met de remmen, de grip en het asfalt van 30 jaar geleden.
Goed, het is drukker geworden op de weg, en je moet je door al je elektronica geen god op wielen gaan voelen, maar op veel plaatsen is de max snelheid (en je moet echt met een lampje zoeken wil je in NL nog een weg buiten de bebouwde kom vinden die niet van de provincie is en waar je nog 80 mag, 50 binnen de kom is maar amper minder schaars) volkomen belachelijk.
70 binnen de bebouwde kom? Bestaat niet meer lijkt het. Bebouwde kom? Schrap dat bebouwde maar, op veel plaatsen rijd je midden tussen de weilanden maar wel binnen de kom, om het nog maar niet te hebben over komgrenzen die vrolijk honderden meters verplaatst worden (of maar 7, maar dan wel zo dat die verdacht veel op een provinciale weg lijkende hoofdverkeersader ineens binnen de kom ligt).
Je mag op basis hiervan best vinden dat ik onverantwoord rijdt, maar sinds die 60- en 30km-zone explosie (en meer recentelijk, max 80 op sommige snelwegen

) let ik meer op de situatie dan op de max snelheid.
Het ergste is nog wel dat een hoop mensen zo bang zijn van de flitspolitie dat ze op die zeldzame stukken waar nog (nog wel) 50 en 80 mag ook maar (onder de) 30 en 60 rijden "want ze zouden maar eens een bordje gemist hebben"... Kijk uit je doppen, doos! Niet vanwege dat bordje (ik zie ze ook wel eens over het hoofd, zeker als ze binnen 30cm na het begin van de bocht staan, ik ben dan nog aan het kijken of er geen overstekende kinderen of andere obstakels zijn maar de gemeente heeft liever dat je, terwijl je nog wel wat beters te doen hebt, naar bordjes gaat zitten zoeken), maar vanwege het wegbeeld en de sliert auto's achter je die langer en langer wordt.
Te hard _voor de situatie_, dus 30 in een (echte, dus geen 30km zone kapstok) woonwijk, 50 binnen bebouwde kom, 70 binnen onbebouwde kom, 80 buiten de kom, zandwegen en andere (echte, geen 60-km-zone kapstokken) erfontsluitingswegen uitgezonderd) rijd ik echt zelden, maar ik heb echt schijt aan die betutteling van tegenwoordig.