Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 25] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hmmmmmmmmmmmm, 6200 rpm met een V6 is toch wel een reden om de radio thuis te laten. :P :P :P
De eerste 600 KM op LPG zit er al weer op, 1:8 en een beetje voor de eerste tank, maar na vandaag zal ik dat niet meer halen met de volgende. Maandag weer braaf rijden, dit weekend mag een tank op. :D

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

lekker bezig :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanochtend heb ik mevrouw wat natuur laten opsnuiven:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/156bos/bos1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/156bos/bos2.jpg

Jammergenoeg was ik m'n camera vergeten waardoor ik genoodzaakt was deze foto's met m'n gsm te maken. :/

Verder kwam ik zaterdag nog haar zusje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d-jay/zusjes.jpg

Zo te zien weet ik wat beter met de poetsdoek om te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euh.. Gisteren weer wat vaags meegemaakt.. Die 156 waar ik 2 weken geleden ook naar ben gaan kijken (ja, die met lakschade door vogelpoep), werd even nagekeken door een kennis van me (is automonteur geweest) en toen kwam ie er dus achter dat er bijna geen olie in de wagen zat. Peilstok paar keer afgeveegd, opnieuw gepeild, peilstok bleef kurkdroog. :X
Aan de verkoper die daar rondliep gevraagd of hij wist of dat met opzet gedaan was (olie verversen, maar vergeten nieuwe erin te doen of zo). Kerel was er dus net 45min en wist van niks. :/
Kerel haalt even een ijzerdraad van 2m uit de werkplaats, duwt die erin en er zat inderdaad nog wat olie in, maar het was niet bepaald genoeg te noemen (goh.. waarom zou anders die peilstok ook droog blijven).
Morgen maar weer eens naar die toko bellen, dan zou degene die er meer van weet aanwezig zijn. Ben benieuwd wat ie te zeggen heeft waarom er geen olie in zat (en dan te bedenken dat ik er 2 weken geleden een proefrit mee heb gemaakt :X).

Dacht ik een mooie auto gevonden te hebben (weliswaar met lakschade, maar dit zou door een kennis met professionele spuitcabine en flink wat jaren ervaring voor een mooie prijs opgelost worden), blijk het ding dus zonder olie te staan. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-07-2007 20:26 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijden dat ding. Absoluut niet kopen. TS blokken zijn erg gevoelig voor draaien met te weinig olie, en ik geef je op een briefje dat je bij 150.000km een nieuw blok moet omdat je lagers verrot zijn.

Ik zou écht verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Kijk alsjeblieft verder... Er zijn een aantal bekend waarbij de drijfstang in de soep is gelopen als gevolg van olietekort. Dit kan zelfs jaren later nog gebeuren, en dat wil je echt niet meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Timmert schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:35:
[...]

Mijden dat ding. Absoluut niet kopen. TS blokken zijn erg gevoelig voor draaien met te weinig olie, en ik geef je op een briefje dat je bij 150.000km een nieuw blok moet omdat je lagers verrot zijn.

Ik zou écht verder zoeken.
^^^^^^^eensch! Laten staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat advies heb ik sinds gisteren al diverse keren gekregen ja :P

Het was dus eigenlijk best gunstig dat er geen olie in zat. Als ze het gecontroleerd hadden en olie hadden vervangen had ik over een paar weken/maanden of zo misschien een kapot gelopen motor gehad (aangezien ik die auto wel had gekocht als we niet achter dat "mankementje" waren gekomen). Het kan natuurlijk zo zijn dat er amper meer mee gereden is met bijna geen olie (wagen heeft ook geen apk meer sinds jun. 06, dus stilgestaan?) maar ik ga het risico iig niet lopen (ook wetende dat ik hem met de proefrit even flink op de staart heb getrapt O-)).

Morgen toch even bellen, die kerel waar ik vorige week contact mee heb gehad over de auto nog een beetje enthousiast maken dat ie misschien een auto kan verkopen en hem dan maar keihard mededelen dat ik hem niet koop. :') En natuurlijk vragen of hij weet waarom er geen olie in zit (waarschijnlijk is dat gisteren 5min. nadat ik vertrok ook "opgelost" maar ja..)
Misschien dat ik ook nog even de garages bel waar de wagen eerder in onderhoud is geweest om te kijken of zij nog iets weten over onderhoudshistorie (geïmporteerd door Wouters Tilburg, daarna Van Mossel Waalwijk en daarna is ie nog bij Nuijten in Breda geweest waarna ie bij de tent terecht is gekomen waar ik de auto gezien heb).

Misschien dat ik ook nog even een meldinkje bij de bovag doe (ja, die toko is bij de bovag aangesloten :X). Kijken of zij er iets aan kunnen doen om te zorgen dat die wagen niet aan een ander onwetend persoon wordt verkocht met als gevolg dat ie na een paar maanden een nieuwe motor er in kan laten lepelen.

