Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.044 views sinds 30-01-2008

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

Mwa, ik vind niet dat je tragere weggebruikers zulke situaties kwalijk kan nemen. Als er iemand 20 km/h langzamer rijdt dan mag is dat niet direct gevaarlijk (wel irritant), het wordt pas gevaarlijk als je op een onverstandig moment besluit in te halen. Ik heb ook wel ns last van weinig gedult bij zulke slakken of toeristen, maar als ik op een stom moment inhaal ben ik toch echt de enige oorzaak voor de gevaarlijke situatie, aldus mijn mening ;).

Uitzondering hierop zijn natuurlijk de mensen die absurt langzaam rijden, of met 50 invoegen op een autoweg ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Eindewege op 24-08-2006 14:17 ]

Van Zeeland dan misschien ??

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41
jellabie schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:29:
Damn... eerste keer en nooit niet meer, ik tril er nog van !
Goed plan. Als je auto te langzaam is om in te halen, doe 't dan niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16

Seraphin

Meep?

* Seraphin eens is met Eindewege

Het genoemde inhaalgevalletje komt denk ik vaak genoeg voor waar iedereen wel gewoon de maximum snelheid rijdt, maar waar iemand tóch wat sneller wil.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• StevenK
Eindewege schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:14:
Mwa, ik vind niet dat je tragere weggebruikers zulke situaties kwalijk kan nemen. Als er iemand 20 km/h langzamer rijdt dan mag is dat niet direct gevaarlijk (wel irritant), het wordt pas gevaarlijk als je op een onverstandig moment besluit in te halen. Ik heb ook wel ns last van weinig gedult bij zulke slakken of toeristen, maar als ik op een stom moment inhaal ben ik toch echt de enige oorzaak voor de gevaarlijke situatie, aldus mijn mening ;).

Uitzondering hierop zijn natuurlijk de mensen die absurt langzaam rijden, of met 50 invoegen op een autoweg ofzo.
Sterker nog, ik heb liever dat mensen 60 rijden waar ze 80 mogen dan net geen 80. Mensen die 60 rijden inhalen is nu éénmaal makkelijker.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
80 km wegen zijn sowieso irrittant.

Heb ook een keer gehad dat ik een ander auto wou inhalen die net tegen de 80 aantikt,
inhaalmanouvre, binnen no-time +120,
roept mijn vriend
flitspaal
Vervolgens vol op de remmen, auto die ik wou inhalen rijd ons weer voorbij, reed iemand achter dus rechts kon ook niet meer of je moest helemaal afremmen, dus opnieuw vol gas. Had die dag geluk aangezien er om een of andere reden weinig verkeer op de linkerstrook was.

Zijn van die momenten waarvan je denkt dat je daar niet hoort te zijn, en je hart een slag overslaat.

• StevenK
Iblies schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:16:
80 km wegen zijn sowieso irrittant.

Heb ook een keer gehad dat ik een ander auto wou inhalen die net tegen de 80 aantikt,
inhaalmanouvre, binnen no-time +120,
roept mijn vriend
Mensen die dat soort streken uithalen kunnen beter direct hun rijbewijs inleveren. Door op zo'n moment de al dan niet bewuste keuze te maken je financiën voorrang te geven boven de verkeersveiligheid ben je echt een gevaar op de weg.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
StevenK schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Mensen die dat soort streken uithalen kunnen beter direct hun rijbewijs inleveren. Door op zo'n moment de al dan niet bewuste keuze te maken je financiën voorrang te geven boven de verkeersveiligheid ben je echt een gevaar op de weg.
Aangezien je het hele flitspaal-gedeelte eruit hebt geknipt neem ik aan dat je het alleen over het 120 rijden hebt?

Wie ben jij om puur en alleen daarop nu hem te veroordelen? Weet jij welke weg het was? Op welk punt? Hoeveel verkeer? Weersomstandigheden?

Er stond een flitspaal, dus het is (helaas) ongetwijfeld een lange rechte overzichtelijke weg met voldoende weinig verkeer dat men automagisch al wat harder gaat rijden (en ja, dat is gechargeerd, maar als je soms ziet waar wel en waar geen palen staan dan bekruipt je dat vermoeden al snel...).

120 an sich is niet onveilig...

Edit @ hieronder: Alleen "flitspaal" is weggehaald, de rest heb je toch echt zelf gedaan :+ Had dan alleen "Vervolgens vol op de remmen" laten staan, dan was het duidelijk(er?) waar je het precies over had ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 24-08-2006 16:09 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• StevenK
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:47:
[...]
Aangezien je het hele flitspaal-gedeelte eruit hebt geknipt neem ik aan dat je het alleen over het 120 rijden hebt?
Nee, zeker niet ! Die flitspaal wordt er als een quote in een quote door de forumsoftware uitgeknipt. En je kunt uit de rest van mijn reactie uit begrijpen dat wanneer ik het heb over de afweging tussen veiligheid en financiën dat ik 't over die flitspaal heb. Dat iemand 120 rijdt boeit me heel weinig.

Het in de ankers duiken voor een flitspaal is sowieso al iets wat ontzettend veel (bijna) ongevallen oplevert en wanneer je dat doet tijdens een inhaalactie, is de kans reëel dat iemand daar zo van schrikt dat het allemaal heel erg mis gaat.

Nu weet ik ook dat er mensen zijn die dan argumenteren dat het geen opzet was, maar een reflex, maar ook daarvan vind ik dat iemand die met zulke reflexen de weg op gaat, niet voldoende verkeersinzicht en wagenbeheersing heeft om op die manier te rijden.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

StevenK schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

Nee, zeker niet ! Die flitspaal wordt er als een quote in een quote door de forumsoftware uitgeknipt. En je kunt uit de rest van mijn reactie uit begrijpen dat wanneer ik het heb over de afweging tussen veiligheid en financiën dat ik 't over die flitspaal heb. Dat iemand 120 rijdt boeit me heel weinig.

Het in de ankers duiken voor een flitspaal is sowieso al iets wat ontzettend veel (bijna) ongevallen oplevert en wanneer je dat doet tijdens een inhaalactie, is de kans reëel dat iemand daar zo van schrikt dat het allemaal heel erg mis gaat.

Nu weet ik ook dat er mensen zijn die dan argumenteren dat het geen opzet was, maar een reflex, maar ook daarvan vind ik dat iemand die met zulke reflexen de weg op gaat, niet voldoende verkeersinzicht en wagenbeheersing heeft om op die manier te rijden.
Heel jouw betoog geeft dus net aan dat die flitspalen alleen maar verkeersonveiligheid in de hand werken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• StevenK
MeNTaL_TO schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:13:
[...]
Heel jouw betoog geeft dus net aan dat die flitspalen alleen maar verkeersonveiligheid in de hand werken.
Dat is een heel beknopte samenvatting, waarmee de essentie van het betoog wegvalt. De flitspaal op zich is zeker niet onveilig, het is de onverantwoorde reactie van de betreffende weggebruiker. Ik heb er alle begrip voor iemand die, al dan niet terecht, denkt dat 'ie te hard rijdt het nodig vindt om te remmen voor een flitspaal. Maar wanneer dat gebeurt op een manier waarmee het overige verkeer in gevaar wordt gebracht, dan is mijn begrip ineens wat minder...

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Het was niet mijn auto,
deze trok veel beter op en had een veel kortere remweg.

Hoe moet ik verder in hemelsnaam ander verkeer in gevaar brengen :? Verkeer achter je moet afstand houden om ten alle tijde een noodstop te kunnen maken, want ik remde niet helemaal af, ik stond bij lange na niet stil,
de auto remde alleen beter dan verwacht. Verder was de auto achter mij waarschijnlijk precies hetzelfde van plan, want die had nooit in no-time zo snel achter de andere auto zijn geplakt als hij niet ook had versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat is je punt nou?
Je wilde er toch voorbij?
Neem die bon dan ook voor lief...
Ik moet StevenK toch wel gelijk geven dat dat soort acties behoorlijk lomp zijn.

Liever "oh shit" vanwege de kosten dan "OH SHIT" omdat het misgaat.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 25-08-2006 20:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Mijn extreem domme actie: Ik reed van rockanje naar Eindhoven, en ik irriteerde me op een lang stuk 2-baans snelweg (2 per richting dus ;)) aan alle vrachtwagens hun collega's inhaalden. Op een bepaald traject hing ik langer achter de vrachtwagens dan ik 120 reed :(. Domme actie: bij de vrachtwagen die voor mij ging inhalen op het laatste moment remmen, en toen ik er eindelijk weer voorbij kon ben ik naar rechts gegaan en ben 80 gaan rijden tot hij ging toeteren. Dom? Neuh |:( is dat trouwens strafbaar? Wie moet dokken als zo'n vrachtwagen toch besluit om je te rammen? Volgens mij remmen ze namelijk nooit voor auto's :X

Ik wordt er alleen altijd zo gigantisch geirriteerd van dat al die 'koningen op de weg' persé hun eigen snelheid vast willen houden, ook als dat maar 2km/u harder is dan de collega voor ze. Daarbij denken ze er niet bij na dat er altijd een stuk of 20 auto's per inhaalactie graag minstens 100km/u rijden en dat niet kunnen door zo'n aso :(

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 02-09-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stel nou dat de "voorste" vrachtauto geen cruise control heeft (of cruise control uit), en de tweede vrachtauto wel. Die achterste chauffeur zal het dan dodelijk irritant vinden om steeds weer zijn snelheid aan die ander te moeten aanpassen. En dus haalt hij in met een door zijn begrenzer of tachograaf slechts zeer beperkt snelheidsverschil...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Mx. Alba schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:39:
Stel nou dat de "voorste" vrachtauto geen cruise control heeft (of cruise control uit), en de tweede vrachtauto wel. Die achterste chauffeur zal het dan dodelijk irritant vinden om steeds weer zijn snelheid aan die ander te moeten aanpassen. En dus haalt hij in met een door zijn begrenzer of tachograaf slechts zeer beperkt snelheidsverschil...
Hij kan ook gewoon wat meer afstand houden en zich wat minder ergeren dat hij een paar minuten langer over z'n reis doet :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Eentje van mij daarnet toen ik uit m'n werk naar huis reed..

