<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Ja hallo, dan noem je er ook wel een
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Life is not about specs, it is about joy!
Blaat!
niet echt om naar huis te schrijven,
wel weer flink gebaald van mezelf, je wint er uiteindelijk niks mee.
komt natuurlijk doordat je een nieuwe auto hebt, en een vermogens winst van 60pk naar 147
Fiat power
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Oh, dat heb ik op de A76 een keer meegemaakt. Direct na een bocht waar veel mensen toch al nét iets te hard rijden (ik ookitsalex schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:14:
Ik zal mijn stomme stunt ook hier vertellen. Kom ik gisteren mijn vriendin halen van de afslag A10 S102. Dus ik ga vanuit amsterdam zuid A10 naar de afslag S102. Nou na 80 km gesukkeld kom ik dus die afslag af. Ik zie stoplicht naar rechts groen en er zijn 2 banen. YES even gas geven die bocht haal ik wel met 70 km met mijn mazda 2 op de linkerbaan omdat iemand rechts stond. Hadden wel de gvd (sorry voor het vloeken) precies na de bocht paaltjes gezet dat alles naar 1 baan ging. Het ging echt net goed en kon net remmen anders was ik of door die rottige rubberen paaltjes gereden en het pijlbord voor 1 baan had ik meegenomen of mijn rechtercollega aangereden. Konden ze dat nou niet even melden vantevoren of hadden ze het te druk met die paaltjes?????

Heb er toen serieus over gedacht om 112 te bellen en de situatie te melden, was echt niet meer gezond wat daar allemaal gebeurde. Maargoed, daar hebben we mbo-wegwerkers voor... (no offense, maar ff nadenken over zoiets mag wel)
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Laatst van de A4 vandaan richting de A10 heb je de splitsing Adam Zuid en Adam West. Dus ik Adam West genomen. Ik rij net voorbij de afslag Sloten. Rijden er 4 auto achterelkaar op de linkerbaan voor de splitsing West. Dus ik denk ik ga erachter zitten en ze rijden met 75 km (op de teller dus 68 km) achterelkaar. Nou ik denk ik ga er rechts langs. Gaat de achterste auto ook maar even naar de rechterbaan om dezelfde truc uit te halen als ik deed. Ben toch soms blij met die vluchtstrook.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Woei, wordt nog beroemd.
Had laatst nog iets wat ik hie wou plaatsen, maar kon het niet vinden.
nou ja, als er weer wat is post ik het wel.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Ik kon de verleiding niet weerstaan en moest de 205 Turbo toch weer even uitlaten. Lange, rechte verlaten weg... Full-throttle strip gedaan...De adrenaline kick van een slordige 170pk in een wagentje van 854kg is beter dan sex, maar ook totaal onverantwoord... 230 km/u in een 205 is serieus leip

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik wel iets op mijn weg tegen zou komen

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd

Met een uno 5-deurs op 20 euro bandjes proberen sportief de bocht door te gaan.
Deel 1 vd s-bocht ging, al zwabberend, nog wel, maar deel 2 kwam het ding toch erg dicht in de buurt van de lantaarnpaal...
Krijg je als de voorkant 3 minuten na een stuurbeweging reageert en de achterkant dan 5 minuten later ook besluit om iets te gaan doen.....
Maar hij zat wel lekker
leeg
d:)b
Dan is het very fast very over.Wok schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:02:
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ik wel iets op mijn weg tegen zou komen![]()
230?
* alt-92 was al blij met de 210 die m'n 1.6 haalde..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
rij ik woensdag achteruit met mn kop verzonken in gedachte, parkeer ik em lekker strak langs de kant, BOEM, met mn bumper tegen de tafel.

een deuk in de bumper, valt gelukkig niet érg op, maar wel stom...
BijnaBackSlash32 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:52:
[...]
Dan is het very fast very over.
230?mi16 turbo conversie soms?
* Wok was al blij met de 210 die m'n 1.6 haalde..
En natuurlijk 230 op de teller. Zal zo'n 200-210 echte km's zijn geweest. Blijft even zo goed eng in zo'n klein karretje zonder enige vorm van actieve of passieve veiligheidsvoorzieningen

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Blijf dan maar bij een auto ja. Mijn volgende moet minimaal 270 echte km/h halen. En zeker niet voorzien zijn van ABS, airbag en weet ik het allemaal wat. Wel een slipperclutch zodat ik niet weer een paar uur met een stel pijnlijke ballen rondloop.Wok schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:27:
Blijft even zo goed eng in zo'n klein karretje zonder enige vorm van actieve of passieve veiligheidsvoorzieningen
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 29-10-2006 17:34 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Deze actie doet mij denken aan een niet zo'n prettige gebeurtenis waar 'k op een paar seconden na bij was: bij ons in de buurt hebben we een lange bocht van 90°. Een gastje van nog geen 15 jaar (!) had besloten even een ritje te maken met de auto van z'n pa, en had kennelijk het gaspedaal ietsje te goed ingeduwd.. Resultaat: gloednieuwe auto pert-totale en een elektriciteitspaal dwars over de rijbaan.. Ik heb er echt geen flauw benul van hoe hard die gast wel niet moet gegaan zijn om zo'n lange bocht te missen..Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:53:
Helaas een keer in papa's auto besloten achter een vriend aan te "racen". Hij reed iets sneller, 80 waar je 50 mocht ergens om 2 uur 's nachts. Komen er van die flauwe S-bochtjes met paaltjes ervoor en d'r na in de weg. Hij in een Mazda 323F van pakweg 900 kilo soepel erdoor heen en toen ik met +/- 90 met een Saab 95 3.5 van anderhalve ton... Ging net goedZeker in de categorie: eens maar nooit weer
Op dat eigenste ogenblik kwam 'k net uit de straat die achter die bocht ligt, ik kijk naar links om te zien of er verkeer afkomt, zie ik daar nog net een stofwolkje optrekken van die betonnen paal die net was neergekomen + de bestuurder die uit de auto klimt (is er bij wonder zonder ook maar een schrammetje vanaf gekomen)... Eerste keer in m'n leven dat 'k de 112 heb moeten bellen..
Raar hé, een ambulance bellen, er zijn mensen die dan het nummer niet meer kunnen vormen omdat ze zo nerveus worden (of zelfs niet meer op het nummer kunnen komen).CyberThijs schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:49:
... Eerste keer in m'n leven dat 'k de 112 heb moeten bellen..
Die gast heeft hopelijk het verschot van zijn leven gehad, een volgende keer zal hij niet zo'n geluk hebben vrees ik.
[ Voor 17% gewijzigd door naftebakje op 29-10-2006 18:56 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
maar me moeder kan er ook wat van. Vanmiddag rijden we de straat uit. Je kan daar op het moment niet naar rechts wegens onderhoud aan de weg.
Slaat ze vrolijk rechts af

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Was erg leuk! Erg leerzaam... Had voor mijn verjaardag een dagje slipcursus gekregen bij Slotemakers. Wel grappig dat je aan 't begin van de dag bij een dergelijke actie rond gaat, en aan 't eind mooi de uitwijk maakt, achterwiel slip en 'm er rustig uit stuurt! Driften op de cirkel was ook gaaf! Lekker stoeien met de auto en uiteindelijk een half rondje "gedrift" met een voorwiel aangedreven auto + handrem
Ik kan het iedereen aanraden, want het drukt je en met de neus op de feiten en je weet jezelf aan 't eind van de dag daadwerkelijk uit dergelijke situaties te redden! Volgende keer een powerslide cursus en racecursus dan maar..
Van de winter eens "live" uittesten in Noorwegen.
Ook nog een rondje gedaan in de auto van mijn pa (Toyota Prius), maar dat ding zit zo vol elektronica dat je gewoon om de paaltjes heenstuurt zonder "drama"... Beetje saai dus
Viel me trouwens op dat ik ongeveer de enige was die op de gehele dag maar 1 keer rond is gegaan... Wel nog 1 keer kantje-boord, maar verder alles bijna in 1 keer goed. Heb gelijk maar gevraagd of ze nog vacatures hadden
Al met al een enerverende dag die zeker voor herhaling vatbaar is!

