Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.861 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:18
Aangezien deel 1 vol is en ik toch iets te posten heb :P hier maar deel 2 :)

Iedereen maakt wel eens fouten in het verkeer, wellicht fouten waarvan je achteraf denkt van "dat was eigenlijk wel stom" of "dat had ik beter zo en zo kunnen doen". Dit topic is een goede plek om dat soort dingen even van je af te schrijven en eventueel te bespreken :)

Nouja, nu ik deel 2 heb geopend ben ik de TS, en de TS trapt af:
(niet zozeer een stomme actie van mij, maarja :+)
Ik reed daarnet door de stad om iemand op te halen, kom ik bij een stoplicht aan... ver van tevoren schiet die al op groen, mooi dus :) ik lekker doorkarren met 50... komt er opeens een minder intelligent figuur van rechts door (lang) rood de kruising oversteken met z'n busje 8)7 Als ik niet geremd had zat ie er mooi in dus... Ik liet natuurlijk even weten dat ik het er niet mee eens was, schrok ie zich ook nog de pleuris :/ hij had me niet eens gezien |:(

En nu jullie verhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18749

Tuurlijk, mijn grootste fout was op een N weg ff op de andere baan te hard knallen om van voren geflits te worden. Ik lette even niet op dat 10mtr verder zo'n kreng de andere kant op stond. Oeps. danku 40 euro voor dit grappige voorval. Was met een motor. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 17-06-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:03

MBV

Wordt er nu ook nog gezeurd over de fouten van de laatste pagina uit deel 1? Ik ben benieuwd wie jullie het meest schuldig vinden, mij of de vrachtwagen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MBV schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:12:
Wordt er nu ook nog gezeurd over de fouten van de laatste pagina uit deel 1? Ik ben benieuwd wie jullie het meest schuldig vinden, mij of de vrachtwagen O-)
Nou, als je het echt wilt :

De vrachtwagen hoeft niet perse in te halen, echter, hij mag het wel, of dat nou vlak voor of vlak na jou is :)

Ik vind pushers (mensen die gaan seinen met lichten om er langs te kunnen) zo mateloos irritant op de weg.

Ik ben zelf ook een type van even stevig doorrijden, gemiddeld binnen bebouwde kom met 10 a 15km/h te hard en op de snelweg vaak 20km/h te hard. Echter, geen links rijder en hou altijd netjes afstand :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Even beschaafd seinen dat je erlangs wilt (liefst als je nog 100 meter achter me zit even richting) en ik laat je er zsm langs... Ga je ontzettend kleven, dan wil ik inderdaad wel eens m'n voet van het gas halen en er juist langer over doen... (werkt overigens ontzettend goed tegen klevers op plekken waar ze niet rechts in kunnen halen) :Y)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:18:
Even beschaafd seinen dat je erlangs wilt (liefst als je nog 100 meter achter me zit even richting) en ik laat je er zsm langs... Ga je ontzettend kleven, dan wil ik inderdaad wel eens m'n voet van het gas halen en er juist langer over doen... (werkt overigens ontzettend goed tegen klevers op plekken waar ze niet rechts in kunnen halen) :Y)
Ik zat niet te pushen. Die vrachtwagen zat al half naast de andere vrachtwagen toen ik seinde, ik was gewoon geïrriteerd dat hij er zo nodig voorbij moest. Ongeacht of ik haast heb of niet, dat is gewoon irritant om op zo'n actie te wachten. En ik hield zeker meer dan een halve seconde afstand, ergens rond de seconde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
te hard rijden binnen de bebouwde kom vind ik niet kunnen trouwens. Je weet nooit wanneer er een dier of kind plotseling oversteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:08

GaMeOvEr

Is een hork.

dyna18 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:17:
te hard rijden binnen de bebouwde kom vind ik niet kunnen trouwens. Je weet nooit wanneer er een dier of kind plotseling oversteekt.
Mja, maar je hebt bebouwde kom en bebouwde kom he. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Inderdaad, zeker als er geen fiets en voetgangers-pad langs ligt is er niet veel risico aan. Meestal is die beperking dan vooral voor bochten e.d. bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Nouja ik ken wegen die binnen de bebouwde kom zijn waarvan je denkt, mag je hier maar 50?

2 banen heen en 2 banen terug (gescheiden van elkaar) met gescheiden fietspaden aan beide kanten.
Rechtdoor voor 2 km met aan de ene kant een hek met daarnaast een spoor (van die kant kan dus niks onverwachts komen) en aan de andere kant ook niets.
Niemand rijdt op dat stuk ook 50 (Eerder 70, 80).

[ Voor 12% gewijzigd door IkBenAlles op 17-06-2006 17:28 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

4x2

lộn xộn quá

Als ze platgewalst worden doordat ze blind de weg oversteken zouden ze binnen niet al te lange tijd toch wel op die manier aan hun einde zijn gekomen denk ik dan altijd.
Kind is overduidelijk niet in staat om in de buurt van de openbare weg te spelen/wandelen, dan moet ie daar ook mooi wegblijven.

En dieren moet je gewoon platrijden (nee, niet van harte, tenzij het vogels zijn).
MBV schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:12:
Vrachtwagen, want die had beter moeten kijken, hij hindert jou terwijl het absoluut niet had gehoeven met een lege weg.
Maar als het een nederlandse vrachtwagen is, gewoon kijken van welk bedrijf, kenteken, tijd en plaats onthouden/opschrijven en dan ff opbellen.

[ Voor 30% gewijzigd door 4x2 op 17-06-2006 18:42 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 13:13

Quicksilver

Catch these hands

mijn domste actie heeft mij mijn rijbewijs gekost:

Ik was op een stille woensdagnacht (ongeveer 4 uur 's nachts) onderweg naar huis vanaf een grote vergadering/bedrijfsfeest, uiteraard had ik niets gedronken. Ik moest ongeveer een uurtje rijden en het laatste stukje vanaf de snelweg naar huis (ongeveer 1,5 kilometer) is een provinviale weg (80Kmh dus). Ik was heel moe en wilde heel graag naar huis, ik had tevens de auto van iemand anders geleend om een beetje indruk te maken op mijn collega's ( :X ) en dit was een best wel snelle auto. Ik had de hele weg naar huis (snelweg) veel te hard gereden; dik 180, en omdat ik bijna thuis was trapte ik dus toen ik van de afrit kwam het laatste stukje naar huis ook weer het beestje flink op de staart met een mooie top van 190 ( :X ).
Jammer genoeg was er in een van de zijstraatjes net een politieauto op bezoek geweest en deze zagen mij voorbij razen, maten in dat kleine stukje mijn gemiddelde snelheid op, en hielden me aan voor mijn huis. Daar blijk dus dat ik, na snelheids correctie, 106Kmh te hard had gereden. Kansloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Lekker lomp... Ik houdt de regel aan dat ik max. 30 km/u te hard mag rijden. Zeker omdat ik nogal eens 's nachts na een feestje draaien weer naar huis moet is dat wel verstandig. Zeker omdat je dan meestal wel een auto tegenkomt waarmee je een beetje in hetzelfde tempo rijdt, als die dan wat harder gaat rijden zit je zo op een 60 km/u te hard en dat schiet niet op bij een controle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Quicksilver schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:52:
Daar blijk dus dat ik, na snelheids correctie, 106Kmh te hard had gereden. Kansloos dus.
Heb je er iets van geleerd of zou je het zo weer doen?

Ik bega regelmatig domme acties in het verkeer, maar geen van die acties zijn echt de moeite van het vermelden waard.

Eentje dan: ik heb wel eens geseind naar een politieauto die met 110kmh links bleef plakken op de A16, terwijl 120kmh toe was gestaan en er rechts ook plaats was. Toen ik er naast reed, kreeg ik een verontschuldigend handje. _O_

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Mooi met dat onderschrift: "Maak jezelf onsterfelijk" maar ook "Sommige dingen zijn onbetaalbaar.." zou hier wel van toepassing zijn :P

Pas een keer: heel de auto (Eend) vol met rook, ik snapte er maar niets van. Bleek dat de ruitewisser aanstaat maar deze niet beweegt. Dat vond het motortje niet zo leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Niet zo'n handige actie van mij.
Zat een bmw voor me die niet bepaald door reed (mag daar 80, hij ging iets van 60 oid) dus ik dacht haal hem lekker vlot in. Dat vlot inhalen was het probleem niet alleen ik kon zowat zijn spiegel kussen en met mijn blerpijp zal die zich wel een ongeluk hebben geschrokken. Waarschijnlijk lag die gast ook te suffen, een paar honderd meter verder had die pas zijn seinknopje gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 11:43
Domme acties, tsja...

Naast het beetje hard en onsubtiel rijden vandaag maar 1 klein ding:

De laatste domme actie van mij, die gelukkig wel goed afgelopen is, ik zag een schattige duif op de stoeprand. Geen idee wat die ging doen, dus ik liet het gas maar los. Ik reed 40, waar je 30 mocht dus dat zou ook geen probleem mogen zijn. Springt die duif opeens voor mijn auto 8)7. Ik, met al mijn rijervaring tot nu toe, dacht dat ik wel kon remmen. Dat lukte ook wel, alleen vergeten in de spiegels te kijken 8)7.

