niet hoor, U kunt direct aan de koffie!
Dat is dan 17,55 alstublieft."

:+

offtopic:
Ik vraag met toch af hoe je het voor elkaar krijgt...

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 24-09-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

ja, zaten gelukkig geen klanten in toen. Stuur was geblokkeerd omdat de plastic schrijfmap van mijn dashboard af was geschoven rechtstreeks tussen de spijlen van mijn stuur en mijn dashboard zelf. Hij zat dus klem waardoor ik niet meer kon sturen, en aangezien ik in een bocht zat kon ik niet meer uitwijken wel remmen maar dat laatste mocht niet baten.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:55:
De ander is wellicht al fout, maar als die met een snelheidsverschil aan komt zetten of heel kort op jouw bumper zit is het aantikken van je rem wel een van de foutste dingen die je terug kan doen. Op zo'n korte afstand of met zo'n verschil is het extreem lastig inschatten hoe hard er geremd wordt, daarom dat je krijgt dat de ander 'overreageert'.
Omdat je dat niet in kan schatten moet je meer afstand houden, anders ga je zo overreageren en wie weet waar je dan blijft.
Typisch gevalletje van de achterligger is een eikel. Dat je daar wat aan probeert te doen (gevaarlijke situatie!) is logisch. De manier waarop kun je bediscussiëren, maar de remlichtne op laten lichten lijkt me niet té gek.
Probeer dit eens: stop midden op de rijbaan, stap uit, en ga gewoon van dichtbij (althans, hemelsbreed: wel van 2m hoog ;) ) vertellen dat dat jou een onveilig gevoel geeft en je wilt dat de ander wat meer afstand neemt. Dat werkt véél beter dan nep-remmen: niemand gaat nodeloos in de blokken (er wordt écht gestopt) en als je het rustig en vriendelijk vertelt zijn de meeste mensen nog voldoende geschokkeerd dat tegen de tijd dat zij weer gaan rijden jij al 300 meter verder bent.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je dit in Werkendam in elk geval rare blikken oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jvvv schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:50:
Dom mss niet... Maar ik wist niet waar ik het moest posten.

Ben een dagje is NL gegaan (Biesbosche) en merkte dat iederenn als een slak rijdt in NL. Ik reed een rustige 130-140 op de teller en knalde daar iedereen gewoon voorbij. Als je dat in BE doet, dan vliegt iedereen naast je bijna.

Is dit regel of uitzondering in NL?
Dat komt dat je helemaal niet eerder thuis bent als je 140 rijdt ipv 120. Je staat alleen maar langer te wachten bij het verkeerslicht op de afrit! Maar je hebt wel een hoger verbruik + een kans op een toch aanzienlijke boete.
En waarschijnlijk was je op zondag gaan toeren, en kwam je alleen zogenaamde 'zondagsrijders' tegen.
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:02:
Probeer dit eens: stop midden op de rijbaan, stap uit,
Dus jij wilt mij vertellen dat je midden op de snelweg stil bent gaan staan om iemand aan te spreken? :X

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 24-09-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kunt het makkelijker oplossen door gewoon op de juiste momenten even je voet van het gaspedaal te nemen. Je mindert dan ook vaart, die achterligger komt plots wel heel snel in je buurt, en die gaat ook remmen dan.

Doet ie het niet is ie in fout...
(ga je je remlichten laten oplichten en iemand anders heeft dat ook gezien, dan bij jij als eerste in de fout)

Doet ie het wel dan ben je even vanaf.
Als je dat een paar keer doet:
hij komt 'plekken' > gas lossen > hij neemt afstand > terug gewoon rijden > hij doet poging terug te komen plekken > terug gaslossen
dan leert ie dat wel af...

(stoppen, uitstappen en er tegen gaan roepen/praten kan je een vervolging voor verkeersaggresie opleveren, of andere minder leuke dingen)

[ Voor 10% gewijzigd door soulrider op 25-09-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Ja, maar dan heb je wel brokken aan je auto of nog erger, lichamelijke schade. :X

Dan maak ik het toch liever op voorhand even duidelijk dat er naar mijn mening een te groot snelheidsverschil is, ipv even te testen of hij wel alert achter het stuur zit :?

Ik heb weinig vertrouwen in m'n medemens op de baan (en terecht). Aan het rood licht blijf ik trouwens ook altijd mijn rem ingetrapt houden (zoals bij een automaat), zodat het zeker duidelijk is dat ik stil sta. Heb al genoeg keren iemand achterop een auto zien rijden die voor het rode licht stond.. of nog erger, een auto die stilstaat voor het rode licht en plots de auto voor hem ramt omdat hij in z'n ooghoek het licht voor voetgangers op groen zag springen en een beetje verstrooid was |:(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Kurios schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:10:
[...]

Dat komt dat je helemaal niet eerder thuis bent als je 140 rijdt ipv 120. Je staat alleen maar langer te wachten bij het verkeerslicht op de afrit!
Of je hebt net het groene licht nog gehaald terwijl al die slakken een minuutje voor het rode licht staan te wachten :+ Maar zeker op lange stukken merk je toch echt wel tijdsverschil tussen 120 en 140 en dan neem ik het risico op een bon af en toe wel. Een beetje op tijd terug zijn is me dat af en toe wel waard :)

[removed]

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Oké, ik had vandaag ook een erg domme actie in het verkeer. Ik reed over de snelweg (2-baans, nog nooit eerder op die weg gereden) en zat achter een vrachtwagen.

Ik wilde de vrachtwagen inhalen, maar op het moment dat ik een baan opschuif, gooit de vrachtwagen 'm ook opzij. Geen probleem tot dusver, normaliter zou ik gewoon afremmen en achter de vrachtwagen aan rijden en zo zijn voorganger inhalen.

Wat ik nu dus deed:

Ik schrok van de vrachtwagen die plotseling kwam en schoof weer terug in de rechterbaan, niet goed opletten en dan nog een extra baan naar rechts opschuiven, wat dus een uitvoegstrook was. Toen wilde ik natuurlijk terug op mijn oorspronkelijke rijbaan. Een lange rij auto's links van me en ik had geen mogelijkheid er tussen te komen dus ik rem een beetje af, want het verdrijvingsvlak kwam al in zicht. Uiteindelijk reed ik dus 70 |:( op de uitvoegstrook om nog terug op de juiste rijstrook te komen.
Gevolg: Een rij boze automobulisten achter me die nu behoorlijk opgehouden werden.

Als ik er achteraf aan terugdenk is dit erg stom geweest en had ik dit veel beter op kunnen lossen. Maarja, ik heb het nu van me afgeschreven! :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

orange.x schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:06:
De laatste domme fout van mij was mijn vriendin laten rijden! :+

Niets gebeurd, maar ik had eigenlijk zin en dan ga je je zitten ergeren he :)
Nu ik er zo aan terugdenk, een ex van mij had net een paar maanden haar rijbewijs en zij nam regelmatig mijn leasebak mee. Ook reed zij terug vanuit Parijs (in 3,5 uur!) terwijl ik me geen moment oncomfortabel heb gevoeld.

Ik had toen een Toledo 2, haar vader een Toledo 1. Zegt ze tegen haar pa "ik vind de auto van SeatRider eigenlijk veel lekkerder rijden" haar pa: "nou dan leen je die toch voortaan *thud*.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 12:32

Boy

www.byoscoop.nl

Nou...kwam terug van een sollicitatiegesprek...

