Jouw domme actie in het verkeer?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Hoi,

Iedereen, zelfs de beste chauffeur, maakt wel eens fouten waarvan hij achteraf denkt, "Dat had ik beter niet kunnen doen want dat was kielekiele".
Niet iets om voor je te schamen, maar om van te leren.
En aangezien er een spreekwoord is: "leer van de fouten van anderen, want je kan ze niet allemaal zelf maken" leek het me slim hier een topic over te openen.
Kortom, plaats hier jouwn verhaal :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Jouwn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jouwn ;)

En iets met TS begint...

Ik nog een actie vanmorgen: De rotonde opgeschoten nét voor een vrachtwagen :X (met een Ford Ka) dat was kielekiele :P Maar wel 1 sec. eerder op mijn werk :X

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 08-02-2006 16:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Met mijn fiets in een onbewaakt ogenblik met je Bezorgwijkje op je bagagedragers achter op een Peugeot busje knallen. Uiteindelijk mijn bezorgwijk met een behoorlijke vertraging bezorgt omdat ik geen fiets had.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:34

Dentheman

Zie signature

een rotonde (met de fiets) andersom nemen omdat dat heel veel scheelde (groooote rotonde), vervolgens stond er een auto die mij voorliet dus ik vloog daar voorlangs, maar naast die auto reed een lesauto, uiteindelijk stonden we band aan bumper, gut wat zal dat meisje geschrokken zijn :+

En ik ging een keer met de brommer v/e vriend een bus inhalen, die bus reed 50 en die brommer kan 60 dus ik ging erlangs, maar toen ging de bus accelereren en er kwam een tegenligger aan, uiteindelijk ging ik ertussendoor met m'n ogen dicht :|

Maarja, soms moet je 's gek doen hea :Y)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Dat met die brommer was gewoon dom, je weet dat je niet harder mag, ena ls je het dan doet, zorg er dan voor dat je 80 kan, anders ben je het haasje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

willen wegrijden met je auto en er heilig van overtuigd zijn dat deze in zijn 1e versnelling staat terwijl dat dus de achteruitrij versnelling is 8)7

sindsdien toch maar iets meer koffie 's avonds als ik nog weg moet :P

trouwens, weinig schade ;) de auto van de buurman had er meer last van dan die van mij :P en die werd toch al naar de sloop gebracht :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paar jaartjes geleden alweer:
Ik rij weg bij Ikea, van rechts komt een auto maar die gaat de parkeerplaats op, dus ik trek op.. zat er achter die auto nog een..
Boem knal...

Bijkomend detail was dat ik paar honderd verderop moest zijn (afhaal magazijn) en me net zat af te vragen of mijn gordel wel nodig was.. terwijl ik hem normaal altijd om heb.. de enige keer dat ik het niet zou doen knal ik op een ander auto.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

Bergie

Lekker belangrijk...

Een scooter over het hoofd zien die voorrang had |:(

Dat was dus einde verhaal voor de scooter en mijn 323'tje kon ook richting sloop :| Scooterrijder had gelukkig geen ernstige verwondingen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

laaste ook ik haal een rijtje langzaam rijdende auto's in maar moet naar 200 meter bij rotonde er al af en er was net een klein genoeg gaatje om weer in de juiste baan voor te sorteren.. sneed dus bijna die persoon.. terwijl ik net zo goed erachter had kunnen blijven..
Normaal moet ik daar rechtdoor en ga ik in de fastlane.. wel grappig om te zien hoe routine er insluipt..
Maar zinloze aktie was het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

Een paar jaar terug: ik probeer eens een weekje een andere route uit naar m'n werk, ivm file. De tweede dag, kom ik dus ook op die alternatieve route in de file. Maar goed, ik moest er toch de volgende afslag af, dus ik blijf netjes rechts rijden, en op een bepaald moment komt die afslag, dus ik voeg uit, de afslag op, geef een flinke hoeveelheid gas en rijd grijnzend rechts de file voorbij; tot ik aan het eind van de strook er achter kom dat dit nog de invoegstrook van de vorige afslag was, en dat "mijn" afslag pas een paar kilometer verderop zit. Ik heb dus netjes met een schaamrood gezicht aan het eind van de afslag staan wachten tot de auto waar ik eerst achter zat weer voor me reed... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Anoniem: 28557 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:32:
Een paar jaar terug: ik probeer eens een weekje een andere route uit naar m'n werk, ivm file. De tweede dag, kom ik dus ook op die alternatieve route in de file. Maar goed, ik moest er toch de volgende afslag af, dus ik blijf netjes rechts rijden, en op een bepaald moment komt die afslag, dus ik voeg uit, de afslag op, geef een flinke hoeveelheid gas en rijd grijnzend rechts de file voorbij; tot ik aan het eind van de strook er achter kom dat dit nog de invoegstrook van de vorige afslag was, en dat "mijn" afslag pas een paar kilometer verderop zit. Ik heb dus netjes met een schaamrood gezicht aan het eind van de afslag staan wachten tot de auto waar ik eerst achter zat weer voor me reed... :+)
Haha.. deze is gewoon grappig :p, kheb wel is bij iemand in de file gezeten die het zelfde had.. wel komisch maar ook erg irriterend...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
in Duitsland rijden levert ook leuke capriolen op.

we komen op een kruispunt afrijden, en we willen linksafslaan. staan in het voorsorteervak voor linksaf.
Het verkeerslicht (geen pijl maar stip) staat nog op rood.

op het moment dat hij op groen springt rijden we gelijk op. net op het moment dat ik "in de bocht zit' komt er met een rotgang een auto op ons afstormen (80km weg)
Deze laatste kon ons nog maar net ontwijken, en ik uit schrik op rem getrapt.

kortom, het ging NET goed. vriendin kwaad op mij. terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Het was immers groen.

bleek dus dat rechtdoorgaand (tegemoetkomend verkeer) voorrang heeft. Algemene regel daarzo, en een situatie die ik nog nooit gezien heb.

achteraf de situatie nog eens overgedaan, en mn vriendin nog kunnen overhalen van mijn "gelijk". Achteraf is dit dus best een rare en misschien een onduidelijke situatie. maar ik kan het mishebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

@HuperTrphy: Die regel geldt ook gewoon in Nederland. Of ik snap je verhaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Dat is in nederland ook hetzelfde.

Alleen als dr een pijl staat in het verkeerslicht kun je meestal (maar niet altijd) wel gewoon doorrijden zonder je om het overige verkeer te bekommeren (naja, niet helemaal :+).

Uhh, domme actie van mijn kant, ongetwijfeld zat.
Met de motor een vrachtwagen inhalen waarbij het kutding naast die vrachtwagen in begon te houden.
En natuurlijk kwam er van de andere kant ook een vrachtwagen.
Scheelde niet zo heel veel :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Hmm even denken... Kan me twee domme acties herinneren.
- Achteruit rijden met de auto van m'n pa (de parkeerplaats af) en net een auto missen die iets verder naar achter stond dan de rest :S (die auto staat trouwens altijd beroerd geparkeerd)
- Een rotonde oprijden voor een andere auto, die ik echt niet gezien had, ging gelukkig ook allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb er eentje namens mijn vriendin :

met 80 (80 weg :P) op een rotonde afrijden, doodleuk zitten staren naar de vrachtauto, die voorrang had, die net de rotonde op komt rijden en mijn vriendin haar seicento ff lekker vlak voor de vrachtauto klappen waarop de vrachtauto vol in de ijzers moet (verder niets gebeurt) en mijn vriendin doodleuk gewoon normaal verder praten met mij zonder dat ze ook maar iets doorheeft van wat er is gebeurt....

8)7 |:( 8)7 :X |:( 8)7

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 28557 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:32:
Doet me denken aan die keer dat de afslag Weesp op de A9 afgesloten was en ik dus om moest rijden via de A1..Ik balen, geef gas..FLITS.. even niet aan die laatste flitspaal op de A9 gedacht |:(
Gelukkig accelereerde mijn Astratje diesel niet zo snel en bleef de schade beperkt..
Dat was ook mijn eerste en enige snelheidsboete (knock wood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nog eentje van mij. Op volle vaart op de fiets( ga uit van 20 a 30 kilometer). Ik wil een parkje in. Die parken zijn afgesloten met van de rood wit gestreepte paaltjes. Ik neem de bocht precies zo dat ik met fiets en al tegen het paaltje kom. Zowel ik als fiets stuk ( ik alleen blauw. De fiets had een verbogen voorvelg) Ik heb hiervan geleerd altijd bochten zo ruim mogelijk nemen als er een paaltje in de buurt is. En ook niet te ruim want zo ben ik eens in iemands achter tuin gefietst

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor 'n stoplicht (met bijbehorende flitspaal) die op oranje staat op het laatste moment toch nog hard remmen waardoor mijn achterligger (die er natuurlijk vanuitging dat ik wel door zou rijden) tegen mij aanbotste.. Was dus zijn schuld :X

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik rijdt al 3 jaar in rotterdam door rood, 5x in de week, 2x op een dag, en dat bij zo'n 8 stoplichten. Soms zie ik politie en stop ik dus...

