Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 4.878 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 08:21
Woonwijk is meestal 50 hier in België. En alles waar er mensen wonen, noem ik woonwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
jvvv schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:50:
Woonwijk is meestal 50 hier in België. En alles waar er mensen wonen, noem ik woonwijk.
Meestal 50, en soms 80? ;)

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

jvvv schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:50:
Blij om te horen dat je in belgie woont.... :/

Maar vind je jezelf serieus een goede bestuurder of heb je misschien ook zo iets van dat een paar echte lessen geen kwaad kunnen, wat ik tot nu toe van je lees pleit niet echt voor het belgische rijschool concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 08:21
Anoniem: 119987 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:26:
[...]

Blij om te horen dat je in belgie woont.... :/

Maar vind je jezelf serieus een goede bestuurder of heb je misschien ook zo iets van dat een paar echte lessen geen kwaad kunnen, wat ik tot nu toe van je lees pleit niet echt voor het belgische rijschool concept.
Het Belgisch concept suckt inderdaad wel wat. Maar je hebt een verschil tussen fout rijden en toegeven dat je fout rijdt. En ik vind dat ik nog redelijk goed rij (op aandachtstoornissen na, maar die heeft iedereen wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

jvvv schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:07:
Gisterren zat ik weer op een lekker vaartje in één of andere woonwijk te rijden. Zie ik 200m verder (I know: super-vision) een agent daar op de stoep staan met een knaloranje vestje. Terwijl ik vaart probeerde te minderen en de sukkelaar aan het uitschelden was (doe ik altijd met politie. Het blijven sukkels.), had ik dat puberaal ding op zen fiets niet gezien dat als een mongool even overstak zonder te kijken. Ok, het kind had voorrang (of ik moest hem doorlaten, regels boeien me niet echt), maar toch!
Ze zouden die kinderen toch een cursus 'snelheid inschatten' moeten geven. Heb ik gvd van 75 tot stilstand op abs staan remmen.
Die kinderen moeten ze echt eens leren wat banden kosten en dat die krengen echt wel stinken na zo'n actie. Nadat ik een partij had gescholden, dat kind uit men zicht was en ik terug vertrokken was, keek die agent me vies aan en een moeder met een kinderwagen stond er 'nee' te schudden...

Het enige domme hier, was mss dat ik te snel reed en remde. Ik had niet over dat kind moeten rijden, maar had gewoon men stuur moeten omgooien en dat kind moeten ontwijken. Maar dan had die agent me wss een bon gegeven voor roekeloos rijgedrag.
Wat ben jij ontzettend kansloos :X Of ik heb hier iets gemist en dit is een grote grap, maar als je zo iq-loos loopt te schelden op mensen die hun werk doen, op kinderen waarbij jij de verstandigste moet zijn en beter kunt rijden en op moeders die jouw gedrag asociaal vinden, vind ik niet dat jij nog achter een autostuur mag zitten... Triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
jvvv schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:41:
[...]
En ik vind dat ik nog redelijk goed rij.
Probleem is dat 90% van de mensen vindt dat hij of zij beter rijd de de gemiddelde bestuurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109978

Ja dat is zo, maar zeg eens eerlijk vindt jij ook niet dat je zelf goed kunt autorijden ? :+

Maar zelfs de beste autorijders maken wel eens een foutje. Vaak genoeg dat ik denk van, mwha dat ging net goed.

Of andersom dat tijdens een inhaalactie de tegenligger met de lampen begint te seinen, terwijl het nog 7a8 seconden duurt voordat hij langskomt. tja inschatten is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:48

MBV

jvvv schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:41:
[...]

Het Belgisch concept suckt inderdaad wel wat. Maar je hebt een verschil tussen fout rijden en toegeven dat je fout rijdt. En ik vind dat ik nog redelijk goed rij (op aandachtstoornissen na, maar die heeft iedereen wel).
Wil jij dan alsjeblieft toegeven dat op een plek waar kinderen lopen, en agenten klaar-over spelen, 50 km/u al te hard is? Als er een kind tussen de auto's door rent (dat doen ze soms) ligt hij op je motorkap, omdat je dan te laat bent met remmen. 50km/u kan dodelijk zijn, en in zo'n situatie kan je niet/nauwelijks remmen. 40 is in dat soort straten een betere snelheid.

Iets waar ik zelf ook moeite mee heb, en jij zo te zien nog meer: 50km/u is geen minimumsnelheid, maar een maximum. Als de maximum-snelheid gevaarlijk/ongepast/... is, moet je dus zachter rijden! Het betekent alleen dat je onder geen enkele omstandigheid harder mag. Uiteraard ben ik zelf ook geen heilig boontje, en rijdt ik richting maasboulevard altijd te hard, omdat de maximumsnelheid daar verkeerd wordt aangegeven ;). Als 'ervaren' bestuurder kan je die inschatting maken. Doorgaande wegen in woonwijken rijdt ik ook 60, mits er geen geparkeerde auto-rijen staan. Met 1 grote maar: als er kinderen lopen, zonder ouders erbij in de buurt, dan ga ik rustiger rijden. Dat jij 75 rijdt waar kinderen ineens kunnen oversteken betekent automatisch dat jij 40 km/u te hard reed in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 109978 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:35:
Of andersom dat tijdens een inhaalactie de tegenligger met de lampen begint te seinen, terwijl het nog 7a8 seconden duurt voordat hij langskomt. tja inschatten is ook een kunst.
Op de motor zwaai ik dan meestal heel vrolijk, kijken ze je helemaal boos aan :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

jvvv: doe de maatschappij een plezier en vouw jezelf even om een boom of lever je rijbewijs in... Je hebt nu al meermaals aangetoond dat jij een rijbewijs onwaardig bent (laveloos achter het stuur kruipen, 75 km/u in een woonwijk... }:| ).

Een voordeel hebben jouw posts wel: je bent het levende bewijs dat het Belgische stelsel van rijopleidingen totaal niet voldoet.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Of 120, maar dat snapt onze zuiderbuur niet denk ik :)

Wat een triest figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 10:14

Mx. Alba

hen/die/zij

Wok schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:24:
Een voordeel hebben jouw posts wel: je bent het levende bewijs dat het Belgische stelsel van rijopleidingen totaal niet voldoet.
Wees maar gerust hoor Wokkie, zulke gekken heb je in Nederland ook op de weg zitten.

En ik heb zo het idee dat er ook een flinke dosis attentionwhoring achter zit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wok schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:24:
jvvv: doe de maatschappij een plezier en vouw jezelf even om een boom of lever je rijbewijs in... Je hebt nu al meermaals aangetoond dat jij een rijbewijs onwaardig bent (laveloos achter het stuur kruipen, 75 km/u in een woonwijk... }:| ).

komop mensen. laten we elkaar respecteren. ik ben het eens dat dronken achter het stuur een no-go is. 75 in een woonwijk is _normaalgesproken_ ook not done, maar je weet de situatie niet.

onderbouw je mening en ga je niet kort door de bocht brullen dat hij zich om een boom moet vouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

BootVluchteling schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:39:
komop mensen. laten we elkaar respecteren. ik ben het eens dat dronken achter het stuur een no-go is. 75 in een woonwijk is _normaalgesproken_ ook not done, maar je weet de situatie niet.
Je weet de situatie wel want hij heeft die zelf uitgelegd: moeders met kinderwagens, geparkeerde auto's, politieagent verderop, en een overstekend kind op de fiets. :/
onderbouw je mening en ga je niet kort door de bocht brullen dat hij zich om een boom moet vouwen...
Als hij zich om een boom vouwt is dat beter dan om een kind op de fiets, toch?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
Mx. Alba schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:45:
[...]

Je weet de situatie wel want hij heeft die zelf uitgelegd: moeders met kinderwagens, geparkeerde auto's, politieagent verderop, en een overstekend kind op de fiets. :/

[...]