Ik via de carkit aan het bellen met m'n vriendin, vertellen hoe het gegaan was...ga ik ergens rechtsaf..maar merkte dat ik toch niet de weg terug wist en waarschijnlijk de verkeerde kant op aan het gaan was. M'n TomTom erbij aan het pakken, ondertussen kletsen, die aan het instellen, komen voor de verkeerslichten en laat m'n auto beetje uitrollen (iets van 30 km/h denk ik) maar let niet goed op, ga beetje naar rechts en *KLAP*, opeens was m'n rechterspiegel 3-kwart gedraaid en wees opeens naar de lucht...had ik een vrachtwagen met m'n spiegel geraakt. ff bij tankstation gestopt met 'm. Hij had nix gelukkig...

Is gewoon dom...alleen aan dat ding zitten wanneer je stilstaat...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• mace

mace

Sapere Aude

Boy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:53:
Is gewoon dom...alleen aan dat ding zitten wanneer je stilstaat...
Mijn pa heeft zo'n ingebouwde navi en dat ding weigert te werken als je rijdt.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MaCe1337 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:58:
[...]

ja, dat heb je bij die inbouw dingen...vind het vreemd dat TomTom en zo dat ook niet verplicht erin hebben

• Remond_FRL
  • Laatst online: 11-09 17:46
tomtom geeft je een waarschuwing dat je hem niet mag instellen als je rijd

lijkt me verantwoordelijkheid van de automobilist, anders zouden ze die functie ook in radio's e.d. moeten inbouwen
onbegonnen functie imho

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

[...]

Klopt, een paar jaar terug gaf de regering subsidie op (ingebouwde) navigatiesystemen met deze functie. :)

• mace

mace

Sapere Aude

Remond_FRL schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:13:
tomtom geeft je een waarschuwing dat je hem niet mag instellen als je rijd

lijkt me verantwoordelijkheid van de automobilist, anders zouden ze die functie ook in radio's e.d. moeten inbouwen
onbegonnen functie imho
Klopt, volgens de wet mag je gewoon krantje lezen, broodje smeren, TV kijken, whatever.
Radio bedienen en tomtom instellen hoort daar natuurlijk ook bij.
Natuurlijk is het compleet onverantwoord, maar het mag wel...

Neemt niet weg dat als je gevaarlijke dingen gaat doen dat ze je onder artikel 5 kunnen bekeuren, de z.g.n "kapstokwet".

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

[...]

Lekker handig, hoe moet je dan een omleiding instellen? Of iig in láten stellen door een passagier. Welke autofabrikant heeft dat? Zelfs Volvo niet :X de XC90 waarin ik heb gereden dus

Enneh, hoe weet een tomtom dat je niet aan het rijden bent totdat hij een fix heeft? Kan je best nog even instellen waar je heen wilt, denk ik zo :+

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 27-09-2007 22:28 ]

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:27:
[...]

Lekker handig, hoe moet je dan een omleiding instellen? Of iig in láten stellen door een passagier. Welke autofabrikant heeft dat? Zelfs Volvo niet :X de XC90 waarin ik heb gereden dus

Enneh, hoe weet een tomtom dat je niet aan het rijden bent totdat hij een fix heeft? Kan je best nog even instellen waar je heen wilt, denk ik zo :+
Bij de VDO Dayton waar ik ooit mee gespeeld heb kon je tijdens het rijden:
-Knopje indrukken om naar huis te gaan.
-Knopje indrukken om naar je werk te gaan.
-Knopje indrukken om een detour in te stellen, het aantal kilometers dat de file duurt en op "Go" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

denivan schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:45:
[...]

Ja, maar dan heb je wel brokken aan je auto of nog erger, lichamelijke schade. :X
Als je een bumperklever hebt, zit z'n snelheid per definitie zeer dicht in de buurt van de jouwe, zo niet exact hetzelfde. Als je gewoon je voet van het gaspedaal haalt daalt je snelheid zo langzaam dat in het ergste geval dat de klever stug gelijk door blijft rijden je hooguit met een verschil van 1km/u ofzo elkaar aantikt. Kan zijn dat hij schrikt en vervolgens de boel achter je helemaal om zeep helpt, maar daar ga je echt zelf geen brokken aan je auto of lichamellijke schade aan overhouden. Daar moet je echt flink voor op de rem gaan staan.

Dan maak ik het toch liever op voorhand even duidelijk dat er naar mijn mening een te groot snelheidsverschil is, ipv even te testen of hij wel alert achter het stuur zit :?
Ik heb weinig vertrouwen in m'n medemens op de baan (en terecht). Aan het rood licht blijf ik trouwens ook altijd mijn rem ingetrapt houden (zoals bij een automaat), zodat het zeker duidelijk is dat ik stil sta. Heb al genoeg keren iemand achterop een auto zien rijden die voor het rode licht stond.. of nog erger, een auto die stilstaat voor het rode licht en plots de auto voor hem ramt omdat hij in z'n ooghoek het licht voor voetgangers op groen zag springen en een beetje verstrooid was |:(
Idd ook iets waar ik me zorgen om maak. Het is m'n moeder en een goede vriendin van me overkomen. Beide hadden whiplash, m'n moeder gelukkig maar zeer mild, maar die vriendin is na ruim een jaar nog steeds 75% arbeidsongeschikt erdoor :X

Dat de ander dan volledig aansprakelijk en verantwoordelijk is boeit op zo'n moment een stuk minder. Hij (of z'n verzekering) kan je auto repareren en de ziektekosten betalen, maar genot van een goede nek is nog altijd onbetaalbaar.

Dat gezegd, ik hou er zelf niet van om onnodig rempedaal ingedrukt te houden, dus neig ik er wel naar om het los te laten zodra ik volledig tot stilstand ben, zeker als er iemand al achter me stil staat. Plus dat ik sowieso 24/7 dimlicht aan heb staan

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:36:
[...]

Bij de VDO Dayton waar ik ooit mee gespeeld heb kon je tijdens het rijden:
-Knopje indrukken om naar huis te gaan.
-Knopje indrukken om naar je werk te gaan.
-Knopje indrukken om een detour in te stellen, het aantal kilometers dat de file duurt en op "Go" klikken.
Een navigator met een dergelijk betutteling zou ik dus niet kopen. Of gaat men er van uit dat als je een bijrijder hebt, je geen navigatie nodig hebt?
Of zou het slim zijn en werken met een detectie in de passagiersstoel (die toch al aanwezig is voor de gordelverklikker).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

[...]

Het is het RNS 300 systeem van VAG. Zit in een Seat Altea.
Een wat ouder systeem, en niet echt gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maasluip schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 07:55:
[...]

Een navigator met een dergelijk betutteling zou ik dus niet kopen. Of gaat men er van uit dat als je een bijrijder hebt, je geen navigatie nodig hebt?
Of zou het slim zijn en werken met een detectie in de passagiersstoel (die toch al aanwezig is voor de gordelverklikker).
Oh ja, gordelverklikker: de nieuwe passat kan je niet wegrijden zonder gordel. Hoe ga je dan een dealer runnen? In de C2 zit al een pieper die zo gruwelijk irritant is dat je het wel uit je hoofd laat om er meer dan 100 meter mee te rijden. Zodra je meer dan 15km/u rijdt (zonder gordel) gaat hij aan. Ik reed dus 25km/u bij de auto op de hoek van de straat neerzetten, zoiets.
* MBV rijdt nooit zonder gordel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
dion_b schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 02:13:
Dat gezegd, ik hou er zelf niet van om onnodig rempedaal ingedrukt te houden, dus neig ik er wel naar om het los te laten zodra ik volledig tot stilstand ben, zeker als er iemand al achter me stil staat. Plus dat ik sowieso 24/7 dimlicht aan heb staan
Ik hou altijd mijn rem ingedrukt voor een stoplicht oid, en vind dat ook zeker niet onnodig. Als iemand een beetje flink achter op je knalt, zit jij meteen op je voorganger. Mijn ingedrukte rem kan dat nog voorkomen.

