Jouw domme actie in het verkeer?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.323 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kieltju schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:22:
[...]

Bij die geregelde rotondes mag je toch gewoon rechts inhalen? (dus via de baan van rechtdoor en rechtsaf) deze hebben vaak blokken en je gaat naar de aangegeven richting.
Wat zijn "geregelde rotondes"?
Ik moet wel vollediger zijn: bij rijbanen die gescheiden zijn met blokmarkeringen en waar richtingspijlen op staan mag dit niet. Daar geldt dat deze actie "niet de voorgeschreven rijrichting volgen" is.
Je mag ook niet op de autosnelweg de in- of uitvoegstrook gebruiken om in te halen als je al op de autosnelweg reed (dus even naar rechts, rechts inhalen en weer naar links).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-08 10:21
Een tijdje terug haalde ik hier in Groningen een paar vrienden van het station. Toen ik er weer weg wilde rijden , was het erg druk op de stationsweg. Zo druk, dat ik er eigenlijk niet op kon, tenzij iemand mij voorliet. Gelukkig bedacht ik me dat ik door het centrum kon rijden, dus hoefde ik niet aan te sluiten in de lange rij voor de verkeerslichten. Al rijdend op de voorvoegstrook naar rechts, herinnerde ik me echter opeens dat het in het centrum allemaal eenrichtingsverkeer is, en dat ik daar dus helemaal niet langs kon. Voor mij sprongen de verkeerslichten op groen. Mijn baan (naar rechts) was helemaal leeg en vooraan de rij op de baan rechtdoor stond een lesauto. Ik ben toen dus maar vol gas over die rechterbaan gescheurd en ben vlak voor de lesser de kruising opgedoken en rechtdoor gereden. Oh oh oh, wat zou ik gevloekt hebben als iemand anders dat gedaan had terwijl ik daar stond te wachten in die rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Dabien schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:17:
Een tijdje terug haalde ik hier in Groningen een paar vrienden van het station. Toen ik er weer weg wilde rijden , was het erg druk op de stationsweg. Zo druk, dat ik er eigenlijk niet op kon, tenzij iemand mij voorliet. Gelukkig bedacht ik me dat ik door het centrum kon rijden, dus hoefde ik niet aan te sluiten in de lange rij voor de verkeerslichten. Al rijdend op de voorvoegstrook naar rechts, herinnerde ik me echter opeens dat het in het centrum allemaal eenrichtingsverkeer is, en dat ik daar dus helemaal niet langs kon. Voor mij sprongen de verkeerslichten op groen. Mijn baan (naar rechts) was helemaal leeg en vooraan de rij op de baan rechtdoor stond een lesauto. Ik ben toen dus maar vol gas over die rechterbaan gescheurd en ben vlak voor de lesser de kruising opgedoken en rechtdoor gereden. Oh oh oh, wat zou ik gevloekt hebben als iemand anders dat gedaan had terwijl ik daar stond te wachten in die rij.
Wij reden eens verkeerd in Almelo, file voor het stoplicht voor linksaf. Wij wilden rechtdoor, helemaal vooraan gekomen was links groen, en daar moesten wij ook naar toe, bouwbusje trok wat sloom op en maat van me de auto er maar voorgezet. Denk ook niet dat mede weggebruikers dat konden waarderen :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over lesser gesproken, net wel gelachen:
Stef rijd aan, rijd stad uit, komt leswagen tegen.
Stef gaat tanken en rijd door, wat rijd er naast hem? Die lesauto.
Vriend wilde Stef trakteren op eten, stoppen bij Burger King, kon je niet pinnen, doorgereden, en wie komen we tegen 10 minuten later? Hetzelfde lekkere blondje in die lesauto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:34:
Over lesser gesproken, net wel gelachen:
Stef rijd aan, rijd stad uit, komt leswagen tegen.
Stef gaat tanken en rijd door, wat rijd er naast hem? Die lesauto.
Vriend wilde Stef trakteren op eten, stoppen bij Burger King, kon je niet pinnen, doorgereden, en wie komen we tegen 10 minuten later? Hetzelfde lekkere blondje in die lesauto :D
Wat leren wij hiervan?
je reed geen 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppunt van schijnheilig zijn:

150 rijden, en dan nog net optijd in je achteruit spiegel een paar zwaantjes ontdekken.
Net voordat je bij een tankstation bent, dus je gaat snel de afrit op, lukt hen net niet meer en dus rij je eventjes rustig op de parkeerplaats om vervolgens weer de snelweg op te gaan, maar dan netjes met 120 totdat ze weg zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

ephymerous schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:28:
Vrijdag wilde ik naar rechts gaan op 4 baans weg voor Hardenberg. Was donker. Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel en over de schouders kijken... niets gezien. Naar rechts... hoop getoeter... een auto zat precies in de C-stijl :X

Gelukkig niets gebeurt, maar in vervolg nog beter kijken. Een van de weinige fouten van mijn kant in 2 en half jaar rijbewijs... maar was wel close :X Nog wel ff netjes verontschuldigend handje opgestoken.

* ephymerous schaamt
Rechterbuitenspiegel wat verder naar buiten afstellen, zodat je eigenlijk je eigen auto niet meer ziet vanaf de bestuurdersstoel :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Rechts inhalen :X

Reed al lekker tijdje op rechterstrook (was erg rustig) en oude vrouw zie ik links rijden en ik was te lui om van baan te wisselen om me vervolgens achter haar bumper te positioneren. Gewoon lekker blijven doorrijden op rechterstrook en uiteraard had mevrouw na mijn associale inhaalactie nog niet door dat rechts rijden wellicht toch wel een optie voor haar was :)

Ah well, even associaal gedrag van mij. Ze had het volgens mij niet eens door, dus tsja, alleen verkeersregel gebroken.

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 23-05-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Rechts inhalen....ach
Ze kunnen beter bekeuren voor onnodig links rijden , dan voor rechts inhalen.
Zonder het ene , is het andere gewoon overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

In Den Haag vanaf de Javastraat richting A12 rijden (over de Koningskade dus). Daar heb je twee stoplichten op anderhalve meter na elkaar en we reden een beetje in de file. Ik sukkel dus half slapend een beetje achter mijn voorganger aan door het eerste en tweede stoplicht.

Bedenk ik me opeens: "Hmm, waarom staat die auto links van me stil?" Ik kijk nog eens en het is een politieauto en het stoplicht staat op rood :X

Agent is me niet gevolgd en gaf ook geen krimp toen hij even later naast me stond voor het volgende stoplicht. Ik hoop maar dat hij ook ff zat te slapen, anders kost het €130,- en das niet leuk :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 23-05-2006 17:23 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:19:
[...]

