Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 87860
een rood licht te staan wachten. Komt er opeens een auto achter een rij vrachtwagens op mij af. Hij tikte nog net mijn achterwiel aan. Scheelde echt maar een tiende van een seconde en ik was vol geraakt. Met die snelheid denk ik niet dat ik het had overleefd..
Inmiddels al een jaar of 5 geleden maar ik sta er nog regelmatig bij stil hoeveel geluk ik toen heb gehad. Uiteraard ben ik sindsdien een stuk voorzichtiger. Dan maar een keertje te laat.
Dat heb ik ook een keer gedaan. Ik stak met de fiets over langs een drukke weg die ik niet goed kon overzien door een geparkeerde vrachtwagen en toen werd ik vol geraakt door een brommer (zo'n schakelding wat op een motorfiets lijkt). Ik heb ook best mazzel gehad, ik kon nog gewoon terug naar huis lopen. Ik heb wel nog steeds littekens op mijn benen van dat voorval (10 jaar geleden).Anoniem: 87860 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:40:
Als scholier met de fiets op een druk kruispunt door rood gefietst. Ik had haast en alle banen leken voor
een rood licht te staan wachten. Komt er opeens een auto achter een rij vrachtwagens op mij af. Hij tikte nog net mijn achterwiel aan. Scheelde echt maar een tiende van een seconde en ik was vol geraakt. Met die snelheid denk ik niet dat ik het had overleefd..
Inmiddels al een jaar of 5 geleden maar ik sta er nog regelmatig bij stil hoeveel geluk ik toen heb gehad. Uiteraard ben ik sindsdien een stuk voorzichtiger. Dan maar een keertje te laat.
Het stomste wat ik met de auto heb gedaan was niet afremmen voor een wegonderbreking. Het asfalt ging voor een paar meter over in zand en ik vond het niet nodig om daar voor af te remmen omdat het toch maar een klein stukje was en ik had haast (en net mijn rijbewijs
Ik heb wel meer stomme dingen gedaan (van driften tussen de geparkeerde auto's door tot uit de bocht vliegen en een politieauto inhalen met 120 waar je 70 mocht), maar die dingen zijn altijd goed (zonder schade of andere gevolgen) afgelopen.
Nu ben ik ouder en heb ik wat meer verkeersinzicht
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik ook eens een keer in een redelijk dronken bui links om de rotonde genomen, rijdt er een politie auto mij voorbij. Houd mij aan en vraagt: "Waar wil je nu een boete voor hebben? Zonder licht rijden of verkeerd om de rotonde nemen?" Ik kies voor de rotonde boete. Politieagent weer: "Goede keuze, scheelt aanzienlijk." Blijkt de boete voor het verkeerd om de rotonde te nemen ook toch wel € 17,- te zijn.Dentheman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:47:
een rotonde (met de fiets) andersom nemen omdat dat heel veel scheelde (groooote rotonde), vervolgens stond er een auto die mij voorliet dus ik vloog daar voorlangs, maar naast die auto reed een lesauto, uiteindelijk stonden we band aan bumper, gut wat zal dat meisje geschrokken zijn
En ik ging een keer met de brommer v/e vriend een bus inhalen, die bus reed 50 en die brommer kan 60 dus ik ging erlangs, maar toen ging de bus accelereren en er kwam een tegenligger aan, uiteindelijk ging ik ertussendoor met m'n ogen dicht![]()
Maarja, soms moet je 's gek doen hea
Heh, wel een late reactie op dit bericht maar efin
Anoniem: 85511

• Bij een stoplicht tegen een helling staan, hellingproef m.b.v. voetrem en nadat het stoplicht op groen springt met slippende bandjes wegrijden en je bedenken dat je de volgende keer de handrem gebruikt (ford fiesta)
Kan er zo snel geen meer bedenken, behalve de schakelfoutjes etc. Bij mij is het wel zo dat als ik éénmaal een fout maak dan gaat alles fout.
En een keer toen ik bij mn neef in de auto zat (hij dus achter het stuur, ik niet
[ Voor 37% gewijzigd door Palomar op 11-02-2006 17:56 ]
Wij hebben de weg op een dijk, met onze oprit erg schuin naar beneden, waar onze garage staat.
Ik rij op m'n scooter rustig schuin, staat er een kerel met z'n auto voor onze garage. Ik dacht: genoeg afstand tussen garagedeur en zijn auto, dus ik *klik* doe de garage open met de afstandsbediening. Ik rij iets verder naar beneden.
Blijkt dat hij een aanhanger achter z'n auto heeft hangen

Verder een paar keer rechtsaf geslagen, echt heel vlak voor fietsers langs, die daar haaks oversteken. Zij hebben daar wel voorrang

NOSIG
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Ik ben toch malle pietje niet!
Nou we hadden geluk dat de wagen tussen wat boompjes door in een vlak stuk weiland terecht gekomen was, dus geen schade gelukkig.Palomar schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:14:
lol, en toen? Ding beschadigd zeker of gewoon weer aangekoppeld?
Overigens hadden we een verkeerde afslag van de snelweg genomen waardoor we moesten keren. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurt als de boel op de snelweg was losgegaan...
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 12-02-2006 04:42 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Anoniem: 126846
Affijn ik rij op de snelweg richting Heerenveen afkomstig van Wolvega en voeg uit om snelweg richting Joure te pakken.
Dit gaat via het klaverblad bij Heerenveen, ik zie nog een auto voor mij in die bocht rijden en denk daar rijd ik even naar toe.......
Dus gas erop, maar dit ging natuurlijk te snel.
Ik remmen in een bocht die naar beneden toeloopt, met hoge snelheid.

Kan eigenlijk niet maar ik moest wel!
Resultaat: en zeer angstaanjagende 180 turn in die bocht en allemaal andere auto´s die op mij in rijden!
En wou mijn auto ook nog niet starten.

Gelukkig helemaal goed afgelopen, maar ik doe niet weer zo dom!
Dus 120 en dan remmen was niet zo´n goed idee..
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 12-02-2006 12:36 ]
Baas gebeld, kwam me wegslepen want de auto mocht niet meer rijden van de bedrijfsmonteur. Ik dus vertellen; "Hij remde niet goed". Nee, dat was onzin, ik had gewoon niet genoeg afstand ofzo...
Afijn, de week erna, de eerste dag dat die auto weer gebruikt werd rijd een collega er een muurtje mee omver. Collega gaat zelf op onderzoek uit, blijken twee remschijven compleet afgebrokkeld te zijn... Werd ik ook meteen van blaam gezuiverd, maar ik was wel geschrokken...
Sometimes you need to plan for coincidence
Leuke bedrijfsmonteurGroentenboer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:31:
Baas gebeld, kwam me wegslepen want de auto mocht niet meer rijden van de bedrijfsmonteur. Ik dus vertellen; "Hij remde niet goed". Nee, dat was onzin, ik had gewoon niet genoeg afstand ofzo...
Collega gaat zelf op onderzoek uit, blijken twee remschijven compleet afgebrokkeld te zijn... Werd ik ook meteen van blaam gezuiverd, maar ik was wel geschrokken...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Je bedoelt dat je zonder hoorn maar met blauwe flitsen wel 80km/u door rood mag? Dat zie ik al die politiebusjes hier in de buurt continue doen...Sjoko schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:39:
Met zwaailicht en sirene bijna de neus van 'n auto van links afrijden. Netjes stapvoets kruising op (door rood). Klein wagentje van links.. laag.. bleef tijdens het kruising oprijden precies achter m'n raamstijl zitten. Aangezien de bestuurder mij totaal niet aan zag/hoorde komen reed hij door. Ik zag hem niet dus ik reed ook rustig door en keek daarna naar rechts. Verpleegkundige naast mij had gelukkig net langs de stijl gekeken en riep dus 'let op links' Na 1 ABS'end onderonsje stond ik zo'n meter van d'andere auto stil in een verschrikt, door een frontflitser blauw oplichtend, gezicht te kijken wat duidelijk de hoorn achter m'n grill niet kon waarderen
Meteen de reden te pakken waarom je met toeters en bellen maar stapvoets door rood magSlordig, maar helaas zie je wel ns wat over het hoofd.
In Rotterdam maakte ik het fietsen ook nogal vaak erg spannend: vanuit Capelle a/d IJssel op de fiets naar Schiebroek is een leuke route met veel stoplichten... need I say more?Sport_Life schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:40:
Met de fiets is het eigenlijk wachten tot het een keertje misgaat, ik ben echt een wegpiraat.. Diverse keren gehad dat ik bijna op de bumper van een auto zat (tussen stilstaande auto's voor een stoplicht slalommen is best cool)
In Eindhoven zijn de kruispunten allemaal veel overzichtelijker. Ook heb ik daar een fiets met minder goede remmen, dus neem ik minder risico's. Aan het gedrag van andere fietsers kan je alleen wel zien dat ze meer op rood licht controleren dan in Rotterdam, dus ik kijk heel goed uit naar witte busjes met gekke strepen
Ehhmm, ja. Dat soort dingen moet je toch alleen doen als er een camera in de buurt is, a la ghost rider?4x2 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 02:50:
[...]
Joww, dat type ken ik (weliswaar met lagere snelheden, maar dan meestal op provinciale wegen).
Uhmm, met die NX ook een keer tussen een file door gewheelied, ding stond in de 1 ipv de 2 en ik was chagrijnig, dus roste net vol het gas dr op met een beetje koppeling dr bij.
Zag er ongetwijfeld heel spectaculair uit, ik was iets minder blij....
Ga liever een slipcursus doen. Als je ook maar 1x je voetv an die rem af had gehaald en weer ingetrapt tot aan het blokkeren, had je zo stilgestaan. En als je je voet van die rem af had gehaald en vervolgens een slinger aan het stuur had gegeven, had je gemerkt dat je nog prima kon sturen. Zelfs met ABS kan je, bij volledig de rem intrappen, nauwelijks sturen. En zelfs met ABS (Astra vorige generatie gemerkt, bij Slotemaker) kan je nog aardig wat verbeteren door even de rem los te laten en weer in te trappen...Opperhoof schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:34:
Af gelopen zomervakantie, met een dikke mitsubishi Lancer station wagen richting spanje over de franse tolweg rijden. Het had net even geregend maar niet hard ofzo. Ik kom over de top van een flauwe heuvel en alles staat ineens helemaal vast voor een tolwegbetaalding. Vol in de ankers, die wielen blokkeren ik schuif rustig door..... die auto voor me komt steeds dichterbij, sturen heeft ook geen zin en net zachtjes aantikken. Die fransoos stapt uit, kijkt naar zn schade, niet veel spannends te zien, stapt weer in en rijd door...Ik had ook niets van een krasje dus dat viel gelukkig ook mee.
Geef mij toch maar lieven een auto MET abs!
En als je dan een auto hebt met ABS kom je erachter dat hij ook dwars kan komen te staan als je lomp doet. Wil je dan weer ESP?

Ik zeg niet dat ABS of ESP nutteloos is. Vooral op kortere afstanden is het heel nuttig, omdat het altijd even duurt voor je doorhebt dat je wielen blokkeren (en van de eerste schrik bent bekomen). Maar 110->0 (110 is max-snelheid bij nat wegdek in fr) is nou juist een voorbeeld waar je het zelf beter kan doen dan ABS...
Oh, dat zijn van die standaarddingen, die schrijf ik niet eens op. Niet zo spectaculair, toch?Anoniem: 87860 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:40:
Als scholier met de fiets op een druk kruispunt door rood gefietst. Ik had haast en alle banen leken voor
een rood licht te staan wachten. Komt er opeens een auto achter een rij vrachtwagens op mij af. Hij tikte nog net mijn achterwiel aan. Scheelde echt maar een tiende van een seconde en ik was vol geraakt. Met die snelheid denk ik niet dat ik het had overleefd.. [knip]

Dat heeft altijd nut.MBV schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:00:
Ga liever een slipcursus doen.
Kijk, de grootste beperking is nog altijd bestuurder. Elk systeem kan maar tot een bepaalde hoogte regelen, de wetten van de fysica worden door het systeem niet ongedaan gemaakt. Als je lomp doet dan zal de wagen ook lomp op reageren als het niet meer opgevangen kan worden. Zoals ik al eerder zei: men zou die dingen gewoon totaal moeten afslopen omdat ze worden misbruikt.En als je dan een auto hebt met ABS kom je erachter dat hij ook dwars kan komen te staan als je lomp doet. Wil je dan weer ESP?
Adaptieve cruise control is geen anti-crash systeem ookal denken mensen dat. Zo is ook ABS, ESP en al die kul maar enkel een hulpmiddel om de onkunde van de bestuurder op te vangen. Als de bestuurder voor een Darwin award gaat dan zullen die systemen je zeker niet tegenhouden.
[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 12-02-2006 15:14 ]
Zie ondertitel
Als ze je pakken terwijl je rijdt zonder rijbewijs, kan je voolopig examen doen bij t cbr vergeten...
[/moraalridder]
Heb zelf ook proefgereden op t industrieterrein hoor
Sometimes you need to plan for coincidence
hehe, toen ik nog niet mn rijbewijs had heb ik ook wel es met mn pa op een verlaten industrieterrein gereden op een zondagmiddag. Dat was in een fiat panda. Op een gegeven moment kwam er in een bocht mij een busje tegemoet. Omdat ik de breedte van de auto e.d. allemaal nog niet goed kon inschatten leek het mij het veiligst om te remmen en dat busje te laten passeren. Maar de pedaaltjes zitten zo dicht bij elkaar in dat kleine autootje dat ik met de rem ook het gas tegelijk intrapteDentheman schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:15:
vanmiddag mocht ik op een landweggetje even in de auto rijden (ben 16), renault twingo 1.2 16v, afijn heel rustig, vrij brede weg, allemaal boerderijen e.d., komt er een busje aanjakkeren, dus ik stuur 'm de kant in, dat busje week _niet_ dus ik nog verder en moest even stoppen, wil ik wegrijden, kom ik in z'n vooruit niet wegdus m'n moeder mopperen, in z'n achteruit kwam 'ie (gelukkig) wel weg, oftwel: niet te ver de berm in als 't al de hele dag regent

dat zeg ik toch ookChevy454 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:12:
[...]
Dat heeft altijd nut.
[...]
Kijk, de grootste beperking is nog altijd bestuurder. Elk systeem kan maar tot een bepaalde hoogte regelen, de wetten van de fysica worden door het systeem niet ongedaan gemaakt. Als je lomp doet dan zal de wagen ook lomp op reageren als het niet meer opgevangen kan worden. Zoals ik al eerder zei: men zou die dingen gewoon totaal moeten afslopen omdat ze worden misbruikt.
Adaptieve cruise control is geen anti-crash systeem ookal denken mensen dat. Zo is ook ABS, ESP en al die kul maar enkel een hulpmiddel om de onkunde van de bestuurder op te vangen. Als de bestuurder voor een Darwin award gaat dan zullen die systemen je zeker niet tegenhouden.
Oh ja, ik was 1 puntje vergeten: sliptraining kost +- €200, werkt bij 80% (van de mannen

I know, i knowGroentenboer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:31:
[moraalridder]
Als ze je pakken terwijl je rijdt zonder rijbewijs, kan je voolopig examen doen bij t cbr vergeten...
[/moraalridder]
Heb zelf ook proefgereden op t industrieterrein hoor
Beetje oefenen optrekken, afremmen, houding, even wat draaien en steken
Zie ondertitel
Anoniem: 70162
welnee, je krijgt gewoon een boete.Groentenboer schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:31:
[moraalridder]
[/moraalridder]
ontzegging enzo speelt pas bij recidive.
de reden waarom je het niet moet doen is de verzekering. die verhalen doodleuk alle schade op je, en je zal maar iemand invalide rijden...
Ben je zo lang of een zeer kleine wagen?JdM schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:19:
Na het instappen, starten van de auto en zelfs weggereden zijn erachter komen dat je aan de verkeerde kant zit....... maandagmorgen-dipje zeg maar
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Rij-instrukteurMeNTaL_TO schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:37:
[...]
Ben je zo lang of een zeer kleine wagen?
(post was beetje gelogen, heb het niet in real life meegemaakt, tenminste niet dat ik echt wegreed alleen het aan de verkeerde kant zitten dus bij deze [/overdrijfmodus] )
John...... ik moet het vragen............... heb jij een Engelse licentie?
KRAAAAKK !!!
Diffuser zat achter een stoeprand vastgeklemd bij het naar voren rijden mijn achterbumper eraf gereden.

En ja, ik heb een diffuser onder m'n GSI brakkeding.
[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 12-02-2006 22:53 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Nee, dan mislukt het altijdMBV schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:00:
[...]
Ehhmm, ja. Dat soort dingen moet je toch alleen doen als er een camera in de buurt is, a la ghost rider?
Keerzijde is dat ik ook alleen op mn smoel ga als er niet net iemand staat te filmen.
Tot nu toe althans
leeg
Jah.. das lastigMBV schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:00:
[...]
Je bedoelt dat je zonder hoorn maar met blauwe flitsen wel 80km/u door rood mag? Dat zie ik al die politiebusjes hier in de buurt continue doen...
Maar als normale regel ben je pas voorrangsvoertuig met blauw en herrie. Doe de herrie uit en je bent geen voorrangsvoertuig meer. Maak je brokken dan ben je de sjaak als chauffeur. Wettelijk gezien moet je dus ook om 4:00 's nachts permanent je herrie aanhebben. Meestal houdt de chauffeur wel rekening met de omwonenden en doet de herrie alleen aan bij gevaarlijke punten maar daarmee kan ie zichzelf enorm in de problemen werken.
UNOX: The worst operating system
Ik kan me vergissen maar volgens mij zijn er een tijdje geleden wat regeltjes veranderd op dit gebied.Sjoko schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:30:
[...]
Jah.. das lastigPolitie mag ook zonder blauw en herrie door rood rijden als dat 'nodig is' <- daar ga je met je meetbaarheid van regeltjes. Dit mag alleen in uitzonderlijke gevallen zoals bankovervallen waar risico op slachtoffers is en het niet handig is als de overvallers je 3 blokken ver horen aankomen. Ze moeten het echter wel 'veilig' doen dus 80 door rood is dat eigenlijk per definitie al niet.
Maar als normale regel ben je pas voorrangsvoertuig met blauw en herrie. Doe de herrie uit en je bent geen voorrangsvoertuig meer. Maak je brokken dan ben je de sjaak als chauffeur. Wettelijk gezien moet je dus ook om 4:00 's nachts permanent je herrie aanhebben. Meestal houdt de chauffeur wel rekening met de omwonenden en doet de herrie alleen aan bij gevaarlijke punten maar daarmee kan ie zichzelf enorm in de problemen werken.
Mijn domme acties zijn al die keren dat ik "stoer" moest doen en hard ging rijden en weet ik het.
@Freakstar: Ik doe ook wel eens 'stoer', niet noodzakelijk dom. Op/afritje lekker driftig
Bij 'stoere' dingen mogen anderen nooit gevaar lopen. Dat is voor mij de grens. Als ik dat niet kan overzien doe ik het niet. Punt.
Nee, je mag dat stuk over de brienenoord niet quoten
Je krijgt er ook geen boete of bekeuring voor.... tenzij je dus een ongeluk veroorzaakt. Zonder sirene aan ben je geen voorrangsvoertuig en mag je voorkomen om te verantwoorden waarom je de sirene niet aanhad en zal je zoieso daar een straf voor krijgen. Je hebt dan een zogenaamde 'regel 5' overtreding begaan, namelijk het in gevaar brengen van overige verkeersdeelnemers.MBV schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:54:
@Sjoko: als je op een busbaan rijdt, lijkt mij sirene erg onnodig. Strikt gezien ben je wel in overtreding, maar ik denk niet dat je er een bon voor zal krijgen. Die politiebusjes zie je dat ook met 50 doen, zwaailichtje aan, busbaantje meepakken en door rood, en 50 verder rijden... Geen bankovervaller hoor, gewoon te lui om te wachten
Die regel geldt trouwens natuurlijk ook nog steeds als je wel je sirene aan hebt. Daarom mag je ook maar stapvoets door rood, je moet altijd kunnen reageren op andere verkeersdeelnemers.
Hulpdiensten mogen met wat uitzonderingen zoieso de busbaan pakken. Ze hebben ook transponders zodat de busbaan groen krijgt. Die busbaan sensoren zijn echter zo afgericht dat je als je 50 rijdt precies groen krijgt. Rij je dus iets harder dan lijkt het alsof je door rood rijdt maar de verkeerslichten van de rest van de richtingen staan dan al op rood dus het risico is dan minimaal.
UNOX: The worst operating system
*joepie, file opgelost, gaan met die banaan*
Vervolgens toen we ongeveer 50-60 reden, zag ik de auto voor mijn voorganger schuin in de berm rijden en vervolgens mijn voorganger heftig remmen. Zelf ook op de rem, de ABS
Lekkere deuk in mijn kenteken, bumper kapot aan de hoekjes, en de stalen balk achter de bumper verbogen (lang leve volvo!). Terwijl het eigenlijk een tikje van niks was.

Het was een jager ofzo... compleet in het legergroen gekleed, groene muts/pet op, groene laarzen aan. En vanwege die camouflagekleuren was hij me absoluut niet opgevallen doordat hij langs hoge struiken/bomen fietste waardoor hij compleet in de "natuur" opging:
Levensgevaarlijk, die camouflagekleding. Fietsers die zonder licht rijden vallen me doorgaans nog beter op.
edit: Maar misschien vallen die fietsers me wel beter op omdat ik daar op bedacht ben.
[ Voor 11% gewijzigd door mjszwo op 14-02-2006 17:02 ]
dyna18 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:50:
Ik moet trouwens bekennen dat ik laatst ook zelf in de fout ging. Het ging maar net goed.
Ik kwam met het koude weer hard op een rotonde af en dacht dat de auto die op de rotonde reed afsloeg. Dat deed deze echter niet, waardoor wij beiden vol in de remmen gingen. Ik reed echter te hard en met het koude weer gleed ik ook nog behoorlijk door (het vroor niet, maar koud rubber, etc). Ik kwam net voor de auto, maar wel half op de rotonde tot stilstand, maar gelukkig net geen botsing.
Echt stom vanmijzelf, volgende keer moet ik echt beter zorgen dat ik altijd stil kan staan binnen een veilige afstand.
3 weken geleden mijn ouders ware op vakantie dus ik lekker met auto naar school. Opweg terug vlak voor de school even denken dat drempeltje lukt wel met 30 maar nee hoor kaboem... schrik...
Gelukkig weer is geen zichtbare schade
1. Altijd gewoon blijven rijden op de rontonde waar je zit, ga tegen je eigen gevoel in
2. Onderschat nooit een drempel.
ohww jah PS: Ook toen ik mijn rijbewijs net had.. kwam terug van een avondje uitgaan (jah brakke busverbinding dus ) en het sneeuwde nogal maargeod Volvo moet kunnen dus ik met een aardige snelheid over de snelweg heen.. gewoon 120 terwijl de rest nog geen 50 reed

[LTS][MTS][HTS]
Anoniem: 37526

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 14-02-2006 18:29 ]
Andere klant, Grand Cherokee: bij Eindhoven heb je zo'n scherpe bocht naar rechts in de snelweg, waar een bordje adviessnelheid 50km/u staat. 70 is duidelijk niet handig met zo'n auto in zo'n bocht mét klant erin

Enneh, aan het eind van een rit nog niet weten hoe die koppeling van de Zafira werkt durf ik ook wel een blunder te noemen

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 14-02-2006 20:14 ]
Op een autostrade rijden met een VW cadde, 100 op een tweevaksbaan... regende, en haalde op mijn gemak al de vrachtwagens in... (Zeer druk verkeer) Tot persoon voor mij op het linkerrijvak opeens enorm remt en uiteindelijk stopt (nieuwe wagen met abs...) Ik had nog ruimschoots afstand tot mijn voorligger, maar mijn volgeladen caddy'tje kon dat kort remmen blijkbaar niet aan, begon te slippen, en tegen mijn voorligger. die voorligger botste door mijn duw tegen die voor hem, en zo een aantal auto's serieus wat schade...
Om één of andere reden stond er dus een grote vrachtwagen stil op het linkerrijvak van de autostrade, met zijn pinkers aan (zonder zwaalicht of niks) maar door mijn voorliggers zag ik natuurlijk niet dat die stil stond, toch wel even heel wat schrik uitgestaan...
heb proberen naar links uit te wijken tegen de berm, maar niet meer kunnen remmen, moest ik aan de rechterkant uitgeweken hebben, kon je rekenen op een kettingboksing met een 15tal auto's aan de drukte te zien... Een goede keus weet ik niet; kon hier echter niet veel meer aan aanvangen, sindsdien rij ik bij druk verkeer mooi achter een vrachtwagen aan 90km/h tenzij ik met een een gewone auto rij.
[ Voor 79% gewijzigd door beOnt op 14-02-2006 22:20 ]
Anoniem: 85511
Met de Grand Espace moet je inderdaad letterlijk stapvoets (15) over sommige drempelsMBV schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:13:
drempels zijn leuk. Ik rijd nu regelmatig in andere auto's (studentchauffeur bij easyway), en die reageren natuurlijk allemaal anders. Laatst een Renault Grand Espace, en die bleek iets heftiger op een sinusdrempel te reageren dan ik dacht. Is goed, volgende met 25: erg oncomfortabel gehobbel. Daarna met 20: mwoah, laatste maar stapvoets... Maar over het geheel was de klant best tevreden

ExcusesMadMarky schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:18:
En een camionette is? Dit is een Nederlandstalig forum he
[ Voor 8% gewijzigd door beOnt op 14-02-2006 22:22 ]
Idd, perfecte cruise control, heerlijke V6, en goeie automaat. Alleen dat navigatiesysteem is overdag slecht afleesbaar als je je licht aan hebt. Verwend?Anoniem: 85511 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:18:
[...]
Met de Grand Espace moet je inderdaad letterlijk stapvoets (15) over sommige drempelsvoor de rest wel leuke auto.
@^^: VW Caddy kan je nogal zwaar beladen. Daarnaast zal het remsysteem niet echt optimaal zijn, omdat het al een wat oudere auto is. En als je nooit hebt leren remmen zonder ABS kan je het shaken
En ik ben vandaag ook geschrokken: zat achter een busje, wilde ik gaan inhalen. Stond er een auto rechts op de weg geparkeerd. Moest wel, geen vluchtstrook op dat stuk

[ Voor 38% gewijzigd door MBV op 14-02-2006 22:30 ]
ik bedoelde volgeladen, en plus nog paar zware ladders vanboven op bagagerek, en ABS dat blijkbaar niet werkte?MadMarky schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:27:
Wat is het verschil tussen een Caddy en een 'normale' auto dan? Zo'n ding weeg ook een keer 1100KG, das niks.
't is gewoon zwaar onverantwoord om op de linkerbaan stil te gaan staan, het is net lullig dat je dat te laat zag.
Hopelijk is dat voor de verzekering van het werk
Bij ons in het dorp (Gemert) ligt een soort van chicane op een 50 weg. Met m'n pa z'n auto (mazda 626 uit 2002) kun je daar redelijk sportief doorheen. Dit wilde ik die bumperklever ook even laten zien. Hij had het denk ik niet helemaal goed gezien en bleef gewoon 'hangen'. Hij kon dit dus niet (duh.. een fiat panda

Hij heeft de rest van de weg trouwens niet meer gebumperkleefd.
[ Voor 3% gewijzigd door DDemolition op 14-02-2006 22:46 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden
Wat is daar nou niet strak aan dan? Als jij zo wil rijden is dat toch je eigen keuze. Ik probeer zo min mogelijk aandacht aan mijn achterliggers te besteden (ok, bij bumperklevers niet accuut remmen en als er een vrachtwagen achter me zit toch nog door het oranje als het nog kan enzo...). Maar verder ga ik er van uit dat het bekwame bestuurders zijn en net als ik rekening houden met het verkeer voor hun.DDemolition schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:44:
Acheraf gezien niet echt een strakke actie van me.
Ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun acties. Als iemand zich doodrijdt omdat ie achter je zat te bumperkleven, en uit de bocht tegen een boom klapt heb jij daar absloluut niks mee te maken. Volgens mij mag je in theorie zelfs gewoon doorrijden, aangezien je niet bij het ongeval betrokken bent.
Laat het ze maar leren zo...
Nu een domme actie van mij:

Ik reed weg uit het parkeervak (achteruit dus)
Je voelt hem al aankomen... Ik had dat muurtje niet gezien. En ik stond ver genoeg van de auto in het andere vak om meteen te beginnen met de draai. Dus ik stuur naar links, geef een beetje gas en voel dat ie er moeite mee heeft. Dus ik denk, van ok, daar zit de stoep en daarachter het gras. Opeens sloeg de motor af... Ik vond dat nogal vreemd, aangezien ik zat gas gaf. Dus ik draai terug en rij rechtdoor achteruit. En toen zag ik het muurtje pas staan

De schade viel heel erg mee gelukkig (nauwelijks zichtbaar) want ik reed echt ontzettend langzaam, dus de klap viel te verwaarlozen (vergelijkbaar met de stoep oprijden)
Maar tis wel stom...

Ik dacht altijd dat een camionnette zo'n oude Citroën bus was, blijkbaar wat gemist.beont schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:21:
[...]
Excuseseven aangepast, VW caddy's gaat iedereen wel kennen zeker
Hahaha, doet me denken aan m'n pa. In het Duitse dorpje waar hij doordeweeks woont hebben ze van die wegversmallingen om de snelheid eruit te halen. Kwam er van de andere kant een Passat, met de versmalling aan zijn kant. Die dacht mooi voorrang te nemen, iets waar mijn pa heel anders over dacht. Gevolg: verticale lancering van de wieldop van die Passat.....DDemolition schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:44:
Pas een bumberklevende fiat panda de schrik van zijn leven bezorgd:
Bij ons in het dorp (Gemert) ligt een soort van chicane op een 50 weg. Met m'n pa z'n auto (mazda 626 uit 2002) kun je daar redelijk sportief doorheen. Dit wilde ik die bumperklever ook even laten zien. Hij had het denk ik niet helemaal goed gezien en bleef gewoon 'hangen'. Hij kon dit dus niet (duh.. een fiat panda) en raakte een stoeprandje. Acheraf gezien niet echt een strakke actie van me.
ik had laatste nieuwe banden gehaald van Toyo.. en die wilde ik even proberen, dus aangekomen bij een minirotonde dacht ik bijmezelf.. hoesnel kan ik em nemen.. dus begin rondjes te draaien steeds harder en harder, tegen de 60 voelde je de auto wat gek doen maar ik dacht. ach.. ik wil ze horen piepen ( het was rustig op die plek. geen verkeer ) dus toen ging ik 65/70 begon ineens mn kont weg te zwiepen.. ( gebeurt ook niet snel met een voorwielaandrijver toch? ) dus ik snel gas los en het kwam gelukkig allemaal weer goed, kon 'm nog corrigeren..
Dat zwiepen lokte ik vroeger vaak expres uit. Ik had een starletje dat ik kon laten zwiepen bij het wisselen van rijbaan als ik iemand in ging halen (het zwiepen wordt met een voorwiel aangedreven auto trouwens juist erger als je het gas los laatmvz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:56:
mijn domme actie in het verkeer..
ik had laatste nieuwe banden gehaald van Toyo.. en die wilde ik even proberen, dus aangekomen bij een minirotonde dacht ik bijmezelf.. hoesnel kan ik em nemen.. dus begin rondjes te draaien steeds harder en harder, tegen de 60 voelde je de auto wat gek doen maar ik dacht. ach.. ik wil ze horen piepen ( het was rustig op die plek. geen verkeer ) dus toen ging ik 65/70 begon ineens mn kont weg te zwiepen.. ( gebeurt ook niet snel met een voorwielaandrijver toch? ) dus ik snel gas los en het kwam gelukkig allemaal weer goed, kon 'm nog corrigeren..
/▌
Je zou eens moeten weten wat die dingen kunnen

Verder geen verkeerde actie imho, ik had het net zo goed kunnen doen.
Bij een bumperklever ga ik me fijn aan de snelheid houden en afhankelijk van mn bui bochten als een bejaarde pakken, of met ongewijzigde snelheid doorrijden.
Heb op die manier een caddy die zat te bumperkleven bij mn VF (bij een motor, met een caddy, hoe kansloos kun je zijn, reed rustig omdat er werkzaamheden waren) zitten pesten door met 50 rechtdoor te gaan over minirotondes.
Lag die weer een klere eind achter je, moest ie terugkomen, begon ie weer te duwen...
Stoplicht daarna vol weg en rustig 50 gaan tuffen.
Dan maak je ze knetter, gefrustreerde bumperklevers zijn mn favoriete tijdverdrijf
als een bejaarde rijd ik dus niet normaal gesproken, meestal ook net 5-10km/u boven de maximum snelheid met de auto, dus wie dan gaat kleven kan op weinig begrip rekenen. Iemand die een slomo die 20km/u onder de maximum snelheid rijdt op gaat duwen kan ik dan wel heel goed begrijpen
leeg
Nee. Als jij weet dat er een ongeluk is gebeurd moet je hulp verlenen, je mag niet iemand in hulpeloze toestand achterlaten.weebl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:19:
[...]
Volgens mij mag je in theorie zelfs gewoon doorrijden, aangezien je niet bij het ongeval betrokken bent.
Laat het ze maar leren zo...
mooi verhaal van iemand die in de USA is geweest: bloeddonor staat in de bank, en de wond schiet open. 't spuit eruit, dus wat doen de bankmedewerkers: pakken hem op en zetten hem buiten, anders wordt het marmer vies

's Avonds laat geen kip op straat, toen ik terug kwam van een vriendin. Kom uit de wijk Beijum, Groningen en wil rechtsaf de ring Goningen op, maar eerst nog even voor het stoplicht wachten. Even later springt het licht op groen en ik geef een partij gas om sierlijk de bocht in te gaan om vervolgens met de neus van de auto in tegenovergestelde richting te staan. Motor was ook afgeslagen. Daar sta je dan in je uppie, op een lege weg, motor uit...

