Jouw domme actie in het verkeer?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.326 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:15:
[...]

Ik heb eerst een halfjaartje na het halen van mijn rijbewijs in een Toyota Corolla rondgetuft (70PK dieseltje) best wel traag. Maar daar heb ik meer bijna-doodervaringen mee gehad dan mijn huidige auto. Daarna ben ik nl gelijk overgestapt naar mijn huidige Mitsubishi Colt GTi, nu is dat best een pittig karretje, en trap ik graag het gas pedaal in :P Maar ik weet gewoon wat er wel en niet kan en daar hoef ik de grenzen niet meer voor op te zoeken. Ik denk iig niet dat het beter was geweest als ik nog 2 jaar in die corolla moest rijden. Ik moet er ook niet aan denken :X

Jouw auto doet trouwens:

topsnelheid 155 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,5 s

10 seconden mocht je willen :P De corsa GSI doet dat nl maar net aan.
Hoe eenvoudiger de auto, ho sneller je er in leert rijden, ik rij ook wel eens in een nieuwe auto of iets dergelijks en dat rijdt inderdaad een stuk fijner maar het is echt niet erg om eerst 2 jaar in een oud barrel rond te rijden hoor ;)

Ik denk overigens dat je de gegevens van een nieuwere corsa hebt opgevraagd, Ik heb een Corsa A3, die zijn gefabriceerd van 1991 tot 1993 als ik me niet vergis (zo'n blokkedoosje) en ik doe er in ieder geval zeker korter dan 14 seconden over om op 100 te komen. Ik heb hem dan wel opnieuw ingereden en een open luchtfilter geplaatst. Mijn broertje dacht daarbij dat het 8 seconden duurde maar dat geloof ik dus echt niet. Een GSI trekt in ieder geval makkelijk binnen de 10 naar de 100.

Ik heb ooit in een Corsa met een 2.0 16 blokje gezeten, dat gaat pas rap :P 0-100 in 5 a 6 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ouder model opgezocht ik dacht van 86 oid. Omdat je zei dat je een 4 bak had, ik kan me nl niet voorstellen dat ze nog een 4 bak hadde in de jaren 90 :o

Maar een GSi doet echt maar net 10 seconden oid. Ik moet altijd hard lachen, want er rijdt hier in de buurt zo'n sjonnie rond met zo'n Corsa GSI, helemaal uitgebouwd en zelfs het 3e remlicht is een GSI logo :P Maar die houd me toch echt niet bij als ik op het gas ga staan. Het is ook maar een redelijk vlotte 1.6 en verder niks.

ff opgezocht:

Opel Corsa 1.6 GSi 16V Optic

topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,5 s

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja goed, om even terug te komen op een aantal dingen hier:
  • Ik begrijp nu iets beter waarom jongens onder de 24 zich scheel lappen aan premie. Hierna heb ik nog een paar domme acties gehad, en ondanks dat ik nog wel eens 210 over de snelweg tuf ( :o ) gaat het nu allemaal wel een stuk veiliger, als in: alleen hard als het leeg is. Het feit dat mijn auto zo snel is heeft me toen ook echt gered. Wel moet ik er bij vermelden dat ik niet naar zijn 3 schakelde tot ik weer voor de vrachtwagen zat, maar dat de auto wel bijna op 7000 toeren zat (als in, bijna rood). Iets langer nog en ik was er waarschijnlijk niet snel genoeg voorbij geweest --> als in frontale botsing...
  • Als volgende punt, mijn auto trekt in zijn 2 door naar de 120-130 (afhankelijk van koude of warme motor). In zijn 3 naar de 160 dacht ik, en dan de rest, tsja... na zijn 2 valt ie steeds minder terug in toeren als je op schakelt.
  • Ook merk ik overigens dat het (vooral in de sneeuw en op gladde ondergrond) erg handig uit komt om met je eigen auto flink te oefenen met optrekken en afremmen. Probeer gewoon een aantal keer uit waar je het meeste koppel hebt, hoe je het snelste weg bent, en hoe hard je kan remmen en voor hoe lang voor dat je banden slippen. Ook heb ik veel geleerd over onder en overstuur. Reed naar mijn werk toe en had op een paar stukken flink onderstuur, maar door overstuur te creeren kon ik alsnog goed door de bocht, soms slip je een beetje, maar ook daar raak je wel lichtelijk aan gewend.
  • Ook heb ik inmiddels geleert dat een 'normale' Golf 5, of passat, of jetta of audi a6 misschien wel saaier rijd, maar ook goed helpt in gevaarlijke situaties, en je met cruise control jezelf een stuk makkelijker aan de regels kan houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:45:

• Als volgende punt, mijn auto trekt in zijn 2 door naar de 120-130 (afhankelijk van koude of warme motor).
Als hij koud is maakt 120 of 130 ook niet zoveel meer uit ;) Maar wat voor auto heb je dan? Want ik ken enkel een nissan 300zx die ook 120 wou in z'n 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

m'n vaders oude vectra ging ook tot 110 door in z'n 2e versnelling
z'n v40 tot de 90 ofzo
en de V70 geen idee want die schakelt automagisch ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:58:
[...]

Precies dat is het hem juist, snellere auto's hebben meestal ook een betere wegligging en / of een kortere remweg.

Het zal verder niet totaal ontoevallig zijn dat je vanaf je 21e de helft aan verzekering betaald ten opzichte van iemand die 18 is, laten we daar dan maar van maken dat snelle auto's niet voor mensen onder de 21 zijn, ik denk dat je dan een stuk beter zit.

Ik ken ook al enkele leeftijdsgenoten die toch vrij grote ongelukken op hun naam hebben staan en ik ben 19 jaar :/

Ik ben zelf dan ook van mening dat iedereen die zijn rijbewijs heeft gehaald eerst maar eens een jaar of 2 in een "langzaam" autotje moet rondtuffen. Geen betere manier om het autorijden te leren.
Mijn buurjongen is 21 en heeft al 2 auto's in de prak gereden :X. Eentje over de kop toen hij uit moest wijken voor een auto van rechts en de ander aangereden bij het uitrijden van een uitrit.

Zelf heb ik een Ibiza Cupra, 2.0 16v op 1075kg. Echt jakkeren doe ik er niet mee, heb hem vooral gekocht omdat het een zeer complete auto is (interieur/exterieur), en wat is er nu lekkerder dan niet terug hoeven te schakelen bij het inhalen :). Je zou bijna denken dat je een diesel rijdt.

Af en toe een keer lekker wegtrekken bij het stoplicht blijft natuurlijk leuk, maar met 140 over landweggetjes jagen, mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Hm, ik rij nu 3 jaar een nog nooit zo'n domme dingen tegekgekomen gelukkig :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dupje op 07-03-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:32:
Ik heb een ouder model opgezocht ik dacht van 86 oid. Omdat je zei dat je een 4 bak had, ik kan me nl niet voorstellen dat ze nog een 4 bak hadde in de jaren 90 :o

Maar een GSi doet echt maar net 10 seconden oid. Ik moet altijd hard lachen, want er rijdt hier in de buurt zo'n sjonnie rond met zo'n Corsa GSI, helemaal uitgebouwd en zelfs het 3e remlicht is een GSI logo :P Maar die houd me toch echt niet bij als ik op het gas ga staan. Het is ook maar een redelijk vlotte 1.6 en verder niks.

ff opgezocht:

Opel Corsa 1.6 GSi 16V Optic

topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,5 s
Echt snel zijn de standaardmodellen inderdaad niet, met een 2 liter voorin wel, zeker als hij wat gekieteld is, 180 PK op minder dan 800 kilo gaat hard hoor.

Maar goed eigenlijk interesseert het me toch niet, racen hoef ik met mijn auto toch niet te doen, topsnelheid is zo laag dat als je plankgas op de snelweg rijdt waar je 120 mag ik nog niet mijn rijbewijs kwijt kan raken door die ene actie en ik kom van a naar b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Echt snel zijn de standaardmodellen inderdaad niet, met een 2 liter voorin wel, zeker als hij wat gekieteld is, 180 PK op minder dan 800 kilo gaat hard hoor.

Maar goed eigenlijk interesseert het me toch niet, racen hoef ik met mijn auto toch niet te doen, topsnelheid is zo laag dat als je plankgas op de snelweg rijdt waar je 120 mag ik nog niet mijn rijbewijs kwijt kan raken door die ene actie en ik kom van a naar b :P
Ja klopt die 2 liter 16V motor van opel is wel degelijk snel. Maar de 1.6 vind ik niet echt impressive :)

En standaard Colt 1.6 GLXI haalt meer vermogen uit een 1.6 dan opel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik rij nu 4 jaar, en ik heb eigenlijk weinig domme acties uitgehaald
(behalve inhalen waar het eigenlijk niet (net) kon ;) )

mijn auto is ook wel redelijk vlot, niet super, maar ik kom goed met de stroom mee ;)

toyota corolla 1.6 16v 1990 110 pk

2e versn. 85 kmh
3e versn. 130 kmh
200 kmh max. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tinus op 07-03-2006 21:19 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Was niet echt een domme actie afgelopen vrijdag, meer een dom navigatiesysteem die mij over een heel fout weggetje stuurde. Snelweg was volgens mij even snel, maar een stukje om.

Smal polderweggetje 2 kanten sloot, niet gestrooid, 1 grote ijsbaan, tegenligger.
Ik wilde mijn bus (Citroen Jumper) een heel klein beetje de berm in sturen om ruimte te maken voor de tegenligger, en bij het terug sturen wilde de achterkant niet meer de weg op komen, gleed langs de wegkant door de berm.

Niets gebeurd, maar achteraf zit je toch wel te trillen, het is toch geen prettige ervaring.
Ik vind slippen wel leuk, als er maar geen schade kan ontstaan doordat je richting een afgrond waar je niet uit komt (greppel, sloot) of een solide object (paal, auto) gaat :X

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Ja, gewicht/pk verhouding is erg belangrijk :).
Mijn Cupra heeft 150 pk, tegenover 170 van mijn circuit-BMW (325i). Maar qua acceleratie van 0-100 zijn ze beide even snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Resistor schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:32:
Was niet echt een domme actie afgelopen vrijdag, meer een dom navigatiesysteem die mij over een heel fout weggetje stuurde. Snelweg was volgens mij even snel, maar een stukje om.
Ik negeer tegenwoordig bikkelhard ieder gemiep dat ik een 30km zone in moet als er nog meer dan 5km te gaan zijn (euh, als ik dan nog in de stad zit ;) Kom ik net bij een bebouwde kom aan dan zal ik er wel in gaan :P )

Zo ook met snelweg en zo. Nu rijdt ik meestal hier in de omgeving dus ken ik globaal de weg toch wel, dus vaak genoeg zet ik hem pas aan als ik vlak bij de bestemming ben. Voor het wegrijden instellen, en dan als je er bijna bent nog even bevestigen zodat ze gaat miepen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Maar waarom is het raar als je jong bent dat je in een snelle auto rijd? Ik merk dat hier al snel gezegd word dat je in een snelle auto rijd. 0-100 in 8 à 9 sec is niet super snel. Een grotere motor rijd stukken comfortabeler als een kleine motor die een redelijk aantal kilo's moet trekken.

