Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Timmert schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:14:
Dat bedoel ik inderdaad. Zou dat echt de reden zijn? Ik kan me ook niets anders bedenken, maar het lijkt me toch een beetje bullshit eerlijk gezegd..
Die extra baan is over de vluchtstrook denk ik (ken de situatie ter plekke niet)?

Indien ja, dan is het heel simpel. Dan is bij buiten de spits dicht omdat hij dan dienst doet als vluchtstrook waar hij ook primair voor bedoeld is.

In de spits word hij dan wel tijdelijk open gesteld. Zo'n situatie is hier (A58, Roosendaal <> Bergen op Zoom) ook een tijdje geweest namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nope, dat is de meest linkse strook. In geval van de vluchtstrook kan ik het begrijpen, maar met vluchtstrook inbegrepen zijn er dus 4 banen, waarvan de meest linkse dicht is dmv een rood kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43
Vaak is die derde strook ook wel een stuk smaller (A28, Zwolle bijv.). Misschien dat het daardoor veiliger is om buiten de spits alleen de twee bredere stroken te gebruiken? Bij Zwolle is het ook zo dat wanneer 3 stroken open zijn, je nog maar 80km/h mag.
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:14:
[...]
En door zo een debielen als jij gebeuren er dus dodelijke ongevallen. Maar een reactie als deze had je wel kunnen voorspellen zeker? Of je komt hier een beetje stoer doen.

Aan uw taalgebruik te lezen iemand van 18, no brains, en veel pk (van de papa gekregen waarschijnlijk)

Dit noemen ze geen pechstrook, want 100m buiten een bebouwde kom zijn GEEN autosnelwegen. Tweevaksbaan dus, en dat strookje links waar 'niemand' op zit? Dat gebruiken ze soms wel eens om op te fietsen... Dit had weer een kopje kunnen zijn in de sectie weekendongevallen, proficiat.
Beetje overtrokken reactie dit. Tuurlijk is het een domme actie, maar zo heet dit topic ook, er worden domme acties gepost. En ik weet zeker dat de poster van deze actie er ook weer van heeft geleerd. Maar om iemand meteen voor debiel en 'no brainer' uit te schelden gaat wel weer erg ver.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:18
arieleks schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:
  • Oh, en deze is niet van mij, maar van mijn zus, maar die wil ik jullie niet onthouden: Mijn zus had net een paar dagen haar rijbewijs, en mocht in de auto van pa. Rijden ging prima, heel netjes. Echter wat zij blijkbaar niet geleerd had, is dat bij veel auto's de motor nog eventjes door blijft draaien, als je de motor afzet. Na het ritje parkeerde zij de auto netjes voor de garagedeur, zette de motor af, en liet vrolijk alle pedalen los. De auto sprong gretig een meter naar voren, met als resultaat: een ontwrichte garagedeur, een fikse deuk in de auto, een chagrijnige vader, en een broer die letterlijk gehuild heeft van het lachen. ;)
nofi, maar waar heeft je zus in hemels naam haar rijbewijs gehaald...? als je je lessen krijgt, leer je iig dat je em in zn neutraal zet, en op de handrem.. ik erger me er ook rot aan als mn pa/ma mn golf ineens in de versnelling parkeert.. gelukkig meestal mét handrem, of ik rem sowieso altijd als ik start...

iig, vage shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Timmert schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:21:
Nope, dat is de meest linkse strook. In geval van de vluchtstrook kan ik het begrijpen, maar met vluchtstrook inbegrepen zijn er dus 4 banen, waarvan de meest linkse dicht is dmv een rood kruis.
Gevonden:
Volgens de landelijke vervoersorganisatie EVO speelt het probleem met de spitsstroken in het hele land. ‘Dat heeft met luchtkwaliteit te maken,’ aldus woordvoerder Mark Jansen.
En :
Gezien de nachtrust van omwonenden mogen de spitsstroken niet eerder dan om half zeven open en moeten er zeker 3000 auto’s per uur rijden voordat de strook open mag.
Zie http://www.destentor.nl/deventer/article694475.ece

Heeft dus met geluids- en stank-overlast te maken kennelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 04-02-2007 11:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43
Wat raar, net alsof 100 auto's op 2 stroken minder stank, vervuiling en overlast opleveren als 100 auto's op 3 stroken :?

[ Voor 6% gewijzigd door Scooper op 04-02-2007 11:48 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:53

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:14:
[...]

En door zo een debielen als jij gebeuren er dus dodelijke ongevallen. Maar een reactie als deze had je wel kunnen voorspellen zeker? Of je komt hier een beetje stoer doen.

Aan uw taalgebruik te lezen iemand van 18, no brains, en veel pk (van de papa gekregen waarschijnlijk)

Dit noemen ze geen pechstrook, want 100m buiten een bebouwde kom zijn GEEN autosnelwegen. Tweevaksbaan dus, en dat strookje links waar 'niemand' op zit? Dat gebruiken ze soms wel eens om op te fietsen... Dit had weer een kopje kunnen zijn in de sectie weekendongevallen, proficiat.
Dit is 1 keer voorkomen, en ook mijn enigste erg domme actie.
Ik ben trouwens 21 jaar, ik rijd met een Honda prelude met +-135pk waarvan ik alles uit mijn eige zak heb betaald ;)

En stoer komen doen? nah... denk je echt dat ik daar trots op ben? Ik ben nog een dik uur aan het natrillen geweest ofzo.

Wat moest ik doen? ok.. in eerste instantie niet proberen in te halen, maar wat anders? Mij doodrijden op die vrachtwagen voormij? rechts van mij?

En van mijn taalgebruik, get used to it... ben niet voor niets een vlaming :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Scooper schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:47:
Wat raar, net alsof 100 auto's op 2 stroken minder stank, vervuiling en overlast opleveren als 100 auto's op 3 stroken :?
Ja idd.. Nu is het wel zo dat er met 2 stroken minder hard gereden kan worden, dus daar zit ergens wel weer een kern van waarheid in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Scooper schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:47:
Als het verkeer over drie banen gaat is de snelheid daarvan hoger. Bij hogere snelheid meer lawaai en (veel) meer vervuiling.

Als het over twee banen gaat zal het minder snel gaan dus minder lawaai en minder vervuiling.

Zoiets zal het wel zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:42
Sjongejonge...

Gisteren reed ik met een trekker combinatie, haalt iemand met een personenauto+grote aanhanger met tuinafval mij in. Nouja niks aan de hand, alleen was hij volgens mij vergeten dat hij een aanhanger achter zich had hangen....hij voegde dus extreem vroeg weer in....gevolg: ik schrok me helemaal de ****** en ging boven op de rem, gelukkig was de tank net leeg anders had ik niet zo hard kunnen remmen.

Had ook nog iemand die van rechts kwam, maar voor haaietanden stond, besloot nog even snel voor mij te gaan...terwijl ik echt 5 meter van hem af was ofzo...gelukkig reed er geen auto op de andere weghelft en kon ik uitwijken...

Zucht...sommige mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:53:
[...]

Als het verkeer over drie banen gaat is de snelheid daarvan hoger. Bij hogere snelheid meer lawaai en (veel) meer vervuiling.

Als het over twee banen gaat zal het minder snel gaan dus minder lawaai en minder vervuiling.

Zoiets zal het wel zijn.
Maarja, dan moet je wel veel corrigeren en dat kost nog meer benzine/gas/diesel/plantaardige olie...

Zelf dacht ik pas dat drempel niet zo hoog was dus rij er vol overheen... je snapt het al, bijna me bumper eraf, wat een herrie kwam daar vanaf zeg :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
BootVluchteling schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:35:
[...]

nofi, maar waar heeft je zus in hemels naam haar rijbewijs gehaald...? als je je lessen krijgt, leer je iig dat je em in zn neutraal zet, en op de handrem.. ik erger me er ook rot aan als mn pa/ma mn golf ineens in de versnelling parkeert.. gelukkig meestal mét handrem, of ik rem sowieso altijd als ik start...

iig, vage shit
Waar heb jij je rijbewijs gehaald dan? Je leert nml ook dat je moet starten met koppeling ingedrukt. Of heb jij nooit je auto laten afslaan tijdens de rijles? Op zo'n moment staat ie toch echt in een versnelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

LaserJet schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:40:
[...]