Rechterbuitenspiegel wat verder naar buiten afstellen, zodat je eigenlijk je eigen auto niet meer ziet vanaf de bestuurdersstoel :)
Moet je sowieso doen :) De meeste mensen rijden met VEEEL te veel overlap in de spiegels (als ze ze al gebruiken :X :P).

Ik zie in de binnenspiegel aan iedere rand ongeveer evenveel van de auto (en kijk dus recht naar achteren), en in beide buitenspiegels nog net een mm auto ofzo. Hoe meer overlap, hoe groter je dode hoek :)

Het is wat wennen in het begin, maar je ziet wel veel meer.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:33:
[...]

Moet je sowieso doen :) De meeste mensen rijden met VEEEL te veel overlap in de spiegels (als ze ze al gebruiken :X :P).

Ik zie in de binnenspiegel aan iedere rand ongeveer evenveel van de auto (en kijk dus recht naar achteren), en in beide buitenspiegels nog net een mm auto ofzo. Hoe meer overlap, hoe groter je dode hoek :)

Het is wat wennen in het begin, maar je ziet wel veel meer.
Wat wil je anders doen met je binnenspiegel dan? Eén kant op laten wijzen? :P Verder heb ik de spiegels ook hetzelfde, zie m'n eigen auto net (of net niet) in de zijspiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-08 10:21
We Are Borg schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:29:
Rechts inhalen :X

Reed al lekker tijdje op rechterstrook (was erg rustig) en oude vrouw zie ik links rijden en ik was te lui om van baan te wisselen om me vervolgens achter haar bumper te positioneren. Gewoon lekker blijven doorrijden op rechterstrook en uiteraard had mevrouw na mijn associale inhaalactie nog niet door dat rechts rijden wellicht toch wel een optie voor haar was :)

Ah well, even associaal gedrag van mij. Ze had het volgens mij niet eens door, dus tsja, alleen verkeersregel gebroken.
Ach, je plaats op de weg is zo veel mogelijk naar rechts als kan. Dus zij zat gewoon net zo fout en lokte daarmee in feite jouw overtreding uit. Bij "wegmisbruikers" of "blik op de weg" zouden ze jou hebben laten rijden en haar van de weg hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Als je toch soms ziet hoe de binnenspiegel gepositioneerd is. Vergeef me voor de generalisatie, maar bij een 'aantal' vrouwen is dat ding een veredeld 'mijn-haar-fatsoeneer' spiegeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
ephymerous schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:28:
Vrijdag wilde ik naar rechts gaan op 4 baans weg voor Hardenberg. Was donker. Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel en over de schouders kijken... niets gezien. Naar rechts... hoop getoeter... een auto zat precies in de C-stijl :X

Gelukkig niets gebeurt, maar in vervolg nog beter kijken. Een van de weinige fouten van mijn kant in 2 en half jaar rijbewijs... maar was wel close :X Nog wel ff netjes verontschuldigend handje opgestoken.

* ephymerous schaamt
Volgens mij zat je dan niet al te veel op te letten... Als het donker is hebben mensen altijd hun lampen aan, dus de weg naast je is verlicht als je naast je kijkt, laat staan als je over je schouder kijkt. En als je een beetje oplette had je wel ongeveer geweten dat er een auto aankwam.
Maarja, stomme dingen gebeuren nu eenmaal bij iedereen wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik heb ook wel eens een auto over het hoofd gezien, hoe goed ik ook dacht gekeken te hebben. Shit happens idd :). Als je maar goed corrigeert (geen ongeluk veroorzaakt, goed naar eigen baan terug komt en ook belangrijk: even excuses aanbied door gebaar) dan moet dat kunnen toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net mijn rijbewijs opgehaald op het gemeentehuis. 2 uur in de trein gezeten naar Verweggistan om mijn eerste auto op te halen. Vol ongeduld mezelf in de trein zitten verkneukelen over hoe trots ik dan wel niet naar huis kon rijden. Eindelijk, mijn eigen auto!!! Ter plekke helaas nog een uur op het station in het restaurant moeten wachten want de verkopende partij moest overwerken. Daarna snel naar het postkantoor, papieren in orde gemaakt en geld overhandigd. Heerlijk; om van een 1.4LPG motor over te stappen naar een 1.8i benzine met achterwiel-aandrijving.

En dan 2 straten verderop 180 graden gedraaid staan omdat het op de rotonde een beetje nattig was... :X

Voor de rest de laatste jaren nogal weinig incidenten meegemaakt. Ja, kweenie of het mijn eigen schuld is maar regelmatig vol in de ankers omdat "rechterbaantje" met 80-90km/h in gaat halen maar niet ziet dat ondergetekende met bijna 100km/h verschil aan komt suizen op de linkerbaan...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Rijbewijs opgehaald na het al te zijn kwijtgeraakt door een kansloze actie dus, als ik het goed begrijp?

En achterstevoren staan omdat de rotonde nat is? Sorry, maar hoe slecht *kun* je rijden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

MAX3400 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:33:
Ja, kweenie of het mijn eigen schuld is maar regelmatig vol in de ankers omdat "rechterbaantje" met 80-90km/h in gaat halen maar niet ziet dat ondergetekende met bijna 100km/h verschil aan komt suizen op de linkerbaan...
Nee tuurlijk niet jou fout joh, iedereen verwacht dat er iemand met 180/190 km/h voorbij komt razen :+

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:24:
Rijbewijs opgehaald na het al te zijn kwijtgeraakt door een kansloze actie dus, als ik het goed begrijp?

En achterstevoren staan omdat de rotonde nat is? Sorry, maar hoe slecht *kun* je rijden? :X
Nee, mijn rijbewijs toen voor de allereerste keer opgehaald op het gemeentehuis en meteen een auto gaan kopen.

En hoe slecht kan je rijden? Ik heb gelest in een voorwielaangedreven auto met 65pk ofzo. Dan moet je niet een achterwielaangedreven auto met minimaal het dubbele aantal pk's uitlaten op een nattige rotonde als newbie op de weg... Met mijn les-auto moest ik echt trappen om op tijd 100 te rijden om in te kunnen voegen op de snelweg; met mijn nieuwe gekochte auto ging dat ff een heeeel stuk sneller...
reuzekind schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:34:
[...]

Nee tuurlijk niet jou fout joh, iedereen verwacht dat er iemand met 180/190 km/h voorbij komt razen :+
Dat niet, maar 0.1s langer in je spiegels kijken levert een veel betere inschatting op van snelheidsverschillen...

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 23-05-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:24:

Euh, dan haal je je rbw op op het politiebureau, niet op het gemeentehuis :P Klinkt eerder alsof hij net heeft afgereden in een 1.4LPG.

