Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28
SuperTrooper schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:37:
Misschien niet direct een domme actie maar wel iets waar ik mij aan erger: Mijn Ford Focus heeft ABS... Heel veilig tijdens de afgelopen winter leek mij. Maar als je over 1 plasje bevroren water rijdt met 1 wiel en je remt op dat moment, dan treedt de ABS in voor ALLE wielen :? ! Dus linker voorwiel slipt = remdruk verlagen op ALLE wielen tot linker voorwiel weer draait.

Ben me een ongeluk geschrokken omdat mijn remweg ietsie langer werd dan dat ik dacht :X
Nee, hij doet alleen wat minder hard remmen bij het wiel op het ijs. Als hij dat niet zou doen zou je denk ik gaan draaien op het moment dat het volledig geblokkeerde ijs wiel weer volle grip krijgt op het asfalt, terwijl de andere wielen niet geblokkeerd zijn, maar afremmen.

ABS doet sowieso per wiel kijken of het slipt of niet.

Bij stil staan met je voorwiel op een stukje ijs is minder slim omdat als je voorwiel aandrijving hebt bijna al het vermogen dan naar het slippende ijswiel gaat wat er niets mee kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Opperhoof op 06-07-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

DaRKie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:44:
Mja, ik zeil soms ook, maar enkel als er ruimte is en ik bv slecht zicht heb (lees:irritante busjes voor mij).
Je hebt van die figuren die je proberen in te halen langs rechts terwijle er op elk rijbaan max 80 gereden wordt en er amper ruimte is om iemand in te halen. Ik geef ook meestal een tikje gas bij dat het kleine gat tussen mij en mijn voorligger nog iets kleiner wordt :)
Ik zie het dagelijks en zelden zie ik iemand veel verder dan mij de afslag nemen dus het maakt gewoon niets uit, je wordt er enkel gestresseerder van.
Op de A10 ja, rond Amsterdam. Moet je de afslag hebben, zit net zo'n klootzak je rechts in te halen, dus dan moet je op de middenbaan gaan remmen, veel te hard rijden, of je afslag missen :{ :{ :{

Echt gestoord sinds die trajectcontrole + 80 km-zone er is (de meeste mensen rijden er 75 km/h uit angst voor die trajectcontrole). Argrhrg!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

SuperTrooper schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:37:

Ben me een ongeluk geschrokken omdat mijn remweg ietsie langer werd dan dat ik dacht :X
Niks gebeurt verder? Ach, dan heb je weer een nieuwe rij-ervaring opgedaan.

Het valt me op dat veel Nederlanders weinig rij-kennis hebben. Ons landje is plat en heeft een vriendelijk klimaat en is overzichtelijk. Er gebeurt auto-rij-technisch weinig spannends. En dus hebben we die kennis niet.

Neem een simpele hellingproef. In de bergen rijden. Op de motor rijden. Tunnel rijden (de ANWB komt zelfs met een online cursus 8)7 ). Sneeuw. Ijs. Lange afstanden. Voertuigbeheersing in extreme weersomstandigheden (mist, zware regen, zware wind). Snelwegverkeer met verschillende snelheden (bijv. Duitsland).

Allemaal dingen die de gemiddelde Nederlander (en hier ook al eens op GoT gezien) niet tot de parate kennis behoort. Toch wel eng. Iemand zijn koppelingsplaten zien (ruiken?) slijten bij een bruggetje over een gracht is nog leuk/ongevaarlijk. Maar elk jaar slopen we elkaar als er een sneeuwvlok ligt.

* Twhomp vraagt zich af of dit ooit beter kan.

Ik zeg niet dat ik alles zo goed kan (laatste keer met sneeuw heb ik me expres uitgeleefd om eens te kijken hoe dat allemaal gaat), maar ik onderken tenminste het feit dat ik niet alles weet en probeer te leren ;)
edit: Ook al heb ik al veel ervaring en speel ik geen eigen-rechter, dat scheelt ook weer. Maar toch: jezelf nooit overschatten blijft het veiligst.

[ Voor 6% gewijzigd door Twhomp op 06-07-2006 12:46 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
4x2 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:40:
[...]

Als ze platgewalst worden doordat ze blind de weg oversteken zouden ze binnen niet al te lange tijd toch wel op die manier aan hun einde zijn gekomen denk ik dan altijd.
Kind is overduidelijk niet in staat om in de buurt van de openbare weg te spelen/wandelen, dan moet ie daar ook mooi wegblijven.

En dieren moet je gewoon platrijden (nee, niet van harte, tenzij het vogels zijn).
Dit meen je toch niet echt wel? Wat een volkomen onverantwoorde manier van rijden! Alsof jij het recht hebt om die te bepalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
^^ Bovenstaand heb ik zelf een keer meegemaakt, alleen wilde iemand mij 'gewoon' inhalen. Als ik onze woonwijk ergens ben binnengereden moet ik om onze straat in te gaan linksaf. Het is al een 30KMzone. Het is er overzichtelijk en je hebt overal voorrang (geen zijwegen van rechts). Daarnaast wordt het door papa en mama gezien als een gevaarlijke weg waar kinderen niet op straat spelen (die spelen in de zijstraatjes/grasveld), dus het is wel erg verleidelijk om dik boven de 30 te rijden voor sommigen, maar ik hou mijzelf wel altijd in. Het is verder wel een redelijk lege weg.
Maargoed, nu rij ik zelf ook wel eens te hard, ik reed er 40KM en er wilde iemand mij inhalen. Die zat al te kleven achter mij. Dus uiteindelijk zie ik zijn richtingaanwijzer..

Mooi niet dus, ik voelde al aan dat die mijn wilde gaan inhalen dus zodra die ook maar naar links ging heb ik mijn richtingaanwijzer uitgegooid :P De imbiciel, inhalen in een 30KM-zone is not-done. Gelukkig was zijn schrikreactie goed, hij ging weer netjes kleven achter mij en ik kon mooi naar links draaien. Al hoewel ik de richtingaanwijzer wel 'iets' te vroeg heb uitgezet (zo'n 40M vantevoren :+ )

Maargoed, als je ziet dat je afslag eraan komt dan zorg je toch altijd dat je gewoon netjes naar rechts gaat. Meestal mag je aan het einde van de afrit echt geen 120 meer rijden, dus waarom niet alvast een beetje remmen (=80 rijden) tussen de vrachtwagens op de snelweg? Of mis ik iets compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Opperhoof schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:08:
[...]
ABS doet sowieso per wiel kijken of het slipt of niet.
Niet sowieso. De eerste generatie had 1-kanaals ABS, pas later kwam 4-kanaals ABS. Met 1-kanaals ABS zal hij dus inderdaad de totale remdruk verlagen bij 1 blokkerend wiel, met 4-kanaals alleen op dat ene wiel. Of hij moet slecht ontworpen/geprogrammeerd zijn, dan heb je dat effect ook vrij snel gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter info, als je in brussel kan rijden moet je alleen nog kunnen rijden in parijs en italie, voor de rest kan je alles.
Kruispunten blokkeren is dagelijkse kost hoor, rij er elke dag dus...
Links voorbij, rechts voorbij, over de witte lijnen, voorrang nemen als het lukt, goed doorduwen op de gas, door het rood rijden en stappen, ...
Onlangs in laken richting de ring rond brussel, 3 baansvak, ik rij rechts want moet er daar af, langs links zie ik een busje, komt naar middenbaanvak en komt naast me rijden en op dat moment zie ik zijn rechterpinker gaan en afslaan. Spiegels waren er bijna af, ik over de berm en heb de airbag gevoeld omdak zo hard op de claxon heb geduwd. Alsook heb ik mijn kenteken achter gelaten op de weg :X
Momenteel zijn er werken nabij laken en moeten alle wagens op 1 vak ipv 2 vakken. Komt er een busje aangereden en rijd rustig verder op rechtervak (datgene dat 100m verder stopt), iedereen is file aant rijden en net op laatste moment flop ertussen => alle wagens erachter volop in de remmen met bijna een kettingbotsing in het nieuws.
Onlangs had een collega (een nederlander) iets grappig voor, op een lange baan met af en toe een kruispunt met lichten rijdt hij 's avonds naar huis. Een sjonnie golfje met een 20'er erin komt naast hem staan. Hij rijdt zelf met een polotje maar met redelijk wat pk's. Dus hij trekt op bij groen, golfje achterna. Toevallig staan er wat verder flitspalen dus bij het volgende kruispunt staan ze weer naast elkaar. En hij ziet die jongen denken van "ik ga hier niet onderdoen voor een polo é" en ze geven beide gas waar ze 70 mogen rijden ze op gegeven moment boven de 140 en net voor de flitspaal gaat hij volop in de remmen en *Plof* je kon de kleur van de golf heel goed zien als hij voorbijknalde. Weeral eentje minder op de baan 8)
Ik kom zowat elke dag op van de stress aan op m'n werk door het gedrag van de bestuurders in brussel. Ikzelf kom uit de kempen maar vanaf dat je in brussel komt is alles volledig anders, regels gelden niet daar en het is er zowat een jungle. Allemaal oude wagens die niet kijken op een schram, kras of deuk meer en het de andere eigenaar het zeker niet zal komen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:41:
Wat dat betreft is het gewoon het fijnst rondrijden in Duitsland (dat ik dat ooit nog zou zeggen :X)
In nederland zelf kan je gewoon al zien hoe goed die duitsers rijden. Niet met 130 links plakken, nee, ook dan gewoon terug naar rechts.

