Heeft ook een computer!

Die van mijn ouders gaat de verkoop in omdat ze vaak alleen of met zn 2en in de auto zitten. Zij hebben een 130pk tdci station uit eind 02 met 200.000km op de klok. Rijd goed... maar rijd toch liever de 155
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 22-07-2007 15:13 ]
XXXVI
.
Weet je zeker dat je de baan zelf opgezegd hebt en er niet uitgeknikkerd bent? Je hebt nu al bij bijna elke dealer gewerkt volgens mij. Targets niet gehaald?
Haha, nee. Ze hadden liever gezien dat ik bleef, maar ik ben de autoverkoop gewoon zat. Met de targets had ik geen problemenRico schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:27:
@Timmert: Nog nooit iemand zo vaak van baan zien wisselen.
Weet je zeker dat je de baan zelf opgezegd hebt en er niet uitgeknikkerd bent? Je hebt nu al bij bijna elke dealer gewerkt volgens mij. Targets niet gehaald?
Heb het zelf bij de Dekra gedaan, voordeel is dat er een keurmeester naar het garagebedrijf gaat en je dus niet zelf langs hoeft met die auto. Kosten waren €255,-, je wordt meteen na de keuring gebeld en een of twee dagen later heb je het hele rapport in huis.Vimana schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 22:21:
Nou, vandaag proefrit gemaakt met de 164, en die was best positief. Moesten nog wel een paar kleine dingetjes aan gebeuren, maar die wilde de verkoper voor rekening nemen. Ook laat ik 'm nog een aankoopkeuring ondergaan (moet alleen kijken of ik dat goedkoper kan laten doen dan bij de ANWB).
De verkoper wilde er ook nog de 17" Alessio velgen bij verkopen voor 400,-
Even kijken of dat financieel gaat lukken, zijn wel erg vet.
Dus wellicht heeft dit topic een nieuw lid erbij
Hier een voorbeeld rapport (PDF).
//
hehe, goed bezig, doe je nu dan? Spreek me binnenkort eens aan op msnTimmert schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:02:
Die was van de zaak. Baan opgezegd, voor mezelf begonnen en nu dus een auto nodig..
XXXVI
@Buttje: nice Megu pics
@Timmert: Ja
@GA!S: dat rood blijft zooo mooi
@Ephy: ik vind het dik hoor die velgen en hij ligt wel uber laaag zo,...
Ik ben naar Italie geweest, eerst het meer van lugano (net over de grens bij zwitserland), vanaf daar naar Arese (Alfa Romeo Museum) en Milaan geweest en later door gereden naar Toscane om vanaf daar nog naar Florence en Pisa te gaan.
Veel heeel veel leuke weggetjes gereden en wat gaat dat geluid van die aanzuigbuis lekker als dat weerkaatst op die rots wand
Het echte Italiaanse gevoel heb ik geproeft in Toscane, TomTom op stadscentrum Florence en dan de dichtsbijzijnde parkeergarage

Onderweg veel schoons tegen gekomen:
2x grijze Ferrari F430
1x grijze Ferrari F430 spider
1x grijze Ferrari 456
1x rode Ferrari F355 spider
1x witte Audi R8 (erg indrukwekkende auto!)
1x zwarte Brera spider
1x zwarte Porsche Carrera GT (meesterlijk geluid in de zwitserse tunnels)
Hier trouwens wat auto foto's en foto's van het Alfa Romeo Museum:

[ Voor 3% gewijzigd door Yoda op 23-07-2007 22:35 ]

dus er komt een nieuwe Alfa Romeo Museum in Milano? Er zijn zelfs geruchten dat het AR logo geupdate gaat worden en wellicht nog dat "Milano" weer terug in het logo komt.
Ik denk dat ze met de tekst de brera of de 159 zullen bedoelen, niet?
Andere update trouwens, m'n pa heeft z'n laatste type 156 ingeruild op een GT. (kheb nog geen pic, hij is nagenoeg full option volgens mij)
Beige leer erin, en die pook die ligt wel heel lekker in de hand. Helemaal rond, glad alu en met zo'n staaf d'r onder zeg maar (ala Ferrari) --> dit klinkt volgens mij heel fout, maar het ligt echt erg lekker in de hand zeg maar
-edit- meer ruimte achterin dan ik verwacht had trouwens,...
-edit2- ff een plaatje van de betreffende GT pook er bij gezocht

[ Voor 15% gewijzigd door Yoda op 23-07-2007 19:21 ]
Het was eerder een gokYoda schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:18:
sja waar die tekst nu precies op slaat? het is gewoon een alfa dealer in milaan onder dat bord.
Ik denk dat ze met de tekst de brera of de 159 zullen bedoelen, niet?
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Coole pics trouwens
[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 23-07-2007 19:53 ]
Ter ondersteuning nog een foto van een dergelijke pookYoda schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:18:
-edit2- ff een plaatje van de betreffende GT pook er bij gezocht
[afbeelding]

En even een vraagje, klopt het dat Carello-mistlampen o.a. voor (oude) Alfa’s gemaakt zijn? Ik heb een nieuwe set gele mistlampen, maar ik heb ze niet nodig. Als iemand hier er iets mee kan: ze zijn te koop
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
alleen bij jou denk ik? ik zie alles,...
Edit je post met die pics eens, druk op Check Images en daarna op Verstuur bericht, dan wordt de grootte van alle pics automagisch vooraf gefixt, zodat het topic niet irritant zit te springen terwijl de pics worden geladen
[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 23-07-2007 21:43 ]
Daar is check images ook niet voor. Ik was het stuk over die GT pookknop aan het lezen en het topic bleef maar langer worden