Nog leuker word het wanneer je vooraan staat, en op die manier de voetgangers/fietsers voor je raakt. Of bij een wat krappe kruising ineens met je neus op de kruisende weg staat :X

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n voet meestal ook op de rem. Ik rij zoveel in automaten dat het ook in een handbak een automatisme is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Morax schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:55:
[...]

Ik hou altijd mijn rem ingedrukt voor een stoplicht oid, en vind dat ook zeker niet onnodig. Als iemand een beetje flink achter op je knalt, zit jij meteen op je voorganger. Mijn ingedrukte rem kan dat nog voorkomen.
Als mijn voorligger de rem heeft ingedrukt ga ik altijd op een afstandje achter hem staan. Remlichten zijn erg fel en daar zit ik liever niet op 1,5 afstand van.
En hopelijk irriteer ik die voorligger dan net zo hard met mijn koplampen in zijn binnenspiegel als dat hij mij irriteert met zijn remlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

[...]

Nouja, niet dus :+ Ik weet dat Lexus het heeft, zeer irritant (proefrit, ik was bijrijder). Ik vind het inderdaad ook ongelofelijke betutteling, soms MOET je inderdaad een instelling veranderen terwijl je aan het rijden bent. Wellicht ligt het ook aan de manier waarop de controls geregeld zijn, in die Lexus was het op de middenconsole, vlak onder het schermpje. In een XC90 kan het via het stuur (dat kan ik ondertussen blind, hoef opzich maar weinig op het scherm te kijken en dat zit toch min of meer in je gezichtsveld, dus opletten doe ik wel :P ) en je hoeft er je handen niet voor te verplaatsen omdat ze achterop zitten. Een bijrijder kan het met een afstandsbediening doen, niks geen middenconsoleknopjes.

TomTom weet dat gewoon niet dus, ik heb het verder ook gewoon uitstaan. Het is misschien iets minder verantwoord omdat ik wel een beetje naar voren moet reiken (het zit op mijn telefoon), maar ik kan blind smssen (zonder T9) en het menu is ook niet zo complex. Persoonlijk vind ik het niet zo gevaarlijk zolang je je weg maar een beetje kan vinden en het kan combineren met opletten. Ik denk ook dat die feature er is voor mensen die van zichzelf weten dat ze het niet goed kunnen combineren of iets dergelijks.

Verder eigenlijk geen domme acties gehad de laatste tijd... alleen iemand 'het inhalen belemmerd', hij stond achter mij bij het stoplicht om de snelweg op te rijden (2baans, gaat na een paar honderd meter naar 1 baan, vanuit Oss de A50 op) en ik geef dan altijd wat meer gas (omdat het kan en omdat het soms ook wel eens leuk is :+ ). Terwijl ik dat doe zie ik hem naar de linkerbaan komen, waar hij vervolgens niet langs mijn achterdeur wist te komen.

Ik merk trouwens wel dat ik 7-9 sec 0-100 niet eens meer snel vind...luxe-probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Laatst online: 11-09 17:46
domme actie van mij, van laatst

na een aantal mooiere dagen ging het toch weer even regenen, en ik moest na schooltijd even een 2tal kleine boodschappen doen, dus hop het centrum in, en shoppen maar.
op de terugweg naar huis krijg je op een gegeven moment een aantal straten van rechts, die je voorang moet verlenen. Maar waar klinkers liggen ipv asfalt
zogezegd zo gedaan, netjes gestopt en de ander voor laten gaan.

toen kwam het wegrijden, iets te enthousiast het gas in en koppeling laten komen.
gevolg, leuke wheelspin die er vanaf buiten waarschijnlijk heel asociaal uit moet hebben gezien.

maja, twas niet express ofzo :X

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

krietjur

Where am I?

Maasluip schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:04:
[...]
Als mijn voorligger de rem heeft ingedrukt ga ik altijd op een afstandje achter hem staan. Remlichten zijn erg fel en daar zit ik liever niet op 1,5 afstand van.
En hopelijk irriteer ik die voorligger dan net zo hard met mijn koplampen in zijn binnenspiegel als dat hij mij irriteert met zijn remlichten.
Kan je voorligger je weer terug pakken door z'n mistachterlicht aan te doen.. en jij vervolgens door groot licht te geven.. :P

Wat is dat toch dat mensen zo snel geirriteerd raken.. Ik erger me er nooit aan als een automobilist voor me z'n voet op de rem houdt..

Moet trouwens zeggen dat ik zelf ook meestal gewoon de voet op de rem houd.. waarom? Zo aangeleerd tijdens de rijles.. verder geen reden eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens rijlessen doe ik vaak ook de voet op de rem, dat vind ik fijner dan dat ik het niet doe, en hij vervolgens gaat rollen waarna ik alsnog de rem in moet drukken. Staat zo slordig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MBV schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:49:
[...]

Oh ja, gordelverklikker: de nieuwe passat kan je niet wegrijden zonder gordel. Hoe ga je dan een dealer runnen? In de C2 zit al een pieper die zo gruwelijk irritant is dat je het wel uit je hoofd laat om er meer dan 100 meter mee te rijden. Zodra je meer dan 15km/u rijdt (zonder gordel) gaat hij aan. Ik reed dus 25km/u bij de auto op de hoek van de straat neerzetten, zoiets.
Wat zou het probleem voor een dealer zijn dan? Dat hij even een auto moet verplaatsen en dan elke keer de gordel om moet doen? Ik denk dat zo'n dealer dan heel snel alle gordels standaard dicht heeft zitten, en gewoon op de banden gaat zitten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:04:
[...]

Wat zou het probleem voor een dealer zijn dan? Dat hij even een auto moet verplaatsen en dan elke keer de gordel om moet doen? Ik denk dat zo'n dealer dan heel snel alle gordels standaard dicht heeft zitten, en gewoon op de banden gaat zitten...
Eventueel de gordel achter de stoel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:41:
Tijdens rijlessen doe ik vaak ook de voet op de rem, dat vind ik fijner dan dat ik het niet doe, en hij vervolgens gaat rollen waarna ik alsnog de rem in moet drukken. Staat zo slordig. :)
Mij werd bij rijlessen juist geleerd om de rem los te laten wanneer je stil staat bij een stoplicht, om de mensen achter je niet heel de tijd in je felle remlichten te laten staren.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScorpionNL schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:18:
[...]

Mij werd bij rijlessen juist geleerd om de rem los te laten wanneer je stil staat bij een stoplicht, om de mensen achter je niet heel de tijd in je felle remlichten te laten staren.
Ik heb het dan ook niet aangeleerd gekregen, ik deed het gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

krietjur schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:38:
[...]

Kan je voorligger je weer terug pakken door z'n mistachterlicht aan te doen.. en jij vervolgens door groot licht te geven.. :P

Wat is dat toch dat mensen zo snel geirriteerd raken.. Ik erger me er nooit aan als een automobilist voor me z'n voet op de rem houdt..
Ik ben niet geirriteerd, ik wil gewoon niet in 3 van zulke felle pitten kijken. Overdag is dat natuurlijk geen probleem, maar 's nachts krijg je er gewoon lasogen van.
En ik begrijk niet waarom mensen niet wat meer rekening met hun medemens houden. Je kunt toch ook de voet van de rem halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

MBV schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:49:
[...]

Ik vind dat soort dingen behoorlijk betuttelend.
Het zelfde geld voor die laguna's die gaan knipperen als je ff flink remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maasluip schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:40:
[...]