Was net op m'n werk geconfronteerd met het feit dat een stel collega's me een player vinden :/
Voor meer details, zie Het grote 'kleine mededelingen' topic deel 100 :P

[crosspost :+ ]
En net op weg naar huis.. zat ik in de auto… beetje weg gezakt in gedachte over mijn gedrag dan en hoe die meiden dat zouden beleven… rijdt ik op de cuneraweg.. zit in gedachte een beetje aan m’n sik te plukken (mijn kenmerk voor als ik diep in gedachte ben :P :+ )… en ineens na ruim 2 kilometer op die weg nader ik een rotonde.. kijk naar beneden en denk, daar stuur ik even doorheen… :o :o :o
Had ik helemaal geen handen aan het stuur :o M’n linker hand over m’n borst heen (in de stijl van, armen over elkaar zeg maar) en die andere net zo, maar dan bijna recht omhoog en prutsend aan m’n sik :o
Had ik dus ruim die 2 km zonder handen gereden, nu is die weg redelijk recht, maar er zitten toch wel redelijk wat bochten in, zij het redelijk flauwe bochten, maar daar had ik dus met m’n knie doorheen gestuurd :/

Tja… okay dan… blij dat ik het doorhad _voor_ ik die rotonde op ging en daar niet doorheen probeerde te sturen met m’n knie :X

:+
[/crosspost :+ ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Madman dus :+
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:47:
[...]

Hij kan ook gewoon wat meer afstand houden en zich wat minder ergeren dat hij een paar minuten langer over z'n reis doet :{
Dat is ook mijn idee. Ook ooit eens gehad dat ik met +- 140 aan kwam rijden (in opdracht van een klant, toen ik nog chauffeur was), en ik zie in de verte 2 vrachtwagens rijden. Uiteraard 10 sec voor ik eraan kom gaat de achterste naar links. Wacht dan 10 sec, heeft niemand ergens last van. Nee, die cruise-control is níet heilig |:(

Los daarvan: is mijn actie strafbaar? Met +- 110 een vrachtwagen voorbij rijden om er met 80 voor te gaan hangen?
edit:
niet dat ik van plan ben dat vaker te gaan doen hoor, wees gerust. Heeft me weer eens met de neus op de feiten gedrukt hoe slechte karaktertrekken ik heb...

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 02-09-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
Je moet het maar eens proberen, dan snap je meteen waarom vrachtwagens inhalen. Ik vond het ook altijd stom van ze, maar het heeft gewoon echt effect.
Ik reed van de zomer met de caravan achter de auto richting engeland, en in engeland. Officieel mag je maar 80 met zo'n ding. Dat is alleen totaal onverantwoord, wie dat bedacht heeft.... :X Vrachtwagens rijden namelijk geen 80, ook geen 82, maar meer 85-90. (op de snelweg, gemeten met tomtom go 300)

Goed ik reed lekker op de cruise achter een vrachtwagen met een gangetje van 87km/h. Die vrachtwagen ging plots inhalen op de snelweg, idd met zo'n klein verschil. Ik vond het toen een beetje onzinnig en besloot er gewoon een klikje af te doen, en achter de volgende vrachtwagen te kleven. Even later ging ook deze vrachtwagen inhalen, en weer dacht ik, kom klikje eraf, zoveel maakt het niet uit...

Binnen 25 minuten was ik van 87 km/h naar 78 km/h gegaan, zonder in te halen... Op dat moment dacht ik, kom laat ik is achter de volgende inhalende vrachtwagen gaan rijden.

Uiteraard is het zwaar irritant voor personenautos maar voor vrachtwagens is het ook niet altijd alles. En er is uiteraard wel verschil in situaties, ben ik ook met je eens, maar het is niet altijd onzin dat ze inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan ben je dus gezakt van 87 naar 78 km/u ('geëikte' kilometers). Dat maakt idd uit, zo'n 10 procent. Tsja, ik blijf het gewoon irritant en asociaal vinden. En nee, ik heb het geduld niet om zonder aanhanger ofzo achter een vrachtwagen te gaan hangen, om het eens even uit te proberen ;).
Je zou als vrachtwagen toch kunnen overwegen om 3x een vrachtwagen niet in te halen, zodat het snelheidsverschil is opgelopen tot 5km/u, en dan vlot in te halen? Oh ja, als je dan toch verstandig bezig bent, hou dan ook eens afstand tot personenauto's in de file. Zodat ik het gevoel heb dat de vrachtwagen iig nog de voorkant van mijn dak kunnen zien ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18
MBV schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:44:
Madman dus :+

[...]

Dat is ook mijn idee. Ook ooit eens gehad dat ik met +- 140 aan kwam rijden (in opdracht van een klant, toen ik nog chauffeur was), en ik zie in de verte 2 vrachtwagens rijden. Uiteraard 10 sec voor ik eraan kom gaat de achterste naar links. Wacht dan 10 sec, heeft niemand ergens last van. Nee, die cruise-control is níet heilig |:(

Los daarvan: is mijn actie strafbaar? Met +- 110 een vrachtwagen voorbij rijden om er met 80 voor te gaan hangen?
edit:
niet dat ik van plan ben dat vaker te gaan doen hoor, wees gerust. Heeft me weer eens met de neus op de feiten gedrukt hoe slechte karaktertrekken ik heb...
Dat mag gewoon. Het is best sociaal, aardig en attend zelfs, en alle chauffeurs zullen het direct begrijpen en van je gaan houden,.... :? los van dat,
Jij mag idd dus een vrachtwagen inhalen met 110, dan met 80 ervoor gaan rijden, als je maar invoegd met 2 sec afstand. De vrachtwagen op zijn beurd zal jou gaan inhalen, op het moment dat die vrachtwagen naar links gaat om jou in te halen mag jij geen gas bijgeven. je zult dus moeten wachten toch hij jou heeft ingehaald, en al die tijd zorg je er dus voor dat er weer een boel andere mensen zitten te schelden op een langzaam inhalende vrachtwagen omdat jij zo graag die vrachtwagen wil laten inhalen ofzo...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn domst blunder tot nu toe is achteruit rijden en aleen naar rechts kijken :) en dan opeens een scheur geluit horen omdaarna te zien dat je links een regenpijp meeneemt :) naja paar krasen even aangestipt met speciaale verf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:55:
mijn domst blunder tot nu toe is achteruit rijden en aleen naar rechts kijken :) en dan opeens een scheur geluit horen omdaarna te zien dat je links een regenpijp meeneemt :) naja paar krasen even aangestipt met speciaale verf
Die zijn er meer :X Ik denk dat de helft of meer van alle ongelukken die ik heb zien gebeuren (of zelf slachtoffer van was, 2x zelfs) kwam door onvoorzichtig achteruit rijden, en dan heb ik het niet eens over het relatief onschuldig een laag paaltje over het hoofd zien maar gewoon schraaaaap tegen een andere auto aan...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:20
^^ achteruit rijden :)

Ik heb vorige week een hekje omver gereden. Ik reedachteruit en vond dat ik er te dicht langs reed, ik stuur er dus vanaf en maar je voorkant gaat dan de andere kant op natuurlijk... boem. :+

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Een keer passeerde ik een ambulance (binnenstad Maastricht), trekt de broeder bij het passeren een (lege) brancard eruit en slingert die tegen mijn auto aan. Gevolg: linker buitenspiegel er af. Hij had niks, brancard ook niet.

Schuldvraag is uitgezocht, ik kreeg de schuld vanwege weg en verkeerswet zus en me zo waarin staat dat je bij het passeren van een ambulance extra voorzichtig moet zijn.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Ik weet niet hoe hard je reed, maar een ambulance aan de linker kant (bestuurderskant dus) en je ging (moest?) er dusdanig kort langs dat die broeder met die brancard je auto kon raken? Dat kan nooit hard gegaan zijn lijkt me?

Wat is dan de definitie van voorzichtig? Ik was er niet bij, weet dus ook niet wat die broeder precies deed, maar dit klinkt bijna alsof je gewoon altijd de lul bent? Moet je dan stapvoets ofzo?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:33:
[...]
Ik was er niet bij, weet dus ook niet wat die broeder precies deed, maar dit klinkt bijna alsof je gewoon altijd de lul bent? Moet je dan stapvoets ofzo?
Ze worden extra beschermd door de wet, je bent dus standaard de Sjaak. 'Had je maar beter moeten opletten' zal de rechter bepalen.

Wat kan je hier tegen doen? Als er ergens een ambulance staat kijken of je nog een andere weg in kan slaan i.p.v. de scene te passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
"de scene passeren"...

Tja, als ze midden op het kruispunt iemand aan het reanimeren zijn snap ik dat wel, maar als ze in een parkeervak staan met de 'scene' in een huiskamer in de buurt...

Ik zeg niet dat men niet voorzichtig moet zijn daar waar een ambulance(broeder) aan het werk is, en ik wil best geloven dat meneer haast had, maar of hij nu een brancard uit zijn ambulance trekt of ik een wasmachine ergens heen breng, als je tegen een auto aanrijdt (ook als die auto zelf ook rijd) heb je maar je verantwoordelijkheid te dragen.

