De plaatje op die Chinese imitatiedingen kloppen (bijna) nooit, vandaar mijn vraag
Kijk even een paar posts terug, daar heb ik een PDF gepost waarin alle spellen staan en die spellen kloppen wel. Sonic & Knuckles zit er dus niet op, das een sticker die ze over het display heen geplakt hebben. 
Deze lijkt me trouwens nog vetter met NES en MD spellen:
http://www.atariage.com/forums/index.php?showtopic=98907
Maar ja, die schijnt nogal slecht van kwaliteit te zijn (is een pirate) en bovendien zijn de Onestation MD spellen bijna overal uitverkocht. Het is wel een te gek idee. Die Onestation werkt namelijk met in feite alleen een scherm en wat knoppen waar je vervolgens hele spelcomputers in prikt. De spelcomputer zit dus in de cartridge! In principe kun je zo oneindig veel spellen van oneindig veel consoles spellen. Alleen is het dus weer typisch Chinees: net niet. Het bedrijf Jungletac schijnt achter deze speeltjes te zitten.
Het is trouwens inderdaad een GG. Er zitten namelijk een aantal spellen op die nooit op de SMS geweest zijn en ook een kleiner deel van het scherm gebruiken.mvdklip schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:43:
Wat vinden jullie hier dan van?
Deze lijkt me trouwens nog vetter met NES en MD spellen:
http://www.atariage.com/forums/index.php?showtopic=98907
Maar ja, die schijnt nogal slecht van kwaliteit te zijn (is een pirate) en bovendien zijn de Onestation MD spellen bijna overal uitverkocht. Het is wel een te gek idee. Die Onestation werkt namelijk met in feite alleen een scherm en wat knoppen waar je vervolgens hele spelcomputers in prikt. De spelcomputer zit dus in de cartridge! In principe kun je zo oneindig veel spellen van oneindig veel consoles spellen. Alleen is het dus weer typisch Chinees: net niet. Het bedrijf Jungletac schijnt achter deze speeltjes te zitten.
[ Voor 83% gewijzigd door mvdklip op 07-09-2007 16:17 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Nice, maar daar gebruik ik op zich gewoon m'n psp voor.Deze lijkt me trouwens nog vetter met NES en MD spellen
[ Voor 10% gewijzigd door walterg op 07-09-2007 16:17 ]
Over NES en MD op de PSP: hoe makkelijk gaat dat tegenwoordig? Laten we zeggen dat ik een nieuwe PSP koop, kan ik dan binnen een paar uur homebrew spelen? Hoe lang gaat de batterij mee? Is de emulatie een beetje OK?
Ik vraag dit omdat ik een tijd terug serieus overwogen heb een PSP te kopen, maar ik afgehaakt ben op het firmware gedoe en de (toen) slechte/trage emulatie.
Ik vraag dit omdat ik een tijd terug serieus overwogen heb een PSP te kopen, maar ik afgehaakt ben op het firmware gedoe en de (toen) slechte/trage emulatie.
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Verwijderd
@mvdklip
Het ombouwen van de psp duurt nu 5 min en als je custom FW wilt iets langer zeg maar 5-7 min. Dan de emulators downloaden en op je psp zetten, ben je weer 5 minuten kwijt. Dus na zelfs 15 min kan je aan de slag met de goede oude games op de psp. Overgens werkt de nintendo 64 emulator nu al heel erg goed (zelda is goed te spelen) en er is nu ook een DOS emulator waar je enkele oude dos games op kan spelen.. Ik vind het zelf geweldig om oude games van voor mij tijd (of toen ik een baby was) eens te spelen. Ben ook van plan om zo'n arcade kast te kopen met een retro-concole erin gebouwd, maar die zijn helaas wel wat prijzig
Het ombouwen van de psp duurt nu 5 min en als je custom FW wilt iets langer zeg maar 5-7 min. Dan de emulators downloaden en op je psp zetten, ben je weer 5 minuten kwijt. Dus na zelfs 15 min kan je aan de slag met de goede oude games op de psp. Overgens werkt de nintendo 64 emulator nu al heel erg goed (zelda is goed te spelen) en er is nu ook een DOS emulator waar je enkele oude dos games op kan spelen.. Ik vind het zelf geweldig om oude games van voor mij tijd (of toen ik een baby was) eens te spelen. Ben ook van plan om zo'n arcade kast te kopen met een retro-concole erin gebouwd, maar die zijn helaas wel wat prijzig
Laat ik het anders zeggen: is de firmware die nu in de winkels ligt geschikt om homebrew op te spelen of moet ik dan eerst een tijdje wachten?
Verwijderd
Ik vind de meeste emulatoren nog wel ondermaats performen op psp, zelfs als je hem op 333mhz klokt... Het ligt ook een beetje aan welk spel je speelt, maar SNES en MD gaat lang niet altijd op 100% snelheid.
Mwa, ik heb met de SNES emulator bijna geen problemen. Unirally een beetje bij het flashen van text, maar spellen als Mario All-Stars, Sim-City, Donkey Kong etc. lopen prima. Alleen Killer-Instinct wil niet echt, maar dat was op de SNES al een veeleisend spel.Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:42:
Ik vind de meeste emulatoren nog wel ondermaats performen op psp, zelfs als je hem op 333mhz klokt... Het ligt ook een beetje aan welk spel je speelt, maar SNES en MD gaat lang niet altijd op 100% snelheid.
Verwijderd
De nieuwste psp de slim en lite is nog niet homebrew ready;) maar de gemiddelde psp op marktplaats is dat wel. Dus ik zou als ik jouw was een psptje kopen op marktplaats, voor 130 euro ben je dan klaar en heb je als je geluk heb ook een grotere memorystick bij.
Als ik zo de klachten hoor over de emulatoren laat ik de PSP nog steeds lekker even schieten. MD en SNES moeten toch makkelijk op 100% kunnen lopen op zo'n ding?
[ Voor 27% gewijzigd door mvdklip op 08-09-2007 07:32 ]
NES draait perfect. Mega Drive op 333 ook. SNES had de laatste keer dat ik ernaar heb gekeken nog veel problemen met mode 7 en andersoortige (pseudo) 3D effecten. Super Mario draaide prima maar Starwing en Mario Kart draaiden niet goed.
Weet niet of het inmiddels veranderd is.
Neo Geo CD games draaiden trouwens perfect. Om de file size wat kleiner te houden liet ik bij sommige games de mp3's weg. De muziek is bij sommige spellen toch ontzettend irritant
Neo Geo CD games draaiden trouwens perfect. Om de file size wat kleiner te houden liet ik bij sommige games de mp3's weg. De muziek is bij sommige spellen toch ontzettend irritant
Sonic 3 krijg jij in de latere levels nog niet vloeiend op een PSP...echt nietwalterg schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:29:
NES draait perfect. Mega Drive op 333 ook. SNES had de laatste keer dat ik ernaar heb gekeken nog veel problemen met mode 7 en andersoortige (pseudo) 3D effecten. Super Mario draaide prima maar Starwing en Mario Kart draaiden niet goed.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik geloof je meteen 
Op de psp speel ik zelden echt spellen uit dus het zou inderdaad kunnen dat een aantal van de games waarvan ik denk dat ze perfect werken later in het spel kuren krijgen.
Op de psp speel ik zelden echt spellen uit dus het zou inderdaad kunnen dat een aantal van de games waarvan ik denk dat ze perfect werken later in het spel kuren krijgen.
Ik heb nou al een aantal maal met m'n GG kloon gespeeld en ik ben erg in m'n nopjes mee. Misschien dat ik nog een poging ga ondernemen om er meer/andere spellen op te kunnen spelen, maar het zijn absoluut geen prutspellen die er standaard in zitten.
Jammer van de PSP emulatie. Laat ik nou net een Sonic fan zijn en Sonic 3 een erg gaaf spel vinden. Ik wacht nog wel even op een portable Genesis. Dat kan ook niet al te lang meer duren. En nee ik ga geen Nomad kopen vanwege het scherm, batterijduur, prijs, grote kans op stuk gaan etc.
Jammer van de PSP emulatie. Laat ik nou net een Sonic fan zijn en Sonic 3 een erg gaaf spel vinden. Ik wacht nog wel even op een portable Genesis. Dat kan ook niet al te lang meer duren. En nee ik ga geen Nomad kopen vanwege het scherm, batterijduur, prijs, grote kans op stuk gaan etc.
[ Voor 10% gewijzigd door mvdklip op 08-09-2007 20:08 ]
Verwijderd
Heey , ik zit met een probleem
ik heb laatst een copybox gekocht voor de snes, genaamd pro fighter x turbo 2.