Vorige week, er zijn 2 stoplichten na elkaar, en 400 meter na het 2e stoplicht wordt ik aangehouden.. Stond er dus in een bushokje ofzo een agent alles door te geven, da's wel 12,50 per licht (ja, ben onder de 16) Door rood rijden gaat dus de komende tijd niet meer gebeuren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

HyperTrophy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:41:
in Duitsland rijden levert ook leuke capriolen op.

we komen op een kruispunt afrijden, en we willen linksafslaan. staan in het voorsorteervak voor linksaf.
Het verkeerslicht (geen pijl maar stip) staat nog op rood.

op het moment dat hij op groen springt rijden we gelijk op. net op het moment dat ik "in de bocht zit' komt er met een rotgang een auto op ons afstormen (80km weg)
Deze laatste kon ons nog maar net ontwijken, en ik uit schrik op rem getrapt.

kortom, het ging NET goed. vriendin kwaad op mij. terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Het was immers groen.

bleek dus dat rechtdoorgaand (tegemoetkomend verkeer) voorrang heeft. Algemene regel daarzo, en een situatie die ik nog nooit gezien heb.

achteraf de situatie nog eens overgedaan, en mn vriendin nog kunnen overhalen van mijn "gelijk". Achteraf is dit dus best een rare en misschien een onduidelijke situatie. maar ik kan het mishebben.
toon volledige bericht
hmmm, dit is helemaal niet "raar" of "onduidelijk". Dit is een typische standaardsituatie, die ook in Nederland vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24
Tijdje terug nam ik een afslag van de snelweg. Aan het einde van de afrit was een kruispunt waar ik dus rechts moest. Het was op dat tijdstip erg druk, en er stond dus een lange rij om rechtsaf te slaan.

Aangezien ik niet bekend was in de buurt, kwam ik op de afslag naar links terecht, waar geen auto's stonden te wachten. Toen ik bij het stoplicht kwam bedacht ik me ineens dat ik toch rechtsaf moest slaan, heb mijn auto toen voor een dikke Benz weten te proppen, die uiteraard niet erg blij was met het voordingen in de lange rij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

1999, net je rijbewijs en even aan maten laten zien wat ik kon met mijn opgefokte Peugeot 309 1.9.
120 km/u door Oss heen :X

Nu zou ik zoiets nimmer nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:32

Exterazzo

Qeasy

Ik had net mijn rijbewijs en wilde achter bij ons in de poort even keren. In mijn lesauto ging keren altijd prima (een Golf, dus lekker kort). Maar in onze auto een Volvo 440 ging het wat minder :) Ik had niet gerekend op de lengte van de auto en reed de bumper eraf omdat die bleef haken achter een betonnen wandje :P

Gelukkig was de schade beperkt, en heb ik daarna niet echt domme acties meer gemaakt.

Een vriend van me heeft laatst nog zijn bumper gesloopt. Zijn auto (Suzuki Alto) stond geparkeerd met daarvoor de auto van zijn moeder (met trekhaak :P)
Het had 's nachts gevroren en lui als we zijn zetten we de auto aan en gaan dan krabben. Dus vriend stapt in, koppeling in, en starten. Hij wil uitstappen om te krappen, stapt ook daadwerkelijk uit, maar helaas stond de auto nog in 1e versnelling :P Dus zijn auto schiet naar voren in de trekhaak van die andere auto en bumper en kenteken in de kreukels :P
Gelukkig was een bumper op de stort maar 20 euro en hebben ze het zelf kunnen repareren, maar ik moest er wel om lachen :P

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb gelukkig nog nooit een ongeluk gehad, maar 't is wel eens close geweest.
Jaartje of 2 geleden, in mijn Megane dieseltje, vergetend dat ik op winterbanden reed en de ongelofelijk trage verkeerslichten in Hilversum spuugzat trok ik voluit op toen ik bij Laren de A1 richting Amersfoort op wilde. Helaas zit daar een vrij gemene scherpe bocht in de oprit, en dat haalde ik dus niet :X Oftewel vol ondersturend met een kilometertje of 90 per uur de berm in, over twee reflectiepaaltjes heen en uiteindelijk op de vluchtstrook beland en over het puntstuk weer op de goede weghelft beland. Gelukkig reed er op dat moment niemand op de rechterrijstrook :X
Sindsdien let ik goed op onderstuur :X

En qua schade: in Amsterdam Zuid eens een keer op een hele hoge stoeprand de hele voorspoiler van mijn Golf af gereden. En na een paar honderd meter maar vragen 'horen jullie dat schrapende geluid ook' :X Bleek het hele ding los onder de auto te bungelen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 08-02-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 20:06
Denken bij een afslag naar links dat de tegenligger best ver is, maar halverwege het afslaan toch best dichtbij was :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22
TheZeroorez schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:32:
Ik rijdt al 3 jaar in rotterdam door rood, 5x in de week, 2x op een dag, en dat bij zo'n 8 stoplichten. Soms zie ik politie en stop ik dus...
Hoe bedoel je, troll? :+ Tis dat je even later zegt dat je onder de 16 bent en het dus op de fiets is.
Niet dat het dan meteen goed is, ik zie ze hier vaak zat "chicken" spelen door rood maar het is toch even een andere catagorie dan met de auto :P

Eigen stomme ding: Op de motor al een km of 10 achter een vrachtauto zitten. Niet in kunnen halen en dat ding rijdt maar 70 a 75 op een 80km weg. Voor de kenners: Zeeland (NB) -> Ravenstein, toen de weg naar Oss dicht was en er daar dus _veel_ tegenliggers waren.

We komen bij een verkeerslicht, willen beiden linksaf, vrachtwagen staat vooraan. Erlangs gaat niet, staat nog een vrachtwagen naast...
Dan wordt het groen. Vrachtwagen besluit na 5 seconden ook een keer op te gaan trekken. Nu trekken ze geen van allen snel op, maar dit was toch wel belachelijk dus ik besluit de binnenbocht (die daar dus helemaal niet is :P) te nemen.
Eenmaal naast hem heeft hij schijnbaar toch zijn gaspedaal gevonden, en die bocht is niet zo groot, dus ik het gas, midden in de bocht, vol open :X
Ben hem bijna voorbij, grijpt ook nog eens de toerenbegrenzer in (heb maar een lief relatief langzaam toermotortje, vergeleken met die "Huh, 200km/u? Laten we dan maar eens opschakelen naar 2..." kruisraketten :P ) :X

Maar goed, tis allemaal (achteraf nog ruim ook) goed gekomen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 10:41
Er niet vanuit gaan dat mensen hard afremmen bij groen licht, een fractie van een seconde ergens naartoe kijken en vol op je voorligger klappen :X Je schrikt je wel de pleuris als je nietsvermoedend aan het optrekken bent en ineens een auto voor je stil ziet staan. :/

[ Voor 35% gewijzigd door Badeend op 09-02-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Badeend schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:51:
Er niet vanuit gaan dat mensen hard afremmen bij groen licht, een fractie van een seconde ergens naartoe kijken en vol op je voorligger klappen :X Je schrikt je wel de pleuris als je nietsvermoedend aan het optrekken bent en ineens een auto voor je stil ziet staan. :/
Ja dat had ik pas geleden nog op de A28, alleen dan met file. Ik reed samen met een auto voor mij +- 140 km/u. Begint die mafkees INEENS vol op zijn remmen te staan, wijkt uit naar recht (we reden op de linkerbaan van de twee) in een reflex en ik doe precies hetzelfde uit een reflex van wat ik hem zie doen. Gelukkig reed er niets recht van mij, anders had het niet goed afgelopen denk ik.
Wat bleek; Er stond gewoon file, echt stilstaand, maar die persoon voor mij zat kennelijk niet goed op te laten tot op het laatste moment.

Op zulke momenten ben je toch erg blij met degelijke nieuwe auto's met technische snufjes om ongelukken te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waterverkeer mag ook.

Terugvarend van een weekendje weg, door het kanaal. 40 m breed.
Zo op de tellers letten dat je op een haar net niet de de beschoeiing raakt waar ook nog steenblokken voor liggen.