En dat halve rondje met de handrem: dat deed ik zonder handrem ook
* MBV wil ook op herhaling, echt lachen
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 29-10-2006 23:35 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Of de actie's zijn zo dom dat ze het niet meer kunnen navertellenHenkie-Jan schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:59:
Wat bijzonder, niemand haalt meer domme actie's uit in het verkeer?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Het was op de A4 Den Haag -> Schiphol, thv. Leiderdorp waar je onder de HSL doorgaat. Stond een diepe plas onderin. Afwatering is daar dus niet al te best, verwacht je toch niet van zo'n nieuw viaduct. Onder de ringvaart door is al een stuk ouder, en daar was het kurkdroog.
Daarjuist even 2 auto's hier in de oprit verzet zodat mijn pa zijn auto erbij kon zetten zonder dat zijn kont op de stoep zat. Deed ik dat met men slippers aan men voeten (luiheid enzo). Golf verplaatsen lukt. Daarna de Clio vrplaatsen (minder vermogen, dus op de kopelling rijden zonder gas ging iets minder soepel en moet je het dus rusiger doen). Slipt die slipper van men tenen weg en schiet die kopelling omhoog. Nog net op tijd de rem in kunnen stampen met men andere voet die rustig stond te chillen ergens op dat matje. De afstand tussen de clio en de golf was iets minder dan 2cm.
Geen stoer 200+ verhaal door een S-bocht, maar het had wel lullig geweest om die golf zo te bekrassen.
[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 20-01-2007 20:41 . Reden: typo's ]
Of ze zijn zo bang om het te vertellen dat ze het allemaal in de HK (Het grote Wegmisbruikers topic - deeltje 4) vertellennaftebakje schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:44:
[...]
Of de actie's zijn zo dom dat ze het niet meer kunnen navertellen
Ik moest tijdje terug afrijden en ik was natuurlijk heel zenuwachtig, maar ging nog niet eens zo heel slecht, maar we komen op een voorrangsweg aan en ik moet links af erop rijden. Dus ik beetje bij remmen, terug schakelen, lekker door laten rollen, kijk rechts *zie niets*, kijk links *zie niets*, draai die weg op en.... ingreep, zat er toch nog een auto rechts

Geduld is een schone zaakHenkie-Jan schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:59:
Wat bijzonder, niemand haalt meer domme actie's uit in het verkeer?

Elke 3500km een nieuwe set sportbanden
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

2 weken terug eventjes van Leiden naar Amsterdam tuffen, de bekende 3/4 baans 120 weg uiteraard....
maarja, als je net van een oldtimer af komt met 170+ pk's en daarna overstapt naar een polo met "maar" 60pk.... dan wil inhalen toch wel een niet zo uitpakken als je in eerste instantie zou verwachten...
ik rij dus op de 2e baan aan de rechterkant....achter een oud mannetje die 90 kachelde...nou kan ik daar al niet tegen, maar ala, ik ga me er ook niet druk om maken, genoeg ruimte om in te halen...dacht ik....
even terug van de 5 naar de 3, naar rechts kijken al tijdens dat te doen, kwam wel een auto aan...maar die was toch te ver weg (dacht ik, dode hoek spiegels zijn irritant...) hatsekidee, gas intrappen en gaan met dat ding....
met de oldtimer trok dat ding dus meteen naar de 140.....vanaf 90...een paar luttele secondes....die polo...die doet dat dus niet.... dus tegen de tijd dat ik 100 reed zat die andere auto, al toeterend en gierend, bijna op mijn achterbumper....
kleine tip voor de mensen die goedkoper gaan rijden : anticipeer je snelheid wat beter met je voorgaande (vermogen) auto....dat scheelt een paar kleine ongelukjes...
owja...nog 1tje...een week daarvoor een beetje lange week gehad, in de polo richting huis....en daar hebben ze dus op een N weg een paar van die plastic scheidings bordjes tussen de weg gezet.....
isnie leuk als je weg dommelt achter het stuur...een paar paaltjes mee neemt, hiervan schrikt...je auto meteen aan de kant zet en ziet dat je in je net gloednieuwe (2e hands) auto een flinke scheur in je voorbumper hebt......
Wabbawabbawabbawabba
Je had ook wakker kunnen worden op het moment dat een tegenligger frontaal op je auto klaptKatirZan schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:38:
owja...nog 1tje...een week daarvoor een beetje lange week gehad, in de polo richting huis....en daar hebben ze dus op een N weg een paar van die plastic scheidings bordjes tussen de weg gezet.....
isnie leuk als je weg dommelt achter het stuur...een paar paaltjes mee neemt, hiervan schrikt...je auto meteen aan de kant zet en ziet dat je in je net gloednieuwe (2e hands) auto een flinke scheur in je voorbumper hebt......
Maar het is mij ook overkomen, hondsmoe achter het stuur, te laat iets op de weg zien liggen en dan vol met je linkerkant de vangrail aantikken... Je wilt niet weten hoe een BMW er dan uit ziet. Morgen gaat hij naar de dealer om weer gefixed te worden.. (6500,- schade).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 22-01-2007 09:42 ]
Waren de hele dag naar Warner Bros Movie World geweest in Duitsland. Was tot in de nacht aangezien het lekker Halloween was.
Dus held dat ik was lekker richting huis rijden (+/-us 4 uur reis begonnen om half 1).
Ergens nog voor de helft begon ik toch wel af en toe lichtelijk weg te dommelen.
Ben heelhuids aangekomen, maar volgende keer zet ik op zo'n moment toch maar de auto aan de kant om eventjes een uurtje te slapen.
Mijn vriendin lag lekker te slapen, maar heb het later wel vertelt. Gelukkig wel bovenstaande belangrijke les hieruit gehaald zonder gelukkig ongelukken te maken.
Daarnaast kan ik mooi die les mee geven aan anderen die denken niet in slaap te kunnen vallen onder het rijden.
Palmtopje met PerfectPassenger aangezet, en die gaf aan dat het fijn is om binnendoor te rijden. Ala, aan de gang, lekker stukje touren. Kom ik door Nuth, van bebouwde kom naar buitenwereld, geef gas, FLITS.

Lekker. Beetje opgefokt. Nu weten de locals rond Valkenburg wel dat er erg veel leuke landweggetjes (max 4,5m breed) rond Valkenburg en omstreken liggen, dus zo werd ik ook verder gestuurd. Komt er een bochtje aan (bijna 90graden!) en die zag ik dus bijna te laat... Vol die bocht omgestuurd met ~40km /u...
Pfff.. Toen vond ik het wel goed geweest. Met een heartbeat die afspraak voltooid en toen rustig via een omweg en de snelweg genomen, op het gemakje...
Vorig jaar februari: Terugrijden vanuit school (echt rustig teruggereden) met de kar van m'n ma. (Rover 200, zelfde slachtoffer als hierboven) Verschrikkelijk slecht weer regen, ijzel, etc. Vanuit Maastricht rustig teruggereden via de snelweg en toen door Sittard heen richting huis. Over een normale 50km/u weg met 35~40km/u gereden. Staat daar een enorm lange file naar het stoplicht toe, dus ik rem, maar ik heb helemaal geen grip! Dus ik: WTF! Proberen op de motor te remmen, ook niks... En daarmee met ~30km/u tegen een dikke, grote, vette Lexus aangeschoven..
Politie gaf aan dat er geen schuld bestond, omdat de politieagent zelf bijna uitgleed over het wegdek.
Zelf 600 euri schade (Gedeukte motorkap, lamp kapot, bumper gesprongen) lexus had 2 kapotte parkeersensoren en wat lakschade...