Te hard rijden zit ik niet zo mee **, maar ik haat het altijd als ik niet weet wat er achter mij zit. Gelukkig zat er ook niks achter mij, maar ik heb mijzelf aangeleerd om mijzelf dood te ergeren als ik dat soort fouten maak. * blackangel baalt er nog steeds van. Het doet me denken aan de keer dat ik een ambulance niet zag/hoorde omdat mijn muziek te hard stond. Hij kwam niet direct op mijn route (pas een aantal seconden later), maar toch.

** IMHO, als je te hard rijd, zorg dan dat alleen jij jezelf om een boom vouwt en niet een gezin die terug komt van vakantie meeneemt. 10+ KM/u harder rijden dan is toegestaan doe ik dus alleen maar als ik alleen in de auto zit, en (bijna) alleen op de weg zit die ik ken en redelijk kan vertrouwen of zeer overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Vorigjaar kerst is mij ook iets doms overkomen, naja overkomen...

Ik was 's avonds (kerstavond) bij mijn vriendin geweest. 's nachts om 0.00uur naar huis, en door het dorp (max 30km/h) op een lange weg kwam een auto achter me rijden met groot licht. Uiterst irritant... Ik geef gas, meer gas, nog meer gas maar de auto achter me blijft gezelschap houden. 70 km/h door de bebouwde kom. Na een km ofzo gaat eindelijk het groot licht achter me uit, maar zoals je waarschijnlijk wel kan raden, wordt het groot licht vervangen door het beruchte "Stop Politie" bordje. Ik begin snel te rekenen en kom tot een schrikbarende conclusie: "Verdubbeling van de snelheid binnen de bebouwde kom," !@#$% ik raak toch niet mijn rijbewijs kwijt :? .

De agent spreekt mij aan en ik geef hem mijn excuses, terecht uiteraard... Na een preek dat het echt niet kan en hoe gevaarlijk het wel niet is, verwachtte ik de definitieve uitspraak. Tot mijn grootste verbazing kwam deze niet, de agent wenste mij een prettige avond en ik kon mijn weg, zonder bekeuring, weer verder vervolgen.

Desondanks heb ik het nooit weer gedaan, en houd ik vanaf die dag mijn spiegels goed in de gaten. Elke auto is voortaan voor mij een politieauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

Wok

Dakloos...

:o :X

't Is dat je niet bekeurd bent, maar ik noem dat een gevalletje uitlokking... Ik ga er tenminste vanuit dat de politieauto verder geen licht- en/of geluidssignalen voerde... Zulke 'wetsdienaars' mogen wat mij betreft dan ook standrechtelijk geëxecuteerd worden :( Zelf wel een beetje alle regels aan hun laars lappen (groot licht, 70 waar je 30 mag, intimiderend rijgedrag) en dan wel andere weggebruikers het leven zuur maken.... Sterf :r

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Clithopias schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:27:
Niet zo'n handige actie van mij.
Zat een bmw voor me die niet bepaald door reed (mag daar 80, hij ging iets van 60 oid) dus ik dacht haal hem lekker vlot in. Dat vlot inhalen was het probleem niet alleen ik kon zowat zijn spiegel kussen en met mijn blerpijp zal die zich wel een ongeluk hebben geschrokken. Waarschijnlijk lag die gast ook te suffen, een paar honderd meter verder had die pas zijn seinknopje gevonden.
Dat vind ik wel vermaak, ik heb dan ook nog wel eens de neiging om bij die sufkutten dr iets dichter langs te rijden in de hoop (...) ze wakker te bleren.
Ijdele hoop, maar toch, hartverzakking bezorgen is mij ook best :P
SierdW schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:20:
Vorigjaar kerst is mij ook iets doms overkomen, naja overkomen...
Gewoon rustig 25-30 blijven rijden, krijg je dat soort figuren (agent of niet) knettergek mee :D
Maar als je een rotonde/scherpe bocht tegenkomt gewoon met een bloedgang dr overheen, 99 vd 100 gevallen kunnen ze dan niet volgen (ga gvd niet kleven als je niet eens hard kan rijden...).
Ik vind dat soort gefrustreerde idioten altijd wel leuk.
Haal in of houd afstand, maar (constant) kleven is zo'n onzin.....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Achteraf denk je inderdaad altijd "had ik dat maar gedaan," maar helaas, de goede ideeen komen altijd te laat. De agenten voerden geen licht-/geluidssignalen. Ik was die avond behoorlijk overdonderd en ik denk dat je op het moment van aanhouding ook beter de "ik ben schuldig" houding aan kan nemen dan de "waarom reed jij met groot licht achter mij viespeuk." Misschien dat dat mij ook enigssinds "gered" heeft. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Quicksilver schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:52:
mijn domste actie heeft mij mijn rijbewijs gekost:
en een flinke boete zeker? krijg je je rijbewijs nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Laatst online: 13-06 13:13

Quicksilver

Catch these hands

IKKE86 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:59:
[...]

en een flinke boete zeker? krijg je je rijbewijs nog terug?
Nou ik heb 6 maanden voorwaardelijk gekregen en moet mijn rijbewijs opnieuw halen incl. lessen en allemaal die bullshit. Dankzij een goede advocaat heb ik wel geen geldboete moeten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 09:16

MagicTempest

Fly pig!

djluc schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:57:
Lekker lomp... Ik houdt de regel aan dat ik max. 30 km/u te hard mag rijden. Zeker omdat ik nogal eens 's nachts na een feestje draaien weer naar huis moet is dat wel verstandig. Zeker omdat je dan meestal wel een auto tegenkomt waarmee je een beetje in hetzelfde tempo rijdt, als die dan wat harder gaat rijden zit je zo op een 60 km/u te hard en dat schiet niet op bij een controle...
Dat vind ik zo'n onzin. Mensen die zeggen ik rij niet meer dan 30 kilometer per uur te hard. Je moet gewoon niet te hard rijden. Die maximale snelheden zijn niet voor jan met de korte achternaam uitgevonden.
Mensen die het stoer vinden om hard te rijden zouden ook maar eens moeten leren hoe stoer het is om met die snelheden binnen een halve meter stil te komen staan.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Lukt ook niet met de toegestane snelheid :)

En ik vind het niet zozeer stoer om te hard te rijden, vind het gewoon leuk.
Is het nuttig ? nee
Is het leuk ? ja

[ Voor 59% gewijzigd door 4x2 op 18-06-2006 21:35 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

Twhomp

Stayin' Alive

MagicTempest schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:30:
[...]

Dat vind ik zo'n onzin. Mensen die zeggen ik rij niet meer dan 30 kilometer per uur te hard. Je moet gewoon niet te hard rijden. Die maximale snelheden zijn niet voor jan met de korte achternaam uitgevonden.
Mensen die het stoer vinden om hard te rijden zouden ook maar eens moeten leren hoe stoer het is om met die snelheden binnen een halve meter stil te komen staan.
Ach man, dat moet je niet zo zwart-wit zien.

Vroeger, toen ik weinig geld voor auto's (over)had of voor mijn werk, reed ik nooit hard.

Nu na heel veel jaren en ervaring verder beschouw ik me als betere rijder dan toen. En heb nu veel snellere auto's (turbo Citroen, BMW, Alfa) en rijdt nu op snelwegen stelselmatig te hard. Bij 100 rijd ik 120-130, bij 120 rijdt ik 140-150, soms een (onmeetbare) uitschieter naar 180 ofzo.

Gevaarlijk? Nee, doe het alleen als het kan. En ik heb nu auto's waarmee het kan. Overzicht is er nu ook.

Als ik jouw reactie daarop lees moet ik alleen maar lachen. Alsof jij mij mag of kan beoordelen hierop.

PS: Nooit een boete gehad voor hardrijden (ja, <5 km 1 keer, boeien).
PS2: Binnen de stad of wegwerkzaamheden vind ik dat je wel rustig moet rijden. Dat is gewoon link. Snelwegen niet.
4x2 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:34:

Is het nuttig ? nee
Is het leuk ? ja
Idd, en ik betaal er toch extra peut voor? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Twhomp op 18-06-2006 21:37 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:37
Te hard rijden maakt niet zo gek veel uit voor de verkeersveiligheid denk ik. Als ik 100 rij op een 80 weg, dan hoef ik nooit binnen 50 meter stil te staan. Er rijd altijd wel een auto voor je die ook niet binnen 10 meter stil staat, wat hij kan remmen kan ik ook remmen. Enigste probleem bij 80km wegen is je overlevingskans bij inhalende personen. Gastjes die denken het wel te redden maar dan toch maar proberen jou voorkant te kussen, daar ga je dood van inderdaad, maar met 80 is het ook geen pretje.

