Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 25] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

ing._Buttje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:27:
eerlijk is eerlijk, Chevy454 heeft gelijk. Dat ding heeft natuurlijk een functie .. Alfa Romeo is een sportief merk die wel in de gaten heeft hoe ze een inlaattraject moeten ontwerpen.
Bullshit, elk merk doet concessie's voor de uiteindelijke productie.
Want elke motor blijft in een bepaalde waarde van veiligheid hangen, zodat hij in elk land en elke weersomstandigheid goed blijft draaien.
Chevy gaf zelfs aan dat BMW hun inlaat traject compleet verkloot en hier veel vermogen laat liggen.
Alfa Romeo heeft deze box meer gemaakt om aan de emissie eisen en geluidsnormen te voldoen. De jaren hiervoor had Alfa Romeo nog de QV/TI aanzuigbuis maar door de normen hebben ze deze toverdoos erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Yoda schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:20:
@SickNick De prijs bij Squadra is inclusief montage hè,....
Ah ok, dan is het op zich nog te verklaren aangezien je wel de voorbumper eraf moet halen. Ben je in totaal ook wel een half uur tot een uur mee bezig incl montage.

* Sick Nick is blij dat het hier er al standaard op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik wil weer een gat in de bumper maken, nu wat minder opvallend. Accu gaat dan ook direct naar de kofferbak, zodat het luchtinlaattraject daar langs kan lopen en zodoende een stuk korter is ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa_146 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:16:
Want elke motor blijft in een bepaalde waarde van veiligheid hangen, zodat hij in elk land en elke weersomstandigheid goed blijft draaien.
lees ook ff dat stukje na de quote dan, ok? .. is vast beter voor je bloeddruk :P

Heb jij nog wel die box er in zitten btw? En bij de rooie en die antraciet 146?
ephymerous schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:12:
Ik wil weer een gat in de bumper maken, nu wat minder opvallend. Accu gaat dan ook direct naar de kofferbak, zodat het luchtinlaattraject daar langs kan lopen en zodoende een stuk korter is ;)
.. ook voor je gewichtsverdeling is het wel een vooruitgang dat stuk ballast achterin te mieteren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-05-2007 21:23 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Vandaag ook setje Koni's voorzijde gescoord... komt op dit moment TE veel tegen :X
ing._Buttje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:23:
.. ook voor je gewichtsverdeling is het wel een vooruitgang dat stuk ballast achterin te mieteren. :)
Denk je dat ik die paar kg's ga merken? Ik heb echt geen idee, hopelijk wel :)

[ Voor 64% gewijzigd door ephymerous op 21-05-2007 21:34 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

voor een paar kg minder en achter een paar kg meer ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
[...]