1e keer op een herenbrommer iemand ook nog achterop, bij rotonde aankomen en verslikken in de koppeling.

Met een mini-metertje ruimte nog de voorkant van een vrachtwagen voorbij komen op een rotonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15
och gebeurt zo vaak bij mij. Laatst bijna een fietser omver gereden (zonder licht op een donker industrieterrein). Vandaag draai ik bijna een rotonde op omdat het nog net zou kunnne, komt er een gast vanaf een andere kant de rotonde op en geeft een stoot gas ipv afremmen voor de rotonde.

Gewoon zorgen dat je altijd goed oplet en dan kan je veel voorkomen.. En als je veel kilometers maakt gaat er soms wat fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
Laatst reed ik bij zuidplein (Rdam) door het groene licht en staken er (in het donker , zwart gekleed) ineens 2 donkergekleurde medemensen over. Ik zag ze dus echt niet en hun staken over met de 'arrogantie' dat ik wel even zou stoppen. (Het was trouwens geen oversteek plaats o.i.d. .. geen plaats waar je dit zou verwachten)

Toen ik met een bocht om ze heen manouvreerde maakte er 1 gebaren alsof hij met een pistool mijn auto aan het doorzeven was... Was ik er bijna geweest zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:47

-ET-

Phone Home

Denken dat je ergens nog even voor kan invoegen, en vervolgens er achter komen dat je het net niet red. Gevolg met 2 bandjes over de stoep heen denderen (is niet goed voor je auto om met de linker kant van de grond te komen)

Was wel een hele goed les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

M.I.G.

[like an alien]

Ik reed op zondag met 2 andere vrienden de brievenbuslichting in Haarlem. Nadat we klaar waren deden we altijd half van wie het eerste terug is bij het bedrijf. Ergens ging de eerste een wat 'tragere' inhalen. De 2e erachteraan en ik blind er ook achteraan. Helaas waren die busjes waar we inreden echt crap met versnellen. Eerste wisselde terug van baan, de tweede ook en ik zie 2 koplampen echt te dichtbij op me afkomen. Die gast seinen en echt op het moment dat ik naar rechts ging, kwam die andere me voorbij. Ik heb nog nooit zo dicht in de buurt gezeten.

En ook eens een keer op een vrijdag uurtje of 06:00, supersaggo, op de snelweg. Reed aardig en pittig door, was rustig. Komt er echt een vent met een rotgan op me af in de binnenspiegels. Ik zat op de linkerbaan en was nog aan het inhalen en had nog niet echt gelegenheid om naar rechts te gaan. Rijdt die vent echt op 10 cm. Kon daar op dát moment echt niet meer tegen en tikte op me rem. Nou toen hadden we de poppen aan het dansen. Die vent haalt vervolgens rechts in, gaat 10 cm voor me rijden en trapt echt vol op z'n rem. Ik rem schiet naar rechts, haal hem daardoor rechts in, ging voor hem rijden, ik vervolgens op me rem, hij weer rechts er voorbij ging ie weer lopen zieken, toen gas maar losgelaten omdat ik ook zo van mijzelf was geschrokken en dat ik me daar op heb laten naaien is er één conclusie; dit doe ik nooit meer. Dat is één van mijn domste acties, maar gelukkig weer van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hm niet direct domme actie, maar meer een wtf-moment/bijna ongeluk. Ik werkte in ~2000 in Nieuwegein: vanaf thuis was dat een stuk A12 (file :z ) en een stuk A27 richting Den Bosch. Bij de afslag Nieuwegein (die nu veranderd is mbt dat benzinestation) is het een 3-baans weg. Ik zat eerst een tijdje in de middenbaan: en zag te laat dat de afslag er al was, de hele rechterstrook zat vol met vrachtwagens. Ik dus nog net tussen 2 vrachtwagens door kunnen piepen en de uitvoegstrook opgereden met ongeveer 80 ~ 90km. Bleek het daar nagenoeg stil te staan, dus ik had nog maar 20 ~ 30 meter om tot stilstand te komen! :o :o

Gelukkig had ik die dag niet mijn eigen aftandse Opeltje meegenomen, maar m'n pa z'n Volvo S70. Thank god daarvoor, anders was ik mooi achterop een auto geklapt: ik heb die rem van de S70 zo hard ingetrapt dat het pedaal volgens mij verbogen is toen :P en de ABS deed heftig schokkend braaf z'n werk. Hoezo adrenaline :X Ik had op 't werk bijna uur nodig om tot rust te komen, pfoeh :o

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 09-06 21:17
Hmm domme actie op mn scooter
Stond een rijtje auto's voor me in de binnenstad van Amsterdam. Ze stonden redelijk ver naar rechts dat ik er van uitging dat ze geparkeerd stonden.

Wil ik er langs, kwam de vrachtwagen me tegemoet waarvoor alle auto's netjes opzij waren gegaan :X
Kon nog net links de stoep op, en heb gelukkig de agenten die op die stoep liepen niet geraakt :X
Maar moet er voor alle auto's heel asociaal uitgezien hebben, terwijl ik me van geen kwaad bewust was.

Achteraf gezien had ik natuurlijk moeten zien dat;
- er in al die 'geparkeerde' auto's mensen zaten
- er een vrachtwagen tegemoet kwam
- iets iets te hard reed voor die omstandigheden (ook nog een klinkerweg, en t regende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 17:49

MBV

TheZeroorez schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:32:

Vorige week, er zijn 2 stoplichten na elkaar, en 400 meter na het 2e stoplicht wordt ik aangehouden.. Stond er dus in een bushokje ofzo een agent alles door te geven, da's wel 12,50 per licht (ja, ben onder de 16) Door rood rijden gaat dus de komende tijd niet meer gebeuren 8)7
Waar was dat? Dan kan ik er rekening mee houden :+

Oeh, als ze mij eens in de gaten hebben als ik naar het centrum fiets, ben ik zwaar de sigaar. Zeker in Eindhoven, aangezien op 1 kruispunt 4 rode stoplichten staan (grote rotonde met megaslechte afstelling). Als ik met domme acties op de foets moet beginnen, heb ik 3 pagina's nodig denk ik. Auto rijd ik veel verstandiger.

Ok, op 1 keer na: Ik had haast, had met iemand afgesproken bij de McDonalds vlakbij Capelsebrug (achter die smart-garage). Er zijn 2 wegen vanaf mijn huis om daar te komen: provinciale weg/rotonde enz, en langs capelsebrug en de smart. Aangezien die ander over de provinciale weg ging, ging ik dus langs capelsebrug. Het had alleen geregend. Lekker onderstuurd die eerste vrij lange bocht door, geen probleem. Moest alleen hard remmen voor die scherpe bocht aan het einde daarvan. Geen probleem, terug naar z'n twee... *Shit pakt niet* *shit pakt weer niet* gevolg was dus dat ik te weinig geremd had, waardoor ik die bocht bijna niet haalde. rem los, (dom als ik was) verder ingestuurd, en me kapotgeschrokken toen ik bijna de andere kant de stoep op reed...

Oftewel: nooit verder insturen als je al onderstuur hebt, eerst gas los, zoals ik toen ook al wist. Tja, reflexen zijn soms vervelend... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Eigen stomme ding: Op de motor al een km of 10 achter een vrachtauto zitten. Niet in kunnen halen en dat ding rijdt maar 70 a 75 op een 80km weg. Voor de kenners: Zeeland (NB) -> Ravenstein, toen de weg naar Oss dicht was en er daar dus _veel_ tegenliggers waren.
Ja, die weg ken ik uit mijn duimpje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MBV schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:55:
[...]

Oeh, als ze mij eens in de gaten hebben als ik naar het centrum fiets, ben ik zwaar de sigaar. Zeker in Eindhoven, aangezien op 1 kruispunt 4 rode stoplichten staan (grote rotonde met megaslechte afstelling). Als ik met domme acties op de foets moet beginnen, heb ik 3 pagina's nodig denk ik. Auto rijd ik veel verstandiger.

Ok, op 1 keer na: Ik had haast, had met iemand afgesproken bij de McDonalds vlakbij Capelsebrug (achter die smart-garage). Er zijn 2 wegen vanaf mijn huis om daar te komen: provinciale weg/rotonde enz, en langs capelsebrug en de smart. Aangezien die ander over de provinciale weg ging, ging ik dus langs capelsebrug. Het had alleen geregend. Lekker onderstuurd die eerste vrij lange bocht door, geen probleem. Moest alleen hard remmen voor die scherpe bocht aan het einde daarvan. Geen probleem, terug naar z'n twee... *Shit pakt niet* *shit pakt weer niet* gevolg was dus dat ik te weinig geremd had, waardoor ik die bocht bijna niet haalde. rem los, (dom als ik was) verder ingestuurd, en me kapotgeschrokken toen ik bijna de andere kant de stoep op reed...

