Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 25] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

t.o.v. gewoon spul is met Meguiars de glans dieper, een zogenaamde 'wet'-look. En idd, dat is ook zo, zéker als je er nog achteraan gaat met Quick Detailer

Afbeeldingslocatie: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeE1EQXhMVEF4TWpBd01DOHdNVEUyT1RVdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een auto is om in te rijden, sokken zijn er om te wassen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:41:
:D >:)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

-Sander-

///M Powerrrrrr

Specht schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:24:
Sowieso vind ik het nutteloos om voor 100en euri's aan spul te kopen, een hele/halve dag te poetsen om er de volgende ochtend na een regenbuitje achter te komen dat er weer een hoop zand en andere drek opligt, en dan heb ik het nog maar niet over hoe ie eruit ziet na een ritje van 10km snelweg.
Dus keer met de hand wassen, en daarna naar de wasbox voor een waxbehandeling en hij ziet er voor mij weer perfect uit. :')
Pas als ik em een keer volledig opnieuw laat spuiten (ooit), dan ga ik pas nadenken over evt "betere" poetsmethoden om de lak te sparen.
Nutteloos.. ?
Nee, vind ik niet.. het is een geweldig gevoel om de auto weer in nieuwstaat te brengen na een dag poetsen (ik doe dan interieur/exterieur/alles onder de motorkap enzo.. ) en dan staat ze weer tip-top te glimmen.
Daarnaast is het idd balen als er wat troep op zit na een regenbui, maar dat heb je ook als je hem zou wassen in een wasbox.
Als je hem met Meguiars wassen/gepoetst hebt (lees: blijvende bescherming) en het heeft geregend hoef je hem alleen maar te wassen en in te spuiten met Quick Detailer klaar 8) . En het voordeel is dat je de onderliggende waxlaag weer boost :)

Ook kun je met Meguiars een hoop poetskrassen van de wasstraat of andere lichte krassen weer wegwerken... dat doe je in een wasbox niet ;)
En als klap op de vuurpijl bij regen zijn die hele dikke druppels op de auto, die niet opdrogen in de lak. (lees: geen opdrogende kalkvlekken die je moeilijk wegkrijgt).
Wil je hem helemaal in nieuwstaat brengen kan je hem polijsten met Meguiars en dan zul je helemaal versteld staan.. dan is spuiten niet meer nodig _/-\o_ (uitgezonderd rode lakken met blanke laklaag).
Het is dat een sok geen blanke laklaag heeft anders had ik ze ook nog gewaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11
En gas is om op te koken })

toch? O-)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik kwam deze mooie AR tegen op Meguiars forum; Alfa 156 SW

_/-\o_

/me rlkz heeft al zin om met Meguiars te stoeien

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:23
zo ga ik nu ongeveer om met mn 155... magoed, ding rijdt, zit teveel werk aan om em netjes te krijgen, kan ik beter opsparen en over een tijd een 156sw op lpg te kopen ofzo ..
(al moet ik daar nog zat voor sparen)

zit trouwens een irri rammeltje in mn wielophanging ofzo, als ik gas loslaat tikt et, snelheidsgevoelig en als ik naar rechts stuur wordt et erger....

en mn afstandbediening van de cv deed net niks... maar das logisch na rondje wasmachine :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

rlkz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:38:
Ik kwam deze mooie AR tegen op Meguiars forum; Alfa 156 SW

_/-\o_

/me rlkz heeft al zin om met Meguiars te stoeien
Ja die kerel zit ook bij de 155club.... ook al zo'n poetsfreak. :+

@alfa146
Het resultaat mag er best zijn, dat zul je mij niet horen ontkennen.
Alleen ik vind het met de huidige staat van de lak op mijn 155 het niet de moeite waard om daar tig euro aan spul voor te kopen, en uren aan te poetsen.
Polijsten zou inderdaad ook nog kunnen, maar dan wel bij een prof. bedrijf... maar ben toch van mening dat een keer overspuiten de beste oplossing blijft.
Putjes/deukjes (van oa hagelbuitje :x ) en diepere krassen krijg je met polijsten niet weg en dat zou ik zonde vinden.
Dus ik bespaar liever nu op schoonmaakspul, zodat ik de auto eerst technisch perfect heb en daarna centen over houd voor een nieuwe laklaag.

[ Voor 16% gewijzigd door Specht op 10-07-2007 23:14 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb laatst van die megua nog wat "rommel" gekocht, Nxt Generation oid, maar ik zie geen verschil als ik met Turtle wax poets... mss moet ik maar eens wat van die andere te dure producten aanschaffen? Sander wat zijn must haves? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dat heb ik net al zo'n beetje opgenoemd, voeg daar het klei nog aan toe waar Sander het over had.

Misschien moet je de paarse-serie hebben voor de nóg betere glans.

Sowieso nog ff na doen met die Quick Detailer!!! .. en misschien voorafgaand door een licht polijst middel van Meguiars.

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2007 07:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Anders Sander eens uitnodigen om een stukje van mijn motorkap te doen ...
(veel meer dan de motorkap heeft op dit moment ook geen zin, de achterkant moet ik nog spuiten deze zomer).

Mijn lak is in "slechte staat".

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

ephymerous schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:55:
Ik heb laatst van die megua nog wat "rommel" gekocht, Nxt Generation oid, maar ik zie geen verschil als ik met Turtle wax poets... mss moet ik maar eens wat van die andere te dure producten aanschaffen? Sander wat zijn must haves? :)
Alleen waxen met Meguiars is niet genoeg, al zul je zeker verschil moeten zien.
Je moet toch wel een aantal stappen doen voordat je serieus resultaat mag verwachten.

In jou geval zou ik minimaal het volgende kopen;

- Gold Glass Wax Pack (Wax & Shampoo) -> eerst NXT daarna Gold Glass voor topping.
- Quick Clay System (incl. Quick Detailer) -> de basis van alles en de missende stap in jaren!
- Microfiber Towel
- High Tech Applicator Pad

Of laat je anders eens voorlichten door Meguiars zelf, www.meguiars.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.kinderpleinen.nl/public/images/links/LoekiedeLeeuw.gif

Tot zover de reclame. Terug naar het nieuws.

Afbeeldingslocatie: http://www.maxituning.com.pt/images/galeria/m_P0890101.jpg

Pilsje voor wie hem herkent!