Tuurlijk vind ik het jammer aangezien ik de auto gewoon ideaal vond (zwart, sideskirts, nieuw interieur, witte knipperlichten, trekhaak). Ik heb nl. niet echt zin om nog te veel aan een auto te moeten gaan doen om hem naar mijn zin te krijgen en hier in de buurt kom ik daar dus niet veel van tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-07-2007 21:51 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou niet echt focussen op de witte knipperlichten bij het rondkijken, die vervang je zelf voor rond de 20 euro (5 minuten werk). Dus zoek een leuke zwarte uit met het sportpakket en een trekhaak, dan heb je mooie velgen, skirts en een lekker interieurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

Phydomir

Dennis

Sportpakket en trekhaak in een zin durven zeggen :N

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Stuggere veren, dan hangt ie minder door met die Knaus erachter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:19

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Buon giorno !

wat zij er toch veel leuk topics op GOT. mijn eerste alfa was een lease bak in 1999. een zwarte 146 1.6 T.S. Daarna van werkgever verandert en helaas geen alfa meer. maar ben daarna voor de rijksoverheid gaan werken en gene auto dus. (15 min fietsen) Ik ging op zoek en kwam om de hoek waar ik woonde een leuke alfa tegen. Ik ben sinds 1 maart 2003 eigenaar van een Alfa 146 1.6 ie boxer. wat een krispy geluidje. Toen ik m kocht had ie rond de 135.000 km op de teller. inmiddels zit ik al op 177.000. had m met schade gekocht aan de bestuurderkant. 2 nieuwe deuren gekocht en laten door een vriend die bij een autoschadenbedrijf werkt :-) in al die jaren alleen nieuwe remmen, nieuwe koppeling en de uitlaat een paar keer gelast 8)7 Van de week een paar gebruikte 16" velgjes met kumho k11 205x50xR16 87V gekocht. Ben aan het sparen voor een 159 Ti sportwagon en als die er is ( ergens in 2008 of begin 2009) ga ik deze helemaal opknappen. voorlopig deze shabby pic. met een deuk van een motorrijder die wat gewelddadig werd nadad hij mij sneed.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF2767_resize_resize.jpg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Phydomir schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:44:
Ik vind een trekhaak beter passen bij een 156 dan bij een GT :P
Sowieso zou ik (mits het een afneembare trekhaak is) de trekhaak meestal er niet aan hebben zitten. Het kan altijd eens van pas komen, maar het is niet zo dat ik dagelijks een aanhangwagen erachter zou hebben.

Witte knipperlichten is idd ook niet een echte eis. Viel me gewoon op dat dat een stuk mooier uit zag in het echt dan dat ik op foto's had gezien. Sowieso is dat een van de kleinere dingen en dat zou ik nog wel zelf kunnen (denk ik). Trekhaak hoeft ook niet perse, maar zou wel zeer gunstig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

witte knippers is idd het werk niet! Dat is <5 min werk .. je duwt hem naar 1 kant toe en dan wip je de andere kant omhoog et voilá! Nieuwe op het stekkertje duwen en de ene kant insteken en de andere kant d'r in duwen, klaar! :7

/me sinds een weekje ook witte knippers heeft á €18,50 @ ARparts (marktplaats aanbieding) :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Godsamme wat zijn Speedline Montecarlo's een hel om schoon te maken :P

eergister mee bezig geweest, tandenborstelwerk! :(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Bertus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:13:
Godsamme wat zijn Speedline Montecarlo's een hel om schoon te maken :P

eergister mee bezig geweest, tandenborstelwerk! :(
Gok dat het hier om de velgen gaat. Wat dat betreft zijn die selespeed dingen super. Beetje velgen reiniger erop, doekje er over en afspoelen. Nog geen 5 minuten per velg :Y)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Phydomir schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:44:
Niet mijn keus maar hij wil een zwarte auto met skirts en een trekhaak. Voor de skirts pak je een sportpakket uitvoering en tja, dan een trekhaak eronder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Phydomir schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Gok dat het hier om de velgen gaat. Wat dat betreft zijn die selespeed dingen super. Beetje velgen reiniger erop, doekje er over en afspoelen. Nog geen 5 minuten per velg :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.bielstein.com/LANCIA/Delta-Sport/des07felgen-oz/speedline.jpg

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden ;(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Voor hardnekkig remstof moet je echt velgreiniger gebruiken, dan vliegt het er af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Net dus even met die garage gebeld en kerel gesproken die er meer vanaf zou moeten weten.. Niet dus. Hij wist dus ook niet waarom er (bijna) geen olie meer in de 156 zat, maar hij had het volste vertrouwen erin dat er niks met de motor aan de hand zou zijn en zonder problemen tot 200.000km zou kunnen lopen (nog zo'n 110.000km te gaan dus). Ook wilde ie de garantie van 6 maanden verlengen naar een jaar.
Toen een paar dingen opgenoemd wat hier genoemd werden maar hij bleef maar volhouden dat er geen problemen mee waren (en als er problemen zouden zijn zou dat binnen de garantieperiode eruit komen).
Op mijn voorstel om de garantie te verlengen naar 5 jaar ging ie niet in. :P
Daarna maar netjes gezegd dat ik er vanaf zag om de auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

goezzo :P Verstandige keuze _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verstandig idd :)

Kijk het kan best zijn dat je zonder problemen idd nog tot 200000km kunt rijden, maar ik heb laatst de lagers van een 2.0 die zonder olie gelopen heeft gezien.... daar word je niet vrolijk van...

Same goes voor mijn versnellingsbak: Rubbers waren versleten, zijn door garage vervangen, maar er is daarna nooit meer bakolie in gegooid... Vind je het gek dat je klachten weer terugkomen :P

Zal vanavond eens pics maken van mijn 3punts-koppeling (of hoe dat ook heet)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Snif, lees net een mailtje van doos van de dealer. Ze is op vakantie, dus het duurt nog zeker 2 weken voor ik de wagen kan scoren. -O-

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 22:05

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vandaag bezig geweest met de motor, omdat hij weer niet goed liep (lees; inhouden op snelheden vanaf 110 en erg vanaf 140).
In lage toeren geen problemen en hoe hoger in toeren hoe minder het zin heeft om door te trekken.

De vorige keer (laaste dag garantie) was hij daarvoor bij de dealer geweest en hebben ze de ECU gereset.
Toen trok hij eerst weer goed, maar nadat ik er weer een keer 180 mee gereden had was het weer over... :roll:

Nadenken, nadenken.. wat zou dat toch kunnen zijn.. LMM was goed want ik had er toen even zonder problemen 180+ mee gereden. Ook de lambdasonde is goed want hij gaf geen rare waarden aan.