En dan hoef je niet snel te rijden ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het zal wel met de statistieken te maken hebben die uitwijzen dat de kans op een ongeluk van iemand die pas zijn rijbewijs heeft evenredig is aan het acceleratievermogen van de auto waarin hij rijdt? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik denk overigens dat je de gegevens van een nieuwere corsa hebt opgevraagd, Ik heb een Corsa A3, die zijn gefabriceerd van 1991 tot 1993 als ik me niet vergis (zo'n blokkedoosje) en ik doe er in ieder geval zeker korter dan 14 seconden over om op 100 te komen. Ik heb hem dan wel opnieuw ingereden en een open luchtfilter geplaatst. Mijn broertje dacht daarbij dat het 8 seconden duurde maar dat geloof ik dus echt niet. Een GSI trekt in ieder geval makkelijk binnen de 10 naar de 100.

Ik heb ooit in een Corsa met een 2.0 16 blokje gezeten, dat gaat pas rap :P 0-100 in 5 a 6 seconden :)
Ik heb ook zo'n prachtige corsa uit 93 maar ik ga je toch even uit de droom helpen. Als je de 100 wilt halen in die auto moet je ongeveer 130 op je teller hebben staan. Deze wijkt namelijk heel veel af.

Nog even mijn domme actie eronder zetten dan.
Ooit in een ver verleden zat ik op de havo. Het was altijd gezellig om met zijn vieren naast elkaar te fietsen. Moet je alleen geen brommers tegen komen. Ik heb dus een dubbele salto en een flikflak gemaakt. Daarna weining last meer van gehad alleen de bestuurder van de brommer heeft een week in huis gezeten. Daarna toch maar gewoon met zijn tween naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Cramthabam schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:11:
[...]

Ik heb ook zo'n prachtige corsa uit 93 maar ik ga je toch even uit de droom helpen. Als je de 100 wilt halen in die auto moet je ongeveer 130 op je teller hebben staan. Deze wijkt namelijk heel veel af.

Nog even mijn domme actie eronder zetten dan.
Ooit in een ver verleden zat ik op de havo. Het was altijd gezellig om met zijn vieren naast elkaar te fietsen. Moet je alleen geen brommers tegen komen. Ik heb dus een dubbele salto en een flikflak gemaakt. Daarna weining last meer van gehad alleen de bestuurder van de brommer heeft een week in huis gezeten. Daarna toch maar gewoon met zijn tween naast elkaar.
Aangezien ik er lichtmetalen velgen op heb gezet welke een stuk groter zijn dan de standaardwielen is de afwijking een stukje minder. Bij een test gaf de kilometerteller 125 aan en de gps die we even mee hadden genomen 120.

Ik heb die velgen er overigens voornamelijk opgezet omdat ik bredere banden wou hebben, de standaard 145/70/13 bandjes die bij mij voorop lagen vond ik echt te weinig grip hebben en als het nat was dan moest ik echt met 30 KM/h over een rotonde ofzo. Nu kan ik als het geregend heeft nog met zo'n 50 KM/h over rotondes rijden. Net zoiets als opritten en afritten op snelwegen, standaard vond ik de auto echt te weinig grip hebben.
RedHat schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 02:55:
Maar waarom is het raar als je jong bent dat je in een snelle auto rijd? Ik merk dat hier al snel gezegd word dat je in een snelle auto rijd. 0-100 in 8 à 9 sec is niet super snel. Een grotere motor rijd stukken comfortabeler als een kleine motor die een redelijk aantal kilo's moet trekken.

En dan hoef je niet snel te rijden ofzo :)
Het gaat er niet om dat jij niet comfortabeler mag rijden maar het gaat zich er om dat veel onervaren bestuurders hard gaan jakkeren in snelle auto's. Nofi naar Intelligence maar voornamelijk de jonge Golf GTI rijders kunnen er wat van en er zijn ook genoeg mensen die het hiermee eens zijn.

Ik maak me er niet druk om, enige jammere vind ik dat ik nu voor mijn flintstone mobiel met 45 paarden 62,50 per maand aan verzekering kwijt ben.

Gisteren heb ik het overigens nog even getest hoe snel ik op de 100 zit op een verlaten weggetje bij ons thuis in de buurt en het duurde toch langer dan ik dacht :P in een dikke 13 seconden tikte ik de 100 aan in de 3e versnelling. Hiervoor moest ik wel al gas geven voordat ik optrok, in de 1 doortrekken tot de 45, in de 2 door tot de 80 en toen in de 3 door tot de 100. Ik wou gisteren namelijk gaan stemmen en toen bleek mijn accu van de auto leeg te zijn omdat ik het dashboardkastje open had laten staan toen ik het boekje van de auto eruit had gepakt maandag (Mijn domme actie op de parkeerplaats 8)7) en daarom even wat rond gereden en ook gekeken hoe hard hij nou daadwerkelijk optrok :)

Ik kan me overigens ook nog wel een topic herinneren van Intelligence dat hij 2 bekeuringen had gehad met zijn GTI of iets dergelijks :P

[ Voor 39% gewijzigd door GH45T op 08-03-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Met 50 over een rotonde als het regent :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mx. Alba schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:46:
Met 50 over een rotonde als het regent :X
Ik zeg niet dat ik het elke keer doe, ik zeg dat het kan :P

de grip was eerst in ieder geval te weinig, ik had al schrik bij de op en afritten van de snelwegen dus als je dan toch bezig bent kun je het beter meteen goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Een doodlopend en uiterst smal straatje inrijden met aan alle twee de kanten auto's, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ik verkeerd gereden ben en letterlijk 10 minuten bezig geweest ben om in z'n achteruit desbetreffend straatje te geraken
- Stoppen voor een groen stoplicht bij m'n rijexamen
- Zonder handen op een brommer was ook niet erg slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

GH45T schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:54:
[...]

Ik zeg niet dat ik het elke keer doe, ik zeg dat het kan :P

de grip was eerst in ieder geval te weinig, ik had al schrik bij de op en afritten van de snelwegen dus als je dan toch bezig bent kun je het beter meteen goed doen ;)
Njah is gewoon een kwestie van gewenning. Ik rij nog met de standaard bandjes en kan wel met 50 over rotondes. Het is maar net hoe hard het regent eigenlijk. Met sneeuw wordt het alleen maar leuker want dant glijdt die helemaal goed :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Cramthabam schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:03:
[...]

Njah is gewoon een kwestie van gewenning. Ik rij nog met de standaard bandjes en kan wel met 50 over rotondes. Het is maar net hoe hard het regent eigenlijk. Met sneeuw wordt het alleen maar leuker want dant glijdt die helemaal goed :D.
Ik vind het af en toe ook wel eens leuk om de auto te laten glijden maar heb over het algemeen tijdens het rijden toch liever wat meer grip.

Ow ja ook nog een domme actie van mijn kant: vorig jaar was er hier in de buurt een dag dat het echt ontieglijk hard regende, zo hard dat ook de stroom hier in de regio overal was uitgevallen. Ik kwam om 2 uur 's nachts terug van een feestje en ik reed al erg voorzichtig over de bochtige landweggetjes naar huis. Er lag echter een laag modder op de weg welke door de regen was weggespoeld met daarbovenop weer een laag water van de regen. Toen ik met circa 15 KM/h door een grote flauwe bocht reed verloor ik plotseling alle grip die er nog over was en schoof ik dus met een gangetje van 5 KM/h door de berm een bietenveld in. Hier geprobeert uit te komen met wat houten latten en deurmatten maar dit lukte dus totaal niet. Op een gegeven moment komt er een passat turbodiesel langs met 4 wiel aandrijving en de bestuurder daarvan wou me wel even helpen :)

30 seconden later stond ik dus weer op de weg met mijn auto. Daarna erg voorzichtig naar huis gereden. Toen ik de morgen daarna erg veel onbalans in de wielen merkte toen ik naar het werk reed heb ik toch maar even gecontroleerd wat er aan de hand was. toen ik de wieldoppen eraf haalde wist ik genoeg, compleet vol met modder en troep.

Dit hele verhaal was nog op de standaard bandjes. Samen met de ervaringen die ik had bij de rotondes en op / afritten heb ik toen maar besloten om de grip te verbeteren en dat is dan ook aardig gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die gevalletjes road rage laten weer een domme actie van mij boven drijven in mijn geheugen... Iemand zat me verschrikkelijk te duwen, en toen ik hem eindelijk langs kon laten sneed hij me af... Ik geef hem dus de vinger - gevolg, hij trapt vol op de rem :o ik wijk uit naar de lege linkerbaan en schiet hem voorbij. Vervolgens gaat meneer heel rustig achter me aan blijven rijden... Ik zag de bui al een beetje hangen, dus een aantal afritten verder toen ik eraf moest haalde ik nog laat een vrachtauto in en schoot toen snel doch gecontroleerd van de linkerbaan rechtstreeks naar de uitvoegstrook. Die vent deed dus het zelfde en paste nog maar net tussen de vrachtauto en het "UIT" bord door... Verder is hij me tot aan mijn huis gevolgd, ik parkeerde, hij bleef aan de weg staan. Toen heb ik heel rustig een noteboekje gepakt en in zijn zicht zijn kenteken genoteerd. Toen ik vervolgens mijn telefoon pakte en deed of ik belde, besloot hij maar om door te rijden...

Haast had hij dus in ieder geval niet toen hij in eerste instantie zo achter me zat te drukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mx. Alba schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:01:
Die gevalletjes road rage laten weer een domme actie van mij boven drijven in mijn geheugen... Iemand zat me verschrikkelijk te duwen, en toen ik hem eindelijk langs kon laten sneed hij me af... Ik geef hem dus de vinger - gevolg, hij trapt vol op de rem :o ik wijk uit naar de lege linkerbaan en schiet hem voorbij. Vervolgens gaat meneer heel rustig achter me aan blijven rijden... Ik zag de bui al een beetje hangen, dus een aantal afritten verder toen ik eraf moest haalde ik nog laat een vrachtauto in en schoot toen snel doch gecontroleerd van de linkerbaan rechtstreeks naar de uitvoegstrook. Die vent deed dus het zelfde en paste nog maar net tussen de vrachtauto en het "UIT" bord door... Verder is hij me tot aan mijn huis gevolgd, ik parkeerde, hij bleef aan de weg staan. Toen heb ik heel rustig een noteboekje gepakt en in zijn zicht zijn kenteken genoteerd. Toen ik vervolgens mijn telefoon pakte en deed of ik belde, besloot hij maar om door te rijden...

Haast had hij dus in ieder geval niet toen hij in eerste instantie zo achter me zat te drukken 8)7
Tijd voor een cursusje "hoe herken ik associale m*ngolen die niet auto kunnen rijden" ;)

Echt in en in triest dat zo iemand je gaat achtervolgen. Komt dat meer voor in Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GH45T schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:06:
Echt in en in triest dat zo iemand je gaat achtervolgen. Komt dat meer voor in Frankrijk?
Niet meer dan in Nederland, denk ik zo. Er lopen meer gekken los dan er vast zitten, zegt mijn vader altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Mx. Alba schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:11:
[...]