[ Voor 50% gewijzigd door GA!S op 11-07-2007 17:37 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ziet eruit als een delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Een Sprint lijkt me dan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 19:23
hmm... mad max 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/Alfa%20155%202.5%20V6/18inchkosei.JPG

• 18" Kosei rondom.
• Koni's rondom.
• Camber op 1,35% negatief.
• Brakemax schijven + brakemax blokken rondom.

En van alles wat op 1 pic te zien O+

(Klauwen worden nog rood, en naafkapjes liggen nog bij de spuitert :))

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 11-07-2007 18:50 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
GA!S zoals Klaas al zegt, i.d.d. een Sud Sprint (zeker nog een TI ook?), waar heb je die nu weer vandaan getoverd (en euh, vanwaar zo ... euh... verbouwd?)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 05-10 12:18

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Met niet zo stom

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/Sjoerd/1.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ephymerous schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:49:
[afbeelding]

• 18" Kosei rondom.
• Koni's rondom.

Nice _O_ en wat voor veren heeft u gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Te korte, of hij heeft een koni schroefset en die helemaal omlaag gedraaid. Wielen/banden horen je wielkast op te vullen, niet helemaal erin te vallen. Vind het zo echt geen porum, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sick Nick schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:34:
Te korte, of hij heeft een koni schroefset en die helemaal omlaag gedraaid. Wielen/banden horen je wielkast op te vullen, niet helemaal erin te vallen. Vind het zo echt geen porum, sorry.
Eens, sorry Erwin. Hij is echt te laag en je maakt mij ook niet wijs dat het fijn rijdt zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ach, zie het van de andere kant ...

Hij gebruikt de wielkasten waarvoor deze ontworpen zijn... Anders had AR 't wel bij de smallbody gehouden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Alfisti schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:58:
[...]

Nice _O_ en wat voor veren heeft u gebruikt? :)
Weitec... stiekem 2.0 16v veren... heb ook apexen geprobeert... maar met die weitec ligt ie echt veeel beter op de weg :)
Smaken verschillen, en een forum is er om je mening te geven :)
Timmert schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:39:
[...]

Eens, sorry Erwin. Hij is echt te laag en je maakt mij ook niet wijs dat het fijn rijdt zo..
Het rijd ook niet goed, maar fantastisch... echt super wegligging! Drempels kan je over zonder iets te raken... en ik rijd over forse drempels hoor. Alleen wegen die flink bol lopen zijn minder fijn voor het flexibele deel van die uitlaat :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik vind het er anders prima uitzien, staat strak en bruut. :)
En er rijden bij de artc155 nog zat andere rond met vergelijkbare setups, schijnt allemaal geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:49:
[afbeelding]

• 18" Kosei rondom.
• Koni's rondom.

:D

Staat hem zeker goed!

[edit]toch leuk om te zien, hoe de meningen verschillen :)

[ Voor 6% gewijzigd door rlkz op 12-07-2007 12:47 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik vind het ook geen gezicht, het lijkt wel een Golf met afgezaagde veren zo. Waarom leg je hem zo laag?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
GA!S schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:14:
[...]

Ik vind het ook geen gezicht, het lijkt wel een Golf met afgezaagde veren zo. Waarom leg je hem zo laag?
Kwam zo uit met de veren, en ik vind het zelf super staan, en ik kan nog normaal drempels over :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sorry, ik vind het ook niet echt mooi. Krijg er een beetje zo'n 'grote beurt met overgebleven onderdelen'-gevoel bij. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
The soap continues..

Die 156 van laatst (met lakschade en zonder olie (had met olie en zonder lakschade moeten zijn :'))).. Kreeg vanmorgen een mailtje van een verkoper van die garage of ie me van gedachten kon laten veranderen door er 1 jaar garantie op te geven (had ie me eerder ook al aangeboden) en een jaar mobiliteitsgarantie.
Maar weer een vriendelijk mailtje gestuurd dat mijn gedachten niet zouden veranderen (of hij zou de motor al moeten laten vervangen :P) en gelijk maar een paar reacties van hier erbij geplakt (over het feit dat het mogelijk over een paar jaar pas merkbaar zou zijn).
Ik ben benieuwd of ik nog een reactie van hem terug ga krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-07-2007 13:53 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ephymerous schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:44:
[...]

Weitec... stiekem 2.0 16v veren... heb ook apexen geprobeert... maar met die weitec ligt ie echt veeel beter op de weg :)
Apex schijnt meer te zijn wat het geweest is, hoor er al meer klachten over. Misschien heeft Apex een andere fabriek ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Alfisti schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:05:
[...]

Apex schijnt meer te zijn wat het geweest is, hoor er al meer klachten over. Misschien heeft Apex een andere fabriek ofzo?
Ik weet het niet, ik heb het sowieso "in mijn tijd" nog nooit wat gevonden. De eene staat mooi laag, de andere vreselijk hoog. Zie de 155 van marc artc 154 met Osrav en Apex -40mm. Zo hoog stond mijn 8v origineel ook al :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:52:
The soap continues..

Die 156 van laatst (met lakschade en zonder olie (had met olie en zonder lakschade moeten zijn :'))).. Kreeg vanmorgen een mailtje van een verkoper van die garage of ie me van gedachten kon laten veranderen door er 1 jaar garantie op te geven (had ie me eerder ook al aangeboden) en een jaar mobiliteitsgarantie.
Maar weer een vriendelijk mailtje gestuurd dat mijn gedachten niet zouden veranderen (of hij zou de motor al moeten laten vervangen :P) en gelijk maar een paar reacties van hier erbij geplakt (over het feit dat het mogelijk over een paar jaar pas merkbaar zou zijn).
Hij wil hem wel erg graag aan je slijten zo te zien. Lijkt haast wel of hij er niet vanaf komt, en dat zal zo z'n redenen hebben lijkt me.

Ik heb zelf vanmiddag de knoop doorgehakt om m'n 156 te laten verlagen :*)
Hij gaat 30mm omlaag. Niet verder, want ik blijf met de originele dempers rijden en die houden er niet zo van als je verder dan 30/35mm gaat. In de week van de 23ste gaat het gebeuren :P

edit: Ik heb zelf overigens overwogen om het zelf te proberen, maar voor de montage ben ik maar 60 euro kwijt. Scheelt me veel tijd, want op de brug door een ervaren monteur gaat het een stuk sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door mjszwo op 12-07-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

FlipFluitketel schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:52:
The soap continues..