over het algemeen helpt je raam een stukje openzetten wel. Eind september ben ik van Noorwegen naar Nederland teruggereden, vanuit hanstholm tot aan friesland toe aan een stuk doorgereden, alleen gestopt om zo nu en dan wat te drinken tussendoor. Vervolgens zit je ergens in duitsland op de autobahn en begin je met een snelheid van 170km/h op de teller je moe te voelen... raam een stukje open, beetje langzamer rijden en je bent ervanaf. Het is niet de fitheid waar je zelf mee in de auto zit, maar eerder die vieze lucht die in je auto hangt na een hele tijd autorijden. Bij een auto met airco val ik zowieso na 10 minuten in slaap als ik ernaast zit, in die lucht kan je gewoon niet wakker blijven naar mijn idee.Arunia schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:48:
Een lange tijd terug ook gehad met wegdommelen enzo.
Waren de hele dag naar Warner Bros Movie World geweest in Duitsland. Was tot in de nacht aangezien het lekker Halloween was.
Dus held dat ik was lekker richting huis rijden (+/-us 4 uur reis begonnen om half 1).
Ergens nog voor de helft begon ik toch wel af en toe lichtelijk weg te dommelen.
Ben heelhuids aangekomen, maar volgende keer zet ik op zo'n moment toch maar de auto aan de kant om eventjes een uurtje te slapen.
Mijn vriendin lag lekker te slapen, maar heb het later wel vertelt. Gelukkig wel bovenstaande belangrijke les hieruit gehaald zonder gelukkig ongelukken te maken.
Daarnaast kan ik mooi die les mee geven aan anderen die denken niet in slaap te kunnen vallen onder het rijden.
Na een paar kilometer ging het weer beter en gelukkig waren we er toen ook echt bijna, maar dit was achteraf gezien wel scary. Met 200+ wegdommelen op de motor kan heel erg verkeerd aflopen

En laat ik dat nou net nog niet kunnen lezen dus kom op met je domme actiesMBV schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:04:
[...]
Of ze zijn zo bang om het te vertellen dat ze het allemaal in de HK (Het grote Wegmisbruikers topic - deeltje 4) vertellen
Meest domme actie:
Tijdje terug langs wegwerkzaamheden een weg waar ik normaal dagelijks over heen reed, maar door de wegwerkzaamheden kies ik vaak een andere route dus was niet echt bekend ter plaatse. Mijn vriend wel en die zat naast me, zegt ie we moeten hier links hoor, maar intussen was ik dus al voorbij de rij met mensen die links voorgesorteerd stonden en zelfs al bijna onder de verkeerslichten door, vlug gekeken en toen als nog maar linksaf gegaan...
EDIT: Oowja zag hier boven iets over achteruit tegen een andere auto aankwakken:
Nou we waren eens ijverig geweest met de auto van mijn vriend (mazda 323 F 1.5GLX) uitgeruimd en gepoetst zeg ik oow ik rij hem wel ff naar de parkeerplaats (hij stond ff tijdelijke op de oprit van de buurvrouw) rij ik achteruit ben ik zo aan het uitkijken voor de "nieuwe"" auto van de buurjongen, dat ik daar niet tegen aan zit, knal ik zo tegen een oud boodschappenwagentje aan die ik dus echt niet had gezien.. Ik voelde me echt enorm klote op dat moment zeg... wat baalde ik, gelukkig was bij het boodschappenautootje alleen bumper beetje losgeraakt en had ik aan de mazda een kleine kras veroorzaakt... Maar dat heb ik echt nog weken aan moeten horen van me vriend...
[ Voor 31% gewijzigd door Mirreke op 22-01-2007 15:06 ]
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat een uitermate domme en gevaarlijke opmerking. Er is ondertussen al lang aangetoont dat 'middeltjes' zoals raam open of stereo op standje 'tering wat kan dat ding hard' maar heel eventjes werken. Als je je moe voelt is er maar 1 verstandige optie: auto aan de kant zetten, lekkere bak koffie halen, na de koffie nog even een kwartiertje je oogjes dicht. Tegen die tijd doet de cafeine z'n werk en kun je weer even vooruit (werkt uiteraard niet als je dusdanig moe bent dat je ieder moment als een blok in slaap kunt vallen waarbij je de 1e 12 uur door een kanon nog niet wakker wordt gemaakt...)._JGC_ schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:42:
over het algemeen helpt je raam een stukje openzetten wel. Eind september ben ik van Noorwegen naar Nederland teruggereden, vanuit hanstholm tot aan friesland toe aan een stuk doorgereden, alleen gestopt om zo nu en dan wat te drinken tussendoor. Vervolgens zit je ergens in duitsland op de autobahn en begin je met een snelheid van 170km/h op de teller je moe te voelen... raam een stukje open, beetje langzamer rijden en je bent ervanaf. Het is niet de fitheid waar je zelf mee in de auto zit, maar eerder die vieze lucht die in je auto hangt na een hele tijd autorijden. Bij een auto met airco val ik zowieso na 10 minuten in slaap als ik ernaast zit, in die lucht kan je gewoon niet wakker blijven naar mijn idee.
Ben het overigens wel met je eens dat geen frisse lucht je een stuk sneller een duf gevoel geeft, maar in een situatie zoals jij die beschrijft, waarbij je al de nodige uren achter elkaar aan het sturen bent, ben je dat punt allang voorbij, en hoop ik van harte dat je de volgende keer wel stopt, en dat je niet 1 van de zovelen bent die op de terugreis van een vakantie z'n thuis nooit meer te zien zal krijgen omdat ie dacht dat ie dat laatste uurtje ook nog wel even door kon rijden...
Dat gezegt hebbende... mijn domste en vooral meest gevaarlijke aktie ooit is na een avond tot een uur of 4 stevig doorzuipen en blowen, na nog geen 6 uurtjes slaap, in de auto stappen om van Zutphen naar Rotterdam te rijden. 1e half uur dacht ik nog van, mwah gaat allemaal best lekker en 150 schiet wel lekker op. Totdat ik op de a15 mij opeens afvroeg waarom ik nou eigenlijk op die afrit reedt terwijl Rotterdam nog zeker 50km verderop was... voelde mn oogjes ook opeens vrij snel sluiten. En wat ik dubbelerg vind is dat alcohol en verkeer echt no go is, ik drink 0,0 als ik nog moet rijden, nog geen biertje bij het eten terwijl het dan nog uren duurt voordat ik moet rijden. Never nooit. Maar ik denk dat ik nog dusdanig onder invloed was dat ik het niet eens doorhad

Ena domste aktie: veel en veel te hard een afrit afrijden, nog even dat groene stoplicht mee willen pakken en je dan bedenken dat dat best een scherpe bocht is. Uitendelijk de bocht netaan gehaald (al piepend en via de uiterste buitenbocht die mogelijk is), groene licht hard ik nog wel gehaald
Exact expert nodig?
Dit is dan niet echt verkeer maar wel een grappig verhaal.
Nu iedereen in de familie zo'n beetje allemaal een rijbewijs hebben en inmiddels ook een auto, is het een beetje vol op het oprijpad. De dag van het voorval stonden er 4 auto's geparkeerd, de 206 van mn ene zus, de Mini Cooper van mn andere, de BMW Z4 van mn moeder en de BMW 7 van mn pa.
De BMW's stonden het dichst bij het huis en mn moeder wilde naar haar werk toe. Ze stapt in de auto, start de motor, haalt m van de handrem en wil achteruit het pad af. In de spiegel ziet ze de autos van mn zussen staan en kan niet goed beoordelen of ze er wel tussendoor past. Ze zet m in parkeerstand, stapt uit en gaat even kijken of het allemaal wel gaat zonder een auto te verplaatsen.
Begint de Z4 langzaam het pad af te rollen...en de deur staat nog open.
KNAL! De Z4 met een omgevouwen deur in de neus van de 206. Gelukkig dekte de verzekering het en mn zus kon er wel om lachen. Het is inmiddels een zeer favoriet borrelverhaal.
Nog eentje met parkeereuvel, nu in de VS.
Ik sta met mn vriendin en mn broertje bij de videotheek, hebben een filmpje gehuurd en willen weer op huis aan. We stappen in de auto en miin vriendin rijdt. Ze kijkt in de spiegels zet haar Focus in achteruit en we zijn nog geen centimeter verplaatst of er knalt een Mercedes achteruit in de achterbumper.
De passagier van de Mercedes (een zwarte jongen met gangster kledij) springt tierend uit de auto en begint een beetje aangeslagen de bumper van de Mercedes te inspecteren. Ik en mn broertje stappen ook uit en kijken eventjes naar de bumper van de Focus en dan die van Merc. De botsing was met een lage snelheid gebeurd en er was gelukkig verder geen schade, maar toch, ik stond op een donkere parkeerplaats met een tierende gangster, en dat is toch een situatie die ik liever vermijd, zeker met mn broertje en vriendin in de buurt. Ik en mn broertje zijn vrij lang (hoezo nederlanders?) en een kop groter dan onze medevriend dus hij werd al kalmer toen ie dat doorkreeg.
Ik kijk eventjes naar de bestuurder en wat blijkt; een jongedame. De passagier legt uit dat ie de auto net gekocht heeft en hij z'n vriendin eventjes met zn "nieuwe" (1990 ofzo) Mercedes had laten rijden. Ik kan me voorstellen dat hij dus een beetje aggresief overkwam. We hebben de boel bijgelegd en besloten dat er geen schade is (behalve dan de trots van meneer en het vertrouwen in zn vriendin) en we dus zonder politie of verzekering onze tocht konden voortzetten.
Gelukkig had de jongen zn aandacht het meest op de auto gericht, maar ik me voorstellen dat het heel anders had kunnen aflopen.
Nu fun op de Interstate:
Ik had een familiebezoek in Nederland opkomen en wilde mn vriendin mee uit eten nemen voordat ik vertrok. We maken ons klaar en stappen in de auto. Ik neem graag de Interstate (4 baans) want dat gaat lekker snel. Ik rij op en voeg in. Omdat ik doorgaand verkeer ben en de afslag nog enkele mijl is wil ik nog een baan opschikken.
Dus, zoals ik geleerd heb, ik kijk in mn spiegels en over mn schouder. Genoeg ruimte, geen optrekkende autos. Zet mn knipperlicht aan, wacht even, kijk nog een keertje, en begin mn wagen de linkerbaan in te sturen....
Zie ik potvoldriedubbeltjes uit mn ooghoeken zo'n kloothommel zijn opgevoerde Dodge Neon zonder knipperlicht uit de meest linkerbaan (4e) over de 3e (vlak voorlangs een ander) de baan inslingeren waar ik net wil invoegen (de 2e). Ik dus gauw corrigeren naar rechts en gelukkig net geen ongeluk. Wel toeteren en even op grootlicht getrakteerd toen ie gepaseerd was. Maar hij was te druk met zn slalom bezig en zat alweer op de 3e. Dat vind ik nu gevaarlijk rijden
Gelukkig dacht de agent die naast mij over de invoegstrook reed er net zo over en zette zn licht op