Niet meer dan in Nederland, denk ik zo. Er lopen meer gekken los dan er vast zitten, zegt mijn vader altijd :)
Ik reed pas geleden nog op de A16 richting Belgie en ik rij op de linkerstrook om auto's met een flotte gang in te halen. Komt er zo'n mercedes (kleintje) op mij af met een flikkerende groot licht. Ik netjes ingehaald. Hij haalt mij in. Ik haal vervolgens de volgende auto in (en rijd dus achter hem) en ik geef ook even 10 keer een flikkerende grootlicht. Vond ie niet leuk (ging ie op de rechterbaan, mij laten inhalen, vervolgens weer achter mij rijden op de linkerbaan. Ik naar de rechterbaan, hij naast mij rijden en signalen geven. Heb ik vervolgens niet naar gekeken, want mijn vriendin zat ook naast mij en die dacht dat het anders fout af zou gaan lopen).
Daar kan ik dan niet bij he: Doe ik hetzelfde terug en worden ze agressief :X
GH45T schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:43:
[...]

Aangezien ik er lichtmetalen velgen op heb gezet welke een stuk groter zijn dan de standaardwielen is de afwijking een stukje minder. Bij een test gaf de kilometerteller 125 aan en de gps die we even mee hadden genomen 120.
Elke auto (die uitgaat van een goede kilometerteller) wijkt 5 kilometer af. Als iemand op de bon geslingerd wordt (flitspaal). Reed ie dus +5 op zijn teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
mabarto schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:14:
Elke auto (die uitgaat van een goede kilometerteller) wijkt 5 kilometer af. Als iemand op de bon geslingerd wordt (flitspaal). Reed ie dus +5 op zijn teller.
Klopt, ik vind het zo ook wel goed, GPS geeft wel de goede snelheid aan :)

Dit is overigens ook precies de reden waarom ik me altijd erger aan mensen die zeggen dat ze met 3 KM/h te hard zijn geflitst. Je krijgt ten eerste een correctie van de meetapparatuur, iets van 3 KM/h en je hebt nog de 5 KM/h afwijking van je kilometer teller dus je hebt dan op je eigen teller al 11 KM/h te hard gereden. Als iemand per ongeluk 11 KM/h te hard rijdt dan is die persoon als je het mij vraagt niet waardig om aan het verkeer deel te nemen.

Als je een boete krijgt dan heb je bewust te hard gekregen dus is het ook terecht. Ook ik moet me vaker inhouden als ik door een 30 zone rijdt over een ruime weg waar goed overzicht is en weinig verkeer en stel ik zou te hard gaan rijden dan moet ik ook niet gaan zeuren als ik een boete krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door GH45T op 08-03-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

mabarto schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:14:
[...]

Ik reed pas geleden nog op de A16 richting Belgie en ik rij op de linkerstrook om auto's met een flotte gang in te halen. Komt er zo'n mercedes (kleintje) op mij af met een flikkerende groot licht. Ik netjes ingehaald. Hij haalt mij in. Ik haal vervolgens de volgende auto in (en rijd dus achter hem) en ik geef ook even 10 keer een flikkerende grootlicht. Vond ie niet leuk (ging ie op de rechterbaan, mij laten inhalen, vervolgens weer achter mij rijden op de linkerbaan. Ik naar de rechterbaan, hij naast mij rijden en signalen geven. Heb ik vervolgens niet naar gekeken, want mijn vriendin zat ook naast mij en die dacht dat het anders fout af zou gaan lopen).
Daar kan ik dan niet bij he: Doe ik hetzelfde terug en worden ze agressief :X
tja, maar soms kan je beter dat volk negeren anders loopt het nog fout af. Ik heb een keer zien gebeuren dat bij de oprit Sloten op ring A10 een auto de weg iets blokkeerde omdat de oprit naar de snelweg volstond. Was een beetje asociaal want het doorgaande verkeer kon er nauwelijks langs. Stopt een gast met een grote bus die er niet langs kon en begint te schelden tegen de blokkerende auto (auto voor mij). Scheldpartij heen en weer en ineens haalt die gast van die bus een life-hammer en slaat zo de zijruit uit de auto van de blokkeerder..... Ik schok me dood man, wat een ziek figuur. Ik ben direct afgeslagen en dacht wegwezen....

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Il Ljama schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:54:
[...]

tja, maar soms kan je beter dat volk negeren anders loopt het nog fout af. Ik heb een keer zien gebeuren dat bij de oprit Sloten op ring A10 een auto de weg iets blokkeerde omdat de oprit naar de snelweg volstond. Was een beetje asociaal want het doorgaande verkeer kon er nauwelijks langs. Stopt een gast met een grote bus die er niet langs kon en begint te schelden tegen de blokkerende auto (auto voor mij). Scheldpartij heen en weer en ineens haalt die gast van die bus een life-hammer en slaat zo de zijruit uit de auto van de blokkeerder..... Ik schok me dood man, wat een ziek figuur. Ik ben direct afgeslagen en dacht wegwezen....
heb je helemaal niets gedaan, zelfs niet de politie gebeld?

Ik weet in ieder geval wel dat ik te hulp was geschoten, met 2 man krijg je zo iemand wel tegen de grond hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GH45T schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:02:
Ik weet in ieder geval wel dat ik te hulp was geschoten, met 2 man krijg je zo iemand wel tegen de grond hoor...
... of een hamer tegen je hoofd :/

Op zo'n moment gaat er adrenaline stromen en dat zorgt voor een "fight or flight" reactie, en over het algemeen zorgt het overlevingsinstinct er dan voor dat de "flight" optie gekozen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mx. Alba schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:29:
[...]

... of een hamer tegen je hoofd :/

Op zo'n moment gaat er adrenaline stromen en dat zorgt voor een "fight or flight" reactie, en over het algemeen zorgt het overlevingsinstinct er dan voor dat de "flight" optie gekozen wordt...
Zo'n hamertje waar je een raampje mee in kunt tikken komt nu ook weer niet zo hard aan, is alleen spits en daar moet je voor opletten.

Je brengt jezelf natuurlijk wel een stuk in gevaar maar ik zou het niet kunnen om net alsof er niets aan de hand is weg te rijden. Bel dan op zijn minst de politie ofzo. Maarja misschien komt dat ook wel omdat ik niet bepaald snel onder de indruk ben tenzij iemand met een mes/pistool/vul ander wapen in aan komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T > met brede banden heb je in de regen juist minder grip hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

nee, ik ben gewoon afgeslagen in de volstrekt verkeerde richting om er maar weg te wezen. Ik was net 20 en was in het verre A'dam in de grote drukte en zat niet op deze agressie te wachten. Die gast met zijn bus kon geen kant op (het stond niet voor niks vast in de file) dus iig moet het geen probleem geweest zijn het kenteken te noteren. Er stond ook met koeienletters groot de naam van zijn baas op (grote landelijke installateur).

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:42:
GH45T > met brede banden heb je in de regen juist minder grip hoor :)
Ja en nee, als je door een plas water rijdt wel maar als de weg een klein beetje nat is niet.

Met bredere banden heb je inderdaad eerder kans dat je over het water heen gaat rijden maar bij modern wegdek blijft het water niet op het wegdek staan maar is het asfalt gewoon nat. Dan heb je met bredere banden beter grip, tenminste dat is mijn ervaring toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:56:
[...]

Als hij koud is maakt 120 of 130 ook niet zoveel meer uit ;) Maar wat voor auto heb je dan? Want ik ken enkel een nissan 300zx die ook 120 wou in z'n 2 :P
Honda CRX Type 2 ED9 Mk1
Hier zit het D16a9 blok in met 131 pk standaard.
Oh, ligt ook geen kat onder standaard ;)

En voor de mensen ouder dan 19, die 62,50 moeten lappen voor hun gebakje met maar 45 pk, je doet iets echt grondig verkeerd want ik lap maar 3 euro per maand meer voor mijn rex en ik ben 19...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:03:
[...]

Honda CRX Type 2 ED9 Mk1
Hier zit het D16a9 blok in met 131 pk standaard.
Oh, ligt ook geen kat onder standaard ;)

En voor de mensen ouder dan 19, die 62,50 moeten lappen voor hun gebakje met maar 45 pk, je doet iets echt grondig verkeerd want ik lap maar 3 euro per maand meer voor mijn rex en ik ben 19...
facts:
- auto gekocht op mijn 18e
- in April heb ik mijn eerste schadevrije jaar achter de rug
- een klasgenoot van me had ook een crx (1.6 dohc) en kreeg deze bij de meeste verzekeringen niet verzekerd.
- verzekering via internet was 5 euro goedkoper of iets dergelijks per maand maar dan heb ik geen direct aanspreekpunt
- corsa 1.2tjes worden tegenwoordig vaak omgebouwd naar 2 liter dingen en daarna worden er brokken mee gemaakt, in theorie keert verzekering niets uit maar in de praktijk wel.

Maar goed, ik ben wel aan het overwegen om een andere auto te nemen en naar een andere verzekeringsmaatschappij te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door GH45T op 08-03-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
65.00 euro voor een auto die zo oud is??

Wat was de nieuwprijs?

ps : Mijn opel Astra G koste mij 52.00 euro per maand, 18 jaar en 0 noclaim..als ik hem WA deed.
Betaal nu iets meer voor all risk ;)

[ Voor 53% gewijzigd door AcIDeR op 08-03-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
73 euro per jaar :P
en geen belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
ja...en 25 jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog 0 schadevrije jaren. Verder word er niet naar leeftijd gekeken (17 jaar overigens) maar naar de pk/koppel/gewichts verhouding, hoe meer van die 3, hoe duurder/moeilijker verzekeren word. Dan rij ik in de snelste non-vtec uitvoering ook nog...toch deed interpolis er niet moeilijk over en was ik direct verzekert.

Nogmaals, als je voor een auto met 45pk (bestaat dat, zo weinig?) 62,50 aan verzekering betaalt doe je gewoon iets niet goed en heb je een onnodig dure verzekering. Dan raad ik je dus ook aan om eens rond te gaan bellen naar verzekeringsmaatschappijen (interpolis?) om je elders voordeliger te laten verzekeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 19:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:12:
[...]

facts:
- auto gekocht op mijn 18e
- in April heb ik mijn eerste schadevrije jaar achter de rug
- een klasgenoot van me had ook een crx (1.6 dohc) en kreeg deze bij de meeste verzekeringen niet verzekerd.
- verzekering via internet was 5 euro goedkoper of iets dergelijks per maand maar dan heb ik geen direct aanspreekpunt
- corsa 1.2tjes worden tegenwoordig vaak omgebouwd naar 2 liter dingen en daarna worden er brokken mee gemaakt, in theorie keert verzekering niets uit maar in de praktijk wel.