Ik ben niet geirriteerd, ik wil gewoon niet in 3 van zulke felle pitten kijken. Overdag is dat natuurlijk geen probleem, maar 's nachts krijg je er gewoon lasogen van.
En ik begrijk niet waarom mensen niet wat meer rekening met hun medemens houden. Je kunt toch ook de voet van de rem halen?
Mijn automaat gaat kruipen als je je voet van de rem haalt. Dus moet ik wel op de rem trappen (of steeds de pook in zijn N zetten, maar daar rijdt ik geen automaat voor). En aangezien er steeds meer automaten verkocht worden.... zul je dus ook steeds meer remlichten zien branden bij verkeerlichten.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ScorpionNL schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:18:
[...]

Het is ook beter voor je remmen: die kunnen dan gelijkmatiger afkoelen. Eigenlijk alleen van belang bij pak-em-beet een corvette, die heeft idioot grote remschijven en een automaat = recept voor haarscheurtjes.
MaCe1337 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:06:
[...]

Ik vind dat soort dingen behoorlijk betuttelend.
Het zelfde geld voor die laguna's die gaan knipperen als je ff flink remt.
Dat heeft alleen met veiligheid, en niet met betutteling te maken. Als ik een noodstop maak, denk ik er echt niet aan om mijn alarmlichten aan te zetten. Dat doet de auto dus vanzelf. Als het net zo snel is als een C2 of C5, dan is dat IMHO geen probleem.
krietjur schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:38:
[...]

Vroeger hadden ze geen LED-remlichten, en toen was het ook best wel te doen. Nu worden de remlichten steeds feller, en steeds irritanter bij het stoplicht.

[ Voor 47% gewijzigd door MBV op 28-09-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:25:
[...]

Mijn automaat gaat kruipen als je je voet van de rem haalt. Dus moet ik wel op de rem trappen (of steeds de pook in zijn N zetten, maar daar rijdt ik geen automaat voor). En aangezien er steeds meer automaten verkocht worden.... zul je dus ook steeds meer remlichten zien branden bij verkeerlichten.
Tja, ik verzorg de overlast niet, dat zijn die automaat rijders. Dus die moeten er maar mee leren leven dat ze overlast veroorzaken.
MBV schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:58:
[...]

Dat heeft alleen met veiligheid, en niet met betutteling te maken. Als ik een noodstop maak, denk ik er echt niet aan om mijn alarmlichten aan te zetten. Dat doet de auto dus vanzelf. Als het net zo snel is als een C2 of C5, dan is dat IMHO geen probleem.
Wat wel betutteling (en IMHO gewoon ronduit gevaarlijk!) is, is die actie van die Mercedes: iets te hard remmen en de auto blijft doorremmen, ook als je de voet van de rem haalt.
Dat is dus absoluut niet "veilig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
dion_b schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 02:13:
[...]
Als je een bumperklever hebt, zit z'n snelheid per definitie zeer dicht in de buurt van de jouwe, zo niet exact hetzelfde. Als je gewoon je voet van het gaspedaal haalt daalt je snelheid zo langzaam dat in het ergste geval dat de klever stug gelijk door blijft rijden je hooguit met een verschil van 1km/u ofzo elkaar aantikt. Kan zijn dat hij schrikt en vervolgens de boel achter je helemaal om zeep helpt, maar daar ga je echt zelf geen brokken aan je auto of lichamellijke schade aan overhouden. Daar moet je echt flink voor op de rem gaan staan.
[...]
Het blijft nog altijd afremmen. Wat ik meestal doe is met mijn linkervoet lichtjes het rempedaal aantikken. Remlichten gaan dan aan terwijl ik helemaal niet afrem. Soms geef ik zelfs gas bij, terwijl hij normaliter ineens ook moet remmen met als gevolg dat hij direct vanzelf wel een groot gat laat :p.

• MBV

MBV

Maasluip schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:31:
[...]
Tja, ik verzorg de overlast niet, dat zijn die automaat rijders. Dus die moeten er maar mee leren leven dat ze overlast veroorzaken.

[...]
Wat wel betutteling (en IMHO gewoon ronduit gevaarlijk!) is, is die actie van die Mercedes: iets te hard remmen en de auto blijft doorremmen, ook als je de voet van de rem haalt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Wat heel veel merken doen is de rembekrachtiging versterken (waardoor je minder hard op het pedaal hoeft te staan) maar zelf blijven remmen zodra de rem los is :? 8)7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
:X Dat meen je niet...

Wie heeft dat verzonnen. Als je hard moet afremmen is het niet ondenkbaar dat je ook even ergens voor moet uitwijken. Dan is het (zelfs met ABS) toch wel erg handig als je zelf even kunt bepalen of je je rem vasthoudt of niet? :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Hmm mijn domme actie niet, maar gister toen ik rond de klok van half 1 thuis kwam met de auto kwam ik in het dorp een groep fietsers tegen.

Opzich kom je ze natuurlijk wel vaker tegen in een dorp, maar ik kwam ze in een groep tegen, in een bocht en met 4 man naast elkaar fietsen zonder dat er ook maar eentje MET licht reed, de fietsen hadden zelfs geen reflectoren. |:(

Kortom, kon het niet laten om met de Touran even groot licht aan te knipperen en te toeteren.. Zag ze pas op een paar meter afstand.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 29-09-2007 13:59 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Xander schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:37:
[...]

:X Dat meen je niet...

Wie heeft dat verzonnen. Als je hard moet afremmen is het niet ondenkbaar dat je ook even ergens voor moet uitwijken. Dan is het (zelfs met ABS) toch wel erg handig als je zelf even kunt bepalen of je je rem vasthoudt of niet? :X
Ik zie dat het een bericht uit een ander topic was:

Paul Nieuwkamp in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deeltje ..."
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:16:
Sommige merken gaan nog verder: Brake Assist. Ik reed 2 jaar geleden ofzo in een Mercedes, volgens mij een E. File -> Ik rem (blijkbaar, vond het zelf niet excessief) wat te ethousiast -> auto grijpt in en gaat @ maximale vertraging meehelpen met remmen (oh ja, + alarmlichten aan :P )

Dat was iets te enthousiast weer van de auto, want een noodstop was overbodig, zelfs ongewenst. Rem compleet los -> auto blijft remmen... Ondertussen achter me de nodige rokende (blokkerende) banden en krijtwitte bestuurders met onbestuurbare auto's, maar mijn auto bleef maar remmen zonder dat ik de rem aanraakte :X

Maar gekeken of het hielp als ik weer gas ging geven, en gelukkig was dat de oplossing, anders had ik achter me minimaal een aantal close calls en mogelijk zelfs een kettingbotsing. Wat kan zo'n Mercedes remmen zeg :P _O_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

_Apache_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:43:
Hmm mijn domme actie niet, maar gister toen ik rond de klok van half 1 thuis kwam met de auto kwam ik in het dorp een groep fietsers tegen.

Opzich kom je ze natuurlijk wel vaker tegen in een dorp, maar ik kwam ze in een groep tegen, in een bocht en met 4 man naast elkaar fietsen zonder dat er ook maar eentje MET licht reed, de fietsen hadden zelfs geen reflectoren. |:(

Kortom, kon het niet laten om met de Touran even groot licht aan te knipperen en te toeteren.. Zag ze pas op een paar meter afstand.
Volgende keer 'in paniek' remmen en het stuur omgooien => dwars voor ze stilstaan, en vervolgens met bibberende handen uitstappen en uitleggen dat je zo geschrokken bent >:)

alleen als je een leasebak hebt, maar die kans is vrij groot bij een touran :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

Licht uit en dr op af sturen doet het ook wel..
Werkt alleen als je ze wel op tijd ziet natuurlijk :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Twixie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:03:
[...]