Tja, als je de eerste 200m die je zonder instructeur rijdt meteen met een 1.8benzine met achterwielaandrijving doet op glad wegdek dan wil je nog wel eens gaan glijden lijkt me zo :+

Edit: Volgende keer F5 voordat ik post ineen thread die al een tijdje staat te idlen in mijn taakbalk :+

[ Voor 8% gewijzigd door Paul op 23-05-2006 22:05 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ooooh, "net rijbewijs gehaald" klonk een beetje zoals "ik heb het vandaag, op 23 mei, gehaald, direct 1.8i-bak gehaald en nu al geslipt", vandaar dat mijn reactie er zo uit kwam :D

Maargoed, je hebt vanzelf toch wel snel door dat je auto ineens heel snel gaat als je op het gaspedaal duwt, niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:07:
Ooooh, "net rijbewijs gehaald" klonk een beetje zoals "ik heb het vandaag, op 23 mei, gehaald, direct 1.8i-bak gehaald en nu al geslipt", vandaar dat mijn reactie er zo uit kwam :D

Maargoed, je hebt vanzelf toch wel snel door dat je auto ineens heel snel gaat als je op het gaspedaal duwt, niet? :P
Haha, nee ik heb mijn rijbewijs al bijna 10 jaar dus niet net vandaag opgehaald. Dus, tien jaar geleden rijbewijs opgehaald na inderdaad te hebben afgereden in een 1.4lpg en daarna in een 1.8 achterwiel gestapt en dan na 300m een rotonde tegenkomen. Echt veel ervaring/gewenning is er dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had ook wat rustiger kunnen beginnen met je auto ;)
Ik ben juist overgestapt van een duitse 2 liter rwd Mercedes C220 (splinternieuw) op een 17 jaar oude 1.6 liter FWD. Zonder dollen, ik trap nu ook regelmatig op het gas, en vooral bochten hou ik van om te vreten, maar voor ik zover kwam heb ik eerst de eerste maanden echt honderden euro's uitgegeven aan het leren kennen en handelen van mijn auto.

Meerdere malen mee gemaakt dat ik overstuur had, of onderstuur, en dat ik toch keurig door kon rijden en sturen omdat ik mijzelf aan de auto heb laten wennen. Vraag me overigens erg af wat je voor auto gekocht had toen...

Anyways, had gisteren wéér bijna een ongeluk te pakken, je zou haast zeggen dat een witte auto niet opvalt in het verkeer :?

Ik reed 50 waar je ook maar 50 mag, (stond flitskast dus ja ;)) rijd een Alfa met 60 mij half voorbij, maar voor hij mij voorbij is komt hij al naar rechts. Ik zag het al aankomen, en kon rustig zijn auto ontwijken, maar ik heb toen toch effe flink staan toeteren tegen die aap. Hij leek het niet eens in de gaten te hebben want ik geloof dat ie niet handsfree aan het bellen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Hmmm net een actie gehad. Ik kwam compleet los van de grond met mijn auto.

Ik was een leuk stukje wezen rijden tussen de weilanden door, met nog geen kip op de weg. Voor mij komt een stijl bruggetje over een sloot, zo'n heuvel zeg maar die snel 1 meter omhoog gaat en meteen weer naar beneden. Dus ik geef in een dolle bui wat gas bij, en knal met 120 over die 'schans' heen. Wow met 4 wielen los! Helaas ging de voorkant van de auto door het gewicht van de motor wel heel snel naar beneden, waardoor ik schuin naar voren eerst met de bumper de straat raak. Dikke klap ook toen ik met de rest van de wielen weer op de weg kwam. Dat was wel even schrikken. Zo te zien zit de bumper gelukkig nog wel vast, hij is alleen wat van onderen bijgeschuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Ehm, dude :/
Wel eens de voorwielen van een Suzuki Alto losgehad met zo'n zelfde bruggetje (bij 80/90km/u) maar wat jij net hebt gedaan lijkt me niet echt best voor je auto... :X

edit:
Kijk, dan weet je weer waarom je een achterspoiler moet hebben :P

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 25-05-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha idd :D

Klinkt wel als Dukes of Hazzard taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

dyna18 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:19:

Ik was een leuk stukje wezen rijden tussen de weilanden door, met nog geen kip op de weg. Voor mij komt een stijl bruggetje over een sloot, zo'n heuvel zeg maar die snel 1 meter omhoog gaat en meteen weer naar beneden. Dus ik geef in een dolle bui wat gas bij, en knal met 120 over die 'schans' heen. Wow met 4 wielen los! Helaas ging de voorkant van de auto door het gewicht van de motor wel heel snel naar beneden, waardoor ik schuin naar voren eerst met de bumper de straat raak. Dikke klap ook toen ik met de rest van de wielen weer op de weg kwam. Dat was wel even schrikken. Zo te zien zit de bumper gelukkig nog wel vast, hij is alleen wat van onderen bijgeschuurd :)
Dat heb ik ook een keer gehad hier in de buurt :D

Heb je zo'n weg met 2 van die bruggetjes achter elkaar en als je daar met 90+ overheen gaat kom je ook redelijk los :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
Ow ja, als ik zeg 'mijn' auto. Dan bedoel ik trouwens de leasebak van mijn baas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb iets soortgelijks gedaan met een oude starlet. Ik reed met 70 over een schans die wegwerkers hadden gemaakt van zand. De wielen raakten met een flinke "kloeink" weer de weg en ik was bang dat alles kapot zou zijn aan de ophanging (16 jaar oud was dat wagentje toen ;)), maar op de uitlaat na had alles het overleefd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dat zelfde heb ik een keer gehad met 50 km/h in Utrecht, hadden ze net ergens drempels aangelegd (voor de liefhebber, als je vanaf Kanaleneiland rechtdoor richting centrum gaat), alleen nog geen borden neer gezet dat er ook drempels lagen. Je komt aan op een kruising, kijkt links, kijk rechts....shit drempel.....boinggg.
En zo ging het ook bij de wagens achter mij en vanaf de andere kant, dus het lag gelukkig niet aan mij. Wie haalt het in zijn hoofd drempels aan te leggen waar je met 20 km/h over heen moet op een 50 km/h weg?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ken een weg in Elim (drenthe) waar je met 40km/u je carter eraf rijdt :X (echt gebeurd, dacht zelfs dat diegene 30 reed). Echt iets van 20cm hoog en erg stijl. Waar je 50 mag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Dan kun je de gemeente aansprakelijk stellen voor de geleden schaden.
Drempels moeten aan een aantal voorwaarden voldoen (hellingspercentage e.d.)
Dus als zoiets gebeurd en getuigen kunnen beamen dat je met lage snelheid eroverheen reed kun je de gemeente aansprakelijk stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dyna18 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:45:
Ow ja, als ik zeg 'mijn' auto. Dan bedoel ik trouwens de leasebak van mijn baas :D
Triest bezig d:)b

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat is een hele grote 'als' die je daar neerzet. Ik denk niet dat die drempel aan de eisen voldoet, maar mijn stelling is dat je met 50 over een drempel in een 50-zone moet kunnen rijden (met een auto die goedgekeurd is voor de nederlandsee weg). Als je dan bij die sneheid schade oploopt aan je auto, dan is er iets heel erg mis.