Daarna komt de ontsteking,. bougie-kabels en bougie's. Vorige keer had ik ze al ontgroend van de aanslag maar daar merkte ik niks van.
Vanavond maar eens wezen meten op weerstand, dan vallen ze vanzelf door de mand.

Op de kabels staat dat hij 2kOhm moet zijn..
Dit meet ik op de 2 korte bougie-kabels;

2.93kOhm bijna 1kOhm teveel maar dat mag het probleem niet zijn lijkt me..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/3.jpg

Dit meet ik dan op een lange bougie-kabel;
3.99kOhm hmm, dat begint verkeerd te lijken
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/1.jpg

En dit op de andere lange bougie-kabel;
6.48kOhm :o
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/2.jpg

Hmm, kabels zijn wel aan vervanging dus.. maar zou dat alles zijn ?
Toch maar even 2 setje's bougie's eruit draaien om te kijken wat de staat daarvan is.. (de andere 2 setjes heb ik nog niet bekeken).

En dan kom je dit tegen.. :o :o
2 bougie's uit 1 cilinder zijn gewoon compleet kapot/brak!!
1 grote bougie is helemaal weggeslagen en de kleine is het dakje van weggebrand.

Oordeel zelf.. :X

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/7.jpg

Vind je het gek dat hij inhoud op hogere toeren of snelheden!
Er is 1 cilinder die compleet tegenwerkt op hoge snelheid en de brandstof er zo uit gooit. (terug te zien aan het verbruik.. )
En ook waarom hij slecht start en slecht file-rijd..

Dit had natuurlijk de laatste dag door de dealer geconstateerd moeten worden, ipv alleen de computer te resetten met ach er stonden ook wat foutmeldingen in (wat kon hij toen niet vertellen).
Nu moeten dus de kabels/bougie's vervangen worden, dus die ga ik morgen gelijk bestellen.. ook zal ik nog even een telefoontje doen met de dealer om te zien wat daar te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/300W/fs7.deviantart.com/i/2005/247/b/a/omfg_wtf_by_KatzMotel.jpg

:X

dus ........

edit:
[21:35] Alfa90_Buttje: hoeveel km zouden ze moeten doen?
[21:35] Alfa_33: 100.000
[21:36] Alfa90_Buttje: hm, dan wordt het voor de mijne ook weer hard tijd @ 189.9xx km
[21:36] Alfa_33: ja :P
:P

[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
:o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 07:13

Twhomp

Stayin' Alive

Hmmmmmmmmmmm,

ik ga ook maar eens kijken naar mijn bougies: zitten er maar 10k in, maar wordt nu wel nerveus ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Sjips, Fred Flintstone komt je zo nog voorbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bedenk maar eens waar dat ontbrekende stukje heen is gegaan...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
^^^ Idd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

GA!S schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:42:
Bedenk maar eens waar dat ontbrekende stukje heen is gegaan...
Hopelijk, zonder schade te berokkenen aan een klep, met de uitslagcycle mee de uitlaat in, hopelijk door de kat heen, hopelijk door de uitlaat heen en weg.

Met een beetje pech is dat stukje het blok ingegaan. Hopelijk zonder schade. Hopelijk vast in het oliefilter. Oliebeurtje en filterwissel schould do the trick.

Maar wat 'the worst case scenario' is, dunno...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

euhm .. ik wel .. maar weet niet of ik het moet vertellen :P

spoiler:
mompelt iets over zuigers, cilinderwand .... zuigerveren en krassen enzo ..

edit: zoooo .. maar ff gespoilert! :P

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Mjah, allemaal lekkere worst case senario's enzo..
Blok loopt verder als een trein dus wat dat betreft geen problemen, ook geen olie verbruik dus misschien geluk gehad. En anders zien we het wel op lange termijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

het is vrij waarschijnlijk dattie gewoon met de uitlaatslag eruit gegaan is .. ach, en zulke grote deeltjes zijn het niet eens .. waarschijnlijk is de isolator gewoon verpulvert. De elektroden kunnne ook gewoon langzaam weggevreten zijn, maar dan nog zijn ze maar klein. Ze zouden in de verbrandingsruimte heen en weer kunnen rammelen zonder schade aan te brengen, ruimte zat!

Een worst case scenario heet niet voor niets WORST CASE enzo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:02:
Voor hardnekkig remstof moet je echt velgreiniger gebruiken, dan vliegt het er af!
Dasty ontvetter (de groene) bij de Wibra halen!
Lach maar, maar voor een paar kwartjes krijg je daar echt alles mee schoon, beste spul dat er te krijgen is! d:)b

Verder weer een leuke update; iemand vond het nodig om een spiegeltje van de 147 af te schoppen, dat hangt nu dus met 3 kilo ducttape aan de deur en morgen maar weer eens aangifte gaan doen en de verzekering bellen en weet ik al niet wat. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:27:
[...]

Dasty ontvetter (de groene) bij de Wibra halen!
Lach maar, maar voor een paar kwartjes krijg je daar echt alles mee schoon, beste spul dat er te krijgen is! d:)b

Verder weer een leuke update; iemand vond het nodig om een spiegeltje van de 147 af te schoppen, dat hangt nu dus met 3 kilo ducttape aan de deur en morgen maar weer eens aangifte gaan doen en de verzekering bellen en weet ik al niet wat. *zucht*
Aah, minder.
Ik heb dat ook gehad. Hoewel, het had gestormd en er lag een grote tak iets verderop. Geen krassen, maar ik kies toch om te geloven dat het moeder natuur was. Slaapt iets lekkerder.