Joh als je toch al weet dat je hem niet neemt moet je dat gewoon bot afkappen, als in niet op reageren.
Ik bedoel je gaat je tijd toch niet verspillen aan die verkoper die je een semi rotte bak probeerd te slijten, terwijl er keuze genoeg is in de 156 markt.
Of ben je zo'n type die bij een deurverkoper ook eerst gezellig een uurtje gaat lullen en daarna pas aangeeft dat je niks wil kopen. :P :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Specht schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:34:
[...]

Joh als je toch al weet dat je hem niet neemt moet je dat gewoon bot afkappen, als in niet op reageren.
Ik bedoel je gaat je tijd toch niet verspillen aan die verkoper die je een semi rotte bak probeerd te slijten, terwijl er keuze genoeg is in de 156 markt.
Of ben je zo'n type die bij een deurverkoper ook eerst gezellig een uurtje gaat lullen en daarna pas aangeeft dat je niks wil kopen. :P :')
lol... idd, door steeds te reageren ziet de verkoper idd nog mogelijkheden, geen zin om de theorie daarvan op te zoeken in het Retail Marketing boek :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfisti zijn oude GTV staat weer te koop..

http://auto.marktplaats.n...jPJAu6nSftd8fZz1AVg%3D%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Blijft een kek wagentje zo'n gtv.
Alleen nog een fase2 dashboard erin en hij is perfect. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Staat alweer een paar maandjes te koop ;) Geloof dat hij er 8000 voor wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Specht schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:59:
Blijft een kek wagentje zo'n gtv.
Alleen nog een fase2 dashboard erin en hij is perfect. :9
Jammer dat die dingen niet veel op G3 te krijgen zijn, anders had ik er eentje aangeschaft :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vanmiddag / begin van de avond even wat snackvoer halen... Nu zijn ze hier in de buurt nogal enthousiast bezig met wegwerkzaamheden (je kan 't zo gek niet bedenken, of ze zijn wel bezig).

Anyways... zoals in de link te lezen valt is het inderdaad enigsinds een onduidelijke situatie, aan de andere kant, als je de bordjes gewoon leest is er niets aan de hand. Mijn vermoeden (gezien hoe de auto's stonden) is dat één van de 2 door rood gereden is.

http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1305

Vanwaar dit verhaaltje ... één van de 2 auto's is/was een zwarte AR 156

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-35.jpg

Net ff gepoetst, morgen mag ze even naar huis. Lekker rondrijden door la Bella Italia.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik vind de vorm van dat model niet zo mooi. Die gekke streep aan de zijkant, maar ieder z'n meug. Maar dan dat interieur: KONING! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
GA!S schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:43:

*foto's*

Net ff gepoetst, morgen mag ze even naar huis. Lekker rondrijden door la Bella Italia.
Erguh fijn!

Blijft een droom wagen die GTV :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ephymerous schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:36:
Jammer dat die dingen niet veel op G3 te krijgen zijn, anders had ik er eentje aangeschaft :)
Mocht de Turbo je tegenhouden : LPi G3 kan gewoon op een Turbo geknald worden als ik het goed heb begrepen :)

Persoonlijk vind ik het een ongelooflijke Sjonnie bak met die halvegare uitlaat en non-Alfa velgen :/ Zonde ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

nero355 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:38:
[...]

Mocht de Turbo je tegenhouden : LPi G3 kan gewoon op een Turbo geknald worden als ik het goed heb begrepen :)

Persoonlijk vind ik het een ongelooflijke Sjonnie bak met die halvegare uitlaat en non-Alfa velgen :/ Zonde ...
Heb je het nou over die zwarte gtv?
Die velgen zijn namelijk Alfa GT velgen, die uitlaat is idd overdone, maar verder zie ik er weinig sjonnie aan (spoiler is ook standaard geleverd vanuit alfa).
En over het algemeen hebben de echte sjonnies te weinig smaak om zo'n gtv te kopen, een echte sjonnie rijd bmw, opel of vw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Nou, To be honest. GTV staat nooit echt goed op fotos. De lijnen kloppen pas als je haar in het echt ziet, en dan het liefst op snelheid.

Random pic:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1032/623840348_b7d2baaf98.jpg?v=0
:9

[ Voor 26% gewijzigd door FMS op 16-07-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Net de dealert gesproken, morgen kan ik m'n lease 159 oppikken. Wel tof, hier in Zweden zie ik zo heeeeeel af en toe eens een 156'je rijden, maar voor de rest heel weinig Alfa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Een GTV is echt een strakke wagen hoor, ziet er top uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.automarket.bg/wallpaper/alfa-romeo_GTV_3.jpg

Is dit mooi of is dit mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nero355 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:38:
[...]
Verdiep je eerst eens even in de materie ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Sick Nick schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:11:

[afbeelding]

Kijk, op zo'n foto heb je dus weinig besef van hoe laag en breed de GTV is in verhouding tot een normale auto. Dat maakt haar lijnen juist zo mooi. Maar dan moet je het wel in het echhie meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[afbeelding]

Zo hoort een GTV eruit te zien :9~

Daarnaast had die andere gast ook allerlei meuk aan de motor veranderd ... hoe moeilijk is het om een auto tegenwoordig gewoon in zijn waarde te laten en na aankoop er verder niet aan te kloten :/

* nero355 heeft trouwens altijd al die GT velgen een beetje raar gevonden. Dat kan beter / mooier !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

Phydomir

Dennis

FMS schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:42:
Nou, To be honest. GTV staat nooit echt goed op fotos. De lijnen kloppen pas als je haar in het echt ziet, en dan het liefst op snelheid.

Random pic:
[afbeelding]
:9
Lekkere kont :9

Bij de F1 test op Spa heb ik een nieuwe spider (gebaseerd op de brera) gespot. Ook heel erg fijn hoor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nero355 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:47:
[...]

Zo hoort een GTV eruit te zien :9~

Daarnaast had die andere gast ook allerlei meuk aan de motor veranderd ... hoe moeilijk is het om een auto tegenwoordig gewoon in zijn waarde te laten en na aankoop er verder niet aan te kloten :/

* nero355 heeft trouwens altijd al die GT velgen een beetje raar gevonden. Dat kan beter / mooier !!
Toegegeven, die dumpvalve is wat overdreven. Maar 'allerlei meuk aan de motor veranderd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[afbeelding]

mooi ! d:)b

ennuh, niet in de laatste plaats vanwege de velgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Phydomir schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:04:
[...]