Oftewel: nooit verder insturen als je al onderstuur hebt, eerst gas los, zoals ik toen ook al wist. Tja, reflexen zijn soms vervelend... :P
toon volledige bericht
Lang leven achterwiel aandrijving _/-\o_

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jaja, dat zou helpen. Ik gaf namelijk geen gas meer toen ik de bocht inreed, ik remde. Ik kreeg weer grip toen ik mijn rem los had gelaten...

Los daarvan hebben achterwielaangedreven auto's vaak een betere versnellingsbak, dus was het dan idd niet gebeurd. Ik was gewoon te veel bezig met de niet werkende versnellingsbak om goed door die bocht heen te komen :)

[ Voor 2% gewijzigd door MBV op 09-02-2006 12:11 . Reden: moet ....... afleren :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Een fietspad van 3 fietsers breed, en dan in de bocht met je brommer iemand inhalen, terwijl er een tegenligger kwam :X

NOOIT MEER :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 146043 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:11:
[...]

Ja, die weg ken ik uit mijn duimpje :7
Dat is toch dat scheitgeval waar tegenwoordig 300 rotondes liggen en alleen maar een (dubbele) doorgetrokken streep ligt ?
Naja, altijd nog minder saai dan de A50, het stuk van Uden tot sint-oedenrode is zo verschrikkelijk saai.

Oww, nog een minder snuggere actie:
Met 160 (rond die koers) over een verdrijvingsvlak een aantal auto's op een provinciale weg voorbij vliegen omdat je heel koppig toch net die ene auto voorbij wilt.. (400cc powerrrr)

En met je allroad/supermotard dingetje met wegbandjes over een zandpad langs een kanaal denderen met een 100km/u en dan een hele scherpe bocht tegenkomen ....
Weet niet hoe ik het gehaald heb, maar het ging goed, maar al te hard remmen die bandjes niet op zand :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

Freak187

geen

Poeh.. heb wel een paar benauwde momenten gehad.

Eén keer stond ik voor een stoplicht. 2-baans en vóór mij stond een personenauto en daarvoor een vrij lange vrachtwagen met oplegger. De 2de baan was vrij. Licht ging op groen, de personenauto voor mij ging de vrachtwagen inhalen. Ik ging hem ook inhalen, blijkt ineens na 50 meter de 2-baans weg te veranderen in een 1-baans weg door werkzaamheden. Heb mijn Corsta-tje nog net tussen het hekwerk en de vrachtwagen door kunnen persen. Scheelde echt niks.

Tweede keer was op de A10 ten tijde dat de weg ná de coentunnel op de schop ging. A10 west. Alle banen waren een beetje smaller geworden. Wilde ik met m'n stomme kop een brede vrachtwagen inhalen met een VW Transporter onder m'n kont, ook al niet de smalste.... Nou ja... scheelde een centimeter of 10 geloof ik, maar ik was er langs.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 10:41
Ik wou een keer de bocht om, en aangezien ik geen stuurbekrachtiging heb gaat dat op lage snelheid vrij moeilijk. Ik draaide met één hand aan het stuur en de andere hand had ik op de versnellingspook. Flipt dat stuur uit m'n hand :X Bijna de bosjes ingereden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
CAP-Team schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:28:
Voor 'n stoplicht (met bijbehorende flitspaal) die op oranje staat op het laatste moment toch nog hard remmen waardoor mijn achterligger (die er natuurlijk vanuitging dat ik wel door zou rijden) tegen mij aanbotste.. Was dus zijn schuld :X
Mijn domme actie (en enige ongeval tot nu toe) was om zo achterop een ander te klappen.. Licht werd net oranje, en dametje voor me gaat vol in de ankers (stond flitspaal).. Ik als onervaren motorrijder kneep vol de remmen in, ging glijden, en knalde met 5km/u achterop haar..

Al m'n kappen zo'n beetje naar z'n grootje, en alles aan de voorkant verbogen.. Bij haar alleen haar uitlaat beschadigd.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is dus de reden dat ik sowieso bij stoplichten indien mogelijk aardig wat afstand houd en zeker als er een flitskast staat begin ik maar gewoon met remmen als ie op oranje springt als er iemand voor me zit.

Die fout maak je 1x, aannemen dat iemand wel door gaat rijden :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Laatst in een parkeergarage een bochtje wat te krap genomen omdat ik voor een dikke tegenligger moest uitwijken. Dacht ik een stoeprandje mee te pakken. Thuis bleek het de vangrail te zijn geweest. 1mtr lange afdruk van een vangrail in m'n auto. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
wow wat een reactie's :P
Heb even niet gekeken en nu zo'n lading reactie's :P

Ik zou ook even wat over mij zelf opbiechten.
Toevalig gisteren nog:

Reed een hele poos achter een graafmachine aan, met een gangetje van 40 waar je 70 mag.
Steeds wat onoverzichtelijk, dus maar steeds er achter blijven zitten.
Op een gegeven moment eindelijk een lekker rustig stukje, maar er was aan de linker kant van de weg ook een aansluiting op de weg waar ik op reed.
Dus ik daarvoor inhalen, komt er in 1 keer een auto van die weg af op mijn weghelft. 8)7
God zij dank (letterlijk :) ) kon ik nog net op tijd weer voor die graafmachine terecht.
Dan heb je wel even het zweet in je handen staan!
En natuurlijk niet inhalen voor een kruissing 8)7

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:15
Remy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:33:
Gelukkig had ik die dag niet mijn eigen aftandse Opeltje meegenomen, maar m'n pa z'n Volvo S70. Thank god daarvoor, anders was ik mooi achterop een auto geklapt: ik heb die rem van de S70 zo hard ingetrapt dat het pedaal volgens mij verbogen is toen :P en de ABS deed heftig schokkend braaf z'n werk. Hoezo adrenaline :X Ik had op 't werk bijna uur nodig om tot rust te komen, pfoeh :o
door abs sta je geen meter eerder stil. zorgt er alleen voor dat je nog kan sturen tijdens het remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

418O2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:05:
[...]

door abs sta je geen meter eerder stil. zorgt er alleen voor dat je nog kan sturen tijdens het remmen
Neuh, je hebt zeker een turkse ABS gereden oid :P
In mijn pa z'n bak sta ik dus (op glad wegdek) dus echt wel 40 meter eerder stil dan mijn eigen ragbak... Die glijdt heel blij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Als je zelf perfect tegen het blokkeren aan kunt remmen sta je zonder ABS eerder stil ja. Maar dat kan bijna niemand, en bij blokkerende wielen glij je _veel_ verder door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 110299 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:13:
[...]

Neuh, je hebt zeker een turkse ABS gereden oid :P
In mijn pa z'n bak sta ik dus (op glad wegdek) dus echt wel 40 meter eerder stil dan mijn eigen ragbak... Die glijdt heel blij door.
1: leer remmen
2: zet er goede banden onder

Scheelt het al heel wat minder.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4x2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:34:
[...]

1: leer remmen
2: zet er goede banden onder

Scheelt het al heel wat minder.
Klopt idd, maar ABS vs NO-ABS biedt geen verrassende uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:41

Technicality

Vliegt rechtsom...

Eerste keer met certificaat scooterrijden:

maandagochtend, regen (eerste keer dat ik uberhaupt in de regen rijdt) en donker. Ik kom het eerste beste stukje bewoonde wereld. staat er vol op mijn weghelft een donkere (personen)bus geparkeerd (!). De auto voor mij gaat er nog langs, maar ik zie opeens (regen hè) een bus opdoemen op de andere weghelft. eerst twijfel ik en houd ik mn gas aan, maar dan zie ik dat waar ik langs moet (dat geparkeerde ding) eigenlijk wel lang is. even denkwerk (onervaren bestuurder) was te lang, dus die bus die eraan komt is al langs de geparkeerde bus aan het rijden. Ik ga dus vol remmn, maar door het natte wegdek glij ik onderuit. Mn scooter gaat naar de linker weghelft, ikzelf glij onder (:X) de geparkeerde bus, om door mn hoofd dat blijft steken (wel helm) achter de bumer tot stilstand te komen...