Ja en ik dacht zelfs dat het verplicht was? Zo stond het wel in mijn theorieboek. Vandaag zag ik iig een ambulance ook geen ri naar links aangeven op een rotonde. Die lui zijn toch best wel goed met lampjes aan of uitzetten. :P Ik zal eens opletten of de politie het *zelf* wel doet. ;)
dat is niet verplicht, 2 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald, en mijn rijinstructrice zei er nooit wat van dat ik 't niet deed. Met afrijden vroeg de examinator tijdens het rijden nog "moet je knipperlicht niet naar links op de rotonde?", ik zo van "nee, dat is niet verplicht", dat klopte dus ook, ben gewoon geslaagd

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-tom-562 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:45:
[...]

dat is niet verplicht, 2 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald, en mijn rijinstructrice zei er nooit wat van dat ik 't niet deed. Met afrijden vroeg de examinator tijdens het rijden nog "moet je knipperlicht niet naar links op de rotonde?", ik zo van "nee, dat is niet verplicht", dat klopte dus ook, ben gewoon geslaagd
Knipperlicht naar links op een rotonde slaat ook totaal nergens op, dus daarom alleen al is de 'verplichting' onjuist :)

De afriten van een rotonde zijn altijd naar rechts. Je hoeft dus alleen naar rechts aan te geven. Ook als je driekwart rond wilt, ligt de afslag altijd naar rechts.

Tenzij je in Engeland woont of een ander land waar ze nog links rijden. Dan mag je in bovenstaande links en rechts omdraaien.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 04-02-2007 12:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Ik parkeer mijn auto ook altijd in de versnelling. Als je de koppeling te vroeg loslaat na het uitzetten van de motor heeft ie inderdaad de neiging om wat naar voren te schieten, de truc is dan natuurlijk om eerst de koppeling los te laten en daarna pas de rem :P

Verder een domme actie van mij: donderdagochtend moest ik naar Odijk en kwam ik bij Emmeloord in de file te staan. Aangezien het koud was en mijn choke blijft hangen moest ik continu met een slippende koppeling rijden. Op een gegeven moment had ik daar genoeg van en besloot ik de motor enkele seconden uit te zetten (op de linker rijstrook natuurlijk). De choke mag dan wel in een seconde of vijf 'gereset' zijn, de accu heeft meer tijd nodig om bij te komen :X Ik ben blij dat de motor niet verzopen is door mijn startpogingen, anders had ik daar nog langer gestaan :X

Toen ik gisteravond naar Leeuwarden reed heb ik dezelfde actie uitgehaald, maar dan zonder file op het parkeerterrein bij een tankstation :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Flotter schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:59:Ik parkeer mijn auto ook altijd in de versnelling. Als je de koppeling te vroeg loslaat na het uitzetten van de motor heeft ie inderdaad de neiging om wat naar voren te schieten, de truc is dan natuurlijk om eerst de koppeling los te laten en daarna pas de rem :P
Krijgt je koppeling dan niet iedere keer een klap?

Het lijkt me beter om dan eerst je motor uit te zetten en dan pas de koppeling los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Flotter schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:59:
Ik parkeer mijn auto ook altijd in de versnelling. Als je de koppeling te vroeg loslaat na het uitzetten van de motor heeft ie inderdaad de neiging om wat naar voren te schieten, de truc is dan natuurlijk om eerst de koppeling los te laten en daarna pas de rem :P

Verder een domme actie van mij: donderdagochtend moest ik naar Odijk en kwam ik bij Emmeloord in de file te staan. Aangezien het koud was en mijn choke blijft hangen moest ik continu met een slippende koppeling rijden. Op een gegeven moment had ik daar genoeg van en besloot ik de motor enkele seconden uit te zetten (op de linker rijstrook natuurlijk). De choke mag dan wel in een seconde of vijf 'gereset' zijn, de accu heeft meer tijd nodig om bij te komen :X Ik ben blij dat de motor niet verzopen is door mijn startpogingen, anders had ik daar nog langer gestaan :X

Toen ik gisteravond naar Leeuwarden reed heb ik dezelfde actie uitgehaald, maar dan zonder file op het parkeerterrein bij een tankstation :P
Als je dat nou eens ging repareren ofzo :P
Toen ik nog bij je in de klas zat 5 jaar terug had je pa ook al last van een hangende choke in die golf van je ;)
Rijd je in een 30km zone: "Ik rem alleen maar, ik geef hier nooit gas" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

HielkeJ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:26:
[...]
Krijgt je koppeling dan niet iedere keer een klap?

Het lijkt me beter om dan eerst je motor uit te zetten en dan pas de koppeling los te laten.
Natuurlijk zet je de motor eerst uit. Het ging erom dat het even duurt voordat alles dan ook daadwerkelijk stilstaat en de auto een eind(je) vooruitschiet als je de koppeling te vroeg loslaat.
_JGC_ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:36:
[...]

Als je dat nou eens ging repareren ofzo :P
Toen ik nog bij je in de klas zat 5 jaar terug had je pa ook al last van een hangende choke in die golf van je ;)
Rijd je in een 30km zone: "Ik rem alleen maar, ik geef hier nooit gas" :D
Volgens de dealer destijds zou dat zo'n ƒ1000 gaan kosten, iets te veel van het goede. Misschien dat ik nog wel eens wat ga proberen met slooponderdelen of zo, zo lang is die auto ook nog niet van mij :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dersan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:56:
Sjongejonge...

Gisteren reed ik met een trekker combinatie, haalt iemand met een personenauto+grote aanhanger met tuinafval mij in. Nouja niks aan de hand, alleen was hij volgens mij vergeten dat hij een aanhanger achter zich had hangen....hij voegde dus extreem vroeg weer in....gevolg: ik schrok me helemaal de ****** en ging boven op de rem, gelukkig was de tank net leeg anders had ik niet zo hard kunnen remmen.

Had ook nog iemand die van rechts kwam, maar voor haaietanden stond, besloot nog even snel voor mij te gaan...terwijl ik echt 5 meter van hem af was ofzo...gelukkig reed er geen auto op de andere weghelft en kon ik uitwijken...

Zucht...sommige mensen..
Zo'n knuft ben ik ook eens tegen gekomen. Situatie; Een 2baansweg wordt 1baans, ik rijd met een auto +boot op trailer.
Mede weggebruiker wil nog net even de boot inhalen voordat er geritst moet worden. Blijkbaar had hij niet in de gaten dat er een Volvo was die de trailer trok. Ook ik moest dus flink in de ankers. Had op dat moment graag zon dikke W200 + bullbar gehad willen hebben. })

Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.net/member_images/7/web/667000-667999/667767_11_full.jpg

(dan had de boot achterin de auto gepast en was de situatie voorkomen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Timmert schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:14:
Dat bedoel ik inderdaad. Zou dat echt de reden zijn? Ik kan me ook niets anders bedenken, maar het lijkt me toch een beetje bullshit eerlijk gezegd..
de 3e strook is te smal om 120 op te rijden, dus als er 3 banen open zijn is de max-snelheid 100.

edit:
oh ja, 2e pagina...

[ Voor 61% gewijzigd door MBV op 04-02-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:29
Ff een domme actie melden. Ben weer veel te dronken achter het stuur gekropen daarjuist. Geen idee langswaar ik ben thuisgeraakt, maar de auto is krasvrij in de oprit.... Ben nu al ontnuchterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
jvvv schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:26:
Ff een domme actie melden. Ben weer veel te dronken achter het stuur gekropen daarjuist. Geen idee langswaar ik ben thuisgeraakt, maar de auto is krasvrij in de oprit.... Ben nu al ontnuchterd :)
Eikel, drink niet als je jezelf niet onder controle hebt. Je brengt mede weggebruikers in groot gevaar. Snap niet dat je het hier al uberhaupt durft te melden, nog semi trots ook geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Dersan op 04-02-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Een maat van heeft zich zo rond een boom geplooid, zonder gordel ofzo.
Hij heeft een paar weken in coma gelegen, hij is nu de oude niet meer....

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dersan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:42:
[...]

Eikel, drink niet als je jezelf niet onder controle hebt. Je brengt mede weggebruikers in groot gevaar. Snap niet dat je het hier al uberhaupt durft te melden, nog semi trots ook geloof ik.
Ze zouden nog iemand kunnen aanrijden en gewoon doorrijden zonder het te beseffen...

Echt te triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Dersan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:42:
[...]

Daarom noem ik het een 'domme actie' :) Ik leef nog en niemand is gestorven (zoals ik zei, geen krassen op men auto). Ik zal het hopelijk niet al te vaak meer doen...

Ik ken weinig mensen die nog nooit boven de legale limiet achter hun stuur zijn gekropen... En degene die beweren van niet, die liegen meerstal. Het is gwn zo

[ Voor 14% gewijzigd door jvvv op 04-02-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:58:
[...]

Daarom noem ik het een 'domme actie' :) Ik leef nog en niemand is gestorven (zoals ik zei, geen krassen op men auto). Ik zal het hopelijk niet al te vaak meer doen...