Als hij zich om een boom vouwt is dat beter dan om een kind op de fiets, toch?
uhm, de situatie is beschreven, maar dan nog kan ik het niet goed inzien, en dus niet goed inschatten. Ik vind het té simpel om dan gelijk iemand erop af te knallen. dat hij die keuze maakt om zo hard te rijden is fout, maar nogmaals, doodsverwensingen :N

dat hij zich beter om een boom kan vouwen dan een kind in de motorkap..? ik heb liever geen van beide. leven en laten leven.

iedereen maakt inschattingsfouten, ikzelf ook. nogmaals, ik praat het niet goed, maar dat geeft jou geen vrijbrief om iemand min of meer dood te wensen uit frustratie.

ikzelf ben met mn stomme kop achter het stuur in slaap gevallen en heb een andere auto total loss gereden.. ben ik stom? ja, moet ik dood. nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Er is een verschil tussen "incidentele stommiteit" en "permanente roekeloosheid".

Incidentele stommiteiten overkomen iedereen wel eens, maar wat jvvv tentoonspreid grenst aan permanente roekeloosheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109978

Pff kom op die gast vraagt gewoon aandacht door zoveel mogelijk reacties uit te lokken. Beetje jammer dat er zoveel op gereageerd wordt.

Dat hij het verzint zou meteen opgevallen moeten zijn doordat er vaag wordt verteld. Dat is meestal een dooddoener. "Een of andere woonwijk" etc..

Laat die gast naar de Psych gaan, die geeft m alle aandacht die hij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Best wel raar, je mag hier vrij je domme actie in het verkeer vertellen, maar vervolgens word je er weer keihard op afgekraakt...
Volgens mij doet iedereen (zeker als je jong bent) wel bewust/onbewust iets doms waarvan je achteraf denkt, das niet zo slim.
Af en toe is het nogal moraalridderig hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
Anoniem: 16941 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:02:
Best wel raar, je mag hier vrij je domme actie in het verkeer vertellen, maar vervolgens word je er weer keihard op afgekraakt...
Volgens mij doet iedereen (zeker als je jong bent) wel bewust/onbewust iets doms waarvan je achteraf denkt, das niet zo slim.
Af en toe is het nogal moraalridderig hier..
Tsja, iedereen doet wel eens iets doms in het verkeer, maar je hebt dom en Dom.
Achteruit rijden en niet gezien hebben dat de buurvrouw haar auto verkeerd heeft geparkeerd, en daar vervolgens 1500 euro schade in deuken, da's dom. 8) O-)
Herhaaldelijk ernstige fouten maken en daar lichtelijk opschepperig over vertellen, da's Dom.

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Inderdaad, dit is een topic voor domme acties, niet voor moedwillige aan levensmoeheid grenzende roekeloosheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is het goed, durfde al bijna niet mijn (al dan niet bewuste) stommiteiten te vertellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn stomme actie van de dag was, dat ik *niet* op het ruitje van de chauffeur van een auto getikt heb om te vragen of hij zijn auto voortaan *niet* op het fietspad wilde zetten voor het stoplicht.

Op de weg waar hij en ik reden liggen aan beide kanten de duidelijk rode fietspaden met onderbroken markering. Fietsers kunnen voor het stoplicht dus rechts voorsorteren naast stilstaande auto's. Maar, deze gast ging (expres?), toen hij vlak bij het stoplicht was, zijn auto precies tegen de stoeprand aanzetten. Zo precies, dat 'ie de stoep zelfs licht schampte. Dit terwijl hij heel het stuk ervoor gewoon netjes van het pad afbleef. Leek wel alsof 'ie wilde voorkomen dat er een fietser rechts van hem zou kunnen komen te staan. Hij knipperde ook om rechtsaf te slaan, wat misschien verklaart dat 'ie geen zin heeft om te wachten op fietsers die rechts van hem dan rechtdoor willen.

Ben er zelf dan maar links voorbij gereden, om vervolgens pal voor zijn auto te gaan wachten op groen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
Anoniem: 16941 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:31:
Dan is het goed, durfde al bijna niet mijn (al dan niet bewuste) stommiteiten te vertellen :p
En een klein beetje leedvermaak tegen is goed voor je emotionele weerstand... ;)

En in de categorie lompe schadeafwikkeling: Over die auto van de buurvrouw waar ik dus die deuk in reed, behoorlijk dom van mij, aangezien het gebeurde in een goed verlichte parkeergarage, en haar auto knalrood was. Mijn excuus: ik had haast, want ik moest mijn vriendin ophalen bij het Centraal station in Amsterdam, en ik vind het niet fijn als mijn vriendin daar te lang moet wachten om 1 uur 's nachts. ;)
De volgende ochtend netjes bij de buurvrouw aangebeld om te melden dat ik tegen haar auto ben aan gereden. Samen naar de auto gekeken, en zij vond het wel meevallen (de hele linkervoorwielkast was naar binnen gevouwen, op onze eigen auto alleen wat roodgekleurde vegen op de achterbumber). Ik heb nog aangedrongen om schadeformulier in te vullen, maar dat vond ze niet nodig.
Komt ze 2 maanden later aanbellen, dat ze toch even een schadeformuliertje wil invullen. Ja, zo ken ik er nog wel eentje, dacht ik. Maar, de schade was nog steeds hetzelfde (ik had een foto gemaakt van de originele schade), dus er is nog hoop voor de mensheid ;).
Zij komt met een schadebedrag op de proppen van 1500 euro. Hele discussie, ik vond 1500 euro nogal veel voor een Opeltje van 15 jaar oud. De garage wilde er duidelijk ook een beetje van meeeten.
Schade is uiteindelijk op 500 euro uitgekomen. Ik vond het allemaal wel best zo, wij gingen onze auto toch al verkopen, en tegen de tijd dat we er weer eentje gaan kopen, is dat hele eigen risico verzekeringsgezeur ook weer voorbij...

Is er eigenlijk een 'verjaring' voor schademeldingen? Zij zag af van schadeformulieren toestand op het moment van de aanrijding, en ze wacht vervolgens 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
brama schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:53:
(...)
Hij knipperde ook om rechtsaf te slaan, wat misschien verklaart dat 'ie geen zin heeft om te wachten op fietsers die rechts van hem dan rechtdoor willen.

Ben er zelf dan maar links voorbij gereden, om vervolgens pal voor zijn auto te gaan wachten op groen.
Ik moet bekennen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak als ik in de auto zit. :$
En op de fiets doe ik dan precies wat jij doet... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48
Mag ik hier ook een domme actie in het verkeer in de toekomst neerplempen?

2 baansweg, overzichtelijk, 80 km/h.

Echter, om op die 80km/h weg te komen, moet je eerst een stuk 60 km/h rijden.

Je raad het al, het stuk wat super overzichtelijk is gaan ze 60 rijden. Maar nog best wel een drukke weg, dus inhalen zit er niet altijd bij. Ik ben al niet zo'n 'inhalert'.

Maar goed, komt geen auto aan > gas > 85 km/h > inhalen > verderop komt auto > ik haal gewoon rustig met 85 km/h in (niet strak 85 km/h maar van zo'n 55 naar 85 km/h) wat doet die lul. Z'n grote Xenon lampjes showen.

Nu rustig ingehaald op gevoel naar rechts gestuurd toen ik d8 dat ik er langsheen was. Maar ik zou eigenlijk een bulldozer moeten kopen en bij dat soort gasten dan gewoon linkerbaan tegemoet rijden en crushen die hap. Toen ik op de rechterbaan zat duurde het nog zo'n 5 á 7 seconden voordat die klootzak passeerde (klootzak ja, levensgevaarlijk dat ik in moet voegen op "gevoel" omdat je echt NIETS ziet en misschien wel iemand de weg afdrukt).