Maar goed, ik ben wel aan het overwegen om een andere auto te nemen en naar een andere verzekeringsmaatschappij te gaan.
5 euro per maand is toch wel 60 euro per jaar. Als ik met Centraal Beheer Achmea bel, heb ik binnen een minuut een medewerker aan de telefoon :). Plus, wanneer zou je zo'n aanspreekpunt nodig hebben? Wellicht alleen bij schade, maar dat is toch een kwestie van het schadeformulier invullen en je verzekeringsmaatschappij bericht doen? Gelukkig nog niet meegemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme acties in het verkeer?? zelfs op de fiets?? JAAAA

1: Tegen een stilstaande auto aanrijden

2: Zingend een weg oversteken en een motor aan rijden

3: Naar een vrouwtje kijken en dus niet voor je.. BOEM daar lag ik voor een auto

pff lomp he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:32:
Ik heb ook nog 0 schadevrije jaren. Verder word er niet naar leeftijd gekeken (17 jaar overigens) maar naar de pk/koppel/gewichts verhouding, hoe meer van die 3, hoe duurder/moeilijker verzekeren word. Dan rij ik in de snelste non-vtec uitvoering ook nog...toch deed interpolis er niet moeilijk over en was ik direct verzekert.

Nogmaals, als je voor een auto met 45pk (bestaat dat, zo weinig?) 62,50 aan verzekering betaalt doe je gewoon iets niet goed en heb je een onnodig dure verzekering. Dan raad ik je dus ook aan om eens rond te gaan bellen naar verzekeringsmaatschappijen (interpolis?) om je elders voordeliger te laten verzekeren. :)
Tuurlijk heb je wagens onder de 45pk , over 10 jaar stelt de 130 pk van jou crx ook niks meer voor :P

Overgens word je verzekeringspremie niet bepaalde door je koppel gewicht en pk's.
Maar aan de hand van de nieuwprijs.

Koppel pk's en gewicht is alleen bepalend of je een risico auto rijd.
En die zijn moeilijker of duurder te verzekeren.

Aangezien vaak de goedkope maatschappijen geen wagens met meer als 125pk(geloof dat daar ergens een grens ligt?) willen verzekeren , moet je vaak uitwijken naar een duurder alternatief.

Die corsa kan best duur zijn , 62 euro kosten , als zijn nieuwprijs rond de 15k heeft gehangen toen de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:08:
[...]

5 euro per maand is toch wel 60 euro per jaar. Als ik met Centraal Beheer Achmea bel, heb ik binnen een minuut een medewerker aan de telefoon :). Plus, wanneer zou je zo'n aanspreekpunt nodig hebben? Wellicht alleen bij schade, maar dat is toch een kwestie van het schadeformulier invullen en je verzekeringsmaatschappij bericht doen? Gelukkig nog niet meegemaakt :).
Nou ik heb het dus wel meegemaakt, er is een Renault Laguna stationcar achterop mijn Corsa geklapt en ik dus weer doorgeschoven. De verzekeringsmaatschappij wou dat de schade die aan mijn voorligger was veroorzaakt door mijn verzekering werd betaald maar dat verhaaltje is mooi niet doorgegaan. Echt achterlijk gewoon, ik sta compleet stil met mijn voet op de rem, klapt er een dikke stationcar achterop en dan verbazen ze zich dat mijn autotje doorschiet...

Maarja, is allemaal netjes afgehandeld dus.

Binnenkort toch maar eens gaan bellen voor een goedkopere autoverzekering dan. Ik maak wel eerst mijn jaar no-claim vol.

Volgens autoweek.nl heeft hij 10.369 euro gekost nieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 08-03-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Mijn domme actie in het verkeer:

Op de scooter stoppen voor een agente te voet...

Ik reed op een fietspad waar je dus niet mag komen met de scooter. Reed +- 30 km/h op het fietspad, liggen notabene drempels op het fietspad (amstelplein-weesperzijde in Amsterdam voor de kenners).

Volgende keer over die 300 meter toch maar 1,3 km rijden via een rotonde met/ en 4 stoplichten.

Of gewoon doorrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb 1 keer een domme actie gehad:

met de bus van mijn baas (toen met een kapotte turbo) en een boottrailer + boot erachter(totale combinatie ongeveer 15 meter lang) erachter komen dat je toch niet hard optrekt bij de rotonde van Joure en bijna een paar auto's in de zijkant heb gehad.

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awaarle schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:33:
Mijn domme actie in het verkeer:

Op de scooter stoppen voor een agente te voet...

Of gewoon doorrijden...
Haha, en dan wat dikke bekeuringen thuis krijgen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:57:
[...]

Haha, en dan wat dikke bekeuringen thuis krijgen ja ;)
Dat gebeurde nooit met de verzekeringsplaatjes. Teveel werk, moeten ze alle verzekeringsmaatschappijen aanschrijven.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ach zaterdagavond nog. Opeens begint het te sneeuwen kom ik een vriendin van me tegen bij het tankstation. Bied d'r een ritje aan.

Had het net keihard gesneeuwd, dus ik deed al voorzichtig rijden, begevenement een heuvel omlaag aan het rijden en voor me duwt eentje op de rem voorzichtig. Dus ik ook. Auto raakt ik slip. Ik terug andere kant aan het draaien, hij deed niets. Harder op de rem. Auto bleef schuiven. Vlug de handrem aangetrokken om langzamer te slippen. *tock* tegen de zijkant van een geparkeerde auto aan.

Vlug teruggestoten iets verderop aan de kant gezet en gekeken of het ding schade had. Gelukkig niet ^^. Dus maar weer vlug (en voorzichtig doorgereden).

Verder wel the usual, te hard op rotondes, nét rotondes halen dat soort dingen. Of met 150 over de andere kant van de weg om een auto in te halen en dan komt nét een vrachtwagen de hoek om. Dat was echt met de ogen dicht en een hoop geschreeuw van mijn medepassagiers. Het leuke daarbij is dat ik er gewoon koel onderblijf.

Of op de snelweg. 110 erop, geef wat gas om op de linkerbaan te gaan rijden. Ik kijk, dikke jeep 50 meter achter me, ik stuur rustig in, opeens een hoop getoeter, een jeep die vol op de rem gaat en ik de linkerbaan op. Vonden mijn medepassagiers ook al niet zo leuk :+

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat is niet dom, op dat schuiven in de sneeuw na is het gewoon lomp en asociaal :Y)
Verder wel the usual, te hard op rotondes, nét rotondes halen dat soort dingen. Of met 150 over de andere kant van de weg om een auto in te halen en dan komt nét een vrachtwagen de hoek om. Dat was echt met de ogen dicht en een hoop geschreeuw van mijn medepassagiers. Het leuke daarbij is dat ik er gewoon koel onderblijf.
En bedankt... Door jouw soort doodrijders woon ik tegenwoordig in een 60km zone :( De enige ongelukken die hier gebeuren zijn: 1 bepaalde bocht uitvliegen (met droog weer: 130+ voor nodig @ 80km weg) en inhalen met tegenliggers.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Die grapjes haal ik eigenlijk maar héél sporadisch uit. Heb me rijbewijs al weer bijna een jaar en die actie is mijn enige inhaalactie ooit.

Ach je moet autorijden wel leuk houden hé ^^. En tot nu toe pas één boete gehad, ook nog vanwege verkeerd parkeren (had het ding er al 50x achter elkaar neergezet, nooit een boete, komt men opeens een week later erachter dat ik toch wel een boete verdien -_-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me eigen auto kapot, dus krijg ik een swift 1.6 mee van de garage. Als je een verlaagde golf met 195 50 R15 banden gewend bent, en je rijd op de zelfde manier in een oude swift... dan vlieg je idd dus bijna uit de bocht bij de oprit, zon swift is wel heeeeel snel onderstuurt zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

hoe vaak moeten we het nog zeggen: als je gaat glijden moet je je rem LOSLATEN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:34:
hoe vaak moeten we het nog zeggen: als je gaat glijden moet je je rem LOSLATEN |:(
Het valt me idd ook op hoeveel mensen die rem alleen maar nog paniekeriger in gaan trappen als ze beginnen te glijden. Ik heb mijn rijbewijs pas een maand en heb al wat moeten glijden, maar met wat gezond verstand (en wat oefenen) zou je toch moeten beseffen dat je beter de rem steeds l;ichtjes aan kan tikken. Daardoor ben ik nog nergens achterop geknalt met sneeuw of ijs.

Vanochtend wel een domme actie trouwens, gaan rijden zonder dat alle ruiten goed opengekrabt waren (zat flinke laag ijs op) maar ik moest het al met mijn vingers doen en ik was al laat, dus toch maar op gewaagd. Na 2 minuten weer uitgestapt omdat ik gewoon echt niks zag en wat meer weg gekrabt, en na 5 minuten rijden was het helemaal weg gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:01:
[...]

Het valt me idd ook op hoeveel mensen die rem alleen maar nog paniekeriger in gaan trappen als ze beginnen te glijden. Ik heb mijn rijbewijs pas een maand en heb al wat moeten glijden, maar met wat gezond verstand (en wat oefenen) zou je toch moeten beseffen dat je beter de rem steeds l;ichtjes aan kan tikken. Daardoor ben ik nog nergens achterop geknalt met sneeuw of ijs.
Het valt me op dat jij zoiets zegt terwijl je pas een maand je rijbewijs hebt, ik geef je wel gelijk, er zijn genoeg mensen die de rem ingetrapt houden maar dat is toch vaak een eerste reactie. Ik heb het 2 maanden geleden ofzo nog eens meegemaakt, ik reed over een parkeerplaats met 10 KM/h en ik wou een bocht maken, rem lichtjes in en het bleek daar plaatselijk spekglad te zijn. Auto meteen in de slip, ik hield eerst een paar seconden krampachtig de rem in en daarna kwam ik er weer achter dat ik dat beter niet kon doen. Stuur licht gedraaid, handrem aangetrokken en langzaam gas opvoeren zorgde ervoor dat de achterkant licht uitbrak en ik netjes recht kwam te staan in de richting die ik op wou gaan :)
Vanochtend wel een domme actie trouwens, gaan rijden zonder dat alle ruiten goed opengekrabt waren (zat flinke laag ijs op) maar ik moest het al met mijn vingers doen en ik was al laat, dus toch maar op gewaagd. Na 2 minuten weer uitgestapt omdat ik gewoon echt niks zag en wat meer weg gekrabt, en na 5 minuten rijden was het helemaal weg gelukkig.
Heb ik deze winter ook eens gehad, mijn vader had zo'n antivries sproeibus op mijn raam gespoten zonder dat ik dat wist vlak voordat ik naar mijn werk moest. Toen ik bij de auto kwam zat er dus geen ijs meer op de ramen en toen reed ik aan, 300 meter verder ben ik maar weer gestopt want toen ik begon te rijden vroor de antivries op de raam vast :X Was van die merkloze zut bleek achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:01:
[...]
Ik heb mijn rijbewijs pas een maand en heb al wat moeten glijden
dan doe je iets niet goed denk ik. Ik heb mijn rijbewijs toch dik 15 jaar en kan dat aantal gevallen op mijn hand tellen. Feit dat je in de slip raakt geeft vaak al aan dat je niet goed anticipeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat vertelde meer over de slechte banden die ik toen onder mijn auto had liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Ja ik wist dus niet dat je de rem moest loslaten. Is puur een reactie op het glijden omdat je dan wilt 'stoppen' dus je trapt op de rem. Zal proberen er de volgende keer aan te denken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
X-G schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:58:
Of op de snelweg. 110 erop, geef wat gas om op de linkerbaan te gaan rijden. Ik kijk, dikke jeep 50 meter achter me, ik stuur rustig in, opeens een hoop getoeter, een jeep die vol op de rem gaat en ik de linkerbaan op. Vonden mijn medepassagiers ook al niet zo leuk :+
Dan ben ik blij dat mijn vader mij heeft leren rijden. Van hem moest je ten alle tijde weten welke auto's rond je rijden, en ik vind dat hem gelijk heeft Indien je dit niet weet, betekent dat je niet genoeg in je spiegels kijkt, en gelijk een zondagsrijder enkel voor je uit kijkt.
Als je wilt voorbijsteken geeft 1 blik in de spiegel niet genoeg informatie over de snelheid van de auto's achter je. Als je dus niet weet wie achter je rijd, moet je dat op tijd in de gaten beginnen houden, en niet als je 3 meter van de vrachtwagen afbent...