Heb gisteren op de A50 vanaf apeldoorn naar Oss meermaals mensen rechts ingehaald die zelf weigerden naar rechts te gingen, ondanks dat er ruimte zat was. Het ergste is dat de meeste van die schapen je dan nog echt dom aan zitten te kijken met zoiets van: "Huh, dat mag toch niet?" Om dan zelf even te vergeten dat onnodig links rijden ook verboden is, en het veel gevaarlijke en aggresieve situaties opleverd.
Hehe Duitsers rijden inderdaad goed...zolang er duidelijkheid is. Daarom dat in Duitsland de verkeerslichten ook: groen-oranje-rood-oranje-groen gaan, zodat iedereen meteen weg is als het groen is en niet -God forbid- pas na 1 seconde :) Zolang alles gecovered is met verkeersborden rijden Duitsers dan ook geweldig. Maar in bijv. Frankrijk, waar je nog wel eens gewoon een kruising zonder enige markering/bebording hebt... :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 16:42

SuperTrooper

Weet hoe het is

MBV schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:53:
[...]

Niet sowieso. De eerste generatie had 1-kanaals ABS, pas later kwam 4-kanaals ABS. Met 1-kanaals ABS zal hij dus inderdaad de totale remdruk verlagen bij 1 blokkerend wiel, met 4-kanaals alleen op dat ene wiel. Of hij moet slecht ontworpen/geprogrammeerd zijn, dan heb je dat effect ook vrij snel gok ik.
Neem van mij aan dat het 1 wiel was dat slipte en 4 wielen waar vervolgens de remdruk werd verminderd. 1 kanaals dus.
Overigens heb ik veel ervaring met slippen etc. Een goede vriend van mij heeft een slipcursus gehad en heeft mij alle fijne kneepjes doorgegeven. Dat heeft 1x mijn leven gered en 1x mij behoed voor ernstige schade...
Ik ben dan ook 1 van de idioten die het geweldig vind om bij hevige sneeuwval door de stad te rijden. :P
Met veel sneeuw op een grote parkeerplaats zonder opstakels is ook altijd erg spectaculair :+

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik ga juist rijden als de weersomstandigheden voor Nederlandse begrippen extreem slecht zijn. Op de een of andere manier is het dan extra leuk om te rijden :)

Zo ben ik een keer naar een verjaardag gegaan ondanks dat er extreem veel sneeuw viel en het spiegelglad was. Ik was zo ongeveer de enige die op die verjaardag daadwerkelijk aanwezig was :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

Bestla

Kvinne

Net nog >:) Iemand rechts ingehaald die met een gangetje van 40 km op de linkerbaan bleef hangen, waar 50km is toegestaan.

Dan maar rechts er voorbij gegaan want dat vind ik minder erg dan bumperkleven tot hij/zij het doorheeft dat er iemand achter rijdt die er voorbij wil. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik meld me dan altijd eerst even aan de achterkant, sein met grootlicht, ga naar rechts (en op ruime afstand rijden) om vervolgens er vol gas voorbij te gaan (je wilt natuurlijk niet te lang in de dode hoek zitten O-) ). Echt zwaar irritant. Ook van krimpen naar rotterdam, de van Rijckevorselweg (toch?) zitten altijd van die malloten die 80 (max-snelheid) hard zat vinden. Prima, maar laat mij dan lekker 100 rijden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk, van die mensen die over de dammen in zeeland 75 gaan rijden omdat ze naar het mooie uitzicht willen kijken, je mag daar op veel plekken namelijk gewoon 100, maar inhalen is er door de drukte 's zomers vaak niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Bestla schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:39:
Net nog >:) Iemand rechts ingehaald die met een gangetje van 40 km op de linkerbaan bleef hangen, waar 50km is toegestaan.

Dan maar rechts er voorbij gegaan want dat vind ik minder erg dan bumperkleven tot hij/zij het doorheeft dat er iemand achter rijdt die er voorbij wil. O-)
Dat doe ik dagelijks. Op een 2 baans stuk waar zowat iedereen linksaf moet blijft ook iedereen (langzaam) links rijden. Bij het begin van de 2 banen ga ik direct rechts rijden en overal rechts voorbij om bij de afslag in te voegen naar links. Ik ben er al eens voor aangehouden, maar de agenten konden niet zoveel. Ik haal niet in, ik rij er rechts voorbij, en er rechts voorbij rijden is niet verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

MBV schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:46:
Ik meld me dan altijd eerst even aan de achterkant, sein met grootlicht, ga naar rechts (en op ruime afstand rijden) om vervolgens er vol gas voorbij te gaan (je wilt natuurlijk niet te lang in de dode hoek zitten O-) ). Echt zwaar irritant. Ook van krimpen naar rotterdam, de van Rijckevorselweg (toch?) zitten altijd van die malloten die 80 (max-snelheid) hard zat vinden. Prima, maar laat mij dan lekker 100 rijden :O
De Abraham van Rijkevorselweg; RvA, hoort ook nog een nummer bij N210 ofzo. Daar rijden ze inderdaad meestal 75 op de linkerbaan... Waarschijnlijk omdat ze alvast hebben voorgesoorteerd voor de van Brienenoordbrug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

MBV schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:46:
Ik zal wel de moraalridder zijn, maar mensen malloot noemen omdat ze zich aan de maximum snelheid houden? Dat ze gewoon naar rechts moeten waar het kan ben ik wel met je eens natuurlijk.
En ja ik rij ook wel eens te hard, maar ik rij niet zo vaak. Laatst wel, lekker rustig om 03:30 :9 Waar ik me toen vooral aan irriteerde is slechte verlichting van de mensen die wel op de weg zijn. O ja, en het niet gebruiken van knipperlichten... zijn die dingen optioneel op bepaalde auto-types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Drukke dag op werk gehad, hoop geouwehoer en stress.
Rij ik zo door een roodlicht op een bomvol kruispunt tussen 2 auto's door.. gelukkig geen schade of iets.
Kan me eigelijk de reis tot dat kruispunt niet meer herinneren.. 8)7

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
* We Are Borg is vandaag even wegmisbruiker geweest.

Kut dag gehad, snelweg op en dan een kerel vooraan (8 auto's op rij), die op een super lange invoegstrook met 60 probeert in te voegen tussen 2 vrachtwagens, waardoor er dus 7 auto's inclusief moi nauwelijks kunnen invoegen met 60km/p

Ik helemaal achteraan ingevoegd achter vrachtwagen, acht mij helemaal niks dus kom naar links. Trap flink door en die kerel helemaal vooraan heeft zich inmiddels tussen de vrachtwagens uitgehaald en gaat inhalen met een slakkensnelheid. Volgende vrachtwagen is minimaal 10 auto's afstand verder, maar meneer blijft links rijden. Rechts inhalen trek ik niet met de auto waarin ik op dat moment reed, dus dan maar lichtsignalen en knipperlicht. Kerel had uiteraard niks door (dom van mij om te denken dat hij mij nog zou zien in zijn achteruitkijkspiegel) dus na de vrachtwagen toch maar even doorgetrapt om er rechts langs te gaan. Vervolgens naar links en hard op de rem moeten voor een flitser, dat had die kerel wel door (hij kijkt gelukkig wel vooruit) en was niet zo blij :X

* We Are Borg weet het, was een eikel in het verkeer op dat moment :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 10-07-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

W.A.B.: ach, iemand die net links met een slakkengang iemand gaat inhalen (vooral als het maar om 1 vrachtwagen ofzo gaat) is ook asociaal bezig als hij ziet dat er anderen zijn die erlangs willen.

Zelf wil ik ook nog wel es met 130 links plakken als ik een konvooi vrachtwagens inhaal, maar dat doe ik alleen maar als de weg achter me leeg is en ik dus niemand hinder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Haijo schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:41:

Dit meen je toch niet echt wel? Wat een volkomen onverantwoorde manier van rijden! Alsof jij het recht hebt om die te bepalen!
Geef alleen mn mening over de intelligentie van die kinderen, zeg nergens dat ik ze ook daadwerkelijk platrijd (of er al 1 platgereden heb).
Hoop er ook geen te raken, maar dat standaard "wat nou als er een kind tevoorschijn komt" verhaaltje word ik nogal moe van.
Een kind wat langs een lange doorgaande weg weet te komen waar je helemaal niet hoort te komen als voetganger zijnde en dan ook nog eens blind de weg oprent.
Naja, dat is een kwestie van tijd voordat het door iemand (te hard rijdend of niet) platgereden wordt.
Och ja, kinderen zijn onvoorspelbaar, maar als ze zo stom zijn horen ze gewoon niet los te lopen, sim-pel.

En dieren moet je gewoon platrijden, jezelf tegen een boom parkeren omdat je een kat/hond/musje probeert te ontwijken is ook zoiets, dan maar de kat/hond/mus plat.
Als je met goed fatsoen kan ontwijken zonder anderen te hinderen is het wat anders (ik heb ook al eens vol op de rem gestampt voor een kat op de weg, puur omdat er niks achter me zat), maar de meeste mensen ontwijken dat beest no matter what......