het probleem is dat veel spellen er niet op draaien. hij laadt ze wel maar dan krijg ik een zwart beeld.
maar er zijn er ook wel een paar die het wel doen, maar jammer genoeg de ''leuke'' niet...
zelfs grotere spellen heb ik leren splitten met een snes tool. maar na al de 3 of 2 diskettes geladen te hebben en hopen dat je wat ziet, zie je weer een zwart beeld
. ik baal echt.
de roms die het wel doen heb ik vergeleken met de roms die het niet doen met een tool. daar kan je alle eigenschappen zien en veranderen. zelfs al verander ik de ene rom aan de andere rom die het wel doet, doet diegene het nog steeds niet
ik hoop dat iemand hier er meer verstand van heeft want ik heb alles geprobeerd...
groetjes.
patrick
het probleem is dat veel spellen er niet op draaien. hij laadt ze wel maar dan krijg ik een zwart beeld.
maar er zijn er ook wel een paar die het wel doen, maar jammer genoeg de ''leuke'' niet...
zelfs grotere spellen heb ik leren splitten met een snes tool. maar na al de 3 of 2 diskettes geladen te hebben en hopen dat je wat ziet, zie je weer een zwart beeld
de roms die het wel doen heb ik vergeleken met de roms die het niet doen met een tool. daar kan je alle eigenschappen zien en veranderen. zelfs al verander ik de ene rom aan de andere rom die het wel doet, doet diegene het nog steeds niet
ik hoop dat iemand hier er meer verstand van heeft want ik heb alles geprobeerd...
groetjes.
patrick
Hier mogen we je niet mee helpen... "ROMS zijn illegaal" , enzoVerwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:36:
zelfs grotere spellen heb ik leren splitten met een snes tool. maar na al de 3 of 2 diskettes geladen te hebben en hopen dat je wat ziet, zie je weer een zwart beeld. ik baal echt.
de roms die het wel doen heb ik vergeleken met de roms die het niet doen met een tool. daar kan je alle eigenschappen zien en veranderen. zelfs al verander ik de ene rom aan de andere rom die het wel doet, doet diegene het nog steeds niet![]()
groetjes.
patrick
Overigens denk ik, dat je probleem ligt bij de regio van je ROM.
Als je namelijk een originele cartridge boot van een andere regio, blijft die ook zwart... (of je heet Sega
Verwijderd
ow ok.
de regio? ik heb een torrent gedownd met alle snes spellen en elk spel heeft 3 verschillende regio's.
geen 1 regio draait dan op de copybox. terwijl in principe hij hem wel kan draaien want hij vind de versie namelijk wel tijdens laden.
het is gewoon vaaag
maar toch bedankt
de regio? ik heb een torrent gedownd met alle snes spellen en elk spel heeft 3 verschillende regio's.
geen 1 regio draait dan op de copybox. terwijl in principe hij hem wel kan draaien want hij vind de versie namelijk wel tijdens laden.
het is gewoon vaaag
Heeft een van jullie ervaringen met het aansluiten van de Dreamcast op je LCD tv via VGA?
Ik heb hier namelijk een Dreamcast "King Kross VGA Auto Switch" waarmee dat niet (goed) gaat.
Eerst kreeg ik helemaal geen beeld waarna ik een andere vga kabel heb getest. Met deze kreeg ik wel beeld maar het signaal viel weg toen ik daadwerkelijk in de game kwam.
De kabels werken wel goed met m'n laptop.
Even voor de duidelijkheid:
Crazy Taxi 2 boot, memory card selectie, game menu, character menu en vlak voordat het zou moeten beginnen gaat het beeld op zwart.
Als ik het kastje op dat moment op een LCD monitor omplug heb ik wel meteen beeld.
Het gaat overigens om een Samsung LE-32R82B.
Ik heb hier namelijk een Dreamcast "King Kross VGA Auto Switch" waarmee dat niet (goed) gaat.
Eerst kreeg ik helemaal geen beeld waarna ik een andere vga kabel heb getest. Met deze kreeg ik wel beeld maar het signaal viel weg toen ik daadwerkelijk in de game kwam.
De kabels werken wel goed met m'n laptop.
Even voor de duidelijkheid:
Crazy Taxi 2 boot, memory card selectie, game menu, character menu en vlak voordat het zou moeten beginnen gaat het beeld op zwart.
Als ik het kastje op dat moment op een LCD monitor omplug heb ik wel meteen beeld.
Het gaat overigens om een Samsung LE-32R82B.
Probeer eens een andere SNES? Ik had iets soortgelijks met mijn Super Wildcard DX, het bleek dat de SNES wat slecht contact maakte waardoor het spel niet doorstarte oid, toen ik een andere SNES aansloot werkte het perfect.Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:29:
ow ok.
het is gewoon vaaagmaar toch bedankt
Heeft jou Pro Fighter (nog) wel een DSP chip...?, Daar zou het aan kunnen liggen...Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:36:
zelfs grotere spellen heb ik leren splitten met een snes tool. maar na al de 3 of 2 diskettes geladen te hebben en hopen dat je wat ziet, zie je weer een zwart beeld. ik baal echt.
de roms die het wel doen heb ik vergeleken met de roms die het niet doen met een tool. daar kan je alle eigenschappen zien en veranderen. zelfs al verander ik de ene rom aan de andere rom die het wel doet, doet diegene het nog steeds niet![]()
groetjes.
patrick
In de tijd dat Pro Fighters nog te koop waren was vaak de DSP chip ja of nee een optie bij de aankoop.
Zelf heb ik 6 copyboxen
Dit heb ik overigens alleen met gedownloade spellen.
Als ik ze zelf kopieer doen ze het overal.
Heb je die copybox toevallig van eBay...? van een paar weken terug...?
[ Voor 18% gewijzigd door crack_en_hack op 09-09-2007 23:46 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Verwijderd
ja klopt van ebay. en volgens mij zit die dsp er wel in want ik heb een doos floppy's erbij gekregen waaronder mario kart dsp chip , die het gewoon doet. maar bij het menu van pro fighter staat dsp off en kan ik hem niet aanswitchen. als ik ze zelf kopier doen ze het ook van mn oude cardrigdes, allen die van inet niet
Je probleem ligt niet aan de regio van het spel maar aan de dumps die je gebruikt. Die roms die tegenwoordig op internet staan hebben vaak verkrachtte headers door programma's zoals goodsnes etc. Je moet aan "scene releases" proberen te komen, die in de tijd toen copyboxen nog populair waren verspreid zijn. *knip* Dit is dus gewoon een warez aanbod. Check je mail...
Je kan overigens elk PAL of NTSC spel spelen op een snes met een Pro Fighter, tenzij het spel gebruikt maakt van de lockout chip en dat zijn er niet veel. En daar is dan vaak weer een crack voor beschikbaar.
Hoeveel geheugen heeft je PF eigenlijk? Wel 32Mbit?
Je kan overigens elk PAL of NTSC spel spelen op een snes met een Pro Fighter, tenzij het spel gebruikt maakt van de lockout chip en dat zijn er niet veel. En daar is dan vaak weer een crack voor beschikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Crash op 10-09-2007 13:33 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een Dreamcast. Nu zie ik wel diverse advertenties staan en de prijzen verschillen nogal. Het ene exemplaar kost 3 tientjes het andere 130 euro. Wat is een "normale" prijs voor een Dreamcast met alles erop en eraan inclusief de doos.
Voor een goedwerkend exemplaar zit je rond de 50/60 euro. Dat is met een controller/mem unit/en rgb kabel
Sommige mensen denken, dat een DC al 'rare' is/wordt en knallen naar belachelijke prijzen als €130...
Voor 130 euro, mag de doos en handleiding wel in 'mint condition' zijn
Sommige mensen denken, dat een DC al 'rare' is/wordt en knallen naar belachelijke prijzen als €130...
Verwijderd
mooi dat maakt het een stuk interessanter. Heb je wellicht ook enig idee waar die dingen nog te koop zijn? Ik heb hier in de buurt wel wat Retro winkeltjes maar meestal zijn de prijzen wat aan de hoge kant. Daarnaast zie ik niks in advertenties met: DreamCast+2 controllers, [TK]Dreamcast+40 games. Het ombouwen was namelijk erg populair met dat ding en ik wil geen "geel" exemplaar. Overigens vind ik de VGA support ook wel erg interessant en vond ik de Dreamcast altijd al een stijlvolle console.Michael Knight schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:04:
Voor een goedwerkend exemplaar zit je rond de 50/60 euro. Dat is met een controller/mem unit/en rgb kabel![]()
Gewoon op MP zoeken. Een Dreamcast hoef je daarnaast niet om te bouwen om "andere" discs af te spelen, dit kan dit ding uit zichzelfVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:18:
[...]
mooi dat maakt het een stuk interessanter. Heb je wellicht ook enig idee waar die dingen nog te koop zijn? Ik heb hier in de buurt wel wat Retro winkeltjes maar meestal zijn de prijzen wat aan de hoge kant. Daarnaast zie ik niks in advertenties met: DreamCast+2 controllers, [TK]Dreamcast+40 games. Het ombouwen was namelijk erg populair met dat ding en ik wil geen "geel" exemplaar. Overigens vind ik de VGA support ook wel erg interessant en vond ik de Dreamcast altijd al een stijlvolle console.
Op MP kom je er zat tegen voor om en nabij de €50 euro, met een paar spellen en twee controllersVMU's. Als je geluk hebt nog in doos
Verwijderd
Dus eigenlijk ben ik verdoemd naar het zoeken van snes rom scene releases, die nergens vindbaar zijn ?Schweino schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:26:
Je probleem ligt niet aan de regio van het spel maar aan de dumps die je gebruikt. Die roms die tegenwoordig op internet staan hebben vaak verkrachtte headers door programma's zoals goodsnes etc. Je moet aan "scene releases" proberen te komen, die in de tijd toen copyboxen nog populair waren verspreid zijn. [mbr]*knip* Dit is dus gewoon een warez aanbod. Check je mail...[/]
Als je een perfekte zoekt en er wat voor over hebt (geen koopje) mag je mij een PM of mail sturen (dit topic is geen v&a). Ik heb een half jaar geleden een gereviseerde (als nieuw) US DC gekocht die ik amper gebruikt heb. Deze kan overigens geen backups spelen.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:59:
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een Dreamcast. Nu zie ik wel diverse advertenties staan en de prijzen verschillen nogal. Het ene exemplaar kost 3 tientjes het andere 130 euro. Wat is een "normale" prijs voor een Dreamcast met alles erop en eraan inclusief de doos.
Bij het gebruik van veel backups gaat de laser snel stuk; let daar op bij de aanschaf op marktplaats. Verder zijn originele games niet duur op ebay dus is het gebruik van backups het risico m.i. niet waard.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Sega heeft (dacht ik) een aangepaste firmware tijdens het refurbishen aangebracht waarmee deze functionaliteit onmogelijk is gemaakt. Deze is van december 2000; ik geloof dat alle DC van na oktober 2000 sowieso deze firmware hadden. Ik kan geen goede link vinden maar hier staat de datum ook genoemd± http://www.epinions.com/content_3452412036Schweino schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:31:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
[ Voor 31% gewijzigd door TdV op 11-09-2007 20:50 ]
Het "lek" waardoor de Dreamcast Copies af kon spelen was veroorzaakt door ondersteuning van Mil-CD op de Dreamcast. Omdat dit uiteindelijk toch geflopt was hebben ze 't geskipped van de nieuwe firmware. Automagisch betekend dat geen werkende copies meer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mil-CD
20*350ZO45°
Verwijderd
ben nooit echt van de consoles geweest (eigenlijk altijd met PC's gewerkt) maar laatst heb ik wat filmpjes bekeken van de AVGN (=Angry VideoGame Nerd) Die maakt allemaal 'reviews' van games en alle handige en minder handige uitbreidingen voor al die oude console uit die goeie ouwe tijd, vooral de Power Glove voor de NES (?) vind ik echt een 'geniaal' stuk techniek en wat te denken van de Atari 5200 icm de TrackBall Controller, vooral die controller vind ik meesterlijk.
Enorme nostalgische waarde en lekker sacastisch tegelijkertijd.... alleen zo flauw dat Youtube de AVGN wilt weren vanwege zijn taalgebruik. Hij heeft zelfs een tijdje bovenaan gestaan bij meestbekeken users..Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:26:
ben nooit echt van de consoles geweest (eigenlijk altijd met PC's gewerkt) maar laatst heb ik wat filmpjes bekeken van de AVGN (=Angry VideoGame Nerd) Die maakt allemaal 'reviews' van games en alle handige en minder handige uitbreidingen voor al die oude console uit die goeie ouwe tijd, vooral de Power Glove voor de SNES (?) vind ik echt een 'geniaal' stuk techniek en wat te denken van de Atari 5200 icm de TrackBall Controller, vooral die controller vind ik meesterlijk.
Da's apart, ik heb in 2002 nog 2 Dreamcasts gekocht (nieuw in de USA, toen ze voor $50 gedumpt werden) en daar spelen kopieën nog prima op af.....Richard schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:51:
Het "lek" waardoor de Dreamcast Copies af kon spelen was veroorzaakt door ondersteuning van Mil-CD op de Dreamcast. Omdat dit uiteindelijk toch geflopt was hebben ze 't geskipped van de nieuwe firmware. Automagisch betekend dat geen werkende copies meer:
Verwijderd
Om development te versnellen hadden de SEGA ontwikkelaars zelf een manier ingebouwd om CD-roms te gebruiken voor de dreamcast.Schweino schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:12:
[...]
Da's apart, ik heb in 2002 nog 2 Dreamcasts gekocht (nieuw in de USA, toen ze voor $50 gedumpt werden) en daar spelen kopieën nog prima op af.....
Het is logisch dat je elke Dreamcast kunt ombouwen ondanks "nieuwe" firmware. SEGA was al in 2000/2001 gestopt met het produceren. Er waren meer systemen in de warenhuizen dan in de winkels zelf en er was dus geen nieuwe firmware. Alleen moderne games kregen een extra beveiliging die ook makkelijk te omzeilen was.SEGABASE:
Back up if you will to the spring and summer of 1998. Sega of Japan's R&D divisions are finishing up their work on the Dreamcast. For their convenience and in order to speed up software development on the console, Sega's programmers hide a series of special routines inside the code of the master console BIOS that will eventually be duplicated and burned into every single Dreamcast console produced for all markets. Mind you, this hidden code is buried fairly deep inside the Dreamcast BIOS. You would have to know where it is and for what you were looking in order to find it. "What was this hidden code?" you eagerly ask. It was the ability for a stock Dreamcast console to boot and run software using standard CD-ROMs instead of Sega's proprietary GD-ROMs.
Remember, these hacks were something nobody was ever supposed to learn about. According to my inside sources (which shall forever remain anonymous), Sega of Japan intended to add protection features to every Dreamcast game released that would prevent it from being booted from CD-ROM should those hidden BIOS routines ever be discovered. The only problem was that they did such a good job of hiding Dreamcast's secret CD-ROM game-playing capability that they soon stopped protecting the software against it. Once official Dreamcast devkits went out to the third parties and everybody accepted doing business Sega's way with GD-ROM, the whole affair was apparently forgotten. Thus, Sega set itself up for its own downfall - one that would take place a mere two years later. You see, it was only a matter of time before software pirates would stumble across a means of unlocking Sega's proprietary GD-ROM disc format for Dreamcast and devise a means of duplicating the software. The key would be getting their bootlegs to work on a real Dreamcast console without any major hardware hacks involved. This is where Sega of Japan's hidden BIOS routines come into play. If a hacker somehow found those BIOS routines and got that code to work with a game that had been dumped from GD-ROM to standard CD-ROM, well then ... Sega's software sales were going to take a royal pounding before all was said and done.