Soms zou ik wel politieagent willen zijn in burger en dat 24 uur per dag... Wat zouden sommige klootzakken voor de bijl gaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laatste domme actie is met ongeveer 120 langs een flitspaal rijden op een 80 weg omdat ik dacht dat ie het niet zou doen. Was gelukkig ook zo, maar blijft dom :p

Verder afgelopen zaterdag uit Den Haag terug rijden naar Leiderdorp; 1 keer bewust door rood gereden (onnuttige stoplichten in den haag, staan een week op rood terwijl er niks te bekennen is), bellen zonder carkit (ook in den haag), te hard rijden op de a4, niet altijd richtingaanwijzer gebruiken, met te hoge snelheid willen uitvoegen, waardoor ik van linkerbaan naar rechterbaan ging, een auto half rechts inhaalde en vervolgens schrok van iemand die net zijn knipperlicht aan deed om in te voegen (was een in en uitvoegstrook) terwijl ik daar reed. Die laatste actie was niet echt netjes van mij, de rest kon wel door de beugel vond ik (het was 's nachts en rustig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik heb gister op de stadsring vier stoplichten achter elkaar door oranjerood ( :+ ) genomen, achteraf gezien maar niet meer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 16941 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:23:
Mijn laatste domme actie is met ongeveer 120 langs een flitspaal rijden op een 80 weg omdat ik dacht dat ie het niet zou doen. Was gelukkig ook zo, maar blijft dom :p

Verder afgelopen zaterdag uit Den Haag terug rijden naar Leiderdorp; 1 keer bewust door rood gereden (onnuttige stoplichten in den haag, staan een week op rood terwijl er niks te bekennen is), bellen zonder carkit (ook in den haag), te hard rijden op de a4, niet altijd richtingaanwijzer gebruiken, met te hoge snelheid willen uitvoegen, waardoor ik van linkerbaan naar rechterbaan ging, een auto half rechts inhaalde en vervolgens schrok van iemand die net zijn knipperlicht aan deed om in te voegen (was een in en uitvoegstrook) terwijl ik daar reed. Die laatste actie was niet echt netjes van mij, de rest kon wel door de beugel vond ik (het was 's nachts en rustig)
Dat van die stoplichten vind ik geen domme actie. Moeten ze maar detectielussen maken die goed hun werk doen, en de werking van de lichten positief beïnvloeden.
Heb t vaak als ik des nachts een vriend heb weggebracht in Rotterdam-Zuid (IJsselmonde). Kom ik op een kruising aan waar de stoplichten op rood staan, en er geen hond in de omgeving te bekennen is (uurtje of 5). Soms wacht ik, en dan rij ik alsnog na een seconde of tien door. Ga een beetje voor Jan met de korte achternaam daarop wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 10:02

krietjur

Where am I?

brama schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:53:
Mijn stomme actie van de dag was, dat ik *niet* op het ruitje van de chauffeur van een auto getikt heb om te vragen of hij zijn auto voortaan *niet* op het fietspad wilde zetten voor het stoplicht.

Op de weg waar hij en ik reden liggen aan beide kanten de duidelijk rode fietspaden met onderbroken markering. Fietsers kunnen voor het stoplicht dus rechts voorsorteren naast stilstaande auto's. Maar, deze gast ging (expres?), toen hij vlak bij het stoplicht was, zijn auto precies tegen de stoeprand aanzetten. Zo precies, dat 'ie de stoep zelfs licht schampte. Dit terwijl hij heel het stuk ervoor gewoon netjes van het pad afbleef. Leek wel alsof 'ie wilde voorkomen dat er een fietser rechts van hem zou kunnen komen te staan. Hij knipperde ook om rechtsaf te slaan, wat misschien verklaart dat 'ie geen zin heeft om te wachten op fietsers die rechts van hem dan rechtdoor willen.

De handeling van die automobilist is anders precies wat mij is geleerd tijdens de rijles. (niet de stoep schampen natuurlijk :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

krietjur schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:30:
[...]

De handeling van die automobilist is anders precies wat mij is geleerd tijdens de rijles. (niet de stoep schampen natuurlijk :+).
weer een stukje "het nieuwe rijden"? Vind het maar een vreemd plan, die strook ligt er niet voor niets en als het alleen maar om je dode hoek gaat dan zou een gevalletje van simpel naar rechts kijken dat al oplossen, ik blijf voor nu maar gewoon op de weg geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

krietjur schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:30:
[...]

Alleen als het stoplicht groen zou zijn ;) Als je sowieso geen vrije doorgang hebt (rood licht in dit geval), slaat zo'n actie natuurlijk nergens op en zou je rijinstructeur er echt wel wat van hebben gezegd.

Als ik vrije doorgang heb naar rechts, doe ik dat kunstje ook (inderdaad aangeleerd tijdens rijlessen destijds en natuurlijk alleen als je daarmee niet direct een fietser afsnijdt), maar als dat niet het geval is, heb je gewoon op je eigen rijbaan te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 20-04-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ben vorige week voor het eerst bewust door rood gereden met de auto. Ik had haast om optijd op een sollicitatiegesprek te zijn (blablabla eerder vertrekken) en stond voor een stoplicht met gedeelde rijbanen, maar waarbij rechtdoor en rechtsaf wel tegelijk groen krijgen.
Ik moest rechtsaf, verkeer van links had rood, tegemoetkomend verkeer groen maar er waren geen auto's om linksaf te slaan mijn kant op. Gezien de verkeersdrukte en het feit dat ik net rood had gekregen had ik geen zin om een paar minuten te wachten, dus ben ik na een seconde of vijf maar alsnog doorgereden.
Voelde niet goed, heeft er wel voor gezorgd dat ik (net) op tijd was.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Eerder vertrekken in het vervolg ;)

Maar zoiets is inderdaad frustrerend, zeker op een kruispunt waarvan je weet dat je echt meer dan vijf minuten moet wachten voordat je weer groen krijgt... In Zwolle is de T-splitsing Meppelerstraatweg/Ceintuurbaan bijvoorbeeld zo'n bitch, zeker in de spits... Als je vanaf de M'straatweg linksaf wilt, sta je serieus 7 tot 10 minuten (!) (heb het een paar keer getimed) naar een rood stoplicht te staren, terwijl het verkeer op de Ceintuurbaan in die tijd vier (!) keer groen licht krijgt :X

Heb daar echter nog nooit door rood gereden, though... Ik ga meestal juist rechtsaf (die krijgen wel vaak groen) en halverwege dat deel van de Ceintuurbaan (t.h.v. Bourgongen/Firezone) keer ik dan om. In de spits is dat gewoon veel sneller dan voor dat stomme stoplicht te blijven wachten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Door rood gereden wel een keer, onbewust.

Het was een druk kruispunt met verkeerslichten aan alle kanten en verkeer van alle kanten. Onbekend was het voor mij en ik blij dat ik het kruispunt over was, was ook nog eens eigenlijk verdwaald en ik geef een dotje gas er bij en zie op dat moment dat er vlak na het kruispunt nog een verkeerslicht staat... :/ Te laat dus om te remmen... Gelukkig geen verkeer op dat moment :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Onbewust door rood rijden is me ook eens overkomen..

In Zwolle, de kruising van Meppelerstraatweg/Thomas a Kempisstraat en Vechtstraat/Bisschop Willebrandlaan. Overdag is daar een VRI actief, maar normaliter kwam ik daar alleen 's avonds, als de VRI niet meer actief was...

Die keer reed ik daar dus overdag (de VRI dus actief). Ik kwam vanaf de M'straatweg en wilde rechtdoor de Th. a Kempisstraat in... Met mijn domme harses rijd ik dus gewoon door totaan de kruising om het verkeer van links en rechts in de gaten te houden. Toen de weg vrij was, reed ik dus ook gewoon verder, terwijl ik diverse claxons te horen kreeg :X Ohwja... nu werkt de VRI wel... :X |:(

Het lullige is... Ik heb daar 7 jaar om de hoek gewoond (Vechtstraat)... Maar ja... ik kwam daar eigenlijk nooit met de auto, omdat ik destijds altijd via het centrum naar de snelweg reed. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 20-04-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik moet toegeven zo nu en dan bewust door rood te rijden. Op de almeerse (soms 1 baans) dreven heb je vaak alleen een voorsorteervak voor links, maar niet voor rechtsaf, die baan deel je met het verkeer dat rechtdoor gaat. Wanneer verkeer van rechts groen heeft en je staat vooraan voorgesorteerd dan sta je dus voor jan met de korte achternaam te wachten als je naar rechts wil. Naar rechts afslaan kan de geen ander verkeer in de weg zitten. Ik ben dus niet bepaald het geduldige type :). Het is niet netjes, maar nooit gevaarlijk.