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Haijo schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:41:
PLAT RIJDEN! Je hebt namelijk geen andere keuze dan gewoon gas erop houden, blik op oneindig, een beetje rodeo rijden en daarna gewoon lekker doorrijden. Andere optie is het remmen waarbij het voertuig instabiel wordt, je de hond ontwijkt maar tegen een andere wagen knalt omdat je het voertuig gewoon totaal niet meer onder controle hebt. Dan liever een hond minder dan dat je de wagen op de stoep boven een paar spelende kinderen parkeert.

Ik stuur dan gewoon die hond vervroegd naar de hondenhemel zonder te aarzelen. Kinderen zijn een verhaal apart en probeer die dan ook te ontwijken maar als het erop aankomt dat ik moet kiezen voor het kind of voor mij dan is het toch mijn lijf wat ik ga redden.
4x2 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:38:
Geef alleen mn mening over de intelligentie van die kinderen, zeg nergens dat ik ze ook daadwerkelijk platrijd (of er al 1 platgereden heb).
Hoop er ook geen te raken, maar dat standaard "wat nou als er een kind tevoorschijn komt" verhaaltje word ik nogal moe van.
Een kind wat langs een lange doorgaande weg weet te komen waar je helemaal niet hoort te komen als voetganger zijnde en dan ook nog eens blind de weg oprent.
Naja, dat is een kwestie van tijd voordat het door iemand (te hard rijdend of niet) platgereden wordt.
Och ja, kinderen zijn onvoorspelbaar, maar als ze zo stom zijn horen ze gewoon niet los te lopen, sim-pel.

En dieren moet je gewoon platrijden, jezelf tegen een boom parkeren omdat je een kat/hond/musje probeert te ontwijken is ook zoiets, dan maar de kat/hond/mus plat.
Als je met goed fatsoen kan ontwijken zonder anderen te hinderen is het wat anders (ik heb ook al eens vol op de rem gestampt voor een kat op de weg, puur omdat er niks achter me zat), maar de meeste mensen ontwijken dat beest no matter what......
Een ree, paard, koe en dergelijke zou ik toch proberen te ontwijken. Dat is toch wel aardig harde beesten. En ook zo moeilijk om uitelkaar te rukken. Verder komt het mijn stuur gedrag en dus stabiliteit niet ten goede :(

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 10-07-2006 18:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

True, helemaal gelijk. Maar er bestaat zoiets als slechte ouders... toch beetje rekening mee houden.

Mijn stomste actie in het verkeer tot nu toe was eigenlijk nog steeds het remmen voor een vogel ergens in Utrecht / Overvecht (domme beesten maken er daar een wedstrijd van om massaal vlak voor auto's op de straat te gaan zitten en op het laatste moment pas weg te vliegen). De Volvo achter me ging met z'n neus nogal omlaag (Volvo-remmen ftw). Als het een Fiatje met half slapende bestuurder was geweest achter me dan was het misschien wat minder leuk afgelopen :X

Ergste dat ik ooit heb gezien qua dierenleed was op de snelweg... een reiger steeg daar op, vloog VLAK boven mijn auto langs (man, ik schrok :X), zag hem vervolgens in m'n binnenspiegel een andere auto op de voorruit raken en na een paar salto's op het wegdek belanden waar een automobilist bijna de berm invloog om hem te ontwijken. Was trouwens een mooie zondagmiddag op de A2 ergens rond Utrecht richting het zuiden, weet niet meer precies waar.

In zo'n geval zou ik misschien nog expres over die vogel heenrijden zodat hij tenminste echt dood zou zijn voor het geval hij dat nog niet was ;( Was echt kut om te zien hoe dat dier tegen die auto aanknalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Zucht, het is nu 1 jaar en 11 dagen dat ik mijn rijbewijs heb, en nu voor de 3e keer iets geraakt (zondag). Keren op een schuine weg. En ik weet niet wat er mis ging, of de hellingproef of het schakelen van de R naar de 1 maar het gevolg is dat ik het plaatje van de 'stopcontact' van de trekhaak nogal brute force heb gevouwen :X

Verder valt het wel mee, behalve vandaag een beetje te hard rijden. Erachter komen dat als de auto trilt bij 140 op sommige Belgische wegen, dat die dan nog steeds trilt bij 170 :P Wel toen de omstandigheden het toelieten. De vriend naast me wees mij er wel op, maar zei niet dat ik langzamer moest rijden. En die rijdt op alle snelwegen 100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackangel schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:13:
Zucht, het is nu 1 jaar en 11 dagen dat ik mijn rijbewijs heb, en nu voor de 3e keer iets geraakt (zondag). Keren op een schuine weg. En ik weet niet wat er mis ging, of de hellingproef of het schakelen van de R naar de 1 maar het gevolg is dat ik het plaatje van de 'stopcontact' van de trekhaak nogal brute force heb gevouwen :X

Verder valt het wel mee, behalve vandaag een beetje te hard rijden. Erachter komen dat als de auto trilt bij 140 op sommige Belgische wegen, dat die dan nog steeds trilt bij 170 :P Wel toen de omstandigheden het toelieten. De vriend naast me wees mij er wel op, maar zei niet dat ik langzamer moest rijden. En die rijdt op alle snelwegen 100 ;)
Ach, een maat van me had binnen 11 weken al 3 schades te pakken, dus het valt mee.
Zelf alleen nog maar bosjes gepakt, simpelweg omdat ik daar niks op kapot reed en ik te veel haast/weinig zin had om eerst uit te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Ok...
Ik ben net vol over een voorangskruispunt gereden... En de haaientanden stonden op mijn weg 8)7 :X

Niks gebeurt gelukkig. Kwam echt niemand aan. Mijn achterligger (500 meter achter me) reed nog achter me aan toen er pas iemand mijn (zojuist nogal lomp overgestoken) weg kruisde.

Had het eerst niet door. Maar toen ik m'n achterligger af zag remmen viel het kwartje...

Ach... Hier leer ik weer van B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
weebl schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:00:
Ach... Hier leer ik weer van B)
Zolang je zulke dingen na kunt vertellen wel ja ;)

Gisteren eerste botsing, ahum: een lampje van onze oprijlaan eraf getikt met de bumper :? Al 100-duizend keer achteruit gereden maar het was nu gewoon te vroeg, net dat lampje niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben laatst over een bussluis heen gereden met+- 35km/u :+ Resultaat: ik stond in 1 keer stil. Gelukkig viel de schade wel mee (75 euro) doordat m'n uitlaat lek was geraakt. Ik kon er gelukkig nog wel vrij makkelijk uitrijden. Oorzaak was dat ik teveel op m'n nieuwe tomtom zat te kijken, en niet op de borden lette, en ik niet wist wat een bussluis was :X Ik dacht: "hmm, wat een rare drempel, daar rij ik wel ff overheen".. Niet dus..

Op zich ook niet zo gek, omdat ik er nooit 1 ben tegekomen met lessen. En in de theorieboeken die ik had nergens staat wat een bussluis is, wat ik opzich erg raar vind. Maargoed, blijft een domme actie :P

Zo'n bussluis was het

[ Voor 13% gewijzigd door Gardocki op 19-07-2006 11:09 ]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Gister met vriendin + schoonouders naar het strand geweest, op de terugweg reed er een tractor + kar voor ons, super traag dus. Er zat al een aardig rijtje auto's achter ons, en m'n vriendin wachtte dan ook geduldig tot ze kon inhalen.

Op het moment dat ze zou inhalen ging ineens degene achter ons ook, zodat ie half naast ons kwam rijden.. (Hij ging wss eerder, maar normaal moet je eerst de voorste laten inhalen). Bijna er tegen dus.. toen ontstond de discussie tussen vriendin en schoonma: Wie was er fout.

Vriendin had gekeken, zag niks in de verte aankomen dus haalde in..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Tom S. schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:05:
Ik ben laatst over een bussluis heen gereden met+- 35km/u .... Ik dacht: "hmm, wat een rare drempel, daar rij ik wel ff overheen".. [/url]
_/-\o_ _/-\o_

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Dennahz schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:10:
Gister met vriendin + schoonouders naar het strand geweest, op de terugweg reed er een tractor + kar voor ons, super traag dus. Er zat al een aardig rijtje auto's achter ons, en m'n vriendin wachtte dan ook geduldig tot ze kon inhalen.

Op het moment dat ze zou inhalen ging ineens degene achter ons ook, zodat ie half naast ons kwam rijden.. (Hij ging wss eerder, maar normaal moet je eerst de voorste laten inhalen). Bijna er tegen dus.. toen ontstond de discussie tussen vriendin en schoonma: Wie was er fout.

Vriendin had gekeken, zag niks in de verte aankomen dus haalde in..
Dan heeft ze blijkbaar toch niet goed gekeken ;)
* djluc gaat nu het lampje maar eens repareren wat gisteren geplet werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

Superflip

*pwiet*

Ik heb ondertussen ook een tijdje mijn rijbewijs (anderhalf jaar). Zit veel op de baan en nog nooit iets voorgehad. Het stomste wat ik af en toe nog doe is een bocht verkeerd inschatten, maar die kan ik dan ook altijd nog op tijd corrigeren.

Ik ben blij dat mijn vader (een uitstekende coureur / ook op de openbare weg) mij uitstekend heeft leren rijden. Vooral in bochtige en smalle(rally)wegjes hebben massa's chauffeurs het moeilijk, waar wij dan (mijn vader en ik) zonder veel moeite heel vlot doorrijden. Ik erger mij dan ook aan vele chauffeurs op het wegennet, want hard rijden is één ding, maar goed en verantwoord rijden is nog iets anders.