Voor de rest alleen een deuk in de bumper van een beetje achteloos achteruit inparkeren.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Er is een verschil tussen echt niet kunnen doorrijden en duf zijn vanwege de muffe lucht in je auto. Op het moment dat ik me nog steeds duf voel na het openzetten van het raam, is het gewoon einde oefening en gaat de auto aan de kant. Dingen als radio keihard aanzetten hebben bij mij trouwens weinig tot geen zin: in het donker is de display van mijn radio nogal opvallend en word je gewoon moe van dat ding op zich. Ik rijd in het donker dan ook nog liever zonder radio aan.Crazy D schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:34:
[...]
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat een uitermate domme en gevaarlijke opmerking. Er is ondertussen al lang aangetoont dat 'middeltjes' zoals raam open of stereo op standje 'tering wat kan dat ding hard' maar heel eventjes werken. Als je je moe voelt is er maar 1 verstandige optie: auto aan de kant zetten, lekkere bak koffie halen, na de koffie nog even een kwartiertje je oogjes dicht. Tegen die tijd doet de cafeine z'n werk en kun je weer even vooruit (werkt uiteraard niet als je dusdanig moe bent dat je ieder moment als een blok in slaap kunt vallen waarbij je de 1e 12 uur door een kanon nog niet wakker wordt gemaakt...).
Ben het overigens wel met je eens dat geen frisse lucht je een stuk sneller een duf gevoel geeft, maar in een situatie zoals jij die beschrijft, waarbij je al de nodige uren achter elkaar aan het sturen bent, ben je dat punt allang voorbij, en hoop ik van harte dat je de volgende keer wel stopt, en dat je niet 1 van de zovelen bent die op de terugreis van een vakantie z'n thuis nooit meer te zien zal krijgen omdat ie dacht dat ie dat laatste uurtje ook nog wel even door kon rijden...
Ik heb twee jaar geleden samen met een klasgenoot ongeveer dezelfde trip gemaakt:
Haugesund -> veerpond -> Stavanger -> Kristiansand, totale rit van 5 uur, 's morgens begonnen, om een uur of 19:00 op de boot, 5 uur varen en in Hirtshals aankomen in Denemarken, vervolgens afspreken dat je om de beurten 2 uren gaat rijden naar huis, en dat je de ander wakkermaakt als je denkt dat je eerder moet wisselen...
Vervolgens rijd je in denemarken verkeerd vanwege de supernuttige infoborden die het noorden en het zuiden omdraaien omdat je zuidelijk rijdt (rijrichting gaat naar boven... op zich logisch, maar als je er niet bekend bent en "verkeerd" gereden bent ga je twijfelen). Vervolgens rijd je 50km de verkeerde kant op, heb je geen idee waar je heengaat en zijn er 2 personen die geen rust hebben tot ze op de juiste weg zitten.
Vervolgens tot duitsland toe volgehouden met anderhalfuurswisselingen, rijd ik met ontzettend slecht weer over de autobahn en begin ik me ineens enorm moe te voelen, moeite om ogen open te houden enzo. Klasgenoot was ook te moe om te rijden, auto aan de kant en 2 uurtjes liggen pitten, vervolgens weer verder gereden zonder problemen.
Jaren geleden met een busje naar Zadar in Kroätië gereden. Is heen en weer in totaal 3200 km. Die heb ik praktisch allemaal gereden (vooral omdat chauffeur 2 totaal niet kon rijden, sleutels letterlijk afgepakt, was de stinkende koppeling en remmen zat. En chauffeur 3 hield geen afstand en had geen verkeersinzicht. Die heeft korte stukjes gereden).
Laten we zeggen 2800 km. Gemiddeld 120 km/u (vooral snelwegen), vaak harder, maar steden en kustwegen trekken het gemiddelde naar beneden. Komt toch neer op 24 uur rijden.
Heen een rit van 10 uur, twee keer onderbroken. Daarna hotel en weer 3 uur rijden naar bestemming.
Terug een rit van 6 uur en daarna 7 uur naar huis.
Dat zijn lange tijden. Het kwam zo uit. Maar geen last van moeheid gehad. Af en toe vermoeide ogen (prikken/droog), maar nooit een moment gehad dat ik dacht dat het onveilig was. Er werd ook door 5 (7 terugreis) man op me gelet.
En weet je wat het kutste stukje rijden was van half europa? Nederland
Bovenstaande doet me wel denken aan een mooi verhaal van de terugreis. We rijden dus met 8 mensen terug (2 meiden erbij op de terugreis
Ik rijd in Duitsland, zo'n 160 km/u (harder kon die nep TDI niet