Wat wel echt in dit topic thuishoort is dat datzelfde ongeduld mij veel te vaak donker oranje stoplichten mee laat pakken...... daar moet ik eens wat aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ladon op 21-04-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

als ik zo de reacties van de "moraalridders" lees durf ik niet eens te posten wat ik heel sporadisch uithaal....
wel altijd alleen als ik goed overzicht heb en het rustig is op de weg.... maar dan nog.... sommige mensen zouden me afbranden denk ik.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Ach, ik rijd ook wel eens 200+ in NL, rijd wel eens door rood, rijd wel eens ergens waar ik niet mag komen etc.

De vraag is altijd hoe de situatie op dat moment is. Ik rijd echter geen 75 waar kinderen oversteken etc...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:25:
Ik heb gister op de stadsring vier stoplichten achter elkaar door oranjerood ( :+ ) genomen, achteraf gezien maar niet meer doen :)
Was dat in eindhoven? 's avonds laat? Dan mag het :P
7th-Phoenix schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:12:
als ik zo de reacties van de "moraalridders" lees durf ik niet eens te posten wat ik heel sporadisch uithaal....
wel altijd alleen als ik goed overzicht heb en het rustig is op de weg.... maar dan nog.... sommige mensen zouden me afbranden denk ik.
Vertel hem eens, dan zullen we ons moraal erop los laten ;). jvvv is een beetje een geval apart, die rijdt gewoon levensgevaarlijk. Heeft al 100 van dat soort dingen met een stoere toon verteld, en roept er vervolgens bij dat hij niet fout was :X Geef je fout toe, en we zullen vrolijk meelachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik begrijp ook niet hoe sommige mensen zoveel mee kunnen maken op de weg. Ik rij eigenlijk altijd wel te hard, wil wel eens iets te dicht op een linksplakker komen evenals rechts inhalen omdat grootlicht en knipperlichten toch niet werken bij de meesten plakkers. Toch maak ik NOOIT zaken mee als jvvv. Sommige mensen mogen afgebrand worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Iets met oog en naald... :X

Vanmiddag een (korte) proefrit gemaakt in de nieuwe Fiat Bravo. Ik draai de bocht om en ik vond de auto toch wel sterk overhellen. Ik wilde toch even voelen of dat werkelijk zo was, dus ik maak nog even twee slingerbewegingen, terwijl de snelheid oploopt naar ca. 65-70 km/u op de teller (50 toegestaan). Op dat moment zie ik een politieauto aan de kant staan en jawel... of ik de auto even aan de kant wilde zetten :X

"Dat wordt een duur proefritje ;( " dacht ik bij mezelf :P

Agent: "Je komt er wel stevig aanzetten en je staat met een beste snelheid op de lasergun.. 't Is hier 50 hè en je staat er met 65 op. Bovendien zit je raar te slingeren."
Ik: "Ja, sorry... Ik ben een proefrit aan het maken met deze auto"
A: "Maar dit is geen testcircuit natuurlijk"
I: "Dat weet ik. Ik zit gewoon fout, dat geef ik meteen toe."
A: "Wel, houd het even in de gaten de volgende keer. Hier zijn uw papieren weer en nog een fijne rit verder.. ;) "
I: "Heel erg bedankt! Fijne dag nog :) "

_O_

Hier ben ik heel goed vanaf gekomen :D Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik een prent zou krijgen voor die 15 te hard en als ik echt pech zou hebben, zou ik ook nog eens bekeurd worden voor zogenaamd roekeloos rijgedrag (zo'n artikel 5 geval). Thank God, dat ik alleen een waarschuwing kreeg _O_

Even voor de beeldvorming met betrekking tot de 'plaats delicht' ;) Het voorval gebeurde op de Meppelerstraatweg in Zwolle.. Een rechte weg met (zeer) brede gescheiden rijbanen en veel overzicht. Geen tegemoetkomend verkeer dus en ook niet meteen dat je zegt dat 60-70 onverantwoord hard is daar. Neemt niet weg dat dit best een domme actie was ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wok op 21-04-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wok schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:16:
Iets met oog en naald... :X

Hier ben ik heel goed vanaf gekomen :D Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik een prent zou krijgen voor die 15 te hard en als ik echt pech zou hebben, zou ik ook nog eens bekeurd worden voor zogenaamd roekeloos rijgedrag (zo'n artikel 5 geval). Thank God, dat ik alleen een waarschuwing kreeg _O_
Voor een artikel 5 moet je het wel erg bont maken hoor.

Wel netjes dat ze je gewoon lieten gaan, als je slingerend 15 KM/u te hard rijdt op de laser dan reed je harder dan 65 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Exorcist schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:17:
[...]

Voor een artikel 5 moet je het wel erg bont maken hoor.

Wel netjes dat ze je gewoon lieten gaan, als je slingerend 15 KM/u te hard rijdt op de laser dan reed je harder dan 65 ;)
Mjah... durf ik geen uitspraak over te doen :P Agent liet me de 65 zien op het display van de lasergun en ik zag de snelheidsmeter ergens tegen de 70 bungelen. Zou dus zomaar kunnen :P Ik heb in ieder geval veel geluk gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wok schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:24:
[...]

Mjah... durf ik geen uitspraak over te doen :P Agent liet me de 65 zien op het display van de lasergun en ik zag de snelheidsmeter ergens tegen de 70 bungelen. Zou dus zomaar kunnen :P Ik heb in ieder geval veel geluk gehad :D
En de Bravo, was t verder wat dan? (Als je btw 70 op je teller rijdt, rij je ongeveer wel 65 dus dat klopt wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

MBV schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:44:
[...]

[...]

Vertel hem eens, dan zullen we ons moraal erop los laten ;). jvvv is een beetje een geval apart, die rijdt gewoon levensgevaarlijk. Heeft al 100 van dat soort dingen met een stoere toon verteld, en roept er vervolgens bij dat hij niet fout was :X Geef je fout toe, en we zullen vrolijk meelachen ;)
vooruit dan maar :X

ok, af en toe een rood stoplicht. niet echt speciaal en eigenlijk altijd op plekken waar er niks aan komt, duidelijk overzichtelijk etc etc. van die nutteloze stoplichten 's avonds enzo.

hard rijden doen we regelmatig, maar alleen als de "drukte" het toelaat. anders rijd ik gewoon met het verkeer mee.

maar goed, mijn actie vorige week........

ik had 's avonds zin om ff een ritje te touren. gewoon ff eruit, dus ik richting haarlem via beverwijk... niet veel speciaals op de heen reis, maar op de terug reis vanaf Bloemdaal naar de Velsertunnel.
mensen uit die omgeving weten dan dat je dan bij de IJsbaan links af gaat richting Velsertunnel. Met mijn BMW stond ik vooraan bij het stoplicht en gaf een doet gas toen het licht op groen sprong, vooral in een bocht is dat leuk.
Achter mij stond een Golf die het wel leuk vond om even "wedstrijdje" te doen. Maar goed, het 1e deel mag je 70 en staat vol met flitspalen, dus na het harde optrekken reed ik keurig 70. Vervolgens krijg je dan verderop nog een stoplicht. Hier stond ik naast de betreffende Golf. Stoplicht groen en ik rij heel rustig weg tot kleine frustratie van de bestuurder van de Golf.... maar ja, daar nog steeds 70 dus ik rustig aan.

Maar daarna, mag je na het daarop volgende stoplicht 100 rijden, helaas was ik een beetje achter verkeer gekomen dus zat te hopen dat het verkeer snel naar rechts ging en dat deden ze.
Ter hoogte van Santpoort was ik vlakbij de Golf, deze zag mij aankomen en begon te gassen.... ik haalde m bij maar ik zag al dat er verkeer aan kwam en de meest "safe" option was voor mij om een stukje uitvoeg strook te pakken naar Driehuis..... helaas was deze korter dan verwacht en moest ik een stukje vluchtstrook meepakken om de auto rechts in te halen die de Golf enkele seconden daarvoor links had ingehaald.

Vlak daarna konden we de Golf inhalen en zag ik tot mijn schrik dat ik inmiddels 190 reed :X

De weg was voorderest leeg op die ene auto na want het was 's avonds. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk schrok van de snelheid achteraf en het feit dat ik de vluchtstrook (meter of 20) moest pakken.

Het is ook zeker niet iets dat ik zal herhalen.