Heb de hele dag zitten trillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Bij het stoplicht de koppeling te snel op laten komen toen het stoplicht op groen sprong, auto valt uit, auto weer gestart, staat het stoplicht weer op rood :/ Hele file achter mij aan het toeteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

2 weken geleden op de autobahn bijna een inhalende New Beetle tegen de linkervangrail gedrukt, hij zat in m'n dode hoek toen ik in de spiegels keek :X
Ging gelukkig net goed, maar ik schrok me kapot. Voortaan toch maar effe m'n hoofd draaien voordat ik van baan verander...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 110299 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:40:
[...]

Klopt idd, maar ABS vs NO-ABS biedt geen verrassende uitkomst...
geen ABS kan idd harder remmen.
Moet je het alleen wel kunnen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Technicality schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:13:
Eerste keer met certificaat scooterrijden:

maandagochtend, regen (eerste keer dat ik uberhaupt in de regen rijdt) en donker. Ik kom het eerste beste stukje bewoonde wereld. staat er vol op mijn weghelft een donkere (personen)bus geparkeerd (!). De auto voor mij gaat er nog langs, maar ik zie opeens (regen hè) een bus opdoemen op de andere weghelft. eerst twijfel ik en houd ik mn gas aan, maar dan zie ik dat waar ik langs moet (dat geparkeerde ding) eigenlijk wel lang is. even denkwerk (onervaren bestuurder) was te lang, dus die bus die eraan komt is al langs de geparkeerde bus aan het rijden. Ik ga dus vol remmn, maar door het natte wegdek glij ik onderuit. Mn scooter gaat naar de linker weghelft, ikzelf glij onder (:X) de geparkeerde bus, om door mn hoofd dat blijft steken (wel helm) achter de bumer tot stilstand te komen...

Heb de hele dag zitten trillen..
Heb je geen grootlicht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

RobIII schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:45:
Jouwn ;)

En iets met TS begint...

Ik nog een actie vanmorgen: De rotonde opgeschoten nét voor een vrachtwagen :X (met een Ford Ka) dat was kielekiele :P Maar wel 1 sec. eerder op mijn werk :X
dat heb ik ooit gedaan toen ik net 3 dagen me rijbewijs had was enkel geen vrachtauto maar een politie auto..

en ik reed in een suzuki swift uit 88

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:41

Technicality

Vliegt rechtsom...

Had er niet echt aan gedacht, ook omdat het gewoon in een dorp was. (welke oetlul zet dan ook zijn BUS op een doorgaande weg op maandagochtend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is dat een wijze les, altijd grootlicht opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik spreek nu even niet voor mezelf, maar het zijn wel stomme acties die allemaal door 1 kennis van me zijn uitgevoerd.

Na het behalen van je brommercertificaat binnen 1 week:
- midden in het dorp een politie auto inhalen met 60
- flink schade rijden omdat er op een bochtige weg 'een haas onder je voorwiel kwam'

Na het behalen van je auto rijbewijs:
- met de auto van pappie na een flauwe bocht in iemands voortuin staan (ja maar je mag hier toch 60? |:()
- je eerste eigen auto tijdens je eerste lange rit achterwaarts in de vangrail parkeren

Ik hoef verder niet meer toe te lichten hoe het met z'n verkeersinzicht gesteld is? :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

4x2 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:43:
[...]

Jij was toch techneut? als je op 4 wielen individueel kan remmen, zal je theoretisch sneller stilstaan dan met 1 rem. Wat ook een voordeel is: als je linkerwiel gladheid heeft, en je rechter niet, kan je zonder blokkerende wielen en rare glijacties snel tot stilstand komen, wat met gewoon remmen bijna onmogelijk is. En ga jij maar eens op ijs perfect remmen, dat lukt je echt niet... Gevolg: in de meeste situaties sta je, zeker met lichte vormen van paniek, sneller stil met ABS :)

@MadMarky: ik ken iemand die zijn CRX in 1 week dwars had geparkeerd in een leuk bochtje, mochten ze uit de paal zagen. Straf van zijn vader: een Ford Mondeo diesel, ex-lease :+. Voorgestelde straf van de rest van de familie: geen auto. Maar ja, die arme jongen moet toch een auto hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

IS COOOL gaan we een leuk experimentje doen!
Jij met jouw ABS loze auto, en ik met mijn ABS auto...
Zoeken we een leuk glad weggetje op, en dan zien wie het eerst stilstaat... Natuurlijk zinloos..
Maar ik heb het met de auto van de pappa van mijn maat gedaan (Jag S-type R, kon je op een of andere manier zekering van ABS eruit halen : NO ABS!)
Dus beide keren geprobeerd, op glad wegdek... Wat blijkt? ABS remt beter, DOH !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

Wel lezen.
En met dat "moet je het wel kunnen" bedoel ik net zoveel als dat 99% het niet kan.
Hoewel ABS op ijs ook helemaal niks doet (dan remt ie gewoon niet).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Opschuiven op een rotonde als er nog een auto naast je rijdt en die jou moet ontwijken |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Netjes van rechts naar links gaan op de snelweg, maar een arrogant mannetje met een dikke Volvo XC90 vond dat hij meer recht had op dat stukje asfalt en begon fors gas te geven om hem er tussen te duwen. Toen ik in het midden was van de banen zat hij er voor de helft tussen op de linkerbaan. .... ik heb stug doorgeduwd waarna de meneer echt vol in de ankers ging. Er zat denk ik een centimeter of 20-30 tussen onze auto's. Gezien het gewicht van zijn auto niet een slim idee.. maar het pakte gelukkig goed uit. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 09-02-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Ik heb eens een keer een file/rij voor het stoplicht compleet over het hoofd gezien (keek naar 'iets' langs de kant van de weg, geen idee meer wat). Op het aller aller allerlaatste moment keek ik weer de goede kant op. Met een noodstop (O+ ABS) de boel net op tijd stil kunnen zetten. Ik denk dat die auto voor me ook wel blij was daarmee, van ~3000 kg staal met een gangetje van 50 in je achterkant word je niet vrolijk :X

Ook eens op een besneeuwde weg door onervarenheid (zeker op sneeuw) op een t-splitsing onbestuurbaar rechtdoor glijden richting een paar geparkeerde auto's en maar hopen dat je op tijd stil staat. Uiteindelijk iets van een meter over :P

Verder nog een keer een collega van me, mocht in mijn 1e auto een stukje rijden (toen ik hem net een paar dagen had). Binnen 5 meter was het gebeurd, stond ie tegen een paal aan... en bedankt ;( :(

Het is gelukkig voor mij tot nu toe nog altijd bij 'dat ging bijna fout' gebleven qua aanrijdingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

Zo ken ik er ook wel een paar :X

Ik stond aan een afrit v/d autosnelweg die uitkomt op een T, waar je altijd heel lang moet wachten om over te gaan. Het bestelbusje met aanhanger voor me beslist over te gaan, en ik besluit er nog vlug tesamen mee over te gaan, door mij ernaast te schieten. Het busje gooit alles dicht, en een auto ramt me tegen 90/u in m'n zij... Sindsdien heb ik iets meer geduld in zo'n situaties :p

Ik reed toen net met een nieuwe wagen (3 maand oud), en heb erna 3 maanden lang met verschillende vervangwagens gereden, waaronder een BMW. Toen ik met iets hogere snelheid een oprit van de autosnelweg opreed bij regenachtig weer, werd me plots zeer snel duidelijk dat deze wagen met achtertractie reed, en je anders moet reageren bij het slippen dan met een voortrekker.

Nog zoiets : onlangs had het gevrozen, en toen ik op de ring van Brussel al een tijdje in de file had gestaan, en plots vrije baan had, ging ik terug in de gas. Ik wist echter niet dat mijn voorste banden nogal slecht uitgelijnd waren, waardoor ze langs de binnenkant geen grip meer hadden. Resultaat : ik stond twee rijvakken naar links, terwijl ik eigenlijk gewoon op hetzelfde rijvak wou blijven rijden.

Moraal van het verhaal : snel rijden is niet goed. Het ergste van al is dat ik het wel besef, maar wanneer je soms ettelijke uren in de wagen doorgebracht hebt, en je plots ineens de ruimte hebt om gas te geven, en er is geen enkele andere wagen in de buurt, is het wel zeer verleidelijk om op de pedalen te gaan staan.

Wat mij al een paar keer gered heeft, is tegelijkertijd ook altijd mijn nadeel geweest : als je weet hoe je gecontroleerd kan slippen, heb je de neiging van altijd net iets verder te gaan dan nodig in zo'n bocht...