De enige keren dat ik moet remmen op autostrade is voor files, voor mensen zoals jij (die een deel van de files veroorzaken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

GH45T schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:17:
[...]

Het valt me op dat jij zoiets zegt terwijl je pas een maand je rijbewijs hebt, ik geef je wel gelijk, er zijn genoeg mensen die de rem ingetrapt houden maar dat is toch vaak een eerste reactie. Ik heb het 2 maanden geleden ofzo nog eens meegemaakt, ik reed over een parkeerplaats met 10 KM/h en ik wou een bocht maken, rem lichtjes in en het bleek daar plaatselijk spekglad te zijn. Auto meteen in de slip, ik hield eerst een paar seconden krampachtig de rem in en daarna kwam ik er weer achter dat ik dat beter niet kon doen. Stuur licht gedraaid, handrem aangetrokken en langzaam gas opvoeren zorgde ervoor dat de achterkant licht uitbrak en ik netjes recht kwam te staan in de richting die ik op wou gaan :)
Iedereen moet gewoon een slipcursus doen zodra hij/zij een jaar het rijbewijs heeft (en heeft gebruikt). Daar leer je dat soort dingen: uitwijken met gladheid, remmen met en zonder ABS, wegrijden op een helling, gladde rotonde. Je moet alleen wel je auto beheersen en tot het randje durven gaan voor je aan zo'n slipcursus meedoet, anders heb je er alsnog niks aan. En dan heb je ook niet zoveel lol ermee :P Alleen inparkeren op ijs, tja, dat moet je jezelf leren >:)
Ik geef het toe, ik heb het zelf ook al een keer fout gedaan (te hard aan komen rijden voor een bocht, wil dat ding niet in z'n 2 :(. Duurde even voor ik mijn voet van de rem af had)

Wat echt het ergste is wat dat betreft: ik zat vorig jaar, toen het net had gesneeuwd, bij iemand in de auto. Diegene had net een leaseauto gekregen, en ik was een collega van hem. Ik maakte al een paar geintjes over slippen op het lege parkeerterrein (bij het Feyenoord stadion), ben blij dat hij dat niet heeft gedaan. Hij raakte namelijk in paniek toen hij de ABS voelde 8)7 "Voelde je dat ook ! :o Dat trillen en schokken! *bang* " "rustig maar, dat is je ABS. Trap gewoon helemaal in die rem, zorgt de electronica ervoor dat je snel stil staat" "Nou doet hij het weer!" :X Ben blij dat hij niet echt hoefde te remmen, aangezien hij dan ook niet had geremd. En ik wil helemaal niet weten wat er was gebeurd als hij was gaan glijden... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 13-03-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Heb vorige week zelf een geval van verkeersagressie meegemaakt. Was op een zaterdagavond rond 1 uur en we kwamen van een etentje voor het kinderkankerfonds. Zoals gewoonlijk ben ik Bob dus iedereen stapt in m'n auto en ik vertrek aan een 20 km/u. Zo'n 20meter verderop steken 3 jonge gasten de straat over, ze zagen er redelijk beschonken uit en toen ze me zagen afkomen begonnen ze expres te treuzelen dus rem ik (een beetje laat) en kom op een 30 cm van hen tot stilstand. Zij lopen door en ik rij door. Een kilometer verder sla ik af naar een parking en iedereen stapt uit om naar het cafe te gaan en ik sluit de deuren. Stap ik uit en stopt er een grijze BMW compact achter me. Ik zie alleen de passagier zitten en herken hem als een vriend van me. Ook de auto dacht ik te herkennen als de auto van een vriend dus ik knik naar de passagier en plots stappen die 3 gasten van ervoor uit en die beginnen helemaal te zeveren van zoek je boel ofzo. Ik reageer niet agressief en vraag hen wat het probleem is. En zij beginnen te zeveren over dat ik niet kan rijden en dat ik moet leren remmen met m'n stomme Citroën. Dus ik ben beledigd en zeg daarop dat ze moeten leren oversteken en zeg daarbij ook dat het niet is omdat ze met een BMW rijden dat ze alles mogen en aangezien ik niet wilde verder zeveren zeg ik dat het te belachelijk is om te reageren en draai me om. Op dat moment komt de chaffeur van de andere wagen naar me en verkoopt me een stamp en een klop tegen m'n hoofd. Ik natuurlijk geschrokken tot en met. Gelukkig trok m'n vriendin me weg en heb ik er verder niet op gereageerd. Maar het doet je wel even schrikken zoiets. Dat men voor zoiets belachelijks ruzie kan zoeken.
Waar gaat het met de wereld naartoe!!!!!!

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:17:
[...]

[...]
Met alle respect, maar in de eerste weken dat ik mijn rijbewijs had heb ik voor 200 euro getankt ongeveer. Ik denk dat 100 euro daarvan alleen al was om te oefenen met over en onder stuur. En dat gebeurde ook op gladde stukken ja. En dat is misschien zonde van je banden, en je bezine, maar ook al heb ik _pas een maand_ mijn rijbewijs, ik ben nog nergens met ijs achterop geknalt omdat ik niet wist wat ik moest doen, en dat terwijl je wel kan lezen dat ik al meerdere malen uitgebroken ben, danwel niet door stommiteit van mijn eigen. Ik snap ook niet dat je je handrem hebt aangetrokken, ik zou die juist los laten en het puur met voetwerk recht proberen te zetten.
Het is idd erg gesteld met dit soort dingen, collega van me had van het weekend ineens 2 dronken jongens die zomaar in zijn auto in stappen, die moesten hen maar ff weg brengen |:(
Het beste kan je je deuren gewoon op slot doen, ramen gesloten houden, en door rijden. Dan kan er niks gebeuren of escaleren, zelfs al staan ze naast je.Je vriendin heeft goed gehandelt trouwens!

/Edit:
Net trouwens lol gehad, tis dus geen domme actie, het was wel een heerlijk foute :D
Een kerel op de baan heeft een oude Corsa, zo'n vierkant model nog. Die komt altijd aanscheuren, en heeft zijn rijbewijs ook echt bij een pakje boter gekregen, ik vraag me overigens ook echt nog steeds af waarom die leeft en hoe die hem gekregen heeft. Maar die rijd dus echt als een echte sjonnie, en spolt ook vaak weg.

Dus ik zag hem net staan, klaar voor vertrek en net toen hij weg wilde rijden reed ik rustig naast hem. Koppeling in, paar keer gas goed intrappen (motor was al warm) en toen koppeling laten opkomen met gas nog open, dus ik schoot weg. Ik zag ze nog kijken van: what the faaaaaaack...ik dacht: Zo, die snapt nu ook weer dat ie een kansloze auto heeft (en ik nog kanslozer ben voor dat soort acties :D )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ looin: Wees blij dat je 'n vriendin hebt, anders weet je nooit wat er gebeurt was!

Over verkeersagressie gesproken en over domme acties in 't verkeer...:

Hier in ons dorp hebben we 'n t-splitsing-rotonde!
Je kunt dus op de rotonde op 3 wegen afslaan!

Zo'n vorm heeft die: -|

ik kwam dus van beneden zeg maar en zag dat er tegenover me 'n auto aankwam,
voor de rest geen verkeer van links enzo. Hij was eerder op de rotonde en hij had z'n
knipperlicht naar links aan. Hij ging niet naar rechts dus ik nam aan dat hij de weg
inging waar ik uitkwam (tweebaans dus geen probleem) Dus ik kwam aan in z'n 2 en
reed gewoon de rotonde op (ik zag 'm wel knipperen naar links, wat impliceerde dat
hij weer terugging naar de weg waar hij vandaan kwam) Naja hij ging dus weer terug
naar de weg waar hij vanaf kwam en ik reed dus heel ascociaal voor 'm de rotonde op.
Hij reed nog door ook, maar 't was dat ik er gas bijgaf anders had die me aangereden
(en natuurlijk gezegd dat k geen voorrang had verleend) Het is ook nog is 'n dubbele
rotonde waarmee ik bedoel dat er ook nog fietsers gebruik van maken. Dus ja hoor
bijna 'n meisje plat gereden. Maar hij bleef gewoon achter me rijden, ik snel wegrijden
en hij bleef achter me aan rijden, zodoende denk 'n minuut of 2 / 3 'achtervolgt' geweest
en toen ben ik snel 'n zijweggetje ingeslagen. Hij nog keihard toeteren... pff eng hoor

CLB gaat vanaf nu heel goed rotondes bekijken en vooral de knipperlichten enzo

@ GC_Stef: haha hoe jij je rijbewijs hebt gekregen, dat is voor mij pas 'n vraag

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 13-03-2006 22:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:25:
/Edit:
Net trouwens lol gehad, tis dus geen domme actie, het was wel een heerlijk foute :D
Een kerel op de baan heeft een oude Corsa, zo'n vierkant model nog. Die komt altijd aanscheuren, en heeft zijn rijbewijs ook echt bij een pakje boter gekregen, ik vraag me overigens ook echt nog steeds af waarom die leeft en hoe die hem gekregen heeft. Maar die rijd dus echt als een echte sjonnie, en spolt ook vaak weg.
jij bent wel heel erg onder de indruk van je eigen rijkunsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nee hoor, ik weet alleen wel dat ik links en rechts ongelukken en schuifpartijen etc zie gebeuren, en mensen nog meer sjonnie zie gedragen dan ik zelf doe, dus dan vind ik het wel grappig om me zelf ook zo te gedragen. Ik heb nog zat te leren, en je gaat me vast niet geloven als ik je vertel dat ik op de snelweg vaak niet boven de 100 uitkom, maar ik neem wel de moeite om mijn auto goed te leren kennen om beter in bepaalde situaties te kunnen reageren. En aangezien ik wel al meerdere malen ben gaan schuiven, heeft het zijn vruchten afgeworpen.