bron: http://www.youtube.com/watch?v=I8N8f6uYe2Q
Beste Retro Gamers,
Ik heb thuis nog een Super nes met iets van 6 originele spellen en 2 controllers.
En een zowat nieuwe Super Wild Card II box erbij met tig floppy games en een data kabel dacht ik.(Floppy’s lang niet gebruikt dus kan zijn dat deze zowat dood zijn)
Is dit nog iets waard in deze Hypermoderne tijd?
Indien het niet toegestaan is dit soort berichten te posten mijn excuses ik ben slechts opzoek naar een indicatie.
Ik heb thuis nog een Super nes met iets van 6 originele spellen en 2 controllers.
En een zowat nieuwe Super Wild Card II box erbij met tig floppy games en een data kabel dacht ik.(Floppy’s lang niet gebruikt dus kan zijn dat deze zowat dood zijn)
Is dit nog iets waard in deze Hypermoderne tijd?
Indien het niet toegestaan is dit soort berichten te posten mijn excuses ik ben slechts opzoek naar een indicatie.
[ Voor 3% gewijzigd door dna_fatrabbit op 12-09-2007 12:53 . Reden: Typo's :z ]
Verwijderd
Beste Tweakers,
Zojuist gevonden bij het opruimen van mijn oude games.
Game Doctor SF 7 de SNES (NTSC) - copybox
128 meg (er is extra geheugen bijgeplaatst)
--------------------------------------------------------
Hij is zonder adapter, wat wel jammer is, maar dat moet voor iemand die
er een beetje kijk op heeft geen probleem zijn.
Wat kan ik hier nog voor vragen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 19:23 ]
Verwijderd
over het algemeen kon je gewoon via een loader cd gebrande cd's afspelenVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:03:
[...]
Om development te versnellen hadden de SEGA ontwikkelaars zelf een manier ingebouwd om CD-roms te gebruiken voor de dreamcast.
[...]
Het is logisch dat je elke Dreamcast kunt ombouwen ondanks "nieuwe" firmware. SEGA was al in 2000/2001 gestopt met het produceren. Er waren meer systemen in de warenhuizen dan in de winkels zelf en er was dus geen nieuwe firmware. Alleen moderne games kregen een extra beveiliging die ook makkelijk te omzeilen was.
de dreamcast maakte gebruik van windows ce.
was daarom erg makkelijk om de beveiliging te omzeilen.
Verwijderd
Volgens mij klopt dat niet helemaal, ik heb zelf al gezien dat een nieuwe DC (produktiedatum na okt 2000 ongeveer) echt geen normale cd-r's boot, omdat dat niet meer werkt sinds ze die MIL-support eruit gehaald hebben. Nu is het wel een hele kunst om zo'n DC te vinden volgens mij; in ieder geval hoor ik zelden dat iemand zo'n ding heeft. Wel jammer want ik zou er wel een willen; ik speel toch maar 2 of 3 spellen op dat ding en zo weet ik tenminste dat de laser niet half verrot is van het backups spelen...Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:03:
[...]
Om development te versnellen hadden de SEGA ontwikkelaars zelf een manier ingebouwd om CD-roms te gebruiken voor de dreamcast.
[...]
Het is logisch dat je elke Dreamcast kunt ombouwen ondanks "nieuwe" firmware. SEGA was al in 2000/2001 gestopt met het produceren. Er waren meer systemen in de warenhuizen dan in de winkels zelf en er was dus geen nieuwe firmware. Alleen moderne games kregen een extra beveiliging die ook makkelijk te omzeilen was.
Ik heb er dus zo een (productiedatum is november 2000).Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:49:
[...]
Volgens mij klopt dat niet helemaal, ik heb zelf al gezien dat een nieuwe DC (produktiedatum na okt 2000 ongeveer) echt geen normale cd-r's boot, omdat dat niet meer werkt sinds ze die MIL-support eruit gehaald hebben. Nu is het wel een hele kunst om zo'n DC te vinden volgens mij; in ieder geval hoor ik zelden dat iemand zo'n ding heeft. Wel jammer want ik zou er wel een willen; ik speel toch maar 2 of 3 spellen op dat ding en zo weet ik tenminste dat de laser niet half verrot is van het backups spelen...
Is het niet een beetje overhyped dat je laser zo snel fucked met illegale copies? in principe is het toch dezelfde laser als in een willekeurige PC cd/dvd-speler toch? En hoeveel mensen daar wel niet gebrande zooi voor gebruiken....
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo heel erg snap hoe dat allemaal werkt, ik weet wel dat ik het met mc psx/ps2 wel al gezien heb dat ie toch echt een kortere levensduur had dan wat je ervan kan verwachten. Overigens was het op ps2 met legale review/debug recordablesKRG schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:16:
Is het niet een beetje overhyped dat je laser zo snel fucked met illegale copies? in principe is het toch dezelfde laser als in een willekeurige PC cd/dvd-speler toch? En hoeveel mensen daar wel niet gebrande zooi voor gebruiken....
Dat hangt van het 'type' gamer af....
Als jij minstens 8 uur per dag backups speelt, zal de laser véél sneller slijten / oververhit raken.
Speel je zo nu en dan een uurtje, zul je er niets van merken.
De eerste series ps`s van Sony hadden altijd last van hitteproblemen en el cheapo lasers, maar dat verhaal is inmiddels bekend
Als jij minstens 8 uur per dag backups speelt, zal de laser véél sneller slijten / oververhit raken.
De eerste series ps`s van Sony hadden altijd last van hitteproblemen en el cheapo lasers, maar dat verhaal is inmiddels bekend
Verwijderd
heb de laser van mijn dreamcast daarom maar vervangen..Michael Knight schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:18:
Dat hangt van het 'type' gamer af....
heb eerst opgezocht welk merk het was daarvan heb ik een oude cd speler gekocht voor de pc die gedemonteeerd en vervangen. ( merknaam ben ik ff kwijt )
was wel passen en meten en hij geeft wel eens bugs maar doet het beter dan die oude die was gewoon op
Verwijderd
Is er echt niemand die hier antwoord op kan geven????Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:55:
Beste Tweakers,
Misschien kan Marktplaats je er antwoord op geven? En wil hem misschien zelf wel overnemen, stuur maar een mailtje.
[ Voor 38% gewijzigd door Captain N op 19-09-2007 10:35 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Net weer Terranigma gedaan, erg vette SNES RPG.
Ik heb trouwens nog een vraagje: Ik herriner mij dat ik bij kennissen was en dat we op de SNES zaten te spelen, het was een soort van schuinbovenaf zicht op een pretpark. Je kon zelf rondlopen en had dan een soort minigames. Het kan ook goed een andere console zijn geweest. Het is in iedergeval geen Themepark. Heeft iemand enig idee?
Ik heb trouwens nog een vraagje: Ik herriner mij dat ik bij kennissen was en dat we op de SNES zaten te spelen, het was een soort van schuinbovenaf zicht op een pretpark. Je kon zelf rondlopen en had dan een soort minigames. Het kan ook goed een andere console zijn geweest. Het is in iedergeval geen Themepark. Heeft iemand enig idee?
Heb net ook wel een paar leuke dingen gekocht:
Shenmue 2 voor Dreamcast (zal 'm niet spelen, maar voor 2,50 kon ik 'm niet laten liggen)
Mario Kart: Double Dash (8 euro) inclusief collector's edition zelda (als het Mario kart het niet zou doen was Zelda al voldoende
)
Mario Sunshine (8 euro).
Toch leuk met een Wii om de spellen die je gemist hebt alsnog kan kopen en spelen
Shenmue 2 voor Dreamcast (zal 'm niet spelen, maar voor 2,50 kon ik 'm niet laten liggen)
Mario Kart: Double Dash (8 euro) inclusief collector's edition zelda (als het Mario kart het niet zou doen was Zelda al voldoende
Mario Sunshine (8 euro).
Toch leuk met een Wii om de spellen die je gemist hebt alsnog kan kopen en spelen
Wow, was Shenmue 2 in goede staat? Waar heb je die voor zo weinig te pakken gekregen joh?
Heb zelf nog een gesealde liggen overigens
€2,50? WelkeWalkman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:36:
Heb net ook wel een paar leuke dingen gekocht:
Mario Kart: Double Dash (8 euro) inclusief collector's edition zelda (als het Mario kart het niet zou doen was Zelda al voldoende)
Mario Sunshine (8 euro).