@Chevvy: Eens! Wat vind jij trouwens van drempels, als auto-weetal? :P

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 26-05-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer dan niet d:)b

En ik vind drempels onzin.
Waar ik (zodra ik wat groter ga dan nu) ga wonen wil ik liefst zo min mogelijk of geen drempels hebben, dan maar buiten de stad wonen. Als ik een hartaanval heb, of een of andere infectie die direct behandeld dient te worden, maar de ambulance moet eerst 30 drempels over voor ze er kunnen zijn, zal het vast niet in mijn voordeel werken.

Of als je huis in de fik staat, er inbrekers/relschoppers bij je huis zijn, etc etc...

Dan zullen we nog niet eens beginnen over de uitstoot die continue optrekken en afremmen veroorzaakt. Denk dat dat op de termijn meer levens gaat eisen, en zieken gaat veroorzaken, dan wegen zonder drempels doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Vandaag wel weer een leuke: regen, regen, regen, rotonde -> glad. Gelukkig heb ik redelijk wat op een parkeerplaats lopen testen hoe ver ik kan gaan en hoe je een schuivende auto toch strak op de weg houdt anders had er een kromme lantaarnpaal gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat dat betreft van iedere bocht en rotonde genoten vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken geleden voor ik mijn nieuwe velgjes + banden dr onder had, op elke rotonde lekker zijwaarts glijden :) En 1 keer de vriendin laten gillen toen ik de A1 afkwam en bij de afrit de handrem aantrok en 2x rondtolde :P (ja dat was de bedoeling).... ik zat te lachen gieren brullen van de lol en zij te gillen van de schrik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelfs Keiichi Tsuchiya dat niet toevertrouwen op een afrit op de snelweg. :|

Heb wel al eens een volwassen jongen het uit laten schreeuwen van angst omdat ie niet gewend was dat een auto zo laat pas remde voor een bocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Boom :(

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:05:
Ik zou zelfs Keiichi Tsuchiya dat niet toevertrouwen op een afrit op de snelweg. :|

Heb wel al eens een volwassen jongen het uit laten schreeuwen van angst omdat ie niet gewend was dat een auto zo laat pas remde voor een bocht 8)7
Wel een volwassen vrouw (maar dit lag meer aan haar dan aan mij, ik reed door wat smalle straatjes en het ging niet supersloom maar ik was ook niet aan het racen ofzo. Was ook meteen de laatste keer dat zij een lift kreeg ;)).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kunnen we dit topic niet omdopen tot "Pats hier met je toekomstige boetes" ofzo?

Allemachtig wat vreten jullie allemaal voor onzin uit op de weg. :)

[ Voor 6% gewijzigd door max op 28-05-2006 15:56 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:34:
[...]

Wel een volwassen vrouw (maar dit lag meer aan haar dan aan mij, ik reed door wat smalle straatjes en het ging niet supersloom maar ik was ook niet aan het racen ofzo. Was ook meteen de laatste keer dat zij een lift kreeg ;)).
Nou, dat was nog het ergste, er zat een vrouw achterin, en die vond het wel leuk allemaal (ja, er is ruimte voor iemand op de achterbank in mijn honda ;) )

Heb trouwens nagedacht over wat Tom zei, en sinds een week pas ik mijn rijstijl ook niet meer op andere mensen aan. Ze kunnen blij zijn dat ze mee mogen rijden, en als het ze niet bevalt; Jammer dan Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan t einde van de afrit ;) Serieus alle ruimte daar (afrit 35 ofzo op de A1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01

Emiel1984

Made in NL

max schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:56:
Kunnen we dit topic niet omdopen tot "Pats hier met je toekomstige boetes" ofzo?

Allemachtig wat vreten jullie allemaal voor onzin uit op de weg. :)
Ik ben voor :9 ... de berichten hiervoor haalden me over btw ;) .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Een camionette met trekhaak proberen parkeren in een plaats die te nipt bleek te zijn. Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/MMach/IMG_4748%20(Custom).jpg
Volgens mij is de buper niet kapot maar is gewoon wat meegebogen. Hoop ik. :/
Ahja, en daarnet mijn bocht naar links wat te kort gepakt, ik kwam even op de verkeerde rijstrook, die madam in haar auto nogal verschieten, ik ook :D

[ Voor 27% gewijzigd door MMach op 06-06-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dacht even dat mijn lude sneller was...

Ik wou "even" snel 5 autos inhalen, nja;.. meer dan 3 haalde ik dus niet, en moest mij tussen de derde en de vrierde ertussen gooien.

Konden ze niet echt mee lachen though.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hm vanmiddag schrik van mijn leven toen tegen ligger hem even op andere baan gooide om vrachtwagen in te halen op weg waar je 80 mag en niet inhalen. Het lukte hem maar net om dat ik vlink bij remde....

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 23:44
Ik heb 2 jaar terug een keer bij het straatje keren de bumper van een andere auto aangetikt. Precies onder het glas van de koplamp. Flauw grapje van €550. Zo'n ruitje was aanmerkelijk goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:54:
Ik reed net over een kat heen :|
Ik rij heel rustig, kom net van een fiets overgang af rij amper 30... komen er uit de bosjes 2 witte katten vanuit rechts... dus wanneer ik ze voor mn lamp zie.. zit ik er dus gelijk ook al bovenop, o mijn god ik ben me zoo kapot geschrokken, kat spartelde wat en rende weer door.. nog maar 8 levens over dan...

damn, kut katten!
Ik had vorige week iets vergelijkbaars. Ik reed ongeveer 50 door een nieuwbouw wijk toen er uit de bosjes 2 katten op de weg heenrenden vlak voor mn auto. Ik trapte wel op de rem maar omdat het echt op het laatste moment was dat ze voor mn auto sprongen kwam er wel een botsing, dacht ik. Toen ik in mn achteruit kijk spiegel keek zag ik geen hoopje kat liggen of zo maar de katten waren ook nergens te zien. Dus ik verdergereden en na 200 meter maar even gestopt of ze niet halfdood onder mn auto hingen (ja ik lees ook weleens de krant) Gelukkig niet het geval.