En hoe ik mijn rijbewijs heb gekregen? Met veel lessen, en een goed examen. Ik was alles bij elkaar 13 minuten weg, en daar tel ik ook de tijd bij die ik moest gebruiken om kenteken te lezen etc ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik rij echt niet geweldig, en ik heb al zat domme acties gehad, maar inmiddels begrijp ik mijn auto wel en doe ik ook mijn best om veilig te rijden.
Die opmerking over die andere jongen kwam eigenlijk vanwege dingen die hij doet:
6 keer steken voor die gekeert is op de weg (ja, in een corsa :D ), invoegen? boem, gewoon stuur om. Wat nou kijken? Afrit 16? Eerst 15 en 17 proberen, dan lukt het de derde keer wel (niet eenmaal, maar vaak zat dat dat gebeurt is) en meer van dat soort dingen. Ik ben niet de enige die zich verbaast dat hij nog niet gecrashed is in dat ding van hem.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Kben eindelijk heel blij dat m'n vriendin me weggetrokken heeft, anders lag ik nu in het ziekenhuis denk ik.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ GC_Stef: hmm ja je rijd denk best wel goed, als je je examen zo haalt!

Ikzelf heb 32 x 1,5 gelest en ben in 1x geslaagd. Ik moet wel zeggen, dat ik nu ook in de beginperiode (heb mn rijbewijs nu 3 weken) de auto (205 GTI) probeer te testen. Dus snel schakelen, strak door de bochten enzo. Ik heb 'n paar situaties meegemaakt waarvan ik
dacht: pff tering zeg CLB is nog niet gecrashed... mja

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, ik ken het...ik probeer eigenlijk standaard 1 hand te gebruiken voor sturen, en 1 voor schakelen. Ga dat ook maar eens proberen, tis best wel lachen. Doe het overigens lang niet altijd hoor, daar is het nog te moeilijk voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@CLB en GC_Stef: jullie schrijfstijl enz voorspelt niet veel goeds over jullie rijstijl. Degene waarbij ik écht bang ben om in de auto te moeten zitten kennen hun auto door en door: komen uit Drenthe en rijden standaard met 120 over die smalle weggetjes daarzo.
Vergeet niet dat je nu nog NIET kan rijden. Dat leer je pas in de komende 2-3 jaar, of, als je veel rijdt, het komende jaar. Je moet 'automatisch' reageren op de situaties enz. Dat het daarbij handig is dat je je auto kan beheersen is handig, maar ook als je coureur bent kan je een ongeluk krijgen.
Mannen kunnen de wagen (gemiddeld) veel beter beheersen dan vrouwen, hebben minder paniek-acties dan vrouwen, en hebben meer verkeersinzicht. Toch presteren ze het om meer ongelukken te maken. Waardoor? Te hard rijden, te weinig afstand houden (minder dan 1 sec is echt te weinig), te vaak denken dat ze er nog wel even voor kunnen (rotondetje?), te vaak denken dat ze die bocht écht wel kunnen halen met 70km/u, enz.
Ja, die bocht kan met 70, maar dan moet er niet een konijn oversteken, of een plasje olie op de weg liggen. Ja, 0,2 sec afstand kan, maar dan moeten niet net de fileberichten langskomen. Ja, 160 kan, moet er niet een auto van de invoegstrook doorschieten naar links. Ja, ervoorlangs kan wel, behalve als je de snelheid verkeerd inschat of je versnellingsbak vervelend doet).

Je moet een marge overlaten voor als er iets onverwachts gebeurt. En dát is iets wat mannen nog wel eens vergeten. Zeker als beginneling zit je vaker tegen de grens aan dan je denkt, dat inschatten komt met de jaren. * MBV is ook man, heel erg leuk om af en toe die grens op te zoeken :Y).

@GC_Stef: Wat doe je dan als je plotseling moet uitwijken? Met 1 hand aan het stuur kan je alleen naar rechts snel sturen. Naar links ben je altijd te laat als je je stuur meer dan een halve keer rond moet draaien... Dat is nou precies wat ik bedoel: grens alleen opzoeken als het moet, of als je ervoor kiest. Als je permanent op de grens rijdt, gaat het geheid een keer fout...

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 13-03-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ MBV: Ik rijd best netjes hoor al zeg ik 't zelf!
Ik rijd gewoon heel beheerst enzo, maarja als je 'n 50 km weg hebt en er rijd niemand, dan trap ik 'm wel door naar z'n 60 / 65 gewoon even testen hoe dat gaat enzo... Ik kan me niet voorstellen dat iemand gewoon constant, vanaf z'n rijbewijs gehaald te hebben als 'n nette bestuurder rijdt...

Toen ik net 'n mountainbike had, ga je toch ook keihard
fietsen en hard remmen enzo om 'n 'stoppie' te maken...

Ik wil nou zeker niet stoer overkomen hoor, zeker niet,
maar om gelijk te beweren dat m'n rijstijl niet echt goed is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

CLB schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:56:
@ MBV: Ik rijd best netjes hoor al zeg ik 't zelf!
Ik rijd gewoon heel beheerst enzo, maarja als je 'n 50 km weg hebt en er rijd niemand, dan trap ik 'm wel door naar z'n 60 / 65 gewoon even testen hoe dat gaat enzo... Ik kan me niet voorstellen dat iemand gewoon constant, vanaf z'n rijbewijs gehaald te hebben als 'n nette bestuurder rijdt...

Toen ik net 'n mountainbike had, ga je toch ook keihard
fietsen en hard remmen enzo om 'n 'stoppie' te maken...

Ik wil nou zeker niet stoer overkomen hoor, zeker niet,
maar om gelijk te beweren dat m'n rijstijl niet echt goed is... :|
Sorry, da's de indruk die ik krijg uit je berichten. Eigenlijk was het vooral voor GC_Stef, maar jij deed zo lekker mee ;)
* MBV moet op beleefdheidscursus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

in de bus van het werk, geen voorrang verlenen aan een weg van rechts (och er komt daar nooit een auto, dus dit keer ook niet :P) die kwam dus wel en die gast kon gelukkig op tijd remmen, toen kreeg ik wel ff het hart in de keel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

is al _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pfff.... Ik heb nu 3 jaar mijn rijbewijs ongeveer. Rij bijna altijd wel boven de max snelheid (max 25 km te hard dan hoor, wil geen €150+ boetes.
Ben in totaal 2 keer geflitst, 1 keer voor 126 ipv 120 :Z
en 1 keer voor 112 ipv 80, die deed pijn, 205 euro! maar ik had net een auto ingehaald met aanhanger dus dan ga je wat harder dan normaal. (dat was overigens al anderhalf jaar terug)
Verder ken ik de autos waar ik in rij wel goed, ook op sneeuw en dat soort dingen, ken de grens en rij wel te hard maar wel veilig, ik rij alleen te hard als ik kan zien waar ik heen ga en wat er aan komt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Nog niet echt domme acties gehad:

Ben wel benieuwd of ik over een tijdje mag posten hier:
Lowieke...

Wat denk je er van een race te houden?

Jij tegen mij...

Route: Venray - Hannover - Berlijn - Nurnberg - Frankfurt - Venray +/- 1600 Km

In iedere stad op die route een foto maken (of filmpje) met daarop: Herkenningspunt van deze stad, tijd en datum en de twee bestuurders van de auto.

We moeten allebei minstens 1 co-driver aanstellen (indien die mee wil natuurlijk). Alle auto's die je kan krijgen mag je gebruiken. Maximaal 2 in de totale race. (als je er een te pletter rijdt mag je een nieuwe huren... moet je later wel terug brengen natuurlijk :P)

Vereisten aan auto: Moet 4 wielen + reserveband hebben, moet per persoon 1 oranjegekleurd hesje aan boord hebben en 1 jerrycan met benzine (Duitse wetgeving). Ook moet er een videocamera en een fototoestel aan boord zijn.

route op map24:
in 3d: http://img149.imageshack.us/my.php?image=raceroute2br.jpg
in 2d: http://img149.imageshack.us/my.php?image=raceroute11ai.jpg

Handige websites:
http://www.duitsland.nl/s.../Auto/Verkeersregels.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wegen_in_Duitsland
http://www.gumball3000.com

Datum en Tijd moeten nog beslist worden. Waarschijnlijk moet je er wel een volle dag voor uit trekken. Dus iig moet je 2 dagen vrij hebben.

Neem je deze uitdaging aan?

Frank
Ik ben dus Frank

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Yoshi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:57:
[...]

Dan ben ik blij dat mijn vader mij heeft leren rijden. Van hem moest je ten alle tijde weten welke auto's rond je rijden, en ik vind dat hem gelijk heeft Indien je dit niet weet, betekent dat je niet genoeg in je spiegels kijkt, en gelijk een zondagsrijder enkel voor je uit kijkt.
Als je wilt voorbijsteken geeft 1 blik in de spiegel niet genoeg informatie over de snelheid van de auto's achter je. Als je dus niet weet wie achter je rijd, moet je dat op tijd in de gaten beginnen houden, en niet als je 3 meter van de vrachtwagen afbent...

De enige keren dat ik moet remmen op autostrade is voor files, voor mensen zoals jij (die een deel van de files veroorzaken...)
Die actie was dus niet mijn schuld overigens. Ik heb van te voren twee maal gekeken en die gast reed op een normale snelheid (in die twee keer kijken was ie iets van 10 meter dichterbij gekomen). Ik had nog makkelijk 30 meter dus ik geef wat extra gas om in te halen en wil insturen en staat ie opeens zowat in me (hij was dus aardig sneller gaan rijden). Maar goed. Dat was een belg :+

Moet trouwens wel zeggen dat ik normaal eigenlijk fatsoendelijk rijd, die paar acties die ik heb gehad zijn meestal minimieme inschattingsfoutjes. Over het algemeen heb ik mijn auto onder controle en rijd ik vaker niet meer dan 5 tot 10 kilometer per uur te hard.

Overigens een paar weken terug nog een leuke (domme dus) actie. Ik een vriend van me opgehaald en steek een kruispunt over. De weg daarna was leeg, dus ik geaccellereerd naar een 80km/u en toen ik wat harder wou gaan remmen begon mijn achterkant uit te breken en raakte ik in een slip. Flink andere kant opsturen en er gebeurd niets. Opzicht niet erg, er was geen ander verkeer, alleen zag ik de 10 houten paaltjes naast de drempels een beetje over het hoofd en mag ik erg van geluk spreken dat ik daar niet langs af geschaafd ben.

Ik vind het leuk om hard te rijden, en stomme / rare / wannabe stoere acties zijn ook altijd wel fun, maar wél alleen daar waar het kan. Op stukken die je kent en waarvan je weet (en ziet!!) dat er geen verkeer is verder. Ik zal nooit iemand zijn die gaat bumperkleven omdat ik het zelf haat, ik haal ook nooit in (tot nu toe twee keer in dik een half jaar rijbewijs). Ik durf het wel, maar laat het liever. Je weet nooit of iemand van de andere kant een beetje harder rijdt dan mag.

Verder mag ik blij zijn dat mijn auto een afwijking van 10 kilometer per uur heeft bij 60 kilometer per uur (teller op 60 = rijden 50). Heeft me waarschijnlijk al wat boetes gescheeld. Gelukkig nog steeds geentje binnen voor te hard rijden *klopt af*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hayfork schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:12:

[...]