Ook zie ik niet direct problemen met te hard rijden op de snelweg, als er file staat plotseling dan zie je dat toch optijd aankomen, rode remlichten, veel autos dicht bij elkaar, zenuwachtig van rijbaan verwissel, knipperlichten, etc etc. Als je een beetje oplet zie je dat en dan kun je ook prima optijd stil staan. Ik zie echt nog steeds niet het probleem met sociaal te hard rijdende mensen, ze doen niemand kwaad en je hebt er echt geen last van. Behalve als je je irriteerd aan het feit dat je steeds ingehaald wordt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

*with Opperhoof ... afstand houden, niet raar/gevaarlijk inhalen, alert blijven, beetje snelheid terugnemen voor bochten indien nodig, en snelheid is helemaal niet meer zo'n probleem...

Juist al die andere asociale gedragingen zijn problemen, en nog wel problemen die des te groter worden bij hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Sorcerer8472 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:08:

Juist al die andere asociale gedragingen zijn problemen, en nog wel problemen die des te groter worden bij hoge snelheden.
Doet mij denken aan een discussie die ik met een KLPD-er had (op mijn werk spreek ik die gasten vrij vaak):

R: Waarom mag je niet hardrrijden?
KLPD: Dat is verboden
R: Ja, maar waarom?
KLPD: Dat is niet veilig
R: Is dat zo? Waarom niet?
KLPD: Mensen kunnen schrikken van het snelheidsverschil
R: Dus het koningshuis, polite, brandweer en ambulances rijden nooit te hard?
KLPD: Euhm,... maar die mogen het
R: Dus het is wel veilig om hard te rijden?
KLPD: Jaaaa okee, maar het mag niet.

En toen was het cirkeltje weer rond. Kortom: hard rijden op zichzelf is niet gevaarlijk (het wordt continu gedaan, ook door de instanties), het ge-eikel op de weg is gevaarlijk.

Denk aan:
- 80-weg, nog even snel inhalen, oeps, frontaaltje.
- Door rood rossen, oeps, iemand van opzij.
- Ik rij lekker hard en geef dus kruisend verkeer geen voorrang
- In de stad hard rijden: zoveel ander verkeer wat niet in jouw richting rijdt
- Bumperkleven

Ik zie nog steeds niet in waarom die 150 op de A4 niet mag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:01:
Doet mij denken aan een discussie die ik met een KLPD-er had (op mijn werk spreek ik die gasten vrij vaak):
De gemiddelde wout, laat staan een motorwout, wil ik toch niet uitdagen. Die rijden net een stukje beter dan jou en mij. Zeker als ik kijk met welke klerebanden die gasten rijden :o

* Chevy454 deed onderhoud aan politiemotoren. En ik houd een motoragent op rijtechniek niet bij, hij mij wel :|

Maar ze zijn daarop getraind om met dergelijke situaties om te gaan, de gemiddelde automobilist is niet in staat om op een verantwoorde manier hard te rijden. Ik ben de tel al kwijt van hoevaak ik het anker heb moeten uitgooien omdat iemand zomaar eventjes opzij ging zonder in de spiegels te kijken. Daarnaast zou het nogal wat geven als jij dringend naar het ziekenhuis moet en de ambulance mag maar met 20km/h in het woonerf rijden.
4x2 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:34:
Lukt ook niet met de toegestane snelheid :)

Is het nuttig ? nee
Is het leuk ? ja
Hard rijden is suf. Hard door de bocht knallen, das intressant ;) Merk wel dat mijn bochtentechniek weer een beetje stoef is. De schaamranden zijn terug gekomen. Links 2mm en rechts 1cm maar ik heb dan ook pas weer 50km gereden dit jaar.

[ Voor 75% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2006 11:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Henkie-Jan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:21:
[...]

Hahahhhaa, dan voel je je ook wel knap lullig denk ik. :D
Lag je brandstof ook op straat?
Ja, voelde ik me ook wel ja :+ Gelukkig was er niks uitgeklotst, toch weer een voordeel van een 90 liter tank, waar ik nooit geen zin in heb om hem vol te gooien :P

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Chevy454 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:05:
[...]

De gemiddelde wout, laat staan een motorwout, wil ik toch niet uitdagen. Die rijden net een stukje beter dan jou en mij. Zeker als ik kijk met welke klerebanden die gasten rijden :o

* Chevy454 deed onderhoud aan politiemotoren. En ik houd een motoragent op rijtechniek niet bij, hij mij wel :|
Ik zal de politie nooit uitdagen. Dat is gewoon niet slim. En wie moet je dan bellen als de politie gemeen tegen me doet? Het leger? Trix? :+
Hard rijden is suf. Hard door de bocht knallen, das intressant ;) Merk wel dat mijn bochtentechniek weer een beetje stoef is. De schaamranden zijn terug gekomen. Links 2mm en rechts 1cm maar ik heb dan ook pas weer 50km gereden dit jaar.
Jij bent meer van de G-krachten dus? >:)
Ik heb hier in de buurt nog wel wat klaverbladen voor je 8)

* Twhomp gunt het die motorrijders wel.
Aangepaste verkeerswet voor motorrijders:
- Je mag zo hard als je kan, je gaat desnoods sneller dood if you fuck it up
- Bij 20+ graden Celsius mogen motorrijders op eigen risico door rood rijden
- Bij files mogen ze over de vluchtstrook
- Wheelies, stoppies, op je knieblokken door de bocht is allemaal toegestaan.

Op die manier wordt het weer gezellig op de wegen. En alsof een motorrijder op de snelweg ooit iemand anders heeft doodgereden dan zichzelf :P

Net zoals dronken op de fiets zitten: je eigen probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:15:
Ik zal de politie nooit uitdagen. Dat is gewoon niet slim.
Oh ik wel hoor :) Mits de regels op voorhand duidelijk zijn afgesproken :o
Niet alle agenten zijn slecht.
* Twhomp gunt het die motorrijders wel.
Aangepaste verkeerswet voor motorrijders:
Zoals het nu is het wel goed :)
Bij files mogen ze over de vluchtstrook
Bij files mogen wij door het verkeer ;) Vluchtstrook doe ik niet aan, tenzij ik echt moet vluchten :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Slecht hoor :+
Ik zie rechte stukken ook voornamelijk als een noodzakelijk kwaad om bochten te verbinden hoor.
Maar hard rijden valt ook door de bochten rausen onder imho :P

Rijskills van motoragenten lopen ook sterk uiteen, de KLPD'ers moet je idd niet uitdagen, de regiocoureurs verschilt een beetje, sommige rijden alleen maar op de motor ter afwisseling volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door 4x2 op 19-06-2006 11:27 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 20:59

Swaptor

Java Apprentice

*Gelukkig* is mijn domste actie in het verkeer noch voor mij, noch voor iemand/iets anders schadelijk geweest (op een paar grassprieten na dan):
Op de parallelweg aan de A15 richting de Maasvlakte, naast de Noordzee nabij de Slufter mag je 60, en natuurlijk reed ik daar iets te hard (+-75). Lege weg, nog voor de schemering zo rond een uur of half 10 's avonds. Mijn vriendin (fervent konijnenliefhebster) zat naast me en we kwamen terug van een avondje strandwandelen, erg relaxend.
We rijden daar lekker rustig, komt er opeens een k'nijntje van rechts de weg opschieten (geen verhard pad, dus geen voorrang) en ik sta direct vol op de ankers.
Banden slippen, konijn kijkt verschrikt en ik weet de auto een klein beetje naar links weg te sturen om het konijn te ontwijken, maar zoals jullie zullen begrijpen: echt breed is de weg niet.

* Swaptor slipt dus in zijn trouwe Charade langzaam maar gestaag als in slow-motion van de weg af.

Gelukkig ben ik in totaal maar ongeveer een halve meter naast de weg terechtgekomen, met mijn achterwielen dus nog op het asfalt, maar schrikken was het zeer zeker wel!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik weet het, ik schaam mij diep ;( Ik schrok zelfs toen ik het gas in de 3de opentrok en in no time de begrenzer raakte. Ik moet wat sneller schakelen etc, harder insturen.. het zit allemaal nog wat stroef. Met 180km/h op een recht stuk voelde zelfs niet goed aan.
Rijskills van motoragenten lopen ook sterk uiteen, de KLPD'ers moet je idd niet uitdagen, de regiocoureurs verschilt een beetje, sommige rijden alleen maar op de motor ter afwisseling volgens mij.
Ja die gozers kunnen wel een stukje rijden. Je kan maar op 2 dingen hopen: dat ze je nummerplaat niet hebben gezien en dat je genoeg vermogen hebt om het na de bocht recht te trekken :+
Swaptor schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:30:
We rijden daar lekker rustig, komt er opeens een k'nijntje van rechts de weg opschieten (geen verhard pad, dus geen voorrang) en ik sta direct vol op de ankers.
Dat is lekker slim :X Je moet remmen enkel en wanneer de situatie het vereist. Hier had je gewoon rustig moeten doorrijden en horen hoe de schedel van het beestje breekt :9 Is net als het geluid van een vallend kiezelsteentje. Ik weet dat ik alleen rem voor beesten welke groter zijn dan 30cm en zelfs dan zou ik opteren voor de optie: rechtdoor, rechtaan.
Gelukkig ben ik in totaal maar ongeveer een halve meter naast de weg terechtgekomen, met mijn achterwielen dus nog op het asfalt, maar schrikken was het zeer zeker wel!
Volgende keer niet bruut remmen maar gewoon rustig doorrijden.