Ik ken weinig mensen die nog nooit boven de legale limiet achter hun stuur zijn gekropen... En degene die beweren van niet, die liegen meerstal. Het is gwn zo
Gast 2 dingen, iedereen maakt fouten, ik heb vorig jaar ook in het buitenland met drank op gereden (niet zo heel veel maar wel te veel) en daar ben ik echt niet trots op hoor, ik sla mezelf nog steeds voor men kop dat ik er toen voor gekozen heb maar ik ga zoiets echt niet vrolijk op een forum posten, semi stoer laten weten hoe een grote man je wel niet bent, pff je bent het niet waard..

Ten tweede laat je 2e reactie wel merken dat jij het geen enkel probleem vindt om het in de toekomst nog een keer te doen, ik zeg strak plan, zuip je vol en zoek een flinke eikenboom op en doe een spelletje "wie ontwijkt het eerst", ik hoop dat je wint, weer een probleem minder.

Iedereen maakt fouten, de manier waarmee je daarmee omgaat laat zien wat voor persoon je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ongetwijfeld in jouw omgeving, maar hier valt dat wel redelijk mee. Vrienden/familie mogen mij, whatever it takes, uit de auto halen als ik uberhaupt maar probeer te gaan rijden met alcohol op. Dat heb ik al duidelijk gemaakt voordat ik mijn rijbewijs had, en niemand heeft mij tot nu toe uit de auto getrokken :P Die limiet zit er niet voor niks.

Nouja, het enige positieve is dat je zelf ook weet dat het dom was. Wat ik wel schokkend vind is dat je toch nog even post:
Ik zal het hopelijk niet al te vaak meer doen...
Je geheugen was 0,0, je vraagt je af hoe je thuis bent gekomen en je neemt het nog in overweging om het nog een keer te doen als jij dat nodig vindt :/

Verder heb ik niks meer meegemaakt op de weg de laatste tijd. Behalve dan gister de auto van mijn nieuwe baas mee krijgen (eerste keer, pakketjes bezorgen, contract is nog niet eens getekend), en dan 's avonds van een vriend te horen krijgen dat het daar toch echt een 30KM zone is. (en ik rij al zelden langzamer dan de maximale snelheid :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
[...]

Je weet niet meer hoe je bent gereden maar je weet dus ook niet of je iemand hebt geraakt, misschien heb je wel een kind eronder gekregen. En dan nog hier zo stoer doen, pffff.

Vouw jezelf de volgende keer om de eerste boom heen dan plz misschien dringt het dan tot je door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te triest, je brengt anderen in gevaar :N :/

edit; lees je nog dommere bericht hierboven; weinig ANDEREN zijn nog nooit boven de legale limiet achter het stuur gekropen...okee, als dat je excuus is, nog triester...

Daarbij is het echt NIET normaal om met drank achter het stuur te zitten, knoop dat ff goed in je oren! :N

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Over dat parkeren in versnelling. In deze periode zet ik em altijd in z'n 1 bij het parkeren met de handrem af. Is wel zo veilig met het mogelijke vriezen. Zou niet willen dat m'n handrem vast vriest.
Hangt ook weer van het merk/type wagen af. De ctroen van m'n ouders krijgt dat vrij snel. Als hij dan vochtig buiten staat en het begint te vreizen durft die handrem al eens vast vriezen. Niet echt lekker om dan te vertrekken.

En ze leren je normaal ook om altijd je koppeling in te duwen voor je je wagen start neem ik aan. Dan boeit het niet echt of ie in z'n 1 of neutraal staat imho

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 04-02-2007 18:38 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
[...]
Ik leef nog en niemand is gestorven (zoals ik zei, geen krassen op men auto).
Tja. En die auto die je de berm in drong omdat je op de linker rijbaan ging rijden die zich vervolgens om een boom heeft gevouwen dan? Daar hou jij weinig krassen aan over... :X :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Nou, iedereen vindt jvvv een eikel (ik ook trouwens), maar kunnen we weer ontopic? Want 100 posts erover schiet ook niet op. Hij luistert toch niet ernaar.

Tellen niet-domme acties ook trouwens? Paar dagen geleden het leven van mijn auto gered door een vrachtwagentje expres niet in te halen omdat ik vermoede dat hij me niet had gezien. En inderdaad, hij gooit m dwars, ik in de ankers, hij schrikken. Niks gebeurd dus, maar had ik wel gas gegeven :X

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
ok, mijn excuses... ik post hier wel niet meer :) En zo dronken was ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:53

Superflip

*pwiet*

Vandaag van Antwerpen naar Genk gereden... 160-180 op de autostrade (anders gaat het toch echt niet vooruit). Er was niet teveel verkeer maar toch had ik er geen goed gevoel bij... Gelukkig op het juiste moment wat gas geminderd want een beetje verder stond er eentje aan de kant met politie achter hem. En toch daarna het gaspedaal weer ingedrukt...

En toen kwam er een eikel in zijn oude bmw 5-serie even het linkerbaanvak versperren tegen 100... Durft ie het nog om even op zijn rem te gaan staan, gelukkig ben ik geen bumperplakker anders zat ik er nu netjes in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
aik0n schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:23:
Vandaag van Antwerpen naar Genk gereden... 160-180 op de autostrade (anders gaat het toch echt niet vooruit). Er was niet teveel verkeer maar toch had ik er geen goed gevoel bij... Gelukkig op het juiste moment wat gas geminderd want een beetje verder stond er eentje aan de kant met politie achter hem. En toch daarna het gaspedaal weer ingedrukt...

En toen kwam er een eikel in zijn oude bmw 5-serie even het linkerbaanvak versperren tegen 100... Durft ie het nog om even op zijn rem te gaan staan, gelukkig ben ik geen bumperplakker anders zat ik er nu netjes in...
sorry hoor, als ik het laatste lees, begin ik gelijk frusti te worden..

hier spreekt een bumperklevert.. spijt me af en toe zeer, maar gut ow gut.. wat zijn sommige mensen zondagrijders.. 60 rijden waar je 80 mag etc, erger ik me ROT aan.. elke zaterdag rij ik in een vrachtwagen, en dan hebben mensen het lef om me nét in te halen, om erna voor mij als een slak vooruit te kruipen..

als je dan een dikke grill vlak achter je kofferbak ziet, weet je dat ondergetekende achter je zit.. leer rijden, of haal me niet in.. snelweg idem. afgelopen zaterdag een auto of 5-6 ingehaald op de snelweg.. betekend dus dat je 80-85 rijdt... zucht... en soms dan weer automobilisten die klagen als truckers auto's/vr8auto's inhalen..

goed, bumperkleven is niet ok, maar als mensen netjes aan de kant gaan, of netjes op minimaal de max. snelheid zitten, hoor je me niet klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"netjes op minimaal de max. snelheid" :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Mx. Alba schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:58:
"netjes op minimaal de max. snelheid" :')
ja.. is toch wel beetje begrijpelijk..? op een weg waar je 80 mág, kán je vaak zonder gevaar 90-100 rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 12:25
BootVluchteling schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:32:
[...]ja.. is toch wel beetje begrijpelijk..? op een weg waar je 80 mág, kán je vaak zonder gevaar 90-100 rijden..
Tot er een kind voor je auto staat, of het regent, of je ff een andere radiozender kiest, of je sigaret op de grond valt, of er een put in de weg zit, of iemand zo gek is zijn voorrang van rechts te nemen, of je een huisnummer zoekt, of een auto voor jou een voetganger wél laat oversteken op een zebrapad, of.....

Maximale snelheid is maximale snelheid bij perfecte omstandigheden, de daadwerkelijk te rijden snelheid moet eventueel naar beneden aangepast zijn indien de omstandigheden niet 100% perfect zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

Entity

9000rpm

Afgelopen weekend een echt stomme actie gedaan. Ik rij op een provinciale weg waar je dus 80 mag. Voor mij rijdt een auto met aanhanger en die rijdt 50 op een versmalling af. Vlak na de versmalling besluit ik in te halen, het lijkt op zich veilig, maar de auto gaat ook harder rijden, waardoor ik er langer naast zit dat gepland... En toen kwam er een tegenligger aan die toch wel erg dichtbij kwam, die remde al en week uit, ik kon gelukkig op tijd naar rechts, maar toch, achteraf gezien had ik beter in kunnen houden en terug achter de auto moeten gaan toen ik merkte dat hij ook sneller ging rijden :|

Maar goed, gelukkig is het goed afgelopen, maar volgens mij heb ik met die actie in ieder geval geen vrienden gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BootVluchteling schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:28:
[...]

hier spreekt een bumperklevert.. spijt me af en toe zeer, maar gut ow gut.. wat zijn sommige mensen zondagrijders.. 60 rijden waar je 80 mag etc, erger ik me ROT aan.. elke zaterdag rij ik in een vrachtwagen, en dan hebben mensen het lef om me nét in te halen, om erna voor mij als een slak vooruit te kruipen..

als je dan een dikke grill vlak achter je kofferbak ziet, weet je dat ondergetekende achter je zit.. leer rijden, of haal me niet in.. snelweg idem. afgelopen zaterdag een auto of 5-6 ingehaald op de snelweg.. betekend dus dat je 80-85 rijdt... zucht... en soms dan weer automobilisten die klagen als truckers auto's/vr8auto's inhalen..

goed, bumperkleven is niet ok, maar als mensen netjes aan de kant gaan, of netjes op minimaal de max. snelheid zitten, hoor je me niet klagen..
En ik begin me aan jouw reactie te iriteren. Mensen die je inhalen en vervolgens langzamer rijden, dat is een inschattingsfout. Kan gebeuren, het zijn geen beroepschauffeurs (wat jij schijnbaar (partime?) wel bent). Gedraag je dan ook als een beroepschauffeur. Het is gewoon levensgevaarlijk om met een vrachtwagen te gaan bumperkleven en je speelt gewoon met de levens van de mensen voor je.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Marzman schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:56:
[...]