Waar die katten gebleven zijn is me echt een raadsel want ik had een goed overzicht van de hele straat toen ik in de spiegel keek. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jellabie schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:03:
Dacht even dat mijn lude sneller was...

Ik wou "even" snel 5 autos inhalen, nja;.. meer dan 3 haalde ik dus niet, en moest mij tussen de derde en de vrierde ertussen gooien.

Konden ze niet echt mee lachen though.
Zo kwam ik laatst ook een Porsche tegen... Die dacht dus even snel een tegenligger te kunnen inhalen. Als ik niet flink bijgeremd had (en daarbij zat mijn achterligger bijna op mijn trekhaak) dan was dat een frontale botsing geworden met een snelheidsverschil van meer dan 200km/u want ik reed zo ongeveer de toegestane 90 en hij vast een flink eind meer... Da's best wel schrikken kan ik je zeggen.

En even later op de snelweg zat ik bijna op mijn voorligger omdat die op de rem ging staan voor een domme mama-eend die met een sliert jonkies aan het oversteken was 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2006 13:41 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 22:18

Bestla

Kvinne

Ducks are Killing >:)

Enige weken terug nog iets aso's gedaan :X

Rotonde met aan de N207 richting Boskoop gelegen een secundair weggetje. Hier stond vroeger een slagboom. Nu niet meer, vandaar dat ik een 'zondagsrijder ' hierover inhaalde en zodoende niet over de rotonde hoefde.

Voor de kenners van de plek :

Rotonde N207 net over de Zegerbrug aan de N207 Zegerbaan te Alphen aan den Rijn

[ Voor 91% gewijzigd door Bestla op 07-06-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het is wel zoooo ontzettend "strafbaar" om te remmen voor dieren. Hoe hard het ook klinkt, maar als jij op een provinciale weg remt voor een eend (dus waar je 80 rijdt) en je veroorzaakt daardoor een achterkomende kettingsbotsing, dan heb je een hoop uit te leggen aan de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ducks are Dead, bedoel je... Sjemig... Je gaat toch niet vol op de rem voor een stel eenden als er mensen achter je rijden? Jammer voor die eendjes, maar ik heb er geen whiplash voor over om ze te redden hoor...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Domme actie van mij: niet signaal geven aan 'ik ben alleen op de wereld' bestuurder. Dat doe ik dus ook nooit meer nalaten in het vervolg :)

Zit paar minuten achter auto. Remt zo af en toe af, stopt helemaal, geeft weer gas, schiet straat, en dit allemaal zonder richting aan te geven. Ik blijf kalm, geen signaal in de vorm van flink op het stuur rammen. Knalt die idioot de auto zo in zijn achteruit, want die straat die hij naar veel stoppen en gas geven toch maar is ingeslagen was toch verkeerd. En dan nog kijkt meneer niet in zijn achteruitkijkspiegel. Hoe gek kan je zijn om gewoon je auto in zijn achteruit te zetten en te rijden zonder in die spiegel te kijken, verkeer kan van beide kanten komen omdat hij in zijn achteruit een andere straat in rijdt, tenminste, als ik niet gewoon net achter hem zat.

Toch maar even flink signaal gegeven om te voorkomen dat hij de neus van mijn auto een stukje kleiner maakt (hij zette gewoon door met achteruit rijden, sta 3 meter achter hem met mijn auto 8)7 ), krijg boos blik en middelvinger. Heerlijk, hij had gelijk, zat fout: had veel eerder die flippo een signaal moeten geven dat er ook nog ander verkeer rond rijdt :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 07-06-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mx. Alba schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:39:
Zo kwam ik laatst ook een Porsche tegen... Die dacht dus even snel een tegenligger te kunnen inhalen. Als ik niet flink bijgeremd had (en daarbij zat mijn achterligger bijna op mijn trekhaak) dan was dat een frontale botsing geworden met een snelheidsverschil van meer dan 200km/u want ik reed zo ongeveer de toegestane 90 en hij vast een flink eind meer... Da's best wel schrikken kan ik je zeggen.
Zo hard rijden op een 90 weg is gewoon asociaal :/
En even later op de snelweg zat ik bijna op mijn voorligger omdat die op de rem ging staan voor een domme mama-eend die met een sliert jonkies aan het oversteken was 7(8)7
En ik maar denken dat ik speciaal ben omdat ik een keer in de bus zat terwijl die stopte tegelijk met een auto vanaf de andere kant om een stelletje te laten oversteken samen met hun 10 jonkies ongeveer :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik stop er voor wanneer het kan, dus wanneer geen mensen achter me heb rijden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56

heb dit ook een keer gehad, alleen dan met de motor..............zag het bruggetje en dacht ff gas bij te geven zodat ik er met een wheely over zou gaan. Kwam dus met 2 wielen los met 100km/u+ :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

nero355 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:08:
[...]

Zo hard rijden op een 90 weg is gewoon asociaal :/
Snelheidsverschil van 200km... Dus de ene komt met 90+ aangereden, dat betekent dat de tegenligger 110- rijdt en samen is dat 80.

Afhankelijk van de opbouw van een 80-km weg, kan dat dus best wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MAX3400 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:16:
Snelheidsverschil van 200km... Dus de ene komt met 90+ aangereden, dat betekent dat de tegenligger 110- rijdt en samen is dat 80.

Afhankelijk van de opbouw van een 80-km weg, kan dat dus best wel...
OK ik heb een B) nodig ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Even mierenneuken ;)

90+ en 110- samen is niet 80 maar 200 ;) en hij ging niet 110- maar eerder 120+

Het was geen 80-km weg maar een 90-km weg (.fr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Actie van een tijdje geleden:

Ik moest in 2003 of zo m'n broer naar het vliegveld brengen. Hij had 't in z'n hoofd gehaald om op vakantie te gaan naar de VS terwijl mijn ouders ook al op vakantie waren. Hij z'n kaartje gekocht, komt 'ie er achter dat hij z'n reis niet echt goed gepland heeft. Mag ik 'm op zondag (terwijl ik @ 10 uur moet beginnen met m'n werk) naar Eindhoven brengen (vanuit Venlo).

Het was mistig. Toen ik terugreed maakte ik een kapitale blunder. Ik voegde uit en reed op dezelfde snelheid door. Voordat ik het doorhad was ik de twee wegen die onder het viaduct doorliepen (en waarvanuit je in- en uit kan voegen) overgeraced met 100 of zo en ik ging vrolijk net zo hard weer dezelfde snelweg waar ik van af wilde op.