Het blijft nog altijd afremmen. Wat ik meestal doe is met mijn linkervoet lichtjes het rempedaal aantikken. Remlichten gaan dan aan terwijl ik helemaal niet afrem. Soms geef ik zelfs gas bij, terwijl hij normaliter ineens ook moet remmen met als gevolg dat hij direct vanzelf wel een groot gat laat :p.
En dat is ook exact wat ik deed :P Snap de hele heisa hierover niet echt... Als je moet kiezen tussen een bekeuring of lichamelijk letsel + een kapotte auto dan weet ik het wel hoor.

PS; remlichten hou ik aan een verkeerslicht alleen ingedrukt als er nog niemand achter me staat. Vanaf het moment dat er iemand achter me stilstaat, los ik mijn remmen. Tenzij dat de weg een helling heeft.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Hobbles: Prima oplossing: jij veilig, niemand die er last van heeft => everybody happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:59:
Een lange rij auto's links van me en ik had geen mogelijkheid er tussen te komen dus ik rem een beetje af, want het verdrijvingsvlak kwam al in zicht. Uiteindelijk reed ik dus 70 |:( op de uitvoegstrook om nog terug op de juiste rijstrook te komen.
Gevolg: Een rij boze automobulisten achter me die nu behoorlijk opgehouden werden.
Dit is trouwens typisch Nederlands gedrag. Ik rijd hier, jij niet en ik laat je er niet tussen, lekker puh. Ook al zien ze dat ze je gewoon de vangrail in drukken. Hier in Geneve is het ook stervensdruk in de spits, maar als je duidelijk aangeeft wat je wilt laat iedereen je er gewoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zaterdag wel een hele domme actie gehad.

Zaterdag om 12:00AM reed ik even naar het shell-tankstation om sigaretten en een krantje te scoren, maar aangezien mijn tank ook bijna leeg was besloot ik 'm ook maar even vol te gooien. Ik sta al met de diesel slang in mijn handen als ik in een glimp de V-power zie. Ik besluit die maar eens te pakken.

Na een tijdje zie ik dat die lip die meestal over de dieselpomp heenzit (Pas op! Diesel) aan de slang vastzit. Dan kijk ik naar de meter en zie dat ik al boven de 50 euro zit :o Kuuuuuuuuuuuuut, die flap is reclame voor die kutautotjes met geluid. 40 liter benzine in mijn dieseltje gegooid. |:(
|:(
Ik met het schaamrood op mijn kaken naar de kassa. Afgerekend & samen met het vrouwtje van de pomp mijn auto weggeduwd en daarna de ANWB gebeld. Gaat een uurtje duren meneer. Prima.

Na twee uur maar eens gebeld. Was erg druk, maar ze komen echt. Uiteindelijk kwam na 4 uur (!) eindelijk die auto aangekacheld. Bleek dat die kerel al sinds 9 uur die ochtend niets anders had gedaan als het leegpompen van auto's die verkeerd hadden getankt. Alleen in de regio Eindhoven. En het was de hele week al zo druk. Normaal deden ze in de regio Eindhoven een week met de centrale bezine/diesel tank (1500 liter) voor dit soort gevallen. Deze week was hij binnen drie dagen vol.

Volgens die kerel is het aantal keren dat er foutief wordt getankt sinds die V-Power en BP-Ultimate brandstoffen op de markt zijn al flink gestegen. En sinds de Shell van die flapjes aan die speciale brandstoffen hangt is het hek van de dam.

Ik let dus altijd even (sub concious) op het flapje om te checken of het echt wel diesel is. Maar die methode skip ik voortaan maar :) Wordt mijn weekend 4,5 uur langer van.

Die kerel van de ANWB vertelde trouwens een verhaal van heel aardig vrouwtje dat verkeerd had getankt. ANWB gebeld, hij die tank weer leeggepompt, duwt de auto weer naar de pomp en hij loopt terug naar de auto om zijn spullen op te ruimen. Staat ze na een paar minuten achter hem: "Ik heb het weer gedaan" :D

Er zijn dus nog dommere mensen dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

[...]
vind je overlast in deze zin niet een beetje overdreven? de enige die zich schijnt te storen hieraan ben jij..
alhoewel ik aan de ene kant wel kan begrijpen, dat het 's avonds als "vervelend" kan worden ervaren als je 2 felle rode lampen in je gezicht hebt, heb je daarentegen ook zoiets als (kleine) hellinkjes voor stoplichten, dan ben ik maar wat blij dat mijn voorligger zijn/haar rem gebruikt, anders heb je een iets groter soort "overlast" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

sopsop schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:25:
Volgens die kerel is het aantal keren dat er foutief wordt getankt sinds die V-Power en BP-Ultimate brandstoffen op de markt zijn al flink gestegen. En sinds de Shell van die flapjes aan die speciale brandstoffen hangt is het hek van de dam.
Hmmm, in het geval van BP (waar ik werk, dus vraag me af hoe het anders kan gaan) vind ik dat vreemd: BP heeft geen 'flapjes' op zijn non-diesels.

Het enige wat er wel eens gebeurd is dat men ultimate benzine tankt ipv euro 95. Maar dat kan geen kwaad. Het is wat duurder, maar je rijdt dan ook iets langer (als het goed is, vanwege 98).

Ik heb trouwens nog maar 1 keer in mijn 'carrière :+ ' gehad dat er diesel in een benzineauto ging. Benzine in een diesel heb ik maar al te vaak gezien. Zo vaak zelfs dat ik (uit interesse) van de meeste leasediesel wel de beste plek om de brandstofleiding los te maken weet en waar het balgje zit.
Vooral dat balgje was handig: stel komt praktisch leeg aangekucht, ik merkte het op aan het hoge aantal liters voor dat type wagen, "ja, ik kwam op dieseldampen binnen", met die vent naar buiten gelopen en het balgje aangewezen. "Waarvoor dan?" was de vraag. Ik: "Dat weet je over een half uur wel >:) :o " Maar hij kon rijden, dus was blij.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 12-09 12:40
sopsop schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:25:
Die kerel van de ANWB vertelde trouwens een verhaal van heel aardig vrouwtje dat verkeerd had getankt. ANWB gebeld, hij die tank weer leeggepompt, duwt de auto weer naar de pomp en hij loopt terug naar de auto om zijn spullen op te ruimen. Staat ze na een paar minuten achter hem: "Ik heb het weer gedaan" :D

Er zijn dus nog dommere mensen dan ik :P
:D rofl.. Achja kan gebeuren toch!? :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

Gister Den Helder --> Leeuwarden, ik moest ivm. een afgesloten N31 ietsje omrijden en dat stukje was flitsvrij (snelweg) dus ik geef vol gas en met +- 188 (teller) even de twingo laten zweten, maar m'n afslag komt eraan dus ik laat het gas los, haal nog een auto in en stuur 'm de afslag op, ik begin rustig met remmen omdat er een flinke bocht aankomt; voegt een vrouw vanaf de snelweg in op de afslag zonder richting aan te geven, maar die reed dermate langzaam dat ik vol in de remmen moest, ik scheet bagger niet normaal, de hele auto begon te zwabberen zo hard pompte ik. Toen ik eenmaal op gelijke snelheid met de vrouw reed, (zo'n beetje op de trekhaak van die passat) keek ik op m'n teller: 60 Km/h in een passat. Niet slim van mij om zo hard een afslag te pakken, maar zij spant echt de kroon...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Tja jij reed 60 te hard... en zij wat te langzaam... dus toch echt jou fout.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:07:
Volgens mij toch echt haar fout, zij had gewoon niet mogen uitvoegen lijkt me

en "wat" te langzaam? ook gewoon 60km te langzaam... je kan ook boetes krijgen voor te langzaam rijden op de snelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat snelheid betreft zaten jullie beide fout, zij echt op de minimale snelheid die je op een snelweg mag rijden, jij veelste hard. Helaas trekt dan de hardrijder aan het kortste eind (ook al rij je daarbij geeneens te hard). Maar zij had inderdaad gewoon richting aan moeten geven. Ik kan me daar eigenlijk wel het meeste aan irriteren, mensen die op de snelweg van baan wisselen, zonder richting aan te geven... Dat heeft bij mij ook al de nodige remacties veroorzaakt...

