Dom tsja, wat is dom?
Nou, het domme was dat het een keertje fout
moest gaan.
Ik beschouw het maar als les en wellicht dat het voor enkelen van jullie....
Het domme:
Ik reed al zowat een jaartje rond op een vrij zware motor met alleen 1 schijfrem voor.
De rest was toe aan groot onderhoud.
Dit kon natuurlijk niet goed blijven gaan, natuurlijk had ik mijn rijstijl d'r wel op aangepast maar als je maar lang genoeg door klooit dan weet je wat je in zo'n geval te wachten staat.
Dat was dus les 1, bij niet goed functionerende remmen moet je ze repareren
De rij les:
Moest wat overwerken en dat kwam niet bepaald goed uit, laat en enigzins gefrustreerd reed ik té hard op een té nat wegdek naar huis waarbij ik tijdens het invoegen op de snelweg waar al een file stond met een draai om een auto naar rechts de boel ietwat te strak had gedaan waardoor onze spiegels elkaar kusten.
Stond direct stil, was meer een klopje en nergens geen krasje of zo maar dit was een waarschuwing die ik de volgende keer niet meer zal negeren.
Op de ringbaan in de stad reed ik vanaf de stoplichten het vrij grote gat dicht tussen mijn voorganger.
Nu heb ik de nodige jaren ervaring maar ik was d'r gewoon niet helemaal bij en da's gewoon levensgevaarlijk.
Ik reed te hard op het natte wegdek en de auto voor me naderde op een gegeven moment wel heel erg snel.
Enige wat er op zat was mijn overgebleven voorrem te gebruiken en het ding maar onderuit te remmen en aldus geschiede.
Mijn motor klapte tegen de bumper aan van die auto.
Ging uiteindelijk allemaal niet zo hard, auto een nieuwe bumper, mijn motor had wat meer schade en ikzelf heb een dag of 5 thuis gezeten, lopen ging ff verdraaid moeizaam.
Maar op de ongelofelijke stommiteit van de remmen na heeft iedereen wel eens zo'n moment dat het allemaal gewoon niet lekker zit, afwezigheid, bijna ongelukje, boordevol frustratie etc etc.
Natuurlijk kun je in een auto dan je medeweggebruikers rustig van de weg af drukken, die shit gebeurd echt maar als je echt wijs bent dan stop je bij de eerstvolgende mogelijkheid, rookt een peuk of drinkt een bak koffie bij de pomp, overdenk het geheel nog eens kom tot rust en rijd vervolgens weer aan.
Niet bedoeld voor degenen die boordevol adrenaline zitten en hevig geconcentreerd aan het racen zijn maar voor degenen die een moment beleven dat ze d'r eigenlijk niet 100% bij zijn.
Racers moeten maar op het circuit gassen