Je zegt niet _waar_ die broeders bezig waren, maar het lijkt me niet dat hij met brancard en al de weg over moest steken? Dan hadden ze wel aan de andere kant geparkeerd lijkt me. Dat hij die brancard daar de openbare weg op stuntelt lijkt me dus 0 met zijn werk te maken te hebben en 100% met zijn eigen onhandigheid. Dat hij nu toevallig ambulancebroeder is en een brancard beetheeft en geen bezorger is met een wasmachine in zijn klauwen maakt niet dat hij niet op moet letten.

Maar goed, er zijn wel meer kromme regels...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ong. 2 jaar terug, net m'n rijbewijs, samen met een vriend en pappie's auto door centrum Amsterdam. In één keer het wel erg rustig vinden worden, dan onder je de letters "bus" op het asfalt door zien schieten, vervolgens op een buskruispunt met rare stoplichten aankomen en absoluut niet meer weten wat je moet doen :P

Ben op een goed moment, toen de lichtjes wit werden een veilige kant opgecrost maar voelde me wel opgelaten mede doordat de rest van de weggebruikers aan het kruispunt zaten te wijzen/lachen/zwaaien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:03:
ong. 2 jaar terug, net m'n rijbewijs, samen met een vriend en pappie's auto door centrum Amsterdam. In één keer het wel erg rustig vinden worden, dan onder je de letters "bus" op het asfalt door zien schieten, vervolgens op een buskruispunt met rare stoplichten aankomen en absoluut niet meer weten wat je moet doen :P

Ben op een goed moment, toen de lichtjes wit werden een veilige kant opgecrost maar voelde me wel opgelaten mede doordat de rest van de weggebruikers aan het kruispunt zaten te wijzen/lachen/zwaaien ;(
Dat staat perfect uitgelegd in je theorieboek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:18:
[...]

Dat staat perfect uitgelegd in je theorieboek :+
oh, dat stukje zal ik gemist hebben, heb je er toevallig een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:58:
[...]

oh, dat stukje zal ik gemist hebben, heb je er toevallig een foto van?
ahuh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
http://www.tdekkers.nl/bord-c2.htm

Misschien voorkomt dit een volgende keer.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
hm wat? ben jij daar doorheen gereden of denk je dat die aan het begin van een busbaan staan? volgens mij staan ze daar niet namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
StevenK schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Als ze in dit kloteland nou eens een voorbeeld aan noorwegen nemen:

- bordje "Elektrisken traffik kontrol"
- 200-300m verderop paal met reflector en evt zwaailamp die aan zou kunnen

Als je dat bordje mist en je meer dan 10km/h te hard op die paal afkomt doet ie *FLITS* en heb je een flinke meneer in de bus waar ze in hier NL nog iets van kunnen leren. Laat ze dat hier ook maar doen: je schrikt niet van die klotepaal, want je wist dat ie eraan kwam. Daarnaast weet je vantevoren dat als je gas houdt flink genaaid gaat worden, dus mag het ook wel wat extra worden. Een paal op zich is wel effectief, maar alleen als er ook aangegeven wordt dat ie er staat. Als het niet duidelijk zichtbaar is, heeft zo'n ding alleen maar effect voor de staatskas en schrikt iedereen zich een hoedje, zelfs als je niet te hard rijd en dat ding ineens ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Opperhoof schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:15:
[...]

Dat mag gewoon. Het is best sociaal, aardig en attend zelfs, en alle chauffeurs zullen het direct begrijpen en van je gaan houden,.... :?
:+ Dat idee had ik ook niet. Was een heel slechte manier van 'wraak nemen'
los van dat,
Jij mag idd dus een vrachtwagen inhalen met 110, dan met 80 ervoor gaan rijden, als je maar invoegd met 2 sec afstand. De vrachtwagen op zijn beurd zal jou gaan inhalen, op het moment dat die vrachtwagen naar links gaat om jou in te halen mag jij geen gas bijgeven. je zult dus moeten wachten toch hij jou heeft ingehaald, en al die tijd zorg je er dus voor dat er weer een boel andere mensen zitten te schelden op een langzaam inhalende vrachtwagen omdat jij zo graag die vrachtwagen wil laten inhalen ofzo...?!
Ik dacht echt dat hij ging rammen, dus voor het zover was gaf ik maar plankgas. Groot-licht seinen en toeteren maakt toch indruk op de een of andere manier, als het een vrachtwagen is.

Zoals al gezegd, dit is een hele slechte emotie en een heel slechte manier om ermee om te gaan. Praat het zwaar asociale gedrag van de vrachtwagenchauffeurs ook niet goed natuurlijk.

[edit]
@hierboven: Denk je dan echt dat je ergens op je kilometerteller let behalve bij zo'n bord? In Nederland durf ik echt niet veel te hard te rijden, aangezien ik geen zin heb in een boete van €50 of meer. Daar zou ik er geen problemen mee hebben. Los van de discussie of dat veiliger is of niet...

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 04-09-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
_JGC_ schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:57:
Als het niet duidelijk zichtbaar is, heeft zo'n ding alleen maar effect voor de staatskas en schrikt iedereen zich een hoedje, zelfs als je niet te hard rijd en dat ding ineens ziet staan.
Dat is een discusiabel punt. Voor veel mensen betekend het gewoon dat als er geen paal staat, je harder kunt rijden dan toegestaan.

Sowieso is het een vreemd geval. Ik ben zelf nogal voor geen controlles, maar bij fouten kun je andere mensen (onschuldigen) meenemen en dat is natuurlijk ook weer geen optie.

Onherkenbare controlles is hetgene wat nu gedaan wordt, maar de kans dat je gepakt wordt is alleen te klein om dat serieus te nemen. Daarnaast rem je te laat af, waardoor je meestal toch te snel op de risicoplek afrijd.

Herkenbare controlles is een mogelijkheid, alleen als ze er niet zijn dan rij je ook gewoon altijd te hard.

Trajectcontrolles geven in sommige/de meeste gevallen (aldus verhalen van het forum hier) aan dat de doorstroom slecht is. Mensen rijden niet meer door, ze weten dat trajectcontrolles altijd werken en je dus altijd gepakt wordt, dus maar onder de maximumsnelheid rijden en dus langzamer dan mogelijk (--> ergernissen).

Eigenlijk is trajectcontrolle het beste, alleen dan met een wat serieuzere afstelling. 80 op de snelweg is nauwelijks reeel te noemen, op de sommige (voor mij bekende) provensiaalse wegen kan ik gewoon doortrappen tot de 100 zonder problemen, waarom dan op een 2baansweg maar 80... Eventueel kan ook een combinatie van herkenbare en onherkenbare flitspalen, maar meer dan nu en met een betere pakkans. Tot de tijd dat dat netjes wordt ingevoerd is het gewoon lekker doortrappen en remmen bij flitskasten, zoals iedereen* doet.

* ie·der·een (onb.vnw.) 1 : Mensen die er niet van houden om door een vrachtwagen ingehaald te worden.

En geen domme acties van mij de laatste tijd. Tenzij je het dom wilt noemen dat je toevallig eens een andere auto mag lenen, en er tijdens het rijden achterkomt dat je voeten eigenlijk te breed zijn voor die bak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

of bedoel je eigenlijk te zwaar voor het gaspedaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

Stond 100% zeker niet in mijn lesboekje, maar heb vaak genoeg in een bus gezeten om te weten hoe het zit ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:02:
[...]

Stond 100% zeker niet in mijn lesboekje, maar heb vaak genoeg in een bus gezeten om te weten hoe het zit ;)
Ik heb mijn boekje van 2 jaar terug er ook even bijgepakt, hier staat het ook nietin. Maargoed, het is ook vrij useless aangezien ik in zo'n situatie toch niet ga denken van: "goh, hoe zat het nou ook weer" maar eerder gewoon kijk of ik door kan rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
Mja, ik kan me voorstellen dat het wel zo veilig is te weten hoe die dingen werken ook al mag je niet over de busbaan rijden, daarom zullen ze het erin gezet hebben gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had afgelopen zomervakantie ook een best stomme actie. Meer een risico actie eigenlijk die achteraf een stomme beslissing was eigenlijk. :X

Ik heb op een zeer kort stuk ff gauw 3 vrachtwagens ingehaald. IK zal ff een schetsmaken om de situatie duidelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8c695dd4d1727362cab906342341ed51/full.jpg

Ik achteraf beter kunnen wachten en later invoegen, maargoed. I've made it :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
blackangel schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:29:
[...]

Dat is een discusiabel punt. Voor veel mensen betekend het gewoon dat als er geen paal staat, je harder kunt rijden dan toegestaan.

Sowieso is het een vreemd geval. Ik ben zelf nogal voor geen controlles, maar bij fouten kun je andere mensen (onschuldigen) meenemen en dat is natuurlijk ook weer geen optie.

Onherkenbare controlles is hetgene wat nu gedaan wordt, maar de kans dat je gepakt wordt is alleen te klein om dat serieus te nemen. Daarnaast rem je te laat af, waardoor je meestal toch te snel op de risicoplek afrijd.

Herkenbare controlles is een mogelijkheid, alleen als ze er niet zijn dan rij je ook gewoon altijd te hard.

Trajectcontrolles geven in sommige/de meeste gevallen (aldus verhalen van het forum hier) aan dat de doorstroom slecht is. Mensen rijden niet meer door, ze weten dat trajectcontrolles altijd werken en je dus altijd gepakt wordt, dus maar onder de maximumsnelheid rijden en dus langzamer dan mogelijk (--> ergernissen).