Nujah, dit laat niet weg dat iedereen eens een stommeteit kan begaan hé. Je moet maar is een uurtje te weinig geslapen hebben ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Potentieel domme actie:
Ik heb een bloedhekel aan bumperkleverts in de spits.
Van die mannen die op een meter van je bumpert hangen terwijl het dusdanig druk is dat dat geen enkel nut heeft.
Ik moet me dan altijd bedwingen om niet bij de eerste de beste gelegenheid exact hetzelfde te doen bij desbetreffende bokkerijder (in het kader van het "kut is dat he?" - gevoel bezorgen), want het gaat een keer mis :X

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2006 21:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 12-09 17:05
BackSlash32 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:52:
Potentieel domme actie:
Van die mannen die op een meter van je bumpert hangen terwijl het dusdanig druk is dat dat geen enkel nut heeft.
Ik moet me dan altijd bedwingen om niet bij de eerste de beste gelegenheid exact hetzelfde te doen bij desbetreffende bokkerijder (in het kader van het "kut is dat he?" - gevoel bezorgen), want het gaat een keer mis :X
Gewoon vertragen. Niet remmen, dat mag niet, maar gewoon je voet van het gaspedaal, en stug 10km/u te traag rijden ofzo. Zodra ze je voorbij zijn, vlotjes optrekken tot exact de maximumsnelheid, en ze boos in de spiegel zien kijken >:)

Stomme actie van mij: op weg tussen een optreden en het etentje achteraf, rij ik met de fiets in een nauwe eenrichtingsstraat. Achter mij toetert er een auto, blijkt iemand van de groep te zijn die ook naar datzelfde etentje gaat...meteen ff bewezen dat ik het traagste kan fietsen van allemaal (ergens 1km/u, en uiterste best doen om niet om te vallen) in het midden van de straat. Eenmaal die gast die ik kende achter mij de parking opgereden was, netjes uit de weg gaan, en dan een auto of 7 die heel hard voorbij scheuren O-)

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 19-07-2006 22:12 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Potentieel domme actie:
Ik ken dat :X

Normaliter negeer ik bumperklevers als ze achter me zitten (ze krijgen de vinger van me zodra ik een plek heb gevonden om weer naar rechts te gaan en ze me voorbij komen), maar ik heb een paar jaar geleden mij niet zo sterk kunnen houden...

't Was 's avonds (ongeveer 22.00 uur)... Ik rijd met ~130 op de teller op de rechterbaan... Ik nader een rijtje van vier vrachtwagens, dus ik kijk in mijn spiegels: niets in mijn directe nabijheid en een stel koplampen op minimaal 500 meter van mij verwijderd. Ik kijk over mijn schouder: alles vrij.

Met andere woorden: ik knipper en schuif naar links en ga de vractwagens inhalen..... Net als ik de eerste (van de vier) voorbij ben, komt er een Renault Laguna mijn trekhaak inspecteren.... 't Zal wel.... Ik moet nog drie vrachtwagens voorbij voordat ik überhaupt binnen redelijke grenzen naar rechts kan... (de vrachtwagens reden dus letterlijk in een treintje: hooguit drie meter ruimte tussen elkaar :X ). Begint die eikel in die Laguna dus te seinen met grootlicht en alsof dat nog niet genoeg was, gaat-ie ook nog eens vol op zijn claxon hengsten :( :X

Toen was het voor mij gedaan... Ik rijd de max. toegestane snelheid, ik kan binnen redelijke grenzen niet naar rechts (mijn auto is langer dan drie meter).. dus ik gebaar in mijn binnenspiegel dat die gast even moet dimmen.... Hij ging alleen nog maar dichter op m'n bumper rijden en nog meer seinen e.d.

Uiteindelijk was ik de laatste vrachtwagen nog niet eens voorbij (mijn achterbumper zat zo'n beetje ter hoogte van de voorkant de truck) en terwijl ik weer spiegelde om weer naar rechts te kunnen gaan, zag die gast een poging ondernemen om mij rechts voorbij te kunnen steken....

Op dat moment ben ik vol op mijn remmen gaan staan, tot blokkerende wielen aan toe... Ik heb nog nooit iemand zo zien schrikken achter het stuur... :X Daarna is-ie mij ook niet meer voorbij gekomen en is-ie minimaal op 50 meter afstand achter mij gebleven...

Goed... Ik ben niet trots op deze actie, maar een zakenpik moet niet denken dat hij meer rechten heeft op de weg dan ik in mijn Peugeot 205 koekblikje, zeker niet als ik gewoon 120~130 rijd en een volstrekt legale en normale inhaalmanoevre uitvoer... Denkt-ie dat wel.. dat heeft hij aan mij een verkeerde :(

[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 19-07-2006 22:19 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uhuh :X
Op dat moment ben ik vol op mijn remmen gaan staan, tot blokkerende wielen aan toe... Ik heb nog nooit iemand zo zien schrikken achter het stuur... :X Daarna is-ie mij ook niet meer voorbij gekomen en is-ie minimaal op 50 meter afstand achter mij gebleven...
hij scheet 16 kleuren stront gok ik?
Goed... Ik ben niet trots op deze actie, maar een zakenpik moet niet denken dat hij meer rechten heeft op de weg dan ik in mijn Peugeot 205 koekblikje, zeker niet als ik gewoon 120~130 rijd en een volstrekt legale en normale inhaalmanoevre uitvoer... Denkt-ie dat wel.. dat heeft hij aan mij een verkeerde :(
Risico is natuurlijk wel dat je in een 205 echt nergens bent als je een shunt maakt (been there done that)..
Maar met een 205 GTI 1.6 mag ie echt z'n best doen die eruit te sprinten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Potentieel domme actie:
Vind ik overigens net zo iritant als van die dikke bakken die invoegen op de snelweg. Die jij al ziet aankomen, je gaat keurig even naar links. Die pipo's voegen in en jij bent komt met grote spongen dichter (met 140 op de teller) bij bent er (bijna) voorbij en dan geven die pipo's gas bij, zodat ze rechts gaan inhalen :? .

(En dan vinden ze het raar dat je ze opsluit achter een vrachtauto om 23.00 }) , en dan gaan ze natuurlijk nog even bumperkleven en seinen en half naar rechts sturen....) Meestal is het wel te voorspellen als ze weer eens de snelweg opduiken, want mijn Citroën C3 kan nou eenmaal niet zosnel optrekken als een BMW 5 / Mercedes / Volvo / Jag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Zondag naar de Ardennen geweest. Op een gegeven moment kom ik op een 3 baans weg. Ik reed daar met een redelijk tempo en schjinbaar was het voor die meid net iets te veel geworden. Ze ging van uiterst rechts naar uiterst links zonder te kijken. Ik wist dat er iets ging gebeuren want ze slingerde al een beetje dus ik deed er wijs aan om het gas te dichten en helemaal links te rijden. Schijnbaar hoorde ze de 105dB van mijn motor niet want ze scheerde echt rakelings van mij af terwijl ik er toch een redelijk tempo op had zitten.

Ik had gewoon harder moet remmen of de motor met 10 000rpm er bovenop moeten zetten (of een combinatie van beiden :+)

Een andere fout was het bestormen van de Baraque michel in de 5de versnelling tegen 5000rpm, dan weet je wat doodvallen betekent als de motor niet snel genoeg op gang komt om lekker trekkend door de bocht te gaan. Daarna toch 2 versnellingen omlaag en continu tegen 10 000rpm de bochten genomen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Afgelopen weekend reed ik samen met m'n vriendin in de auto van m'n zwager, een benz uit 1980. We moesten even naar A'dam om wat spullen bij haar te droppen, en zouden daarna richting kust gaan. Nu woont ze vlak bij de van Wou straat, dus dat is lekker makkelijk. Rij die af, zo de A2 op.
Vlak na de Rijnstraat wordt het een 2-baans weg, waar ik bij een stoplicht voor de kortere rechter rij kies. Ik trek netjes met de rest van het verkeer tot een snelheid van 70 / 80 km/u (max snelheid daar is 70) met rechts van mij continu auto's.
Vlak bij het begin van de A2 kijk ik in m'n binnenspiegel, en zie ik een motorkap van een dikke sjonnie Mercedes SL, met een enorme sjonnie achter het stuur. Hij zat mij lekker te duwen, aangezien ik z'n ster op de motorkap geeneens meer kon zien.
Ontstaat er rechts van mij ruimte , dus ik kijk in m'n spiegels, geef richting aan en wil naar rechts gaan, om die Sjonnie z'n o zo belangrijke ruimte te geven.
Het was maar goed dat ik bij het naar rechts gaan, ik altijd m'n spiegel extra controleer, want die aso had inmiddels (nadat ik m'n richting al aangegeven had) besloten mij maar rechts in te halen.
Het scheelde echt maar heel weinig of we hadden elkaar geraakt, en waarom? Omdat hij zo nodig moest duwen, waardoor ik me ongemakkelijk voelde en naar rechts wou, waar hij mij vervolgens wou inhalen...
Een flinke vloekpartij later, waarbij we beide even onze middelvingers strekte, was ik gelukkig weer wat kalmer...
Van mij mogen ze dat soort figuren direct het rijbewijs afnemen, en een volledige rij ontzeggen opleggen... Lui die zo rijden horen in mijn ogen niet op de weg.