Ik ben dus Frank
Euhm, ik weet niet over wat voor auto's jullie beschikken, maar mijn vader rijdt iedere week of om de week, verschilt een beetje, op of neer naar Roemenië, een kleine 1700km.

Vroeger deed hij dat in 1 dag, in 14 of 15 uur (Duitsland en Oostenrijk schiet wel op, Hongarije en Romenië zijn een ramp).
Ondanks dat hij een auto van een ton euro onder zijn kont heeft met climate control, massagestand in de stoel, erg fatsoenlijke vering en weet ik het allemaal komt hij daar gesloopt aan, en tegenwoordig pakt hij halverwege ergens een hotel en doet hij er 2x zo lang over.

My point being: denk goed na of je dit wel wilt doen, voordat je in je Corsa-tje 'eventjes' 1600km gaat racen.
Als je het daadwerkelijk doet: ga alstublieft NIET tegen elkaar racen maar laat de 2e een aantal uur na de eerste vertrekken, en blijf je ten allen tijde inprenten dat je NIET op het circuit zit, maar gewoon aan het verkeer deelneemt! Verkeer dat helemaal geen racers verwacht en dus (bijvoorbeeld, al is die kans in Duitsland beduidend kleiner dan in NL) onverwacht naar links kan komen of zo...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:25:
Met alle respect, maar in de eerste weken dat ik mijn rijbewijs had heb ik voor 200 euro getankt ongeveer. Ik denk dat 100 euro daarvan alleen al was om te oefenen met over en onder stuur. En dat gebeurde ook op gladde stukken ja. En dat is misschien zonde van je banden, en je bezine, maar ook al heb ik _pas een maand_ mijn rijbewijs, ik ben nog nergens met ijs achterop geknalt omdat ik niet wist wat ik moest doen, en dat terwijl je wel kan lezen dat ik al meerdere malen uitgebroken ben, danwel niet door stommiteit van mijn eigen. Ik snap ook niet dat je je handrem hebt aangetrokken, ik zou die juist los laten en het puur met voetwerk recht proberen te zetten.
Uhm ik ben ook al meerdere keren uitgebroken, maar die keer op de parkeerplaats was toen ik net uit het termaalbad kwam, mijn auto instapte, wat met vrienden was aan het praten en dan begint je auto te slippen. Ik weet ook dat je dan beter niet krampachtig kunt rennen, maar dat is, of je nu een slipcursus hebt gehad of niet, bij veel mensen de eerste reactie.

Na 2 seconden of iets dergelijks heb ik ook de rem los gelaten en toen was het al te laat om het puur met voetenwerk op te lossen, auto slipte, ik kon niet remmen en ik kon niet genoeg sturen en ik schoof dus recht op een gepakeerde auto af. Daarom trok ik dus de handrem (licht!) aan en gaf lichtjes gas, daardoor brak de achterkant een beetje uit maar dwars is er veel meer weerstand en dus stond ik precies goed stil.

Dat je niet vol de handrem moet aantrekken is logisch, maar dat wil nog niet zeggen dat je hem in geval van nood kunt gebruiken voor dat soort zaken.

En als je een maand je rijbewijs hebt dan ben je echt nog geen perfecte chauffeur hoor, ik heb mijn rijbewijs nu een dik jaar en mijn auto in april een jaar, inmiddels in mijn eigen auto zo'n 13.000 kilometer gereden wat natuurlijk geen gigantische berg is maar dan nog, ik maak nu nog zeker wekelijks mee dat ik zoiets heb van dat had ik netter kunnen doen.

P.s. voordat ik mijn rijbewijs had heb ik al jaren op de trekker gereden, vanaf mijn 12e ongeveer en vanaf mijn 16e op de openbare weg, met trekkerrijbewijs uiteraard. Overigens verbaasd het me ook wel dat je daarvoor geen korting krijgt op je verzekering, iemand van 21 jaar die net zijn rijbewijs heeft gehaald betaald minder verzekering dan ik met mijn 19 jaar, vanaf april 1 schadevrij jaar, een jaar mijn rijbewijs en daarvoor 2 jaar officieel trekker gereden zonder brokken te maken.

Edit:
Ik merk overigens wel dat je autorijden serieus opvat en dat je het belangrijk vind om je auto onder controle te hebben en dat is een groot pluspunt.

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 14-03-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Hayfork schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:12:

[...]

Ik ben dus Frank
Ik wilde ook eens zoiets gaan doen, dan nachtje/dagje in Berlijn blijven om uit te rusten en daarna weer terug.
Maar dan binnendoor, zonder GPS en 1 plaats die je aan moet doen (met bewijs) die net voor vertrek gemeld wordt om te voorkomen dat je de route van tevoren maakt.
Mag zoveel mensen als je wilt in de auto meenemen, maar er mogen er maar 2 een rijbewijs hebben.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ondanks dat ik het al een paar keer gedaan heb, en inmiddels wel wat domme acties gehad heb idd ga ik mijn rijstijl niet goed proberen te praten. Je zou eigenlijk een keer op een normaal ritje mee moeten rijden, en een stukje over het industrieterrein waar ik veel oefen. Dan snap je misschien een beetje waarom ik zo post. Ik heb dan ook nog eens het geluk om voor mijn werk 500-1000km per week te mogen rijden, en doe ik dus in een paar maanden net zo veel ervaring op als velen in een jaar.

Dan zit ik ook nog eens iedere dag in minimaal 3 verschillende wagens, dus ik heb allang geleerd altijd een bepaalde safety-marge te houden, omdat je altijd moet aanpassen aan een andere auto. Ik vertelde ook niet voor niets dat ik met 1 hand sturen lang niet altijd doe.

Maargoed, jij mag natuurlijk denken wat je wil, en als je denkt dat ik een gevaar op de weg ben dan is dat jou goed recht. Dat ik 13 minuten over slagen deed verteld mij dan alleen wel iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Tja GC_Stef als je er zo tegenaan kijkt, in mijn eerste rijles zat ik na 10 minuten op de autoweg, let op, geen autosnelweg maar wel de autoweg, 2 baans, 100 kilometer per uur en invoegstroken.

Hieruit concludeer ik echter ook niet dat ik een geboren chauffeur ben, de grootste fout die je kunt maken is jezelf overschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:43:
[...]
Euhm, ik weet niet over wat voor auto's jullie beschikken, maar mijn vader rijdt iedere week of om de week, verschilt een beetje, op of neer naar Roemenië, een kleine 1700km.

Vroeger deed hij dat in 1 dag, in 14 of 15 uur (Duitsland en Oostenrijk schiet wel op, Hongarije en Romenië zijn een ramp).
Ondanks dat hij een auto van een ton euro onder zijn kont heeft met climate control, massagestand in de stoel, erg fatsoenlijke vering en weet ik het allemaal komt hij daar gesloopt aan, en tegenwoordig pakt hij halverwege ergens een hotel en doet hij er 2x zo lang over.

Daarom zijn we dus met z'n tweeën per auto.

My point being: denk goed na of je dit wel wilt doen, voordat je in je Corsa-tje Escortje 'eventjes' 1600km gaat racen.
Als je het daadwerkelijk doet: ga alstublieft NIET tegen elkaar racen maar laat de 2e een aantal uur na de eerste vertrekken, en blijf je ten allen tijde inprenten dat je NIET op het circuit zit, maar gewoon aan het verkeer deelneemt! Verkeer dat helemaal geen racers verwacht en dus (bijvoorbeeld, al is die kans in Duitsland beduidend kleiner dan in NL) onverwacht naar links kan komen of zo...

Heb je helemaal gelijk in. De bedoeling is ook gewoon als eerste weer terug zijn. Veiligheid van medeweggebruikers is natuurlijk erg belangrijk. Daar ben ik me ook van bewust. Echter haalt mijn auto NOOOIT de snelheid waarmee vele Duitsers elkaar over de linkerbaan inhalen.
ps: Heb hem straks gesproken. Hij zegt nog geen nee maar zegt wel intresse te hebben indien zijn bankrekening voldoende saldo heeft. Je moet toch een flink aantal euro's neertellen in voorbereiding, benzine en onderhoud e.d. (voor mij, als fulltimer en thuiswonend, is dit nog niet zo'n probleem)

[ Voor 4% gewijzigd door Hayfork op 14-03-2006 12:53 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:29:
[...]

Haha, ondanks dat ik het al een paar keer gedaan heb, en inmiddels wel wat domme acties gehad heb idd ga ik mijn rijstijl niet goed proberen te praten. Je zou eigenlijk een keer op een normaal ritje mee moeten rijden, en een stukje over het industrieterrein waar ik veel oefen. Dan snap je misschien een beetje waarom ik zo post. Ik heb dan ook nog eens het geluk om voor mijn werk 500-1000km per week te mogen rijden, en doe ik dus in een paar maanden net zo veel ervaring op als velen in een jaar.

Dan zit ik ook nog eens iedere dag in minimaal 3 verschillende wagens, dus ik heb allang geleerd altijd een bepaalde safety-marge te houden, omdat je altijd moet aanpassen aan een andere auto. Ik vertelde ook niet voor niets dat ik met 1 hand sturen lang niet altijd doe.

Maargoed, jij mag natuurlijk denken wat je wil, en als je denkt dat ik een gevaar op de weg ben dan is dat jou goed recht. Dat ik 13 minuten over slagen deed verteld mij dan alleen wel iets anders ;)
In mijn lange verhaal stond ergens iets over het overschatten van je eigen kunnen. Jij doet misschien wel de ervaring op, maar je hebt ook gewoon tijd nodig om het even te laten bezinken. En misschien heeft het ook iets met leeftijd te maken.
Waarom 'oefen' je eigenlijk zoveel? Ik ben 1x bijna dwars gegaan met mijn moeders auto in een rotonde (lomp gas los gelaten), 1x bijna rechtdoor, en een paar keer flink hard een oprit op gereden. Dat ken ik nu allemaal wel, dus ik kan nu weer normaal rijden. Uiteraard heb ik af en toe een uitspatting, dat ik ff 'moet', maar dat is niet wekelijks ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hayfork,

je idee staat me wel aan, en heb het ff in de groep gegooid bij de lokale tuningclub. Alleen de route vind ik een minpunt, die moet eigenlijk pas enkele uren voor de start bekend zijn. Sowieso ivm politie e.d.

Veiligheid moet gewoon voorop staan dat is duidelijk, en een dergelijke rijstijl heb ik in het dagelijkse leven ook wel moet ik toegeven. Meestal ben ik laat (omdat ik lui ben) en dan wil ik wel eens met 180 naar mn werk rijden, raar dat de auto dan ook 1 op 7,8 loopt he? :P
Heb het ook al aardig vaak gehad, plots naar links vliegende auto's. Maar tot nu toe (ik zit dan meestal wel gespannen en alert in de auto hoor) het elke keer ruim af kunnen remmen of ontweken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:39:
@Hayfork,

je idee staat me wel aan, en heb het ff in de groep gegooid bij de lokale tuningclub. Alleen de route vind ik een minpunt, die moet eigenlijk pas enkele uren voor de start bekend zijn. Sowieso ivm politie e.d.