Eigenlijk is trajectcontrolle het beste, alleen dan met een wat serieuzere afstelling. 80 op de snelweg is nauwelijks reeel te noemen, op de sommige (voor mij bekende) provensiaalse wegen kan ik gewoon doortrappen tot de 100 zonder problemen, waarom dan op een 2baansweg maar 80... Eventueel kan ook een combinatie van herkenbare en onherkenbare flitspalen, maar meer dan nu en met een betere pakkans. Tot de tijd dat dat netjes wordt ingevoerd is het gewoon lekker doortrappen en remmen bij flitskasten, zoals iedereen* doet.

* ie·der·een (onb.vnw.) 1 : Mensen die er niet van houden om door een vrachtwagen ingehaald te worden.

En geen domme acties van mij de laatste tijd. Tenzij je het dom wilt noemen dat je toevallig eens een andere auto mag lenen, en er tijdens het rijden achterkomt dat je voeten eigenlijk te breed zijn voor die bak :X
Ik denk ook dat we hier eens goed naar onszelf moeten kijken als we achter het stuur zitten. Waarom dit in noorwegen wel werkt: mensen gaan op tijd van huis als ze naar hun werk moeten, mensen gunnen elkaar de ruimte op de weg.
En waar je als niet-autorijder nog het meeste van merkt: mensen stoppen echt voor een zebrapad, en geven dat ook duidelijk aan dat ze dat gaan doen. Hier in NL steek je een zebrapad over en heb je automobilisten die achter het stuur zitten te vloeken en op het allerlaatste moment keihard in de remmen gaan omdat je dus toch het lef had om over te steken.
Ik zit ook wel eens opgefokt in de auto, heb je helemaal niets aan. Wat is het toch heerlijk om 10 minuten vroeger van huis te gaan, lekker rustig rijden, die vrachtwagen of auto die 10km/h langzamer rijdt kan je nix schelen, want je hebt 10 minuten extra tijd. Tegen de tijd dat je op je werk zit ben je wel of niet 10 minuten langer onderweg, maar je hebt iig lekker ontspannen in je auto kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tijd is bij mij niet de irritatiefactor bij vrachtwagens enzo, gewoon het idee dat ik niet door kan rijden. 100 of 80 als max. snelheid werkt ook zo bij mij, maar daarbij helpt een cruise-control. In Noorwegen heb je ook altijd alle ruimte, en heb je dus minder vaak stress-situaties als files etc.

Maar dat iedereen er netjes rijdt klopt niet helemaal: het is niet voor niets dat er de beste rally-coureurs vandaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ook achter een vrachtauto kan je gewoon de cruise-control op 80 zetten hoor. Doet die vrachtautochauffeur nl waarschijnlijk ook :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:38
StevenK schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:19:
[...]

Goed plan. Als je auto te langzaam is om in te halen, doe 't dan niet.
Zo heb ik met mijn Golf 2 1.3 eens geprobeerd iemand die 70 reed (maar wel iets gas bij aan het geven was) in te halen op een 80km weg. Was bijna een km bezig om in te halen, maar het kon goed. Acceleratie is niet het sterkste punt van m'n Golf. :D

Vandaag wel een domme actie, keren op de weg. Ik dacht dat ik het net zou halen, maar het was dus net niet. Stoeprand op en ik schoot meteen weer van de stoeprand af. Bonk, met m'n velg op de stoeprand, en nu zit er een deukje in m'n (stalen) velg. Ik ben benieuwd of ik dat op de snelweg ga merken.

Laatst trouwens ook iets vreemds, ik reed 's ochtends door Den Haag en de verkeerslichten waren oranje aan het knipperen. Nu was daar ook een zebrapad, waar een voetganger over ging steken. Dus ik flink remmen en toeteren, maar had ik eigenlijk wel voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toewan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:16:
Laatst trouwens ook iets vreemds, ik reed 's ochtends door Den Haag en de verkeerslichten waren oranje aan het knipperen. Nu was daar ook een zebrapad, waar een voetganger over ging steken. Dus ik flink remmen en toeteren, maar had ik eigenlijk wel voorrang?
Nee, dat had je niet.

Als de stoplichten uitgeschakeld zijn, tellen de gewone voorrangsregels.
Je had dus moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
De volgorde is:
- Een ambtenaar die je tekens geeft
- Electronische bebording/signalering
- Verkeersborden
- Tekens op de weg

Aangezien de electronica het af liet weten telt die niet mee, waardoor het een normaal zebrapad is geworden waardoor jij voorrang moet verlenen aan kruisende voetgangers :) (En niet aan kruisende fietsers, iets wat desbetreffende fietsers soms niet lijken te beseffen...)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Vrachtwagen die een hele stoet vrachtwagens aan het halen waren, en al 10 minuten duurde, via de een hele lange uitvoegstrook maar ingehaald. Eigenlijk niet stom, was wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
HielkeJ schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:54:
[...]

Nee, dat had je niet.

Als de stoplichten uitgeschakeld zijn, tellen de gewone voorrangsregels.
Je had dus moeten stoppen.
Ik was wel gestopt, maar ik toeterde en maakte wat onvriendelijke gebaren (geen middelvinger though).

Bij deze mijn excuses mevrouw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mx. Alba schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:50:
Ook achter een vrachtauto kan je gewoon de cruise-control op 80 zetten hoor. Doet die vrachtautochauffeur nl waarschijnlijk ook :)
Ja, alleen heeft hij wel een geëikte teller. Kijk maar eens op je GPS: 80 echt is 85 op je teller (meestal). Bij mijn vader kijk ik ook altijd op zijn PDA als ik de cruise-control heb ingesteld: 'hmm, net onder de 125, moet nét onder de boete door kunnen' ;)
Toewan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:16:
[...]

Zo heb ik met mijn Golf 2 1.3 eens geprobeerd iemand die 70 reed (maar wel iets gas bij aan het geven was) in te halen op een 80km weg. Was bijna een km bezig om in te halen, maar het kon goed. Acceleratie is niet het sterkste punt van m'n Golf. :D
Heb je dan wel teruggeschakeld? Ik kan me niet voorstellen dat een golf zo sloom is dat hij iemand niet normaal inhaalt als diegene niet op het gas stampt.
Vandaag wel een domme actie, keren op de weg. Ik dacht dat ik het net zou halen, maar het was dus net niet. Stoeprand op en ik schoot meteen weer van de stoeprand af. Bonk, met m'n velg op de stoeprand, en nu zit er een deukje in m'n (stalen) velg. Ik ben benieuwd of ik dat op de snelweg ga merken.
Erg fout: even met een hamer erop rammen, wordt hij weer mooi rond van. Kan nooit slechter zijn dan hij al was :+ en je zal iets minder lucht lekken.
Ooit theorieles gehad? Zo ja: leen eens van iemand een theorieboekje en ga eens kijken hoeveel regels je nog meer niet weet. Dat is bij mij ook wel een beetje weggezakt, maar zover? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
MBV schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:59:

[...]

Heb je dan wel teruggeschakeld? Ik kan me niet voorstellen dat een golf zo sloom is dat hij iemand niet normaal inhaalt als diegene niet op het gas stampt.
Golf 2 1.3 is traag, 4-bak, terug van 4 naar 3 en trappen, maar dan nog kom je niet erg hard vooruit. En die persoon gaf ook wat gas bij, dat bevordert het inhalen ook niet. Ik had de inhaal-actie achteraf beter af kunnen breken, al kwam er geen tegenligger aan.
MBV schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:59:
[...]

Ooit theorieles gehad? Zo ja: leen eens van iemand een theorieboekje en ga eens kijken hoeveel regels je nog meer niet weet. Dat is bij mij ook wel een beetje weggezakt, maar zover? :X
Yep, en ook gehaald. Maar dat is al weer zo'n 7,5 jaar geleden, een opfris cursus kan waarschijnlijk geen kwaad.

Het topic heet niet voor niets domme acties in het verkeer. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Toewan op 05-09-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Vandaag onbedoeld flink aso bezig geweest.

Ik reed achter 3 auto's met voorop een vrachtauto'tje ("Albert bezorgservice model"). Ik Ergerde me behoorlijk want had best haast en het stoetje reed ongeveer 30, terwijl je 50 mag. Er kwam een drempel, dus ik denk als ze gaan afremmen haal ik ze wel in... Dat deden ze niet echt, bovendien kwamen er tegenliggers. 20 meter verder gaat de vrachtwagen stilstaan... :( Vervolgens trekt hij weer op om vervolgens over 10 meter weer stilte gaan staan. Ik dacht dat hij een adres aan het zoeken was ofzo.

Toen ik zag dat hij weer vaar verminderde heb ik de Kangoo 1.5 diesel :'( de sporen gegeven en alle 4 de auto's ingehaald. Echter tijdens het inhalen zag ik waarom de vrachtwagen zo langzaam reed, er stond een file.... :o OOEEPPS. Die begon gelukkig net te rijden en de vrachtwagen trok langzamer op, dus kon mijn wagen er mooi tussen gooien. Ik kreeg geen lichtseinen en getoeter om mn oren van de vrachtwagen, dus het invoegen ging best netjes denk ik O-) .
Daar was ik wel blij om, iedereen moet wel gedacht hebben wat een aso. ;(

Wat bleek; een stuk of 5 auto's voor de vrachtwagen reed een 45KM-wagentje die niet de rotonde opdurfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Das het nadeel van dat soort auto's inderdaad. Ik rijd ook wel eens in een bakwagen (net geen vrachtwagen maar wel erg groot en breed naar auto-begrippen) en het is altijd wel leuk/irritant om te zien hoe mensen menen je in te moeten halen / voorbij te rijden terwijl jij staat te wachten tot die haaks achteruit parkerende vrachtwagen voor je neus klaar is met manouvreren.
En tja, dan staan ze ineens die vrachtwagen in de weg :P

Ongeduldige jojo's, er zou zomaar eens een reden kunnen zijn dat ik daar midden op de weg (dus niet aan de kant, zelfs niet een beetje), zonder speciale verlichting (dus geen alarmlichten) stil sta te staan.