Over Shenmue II gesproken; ik heb deze game 2 keer. Ik wil er eigenlijk maar 1 houden, wat is deze game compleet met hoesje e.d. waard?
Verwijderd
Voor de echte hard-core fans, er is een documentaire uit die heet the King of Kong. Persoonlijk vind ik hem verschikkelijk goed. Ik snap ook niet dat hij niet vertoond is of gaat worden op een Nederlands filmfestival
De rode draad door de documentaire is het wereldrecord Donkey Kong. Het originele spel gespeeld op de arcadekast. iemand wel eens gehoord van Billy Mitchell?? Meer vertel ik niet. de link bevat spoilers dus kijk uit

Ga hem zien, het is echt de moeite waard
IMDB the King of Kong
De rode draad door de documentaire is het wereldrecord Donkey Kong. Het originele spel gespeeld op de arcadekast. iemand wel eens gehoord van Billy Mitchell?? Meer vertel ik niet. de link bevat spoilers dus kijk uit

Ga hem zien, het is echt de moeite waard
IMDB the King of Kong
Zo te zien 2,50KRG schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:06:
Over Shenmue II gesproken; ik heb deze game 2 keer. Ik wil er eigenlijk maar 1 houden, wat is deze game compleet met hoesje e.d. waard?
Goed, ik bied dan wel € 5 om hem iets tegemoet te komen
Ja, de doos was een beetje lichter geworden (waarschijnlijk door de zon), maar verder zag het er goed uit. Ik heb het eerste deel wel een stuk gespeeld, maar het kon me destijds te weinig boeien om te blijven spelen. Deze heb ik dan ook puur voor de verzameling gekochtwalterg schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 01:28:
Wow, was Shenmue 2 in goede staat? Waar heb je die voor zo weinig te pakken gekregen joh?
Was bij zo'n soort piekfijn winkeltje (met van die tweedehands spullen). Je vindt goeie deals altijd op de raarste plekken! Laatst ook Skies of Arcadia en Seaman voor de Dreamcast samen voor 20 euro gekocht.
Tja, wat levert het op... het is wat de gek er voor geeft. Gooi het op Marktplaats en je merkt snel genoeg wat het oplevert.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik ben een beetje gestopt met het Retro gedoe, ik denk zelfs dat ik alles de deur weer uit doe 
Het betreft een NES + SNES + Gameboy Classics + Megadrive, met spellen uiteraard.
Als iemand belang bij het zooitje heeft, hoor ik het wel
Per DM dan uiteraard.
Dit is het spul
SNES moet schoongemaakt worden, pakt niet altijd alles en de kabels + controllers zijn matig. NES werkt perfect. Megadrive werkt ook perfect, alleen weet ik niet of ik daar nog snoeren voor heb. Gameboys werken allemaal, alleen is bij 1 het scherm niet goed meer.
V&A aangeboden: Grote complete Retro verzameling
Het betreft een NES + SNES + Gameboy Classics + Megadrive, met spellen uiteraard.
Als iemand belang bij het zooitje heeft, hoor ik het wel
Dit is het spul
V&A aangeboden: Grote complete Retro verzameling
[ Voor 53% gewijzigd door -Thunder- op 24-09-2007 18:24 ]
Blij Met Wilco
Ok, ja ik vroeg het even want op marktplaats heb je allemaal zuinige Nederlanders, en eBay is meteen bindend, dus als ik via eBay wil, moet ik eerst een goed minimumbod weten, maar nu weet ik de waarde ongeveer. Ik denk dat ik het eerst even probeer op segamarkt.
Ik vind dat dit topic meer foto's moet hebben
Ziehier mijn nieuwste retro-aanwinsten
:
Nintendo vitrinekast
:

SNES Tri-Star adaptor boxed (!):

Eigenlijk nog geen retro maar wel in een retro-jasje, GBA SP Classic NES Edition:

Ook leuk, Sega & Nintendo lichtreclame:

Eveneens redelijk zeldzaam, een SNES "Topfighter" Programmable Arcade Stick:

Voor meer foto's, check even mijn "Game collection - recentste aankopen" foto album
Oh, bijna vergeten... ook een mooie, complete boxed Mega-CD 1 in near mint condition:

Man I love this hobby!
Ziehier mijn nieuwste retro-aanwinsten
Nintendo vitrinekast

SNES Tri-Star adaptor boxed (!):

Eigenlijk nog geen retro maar wel in een retro-jasje, GBA SP Classic NES Edition:

Ook leuk, Sega & Nintendo lichtreclame:

Eveneens redelijk zeldzaam, een SNES "Topfighter" Programmable Arcade Stick:

Voor meer foto's, check even mijn "Game collection - recentste aankopen" foto album
Oh, bijna vergeten... ook een mooie, complete boxed Mega-CD 1 in near mint condition:

Man I love this hobby!
[ Voor 38% gewijzigd door Bruiser op 25-09-2007 01:34 ]
Wat zijn de afmetingen van die vitrinekast?
Zet er eens wat consoles in en schiet wat pics.... vet ding hoor
Zet er eens wat consoles in en schiet wat pics.... vet ding hoor
De kast is 1,3m breed en ik denk een 2-tal meter hoog, uiteraard compleet verlicht 
Helaas staat ze momenteel opgeborgen, ben momenteel nog aan het bouwen... maar ze komt uiteraard in een heuse "gameroom" te staan :d Trouwens, dat doet er mij aan denken. Ik kan nog wel wat ideeen gebruiken voor m'n gameroom... is hier al een fototopic over?
Enne... bedankt
Edit: Net even zo vrij geweest een foto-gameroom-topic te starten toen ik na een kleine search erachter kwam dat men dat hier nog niet had... Dus jongens (en meisjes?), posten die foto's
Helaas staat ze momenteel opgeborgen, ben momenteel nog aan het bouwen... maar ze komt uiteraard in een heuse "gameroom" te staan :d Trouwens, dat doet er mij aan denken. Ik kan nog wel wat ideeen gebruiken voor m'n gameroom... is hier al een fototopic over?
Enne... bedankt
Edit: Net even zo vrij geweest een foto-gameroom-topic te starten toen ik na een kleine search erachter kwam dat men dat hier nog niet had... Dus jongens (en meisjes?), posten die foto's
[ Voor 26% gewijzigd door Bruiser op 25-09-2007 01:20 ]
Pff
Waar heb je die Sega CD 1 in godsnaam vandaan, en nog wel boxed ook nog.
Kan ze zo al bijna niet vinden.....
Zo 1 wil ik ook altijd nog in mijn verzameling
Waar heb je die Sega CD 1 in godsnaam vandaan, en nog wel boxed ook nog.
Kan ze zo al bijna niet vinden.....

