Hoe eenvoudiger de auto, ho sneller je er in leert rijden, ik rij ook wel eens in een nieuwe auto of iets dergelijks en dat rijdt inderdaad een stuk fijner maar het is echt niet erg om eerst 2 jaar in een oud barrel rond te rijden hoorVerwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:15:
[...]
Ik heb eerst een halfjaartje na het halen van mijn rijbewijs in een Toyota Corolla rondgetuft (70PK dieseltje) best wel traag. Maar daar heb ik meer bijna-doodervaringen mee gehad dan mijn huidige auto. Daarna ben ik nl gelijk overgestapt naar mijn huidige Mitsubishi Colt GTi, nu is dat best een pittig karretje, en trap ik graag het gas pedaal inMaar ik weet gewoon wat er wel en niet kan en daar hoef ik de grenzen niet meer voor op te zoeken. Ik denk iig niet dat het beter was geweest als ik nog 2 jaar in die corolla moest rijden. Ik moet er ook niet aan denken
Jouw auto doet trouwens:
topsnelheid 155 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,5 s
10 seconden mocht je willenDe corsa GSI doet dat nl maar net aan.
Ik denk overigens dat je de gegevens van een nieuwere corsa hebt opgevraagd, Ik heb een Corsa A3, die zijn gefabriceerd van 1991 tot 1993 als ik me niet vergis (zo'n blokkedoosje) en ik doe er in ieder geval zeker korter dan 14 seconden over om op 100 te komen. Ik heb hem dan wel opnieuw ingereden en een open luchtfilter geplaatst. Mijn broertje dacht daarbij dat het 8 seconden duurde maar dat geloof ik dus echt niet. Een GSI trekt in ieder geval makkelijk binnen de 10 naar de 100.
Ik heb ooit in een Corsa met een 2.0 16 blokje gezeten, dat gaat pas rap