Ik had er niet aan moeten denken dat er een auto op dat moment dwars tegen me aan was geknald; ik had 't hoogstwaarschijnlijk niet overleefd :X.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft ook een keer zo'n Yoozer-moment gehad op een zelfde soort punt. "Kut, daar stond net een stopbord :o :o :o :X "

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Alweer de nodige jaartjes geleden (8 ofzo) maar toch wel het vermelden waard. Ik rijd 's ochtends op weg naar mijn werk, van Tiel naar Veenendaal. Dat was een stukje A15 en dan via afslag Ochten/Kesteren binnendoor via Rhenen naar Veenendaal. Onderaan de snelweg, de B weg opdraaiend ging ik altijd via Kesteren, omdat dat wat beter doorrijd richting de rotbrug die daar bij Rhenen ligt. Het verkeerslicht wat je daar had om Kesteren in te draaien, was zo'n automatische variant, als in, staat altijd op rood maar springt op groen als er verkeer aankomt en niets vanuit de andere richting om daarna weer op default rood te gaan.

Kortom, dat al een jaar doende ofzo, zit het er automatisch ingebakken, dat als er geen verkeer staat aan de andere kant, dat je dan door kunt rijden, omdat het verkeerslicht toch op groen springt. (Zo'n beetje 5 meter voordat je er daadwerkelijk bent.)

Ik kom daar dus 's ochtends aangecrossed met mijn CRX, rijd er een vrouwtje een end voor mij op die strook, met een Seat Marbella. Stopt voor het stoplicht, gelijk, eigenlijk als ze nog niet stilstaat, springt het verkeerslicht op groen. Op dat moment zit ik net op die uitvoegstrook, dus nog 400 meter afstand ofzo.

Vrouwtje trekt niet op. 400 meter
Vrouwtje trekt nog niet op, 200 meter. Ik zie dat ze druk bezig is in haar binnenspiegel met haar haar.
Vrouwtje trekt nog niet op, 100 meter. Shit. Remmen dan maar, want ik ging nog 60-70 ofzo.
Vrouwtje trekt nog steeds niet op, 50 meter. Harder remmen. Uh.. Hee, het is schijnbaar gladdig.
Hm, dat stilstaande autotje komt wel snel dichterbij! kuuuhuuut.
Uiteindelijk ram ik haar met een vaartje van 10km/h in haar kont, wat resulteerde in de achterkant van een Marbella op mijn motorkap. :( (Auto was nogal verlaagd en heeft sowieso een nogal schuin aflopende neus en ze stond schijnbaar wel op de rem.)

Resultaat, een klein krasje in haar kunststof bumper, mijn motorkap en en één koplamp kadoek. Netjes schadeformulieren ingevuld, van haar niets meer gehoord, maar ik had zelf voor 2000 gulden schade. :(

Hoe kwam het nou: Vlak voor haar was er een andere auto door het groen gegaan, waardoor het stoplicht daarna weer op rood sprong, en zij, daar niet bekend zijnde, dacht dat het nog wel ff zou duren omdat ze net rood had. Op zich wel begrijpelijk natuurlijk, want bovenstaand verhaal speelde zich in 15 seconden ofzo af.

Kortom, dat krijg je ervan als je rijd in de "automatische stand" en zelf zo aan een verkeerssituatie gewend bent, dat je ervan uit gaat dat anderen die ook kennen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ook gewoon een stukje ervaring dat je miste, misschien? Als je gewoon defensief rijdt, en er staat voor je iemand stil, dan rem je zodanig dat je achter die persoon stil zou komen te staan. Rijdt die persoon dan weg, dan rem je gewoon minder. Qua tijd maakt het helemaal niets uit want je zit toch achter die ander, kan je het beter veilig doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:08:
2 weken geleden voor ik mijn nieuwe velgjes + banden dr onder had, op elke rotonde lekker zijwaarts glijden :) En 1 keer de vriendin laten gillen toen ik de A1 afkwam en bij de afrit de handrem aantrok en 2x rondtolde :P (ja dat was de bedoeling).... ik zat te lachen gieren brullen van de lol en zij te gillen van de schrik :P

Als iemand dat bij mij flikt krijgt ie klappen en ga ik verder lopen :( heb niets tegen een sportieve rijstijl, maar ongein uitvreten doe je maar als ik niet bij je in de auto zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Mx. Alba schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:36:
Ook gewoon een stukje ervaring dat je miste, misschien? Als je gewoon defensief rijdt, en er staat voor je iemand stil, dan rem je zodanig dat je achter die persoon stil zou komen te staan. Rijdt die persoon dan weg, dan rem je gewoon minder. Qua tijd maakt het helemaal niets uit want je zit toch achter die ander, kan je het beter veilig doen...
Mja, misschien ervaring. Maar ik rekende er gewoon op dat ze gelijk weer op zou trekken, omdat het licht op groen stond en dat gebeurde niet. Omdat je zo dag in dag uit gewend bent dat dat wel gebeurd, misreken je jezelf daar in. Zal me nu niet meer gebeuren, maar het was meer een stuk luiheid (gewoon doorrollen in dezelfde versnelling, moet anders straks dan weer schakelen/remmen, etc) gecombineerd met een verkeerde verwachtingspatroon. ;) Ik reed ook zeker niet defensief op dat moment. (Was al wat te laat enzo. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Ik heb zaterdagmiddag de lichten van mn postautotje aan laten staan 8)7 Accu was best wel leeg zeiden ze net tegen me :/ , maar gelukkig zit te renault garage er tegen over. Iedere keer als ik uitstap dan denk ik er altijd zo aan, ramen dicht.. knipperlichten uit.. lichten uit.. goed uitstappen dan. Maarja nu dus toch vergeten, best stom, maar t was niet zo erg zeiden ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb in mijn Corrado nu ook een lichtzoemer gezet, aangezien ik al jaren gewend ben dat ik zo'n ding heb in mijn auto's is het heel verneukeratief als dit opeens niet meer het geval is. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Had ik ook laatst in mijn Mazda 323F, lichten per ongeluk aan gelaten, ik kom terug van het werk start ie niet, ik helemaal over de rooie, pa gebeld komt hij met kabels, doet ie het nog niet. Ik denk o nee, auto net 2 weken oud nu dit weer (eerst zat iemand in mijn bumper, lampje kapot, paar dagen later sneed iemand mij af, resultaat 2 deuren naar de klote) en nu dit, ik heb altijd pech.
Komen we thuis, mijn pa de kabels doorgemeten, waren ze gelukkig dood, andere kabels de volgende dag gepakt en draait als een tierelier.