Een echte alfa heeft al een erg goede gewichtverdeling: motor voor, versnellingsbak achter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alfa_146 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:16:
Tuurlijk maakt iedere constructeur bepaalde concessie's maar de vraag is wat voor soort het hier is. Jij herkent hier een emissieconscessie in terwijl het ook meer dan dat kan zijn. Als het ontbreken van een airbox met kamers beter is waarom gebruikt men dat dan niet in de professionele wereld? Omdat daar geluid geen beperkende factor is maar een vriend in de vorm van inlaatresonatie en daarop komende eventjes dit corrigeren:
Chevy gaf zelfs aan dat BMW hun inlaat traject compleet verkloot en hier veel vermogen laat liggen.
BMW kan gewoon geen cilinderkoppen maken. Ze zitten daar met geinduceerde inlaatresonatie door de klepaandrijving. Niet met inlaatresonatie door de luchtaanzuiging zelf maar door resonatie van de kleppen.
ing._Buttje schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:27:
eerlijk is eerlijk, Chevy454 heeft gelijk. Dat ding heeft natuurlijk een functie .. Alfa Romeo is een sportief merk die wel in de gaten heeft hoe ze een inlaattraject moeten ontwerpen. Het variabele inlaattraject heeft niet voor niks het levenslicht gezien .. 't is zelfs in productie genomen.
Variabele inlaatlengte heeft idd te maken met positieve inlaatresonatie, de box waar we het over hebben dient enkel voor 1 toerental terwijl variabele inlaatlengte over een bepaalde stukken van het toerental bereik werkt. Zo ook met een V6 van Opel welke als een dubbele 3 cilinder werkt door de variabele inlaat.
Yoda schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:20:
@Chevy Ik heb het in ieder geval niet gedaan voor de "vermogenswinst" als die er inderdaad al is.
Dan maakt het idd geen flikker uit :) Bij mij zijn modificaties alleen maar voor vermogen :+
Geluid is bij mij geen vereiste, vermogen wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 22-05-2007 12:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Chevy454 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:19:
Variabele inlaatlengte heeft idd te maken met positieve inlaatresonatie, de box waar we het over hebben dient enkel voor 1 toerental terwijl variabele inlaatlengte over een bepaalde stukken van het toerental bereik werkt. Zo ook met een V6 van Opel welke als een dubbele 3 cilinder werkt door de variabele inlaat.
Kun je hier wat meer over vertellen .. dubbele 3 cilinder? :?
En Alfa heeft in de huidige modellen een GM V6 met variabele inlaat, dus ik denk dat dit mogelijk op precies hetzelfde principe berust ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waar blijven de foto's?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

[...]
Heb jij nog wel die box er in zitten btw? En bij de rooie en die antraciet 146?
Nee, bij alle auto's was de box het eerste dat eruit ging.
Gelijk een QV-buis met K&N inlegfilter geplaatst. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 23-05-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En hoe zijn jouw ervaringen daarmee?

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn ervaring is dat hij net wat feller/beter door de toeren loopt. :)

En het heeft even geduurt, maar mijn 155 heeft eindelijk de Koni Geel/ Apex combo eronder, toenstraks even als benchmark een leuk bochtje geprobeerd waar ik eerst met max 60 doorheen kon, nu ging dat fluitend met een gangetje van 80-90. :9
Verder stuitert ie wel lekker... morgen alles nog een keer nalopen en alle moeren nog een keer aandraaien, en uiteraard nog even verder spelen met de instellingen. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo..nu bijna de 146 een week en elke ochtend stap ik weer met plezier in deze wagen :)

Ik heb inmiddels mijn "wishlist" ook al aangevuld;
  • Nieuwe startmotor, as Dinsdag :P
  • Audio installatie, ala Pioneer/Alpine (2x 3weg achter? 2x 2weg incl tweaters voor?)
  • Novitec witte zijknipperlichten
  • Filter (K&N/Green oid)
  • Chiptuning?
  • Misschien andere einddemper
  • 2 Toyo banden achter - voor zit eral op, echt heerlijke banden! net ducktape voor op de weg 8)
  • Pilot Xenon 6000K
Mag ik weer gaan maken, bleek een vlekje op mijn lens te zitten :X

[ Voor 17% gewijzigd door rlkz op 23-05-2007 23:42 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik weet niet of je speciale voorkeur hebt voor die novitec knipperlichten, maar je kunt ook gewoon witte gtv knippers bestellen. :)
Specs van die geluidsinstallatie die jij aangeeft heb ik sinds een weekje en klinkt behoorlijk goed al zeg ik het zelf. (Heb wel een redelijk lowbudget speakersetup van het merk Boschmann, 50 euri voor 4 speakers en een Pioneer mp3 radio) :P
En voor chiptuning -> www.squadra-tuning.com

[ Voor 3% gewijzigd door Specht op 24-05-2007 00:15 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