Iedereen die de "tweakers" template gebruikt, zal als het goed is onder het reactieveld een knop "Check images" zien:
Als je op deze knop drukt worden (d.m.v. Javascript) bij elke afbeelding in je bericht de afmetingen gezet. Wanneer het topic vervolgens geopend word, weet de browser al hoeveel ruimte hij moet reserveren vóórdat alle afbeeldingen gedownload zijn. Je hebt dan dus geen last meer van verspringende paginas tijdens het laden, wat vooral in topics met veel foto's vreselijk irritant kan zijn.
Wees dus sociaal naar je mede-GoTter (en ook naar jezelf) en klik op deze knop voordat je het bericht verstuurd. Het is een kleine moeite!
* 40mm voorkant
* 35mm achterkant
nieuwe functionaliteit onder hetzelfde knopje,..ach sooo,...J0YR1D3R schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:44:
[...]
Daar is check images ook niet voor. Ik was het stuk over die GT pookknop aan het lezen en het topic bleef maar langer worden![]()
[...]
welcome backYoda schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:00:
Zo ben ook weer terug van mijn vakantie en heel wat bij te lezen,.....zie ik,...

.. en naar het museum geweest zogaar, held
kippevel @ pics
heb je niet een ftptje toevallig waar je ze hi-res droppen kunt misschien?!
eej, voorschotje op de 24ste?!Alfa_146 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:56:
Zojuist de verlagingsveren besteld;
* 40mm voorkant
* 35mm achterkant
[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-07-2007 22:49 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Vind je? Als je naar de post tijden zou kijken dan schiet 't nog niet op... (niet dat ik er zolang over gedaan heb trouwens, maar da's een ander verhaal).
De 164 Proteo is in de zelfde periode gepresenteerd als de 164Coole pics trouwensDie Proteo (GTV prototype?) heb ik lang niet meer gezien
BMW 535D
Nog een zilver grijze GTV gezien in de buurt van Lugano? De volgende keer ff zwaaien dan.Yoda schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:00:
Zo ben ook weer terug van mijn vakantie en heel wat bij te lezen,.....zie ik,...
Ik ben naar Italie geweest, eerst het meer van lugano (net over de grens bij zwitserland), vanaf daar naar Arese (Alfa Romeo Museum) en Milaan geweest en later door gereden naar Toscane om vanaf daar nog naar Florence en Pisa te gaan.

Sow! Da's makkelijk met kleppen stellen!
Oh, en gas is om op te koken.

edit: mijn pica's van het Museo volgen nog (wat een bende daar zeg, ik zou het geen liefhebber aanraden om er te gaan kijken!)
Heb zelfs een slecht filmpje van een oude Tipo 158 racer die gestart werd. Hopen dat het bruikbaar is.
[ Voor 11% gewijzigd door GA!S op 24-07-2007 08:26 ]
de betaler vervuilt
Zat je daar bij Locarno/Tenero op de camping (lido mappo/campofelice)?Yoda schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:00:
Mooi stekkie!
I browse with Vivaldi

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
i.p.v. een gebakje aan te bieden vraagt ie of ik m'n brievenbus nog eens wil uitlenen ...
Best een aardige jongen hoor, maar ergens gaat er iets niet goed
BMW 535D
@ Harry, daar vroeg je ook zelf om.. ik moest je een hint geven dat ik jarig was zelfs
altijd gunstig lijkt mijFiat boekt sterke winststijging
Uitgegeven: 24 juli 2007 12:35
Laatst gewijzigd: 24 juli 2007 13:35
TURIJN - Fiat Group, het grootste industriële concern van Italië, heeft in het tweede kwartaal een nettowinst geboekt van 593 miljoen euro, tegen 280 miljoen euro een jaar eerder. De omzet steeg met 12 procent tot 15,2 miljard dollar. Dat maakte het concern uit Turijn dinsdag bekend.
nu.nl
Volgens Fiat presteerden alle bedrijfsonderdelen goed. De omzet van Fiat Auto, het belangrijkste onderdeel, steeg met 13 procent tot 6,78 miljard euro, dankzij een goede verkoop van automodellen als de Grande Punto en de Panda.
Fiat lanceerde begin deze maand nog een nieuwe versie van de populaire Fiat 500. Fiat is ook het moederbedrijf van Lancia, Alfa Romeo, Ferrari en Maserati.
De cijfers zijn beter dan analisten hadden verwacht. Fiat Group bevestigde zijn verwachting dit jaar een nettowinst te boeken van 1,6 miljard tot 1,8 miljard euro. Fiat maakt naast auto's ook vrachtwagens en landbouwmachines.
(c) ANP
de betaler vervuilt
Wel een mooie Delta HF erbij natuurlijk
Heeft ook een computer!
Kwam van de week nog een heel vervelend frans afbakbroodje tegen.... de nieuwe Renault Clio RS.... oftewel 200 pk onder kap.GA!S schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:09:
Kwam er zowaar eentje tegen, geinig ding hoor. Beter dan die Koreaanse koekblikjes en franse afbakbroodjes.
Die kon ik dus niet bijhouden in mijn 155...