Verder heb ik zelf 1 keer een stomme actie gedaan, gelukkig niet gevaarlijk ofzo.
Ik heb 2 jaar geleden in mijn woonplaats de goudengids bezorgd. M'n ouders hebben een Ford Transit, dus dat was lekker makkelijk. Laadruimte zat, moest alleen een beetje rekening houden met het gewicht. Voor mijn wijk had ik ongeveer (uit m'n hoofd) 4 pallets nodig, die ook precies het maximum gewicht waren wat ik mee kon nemen. Dat ging allemaal goed.
Kom ik bij een winkelcentrum en wil ik de bus parkeren, zie ik een tussen etage van een trappenhuis over het hoofd. Die tussenetage was nog wel hoog genoeg, maar het regenpijpje dat er onder zat niet meer... Ik schat dat ik 2 a 3 cm ruimte te kort kwam, en heb mezelf daar dus klem onder gereden... Voorzichtig m'n ouders vertelt, die gelukkig niet echt kwaad werden...
Ik baalde wel, want dit was de eerste keer in 7 jaar, dat ik schade reed, en dan ook nog puur door m'n eigen schuld... Over het algemeen kan ik de omvang van een auto haarfijn inschatten (zowel lengte als breedte), en rijd ik door openingen waar ik vaak aan beide kanten maar cm's over heb. Alleen de hoogte was ik 1 keer vergeten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

deepbass: niet uitstappen eigenlijk dan, en kijken of je veel mensen kunt fixen die ff in willen stappen zodat hij wat lager op z'n vering gaat hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net op verlaten terrein 360 spin gehad... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Hmm, ik reed gisteren achteruit de inrit af, waarbij ik bijna een voetganger over z'n tenen reed. Het vreemde was dat ik langzaam (op de koppeling) reed en meende goed te hebben gekeken. Niet dus. |:(

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
niets gebroken?

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:32:
Hmm, ik reed gisteren achteruit de inrit af, waarbij ik bijna een voetganger over z'n tenen reed. Het vreemde was dat ik langzaam (op de koppeling) reed en meende goed te hebben gekeken. Niet dus. |:(
How to smoke up my clutchplates within a minute? :X
Weet niet of het tegen mij bedoelt is, maar nee, auto is nog in 1 stuk (en ik gelukkig ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:55:
[...]

[...]
wat is er mis met op de koppeling rijden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:47

Wom

Ik heb eerder deze avond topsnelheid gehaald van mijn auto, en het was niet in Duitsland.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
tozzke schreef op maandag 24 juli 2006 @ 03:27:
[...]

wat is er mis met op de koppeling rijden? :/
Eigenlijk is dat ding daar niet voor bedoeld en slijt dat ding op die manier wat sneller.

Maar in sommige gevallen krijg je door de koppeling gewoon laten opkomen toch te veel snelheid, waarbij het dus erg handig is om de snelheid er mee te kunnen bepalen.

Ik vind de reactie van GC_Stef dus ook redelijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

In een diesel moet je haast wel dus inderdaad een beetje overdreven :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Als je een klein stukje(enkele meters) maar moet rijden, dan kan je toch niets anders dan op de koppeling rijden? Tenzij je vooruit wilt vliegen doordat je zo snel mogelijk de koppeling lost + gas genoeg geeft opdat je niet stilvalt. Zie ik niet echt zitten in bv een smalle parkeergarage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:55:
[...]

De CRX manier is idd om gewoon de koppeling te laten schieten en met piepende banden volgas de straat op te vliegen onder het motto van: "als ik maar snel genoeg ben hebben ze geen kans om me te raken"

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 24-07-2006 15:43 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:34:
deepbass: niet uitstappen eigenlijk dan, en kijken of je veel mensen kunt fixen die ff in willen stappen zodat hij wat lager op z'n vering gaat hangen :+
Ik kwam er te laat achter dat ik klem zat... pas bij het eronderuit rijden merkte ik wat er aan de hand was... en toen was de bus al bevrijdt (met een mooie deuk op het dak... :X )

En onlangs had ik nog een vage actie. Valt niet echt onder domme acties, aangezien ik zelf niks fout deed, maar het leverde wel wat rare blikken op... Bij het oprijden van een rotonde met de auto van m'n zwager besloot de einddemper er onderuit te lazeren, wat een diepe ronk en schrapend geluid opleverde... en dat terwijl ik nog 10 min. had om op m'n werk te komen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:43:
[...]

De CRX manier is idd om gewoon de koppeling te laten schieten en met piepende banden volgas de straat op te vliegen onder het motto van: "als ik maar snel genoeg ben hebben ze geen kans om me te raken"
:D

En het erge is, tis waar ook nog O-) :D

Zonder dollen, een keertje maakt niet uit, maar als je met file bijvoorbeeld en andere korte stukjes op de koppeling gaat rijden durf ik er geld op te zetten dat je binnen een half jaar aan nieuwe koppelingsplaten kan gaan denken.

Ze slijten zo gewoon veel harder, als je ze continue laat slippen worden ze steeds gladder, en uitendelijk gaan ze ook slippen als je het niet wil, tot ze het uiteindelijk gewoon niet meer doen. Binnen een minuut gebeurt het pas als je vol gas geeft en de koppeling continue half in gedrukt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Tsja, is al een paar jaar geleden, maar was wel een erg stomme actie:
was op een tweebaanssnelweg aan het inhalen, met een niet al te snelle kar. Komt er een dikke Volvo achterop, die ongeveer in mijn achterklep kruipt. Heel irritant. Ik kon niet sneller inhalen dan ik aan het doen was, en het was niet dat ik m ervoor geprikt had ofzo: die Volvo kwam gewoon met een noodgang aan, was zeker nog niet in beeld toen ik naar de linker baan schoof.

Dus tot zover niks stoms. Maar goed, vond het redelijk irritant dat die wagen bijna bij me binnenreed, en dan vervolgens natuurlijk met zn groot licht flitsen enzo. Maar... hier had ik dus uit kunnen concluderen dat het een agressieve rijder zou kunnen zijn... maar nee hoor, wat doe ik nadat ik weer op de rechterbaan gekropen ben en hij voorbij komt? Juist, middelvinger tegen het raam... geen idee meer waarom, dacht er niet echt bij na.

Vervolgens paar honderd meter op de vluchtstrook moeten rijden, omdat die gast kwaad was en me van de weg wilde drukken. Ging allemaal net goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:05:
[...]

:D

En het erge is, tis waar ook nog O-) :D

Zonder dollen, een keertje maakt niet uit, maar als je met file bijvoorbeeld en andere korte stukjes op de koppeling gaat rijden durf ik er geld op te zetten dat je binnen een half jaar aan nieuwe koppelingsplaten kan gaan denken.

Ze slijten zo gewoon veel harder, als je ze continue laat slippen worden ze steeds gladder, en uitendelijk gaan ze ook slippen als je het niet wil, tot ze het uiteindelijk gewoon niet meer doen. Binnen een minuut gebeurt het pas als je vol gas geeft en de koppeling continue half in gedrukt hebt.
Hoe wil je dan dat ik file rijd? Zeg +- 5km/u. Dat gaat niet zonder je koppeling te gebruiken. Zodra het kan (als de motor het zonder bokken doet) laat ik de koppeling los, en laat de motor stationair draaien, maar vaak wil dat niet. Moet je steeds even gas geven, koppeling beetje op laten komen, intrappen en verder rollen. Als ze daar niet tegen kunnen...
offtopic:
1,5 week terug nog een espace zien staan met een sleurhut van 1,5 ton ofzo. Laatste stukje omhoog naar de camping lukte tóch niet. Wat stinkt dat zeg, net verbrand plastic :X Kan iemand mij trouwens vertellen of bij de Espace 2.0T de motor eruit moet om de koppeling te vervangen? was wel zo bij de V6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

deepbass909 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:38:
Ik kwam er te laat achter dat ik klem zat... pas bij het eronderuit rijden merkte ik wat er aan de hand was... en toen was de bus al bevrijdt (met een mooie deuk op het dak... :X )
Oe, dat kan ik ook... Vrachtauto'tje gehuurd voor verhuizing, jeweetwel, maatje allergrootst wat je nog met een B rijbewijs mag besturen. Alles ging picobello, en aan het eind moest ik hem aftenken, dus ik ga naar de Leclerc vlakbij het verhuurbedrijf en rij zo argeloos onder het afdak. Pasje in het apparaat, aftanken, wegrijden --- SCHRAAP.

Was het afdak dus bij de "ingang" net hoog genoeg, maar bij de uitgang net te laag :X En achteraf zie je dan een bordje met een maximunhoogte staan die zo'n 30cm kleiner is dan je vrachtauto'tje... Gelukkig heeft het 0,0 zichtbare schade opgeleverd, dus stiekum lekker dat ding ingeleverd en niets betaald O-) hij was toch al vol deuken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik doe bij filerijden (of waar dan ook waar ik stil moet staan en steeds korte stukjes rijden) is wachten tot de auto voor me een stuk verder op is, ik hoef mijn koppeling niet zomaar te laten schieten, maar ik heb ook niet veel ruimte meer nodig om gewoon zonder koppeling te rijden.

Tip is dus wachten tot auto voor je ver genoeg weg is zodat jij je koppeling helemaal los kan laten zonder iets te raken. Trap em desnoods helemaal weer in en laat em lekker narollen als je weer moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

^^
Aan zo een mensen heb ik echt een schijthekel...
als een paar man dat doet is de file direct weer een km langer

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En lost ie een stuk sneller op, maar dat mag iemand anders uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Paar jaar geleden kocht ik me 1ste autotje.. Opel Tigra 1.6 beetje opgevoerd enz. Leuke auto.
Ik had toen net dik 2,5 jaar me rijbewijs en het was idd winter met sneeuw op de weg.