In plaats van alleen maar lezen en plaatjes kijken, kan ik hier eindelijk ook wat posten. :)
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een Alfa 75 uit '91 :D Het is een 1.8 ie die in 2002 uit Italië geimporteerd is, daardoor heeft hij zeer weinig roest.
Heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, aangezien hij apk heeft tot aankomende zaterdag en er nog wat dingen moeten gebeuren:
-ophangrubbers versnellingsbak vervangen (rubbers gisteren binnengekregen)
-ruitensproeierpompje vervangen
-snelheidsmeter en km-teller werkend maken
-linker spiegel vervangen (gedaan)
-moertje op het uitlaatspruitstuk draaien en de rest vastdraaien (gedaan)
-scheurtje in demper uitlaat dichtlassen

niet voor apk:
-poetsen :P
-deur- en contactsloten vervangen
-winterbanden er onderuit en lm velgen eronder

Genoeg te doen dus... Reserve tank ondertussen gekocht, pompje en evt tellerunit heeft iemand voor me, iemand anders heeft sloten en handgreep voor aan de deur.

Hier staan foto's van de vorige eigenaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Ikke! op 24-05-2007 13:10 ]

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Willen jullie mij, als Lancia Delta-rijder, adopteren? O+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Eerst pics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Wil je pics van hem of van zijn Lancia? :P

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Deltahpe/DSC_3157%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Deltahpe/23052007052-1.jpg
I O+ dat dashboard
Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/Deltahpe/23052007056-1.jpg

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag liet mijn Alfa me toch even in de steek. Eerst wilde ze na herhaaldelijk proberen niet starten op de parkeerplaats van mijn werk. Enfin, tijdens het in de wachtrij staan bij de ANWB nog eens geprobeerd en toen ging ze wel.

A2 op en gelijk in de file. Laat ik, stilstaand voor Nedcar, mijn motor afslaan terwijl ik op de linkerrijbaan sta. Wil ze weer niet gelijk starten. Alarmlichten aan en nog maar een 10-tal keer geprobeert te starten. Weer even gewacht en toen sloeg ze wel weer aan.

Iemand een idee wat het kan zijn? Gevolg van de hitte? Slechte accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Als je die linkerspiegel nog even in de juiste kleur laat spuiten, en je hierna verplicht een Alfa koopt mag je er van mij wel bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:41:
Vandaag liet mijn Alfa me toch even in de steek. Eerst wilde ze na herhaaldelijk proberen niet starten op de parkeerplaats van mijn werk. Enfin, tijdens het in de wachtrij staan bij de ANWB nog eens geprobeerd en toen ging ze wel.

A2 op en gelijk in de file. Laat ik, stilstaand voor Nedcar, mijn motor afslaan terwijl ik op de linkerrijbaan sta. Wil ze weer niet gelijk starten. Alarmlichten aan en nog maar een 10-tal keer geprobeert te starten. Weer even gewacht en toen sloeg ze wel weer aan.

Iemand een idee wat het kan zijn? Gevolg van de hitte? Slechte accu?
Herkenbaar. In mijn geval was het een rotte BDP sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Specht schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:50:
[...]

Als je die linkerspiegel nog even in de juiste kleur laat spuiten, en je hierna verplicht een Alfa koopt mag je er van mij wel bij. :+
Haha, goed opgelet, je bent geslaagd :*

Originele ligt achterin, die is er ooit afgetrapt... moet nieuwe bedrading in en een spiegel dus :) Komt helemaal goed ;x

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Mooi bakkie :) Bij gebrek aan een Lanciatopic mag je hier wel rondhangen hoor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
BalusC schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Mooi bakkie :) Bij gebrek aan een Lanciatopic mag je hier wel rondhangen hoor O+
Kan er wel 1 maken maar dan ben ik ws alleen :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Herkenbaar. In mijn geval was het een rotte BDP sensor :)
Bedankt, in ieder geval een richtpunt. Ik hou het even in de gaten en blijf voorlopig op de rechterrijbaan op de snelweg. Ik was toch al van plan een nieuwe accu te installeren omdat ik geen idee heb van wanneer de huidige is (geen stickers etc.). Dan laat ik dit gelijk controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Accu lijkt me niet het probleem als de motor na 10x de startmotor gevoed te hebben alsnog aanslaat ;) Ik heb precies deze symptomen ondervonden. Gewoon bij de garage langs met de mededeling effe de BDP sensor te checken :Y) Wel snel doen, want het zal steeds erger gaan worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak morgen gelijk een afspraak. Beetje vervelend als je zelf het fileprobleem bent op de A2 's avonds in de spits :P

