BackSlash32 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 21:52:
Potentieel domme actie:
Ik heb een bloedhekel aan bumperkleverts in de spits.
Van die mannen die op een meter van je bumpert hangen terwijl het dusdanig druk is dat dat geen enkel nut heeft.
Ik moet me dan altijd bedwingen om niet bij de eerste de beste gelegenheid exact hetzelfde te doen bij desbetreffende bokkerijder (in het kader van het "kut is dat he?" - gevoel bezorgen), want het gaat een keer mis

Ik ken dat
Normaliter negeer ik bumperklevers als ze achter me zitten (ze krijgen de vinger van me zodra ik een plek heb gevonden om weer naar rechts te gaan en ze me voorbij komen), maar ik heb een paar jaar geleden mij niet zo sterk kunnen houden...
't Was 's avonds (ongeveer 22.00 uur)... Ik rijd met ~130 op de teller op de rechterbaan... Ik nader een rijtje van vier vrachtwagens, dus ik kijk in mijn spiegels: niets in mijn directe nabijheid en een stel koplampen op minimaal 500 meter van mij verwijderd. Ik kijk over mijn schouder: alles vrij.
Met andere woorden: ik knipper en schuif naar links en ga de vractwagens inhalen..... Net als ik de eerste (van de vier) voorbij ben, komt er een Renault Laguna mijn trekhaak inspecteren.... 't Zal wel.... Ik moet nog drie vrachtwagens voorbij voordat ik überhaupt binnen redelijke grenzen naar rechts kan... (de vrachtwagens reden dus letterlijk in een treintje: hooguit drie meter ruimte tussen elkaar

). Begint die eikel in die Laguna dus te seinen met grootlicht en alsof dat nog niet genoeg was, gaat-ie ook nog eens vol op zijn claxon hengsten
Toen was het voor mij gedaan... Ik rijd de max. toegestane snelheid, ik kan binnen redelijke grenzen niet naar rechts (mijn auto is langer dan drie meter).. dus ik gebaar in mijn binnenspiegel dat die gast even moet dimmen.... Hij ging alleen nog maar dichter op m'n bumper rijden en nog meer seinen e.d.
Uiteindelijk was ik de laatste vrachtwagen nog niet eens voorbij (mijn achterbumper zat zo'n beetje ter hoogte van de voorkant de truck) en terwijl ik weer spiegelde om weer naar rechts te kunnen gaan, zag die gast een poging ondernemen om mij rechts voorbij te kunnen steken....
Op dat moment ben ik vol op mijn remmen gaan staan, tot blokkerende wielen aan toe... Ik heb nog nooit iemand zo zien schrikken achter het stuur...

Daarna is-ie mij ook niet meer voorbij gekomen en is-ie minimaal op 50 meter afstand achter mij gebleven...
Goed... Ik ben niet trots op deze actie, maar een zakenpik moet niet denken dat hij meer rechten heeft op de weg dan ik in mijn Peugeot 205 koekblikje, zeker niet als ik gewoon 120~130 rijd en een volstrekt legale en normale inhaalmanoevre uitvoer... Denkt-ie dat wel.. dat heeft hij aan mij een verkeerde
[
Voor 8% gewijzigd door
Wok op 19-07-2006 22:19
]