[ Voor 45% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Chevy454 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:30:

[...]

Dat is lekker slim :X Je moet remmen enkel en wanneer de situatie het vereist. Hier had je gewoon rustig moeten doorrijden en horen hoe de schedel van het beestje breekt :9 Is net als het geluid van een vallend kiezelsteentje. Ik weet dat ik alleen rem voor beesten welke groter zijn dan 30cm en zelfs dan zou ik opteren voor de optie: rechtdoor, rechtaan.

[...]

Volgende keer niet bruut remmen maar gewoon rustig doorrijden.
jah, maar dan moet ie dat nog aan z'n din uitleggen die van nijntjes houdt :X

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

J2pc schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:51:
[...]

jah, maar dan moet ie dat nog aan z'n din uitleggen die van nijntjes houdt :X
"In plaats van nog jaren honger hebben en zuur gras te moeten eten is dit konijntje zonder pijn in een oogwenk naar de konijnenhemel gegaan" ;)

Maar goed, als ik zo'n vriendin had die over nijntjes gaat janken, dan gaat er iets in haar holletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Hmm stomste actie ooit...

2 stuks:

1ste: Had net een maand mijn rijbewijs. Leuke auto gekocht: Opel Ascona. Die dingen hebben dus de neiging om vanachter uit te breken als je iets te snel de bocht neemt. Daar kwam ik helaas te laat achter en verloor met 60 km/u de macht over het stuur en ipv de rem trap ik op mijn gaspedaal en knal vervolgens tegen 3 geparkeerde auto's. 1 auto was niet veel waard en hier knalde ik op de rechter achterkant (balk krom, totall loss)), 1 auto was ik tegen de zijkant aangeknald. Deze stond tegen een vrij hoge stoeprand en had hem finaal van zijn assen geknald (total loss) en de derde was door de eerste geraakt na mijn actie, die had dus schade aan zijn achterklep (was tevens de duurste aangezien dat een gloednieuwe wagen was).

Resultaat: 3 auto's total-loss inclusief die van mij en 1 aanzienlijke schade. Totale kosten geschat op 30.000 gulden (exclusief mijn eigen autootje).

2de: Woonde in de binnenstad van Breda. Weinig te doen op een avond en dacht "kom ff een uurtje in de kroeg kijken" Rolde om 05:00 uur uit een discotheek en moest om 08:00 de baan op om bij een klant een pc te repareren.... dus stomdronken achter het stuur natuuurlijk (en een hele flinke kater). Was gelukkig geen controle tegengekomen. Was ook de laatste keer dat ik achter het stuur kroop met teveel alcohol op.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
Diabolical schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:22:

2 stuks:

1ste: Had net een maand mijn rijbewijs. Leuke auto gekocht: Opel Ascona. Die dingen hebben dus de neiging om vanachter uit te breken als je iets te snel de bocht neemt. Daar kwam ik helaas te laat achter en verloor met 60 km/u de macht over het stuur en ipv de rem trap ik op mijn gaspedaal en knal vervolgens tegen 3 geparkeerde auto's. 1 auto was niet veel waard en hier knalde ik op de rechter achterkant (balk krom, totall loss)), 1 auto was ik tegen de zijkant aangeknald. Deze stond tegen een vrij hoge stoeprand en had hem finaal van zijn assen geknald (total loss) en de derde was door de eerste geraakt na mijn actie, die had dus schade aan zijn achterklep (was tevens de duurste aangezien dat een gloednieuwe wagen was).

Resultaat: 3 auto's total-loss inclusief die van mij en 1 aanzienlijke schade. Totale kosten geschat op 30.000 gulden (exclusief mijn eigen autootje).

2de: Woonde in de binnenstad van Breda. Weinig te doen op een avond en dacht "kom ff een uurtje in de kroeg kijken" Rolde om 05:00 uur uit een discotheek en moest om 08:00 de baan op om bij een klant een pc te repareren.... dus stomdronken achter het stuur natuuurlijk (en een hele flinke kater). Was gelukkig geen controle tegengekomen. Was ook de laatste keer dat ik achter het stuur kroop met teveel alcohol op.
toon volledige bericht
Tja, of dit is verzonnen of je bent compleet gestoord, no offence..

Je neemt geen bocht met 60 in een Opel Ascona?
Je gaat niet dronken achter het stuur en vervolgens paar uur later naar een klant?

8)7

Anyway, mijn domste actie was achteruit rijden zonder te kijken. Pats, bovenop een auto achter me. Gelukkig enkel een paar krassen en die man vond het niet erg en zei: Beter opletten volgende keer mien jong! En we zijn allebei doorgereden.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 19-06-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

[knip]
En toen was het cirkeltje weer rond. Kortom: hard rijden op zichzelf is niet gevaarlijk (het wordt continu gedaan, ook door de instanties), het ge-eikel op de weg is gevaarlijk.
Is ingevoerd als milieumaatregel. Niks geen gezeur over veiligheid. Zolang je onder de 170 ofzo blijft, is hardrijden niet gevaarlijker dan 120 rijden. Enige verschil: je gaat sneller dood na een fout. Het ongeluk zal er in de meeste gevallen toch wel komen, ongeacht je snelheid, maar de ernst verschilt.
[...]

En ik houd een motoragent op rijtechniek niet bij, hij mij wel :|
Motoragenten krijgen toch een circuittraining, net zoals de oude Porche-agenten?
Chevy454 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:22:
[...]

Oh ik wel hoor :) Mits de regels op voorhand duidelijk zijn afgesproken :o
Niet alle agenten zijn slecht.
"Ok, ik wil best wel een wedstrijdje rijden. Moet je wel een bevel geven aan mij om te racen, ok?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoer joh :+ Zo val je wel een paar treden terug op je noclaim ja :+

Anyway, tegenwoordig hebben beesten nog één laatste kans als ze oversteken: ik kijk eerst goed in m'n binnenspiegel, en als daar niemand is dan rem ik. Als ze dan al te dichtbij zijn, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MBV schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:11:
"Ok, ik wil best wel een wedstrijdje rijden. Moet je wel een bevel geven aan mij om te racen, ok?" :+
Zoiets ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 18:18
[...]

Is ingevoerd als milieumaatregel. Niks geen gezeur over veiligheid. Zolang je onder de 170 ofzo blijft, is hardrijden niet gevaarlijker dan 120 rijden. Enige verschil: je gaat sneller dood na een fout. Het ongeluk zal er in de meeste gevallen toch wel komen, ongeacht je snelheid, maar de ernst verschilt.
Volgens mij maakt het geen ruk uit of je nu met 120 of met 170 ergens tegenaan rijdt, 'dood' kent namelijk alleen grammaticaal gezien een vergrotende en overtreffende trap, in de praktijk is het gewoon hetzelfde :+
Wellicht dat je met de ernst bedoelt 'wat je familie nog van je kan zien in je kist' maar zelfs dat betwijfel ik ongeveer... Het is heel leuk dat de auto's tegenwoordig allemaal veiligheidsfeatures hebben, maar als je met zo'n gigantische snelheid binnen zeer korte tijd stil komt te staan is het gewoon :w met je handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Diabolical schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:22:

2 stuks:

toon volledige bericht
Met alcohol op achter 't stuur is gewoon het domste en gevaarlijkste wat je kan doen. Wat mij betreft mogen mensen die met alcohol op achter 't stuur zitten direct hun rijbewijs afgenomen worden, want je brengt mensen bewust in gevaar. Dat je jezelf om een paal vouwt, is tot daar aan toe, maar dat je anderen mee neemt is niet goed te praten.