Oh ja, en collega's die "Alfa hè" roepen als ze in hun Suzuki stappen. Ook niet om te lachen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Terwijl ik dit post sta ik helaas met mijn 155 op de carpoolplaats te wachten op een ANWB auto...

Oververhitte motor gehad, aanjager slaat niet aan. Reed op de A27 ter hoogte van Almere en temperatuur liep eerst langzaam op, toen ging ik dus wat rustiger rijden en toen vloog hij ineens in het rood en was ik toch echt klaar. Langs de kant gezet en nu net door de 1e anwb auto weggesleept naar de carpoolplaats... Nu wachten op de volgende om te kijken wat er is.

Aanjager heeft het uur geleden nog wel gedaan, stond stil voor de ketelbrug en toen sprong hij nog keurig aan en temperatuur was normaal. Was dus echt opeens...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Kabels gechecked die naar de aanjager lopen?
Kan zijn dat er eentje uitgevallen is of wellicht door kortsluiting gesmolten is (ervaring heeft).
Weet verder ook zo gauw niet wat er anders kapot zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Alleen een beetje jammer dat hij nu in een opel rijd, wel met ringstikker en wat onderstelaanpassingen. Gelukkig is een liefhebber, dat kan ik altijd wel waarderen ongeacht het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Was het je olie of koelvloeistofmeter? In het eerste geval kan je er bijna vanuit gaan dat het einde oefening is, tweede geval hoeft er geen schade te zijn aangezien je gelijk bent gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Specht schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:10:
Kabels gechecked die naar de aanjager lopen?
Kan zijn dat er eentje uitgevallen is of wellicht door kortsluiting gesmolten is (ervaring heeft).
Weet verder ook zo gauw niet wat er anders kapot zou kunnen zijn.
Aanjager sloeg niet aan omdat dat gemeten wordt met een sensor die reageert op water. Aangezien door de kokende motor en de brakke radiator er weinig water meer in zat ging dit dus niet meer goed.

Na 1 uur wachten langs de a27 om weggesleept te worden en daarna nog een half uur op de carpoolplaats was het redelijk snel voor elkaar. ANWB man heeft er een vracht water bij gegooid en het was weer prima. Nu moet de radiator echter vervangen worden. Wat gaat dat grapje kosten? en is het aan te raden om dat te doen met een onderdeel van de sloop?

Ach, de alfa heeft me een leuke avond bezorgd, 7.15 weg uit Groningen, 11.30 in Culemborg, normaal een ritje van 2 uur, nu een stuk langer, mede door alle wegwerkzaamheden toen ik het laatste stuk reedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
W0000t, gele koni voordempers eronder, uitlaten lijnen op 1,35 graad negatief camber... hoeken als de ziekte! Niets aan die 55ers updaten, sparen voor koni's... als ik dit geweten had! :o O+

Nu nog achterdempers scoren, want de kont wil er nu voorbij :+
sander- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:53:
[...]

Aanjager sloeg niet aan omdat dat gemeten wordt met een sensor die reageert op water. Aangezien door de kokende motor en de brakke radiator er weinig water meer in zat ging dit dus niet meer goed.

Na 1 uur wachten langs de a27 om weggesleept te worden en daarna nog een half uur op de carpoolplaats was het redelijk snel voor elkaar. ANWB man heeft er een vracht water bij gegooid en het was weer prima. Nu moet de radiator echter vervangen worden. Wat gaat dat grapje kosten? en is het aan te raden om dat te doen met een onderdeel van de sloop?