Afaan. ik ga al sinds ik het me kan herinneren op wintersport en was toen al aardig ervaaren om op sneeuw/ijs te rijden. :o (ook zelf :+) anyway.

Omdat het winter was en me LM velgen niet wilde verzieken. 4 zwarte stale velgen aangeschaft en set winterbanden.

Ik lekker rijden. Vlak bij barendrecht hebben we een crematorium. lange weg en nooit verkeerdaar. Ik dus in de sneeuw met me nieuwe banden C.A. 2 uurtjes oud aan het teste :+
Raak ik toch in een slip 2x 360 en een 180 tegen de stoep aan. =/- 4 cm bij een lantaarn paal.. Jeej ik had die auto nog geen week. Ben daarna echt voorzichtiger gaan rijden. 8)7

(had gelukkig totaal geen schade) ik had al vaker geslipt in tsjechie, alleen gecontroleerd. nu overkwam het me dan reageer je toch net anders..na 1 sec wel weer bij zinne gekomen en de auto net op tijd in bedwang gekregen. geen schade aan de auto rubber raakte net de stoep aan. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 24-07-2006 22:39 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:17:
Nope: vergroot het harmonica effect....

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En harmonica-effect = kopstaartbotsingrisico.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:17:
Ja hoor, denk je dat?

Beter is vooruit te kijken in de file (leuk met een busje voor je 8)7 ) en te blijven rollen. Elke longitudinale verstoring (het bekende harmonicaeffect) zorgt voor langere files. Denk aan: remmen, van baan wisselen, elkaar de ruimte niet gunnen bij ritsen (veel files in Nederland zijn invoegfiles :( ).

Ook slim: zodra de file gaat rijden, hou je dan voor 1 minuut eens aan de max snelheid die op de matrixborden staan: scheelt je weer opnieuw stilstaan.

Nou ja, Nederlanders en files, het is wat. Sowieso de Nederlander in een auto :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vloeiend bewegen is inderdaad de oplossing... liever even de koppeling laten slippen en voor de rest uit laten rollen, da's meestal genoeg... probeer altijd op zo'n snelheid te rijden dat ik niet hoef te stoppen, soms verschijnt er dan een gat voor me een tijdje, maar achter me staat het dus niet meer stil dan :)

Als iedereen zo zou rijden als ik dan zou het minder erg zijn met files, ben ik vast van overtuigd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Twhomp schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:25:
[...]

Ja hoor, denk je dat?

Beter is vooruit te kijken in de file (leuk met een busje voor je 8)7 ) en te blijven rollen.
Precies, laten rollen doet GC_Stef toch ook dan?

Ik doe zelf precies hetzelfde. Als ik zie dat het _echt_ druk is dan zet ik hem in zijn 1 en de koppeling verder met rust laten. Rustig door blijven rollen totdat er een groot gat ontstaat, dan eventueel naar zijn 2 en verder met licht gas doorrijden.

Niks is zo erg vervelend als mensen die in een file (en uberhaupt op de snelweg) de rem gebruiken. Okee, als de auto voor je stil staat heb je geen keus maar voor de rest er achter blijven kan toch niet zo moeilijk zijn :?

Zelf ben ik dan overigens ook zo arrogant om dan naast een vrachtwagen (dus links) te blijven touren (met files, anders ga ik er ook gewoon met 40KM/u extra langs op de snelweg). En dan heb ik het over een 2baans weg :P Filerijden is heel makkelijk, let niet op de auto's achter je, ze weten dat je onverwachts zou kunnen gaan remmen en dus is het per definitie hun fout als ze achterop rijden. En naast een vrachwagen maakt het nog makkelijker, niemand die je voorbij gaat.

Dan moet ik er wel bijzeggen dat het gat meestal op 50M blijft steken. Deed iedereen dat maar, dan konden mensen wel invoegen zonder dat er 10 auto's opeens vol op de remmen moeten en van 30KM/u te hard naar 30KM/u onder de max snelheid rijden :/ En dat allemaal vanwege die schattige bumperklevers die overigens ook graag grootlicht gebruiken op klaarlichte dag terwijl je al prima weet dat ze achter je zitten, terwijl zij weten dat je ze er niet zonder reden niet langs wil laten :|

Gelukkig rij ik niet zoveel en zeker niet tijdens de spits op de snelweg dus je hoeft je niet af te reageren op mij ;) Ik weet dat ik in de auto redelijk aan mijzelf denk, maar godzijdank breng ik andere er niet mee in gevaar :)

Overigens geen domme acties meegemaakt verder, 2 zusjes van mij hebben de auto meegenomen op vakantie voor 3 weken en in de auto van mijn opa (backup-wagen) rijdt ik redelijk netjes. Laatst in Belgie was het iets extremer dan wat ik doe met mijn opa ernaast O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

moest even iets wegbrengen in de bestelauto van de zaak. die staat in een garage met een lading fietsen erin. affijn. ik alle fietsen wegzetten, lading erinduwen vanachter. en gaan met die banaan..

ritsel ritsel, hoorde ik, maar ik dacht "dat is die overhangende tak vast"
tot ineens mn auto omhoog gaat :o . Dus ik uitstappen en jahoor, een fiets compleet onder de auto.
dus maar weer in de 1 zetten en vooruit er vanaf. KRAAAAK.

foutjebedankt ;)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het zijn idd snelheidsverschillen die file's veroorzaken. Als iedereen gewoon netjes de maximumsnelheid zou rijden dan zouden er in principe vrijwel nergens file's staan. Want eigenlijk is het gewoon verschrikkelijk contra-productief: er moeten heel erg veel auto's langs, en dus gaat men stilstaan zodat er helemaal niemand meer langs kan 8)7.

Het schijnt dat bij 70km/u het optimum is qua aantal auto's die per minuut passeren. Gaat men harder, dan neemt de veiligheidsafstand toe en dus het aantal auto's per minuut af. Gaat men langzamer, dan neemt de veiligheidsafstand niet dermate af dat de snelheidsvermindering gecompenseerd wordt. Oftewel, op alle drukke punten 70km/u instellen + trajectcontrole, misschien dat je dan eens een keer je file's oplost.

Hoewel... Je kan het natuurlijk ook zo zien dat je bij 70km/u juist het efficiëntst mogelijk auto's naar het volgende knelpunt brengt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:25:
Het schijnt dat bij 70km/u het optimum is qua aantal auto's die per minuut passeren. Gaat men harder, dan neemt de veiligheidsafstand toe en dus het aantal auto's per minuut af. Gaat men langzamer, dan neemt de veiligheidsafstand niet dermate af dat de snelheidsvermindering gecompenseerd wordt. Oftewel, op alle drukke punten 70km/u instellen + trajectcontrole, misschien dat je dan eens een keer je file's oplost.
Da's niet waar bij 2 seconden afstand. Aantal auto's op hoge snelheid blijft vrijwel gelijk. Probleem is dat mensen minder snel kunnen reageren op die snelheid... Optrekken kost gewoon meer tijd. Als iedereen voldoende afstand zou houden dan zou dat probleem ook niet spelen.

~70 km/h is trouwens wel de snelheid waarbij de meeste 5-bakken het zuinigst rijden ;)

Ik rem wel es in de file, dat is dan om af te remmen zodat ik zoals in m'n vorige post genoemd op de juiste afstand van de voorgaande auto tot stilstand kom. Rem dus niet tot stilstand maar tot een snelheid zodat ik kan uitrollen tot precies (hoop ik dan) het moment waarop de volgende weer verder kan. Veel mensen reageren daar erg slecht op trouwens, achterlijke holenmensen :r Gelukkig zie ik eens in de zoveel tijd mensen die hetzelfde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:25:
Oftewel, op alle drukke punten 70km/u instellen + trajectcontrole, misschien dat je dan eens een keer je file's oplost.
Jah, dat zal de wegen er veiliger op maken, 95% vd mensen zit dan compleet gefrustreerd in de auto en gaat hele rare dingen doen.
Ik wel iig.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoezo gefrustreerd? Lekker relaxed met dezelfde snelheid als je medeweggebruikers cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vande week naar Praag gereden dus ik heb genoeg foutjes en dingen, bochten te hard omdat je naar hoertjes kijkt (hihi) allemaal goed gegaan.. paar keer rechts ingehaald maarja 2x op 700 km (ofzo) is ook niet veel...

lekker gescheurt op de autobahn dat was echt geil om te doen, gewoon in de 3e strook en nooit hoeven te remmen en gewoon met 180... en dan zelfs af en toe naar rechts moeten omdat er iemand 200 reed ofzo :D, dat durfde ik dan weer net niet met mijn beperkte ervaring (die overigens na die lange rit weer wat beter is geworden). Paar echt in de ankers gemoeten omdat een vrachtwagen zonder richting ZOMAAR naar links ging en ik denk ik in zn dode hoek zat, dus ik kon niet eens reageren op zn richting, gelukkig zitten we met 6 ogen (3 paar) in de auto en zag meteen iedereen het. Verder nog een file omdat een vrachtwagen compleet uitgebrand was (en dat door een klapband! :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba reed laatst een aantal auto's achter eentje die een klapband kreeg. En stinken dat dat deed! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:03:
Hoezo gefrustreerd? Lekker relaxed met dezelfde snelheid als je medeweggebruikers cruisen.
Zal wel aan mij liggen, maar als ik overal 70 moet rijden op de snelweg word ik knettergek, dat zou betekenen dat je op de meeste provinciale wegen nog harder mag...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

4x2 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:43:
Zal wel aan mij liggen, maar als ik overal 70 moet rijden op de snelweg word ik knettergek, dat zou betekenen dat je op de meeste provinciale wegen nog harder mag...
Niet overal, maar op de (te) drukke plekken en momenten. En uiteindelijk ben je veel sneller op je bestemming als je constant 70 rijdt dan wanneer je 3/4 van de afstand 120 rijdt en dan een half uur kruipen :/

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 25-07-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:52:
[...]