Veiligheid moet gewoon voorop staan dat is duidelijk, en een dergelijke rijstijl heb ik in het dagelijkse leven ook wel moet ik toegeven. Meestal ben ik laat (omdat ik lui ben) en dan wil ik wel eens met 180 naar mn werk rijden, raar dat de auto dan ook 1 op 7,8 loopt he? :P
Heb het ook al aardig vaak gehad, plots naar links vliegende auto's. Maar tot nu toe (ik zit dan meestal wel gespannen en alert in de auto hoor) het elke keer ruim af kunnen remmen of ontweken.
Nofi -Intelligence- maar je maakt het imago van de gemiddelde Golf GTI rijder wel weer waar. Ik bedoel er niets verkeerds mee, maar met 180 naar je werk racen omdat je een beetje laat bent?

Ik kan me dat topic nog wel herinneren waarin je vertelde dat je 2 bekeuringen op korte tijd achter elkaar had gekregen of iets dergelijks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:39:
Dat zijn geen 'plots naar links vliegende auto's'. Dat zijn normaal naar links komende auto's. Dat het 'plots' lijkt komt omdat jij 180 rijdt :)

Fijn ook, mensen die lui zijn, te laat opstaan en met hun duffe hoofd 180 naar hun werk scheuren. Zoals al eerder gezegd doe je je nick bepaald geen eer aan ...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk dat soort reacties verwacht ik, iets met moraalridders. Maar de meeste auto's die plots naar links gaan doen het ook plots. Anders noem ik het niet zo, zoals bij het invoegen voor een vrachtwagen en dan niet kijken wat er naast die vrachtwagen rijd, dode hoeken hebben ze ook nooit van gehoord. Of bij een afrit, op het laatste moment richting aangeven waardoor je als hard rijder maar enkele opties hebt, of er nog voorbij (links danwel rechts) of vol in de ankers. En ja ik weet dat als je je aan de snelheid houd deze situatie zich niet voordoet, maar daar gaat deze discussie nu ff niet over, het ging over de mensen die niet goed uit hun doppen kijken danwel niet tijdig signaleren/richting aangeven.
Fijn ook, mensen die lui zijn, te laat opstaan en met hun duffe hoofd 180 naar hun werk scheuren. Zoals al eerder gezegd doe je je nick bepaald geen eer aan ...
Ik zei niet dat ik te laat op stond en dan duf in de auto stap, ik wil gewoon elke ochtend rustig mijn kop koffie kunnen nuttigen thuis :)
Ik kan me dat topic nog wel herinneren waarin je vertelde dat je 2 bekeuringen op korte tijd achter elkaar had gekregen of iets dergelijks :P
offtopic:
Korte tijd, dezelfde ochtend. Trouwens ik heb nooit iets gehoord over mijn punten of dergelijks, gelukkig maar :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
GH45T schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:52:
Tja GC_Stef als je er zo tegenaan kijkt, in mijn eerste rijles zat ik na 10 minuten op de autoweg, let op, geen autosnelweg maar wel de autoweg, 2 baans, 100 kilometer per uur en invoegstroken.

Hieruit concludeer ik echter ook niet dat ik een geboren chauffeur ben, de grootste fout die je kunt maken is jezelf overschatten.
Dat zegt niets, omdat ik toevallig al kon schakelen en sturen zat ik de eerste les op de snelweg. Maar kon ik toen dan goed rijden samen met ander verkeer? Nee absoluut niet.
Geboren chauffeurs bestaan niet, ervaring is bij iedereen die begint nodig

[ Voor 6% gewijzigd door JasperE op 14-03-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:01:
Tuurlijk dat soort reacties verwacht ik, iets met moraalridders. Maar de meeste auto's die plots naar links gaan doen het ook plots. Anders noem ik het niet zo, zoals bij het invoegen voor een vrachtwagen en dan niet kijken wat er naast die vrachtwagen rijd, dode hoeken hebben ze ook nooit van gehoord. Of bij een afrit, op het laatste moment richting aangeven waardoor je als hard rijder maar enkele opties hebt, of er nog voorbij (links danwel rechts) of vol in de ankers. En ja ik weet dat als je je aan de snelheid houd deze situatie zich niet voordoet, maar daar gaat deze discussie nu ff niet over, het ging over de mensen die niet goed uit hun doppen kijken danwel niet tijdig signaleren/richting aangeven.
Maar ja, je moet ook rekening houden met andere weggebruikers, jij kunt misschien wel het reactievermogen en de rijvaardigheid hebben om veilig 180 over de snelweg te rijden (al twijfel ik daarin, niet dat je niet kunt rijden maar 180, veilig en snelweg is niet echt een combinatie die in NL opgaat. Er zijn ook 65+'ers op de snelweg, en die mensen hebben misschien niet meer de rijvaardigheid of het reactievermogen dat jij hebt. Voor de rest verwijs ik je naar www.frau-am-steuer.de ;)
Ik zei niet dat ik te laat op stond en dan duf in de auto stap, ik wil gewoon elke ochtend rustig mijn kop koffie kunnen nuttigen thuis :)
Je kunt beter rustig rijden, is geen overbodige luxe ;)
offtopic:
Korte tijd, dezelfde ochtend. Trouwens ik heb nooit iets gehoord over mijn punten of dergelijks, gelukkig maar :)
Tja, zo precies onthoud ik ook weer niet alles, wel mooi voor je dat je die punten niet hebt gekregen :) maar zo te horen is het geen lesje voor je geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik rijd ook wel eens te hard, +-20-30 te hard. Als je daarboven zit, zit je boven wat mensen 'normaal' vinden. Ook met 20-30 te hard zie je al zat malloten die direct naar de linkerbaan gaan, waar je dan direct voor in de ankers moet. Eigenlijk moet ik mezelf aanleren om eerder op de toeter te rammen, meestal ben ik te druk bezig met corrigeren en anticiperen om op tijd te toeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee maar sommigen hebben wel meer gevoel voor auto's dan anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
MBV schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:25:
Ik rijd ook wel eens te hard, +-20-30 te hard. Als je daarboven zit, zit je boven wat mensen 'normaal' vinden. Ook met 20-30 te hard zie je al zat malloten die direct naar de linkerbaan gaan, waar je dan direct voor in de ankers moet. Eigenlijk moet ik mezelf aanleren om eerder op de toeter te rammen, meestal ben ik te druk bezig met corrigeren en anticiperen om op tijd te toeteren :)
Dat ben ik wel met je eens, al is 30 KM/h te hard ook al een heel verschil...

Maar ik ben gewoon van mening dat als je 180 gaat rijden dat je dan niet vreemd op moet kijken als je een keer af moet remmen. Een snelheidsverschil van 60 KM/h en meer is als je het mij vraagt gewoon onverantwoordelijk, als je het snachts doet is het een ander verhaal maar dan heb je ook geen of weinig last van andere weggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:26:
Hoeveel je te hard kan rijden hangt voor een groot gedeelte af van hoe snel ánderen reageren, en aangezien alle andere chauffeurs hun auto minder beheersen dan ik ;) moet ik dus ook niet harder dan 150 rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:01:
Dat heeft niets met moraalridders te maken, en de discussie gaat toevallig precies wel over dat hard rijden of niet te hard rijden. Want daarin zit het verschil tussen rustig gas loslaten of vol remmen.

Kijk, ik rijd ook bijna altijd te hard. Graag zelfs. Maar ik ga niet als een zielig schaapje lopen mekkeren dat mensen niet uitkijken als ik eens moet remmen.

Ja, als ik met 125 km/u op de linkerbaan aan kom zetten en een aap knalt naar links en ik moet remmen, dan ligt het aan die aap en zal ik hem ook vast wel even laten merken dat ik het er niet mee eens ben.

Als precies hetzelfde gebeurt met 155 km/u ligt het helemaal niet aan die aap en toch echt aan mij. Natuurlijk zal ik wel even vloeken omdat die aap naar links komt, maar het is niet aan hem om rekening te houden met mijn snelheid, die hij in zijn spiegel waarschijnlijk niet eens kan inschatten. Het is helemaal aan MIJ om rekening te houden met zijn lagere (en legale) snelheid.

Hard rijden is leuk. Maar zie het als een sport of als een dure hobby. Ga niet lopen mekkeren als mensen iets doen wat met 120 km/u volkomen normaal is, maar wat alleen maar door jouw hogere snelheid gevaarlijk wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:26:
Mja, maar mijns inziens zitten in dit topic iets te veel knulletjes die net een jaar hun rijbewijs hebben en roepen dat ze heel veel gevoel voor auto's hebben. Rechtdoor hard rijden is niet heel moeilijk, dat kan iedere debiel. Maar de situatie zien te redden als het mis gaat, dat is iets heel anders.

Als je net een jaar je rijbewijs hebt geldt heel duidelijk: auto's met een snelheid van 170 zijn jou de baas en niet andersom. Knoop dat goed in je oren.

Ieder weekend is het bij mijn ouders in de regio (midden/oost brabant) weer raak: drie jonge gasten van ca. 19 jaar oud 's nachts hartstikke dood in een Civicje/Golfje/whatever rondom een dikke boom gevouwen. En toch riep die jongen achter het stuur heel hard dat hij heel veel gevoel voor auto's had.

[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 14-03-2006 16:47 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

dreamscape schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:42:
[...]

Mja, maar mijns inziens zitten in dit topic iets te veel knulletjes die net een jaar hun rijbewijs hebben en roepen dat ze heel veel gevoel voor auto's hebben. Rechtdoor hard rijden is niet heel moeilijk, dat kan iedere debiel. Maar de situatie zien te redden als het mis gaat, dat is iets heel anders.
en daar ging dit topic dus over en niet over hey ik kan heel hard rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Tijdens motorrijles:

Vlak voor haaietandens tond ik stil. HEt regende en er kwam een busje aan. Opeens bedacht ik me iets, trok op en lazerde de motor tegen te vlakte. -> Achterrem defect.

Motor opgepakt, instructeur heeft hem deels gereincarneerd, naar de dealer en gefixt.
Ik stond 2 dagen lang te shaklen op mijn benen. Mijn hoofd zat op 30cm na onder de vrachtauto.....

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Die volg ik niet... Je staat te wachten omdat je voorrang moet verlenen, vervolgens besluit je om een of andere reden alsnog op te trekken en val je om?

Wat heeft die achterrem ermee te maken? Wil niet remmen: val je niet van om tijdens optrekken, dat heeft dan een andere reden :P Wil niet _niet_ remmen: motor slaat af?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde waarschijnlijk gas geven, motor gaf wel lichte tik naar voren maar verplaatste niet, bestuurder trok voeten in, en verloor balans? Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dreamscape,
ik ben met deze auto ook al op circuit geweest, en daar eens lekker aan het experimenteren geweest. Ok alles onder controle heeft niemand, maar ik durf te zeggen dat ik voor mijn leeftijdsgroep boven het landelijk gemiddelde zit.

@GH45T,
ik woon in de grensstreek, verlaten stukken snelweg zijn hier heel gewoon. Alleen op de terugweg en vooral op dinsdag & woensdag doe ik wel rustiger, want dan zijn het allemaal van die krakkemikkige exportauto's op de weg richting polen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.