En ik begin me aan jouw reactie te iriteren. Mensen die je inhalen en vervolgens langzamer rijden, dat is een inschattingsfout. Kan gebeuren, het zijn geen beroepschauffeurs (wat jij schijnbaar (partime?) wel bent). Gedraag je dan ook als een beroepschauffeur. Het is gewoon levensgevaarlijk om met een vrachtwagen te gaan bumperkleven en je speelt gewoon met de levens van de mensen voor je.
klopt volledig, dat ik parttime ben, en dat ik misschien beter inzicht heb.. ik ben niet zo, dat ik mensen geen kans geef. laat dat duidelijk zijn.. mensen krijgen bij mij een zee van ruimte, maar ergens waar ik er niet langs kán of mag, moet je gewoon netjes max snelheid rijden..

wat vind jij dan, van mensen, die hun auto voor een vrachtwagen flikkeren en dat die persoon dan in de ankers moet..? hoevaak ik dat wel niet meemaak.. ik zie beide kanten, en er zijn meer kneuzen in een auto als in een vrachtwagen..

daarnaast is bumperkleven beetje anders met een vr8auto dan een auto.. met een vrachtauto kan je VER over de auto heen kijken, ik praat het niet goed, maar de situatie ligt iets ingewikkelder als dat jij het voorstelt..

betreft die 80 km weg waar ik het over had. daar rij ik nu al dik 3 jr overheen, en er ligt geen fietspad, en er liggen geen huizen naast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
naftebakje schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:38:
Maximale snelheid is maximale snelheid bij perfecte omstandigheden
met de remmen, de grip en het asfalt van 30 jaar geleden.

Goed, het is drukker geworden op de weg, en je moet je door al je elektronica geen god op wielen gaan voelen, maar op veel plaatsen is de max snelheid (en je moet echt met een lampje zoeken wil je in NL nog een weg buiten de bebouwde kom vinden die niet van de provincie is en waar je nog 80 mag, 50 binnen de kom is maar amper minder schaars) volkomen belachelijk.

70 binnen de bebouwde kom? Bestaat niet meer lijkt het. Bebouwde kom? Schrap dat bebouwde maar, op veel plaatsen rijd je midden tussen de weilanden maar wel binnen de kom, om het nog maar niet te hebben over komgrenzen die vrolijk honderden meters verplaatst worden (of maar 7, maar dan wel zo dat die verdacht veel op een provinciale weg lijkende hoofdverkeersader ineens binnen de kom ligt).

Je mag op basis hiervan best vinden dat ik onverantwoord rijdt, maar sinds die 60- en 30km-zone explosie (en meer recentelijk, max 80 op sommige snelwegen 8)7 ) let ik meer op de situatie dan op de max snelheid.

Het ergste is nog wel dat een hoop mensen zo bang zijn van de flitspolitie dat ze op die zeldzame stukken waar nog (nog wel) 50 en 80 mag ook maar (onder de) 30 en 60 rijden "want ze zouden maar eens een bordje gemist hebben"... Kijk uit je doppen, doos! Niet vanwege dat bordje (ik zie ze ook wel eens over het hoofd, zeker als ze binnen 30cm na het begin van de bocht staan, ik ben dan nog aan het kijken of er geen overstekende kinderen of andere obstakels zijn maar de gemeente heeft liever dat je, terwijl je nog wel wat beters te doen hebt, naar bordjes gaat zitten zoeken), maar vanwege het wegbeeld en de sliert auto's achter je die langer en langer wordt.

Te hard _voor de situatie_, dus 30 in een (echte, dus geen 30km zone kapstok) woonwijk, 50 binnen bebouwde kom, 70 binnen onbebouwde kom, 80 buiten de kom, zandwegen en andere (echte, geen 60-km-zone kapstokken) erfontsluitingswegen uitgezonderd) rijd ik echt zelden, maar ik heb echt schijt aan die betutteling van tegenwoordig.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Entity schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:48:
Afgelopen weekend een echt stomme actie gedaan. Ik rij op een provinciale weg waar je dus 80 mag. Voor mij rijdt een auto met aanhanger en die rijdt 50 op een versmalling af. Vlak na de versmalling besluit ik in te halen, het lijkt op zich veilig, maar de auto gaat ook harder rijden, waardoor ik er langer naast zit dat gepland... En toen kwam er een tegenligger aan die toch wel erg dichtbij kwam, die remde al en week uit, ik kon gelukkig op tijd naar rechts, maar toch, achteraf gezien had ik beter in kunnen houden en terug achter de auto moeten gaan toen ik merkte dat hij ook sneller ging rijden :|

Maar goed, gelukkig is het goed afgelopen, maar volgens mij heb ik met die actie in ieder geval geen vrienden gemaakt...
Kon jij toch ook weinig aan doen? zodra jij iemand inhaalt, mag die ander geen gas meer geven, dus die ander is fout, punt.
[...]

Rot op met je K**-vrachtwagen! :( Zo vaak met pak-em-beet wegwerkzaamheden een vrachtwagen op 2cm van mijn achterbumper gehad, terwijl ik 87 op de teller had waar je 80 mag, of zelfs maar 70! |:(
Als vrachtwagen hoor je verstandiger te zijn dan Sjonnie met zijn opgefokte Civic ('k bedoel niemand specifiek hoor ;)). Oftewel: houdt afstand! Stel je voor dat hij ineens remt, en je zijn remlichten niet kan zien! Stel je voor dat zijn band klapt! Stel je voor, dat je al 1 km rondrijdt met een smart op je bumper schuivend, zonder dat je het doorhebt (echt gebeurd :X).

En als die amateur-rijder een inschattingsfout maakt, dan moet je dus even gas terug nemen. Doe ik ook wel eens. Misschien ken je de provinciale weg van europoort naar zeeland? Daar mag je 100, en iedereen rijdt 80. Nadat je je gemeldt hebt op de achterbumper kan je veel beter afstand gaan houden, van kleven gaan ze niet harder rijden.
[...]
Tot er een kind voor je auto staat, of het regent, of je ff een andere radiozender kiest, of je sigaret op de grond valt, of er een put in de weg zit, of iemand zo gek is zijn voorrang van rechts te nemen, of je een huisnummer zoekt, of een auto voor jou een voetganger wél laat oversteken op een zebrapad, of.....

Maximale snelheid is maximale snelheid bij perfecte omstandigheden, de daadwerkelijk te rijden snelheid moet eventueel naar beneden aangepast zijn indien de omstandigheden niet 100% perfect zijn.
Doe effe normaal man. Als je op een snelweg zonder extreme neerslag (je weet wel, dat je alleen een waas achter een vrachtwagen ziet), ijzel en mist niet harder dan 100 kan rijden, dan kan je gewoon NIET rijden :X Lever dan dat roze velletje maar in. Idem voor een provinciale rechte weg waar je 80 mag, daar moet je gewoon 80 rijden. Idem waar je 100 mag: daar moet je onder normale omstandigheden gewoon 100 rijden (met een personenwagen).
In de stad heb je wel gelijk, 60 is daar niet altijd even handig, maar daar gaat het hier volgens mij niet over. Anders mag tomvdburg ook wel eens nadenken, want met een vrachtwagen kan je in de stad écht niet altijd de maximumsnelheid rijden. Dan kom je namelijk de bocht niet om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

als je dan een dikke grill vlak achter je kofferbak ziet, weet je dat ondergetekende achter je zit..
Oh, dus jij was ook die lul die bij wegwerkzaamheden 97 te langzaam vond een paar weken geleden op de A2 bij wegwerkzaamheden? Nou, ik was die gast die jouw groot licht beantwoordde met mijn mistlamp achteren.