Maar zo'n Fiat 500 zie ik ook wel zitten, maardan wel in Abarth uitvoering met 1.8 turbo en dikke sloffen... dan nog even een chipje erbij en dan kan ik die vervelende clio alsnog tot peop rijden.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
.
Wat dacht je dan van Ford Focus ST of die Mini Cooper Works, maar als je daar met je GTA tegenover staat win je toch welSpecht schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:07:
[...]
Kwam van de week nog een heel vervelend frans afbakbroodje tegen.... de nieuwe Renault Clio RS.... oftewel 200 pk onder kap.
Die kon ik dus niet bijhouden in mijn 155...![]()
Maar zo'n Fiat 500 zie ik ook wel zitten, maardan wel in Abarth uitvoering met 1.8 turbo en dikke sloffen... dan nog even een chipje erbij en dan kan ik die vervelende clio alsnog tot peop rijden.
Hij is nog niet van mij, maar ik heb een hele mooie gespot.
Ik vroeg me alleen nog af of de prijs die gevraagd wordt netjes is etc. Ik heb op de site http://www.alfaromeo156club.nl al informatie gevonden over waar ik op moet letten bij het kopen van mijn Bella.
Model: 156 sedan
Motor: 2.0TS 16V (de 155pk versie)
Km. stand: 192.000
Opties:
Airconditioning, Climate control, Zwart lederen MOMO interieur, radio/CD, Electrische ramen, Electrische buitenspiegels, lichtmetalen velgen 16", centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, startonderbreker, ABS, Trekhaak, airbags, bekerhouder(s), in hoogte verstelbare stoel(en), stuur verstelbaar, Hoofdsteunen achter, Middenarmsteun achter, Stuurbekrachtiging, Verstralers, Warmtewerend glas
Hij zegt dat hij de 1e eigenaar is. De onderhoudshistorie is aanwezig en die heb ik even ingezien. Er staat op dat de draagarmen meerdere malen vervangen zijn en de distrubutieriem is bij 80.000 en bij 130.000 vervangen. Dus de distributieriem moet weer bijna vervangen worden als je de 60.000 aanhoudt. Als je hem start geen dieselend geluid en ook geen corrosie op de spiegels en rubbers etc.
Het enige waar ik me dus zorgen over maak is dat bij de bestuurdersportier het rubber een stukje los is. Ik kon verder geen sporen vinden, dus het zal wel niet duiden op een inbraak poging ofzo, maar ik weet het niet.
plaatjes:
Ik kon verder niets raars vinden etc en als ik hem ga kopen laat ik hem nog even door mijn buurman checken (die heeft een autobedrijf)
Vraagprijs: € 4950,-
Daar ga ik nog wel wat van proberen af te krijgen om zo de kosten van het vervangen van de distributieriem te compenseren (mocht dit direct nodig zijn)
Is dit dus een nette prijs, en zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Owja, en voor ik het vergeet, wat zijn zo algemeen de kosten aan onderhoud van de Alfa 156, het is namelijk mijn eigenlijk eerste auto aangezien mijn huidige auto een Mini 1000 uit 1991 is die ik samen met mijn vader heb opgeknapt.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Als er niets spannends is, behalve de distri, zou je er een hele mooie auto aan moeten hebben
Ik laat morgen nog wel wat van me horen! In ieder geval bedankt voor de reacties!
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
[ Voor 33% gewijzigd door BalusC op 26-07-2007 09:11 ]
Ik weet niet of het nog licht is als ik thuis ben, maar zal z.s.m. foto's maken.
De 2.0's zijn inderdaad schaars, maar zoek anders even door naar een 2.5 V6. Op het 156 forum komen regelmatig goede exemplaren voorbij voor vergelijkbare bedragen.
Ik zie net dat je wil gaan lenen voor dat bedrag, dan zou ik deze al helemaal laten staan en een goede (goedkope) 1.8 zoeken. Het aanbod is vele malen groter en voor minder heb je een prachtexemplaar met lage KM stand waar je minder op afschrijft. Voor je het weet zit je een lening van 5000 euro te betalen voor een auto die nog geen 2500 waard is. Lenen voor een Alfa is zo ongeveer de slechtste investering die je kunt doen.
de betaler vervuilt
De lening is maar voor een paar maand, want ik krijg volgende maand een meevaller van een maandsalaris, als het al niet meer is, en vind ik het gewoon de mooiste auto in het prijssegment.
Tis gewoon dat ik hem eigenlijk per direct nodig heb, want volgende week moet ik beginnen bij mijn nieuwe baas in Eindhoven.
Heb trouwens ook nog even gekeken op autotrack.nl naar vergelijkbare auto's. Dus met lederen interieur en ga zo maar door, en daar begonnen de prijzen eigenlijk pas vanaf € 6000,-
Ik ga zometeen nog even met mijn vader kijken, u hoort vanmiddag meer!
[ Voor 19% gewijzigd door k0ewl op 26-07-2007 10:54 ]
@k0ewl: Mooie 156, maar ik vind hem ook te duur eigenlijk.
Waarde bepaling van Autoweek Carbase zegt dit:
verkoop € 4.600
inkoop € 3.100
bouwjaar/maand september 1998
kilometerstand 195000 km
accessoires airconditioning, lederen bekleding, lichtmetalen velgen, metallic lak, stereoinstallatie
We hebben het wel over een auto van 1998 en met toch niet een misselijk aantal km's erop. Wat hem gunstig maakt is de kleur, het lederen interieur en het feit dat het een 2 liter is.
Site van de RDW geeft verder de volgende gegevens:
Datum eerste afgifte Nederland 22-09-1998
Datum eerste toelating 22-09-1998
Datum aanvang tenaamstelling 19-07-2007
Vervaldatum APK 05-02-2007 ????
Het lijkt er op dat hij dus op 19 juli 2007 van eigenaar is gewisseld en dat er geen APK op zit? Verder is die 4600 een prijs die een dealer zou kunnen vragen. Zonder inruil en particulier zou de prijs dus wel nog een stuk lager moeten liggen dan die 4600 en helemaal dan de gevraagde 4950.
[ Voor 16% gewijzigd door Yoda op 26-07-2007 12:04 ]
Ik ben wel helemaal verliefd
Hij zei mij ook dat de APK verlopen was etc en dat hij dat er nog op zou doen, maar ik doe dat liever bijde buurman en dan praat ik er wel weer wat geld af. De historie van onderhoud ziet er trouwens vlekkeloos uit. Geen rare dingen en eigenlijk alleen maar de bekende dingen als draagarm 2x en de distri.riem. Daarnaast netjes beurten gehad en dergelijk.
Als hij hier staat geef ik wel weer een gil.
Wat een auto
Als dat bij 130.000 is, dan moet ie dus bij 190.000 weer als dat om de 60.000 is, en je zit nu dus op 192.000.
Vooral bij die TS motoren is de distributieriem heel belangrijk (natuurlijk bij alle motoren), maar het schijnt dus echt zo te zijn dat de meeste om en nabij de 60.000 km de geest geven, en de meeste (liefhebber/alfist) laat hem alvast bij de 50.000 vervangen!
Ik zou dus zeker die ditributie meteen laten vevangen. De kans dat je je motor in de soep laat lopen is erg hoog.
Verder:
Alfa
2.0 TS
Mijne (ook een 2.0TS) gaat ook als de brandweer, ok het is geen 6 cilinder, maar het is een erg soepele motor (als je hem dus wel toeren laat draaien, daar is is voor gemaakt
ik zou die auto kopen, in elk geval, ziet er netjes uit.
En ach, de afschrijving, na de 2 ton...
Moet je niet op letten.
Die Alfa is allang afgeschreven. Als je hem nu koopt voor dat bedrag, en je verkoopt hem morgen weer, dan schiet je er de helft al weer bij in!
Alfa's moet je dan ok niet kopen om er op te verdienen.
Dat hij bijna 2 ton gereden heeft, en binnen korte tijd daar over zit, moet je je geen zorgen over maken.
Zo'n TwinSpark is een betrouwbaar blok, als het olieverbruik nog ok is, dan zou ik me daar geen zorgen over maken.