@Dentheman
Nu snap je waarschijnlijk ook wel waarom een Twingo niet gebouwd is om hard mee te rijden... Hard rijden kan elke auto, veilig afremmen vanaf hoge snelheid niet. Mijn BMW remt vrij gemakkelijk af vanaf hoge snelheid, zonder echt een krimp te geven. BMW heeft zelfs standaard in dat ding remkoeling zitten (er zitten 2 luchtinlaten met kanalen naar de remschijven in m'n bumper, die ook de standaard bumper aanwezig zijn). Er zijn maar weinig merken die dat in hun standaard auto's hebben (sportwagens uitgezonderd natuurlijk).
MBV schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:58:

[...]

[...]
Als ik echt hard moet remmen, kan ik mijn alarmlichten blind vinden (de knop zit namelijk recht achter de versnellingspook, midden op de middenconsole) en geef daar ook direct een ram op. Mijn auto hoeft daar niet voor mij aan te denken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:19:
Wat snelheid betreft zaten jullie beide fout, zij echt op de minimale snelheid die je op een snelweg mag rijden, jij veelste hard. Helaas trekt dan de hardrijder aan het kortste eind (ook al rij je daarbij geeneens te hard). Maar zij had inderdaad gewoon richting aan moeten geven. Ik kan me daar eigenlijk wel het meeste aan irriteren, mensen die op de snelweg van baan wisselen, zonder richting aan te geven... Dat heeft bij mij ook al de nodige remacties veroorzaakt...
Geldt hier dan niet de regel, bijzondere verrichting in de vorm van verwisselen van rijbaan waarbij geldt dat ze iedereen voorrang zal moeten geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

@Dentheman
Nu snap je waarschijnlijk ook wel waarom een Twingo niet gebouwd is om hard mee te rijden... Hard rijden kan elke auto, veilig afremmen vanaf hoge snelheid niet. Mijn BMW remt vrij gemakkelijk af vanaf hoge snelheid, zonder echt een krimp te geven.
Helemaal mee eens, het is echt een stadsauto, maar op de snelweg wilt 'ie gewoon best wel graag zo nu en dan O-) ben ook erg blij dat ik meerdere malen de remmen getest heb, zonder dat het nodig was, gewoon op een stille weg eens van verschillende snelheden naar 0, eens kijken hoe snel dat gaat zonder dat je gaat slippen, dat heeft me denk ik gered, ik zat echt op de limit van slippen/niet slippen en dat was nodig ook

[ Voor 6% gewijzigd door Dentheman op 01-10-2007 10:45 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

[..]
zij echt op de minimale snelheid die je op een snelweg mag rijden
[..]
Er bestaat geen minimum snelheid die je op een snelweg mag rijden. Er bestaat wel een minimumsnelheid die een voertuig moet kunnen rijden om op te snelweg te mogen rijden (en die is 60km/u). Het is wel zo dat je een bekeuring kunt krijgen indien je bijvoorbeeld 40 rijdt terwijl de rest van het verkeer 80+ rijdt, maar da's artikel 5.
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:34:
[...]

Geldt hier dan niet de regel, bijzondere verrichting in de vorm van verwisselen van rijbaan waarbij geldt dat ze iedereen voorrang zal moeten geven...
Normaal gezien wel, maar in dit geval kun je aanvoeren dat zij redelijkerwijs niet had in kunnen schatten dat er iemand met 180+ aan komt scheuren.

Maar wat ik me afvraag: waarom heeft Dentheman niet gewoon weer uitgevoegd en de volgende afslag gepakt? Lijkt me een stuk veiliger.

[ Voor 6% gewijzigd door sopsop op 01-10-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Hier in België moet je harder als 70 rijden op autosnelweg.
Anders krijg je gewoon boette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
sopsop schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:17:
Normaal gezien wel, maar in dit geval kun je aanvoeren dat zij redelijkerwijs niet had in kunnen schatten dat er iemand met 180+ aan komt scheuren.
Volgens mij stond er in zijn verhaal toch wel duidelijk dat hij zo snel reedt, toen zijn gas loste en afremde en dat er DAN pas een passat tevoorschijn kwam. Kans zit er dan wel dik in dat hij toen al 120 bolde of een beetje daarboven.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sven_Vdb schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:57:
Het is dat een dergelijke regel alleen te handhaven is als je alle uitzonderingen accepteert. Daarom is die regel in Nederland afgeschaft.
Ik heb in Belgie ook vele kilometers op de autosnelweg langzamer dan 70 km/h gereden. En daar nog nooit een boete voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vanochtend niet goed uitgeslapen in de auto gestapt. Kan gebeuren... gelukkig op zich goed genoeg gereden, maar wel iets anders over het hoofd gezien:

Het is herfst.
Bladeren vallen uit bomen.
Bladeren vallen uit bomen op auto's die eronder geparkeerd staan.

Binnen de woonwijk (max 30km/u) was er nog niets aan de hand, maar toen ik op de doorgaande weg terechtkwam besloten de bladeren allemaal vanaf motorkap op m'n voorruit te waaien. Dat was even wat minder. Gelukkig voor mij was het met de ruitenwissers snel genoeg eraf te krijgen, maar het zal voor een achterligger een raar gezicht geweest zijn - opeens een bol dwarrelende boombladeren van de linkerkant van een auto :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sven_Vdb schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:57:
In Nederland was er ook ooit een minimumsnelheid op de snelweg, maar die is al jaren verdwenen. Zou ook helemaal nergens op slaan omdat je een minimumsnelheid in veel gevallen gewoon niet meer kunt halen door drukte op de weg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

dion_b schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:43:
Vanochtend niet goed uitgeslapen in de auto gestapt. Kan gebeuren... gelukkig op zich goed genoeg gereden, maar wel iets anders over het hoofd gezien:

Het is herfst.
Bladeren vallen uit bomen.
Bladeren vallen uit bomen op auto's die eronder geparkeerd staan.

Binnen de woonwijk (max 30km/u) was er nog niets aan de hand, maar toen ik op de doorgaande weg terechtkwam besloten de bladeren allemaal vanaf motorkap op m'n voorruit te waaien. Dat was even wat minder. Gelukkig voor mij was het met de ruitenwissers snel genoeg eraf te krijgen, maar het zal voor een achterligger een raar gezicht geweest zijn - opeens een bol dwarrelende boombladeren van de linkerkant van een auto :X
Ach.. nu waren het maar wat blaadjes... Wordt straks nog leuk als we een beetje winter krijgen: mensen die te lam zijn om de sneeuw van het dak te halen en dan vrolijk de snelweg op gaan... :X (been there more than once en het is geen pretje om met, zeg, 90-100 km/u ineens zo'n plakkaat sneeuw op je voorruit te hebben liggen van je voorligger :| )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Marzman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

In Nederland was er ook ooit een minimumsnelheid op de snelweg, maar die is al jaren verdwenen. Zou ook helemaal nergens op slaan omdat je een minimumsnelheid in veel gevallen gewoon niet meer kunt halen door drukte op de weg.
Nee, dat is dan natuurlijk een ander verhaal. Het zal dan altijd bekeurd worden door een agent die het ziet, en niet door een flitspaal die flitst als je ónder de maximumsnelheid rijdt.