Lekkere kont :9

Bij de F1 test op Spa heb ik een nieuwe spider (gebaseerd op de brera) gespot. Ook heel erg fijn hoor.
Over spa gesproken. :P Gaat er nog iemand naar de 24h GT weekend van spa? (27 - 29 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

[afbeelding]

Zo'n GTV staat hier ook op de parking, een blauwe V6 TB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

@ alfa_146: Hoe is het afgelopen met die garantie ellende van Tuynder m.b.t. de koplamp? Las je verhaal op de 145 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hele zooi gecanceld en de slechte lamp gehouden, had geen zin meer in gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Zo, m'n Alfa binnen, wat een dope dope bak zeg. Rijdt lekker, maar heeft er pas een kilometertje of 50 opzitten. Alfa 159, 1.9JTD, zwart metallic, beige leer, automaat, blue & me, parkeersensors, de hele deal. Rijdt lekker soepeltjes. Morgen de collega's op kantoor de ogen eens uitsteken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hillie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:16:
Zo, m'n Alfa binnen, wat een dope dope bak zeg. Rijdt lekker, maar heeft er pas een kilometertje of 50 opzitten. Alfa 159, 1.9JTD, zwart metallic, beige leer, automaat, blue & me, parkeersensors, de hele deal. Rijdt lekker soepeltjes. Morgen de collega's op kantoor de ogen eens uitsteken. 8)
Ja hallo, foootoos! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Alfa_146 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:20:
Hele zooi gecanceld en de slechte lamp gehouden, had geen zin meer in gezeik.
Oke.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 05-10 23:42
Vraagje:

Ik kan een Alfa Romeo 164 2.0 Super Twin Spark full option uit 1996 met 184.000km op de teller voor (vraagprijs) 1.750,- kopen.
Ik rij zelf elke dag Breda - Den Haag en ben op zoek naar een wat luxere auto met airco. Ik heb nu een Suzuki Swift GL 1.3 uit '92.

Vervangen in 2005:
Fuseekogels voor en achter.
Rubber ophanging.
Reactiestangen achter.

2006:
Complete koppeling
gereviseerde Sam van Lingen versnellingsbak (zegt mij niets :? )
Opnieuw uitgelijnd.
En ik krijg er een nieuwe APK bij.

Schijnbaar zit er wel wat lakschade aan de hoeken van de bumpers en is de lak op 1 plek op de motorkap aangevreten door vogelpoep.

Daarnaast een CSC RVS sporteinddemper (hoeft van mij niet zo, maar ja...) katvervangen en powerfilter. Originele kat en filterbak is aanwezig.

Is dit een reële prijs?
Er is best veel vervangen aan de auto; aan de ene kant is dat mooi, aan de andere kan denk ik: waarom?
Hoe zit het met de onderhoudskosten?
Zou dit een goede auto kunnen zijn voor mijn woon-werk?

En dan natuurlijk: waar moet ik straks op letten met de proefrit?
Ik heb niet meer geld te besteden (zit zelfs al boven mijn budget) dus kom niet met "voor 2.000 meer heb je een betere". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Volgt nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vimana schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:55:
Vraagje:

Ik kan een Alfa Romeo 2.0 Super Twin Spark full option uit 1996 met 184.000km op de teller voor (vraagprijs) 1.750,- kopen.
Ik rij zelf elke dag Breda - Den Haag en ben op zoek naar een wat luxere auto met airco. Ik heb nu een Suzuki Swift GL 1.3 uit '92.

Vervangen in 2005:
Rubber ophanging.
Reactiestangen achter.

2006:
Complete koppeling
Opnieuw uitgelijnd.

Schijnbaar zit er wel wat lakschade aan de hoeken van de bumpers en is de lak op 1 plek op de motorkap aangevreten door vogelpoep.

Daarnaast een CSC RVS sporteinddemper (hoeft van mij niet zo, maar ja...) katvervangen en powerfilter. Originele kat en filterbak is aanwezig.

Is dit een reële prijs?
Er is best veel vervangen aan de auto; aan de ene kant is dat mooi, aan de andere kan denk ik: waarom?

Ik heb niet meer geld te besteden (zit zelfs al boven mijn budget) dus kom niet met "voor 2.000 meer heb je een betere". :)
Voor info over de 164 moet je bij Soulfly zijn, onze 164 guru ;) Zijn erg goede auto's, degelijk en erg comfortabel. Maar.. vergis je je niet in de brandstofkosten? Breda-Den Haag is best een eindje, en hij loopt gewoon op benzine. Hoewel je in deze prijsklasse geen fatsoenlijke diesel gaat vinden.. Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

euh ..
Vraagje:

Ik kan een Alfa Romeo 2.0 Super Twin Spark full option uit 1996 met 184.000km op de teller voor (vraagprijs) 1.750,- kopen.
leuk :)

Welk type AR? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Klaas jij moet toch weten dat de 164 als enige in "Super" geleverd is... O-)

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 17-07-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nu ik er zo over nadenk.. Het zou ook een 155 kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Ohja... wel handig om te vermelden: de 164 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa_146 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:05:
Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark 16V Super

Volgens carbase. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:05:
ff denken ..

166 3.0 V6 24v Super vanaf 1998 ..
90 2.0/2.5 V6 Super van 1986 tot 1989
Giulia Super ergens 1970 o.i.d.

en dan die 155 2.0 Twin Spark 16V Super 1995 tot 1997 :P

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-07-2007 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Goed, nu dan even een serieuze reply ;)
Vraagje:

Ik kan een Alfa Romeo 164 2.0 Super Twin Spark full option uit 1996 met 184.000km op de teller voor (vraagprijs) 1.750,- kopen.
Kan prima, die auto's kosten geen dr*l omdat ze zwaar zijn en best veel benzine slurpen (zoals de meeste AR wel (maar dan heb je ook wat)) ;)
Hmm .. da's best een verschil :+

good choice _o_
Vervangen in 2005:
Rubber ophanging.
Reactiestangen achter.
hoogstwaarschijnlijk vanwege een rammel, dus als ie nu rammelvrij is, is dat érg tof! :)
2006:
Complete koppeling
Kennelijk was de koppelingsplaat/drukgroep van de koppeling versleten en heeft Sam van Lingen (de bekendste Alfa Romeo dealer!) meteen ook maar de versnellingsbak gereviseerd, wat zoveel betekent als synchromeshringen vervangen en nieuwe bakolie e.d.

altijd goed!! d:)b
Opnieuw uitgelijnd.