Niet overal, maar op de (te) drukke plekken en momenten. En uiteindelijk ben je veel sneller op je bestemming als je constant 70 rijdt dan wanneer je 3/4 van de afstand 120 rijdt en dan een half uur kruipen :/
hier op de ring mag je nog maar op sommige plekken 80 km.

Elke keer als ik daar weer rijd zit ik eik totaal niet op te letten en verveel me ter plekke elke 5 secs op je teller kijken of je niet te hard rijd. om je heen kijken of gewoon lekker op me ipaq kloten.

Ik denk dat ie 80 km zones op de snelweg meer onveiligheid creeeren dan 120.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mx. Alba schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:52:
[...]

Dat betwijfel ik, 99% vd nederlanders kan absoluut niet rijden, gunt niemand ruimte en anticiperen ontbreekt ook volledig.

Bedoel, als ik in staat ben om (met de motor) zonder te remmen op een normale afstand achter een auto die 120 rijd uit te komen terwijl ik met 200 aan kom zetten, dan moet dat van 140-120 toch ook geen probleem zijn (is het ook niet als ik met de auto ben).
Die constant flitsende remlichten zijn ook gruwelijke fileveroorzakers, het begint gewoon steeds harder te remmen....
En afstand houden is ook zoiets, 2sec haal je bijna niet in de spits, maar meer dan 5m afstand moet toch wel lukken, heb je wat meer ruimte om te reageren op je voorligger zonder meteen op de rem te stampen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In een file is 5m 2sec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Twhomp schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:25:
[...]

Nou ja, Nederlanders en files, het is wat. Sowieso de Nederlander in een auto ...
is altijd nog 100.000x beter dan een fransman in een auto. Tjeemig, wat een debielen heb ik daar gezien.
Sprekend voorbeeld: 1e week was een 'actieve' groepsvakantie, en we gingen dus met gare busjes van en naar beekjes om te canyonnen enzo. 1x reed de begeleider een beetje door (niet extreem), en ging met 40km/u naar boven. Hele prestatie voor die VW LT28 uit het jaar 0. Voorbij een vrij scherpe bocht moest hij echt helemaal de berm in, 0,5 meter van de rotswand, om te voorkomen dat hij een fransman raakte. Volgende bocht moest hij echt tégen de rotswand (ok, met de treeplank) aan om het te voorkomen. Andere begeleider, die met de Transporter alvast vooruit was gereden, wist direct welke het waren: hij had er ook ruzie mee.
Ik had iets zachter gereden daar, maar dan had ik net zo ver het gras in gemoeten. Hij had iig geen 'sportieve' lijn nodig, dus als die fransen een beetje de berm in waren gegaan had hij dat ook maar een klein beetje hoeven doen

En Reyn: 80km-zones werkt ook niet. Doordat er geen snelheidsverschillen zijn, kan je niemand voorbij rijden. Lijkt leuk, totdat er 2 auto's zijn die een te lage (70km/u, want stel je voor dat je misschien een boete krijgt) snelheid aanhouden en je er voorbij wilt. Helaas... Of nog leuker: je zit links (omdat daar ruimte was) en je moet naar rechts om de afrit te halen. Veel succes... En het meest frustrerende is nog wel om er om 8 uur 's avonds op zaterdag te rijden. Zónder cruise-control dus, met mijn moeders auto |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Oke, laat maar, dit heeft geen zin.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik rij 90% van de tijd in de Transit van m'n ouders met een 2.5 TDi motor. In de file is dit een heerlijk ding, want stationair in de 1e rijdt hij tussen de 5 en 10 km/u en in de 2de zo'n 20km/u. Daarnaast kan je best wel ver vooruit kijken.
Ik hou in een file daardoor ook de tactiek aan om een paar auto's verder te kijken en als die remmen ga ik van het gas af, waardoor ik rustig uitrol. Het gat tussen mij en de auto voor me wordt dan groter, maar hij moet remmen en ik niet. En tegen de tijd dat ik bij zijn achterbumper ben, trekt hij vaak weer op. Daardoor rijdt het voor mij in iedergeval (en heel waarschijnlijk ook voor de auto achter me) een stuk rustiger.

Over het rijden in Frankrijk. Vorig jaar was ik met mijn vriendin in Parijs. Ik heb toen zo snel mogelijk de auto die we bij ons hadden in een parkeergarage gezet, want ik vertrouwde het niet om deze in de straat te parkeren... Om vervolgens in de parkeergarage toch nog de velg te beschadigen... :X 2 weken zonder schade in Frankrijk en de laatste dag maak ik een bochtje net te ruim...

Een paar jaar daarvoor was ik met m'n vader schermvliegen in de streek rond Gap / Alpes Duez, en kreeg ik de sleutels in m'n handen gedrukt van een afgeragte Renault Trafic waarmee de vliegschool naar de startplaats reed... Dat was een onverhard bergweggetje en daar mocht ik met een overladen Trafic met een man of 8 achterin en een stuk of 10 parapentes (30kg per stuk) op het dak vanaf rijden. En die wegen daar waren niet echt lief geweest voor deze Trafic, dus echt sporen deed hij niet meer en hij had geen stuurbekrachtiging... Dat was toch wel een behoorlijke uitdaging moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Alpe d'Huez ;)

En "Parijs" != "Frankrijk", gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ach, die fransen met hun rare spelling :p (daarom had ik ook nooit hoger dan een 5 voor frans...)

Normandië was overigens best te rijden. Mensen reden daar over het algemeen best netjes. Alleen die wegbewijzering...
Ik weet niet meer waar het was, maar op een rotonde stond bij 1 afslag Toutes Direction (alle richtingen) en bij de volgende Autre Direction (overige richtingen)... Ik weet niet hoeveel richtingen er in Frankrijk mogelijk zijn... maar volgens mij dekt alle richtingen toch behoorlijk de lading (wel knap, ik zou dus ook richting maan kunnen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"Toutes Directions" houdt in alles behalve de stad/gehucht waar je je nu bevindt, zegmaar het equivalent van "doorgaande weg".
"Autres Directions" houdt in "alles wat niet op andere borden vermeld is".

In principe zijn "Toutes Directions" en "Autres Directions" in verschillende richtingen dus niet fout, maar idd zeker wel verwarrend :D

En het is trouwens "bewegwijzering". Nederlanders met hun rare spelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Dit is eigenlijk de domste actie ooit van mij, tis nog maar afwachten hoe dat afloopt....

zoals sommige weten heb ik een nogal snelle oldtimer, waarbij ik me eigenlijk verplicht voel er niet zo hard mee te rijden omdat ik het zonde zou vinden dat de auto overlijdt....

echter....afgelopen vrijdag naar een klein meetinkje geweest en op de terugweg uiteraard een beetje spelen met het gas......

het nadeel van gas geven met mijn auto is dat deze nogal rap naar de 160 rijdt.....daarna valt het nog wel mee, maar naar de 160 gaat toch wel erg snel...

Ik reed dus vanuit Leiden richting Amsterdam (N44 --> A4 ) en de vaart zat er lekker in. Je mag daar 120, dus opzich is 140 een leuke snelheid op de teller.... Echter had ik telkens een zilveren Alfa uit, volgens mij, 2000/2001.....paar jonge mensen er in en uiteraard met het gas spelen....

Nogmaal ga ik hier dus niet echt op in....maar deze keer dus wel |:(

Ik trap dus mijn gas in en ben weg....en flink ook...snelheid liep op tot rond de 160/170km/h wat eigenlijk gewoon echt VEELS te hard is.....

Daarna gas loslaten, terug laten lopen naar 120 en wachten tot je weer ingehaald wordt....Het leuke ervan was dat er nog een andere auto bij kwam....een Donkerkleurige Seat....ook met jonge mensen er in (denk tussen 25 en 30 jaar...beide auto's)...en die begon ook rustig mee te rijden....nou ja rustig....

Denk dat ik een paar keer toch wel de 160/170 aangetikt heb (210 is top van mijn auto...) en na een tijdje gewoon mijn gas losgelaten en met een gangetje van 120 terug naar huis getuft.....

Kreeg ik daarna fijn te horen dat ze daar zeer waarschijnlijk traject controle hebben |:( , wat er dus om geldt.....30km/h te hard gemiddeld.....

*sugt*

* KatirZan <---idioot

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep - maximum snelheid: 120 km/u;
Dat is de enige die ik kon vinden op de A4
Je bent wel een aso dat je je zo op laat naaien, foei foei zeg :P

zegt iemand die gisteravond een nieuwe mini die anderen op zat te duwen op de A50 even terug op zn plaats heeft gezet..