Hard rijden daarentegen is veel minder gevaarlijk. 180 op een lege weg, who cares? :O

Laatst ook een provinciale weg, geen bomen, alleen weilanden er omheen. Waarom 80? Daar kan je gerust 100 of 120 rijden als het rustig is. Alleen een beetje op je spiegels letten en zorgen dat ze niet staan te laseren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

Ja die gozers kunnen wel een stukje rijden. Je kan maar op 2 dingen hopen: dat ze je nummerplaat niet hebben gezien en dat je genoeg vermogen hebt om het na de bocht recht te trekken :+
En dat laatste is ook nog niet zo makkelijk als je dr 1 op een pan/fjr of iets van dat kaliber treft :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:43:
En dat laatste is ook nog niet zo makkelijk als je dr 1 op een pan/fjr of iets van dat kaliber treft :X
R1200RT is ook geen makkelijke fiets om kwijt te rijden :X Die kunnen wel wat, laat staan als ze een K1200GT krijgen met 160pk :X

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

KLPD: Dat is niet veilig
R: Is dat zo? Waarom niet?
KLPD: Mensen kunnen schrikken van het snelheidsverschil
R: Dus het koningshuis, polite, brandweer en ambulances rijden nooit te hard?
KLPD: Euhm,... maar die mogen het
toon volledige bericht
Wat een onzin stukje. De mensen die bij de politie/brandweer/etc werken en te hard rijden voor hun werk, hebben hierin extra training gehad. En hoezeer ik mij ook als een goede rijder beschouw, ik geloof graag dat zij toch even door die training wat beter kunnen reageren en dus 'veiliger' sneller kunnen rijden. Zij moeten het ook af en toe en zullen ook achtervolgen/sneller rijden oid staken als zij vinden dat de verkeersveiligheid te hard achteruit gaat door hun rijgedrag op dat moment. Bovenstaande verhaaltje is dus ook imo een waardeloos dialoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

We Are Borg schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:55:
[...]
Bovenstaande verhaaltje is dus ook imo een waardeloos dialoog.
Vind je het gek, ik lulde tegen een KLPD-er. Maar goed, jij weet het natuurlijk veel beter. Dom van mij, ik had het aan jou moeten vragen.

En alsof ik ooit harder rij dan wanneer de politie een achtervolging staakt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
ik weet het niet beter, maar een beetje algemene diepgang in het verhaal kan geen kwaad, zodat er tenminste iets te weerleggen valt ipv kul argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
Plague schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:31:
[...]

Met alcohol op achter 't stuur is gewoon het domste en gevaarlijkste wat je kan doen. Wat mij betreft mogen mensen die met alcohol op achter 't stuur zitten direct hun rijbewijs afgenomen worden, want je brengt mensen bewust in gevaar. Dat je jezelf om een paal vouwt, is tot daar aan toe, maar dat je anderen mee neemt is niet goed te praten.

Hard rijden daarentegen is veel minder gevaarlijk. 180 op een lege weg, who cares? :O

Laatst ook een provinciale weg, geen bomen, alleen weilanden er omheen. Waarom 80? Daar kan je gerust 100 of 120 rijden als het rustig is. Alleen een beetje op je spiegels letten en zorgen dat ze niet staan te laseren... :+
Juist, en dit zijn juist de mensen die verongelukken. Hoe vaak zie je op het nieuws dat juist op die N-wegen jongeren verongelukken door te hoge snelheid omdat ze racen of wat dan ook. En ook gewoon overdag hoor, niet na het uitgaan met een glaasje teveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

We Are Borg schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:12:
ik weet het niet beter, maar een beetje algemene diepgang in het verhaal kan geen kwaad, zodat er tenminste iets te weerleggen valt ipv kul argumenten
Daar zit wel wat in inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43
chimo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:23:
[...]

Juist, en dit zijn juist de mensen die verongelukken. Hoe vaak zie je op het nieuws dat juist op die N-wegen jongeren verongelukken door te hoge snelheid omdat ze racen of wat dan ook. En ook gewoon overdag hoor, niet na het uitgaan met een glaasje teveel op.
Racen is wat anders dan hard rijden. En daar nog bij, als je auto door omstandigheden niet rechtwoord gaat bij 120 zal die dat ook niet bij 80 doen. Maar dat heb je op de snelweg ook.

De keer dat ik mij werkelijk dood ben geschokken is toen ik 100 reed op een 120Km terwijl ik rem voor een uitvoegstrook en mn auto begint te slippen. dus... ongelukken kunnen altijd gebeuren. Toch?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

[...]

Motoragenten krijgen toch een circuittraining, net zoals de oude Porche-agenten?

[...]

1 cultuur barbaar, Porsche ;) is 't ;)
2 *zucht* jammer dat ik toen nog niet op deze aardbol was (in huidige vorm :P)
Afbeeldingslocatie: http://cgi.blikopdeweg.nl/markee.php?wm=1&im=photos/23/23klpd_oud_911_h_heurkens.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

GoldenSample schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:16:
[...]

1 cultuur barbaar, Porsche ;) is 't ;)
2 *zucht* jammer dat ik toen nog niet op deze aardbol was (in huidige vorm :P)
[afbeelding]
In italië daarentegen, krijgt de politie hun land's trots cadeau:
Afbeeldingslocatie: http://www.repubblica.it/2004/b/motori/gallerie/lamborghini/gallardopolizia/ansa48682021405182137_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 23:39

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mss wel een domme actie... maar mss ook niet.

Ik reed achter een golf 4 tdi [+-130pk schat ik]
Ik wil hem inhalen, en net op het moment dat ik naar links wil gaan, trapt hij op zijn gas.
Ik ga ook een vitesse terug en trek zo door naar +6000rpm, opt laatst reden we +170km/h op een 70km/h baan.

ik was sneller... ik haal hem in... steek mijn middelvinger in de lucht en rij door.

Ok, dat is mss aso van mij, maar hij is vast en zeker een aso om samen met mij te gaan optrekken.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Toch heb ik eens een achtervolging in het centrum (voetgangersgebied) van Hengelo gade geslagen waarbij een lulletje op een scooter toch zeker wel een half uur bij een motoragent wist weg te blijven :D

Ik dacht eraan om dat snotventje een dauw te geven, maar hij ging toch wel erg hard...

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 11:43
Laats nog met de auto van m'n pa. Renault Scenic 2.0 automaat.
Stond voor het verkeerslicht in apeldoorn voor bocht bij Centraal Beheer bij het spoorviaduct.
Ik zet automaat in z'n twee, geef gas, en ga hard op de bocht af, ik gelijk minder gas, maak de bocht. En toen leek het net of de auto dr uit zou vliegen (zal m'n pa leuk vinden, schoot door m'n hoofd :X ).
Gelukkig ging het net goed, dankzij ESP en ABS.

Zegt m'n pa een week later dat er bij een van de twee voorwielen een raar geluidje vandaan komt, en dat de garage zei dat hij niet te hard door de bocht moest gaan. :X :X

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Varienaja schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:51:
[...]
Toch heb ik eens een achtervolging in het centrum (voetgangersgebied) van Hengelo gade geslagen waarbij een lulletje op een scooter toch zeker wel een half uur bij een motoragent wist weg te blijven :D

Ik dacht eraan om dat snotventje een dauw te geven, maar hij ging toch wel erg hard...
Dat heeft dan waarschijnlijk ook met de omstandigheden te maken. Gaat de agent roekeloze dingen in zijnhoofd halen om dat gozertje te stoppen dan brengt ie waarschijnlijk zichzelf en de omgeving te veel in gevaar.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
chimo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:52:
[...]

Tja, of dit is verzonnen of je bent compleet gestoord, no offence..

Je neemt geen bocht met 60 in een Opel Ascona?
Je gaat niet dronken achter het stuur en vervolgens paar uur later naar een klant?

8)7
Was gestoord. En helaas niet verzonnen. Overmoed zullen we maar zeggen.... :/

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb vandaag 70kmh gereden op de A59 (bij wegwerkzaamheden en bij Waalwijk). Rare actie van mij, want iedereen irriteert zich omdat ze voorbij willen. Er zat zelfs iemand te seinen ?!? |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Mss wel een domme reactie, maar ik kan er echt niet tegen dat mensen MIJ inhalen :P

Dan ga ik er meestal gewoon erachteraan kijken hoever en hoelang ik hem kan bijhouden, maar na een km ofzo denk ik wel van, met wat ben ik nu eigenlijk bezig :?

domme actie:

Denken: oh... die rijd 150-160... dan zuller er geen flitspalen staan, met zekerheid +-50 meter tussen laten en dan zit ik save...

En dan plotseling... FLITS... FLITS...

fuck :/

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:29

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:06:
Ik heb vandaag 70kmh gereden op de A59 (bij wegwerkzaamheden en bij Waalwijk). Rare actie van mij, want iedereen irriteert zich omdat ze voorbij willen. Er zat zelfs iemand te seinen ?!? |:(
Dat zijn volgens mij de zelfde sukkels die bumperjagen in de file. Alsof ik er voor de lol sta en echt alleen maar om hem te pesten :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

nog even een actie van mezelf: In drenthe afspreken met ouder iemand om erachteraan te rijden van A naar B. Op de parkeerplaats draai mijn (moeders C2) auto de goede kant op, en wacht totdat diegene vooruit gaat. Gebaart leuk dat ik achter de vriend van zijn dochter aan moet rijden. Dat ik dat accepteerde was mijn domme actie.