Ik ken het probleem trouwens wel: eerst halen ze je in en direct daarna gaan ze langzamer rijden. Merk je pas goed als je op cruise control rijdt. Echt erg :X Na 2x inhalen ga ik meestal maar achter ze zetten en stel ik m'n cc wat naar beneden bij. Je moet er toch boven kunnen staan imo 8)7

Paul Nieuwkamp: ben het met je eens. Met name op wegen die je gewoon kent. En het ergste is nog dat er overal gecontroleerd wordt. Als ze nou alleen op de gevaarlijkste punten in steden zouden controleren dan had ik er nog geen problemen mee. Maar er lijkt wel alleen op rechte brede wegen te worden gecontroleerd en niet op kronkelige 50-weggetjes waar 50 eigenlijk weer te hard is... :(

[ Voor 28% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-02-2007 19:37 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Sorcerer8472 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:33:
[...]

Oh, dus jij was ook die lul die bij wegwerkzaamheden 97 te langzaam vond een paar weken geleden op de A2 bij wegwerkzaamheden? Nou, ik was die gast die jouw groot licht beantwoordde met mijn mistlamp achteren.

Ik ken het probleem trouwens wel: eerst halen ze je in en direct daarna gaan ze langzamer rijden. Merk je pas goed als je op cruise control rijdt. Echt erg :X Na 2x inhalen ga ik meestal maar achter ze zetten en stel ik m'n cc wat naar beneden bij. Je moet er toch boven kunnen staan imo 8)7

Paul Nieuwkamp: ben het met je eens. Met name op wegen die je gewoon kent. En het ergste is nog dat er overal gecontroleerd wordt. Als ze nou alleen op de gevaarlijkste punten in steden zouden controleren dan had ik er nog geen problemen mee. Maar er lijkt wel alleen op rechte brede wegen te worden gecontroleerd en niet op kronkelige 50-weggetjes waar 50 eigenlijk weer te hard is... :(
op een truck wil ik gewoon max 90 rijden waar het kán.. snelweg mág het ook nog, en waar het verantwoord is.. op snelweg is dus cruisecontroll aan.. dán is het dus extra irri.. uhm, nee, ik reed niet op de A2:) woon niet in die buurt..

betreft die "als" situaties.. het is precies zoals je zegt.. dan kan je beter stoppen met rijden.. dan weet je zeker dat je zelf niemand dood rijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Haha bij mensen zoals jou druk ik altijd ff op de rem als ze achter me rijden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Zie de krantenkoppen al voor me:
Vrachtwagenchauffeur rijd 30km met platte cuore op zn voorbumper.
Maar de geweldige geluidsinstallatie deed het nog wel.
In de auto werden overigens allerlei foldertjes van Charades gevonden met witte vlekken en "wil ik later" teksten dr op.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Um, tommie, volgens mij mogen vrachtauto's in Nederland maar 80 hoor, ook op de snelweg. Als je 90 wilt rijden, of zelfs 110, moet je in Frankrijk zijn.

Moet je je voorstellen hoe Franse vrachtautochauffeurs op de autosnelweg zitten te kankeren op die Hollandse begrensde bakken :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mx. Alba schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:25:
Um, tommie, volgens mij mogen vrachtauto's in Nederland maar 80 hoor, ook op de snelweg. Als je 90 wilt rijden, of zelfs 110, moet je in Frankrijk zijn.

Moet je je voorstellen hoe Franse vrachtautochauffeurs op de autosnelweg zitten te kankeren op die Hollandse begrensde bakken :D
In België mogen ze ook 90 :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

-tom-562 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:08:
[...]

Haha bij mensen zoals jou druk ik altijd ff op de rem als ze achter me rijden
Lekker is dat met een vrachtwagen op je bumper :X

Goed, nu ben ik zelf ook niet vrij van zondes en heb ik ook wel eens een bumperklever (personenauto) een braketest cadeau gedaan :X maar bij een bumperklevende vrachtwagen kies ik mooi eieren voor mijn geld en schuif ik wel even naar de linkerbaan.. Dat die eikel van een chauffeur erop zit te wachten om iemand plat te rijden, prima, maar ik wil die persoon niet zijn... Met diezelfde reden sluit ik altijd op de linkerbaan aan bij een file, voor het geval dat een vrachtwagen de file te laat opmerkt :X (dat ongeval in België (vier Nederlandse jongelui die bij Antwerpen letterlijk plat zijn gereden door een vrachtwagen die @ full speed inreed op de file :X ) destijds staat me nog steeds vers in het geheugen)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Mx. Alba schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:25:

In Nederland mogen ze toch echt 90 hoor, mensen met aanhangers mogen maar max 80 op de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JustSomeone schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:54:
[...]

In Nederland mogen ze toch echt 90 hoor, mensen met aanhangers mogen maar max 80 op de snelweg
Niet helemaal goed opgelet bij je theorie? Maximumsnelheid voor vrachtwagens is toch echt 80. Dat de meesten tegenwoordig 90+ of zelfs 100+ doen wil niet zeggen dat dat mag ;)
Verder heeft de minister gezegd dat de maximumsnelheid voor vrachtwagens gehandhaafd blijft op 80 kilometer per uur
zie http://www.regering.nl/ac...1November/08/42_11289.jsp

of
Art. 22: Andere snelheden
Voor zover voor onderstaande categorieën voertuigen ingevolge andere artikelen niet een lagere snelheid geldt, gelden de volgende maximum snelheden:
a. voor vrachtauto's, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen: 80 km per uur;
Zie http://www.maximumsnelheden.info/achter3.html

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 05-02-2007 22:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

[...]

Als je nu 80 of 90 rijd, het kind is even dood hoor....

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
wildhagen schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:58:
[...]

Niet helemaal goed opgelet bij je theorie? Maximumsnelheid voor vrachtwagens is toch echt 80. Dat de meesten tegenwoordig 90+ of zelfs 100+ doen wil niet zeggen dat dat mag ;)

[...]

zie http://www.regering.nl/ac...1November/08/42_11289.jsp

of

[...]

Zie http://www.maximumsnelheden.info/achter3.html
Daarom zet ik er ook mogen neer...
en hier staat dat de maximum snelheid is ingesteld op 90, dus het wordt gewoon gedoogd:
http://www.ivw.nl/nl/land/goederenvervoer/Regels/Voertuig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JustSomeone schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:06:
[...]

Maar ze mogen dus geen 90..
en hier staat dat de maximum snelheid is ingesteld op 90, dus het wordt gewoon gedoogd:
Dat 90 de maximum haalbare snelheid is wil niet zeggen dat je die snelheid ook mag rijden.....

Mijn auto kan ook 185 km/h. Is dat dan ook toegestaan? Nou nee....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
JustSomeone schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:06:
[...]

wordt ook niet gedoogd.. bij een radarcontrole ben je de klos.. en ja, mn pa spreekt uit een heleboel ervaring..

met enige ongepaste trots kan ik zeggen dat we misschien wel een speciaal bakje hebben bij het CJIB...

btw, iets wat ik erger vind als bumperkleven.. op het laatste moment invoegen als er een file op een afrit staat.. dus vol in ankers, inparkeren, en hopen dat ze achter je opletten.. kamikaze piloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 12:25
Jellabie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:00:
[...]Als je nu 80 of 90 rijd, het kind is even dood hoor....
Net kunnen ontwijken, of net meehebben is een erg klein verschil, maar met grote gevolgen. Als er dan wat gebeurt, sta ik liever in de krant als "chauffeur kon het op de weg springend kind niet meer ontwijken" dan als "snelheidsmaniak rijd kind dood".

Mij lijkt het dat er enorm veel mensen op de weg totaal gestresseerd en gespannen zijn, omdat ze even "maar" 79 km/u ipv 80km/u kunnen rijden, waarom toch? Het scheelt je geen tijd, en levert je alleen maar ergernis.
Sla er de statistieken maar op na, te lage snelheid veroorzaakt enorm veel minder ongevallen dan te hoge snelheid.

En bumperkleven, daarmee maak je de voorligger alleen maar nerveus, waardoor die sneller in de fout gaat en op de rem moet trappen. Wacht dan toch even tot je voor kan steken, als die voorligger idd zo traag reed heb je dan heel de weg vrij voor je om netjes op de limiet te rijden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

BootVluchteling schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:02:
[...]

op een truck wil ik gewoon max 90 rijden waar het kán.. snelweg mág het ook nog, en waar het verantwoord is.. op snelweg is dus cruisecontroll aan.. dán is het dus extra irri.. uhm, nee, ik reed niet op de A2:) woon niet in die buurt..

betreft die "als" situaties.. het is precies zoals je zegt.. dan kan je beter stoppen met rijden.. dan weet je zeker dat je zelf niemand dood rijd...
En wat doe jij als er 70 op de borden boven de weg wordt aangegeven, en een personenauto houdt zich aan de dan geldende maximumsnelheid == 70?