Is dit een reële prijs?
Alleen aan onderhoud is ie het al bijna waard! Neem alleen al die laatste regel ..
Daarnaast een CSC RVS sporteinddemper (hoeft van mij niet zo, maar ja...) katvervangen en powerfilter.
En zo'n bakrevisie bij Sam van Lingen kost ook goud geld !!!

Dus nee, hij had eerder veel meer moeten kosten!! Maarjah, iets met straatstenen enzo .. marktwaarde! 't Is belachelijk want je koopt zowaar haast een limousine!! 8)

triest .. maar mooi voor jou ;)
simpel: liefhebber! O+
D'r zijn nog prima onderdelen voor te krijgen, ook 2e hands. Iets duurs zoals de bak is al gedaan en daar is mogelijk ook nog garantie op. De motor is goed ingereden, maar zolang hij niet afgetrapt is en jij rijdt hem iedere keer netjes warm voor je gaat trappen, moet hij zondermeer 250k doen en alles erboven is mooi meegenomen! Sjah en voor dat geld rij je in stijl 8) Mocht de motor al gaan lepel je er ook zo een ander blok in.
Hangt van de km's af. Hij lust wel een slok. 1 op 9 is vrij reëel denk ik. 1 op 11 alleen voor de langere stukken bij netjes 120km/u. Bij 80 á 100km/u misschien 1 op 12 maar reken er niet al te hard op. Hij is gewoon duurrrr .. wellicht is dat de reden dat hij hem weg doet.
Rammels, de sound :9 .. de luxe, check of ALLE elektrische gadgets werken! (dat zijn er best een paar) .. en ga heeeeel goed kijken en luisteren naar de motor en controleer wat er uit de uitlaat komt bij 't starten met een koude motor en later als hij warm is!

Eigenlijk loopt een Alfa Romeo motor het beste als hij wat olie lekt, eerlijk waar .. koop je een zwijn, dan trekt hij als ene lier en gaat niet kapot! Als hij schoon is, is hij wellicht nog recent uit elkaar geweest of je hebt net een liefhebber die wekelijks het blok schoon spuit! :+
Voor 2000 euro heb je het topmodel, 3.0 V6 en die hoeft verder geen spat beter te zijn! Ze zijn nou éénmaal niet veel waard. Geloof me, voor deze centen heb je een slee en ga je een hele gave, vette tijd tegemoet. Behandel hem goed en doe netjes het onderhoud, dan heb je er een Super wagen aan en rij je de komende tijd als een vorst!! :7

edit: een paar sfeer pics ..

Afbeeldingslocatie: http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/carndriv/20070113/21/861725165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autokas.com/data/iz_54053_051202015652.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vea.qc.ca/vea/v/alfa94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/mundoalfa/1987_xAlfa164.JPG

O+

edit2: let wel, een Super is het nieuwe model met de dikkere bumpers en chroomstrips. Verder onwijs veel verbeteringen t.o.v. het vorige model 164. Met name de tractie van de voorwielophanging zou aanmerkelijk moeten zijn verbeterd, dus minder onderstuur/wielspin bij accelereren op nat!

oud model:
Afbeeldingslocatie: http://www.lancia-stratos.nl/alfa%20164.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-07-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmm, kom nog een leuk plaatje tegen ..

Afbeeldingslocatie: http://www.allaguida.it/img/Alfa%20Romeo%20GT%2003okkkk.jpg

:9 :wank

en nog één ..

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/30/48613692_4caced39fc.jpg

O+

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-07-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Ik heb nu een Suzuki Swift GL 1.3 uit '92.
Schrik niet als je maandlasten mbt wegenbelasting + verzekering + brandstof verdriedubbelen ;)

Gave bak, dat wel :) Specs zien er idd goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Bauke: misschien kun je mijn 90 ook weer opnemen in de TS. Ik zie dat GA!S zijn Sud er ook bij staat en de 90 heeft die eer ook wel verdient denk ik :)

op weg naar Italia ..
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/Torino/Torino_034.jpg

hi-res

O+

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-07-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:42
Heb eergister getekend voor een Alfa 147 2.0 Distinctive Selespeed uit 2005. Slechts 14.000km zakelijk mee gereden en alles erop en eraan. Was ingeruild bij een BMW dealer. Prachtige auto en rijdt als een droom al zeg ik het zelf :D
Het is overigens mijn eerste auto, reed tot nu toe in de Peugeot 205 van mijn vriendin.

Ben nog in afwachting van de Dekra keuring (voor de zekerheid), als alles er goed doorheen komt kan ik haar volgende week ophalen.
Tijdens de proefrit kwamen er wat kleine dingetjes naar boven als hoge piepjes (net een vogel) achterin bij 120km/u of kleine hobbeltjes. Verder een lichte afwijking naar rechts bij los stuur. Uiteraard wordt dit opgelost voordat ik hem werkelijk ophaal, iemand een idee wat de piepjes kunnen zijn?

Hier even snel wat foto's van eergister:
Afbeeldingslocatie: http://dump.petervanwezel.nl/auto/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dump.petervanwezel.nl/auto/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dump.petervanwezel.nl/auto/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dump.petervanwezel.nl/auto/7.jpg

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Mooi bakkie :)
Tijdens de proefrit kwamen er wat kleine dingetjes naar boven als hoge piepjes (net een vogel) achterin bij 120km/u of kleine hobbeltjes.
Mogelijk versleten draagarmen of rubbers.
Verder een lichte afwijking naar rechts bij los stuur.
Even uitlijnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

Phydomir

Dennis

nieuwe neus O+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 15:42
BalusC schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:19:
Mooi bakkie :)
[...]
Mogelijk versleten draagarmen of rubbers.
[...]
Even uitlijnen :Y)
Dat leek mij ook, de verkoper dacht echter dat het iets van binnen in de auto was (buiten hoorde je niets), maar boeit eigenlijk niet heel veel, ze lossen het op zeggen ze :)
Kreeg net een telefoontje van de Dekra dat ze hem morgen keuren, krijg daarna meteen een telefoontje over de bevindingen :)
Inderdaad O+