Bij het wegrijden bleek al dat een Polo 1.4 sneller is dan die C2 1.1 (eerste kilometer toch maar onder de 4000rpm gehouden, mag nog wel een beetje opwarmen :X). Netjes 200 meter afstand gehouden, zover dat ik hem net niet uit het zicht verloor. Bleef die gast planken 8)7. Bocht om, uit het zicht, planken. Linksaf de snelweg op moest ik nog even wachten op een andere auto, hij blijft planken. Op de snelweg met 3 auto's ertussen bleef hij planken (toen was ik degene achter me ook al kwijt) en met een gezellige 150 verder gereden. Enige domme actie van mij verder was een Alfa snijden op een rotonde, in een verwoedde poging hem bij te houden.
En de laatste kilometer bedacht hij ineens dat hij toch niet zo'n haast had, en best wel rustig aan kon rijden 8)7. Oh ja, geen 1x in de spiegel gekeken natuurlijk... nergens voor nodig als iemand achter je aanrijdt B)
ik zelf was veel te druk bezig met schatten van bochten en situaties voor me waar ik nog nooit was geweest, alleen met inhalen enzo

[ Voor 86% gewijzigd door MBV op 19-06-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Te hard rijden bij werkzaamheden (daadwerkelijke werkzaamheden met rondlopende oranje hesjes, niet dat er alleen maar bordjes staan dat je langzamer moet rijden) vind ik ook not done eigenlijk.
En dan word je idd aan alle kanten voorbij gesjeesd....
MBV schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:39:
[...]

Situatie: malloot van de invoegstrook gaat direct tussen de rij vrachtwagens door. Jij rijdt 170, hij 90.
Dat valt imho onder anticiperen, beetje slim persoon ragt niet met een grandioos hoge snelheid langs een stel vrachtwagens waar ergens een auto tussenzit of die zelf erg dicht op elkaar zitten (en dus in kunnen gaan inhalen).
Om maar iets te noemen, net zoals terug naar rechts gaan als je een vrachtwagen voorbij bent gegaan en er nog een invoegstrook langsligt, dan kijk ik ook even extra, mocht er nog iemand langs die vrachtwagen gaan over de invoegstrook.

Ik denk altijd maar zo: wat ik doe kan een ander ongetwijfeld ook doen.

[ Voor 42% gewijzigd door 4x2 op 19-06-2006 22:49 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

4x2 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:46:
[...]

Te hard rijden bij werkzaamheden (daadwerkelijke werkzaamheden met rondlopende oranje hesjes, niet dat er alleen maar bordjes staan dat je langzamer moet rijden) vind ik ook not done eigenlijk.
En dan word je idd aan alle kanten voorbij gesjeesd....
Ik rijd meestal 80, omdat je anders steeds vrachtwagens in je bumper hebt :X
[...]

Dat valt imho onder anticiperen, beetje slim persoon ragt niet met een grandioos hoge snelheid langs een stel vrachtwagens waar ergens een auto tussenzit of die zelf erg dicht op elkaar zitten (en dus in kunnen gaan inhalen).
Om maar iets te noemen, net zoals terug naar rechts gaan als je een vrachtwagen voorbij bent gegaan en er nog een invoegstrook langsligt, dan kijk ik ook even extra, mocht er nog iemand langs die vrachtwagen gaan over de invoegstrook.

Ik denk altijd maar zo: wat ik doe kan een ander ongetwijfeld ook doen.
Daarop probeer ik ook te anticiperen. Maar ik geef alleen een voorbeeld waarbij de ernst van een ongeluk veel verschilt tussen wel en niet te hard rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik gisteren ook weer op de A2, door een Fiatje :{

Wat in die gevallen goed helpt is gewoon je gas loslaten. Na een tijdje snappen ze het dan :+
Na het 70-gebied (waar je weer lekker door mag raggen, 120) heb ik vol gas gegeven en het ding achter me gelaten (ff later kwam hij met 140+ langs, zijn probleem :+) ... die zal pissig zijn geweest, gaar figuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150521

Ik had gister niet echt een superdomme actie maargoed, reed snachts rond 1 uur terug naar huis.. en de HELE weg hoorde ik al zon stomme knetterpot achter me, tegenwoordig proberen ze de meest lelijke autos mooi te maken maar blijft de inhoud toch prut.. hij wilde maar niet van mn bumper af er zal amper 2 meter tussenzitten ik ergerde me er echt mateloos aan, toen dacht ik zal ik zachter gaan rijden? Maar het stoplicht was er al.. je mocht daar 80 dus toen ik optrok (opel vectra sport gts niet super maar meer als zijn prutbak) heb ik maar elke keer doorgeschakelt in de 6000 toeren.. heb hem doorgeknalt tot 140 en ik zag die hele kneus niet meer... maar met een boete was ik t zaakje kwijt geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 150521 op 22-06-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Domste actie ooit..
Vroegah toen de promillagegrens nog 0.8 was (tijd terug dus) met net iets teveel op toch nog achter het stuur zitten terwijl je eigenlijk weet dat je dat niet moet doen.
Vervolgens een domme remfout maken "omdat je toch wel ken rije" en je auto tegen een boom vouwen.
(eenzijdig ongeval noemen ze dat).

Auto totalled, uiteraard niks vergoed (logisch), 350 gulden boete en 3 maanden voorwaardelijke rij-ontzegging + een gratis cursus.
En een zwaar gekrenkt ego.

Dat gebeurt me dus echt nooit meer.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 23-06-2006 02:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Laatst online: 22:43

Nobby

Nuts!

Mijn domme actie was niet in het verkeer, maar heeft er toch wat mee te maken. Bij mij thuis is post voor iemand prive, behalve wanneer het een envelop van het CJIB betreft. Ik kom thuis en zie een envelop liggen van het CJIB gericht aan m'n vader. Deze heel snel opengemaakt natuurlijk :)
Ik m'n vader bellen dat hij een boete had gehad op die en die datum in zwolle. Hij begreep hier niks van en checkte in z'n agenda waar hij die dag was. Viel die dag op een zondag en was hij helemaal niet in de buurt van zwolle.
Ik begin het te begrijpen en terwijl ik naar buiten loop om het kenteken op de boete te vergelijken met die van mijn auto begint m'n vader heel hard te lachen.
Was ik vergeten dat m'n auto op m'n vaders naam stond en dat ik te hard had gereden 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Nobby op 23-06-2006 03:01 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 13:24

Flotter

Pelipper!

BackSlash32 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:33:
[...]
Auto totalled, uiteraard niks vergoed (logisch), 350 gulden boete en 3 maanden voorwaardelijke rij-ontzegging + een gratis cursus.
En een zwaar gekrenkt ego.

Dat gebeurt me dus echt nooit meer.
Een gratis cursus? Die cursussen zijn toch verrekte duur? Of was dat vroeger ook anders?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
Twhomp schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:35:
[...]

In italië daarentegen, krijgt de politie hun land's trots cadeau:
[afbeelding]
wat wil jij dan, de nederlandse politie die in Spyker cars rond rijdt....
wordt helemaal leuk dan...

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 02:11

Mx. Alba

hen/die/zij

Mijn domme actie in het verkeer gisteren was om me netjes aan de regels te houden 8)7. Hoge lange brug, erop zijn drie banen, bovenop voegt dat samen tot 2 banen voor naar beneden. Ik reed op de meest linkse baan met de toegestane 90km/u, achter me zat een zwarte gemodde sjonnie-BMW te duwen. Bovenaangekomen gaat die sjonniebak me nog snel even rechts voorbij over de "middelste" baan terwijl mijn rechtse baan daarin eigenlijk al opgegaan is. Ik schrik me de tering en vindt de claxon, vervolgens vindt Sjonnie het leuk om zijn ABS te testen en tegelijkertijd eens met zijn middelvinger te voelen hoe warm het buiten is :X

Gelukkig heb ik airco, en hoefde ik dus niet een dergelijke teperatuurvoelactie uit te voeren ;)

Eikels.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je moet ook niet links hangen met een te lage snelheid :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:05:
Mijn domme actie in het verkeer gisteren was om me netjes aan de regels te houden 8)7. Hoge lange brug, erop zijn drie banen, bovenop voegt dat samen tot 2 banen voor naar beneden. Ik reed op de meest linkse baan met de toegestane 90km/u, ...
Euhm, ik weet niet hoe het in Frankrijk is, maar in Nederland ben je verplicht zoveel mogelijk rechts te houden. Dus jij hield je niet aan de regels. Trouwens, als je precies 90 rijdt, ga dan rechts rijden. Ook al mag je niet harder dan 90, op jouw manier lok je veel agressie uit, wat dus ook gebeurde.

Het hele verhaal komt me over als dat jij persé even je aan de regels ging houden, niet vanwege de regels, maar meer om het volgen van de regels. Bepaald slag mensen zijn dat en even gevaarlijk als hardrijders.

edit: lol, wat MBV met veel minder woorden ook zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Twhomp op 23-06-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00
Nu heb ik uiteraard alleen jouw verhaal om op af te gaan, maar is rechts ingehaald *kunnen worden* geen teken voor jou dat je misschien best wel zelf naar rechts had kunnen gaan?