Ach, de alfa heeft me een leuke avond bezorgd, 7.15 weg uit Groningen, 11.30 in Culemborg, normaal een ritje van 2 uur, nu een stuk langer, mede door alle wegwerkzaamheden toen ik het laatste stuk reedt...
Geloof dat je ze voor 69 euro nieuw kan kopen via marktplaats. Zelf 2 uurtjes sleutelen en je hebt hem er wel onder :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:45:
W0000t, gele koni voordempers eronder, uitlaten lijnen op 1,35 graad negatief camber... hoeken als de ziekte! Niets aan die 55ers updaten, sparen voor koni's... als ik dit geweten had! :o O+

Jeuk jeuk, de voorkant van mijn 146 is al 3cm oid verlaagd, maar zo'n Koni set lijkt mij ook wel wat :)

* dat wordt een dure zomer 8)7

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Haha, mijn Delta is ook iets omlaag heb ik het idee, maar ik wil sowieso em een beetje stugger laten afveren. Lager vind ik niet nodig :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ga per 1 juni alfa's verkopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gefeliciteerd!!!

En als je een demo 8C hebt bel je me ff he?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

I wish :+

Ik krijg een 147, primagoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:33:
Ik maak morgen gelijk een afspraak. Beetje vervelend als je zelf het fileprobleem bent op de A2 's avonds in de spits :P

Oh ja, en collega's die "Alfa hè" roepen als ze in hun Suzuki stappen. Ook niet om te lachen :P
Gewoon "point and laugh" met de volgende opmerking :

"Ja maar ik rij in een echte auto en jij rijdt rond met een Suzuki die 2 wielen teveel heeft" >:) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Timmert schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:37:
Gefeliciteerd! :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

held! d:)b
nero355 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:12:
Gewoon "point and laugh" met de volgende opmerking :

"Ja maar ik rij in een echte auto en jij rijdt rond met een Suzuki die 2 wielen teveel heeft" >:) :P :+
lol :+

edit:
wie gaat er hier nog meer naar Viva Italia toe, aankomende pinkstermaandag @ Assen? *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-05-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:32:
edit:
wie gaat er hier nog meer naar Viva Italia toe, aankomende pinkstermaandag @ Assen? *O*
me, tenminste dat staat op de planning :)

[ Voor 8% gewijzigd door rlkz op 25-05-2007 15:48 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:45:

Nice, mijn koni demperts en apex zitten er ook onder, vandaag ook laten uitlijnen, en het stuurt snaarstrak. :7
Gefeliciteerd. *O*
ing._Buttje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:32:
Ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
* Bertus is aanwezig @ Viva, zonder auto, dat wel, maargoed.

net een Alpine CDE-9873RB gekocht voor in de Delta.

Afbeeldingslocatie: http://www.online-caraudio.co.uk/ishop/images/1126/cde-9873rb.jpg

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4f6fa10b8d2e9ac34012e1b0ddc67a08/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/19414af33030a479456ee46d5b124763/thumb.jpg

Voor 150 euro gehaald bij Alfaengel :) Sander, dank voor tip & bellen! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zucht, waarom moeten de remklauwen van een 146 Ti weer vast zitten met imbus bouten maatje 7.... Ik heb 6 en 8 liggen maar 7 dus niet. Wilde de blokjes vervangen (huidige zijn bijna versleten, textar sportblokken gehaald bij autopartsonline) maar dat feest gaat nu dus niet door tot ik ergens een sleutel maatje 7 vandaan kan toveren... Lekker handig om die maat te kiezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sick Nick schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:44:
Zucht, waarom moeten de remklauwen van een 146 Ti weer vast zitten met imbus bouten maatje 7.... Ik heb 6 en 8 liggen maar 7 dus niet. Wilde de blokjes vervangen (huidige zijn bijna versleten, textar sportblokken gehaald bij autopartsonline) maar dat feest gaat nu dus niet door tot ik ergens een sleutel maatje 7 vandaan kan toveren... Lekker handig om die maat te kiezen |:(
ff langs de buren? ;)