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Nieuwe neus is idd zeeeer mooi :9

* ephymerous vandaag maar ffies nieuwe draagarmen + trekstangetjes besteld... van billstein :)

To do voor apk:
• Spiegelglas vervangen
• Flexibele deel uitlaat vervangen
• Koplampspoeiers plaatsen in de bumper (Leidingen ed liggen er allemaal al, maar reservoir nu bijbullen is lekken bij die leidingen ;))

[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 18-07-2007 14:16 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Antwoord: :)

Kijk allereerst naar de algemene staat van de auto (krasjes / deukjes en herstelde schade). Vergeet ook de banden niet, dit kan het budget aantasten als deze versleten zijn. Ga ook even in de auto zitten. Zo neem je ook meteen het interieur mee. Dit verteld meteen hoe de eigenaar ermee om is gegaan. Een doorgezeten stoel betekend dat er veel mee gereden is.

Trek even aan de handrem, deze kan vaak vast zitten als de kabel niet terugkomt op de remklauw. Is dit het geval zal je de kabel, of soms zelf de remklauwe moeten vervangen.

Nu we toch binnen zitten, kijken we meteen of al het elektrische ook werkt. Lampjes, ramen enz. bedien alles! Let op het display, en of de airco werkt en ook i.d.d gevuld is.
De ruitenwissers komen soms tegen de motorkap aan, wat de lak beschadigd. Let ook op de achterruitverwarming of deze werkt, het originele relais is te zwak en brand vaak door. (Is een kleine reparatie, maar je kan zo wel wat van de prijs afpraten, want hij doet het immers niet.)
Doe deze dingen niet tijdens de proefrit! Tijdens de proefrit wil je alle aandacht bij de auto hebben, niet bij de knopjes.

Als het eerste aanblik goed is, gaan we even onder de kap kijken. Hier controleren we de olie, water, remvloeistof en stuurolie. Vaak worden stuurolie en remolie niet gecheckt en vervangen, wat weer nadelig is voor je koppelingcilinders en remmen. Dat brengt ons bij de remkracht verdeler. Ondanks dat de remdrukverdeling 70% voorwielen en 30% op de achterwielen, is ie toch belangrijk en is ie vaak stuk. Deze gaan we later bekijken, als de onderkant aan bod komt.

Verder is het belangrijk om te luisteren of je de kleppen hoort tikken, in 90% van de gevallen zul je de kleppen horen tikken, want dit wordt vaak niet gedaan vanwege kostenbesparing, kleppen stellen is cruciaal voor de levensduur van de motor. Bij een TwinSpark kost kleppen stellen ongeveer 100 euro. Luister verder of hij rustig loopt (geen onregelmatig toerental, tikjes enz...).

Wat ook heel vaak voor komt is dat de uitstoot (CO-gehalte) te hoog is. Dit kan vele oorzaken hebben en kan je ook niet meten. Koop daarom een 164 die niet al te lang geleden een APK-keuring heeft gehad.

Kijk verder naar uitlaat, ophanging, rubbers, voorste en achterste subframe.
Vaak is het achterste subframe verroest en/ of krom omdat men er een krik onder geplaatst heeft, meestal zijn de achterste draagarmen uitgelopen en moeten deze vervangen worden.
Nu we toch onder de auto zitten komen we even terug op de remkracht verdeler. Deze zit in het midden, tegen het achterste subframe aan. Verroest zijn mag hij, maar let goed op lekkage (je mag best even er tegenaan tikken, dit doet steenslag toch ook...).

Ook zijn de veerpootlagers en schotels 9 van de 10 keer aan vervanging toe, de schotels zijn goed te zien en tijdens de proefrit gaan we de lagers comtroleren.

De proefrit

Let bij het optrekken op de koppeling, wanneer grijpt deze aan... Het komt vaak voor dat de hulpkoppelingscilinder lekt, en daardoor kan de koppeling zwaar gaan. Bij zeer zwaar is de kans groot dat ook de hoofdkoppelingscilinder kapot is.

Let verder op of de versnellingen soepel gaan.

Let tijdens het rijden op bonkjes/tikjes vanuit de schokbrekers. Vooral achter willen ze nog wel eens een bonkend geluid geven. Dit kan meerdere oorzaken hebben.
Tijdens het rijden moet de auto bij het loslaten van het stuur rechtdoor gaan. Wijkt hij naar links of rechts is de uitlijning niet in orde, maar ook kunnen de veerpootlagers versleten zijn. (Hey, daar zijn ze weer!) Deze gaan we nu controleren: zoek een parkeerplaats op waar je de ruimte hebt. Rijdt langzaam vooruit en stuur helemaal uit naar links. Stuur daarna helemaal uit naar rechts. Doe dit ook achteruit! Hoor je (misschien is het handig als je het raam openzet) een tikkend geluid tijdens het sturen dan is de kans groot dat de lagers vervangen moeten worden. Voel je de tikjes ook in het stuur dan kan het stuurhuis of stuurbekrachtigingspomp iets mankeren.

Roest

Roesten doet de 164 vrijwel niet. De subframes hebben we al bekeken op roest en verder kan er roest voorkomen bij de kofferbak, onder het raam. Dit komt vaak door slechte waterafvoer, zodat het water niet weg kan en gaat corroderen. Hetzelfde geldt bij het voorraam, aan de zijkanten blijven vaak bladeren liggen met alle gevolgen van dien.
Soms komt het voor dat de 164 roest bovenaan de voor en achterruit, daar waar het dak begint zeg maar. Het risico op lekkage is dan groot, en het is veel werk om het te maken...

Kilometerstand

Over het algemeen kan een 164 van elk type zeker 300.000 km draaien. Zelfs meer als je maar onderhoud wil plegen. Let daarom goed op bovenstaande punten en vraag of ze de onderhoudsgesciedenis kennen / kunnen aantonen. Het scheelt je een hoop werk en geld.

Goed, nu is dit even min of meer algemeen 164 ...
Een aantal gevallen kan je bij de 164 die je op het oog hebt al buiten beschouwing laten. De koppeling zal (verwacht ik) makkelijk gaan en ik heb het vermoeden dat het met de veerpootlagers ook wel snor zit.