Op zo'nzelfde manier eens recht voor mijn neus een motorrijder een overstekend kind op een voetgangersoversteekplaats/zebrapad aan zien rijden :'( Meneer had niet de mentale capaciteit om door te hebben dat die rij auto's voor hem misschien met een reden stil gaan staan daar zo recht voor een zebrapad (In Belgie ook nog, dus nog met een lomp groot "U nadert een zebrapad!"-bord erbij ook)...

En als je dan hoort van mensen die er nog dichter bij stonden dat die ouders nog een graai naar het kind deden om het terug te trekken... 'Gelukkig' had het kind 'slechts' een lichte hersenschudding. Schijnbaar het eerste wat hij (eenmaal bijgekomen (letterlijk, hij lag eng stil daar op de weg :X ) in het ziekenhuis) zei was: "aangereden door een MOTOR? COOL!! :D "

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Kwam vandaag ook (fietsend) langs een leuke situatie... :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b73aa27fa40606fef054499742acc447/full.gif

Gezellig als mensen collectief eens besluiten kruisingen niet vrij te houden. Ook opvallend hoe lang het duurde tot iemand op het idee kwam iets te ondernemen. :X (in dit geval een van de auto's die wilde afslaan die maar een parkeervak in reed)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

@^: Dead lock ;)

Ik had laatst dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/jorrithuisman/traffic.JPG
Ik trapte op de rem uit reflex (rechts gaat voor), toen stopte ook het tegemoetkomende verkeer: die wilde linksaf. Ik wist ff niet meer wat te doen en de persoon rechts besloot te gaan rijden waarna ik reed.
Achteraf gezien had ik volgens mij voorrang (gelegenheidsvoorrang of zoiets ivm rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xander schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:08:
Kwam vandaag ook (fietsend) langs een leuke situatie... :X

[afbeelding]

Gezellig als mensen collectief eens besluiten kruisingen niet vrij te houden. Ook opvallend hoe lang het duurde tot iemand op het idee kwam iets te ondernemen. :X (in dit geval een van de auto's die wilde afslaan die maar een parkeervak in reed)
Het is algemeen bekend dat 90% van de automobilisten totaal geen inschattingsvermogen heeft. Kijk maar bij een willekeurig kruispunt, zodra er eigenlijk geen auto's meer bij kunnen zonder de weg te blokkeren zijn er altijd mensen die doodleuk wel aansluiten.

* Angeloonie mompelt iets over schelden naar die mensen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Angeloonie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:21:
[...]

Het is algemeen bekend dat 90% van de automobilisten totaal geen inschattingsvermogen heeft. Kijk maar bij een willekeurig kruispunt, zodra er eigenlijk geen auto's meer bij kunnen zonder de weg te blokkeren zijn er altijd mensen die doodleuk wel aansluiten.

* Angeloonie mompelt iets over schelden naar die mensen :+
Toch vreemd eigenlijk. Bij een spoorwegovergang kunnen ze het ineens allemaal wel. :+

edit:
Okok, laatst met rijles stond ik ook stil op een splitsing. Maar daar wilde tenminste niemand in. :> :X

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 05-09-2006 22:26 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Meestal gaat daar inderdaad degene die rechtdoor gaat, maar dat is eigenlijk pas als alles stilstaat. Zodra er 2 stilstaan en 1 rijdt er nog is dat meestal degene die ook doorrijdt :P

Of er ook daadwerkelijk iets voor geregeld is zou ik niet weten...

@ deadlock: afhankelijk van hoe dicht die straten bij elkaar liggen kan het ook nog aan het beroerd knipperlichtgebruik van 1 van de 2 liggen. Als iedereen plots fors op de rem moet is er vaak niet veel tijd om ook nog te realiseren dat dat kruispunt eigenlijk vrij had moeten blijven :P

Liggen ze heel dicht op elkaar dan is het een designfout van de gemeente (verleg ze maar zodat ze tegenover elkaar liggen), daarna is het gewoon dom koeiengedrag: "Ik kan er niet door. Verstand op 0".
Als iedereen een beetje korter bij zijn voorganger gaat staan (want uiteraard houdt iedereen initieel een respectabele afstand O-) ) dan moet de laatste auto op het kruispunt misschien nog een klein beetje naar achteren en de tegenligger kan er al door. Of een van de auto's die af willen slaan rijden door en nemen een afslag later / keren op de eerste de beste rotonde, wat vaak al binnen 400 is :( :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
MBV schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:41:
Mijn extreem domme actie: Ik reed van rockanje naar Eindhoven, en ik irriteerde me op een lang stuk 2-baans snelweg (2 per richting dus ;)) aan alle vrachtwagens hun collega's inhaalden. Op een bepaald traject hing ik langer achter de vrachtwagens dan ik 120 reed :(. Domme actie: bij de vrachtwagen die voor mij ging inhalen op het laatste moment remmen, en toen ik er eindelijk weer voorbij kon ben ik naar rechts gegaan en ben 80 gaan rijden tot hij ging toeteren. Dom? Neuh |:( is dat trouwens strafbaar? Wie moet dokken als zo'n vrachtwagen toch besluit om je te rammen? Volgens mij remmen ze namelijk nooit voor auto's :X

Ik wordt er alleen altijd zo gigantisch geirriteerd van dat al die 'koningen op de weg' persé hun eigen snelheid vast willen houden, ook als dat maar 2km/u harder is dan de collega voor ze. Daarbij denken ze er niet bij na dat er altijd een stuk of 20 auto's per inhaalactie graag minstens 100km/u rijden en dat niet kunnen door zo'n aso :(
ik zou je dolgraag een keertje mee willen nemen in mijn cabine.. het is GRUWELIJK irritant om íets sneller te rijden dan je voorligger. vrachtauto's (als je het iig slim doet) worden geeikt met oude, versleten banden (diameter dus klein), daarna gaan er nieuwe banden op (diameter dus groot=hogere topsnelheid).. daar zit em dus ook een verschil in..

ik haal niet asociaal in (vind ik zelf O-) ) en ik let wel op wáár ik het doe, en of het is toegestaan.. zelden ook waar het niet mag, zodra de situatie het toestaat, en het verschil te groot is. helaas ben je dan weleens genoodzaakt, om 2-3 trailers in te halen. tja, so be it. kan gebeuren. maar meestal haal ik dan in op een 3baans weg, zodat het verkeer nog enigszins door kan stromen..

maar nogmaals, woon je in de buurt van 't westland, je ben welkom.. :P

nog zo een leuke grap.. mensen die onderschatten, hoe snel ik met mijn vrachtwagen op kan trekken :+

situatie: 4 baansweg voor een stoplicht. 2 voor rechtdoor, 1 links, 1 rechts. het gaat even om de 2 banen rechtdoor. na ongeveer 200 meter moet linkerstrook invoegen naar rechts. ik sta rechts, automobilist met miep links. licht groen, ik trap em op zn staart. miep naast me doet hetzelfde. achter miep zitten nog paar auto's, die op het allerlaatste moment nog nét ff de auto ertussen persen. de baan word door stenen smaller gemaakt (soort stoep die schuin naar rechts loopt)..

mijn voet jeukt dan heeel erg, om die automobilisten geen ruimte te geven.. eerst denken ze je makkelijk in te kunnen halen, en dan worden ze kamikaze als de ruimte krap word..

brokkenpiloten.. gelukkig heeft mn vrachtwagen een lekkere harde toeter, die ik veelvuldig gebruik voor dit gespuis... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 16:38

4x2

lộn xộn quá

BootVluchteling schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:55:
nog zo een leuke grap.. mensen die onderschatten, hoe snel ik met mijn vrachtwagen op kan trekken :+
Die ken ik, keer met de auto een slome vrachtwagen ingehaald en vanaf de andere kant kwam net een andere vrachtwagen (met trailer) van een rotonde af met een slakkengang.
Bleek dat kreng leeg te zijn, dus daar had ik iets minder ruimte over dan de bedoeling was :X.

Overigens kan ik me om inhalende vrachtwagens meestal niet zo druk maken (ga wel ff relaxen), wel als ze m dr lomp voor gooien (knipper uit=gaan).
Maar dat zijn er vrij weinig, meeste vrachtwagenchauffeurs vind ik prima rijden, alleen beperken ze je zicht naar voren nogal, maar goed, met de motor kom ik er toch vrij makkelijk voorbij.
Geef ze als het ff kan ook ruimte bij het invoegen op de snelweg, ze kunnen dr niks aan doen dat ze niet met 120 in kunnen voegen tenslotte.

Ach, zo heb ik ook echt wel goede eigenschappen die je bij heel veel mensen niet ziet (afremmen voor gelijkwaardige straten van rechts, stoppen voor een zebrapad, opletten voor fietsers/brommers op rotondes, knipperlichten consequent gebruiken en zo nog wel eea).