Gezien je schrikreactie ga ik er niet vanuit dat .fr een keep-your-lane-systeem heeft?

Edit: spuit 13 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 23-06-2006 13:14 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tss, niet links blijven kleven, da's ook een regel ;)
Maar voor die sjonnie had ik wel een paar volle seconden m'n toeter ingeramd, dat maakt meer indruk dan even een kort toetertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Hij haalde me dus rechts in op het moment dat de linkerbaan en middenbaan al tot één baan waren samengevoegd en ik dus, al richting aangevend, naar rechts aan het gaan was :/

Als ik, zoals ik volgens Moraalridders Inc. had moeten doen, op de middenbaan was gaan rijden, dan was Sjonnie mij vast links voorbij geschoten en had hij me afgesneden om niet zijn neus in de vangrail te drukken...

[ Voor 39% gewijzigd door Mx. Alba op 23-06-2006 13:23 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:59
Gister een idioot in een busje voor me, grijze ford transit op de A28 vanaf Zwolle zuid tot afslag Balkbrug... ging maar niet naar rechts. Ik wilde harder maar gewoon dom met 120 links blijven, ik al een paar keer naar rechts gegaan om hem een hint te geven. Erachter hangen met knipperlicht naar links, seinen... echt zulke mensen moet je van de weg halen :X

En wat doet die klootzak wanneer hij ziet dat ik er bij Balkbrug afga... gaat ie ineens wel naar rechts :(

Rijd je in Balkbrug, hele tijd 2 van die slome vrachtwagens voor me... ik er in Balkbrug voorbij, de 1e ging prima... gaat meneer in vrachtwagen 2 in zn binnenspiegel kijken en steeds verder naar links sturen... idioot :(

* ephymerous hekelt bouwbusjes en vrachtwagens steeds meer :(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:21:
... volgens Moraalridders Inc. had moeten doen,...
Kap eens met dat arrogante gedoe. Het ligt natuurlijk altijd aan de rest, nooit aan jou. Jij post een verhaal, 4 of 5 mensen reageren onafhankelijk precies hetzelfde. Misschien, heel misschien, hebben ze dan een punt.

En als je het verhaal objectiever had geschreven, dan had je de mensen wel op je hand gehad.

Het feit dat men altijd zo netjes op GoT blijft, is omdat het streng gemodereert is, niet omdat de users hier altijd van die perfecte mensen zijn. Ik word een beetje moe van "geef mij eens gelijk" topics en posts

Beschouw dit dan maar als "jouw domme actie in het internetverkeer".
Ik lees het net terug, indien het nogal fors overkomt, ik bedoel het in het algemeen. Jouw reactie ontsloot het, maar het geldt voor veel mensen. Ach, met dit warme weer is het wel lekker dat mijn sloffen uitschieten ;)
En om ontopic te blijven:
ephymerous schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:24:
Gister een idioot in een busje voor me, grijze ford transit op de A28 vanaf Zwolle zuid tot afslag Balkbrug... ging maar niet naar rechts. Ik wilde harder maar gewoon dom met 120 links blijven, ik al een paar keer naar rechts gegaan om hem een hint te geven. Erachter hangen met knipperlicht naar links, seinen... echt zulke mensen moet je van de weg halen :X
Ik had het laatst op de A9. Lege weg verder, één iemand die pertinent links bleef rijden. Keek niet in zijn spiegels. Aangezien het verder helemaal leeg was, toch maar (ooh boefje :o ) rechts ingehaald. Doe het bijna nooit, maar nu was het gewoon veilig.
Daarna de hele weg die vent nog links zien rijden 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Twhomp op 23-06-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 10-06 15:14
Vorige week had ik ook een busje dat links bleef rijden. Gelukkig dat ik genoeg afstand hield want ineens stond het busje stil (van 120 naar 0)... ZONDER remlichten! Schijnbaar was dat een optie bij dat model. Ik kan je garanderen, als je ineens zo alles moet toegooien omdat die idioot zijn remlichten niet gaan ... ben toen maar volgas rechts voorbij gegaan toen het net ging tussen 2 vrachtwagens. Liever 1 half gevaarlijke actie dan daar achter blijven rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Ongeloofelijk pist zijn en achter het stuur kruipen, er is veel rubber achter gebleven op de baan, en ben tig keer dwars door de bocht geschoven.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iets met je schoonmoeder? ;)
DaRKie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:01:
Vorige week had ik ook een busje dat links bleef rijden. Gelukkig dat ik genoeg afstand hield want ineens stond het busje stil (van 120 naar 0)... ZONDER remlichten! Schijnbaar was dat een optie bij dat model.
APK is ook niet verplicht :z

Ik heb zo'n telefoonPDA met camera erop, verrekte handig als je dat soort fratsen dan wil vastleggen op pics of video >:)

[ Voor 90% gewijzigd door alt-92 op 25-06-2006 15:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Twhomp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:43:
Kap eens met dat arrogante gedoe. Het ligt natuurlijk altijd aan de rest, nooit aan jou. Jij post een verhaal, 4 of 5 mensen reageren onafhankelijk precies hetzelfde. Misschien, heel misschien, hebben ze dan een punt.
Sorry hoor, maar hij haalt me rechts in terwijl rechts helemaal geen baan is en er fysiek gewoon geen ruimte meer is om in te halen. Als ik een paar seconden eerder naar rechts was gegaan dan had hij vast geprobeerd me links in te halen terwijl ook daar geen ruimte meer was, want het was namelijk al lang één baan. Ik zie niet in hoe dat mijn fout kan zijn.

En een flame gemaskeerd met een disclaimer blijft een flame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
BackSlash32 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:26:
[...]

APK is ook niet verplicht :z

Ik heb zo'n telefoonPDA met camera erop, verrekte handig als je dat soort fratsen dan wil vastleggen op pics of video >:)
Het busje zag er redelijk nieuw uit en ik denk dat nieuwe bedrijfsvoertuigen pas na 4 jaar op tech controle moeten in belgie(?)
In ieder geval had ik niet ff de tijd om mijn gsm uit mijn broekzak te futselen en een noodrem uit te voeren :)

Heb trouwens een grappige (maar belabberde) foto gemaakt in het brusselse vorige week:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/darkie/images/nice_driving.jpg

Ff uitleg bij de foto:
recht voor mij staat dus een vrachtwagen die op het voetpad staat omdat het net orange werd en dus moest stoppen maar mijn inziens beter was doorgereden maar soit. Daarachter stond die kleine blauwe wagen die na een aantal seconden het wachten beu was en dan maar links voorsorteerde ... alleen jammer dat er daar geen voorsorteer vak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaRKie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:14:
[...]

Heb trouwens een grappige (maar belabberde) foto gemaakt in het brusselse vorige week:
OMG :X
Nu ben ik wel een beetje bekend met het Brusselse rijgedrag. Ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke.
Druk, filerijden en verkeerslicht? Gewoon met iedereen de hele kruising blokkeren. Niet wachten totdat je de kruising kan vrijmaken, nee, waarom, blijbaar is dat geen regel in België |:(

Een zelfde soort situatie heb ik ook eens meegemaakt, toen waren ze de afritten/kruisingen onderaan de afslag 38 van de A67 aan het reconstrueren. Op de N277 zijn de rijbanen gescheiden, maar vanwege de wegwerkzaamheden werden ze over een weghelft geleidt.
Meerdere keren meegemaakt dat mensen "links voorsorteren" terwijl dat gewoon de rijbaan voor het tegenverkeer is. Hoezo borden zien die er niet staan en borden niet zien die er wel staan?

Het ergste wat ik meemaakte:
Op gegeven moment was de situatie zo: verkeer van het zuiden komt via een 4-baans weg met gescheiden rijbanen, op het laatste stukje daarvan was de westelijke baan afgezet (dus het verkeer dat naar het zuiden rijdt) en dat moest een stukje over de oostelijke baan.
Als je dus vanuit het zuiden op die oostelijke baan kwam aanrijden dan werd eerst het verkeer naar de rechter rijstrook geleid, dan stond er een kast van een wegafzetting met schrikhekken en paaltjes (waarachter het tegenverkeer naar de andere weghelft werd geleid) en daarna was er een dubbele doorgetrokken streep.

In ascii art:
| A |   |****| | | ^ |
| F     |****| V | | |
| G |   |****/   |   |
| E     |***/    |   |
| Z |   |**/    /|   |
| E     |*/    / |   |
| T |   |/    /  |   |
|XXXXXXX     /XXX|   |
|   |       /|       |
|          /*|   |   |
|   |     /**|       |
| |   |  /***| ^ | ^ |
| V | V |****| |   | |
|       |****|   |   |

En de bovenkant loopt nog een paar honderd meter door, maakt een bocht naar rechts en eindigt bij een verkeerslicht.
Ik kom van boven (noorden) en zie een vrachtwagen naderen en door de bocht heen zie ik achter de vrachtwagen een auto. Ik heb groen, dus ik rij de kruising over en opeens zie ik die auto niet meer achter die vrachtauto. Die zal toch niet aan het inhalen zijn over mijn rijbaan? Ik dus alvast remmen, en jawel hoor, daar duikt opeens die auto op! G*dverdegloeiende! :( Het was donker, dus ik al mijn groot licht aan om die mutsen (want dat waren het) duidelijk proberen te maken dat niet ik fout zit maar zij, en dat ze maar beter vol in de ankers kunnen, omdat ze anders tegen mij aan zitten.