Qua onderhoud... Tsjah, wat is duur / goedkoop. De 164 ligt aardig in lijn met vergelijkbare wagens uit deze klasse. Gemiddeld ben je voor een grote beurt tussen de 300 en de 500 euro kwijt (garage).
Onderdelen kunnen verschillen. Ik heb (neem aan dat je in de buurt van Breda woont) nog wel een paar adressen voor materiaal & onderhoud. Zijn AR liefhebbers met een specifieke voorliefde voor de 164. (in de regel ook goedkoper dan de normale garage zegmaar).

Qua verbruik is 1 op 10 / 12 riëeler dan de 1 op 9 die Klaas noemt. Op de snelweg is 1 op 14 zelfs betrekkelijk eenvoudig haalbaar. Rijd je de tank leeg in de stad, noteer dan maar 1 op 8.

De 164 Super weegt schoon aan de haak een 1400kg, niet ligt... Vergis je echter niet. Met "maar" een 2.0 in het vooronder (150pk) is deze verbluffend snel.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Soulfly en ing._Buttje, bedankt voor de reply's hier heb ik zeker wat aan! _/-\o_

BalusC: De verzekering zou een tientje meer worden, dus dat valt mee, moet alleen nog opzoeken hoeveel de wegenbelasting zou zijn.

Over de benzinekosten:

Ik heb even zitten rekenen:
Benzineprijs € 1,47 per liter.
Ik rij 160 km per dag * 16 werkdagen = 2560 km per maand.

Verbruik van de auto's (volgens autoweek.nl)

Suzuki Swift: 5,8l/100km
148,8 liter per maand = € 218,74 per maand (dat klopt wel ongeveer).

Alfa Romeo: 8,2l/100km
209,92 liter per maand = € 308,58 per maand.

Dus ik zou zo'n € 90,- meer per maand kwijt zijn aan benzine. Dat vind ik nog te overzien vergeleken met de verbetering van het comfort. Ik sta nogal eens geregeld in de file als ik uit een vroege dienst kom en ben dan zeker 2,5 uur bezig om thuis te komen. Dan is airco en lederen bekleding wel lekker en wat mij betreft € 90,- per maand extra zeker waard.

Het is wel aardig wat geld, maar zoals Timmert als zei: het is erg moelijk om rond de 1500,- een fatsoenlijke diesel/LPG te vinden.

Ik ga zaterdag kijken bij de auto, ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 6% gewijzigd door Vimana op 18-07-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vimana: waar staat de auto te koop als ik vragen mag?
* Harry kent vrij veel 164's in NL :)
(niet allemaal, maar d'r "verdwijnen" ongeveer 700 164's per jaar. In 2005 waren het er nog ongeveer 2800 dus tel maar uit hoeveel er nu nog zijn). De 164 begint langzaam aan richting collectable te gaan wat resulteerd dat de (goede) rijdende 164's zo langzamerhand steeds meer in liefhebbers handen terecht komen wat natuurlijk een goede zaak is.

't is dat ik meer ruimte nodig was (en de lpg tank wel heel veel van m'n kofferbak in beslag nam) dat ik 'm verkocht heb. Anders had d'r w.s. nu een andere motor ingelegen :P (of 't was een super geworden).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik weet het, de fotootjes moeten nog komen, maar tot dusverre ben ik zeer tevreden over m'n 159. Qua rijgedrag comfortabel: aardig stil, ontspannen automaat, niet keihard op de weg, maar desondanks voel je goed wat 'ie doet. Ik heb 17" velgjes eronder, waardoor er nog genoeg band overblijft om comfort te houden. Hoewel ik de 'instapdiesel' heb (1.9JTDm, wel 16V, de 8V wordt in Zweden niet verkocht), heb ik niet het gevoel dat de auto ondermaats is qua vermogen. Het toffe is dat ze in Zweden nauwelijks rondrijden, de Alfa's, dus men kijkt wel wat meer. Naast comfort is het ook een wagen die zich toch lekker de bocht in laat smijten.

Vanmorgen de eerste test met blue & me bellen d.m.v. voice activation. Interessant, want het systeem pakt geregeld een ander uit m'n phone book, maar ik moet misschien even opletten op de uitspraak. Als ik het zorgvuldig zeg, pakt 'ie de juiste persoon. Gelukkig vraagt het ding wel om bevestiging (even "yes" bleren) voordat 'ie belt, dus ik heb nog niet de halve wereld afgebeld. Eerste telefoontje was wel naar een mobieltje in Australië, en dat was niet super. De verbinding auto <-> telefoon was goed, maar misschien reed ik door een gebied met matige dekking, maar de andere kant had dat ook. Er werd vanaf de andere kant geklaagd over een echo, dus ik ga nog even uitzoeken of ik daar iets aan moet doen. Vooralsnog werkt het systeem heel aardig. Van het weekend even een usb-stick volduwen met muziek, gaan we dat eens proberen. Als je een persoon uit je boek opnoemt, dan spreekt het ding het wel uit, en dat gaat voor engelstalige namen heel aardig. Ook nog eens kijken hoe dat gaat met Nederlandse namen, maar ja.

Tot dusverre een toffe bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Hillie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:32:
Ik weet het, de fotootjes moeten nog komen, maar tot dusverre ben ik zeer tevreden over m'n 159. Qua rijgedrag comfortabel: aardig stil, ontspannen automaat, niet keihard op de weg, maar desondanks voel je goed wat 'ie doet. Ik heb 17" velgjes eronder, waardoor er nog genoeg band overblijft om comfort te houden. Hoewel ik de 'instapdiesel' heb (1.9JTDm, wel 16V, de 8V wordt in Zweden niet verkocht), heb ik niet het gevoel dat de auto ondermaats is qua vermogen. Het toffe is dat ze in Zweden nauwelijks rondrijden, de Alfa's, dus men kijkt wel wat meer. Naast comfort is het ook een wagen die zich toch lekker de bocht in laat smijten.

