4x2 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:56:
[...]
Als je met de motor enig geluk hebt vlieg je dr overheen en beland je na een redelijke vlucht niet al te ongelukkig op de weg met je motorpak, schuif/rol je daarna door en raak je verder niks (op een recht stuk snelweg is de kans best aanwezig dat je de vangrail niet raakt, ben ervaringsdeskundige...).
Ik moet jouw nog iets vertellen geloof ik.... nah, toch maar niet
Toch wel: Helm, motorjas, rugbeschermer, spijkerbroek, en laslaarzen. Hij had geen 2 motorbroeken.
Bottom line: denk dat met 200+ tegen een normale personenauto klappen de motorrijder een grotere kans heeft om het te overleven (zitten iets meer variabelen in).
Met een goed motorpak, goede helm etc, ben ik dat helemaal met je eens. 'k heb ze op eurosport al vaak genoeg tegen elkaar aan zien rijden, en gewoon weglopen.
Chevy454 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:12:
Geloof je het zelf nog? Als je het nog nooit hebt meegemaakt van dat remmen dan kan je enkel maar gissen. Je kan heel snel van 220 naar stilstand gaan. Zeker als je weet hoe je moet remmen ivm het prodive karakter.
Leg eens uit, wat is daar anders aan dan zo hard je voorrem inknijpen dat hij net niet blokkeert/gaat bokken, en achter ook een beetje? Met 220 ga je hem echt niet dwars kunnen leggen, lijkt mij zo.
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:48:
Jajaja, zo ken ik ze ook. Vaak genoeg F1 coureurs die met 200+ in een muur rijden en gewoon uitstappen... Meestal als je een noodstop moet maken is de weg niet vrij he, waarom anders stoppen. En het lijkt me wel bewezen dat je op een motor kwetsbaarder bent dan in een (fatsoenlijke) auto. Het zijn toch vaak de motorrijders die het afleggen bij een ongeluk. Maar goed, als jullie er allemaal zeker van zijn dat je niets overkomt met 220 p/u, buiten invordering rijbewijs, ik hou je niet tegen hoor. Zolang je maar bij mij uit de buurt blijft. Als je wilt racen ga je maar fijn naar een circuit.
F1 versus normale auto is geen eerlijke vergelijking. Dat ding heeft een hele andere opbouw, en kan waarschijnlijk tegen een 10x zo harde klap.
Motorfiets v.s. motorfiets is wél gerechtvaardigd. Enige verschil is dat die pakken iets sterker zijn. Ook op een snelweg is het zo dat mijn huisgenoot geen 220 gaat rijden als het druk is. Dat doe je alleen als de snelweg grotendeels leeg is. Als je dan op een auto klapt heb je een aardig stukje asfalt om te glijden.
Dat heeft hier niks mee te maken. Dat is wat ik idioot weggedrag noem, ongeacht de snelheid. We hebben het hier over 'goed'/'veilig' hardrijden.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:25:
[...]
heel leuk allemaal, zolang het wegdek waarop je rijdt perfect ligt. Ik ben eergisteren (zij het wel met een auto) even uitgeweken naar de kant (remmen is nl voor mietjes

) om een tegenligger te kunnen passeren en ben daarbij met mijn voorwiel ff tegen een riooldekseltje geslaan. Resultaat was 1 betrekkelijk grote ravage.
[knip]
We zijn er alletwee zonder iets serieus vanaf gekomen, auto's zijn uiteraard pertetotal, maar als je zoiets met een motor zou gedaan hebben kan je het gewoon vergeten.
ten eerste: doe eens wat aan je nederlands. Wat is geslaan? Bedoel je geslagen? In dat geval kan ik me echt niet voorstellen hoe je dat met een motor zou doen. Met een motor kijk je meestal veel beter uit wat het wegdek voor je doet, júist omdat je gevoeliger bent voor gaten etc. Simpele wegmarkeringen als zebrapaden en doorgetrokken strepen worden levensgevaarlijk als het regent. Zo glad dat ze het bij Slotemaker als ondergrond voor de slipcursus gebruiken.
Vertel nog eens rustig waardoor je aan het schuiven bent gegaan. 60km is niet hard genoeg om uit te glijden over een putdeksel namelijk. Ontbrak de putdeksel, reed jij tegen een betonnen putdeksel in de weg op, wat was er aan de hand?
En met een motorfiets ben je echt veel kleiner. De helft van een auto in de lengte, 1/4 auto in de breedte.