En nog iets. Stel nou, dat ik om de een of andere reden 80 wil rijden op de snelweg (stel je voor, ik rijd in een panda die ontploft bij 90 op de teller ;)). Wat moet ik dan doen om te zorgen dat je afstand gaat houden? Naar links, op de linkerbaan 70 gaan rijden en wachten tot je voorbij bent gereden? Op de vluchtstrook rijden? En nogmaals de vraag: wat doe jij als de auto voor je gaat remmen (zonder externe reden als file) of een lekke band krijgt?

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 05-02-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Had vandaag een irritant figuur voor me rijden: zo langzaam optrekken dat je als 2e auto het groene stoplicht niet haalt en door oranje rijdt :X

Die gast had zijn hele auto volgebouwd met zooi, ik kon niet door zijn achterraam kijken, daar lag allemaal zooi achter. Bovenstaande zal dan ook wel zijn vanwege die zooi, als je hard optrekt gaat het schuiven, idem voor als je gaat remmen. Die gast ging dan ook gewoon zodra een stoplicht in zicht was al afremmen ipv een paar honderd meter vantevoren. IMHO moet je gewoon niet gaan rijden met een auto volgebouwd met zooi die je zo om je kop kan krijgen bij een plotselinge remactie.

Overigens ging bovenstaande gast ook heel erg slim te werk bij de kruising waar ik hem kwijtraakte: voorsorteren voor rechtdoor en links afslaan. Hij was al over de stopstreep gereden, maar ipv dat ie gas bijgeeft en zorgt dat ie de rest voor is (de rest stond op linkerbaan met halve autolengte achterstand opgesteld), gaat ie de kruising oprijden en de hele zooi blokkeren door te wachten. Nee, dan maak je vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
MBV schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:28:
[...]

En wat doe jij als er 70 op de borden boven de weg wordt aangegeven, en een personenauto houdt zich aan de dan geldende maximumsnelheid == 70?

En nog iets. Stel nou, dat ik om de een of andere reden 80 wil rijden op de snelweg (stel je voor, ik rijd in een panda die ontploft bij 90 op de teller ;)). Wat moet ik dan doen om te zorgen dat je afstand gaat houden? Naar links, op de linkerbaan 70 gaan rijden en wachten tot je voorbij bent gereden? Op de vluchtstrook rijden? En nogmaals de vraag: wat doe jij als de auto voor je gaat remmen (zonder externe reden als file) of een lekke band krijgt?
ik wil graag 90 rijden. als er 70 is toegestaan, is het zo, en is het pech.. ff teruglezen naar wat ik zei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

BootVluchteling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:58:
[...]

ik wil graag 90 rijden. als er 70 is toegestaan, is het zo, en is het pech.. ff teruglezen naar wat ik zei..
Dan hoop ik dat je nog vaak gepakt zult worden voor bumperkleven, vooral als je zwaar beladen bent. Als je op een éénbaans weg zit dan blijf je toch niet kleven als je voorganger zich aan de snelheid houdt soms, of wel?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ongeacht de snelheid, als je er niet voorbij kunt, heeft het na 20 sec toch geen zin meer. Kost mij af en toe ook moeite, maar na een bepaalde tijd neem ik gewoon ruime afstand, dan hebben ze immers al bewezen dat ze zich niks aantrekken van kleven.

@tom: En nogmaals de vraag: wat doe jij als de auto voor je gaat remmen (zonder externe reden zoals file) of een lekke band krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
uhm, ik denk dat ik hier beter maar niet meer op in kan gaan, want jullie krijgen/hebben een verkeerd beeld van mij. misschien moet ik de situaties beter uitleggen maar goed..

iig, ik ben niet zo een groot gevaar als dat sommige van jullie denken..

btw, tijdje geleden heb ik iemand aangeboden om een ochtendje met me mee te rijden. als iemand denkt dat ik een gevaar op de weg ben, ben je welkom in mijn cabine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

BootVluchteling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:34:
uhm, ik denk dat ik hier beter maar niet meer op in kan gaan, want jullie krijgen/hebben een verkeerd beeld van mij. misschien moet ik de situaties beter uitleggen maar goed..

btw, tijdje geleden heb ik iemand aangeboden om een ochtendje met me mee te rijden. als iemand denkt dat ik een gevaar op de weg ben, ben je welkom in mijn cabine :)
Aah joh, trek het je niet aan.
Er staat misschien wel "Jouw domme actie in het verkeer?" ,maar de topictitel had beter kunnen zijn "Pounce hier collectief op degene die iets doms opbiecht" :+

Het is natuurlijk wel zo dat het niet gek is dat men zo sterk reageert op bumperklevende vrachtauto's. Moet er niet aan denken eentje achter me te hebben zitten.

Maar ik help je wel:

Gisteren met 200+ door de stad heen gesjeesd. Had harder gekund, maar die gast voor me kreeg ik niet weggedouwd. Zelf na aantikken van zijn bumper. Kinderen achterin janken natuurlijk. Had ik maar een paar bier extra gedronken. Kon gelukkig net dat omaatje ontwijken, anders had ik een kras gehad :( Zag nog wel de politie snel de weg op draaien, maar een handremactie later was ik ze kwijt. Fewww.

[/bliksemafleider]

Kommaar...
Bedenk me net wel dat ik al bovenstaande acties los van elkaar wel eens geflikt heb (of naastgezeten heb) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn meest lompe actie in het verkeer?
In Spijkenisse vanuit de rotonde richting een kruispunt rijden (naast het hotel Carlton Oasis) netjes 80 en dan besluiten op oranje toch door te rijden en vanuit mijn ooghoek (zou dus laat oranje begin rood over de streep gaan) een knipperlicht zien wat ik anticipeerde als politie controle en dus vol in de ankers gaan en half schuin op de baan net voorbij de streep tot stilstand komen.
Je kunt je natuurlijk voorstellen dat ik slaande ruzie met mijn liefje heb gehad hierover.

Tot op heden weet ik nog steeds niet waarom ik niet door ben gereden. Ik schrok van de flits die van opzij kwam wat achteraf gewoon een stel huppelende renners was met van die flitslampjes om aan te geven dat zij er ook nog zijn.
Denk dat veel mensen ontzettend raar hebben gekeken met de gedachte van: "Wat doet die nou?"
Overigens is dit alweer een aardige tijd terug.

Normaal rij ik dan ook een stuk gezonder (ongeluk voorkomen door gas los te laten in de bocht bij Schiedam (zag een Tigra vanuit de buitenbaan dwars voor me langs komen en vol met de neus in tegen de vangrail aan gaan, natuurlijk even gestopt om te vragen of alles goed ging (dramatisch effect met voorbij vliegend nummerplaat)). en zo nog meer nette acties.

Denk dat ik binnenkort eens zo'n opfris cursus ga doen om een beetje de domme acties eruit te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

4x2 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:14:
Zie de krantenkoppen al voor me:
Vrachtwagenchauffeur rijd 30km met platte cuore op zn voorbumper.
Maar de geweldige geluidsinstallatie deed het nog wel.
In de auto werden overigens allerlei foldertjes van Charades gevonden met witte vlekken en "wil ik later" teksten dr op.
zieke fantasie heb jij... ga jij je geplastificeerde bastilla nou maar onderkwakken

Bij vrachtwagens doe ik t niet zo snel, bij auto's wel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

BootVluchteling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:34:

Oh ja, dat was jij ;) En dat was niet hier, dat was in de HK :+

Misschien reageer ik weer wat fel, maar ik denk dat je het in een personenauto ook wel eens mee hebt gemaakt: houd je je eens een keer aan de snelheid voor die arme wegwerkers, zit er zo'n vrachtwagen te douwen, wat echt NIET leuk is. Vandaar dat ik op mijn achterste benen sta zodra ik hoor over een vrachtwagen die gaat kleven. Ik trok de situatie iets te algemeen denk ik, sorry :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

houden we het wel even lief tegen elkaar mensen, want het begint hier zo ondertussen een beetje warm te worden onder de voeten..

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Arunia schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:50:
...