Alfa's zijn niks waard, je kent het wel, onbetrouwbaar, roest, duur in onderhoud, blablabla, moet je allemaal niet op letten.
Als je betrouwbaar wilt, koop je een Toyota, als je met de grijze massa wilt mee doen, koop je een Opel, als je wilt rijden, dan koop je een Alfa!
Ik zag maar zo, rijden=Alfa (ok ik mag het niet zeggen, maar dat mag ook BMW zijn
[ Voor 60% gewijzigd door eX0duS op 26-07-2007 13:51 ]
Ik kwam bij de buurman en we hebben met wat apparatuur de ecu's uitgelezen. Wat er naar voren kwam:
- kapotte airbag ecu (kunnen dat kabels zijn ofzo, want ze zijn niet geploft en is verders niets mee lijkt me?)
- gladde achterband (1)
- distri. riem moet idd vervangen worden
- aircopomp lekt
- lambda sonde error
Hij wilde met de prijs naar € 4500 en dat was zijn laagste zegt hij. Ik vind het gewoon zo'n mooie auto en hij reed o zo geweldig lekker.
In principe vind ik die airco pomp helemaal geen rmap, gebruik dat ding toch wss niet (kost benzine en vermogen) de distri en achterband moeten echt en de kapotte ecu baart me ook zorgen.
Moeilijk, moeilijk. Ik kan namelijk geen enkele Alfa 156 vinden voor dit geld, met deze opties. Met name het lederen interieur vind ik wel heel erg mooi..
Als je alles in orde wil maken reken dan op zo'n 1000 euro wat er nog bovenop komt...
Bedenk wel dat er altijd van "die dingen" zijn met een Alfa... Net van die stomme idiote grappen die toch al snel je beurs leegtrekken. Verwacht niet met een Toyota te rijden, maar je krijgt er wel een hoop rijplezier voor terug.
Als jij denkt dat dat de auto is die je wil (je moet nóóit een auto kopen omdat je er toevallig verliefd op bent geworden, maar goed...), dan moet je hem gewoon kopen.
Het is wel een mooie auto.
Ik zou me eigen ook weer niet als te veel storen hoor aan deze dingen. Riempje vervangen, dat maken we allemaal mee, achterband (wel vreemd dat het er maar een is, is ie wel goed uitgelijnd, heeft ie geen schade gehad?), airco, ach, daar hoeft ook niet heel je auto voor uit elkaar, en lambda sonde, mjah die zijn niet goedkoop, maar daar is ook wel overheen te komen.
PS. hij is niet van de eerste eigenaar:
Datum eerste afgifte Nederland 22-09-1998
Datum eerste toelating 22-09-1998
Datum aanvang tenaamstelling 19-07-2007
Hij komt zeker van een handelaar af (zo ja; mee oppassen), komt ie van een dealer af? Krijg je dan geen garantie?
Als hij je wijsmaakt dat hij de eerste eigenaar zelf is, dan weet je dat hij je voorliegt, en moet je de auto niet kopen.
PS er zijn nog zat andere 156's hoor... Voor een Alfa van 1998 is ie toch wel aan de prijzige kant...
[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 26-07-2007 17:25 ]
De arico pomp laat ik dan inderdaad volgend jaar ofzo wel maken. Dat maakt me niet zoveel uit. Hij doet het wel, hij lekt alleen een beetje. Net bij de buren geweest, en die gaven me een prijs indicatie voor de reparatie:Thefirstikke schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:23:
Maar wil je de auto helemaal goed maken, dan heb je het al snel over 1500 euro extra kosten. Ik zou alles even goed op een rijtje zetten als ik jou was. Je zegt nu dat airco je niet zo boeit, maar straks wil je 'm tóch laten fixen. Reken maar op enkele honderden euro's voor een nieuwe pomp + montage, er vanuit gaande dat de pomp niet gerepareerd kan worden. 2 nieuwe bandjes + uitlijnen is ook niet gratis.
- Distr. riem: € 300
- 1 Achterband: € 100 (de rest was nog praktisch nieuw)
- Lambda sonde: € 100
- Airbag ECU kost bij tuynder nieuw € 180, maar is meestal dus een losse stekker etc.
Als hij er nog € 125 vanaf doet, dan neem ik hem. Dan heb ik hem voor € 4850 helemaal klaar op de airco na, als de airbag dan goed blijkt te zijn heb ik ietsje winst, als hij kapot blijkt te zijn, moet er nog € 75 bij. Dat risico wil ik dan voor 1 keer wel lopen.
Nog even wachten op mijn vader als hij thuis is om het nog 1 keer te bespreken, maar aan mij gaat het niet meer liggen.
.
Ik heb maar gewoon ja gezegd, want die kerel kwam heel oprecht over en ik denk dat ik er nog jaren plezier van ga hebben. Het was gewoon een plaatje. Was nog even bij de dealer geweest, maar die had een 1.6 in zijn meest kale versie met 140.000 op de teller voor € 5500,- en dat was me teveel geld voor die auto. Ook de kleur en de velgne spraken me er niet van aan.
Nu heb ik gewoon een auto waarvan ik vanaf het begin verliefd op ben geworden eigenlijk. Hij rijdt heerlijk, zit heerlijk en hij oogt heerlijk. Morgen rond het middag uur ga ik hem ophalen en zet ik hem thuis in de garage. Dan ga ik de accu loskoppelen en even aan de stekker van de airbag zitten om te kijken of het helpt. Daarna gaat hij naar de garage.
to be continued....
Of koop een goedkopere autoeX0duS schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:00:
En lenen voor een auto zou ik zelf nooit doen... Leen dan van je pa en ma oid...
XXXVI
Volgens mij zegt ie dat omdat je anders gaat zeggen dat je hem niet wil tenzij die riem vervangen word.
Probleem is dat je het bijna niet kunt zien. Dan zou je iemand even het kapje moeten laten liften, en kijken of die riem echt nieuw is...
Er is natuurlijk geen rekening van die riem aanwezig...
[ Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 26-07-2007 20:18 ]
Stomme vraag mss (wellicht heb je het ook gezegd) maar heb je ook NAP erbij. Een autoboekje invullen is geen wereld klus. (bevriende garagist enseau...)
.
edit: Particulier met zo veel 'kleinigheden' betaal je echt veel te veel. Op basis van je verhaal zou ik zeggen dat die 156 zo'n 3500 mag kosten. Heb inmiddels zo'n 300.000 KM in 3 156's gereden in de laatste 4 jaar en dit klinkt als een auto die NIET is onderhouden. Mijn verwachting is dan ook dat je nog veel meer verborgen gebreken en achterstallig onderhoud tegen gaat komen.
Een airbagcomputer kost je trouwens 350 euro, geen 180 (heb de rekening nog liggen). Bekend probleem. Waarschijnlijk gestart met kabels of booster (lang stilgestaan?) en door piekspanning de computer om zeep geholpen. Werkte het airbaglampje? (lees: is dit misschien bewust uit het dashboard gehaald).
Kapotte weerstand door piekspanning in de computer. Soldeer je zo een nieuwe in voor 20 cent, maar durf dat maar eens aan 6 explosieve ladingen te hangen....
Koop gewoon een auto die technisch in goede staat is en spendeer dan wat extra geld aan leer en velgen e.d. Ik kan je zo 3 adressen geven die een compleet lederen interieur voor een 156 hebben staan, kost je nog minder dan de reparaties die je nu moet uitvoeren. Heb op het 156 forum meerdere verhalen voorbij zien komen van mensen die te snel verliefd zijn geworden op een 156 die later vol problemen bleek te zitten en die voor een paar 1000 euro onderhoud hebben laten uitvoeren vrijwel direct na aanschaf. De 156 is een van de best verkochte Alfa's ooit en het aanbod is enorm.
Mijn advies: Staar je niet blind op de schaarse 2.0, koop een mooie 1.8 met alle opties of ga voor een V6. Voor 5000 euro heb jongere en veel betere exemplaren dan wat ik nu uit je verhaal kan opmaken.
[ Voor 104% gewijzigd door GA!S op 26-07-2007 23:23 ]
de betaler vervuilt
Misschien kan ik gratie krijgen, ik wil namelijk wel graag een 75 voor erbij