* ephymerous maandag ook op Assen

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BalusC schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:33:
[afbeelding] [afbeelding]

feli!! *O*
Sick Nick schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:44:
of de plaatselijke benzinepomp .. ook handig op zon- en feestdagen O-)

:+

[ Voor 103% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-05-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

BalusC schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:33:

Woeii!! _/-\o_
Graag gedaan hé :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je hem voortaan eerst warm rijdt mag je van mij blijven hoor. 8)
sander- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:47:
Terwijl ik dit post sta ik helaas met mijn 155 op de carpoolplaats te wachten op een ANWB auto...

Oververhitte motor gehad, aanjager slaat niet aan. Reed op de A27 ter hoogte van Almere en temperatuur liep eerst langzaam op, toen ging ik dus wat rustiger rijden en toen vloog hij ineens in het rood en was ik toch echt klaar. Langs de kant gezet en nu net door de 1e anwb auto weggesleept naar de carpoolplaats... Nu wachten op de volgende om te kijken wat er is.

Aanjager heeft het uur geleden nog wel gedaan, stond stil voor de ketelbrug en toen sprong hij nog keurig aan en temperatuur was normaal. Was dus echt opeens...

Iemand een idee?
Controleer eerst de zekering maar eens, zit ergens onder je motorkap. Heb ooit een kapotte fan gehad die ieder keer de zekering er uit liet klappen, bleek de motor van de fan stuk te zijn. Helaas geen andere optie dan vervangen. Wat ook nog kan is een kapotte voeler (is volgens mij een andere dan je sensor voor de metertje) of relais.

edit: moet wat sneller lezen geloof ik... Oplossing was al gevonden.

[ Voor 68% gewijzigd door GA!S op 27-05-2007 22:26 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GA!S schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:19:
[...]

Als je hem voortaan eerst warm rijdt mag je van mij blijven hoor. 8)
Thermosstaat is niet helemaal lekker. KM-teller gereset en al zeker 45 km gereden op die foto. In de stad was mijn water 90+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20SUD/blau2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20166/166-renato3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20166/166-renato2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.k4.dion.ne.jp/~oku166/LOVELOG_IMG/133724(1).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20GTV/Alfa-Romeo-GTV-1-24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20GTV/gtv-hadritti.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.g-site.com/alfaxtc/conversion/910.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20GTV6/gtv6-anth.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa-news.ch/galerie/Alfa%20Brera%20X%20-%20Fotosession/AUTOITALIA052.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/a/d749499efd390428e9257a27b1e855fa.jpg

Om het goed te maken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Jeuj, heb zojuist eigenhandig de deur in anderhalfuur vervangen \o/ Werkje viel op zich mee, alleen het losmaken en bevestigen van de deurvanger was een hels rotwerkje, ik had slechts een standaard inbussleutel tot de beschikking en geen ruimte om deze volle slagen te laten draaien. Dus ongeveer 100x erin, halve slag, eruit, etc gedaan :X

Nadeel van de nieuwe deur is dat de raam niet zelfstandig naar beneden glijdt bij het slingeren, daar kwam ik pas op het laatste moment achter toen ik de panelen al had teruggezet :X Voorlopig heb ik het omhooggeslingerd en de slinger verwijderd. Het fixen komt later nog wel. Mijn dochtertje van 3 mag sowieso toch niet aan de slinger zitten :P Het voornaamste is dat de deur er weer goed uitziet :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 28-05-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/gallery/albums/Alfa%20146/h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nickroos.nl/gallery/albums/Alfa%20146/i.jpg

De 146 weer eens op de gevoelige (digitale :p) plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Nice :)