Zo 1 wil ik ook altijd nog in mijn verzameling
Ebay is uw vriend 
Je vind ze daar af en toe wel boxed (hoofdzakelijk in de UK), maar je moet er dan natuurlijk ook wel wat voor over hebben... Langs de andere kant, het is ook een beetje een investering hé, de waarde ervan zal alleen maar stijgen.
Ikzelf wil nog een boxed 32X, een boxed mega-cd 2 en als we dan toch bezig zijn ineens ook een boxed multi-mega. Ik heb deze 3 toestellen allemaal liggen maar helaas niet boxed... Hmm, dat doet er mij aan denken, een mint condition boxed mega drive 1 zoek ik ook nog steeds.
Je vind ze daar af en toe wel boxed (hoofdzakelijk in de UK), maar je moet er dan natuurlijk ook wel wat voor over hebben... Langs de andere kant, het is ook een beetje een investering hé, de waarde ervan zal alleen maar stijgen.
Ikzelf wil nog een boxed 32X, een boxed mega-cd 2 en als we dan toch bezig zijn ineens ook een boxed multi-mega. Ik heb deze 3 toestellen allemaal liggen maar helaas niet boxed... Hmm, dat doet er mij aan denken, een mint condition boxed mega drive 1 zoek ik ook nog steeds.
[ Voor 36% gewijzigd door Bruiser op 25-09-2007 13:17 ]
Verwijderd
weet trouwens iemand van jullie hoe je games saved op de mega cd. Ik heb namelijk nog bij geen enkel spel een save functie kunnen vinden, en met spellen zoals snatcher is dat heel irritant gezien die nogal lomp groot zijn. Ik heb helaas geen save cartridge, dus zal het met het interne geheugen moeten doen. Maar tot op heden is het mij niet duidelijk hoe of wat.
Haha ja dat is zeker waar.. Op ebay is superveel te vinden ik koop alleen niet echt graag over de grens. Ik heb ook verschillende consoles maar vrijwel niets boxed. (Het neemt ook zo veel meer ruimte in beslag in m'n kasten, als thuiswonend studente heb ik ook niet zo heel veel plaats)Bruiser schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:13:
Ebay is uw vriend
Momenteel verzamel ik eigenlijk alles maar toch blijft Sega mijn favoriet en wil ik m'n sega verzameling nog uitbreiden
@ CrystalViriS: Van zodra ik er eentje op overschot zou hebben (not likely
) laat ik het hier zeker weten 
@ iedereen: Komaan, ik heb het goede voorbeeld gegeven, posten die foto's van nieuwe (of oude) spullen
Mijn nieuwste van de laatste 2 dagen:

Die pop kon ik echt niet laten liggen
@ iedereen: Komaan, ik heb het goede voorbeeld gegeven, posten die foto's van nieuwe (of oude) spullen
Mijn nieuwste van de laatste 2 dagen:

Die pop kon ik echt niet laten liggen

[ Voor 73% gewijzigd door Bruiser op 25-09-2007 21:16 ]
Laten jullie boekjes e.d. in de doosjes? Ik heb aldoor een probleem dat de doosjes minder worden als je ze op een of andere manier tegen elkaar aan zet of op elkaar stapelt. Die zijkantflapjes worden allemaal lelijk
. Ook weet ik geen raad met de boekjes.
Boekjes in doosjes laten en spellen niet gebruiken... of
Cassettes uit doosjes halen en deze ergens anders (een schuif bv.) bewaren, dan heb je keus uit al je games om te spelen en slijten de doosjes niet.
Cassettes uit doosjes halen en deze ergens anders (een schuif bv.) bewaren, dan heb je keus uit al je games om te spelen en slijten de doosjes niet.
Vandaag deze twee boxed games binnen gekregen. Ik heb een NES besteld, die moet binnenkort binnenkomen, dan kan ik ze eens uittesten. Beide games zijn nog van voor mijn tijd
Ben er toch blij mee 

Ik heb nu spellen apart in een cd-toren-ding. Doosjes in vitrine-kast. Boekjes moet ik nog iets voor bedenken, als je ze in de doosjes doet blijven ze niet altijd mooi. Ook de doosjes worden wat minder na verloop van tijd helaasBruiser schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:00:
Boekjes in doosjes laten en spellen niet gebruiken... of
Ik denk dat jij de doosjes gewoon op elkaar legt. Ik zet ze als het ware naast elkaar. Dan deuken ze ook niet langzaam in door een zwaarder doosje dat er bovenop ligtKRG schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:27:
[...]
Ik heb nu spellen apart in een cd-toren-ding. Doosjes in vitrine-kast. Boekjes moet ik nog iets voor bedenken, als je ze in de doosjes doet blijven ze niet altijd mooi. Ook de doosjes worden wat minder na verloop van tijd helaas.
Foto's?daandegoeiste schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:32:
[...]
Ik zet ze als het ware naast elkaar.
Trouwens, proficiat met die 2 Zelda nes games... mooie aanwinst
[ Voor 63% gewijzigd door Bruiser op 26-09-2007 00:41 ]
Ik heb ze eerst op elkaar gestapeld, nu naast elkaar en een paar er weer boven. Maar heb al nieuwe glasplaten, moet nog wat bevestigingspennetjes en dan kan ik per snesdoosrij weer een nieuwe plank.
Nu hebben de spellen waar ik het meest trots op ben dat ik die heb een betere plek
.
Nu hebben de spellen waar ik het meest trots op ben dat ik die heb een betere plek
[ Voor 18% gewijzigd door KRG op 26-09-2007 00:41 ]
@ KRG: ook daar wil ik wel eens foto's van zien...
Ik ben ook nog op zoek naar de ideale manier om doosjes beschermd uit te stallen.
Ik ben ook nog op zoek naar de ideale manier om doosjes beschermd uit te stallen.
Als je deze extreem duidelijke foto bekijkt:Bruiser schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:43:
@ KRG: ook daar wil ik wel eens foto's van zien...