Feit dat ik dan met de motor vaak een tikkie te hard rijd, och :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
[...]

ik zou je dolgraag een keertje mee willen nemen in mijn cabine.. het is GRUWELIJK irritant om íets sneller te rijden dan je voorligger. vrachtauto's (als je het iig slim doet) worden geeikt met oude, versleten banden (diameter dus klein), daarna gaan er nieuwe banden op (diameter dus groot=hogere topsnelheid).. daar zit em dus ook een verschil in..

ik haal niet asociaal in (vind ik zelf O-) ) en ik let wel op wáár ik het doe, en of het is toegestaan.. zelden ook waar het niet mag, zodra de situatie het toestaat, en het verschil te groot is. helaas ben je dan weleens genoodzaakt, om 2-3 trailers in te halen. tja, so be it. kan gebeuren. maar meestal haal ik dan in op een 3baans weg, zodat het verkeer nog enigszins door kan stromen..

situatie: 4 baansweg voor een stoplicht. 2 voor rechtdoor, 1 links, 1 rechts. het gaat even om de 2 banen rechtdoor. na ongeveer 200 meter moet linkerstrook invoegen naar rechts. ik sta rechts, automobilist met miep links. licht groen, ik trap em op zn staart. miep naast me doet hetzelfde. achter miep zitten nog paar auto's, die op het allerlaatste moment nog nét ff de auto ertussen persen. de baan word door stenen smaller gemaakt (soort stoep die schuin naar rechts loopt)..

mijn voet jeukt dan heeel erg, om die automobilisten geen ruimte te geven.. eerst denken ze je makkelijk in te kunnen halen, en dan worden ze kamikaze als de ruimte krap word..

brokkenpiloten.. gelukkig heeft mn vrachtwagen een lekkere harde toeter, die ik veelvuldig gebruik voor dit gespuis... >:)
Word tijd om te begrenzen op gps, en voor dat snelheidsverschil... daar is een cruisecontrol voor uitgevonden :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ephymerous schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:08:
[...]

Word tijd om te begrenzen op gps, en voor dat snelheidsverschil... daar is een cruisecontrol voor uitgevonden :Y)
waarom zou jij 85 gaan rijden, als je 90 kan..? waardoor je lekker ff een kwartiertje eerder klaar ben met werken oid..? ik bedoel.. als ik op de snelweg zit, wil ik voluit.

ennuh, dezelfde reden zoals een collega boven mij verteld.. als de voorste vrachtauto geen CC heeft, moet ik de mijne elke x opnieuw instellen..

owja, nog een leuk voorbeeld, die past op degene die ik bij mijn vorige post beschreef over 2 banen die in 1 overgaan..

auto's die je dan inhalen, waar je 80 mag, en dan 60 voor je neus gaan rijden... dan helpt echt niets.. die mensen halen het slechtste in me te boven, en die vinden dan ook mijn bumper vlak achter hun bumper.... soms heb ik er ook gewoon last van als ze veel harder kunnen (misschien niet altijd mógen) maar dan ook gewoon keurig de snelheid aanhouden..

weleens gehoord van lekker doorrijden met het verkeer? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik had net een leuke :D

Tijdens het filerijden zie ik op de baan links van me een auto rijden die constant zijn achteruitrijlichten aan heeft. Dus ik denk "goh, laat ik die mensen daar eens op wijzen." Een paarhonderd meter verder ben ik langszij, ik doe mijn raampje open, zwaai, en zeg "Excusez-moi, mais vos feux de marche-arrière restent allumés tout le temps!" "Quoi?!?" *TOK* rijdt hij tegen zijn voorganger aan 8)7

Goed, dat was dan mijn goede daad voor vandaag. Volgende slachtoffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BootVluchteling schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:12:
[...]

waarom zou jij 85 gaan rijden, als je 90 kan..? waardoor je lekker ff een kwartiertje eerder klaar ben met werken oid..? ik bedoel.. als ik op de snelweg zit, wil ik voluit.
Wil ik ook. Maar dan ben ik mijn rijbewijs kwijt.
Maar laat ik het eens omdraaien: waarom zou je 90 rijden als je niet harder dan 80 mag?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Mx. Alba schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:12:
Ik had net een leuke :D
[...]
Goed, dat was dan mijn goede daad voor vandaag. Volgende slachtoffer?
Hier moest ik even om lachen, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:37:
[...]
Wil ik ook. Maar dan ben ik mijn rijbewijs kwijt.
Maar laat ik het eens omdraaien: waarom zou je 90 rijden als je niet harder dan 80 mag?
Omdat je dan na 8 uur 80 kilometer verderop staat, oftewel je bent een uur eerder "thuis" :)
De gemiddelde vrachtauto maakt iets meer kilometers dan een auto he ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

MrJayMan schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:18:
@^: Dead lock ;)

Ik had laatst dit:
[afbeelding]
Ik trapte op de rem uit reflex (rechts gaat voor), toen stopte ook het tegemoetkomende verkeer: die wilde linksaf. Ik wist ff niet meer wat te doen en de persoon rechts besloot te gaan rijden waarna ik reed.
Achteraf gezien had ik volgens mij voorrang (gelegenheidsvoorrang of zoiets ivm rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor)...
Jij had helemaal niet meer of minder voorrang dan wie dan ook. Bij gelegenheidsvoorrang heeft iedereen voorrang op iemand en moet tegelijkertijd iemand voor laten gaan, da's nou juist de grap. Dan ligt het er gewoon aan wie het eerst z'n gaspedaal vindt en voorzichtig vooruit gaat rollen :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:52:
[...]

Omdat je dan na 8 uur 80 kilometer verderop staat, oftewel je bent een uur eerder "thuis" :)
De gemiddelde vrachtauto maakt iets meer kilometers dan een auto he ;)
ja, als ik 160 rij ben ik (hopelijk) ook eerder thuis, maar daarom is dat geen geldige reden om harder dan toegestaan te rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Oke en dan gaan vanaf nu alle vrachtauto's met 78/79/80 km/h inhalen ipv met 85/86/87/88.

Ik vermoed nog meer gezeik van automobilisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Pollewob schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:17:
Oke en dan gaan vanaf nu alle vrachtauto's met 78/79/80 km/h inhalen ipv met 85/86/87/88.

Ik denk niet dat je een vrachtwagen inhaalt als je 78 of 79 of 80 rijdt.
En het probleem is ook niet dat een vrachtwagen 85 rijdt, maar dat een vrachtwagen 84 rijdt en de andere 85.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat een drukte om die vrachtwagens zeg.. Veel mensen hier vinden hard rijden niet nodig omdat dat toch amper tijdswinst oplevert. Wat maakt het dan nog uit als je even 90km/u achter een vrachtwagen rijdt? Die jongens doen ook alleen maar hun werk en eenieder die wel eens met cruisecontrol rijdt weet hoe irritant het is als degene voor je steeds iets langzamer of onregelmatig rijdt.

Ik kijk ook regelmatig met gekromde tenen naar de lompe acties die automobilisten uithalen jegens vrachtwagenchauffeurs.
Mooi voorbeeld: als je van de bloemenveiling in Naaldwijk die bloemenroute af rijdt, richting BMW Kalfsbeek krijg je aan het eind een grote kruising, met 2 banen voor rechtsaf. 9 van de 10 automobilisten probeert tegelijk met een vrachtwagen + aanhanger of oplegger die bocht om te gaan.
Mensen, DAT GAAT NIET! Vreselijk hinderlijk voor de chauffeur en totaal onnodig. Wacht gewoon even tot de vrachtwagen de bocht om is, zo moeilijk is dat toch niet :?

Ondanks dat ik nooit op een vrachtwagen gereden heb, kan ik me zo voorstellen dat je sommige automobilisten wel een kogel door de kop zou kunnen jagen als chauffeur zijnde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

Ehm, jij misschien niet, maar stel je even de volgende situatie voor: 1 uur 's nachts tussen Utrecht en Den Bosch op de A2. Ik kom op de rechterbaan aanrijden (met 140), en ga naar links omdat ik binnen 15 sec bij de 2 vrachtwagens ben. Daarna pas gaat de achterste vrachtwagen naar links (oh jee, anders zou hij het gas los moeten laten) om vervolgens mij een minuut lang te laten wachten. Ik hoop dat het grootlicht van een touareg pijn doet aan de ogen van een vrachtwagenchauffeur }) Zolang er veel van dat soort vrachtwagenchauffeurs rondrijden krijg je niet echt respect ervoor van de bestuurders van luxewagens ;)
Moet te regelen zijn, mijn ouders wonen in Rotterdam en ik heb geen college's op vrijdag. Stuur maar een mailtje als je het serieus bedoelt :) oh shit, betekent zeker weer vroeg opstaan, Flora Holland ofzo -O-
[verhaal]
'k weet het, been there, done that. Mijn vader's C5 haalde het nét voor de versmalling :X Maar was met een goede reden: provinciale weg waar je 100 mag, en niet mag inhalen. Scheelt zo 2 minuten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Erkens schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:57:
[...]

ja, als ik 160 rij ben ik (hopelijk) ook eerder thuis, maar daarom is dat geen geldige reden om harder dan toegestaan te rijden 8)7
ja, als je beter leest zie je (hopelijk) ook dat er nergens om een _geldige_ reden wordt gevraagd. 8)7

Ik gok dan wel dat je met geldig bedoeld: goed genoeg voor de wet, ofzo, want als internationaal vrachtwagenchauffeur zou ik die reden best wel geldig genoeg (voor mezelf) kunnen vinden.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

BootVluchteling schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:12:
[...]

Ik ook, maar dat had ik al uitgelegd ;)
[...]soms heb ik er ook gewoon last van als ze veel harder kunnen (misschien niet altijd mógen) maar dan ook gewoon keurig de snelheid aanhouden..

weleens gehoord van lekker doorrijden met het verkeer? :/
Dus jij bent degene die, als ik 85 rijd op een 80-weg, of 55 als de lichten boven de weg op 50 staan maar er nog geen file is, tegen mijn bumper aan gaat zitten? Af en toe kan je die vrachtwagenchauffeurs wel afschieten. Hoe zie je dan eigenlijk of een auto gaat remmen of niet? Aan de beweging van de motorkap ofzo?
Pollewob schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:17:

Dat is de enige reden dat ze 85 kúnnen rijden: ze moeten normaal 80 rijden, tot ze gaan inhalen. Dat kan nu met 85-88, zodat inhalen vlot verloopt en auto's er weinig last van hebben.

Als ik dan toch bezig ben met het afzeiken bekritiseren van vrachtwagens: waarom laat de ingehaalde vrachwagen niet even het gas los, zodat het sneller gaat? Doe ik met de auto ook wel eens zodat een vrachtwagen in kan halen, of een sjonnie op de provinciale weg er weer tussen kan (wat imho dezelfde situatie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MBV schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:59:
Als ik dan toch bezig ben met het afzeiken bekritiseren van vrachtwagens: waarom laat de ingehaalde vrachwagen niet even het gas los, zodat het sneller gaat? Doe ik met de auto ook wel eens zodat een vrachtwagen in kan halen, of een sjonnie op de provinciale weg er weer tussen kan (wat imho dezelfde situatie is).
Ondanks dat ik het hele gezeur rond inhalende vrachtwagens niet snap ben ik het hier wel heel erg met je eens. Het is een kleine moeite om even het gas los te laten teneinde een inhaalactie sneller te laten verlopen. Ik doe dat zelf ook wel eens als ik zie dat iemand die mij inhaalt (wat niet vaak gebeurt O-) ) zich te pletter dreigt te rijden tegen een tegenligger ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik doe dat al als ik een bocht zie aankomen en ik niet meer kan zien of er tegenliggers zijn. Of om te voorkomen dat ik een bumperklever achter me heb natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Dat gas los bij inhalen lijkt mij niet echt een goed plan, zeker niet aangezien vrachtauto's nog wel regelmatig een soort 'treintje' vormen. Dan laat de voorste van de rij vrachtauto's opeens even het gas los, de 2e vrachtauto schrikt en remt iets harder, de 3e nog wat harder en de 7e gaat dwars door de middenvangrails heen. Hoppa hele middag de A1 afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb het dus niet over file maar over een iets rustiger verkeersbeeld. Zoieso: die vrachtwagen erachter is weg, dus je hebt een vrachtwagenlengte ruimte om even het gas los te laten en weer op snelheid te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Een rustiger verkeersbeeld bereik je imo niet met elke keer langzamer en sneller rijdende vrachtauto's? Daar wordt het juist onrustig van lijkt me? de vrachtauto achter de inhalende vrachtauto zal een langzaamrijdende auto zien die hij ook gelijk voorbij wil, tot de langzaamrijdende vrachtauto weer gas geeft, dan loopt ie opeens weer in. Daarnaast is het denk ik ook best irritant om elke keer te lossen en weer gas te geven, er zit niet voor niets cruise control op de meeste vrachtauto's :)

In theorie denk ik wel een prima plan overigens, alleen praktisch weinig uitvoerbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Een tijdje terug een actie bij volle bewustzijn uitgevoerd.

Op zich niet dom (en in de ogen van mij en de andere persoon in kwestie eerder beleefd), maar bij de oprit van de A2 bij Utrecht zag ik een grote mobiele kraan staan die duidelijk wou invoegen. Maar omdat die apparaten nogal traag optrekken lukte het hem niet om in de spaarzame gaatjes te komen. Ik zag hem al van een redelijke afstand staan en besloot maar eens niet door te trekken met de auto, maar m'n gas een beetje terug te nemen en even te seinen. Hij kon zo in het ontstane gat invoegen. Vlak daarna deed zich echter het volgende probleem zich voor. Door zijn beperkte acceleratie reed ik met amper 60 km/u achter hem de vluchtstrook op. Door het bewustte tijdstip (rond half 5 's middags) was de snelweg nog voller en tja de gemiddelde Nederlander geeft niet echt ruimte als het druk is. Dus ik invoegen achter die kraan en zorgde ik ervoor dat het gat tussen mij en hem iets groter werd, zodat hij ruimte kreeg om in te voegen. De hele actie kostte mij misschien een minuut reistijd, maar gaf me wel een goed gevoel en de chauffeur van de kraan was mij erg dankbaar (wat bleek uit het bedankje toen ik hem passeerde).

Maar ik weet zeker dat de mensen die achterop kwamen wel even hebben zitten vloeken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Trage vrachtwagens heb ik niet zo'n moeite mee, liever dat dan geen eten op mijn bord zeg maar :P

Maar mobiele kranen... Dat zijn HELE domme acties in het verkeer. Ik snap best dat de hoofdtaak van zo'n apparaat het optakelen van spullen is, en niet het over de snelweg crossen, maar waarom, waarom zetten al die $%$*& er fabrikanten er dan maar een 3 PK motortje in?
Echt, de keren dat ik echt last heb van extreem traag optrekkende vrachtauto's is het 9 van de 10 keer een mobiele kraan.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Enig idee hoeveel ton zo'n mobiele kraan weegt? Het is niet voor niets dat ze op 8 bandjes van een formidabel formaat staan, anders zouden ze de weg niet op kunnen/mogen. Die dingen zijn echt lomp zwaar. Er zit echt geen 3pk in, hij weegt gewoon lomp veel: volgens dit document heeft dat ding alleen al 32 ton aan ballast. Zie dan maar eens een pk/kg verhouding te krijgen die nog ergens op slaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Waarom lukt het een beladen trekker/oplegger van 50 ton (of meer) dan wel redelijk fatsoenlijk?

Dat er wel even wat meer dan 3 pk inzit snap ik ook wel :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een trekker/oplegger van 50 ton is uitzondering hoor.. Dat is het maximum van wat ze in NL mogen wegen. Je zal ook geen 50 tons combinatie met een 360pk trekkertje ervoor zien rijden, daar gebruiken ze doorgaans wel wat zwaarder materieel voor. Desalniettemin kom ik ook vaak zat vrachtwagens tegen die voor geen meter vooruit komen.

Bovendien heeft zo'n kraan 32 ton aan ballast, dus dat is zonder de kraan zelf, motor, onderstel, etc. Dan heb je écht een hele flinke motor nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Vandaag op weg naar huis in de auto waarvan de radiator een beetje brak is. Kwam in een file terecht en zag de temperatuur stijgen en stijgen richting kookpunt... Moest met de 25 graden buiten vol de verwarming aanzetten in de file in de zon... raampjes allemaal open, de temperatuur bleef daarna onder de 95 graden gelukkig, maar in de auto was het bloedheet. Toen ik na een half uur stilstaan-zweten-langzaam rijden-stilstaan-langzaam rijden-zweten hoorde dat er NOG 5 km stond ben ik vd snelweg afgegaan en binnendoor gegaan....

Een beetje high van de frisse rijwind werd ik opeens opgeschrikt door een flits van een flitspaal.... 70 in de bebouwde kom, lekker dom, was wel echt ff frustie toen ik thuis kwam, maar ja, ik was er zelf bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Timmert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:47:
Wat een drukte om die vrachtwagens zeg.. Veel mensen hier vinden hard rijden niet nodig omdat dat toch amper tijdswinst oplevert. Wat maakt het dan nog uit als je even 90km/u achter een vrachtwagen rijdt? Die jongens doen ook alleen maar hun werk en eenieder die wel eens met cruisecontrol rijdt weet hoe irritant het is als degene voor je steeds iets langzamer of onregelmatig rijdt.

Ik kijk ook regelmatig met gekromde tenen naar de lompe acties die automobilisten uithalen jegens vrachtwagenchauffeurs.
Mooi voorbeeld: als je van de bloemenveiling in Naaldwijk die bloemenroute af rijdt, richting BMW Kalfsbeek krijg je aan het eind een grote kruising, met 2 banen voor rechtsaf. 9 van de 10 automobilisten probeert tegelijk met een vrachtwagen + aanhanger of oplegger die bocht om te gaan.
Mensen, DAT GAAT NIET! Vreselijk hinderlijk voor de chauffeur en totaal onnodig. Wacht gewoon even tot de vrachtwagen de bocht om is, zo moeilijk is dat toch niet :?

Ondanks dat ik nooit op een vrachtwagen gereden heb, kan ik me zo voorstellen dat je sommige automobilisten wel een kogel door de kop zou kunnen jagen als chauffeur zijnde :X
breek me de bek niet open.. rampenfonds daar.. ik rij dan in een kleine bakwagen (lees rond de 12M ofzo.) ik zet de wagen dan gerust in het midden van de 2 banen.. alleen zijn er dan nog automobilisten, die de hint niet snappen. wat krijg je dan, dezelfde situatie.. zucht. sommige mensen....
MBV schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:49:
[...]

[...]

Moet te regelen zijn, mijn ouders wonen in Rotterdam en ik heb geen college's op vrijdag. Stuur maar een mailtje als je het serieus bedoelt :) oh shit, betekent zeker weer vroeg opstaan, Flora Holland ofzo -O-

[...]
komende vrijdag (8 september) moet ik rijden. je ben welkom.. als je interesse heb, stuur je maar een mailtje naar tomvanderburg AT hotmail . com

ps, je hoeft niet per sé op dezelfde tijd als ik te beginnen.. net hoe je het hebben wil. je kan ook later meedraaien..