Het is alleen wel jammer dat van dat hele avondje touren dat gedeelte net niet gefilmd was anders hadden jullie de situatie kunnen zien en dus kunnen zien dat het niet als een totale onverantwoorde manier is gegaan.
Tuurlijk is het niet verantwoord, begrijp me niet verkeerd, maar op het moment zelf moest ik wel de keuze nemen om er rechts via de uitvoegstrook voorbij te gaan, alleen om dat veilig te doen en niet de auto af te snijden moest ik een stukje vluchtstrook erbij betrekken.

Was die Golf bestuurder toevallig overigens een tweaker? >:) :o

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Exorcist schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:26:
[...]

En de Bravo, was t verder wat dan? (Als je btw 70 op je teller rijdt, rij je ongeveer wel 65 dus dat klopt wel :) )
Wel, de 1.4 16V benzine is niet aan te raden (daar reed ik dus mee; ze hadden helaas geen diesel staan @ dealer). Hij komt mee met het verkeer, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Positief ben ik over het design. Het ding ziet er gewoon erg lekker uit, zeker met een mooie metallic lak. :9 Ook van binnen is het een erg nette auto. Mooie materialen en een nette afwerking. Alleen het USB-afdekklepje van het optionele Blue&Me systeem doet gammel aan en zal geen lang leven beschoren zijn.

Wat het rijden betreft valt het me zeer zeker niet tegen. Heerlijk stil (ondanks dat die 1.4 echt hard moet werken) en comfortabel. Wel is de auto iets te zacht geveerd. Demping en vering zijn keurig in balans, maar je verwacht toch een iets strakkere wegligging; hij helt net iets te veel over in bochten. De stoelen zijn gemiddeld. Rug en benen worden goed ondersteund, maar de zitting staat naar mijn smaak net een tikkeltje te vlak en de zijdelingse steun kan beter, zeker omdat de auto toch best overhelt. Maar een lange rit zal geen problemen moeten geven.

't Zicht rondom valt me ook alleszins mee, ondanks de kleine achterste zijruiten en achterraam. Wel heb je een vrij forse dode hoek door de groot uitgevallen C-stijlen. Dat wordt echter gecompenseerd door de joekels van buitenspiegels, die zelfs op een bestelwagen niet zouden misstaan :P

Ik wil dus nog een keer met een dieselvariant proef gaan rijden. De 1.4 is eigenlijk net te zwak voor de auto, maar onder de streep klopt het gewoon allemaal. Een goede auto die er ook nog eens goed uit ziet. Het is goed mogelijk dat dit mijn volgende leaseauto gaat worden. :)

Kijk anders later vandaag even op AutoFans.nl. Daar ga ik zometeen even een testverslag voor schrijven :) Bovendien staat er in de AutoWeek van deze week ook een uitgebreide multitest waarin de Bravo wordt vergeleken met de Renault Mégane, Toyota Auris en Ford Focus. Ook in die test komt hij goed uit de bus.

[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 21-04-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wok schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:44:
[...]

Wel, de 1.4 16V benzine is niet aan te raden (daar reed ik dus mee; ze hadden helaas geen diesel staan @ dealer). Hij komt mee met het verkeer, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Positief ben ik over het design. Het ding ziet er gewoon erg lekker uit, zeker met een mooie metallic lak. :9 Ook van binnen is het een erg nette auto. Mooie materialen en een nette afwerking. Alleen het USB-afdekklepje van het optionele Blue&Me systeem doet gammel aan en zal geen lang leven beschoren zijn.

Wat het rijden betreft valt het me zeer zeker niet tegen. Heerlijk stil (ondanks dat die 1.4 echt hard moet werken) en comfortabel. Wel is de auto iets te zacht geveerd. Demping en vering zijn keurig in balans, maar je verwacht toch een iets strakkere wegligging; hij helt net iets te veel over in bochten. De stoelen zijn gemiddeld. Rug en benen worden goed ondersteund, maar de zitting staat naar mijn smaak net een tikkeltje te vlak en de zijdelingse steun kan beter, zeker omdat de auto toch best overhelt. Maar een lange rit zal geen problemen moeten geven.

't Zicht rondom valt me ook alleszins mee, ondanks de kleine achterste zijruiten en achterraam. Wel heb je een vrij forse dode hoek door de groot uitgevallen C-stijlen. Dat wordt echter gecompenseerd door de joekels van buitenspiegels, die zelfs op een bestelwagen niet zouden misstaan :P

Ik wil dus nog een keer met een dieselvariant proef gaan rijden. De 1.4 is eigenlijk net te zwak voor de auto, maar onder de streep klopt het gewoon allemaal. Een goede auto die er ook nog eens goed uit ziet. Het is goed mogelijk dat dit mijn volgende leaseauto gaat worden. :)

Kijk anders later vandaag even op AutoFans.nl. Daar ga ik zometeen even een testverslag voor schrijven :) Bovendien staat er in de AutoWeek van deze week ook een uitgebreide multitest waarin de Bravo wordt vergeleken met de Renault Mégane, Toyota Auris en Ford Focus. Ook in die test komt hij goed uit de bus.
Interessant, ik vroeg het namelijk omdat ik twijfel om als volgende lease auto een Fiat te nemen, maar dan een Croma. (Ik moet een station nemen, heb nu een Renault Megané Grand Tour). Ik heb ooit een Stilo Multiwagon gehad, maar die had de wegligging van een hamster zonder pootjes.

Ik hou je verslag wel even in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Testverslag van de Bravo staat online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met 190 wordt dat soort dingen best link, maar verder gaat mijn moraal-ridder-waarschuwingslampje nog niet knipperen ;). Volgende keer filmen, ziet er vooral leuk uit als het fout gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41

Twhomp

Stayin' Alive

MBV schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:07:
[...]

... maar verder gaat mijn moraal-ridder-waarschuwingslampje nog niet knipperen ;).
Hier ook niet.Want zo voeg ik ook altijd in :+

Het feit dat de snelheid hoger was dan je dacht, dan was de situatie nog niet te gevaarlijk: de situatie was zo, dat je dacht dat je langzamer reed. Veel "ruimte" over dus, ondanks dat je de vluchtstrook moest pakken. Die Golf zal wel gedacht hebben: als ie zo graag wilt winnen ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

bij deze post direct wel: 190 is iets wat je niet moet onderschatten. Zodra je met 80km/u (190-110, erg optimistich) snelheidsverschil op een andere auto inrijdt, heb je een groot probleem, en de ander ook. Whiplash voor het leven is nooit grappig :/

Maar Phoenix was zich er wel van bewust dat die snelheid gevaarlijk was, dus vandaar dat het lampje niet aanging... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

ooit in de dronken bui met de auto bij 2 motoragenten gestopt om de weg te vragen in een jolige bui en terwijl hij uitleg gaf een slok van een fles whiskey genomen zo vlak voor zijn gezicht met de uitdrukking : " Ohhhhh kleine jodeljonge...." Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/babysmile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Hoe liep dat af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Ik heb afgelopen zondag weer een foutje gemaakt :X

Ik had de motor weer eens van stal getrokken en was een eindje gaan rijden. Normaal, zowel met de (toer)motor als met de auto als met de bedrijfswagen ben ik niet iemand die graag inhaalt of veel (of uberhaupt) risico's neemt.

Nu zat ik echter al 2 km achter een auto die op een 80weg niet boven de 50 uitkwam :( Dus ja, die wil ik voorbij. Echter, ofwel steeds een onoverzichtelijke bocht, of een vluchtheuvel/uitvoegstrook, of tegenliggers.

Nu echter niet meer... Ik kijk, ik kijk nog een keer, ik zie op de komende 500m weg geen auto rijden. Die weg maakt een flauwe bocht naar rechts, maar toch. Geen struiken, geen bomen, eigenlijk niets dat mij het zicht kan ontnemen.

Ik schakel 2x terug, geef gas, kom naar links en staar recht in de (gedoofde) koplampen van een klein donker autootje dat uit de schaduw komt :o :x Geen excuus mogelijk natuurlijk, maar even om de situatie te schetsen...

Ik gas dicht, stuur terug naar rechts en half naast half achter mijn voorganger passeer ik de tegenligger.