Maja heb nog altijd schade aan mijn bumper en aan mijn deur, allebei doorgereden. Is dat de nieuwe mentaliteit van de auto rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Wow we zitten al op 40 pagina's.
Had echt niet gedacht dat toen ik dit topic opende dat er zoveel mensen domme actie's in het verkeer (perongeluk meestal) uithaalden. 8)7
Afijn, je leert van elkaar. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, wat gek, ik zit pas op pagina 10. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixxx schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:56:
[...]

[...]

Als iemand dat bij mij flikt krijgt ie klappen en ga ik verder lopen :( heb niets tegen een sportieve rijstijl, maar ongein uitvreten doe je maar als ik niet bij je in de auto zit
Tsja, ik rem gewoon vrij laat. Ik laat em wel al afremmen op de motor, maar zelf bijremmen doe ik echt niet direct hoor. Heb 4 schijfremmen mee gekregen, dan gebruiken we ze ook maar ;)
En die kerel, tsja, was gewoon niks gewend.

Daarbij, als mijn rijstijl je niet zint dan rij je toch niet mee? Met de bus is het ook heerlijk hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Opperhoof schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:16:
Ik heb zaterdagmiddag de lichten van mn postautotje aan laten staan 8)7 Accu was best wel leeg zeiden ze net tegen me :/ , maar gelukkig zit te renault garage er tegen over. Iedere keer als ik uitstap dan denk ik er altijd zo aan, ramen dicht.. knipperlichten uit.. lichten uit.. goed uitstappen dan. Maarja nu dus toch vergeten, best stom, maar t was niet zo erg zeiden ze :)
Haha ik gister ook. Ze stonden vandaag met lege accu
Renault kangoo kan er niet zogoed tegen; was in de beveiliging gegaan of iets anders. Het was in iedergeval niet mogelijk om de wagen te starten met startkabels. Wegenwacht moest komen om de computer te resetten toen pas wilde hij starten. wss bleef de boordcomputer in de startonderbeking hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft zo'n Kangoo geen buzzer dat de lampen nog aanstaan dan? Das toch best wel gemeengoed tegenwoordig.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:17:
[...]

Tsja, ik rem gewoon vrij laat. Ik laat em wel al afremmen op de motor, maar zelf bijremmen doe ik echt niet direct hoor. Heb 4 schijfremmen mee gekregen, dan gebruiken we ze ook maar ;)
En die kerel, tsja, was gewoon niks gewend.

Daarbij, als mijn rijstijl je niet zint dan rij je toch niet mee? Met de bus is het ook heerlijk hoor :Y)
Als ik de keuze heb wel ja :) ben weleens met collega's of vrienden meegereden die dan ineens veel sportiever gingen rijden omdat er anderen bij in de auto zaten 8)7 doe maar niet hoor, kom liever veilig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
MadMarky schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:55:
Heeft zo'n Kangoo geen buzzer dat de lampen nog aanstaan dan? Das toch best wel gemeengoed tegenwoordig.
Meeste Italiaanse auto's in ieder geval niet... daar gaan de lichten netjes mee uit als de sleutel uit contact wordt gehaald :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opperhoof schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:16:
Ah, dat had ik laatst ook. Ik dacht dat ik een nieuwe accu moest kopen, maar die dingen zijn gewoon op te laden. Ideaal :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Aight! schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:57:
[...]

Maja heb nog altijd schade aan mijn bumper en aan mijn deur, allebei doorgereden. Is dat de nieuwe mentaliteit van de auto rijders?
Yep, blijkbaar.

Gelukkig is het wel nog steeds strafbaar, als je z'n nummerbord had genoteerd en de politie had ingelicht hadden zij misschien iets voor je kunnen doen (zie ook snelwegaanrijding, dader stopt, kijkt en rijd door. Vervolg?)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Jewel |:(

Alleen stap ik in uur of anderhalf 20 keer uit en in. En heb dan geen zin in om de lichten steeds aan en uit te zetten. Die dieselaccu kan wel wat hebben wat dat betreft je kan de lichten makkelijk een uurtje of wat aan laten. Maar het gevolg is dat je aan dat piepje wel gewend raakt.

Ook als je de auto de laatste keer wegzet... :O Toch vind ik met licht rijden genoeg veiligheid bieden dat ik het er wel voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fixxx schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 07:50:
[...]

Als ik de keuze heb wel ja :) ben weleens met collega's of vrienden meegereden die dan ineens veel sportiever gingen rijden omdat er anderen bij in de auto zaten 8)7 doe maar niet hoor, kom liever veilig aan
Oh, ik ga niet sportiever rijden omdat er iemand naast komt hoor, hou me iets meer in, maar sportief rijden doe ik toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
DopdeDouwer schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:40:
[...]

Jewel |:(

Alleen st[...] gewend raakt.

Ook als je de auto de laatste keer wegzet... :O Toch vind ik met licht rijden genoeg veiligheid bieden dat ik het er wel voor over heb.
Je kan gewoon zo'n opladertje in je auto gooien. Daarmee kan je meestal gewoon starten mocht je het een keer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

DopdeDouwer schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:33:
[...]

Haha ik gister ook. Ze stonden vandaag met lege accu
Renault kangoo kan er niet zogoed tegen; was in de beveiliging gegaan of iets anders. Het was in iedergeval niet mogelijk om de wagen te starten met startkabels. Wegenwacht moest komen om de computer te resetten toen pas wilde hij starten. wss bleef de boordcomputer in de startonderbeking hangen.
Dit kan wel eens heel goed het probleem zijn dat ik een tijdje met mijn (laatste) franse auto heb gehad. Het ding wilde soms gewoon niet starten. Meestal na een minuut of 5proberen lukte het wel, aan de accu lag het dus niet. Één keer iets van een half uur bezig geweest, en toen was ik het helemaal zat. Naar het station gelopen en met de trein gegaan, de auto heeft toen een dagje of 4 op de parkeerplaats gestaan, ik was hem he-le-maal zat. Later de auto weer opgehaald en hij startte zonder enig probleem.
Een week of 2 later ineens een lege accu (vond het al zo vreemd dat de CV niet meer werkte)
Al het elektrisch nagekeken en daarna nooit meer problemen ermee gehad. Maarja, de auto was ook een maandje later vervangen door iets degelijkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Denken dat je met een ford escort nog wel even tussen die geparkeerde focus en een tegemoet komende Aldi-vrachtwagen door kan... en dan er achter komen dat het eigenlijk net niet wil en toch maar blij zijn dat die vrachtwagen ook remmen en een oplettende chauffeur had.

Dat krijg je als je zelf een auto gewend bent die een stuk sneller accelereert.. (A6 icm. V6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:45:
OMG, wat ik net heb uitgevreten. Ik was in een stoute bui ofzo haha. Zag bij de UT in enschede bij een bushalte paar mensen van buitenlandse afkomst lopen, je weet wel die figuren met 5kg goud om de nek en in de oren. En die ging bij een bushalte staan, waar een huge big-ass waterplas lag. Op de heenweg was ik daar mooi door gecrossed....
Toen ik zag dat die lui daar gingen staan kon ik t niet laten, ben omgedraaid haha en mijn 200pk ff aangespoort en met mooi vaartje door die plas gereden. Die lui waren drijfnat haha, kon t gewoon niet laten was in een stoute bui :P
Hmm moet je hier ook eens komen doen, kijken hoe heel je auto blijft ;)

sorry maar dit is not done gewoon.
Heb t zelf ook wel eens gehad dat een of andere idioot nog even lekker door een plas heen moest terwijl ik daar langs liep. ( na een dag hard gewerkt te hebben)
Hij had mazzel dat ie niet stopte, want ik had zeker wat aan ze rij gedrag gedaan op dat tijdstip. })

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hmm, van de week een domme actie gedaan. Was wezen tanken, en ik reed weg. Bij het stoplicht vrij vlot optrekken, en achter me ook een auto met 2 gasten er in die ook vrij vlot optrokken. Ik denk die willen dus een beetje sporten ofzo, maar ze probeerde mij alleen maar bij te houden om me te vertellen dat m'n tankdop nog bij de benzinepomp lag :+ Was wel heel tof van ze, dat ze toch doorzette!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

vandaag met die regen, m'n ijskarretje z'n remmen zijn niet goed uitgebalanceerd, dikke 75 % staat op het achterwiel, ik reed op een auto af en wilde remmen, mooi dat 'ie dwars ging toen ik erachterkwam dat ik het no way zou halen, toen belandde ik op de andere rijbaan, stond net een agent (avondvierdaagse) het verkeer tegen te houden, hield 'ie een praatje dat ik moest opletten e.d. toen vertelde ik dat m'n remmen niet goed afgesteld staan..kreeg ik daar weer een preek over.

afijn, morgen remmen afstellen en een nieuw benzineslangetje fixen (die was stuk op de terugweg, 1 km duwen met dat ding :s )

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
reuzekind schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:31:
Hmm, van de week een domme actie gedaan. Was wezen tanken, en ik reed weg. Bij het stoplicht vrij vlot optrekken, en achter me ook een auto met 2 gasten er in die ook vrij vlot optrokken. Ik denk die willen dus een beetje sporten ofzo, maar ze probeerde mij alleen maar bij te houden om me te vertellen dat m'n tankdop nog bij de benzinepomp lag :+ Was wel heel tof van ze, dat ze toch doorzette!
Hahahhhaa, dan voel je je ook wel knap lullig denk ik. :D
Lag je brandstof ook op straat?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Nou TPG auto's hebben ook een zogenoemde BOCO. Das een computertje die bij houd of je niet steeds te hard optrekt en afremt, geeft je daar punten voor en je moet een bepaald aantal punten / maand halen.

Dat ding piept alleen continue, echt alles in die auto's piept. Je stapt redelijk vaak uit voor de post en pakketjes en dan laat je alles aanstaan en gaat alles piepen, maar daar raak je zo aan gewent dat het vertrouwd klinkt.

Ik kwam het terrein opgereden en zette de motor af en ging de km/tijd/datum/schade invullen, en daarna mn troep bij elkaar geraapt en de deur open gedaan, alles piepte weer vertrouwd, en het zonnetje scheen fel. Echt niet gezien of gehoord dus 8) Maar geloof mij, die autos piepen echt alles bij elkaar!

Het stomme was eigenlijk nog dat een week daarvoor ik snachts langs het terrein fietste en een auto zag die zn alarm lichten nog aan had staan, toen dacht ik nog ' sukkkkeel! :) ' En even later doe je het zelf, nouja shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mijn domme actie in het verkeer:

mn rijbewijs halen |:(

joepie! 998 posts, en dan kan er meteen een slotje op voor deeltje 2.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik wilde em hier posten, maar zonder commentaar is het niet leuk :p
Nog eentje toch?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Opperhoof schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:47:
[...]

Nou TPG auto's hebben ook een zogenoemde BOCO. Das een computertje die bij houd of je niet steeds te hard optrekt en afremt, geeft je daar punten voor en je moet een bepaald aantal punten / maand halen.
Bij de TPG krijg je toch ook bonussen als je zuinig rijd en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Omdat er nog geen nieuwe is, gooi ik er nog eentje in:

Ik reed met een VW Touareg (als prive-chauffeur) rond 0:45 over de A2, met de opdracht 20-30km/u te hard te rijden. Geen kip op de weg, dus geen probleem :Y). Op een gegeven moment zie ik 2 vrachtwagens achter elkaar rijden op de rechterbaan, dus ik ga naar links (ja, ik houd altijd zoveel mogelijk rechts aan). 5 sec voordat ik er ben gaat die achterste vrachtwagen naar links, dus ik moet in de ankers. Daar wordt ik dan zo gefrustreerd van, wacht 10 sec dan hoef ik geen minuut te wachten voor je er weer voorbij bent. Achter mij was er toen namelijk geen auto te bekennen :(
Domme actie: met groot licht seinen om mijn ongenoegen te uiten. Vrachtwagen liet dus zijn gas los om te zorgen dat het nog langer duurde, en wachtte lang met naar rechts gaan. Bleef vervolgens ook half op de linkerbaan rijden. Dommere actie: plankgas ervoorbij, met de spiegel bijna tegen de vangrail . Als die vrachtwagen het leuk had gevonden om verder naar links te gaan... :X
had ik hem aangeklaagd voor poging tot doodslag :P

Kennelijk zorgt een SUV ervoor dat je aso gaat rijden, in mijn vaders C5 zou ik dat seinen waarschijnlijk niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
oops foutje van mij >:)
niets gezegd

[ Voor 91% gewijzigd door RedHat op 16-06-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

RedHat schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:10:
oops foutje van mij >:)
niets gezegd
u bent vergeven :X O-)

[ Voor 23% gewijzigd door flippy op 16-06-2006 16:13 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Deel 2: Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2
(had wel even vermeld kunnen worden door TS van deel 2, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

gideon82 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 01:18:
Deel 2: Jouw domme actie in het verkeer? Deel 2
(had wel even vermeld kunnen worden door TS van deel 2, maar goed)
sorry, helemaal vergeten 8)7 ik had het in elk geval in t topicreport gezet :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.