Vanmorgen de eerste test met blue & me bellen d.m.v. voice activation. Interessant, want het systeem pakt geregeld een ander uit m'n phone book, maar ik moet misschien even opletten op de uitspraak. Als ik het zorgvuldig zeg, pakt 'ie de juiste persoon. Gelukkig vraagt het ding wel om bevestiging (even "yes" bleren) voordat 'ie belt, dus ik heb nog niet de halve wereld afgebeld. Eerste telefoontje was wel naar een mobieltje in Australië, en dat was niet super. De verbinding auto <-> telefoon was goed, maar misschien reed ik door een gebied met matige dekking, maar de andere kant had dat ook. Er werd vanaf de andere kant geklaagd over een echo, dus ik ga nog even uitzoeken of ik daar iets aan moet doen. Vooralsnog werkt het systeem heel aardig. Van het weekend even een usb-stick volduwen met muziek, gaan we dat eens proberen. Als je een persoon uit je boek opnoemt, dan spreekt het ding het wel uit, en dat gaat voor engelstalige namen heel aardig. Ook nog eens kijken hoe dat gaat met Nederlandse namen, maar ja.

Tot dusverre een toffe bak!
Fijn dat je zo positief over de auto bent, het is dan ook de best sturende auto in zijn klasse aldus een vooraanstaand Duits autoblad :) Mijn ervaring met dekking in Zweden is dat de dekking rondom de grote steden top is, daarbuiten redelijk... en in echte buitengebieden niet altijd even goed, herken me dus redelijk in jou ervaring :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.autodutry.nl/showcar.php?carid=14074
Motorinhoud: 18000 cc
Hmm.. Zou ie een beetje meer benzine dan gemiddeld verbruiken? :+

Dutry = Creusen blijkbaar.. Die wagen staat voor € 1300,- meer bij Creusen op de site maar dan wel incl. garantie en afleveringsbeurt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:32

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Kijk eens bij autovedo in echt, die hebben er nog meer staan. (www.autovedo.nl)

En natuurlijk de GTA maar die is nog erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
FlipFluitketel schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:36:
http://www.autodutry.nl/showcar.php?carid=14074

[...]

Hmm.. Zou ie een beetje meer benzine dan gemiddeld verbruiken? :+

Dutry = Creusen blijkbaar.. Die wagen staat voor € 1300,- meer bij Creusen op de site maar dan wel incl. garantie en afleveringsbeurt.
woah 18 liter motorinhoud. Daar kunnen zelfs de amerikanen niet tegenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Soulfly schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:27:
Vimana: waar staat de auto te koop als ik vragen mag?
* Vimana kent vrij veel 164's in NL :)
(niet allemaal, maar d'r "verdwijnen" ongeveer 700 164's per jaar. In 2005 waren het er nog ongeveer 2800 dus tel maar uit hoeveel er nu nog zijn). De 164 begint langzaam aan richting collectable te gaan wat resulteerd dat de (goede) rijdende 164's zo langzamerhand steeds meer in liefhebbers handen terecht komen wat natuurlijk een goede zaak is.

't is dat ik meer ruimte nodig was (en de lpg tank wel heel veel van m'n kofferbak in beslag nam) dat ik 'm verkocht heb. Anders had d'r w.s. nu een andere motor ingelegen :P (of 't was een super geworden).
Via de advertentierubriek van het intranet van mijn werk. De broer van een collega heeft 'm te koop staan. Claimt ook een Alfist te zijn. Auto staat nu in Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

ephymerous schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:17:
Fijn dat je zo positief over de auto bent, het is dan ook de best sturende auto in zijn klasse aldus een vooraanstaand Duits autoblad :) Mijn ervaring met dekking in Zweden is dat de dekking rondom de grote steden top is, daarbuiten redelijk... en in echte buitengebieden niet altijd even goed, herken me dus redelijk in jou ervaring :)
De auto stuurt lekker direct ja. Overigens reed ik langs stedelijk gebied, dus aan mijn dekking heeft het m.i. niet gelegen en ik kon de andere kant zonder problemen horen. Ik zal nog eens gaan checken waar het aan kan liggen en wat ik er potentieel aan kan doen. Ik reed over de 276, E18, E4 net boven Stockholm eigenlijk continu langs steden en dorpen en heb daar nog nooit (zware) dips in het bereik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vimana schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:41:
Via de advertentierubriek van het intranet van mijn werk. De broer van een collega heeft 'm te koop staan. Claimt ook een Alfist te zijn. Auto staat nu in Zoetermeer.
Bij Roel?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Volgens mij niet, de achternaam is ene Yavari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Hillie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:57:
[...]

De auto stuurt lekker direct ja. Overigens reed ik langs stedelijk gebied, dus aan mijn dekking heeft het m.i. niet gelegen en ik kon de andere kant zonder problemen horen. Ik zal nog eens gaan checken waar het aan kan liggen en wat ik er potentieel aan kan doen. Ik reed over de 276, E18, E4 net boven Stockholm eigenlijk continu langs steden en dorpen en heb daar nog nooit (zware) dips in het bereik gehad.
E4 gaat langs Jonkoping/Husqvarna naar Goteborg toch? En de E18 naar benee naar Kalmar uit mn hoofd? :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik zou het bij god niet weten, ik rij maar een piseindje van huis naar werk en zo af en toe even Stockholm aandoen. ;) De E4 gaat in ieder geval wel min of meer dwars door Stockholm. Ik rij wel elke dag het stukje van de E18 naar de E4 (en omgekeerd) langs Danderyd/Bergshamra richting Sollentuna, waar je als het druk is nooit de busbaan moet pakken wegens fijne controles enzo. Ik ben gewaarschuwd door collega's met ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Nou, vandaag proefrit gemaakt met de 164, en die was best positief. Moesten nog wel een paar kleine dingetjes aan gebeuren, maar die wilde de verkoper voor rekening nemen. Ook laat ik 'm nog een aankoopkeuring ondergaan (moet alleen kijken of ik dat goedkoper kan laten doen dan bij de ANWB).

De verkoper wilde er ook nog de 17" Alessio velgen bij verkopen voor 400,- :9
Even kijken of dat financieel gaat lukken, zijn wel erg vet.
Dus wellicht heeft dit topic een nieuw lid erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Euh...

Ik mag niets zeggen :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

another one bites the dust. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwacht je vriendin 7 baby's? Komt je manke schoonmoeder van 264kg bij je inwonen? Heb je een Sint Bernard als hond? Of heb je af en toe in de weekenden een ritje naar het bos of het kanaal om niet nader te noemen pakketjes met lichaamsdelen te droppen?

Volgens mij zijn dat de enige redenen waarom je "vrijwillig" een mondeo zou kopen... :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Naar het schoolbord jij en 500x "voor mij alleen Alfa" opschrijven! :(

;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.