De weg was breed genoeg, het paste allemaal ruim en gelukkig stuurde die tegenligger ook niet richting die boom in de berm in een poging uit te wijken, maar dat had best anders af kunnen lopen ;(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan rijdt je niet hard genoeg. Ik heb laatst nog een filmpje gezien van een Ducati 999 die op een duitse drukke N-weg dat aan 1 stuk door deed, met 200+ km/u :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Zo snel gaat mijn motor niet :P En als ik bewust wilde inhalen over de middenstreep met tegenliggers dan had ik geen 2km hoeven wachten :+

Sinds kort fiets ik trouwens weer (trapfiets, lekker weer enzo :P ) maar damn wat mis ik mijn spiegels :+

[ Voor 28% gewijzigd door Paul op 24-04-2007 20:52 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 20:56
Heb net mn wagen naar de garage gesleept (ene audi 80 sleept de ander, toch best zwaar). Maar dat is toch kl**e werk, slepen! Heb het lef niet om gewoon door te rijden maar steeds inschatten of de kabel al strak staat lukte echt niet.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Met de fiets schuin oversteken op een kruispunt waar ik rood had, een politiewagen die net groen kreeg snijdende. Whoooeps. Gelukkig voor mij dook ik meteen een 1-richtingsverkeerweg in tegen het verkeer daar in (die vol stond met wachtende auto's), dus konden ze me niet achterna zitten O-)

Don't worry, was verder geen typische fiets-kamikaze-actie, het verkeer op dat kruispunt stond aan alle kanten vast, er kon dus niets meer dan 10m rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ja maar, da's toch gevaarlijk?!!! Doe ik ook elke dag :+ (behalve dan schuin oversteken, ik houd liever overzicht en met schuin oversteken heb je 2x zoveel richtingen waar het verkeer uit kan komen ;))

[ Voor 56% gewijzigd door MBV op 26-04-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik normaal ook, maar dit kruispunt vraagt erom (splitsing kleine & grote berg):

Afbeeldingslocatie: http://bram.name/~brama/pics/kruispunt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176054

Dat was met de fiets bij een druk kruispunt met stoplichten. Op dit moment was het niet druk en keek ik nog even achterom en zag niks reed door rood en was overgestoken en er stond een groene opel astra voor mij van de politie. Gelukkig een waarschuwing gekregen hij zei dat gaat je al je zakgeld kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@brama: Ohh, dat gaat nog wel. Ik dacht aan zo'n 'recht-hoekige' kruising, waarbij 2 wegen elkaar kruisen. Dan kom je ogen tekort als je schuin gaat oversteken. Nu loop je alleen meer risico doordat je een grotere afstand hebt, maar je kan ook harder dus duurt het korter :P
@Quality Poster: ik rijdt al sinds een jaar of 8 gemiddeld elke week meer dan 6x door rood, en ik heb nog nooit een agent op mijn nek gehad. Gisteren nog, toen had een politiemotor me ervoor kunnen pakken :X

[ Voor 28% gewijzigd door MBV op 26-04-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55

MeNTaL_TO

The future is not set

Rond 12:00 90 km/h rijden op de rechterbaan op de A2 richting Amsterdam, ze zijn daar aan het heien en is er op 1 plek de weg aardig verzakt, werd een beetje gelanceerd. Weet ik gelijk waarom de vrachtwagen voor me in zijn ankers ging

[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-04-2007 15:51 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Laatst online: 00:17
Vandaag met 5 man in de swift gereden, erg krap voor de inzittenden en de motor heeft er ook niet meer zo veel zin in met zoveel gewicht dus flink de toeren in trappen.

De bochten gingen ook nog wel eens wat wild wat normaal wel goed gaat, dus niet echt domme actie maar liever niet meer met zo veel man in zo'n klein autotje.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Herkenbaar, ik ben met m'n daihatsu cuore met 4 man erin naar Den Haag gereden vanuit Nijmegen. Als je eenmaal op gang bent is het niet zo'n ramp, met een tempo van rond de 100 km/h, maar inhalen... daar moet je ff de tijd voor nemen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

-tom-562 schreef op zondag 29 april 2007 @ 09:37:
Herkenbaar, ik ben met m'n daihatsu cuore met 4 man erin naar Den Haag gereden vanuit Nijmegen. Als je eenmaal op gang bent is het niet zo'n ramp, met een tempo van rond de 100 km/h, maar inhalen... daar moet je ff de tijd voor nemen :P
zo heb ik een charade gehad met 4 versnellingen en een top van 120 indien wind mee heuvel af.... dat was 6 jaar terug....

Zo ging ik dus ook 1 keer iemand inhalen terwijl ik wist dat ik bij de volgende afslag er af moest.... uiteindelijk was de afstand tussen de vangrail en mijn charade nog maar een metertje alvorens ik de afslag op vloog met 110 km/h :+

hele domme actie...maarja...als je net je rijbewijs hebt...dan maak je standaard al domme acties... daar leer je weer van.. ben wel blij dat ik niet tegen de vangrail aan geklapt ben toen..

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

domme actie: met de auto van mijn pa (C5, diesel automaat, dus op de snelweg rijdt dat best prima) ging ik van capelle naar zestienhoven/r'dam airport. Op de A20 braaf 85km/u op de cruise-control. De afrit naar de A13 zat er weer eens iemand voor me te klungelen dus die reed ik voorbij in de bocht. Dat ging voor een C5 best hard (is niet zo'n bochtenridder), maar in absolute zin niet echt (70km/u) dus ik geef weer gas, ga naar rechts, en rijd rustig verder. Kijk ik weer op mijn kilometerteller, blijk ik 110 te rijden 8)7. De rest van de A13 65km/u gereden, hopelijk geen boete :X
Terug ook handig: de parallelweg van de A16 was afgesloten (domdomdom, had ik al 3x aan gedacht afgelopen week), dus via barendrecht weer terug.
Vervolgens op de van Rijckevorselweg reed ik lekker door, ongeveer 105, en wilde bij de eerste stoplichten bijna iemand die 90 reed voorbij gaan. Bij de stoplichten laat ik altijd even gas los om onder de 50km/u te hard te komen :+ en gaf weer gas. Zoals sommigen misschien al weten, moet ik bij de 2e stoplichten naar rechts. Afijn, ik dacht: 'dat past prima', blijkt die ander dus harder te zijn gaan rijden :X. Bij de voorsorteerstroken gaf ik dus een dot gas bij en ging er met 115 voorlangs. En dan voluit in de ankers voor dat bochtje, met pa en ma achterin 8)7 :X |:( :X 8)7 |:(

ik ga NOOIT, maar dan ook NOOIT meer inhalen na het 1e stoplicht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Vanmiddag nog een subtiele actie.
Stond voorgesorteerd voor rechtdoor, bedacht me iets te laat dat ik linksaf moest (tsjah, bladel of bergeijk, das ook heel moeilijk |:().
Naja, lichten gingen tegelijkertijd op groen, was eigenlijk van plan om gewoon rechtdoor te gaan en iets verderop om te keren, maar de voorste auto voor linksaf trok niet echt hard op, dus toen maar gekeken, knipper aan en 'pittig' de bocht in gestuurd.
Rest vd weg ging overigens ook redelijk vlot, want ik had haast...

Ach, ik heb het imago van bmw rijders weer mooi bevestigd, ook omdat ik iets daarvoor een slomo die 60 reed waar je 80 mocht even inhaalde.
En ik was wel mooi de hele rij auto's voorbij, dat wel :P.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ongeveer 6 maanden geleden.. Had mijn auto nog maar een maand en kwam terug van het werk. Zit ik een tijdje achter een auto met paardentrailer die verschrikkelijk langzaam optrok. Dus bij de eerstvolgende mogelijkheid wil ik hem inhalen (reed op dat moment 40-50 op een 80KM/h weg). Er was genoeg ruimte op de linkerbaan, lichten in de verte. Dus ik ga inhalen... Blijkt dat die auto + trailer harder optrekt dan ik verwacht en mijn auto voor mijn gevoel geen kilometer harder gaat. Op een gegeven moment zie ik de lichten links toch wel dichterbij komen. Trap vol op het gas en het scheelde uiteindelijk minder dan ik zou willen..