Ik vind te langzaam (zeg vanaf 70 en lager) rijden waar je bijv. 120 mag levensgevaarlijk. Je ziet mensen het gelukkig niet vaak doen, maar ik snap niet dat daar geen bekeuring voor is. Al zie je weleens dat dit soort mensen van de weg worden geplukt en hun rijbewijs mogen inleveren, zijn veelal bejaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Exorcist schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Nee, dat is dan natuurlijk een ander verhaal. Het zal dan altijd bekeurd worden door een agent die het ziet, en niet door een flitspaal die flitst als je ónder de maximumsnelheid rijdt.

Ik vind te langzaam (zeg vanaf 70 en lager) rijden waar je bijv. 120 mag levensgevaarlijk. Je ziet mensen het gelukkig niet vaak doen, maar ik snap niet dat daar geen bekeuring voor is. Al zie je weleens dat dit soort mensen van de weg worden geplukt en hun rijbewijs mogen inleveren, zijn veelal bejaarden.
Geen (directe) bekeuring inderdaad, maar zoals je zelf al zegt wordt je dan echt wel van de weg geplukt met invordering rijbewijs op grond van artikel 5.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:07:
Ondanks dat hij veel te hard reed in een auto die daar niet op gebouwt is, is die vrouw toch écht schuldig:
  • Speciale verrichting -> hierbij mag je nooit iemand anders hinderen! Deed ze nu dus wel.
  • Ze gaf geen richting aan, iets wat wettelijk verplicht is. Ze is ook verplicht om in haar spiegels te kijken en op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dat laatste weet je niet: de meeste mensen kijken niet verder dan nodig is om een auto die 140 rijdt te zien, voor 180 moet je een aardig eind verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Maar zomaar zonder richtingaanwijzer van rijstrook wisselen is hoe dan ook fout. Ik gok dat als hier een agent bij had staan te kijken beide (terecht) een bonnetje hadden mogen ontvangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Vanochtend nog, niet bepaald mijn domme actie maar vond dat ie hier wel thuis hoorde:

Ik rij in Hilversum de Diependaalselaan af en daarna de A27 op richting Almere; hierna krijg je een 2 baans afrit naar de A1 richting Amersfoort (rechterbaan) en Amsterdam (linkerbaan). Tussen deze 2 uitvoegende stroken zit een stippel-streep lijn, je mag wel van links naar recht maar van rechts naar links mag pas na een meter of 100 a 200.

Ik rij naast een dikke BMW die de eerste afrit neemt (rechterbaan), ik haal hem in er neem de 2e baan zodra deze erbij komt maar de BMW knalt gewoon over de doorgetrokken lijn de linkerbaan op. Had ik ff niet verwacht, bijna een klapper :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:12:
Vanochtend nog, niet bepaald mijn domme actie maar vond dat ie hier wel thuis hoorde:

Ik rij in Hilversum de Diependaalselaan af en daarna de A27 op richting Almere; hierna krijg je een 2 baans afrit naar de A1 richting Amersfoort (rechterbaan) en Amsterdam (linkerbaan). Tussen deze 2 uitvoegende stroken zit een stippel-streep lijn, je mag wel van links naar recht maar van rechts naar links mag pas na een meter of 100 a 200.

Ik rij naast een dikke BMW die de eerste afrit neemt (rechterbaan), ik haal hem in er neem de 2e baan zodra deze erbij komt maar de BMW knalt gewoon over de doorgetrokken lijn de linkerbaan op. Had ik ff niet verwacht, bijna een klapper :S
De dikke BMW sneed je dus af....

Hoe hard reed je toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Iets te hard, denk 120 op de teller. Overigens had de BWM dezelfde snelheid.

tgaat om dit stuk:

http://maps.google.com/ma...,0.004989&z=18&iwloc=addr

Ik werk zelf tegenover het VU ziekenhuis in Amsterdam, als ik hier van de snelweg afkom word ik ook vaak gesneden. Er gaan 2 banen van het stoplicht linksaf maar op de een of andere manier wisselen mensen vaak in die bocht van baan zonder ze het doorhebben om vervolgens te toeteren en middelvingers te laten zien (uit de richting Amersfoort dus):

http://maps.google.com/ma...,0.002494&z=19&iwloc=addr

[ Voor 50% gewijzigd door Pakjebakmeel op 02-10-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Gister achter 1 van onze managers aan: vMax+50 op de A10.

Toen we op lokatie waren zei ie: Ik probeerde je kwijt te raken maar je bleef maar in me spiegel!

Niet fijn.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bertus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:48:
Gister achter 1 van onze managers aan: vMax+50 op de A10.

Toen we op lokatie waren zei ie: Ik probeerde je kwijt te raken maar je bleef maar in me spiegel!

Niet fijn.
waarom ga je er dan in mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Hoe kan je nou 50 km/u harder gaan dan je maximumsnelheid? :? Of waaide het erg hard? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:09
Mogelijk wist hij de weg niet? :P
RAMeijer schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:25:
Hoe kan je nou 50 km/u harder gaan dan je maximumsnelheid? :? Of waaide het erg hard? :')
Het gaat dan ook over de VMAX van de weg, niet over die van de auto ;) Leek me uit de context vrij duidelijk eigenlijk :P :>

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:55:
[...]

[...]
Het gaat dan ook over de VMAX van de weg, niet over die van de auto ;) Leek me uit de context vrij duidelijk eigenlijk :P :>
Geintje :+

Maar zo vervelend is dat toch niet, even met 170+ achter iemand aan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ik moest ff snel wat inladen en had een Crysler Voyager bij me. Ik draai ´m half op de stoep (op een helling) en trap de handrem in. Trek snel de sleutel uit het contact en stap uit zonder te realiseren dat ik ´m uit de versnelling had gehaald. Dus dan zie je een auto voor je neus langzaam maar zeker wegrollen achteruit.. draaiend richting de parkeer haven. Snel in de auto gesprongen echter door het stuurslot kreeg ik ´m niet meer van de ramkoers af noch had ik tijd om de sleutel in het contact om eraan te draaien. Tok.. dat was een lup met wat krassen op haar onderbumper. En vervolgens word je voor 800 euro geript door haar garage. Hier heb ik dan ook maar een verzekeringskwestie van gemaakt, mogen zij maar eens kijken wat de schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Edwardvb schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:19:
[...]

waarom ga je er dan in mee?
Het is het topic: jouw domme actie in het verkeer. Hij vind zichzelf dus dom dat hij dit gedaan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door sopsop op 03-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Omdat ik de weg niet wist, daarom moest ik wel.

Opzich geen problemen met hard rijden, maar dit soort rijbewijs-killers houd ik niet zo van :+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sopsop schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:54:
[...]

Het is het topic: jouw domme actie in het verkeer. Hij vind zichzelf dus dom dat hij dit gedaan heeft.
Uit: "Niet fijn"... leid ik af dat hij/zij bedoelt dat de ervaring van +50 vmax rijden niet fijn was... het lijkt me dat je dat tijdens het rijden al wel ontdekt en daarom vraag ik: waarom ga je er in mee? Bovendien snap ik dat hij/zij de aktie van zichzelf dom vond, ik ken de topictitel... maar sluit dat uit dat ik mag vragen waarom hij/zij er in mee gaat?
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:55:
[...]
Tsja, dat zou ik in dit geval mooi het probleem van de scheurende manager maken
Bertus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:01:
Omdat ik de weg niet wist, daarom moest ik wel.
en die manager wist dat? dan had hij echt wel weer langszamer gaan rijden als jij gewoon netjes 120 was blijven rijden hoor...
had je manager ook de boete betaald als je geflitst was..?

[ Voor 17% gewijzigd door P.O. Box op 03-10-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Edwardvb schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:06:
[...]