eerst zienTimmert schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:16:
Misschien kan ik gratie krijgen, ik wil namelijk wel graag een 75 voor erbij
goed stuk! Nice pics. Idd, 20ct .. tis wat, maar je zult idd om wat voor reden ook @120km/u ineens zo'n reddingsboei in je neus geduwd krijgenGA!S schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:55:
Laten staan!
edit: Particulier met zo veel 'kleinigheden' betaal je echt veel te veel. Op basis van je verhaal zou ik zeggen dat die 156 zo'n 3500 mag kosten. Heb inmiddels zo'n 300.000 KM in 3 156's gereden in de laatste 4 jaar en dit klinkt als een auto die NIET is onderhouden. Mijn verwachting is dan ook dat je nog veel meer verborgen gebreken en achterstallig onderhoud tegen gaat komen.
Een airbagcomputer kost je trouwens 350 euro, geen 180 (heb de rekening nog liggen). Bekend probleem. Waarschijnlijk gestart met kabels of booster (lang stilgestaan?) en door piekspanning de computer om zeep geholpen. Werkte het airbaglampje? (lees: is dit misschien bewust uit het dashboard gehaald).
[afbeelding]
[afbeelding]
Kapotte weerstand door piekspanning in de computer. Soldeer je zo een nieuwe in voor 20 cent, maar durf dat maar eens aan 6 explosieve ladingen te hangen....
Koop gewoon een auto die technisch in goede staat is en spendeer dan wat extra geld aan leer en velgen e.d. Ik kan je zo 3 adressen geven die een compleet lederen interieur voor een 156 hebben staan, kost je nog minder dan de reparaties die je nu moet uitvoeren. Heb op het 156 forum meerdere verhalen voorbij zien komen van mensen die te snel verliefd zijn geworden op een 156 die later vol problemen bleek te zitten en die voor een paar 1000 euro onderhoud hebben laten uitvoeren vrijwel direct na aanschaf. De 156 is een van de best verkochte Alfa's ooit en het aanbod is enorm.
Mijn advies: Staar je niet blind op de schaarse 2.0, koop een mooie 1.8 met alle opties of ga voor een V6. Voor 5000 euro heb jongere en veel betere exemplaren dan wat ik nu uit je verhaal kan opmaken.