Hoop gezeur verder voordat ik een nieuwe spiegel had. Rijd je toch 2 weken met een 'stompie' rond, ik baalde wel.

Iig succes met vervangen. Geen lakschade?

Ik ga maar eens een reservesetje scoren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Net de dealer gebeld en het verhaal uitgelegd.
De bougie's konden nooit onder garantie vallen omdat dit een vervangings artikel is dus die zal ik gewoon zelf moeten betalen.. ok geen probleem.

Maar de kabels wil hij wel aan meewerken, hij gaat nu even uitzoeken wat dit gaat kosten en zal mij eind van de dag laten weten wat hij gaat doen qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Alfa_146 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:25:
Maar de kabels wil hij wel aan meewerken, hij gaat nu even uitzoeken wat dit gaat kosten en zal mij eind van de dag laten weten wat hij gaat doen qua kosten.
Schappelijk :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hij blijft me verbazen Sander :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43
Alfa_146 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:03:
Mjah, allemaal lekkere worst case senario's enzo..
Blok loopt verder als een trein dus wat dat betreft geen problemen, ook geen olie verbruik dus misschien geluk gehad. En anders zien we het wel op lange termijn..
Wat is worst case he? Goede reden om er een 2.0 16v in te lepen :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gvd... ffies naar de supermarkt, niets aan het handje. Terug gekomen op de parkeerplaats... niet starten :X

Geen auto bij de deur om ding naar huis te slepen, doen we vanaaf ffies, en dan maar eens kijken wat dit is :(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
BDP sensor? Heb precies zo'n geval gehad. De startmotor draaide prima, maar de motor sloeg gewoon niet aan. Na minstens een kwartier (bij voorkeur een halfuur) afkoelen deed ie het weer (voor een tijdje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ow ja.. Misschien handig voor het geval er iemand hier is die een 156 wil kopen, als het kenteken 44-JK-DS is, dan is dat dus die wagen die te koop stond zonder olie :P. (oftewel, afrader :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hmm ... gelukkig geen 52-HK-DK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Zoooooo
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/marokko6.jpg

Ik ben weer terug van 10 dagen vakantie in Marokko.... Pardon? Ja ik zei Marokko. :+
En of dat ik met de 155 geweest ben? Nee tuurlijk niet (hoewel ik het graag gedaan had... aan leuke bochtige bergweggetjes en woestijndragstrips geen gebrek daaro. :P )
Eerst met vliegtuig vanuit Schiphol naar Casablanca, daarna overstappen op vliegtuig naar Marrakech, en vanuit daaruit met een gehuurde Toyota Landcruiser 4 dagen naar Ouarzazate geweest en vanuit daar een paar leuke trips gemaakt, vervolgens op de terug weg met de Toyota "binnendoor" en 60km offroad terug naar Marrakech gereden door het Atlas gebergte over smalle bergpaden.
En daarna nog 6 dagen in Marrakech rondgehangen en met diverse taxi's (oa een Fiat Uno dieseltje met 460k op de klok en 1e moter(!!!) en paard en wagen, tochtjes gemaakt.
Verder heel veel Peugeotjes, Renaults, en oude Mercedes taxi's gezien... maar geen Alfa's.. behalve dan die hele zielige Alfa 33 1.7 hieronder...
Vooral in Marrakech zie je vrij veel tegenstellingen qua auto's, van een gloednieuwe Porsche Cayenne tot een slooprijpe Renault 12.

Maar goed verder het is een erg mooi en woest land, aardige bevolking (veel aardiger en netter als die mocro's hier in NL) en niet te vergeten 35-40 graden (2x hotelkamer met airco en zwembad) dus ik heb me meer dan prima vermaakt ondanks een paar dagen zonder internet en mijn 155. 8)
Oh ja en dames met hoofddoekjes en burqa's/jurken? Valt reuze mee, heb in die 2 steden meer dan genoeg leuke meiden gezien zonder al die drek. ;)

Kleine impressie:
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/marokko1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/marokko2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/marokko3.jpg
De enige Alfa van Marokko... :')
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/marokko4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/marokko7.jpg
w00t 1 EK !!!!!!!!1111oneone :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Vette pics Rainier! Iig beter weer gehad als wij hier... ennuh met zo'n mocro vrouwtje mag ik wel thuis komen van paps en mams :Y)
BalusC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:05:
BDP sensor? Heb precies zo'n geval gehad. De startmotor draaide prima, maar de motor sloeg gewoon niet aan. Na minstens een kwartier (bij voorkeur een halfuur) afkoelen deed ie het weer (voor een tijdje).
Nope, brandstofpomp sloeg niet aan. Blijkt nou... relais van brandstof pomp was bij vorige eigenaar kapot gegaan. Heeft die jan lul gedaan... zelf een draad getrokken naar het relais om zodoende de pomp te voorzien van stroom, en daar zit plots een draadbreukje in :X

Morgen ff naar de sloop rijden, relais scoren, en de boel weer origineel maken :Y)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Good work d:)b

@Specht: wb!! :)

.. geinig van die 33 daarzo! Oud model zelfs! Ook dikke pret zeker om ff off-road te gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:37

Meneer aard

Porsche rulez!

ephymerous schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:34:
Vette pics Rainier! Iig beter weer gehad als wij hier... ennuh met zo'n mocro vrouwtje mag ik wel thuis komen van paps en mams :Y)

[...]

Nope, brandstofpomp sloeg niet aan. Blijkt nou... relais van brandstof pomp was bij vorige eigenaar kapot gegaan. Heeft die jan lul gedaan... zelf een draad getrokken naar het relais om zodoende de pomp te voorzien van stroom, en daar zit plots een draadbreukje in :X

Morgen ff naar de sloop rijden, relais scoren, en de boel weer origineel maken :Y)
Meet eerst even goed door voordat je die beun draad er tussen uit trekt. Ik heb een soort gelijk geval bij mijn auto en daar ben ik nog niet uit hoe het precies zit. (pomp gaat, naarmate die slijt meer stroom trekken wat een relais niet leuk vind + kapot gaat)..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:48:
Good work d:)b

@Specht: wb!! :)

.. geinig van die 33 daarzo! Oud model zelfs! Ook dikke pret zeker om ff off-road te gaan? :P
Het offroaden was zeker leuk, dat hoef ik de komende jaren niet meer te doen, want dat stelt hier in NL toch allemaal geen reet voor vergeleken met 60 km door de bergen rijden. :7
Straks iig weer stukje cruisen met de 155, kat ophalen uit het bos dierenpension enzo. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Specht schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:18:
[...]
Het offroaden was zeker leuk, dat hoef ik de komende jaren niet meer te doen, want dat stelt hier in NL toch allemaal geen reet voor vergeleken met 60 km door de bergen rijden. :7
Straks iig weer stukje cruisen met de 155, kat ophalen uit het bos dierenpension enzo. :+
Nice! :)

Lijkt me altijd nog eens gaaf om dat ook te doen. Heb vorig jaar een Jeep safari gemaakt op Kos, leuk..maar zelf rijden is altijd leuker.

Ben inmiddels mijn AR een beetje aan het opvrolijken; radio en automatten zijn inmiddels aangepakt. In augustus vakantie en dat betekent het volgende;
  • Audio set, 5 kanaals
  • Witte zijknipper lichten
  • Nieuwe mistlamp, barst in glas en volledig van binnen aangetast :X
  • Meguiars poets/was sessie :)
[edit]pfff of de garage zet me af, maar € 110,- voor een mistlamp is niet goedkoop. Dan maar imi...of ik ga nog even langs de sloop...

[ Voor 7% gewijzigd door rlkz op 05-07-2007 20:04 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
beter ga je naar de sloop, weet niet waar je woont?

In oostblokker (das bij hoorn in de buurt) zit Ooyevaar en die heeft echt massa's alfa's staan (en ook een paar delta's)

Morgen een bravo-chip in de delta testen. Toen we em uitlazen gaf ie op verschillende plekken rare spikes (of naja, anders als mijn chip) dus nu maar gewoon erin hangen en proberen :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Bertus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:50:
beter ga je naar de sloop, weet niet waar je woont?

In oostblokker (das bij hoorn in de buurt) zit Ooyevaar en die heeft echt massa's alfa's staan (en ook een paar delta's)

Morgen een bravo-chip in de delta testen. Toen we em uitlazen gaf ie op verschillende plekken rare spikes (of naja, anders als mijn chip) dus nu maar gewoon erin hangen en proberen :)
Groningen, maar ik ga begin augustus richting Ron de Vries (Zwaag) en dat ligt er zo goed als naast - komt dat even mooi uit :)

thnx voor de tip! d:)b

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 21:41

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

rlkz schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:08:
[...]

[...]

Nice! :)

Lijkt me altijd nog eens gaaf om dat ook te doen. Heb vorig jaar een Jeep safari gemaakt op Kos, leuk..maar zelf rijden is altijd leuker.

Ben inmiddels mijn AR een beetje aan het opvrolijken; radio en automatten zijn inmiddels aangepakt. In augustus vakantie en dat betekent het volgende;
  • Audio set, 5 kanaals
  • Witte zijknipper lichten
  • Nieuwe mistlamp, barst in glas en volledig van binnen aangetast :X
  • Meguiars poets/was sessie :)
[edit]pfff of de garage zet me af, maar € 110,- voor een mistlamp is niet goedkoop. Dan maar imi...of ik ga nog even langs de sloop...
JDM mistlichten kosten voor mijn prelude ~400€

/me loopt snel terug weg

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Tsjah, jij wilt zo'n "goedkope" Japanner rijden...

(Goedkoop als in: "weinig onderhoud voor nodig", onderdelen daar in tegen kosten een slok op een borrel meer)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Stand:

Reigers - 0
Fwnk - 1

Geeft best lelijke vegen trouwens...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

geen deuken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Zal zo pics maken, maar nee, hij stuiterde over de motorkap, voorruit en rechterspiegel

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmm .. over vegen gesproken, mijn 156 zag er onderhand ook niet meer uit zo smerig. 't Was al tijden geleden dat ik hem gewassen had en bovendien waren de velgen zo zwart van het remstof.

Sjah, met morgen de SCARB Transaxledag bij AlfaNord toch maar ff goed voor de dag komen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/Poetsbeurt/IMG_4735.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/Poetsbeurt/IMG_4747.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/Poetsbeurt/IMG_4748.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/Poetsbeurt/IMG_4749.JPG

Thnx 2 Meguiars *O*

edit: owjah, en nu met witte knippers!!! :)

@BalusC: misschien ff een update in de TS ? De eerste is misschien wel leuk..

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Done :)

* BalusC moet overigens nog eens iets met Meguiars gaan doen. Waar haal je je spullen eigenlijk? Wat gebruik je precies (ook qua evt gereedschap)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Gewoon met de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je toevallig nog dvdr's nodig hebt kun je het ook bij cdrwinkel.com bestellen :P
Toevallig afgelopen week gezien dat ze dat daar ook verkopen. Binnenkort eens iets van Meguiars mee bestellen met mijn bestelling dvd'rs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nope, de wax met een High Tech Applicator Pad,

Afbeeldingslocatie: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeE1EQXhMVEF4TWpBd01DOHdNVEUzTWpJdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25
http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011722

En verder Microvezel doeken e.d.

Sander gebruikt deze handschoen om de auto mee te wassen,
Afbeeldingslocatie: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeE1EQXhMVEF4TWpBd01DOHdNVEUyT1RJdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25
http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011692

Sander had ook nog deze was trouwens,
Afbeeldingslocatie: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeE1EQXhMVEF4TWpBd01DOHdNVEUyTnpjdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25
http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011677

achjah, wat heeft die jongen niet ?! :+

Fijn spul *O*

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@ Klaas1: Ja ik heb oa die NXT Tech Wax idd :) , maar ik gebruik nog veel meer van de producten oa. die Quick Clay bv.

@ Bauke: Ja met de hand.. :P

@ Klaas2: Dombo lezen :+ .. die pad moet je alsnog met de hand doen.. hij doet weinig vanzichzelf ;)

Verder even een update posten over de bougie's & kabels;

Ik had dus contact gehad met de dealer, hij wilde de kosten van de bougiekabels met mij delen. (70eur p.p.) Maar dan moest ik ook de bougie's van hem kopen, aangezien deze ruim 150euro duurder waren heb ik hem vriendelijk bedankt. (ik vond het gebaar al goed genoeg dat hij uberhaupt wat wilde doen voor mij.. terwijl hij niks verplicht is buiten de garantie)
Hij nodigde me uit koffie te komen drinken als ik weer eens in de buurt was.. dus dat gaan we nog wel een keer doen :)

Dus moest ik alles zelf betalen en bestellen helaas..
Gisteren was alles binnengekomen dus gelijk aan de sleutel gegaan;

Oude naast een nieuwe.. :O
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/8.jpg

Only originale 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/brak/9.jpg

Daarnaast een set nieuwe Bosch siliconen bougiekabels erin gezet en.... HIJ LOOPT WEER ALS EEN ZONNETJE!!!!

Gisteren en vandaag wat dikke testritten gedaan en hij loopt/trekt weer als vanouds! 8)

Verder nog een update, want ik heb me toch weer gele koni's besteld 8)7 O-)
Achteren zitten ze al dus heb ik straks rondom weer gele koni's.
Ze liggen nu nog even te wachten op de overige onderdelen en worden dan gemonteerd.. hij word dus ook verlaagd. 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/koni/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project146/koni/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:37

Meneer aard

Porsche rulez!

Sander wat ben je nu zo`n beetje kwijt voor zulk soort koni`s? Ik zit er aan te denken ook koni`s rondom (geel, instelbaar) te monteren i.c.m. powerflex bussen. (wel is waar geen alfa maar goed ;) ).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ow trouwens,

Als iemand nog een goed-uitziend Alfa 155 (stoffen)sport-interieur wil, PM me dan effe!
Ook voor leren 3spaaks stuur :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:44:
@ Klaas1: Ja ik heb oa die NXT Tech Wax idd :) , maar ik gebruik nog veel meer van de producten oa. die Quick Clay bv.
jah, maar dat doe je ook niet iedere keer lijkt me .. Ik heb hem iig nog niet gekocht, dus dit resultaat is alleen met wassen, wax en booster.
@ Klaas2: Dombo lezen :+ .. die pad moet je alsnog met de hand doen.. hij doet weinig vanzichzelf ;)
ik ook van jou :> :w
Verder even een update posten over de bougie's & kabels;

Ik had dus contact gehad met de dealer, hij wilde de kosten van de bougiekabels met mij delen. (70eur p.p.) Maar dan moest ik ook de bougie's van hem kopen, aangezien deze ruim 150euro duurder waren heb ik hem vriendelijk bedankt. (ik vond het gebaar al goed genoeg dat hij uberhaupt wat wilde doen voor mij.. terwijl hij niks verplicht is buiten de garantie)
Hij nodigde me uit koffie te komen drinken als ik weer eens in de buurt was.. dus dat gaan we nog wel een keer doen :)

Dus moest ik alles zelf betalen en bestellen helaas..
Hmmm .. nahjah, zoals je al zegt, ben je nu veel goedkoper uit!!

Ik zal de mijne binnenkort ook eens ff gaan bekijken. Ben wel heel benieuwd stiekum ..
Gisteren was alles binnengekomen dus gelijk aan de sleutel gegaan;

Oude naast een nieuwe.. :O
[afbeelding]

Only originale 8)
[afbeelding]

Daarnaast een set nieuwe Bosch siliconen bougiekabels erin gezet en.... HIJ LOOPT WEER ALS EEN ZONNETJE!!!!

Gisteren en vandaag wat dikke testritten gedaan en hij loopt/trekt weer als vanouds! 8)
_o_ wOEi *O*
Verder nog een update, want ik heb me toch weer gele koni's besteld 8)7 O-)
Achteren zitten ze al dus heb ik straks rondom weer gele koni's.
Ze liggen nu nog even te wachten op de overige onderdelen en worden dan gemonteerd.. hij word dus ook verlaagd. 8)
[afbeelding]

[afbeelding]
Nice d:)b

p.s. wapper je morgen ook nog ff langs op de BBQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@ Klaas: Ik kijk nog wel even hoe/wat morgen.. tis wel weer een t*ring eind rijden :P

Trouwens misschien ken je hem maar deze heb ik gespot op de ring 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/90t.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Vanmiddag weer aan het spelen geweest. Heb de koplampunits verwijdert (leuk dat je de hele bumper los mag schroeven :X ) met de bedoeling ze om te bakken tot GTA look-a-likes, alleen kwam ik er na het uitbouwen achter dat de oven net iets te klein is 8)7
Die heb ik dus maar weer ongewijzigd terug geplaatst...

Omdat ik toen opeens tijd over had, en een bus zwarte spuitverf had staan die bedoelt was voor de GTA koplampen mod, heb ik maar besloten de bumperstrips te spuiten, die waren aan de grijze kant. Nu zijn ze weer mooi zwart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:18:
@ Klaas: Ik kijk nog wel even hoe/wat morgen.. tis wel weer een t*ring eind rijden :P
jup, indeed ..

kiek moar ff ;)
Trouwens misschien ken je hem maar deze heb ik gespot op de ring 8)
[afbeelding]
klikbaar
Heeeej nice! Is inderdaad een bekende

(hoe kan het ook anders .. ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Meneer aard schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:54:
Sander wat ben je nu zo`n beetje kwijt voor zulk soort koni`s? Ik zit er aan te denken ook koni`s rondom (geel, instelbaar) te monteren i.c.m. powerflex bussen. (wel is waar geen alfa maar goed ;) ).
Redelijk wat, maar vond 't opzich nog wel meevallen ... Bedragen laat ik aan Sander over...
Ik leen alleen m'n brievenbus uit voor dit soort dingen :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@ Meneer aard; Voor prijzen en artikel nummers kan je het beste naar de site van AR-parts gaan. http://www.arparts.nl/koni.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa_146 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:36:
@ Meneer aard; Voor prijzen en artikel nummers kan je het beste naar de site van AR-parts gaan. http://www.arparts.nl/koni.htm
Ben ik het niet mee eens, heb mijn koni's gekocht via http://www.verlagingssets.nl
scheelde me 140 euro vergeleken met de prijzen van arparts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Specht schreef op zondag 08 juli 2007 @ 00:32:
[...]

Ben ik het niet mee eens, heb mijn koni's gekocht via http://www.verlagingssets.nl
scheelde me 140 euro vergeleken met de prijzen van arparts. :)
Ik heb ook dempers van die site vandaan: relaxte vent die dat runt. Erg tevreden over :)

Dus ARparts is niet altijd DE site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/3176/155bluenord43ix8.jpg

de blauwe brigade :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ing._Buttje schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:36:
Nope, de wax met een High Tech Applicator Pad,

[afbeelding]
http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011722

En verder Microvezel doeken e.d.

Sander gebruikt deze handschoen om de auto mee te wassen,
[afbeelding]
http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011692

Sander had ook nog deze was trouwens,
[afbeelding]
http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011677

achjah, wat heeft die jongen niet ?! :+

Fijn spul *O*
Als we het tocht over peotsen hebben.Waarmee maken jullie de auto droog na het wassen. Gewoon een zeem of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

O.a. Sonax levert zo'n siliconenwisser van een cm of 30 breed. Ideaal ding voor de grote vlakken, randjes nog even met een goede zeem en je hebt m gegarandeerd streeploos droog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat daarnet even door de alfa site te bladeren.

Ligt het nu aan mij of heeft alfa een onoverzichtelijk en raar modelaanbod. Zal wel typisch Italiaans zijn zeker?

Alfa Models

Ik zie er echt geen logica in. (zoals dat bij andere merken wel netjes het geval is)

Wat is bvb de meerwaarde van die 147 GTA boven de 156 of Alfa GT (ook coupés?)

En wat doet die Alfa GT daar nog naast de brera. Brera is de nieuwste coupé, ook wel te classificiëren als 'grand touring'? (relaxte cruiser met genoeg power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

147 GTA wordt niet meer gemaakt, en is volgens mij ook allang niet meer leverbaar uit voorraad ofzo.
De Brera is volgens mij duurder dan de GT, overigens gaat de GT er ook uit over niet al te lange tijd, de 3.2 v6 versie daarvan is inmiddels uit productie.
Edit: de 156 en 166 zijn ook uit productie overigens... :P

Maar het modellen programma hoeft ook niet logisch te zijn, anders had Alfa wel een BMW logo gehad. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Specht op 09-07-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Specht schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:34:
147 GTA wordt niet meer gemaakt, en is volgens mij ook allang niet meer leverbaar uit voorraad ofzo.
De Brera is volgens mij duurder dan de GT, overigens gaat de GT er ook uit over niet al te lange tijd, de 3.2 v6 versie daarvan is inmiddels uit productie.
Edit: de 156 en 166 zijn ook uit productie overigens... :P

Maar het modellen programma hoeft ook niet logisch te zijn, anders had Alfa wel een BMW logo gehad. :+
Je kan zeggen wat je wil, maar juist die 2 zijn een van de weinigen in Europa die weten hoe je een normale goede motor maakt :P

Ik bedoel : Alfa en BMW zijn de enigen die gewoon standaard alles eruit halen wat erin zit en niet eerst 10.000 € ofzo extra vragen voor een beetje power ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Phydomir schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:45:
Als we het tocht over peotsen hebben.Waarmee maken jullie de auto droog na het wassen. Gewoon een zeem of iets anders.
een zeem of zo'n microvezeldoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:57:
Ik zat daarnet even door de alfa site te bladeren.

[..]

En wat doet die Alfa GT daar nog naast de brera. Brera is de nieuwste coupé, ook wel te classificiëren als 'grand touring'? (relaxte cruiser met genoeg power).
De GT is er nog (als laatste) met de heuse Alfa Romeo V6 (24v) _o_ terwijl de Bréra de (sterkere) Opel GM V6 24v heeft. :r De GT weegt 'slechts' 1385kg terwijl de Bréra maarliefst 1605 f*cking kilo's moet meeslepen (wel Q4 !)

De Bréra topt dan ook 240km/u waar de GT 243 km/u doet *O* en 0,1 sec sneller naar de 100km/u voor 10.000 euro minder :P

Doe mij de GT maar :Y) i.t.t. die fout geproportioneerde 'Bréra'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

[...]

Niet :+ Ik was hem meestal in een wasbox met zo'n vlekrij na spoel programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Alfisti schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:44:
[...]