Uit: "Niet fijn"... leid ik af dat hij/zij bedoelt dat de ervaring van +50 vmax rijden niet fijn was... het lijkt me dat je dat tijdens het rijden al wel ontdekt en daarom vraag ik: waarom ga je er in mee? Bovendien snap ik dat hij/zij de aktie van zichzelf dom vond, ik ken de topictitel... maar sluit dat uit dat ik mag vragen waarom hij/zij er in mee gaat?
Nee, dat mag je zeker :)
[...]

Tsja, dat zou ik in dit geval mooi het probleem van de scheurende manager maken

[...]

en die manager wist dat? dan had hij echt wel weer langszamer gaan rijden als jij gewoon netjes 120 was blijven rijden hoor...
had je manager ook de boete betaald als je geflitst was..?
Nee, dat wist hij niet.

Nee, hij had niet betaald, tuurlijk is het gewoon mijn eigen verantwoording, en ik zeg niet dat ik het niet leuk vind, het is gewoon dom om op een drukke dag met veel flitsers 150 op een 100 weg te rijden :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:09
n4m3l355 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:42:
Ik moest ff snel wat inladen en had een Crysler Voyager bij me.
Waarom ben je niet gewoon bovenop de rem gaan staan? Zonder bekrachtiging gaat dat wat zwaarder, maar je kunt wel gewoon remmen :)

Wel een gare 'hand'rem dan, als hij daar doorheen gaat :?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:06:
[...]
Waarom ben je niet gewoon bovenop de rem gaan staan? Zonder bekrachtiging gaat dat wat zwaarder, maar je kunt wel gewoon remmen :)

Wel een gare 'hand'rem dan, als hij daar doorheen gaat :?
Helaas stop je 1700kg niet met enkel de handrem. En ja.. erop staan had gekund echter het ging zo snel dat je aan zoiets niet meer denkt. + vriendin die naast je staat te gillen werkt ook niet bevorderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

RAMeijer schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:25:
[...]

Geintje :+

Maar zo vervelend is dat toch niet, even met 170+ achter iemand aan? O-)
Wel als je de weg niet kent en er vervolgens iemand met 170+ achter jou aan komt rijden en een bordje 'stop politie' laat knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Houd jij je binnenspiegel niet in de gaten met hardrijden? Zodra ik 20km/u te hard rijdt, en ik zie een volvo, C5, of andere opvallend onopvallende auto met 2 man in een wit overhemd, dan ga ik echt even naar rechts :P
Tot nu toe niet voorgekomen, ik rijd ook niet zo gek vaak meer op de snelweg. En als studentchauffeur reed ik nooit te hard wanneer ik zelf de boete moest betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Politieagenten zitten ook wel eens in een hawaii shirt hoor ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maar als er iemand ineens achter je aan komt, met zo'n snelheidsverschil, zou ik toch even gas loslaten ;) en dan diegene als flitspaal-vanger gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MBV schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:25:
Maar als er iemand ineens achter je aan komt, met zo'n snelheidsverschil, zou ik toch even gas loslaten ;) en dan diegene als flitspaal-vanger gebruiken >:)
Ahum, door gas los te laten zonder verdere aanleiding als je iemand hard achterop ziet aankomen veroorzaak je zelf totaal onnodig een gevaarlijke situatie...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik bedoel dus ook: gas los en naar rechts, zodat ze geen betrouwbare meting hebben van je snelheid. En als ze gewoon verder blazen, dan er achteraan. Dat bedoelde ik met flitspaal-vanger :)

Zag laatst nog bij Blik op de Weg iemand die precies hetzelfde deed, en even zwaaide naar de camera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

MBV schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:29:
ik bedoel dus ook: gas los en naar rechts, zodat ze geen betrouwbare meting hebben van je snelheid. En als ze gewoon verder blazen, dan er achteraan. Dat bedoelde ik met flitspaal-vanger :)

Zag laatst nog bij Blik op de Weg iemand die precies hetzelfde deed, en even zwaaide naar de camera :D
Ok, dus een flitspaal kan niet twee keer kort achter elkaar flitsen? Ik reed ergens 90 waar je 60 mag (wist ik niet, dacht dat het een 80 km/u weg was. Ik zag een flits, ik trap dus op de rem, heb maar 1 flits gezien en er reed een dikke Audi voor me...denk dat die dan alleen geflitst is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het remmen zal jouw iig op je boete gescheeld hebben :) Als jij op 2 sec afstand reed, had je nog 2 sec om te vertragen tot de maximum-snelheid. Hij zal niet wachten tot de audi bijna uit beeld is, om jouw en de audi tegelijk te flitsen, da's wat lastig te programmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

net op een smalle weg met geparkeerde autos, leek in de verte of er een gat in geparkeerde autos was om tussen te kunnen.. bleek niet zo te zijn, en er kwam een vrachtauto van de andere kant..
gelukkig was er een oprit waar ik ff in kon aan de andere kant van de weg.. maar toch niet echt elegant...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Niet mijn actie, maar een collega van mij wou laatst invoegen in de file op de A6, en de invoegstrook was een lange weefstrook naar de volgende uitrit... Hij rijdt dus vrolijk helemaal tot het einde door langs de file, om daar pas in te voegen. 5 meter verderop mocht hij zijn auto aan de kant zetten om een boete in ontvangst te nemen. Omschrijving: "niet volgen van de aangegeven rijrichting", €130.

Het is inderdaad misschien wat lomp, maar kan je daar een boete voor krijgen? Zeker met die omschrijving, als het nou een artikel 5 was (de prijs klopt wel) zou het nog kunnen...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn domme actie? Denken dat een puber die afremt voor haaietanden als hij mij ziet aankomen van rechts, ook daadwerkelijk af zal remmen om mij voor te laten. Dom om te denken dat zo'n puber dan het niet in z'n hoofd haalt om ineens op de pedalen te gaan staan....

Uberhaupt al stom om te denken dat een puber wel stopt voor haaietanden.
Resultaat: boems.

[ Voor 17% gewijzigd door WFvN op 05-10-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Puber stuk?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

nee, puber heel, niemand op z'n bek gegaan hoewel puber wel even flink aan het zwieberen ging. Mijn fiets lichtelijk beschadigd (plakband los/kapot dus nieuw erop geplakt toen ik thuis was; as good as new en een kras op de onderbak van m'n fiets maar ook die is weg na even wat verf erover vegen).
Hoewel.... puber heeft vermoedelijk wel een dikke deuk in iets met de naam 'ego'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chakotay schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:47:
Niet mijn actie, maar een collega van mij wou laatst invoegen in de file op de A6, en de invoegstrook was een lange weefstrook naar de volgende uitrit... Hij rijdt dus vrolijk helemaal tot het einde door langs de file, om daar pas in te voegen. 5 meter verderop mocht hij zijn auto aan de kant zetten om een boete in ontvangst te nemen. Omschrijving: "niet volgen van de aangegeven rijrichting", €130.

Het is inderdaad misschien wat lomp, maar kan je daar een boete voor krijgen? Zeker met die omschrijving, als het nou een artikel 5 was (de prijs klopt wel) zou het nog kunnen...
Ja, de uitvoegstrook is om uit te voegen en niet om aan het eind weer in te voegen. Blij dat dat soort mensen ook boetes krijgen, kan me er dood aan ergeren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Okee, in dit geval is het duidelijk, maar in het algemeen: waar ligt de grens? Waar wordt het invoegdeel van een weefstrook het uitvoegdeel?

Zeker met de huidige mentaliteit ("invoegen leuk, maar wel achter mij") kan het lang duren voordat je een plekje vindt/krijgt om in te voegen.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:47:

die zou hij best nog wel eens kunnen aanvechten.. welke rijrichting heeft hij zich immers niet aan gehouden ??? :S

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste