Jouw domme actie in het verkeer?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.324 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Over lesauto's gesproken... Laatst een lesauto die bij het invoegen zich zo in mijn rechterdeur wilde gooien :o en gelukkig net optijd weer terug naar rechts ging. Hoe je mijn tweetonner over het hoofd kan zien blijft mij een raadsel...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:40:
Over lesauto's gesproken... Laatst een lesauto die bij het invoegen zich zo in mijn rechterdeur wilde gooien :o en gelukkig net optijd weer terug naar rechts ging. Hoe je mijn tweetonner over het hoofd kan zien blijft mij een raadsel...
Het is toch niet zo'n erg groot raadsel als er zo'n grote blauwe L op zit? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ Laagvliegerke: Kun je dat niet gaan verfilmen ofzo a la: Triple X III ofzo :)

Nou ik heb m'n rijbewijs nu precies 1 dagje O-) dus die blunders zullen
aankomende tijden wel binnenstromen en dan plemp ik ze hier wel eventjes neer

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het in zulke situaties dan eigenlijk niet logisch om je handrem licht aan te trekken zodat je achterwielen ook vaart minderen? Want het schuiven wordt immers veroorzaakt doordat de voorwielen eerder snelheid verliezen dan de achterwielen.
Mijn vriendin zat naast me en vroeg heel normaal (dus niet paniekerig of roepend): "Wat doe jij nu?" Het enige wat ik kon zeggen was "Zwijg".
Maar goed ook dat ze ook daadwerkelijk zweeg, want als zij in paniek zou raken, zou jij je concentratie verliezen en in ergere situatie terechtkomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Halil Yüksel schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:20:
Is het in zulke situaties dan eigenlijk niet logisch om je handrem licht aan te trekken zodat je achterwielen ook vaart minderen? Want het schuiven wordt immers veroorzaakt doordat de voorwielen eerder snelheid verliezen dan de achterwielen.
Het enige effect daarvan is volgens mij dat je dan met 4 wielen gaat glijden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nog een blundertje van mij, niet zo heel lang geleden.

Afgelopen zomer met mijn vriendin richting Zandvoort.
Had mijn auto net af, netjes schoon gemaakt aan de buitenkant, echter 1 klein dingetje had ik niet gedaan, maar hier kom ik zo op terug ;)

Ik reed dus richting Zandvoort, samen met mijn vriendin, gewoon om een stukje te rijden (is vanaf mijn huis ongeveer 20 minuten tuffen...). Had al een tijdje de zon recht in mijn gezicht en aangezien mijn auto wat lager is dan de gewone auto en mijn voorruit meer naar binnen gekanteld staat (sport model) had ik zelfs iets meer last van de zon. Op een gegeven moment zie ik een kinderwagen aan de kant van de weg staan (reed daar 50) die richting een zeebra pad ging (vrouw er achter, maar daar let je op dat moment niet op)....

Echter, als ik dus niet had gekeken naar die kinderwagen, dan had ik nooit onder de zon door kunnen kijken naar de mensen die al op het zeebrapad liepen..... ik dus VOLLLLL in de remmen (7 meter afstand ofzo...nou dat red je dus niet met gewone remmen...) en stond met piepende bandjes een kleine 10cm voor het zeebrapad stil...

Liepen 2 mensen, 1 hiervan stak haar middelvinger op (oudere vrouw, tegen de 60...) dus ik doe mijn raampje open en zeg dat als ze mij met zo'n snelheid aan zien komen rijden met een zon die in zo'n stand staat dat je het dan niet in je botte hersens haalt om nog even snel het zeebrapad over te rennen met de kennis dat je toch wel voorrang hebt. Heb haar wel verteld dat ik fout zat, maar dat ik die middelvinger niet pikte van haar.... Dus begon ze te schelden.... En daar had ik geen zin in....trap dus mijn gas in....en scheur met piepende bandjes weg....

10 meter later sodemieterde mijn uitlaat onder mijn auto vandaan...... 8)7

En idd, dat kwam door mijn onbehouden rijgedrag van dat moment.... |:(

Mijn vriendin kon er wel om lachen :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen moraalridder zijn, maar jij zat toch echt fout :P
Als je geen 50 kan rijden door een laagstaande zon, moet je dat ook niet doen, of een zonnebril dragen.
Daarnaast had je ook gewoon je excuses kunnen aanbieden aan die vrouw...

En ja ik rij ook vaak zat harder dan 50 maar niet als het niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:45:
Ik wil geen moraalridder zijn, maar jij zat toch echt fout :P
Als je geen 50 kan rijden door een laagstaande zon, moet je dat ook niet doen, of een zonnebril dragen.
Daarnaast had je ook gewoon je excuses kunnen aanbieden aan die vrouw...

En ja ik rij ook vaak zat harder dan 50 maar niet als het niet kan
Nou, sommige mensen kunnen ook wel zo lomp het zebrapad opvliegen dat ik je niet in 100% van de gevalleng gelijk kan geven. In 99% van de gevallen zou KatirZan fout zijn, maar soms... :|

Maar aangezien er al meerdere mensen op het zebrapad zaten mogen we wel aannemen dat het niet om zo'n lompe aktie ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Lompe acties...

Laatst reed ik weg van de bever (eindhoven). Aan beide kanten van de weg stonden auto's geparkeerd. Ik moest naar links, en ik kon ook nog wel zien of er wat van links aan kwam. Van rechts kon ik dat niet zien, dus ik zeg uiteindelijk tegen mijn zus (die naast mij zat) "links vrij, kan ik?" Zei zegt "ja", dus ik trek redelijk vlot op. "NEE!". Ik halfvol in de ankers, en zie een panda voor mijn neus passeren. Owkee, ik blokeerde de weg van links wel (boeiend, er kwam niemand aan :P) en trek erna weer netjes op. *ZOEF*, kwam er blijkbaar nog een auto achteraan, die mij met toch wel 60 ongeveer passeerde (rechts).

Waagt mijn zus het ook nog te zeggen "Die had je zeker niet gezien". Gelukkig wel op een serieuze toon, anders had ik haar rijdend uit de auto gegooid. Volledig mijn schuld, ik had niet eens naar rechts gekeken (zelfs niet tijdens het optrekken, toen ik wel alweer wat kon zien). Nogal dom.

* blackangel les: Ondanks dat sommige mensen het beter kunnen zien dan jij, controleer heel duidelijk na.

Normaal gesproken deed ik dat altijd wel, 1x niet en 10cm van een andere auto kwam ik erachter waarom ik het wel altijd doe :X

Verder een beetje TE vlot doorrijden op lege stukken weg, TE vol optrekken in regen en denken "daar staat vast geen paaltje". Maargoed, die dingen zijn niet dom, die waren gewoon niet slim :P Wel met een half jaar rijervaring pas, dus ik moet het niet te vaak doen :P

[ Voor 15% gewijzigd door blackangel op 21-02-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
^^ Ik heb ook al geleerd om enkel op mijn eigen zicht en inschattingsvermogen te vertrouwen. Als bestuurder zou je normaalgezien ook veel geconcentreerder moeten zijn dan als passagier. Waarschijnlijk ook daarom dat je een passagier niet altijd kan vertrouwen ;)
MBV schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:09:
@Laagvliegerke: niet zo lang geleden zag ik dat dus fout gaan bij een Megane Coupé. 4-baans stille snelweg, en hij reed zachtjes naar rechts, 2 banen per minuut ofzo. Zijn passagier roept ineens: "daar zit een busje!" ofzo, en de bestuurder geeft een ruk aan het stuur. Auto gaat dwars, waarop de bestuurder te laat reageert met tegenstuur. Hij knalt vervolgens met +- 80km/u tegen de vangrail aan (aan de schade te zien impact van 30km/u), weet los te komen van de vangrail, en zwabbert vervolgens flink heen en weer. Mijn vader had zat afstand, en dat zag er dus echt niet uit :P.
Lol :) Die wagen moet er ook niet echt leuk uitgezien hebben. En zat daar inderdaad een busje en was die gast gewoon niet aan het opletten??
CLB schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:11:
@ Laagvliegerke: Kun je dat niet gaan verfilmen ofzo a la: Triple X III ofzo :)
Ik ben zeker dat slippartijen in een film er veel beter uit zien ;)
[...]

Om eerlijk te zijn, heb ik daar niet echt zitten aan denken ;) En eerlijk gezegd betwijfel ik of dat nog veel zou geholpen hebben. Maar ik ben geen expert :)
[...]
Maar goed ook dat ze ook daadwerkelijk zweeg, want als zij in paniek zou raken, zou jij je concentratie verliezen en in ergere situatie terechtkomen.
Ik denk dat ze het eerst niet door had dat het fout aan het gaan was :D

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 21-02-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Niet echt een blunder, maar meer een irritatie over de situaties die je soms tegenkomt in Hilversum...

Ik reed dus terug van m'n werk en kom bij het meest klote kruispunt dat er in H'sum is. Superdruk en geen verkeerslichten/haaientanden. Dus ik kom aanrijden, en zie auto's van rechts komen. Ik stoppen. Op dat moment komt er ook een auto van voren die (voor hem links) voor mij naar rechts gaat, en dus voor me langs moet. Ik weet dat ik hier gelegenheidsvoorang op de auto van rechts en die van voren heb en ik wou net wegrijden toen de (les)auto van rechts opeens optrekt en meteen vol in de remmen schiet ( >:) ). dus ik zo van WTF 8)7 en trap meteen op de rem. Hierdoor denkt de auto die van voren komt dat ie voor me langs mag, en trekt dus ook op (nadat de lesauto maar doorgereden was). Na de lesauto was er gelukkig een lieve vrachtwagenchaffeur ( O+ ) die het gezien had en me voor liet

Kutlesauto's... :(
Kutkruispunten... :(
Kutwegen in H'sum... :(

[ Voor 11% gewijzigd door weebl op 21-02-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Bij dat soort 'deadlocks' is het VAAK degene die geen bocht hoeft te maken die voorgaat, maar volgens mij is de meest geaccepteerd regel dat degene die nog niet stilstaat doorrijdt, waarna de 'deadlock' is opgelost en de rest volgens de normale regels gaat.

Dat die lesauto VOL in de ankers gaat is niet zo vreemd, die instructeur zet meteen 50 kilo op dat pedaal :P Wettelijk of niet, om een of andere rede hebben juist lesauto's in dat soort situaties het minste voorrang :+ ws om de leerling geen foute dingen aan te leren. Wachten is _altijd_ veiliger dan beslissen voorrang te nemen. In de situatie die je daar schetst (T met de lesauto op de poot) zal die instructeur de leerling pas laten vertrekken zodra deze geen voorrang meer hoeft te verlenen, ofwel omdat er van rechts niets meer komt, of al degene van rechts expliciet duidelijk maakt dat de lesauto voor mag.

Bij mijn oma voor de deur ligt ook zo'n T-splitsing. De 'poot' heeft echter 2 rijstroken, 1 voor links en 1 voor rechtsaf. Daar gebeuren regelmatig ongelukken omdat degene die rechtdoor gaat niet doorheeft dat er van rechts nog een auto komt (2 rijstroken, voorsorteren voor links of rechts).

Niet dat die ongelukken altijd bij zo'n 'deadlock' gebeuren, want er zijn er meer dan genoeg die gewoon met 50 over die kruising knallen zonder door te (willen?) hebben dat er verkeer van rechts kan komen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op de een of andere manier heb ik meestal voorrang in dat soort situaties :/
Kwestie van assertief rijden O-)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maasluip schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:47:
Op de een of andere manier heb ik meestal voorrang in dat soort situaties :/
Kwestie van assertief rijden O-)
Ik ook. Kwestie van grote auto O-)

• CLB
  • Niet online

CLB

Gelukkig niet mijn stomme actie in 't verkeer, maar ik was er wel bijna de dupe van:

Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/9427/vrachtwagendork0cq.jpg

Blauw: Vrachtwagen
Rood: Ben ikzelf in 'n Peugeot 205
Geel: Pff een of andere ... Picasso

Gisteravond uurtje of 23.30:
Naja een tweebaansweg waar je 80 km/ uur mag rijden.
Op de rechterbaan reed 'n vrachtwagen voor me met 'n gangetje van zo'n 70 km/ uur.
Dus ik besluit om 'm in te halen en de auto achter me gaat met me mee.
Ik rijd zo'n 7 a 8 seconden nog ACHTER de vrachtwagen met zo'n 80 / 85 km/ uur
en sta op 't punt om naast 'm te gaan rijden.
Doettie z'n knipperlicht aan en gaat gewoon naar links, zonder me ruimte te geven of iets.
M'n ma zag 't eerder als mij dus die begon hysterisch te roepen dat ik moest remmen, remmen.
Zo hoppppppppatee van de 80 naar de 30 km/ uur en die t*ringl***r reed gewoon lekker door. De Picasso had 't gelukkig wel door, maar toen ik zo moest remmen zat die niet verder dan 2 meter achter me! Waarschijnlijk 'n goede bestuurder achter me en daar heb ik dus ook geluk mee gehad.

Ik wilde 't kenteken van de vrachtwagen nog opnemen, maar m'n ma vond dat TE dus...

Als ik naast 'm had gezeten en hij gewoon
naar links had gegaan had ik twee keuzes gehad:
-of me gewoon door hem van de weg laten duwen
-of zelf de berm in moeten gaan met de Peugeot

Pff gelukkig aan allemaal net goed afgelopen, maarja ff *zuchten*

En dat 3 daagjes nadat je je rijbewijs hebt gehaalt O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Gewoon remmen en rechts inhalen dat soort losers.. Die denken te mogen bepalen of je ze wel of niet mag inhalen.. Arrgg, wordt er agressief niet vrolijk van..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 12:39 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Halil Yüksel schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:39:
Gewoon remmen en rechts inhalen dat soort losers.. Die denken te mogen bepalen of je ze wel of niet mag inhalen.. Arrgg, wordt er agressief niet vrolijk van..
tuurlijk, lap jij meteen de regels maar aan je laars na zo'n actie...daar komen nou juist de ongelukken van ;)

stel dat die vrachtwagen zich bedenkt op het moment dat jij aan het inhalen bent en dus weer terug naar rechts gaat.....zit je er alsnog tegenaan ;)

Wabbawabbawabbawabba

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Kenteken opschrijven, kijken of er ergens een naam van een bedrijf op het ding staat en het bedrijf opbellen.
Wil nog wel eens werken.

leeg

• CLB
  • Niet online

CLB

4x2 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:07:
Kenteken opschrijven, kijken of er ergens een naam van een bedrijf op het ding staat en het bedrijf opbellen.
Wil nog wel eens werken.
Yes had ik moeten doen, maar ik was even 1 tel van de wereld weg, dus niet meer aan gedacht.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Geloof me, ik denk er ook zelden aan :P
En als ik er aan denk ben ik er te lui voor....

[ Voor 39% gewijzigd door 4x2 op 23-02-2006 18:45 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ochtend, was te laat voor me werk en moest nog tanken en linkervoorband op spanning brengen (loopt leeg word woensdag gefixxed).
Dus normaal doe ik half uur over om naar me werk te rijden (Oprit 34 A1 (laatste voor duitse grens) tot Hengelo/Delden, dan A35 tot Enschede west en dan nog klein stukje bebouwde kom).
Dus ik rijd lekker plankgas richting werk, was belangerijk dat ik vandaag NIET te laat kwam, dus dan rijd je nog al een keer 200 en t is best rustig op het moment op de snelweg hier ivm vakantie enzo. Zie ik bij de texaco tankstation bij hengelo een politieauto rijden, en remmen is dan al te laat, dus knal er vol met 200 langs.
Dus of ik krijg een bekeuring wegens roekeloos rijgedrag ofzo, of ze roepen me op t bureau denk ik. Want vlak daarna gingen 2 vrachtwagens inhalen en daar bleef die auto achter rijden, heb m ook niet weer gezien. Maar vrees t ergste :P Toen ik zag dat die auto daar achter bleef rijden ben ik ook maar net zo hard door gereden want mochten ze me staande houden zouden er nogal aardig wat punten aan de auto zijn waarop ze me kunnen bekeuren zoals banden/verlichting :P
Zoiets heeft vriend van me ook ooit gehad, maar hij haalde die vrachtwagen in over de vluchtstrook en dat kon die chauffeur niet echt waarderen ging die vrachtwagen plots midden op de vluchtstrook rijden. Hij kon nog net tussen de vangrail en de vrachtwagen door

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je doet je naam geen eer aan in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej, het is niet voor niets een topic met domme acties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:18:
[...]

tuurlijk, lap jij meteen de regels maar aan je laars na zo'n actie...daar komen nou juist de ongelukken van ;)

stel dat die vrachtwagen zich bedenkt op het moment dat jij aan het inhalen bent en dus weer terug naar rechts gaat.....zit je er alsnog tegenaan ;)
Dat merk je wel op tijd hoor, anders geef je even extra gas, zodat je het gevaar van je hebt afgewend.. En regels zijn nuttig als t druk is op de weg, als er s'nachts maar 3 auto's zijn op die weg, dan hebben regels weinig zin.. Autorijden is calculeren, oriënteren en beslissingen nemen.. Vaak gebeuren ongelukken juist omdat mensen denken: "ja maar volgens de regels heb ik voorrang hoor en dan vertikken ze het om in te calculeren dat er misschien wel eens iemand die regel op dat moment even over het hoofd ziet.. En ja, als je dood bent heb je weinig aan die regel van je.

Beetje cru voorbeeld, maar je weet wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nederlanse wegen is gewoon een survival of the fittest principe, observeren en anticiperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:14:
Je doet je naam geen eer aan in ieder geval...
:z
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:48:
De nederlanse wegen is gewoon een survival of the fittest principe, observeren en anticiperen
En dat is de 2e keer in korte tijd. 8)7

Gelukkig woon ik niet bij jou in de buurt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Smarron schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:43:
Wedden dat ik verder bij hem uit de buurt woon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Pas op, ik kom door heel nederland europa :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:46:
Wedden dat ik verder bij hem uit de buurt woon? :)
True, maar dan zit ik nog liever in Nederland dan voor/naast/achter die gekke Fransozen te moeten rijden. :D Ik zie daar geen auto rondrijden zonder krassen of deuken (Behalve mijn oom dan in B'eaux, maar dat is een uitzondering op de regel).
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:28:
offtopic:
Pas op, ik kom door heel nederland :P
Geef maar een seintje, dan blijf ik binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:28:
offtopic:
Pas op, ik kom door heel nederland :P
Mooi, want dan kom ik je nooit tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Vannacht voor het eerst een echt lange toch (zo'n 10 uur) naar Oostenrijk (Gerlos). Over een week dus waarschijnlijk genoeg domme acties hier te melden na zoveel uurtjes toeren! De goede voorbereidingen zijn al getroffen dus daar zal het niet aan liggen!

Wel 1 vage actie meegemaakt trouwens deze week: 2 snelwegen komen bij elkaar, in totaal 4 banen worden er 3. Ik rijd op de baan die verdwijnt, en gewoon zonder richting aangeven verder naar de nieuwe baan. Niet echt netjes voor de achterligger die daardoor toch wat weinig afstand had maar niet echt gevaarlijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed op de bordjes letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Smarron schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:43:
[...]
:z

[...]
En dat is de 2e keer in korte tijd. 8)7

Naja heeft hij geen gelijk dan? Gezien de hoeveelheid sukkels op de weg hier die de verkeersregels niet kennen, of bewust aan hun laars lappen wanneer dat niet vind ik dat hij wel een punt heeft.

Leuk om uit je grafkist te schreeuwen dat je wel degelijk voorrang had..ojee dat kan niet meer..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spreek inmiddels uit "ervaring" rijd nu elke dag zon 100km snelweg, en word gemiddeld 3x per week van de snelweg geramd als ik niet ingegrepen had. Wat mij voornamelijk opvalt is vrouwen (no offense maar dat is gewoon zo) die niet in de spiegels/dode hoek kijken of dat ze je snelheid verkeerd inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:43:
[verhaal]
Pff gelukkig aan allemaal net goed afgelopen, maarja ff *zuchten*

En dat 3 daagjes nadat je je rijbewijs hebt gehaalt O-)
hehe, vrachtwagenbestuurders zijn idd soms erg lijers, maar dat jij nog net je rijbewijs hebt speelt denk ik ook mee. Ws. reed je nog heel voorzichtig (niks mis mee als je net je rijbewijs hebt, is beter dan die sjonnies die meteen gaan scheuren) en ging je hem niet rap genoeg voorbij. Vrachtwagenchauffeur moest misschien ook wel naar links afslaan ofzo en zag je denk ik wel, maar smijt hem er dan gewoon tussen als het even kan. Had je er maar eerder en sneller langs moeten gaan... Volgende keer beter ;)

Toen ik pas mn rijbewijs had en de de eerste paar keren de weg op ging vond ik wegrijden enzo ook nog wel lastig. Dus ik deed dat zoals ik het had geleerd: koppeling rustig op laten komen totdat de auto rolt en dan wat gas bij. Dat gaat natuurlijk zo traag als dikke str**t, waardoor ik geregeld bij het optrekken bij een stoplicht direct werd ingehaald door een achterligger :P Toen heb ik mezelf wel snel aangeleerd hoe dat sneller kan O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 24-02-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mwah je hebt 'n heel klein beetje gelijk :)

Maar ik ging snel zat hoor! Hij reed 70 en ik 85/90 mja

En optrekken lukt best aardig in 'n Peugeot 205 GTI :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

CLB schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:47:
En optrekken lukt best aardig in 'n Peugeot 205 GTI :*)
Daarmee zal je flink wat betalen aan verzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Eigenlijk zo'n standaard 10 lompe akties per werkweek....
Al chicanerend (is dit een woord?) van oprit Crooswijk naar Delft tussen de auto's door op mijn motor door de file....
Zwaar fout, levensgevaarlijk, zeer irritant voor de "medewegmisbruikers" maar mijn god, wat lekker..... >:)

Trouwens, ben ik de enige die die 80 km/u zones levensgevaarlijk vind?
Je kan geen kant meer op, alles rijdt zowat op elkaar, het verkeersbeeld is veel hectischer geworden en de file begint trouwens ook steeds eerder....

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Glashelder schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:22:
Naja heeft hij geen gelijk dan? Gezien de hoeveelheid sukkels op de weg hier die de verkeersregels niet kennen, of bewust aan hun laars lappen wanneer dat niet vind ik dat hij wel een punt heeft.

Leuk om uit je grafkist te schreeuwen dat je wel degelijk voorrang had..ojee dat kan niet meer..
Was meer als grap bedoeld, maar toch. Deelnemen aan het verkeer is absoluut geen survival of the fittest, eerder samenwerken. Ook al zitten er heel wat eikels op de weg. Daarom is het gewoon goed afstand houden en ver vooruit kijken, daar voorkom je al heel wat narigheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar mijn observeren & anticiperen opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
(st)(d)omme actie in de zin van de vandalist. Mams weggebracht voor een operatie, autootje netjes geparkeerd op terrein van ziekenhuis, op slot en verder niets in de auto laten liggen, geen radio frontje niks (behalve PDA houder + kabeltje dan, maar da's toch normaal?).. kom ik pakweg een uurtje later terug: rechtsachter raampje ingeslagen..

Ik vloekend en scheldend naar huis gegaan en meteen langs garage. Gaat me weer euro's kosten en dat terwijl ik de 10 jaar oude Megane pas een paar weekjes heb.. grom :X. Verder niets uit de auto gestolen ofzo en dat op klaarlichte dag.. het wordt ook steeds erger ofzo met die mensen.

Life's tough, get used to it blijkbaar.. :|.

[ Voor 5% gewijzigd door InsjaHH op 24-02-2006 17:41 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
weebl schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:40:
Ik weet dat ik hier gelegenheidsvoorang op de auto van rechts en die van voren heb en ik wou net wegrijden toen de (les)auto van rechts opeens optrekt en meteen vol in de remmen schiet ( >:) ).
Tja.. Lesautomobilisten zijn nu eenmaal niet zo ervaren als jij (al vraag ik me af hoeveel ervaring jij hebt als je dat nog niet door had).
Kutlesauto's... :(
Toe.. Moet dat nu? :P

Kijk. Ik wil niet moraalridderachtig overkomen (en ja.. in mijn familie is inderdaad een rijschool), maar over het algemeen heb je tijdens je rijlessen geleerd dat je rekening moet houden met andere mensen. Dat betekent dus ook dat je er rekening mee houdt dat oude mensen, lesauto's of vrachtauto's iets anders rijden dan het andere verkeer.

En inderdaad.. Die lesauto's zijn nogal vervelend ;). Meestal haal ik ze al in voordat ze in de gaten hebben dat ik in de buurt ben...

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Naast de leerling zit ook nog een instructeur, die ziet je wel ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een domme actie gehad: ik raakte in een slip...
Ik reed een rotonde rond, ff de auto een beetje showen (dom dom DOM |:( :X ) en toen raakte mijn linker voorwiel die rant. Gevolg --> gewichtsverplaatsing --> geen druk meer op linker achter wiel --> te veel druk op rechter achterwiel --> geen goed rechter achter wiel --> auto gleed weg.

Gelukkig deed ik niet het domme om het gas los te laten maar stuurde ik tegen en gaf ik iets meer gas bij, toen wist ik de auto weer te corrigeren (en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik al bijna dwars stond) en reed ik door. Achter af erg cool, maar niet helemaal gepland. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 03:48:
Net een domme actie gehad: ik raakte in een slip...
Ik reed een rotonde rond, ff de auto een beetje showen (dom dom DOM |:( :X ) en toen raakte mijn linker voorwiel die rant. Gevolg --> gewichtsverplaatsing --> geen druk meer op linker achter wiel --> te veel druk op rechter achterwiel --> geen goed rechter achter wiel --> auto gleed weg.

Gelukkig deed ik niet het domme om het gas los te laten maar stuurde ik tegen en gaf ik iets meer gas bij, toen wist ik de auto weer te corrigeren (en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik al bijna dwars stond) en reed ik door. Achter af erg cool, maar niet helemaal gepland. :o
Zeker geleerd van computer spelletjes? :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Palomar schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:57:
[...]

hehe, vrachtwagenbestuurders zijn idd soms erg lijers, maar dat jij nog net je rijbewijs hebt speelt denk ik ook mee. Ws. reed je nog heel voorzichtig (niks mis mee als je net je rijbewijs hebt, is beter dan die sjonnies die meteen gaan scheuren) en ging je hem niet rap genoeg voorbij. Vrachtwagenchauffeur moest misschien ook wel naar links afslaan ofzo en zag je denk ik wel, maar smijt hem er dan gewoon tussen als het even kan. Had je er maar eerder en sneller langs moeten gaan... Volgende keer beter ;)

Toen ik pas mn rijbewijs had en de de eerste paar keren de weg op ging vond ik wegrijden enzo ook nog wel lastig. Dus ik deed dat zoals ik het had geleerd: koppeling rustig op laten komen totdat de auto rolt en dan wat gas bij. Dat gaat natuurlijk zo traag als dikke str**t, waardoor ik geregeld bij het optrekken bij een stoplicht direct werd ingehaald door een achterligger :P Toen heb ik mezelf wel snel aangeleerd hoe dat sneller kan O-)
ik, als beetje beginnende vrachtwagen chauffeur, weet dat er ook _sommige_ automobilisten zijn die stomme fouten maken.. als ik de kans krijg, en het mag, rijd ik gewoon tot de bodem. 90 km/h.. dan moet je me niet gaan snijden als het te traag gaat enzo.. soms kan je jezelf ook opeten als je een andere vrachtwagen niet in mag halen op de snelweg.. die rijd dan zooo traag.. maar goed. mijn eigen stomme fout, voordat ik mn VW rijbewijs had; voor een auto snel invoegen vlak voor een bocht, waardoor zijn remweg stuk korter werd.. vond ie niet leuk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Nu een hele domme actie van iemand anders:

Ik was met m'n ouders en zusje/haar vriendinnetje op vakantie in Cadzand (Zeeland). Ik bleef samen met m'n zusje/haar vriendinnetje in de auto wachten toen m'n ouders een tafel in het restaurant wilde reserveren. Stappen na 2 minuten de mensen van de auto naast ons in, en willen wegrijden. De auto stond alleen in z'n achteruit ipv in z'n 1. Die man rijd dus _vol_ met z'n trekhaak tegen de auto achter hem. Keiharde klap... Hij rijdt iets naar voren en stapt uit om te kijken. Ik stap ook uit. Na een korte blik springt ie weer in z'n auto en rijdt gewoon weg. Ik dacht echt van WTF... Dus ik kenteken onthouden en een net briefje gemaakt om achter de ruitenwisser van de 'kapotte' auto te doen.

Belt die man van de auto me een half-uur later op, helemaal blij dat ik een briefje had gemaakt. Of ie me NAW-gegevens mocht hebben voor aangifte bij de politie. Dus ik al die gegevens gegeven. Belt na 10 minuten de politie, gaan ze helemaal vragen hoe die man eruitzag, en wat voor een auto het was, en of ze 's avonds langs mochten komen om een verklaring af te nemen.

Dus ik 's avond de politie te woord gestaan. De agent zei dat de hele bumper ontzet was (moest er helemaal af, kras gerepareerd, en weer terug gezet, want er waren 10 popnagels gebroken :X ) en dat het linkervoorlicht scheef zat 8)7. En dat de schade zo'n 600 euro is, en allemaal voor de rekening van die meneer die wegreed was, inclusief 200 euro boete ivm wegrijden na ongeluk. Verzekering vergoed niks aangezien hij een misdrijf heeft gepleegd.

Leuk, zo'n dagje wandelen aan het strand...

iig is het 'slachtoffer' nu niet z'n no-claim kwijt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif Kan niet anders zeggen Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Overigens kan je dit soort schade claimen uit het waarborgfonds ;) Als je de kentekenplaat niet had, dan hadden ze iig genoeg aan je verklaring om de schade uit dat fonds te kunnen claimen.

[ Voor 26% gewijzigd door Glashelder op 25-02-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Glashelder schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:03:
[afbeelding] Kan niet anders zeggen [afbeelding]

Overigens kan je dit soort schade claimen uit het waarborgfonds ;) Als je de kentekenplaat niet had, dan hadden ze iig genoeg aan je verklaring om de schade uit dat fonds te kunnen claimen.
Ja das waar, maar als ik geen briefje had gemaakt hadden ze ook geen getuige... Die ze een verklaring af konden laten leggen. Want zonder die verklaring kunnen ze niks uit dat fonds halen.

En omdat ik het kenteken meteen opgeschreven krijgt die meneer dus nu wel een boete, zal hem leren.

En ik vond het zo sneu voor die mensen, het was al een iets oudere VW Golf, 3 modellen geleden ofzo. Maar hij zag er nog zo netjes uit, die mensen hebben hem echt met liefde onderhouden, en dan is er zo'n klootviool die er even z'n trekhaak inzet.

Dit is trouwens ook met onze VW Golf (variant) gebeurt, maar dan aan de achterkant. Grote deuk onderop de bumper, en daardoor steekt ie bij de naad een heel stuk uit. Helaas geen briefje achter de ruitenwisser.

[ Voor 25% gewijzigd door weebl op 25-02-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Laagvliegerke schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:50:
^^ Ik heb ook al geleerd om enkel op mijn eigen zicht en inschattingsvermogen te vertrouwen. Als bestuurder zou je normaalgezien ook veel geconcentreerder moeten zijn dan als passagier. Waarschijnlijk ook daarom dat je een passagier niet altijd kan vertrouwen ;)

[...]

Lol :) Die wagen moet er ook niet echt leuk uitgezien hebben. En zat daar inderdaad een busje en was die gast gewoon niet aan het opletten??

[...]
Ik heb even de conversatie ingevuld. Ik ken degenen in de auto niet, heb ze ook niet gesproken (er stopte een arts achter ons). Ik zag het gebeuren, en zag de schrikreactie, dus nam ik aan dat er zoiets gezegd was :). Dat ding zag er best mooi uit, als je het motorgedeelte niet meerekent :) Wel vrij duidelijk total loss: alle overhang voor de vooras was weg, en waarschijnlijk was die vooras ook wel een stukje naar achteren verplaatst.
[...]
Ik heb zondag een fietser aangereden op die manier. Mijn moeder riep: "Martin" ik kijk haar aan en hoor ineens een jas/stuur tegen de spiegel aantikken. Was in een bocht naar links, met een heg om mijn zicht te blokkeren. Ik nam de bocht te krap, maar had hem ontweken als ze niks had gezegd, aangezien zij hem maar een tiende seconde eerder zag...
(fietser had gelukkig niks, keek kwaad om en fietste door)

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 28-02-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:45:
[...]

Zeker geleerd van computer spelletjes? :P
Nee, ik kan je wel vermelden dat het afgelopen nacht tijdens de regen op de snelweg nog een keer gebeurt is. Reed uitvoegstrook op, maar reed met 60 ofzo kennelijk te hard door die flauwe bocht, want mijn achterbanden begonnen lichtjes te glijden, gelukkig niet hard en ik kon wederom meteen goed terug trekken, maar ook die achter banden worden vervangen, want die krengen zijn levensgevaarlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:49:
[...]
maar ook die achter banden worden vervangen, want die krengen zijn levensgevaarlijk :o
Dat blijkt wel :P 2 slippertjes binnen een week :o

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we er een derde van maken? Reed net met 15 door de bocht naar mijn werk, onderstuur, dus eerst gas bij proberen te geven --> nog meer onderstuur. Toen gaan remmen, achterkant brak vrijwel meteen uit. Wederom lichtjes, en ik ging niet hard dus ik kon het goed opvangen, maar gaat niet echt lekker zo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ms ligt het ook aan jouw rijstijl?

van de week nog actie gehad in het centrum van adam.

was beetje pissed door de drukte(moest van zuid oost naar noord west :P) in de stad enzo. Dus ik reed al wat harder kwam er ineens een auto die achteruit zijn parkeer vak uitreed.
Dus kon ik vol in de ankers. Gelukkig had ik ABS en net nieuwe banden onder me opc.(reed km of 100 :P )

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
Nou ja goed vanochtend achter op een auto gereden door de sneeuw met ik denk 2,5 km/u. Helaas toch wat krassen op de voorganger zijn auto en dus schade. Centraal beheer en voor deze lullige schade ga ik 800 euro per jaar meer betalen, en kost het me in totaal 1800 euro om weer op trede 1 te komen.

Ga kijken of ik het misschien zelf kan betalen, via een schade center. Vind de bovengenoemde bedragen echt te aso voor woorden. Maar goed dat ben ik.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Ging vanmorgen bij mij ook niet helemaal goed. Binnen bebouwde kom, het was spekglad en dat had ik niet in de gaten. Op gegeven moment ging het dus de mist en kwam ik in een slip terecht. 5 seconden en zo'n 100 meter later stond ik vrijwel exact 180 graden gedraaid op de andere weghelft. Eigenlijk half op het fietspad. Ik had wel mazzel dat er geen tegenliggers waren, ik was echt ongeveer de enige op die weg.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordspacie schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:47:
ms ligt het ook aan jouw rijstijl?
Normaal wel, maar nu kon ik er zelf vrij weinig aan doen omdat het gewoon spekglad was. Als ik harder gereden had had ik je volledig gelijk gegeven. Weet nu iig weer wat ik bij onderstuur moet doen, en hoe ik overstuur tegen moet gaan, tis dat ik geen rooie cent heb tot maandag van al het auto rijden, anders ging ik lekker naar het industrieterrein vanavond en hier flink mee oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

TheGeneral schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:29:
Nou ja goed vanochtend achter op een auto gereden door de sneeuw met ik denk 2,5 km/u. Helaas toch wat krassen op de voorganger zijn auto en dus schade. Centraal beheer en voor deze lullige schade ga ik 800 euro per jaar meer betalen, en kost het me in totaal 1800 euro om weer op trede 1 te komen.

Ga kijken of ik het misschien zelf kan betalen, via een schade center. Vind de bovengenoemde bedragen echt te aso voor woorden. Maar goed dat ben ik.
Daarom ben ik zo verzekerd dat ik per jaar 1 schade mag rapporteren zonder gevolgen voor mijn schadevrije jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Vanmorgen ook mijn momentje van onoplettendheid.

Ik kwam aangereden met een gangetje van 40 op een redelijk scherpe bocht, de hele route geen last van gladheid gehad dus helemaal niet meer bij nagedacht, ik rem iets af voor de bocht dus ik denk dat ik toen 25 a 30 ging, stuur in en ga gewoon nog steeds rechtdoor. Ik corrigeren, nou ik kon corrigeren wat ik wilde ik ging gewoon hartstikke rechtdoor, auto van rechts zag het gelukkig dus die bleef even wachten voordat ik voorbij was gegleden en ik tik tegen de stoeprand tot stilstand (gelukkig). Ik kijk naar de voorkant van mijn auto, zie ik dat ik een lantaarnpaal op 10cm na heb gemist, man wat was ik blij en zat vol adrenaline zeg.

Gladheid sucks

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

André schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:38:
Daarom ben ik zo verzekerd dat ik per jaar 1 schade mag rapporteren zonder gevolgen voor mijn schadevrije jaren :)
Check. Mijn verzekering hakt alleen in de bonus/malus als ik schuld heb. Dus ook zaken als "iemand heeft bij het inparkeren zijn trekhaak in mijn geparkeerde auto geduwd" hebben geen invloed op mijn bonus/malus - alleen moet ik dan wel een krappe 300€ eigen risico lappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha CLB lacht zich helemaal dood om GC_Stefs verhalen... haha echt bizar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

vanmorgen wat schade gereden aan mijn oldtimer.....

gelukkigerwijs niet mijn schuld, maar toch erg kl*te...

Ik reed achter een busje (H100/H200 grote zeg maar) en die hadden wat plankjes op het dak bevestigd, zag er allemaal een beetje gammel uit, dus ik hield al flink afstand....

Rood verkeerslicht kwam er aan...dus die man remt, ik uiteraard ook.
Daarna zat ik even te klooien (met de rem er op) om mijn radio wat beter in te stellen (pokke ruis), waarna het verkeerslicht op groen springt. Busje schiet naar voren en net op het moment dat ik gas wil gaan geven zie ik die planken zo van het dak richting mijn auto schuiven.....

Ben dus blij dat ik bezig was, want nu is alleen mijn voorbumper beschadigd, nieuwe voorbumper kost plus minus 700 euro....

Heb al een keer eerder schade gehad aan mijn voorbumper, toen een nieuwe geplaatst, koste me dan bedrag :) maar deze keer kan ik het zelf makkelijk repareren (ff verf halen voor spray en spuiten die handel, alleen de lak is beschadigd). Maar uiteraard wel even naar de schadeherstel voor een taxateur, had die vent er nou niets aan kunnen doen dan had ik er geen probleem van gemaakt, maar nu weet ie tenminste dat ie de volgende keer beter op moet letten.

Ps. : het scheelde 3 centimeter met mijn motorkap, welke iets duurder is....en mijn koplampen hadden ook nog geluk gehad...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

KatirZan schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:25:
vanmorgen wat schade gereden aan mijn oldtimer.....

gelukkigerwijs niet mijn schuld, maar toch erg kl*te...
Stopte dat busje of reed die gewoon door?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Dentheman schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:40:
[...]

Stopte dat busje of reed die gewoon door?
neuh, die stopte wel, was zijn halve lading wat naast zijn busje lag....
en er stond een politiewagen achter me :) dus denk dat ie dan een redelijk probleem had gehad :P politie reed trouwens gewoon door....terwijl alles op de weg lag...die gasten hadden eigenlijk moeten stoppen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ehm ik heb meerdere *oef* acties gelukkig in 3,5 jaar nog geen echte schade gereden. *klopklop*

Ik had me rijbewijs 2 maanden, reed met het toenmalige Citroen AX-je van me moeder op vrijdagavond terug van mijn stage.Ik reed op de linkerbaan van de snelweg ong. 140km/h (achter een dikke BMW 5). Ineens gaat die BMW vol in de ankers. Damn, wat remmen die dingen hard tov mijn AX-je.. Dus ik trap de rem in, mijn neus duikt naar beneden en begint naar links(vangrail) te trekken/glijden. Ik laat rem los en zwiep die auto naar de rechter baan waar gelukkig net niemand meer reed... Het scheelde een haartje... De rest van de terugweg 110 gereden :D.

[ Voor 9% gewijzigd door THIJZEL op 02-03-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn beste acties had ik toen ik net mijn auto had.

Met vrienden toeren en dan fluiten en toeteren naar de dames...en dan stilvallen tijdens het optrekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

AcIDeR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:24:
Met vrienden toeren en dan fluiten en toeteren naar de dames...en dan stilvallen tijdens het optrekken ;)
Haha. Ik had laatst iets in dat straatje. Ik heb een grote auto met een forse dieselmotor. Optrekken heel simpel dus: koppeling op laten komen en gaan met die banaan. Maar tijdelijk had ik een ruilauto, een clio'tje benzine. Ik stond te wachten bij een stoplicht, het sprong op groen, en de persoon voor me zat in zijn neus te peuteren ofzo maar die zag iig niet dat het groen was. Ik raak dus ff mijn claxon aan, hij schrikt wakker en rijdt weg, ik wil wegrijden ... *pruttel* :+ :D O-) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcIDeR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:24:
Mijn beste acties had ik toen ik net mijn auto had.

Ik had dat een keer toen ik voor een lesauto stond :P Voor de gein beetje met remlicht spelen.. stoplicht op groen en af laten slaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Ik had een paar dagen terug (donderdag avond/nacht) wel iets grappigs meegemaakt. Ik reed mooi weer naar huis toe. Er lag overla sneeuw en ijs op de weg, dus ik reed al redelijk voorzichtig in onze transporter pickup bakje. (paar keer natuurlijk wel mooi zitten slippen, dat kan ik nooit laten als er de gelegenheid toe is, zoals op een mooi grasveldje, zeker met zo'n grote pickup bus, dat is best grappig)
Maar ik zal dus mooi rustig afslaan naar links. Probleem was echter dat de weg een stukje afdaalde naar beneden, en mijn auto dus geen zin meer had om te sturen. Ik kon hem vervolgens ook niet meer tot stilstand krijgen, of andere kant op sturen. Ik ging recht op een grote bolsteen af, daar ging ik dus bovenop rijden met de auto. Ik eerst maar even uitstappen om te kijken hoe erg het was. (ik dacht eerst hele auto moet weggesleept worden met tractor ofzow) Gelukkig hadden de voorbanden nog redelijk grip met de weg, dus na een paar minuten achteruit rijden, kwam ik weer los en kon ik weer verder rijden.
Uiteindelijk vrijwel geen schade aan de auto :).
Als ik met een van me banden op die steen was gereden, dan had ik dus wel een "iets" groter probleem gehad...

Heb mijn rijbewijs nu sinds begin zomer 2005.. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Owjah, vorig jaar zomer:

Ik rij op de A12 van Utrecht richting Arnhem. Ik moest nodig pissen, dus ik denk, ik denk, ik ga zo ff de eerste de beste mogelijkheid er af, kan ik ff pissen.

Neem ik dus afslag Maarsbergen (of Maarn? *twijfel*), daar kun je dus wel de snelweg AF, maar niet meer er OP.Daar is gewoon geen fokking oprit! Ja de andere kant op richting Utrecht. Kon ik verdorie helemaal binnendoor verder, grmbl.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

BreadFan schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:22:
Neem ik dus afslag Maarsbergen (of Maarn? *twijfel*), daar kun je dus wel de snelweg AF, maar niet meer er OP.Daar is gewoon geen fokking oprit! Ja de andere kant op richting Utrecht. Kon ik verdorie helemaal binnendoor verder, grmbl.. :(
Zeikerd ;)

-1 voorspelbaar

Ik heb zo een keer een afrit gemist. De volgende afrit was 10km verderop, dus in totaal 20km omgereden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

ErikH schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:39:
Vanmorgen ook mijn momentje van onoplettendheid.
[verhaal]
Gladheid sucks
Zoiets had ik laatst ook. Bij een T splitsing moest ik linksaf. Knipperlicht aan en insturen, de auto ging mooi rechtdoor, dus dan rijden we maar fijn verder in die richting, die 10 meter omrijden is niet zo erg :P
De mensen die langs de kant liepen stonden alleen wel vreemd te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:48
Mx. Alba schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:27:
Ik heb zo een keer een afrit gemist. De volgende afrit was 10km verderop, dus in totaal 20km omgereden 8)7
Ik heb in de (lompe) bus (bijna vrachtauto) van de zaak een ontzettend oud navigatiesysteem. Dat ding noemt "rechtdoor" met grote regelmaal "Op de volgende kruising 2e weg aan de rechterkant", "rechtsaf" "noemt hij regelmatig "rechts aanhouden" en op sommige punten laat hij je rechtsaf slaan, omkeren en weer rechtsaf slaan (wat dus uiteindelijk neerkomt op rechtdoor rijden).

Paul, 350km van huis, bij Schwalbach am Taunus... Probeert weer thuis te komen :P daarvoor moet ik daar de snelweg op. Dacht je nou dat dat ding me fatsoenlijk kon vertellen welke oprit ik hebben moet? Door dat "rechts aanhouden"-geintje ben ik daar dus in 2 ritjes (half jaar ertussen) al 5x de afslag voorbij gereden, 1x per rit omdat ik, op de rechter rijstrook, rechtdoor rijd terwijl ik die afrit moest hebben, 1x per rit omdat het kreng nadat ik 10km verderop gekeerd ben en weer bij dat kruispunt uitkom alweer "linksaf" riep terwijl ik nog niet de daavoor aangegeven "rechtsaf" had uitgevoerd waardoor ik ga twijfelen en braaf linksaf ga :X en 1x omdat ik ergens uitkwam waar het fysiek onmogelijk was desbetreffende uitrit te nemen (nu ja, onmogelijk, ik ga niet door de berm :P ).
Ik ben de 5e keer dat ik 20km om mocht rijden ben ik zeer illegaal over een wegwerkerpad gereden over de brug naar het parkeerterrein aan de overkant waar ik de snelweg weer op kon.

Maar goed, nu ken ik dat kruispunt (heb het al vanaf alle kanten gezien :P ) dus in de kleine kans dat ik er nog ooit heen moet weer ik nu hoe ik moet rijden :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 19:34
Vorige week ook een lekkere blunder:
s'avonds op een rustige 80 km/h weg, rij ik achter een auto die maar een km of 60 ga. ongeduldig als ik ben wil ik in halen, nergens tegenliggers te zien dus ik begin met inhalen in z'n 3, toen ik op de linker baan aankwam zag ik dat er 4 auto's voor me reden ipv 1, toch maar eigenwijs doorgereden, wil schakelen naar z'n 4 en voor het eerst van leven zet ik hem in z'n 2 ipv 4. dus snel goed willen schakelen, tot overmaat van ramp kwam er ook een tegenligger aan. dus uiteindelijk heb ik hem heel a-sociaal voor de auto waar ik eerst achter reed gegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

als je 60 rijd in z'n 3 inhalen? Bij mij gaat dat altijd even via z'n 2 tot 70 km/u, als ik hard móet rijden dan gaat het ook echt hard :Y)
C2 1.1 = 12sec 0-100 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
12 seconde naar de honderd, kom op zeg das toch meer dan genoeg om in te halen. Mn pa's zafira doet het in een kleine 14 seconden (2.0 DTL). Als je gaat inhalen neem je toch een beetje afstand, geef je vol gas en mik je het zo uit dat je er direct met 90 voorbij kan als de tegenligger is gepasseerd. Als je eerst naar links gaat en dan nog is gas moet gaan geven, ben je volgens mij verkeerd bezig..

ja ik zou ook wel wat snellers willen rijden, maar dat gaat niet altijd. mijn tijd komt nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Daarom heb ik, toen ik een auto ging kopen, voor mezelf voorgenomen om een auto te kopen die min 0-100 in 10 sec kan doen. Dan heb je in dat soort situaties i.i.g. voldoende over om snel te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Kom op, als het moet kan je in zen 5 nog van die 60 iemand inhalen, is ook een stukje gezonder voor je auto lijkt me.. (iig 70 in zijn 2 zal vast niet heel gezond zijn om dat standaard te doen, neemt ook alleen maar meer brandstof)
Daar heb je echt geen auto voor nodig die snel optrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb vroeger in een VW Polo 1.0 gereden, 0-100 in een seconde of 20. Andere auto's inhalen was een no-go, dat kostte echt teveel tijd. Tractoren en dergelijke haalde ik alleen in als ik echt genoeg ruimte had met tegenliggers enzo.

Nu heb ik 4x zoveel vermogen en een 0-100 tijd die nog niet half zo lang is. Anderen inhalen kan met gemak, al is het nog steeds geen hobby van me. Vind het maar niks om op die andere rijbaan te zitten. (sommige figuren in bepaalde types auto's hebben daarentegen vaak een deathwish ofzo :? :X)

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 06-03-2006 23:28 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MadMarky schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:28:
Vind het maar niks om op die andere rijbaan te zitten. (sommige figuren in bepaalde types auto's hebben daarentegen vaak een deathwish ofzo :? :X)
Linker rijbaan is leuk, lekker rustig 8)
Bovendien heb ik zo'n afwijking van: Waar jij voor mij rijd wil ik rijden.
Alleen met de motor hoor, auto heb ik er niet zo'n last van, is inhalen toch kut mee.
Motor haal ik geregeld 5-6 auto's tegelijk in, als ik in zn 2 of 3 gas geef ben je dr heel vlot voorbij.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:24:
Daarom heb ik, toen ik een auto ging kopen, voor mezelf voorgenomen om een auto te kopen die min 0-100 in 10 sec kan doen. Dan heb je in dat soort situaties i.i.g. voldoende over om snel te reageren.
Ik moet ineens weer denken aan die bijna fatale inhaal actie die ik uitvoerde: Vrachtwagen voor me, reed 60, ik wil er langs, maar maak dikke inschattings fout. Schakel terug naar 2, trek hem vol door naar de 120, toen direct voor de vrachtwagen gegooit...op een haartje na de tegenligger gemist |:( |:( :|

Dat is echt een actie waar ik achter af gruwelijk spijt van had, ik had namelijk net anderhalf dag mijn rijbewijs en aangetoont dat snelle auto's idd niet voor jongentjes onder de 24 bedoelt zijn. Gelukkig liep het net goed af, maar ik had nog mazzel dat ik niet door die vrachtwagen geschept werd aan de achterkant of door vloog in de vangrail...durfde toen ook eigenlijk niet meer te rijden en heb het ook nooit aan iemand verteld :|

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 00:36 . Reden: Vrachtwagen reed 60 waar 80 mocht, en ik wilde toen nog _graag_ onnodig hard rijden, toen eik wel afgeleert... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
ondertussen alweer een tijdje geleden, toen ik pas net met mijn Daf 66 op de weg was, en nog niet zo gewend was aan de achterwiel aandrijving en slechte wegligging:

Het had geregend, en de weg was dus nog wat vochtig, op de rotonde waren 2 sporen waar nog water in stond, en daar ging ik dus wat snel doorheen. resultaat, halve rotonde helemaal dwars. Het is me toen wel nog gelukt om uit die slip te komen, maar helaas corrigeerde ik wat veel waardoor ik aan de rechterkant van de weg tegen een verkeersbord knalde :(

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49905/full.jpg

(tegenwoordig weer zo: http://tweakers.net/ext/f/58649/full.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
MBV schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:32:
Bij mij gaat dat altijd even via z'n 2 tot 70 km/u,
Ho! Schakel'n! (8>

/Doeks of Hasselt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja idd in z'n 2 70 km/uur rijden volgens mij trek ik heel die bak verrot dan.

Hier gaatie hoogstens tot de 50 voordattie echt begint te blazen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Verschilt nogal per auto, kun je niks zinnigs over zeggen.

Mijn ouwe golfje II haalde ook zeker de 90 a 95 in z'n 2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mijn Corsa 1.2i met 45 pk trek ik ook vaak door tot de 70 hoor, bij 80 merk je dat hij er weinig zin meer in heeft.

3 kan door tot de 120/125 en dan moet je echt gaan schakelen

en de 4 tsja, dan hoef ik me niet meer druk te maken dat de motor te veel toeren gaat maken :P

Ik vind het al netjes hoe het ding rijdt, volgens specificaties is de max snelheid iets van 145 maar die van mij wil wel tot ongeveer 165 op de teller.

Mijn autotje heeft verder maar 4 versnellingen ;) Ik schat dat ik met mijn rijstijl het ding in zo'n 10 seconden tot de 100 trek, mijn broertje heeft ooit op zijn horloge bij zitten te houden en die dacht dat het 8 seconden duurde maar daar geloof ik zelf helemaal niets van :P

Maar ja het is mijn eerste autotje, een jaar geleden gekocht toen ik nog 18 was, als het goed is heb ik in april mijn eerste schadevrije jaar achter de rug. Hopelijk wordt die verzekering dan eindelijk eens iets goedkoper, ik hoest nu 62,50 per maand op voor mij 45 pk bakje.

Domme actie's van mijn kant? Wel vaker gehad dat ik na een bepaalde actie even de adrenaline voelde stromen maar ik kan me geen enkele actie meer echt goed herinneren dus dan zal de actie ook wel meevallen. Enigste wat ik nog een beetje weet is een vrij krappe weg buiten de bebouwde kom waar wel middenstrepen waren, ik zie een fietser, haal de fietser in en er duikt uit de bocht echt zo'n scheurijzer honda civic met ik schat zo'n 120 waar anderen ongeveer de helft rijden. Laat ik het zo zeggen dat ik in de spiegel moest kijken of ik de fietser niet de berm in had geduwd toen ik de inhaalactie afgerond had.