Niet :+ Ik was hem meestal in een wasbox met zo'n vlekrij na spoel programma :)
tsss... door de wasstraat met je Alfa :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wasbox is iets anders dan een wasstraat hoor ;)

En bovendien heb ik hier in de buurt echt de ideale wasstraat. Meerdere tunnels (voorwas/hoofdwas) en textielstroken ipv borstels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Timmert schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:05:

En bovendien heb ik hier in de buurt echt de ideale wasstraat. Meerdere tunnels (voorwas/hoofdwas) en textielstroken ipv borstels :)
Ah, my bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Timmert schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:05:
8)

Wassteaat is een no-go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ing._Buttje schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:49:
Doe mij de GT156 GTA met 159 dashboard en met een GT voorkant en breedte van de 159 maar :Y)
;) Zoiets zou ideaal zijn wat mij betreft :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

No-go? Ho-ho!

Ligt eraan welke wasstraat. Als je auto "regen" en stof vies is kan je best een keer door een wasstraat die niet krast. Tuurlijk wordt ie met handwassen beter schoon, maar het kan zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

[...]

ing._Buttje schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:39:
[...]

een zeem of zo'n microvezeldoek
Fout fout fout!!

Er is maar 1 juiste mogelijkheid en dat is de Meguiars Water Magnet Drying Towel!

http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011703

Afbeeldingslocatie: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeE1EQXhMVEF4TWpBd01DOHdNVEUzTURNdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Sander: Wat dacht je van een baan als vertegenwoordiger bij Meguiars ?
Zo te lezen (de laatste paar posts) zou je dat ook niet misstaan, is weer eens wat anders dan een aanstelling bij de ...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Twhomp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:45:
[...]

No-go? Ho-ho!

Ligt eraan welke wasstraat. Als je auto "regen" en stof vies is kan je best een keer door een wasstraat die niet krast. Tuurlijk wordt ie met handwassen beter schoon, maar het kan zeker geen kwaad.
Ik ben nooit tevreden over de wasstraat en dan met name de velgen, je kunt altijd nog een keer aan de gang met een emmer en een sopje om de hoekjes goed te doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Soulfly schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:06:
Sander: Wat dacht je van een baan als vertegenwoordiger bij Meguiars ?
Zo te lezen (de laatste paar posts) zou je dat ook niet misstaan, is weer eens wat anders dan een aanstelling bij de ...
Hahaha, zonder gekheid Meguiars is gewoon top spul.
Als je de producten goed combineerd krijg je een extreem goed en lang blijvend resultaat. Ook het bijhouden van glans en protectie is dan een eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die droog doek lijkt me wel makkelijk. Heb nu ook spullen van Meguairs (de Gold autoshampoo en wax) en het geeft inderdaad een heel mooi resultaat.

In m'n vakantie ga ik denk ik ook maar eens aan de slag met krasverwijder spullen van Meguairs. Hopelijk krijg ik daar ook enigsinds de hard ingetrokken vogelpoep er mee af/minder opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Even een tip van Flip!
Koop ook even het Quick Clay Detailing System, hier haal je het echt diepe vuil er mee af.
Als je hem hebt gewassen ga je stuk voor stuk je auto behandelen, je zal versteld staan!

http://www.skg-carstyling...detail.php?prod_id=011701

Afbeeldingslocatie: http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/jpg_watermark.php?src=TGk0dmJYbGZkMk50TDJsdFlXZGxjeTl6YTJkdVgzQnliMlF2TURFeE1EQXhMVEF4TWpBd01DOHdNVEUzTURFdWFuQm4_&wm=images%2Fwm_skg.png&pct=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

niet doen als je haast hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

En ook niet doen als je lui bent (zoals ik). :+

Sowieso vind ik het nutteloos om voor 100en euri's aan spul te kopen, een hele/halve dag te poetsen om er de volgende ochtend na een regenbuitje achter te komen dat er weer een hoop zand en andere drek opligt, en dan heb ik het nog maar niet over hoe ie eruit ziet na een ritje van 10km snelweg.
Dus keer met de hand wassen, en daarna naar de wasbox voor een waxbehandeling en hij ziet er voor mij weer perfect uit. :')
Pas als ik em een keer volledig opnieuw laat spuiten (ooit), dan ga ik pas nadenken over evt "betere" poetsmethoden om de lak te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Even tussendoor: Waar had jij die V6 aanzuigbuis vandaan getoverd als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

van een sloop-1.9 JTD die toevallig bij AlfaNord stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Specht schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:24:
En ook niet doen als je lui bent (zoals ik). :+

Sowieso vind ik het nutteloos om voor 100en euri's aan spul te kopen, een hele/halve dag te poetsen om er de volgende ochtend na een regenbuitje achter te komen dat er weer een hoop zand en andere drek opligt, en dan heb ik het nog maar niet over hoe ie eruit ziet na een ritje van 10km snelweg.
Dus keer met de hand wassen, en daarna naar de wasbox voor een waxbehandeling en hij ziet er voor mij weer perfect uit. :')
Pas als ik em een keer volledig opnieuw laat spuiten (ooit), dan ga ik pas nadenken over evt "betere" poetsmethoden om de lak te sparen.
Nu is het even wachten op reactie van onze meguiars flip aka Sander, maar geheid dat die daar wat tegen in weet te brengen. (en terecht, nu ben ik ook een vervent niet poetser, dus argumenten kan ik slecht aandragen, maar weet wel zeker dat er verschil in zit... Zeker wanneer Sander zegt dat z'n auto nodig weer eens gewassen moet worden (en ik 'm vervolgens aankijk zo van :? :? :? hoezo, is die vies dan) waarmee ik alleen maar wil zeggen dat 't weldegelijk verschil uitmaakt.

BMW 535D

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.