[ Voor 16% gewijzigd door BootVluchteling op 06-09-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

BootVluchteling schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:56:
[...]

breek me de bek niet open.. rampenfonds daar.. ik rij dan in een kleine bakwagen (lees rond de 12M ofzo.) ik zet de wagen dan gerust in het midden van de 2 banen.. alleen zijn er dan nog automobilisten, die de hint niet snappen. wat krijg je dan, dezelfde situatie.. zucht. sommige mensen....
Precies, dat doen er meer. Sommige mensen snappen het gewoon écht niet en dat vind ik best zorgelijk om eerlijk te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:17:
Waarom lukt het een beladen trekker/oplegger van 50 ton (of meer) dan wel redelijk fatsoenlijk?

http://www.liebherr.com/at/en/57605.asp
Dit is dus zo'n 100-tonner op 4 assen. 350KW = 470PK, 48 ton operationeel gewicht = 10 pk per 1000 KG :+
0 naar 100 in... oneindig, haalt hij niet :P
BootVluchteling schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:56:
[...]

komende vrijdag (8 september) moet ik rijden. je ben welkom.. als je interesse heb, stuur je maar een mailtje naar tomvanderburg AT hotmail . com

ps, je hoeft niet per sé op dezelfde tijd als ik te beginnen.. net hoe je het hebben wil. je kan ook later meedraaien..
Ik zal er nog even over nadenken. Ik denk dat ik je vanavond nog wel een mailtje stuur, anders morgenochtend.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Vanochtend over kwam mij ook iets fijns.
Niet echt een domme actie van mij in het verkeer maar was er wel flink bezig over.

Ik was redelijk laat voor school..(werd 15 minuten voor aanvang van het college wakker..(uiteindelijk nog maar 5 minuten te laat).

Ik stap in de auto en reed redelijk door want had al haast. Heb eigenlijk niet echt veel te hard gereden o.i.d vaak maar iets van 5 of 10 km te hard.
Mijn school is ongeveer een kwartiertje rijden als je normaal rijd.
De hele tijd had ik al de pech dat ik achter van die automobilisten zat die op een normale grote doorgaande weg 40 gaan rijden waar je 50 mag. Erg frustrerend dus.

Op een gegeven moment had ik eindelijk geen auto meer voor mij zitten en rij een 30 Km zone binnen waar ik vervolgens 35/40 ga rijden. Ik kom uit de zone en geef weer gas zodat ik 50 rij. (er kwam een rotonde aan dus reed ook gewoon 50).

Vlak voor de rotonde is een fietspad die logischerwij om de rotonde heen ligt, hierna komt de oversteekplaats voor de voetgangers en dan pas de rotonde zelf. In Leeuwarden is het zo dat automobilisten op een rotonde voorrang hebben en ook in dit geval moesten de fietsers stoppen. Ik kom daar dus aanrijden en was bijna bij de rotonde en aangezien het een aardige makkelijke rotonde is en ik de eerste afslag moest hebben liet ik de snelheid zakken tot ongeveer 40 k/m.

Ik zie vervolgens dat er 2 fietsers op het fietspad fietsen en over willen steken, aangezien ik voorrang heb reed ik gewoon door. Ze remden ook wel maar in mijn ogen redelijk laat. Op het moment dat ik er langs heen reed roept(had raampje open) de meneer op de fiets (man en vrouw, jaartje of 40) heel leuk tegen mij: Hallo, doe eens even normaal. Vervolgens schreeuw ik geirriteerd terug van: ja wat hallo? Ik heb hier voorrang JIJ moet stoppen en reed vervolgens door. Op het moment dat ik de eerste afslag pak en over mijn schouder kijk om te kijken of er nog wat aankomt zie ik hem weer fietsen en hij gebaart heel leuk met zijn hand dat ik rustig moet doen..Toen was voor mij de maat eventjes vol en heb ik die vent in de auto eventjes voor alles en nog wat zitten uitschelden..(Het is maar goed dat hij het niet gehoord heeft 8)7 ).

Bij de rotonde die direct daarna komt moest ik de 3e afslag hebben en na eenmaal de afslag te hebben genomen zie ik een jongedame op een fiets uit een zijstraat komen en heel leuk de straat opfietsen waar ik aan kwam rijden met vaartje van 40 o.i.d. reageerde nog op tijd en kwam met piepende banden en wat naar links gestuurd tot stilstand. Heb er toen maar geen woorden meer aan vuil gemaakt en maar gewoon doorgereden..

Erg fijn altijd zulk soort mensen in het verkeer..(Net als die 40 rijders waar je 50 mag |:( )

• MBV

MBV

... die altijd vol gas over een rotonde knallen?
Ja ik ken de minirotonde waar auto's voorrang hebben, en als fietser is het vrij dom om hem toch te nemen, maar als automobilist hoor je 'het verstandigste' te zijn. Ernaast ligt meestal een voetpad dat wel voorrang heeft ;)

• P.B.
  • Niet online
Waarom ijken ze niet al die vrachtwagens op exact 80kmpu, dan hoeven ze niet inte halen toch ? :P

• Paul
  • Nu online
Betaal jij het? Echt ijken is lastig en duur :P Bovendien hangt eht helemaal af van je bandenmaat.
Verder mag je in Engeland 100 met die dingen, dus sommige chauffeurs zijn maar wat blij met hun ijking @ tot op het draad versleten banden ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In Frankrijk mag je met de meeste vrachtauto's 110 op de autosnelweg. Nederlandse vrachtauto's op 80km/u begrenzen zou dus niet zo handig zijn voor internationaal vervoer, op zijn zachtst gezegd...

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
MBV schreef op donderdag 07 september 2006 @ 03:13:
... die altijd vol gas over een rotonde knallen?
Ja ik ken de minirotonde waar auto's voorrang hebben, en als fietser is het vrij dom om hem toch te nemen, maar als automobilist hoor je 'het verstandigste' te zijn. Ernaast ligt meestal een voetpad dat wel voorrang heeft ;)
Naah, 40 vind ik niet vol gas..zeker niet als de rotonde het toelaat en in dit geval was het zo dat fietsers en voetgangers beide voorrang moesten verlenen..

• Viper®
  • Niet online
Jajaja, zo'n gast van 40 wel uitschelden, maar een jonger vrouwelijk persoon, tja daar zeggen we maar niks tegen :P

Mannen in het verkeer, ik stop ook eerder voor leuke dames hoor O-)

[ Voor 81% gewijzigd door Viper® op 07-09-2006 12:09 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:17:

De snelheid waarmee een voertuig op kan trekken is in Nederland geen grens voor wel of niet op de snelweg mogen. Een voertuig moet minimaal 60km/u kunnen rijden. Zo'n kraan kan eenmaal opgang gewoon goed meekomen met het verkeer, en ik kan me voorstellen dat een chauffeur van zo'n voertuig ook liever op een rechte snelweg rijdt, dan slingerende provinciale wegen met stoplichten.
Daarnaast zijn ze wel heel duidelijk te herkennen en kan je als andere weggebruiker ook wel een beetje anticiperen. Je weet dat ze traag zijn, dus pas je rijgedrag daar op tijd op aan. Het is niet zo dat je die dingen dagelijks tegen komt.
Daarnaast was die chauffeur wel heel blij dat ik voor hem wat ruimte creëerde, want op eigen kracht daar invoegen was waarschijnlijk niet gelukt (ook al reed hij 60 en was nog gestaagd aan het acceleren).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Paul
  • Nu online
deepbass909 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:48:
[...]

De snelheid waarmee een voertuig op kan trekken is in Nederland geen grens voor wel of niet op de snelweg mogen. Een voertuig moet minimaal 60km/u kunnen rijden.
Ze moeten het ook nog mogen :P

Daarnaast hoor je mij nergens iets anders verkondigen? Ik vraag me alleen af waarom die dingen stuk voor stuk zo traag zijn :P Maar als ze 100 ton wegen (en ik ging van 50 uit omdat dat zonder vergunning de max is hier in NL) verklart dat wel het een en ander.

Overigens kom ik ze wel bijna dagelijks tegen, maar dat komt omdat er hier een nest zwaartransport bedrijf zit dat er wel een aantal heeft ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Tijdje terug mijn eerste domme actie gehad in de auto.. (Tevens ook de eerste keer dat ik weer in de auto zat sinds ik m'n rijbewijs heb gehaald..

Na een uur op de snelweg gezeten te hebben in de stromende regen, was het eindelijk weer droog en moest ik van de snelweg af. Bij mijn rijlessen heeft m'n instructeur altijd gezegd dat het knipperlicht uit moet na de laatste pijl. Ik dus kijken.. Nog 3 pijlen.... Nog 2 pijlen... Nog 1 pijl... Knipperlicht uit. Ik kijk weer voor me: bocht! :o Ik moest vol op de rem, maar durfde dat niet echt omdat het net geregend had. Stiefpa hing ook vol aan m'n stuur. Als het geen huurauto van nog geen maand oud was geweest was ik waarschijnlijk dus ook vol uit de bocht gevlogen. Doe ik dus ook nooit weer |:(

Blaat!

• Paul
  • Nu online
Je bent toch met de auto, niet op de motor ofzo? Waarom dan niet durven remmen?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ik remde wel, maar niet voluit, was bang dat ik ging slippen.. Het regende die dag echt teringhard. Het was gewoon helemaal wit op de weg. En als het iets minder wit was was daar dus een auto.. Naja, kwam natuurlijk ook niet in m'n hoofd op dat er op een corsa van een maand oud natuurlijk wel ABS zit...

Blaat!

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.