Ik was gewend om te rijden in een 2.0 liter van mijn ouders en mijn auto is een 1.4 liter 5 deurs (70PK bij 1100 kilo). Inhalen doe ik tegenwoordig niet zo snel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002

Sorcerer8472

Mens sana?

Paardentrailers trekken vaak traag op, bewust, om te zorgen dat het paard dat erin zit niet tegen alle muren wordt gesmeten (beesten staan vaak, vergelijk het dus met in een bus staan, hoewel zij gemakkelijker blijven staan met 4 poten/benen).

Anyway, tis toch weer een tijdje geleden dat ik een domme actie heb begaan. Mja, erg snel een vrachtwagen willen inhalen die toen ineens naar links ging om een andere in te halen. Ongenoegen nadien even kenbaar gemaakt met kort knipperen mistachterlicht, maarja, boeie :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
IkBenAlles schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:28:
[...]
Nouja ik ken wegen die binnen de bebouwde kom zijn waarvan je denkt, mag je hier maar 50?

2 banen heen en 2 banen terug (gescheiden van elkaar) met gescheiden fietspaden aan beide kanten.
Rechtdoor voor 2 km met aan de ene kant een hek met daarnaast een spoor (van die kant kan dus niks onverwachts komen) en aan de andere kant ook niets.
Niemand rijdt op dat stuk ook 50 (Eerder 70, 80).
Vanwege geluidsoverlast? Misschien wonen er mensen langs die weg? Ligt er een school, een rusthuis, noem maar wat langs die weg?

Moet er nou echt bij iedere weg staan waarom de maximumsnelheid 50 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

maximumsnelheden moeten ze baseren op de veiligheid, niet op milieu etc. Als je overal op de snelweg 120 mag rijden waar dat verantwoord is (en dus niet 80 op de A20 :r), dan zouden eens stuk meer mensen zich aan de snelheid houden. Zet dus geen bordje 50 bij de weg krimpen in, maak daar 70 van. Zet dus geen bordje 50 bij de stoplichten op de van rijckevorselweg, maak van dat hele ding (tussen de smart-toren en de snelweg) een 100km/u weg (voor de duidelijkheid: ding ligt op een dijk, 2 banen elke richting met een brede middenberm en 2 busbanen ertussen). Maak vervolgens het stuk vanaf de snelweg richting de maasboulevard (totaan de maas) een 80-weg ipv 50.

Zodra automobilisten doorhebben dat als er een bord 50 staat, dat ook een reden heeft, dan zijn ze misschien iets eerder geneigd om er ook voor te remmen, en worden ze iets minder kwaad op de boetes.

Extreme situaties als de A13 kan ik me wel voorstellen, maar dat is vooral omdat het maar een kort stukje is wat erg veel overlast gaf. De A20 is gewoon zo onwijs irritant geworden met die trajectcontrole...

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 30-04-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 11:17
Hmm, daarnet spookgereden (per abuis natuurlijk).
Ik draai een weg op en ik weet dat ik op het einde van de weg (nog zo'n 800m of zo) naar links moest. Ik zag langs beide kanten in de verte een verkeerslicht (in mijn richting) staan, en er stonden stippelijnen tussen de 2 rijvakken. Om een of andere reden maakte ik daaruit op dat het een 2 vaksbaan was waar de linkse rijstrook zou uitmonden in het linkse voorsorteervak. Ik dus links rijden (het is 12u, geen verkeer, behalve een auto achter mij). Na een tijdje zit die kerel achter mij te knipperen met zijn fars, en toen zag ik het ook. Uiteindelijk mondde de rechterrijstrook dan uit in 2 rijstroken met voorsorteervakken, maar ik was dus aan het rijden op de verkeerde rijstrook. Oerdom en toch wel gevaarlijk, maar tjah. Gelukkig niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12

garathane

l'enfer, c'est les Autres

(Leuk topic)

Alweer een tiental jaar geleden: Overtoom, circa 1.00 uur 's nachts (broodnuchter, overigens). Op de rechterrijbaan is de gemeente bezig takken van bomen te halen. De auto voor mij schuift de trambaan op en rijdt er langs, ik er achteraan KLABBERDEBAM daar was de tram...... 8)7 . Nooooit gezien in mijn spiegel.
Mijn auto was ter plekke overleden, ik had helemaal niets, behalve een hartslag van rond de 500. De politie, die toevallig aan de overkant van de weg iets stond te doen, en het geheel kon bekijken, meldde mij nog vrolijk dat de tram hun inziens makkelijk had kunnen stoppen "maar ja, meneer, u kent die trambestuurders, HIJ heeft voorrang, dus mag hij doorrijden".

Alles was verder goed afgelopen; de auto bleek (toevallig) nog all-risks verzekerd. (dat komt ervan als je je polissen niet zo goed bekijkt) en dat leverde dus genoeg vergoeding voor een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-06 05:21
victenn schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:03:
Vandaag met 5 man in de swift gereden, erg krap voor de inzittenden en de motor heeft er ook niet meer zo veel zin in met zoveel gewicht dus flink de toeren in trappen.

De bochten gingen ook nog wel eens wat wild wat normaal wel goed gaat, dus niet echt domme actie maar liever niet meer met zo veel man in zo'n klein autotje.
Mwa, dat valt nog mee... Ik heb eens met 9 man in een Ford Ka gereden, dat was pas een ramp... Nu heb ik een Alto en rij er regelmatig met 5 man in, goed te doen, alleen in je 1tje rijd wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Maak eens een schets waarin je afbeeldt hoe die 9 man in die auto gepropt zijn? Ik ben wel benieuwd ;)

Ik kom niet verder dan 7, met heel veel geprop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb naast mn Megané ook een Ka, maar meer dan 4 wordt al lastig...heb je 9 kleuters erin gepropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik heb iets van 8 studenten in de kofferbak van een laguna break gezien tijdens de autorai, ik zag even die reclame voor me van auto's die ontploffen als je de kofferklep dicht doet. Hij bleef heel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Vandaag m'n remweg tijdens een hevige regenbui nogal onderschat. Hele rit voorzichtig gereden, mede door alle waarschuwingen die er waren. Ga ik de snelweg af, moet einde van de afrit stoppen voor een stoplicht. Kom er met m'n gebruikelijke snelheid aanrijden maar de auto wil niet echt op tijd tot stilstand komen zegmaar.. Had mazzel dat er nog geen auto stond te wachten voor het stoplicht, want ik gleed toch aardig voorbij aan het stoplicht. Dus dat was ff een wijze les.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Geen abs? Wel abs toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

Geen abs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vanmorgen paaltje over het hoofd gezien bij het opdraaien van een parkeerplaats (korte bocht rechtsaf met daarin een paaltje onder ruit-hoogte): crunch! :( En het paaltje kwam van rechts, dus tja... Gelukkig een leasebak, maar m'n baas gaat niet heel blij met me zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan moet je een sliptraining nemen, of zelf oefenen ;). Scheelt aardig wat t.o.v. domweg blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Bedenk overigens dat ABS je remweg _niet_ korter maakt (in theorie is je remweg met ABS zelfs langer!). ABS doet alleen wat de naam al zegt: het zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren zodat de auto controleerbaar blijft.

Een slipcursus is sowieso een goed idee om te volgen (staat ook nog altijd op mijn to-do list). Het zou wat mij betreft zelfs een standaard onderdeel van de rijopleiding mogen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Laatst online: 00:17
Bij de nieuwe lesmethode rijopleiding in stappen zit die er al bij geloof ik, zelf ook een keer een stukje geslipped toen er sneeuw lag verhaal is hier ook nog wel ergens terug te vinden. Wie weet doe ik ook nog een keer een slip curses.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wok schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:43:
Bedenk overigens dat ABS je remweg _niet_ korter maakt (in theorie is je remweg met ABS zelfs langer!). ABS doet alleen wat de naam al zegt: het zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren zodat de auto controleerbaar blijft.