[ Voor 177% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-07-2007 23:31 ]
Ook tijdens de rit van toch wel een uur heb ik helemaal niets gemerkt aan de auto. Ook mijn vader heeft een stuk gereden en die heeft toch wel verstand van auto's.
Wat er dus vervangen moet worden is:
- rechterachterband
- distri. riem
- lambda sonde
totale kosten hiervan zijn wss net geen € 500,-
Ik heb nog wat van de prijs af kunnen halen om het risico met de airbagcomputer te overlappen. Ik verwacht niet dat hij echt kapot is eigenlijk. Ik weet dat het een gok is, maar dat neem ik dan maar voor lief. Als het de stekker btw niet is, dan komt er gewoon een nieuwe in.
that's it. Ik vraag me af of je een auto koopt via een andere weg dat je dan een betere hebt. Die handelaar zit er trouwens ook al 14 jaar en er zijn hier in omstreken geen rare verhalen over. Nu weet ik in ieder geval dat ik de eerste tijd geen omkijken meer heb naar de distri. riem, de banden, de sonde etc. We hebben eigenlijk de hele auto grondig nagekeken. Het enige roestplekje dat we tegen kwamen was op de linker kokerbalk, en dat was oppervlakte roest en die behandel ik van het weekend meteen met een stukje schuurpapier, een laagje tectiel en daarna wat bitac.
Morgen om 12 uur sta ik daar in ieder geval voor de deur om de auto mee naar huis te nemen. Foto's volgen natuurlijk.
Gefeliciteerd met je aankoop, een 156 is een fijne sportieve auto, eens Alfa, is altijd Alfa.
Misschien koop of krijg je ooit een VW, maar dan denk je toch uiteindelijk nog steeds aan je Alfa.
[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 27-07-2007 08:34 ]
Storing aan de airbagcomputer kun je zelf niets aan doen. Je kunt alle stekkers doorsolderen, maar de storing moet bij de dealer gereset worden. Die kan ook je airbag ECU uitlezen en je vertellen of deze stuk is of niet.k0ewl schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:23:
Morgen rond het middag uur ga ik hem ophalen en zet ik hem thuis in de garage. Dan ga ik de accu loskoppelen en even aan de stekker van de airbag zitten om te kijken of het helpt. Daarna gaat hij naar de garage.
Kosten regulier onderhoud:
Radiateur + thermostaat: 200 euro (indien nog nooit vervangen, direct doen. Warmte is het begin van alle motorproblemen).
Distributieriem + spanrollen: 400 euro
8 TS bougies: 125 euro (100.000 KM per set, moeten al eens gedaan zijn en zijn nu weer aan vervanging toe)
Draagarmen boven voor: 50 euro per stuk
Draagarmen onder voor: 180 euro per stuk
Airco opnieuw afvullen: 100 euro
Airbagcomputer: 360 euro
Nog een advies: Een TS NOOIT met te weinig olie rijden, het minimale niveau is al te weinig!
Dan nog de aircopomp. Ik heb hem nog nooit hoeven vervangen, weet dus ook niet wat ie bij Tuynder zou kosten, maar als ik in Eper kijk (onderdelen DVD die ook de dealers gebruiken) schrik je behoorlijk:
Leverbaarheid: - Ja
Familie: EA04 - COMPRESSOR AIRCO
Gewicht gram: 7000
Catalogusprijs: 943,99 EUR
Prijs inclusief BTW: 1.123,35 EUR
Bij Tuynder schat ik een 800 euro of meer, gebruikt heb ik ze zelden voorbij zien komen.
Nogmaals, ik probeer je niet bang te maken maar inzicht te geven in de werkelijke kosten voor onderhoud en onderdelen.
Stel je vraag anders nog even op het 156 forum: http://www.alfaromeo156club.nl/forum/
[ Voor 4% gewijzigd door GA!S op 27-07-2007 09:11 ]
de betaler vervuilt
Dit kan de garage naast me ook, hebben we gisteren dus ook gedaan.GA!S schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:02:
Het is jouw keuze, maar die handelaar heeft al lang door dat jij verliefd bent op die auto.
[...]
Storing aan de airbagcomputer kun je zelf niets aan doen. Je kunt alle stekkers doorsolderen, maar de storing moet bij de dealer gereset worden. Die kan ook je airbag ECU uitlezen en je vertellen of deze stuk is of niet.
Een nieuwe was ook niet het idee, maar hebben laten reviseren kost 200 tot 300 euro en was volgens de buurman nog goed mogelijk. Maargoed. Spannend, zometeen gaat het gebeuren!GA!S schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 09:02:
Dan nog de aircopomp. Ik heb hem nog nooit hoeven vervangen, weet dus ook niet wat ie bij Tuynder zou kosten, maar als ik in Eper kijk (onderdelen DVD die ook de dealers gebruiken) schrik je behoorlijk:

Iemand die weet hoe deze kleur heet bij Alfa
Bij de beschrijving van de auto staat "Blauw".
Als de Fiat-garage hier in de buurt misschien iets kan regelen met de garage waar die wagen staat (Den Haag, ongeveer 180km van hieruit

Wagen heeft nog geen 60.000km gelopen, lederen bekleding, is van 4-2003. Prijs is iets hoger dan de 156 waar ik laatst naar ben gaan kijken maar die afgevallen is wegens oliegebrek.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
[ Voor 7% gewijzigd door k0ewl op 27-07-2007 15:39 ]
Had hem zelf na al jouw verhalen noooooit meer gekocht maar ik weet wat het is als je verliefd bent op een auto.
wat ook wel hielp zijn de banden. Er zitten namelijk net nieuwe banden onder. De distri. riem is meer normaal onderhouds, omdat ik er nu ook gewoon weer 50.000 tot 60.000 ermee tegen aankan. De lambda-sonde was al vaker vervangen bij deze auto stond in de historie en dat lijkt ook normaal verder. Het enige was de airbag-ecu en dat is dus ook een "normale" kwaal van de Alfa lijkt het wel. Voor de rest was er dus niet zoveel mis. Aan de onderkant zag hij er voortreffelijk uit. Er zat helemaal vanaf de motor een nieuwe uitlaat onder. dus nieuw uitlaatspruitstuk tot en met de nieuwe achterdemper. Ook was er net een kleine beurt gedaan met het vervangen van oliefilters, olie, luchtfilter. en was de complete drukgroep bij 180.000 vervangen. dit gaat de eerste tijd dus mooi niet meer kapot. scheelt wel in komend onderhoud.Rico schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:57:
Mooie auto. Hoop voor je dat er verder niks ergs aan kapot is.
Had hem zelf na al jouw verhalen noooooit meer gekocht maar ik weet wat het is als je verliefd bent op een auto.
Ik vind het gewoon een prachtige auto om te zien en te rijden en heb het er wel voor over
Fotos? Ik heb er nog 2 van de wieltjes rondom!
Ps. mijn homokineten wel naar ze gootje, flink klappen met optrekken, morgen even een goede scoren in Oldemarkt.
XXXVI

da's ook alweer 400 eurok0ewl schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:28:
wat ook wel hielp zijn de banden. Er zitten namelijk net nieuwe banden onder.
Dus ook het flexibele stuk?!? die dingen zijn ook erg duur!Aan de onderkant zag hij er voortreffelijk uit. Er zat helemaal vanaf de motor een nieuwe uitlaat onder. dus nieuw uitlaatspruitstuk tot en met de nieuwe achterdemper.
't Is toch een optelsom van plusjes en minnetjes ...Ook was er net een kleine beurt gedaan met het vervangen van oliefilters, olie, luchtfilter. en was de complete drukgroep bij 180.000 vervangen. dit gaat de eerste tijd dus mooi niet meer kapot. scheelt wel in komend onderhoud.
Da's de grootste en de belangrijkste plusIk vind het gewoon een prachtige auto om te zien en te rijden en heb het er wel voor over

onzin, dit zijn juiste leuke discussies die weer veel wijsheid bij de mensen losmaakt enzoNu zal ik dit topic verder met rust laten en mogen jullie weer plaatjes posten, daar is het topic immers voor.
Bovendien hebben we nu ook mooi pics van deze bella!
Veel plezierige km's toegewenst en ik hoop dat je regelmatig laat weten hoe het ermee gaat!
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-07-2007 19:00 ]
Aangezien die motorkap grijs lijkt gok ik even op Azzurro Nuvola. Is een kruising tussen grijs en blauw. Hoe zonnige het is hoe blauwer ie wordt. Er mooie en aparte kleur. Echter vind ik het op een 147 mooier dan op een156.FlipFluitketel schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:10:
[afbeelding]
Iemand die weet hoe deze kleur heet bij AlfaOf iemand die een "betere" foto heeft van een 156 met deze kleur? Als ik het goed heb heeft een nichtje van me een 147 in deze kleur en bij die 147 vind ik het wel een mooie kleur, maar hoe ik het bij een 156 uit vind zien
Bij de beschrijving van de auto staat "Blauw".
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Diesel met minder dan 130K. Wordt lastig aangezien bijna alle 2004+ modelen toch wel ex-lease zijn, en dus snel een 50K+ per jaar draaien. Maar tis mogelijkephymerous schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:34:
Mooie 156! Pa en ma willen er ook eentje, maar dan nieuwe neusje, 2004+, leer, en minimaal een 1.9tjd 16v, en indien een goede op het pad een 2.4jtd. Oja, mag niet meer gelopen hebben als 130.000kmPa zit erg veel te zoeken in Duitsland momenteel.
Over de grens ook ruim onder de 100K te krijgenPhydomir schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:02:
[...]
Diesel met minder dan 130K. Wordt lastig aangezien bijna alle 2004+ modelen toch wel ex-lease zijn, en dus snel een 50K+ per jaar draaien. Maar tis mogelijk
XXXVI
Compensatiedrang...

Front met de Alessio velgen

Helaas lakschade

Lekkere ass

To do list:
* Andere motorkap i.v.m. lakschade.
* Nieuwe kofferbak emblemen (164 en AR schildje)
* Airco bijvullen.
[ Voor 20% gewijzigd door Vimana op 27-07-2007 19:48 ]
Absoluut mooie wagen! Felik0ewl schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:39:
Dan nu de lang verwachte foto's bij mij in de garage:
..156...
^^ Met ik! FeliVimana schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:46:
Gisteren de 164 opgehaald. Wat een heerlijke bak om mee te rijden. Wel even wennen na een '92 Suzuki Swift (vooral qua formaat).
...
I browse with Vivaldi
tuurlijk laat ik weten hoe het gaat. Ik kijk ook mijn ogen uit in dit topic. Alhowel ik de ietwat oudere modellen, zoals de 145 en de 164 niet echt mooie wagens vind om te zien, zijn ze zeker wel speciaal qua model. De juiste uitvoering van de 145 maakt heel veel goed. Mijn tante rijd er een waarbij de bumpers niet meegespoten zijn en die is verder ook helemaal kaal. Maar mijn tante kan dan ook absloout niet rijden en moet ook eigenlijk niet als Alfa rijdster gezien worden.ing._Buttje schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:59:
feli @ k0ewl![]()
Veel plezierige km's toegewenst en ik hoop dat je regelmatig laat weten hoe het ermee gaat!
maandagavond als het goed is weer een update over mijn 156.
BTW, ik reed een mini uit 1991, dan is dit pas wennen
[ Voor 23% gewijzigd door k0ewl op 27-07-2007 20:05 ]
\o/Vimana schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:46:
Gisteren de 164 opgehaald.
Lekker hoor die 164 ook. Hoe meer je er naar kijkt hoe mooier die wordt.
[ Voor 25% gewijzigd door AkroBatik op 27-07-2007 20:49 ]
.
Anoniem: 31491
Eeeeeejk0ewl schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:04:
[...]
lhowel ik de ietwat oudere modellen, zoals de 145 en de 164 niet echt mooie wagens vind om te zien, zijn ze zeker wel speciaal qua model.
Tsssssk, beetje mijn Bella afkraken. Goed begin in dit topic.