Nadat ik bekomen was van de schrik, gauw de auto gestart, gedraaid en rustig weggereden.
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Achterwielaandrijving zeker? Met voorwielaandrijving zie ik dat nog niet zo heel snel gebeuren namelijkDaRuLe schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:56:
Ergens in 1997:
's Avonds laat geen kip op straat, toen ik terug kwam van een vriendin. Kom uit de wijk Beijum, Groningen en wil rechtsaf de ring Goningen op, maar eerst nog even voor het stoplicht wachten. Even later springt het licht op groen en ik geef een partij gas om sierlijk de bocht in te gaan om vervolgens met de neus van de auto in tegenovergestelde richting te staan. Motor was ook afgeslagen. Daar sta je dan in je uppie, op een lege weg, motor uit...Nogal een WTF moment dus.
Nadat ik bekomen was van de schrik, gauw de auto gestart, gedraaid en rustig weggereden.
Anoniem: 99022

Doch het had geregend (en ik reed met een Z3) en de banden waren al goed versleten.
Gevolg: ik heb door m'n voorruit de achterligger zien rijden
Het was dus een mooie 180graden, dan een terugslag gekregen en achterwaarts mooi een parking opgereden waar geen auto's stonden. Ik had dus geen schram aan de auto.
De achterligger stond ondertussen ook al stil en liet me zelfs nog terug vertrekken voor hem
Daarna ben ik heeeeeel rustig naar huis gereden
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

het was de hele dag takkeweer geweest, schrok 5 meter achter hem wakker, en ontweek hem, maar tikte hem net op de rechterachterkant aan. hij heeft beide vangrails ontmoet, en zn auto was total.. ik 4K schade, zijn auto was klaar.. kolere. les voor mij, moe zijn--> niet rijden.. het ergste was nog, dat ik al op zoek was naar een parkeerplaats
Hoe kun je nu zoeken (hersenen actief) als je in slaap (hersenen rusten) valt?BootVluchteling schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:30:
kolere. les voor mij, moe zijn--> niet rijden.. het ergste was nog, dat ik al op zoek was naar een parkeerplaats
Yep, zware BMWCaponi schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:05:
[...]
Achterwielaandrijving zeker? Met voorwielaandrijving zie ik dat nog niet zo heel snel gebeuren namelijk
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Gisteravond is die blijkbaar vergeten de koppeling in te trappen toen ze weg wilde rijden en knalde dus vol op mijn achterkant, mijn auto is niet zo zwaar (Mini; 620kg) dus schoot door tegen de auto van mn andere buurmeisje
Resultaat: Plaatwerk achterkant finaal in de kreupels, verstralers voorop kapot, grill voorop kapot. Hopelijk geen (onzichtbare) schade aan subframe oid, morgen maar naar schadebedrijf brengen
Schoonbroer: Rijdt met de moto in een kleine tunnel (horen 'em goed afkomen, Blackbird) doch een oud vrouwtje wilt toch net voor z'n neus oversteken. Broere beetje gepikkeerd, wilt terug schakelen naar tweede om zodoende da mens te doen verschieten en snel te passeren.....MAAR zat dus in tweede, als resultaat schiet naar eerste. Gevolg is natuurlijk een mooie willy (en als da ongewild is....doet da vies)
Vrouwtje is enorm snel overgewandeld dan.....
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Gelukkig reed ik maar ong. 30km/u, anders was er vast echt iets kapot gegaan.. Was nl. niet een malse stoeprand (20cm hoog ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 15-02-2006 14:57 ]
Dat was dus een gescheurde band + velg

was niet van mij ..
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Als je meerijdt is het stukken minder erg!BootVluchteling schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:20:
ik heb dat grapje meegemaakt toen ik een dagje meereed bij een bedrijf. gingen ze zo een busje over het grasveld rijden. gras was nat, en hij stond MUURVAST. wat was die gast pissig op zichzelf..
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 16-02-2006 15:18 ]
Net 1 of 2 maanden mijn rijbewijs, en lekker met wat vrienden in de stad eten....
Vlakbij de shoarma tent is dus een parkeergarage en die is redelijk goedkoop, ik daar dus in....
Laat nou zijn dat die parkeergarage ernstig irritante pilaren naast de parkeerplaatsen heeft....dus krappe ruimte om in 1 keer er in te rijden (zeker als je net je rijbewijs hebt....)
Ik reed die tijd in mijn vader ford fiesta (wit monster, zag er al niet uit) en wilde dus eventjes snel parkeren zodat ik precies op tijd in de shoarma tent zou zijn (vrienden zouden al bestellen voor mij)...
Dus ik stuur in, bedenk op het laatste moment pas dat ik te vroeg ingestuurd had (vooruit er in) en een seconde later met de rechterdeur diep in die paal..... de witte verf staat er nu nog steeds op trouwens
Maarja, dan sta je daar dus lekker te vloeken op jezelf etc..etc... eerst maar even 1 van mijn vrienden gebeld dat het wel iets langer zou duren....daarna mijn pa gebeld die wonder boven wonder niet kwaad werd (had ik dus echt niet verwacht) en vervolgens in de auto gestapt, hard in zijn achteruit omdat de auto muurvast stond......
Sindsdien nooit meer daar geparkeerd
Wabbawabbawabbawabba
Mijn pa heeft het ook voor mekaar gekregen maar dan met de rechterachterdeur. Mijn broertje had de deur opengemaakt en kwam tot de conclusie dat hij nog even iets moest pakken. Pa rijdt gewoon als een kip zonder kop achteruig hoppa tegen een pallet kunstmest aan. Ik heb de hele middag zittent e klussen (zondamiddagBlackminister schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:48:
M'n pa: deur van den auto eraf rijden. Wil achteruitrijden uit de garage, maar heeft geen goed zicht. Dus houdt z'n deur half open, en kijkt zo naar achteren....Niet op de pilaar gelet...deur helemaal omgeplooid

Hij had gewoon de scharnieren compleet krom en half van het frame getrokken (Vectra 1.7 TD uit '95)
Vraag je je echt af wie er nu ook met een wijd openstaande deur (achteruit) gaat rijden...

Een fractie van een seconden naar rechts kijken om uw hand op te steken naar een bekende, terug naar voor kijken en dan tot de conclusie komen dat ze stil staan voor je... met piepende banden alles dicht gooien, en 1 cm achter die achterbumper tot stilstaand komen.
Op de autostrade even met je laptop bezig zijn... en bijna uit de bocht gaan [don't ask

De Nederbelg !
jellabie schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:15:
[knip]
Op de autostrade even met je laptop bezig zijn... en bijna uit de bocht gaan [don't ask]

Goed, vandaag weer op de fiets bezig geweest (3x bij rode stoplichten doorrijden waar dat niet kon sla ik vandaag over
Volgens mij moet ik mijn fietsen omruilen, met 3 versnellingen en zonder aluminium frame ben ik niet snel genoeg weg. Da's veel te gevaarlijk
Idd, laptops levensgevaarlijk, al kan ik er zelf niet aan weerstaan (tijdens mijn werk), ben meestal te lui om aan even aan de kant te gaan staan, zeker aan de autostradeMBV schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:32:
[...]
ROFLMAO enz.. In de auto blijft je laptop uit, punt. Geen maar. Op 1 uitzondering na: laptops die navigatiesysteem spelen. Zelfs dat vind ik zo gevaarlijk dat het niet in me op zou komen om het te gebruiken
De Nederbelg !

Kijk, navigatie vind ik prima, maar alleen zolang het zo goed werkt als tomtom. Zelfs het navigatiesysteem van een Audi A6 vind ik levensgevaarlijk, omdat het zo ontzettend veel aandacht vergt (o.a. door een rottige positie van de knop, waardoor je je hand niet in een ooghoek kan zien als je de weg in het oog houdt).
....daarom is die laptop na een week uit mijn auto gevlogen en een volwaardige gps in mijn auto gekomen
De Nederbelg !

Ik ben C en kom aanrijden. De hoek is niet erg overzichtelijk. Rechts staat een busje in de weg, het groene is een boom en het donkergroene een dichte struik. Anyway, ik zie daar lichten aankomen dus ik rem om B voorrang te geven. Vervolgens schiet A achter mij langs..en knalt bijna op B...scheelde niet zoveel.
Typisch geval van ongeduld..
Ik vraag me wel af hoe je zoiets controleert..Meneer..we hebben gedecteerd dat u een km lang precies 119km/h heeft gereden...U heeft uw cruise control gebruikt. Mag ik uw rijbewijs?2 van die debielen Jullie zijn de reden dat ze in belgië de cruise-control hebben verboden, ga je schamen!
[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 16-02-2006 22:37 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
/▌
Ongeduld... niet echt imoGlashelder schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:35:
Mogen domme acties van andere mensen ook ?
[afbeelding]
Ik ben C en kom aanrijden. De hoek is niet erg overzichtelijk. Rechts staat een busje in de weg, het groene is een boom en het donkergroene een dichte struik. Anyway, ik zie daar lichten aankomen dus ik rem om B voorrang te geven. Vervolgens schiet A achter mij langs..en knalt bijna op B...scheelde niet zoveel.
Typisch geval van ongeduld..
Grote overtreding, dat wel, A gaf geen voorrang aan rechts.
De Nederbelg !

Afgezien vh feit dat ze in Eindhoven niet in staat zijn om stoplichten fatsoenlijk af te stellen vind ik het nog wel meevallen.
[ Voor 91% gewijzigd door 4x2 op 17-02-2006 18:50 ]
leeg
Kunnen ze in Arnhem ook niet.4x2 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:49:
Welke ?
Afgezien vh feit dat ze in Eindhoven niet in staat zijn om stoplichten fatsoenlijk af te stellen vind ik het nog wel meevallen.
In het centrum zijn ze al 30 jaar bezig om 'iets' te bouwen, vraag me niet wat. 1-richtingsverkeer. Stoplicht aanwezig om voetgangers en fietsers te laten kruisen.
woensdagavond, zo rond 23.30u. Ik kom aanrijden, stoplicht staat uiteraard op rood. Niemand in de wijde omgeving te vinden. Heeft maar een minuut ofzo geduurd voordat het stoplicht ook daadwerkelijk op groen sprong.
Ben dan weer te braaf om te blijven wachten, maar dit is 1 van de 350 stoplichten die ze zo hebben afgesteld in Arnhem (of niet hebben afgesteld).
Laat ze maar een voorbeeld nemen aan Ede!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Of de kruising op de Beukenlaan, die grote rotonde bij het BP station. Daar sta je 5 uur 's ochtends nog 4 minuten te wachten voor je rond bent

Kruising die ik onlogisch vind in Eindhoven is bijv *checkt kaart* bij de pastoor Petersenstraat met de Kruisstraat, voor het CKE. De fietsers hebben daar voorrang, waardoor automobilisten 2x voorrang moeten verlenen. Ook is die pastoor Petersenstraat te breed, waardoor de situatie vrij snel onoverzichtelijk wordt.
Daarnaast hebben ze in Eindhoven heel vaak een verplicht fietspad voor 1 rijrichting

Verderop in de Kruisstraat: hoe moet je je daar als fietser gedragen, als je naar links af wilt buigen naar de Edah? Ik heb werkelijk geen idee. Er is nergens een plek waar je kan wachten om naar de overkant te gaan, behalve de stoep

Met de auto valt het wel mee. Je moet alleen onwijs goed uitkijken voor busbanen.
Die bij de beukenlaan is idd erg fijn geregeldMBV schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:16:
In Eindhoven sta je als voetganger 2 minuten te wachten, terwijl de auto's voor het stoplicht óók stilstaan. Vervolgens gaan de auto's 1 minuut rijden, stopt het verkeer, en mogen de voetgangers. Dat is toch te zot voor woorden?
Of de kruising op de Beukenlaan, die grote rotonde bij het BP station. Daar sta je 5 uur 's ochtends nog 4 minuten te wachten voor je rond bent

Ook een mooie is linksaf slaan op de kennedylaan waarna je, of er nu wel of niet iemand staat en ongeacht de tijd, te wachten tegenover de fontys omdat het fietserslicht op groen staat.
Dat is bij die tunnel ri het beursgebouw toch ?Kruising die ik onlogisch vind in Eindhoven is bijv *checkt kaart* bij de pastoor Petersenstraat met de Kruisstraat, voor het CKE. De fietsers hebben daar voorrang, waardoor automobilisten 2x voorrang moeten verlenen. Ook is die pastoor Petersenstraat te breed, waardoor de situatie vrij snel onoverzichtelijk wordt.
Dat is idd niet al te handig nee.....
Ik fiets eigenlijk nooit, dus hoe erg het voor fietsen is heb ik niet zoveel benul vanverhaal over fietsers met trubbels
In dat opzicht is veldhoven leuker, bij het city centre (stukje weg dr omheen, met al die rotondes), daar moet je, als je vanaf waalre komt zeg maar, ook goed opletten dat je niet op de busbaan komt te zitten.Met de auto valt het wel mee. Je moet alleen onwijs goed uitkijken voor busbanen.
Geldrop valt het wel mee met de afstelling van stoplichten (die is vrij goed over het algemeen), alleen daar snappen ze weer niet dat er ook wel eens lichtere dingen overheen moeten, de stoplichten op de gijzenrooise weg pakken de helft vd tijd mn motor niet.
leeg

De tweede domme actie, een jaar of twee later, was eventjes één seconde niet goed opletten, net op het moment dat iemand in mijn veiligheidsafstand voor me invoegt en meteen vol op de rem gaat staan
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Nou ik wil niet lullig doen, maar volgens mij staat er toch echt wel overal BUS op die banen4x2 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:29:
[...]In dat opzicht is veldhoven leuker, bij het city centre (stukje weg dr omheen, met al die rotondes), daar moet je, als je vanaf waalre komt zeg maar, ook goed opletten dat je niet op de busbaan komt te zitten.
Nederlander in België

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
- Bij rijbaan wisselen niet goed achter/naast je kijken (2x gebeurd)
- Kruisend verkeer verkeerd inschatten (~3x)
Bij de laatste betrap ik mezelf steeds op verkeerd inschattingsvermogen (iets meer dan een jaar mijn rijbewijs). Ik denk in mijn altijd aanwezige schiet-op-niet-treuzelen houding nogal snel "dat kan nog best". Achteraf denk ik altijd waarom doe je zo achterlijk en wacht je niet gewoon even

Komt vooral voor bij onbekende kruispunten waar ik 'verwacht' dat de kruising op de een of andere manier wel goed geregeld zal zijn, hoe achterlijk dat ook klinkt.
Op dit soort kruisingen ben ik al meer dan eens met een vaart op af komen rijden waarmee het onmogelijk zou zijn nog op tijd tot stilstand te komen voor kruisend verkeer.
Komt dit anderen ook bekend voor of is dit nu typisch iets wat ik alleen heb?
[ Voor 3% gewijzigd door JasperE op 18-02-2006 00:22 ]
Dat heb ik enkele jaren geleden ook eens aan de lijve ondervonden. Ik reed op een stuk snelweg ongeveer 130. Het het wegdek lag nat en de snelweg splitst zich in twee stukken waarbij beide delen eigenlijk uitmonden in opritten voor een andere snelweg. Er staat daar een bordje "90" waarvan ik nu weet dat het er niet voor niks staat.Marzman schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:58:
het zwiepen wordt met een voorwiel aangedreven auto trouwens juist erger als je het gas los laat
Na de gierende banden was er plots "stilte". Dat was ook wel eigenaardig. Mijn vriendin zat gewoon naar me te kijken en besefte maar half wat er gebeurd was. Het eerste wat ik zei was: "Gelukkig dat ik de voorbije weken veel Colin McRae gespeeld heb." Dat vond ze niet echt grappig
Ik heb trouwens een tijdje geleden gezien dat men het wegdek in die bocht wat ruwer heeft gemaakt door er een klein laagje asfalt "af te schrapen". Waarschijnlijk omdat het toch iets te glad was
[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 18-02-2006 13:57 ]
Mijn (Duitse) rijleraar zei altijd: "deine Lücke kommt schon"OD-Frozen schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:22:
Al mijn bijna-ongeluk momenten hebben de volgende oorzaak:
- Bij rijbaan wisselen niet goed achter/naast je kijken (2x gebeurd)
- Kruisend verkeer verkeerd inschatten (~3x)
Bij de laatste betrap ik mezelf steeds op verkeerd inschattingsvermogen (iets meer dan een jaar mijn rijbewijs). Ik denk in mijn altijd aanwezige schiet-op-niet-treuzelen houding nogal snel "dat kan nog best". Achteraf denk ik altijd waarom doe je zo achterlijk en wacht je niet gewoon even
(jouw gaatje komt vanzelf)
Anoniem: 143019
Gemert? Hier ook!DDemolition schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:44:
Pas een bumberklevende fiat panda de schrik van zijn leven bezorgd:
Bij ons in het dorp (Gemert) ligt een soort van chicane op een 50 weg. Met m'n pa z'n auto (mazda 626 uit 2002) kun je daar redelijk sportief doorheen. Dit wilde ik die bumperklever ook even laten zien. Hij had het denk ik niet helemaal goed gezien en bleef gewoon 'hangen'. Hij kon dit dus niet (duh.. een fiat panda) en raakte een stoeprandje. Acheraf gezien niet echt een strakke actie van me.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
En dat je auto ineens grip krijgt, dat ken ik. Kijk maar eens een paar berichten terug
MBV in "Jouw domme actie in het verkeer?"
@4x2: Dat van die fietsstroken moet ook voor auto's vervelend zijn. Waarom zou je een fietsstrook in 1 richting aanleggen? Als je het in 2 richtingen aanlegt heb je alle fietsers op 1 plek, wat veel duidelijker is. Zou die situatie bij de kruisstraat ook een stuk duidelijker maken. Ik heb daar gisteren nog bijna een andere fietser omver gereden: Ik dacht dat hij naar rechts ging, en zachtjes genoeg, dus ik lette op de auto's. Voorbij het punt waarbij ik op de auto's moest letten, merkte ik ineens weer dat die prutbanden onder mijn fiets glijden als je remt met je stuur scheef

@Reyn: 1 ding hebben de wegbeheerders in frankrijk wel begrepen: als je een inhaalverbod hebt bij een provinciale weg heb je hier en daar een inhaalstrook nodig. Anders gaan mensen toch inhalen. In nederland hebben ze dat nog niet uitgevonden...

[ Voor 43% gewijzigd door MBV op 18-02-2006 12:14 ]
IK heb me dr ook nog niet in vergist, maar geef toe, de beide rijbanen zien er exact hetzelfde uit, dus met slecht weer is het nogal verwarrend.Elektronicanet schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:33:
[...]
Nou ik wil niet lullig doen, maar volgens mij staat er toch echt wel overal BUS op die banenMaar ik kan me inderdaad voorstellen dat iemand die er nog nooit geweest is, zich een keer vergist, maar dat is in Eindhoven dan net zo goed (tussen Evoluon en Philips bijvoorbeeld).
Als je van Boekel komt, voorbij de shell, drempel over, rotonde 1e afslag en dan de rotonde daarna bijvoorbeeld ?.
Die kun je rechtdoor behoorlijk hard nemen (en met een motor met praktisch onbeperkte snelheid).
Als je de rotonde daarna weer rechtdoor gaat kom je ook een leuk slingerstukje tegen (langs de esso dacht ik).
leeg
berichtje hierboven van mij staat ook iets nieuws in, ik had op 'bekijk bericht' moeten klikken
Heeft hij helemaal gelijk in, geldt overigens voor wel meer dingen in het levenMartijnGizmo schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:34:
[...]
Mijn (Duitse) rijleraar zei altijd: "deine Lücke kommt schon"
(jouw gaatje komt vanzelf)
Anoniem: 104562
Sorry
Okee, dat was niet míjn domme actie, maar toch.
Dit topic is gesloten.