Een slipcursus is sowieso een goed idee om te volgen (staat ook nog altijd op mijn to-do list). Het zou wat mij betreft zelfs een standaard onderdeel van de rijopleiding mogen worden :)
ABS maakt je remweg WEL korter, als je goeie 4-kanaals ABS hebt. Door allevier je wielen precies tegen het blokkeerpunt aan te houden sta je het snelste stil. Met je rempedaal kan je alleen allevier je wielen tegelijk beinvloeden. Extreme situatie: 2 wielen op ijs, 2 wielen op asfalt. Met ABS zal links volop geremd worden, terwijl rechts niks geremd kan worden. Probeer dat maar eens met je rempedaal ;)
Bij Slotemakers werd mij ook geleerd dat je ABS moest gebruiken, maar een klein beetje helpen: bouw remdruk op ipv direct op de bodem stampen, en houd ABS net aan het werk (dus dat punt in je rempedaal opzoeken). Dat werkt alleen omdat ze daar met astra's rijden, die geen optimaal ABS-systeem hebben. Ik verwacht dat het met een nieuwe Mercedes S juist slechter gaat wanneer je je rempedaal niet volledig intrapt.

Probeer maar op je fiets: ga 30 rijden, blokkeer je achterwiel, en meet hoe lang je remweg is. Probeer het vervolgens met net niet blokkeren, dat gaat veel sneller. Je voelt het ook echt als je je rem iets los laat, en je wiel weer gaat draaien. Ineens remt hij veel harder.

Maar ik hoor graag waar ik fout zit: volgens welke theorie is je remweg met ABS langer? :S

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 07-05-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 20:56
Als je wiel slipt maakt het volgens mij geen contact meer met de weg en dus denk ik dat je gelijk heb.

leuk (abs)bruggetje: Ik wilde vanavond een rotonde op rijden en links van mij rijd er net ook iemand de rotonde op. Zonder verder na te denken rij ik verder, de andere auto gaf richting aan naar rechts en zal dus wel rechtsaf slaan he. Maar dat gebeurd dus niet en ik moet vol in de ankers. lekker lompe actie dan. Weet nu iig dat ik ook abs heb :)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat dacht je van dit?
Met je driewielige gestroomlijnde ligfiets door een bocht rijden. Niet zo vreemd.... maar blijkbaar nét te hard voor de omstandigheden van vandaag (regen na lange tijd droogte, dus glad). Resultaat: aan het glijden gegaan, achterkant wilde naar buiten uitbreken, tegengestuurd om te corrigeren, dat werkte even, toen ging de achterkant er écht vandoor, fiets kwam bijna achterstevoren te glijden om vervolgens om te donderen.....

Fiets beschadigd aan de linker kant; krassen in m'n lak :'(

Maar goed, zelf nagenoeg ongedeerd gebleven. Alleen m'n linker ribbenkast doet wat zeer net voor/onder m'n linker oksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

WFvN schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:35:
Maar goed, zelf nagenoeg ongedeerd gebleven. Alleen m'n linker ribbenkast doet wat zeer net voor/onder m'n linker oksel.
Dat is eerder een overspannen spier dan echt iets met je ribbenkast.

Sjah, dat krijg je hè, eerste regen na lange droogte en warm weer, glibberdeglibber op het aan het asfalt plakkende rubber en gemorste dieselolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wok schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:43:
Op een gladde weg (regen, sneeuw, ijs) is de remweg met ABS zeker korter. Dat hebben voldoende tests aangetoond.
Op een droge weg is de remweg met ABS niet altijd korter. Vier blokkerende wielen op een droge weg zorgen voor een hele goede remvertraging.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar toch veel minder goed dan optimaal remmen, en je sloopt er je banden mee. En een perfect droog wegdek heb je bijna nooit. Er ligt altijd wel zand of stof of een witte streep of wat diesel...

Als je je auto perfect kent en perfect kan remmen en perfect de omstandigheden kent kan je uiteraard perfect remmen. Maar de gemiddelde automobilist (ook de gemiddelde GoTter, en dus ook jij en ik) doet in een noodgeval dat wat zijn instinct hem ingeeft: hard op dat middelste (of linker ;) ) pedaal trappen. En dan ga je dus lekker sleeën. Met ABS sta je dan echt sneller stil, èn behoud je de controle over je voertuig. Dat Sebastien Loeb onder dezelfde omstandigheden zonder ABS nog veel sneller stilstaat dan Jantje GoTter met ABS doet er in de praktijk niets toe.

Ik heb eens op een zandweg flink moeten remmen voor een overstekende hond, en toen was ik ook wel blij met mijn ABS want anders was ik vast de sloot ingegleden, maar met ABS hou je de boel onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mx. Alba schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 07:37:
Dat is eerder een overspannen spier dan echt iets met je ribbenkast.
Denk het ook haast; ik heb al eens een rib gebroken (door te hard niezen!!! echt waar; ik keek de dokter aan alsof hij gek was); ik kon m'n arm toen niet verder omhoog krijgen dan horizontaal, zo erg is het nu niet
Sjah, dat krijg je hè, eerste regen na lange droogte en warm weer, glibberdeglibber op het aan het asfalt plakkende rubber en gemorste dieselolie.
Smerige k*tauto's :+

Maar als dat glijden me nog vaker gebeurt, mik ik m'n 'winterbandjes' er weer op. Die zijn ook nog redelijk vlot maar hebben gruwelijk veel grip, daarmee ben ik nog nooit aan het glijden geweest, goed met ijzel merkte ik lichtelijk iets maar dan op een 'ABS'-achtige manier.

Maar heb ik dat ook eens meegemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Gaat zo'n rijdende kogel niet snel helemaal rollen als je eenmaal omvergedonderd bent in een bocht?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Blijkbaar niet dus :+

Maar ik ging echt niet hard meer dus had nog te weinig kinetische energie om om te zetten in voldoende rotatie-energie.
Verder heb ik een klep die open kan slaan (en ook gedeeltelijk heeft gedaan) waardoor doorrollen ook minder gemakkelijk gaat.
Daarna heb je de rolbeugel die het rollen ook niet wil vergemakkelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 08-05-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
WFvN schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:19:
Blijkbaar niet dus :+

Maar ik ging echt niet hard meer dus had nog te weinig kinetische energie om om te zetten in voldoende rotatie-energie.
Verder heb ik een klep die open kan slaan (en ook gedeeltelijk heeft gedaan) waardoor doorrollen ook minder gemakkelijk gaat.
Daarna heb je de rolbeugel die het rollen ook niet wil vergemakkelijken.
halen jullie eigenlijk weleens mensen rechts in nadat ze links blijven hangen voor honderden meters achter elkaar?

gisteren een stom frans wijf rechts ingehaald die niet snapte dat als er 3 auto's direct achter elkaar je rechts inhalen, je misschien naar rechts moet.. vooral toen ik ff me in haar achteruitkijkspiegel zat, zag ze nog nix. ik was dus #4..

mijn lijstje slechte bestuurders

-vrouwen
--buitenlandse vrouwen
--oude opa's/oma's
--mocro's in een golf 3 GTI
--andere jongeren in sjonny auto's (civic etc)

ja, ik generaliseer enorm, maar er bestaan uitzonderingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

aanvulling:
-- vrachtwagenchauffeurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

- GoT'ers :+

topic is namelijk aardig vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:20
MBV schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:11:
[...]
Maar ik hoor graag waar ik fout zit: volgens welke theorie is je remweg met ABS langer? :S
Ligt er aan welke generatie ABS je hebt. Als je naar de oude versie kijkt dan was het enige wat die deed tig keer per seconde naar je wielen kijken en op het moment dat er geen beweging was (slippen) de rem los te laten. Wat je dan krijgt is dat je wielen wisselen tussen slippen en draaien (daardoor krijg je van die stippellijnen bij een noodstop op de weg), daardoor is je remweg niet optimaal maar kun je wel blijven sturen. Als je dan dus zelf wel het goede rempunt kunt vinden rem je dus sneller dan de ABS.

Een nieuwe ABS die per wiel werkt en wel het maximale rempunt opzoekt kun je er gewoonweg niet uitremmen omdat je zelf niet de 4 wielen apart kunt bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 09-05-2007 11:46 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Nu online
MBV schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:34:
aanvulling:
-- vrachtwagenchauffeurs :+
ben ik het niet zo mee eens. sommige zijn flapdrollen maar 60% van de ongelukken waarbij een truck betrokken is, is een auto de veroorzaker..

hier verder:

Jouw domme actie in het verkeer deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 20:47

Steffie

Opaque

Daar dus verder.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.