Golf is categorie baksteen op wielen, maar dat is mijn mening over alle auto's uit Duitsland die niet BMW hetenAnoniem: 31491 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:31:
[...]
EeeeeejNaar een 145 moet je vaker kijken voor je de schoonheid van het ontwerp ziet. Daar zitten zoveel meer dimensies in dan bijvoorbeeld een Golf. Dat is gewoon een vierkante bak.
Verder staat hier een heeeel erg goed onderhouden 164 in de buurt die echt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zeg niet dat ik hem spuuglelijk vind, en inderdaad is de vergelijking met de golf terecht. Daar is geen 2 uur aan besteed voor het ontwerp (in vergelijking met de alfa's dan he, niet zomaar een flame)Anoniem: 31491 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:31:
[...]
EeeeeejNaar een 145 moet je vaker kijken voor je de schoonheid van het ontwerp ziet. Daar zitten zoveel meer dimensies in dan bijvoorbeeld een Golf. Dat is gewoon een vierkante bak.
Als de 145 in de juiste uitvoering is, dan is hij ook mooi om te zien. Nog steeds een plaatje op de straat, maar ik vind de ietwat rondere vormen gewoon mooier. van die subtiele lijntjes zo hier en daar, dat heeft gewoon een soort van charme. /me k0ewl droomt van zijn Alfa
en nee, ik heb wel eens in de cabrio mini gereden, maar die is van mijn vader. We hebben er nu in totaal 5 van die oude mini's staan. 1 van mij, wat een mini 1000 special uit 1991 is. 1 van mijn broer, een mini 1000 jet black uit 1989. 1 van mijn moeder, een mini 1000 studio 2 met een 1300 blok erin en een stage 1 kit ( gaat ook in 9 seconde naar de 100). en dan heeft mijn vader een mini 1000 uit 1976 dacht ik met ook een 1300 blok erin met een korte versnellingsbak en de mini 1100 special uit 1973 (de cabrio).Rico schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:09:
Die cabrio mini die je ook op je fotos ziet???????
Mijn vader heeft dan voor zijn bedrijf nog een Ford Transit van 3 jaar oud denk ik nu. Puur omdat er in andere auto's geen dubbele cabine in zit zodat we niet met zijn allen een keer ergens naartoe konden en je er niet met een heftruck bij kunt.
Daarnaast heeft mijn vader nog een tweetal tractors uit 1943 ofzo, de Massey-Harris Pony's, waarvan er 1 met hefinrichting is. Ook nog een Triumph TR6 en een Harley Davidson Sportster van een paar jaar oud. Mijn moeder rijd zo heel erg af en toe nog op haar Honda CB500. De SV-650 is van mijn broer.
Dus ja, de garage is groot genoeg, want alles staat binnen
Kortom, als er iets aan de alfa kapot is qua mechanica, dan kan hij hier wel terecht
Enne, feli met de 164!!
Misschien leuk op je to-do lijst, de voorzijde 2cm verlagen oid!? Dan issie helemaal af
Dat ding wordt ook steeds mooier en mooier zeg. Erg goed bezig!ephymerous schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:34:
Fotos? Ik heb er nog 2 van de wieltjes rondom!
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik terugdenkt hoe hij er eerst bijstond. Mooi hoor.
Die low profiles: ik blijf het mooi vinden, ook al heb ik ze weggedaan bij mezelf vanwege te weinig comfort.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
THx, en nu is waarschijnlijk differentieel kapotTwhomp schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:44:
[...]
Dat ding wordt ook steeds mooier en mooier zeg. Erg goed bezig!
Als ik terugdenkt hoe hij er eerst bijstond. Mooi hoor.
Die low profiles: ik blijf het mooi vinden, ook al heb ik ze weggedaan bij mezelf vanwege te weinig comfort.
Rechtdoor is knalgeluid uit aandrijflijn, en sturen word het alleen erger van (verschil in sporing van de wielen) het is een beetje enen blokkerend geluid. Denks maar ff nieuwe bak + koppeling scoren, scheelt dat ik 3 weken vakantie heb nu
XXXVI
Achter lag er al Koni geel onder, en ik heb er voor de voorkant ook een verlagingssetje bijgekregen. Dus dat komt er ook nog aaning._Buttje schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 08:26:
Hmmm, 5 mini's, ouwe tractors, triumpf en een stel motoren ... pics!!!111
Enne, feli met de 164!!
Misschien leuk op je to-do lijst, de voorzijde 2cm verlagen oid!? Dan issie helemaal af
Is dat iets bijzonders/speciaals/aparts?
Vond het wel een mooi ding, volgens mij ook helemaa opgeknapt.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik zag van de week een Sei, prachtig!
* BalusC kent geen Alfa Regatta. Wel een Fiat Regatta.max schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:44:
Ik zag gisteren een Alfa Regatta 70 rijden in het goud......?

http://www.movit.de/htm/alf6view.htm Cool
Idd
[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 28-07-2007 14:21 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
In Turkije maken ze die dingen nog steedsBalusC schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:20:
[...]
* BalusC kent geen Alfa Regatta. Wel een Fiat Regatta.
[afbeelding]

Dit topic is gesloten.