Denk dat ik binnenkort eens zo'n opfris cursus ga doen om een beetje de domme acties eruit te slaan.
Als in nog een keer wat rijlessen of een cursus autorijden voor gevorderden / antislip-cursus?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:56:
houden we het wel even lief tegen elkaar mensen, want het begint hier zo ondertussen een beetje warm te worden onder de voeten..
Mwoach iedereen maakt fouten hoor, zolang het maar geen overdreven fouten zal er meer gelachten worden dan gebasht. Maarja bumperklevende vrachtauto's (goed behandeld door de poster) en dronken bestuurders (... :X ) zijn nou eenmaal onderwerpen die iedereen wat scherper neerzet, gewoon weer terug op de rechtsinhaal actie en iedereen is weer vrolijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nou, dan even een wegmisbruikers-post hier (iedereen uit het wegmisbruikerstopic schijnt hier toch rond te hangen :P):
Op een gewone T-kruising met stoplichten voor auto's, waar over de kruisende weg een fietspad gaat ( Beemdstraat in Eindhoven), kwam ik met de fiets aanrijden. De stroom auto's vanaf de linkerkant naar onderen (op de kaart) mag doorrijden, dus ik moet wachten. De stroom 'droogt op', en een motorrijder voor rechtdoor besluit om vooraan te gaan staan. Er komt vervolgens nog 1 auto met 60-70km/u aan, die flink remt om de motorrijder niet te scheppen. Vervolgens gaat hij door het rode verkeerslicht, dat al zolang op rood staat dat het fietslicht al groen is, en mist daarbij op een halve meter de fietsers die al begonnen zijn met oversteken. Dat deed hij zo hard, dat hij maar net de stoeprand mist :X Wat was ik blij dat ik niet vooraan stond, dan was ik plat geweest, omdat ik wat harder wegrijdt :X alhoewel ik meer op de auto's let dan op de stoplichten, en waarschijnlijk had gewachten tot de driftkikker langs was.
Dus als je een witte, oude golf rijdt: ga je heel diep schamen, en opnieuw op rijles :P

Bij dat soort malloten krijg ik wilde plannen om te voet ervoor te gaan staan, en op het laatste moment weg te springen enzo. Doe ik maar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
vanmiddag iets meegemaakt :o

ff stukje inleiding:
ik les 1×per week, en laatst een hele discussie gehad met me instructeur, over doorrijden als andere weggebruikers de richtingaanwijzer aanhebben (bij wachten op kruispunten, en aankomende weggebruiker geeft aan af te slaan)

ik reed op me brommer (yamaha tzr, 6bak) richting een rotonde, en paar meter ervoor zijn er mischien 2 auto's op de rotonde, 1tje ver weg (ging rechtdoor) en 1tje....jaja, geeft aan de afslag te nemen.
Ik geef half automatisch gas bij want ja, die ander slaat toch af?

nee dus :|
VOL in de remmen, en ik vlieg bijna van me tzr af, motor slaat af
vent op de rotonde in de remmen, mensen achter mij in de remmen

wat bleek nou? die gast had zijn alarm lichten aan, en aangezien ik de linkerkant van de auto niet kon zien, leek het alsof hij slechts zijn ene knipperlicht aanhad.

mischien toch wat beter naar me instructeur luisteren :|

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mjah, en het stomste is dat je gewoon op dat soort momenten schuldig bent als er een ongeluk is want je had voorrang moeten verlenen. Ik had zo een keer bijna een motor over mijn motorkap, want hij kwam van links op een voorrangsweg maar hij gaf richting aan naar rechts dus ik nam aan dat hij de weg waar ik uitkwam in zou gaan. Niet dus, hij ging rechtdoor... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Coach4All schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Als in nog een keer wat rijlessen of een cursus autorijden voor gevorderden / antislip-cursus?
Eerder dat laatste.
Er was hier iemand een tijdje terug die voor zijn vriendin zo'n cursus wilde bestellen. Antislip-cursus is ook nooit weg natuurlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Mx. Alba schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:20:
Mjah, en het stomste is dat je gewoon op dat soort momenten schuldig bent als er een ongeluk is want je had voorrang moeten verlenen. Ik had zo een keer bijna een motor over mijn motorkap, want hij kwam van links op een voorrangsweg maar hij gaf richting aan naar rechts dus ik nam aan dat hij de weg waar ik uitkwam in zou gaan. Niet dus, hij ging rechtdoor... 8)7
nog niet opgevallen dat motorrijders wel vaker richtingaanwijzer aan hebben staan? ;)
Die dingen gaan niet vanzelf uit als je een bocht om gaat :X. Vergeet ze zelf ook regelmatig uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben een klein wegmisbruikertje geweest 1,5 week terug. Ik was met vrienden stappen in Utrecht en was daar met de auto heen gereden. Braaf alleen aan het begin van de avond 1 biertje en de rest van de nacht alleen nog maar cola, dus alcohol was er niet meer in het spel.
Ron 4 uur besloten we richting huis te en ik reed achter een andere vriend aan die ook in Nieuwegein woont. Hij had er zin in, en trapte zijn escort flink op z'n staart en ik wou natuurlijk met m'n bmw niet achterblijven (kom op, ik laat me niet zoek rijden door een fordje :P ), alleen kent hij z'n auto inmiddels iets beter dan ik de mijne ken.
Vanuit Utrecht de Jutphasebrug over, en die brug is berucht bij mensen die niet durven. Je mag daar 80, maar vaak zit je achter een auto die niet harder dan 50 durft omdat het was smal is daar. Nu weet ik sinds die zondag ochtend dat 100 ook best lukt (al werd de bocht de brug op wat small :X )
Volgende verkeerslicht wat rustiger gedaan (ligt een beetje verradelijk in een bocht waar je niet wil gaan glijden...), maar bij het volgende licht gewoon het gas er weer vol op... Om vervolgens de motor enorm in de toeren te horen schieten, piepende/schrapende geluiden achter me te horen en een te voelen hoe de auto schuddend naar grip aan het zoeken is... :X

Ok, dat plekje moet ik in de gaten houden... remribbels, nat wegdek en rwd zorgen voor doorslaande wielen...
De volgende dag sta ik weer bij hetzelfde verkeerlicht, geef weer een flinke dot gas (echter minder dan de nacht daarvoor) weer hetzelfde... maar nu waren er meer auto's om mij heen... :X
Alsof ik altijd met piepende banden optrek... Voelde me best lullig eigenlijk... (helemaal omdat ik door het doorslaan alles behalve snel weggekwam en alleen een bak lawaai veroorzaakte...)

Ik wil m'n brede zomerbanden terug... dan heb ik tenminste weer grip in een rechte lijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MarcoZ20 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:17:
[...]

nog niet opgevallen dat motorrijders wel vaker richtingaanwijzer aan hebben staan? ;)
Die dingen gaan niet vanzelf uit als je een bocht om gaat :X. Vergeet ze zelf ook regelmatig uit te zetten.
Dat zelfde heb ik in mijn auto. De eerste maanden dat ik mijn rijbewijs had in mijn pap's auto gerede, ginge de knipperlichte automatisch weer uit naar een bocht. Derna een eigen wage gekocht, en daar moest je zelf aan en zelf uit zetten, dat was wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
Mx. Alba schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:20:
Mjah, en het stomste is dat je gewoon op dat soort momenten schuldig bent als er een ongeluk is
mja, meestal beide personen eigen schade betalen, en voor mij (arm studentje ;) ) is dat dus een 'no go'

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

darkdesign schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Dat zelfde heb ik in mijn auto. De eerste maanden dat ik mijn rijbewijs had in mijn pap's auto gerede, ginge de knipperlichte automatisch weer uit naar een bocht. Derna een eigen wage gekocht, en daar moest je zelf aan en zelf uit zetten, dat was wel even wennen.
Wat voor ding heb jij dan? Soms pakt hij na een flauwe bocht niet automatisch terug, maar bij elke auto van na 1980 zit dat afslag-mechanisme er standaard op.

@Remond: bewijs maar eens dat hij zijn knipperlicht aan had staan. Dat gaat je dus nevernooit lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 07-02-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

MBV schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:03:
[...]

Wat voor ding heb jij dan? Soms pakt hij na een flauwe bocht niet automatisch terug, maar bij elke auto van na 1980 zit dat afslag-mechanisme er standaard op.
first-gen Citroën BX had dat systeem niet.. Pas de tweede generatie (ergens in 1987 geloof ik) kreeg zo'n afslagmechanisme. Het zou me dus ook niet verbazen als andere PSA-mobielen van die leeftijd dat hebben (alhoewel mijn '86-er 205 CTI het weer wel had).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
[...]