Sommige mensen hebben hun rijbewijs echt bij een pakje boter gekregen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Het is indd soms erg in bxl. Ik maak dagelijk mee dat mensen achter mij beginnen te claxoneren omdat ik niet doorrijd omdat het groen is en dat zij willen afslaan. Dat ik dan maar in het midden van een druk kruispunt moet gaan staan en het bijna op rood gaat springen is natuurlijk hun probleem niet.
Ooit meegemaakt dat de rode lichten niet werkte op een kruispunt ... toen stonden er autos in elke richting op bijna 30cm van elkaars voorkant, hoe ze daar ooit uitgeraakt zijn, ik zou het absoluut niet weten aangezien ze niet vooruit, achteruit, of opzij konden rijden want natuurlijk iedereen wilt zo snel mogelijk doorrijden! Dat dat niet gaat lukken als iedereen zo denkt, dat snappen de meeste niet :)

Jou voorbeeld is ook wel fijn ... wat krijg je dan dankzij zo een idioten:
http://www.vrtnieuws.net/...intGillisWaas/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Wat dat betreft is het gewoon het fijnst rondrijden in Duitsland (dat ik dat ooit nog zou zeggen :X)
In nederland zelf kan je gewoon al zien hoe goed die duitsers rijden. Niet met 130 links plakken, nee, ook dan gewoon terug naar rechts.

Heb gisteren op de A50 vanaf apeldoorn naar Oss meermaals mensen rechts ingehaald die zelf weigerden naar rechts te gingen, ondanks dat er ruimte zat was. Het ergste is dat de meeste van die schapen je dan nog echt dom aan zitten te kijken met zoiets van: "Huh, dat mag toch niet?" Om dan zelf even te vergeten dat onnodig links rijden ook verboden is, en het veel gevaarlijke en aggresieve situaties opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Laatst online: 21:43
wat een frustraties ^^

* kieltju heeft ook een niet zo handige actie toe te voegen.

Ik had gister de clio van mijn schoonmoeder mee. Best wel rappe bak als je een Punto gewend ben (1.2,8v vs 1.6,16v). De situatie is zo dat er een rotonde is met gelijk erna een drempel. Ik gaf bij het afrijden bijkbaar iets te veel gas en door de drempel ga ik rechtdoor richting de vluchtheuvel. Op dat moment schik ik en stuur tegen waardoor ik aan de andere kant van de weg met 2 wielen in de berm beland.

Ik was er niet erg blij mee en kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Zeker omdat het regende en ik er gewoon wat voorzichtiger had moeten doen.

@GC_Stef :
Ik ben ook van mening dat je geen bekeuring zou mogen/kunnen krijgen voor rechts inhalen. Wanneer haal ik nou rechts in? Als iemand links blijft hangen, wat verboden is.

Als iemand links blijft hangen ga ik er meestal schuin achter rijden, met genoeg ruimte zodat ze ander naar rechts kan. Geven ze geen reactie dan ga ik er gewoon langs heen. Seinen wil ook weleens een reactie uitlokken heb ik gemerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door kieltju op 26-06-2006 13:43 ]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

rechts inhalen moet verboden blijven. Er zijn nu al teveel malloten die je in een BMW 318 van 15 jaar oud voorbij rijden terwijl dat niet past zonder dat het 'slachtoffer' remt. Als rechts inhalen toegestaan wordt, is het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

MBV schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:45:
rechts inhalen moet verboden blijven. Er zijn nu al teveel malloten die je in een BMW 318 van 15 jaar oud voorbij rijden terwijl dat niet past zonder dat het 'slachtoffer' remt. Als rechts inhalen toegestaan wordt, is het einde zoek.
Er zijn tig landen waar dat "gewoon" mag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161430

Flotter schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:10:
[...]

Een gratis cursus? Die cursussen zijn toch verrekte duur? Of was dat vroeger ook anders?
valt mee 675 geloof ik, en krijg je ook nog een diploma :P

een kameraad van mij heeft laatst (met drank op) zijn ouders hun lancia gelanceerd over een rotonde op een paaltje, vandaar dat ik het bedrag zo"n beetje weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10
Mijn domme actie..
Nu een week of 2 geleden denk ik.
Ik kwam uit een 30 km per uur zone (ik reed ook 30) en moest stoppen omdat ik bij een kruispunt kwam. Ik kijken of er wat aan kwam, van voren kwam niks, van rechts kwam niks en van links ook niet dacht ik dus ik rij door. Bleek dat er nog een auto precies achter de balk zat tussen de voorruit en het zijraam. Allebei vol op de rem en het ging dus nog wel goed.

Volgende keer toch nog een keer extra naar rechts kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Twhomp schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:52:
[...]

Er zijn tig landen waar dat "gewoon" mag :?
Amerika ja, met lange rechte highways. En ook daar mag je geen plaats afdwingen door insturen en gokken dat de ander remt. Dat is dus waar ik het over heb.
Volgens mij doet de politie er ook niet moeilijk over als je rustig rechts voorbij een auto rijdt. Vooral omdat linkshangen verboden is. Als er een treintje links rijdt mag het zelfs: zou je kunnen opvatten als file :). Wat niet mag is met een grote slinger naar rechts, en na de auto naar links. Dat wekt immers irritatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
MBV schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:45:
Mja, ik probeer ook zo min mogelijk rechts in te halen. maar soms ... waarom moet iemand links blijven rijden tegen 100-110 terwijl de weg rechts leeg is?
Als je niet langs rechts voorbij steekt, krijg je een monsterfile e, ahja, iedereen rijd links en die rechts rijden mogen er niet voorbij :p

Wat ik erger vind zijn die mensen die tijdens een file van links naar rechts zigzaggen en kortop rijden om een paar meter te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Tsja, ik zeil er wel vaak doorheen.
Je kan zeggen dat het frustraties opwekt, maar zodra ik er voorbij ben dan ben je van me af, terwijl een linksrijder met wat voor snelheid continue voor je blijft ondanks dat er ruimte is rechts. Dat wekt nog veel meer frustraties op.

Maargoed, ik ga denk ik weer stil houden, want ik geloof dat ik moraalridders aan hoor komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik kan me er niet aan storen, zolang er ruimte genoeg is. Als ik zonder het gat dichtrij voor je ervoorbij bent, dan heb je een probleempje, en mag je achteraan aansluiten :P sinds vandaag privé-chauffeur af, dus hoeveel gas maakt niet meer uit. Die C2 van mijn moeder is eigenlijk wat langzaam op de snelweg, en de C5 van mijn vader maakt wel heel veel herrie met kickdown :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Mja, ik zeil soms ook, maar enkel als er ruimte is en ik bv slecht zicht heb (lees:irritante busjes voor mij).
Je hebt van die figuren die je proberen in te halen langs rechts terwijle er op elk rijbaan max 80 gereden wordt en er amper ruimte is om iemand in te halen. Ik geef ook meestal een tikje gas bij dat het kleine gat tussen mij en mijn voorligger nog iets kleiner wordt :)
Ik zie het dagelijks en zelden zie ik iemand veel verder dan mij de afslag nemen dus het maakt gewoon niets uit, je wordt er enkel gestresseerder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 09:41

SuperTrooper

Weet hoe het is

Misschien niet direct een domme actie maar wel iets waar ik mij aan erger: Mijn Ford Focus heeft ABS... Heel veilig tijdens de afgelopen winter leek mij. Maar als je over 1 plasje bevroren water rijdt met 1 wiel en je remt op dat moment, dan treedt de ABS in voor ALLE wielen :? ! Dus linker voorwiel slipt = remdruk verlagen op ALLE wielen tot linker voorwiel weer draait.

Ben me een ongeluk geschrokken omdat mijn remweg ietsie langer werd dan dat ik dacht :X

[ Voor 4% gewijzigd door SuperTrooper op 06-07-2006 11:38 ]

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

In de discussie hier van "linksrijders" vs "rechtsinhalers" wordt continu vanuit twee verschillende oogpunten geredeneerd.

De linksklevers zeggen "ik rij met maximumsnelheid of zelfs meer links omdat rechts niet genoeg ruimte is om veilig terug te gaan, en wordt toch rechts ingehaald."

De rechtsinhalers zeggen "ik rij met maximumsnelheid of stiekum iets meer links en kom vast te zitten achter een linksklever die te langzaam rijdt, dan moet ik er wel rechts langs."

En allebei vergeten ze dat elke situatie anders is...

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.