Ik geef een uitroep: "Aaaah". Als in een onvermijdelijke dood van een lief beestje. Zat tussen "aaah wat zielig" en "aaah, ik sla op mijn duim" in. En nu het leuke:
De bus wordt wakker en de eerste begint ook te gillen. Dus ook de tweede en dan de rest. Dus op het moment dat ik over de egel heen rijdt (vind het nog zielig maar goed) is de bus klaarwakker en zit iedereen behalve ik in doodsangst zijn/haar longen uit te schreeuwen.
Hi-la-risch. Is er eentje die ik er in houd
De rest was niet amused. Toen de hartslagen weer normaal waren vond men het ook zielig voor de egel. En een half uur later lagen ze weer te pitten. Maar ik heb me kapot gelachen.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Dus wat gebeurt er... een oud mannetje in een rode Suzuki Alto ramt zijn auto vanuit een zijstraat direct voor de mijne op de linkerstrook (ik reed 50, hij reed 20 a 30)...
Ik zat net even te spiegelen omdat er áchter me een vage inhaalactie van iemand aan de gang was, en schrok dus flink van de actie van die man. Van schrik even flink geremd, neus richting wegdek... Mannetje voor me zet op z'n dooie gemak ineens richting naar links uit, laat uitrollen terwijl ik graag het groene licht nog haal, en gaat richting linkerbaan om voor te sorteren voor het stoplicht naar links (was nog rood).
Argh! Oude en blinde mensen in het verkeer!
Verwijderd
Schitterend, als ik een keer een egel zie lopen doe ik het direct na.Twhomp schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 02:06:
Verhaaltje over egelpletpret.
Maar eh, je had gewoon uit kunnen wijken...
Gisteren reed ik vanaf een vriend naar huis toe. Dat is Alphen a/d Rijn de A12 op, volhouden tot het ineens A3 heet en dan vol gas tot het eerst A5 en dan A6 wordt, blijven gassen op de A81 en dan de A8 uit tot Mühlhausen alwaar je ineens nog maar 100 mag.
Dat "vol gas" dat bedoel ik natuurlijk niet letterlijk: de begrenzer op 200 (winterbandjes) en het rechterpedaal half in tot de begrenzer het allemaal netjes voor je afregelt op de gewenste snelheid.
Maar gisteren kwam ik, na een paar bochtjes en bultjes, ineens achterop een groepje debielen die, in een land waar je zo hard mag als je wilt, op de linker en middelbaan van de drie banen brede A3 respectievelijk 100 op de linker- en 90 op de middelbaan rijden in een onoverzichtelijk stuk met bochten en geen verlichting.
Om het leven complex te houden reed er een kilometer verder rechts een Nederlander met een caravan. Geheel volgens goed Nederlands gebruik doe je dat met zo ongeveer 80 op de rechtse baan. Keurig, maar nu wel effe vervelend voor mij. De enige optie die ik had was óf vol in de blokken, en dan voor kans lopen op kreukels van een ouwe Opel en achter geheid die E-klasse op m'n bumper.
Alleen sturen en niet remmen leek me ook niet geschikt, die caravan komt wel hard op je af en de mensen achter je gaan kijken wat jij doet ipv wat er voor ze rijdt.
Dus ben ik met het rempedaal half in tussen het groepje door gezigzagd. De andere snelle jongens achter me deden hetzelfde, en toen wij langs waren ging de hele kliek ineens rechts rijden zodat de linkse twee banen weer vrij waren, daarbij een Nederlander met een Caravan zowat op de vluchtstrook jagend omdat hij daar al reed.
Ik vond het eigenlijk wel een stomme stunt van de langzame rijders maar ook wel van het groepje snelle jongen waar ik in reed want voor hetzelfde geld schrikt zo'n autobahn tourist en doet hij iets geks. Bijvorbeeld snel naar rechts gaan, waar dan net al iemand rijdt met z'n caravannetje.
Als je dit leest, vanuit je vakantielokatie ergens ten Zuid-Oosten van Nederland, en je denkt "oh, was jij die leukerd die die gekken zowat onder m'n caravan duwde": sorry
Dat je zo hard mag als je wilt, wil niet zeggen dat het overal verstandig isVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:14:
[...]
Maar gisteren kwam ik, na een paar bochtjes en bultjes, ineens achterop een groepje debielen die, in een land waar je zo hard mag als je wilt, op de linker en middelbaan van de drie banen brede A3 respectievelijk 100 op de linker- en 90 op de middelbaan rijden in een onoverzichtelijk stuk met bochten en geen verlichting.
En het dan vreemd vinden dat er iets fout kan gaan als je ze rechts inhaalt met een 2x zo hoge snelheid... Blijkbaar was de weg niet geschikt om zo hard te rijden, aangezien je niet op tijd kon reageren...
Klik mee voor GoT!........
euuuhhh wat is eigenlijk een slimme actie van mij? mmm
Maaruuh vorige week,
Q7 van me neefje meegekregen (werkt bij Audi) enne die gaat euuh hard, maar is ook verdomde groot !!!
Bus slaat 90 graden bocht om dus had mijn rijbaan nodig, dacht dat ik er nog net voorkon, oeii ging net goed...
Eens. Maar hij heeft 100% gelijk dat je als je niet harder dan 100 kan, niet op de linkerbaan moet hangen voor je eigen veiligheid. Er zijn malloten in Duitsland die er een sport van maken om 249km/u gemiddeld te rijden (testrijder van Mercedes), en die moet je vooral de ruimte geven om tegen de vanrail aan te crashenIkke! schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:47:
[...]
Dat je zo hard mag als je wilt, wil niet zeggen dat het overal verstandig isDie mensen pasten hun snelheid blijkbaar wel aan aan de bochten, bulten in die onoverzichtelijke onverlichte weg...
En het dan vreemd vinden dat er iets fout kan gaan als je ze rechts inhaalt met een 2x zo hoge snelheid... Blijkbaar was de weg niet geschikt om zo hard te rijden, aangezien je niet op tijd kon reageren...
Verwijderd
Samengevat: de snelheid had wat lager gemoeten en ik had moeten zorgen de bumperklever achter me loos te worden. Maar of dat mijn of zijn stommiteit is, daar kun je lang over discussieren. De langzame auto's hadden gewoon op hun eigen baantjes moeten blijven óf gewoon 130 gaan rijden (de advies snelheid). De snelweg is niet zó onoverzichtelijk dat je als je 130 of zelfs 150 rijdt je het niet meer aangeremd krijgt, dus er was geen enkele reden om daar 90 te gaan karren. Was die er wel dan mocht je er maar 120, en ze zijn hier best scheutig met die bordjes (als het link zou kunnen zijn, hop, planten dat bord)
Maar goed, achteraf is het al gauw makkelijk praten.
Gelukkig was ik alleen op de snelwag
Klein lullig deukje van 2cm in m'n RVS bumper die toch al krom was... Was wel een opluchting...
Volgende keer toch maar de auto in de neutraal zetten bij starten...
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
- Jaren geleden.
Auto gehuurd voor een pendeltje Amsterdam-Eindhoven. 's Nachts weer terug van Eindhoven naar Amsterdam. De snelweg was opgebroken om wat voor reden dan ook, en ik moest een stukje door het platteland naar een volgende oprit. Verschrikkelijk verdwaald (nog in het pre-GPS tijdperk), en ik kwam op een onverlichte, maar (vooralsnog) verharde 50 kilometer weg, in the middle of nowhere, geen huizen, geen boerderijen, niks.
Zonder enige aankondiging veranderde de weg van asfalt naar natte onverharde kledder, en maakte tegelijkertijd een haakse bocht naar links. Omdat ik netjes 50 reed (ja, echt), en gelukkig een aantal sliplesjes cadeau had gekregen, kon ik met een ware 'Colin McRae' ingreep ternauwenood voorkomen dat ik mijzelf en mijn passagier om een hele dikke boom vouwde, maar een tweetal kliko's langs de kant van de weg was minder gelukkig. Een kliko werd met een mooie boog het bos in getorpedeerd, maar de andere verdween onder de auto.
De onfortuinlijke kliko had zich genesteld tussen de grond en de vooras, en dat had als gevolg dat de auto met voorwielaandrijving niet de benodigde grip kon krijgen om uit de berm te geraken. Het heeft ruim 20 minuten gesjor aan een modderige kliko gekost alvorens wij onze weg konden vervolgen.
Natuurlijk netjes een briefje met spijtbetuiging en contact gegevens achtergelaten op de overleden kliko, de andere konden we niet meer vinden, maar verder niets meer van gehoord.
Afijn, bij aankomst in Amsterdam (de plaats delict was te donker om de werkelijke staat van de auto te bekijken) bleek de auto niet geheel ongeschonden. Schade: 3000 euro!
Tip: Koop altijd je eigen risico af als je een auto huurt. - In de bergen in Zwitserland, inhalen op een bergweg, tijdens een afdaling. De persoon voor mij had duidelijk geen berg ervaring, en kroop met 40 km/u naar beneden. Met een beetje risico, en vooral veel 'ik ben de bergkoning'-bravoure ingehaald, om erachter te komen dat na de eerstvolgende bocht een wegopbreking inclusief rood stoplicht was. Dan voel je je zo ontzettend dom, als je na zo'n zogenaamd stoere actie nog 10 minuten staat te wachten, met die persoon die je zo stoer hebt ingehaald direct achter je.
- Oh, en deze is niet van mij, maar van mijn zus, maar die wil ik jullie niet onthouden: Mijn zus had net een paar dagen haar rijbewijs, en mocht in de auto van pa. Rijden ging prima, heel netjes. Echter wat zij blijkbaar niet geleerd had, is dat bij veel auto's de motor nog eventjes door blijft draaien, als je de motor afzet. Na het ritje parkeerde zij de auto netjes voor de garagedeur, zette de motor af, en liet vrolijk alle pedalen los. De auto sprong gretig een meter naar voren, met als resultaat: een ontwrichte garagedeur, een fikse deuk in de auto, een chagrijnige vader, en een broer die letterlijk gehuild heeft van het lachen.
[ Voor 0% gewijzigd door arieleks op 31-01-2007 12:25 . Reden: Typootjes ]
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Niet echt secondenlang, maar het duurt natuurlijk eventjes voordat alle motordingetjes ophouden met draaien. En als je, zoals mijn zus, niet de handrem hebt aangetrokken, de versnelling in 1 laat staan, en de pedalen loslaat op het moment dat je het contactsleuteltje omdraait, wil een auto nog wel een stukje vooruitspringen...bartvl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:
WTF? Motors die door blijven draaien als je ze uitzet?
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Geluk bij een ongeluk was uiteindelijk dat er direct een hele zwik agenten uit het kantoor kwamen rennen (zelfs onder lunchtijd) om de hele handel te regelen.
Ook wel eens zoiets gehad, kom je terug van een feest met 7 man bij in de bus, allemaal een beetje moe, maar slechts 2 personen die sliepen. Dan vlak achter een vrachtwagen rijden en ineens allemaal als een dolle schreeuwen. Die gasten werken wakker en schreeuwden overal overheenTwhomp schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 02:06:
Egelverhaal...
Brilliant, zeer vermakelijk om te doen
Oom van me heeft een oude Nissan Primera diesel, en die wordt geregeld door mijn tante gebeld als ze bij de supermarkt staat en de motor wil maar niet uit....bartvl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:
Oplossing ? Koppeling > 1e versnelling > gas los > versnelling omhoog en motor af laten slaan...
Doe dat liever in een hogere versnelling, dan weet je zeker dat hij afslaatoZy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:56:
[...]
Oom van me heeft een oude Nissan Primera diesel, en die wordt geregeld door mijn tante gebeld als ze bij de supermarkt staat en de motor wil maar niet uit....![]()
Oplossing ? Koppeling > 1e versnelling > gas los > versnelling omhoog en motor af laten slaan...
Anders krijg je bij een sterke motor dit soort taferelen
Dat filmpje is geweldig!DopdeDouwer schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:05:
[...]
Doe dat liever in een hogere versnelling, dan weet je zeker dat hij afslaat![]()
Anders krijg je bij een sterke motor dit soort taferelen