Verder blijf ik over het algemeen vrij koel bij gebeurtenissen in het verkeer. Toen mijn autotje van achteren was aangereden door een Renault Laguna stationcar en ik weer op mijn voorganger was geduwd heb ik dit maar weer eens bewezen. Was een vrij drukke weg en de aanrijding was dus net gebeurd. Ik blijf in de auto zitten en rij hem even de berm in zodat niemand er last van ondervind. De andere automobilisten doen dit ook. Ik stap uit, ga eerst voorzichtig het glas op de rijbaan zo goed als mogelijk aan de kant schuiven terwijl ik een praatje maakte met de andere automobilisten, daarna loop ik naar mijn auto, kijk of de essentiele zaken nog in orde zijn zodat ik later die dag nog in het donker naar huis kon rijden en dat was het geval en daarna rustig de verzekeringspapieren ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

De auto van een vriend van me (is hier ook ergens nog lid geloof ik :) ) die trok (Toyota Starletje :P ) in zijn 2 naar de 90 :P was wel lachen dat ding :)

Maar wat hierboven gemeld wordt, dat snelle auto's niet voor mensen onder de 24 gemaakt zijn, daar moet ik toch even tegenin gaan. Waarom? Om de simpele reden dat je geen gebruik HOEFT te maken van het vermogen van je auto, dus of deze dan snel of langzaam is maakt dan ook niet uit ;)

Je kan net zo goed 120 door een drukke stad heen scheuren met een fiat panda uit 1985 als met een ferrari F-50 uit 1996 ;) alleen zal die ferrari er wat beter mee kunnen handelen ;)

En ja, ik ben onder de 24 (23 :P ) en ik rij in een snelle auto ;) (0 - 100 binnen 6,5 seconde)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
KatirZan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:51:
De auto van een vriend van me (is hier ook ergens nog lid geloof ik :) ) die trok (Toyota Starletje :P ) in zijn 2 naar de 90 :P was wel lachen dat ding :)

Maar wat hierboven gemeld wordt, dat snelle auto's niet voor mensen onder de 24 gemaakt zijn, daar moet ik toch even tegenin gaan. Waarom? Om de simpele reden dat je geen gebruik HOEFT te maken van het vermogen van je auto, dus of deze dan snel of langzaam is maakt dan ook niet uit ;)

Je kan net zo goed 120 door een drukke stad heen scheuren met een fiat panda uit 1985 als met een ferrari F-50 uit 1996 ;) alleen zal die ferrari er wat beter mee kunnen handelen ;)

En ja, ik ben onder de 24 (23 :P ) en ik rij in een snelle auto ;) (0 - 100 binnen 6,5 seconde)
Precies dat is het hem juist, snellere auto's hebben meestal ook een betere wegligging en / of een kortere remweg.

Het zal verder niet totaal ontoevallig zijn dat je vanaf je 21e de helft aan verzekering betaald ten opzichte van iemand die 18 is, laten we daar dan maar van maken dat snelle auto's niet voor mensen onder de 21 zijn, ik denk dat je dan een stuk beter zit.

Ik ken ook al enkele leeftijdsgenoten die toch vrij grote ongelukken op hun naam hebben staan en ik ben 19 jaar :/

Ik ben zelf dan ook van mening dat iedereen die zijn rijbewijs heeft gehaald eerst maar eens een jaar of 2 in een "langzaam" autotje moet rondtuffen. Geen betere manier om het autorijden te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik ben 18, moet dinsdag afrijden, en heb een auto die er 7,2 seconden over doet van 0-100 :)
Je hoeft ze toch niet te gebruiken dus lekker belangrijk.

@reaktie hierboven: En dan rij je in een "snel" autotje en dan kun je alles opnieuw leren want je went jezelf een heel ander gedrag aan en mensen reageren ook anders op jouw.

En het gas red je ook vaak ipv te remmen

[ Voor 43% gewijzigd door RedHat op 07-03-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
RedHat schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:00:
Ik ben 18, moet dinsdag afrijden, en heb een auto die er 7,2 seconden over doet van 0-100 :)
Je hoeft ze toch niet te gebruiken dus lekker belangrijk.
Staat de verzekering dan ook op je eigen naam?

Zo ja: wat moet je per maand aan verzekering betalen?

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Staat de verzekering dan ook op je eigen naam?

Zo ja: wat moet je per maand aan verzekering betalen?

[/offtopic]
79 euro

En een iets snellere auto rijd zoveel fijner als een 1.4 met een onderstel van 1200 kilo.
Het is maar en 1.5 motortje met turbo en een auto van 950 kilo.

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 07-03-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
RedHat schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:03:
[...]

79 euro

En een iets snellere auto rijd zoveel fijner als een 1.4 met een onderstel van 1200 kilo.
Nu maak je me echt nieuwsgierig, wat voor auto is het dan? Een Honda?

Dit is mijn laatste offtopic reactie in dit topic maar ben gewoon benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verzekering voor mijn auto is helemaal goed te doen :) 34 euro per maand en binnenkort 148 euro per jaar :P owja, daar komt dan wel 12 euro per maand bij voor mijn nieuwe daily :)

Maarja, 4 jaar schadevrij (75% korting) op een standaard verzekering (all-risk mocht niet omdat de dagwaarde van mijn auto onder de 4000 euro ligt...terwijl deze getaxeerd is op bijna het dubbele daarvan :P )

[ Voor 38% gewijzigd door KatirZan op 07-03-2006 16:26 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:21:
[...]

Nu maak je me echt nieuwsgierig, wat voor auto is het dan? Een Honda?

Dit is mijn laatste offtopic reactie in dit topic maar ben gewoon benieuwd ;)
Ah, ik denk (bijna zeker) een Huyundai Scoupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:44:
[...]

Ah, ik denk (bijna zeker) een Huyundai Scoupe
Kan ook best, alleen al de combinatie 1.5 motor en snel beperkt de groep een heel stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

RedHat schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:03:
[...]

79 euro

Kom ik aan met een 1.8i 16v op een auto met 930 kilo leeg gewicht :) turbo-loos ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Het is idd een honda civic coupe :) En het is niet 7,2 maar 8,2 sorry.

Niet "super" snel maar valt toch wel onder de snelle categorie denk ik dan. Maargoed, het is maar zelf hoe diep je dat pedaal indrukt en/of hoe snel je schakelt.
Je kan bij 2500 rpm schakelen of net na de powerband dan ga je iets sneller optrekken ja.

[ Voor 65% gewijzigd door RedHat op 07-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:50:
[...]

Kom ik aan met een 1.8i 16v op een auto met 930 kilo leeg gewicht :) turbo-loos ;)
Same here! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchmaffia.org/auto2.jpg

Nog wel that is ;) Hij staat te koop want heb een ander bruut monster op t oog die ik door me nieuwe baan eindelijk kan betalen :)

offtopic:
@KatirZan: nog 2 posts en je hebt 1000 posts, alvast gefeli :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
KatirZan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:50:
[...]

Kom ik aan met een 1.2i 8v op een auto van 760 kilo leeg gewicht :) turbo-loos ;)

Corsa power :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:58:
[...]

Precies dat is het hem juist, snellere auto's hebben meestal ook een betere wegligging en / of een kortere remweg.

Het zal verder niet totaal ontoevallig zijn dat je vanaf je 21e de helft aan verzekering betaald ten opzichte van iemand die 18 is, laten we daar dan maar van maken dat snelle auto's niet voor mensen onder de 21 zijn, ik denk dat je dan een stuk beter zit.

Ik ken ook al enkele leeftijdsgenoten die toch vrij grote ongelukken op hun naam hebben staan en ik ben 19 jaar :/

Ik ben zelf dan ook van mening dat iedereen die zijn rijbewijs heeft gehaald eerst maar eens een jaar of 2 in een "langzaam" autotje moet rondtuffen. Geen betere manier om het autorijden te leren.
Ik heb eerst een halfjaartje na het halen van mijn rijbewijs in een Toyota Corolla rondgetuft (70PK dieseltje) best wel traag. Maar daar heb ik meer bijna-doodervaringen mee gehad dan mijn huidige auto. Daarna ben ik nl gelijk overgestapt naar mijn huidige Mitsubishi Colt GTi, nu is dat best een pittig karretje, en trap ik graag het gas pedaal in :P Maar ik weet gewoon wat er wel en niet kan en daar hoef ik de grenzen niet meer voor op te zoeken. Ik denk iig niet dat het beter was geweest als ik nog 2 jaar in die corolla moest rijden. Ik moet er ook niet aan denken :X

Jouw auto doet trouwens:

topsnelheid 155 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,5 s

10 seconden mocht je willen :P De corsa GSI doet dat nl maar net aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 17:18 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.