Welnee, ik heb een Citroën AX uit 1991 gehad (mijn eerste auto, wit met een mintgroene streep op de zijkant :o) , die had dat ook nog niet hoor (érg irritant btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wok schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:33:
[...]

first-gen Citroën BX had dat systeem niet.. Pas de tweede generatie (ergens in 1987 geloof ik) kreeg zo'n afslagmechanisme. Het zou me dus ook niet verbazen als andere PSA-mobielen van die leeftijd dat hebben (alhoewel mijn '86-er 205 CTI het weer wel had).
;)
zo'n oude BX is erg koel, met zo'n drukschakelaar op de hoek van het dashbord, en een knee-action claxonknop 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Net even toch wel aso over de snelweg gescheurd: ik weet niet wat ik gegeten heb, maar op de terugweg flinke maagkrampen. Dan ga je vanzelf harder rijden kan ik je vertellen. Voor de rest erg rustig, op één volvo die links hangen bleef na, die heb ik dan maar rechts ingehaalt. Foei.

Maar laten we zeggen: ik was net op tijd thuis. Damn zeg, wat kan je je dan ongelukkig voelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik denk dat na vandaag een boel posts komen betreft het met een handrem door de bocht gaan met deze sneeuw hihi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Wel over verloren grip :X Het was op die rotonde (de minder gebruikte binnenbaan voor o.a. linksaf) een stuk gladder op het stuk rechtdoor :X Ik mag iig een nieuwe velg en een setje wieldoppen gaan halen :X en dan hoop ik dat de rest nog recht is...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Straks weer even naar de garage om de huurauto (BMW 320 Touring :9 ) weer terug te brengen en mijn Mini weer op te halen. Natuurlijk gaan we nog wel even de RWD uittesten straks >:) (hier vlak in de buurt is een rustig parkeerterreintje wat weinig gebruikt wordt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Kijk, RWD, dat is 't betere werk met dit weer (maar wel (uitschakelbare) tractiecontrole voor op de gewone weg graag :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
RWD is niet echt denderend als je niet weet wat je moet doen.
In de ochtend een glijdertje gemaakt in een flauwe bocht totdat ik een signaal kreeg dat ik wat gas moest bijgeven. Lol gaat er snel vanaf als je geparkeerde auto's dichterbij ziet komen.

Bocht was overigens lage witsie baan/statenlaan tilburg bij de drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
[...]

@Remond: bewijs maar eens dat hij zijn knipperlicht aan had staan. Dat gaat je dus nevernooit lukken.
Een volvo 460 1.8i sportline uit 1994, maar waarschijnlijk heeft dat wel ooit gewerkt want 1x per zoveel bochte doetie het wel eens automatisch.

[ Voor 11% gewijzigd door darkdesign op 08-02-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Iblies schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:57:
RWD is niet echt denderend als je niet weet wat je moet doen.
In de ochtend een glijdertje gemaakt in een flauwe bocht totdat ik een signaal kreeg dat ik wat gas moest bijgeven. Lol gaat er snel vanaf als je geparkeerde auto's dichterbij ziet komen.

Bocht was overigens lage witsie baan/statenlaan tilburg bij de drempel.
Vandaar die tractiecontrole ;) 320i touring zal dat wel hebben, als het een huurauto == nieuw is :)
darkdesign schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:11:
[...]

Een volvo 460 1.8i sportline uit 1994, maar waarschijnlijk heeft dat wel ooit gewerkt want 1x per zoveel bochte doetie het wel eens automatisch.
Dan fix je dat toch gewoon even? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MBV schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:45:
Kijk, RWD, dat is 't betere werk met dit weer (maar wel (uitschakelbare) tractiecontrole voor op de gewone weg graag :P)
Pff, niks tractiecontrole, gewoon je poot leren beheersen :p
Vanmiddag maar 1 velg een beetje gedeukt toen ik op een parkeerterreintje aan het kloten was trouwens, valt alweer mee.
Ach ja, toch maar een stalen velg, hamer dr op en uitdeuken maar.....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
4x2, je blijft er rustiger onder dan ik :P Aan de andere kant, jij was aan het spelen, ik stuiterde over een rotonde heen :X

Wel heb ik mijn wieldoppen terug, dus nu alleen nog de velgen recht zien te krijgen en uitzoeken waarom ik mijn stuur een achtste slag gedraaid moet houden om rechtdoor te gaan :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hihi, net weer leuk babbeltje met de KLPD gehad.

Ik ging tanken (op het station waar ik werk), collega zag me al, staat er 3 Volvo's van de KLPD (later kwam zelfs een 4de) pauze te houden. 9 man, gebeurd wel vaker, niks aan het handje.

Ik hang de slang op, stap snel mijn auto in en rijd van het station weg, de 'hoek' om (uit het zicht) en parkeer m. Geen haan die kraaide :P

Wil ik naar binnen, moet om een onhandig geparkeerde Volvo heen lopen, groet de heren (ze herkennen me niet).

"Ben jij van die Alfa?"

Daar komt het dacht ik. "Jaa...?"
"Dat mag niet hè? Die lichten"

Oeps :X Gisteren is de zekering geknapt van mijn dimlichten, sindsdien rijd ik met bermlichten aan (je moet wat met dit weer). Daar schijnt nogal "een prijskaartje aan te hangen".

Maar goed, kopje koffie en "ik werk hier ;)"+"oooh" later was alles weer gezellig. Niks aan het handje natuurlijk, morgen zet ik er een nieuwe zekering in, maar stiekem was het dus een domme actie van me: ludieke actie uithalen, daardoor aandacht krijgen van de pliesie, terwijl er iets mis was met mijn wagen 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:34:
4x2, je blijft er rustiger onder dan ik :P Aan de andere kant, jij was aan het spelen, ik stuiterde over een rotonde heen :X

Wel heb ik mijn wieldoppen terug, dus nu alleen nog de velgen recht zien te krijgen en uitzoeken waarom ik mijn stuur een achtste slag gedraaid moet houden om rechtdoor te gaan :+
Scheit mij het als ik een stalen velg wat bewerk, als ie echt kapot is haal ik voor 10 euro een andere en leg ik de band wel ff over op mn werk :P
Maar ik heb m al weer ongeveer rechtgemept, dus morgen de band dr weer ff op en klaar is kees, hopelijk...

En dat stuur moet je niet over nadenken, gewoon loshalen en recht terugzetten :+
ws is dr gewoon een stuurstang wat verbogen, vriend van me heeft ook een keer zoiets gehad toen ie met 60 over een vluchtheuvel knalde met een micra.
Enige verschil was dat die auto toen plotseling wel rechtuit reed terwijl ie eerst naar rechts trok :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:21:

[...]

Dan fix je dat toch gewoon even? :?
Kzou niet weten hoe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:47
Net reed ik een parkeer terrein op waar nog behoorlijk wat sneeuw lag, dus die bocht had ik even wat langzamer moeten nemen als normaal. Raakte in een slip richting de betonnen paaltjes, bleef gelukkig rustig, koppeling intrappen en rustig sturen. Scheelde niet veel of ik had ze geraakt. Weer een ervaring erbij, voortaan als het glad is de bochten maar wat rustiger nemen. Als ik geen haast had had ik dat ook wel gedaan.

edit: de auto had wel opeens "stuurbekrachting" makkelijk bij het wegrijden op diezelfde parkeerplaats

[ Voor 11% gewijzigd door victenn op 08-02-2007 20:58 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
victenn schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:55:
Net reed ik een parkeer terrein op waar nog behoorlijk wat sneeuw lag, dus die bocht had ik even wat langzamer moeten nemen als normaal. Raakte in een slip richting de betonnen paaltjes, bleef gelukkig rustig, koppeling intrappen en rustig sturen. Scheelde niet veel of ik had ze geraakt. Weer een ervaring erbij, voortaan als het glad is de bochten maar wat rustiger nemen. Als ik geen haast had had ik dat ook wel gedaan.

edit: de auto had wel opeens "stuurbekrachting" makkelijk bij het wegrijden op diezelfde parkeerplaats
Koppeling moet je niet doen, je auto raakt er moeilijker door te controleren. volgende keer alleen gas los :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:10:
[...]

Koppeling moet je niet doen, je auto raakt er moeilijker door te controleren. volgende keer alleen gas los :)
Is dat waar want ik hoorde laatst nog van een best wel goede bestuurder dat het juist koppeling in en tegensturen is. Iemand hier een slipcursusje gedaan en die kennis even wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Heb zelf geen slipcursus gedaan (wil ik nog wel eens gaan doen), maar van iedereen die ik ken die wel een slipcursus heeft gedaan, hoor ik steevast hetzelfde: koppeling intrappen! Je wilt namelijk zo snel mogelijk de snelheid eruit halen en dan moet je juist geen aandrijving meer hebben. Koppeling intrappen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 14-09 20:57
Bertus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:10:
[...]

Jij hebt duidelijk nog geen slipcursus gevolgd :P. Het eerste wat je ze leren is: koppeling in zodat alle wielen op gelijke snelheid kunnen gaan draaien en je weer grip terug krijgt en tegelijkertijd rustig de auto de goede richting in sturen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.