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Terug heb ik maar gereden...
Volgende keer toch maar een keer extra steken als ik denk dat het net aan kan.
op fiets naar me opa en oma: vanaf deurningerstraat (enschede) in lekker tempo links (bij de slager) en dan vrijwel meteen weer rechts de mr dr de visserstraat in. Die bocht kwam me alleen iets te vroeg door mijn wat hoge fietstempo dus ik tijdens het begin van de bocht even de linker handrem ietwat aantrekken.... Glijd me achterwiel dervantussen--> ik op me bek, en dan ook nog zon bumperklever achtermij die (goddank) wist waar de rem zat anders lag ik onder de auto

Stond overigens binnen 5 sec 3 luitjes buiten om te kijken of het goed met me ging
Moraal: niet remmen in de bocht op moment dat de weg ietwat glibberig is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Weleens gehadl met een vorklift, probleem daarmee was dat het een automaat is.bartvl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik zag voor mij de strepen rechtuit gaan en dacht dus dat ik een afrit had waar je rechtdoor moet, maar het was een afrit met een hele krappe U-bocht... Ik zag net op tijd dat het dus een U-bocht was en kon door hard te remmen en te sturen (de auto had - en heeft
Verder heb ik met een grote huurbus wel eens een auto geraakt (nou ja, dat is een erg groot woord...) met parkeren. Het was op het terrein van de verhuurder en de auto die ik raakte was niet van de verhuurder. Netjes een schadeformulier ingevuld bij de balie, voor een deukje ter grootte van een Rijksdaalder met een krasje erin... (als de auto die ik raakte van de verhuurder zou zijn weet ik niet of ik e.e.a. gemeld had...).
Grootste bijna-aanrijdingen:
- bij een verkeerslicht dat op rood ging op een andere auto rijden. Ik zat achter een auto (dikke SUV) die rechtsaf wilde bij het stoplicht en stuurde irritant langzaam naar rechts, waardoor ik de voorste (kleine) auto bij het verkeerslicht amper kon zien. (mijn fout dus)
- tweemaal een moeder met kinderen op de fiets. De ene was in Eibergen (gelukkig wordt de N18 omgelegd om dergelijke situaties daar in ieder geval te voorkomen...) (beide keren had ik overigens voorrang)
- Op de A35, even na kp. Buren, daar waar de A1 vanuit Oldenzaal linksaf komt invoegen en de rechterrijstrook even later de afrit wordt. Ik rijd met +/- 125 km/u op de 'middelste' rijstrook en haal een auto in (reed ongeveer 90 km/u) die ook richting Enschede wil en plompverloren naar links gaat terwijl ik er dus aan kom en er schuin achter zit. Een forse uitwijkactie naar links (waar gelukkig geen auto zat...) kon nog maar nét voorkomen dat ik een rode Nissan Micra compleet aan gort had gereden met de door mij bestuurde grotere Nissan (Primera)...
- In Zwolle een fietser uit een uitrit die zonder op of omkijken de weg oprijd. Hard remmen kon ook hier maar net voorkomen dat ik een dametje (type treehugger op een gele vouwfiets) onder de auto had gekregen.
Bij de laatste twee ben ik zo snel mogelijk gestopt om even te bekomen... Bij dergelijke bijna-ongelukken sta je een kwartier later nog op je benen te trillen en weet je jaren na dato nog precies hoe, wat, waar en onder welke omstandigheden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Ja? Ok?
Goed.
Ik snap dat het best eng kan zijn als iemand achter je lichtsignalen geeft, naast je komt rijden, naar je zwaait/gebaart, voor je gaat rijden, alarmlichten even aanzet en ondertussen naar de vluchtstrook wijst, en dat over 3 kilometer weg in de ochtendspits....
Maar dat je niet één keer op of omkijkt terwijl iemand je probeert duidelijk te maken dat je rechterachterband zo goed als van de velg af loopt lijkt me toch echt iets waar je voor zou kunnen stoppen.
Maar goed.
Als je dat al niet eens voelt aan het zwabberige weggedrag van je auto verbaast het me ook niks dat je met een bord voor je kop en een set oogkleppen op de weg zit.
MUTS!
/end rant
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Oh, en van mensen die je inhalen en dan langzamer gaan rijden word ik ook zo langzaam aan gestoord (cruise-control op de A2 gisteravond, pffff). Vooral de zilvergrijze Toyota met -SL- in het kenteken kon er wat van, 3x inhalen maar liefst. Laatste keer zelfs vlak voor me remmen voor een bocht

Remmen op de snelweg, da's ook zoiets trouwens. Als het nou voor een scherpe bocht is, okee, maar ...

Hield een fors vaartje aan want had een beetje haast.
Naja, weg (A67 ri Ehv) op dat punt redelijk vrij, afgezien van een paar auto 's op de rechterbaan.
Besluit dr eoa figuur in een A6/A4 avant om 30km van tevoren (lichtelijk overdreven
Naja, ik had weinig zin om te remmen voor zo iemand (dat je naar links gaat en me niet ziet bij die snelheden oke, kan nog, maar ga dan niet zo'n gigantisch stuk van tevoren naar links...).
Dus toen maar links dr langs gestuurd op een vrij korte afstand.
Had eigenlijk wat meer ruimte moeten pakken, denk dat ik zijn/haar leven daar met een jaar of 5 verkort heb met die actie

Mijn leven overigens niet, je went dr aan, dus je schrikt dr niet echt meer van.
leeg
En door %%#&$*mensen zoals jou zit ik nu 2jaar aan die minder prettige 25KW begrensing...4x2 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:09:
Vanmiddag op de terugweg vanuit duitsland met de motor.
Hield een fors vaartje aan want had een beetje haast.
Naja, weg (A67 ri Ehv) op dat punt redelijk vrij, afgezien van een paar auto 's op de rechterbaan.
Besluit dr eoa figuur in een A6/A4 avant om 30km van tevoren (lichtelijk overdreven) naar links te gaan om zn voorligger in te halen met 1km/u snelheidsverschil.
Naja, ik had weinig zin om te remmen voor zo iemand (dat je naar links gaat en me niet ziet bij die snelheden oke, kan nog, maar ga dan niet zo'n gigantisch stuk van tevoren naar links...).
Dus toen maar links dr langs gestuurd op een vrij korte afstand.
Had eigenlijk wat meer ruimte moeten pakken, denk dat ik zijn/haar leven daar met een jaar of 5 verkort heb met die actie
Mijn leven overigens niet, je went dr aan, dus je schrikt dr niet echt meer van.
Kun je vervolgens fijn trots zijn op je weggedrag.

Ik kwam net langs een dubbele minirotonde. Jeweetwel, twee aanelkaargeplakte rotondes. Op de eerste van de twee is een zijweg naar rechts, op de tweede is een zijweg naar links. Er komt een tegenligger aan die richting aangeeft naar links, dus ik neem aan dat die bij de eerste minirotonde rechtdoorgaat (daar kan je immers niet links) om daarna bij de 2e linksaf te gaan.
Niet dus.
Ze ging op de eerste minirotonde omkeren.
Eerste keer dat van de ABS gebruik maak...
Links aangeven voor een rotonde doe ik dus ook nooit, is alleen maar verwarrend en krijg je ongelukken of schrikreacties zoals die van jou van.
Rechts af is knipperlicht rechts aan
Rechtdoor is geen knipperlicht aan als je de rotonde opgaat en knipper naar rechts als je gaan afslaan
Links of omkeren is knipper naar links uit als je de rotonde opgaat en knipper naar rechts als je afslaat.
Hoe moeilijk kan het zijn? zorgt allen maar voor een betere verkeersdoorstroming.
O ja en dan nog iets....als een rotondo 2 rijstroken heeft en je wilt links of keren, neem dan de LINKER rijstrook, anders hou je nogal wat verkeer op....
Mensen die driekwart gaan of 4 kwart gaan en rechts blijven rijden zijn meestal bang dat ze er dan "niet tussen gelaten worden" ik heb dat echt nog nooit meegemaakt..... En bang zijn als je in een auto zit......pak dan maar de fiets.....
sorry i wilde even mn irritatie kwijt
Zelf inderdaad wel een gedacht, o 2 baansweg die vrachtwagen haal ik nog wel even in....(in een seat marbella), tja en toen gingen we van 2 banen naar 1 maar ik zat nog links naast de vrachtwagen.....ik heb het wel gehaald(met 2 wielen schurend langs de stoep..., maar die chauffeur was niet echt blij met me......
[ Voor 6% gewijzigd door ZTeeVeR op 01-02-2007 12:24 ]
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Verwijderd
ZTeeVeR schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:23:
Ik heb dus echt een hekel aan slecht "knipperlicht-gebruik" op rotondes.
Rechtdoor is geen knipperlicht aan als je de rotonde opgaat en knipper naar rechts als je gaan afslaan
Links of omkeren is knipper naar links uit als je de rotonde opgaat en knipper naar rechts als je afslaat.
Hoe moeilijk kan het zijn? zorgt allen maar voor een betere verkeersdoorstroming.

Het in de ogen van veel mensen - die wel eens Gorinchem ingereden zijn vanaf de A27 afrit Avelingen en dan over de dijk naar het centrum, station of stadhuis willen - ook heel mooie foutje zag ik vroeger elke week wel minimaal drie keer: je nadert twee bruggen / sluisjes. er loopt één weg langs het water aan elke kant en over beide sluisjes zijn die weggetjes met elkaar verbonden zodat je nooit als één brug open is het verkeer hoeft op te houden: de andere brug is namelijk wél gewoon dicht.
Wát doe je dus als de brug open gaat? Je gaat met vijf auto's in de rij staan voor de linker brug, midden op het éénbaans rotondetje waar *alle* auto's voor héél de A27 én bedrijventerrein Avelingen overheen moeten en je blokkeert de in én uitgang van Gorinchem aan de Zuid kant. Het merendeel van de omliggende dorpjes komt via deze route de stad in en uit, en ongeveer 50% van het verkeer van de ééne naar de andere kant van Gorinchem moet hier ook door heen. Na drie minuten (zo lang is die brug makkelijk open) staan de files tot aan de A27 en aan de andere kant door de hele stationsomgeving. Gevolg: een kwartier lang verkeerschaos in het toch al veel te krap bemeten Gorinchemse straatbeeld.
/me zoekt de "Tegen de muur met blinddoek en peuk en dan BAM BAM BAM kogelgaten en bloedspetters." smiley...
Maybe een "waar erger je je echt helemaal groen en geel aan in andermans verkeersgedrag" topic?
* alt-92 geeft de pilletjes die ik gisteren kreeg van de EHBO post door aan KnetterGekVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:31:
/me zoekt de "Tegen de muur met blinddoek en peuk en dan BAM BAM BAM kogelgaten en bloedspetters." smiley...
Wat stroomt er in het verkeer beter op door als ik links aangeef op een rotonde? Zolang ik altijd richting aangeef als ik de rotonde verlaat of van baan verwissel is er niets aan de hand.ZTeeVeR schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:23:
Ik heb dus echt een hekel aan slecht "knipperlicht-gebruik" op rotondes.
Direct rechts: voor het opgaan van de rotonde rechts aangeven
Andere richting: rechts aangeven zodra het aannemelijk is dat jij niet meer de vorige afslag gaat nemen, wat over het algemeen neerkomt op zodra je voorwielen bij het scheidingsstuk van de 2 rijstroken is. Er zijn van die apen die pas richting aangeven als ze de afslag al ingereden zijn. Zoiets van "kijk, ik ging rechts!".
Waarom links aangeven niet nodig is: er zijn van die apen die oprijden zodra ze ook maar iets zien knipperen. Daarnaast ga je op een rotonde geen afslag naar links, je rijdt een rondje en zodra je er genoeg van hebt ga je rechtsaf. Jij geeft in bochten ook altijd richting aan zeker?
De enige die baat heeft bij dat jij links aangeeft is degene die achter je rijdt, maar wat is het nut voor zulke informatie voor je achterligger? Hij ziet vanzelf je richting wel naar rechts aangaan. OK, bij een meerbaans rotonde hier in de buurt waar ik over de rechter strook elke keer weer van die oma's inhaal is het wel handig om te weten dat ze links gaan: hoef ik geen inhaalactie te doen omdat ik ze na de rotonde toch kwijt ben.

¯\_(ツ)_/¯
Nu is rijden in Polen opzich al een uitdaging (nauwelijks snelwegen, druk, langzame vrachtwagens en kamikaze inhaal acties). Sinds mijn rit daar kent Nederland ook geen sporen meer op de snelweg (heb daar in sporen van 5 tot 10 cm diep gereden

Kortom de ideale omstandigheden om heel snel heel moe te worden... Op de terugweg gebeurde dat ook... We zaten al een beetje te ruzieën over mijn rijstijl (ik rem heel veel op de motor, vaak samen met een versnelling terugpakken, en de discussie ging of dat nou extra slijtage gaf of niet). De rust keert weer een beetje terug en krijg een opmerking naast me dat ik bepaald, vrij belangrijk bord blijkbaar gemist had (iets met max. snelheid ofzo, weet het niet meer). Toen ik vervolgens als een blinde kip ook de afrit bijna mistte (aangegeven met een groot geel bord aan de rechter zijde van de weg), was voor mij de maat vol en heb ik direct de auto aan de kant gezet en geeist dat iemand anders verder reedt... Ik vond het niet veilig meer (de anderen hadden overigens nog niks door, behalve dat ik ineens borden ging missen...)
Verder beperken mijn domme acties vooral tot het over het hoofd zien van mensen bij het wisselen van rijbanen op de snelweg (in die kleine BMW m-sport spiegeltjes op m'n E36 zie je toch soms verdomt weinig...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Willen mensen alstublieft in discussies eens af van het denkbeeld dat een rotonde een circelvormige eenrichtingsstraat is? Dat het zo juridisch in de wetboeken staat is heel fijn, maar veel meer dan een doodnormaal kruispunt met een bloembak in het midden is 99% van de rotondes niet. Wat deed je voordat men die bloembak in het midden flikkerde? Je gaf richting aan naar links als je daar linksaf wilde. Wat wil je nu men er wel zo'n bloembak heeft staan? Nog steeds linksaf... okee, je moet even rechts langs die bloembak af, maar toch._JGC_ schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:29:
Daarnaast ga je op een rotonde geen afslag naar links, je rijdt een rondje en zodra je er genoeg van hebt ga je rechtsaf.
Ik zet _altijd_ mijn linker richtingaanwijzer aan als ik linksaf moet. 90% van het verkeer op de rotondes waar ik dagelijks overheen moet gaat er rechtdoor, ik ga er consequent linksaf (okee, 50% van de tijd dan
Ik heb eens een paar dagen lopen testen, maar zonder linker r.a.w. mag ik _veel_ vaker in de remmen omdat ik geen voorrang krijg. De autodebielist denkt "die gaat toch wel rechtdoor, net als de rest", trekt op, en ik mag weer eens in de ankers.
Aan de andere kant snap ik de religieuze oorlogen tussen wel-links-knipperaars en niet-links-knipperaars nooit zo. Heb je er last van dat iemand zijn linker r.a.w. aanzet? Valt het op een of andere manier verkeerd of nadelig te interpreteren?
Andersom hetzelfde, heb je er erg veel last van dat iemand zijn linker r.a.w. niet aanstaat als je al zag dat hij drie kwart (of zelfs helemaal) rond gaat? Officieel moet je toch wachten als je geen rechter r.a.w. ziet, en zelfs dan behoor je er nog op verdacht te zijn dat hij alsnog niet afslaat.
Het geeft een beetje extra informatie, maar niet dusdanig veel of noodzakelijke informatie dat het een heilige oorlog uit moet lokken.
Ik heb nog nooit een steekhoudend _praktisch_ (alleen theoretisch eenrichtingskringetjesgezeur) bezwaar gehoord van de niet-knipperaars, maar daarom ben ik ook een wel-knipperaar
Stro-popJij geeft in bochten ook altijd richting aan zeker?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ja en ik dacht zelfs dat het verplicht was? Zo stond het wel in mijn theorieboek. Vandaag zag ik iig een ambulance ook geen ri naar links aangeven op een rotonde. Die lui zijn toch best wel goed met lampjes aan of uitzetten.darkdesign schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:11:
Ik gebruik ook altijd mijn knipperlicht als ik linksaf moet op een rotonde, mede omdat dat mij geleerd is tijdens het lessen.
Doe het zelf ook eigenlijk altijd.
leeg
Maar goed, als mensen eerst nou eens zouden leren om consequent goed hun richting aan te geven bij het verlaten, dan heb je die linkerknipper sowieso niet meer 'nodig'.
Exact expert nodig?
Ik kwam net trouwens iemand tegen die op een rotonde naar links knipperde en wel afsloeg. Ook origineel.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zelf doe ik dus geen richting aan naar links oid, alleen maar naar rechts als ik de rotonde wil verlaten.
Dat wil nog niet zeggen dat Koos Spee altijd gelijk moet hebben.xabre16v schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:44:
Koos Spee himself zei het nog eens bij Wegmisbruikers "alleen knipperlicht aan als je de rotonde gaat verlaten".
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Moest nog even een paar boodschappen doen, maar had haast.
Kom op het parkeerterrein, maar redelijk druk. Even auto voorlaten, en vervolgens wachten op een fietser, Vervolgens de auto in het parkeervak rijden en zag vanuit mijn ooghoek dat er een fietser in een keer binnendoor wil. Gelukkig had ze zelf al af afgeremd.
Moraal van dit verhaal, kijk altijd in de spiegels, hoeveel haast je ook hebt.
Indraaien ging goed, plek zat, geen auto's er naast... maar de Saab is nogal lang dus wil niet een halve meter van het hek verwijderd staan... dus ik rol met de voet op de rem (automaat) heel langzaam naar het hek toe.
En toen was het ineens BUTS, hele hek schudde heen en weer

Uitgestapt en wij gaan kijken, zat net een miniscuul deukje in het nummerbord, verder niks, maar toch... met Baas z'n auto tegen een hek aan rijden, terwijl hij naast me zat

Ik was wat gehaast dus ik ga een beetje links hangen om te kijken of ik er voorbij kan.
Mhmm... 4 autos en 1 vrachtwagen, en de eerste tegenliggen is een zware vrachtwagen in de verte.
Dat moet ik wel halen! ik trek hem 2 vitessen terug en ik plank.
2 autos....3... 4... gaat goed!...; ik was aan de laatste vrachtwagen bezig, tot ik terug vooruit keek.
De zware vrachtwagen dat een tegenligger is was wel ergggg dichtbij gekomen! en ik zou het nooit meer halen !
Vol op de rem kon ik niet, dan plakte ik op die vrachtwagen voor mij, naar rechts inkappen ging niet, dan zou ik op die vrachtwagen rechts van mij plakken

Dus nog maar 1 manier, vol naar links !

Over de pechstrook donder ik tegen 140 ofzo links idd voorbij

Ik had een geluk dat het een soort van vebrede pechstrook was, naast de pechstrook had je een goot, en daarnaast allemaal kinderkopjes [ik weet niet hoe ze dat in Nederland noemen?]
Dus 2 wielen op de pechstrook en 2 wielen in de goot/kinderkopjes, en dat was echt wel stuurtje nijpen !
100 meter verder begon de bebouwde kom... en moest ik zien dat ik terug helemaal naar rechts zou geraken. Dit is gelukkig gelukt!
Paar 100 meter ben ik toch ff gestopt om ff uit te stappen en te gaan zitten ....
De Nederbelg !

* Timmert heeft dat dus wél gedaan. Is dat een domme actie?
Ik neem aan om het asfalt te sparen zodat dat niet zo snel moet vervangen worden ?
Dan hoeven ze maar 1 of 2 stroken te vervangen (ietsje sneller) ipv om de x tijd alle stroken.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
En door zo een debielen als jij gebeuren er dus dodelijke ongevallen. Maar een reactie als deze had je wel kunnen voorspellen zeker? Of je komt hier een beetje stoer doen.
Aan uw taalgebruik te lezen iemand van 18, no brains, en veel pk (van de papa gekregen waarschijnlijk)
Dit noemen ze geen pechstrook, want 100m buiten een bebouwde kom zijn GEEN autosnelwegen. Tweevaksbaan dus, en dat strookje links waar 'niemand' op zit? Dat gebruiken ze soms wel eens om op te fietsen... Dit had weer een kopje kunnen zijn in de sectie weekendongevallen, proficiat.
Buiten de spits kan verkeer perfect over 2 rijstroken. Ik denk dat als ze de andere stroken open leggen dat dan al het autoverkeer gewoon op de 2de en 3de strook gaat blijven rijden.
Hier in de buurt heb je thans zo een weg.Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:14:
[...]
Dit noemen ze geen pechstrook, want 100m buiten een bebouwde kom zijn GEEN autosnelwegen. Tweevaksbaan dus, en dat strookje links waar 'niemand' op zit? Dat gebruiken ze soms wel eens om op te fietsen... Dit had weer een kopje kunnen zijn in de sectie weekendongevallen, proficiat.
Dat is 3 km rechtdoor door de bossen heen. Heb je 2 rijstroken met aan weerszijden een pechstrook. Aan 1 "uiteinde" komt die pal uit op een normale 70km weg die 500 meter later in 50km / bbk uit komt.
Op die weg heb ik het ook al eens gezien. Daar gaan mensen voorbijsteken als iemand 70km rijdt daar. Daar heb ik dus ook al iemand gezien die dacht even 4-5 auto's in te halen, maar dan komt er ineens van de andere kant een auto opduiken die daar iemand voorbijgestoken heeft (dus van weerskanten dezelfde situatie, iemand die begint in te halen omdat het niet snel genoeg gaat).
Die is dus ook de pechstrook moeten opstuiven.
[ Voor 68% gewijzigd door DinX op 04-02-2007 11:18 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dit topic is gesloten.