Gelukkig valt dit quasi niet meer voor nu... Verstand komt met de jaren zeker ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 11-06 17:09

Mad_Demon

de dokter

Keurig 50 rijden en verderop mensen zien die op het zebrapad over willen steken. Om vervolgens iets te enthousiast in de remmen te gaan, een lang remspoor trekken en met veel rook en gepiep vlak voor het zebrapad tot stilstand te komen. :X
En dan de blik van die voetgangers als je ze het handje geeft om voor te laten gaan. :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Heb ik wel eens gehad. Bij Capelsebrug (we kwamen toen terug) een 'wedstrijdje' aan het doen. Ik reed met 70km/u midden op de weg om te zorgen dat die ander er niet voorbij ging, met regen :X Zou ik nu denk ik niet meer doen. Ik zag verderop mensen bij het zebrapad staan, en had echt zoiets van: "als ik nu niet rem, en ze steken over, kan ik nooit meer voor ze stoppen" -> heel hard remmen. Die keken ook erg raar :P

Die ander reed nog erger onbezonnen dan ik, als ik naar rechts was gegaan had hij die voetgangers vrolijk met 90km/u geplet. Diezelfde gozer heeft wel eens met 60/u over CenterParcs gereden, en daarbij bijna een wandelwagen geschept... :X.

Oh ja, toen ik net mijn rijbewijs had, ging die gozer met gillende banden weg. Dat wilde ik ook wel. Suzuki Alto vind dat alleen niet echt makkelijk, dus moest 3 pogingen doen voor ze piepten. Had toen nog niet door dat je ook die koppeling moest laten schieten ipv te snel op laten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Niet online
Ik heb weleens een bon gehad voor door rood rijden....

Da's niet speciaal. Het jammere was dat ik stil stond te wachten voor dat rode licht en ik zat een beetje voor me uit te staren. Op een kruispunt 500m verderop ging er een licht op groen... Ik rij weg. *flits*

Andere bijzonder knappe actie was m'n aanrijding met een tram. We stonden naast elkaar voor het stoplicht te wachten (Heb ik wat mee). Tram stond links van me.
Licht op groen, we rijden allebei tegelijk weg. *Boem*

Tram ging namelijk rechtsaf en ik rechtdoor. Hoe kón ik dat nou weten?! (Dat hij z'n knipperlicht aanhad en de tramrails alleen maar rechtsaf ging zou een hint kunnen zijn)
't Was geen harde klap, maar we stonden knus tegen elkaar aan, dus tram ging niet verder. Moesten om 17:00 midden in Den Haag alle tramreizigers uitstappen :) En oh, wat vonden ze dat leuk. Sta je echt met je papieren in de hand onschuldig de andere kant op te kijken..... O-)

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
MadMarky schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:24:
2 weken geleden op de autobahn bijna een inhalende New Beetle tegen de linkervangrail gedrukt, hij zat in m'n dode hoek toen ik in de spiegels keek :X
Ging gelukkig net goed, maar ik schrok me kapot. Voortaan toch maar effe m'n hoofd draaien voordat ik van baan verander...
Gelukkig heeft mijn instructeur me dit tijdens de rijles zo'n beetje laten doen (hij had snel genoeg zijn hand op het stuur).. Hij lag dubbel van het lachen, en ik zat nog een kwartier te trillen.. Maar sindsdien kijk ik altijd braaf over het schoudertje.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anderhalve week geleden mijn grootste verkeersblunder ooit gemaakt, bijna fataal afgelopen ook nog :(

Zat een momentje niet op te letten (aandacht ff verslapt, teveel met radio bezig...) en reed bijna met 120 km/h in op een stilstaande file, ik was al te dichtbij om nog op tijd te kunnen stopen. Gelukkig kon ik nog net de vluchtstrook op schieten...

Zat wel ff een paar minuutjes met een hartslag van 200 per minuut....

Eigen domme fout uiteraard, maar ja, daar heb je weinig aan als je je bijna dood gereden hebt... terwijl ik toch niet echt onervaren ben op de weg (alweer 400K km's achter de kiezen), had dus beter moeten weten.

Moet alleen nog ff nieuwe banden gaan laten monteren binnenkort, want ze zijn nu meer vierkant dan rond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

N33 Assen - Veendam; 6 jaar terug ofzo. Inhalen en niet goed naast me gekeken of er niet al iemand aan het inhalen was.... Ging goed omdat die mij met een rotgang inhaalde en ik op het laatste moment iets schuin voor me zag. Sindsdien speigel ik ook erg goed op provinciale wegen bij inhalen.
2e; 10 jaar geleden: inhalen op provinciale weg als van de andere kant iemand de weg opdraait vanaf parkeervak. Dan is een tegenligger snel dichtbij... Hou sindsdien niet alleen rekening met tegenliggers, maar ook alles dat dat kan worden (geparkeerden, zijstraten etc..)

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59
Mad_Demon schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:42:
Keurig 50 rijden en verderop mensen zien die op het zebrapad over willen steken. Om vervolgens iets te enthousiast in de remmen te gaan, een lang remspoor trekken en met veel rook en gepiep vlak voor het zebrapad tot stilstand te komen. :X
En dan de blik van die voetgangers als je ze het handje geeft om voor te laten gaan. :+
Ook een keer gehad, 2 mooie vrouwen aan de kant bij een oversteek. Ik kwam met de kamper mercedes station uit 88 van mn werk + tandemmaster erachter aanrijden... keihard remmen, piepende bandjes en dan idd ze voor laten gaan :)

* ephymerous werd vrolijk toe gelachen en daar doe je het voor :Y)

Verder allemaal net niet dingetjes, die je overigens ook moet meemaken want je gaat er beter van rijden imho :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Elke keer als ik in het donker fiets zonder (voor-)licht. |:(

Zit er in de auto en op de motor altijd op te vloeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

BreadFan schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:29:
Elke keer als ik in het donker fiets zonder (voor-)licht. |:(

Zit er in de auto en op de motor altijd op te vloeken :X
Daar godver ik dus ook altijd op ;) sinds ik auto rij (ruim 4 jaar nu) heb ik ook altijd mijn licht aan op de fiets. Werkt het niet, dan ga ik het terplekke maken (mits het lampje stuk is, dan fiets ik gewoon door en maak ik het thuis :P )

Maarja...ook een domme actie op de fiets :

Een paar jaar terug rij ik op de fiets terug van mijn werk richting huis, na 5 minuten lekke achterband omdat ik niet doorhad dat ik door glas heen reed...nou ja, was toch een oude fiets dus gewoon lekker op mijn velg doorrijden....

En dan later jezelf erover verbazen dat je op je smoel gaat omdat je nogal hard een bocht pakt :X

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 00:39
Een vorige keer op de snelweg terug gaan naar de rechter rijstrook omdat er meer dan genoeg ruimte is, m'n knipperlicht aanzetten langzaam invoegen en erachter komen dat de randdebiel waar ik vóór zou komen haar gaspedaal flink indrukte op het moment dat ik m'n knipperlicht aandeed.

Achterlijke gladiool...

't Is dat ik goed oplette, anders had ik er waarschijnlijk tegenaan gezeten.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Laatst online: 03-06 12:58
lekker gommend een klaverblaadje nemen, om vervolgens te laat te zien dat het bovenaan (waar je moet invoegen) stilstaat. scheelde niks 8)7

voor fietsers zonder licht ben ik altijd heel behulpzaam. ze zullen in het donker de weg wel niet zo goed zien, maar met grootlicht gaat het vast beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Met de caravan in de fjorden van Noorwegen aan het rijden met een gangetje van zo'n 60 km/u. Een ietwat onoverzichtelijke bocht naar links en een bordje wat je daar vaker tegenkomt: afbrokkelende rotswand. Zal wel denk je dan. Tot je halverwege bent in die bocht en iets groots en grijs ziet liggen midden op de weg. VOL in de ankers en dan op ~1 meter voor een papieren zak stilstaan. :X

Met de auto met m'n vader als passagier aan het rijden. Ik wil een rotonde oprijden maar hoor m'n vader iets roepen in de richting van "HE!". Ik rem. Busje van links op de rotonde. Totaaal niet gezien, niet eens gekeken of er misschien iets op de rotonde zat...

Langs een invoegstrook rijden op de snelweg met zo'n 120 km/u, op die invoegstrook een oud volkswagen busje dat ~60 rijdt en toch maar besluit in te voegen. Dan ben je ook meteen weer wakker.

Midden in de nacht binnendoor naar huis rijden over een onverlichte weg, zonder grootlicht aan te doen. Je ziet ineens iets voor je op de weg. Vol in de ankers. Nog net stilstaan voor een verschrikt konijn :X Dat doen we dus nooit meer, zonder groot licht, je schrikt je rot.