Zo stapel ik dus bijvoorbeeld N64 dozen (kan ook SNES enzo natuurlijk)
Nadeel is dat je geen enkele game meer ziet staan, maar ze blijven wel mooi.
[ Voor 8% gewijzigd door daandegoeiste op 26-09-2007 00:55 ]
Een ondiepe kast met veel planken is ideaal. 1 rij games per plank dus, met vlak daarboven weer een nieuwe plank. Hoef je nooit doosjes op elkaar te leggen, en moeten ze dus enkel hun eigen gewicht dragen. De boekjes doe ik altijd aan de kant van de tray waar je de flap NIET in schuift, zodat die ook gewoon mooi blijft. Snap dus alle heisa nooit zo goed. Zolang ik er gewoon voorzichtig mee om gaat is er bij mij niks aan de hand.
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb namelijk ook een shitload aan boekjes zonder doosjes
. Bovendien vergelijk ik regelmatig welk boekje mooier is, als ik hetzelfde spel nog een keer krijg. Dus in de doosjes vind ik geen optie.
@daan: Als je ze zo opstapelt krijg je op den duur dat ze wel wat minder worden hoor. Hebben jullie ook last van de zon uit je kamer te houden?
Ik ben er als de dood voor.
Anyways, hier mijn pics: KRG in "[Opscheptopic] Je legale gamecollectie (..."
@daan: Als je ze zo opstapelt krijg je op den duur dat ze wel wat minder worden hoor. Hebben jullie ook last van de zon uit je kamer te houden?
Anyways, hier mijn pics: KRG in "[Opscheptopic] Je legale gamecollectie (..."
Toch even een kleine melding maken hier in het topic, een deel van mijn verzameling moet de deur uit (oa alles non-Nintendo & non-Sega + dubbele games & accessoires). Check het even bij V&A
Tja, die boekjes kan je toch gewoon opstapelen zoals je met andere boeken/tijdschriften doet? Desnoods in een laatje, zodat er geen zon bij kan komen. De kant waar mijn games staan in mijn kamer komt overigens de zon nooit echt bij, dus dat is niet zo'n probleem. Verder weet ik niet hoe jij je doosjes openmaakt, maar ik ben best bereid af en toe zo'n doosje open te doen en de boekjes te bekijken of het spel te spelen. Zolang je gewoon voorzichtig zo'n doosje open doen worden ze daar echt niet lelijker van, behalve bij factory sealed spul dan natuurlijk.KRG schreef op woensdag 26 september 2007 @ 01:33:
Ik heb namelijk ook een shitload aan boekjes zonder doosjes. Bovendien vergelijk ik regelmatig welk boekje mooier is, als ik hetzelfde spel nog een keer krijg. Dus in de doosjes vind ik geen optie.
@daan: Als je ze zo opstapelt krijg je op den duur dat ze wel wat minder worden hoor. Hebben jullie ook last van de zon uit je kamer te houden?Ik ben er als de dood voor.
Mijn foto's op Flickr.
Wel leuk om hier even te melden:
meuktracker: Yabause 0.9.0
Een sega saturn emulator
iemand hier trouwens nog een orginele saturn pad over? (3d met nights is ook goed
)
meuktracker: Yabause 0.9.0
Een sega saturn emulator
M'n nieuwste aanwinsten van gisteren
- Snes (compleet) + Super Game Boy (compleet) + 2 extra controllers + 37 games (op 2 na allemaal compleet met handleiding) & N64 + 3 games (alledrie compleet)

- Game Cube "Dancing Stage Mario Mix Pak" nieuw in de doos

Sweet
- Snes (compleet) + Super Game Boy (compleet) + 2 extra controllers + 37 games (op 2 na allemaal compleet met handleiding) & N64 + 3 games (alledrie compleet)

Sweet
Netjes!Bruiser schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:16:
M'n nieuwste aanwinsten van gisteren
[afbeelding]
[afbeelding]
Sweet
Wat was je kwijt, als ik mag vragen?
Zo, dat is echt en super goede deal. Waar heb je dat geregeld?Bruiser schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:40:
Voor het snes & N64 pakket 125€
Het dancing pak voor 25€
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Dat is echt een MEGA deal.. pff voor dat geld had ik het zeker weten ook genomen ! Tis zeker 2/3 keer zo veel waard na mijn weten
Maarja ik verkoop de boel
Blij Met Wilco
Erg goede deal inderdaad, al die mooie spullen
Ben nog niet echt van deze kansen tegengekomen.
Vandaag is mijn NES (gekocht via Ebay) binnen gekomen, maar deze deed het uiteraard maar half (soms wel, meestal niet, net zoals bij veel NES systemen).
Hele apparaat dus maar uitelkaar gehaald, connector van moederbord, pinnetjes geschuurd en bijgebogen, boel ingespoten met contactspray.. En toen werkte ie! Wat een apparaat zeg, heb al tijdje Zelda zitten spelen
Vandaag is mijn NES (gekocht via Ebay) binnen gekomen, maar deze deed het uiteraard maar half (soms wel, meestal niet, net zoals bij veel NES systemen).
Hele apparaat dus maar uitelkaar gehaald, connector van moederbord, pinnetjes geschuurd en bijgebogen, boel ingespoten met contactspray.. En toen werkte ie! Wat een apparaat zeg, heb al tijdje Zelda zitten spelen
[ Voor 4% gewijzigd door daandegoeiste op 27-09-2007 22:10 ]
Jaja, dat was zeker een goede deal 
Trouwens gewoon via 2dehandssite gegaan... is ook de eerste keer dat ik zo'n mooie kans had.
Trouwens gewoon via 2dehandssite gegaan... is ook de eerste keer dat ik zo'n mooie kans had.
Mr. Nutz 2KRG schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:29:
Welk spel ligt eigenlijk rechts-achterin, met een 2 ofzo op het doosje.
Zéér netjes, mooie deal manBruiser schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:40:
Voor het snes & N64 pakket 125€
Het dancing pak voor 25€
Gewoon "Mr Nutz"... Zijn staart lijkt mss wel wat op een "2" maar is het zeker niet.KRG schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:29:
Welk spel ligt eigenlijk rechts-achterin, met een 2 ofzo op het doosje.
Een volledig lijstje van de snes games: super game boy / super mario world 2 yochi's island / street racer / super mario kart / aladdin / chuck rock / pop'n twinbee / asterix en obelix / true lies / super metriod / super castelvania 4 / cannon fodder / eek the cat / doom / batman en robin / animaniacs / super street fighter 2 / mortal kombat 3 / the addams family / pitfall / batman forever / secret of mana / super mario world / mr. nutz / super turrican / adams family values / the lion king / actraiser 2 / circus mystery starring mickey & minnie / dark water / bugs bunny rabbit rampage / michael jordan chaos in windy city / skyblazer / earthworm jim 2 / super ghouls 'n ghosts / the magical quest mickey mouse / mortal kombat 2 / super mario all stars
En 3 N64 games: zelda ocrarina of time / zelda majora's mask / 007 the world is not enough
[ Voor 61% gewijzigd door Bruiser op 29-09-2007 00:48 ]
Dit topic is gesloten.