[ Voor 50% gewijzigd door 4x2 op 26-07-2006 13:19 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

4x2 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:13:
Je bent wel een aso dat je je zo op laat naaien, foei foei zeg :P

zegt iemand die gisteravond een nieuwe mini die anderen op zat te duwen op de A50 even terug op zn plaats heeft gezet..
wel zielig voor die mini :P

Maar idd, het is best aso van mij, terwijl ik me normaal altijd netjes aan de max snelheid (meestal ietsje erboven) hou....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

4x2 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:13:
...
Voor de duidelijkheid de traject controle is van Amsterdam richting Leiden, en aan gezien katirzan Leiden -> Amsterdam reed, heeft hij niks van de traject controle te vrezen op de A4 (NB: de a10 (west) heeft er ook een)

[ Voor 8% gewijzigd door jeanj op 26-07-2006 18:35 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

deepbass: ach, je wilt absoluut niet weten hoe mijn wieldoppen eruit zien :') Zal me ook echt geen reet boeien op m'n 206'je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

jeanj schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:33:
[...]

Voor de duidelijkheid de traject controle is van Amsterdam richting Leiden, en aan gezien katirzan Leiden -> Amsterdam reed, heeft hij niks van de traject controle te vrezen op de A4 (NB: de a10 (west) heeft er ook een)
gelukkig maar, want op de heenweg (amsterdam -> leiden ) heb ik zelfs gewoon 100 gereden waar 120 is toegestaan....is wel een klein pak van mijn hart....

zal ook zeker in de toekomst dit soort capriolen die een hoop geld en rijbewijzen kunnen kosten niet meer uitvoeren....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een turkie in een witte golf 3 voor me gehad, verlaagt, ranzige velgen, uitlaatje, lelijke bak eigenlijk gewoon, je kent het...gaat ie me eerst inhalen (waar geflitst word ook nog), gaat ie herrie maken en naast me hangen, dan staan we voor stoplicht, die springt op groen, hij rijd weg, ik haal em met gemak in, blijft die aap links hangen, ik er rechts voorbij, gaat ie ook ineens ZONDER richting aan te geven naar rechts, hij dus in de remmen, ik gas los en naar links om hem maar ruimte te geven, maakt ie een vage beweging met zijn arm (iets van dat ie gangstahhhhh is ofzo, de nerd) en slaat ie gewoon af zonder richting of iets dergelijks (wat een lange zin zeg, ik heb geloof ik nog niet genoeg over interpunctie gehoord).

Toen er maar vol voorbij gegaan en geen aandacht meer aan gegeven, die was toch niet zo mans als hij dacht.

Overigens zit er even later continue een of ander broekie te pushen op een verboden in te halen weg. Ik dus terug schakelen naar 3, rustig 75 tot 80 gaan rijden, en steeds als ie er voorbij wilt even gas bij geven. Mag niet inhalen. Bij stoplichten zag hij zijn kans schoon, remde hij vroeg af en bleef hij gas geven, daar waar ik gewoon laat rem en stil ging staan voor het stoplicht. Toen ik bijna stil stond sprong het over op groen, en hij kwam er voorbij, vol gas open.

Tsja, dan moet ik maar voor machtsvertoon gaan en hem wederom op zijn plek zetten --> de 2de.
Ik ben écht een te foute rijder, soms denk ik dat het beter zou zijn om mijn rijbewijs maar meteen in te leveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Idd, want de humor is dat 99% vd motoren je met een rotgang voorbij vliegt met precies dezelfde gedachte :)

En ik durf zonder meer te zeggen dat ik nog wel iemand ken die je ook het snot voor ogen rijd met zn BMW (auto ja) van 30 jaar oud :).

[ Voor 40% gewijzigd door 4x2 op 27-07-2006 01:00 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:37:
deepbass: ach, je wilt absoluut niet weten hoe mijn wieldoppen eruit zien :') Zal me ook echt geen reet boeien op m'n 206'je :+
Jammer genoeg was het een huurauto met lichtmetaal eronder |:(
De schade had me m'n eigen risico kunnen kosten, maar gelukkig is Avis Utrecht (ff wat reclame maken :P ) een hele relaxde huurmaatschappij en deden ze het af met "als het nu niet was gebeurt, had de volgende huurder ze waarschijnlijk wel beschadigd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Overigens heb ik veel ervaring met slippen etc. Een goede vriend van mij heeft een slipcursus gehad en heeft mij alle fijne kneepjes doorgegeven.
Wat een zelfreflectie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Woensdagavond nog even laag gevlogen. Wat voelt 220km/u hard aan op een motor, zelfs achterop in de beschutting van de bestuurder :X Helm wordt echt tegen je hoofd aan geduwd. En wat voelt dat remmen hard aan.

Domme actie: achterop stappen bij iemand waarvan ik weet dat hij minstens 50km/u te hard rijdt. Behalve die snelheid deed hij geen gekke dingen, maar ik moet er toch echt niet aan denken wat er was gebeurd als er een kind tussen de auto's vandaan was gekomen, toen hij 160 in Eindhoven reed :X (ok, het was al 00:30 :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:59:
Overigens zit er even later continue een of ander broekie te pushen op een verboden in te halen weg. Ik dus terug schakelen naar 3, rustig 75 tot 80 gaan rijden, en steeds als ie er voorbij wilt even gas bij geven. Mag niet inhalen.
Kleuter.. Als hij wil inhalen is dat zijn probleem, voor het zelfde geld ligt zn moeder in het ziekenhuis ofzo. Eigen rechtertje spelen vind ik behoorlijk onvolwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Timmert schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Kleuter.. Als hij wil inhalen is dat zijn probleem, voor het zelfde geld ligt zn moeder in het ziekenhuis ofzo. Eigen rechtertje spelen vind ik behoorlijk onvolwassen.
Met hem ^^ ...

Ik heb een grafhekel aan 'eigen rechtertjes'... Bemoei je verd*mme met je eigen zaken... Er is nog altijd een organisatie die verkeersovertreders aanpakt, genaamd politie...

Serieus... als je zulke acties gaat uithalen, kom je vanzelf iemand tegen die dat absoluut niet kan waarderen en dan lacht er iemand het laatst en ik kan je zeggen dat jij dat dan niet bent... :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

MBV schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:04:
Woensdagavond nog even laag gevlogen. Wat voelt 220km/u hard aan op een motor, zelfs achterop in de beschutting van de bestuurder :X Helm wordt echt tegen je hoofd aan geduwd. En wat voelt dat remmen hard aan.
Damn das lef hebben. Ik ga dus echt nooit op een motor kruipen (achterop) en 220 rijden....dat is russisch roulette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Valt mee, motor is stabiel als ie maar op snelheid is.
Met 220 is er wel iets voor nodig om je van je lijn af te brengen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

4x2 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:52:
Zoals een hert ofzo... heb je mooi z'n ribbenkas over je hoofd hangen ofzo 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

4x2 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:52:
Gaat het me niet om. Met 220 een noodstop moeten maken of ergens tegen aan knallen is dood. Nu heb je dat met een auto en die snelheid waarschijnlijk ook, maar je moet toegeven dat 220 op een motor gewoon nul bescherming biedt en de auto tenminste nog iets van de klap opvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:55:
Ook leuk, van die mensen die over de dammen in zeeland 75 gaan rijden omdat ze naar het mooie uitzicht willen kijken, je mag daar op veel plekken namelijk gewoon 100, maar inhalen is er door de drukte 's zomers vaak niet bij.
Ja echt dramatisch zijn die. Op Flakkee (okok, dat is Zuid Holland) heb je bij Oude Tonge zo'n stuk van 200m waar je 60 mag. Prima, gevaarlijk stuk. Maar die mensen die daarna ook 60 blijven rijden moet je echt afschieten. Als je ze dan inhaalt (wat eigenlijk niet kan) en je helemaal maximaal gas moet geven, gaan ze dat ook ineens doen! Jaaaa. Brrrr.

En als je Flakkee oprijdt heb je zo'n kruispunt bij Den Bommel, waar het heel even 2 baans is bij het verkeerslicht. Mooi stukje om even wat trage auto's voorbij te gaan, want je hoeft niet te hard, alleen maar even hard optrekken en ervoor invoegen. Waarom gaan die trage auto's dan ook links staan? Laatst zo'n Corsa die dr motor af liet slaan terwijl ze op de 'snel weg en even inhalen' baan stond. Ik had geen haast en stond rechts en had dus een hoop snelle auto's ingehaald >:)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

We Are Borg schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:36:
[...]
Damn das lef hebben. Ik ga dus echt nooit op een motor kruipen (achterop) en 220 rijden....dat is russisch roulette
Zo ervaarde ik dat niet. De stukken dat hij onder de 160 reed keek ik continue over zijn schouder mee (goede kant op hangen voor bochten, afremmen aan zien komen enzo) en ik heb hem (behalve de snelheid) niks geks zien doen. Daarnaast doet hij dat al 15 jaar, dus 't is geen broekie die net zijn nieuwe motor heeft gekocht ofzo. Ik heb wel bij mensen in de auto gezeten waar ik banger was. Alhoewel ik in het begin wel het gevoel had van 'ik mis mijn gordel' omdat ik die altijd om heb.
Engste moment: een plek waar de weg ineens 10cm lager verder ging, waar ik dus een seconde boven die motor hing :)
't was trouwens een Kawasaki ZX10 uit 1988-1990. Beetje snel ;)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.