Ohja, als fietser: hard fietsen op een pad met bomen erlangs, wat uitkomt op een rotonde. Tussen de bomen door kijkend zien dat er niks aankomt. Je komt met 30 km/u tussen de bomen vandaan en ziet iets groots en roods in je linkerooghoek. Je hoort een halve seconde later een hoop gepiep. Dat was dus een auto die achter een boom vandaan kwam. Leermomentje :+

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het sterkste 'verjaardagverhaal' ooit vind ik nog het volgende:
Stel, je hebt in Noorwegen een weggetje wat absoluut 1-richting is, langs een fjord. Geen meter ruimte links en rechts. Er zijn dus goede afspraken gemaakt (op heel veel borden) wanneer welke kant mag rijden. Stel, je bent Nederlander, en je komt nietsvermoedend met je caravan aanrijden. Zie je ineens een vrachtwagen voor je, met 5 km voor en achter je geen passeermogelijkheid. Dan heb je nog maar 1 mogelijkheid: caravan het water in duwen, en 5 km achteruit rijden...

(voor de duidelijkheid: Nederlander was dus te lang bezig. En het is een verhaal van mijn vader over een collega, wat hij ooit op een feestje heeft gehoord, maar het zal vast wel een keer zijn voorgekomen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb iets als bovenstaande een keer meegemaakt in Noorwegen.

Smalle weg langs de fjord, met elke 500 meter ofzo een uitwijk plaats waar EEN (1) auto+caravan in past. Mijn vader reed, en ik zag in de verte een vrachtauto aankomen. Ik zeg tegen m'n vader: kijk, vrachtauto! Mijn vader zet de auto en caravan dus op zo'n uitwijkplaats en wacht op de vrachtwagen. Vervolgens komen er DRIE Nederlanders met caravan voorbij, die overduidelijk bijelkaar horen. Die kijken dus niet goed vooruit en komen gezellig klem te staan bij die vrachtwagen. Die vrachtwagen denkt: ik ga niet achteruit en zet z'n motor uit. Dat was dus afkoppelen en terugduwen, en een flink eind ook, aangezien er niet elke 10 meter zo'n uitwijkplaats was en ze met z'n 3en klemstonden. Duurde even, maar het was wel entertainment :+

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wel lullig van jullie. Als hun de caravan hadden omgedraaid hadden jullie ze weg kunnen rijden, beetje sociaal zijn naar je medemens.

maar dan natuurlijk wel wachten tot ze al langs komen lopen met die caravan >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:55:
[...]

Kruising Bergweg/Noordsingel op een dinsdag om 8 uur s'ochtends richting centrum als je het serieus wilde weten, de week erna stonden ze trouwens op het kruispunt erna (zelfde tijd/dag) alleen dan met zijn 10'en in felgele hesjes, en er reed nog een groepje mensen door rood. |:( (Nee, ik ben niet zo scheel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

In de eerste week dat ik m'n rijbewijs had wel twee kutmomentjes meegemaakt :P

Eerste dag met de auto van paps en mams in Utrecht. Bij een stoplicht op dat grote verkeersplein bij de A27 in Zuid gestopt voor rood. Op het moment dat het groen wordt motor af laten slaan en de kerel achter me lette niet op en reed vanachter tegen me aan. Uiteindelijk geen schade (trekhaak O-)) bij mij en deukje in de kentekenplaat bij hem.

En een weekje of anderhalf later met een busje van een popfestival (zo'n afgetrapte Transit) tijdens het parkeren op een grasveld achteruit op een Nissan Micra ingereden. Die paste precies in de dode hoek van zo'n Transit ;) Was nog niet helemaal gewend aan rijden zonder binnenspiegel. Nieuw deurtje voor de Micra, kosten voor de verzekering van het busje, die was gesponsord.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 10-02-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:59
Mijn grootste blunder is denk ik nog wel geweest toen ik ook net mijn rijbewijs had. Ik had weinig parkeerplaats en zag een mooi plekje tussen 2 auto's waar ik echt 'net' die auto tussen moest kunnen krijgen met wat fileparkeer skils. Na heel lang kloten was dat gelukt, kijk ik naar links, staat er een lantaarnpaal. Ik dacht dat het misschien nog net genoeg ruimte was, ben niet zo breed, maar nee hoor ik kon met geen mogelijkheid langs die kant mijn auto meer uit. Merkte later ook nog dat deur wat beschadigd was van mijn poging er uit te komen :(.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Laatst online: 11-06 21:08

Behind_You

Kijk altijd achter je

Net nog een beetje dom bezig geweest.

Net ff naar huis gereden met een koppeling die nog maar half pakte, bijna thuis merkte ik dat de koppeling al bijna niet meer pakte. Als ik nog een stukje verder moest rijden zou die waarschijnlijk helemaal niet meer hebben gepakt. :X

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Even denken.

Met 70km/h tussen 2 stilstaande auto's knallen met 10cm aan weerszijden.
In de bocht proberen te sturen en met de voorrem te remmen, dat gaat dus niet :+
Met 160km/h door een blinde bocht gaan.
Met 230km/h een duif onder je voorwiel.

Met 200km/h een snelle S-bocht proberen te nemen wetende dat je dat je niet snel genoeg met je gewicht kan verschuiven of tegen je stuur rammen en dan op het laatste moment toch volledig in het anker moet.

Met 160km/h in een flauwe linker bocht zitten, wetende dat er een scherpe linker bocht aankomt welke je met 70km/h moet nemen omdat er direct erna een haarspeldbocht zit. Maar de scherpe bocht kwam sneller dan normaal :+ Toen met schrappende voetsteun door de bocht, achterrem corrigerend en dan direct na de bocht flink de remmen in wegens die haarspeld. En ik denk dat het toen ook nog met de Metzeler Z6 band was. Ik was blij dat ik het rustig aan deed want ik reed in het begin van de flauwe bocht 200km/h.

Euh... dat zijn volgens mij wel de meest spectaculaire gebeurtenissen buiten de standaard topsnelheidacties. Met 200+km/h op de snelweg een wagen voor je neus zien invoegen en dan je hart in de keel voelen slaan en dan toch maar gewoon het gas erop laten of meer gas geven en er gewoon langs af knallen want remmen had toch geen zin meer.

Ik moet dringend circuit gaan racen.
MBV schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:16:
Jij was toch techneut? als je op 4 wielen individueel kan remmen, zal je theoretisch sneller stilstaan dan met 1 rem.
Ja en nee, je moet geen giermoment creëren welke niet positief uitpakt B)

[ Voor 115% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2006 22:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
afgelopen maandag:

moest de afrit hebben maar dacht, haal nog even deze auto in en pak dan de afrit,
na die auto werdt dat dus nog 2 autos en een vrachtwagen. was niet te zien door de mist

resultaat: over da witte vlak vlak voor het bord met 140 de afrit afknallen.

volgende keer dus op tijd opstaan om de trein te halen want zoiest doe ik dus echt nooit meer!
(trein had vervolgens vertraging en had dus geneens gehoeven...)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
Met zwaailicht en sirene bijna de neus van 'n auto van links afrijden. Netjes stapvoets kruising op (door rood). Klein wagentje van links.. laag.. bleef tijdens het kruising oprijden precies achter m'n raamstijl zitten. Aangezien de bestuurder mij totaal niet aan zag/hoorde komen reed hij door. Ik zag hem niet dus ik reed ook rustig door en keek daarna naar rechts. Verpleegkundige naast mij had gelukkig net langs de stijl gekeken en riep dus 'let op links' Na 1 ABS'end onderonsje stond ik zo'n meter van d'andere auto stil in een verschrikt, door een frontflitser blauw oplichtend, gezicht te kijken wat duidelijk de hoorn achter m'n grill niet kon waarderen ;)

Meteen de reden te pakken waarom je met toeters en bellen maar stapvoets door rood mag :) Slordig, maar helaas zie je wel ns wat over het hoofd.

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 10-02-2006 23:40 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 20:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had net m'n rijbewijs en ging met een vriend naar Duitsland rijden met een 323'tje van zijn pa. Goed we rijden op de snelweg en pakken op een gegeven moment een afslag.. overal blauwe bordjes 30 km/h maja ik dacht dat ik die auto wel even door die bocht kon sturen met 70 km/h, eenmaal midden in de bocht erachter komen dat de bocht toch iets scherper was dan dat ik van te voren had bedacht en via een of andere betonnen pad (waarschijnlijk aangelegd voor al die sukkels die die bocht met 70 km/h denken te nemen O-)) kwam ik weer op de weg terecht...

Zelfde vakantie; op een nat wegdek rijd ik met 60/70 km/h op een rotonde af. Ik zie een vrachtauto op de rotonde, dus ik trap de rem in. Maar ik was gewend om met een ABS te rijden, dus die auto glijdt zo met geblokkeerde wielen de rotonde op :X. Godzijdank sloeg de vrachtauto net af, anders had ik toch wel een dik probleempje gehad.. (>10 ton tegen een 323'tje... :o).

Verder heb ik met de auto van mn pa een keertje tegen een Alfa aangezeten, gelukkig geen schade, maar was wel enorm geschrokken.

Op de schakelbrommer dan; reed zo'n 50 km/h en kwam een bocht tegen (90 graden, waar je met 10 km/h doorheen moet). De voorrem van de brommert deed het niet, dus ik moest 100% met de achterrem remmen. Nou hebben die brommers van die leuke pedaaltjes waar je weleens met je voet vanaf wilt glijden.. *doink* door een hek gereden

Met de fiets is het eigenlijk wachten tot het een keertje misgaat, ik ben echt een wegpiraat.. Diverse keren gehad dat ik bijna op de bumper van een auto zat (tussen stilstaande auto's voor een stoplicht slalommen is best cool :))

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 11-02-2006 00:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:24:
Met 200+km/h op de snelweg een wagen voor je neus zien invoegen en dan je hart in de keel voelen slaan en dan toch maar gewoon het gas erop laten of meer gas geven en er gewoon langs af knallen want remmen had toch geen zin meer.
Joww, dat type ken ik (weliswaar met lagere snelheden, maar dan meestal op provinciale wegen).

Uhmm, met die NX ook een keer tussen een file door gewheelied, ding stond in de 1 ipv de 2 en ik was chagrijnig, dus roste net vol het gas dr op met een beetje koppeling dr bij.
Zag er ongetwijfeld heel spectaculair uit, ik was iets minder blij....

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
1) Met een gang van net geen 50km/h een bocht nemen en vervolgens achterstevoren komen staan
Ja, lekker dom, ik weet het.

2) Een man met 2 kinderen (1 voorop bij paps, 1 op zn eigen fietsje) op de fiets..
Netjes achter hun blijven rijden omdat er een bocht aan zat te komen. Nou, bocht voorbij. Man met kindjes steekt hand uit naar links en ze gaan iets naar links toe..
Ik dacht, kan er wel ff snel langs (moest naar rechts). En dat lukte gelukkig ook.. net.. Hoorde de man nog "Hey!" roepen. Heb gelukkig niemand geraakt ofzo. Meteen daarna eigenlijk al heel veel spijt van. :| Heb er zelfs ff aan gedacht om terug te rijden en excuus aan te bieden..

Tjah, aardig stomme acties 8)7 :/

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Laatst online: 16:04
Toen ik net 2 weken mn rijbewijs had, moest ik in het busje van mn werk rijden. Paar bestellingen weggebracht en toen parkeren. Hop netjes achteruit, al wel vaker gedaan met die bus, en hij stond netjes recht in het vak. Ik rij nog wat naar achteren om zo met de achterwielen tegen de stoeprand te staan, nog een halve meter, BOEM stond ik met een schok stil. wtf...? :? Ik uitstappen, staat er een lantarenpaal achter die ik niet gezien had 8)7 Gelukkig geen schade maar toch wel even schrikken, en volgende keer beter kijken naar paaltjes/lantarenpalen/bomen.

Af gelopen zomervakantie, met een dikke mitsubishi Lancer station wagen richting spanje over de franse tolweg rijden. Het had net even geregend maar niet hard ofzo. Ik kom over de top van een flauwe heuvel en alles staat ineens helemaal vast voor een tolwegbetaalding. Vol in de ankers, die wielen blokkeren ik schuif rustig door..... die auto voor me komt steeds dichterbij, sturen heeft ook geen zin en net zachtjes aantikken. Die fransoos stapt uit, kijkt naar zn schade, niet veel spannends te zien, stapt weer in en rijd door... 8)7 Ik had ook niets van een krasje dus dat viel gelukkig ook mee.
Geef mij toch maar lieven een auto MET abs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:50:
Uhmm, met die NX ook een keer tussen een file door gewheelied, ding stond in de 1 ipv de 2 en ik was chagrijnig, dus roste net vol het gas dr op met een beetje koppeling dr bij.
Zag er ongetwijfeld heel spectaculair uit, ik was iets minder blij....
Ja dat ken ik ook. Ik wou inhalen, ik zet em een versnelling lager... Dacht dat ik hem in de 2 had gezet, net rond de 6000rpm dus dan is hij redelijk mak, was dus de eerste versnelling en je weet hoe dat gaat ;) Versnelling omlaag en direct het gas volledig open :X Ik schoof achteruit op de buddy :P Ik vond em al verdacht goed trekken voor zijn 2de versnelling :+

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 11-02-2006 11:38 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

Chevy454 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:24:
Even denken.

Met 70km/h tussen 2 stilstaande auto's knallen met 10cm aan weerszijden.
In de bocht proberen te sturen en met de voorrem te remmen, dat gaat dus niet :+
Met 160km/h door een blinde bocht gaan.
Met 230km/h een duif onder je voorwiel.

Met 200km/h een snelle S-bocht proberen te nemen wetende dat je dat je niet snel genoeg met je gewicht kan verschuiven of tegen je stuur rammen en dan op het laatste moment toch volledig in het anker moet.

Met 160km/h in een flauwe linker bocht zitten, wetende dat er een scherpe linker bocht aankomt welke je met 70km/h moet nemen omdat er direct erna een haarspeldbocht zit. Maar de scherpe bocht kwam sneller dan normaal :+ Toen met schrappende voetsteun door de bocht, achterrem corrigerend en dan direct na de bocht flink de remmen in wegens die haarspeld. En ik denk dat het toen ook nog met de Metzeler Z6 band was. Ik was blij dat ik het rustig aan deed want ik reed in het begin van de flauwe bocht 200km/h.

Euh... dat zijn volgens mij wel de meest spectaculaire gebeurtenissen buiten de standaard topsnelheidacties. Met 200+km/h op de snelweg een wagen voor je neus zien invoegen en dan je hart in de keel voelen slaan en dan toch maar gewoon het gas erop laten of meer gas geven en er gewoon langs af knallen want remmen had toch geen zin meer.

Ik moet dringend circuit gaan racen.

[...]

Ja en nee, je moet geen giermoment creëren welke niet positief uitpakt B)
toon volledige bericht
Hmmz, ik had eerst niet door dat dit met de motor was.
NFI, maar heb jij een death-wish of zo ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik daarnet even..

Op een scootertje rijden met schommelarm @ voorvork (betekend op nat weer al minder grip), rijd een rontonde op, stuur in (moest 3kwart), schommelarm veert in en weg grip :Y) Gelukkig schoenen tegen de straat weten te drukken en zo de scooter weer rechtop getrokken, maar dat was bijna verkeerd afgelopen (als de scooter door was gegaan zoals-ie al bijna ging, had-ie waarschijnlijk die overstekende oma onderuit gekegeld..). Ging met een gangetje van 35km/u.

Moraal: voorvork met schommelarm en vochtig weer is no-go op rotondes en in bochten, voorzichtigheid geboden.. Maar dat was ik dus even vergeten.. met de motor kan dat rustig met 35-40... :P

tijd terug met de auto (transit), ik rijd op een stoplicht af, stoplicht springt op oranje en ik denk: "effe gas bij, dan haal ik het nog makkelijk".. ja het stoplicht wel, de bocht ging minder soepel, ik had er even niet bij nagedacht dat als je linksaf moet, op een niet al te groot kruspunt, dat het dan niet handig is om met een bus met 60km/u door oranje te knallen... Dat werd dus gas minderen en flink kracht zetten op het stuur (dan kun je stuurbekrachtiging hebben, maar dat stuurt niets makkelijker bij 60..).. Ging allemaal net goed.. Gelukkig geen gladheid ofzo, want die Transit was RWD.. :P

[ Voor 50% gewijzigd door Destruction op 11-02-2006 13:19 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

tijdje terug op de mountain bike: ik rijd op een onoverzichtelijke kruising af, en onbewust kijk ik op m'n tellertje: zo'n 30 km/h.
ik denk: "kan makkelijk stoppen als er iets aankomt". en er kwam idd iets aan, ik trek aan de remmen, en net op dat moment denk ik: "oh shit, ik zit niet in de auto maar op een fiets :| "

naja, ik werd dus door m'n eigen fiets (schijfremmen) keihard gelanceerd...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.