En nu pics van de nieuwe deur:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5f0eaddf677b558ad5420f6ebdd4026d/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2bfee6a0828271ec2169ddf411d05b4f/thumb.jpg

Nu de onderste C-sijl nog uitdeuken en de velgen polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Met een slaghamer kom je denk ik een heel eind BalusC :) En dan gewoon afschuren, de rest terug tikken met een blokje hardhout en je komt echt super vet.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

* Alfisti heeft er een Alfa bij :D

Morgenavond ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Alfisti schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:44:
* Alfisti heeft er een Alfa bij :D

Morgenavond ophalen *O*
feli! *O*

pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
BalusC schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:14:
Nice :)

En nu pics van de nieuwe deur:

Nu de onderste C-sijl nog uitdeuken en de velgen polijsten.
Kijk, dat scheelt al een hele hoop d:)b

Ik ga zelf morgen ook even contact opnemen met Alfa Engel. Ik heb deukje/putje in de bovenkant van m'n achterklep. Eens kijken wat ze hebben liggen. Ik kan er 1 ophalen voor 100 euro bij Autoparts Brummen, maar dat ligt nogal uit de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hmm .. geen Viva Italia voor ons hier. Me meisje voelt zich niet fit :/

volgende keer beter ..

pics R welcome! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Morgen :)

@ BalusC: ziet er al weer een stuk netter uit _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Vandaag Viva Italia... leuk evenement. Jammer van de aanwezige keuringstand, dit vind ik persoonlijk meer op een autostyle event thuis horen, en niet op een Italiaanse auto dag, maar goed ;)

Ben lekker op het circuit aan het rijden geweest. Het was wel erg druk op de baan, je bleef maar aan het inhalen en wanneer het iets te lomp ging werd je van de baan getrokken (Arjan werd eraf gehaald, toen ben ik ook maar iets gaan dimmen :+)

Die Koni's zijn een wereld investering, zsm achter ook monteren, en tevens zsm een set fatsoenlijke sportremmerij scoren. Kreeg na 4 rondjes alweer last van fading... :X

Onboard filmpje

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jezus lijkt wel een file man :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Op dat stukje film wel, ik heb nadat die hele trein voorbij was, heerlijk door kunnen rijden zonder al te veel verkeer in de buurt.
Heb alleen geen filmpjes (camera heeft niet gedraaid kwam ik achter.) :( en mijn webspace is deaud, dus kan ook geen foto's uppen nu. zie onder. :P

Maar ook hier hulde voor de koni's, ging snaarstrak door de bochten, was de eerste keer op Assen dus ik kende de baan + ideale lijn nog niet, dus het was even afwachten hoe dat zou gaan.
Uiteindelijk prima verlopen, alleen in een na laatste rondje nog even noodgedwongen een stukje curbstone meegepakt vanwege mijn enthousiasme. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Was stoer!

Heb volgens mij nog wel wat Alfa'tjes op de foto dus zal wel effe kijken vandeweek:)

Was die Alfa die sprintte iemand van hier?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:31
Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/v12.jpg

In de aanbieding bij de action, hoeveel stuks moet ik halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

De hele voorraad.... om ze vervolgens ritueel te verbranden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:41:
[afbeelding]

In de aanbieding bij de action, hoeveel stuks moet ik halen?
Eigenaar zal wel van het type zijn "Geloof je 50% van wat hij zegt dan geloof je waarschijnlijk precies genoeg" :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Viva Italia was zeker nice :)

Stom genoeg had ik mijn dSLR thuis laten liggen, agh jah...
Overigens had ik het iets drukker verwacht, maar zeker leuk en mooie wagens :+

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Paar impressie foto's. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/viva1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/viva2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/viva3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/viva4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/viva5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/viva6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Hé, een nieuw topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Riiiiiiiiichhhaaardddd.... ik ben toch wel erg benieuwd ;)

Dupje, welkom terug, dit jaar weer op SS? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De 6 mooiste airbags van Viva Italia?
Mag dat de weg op dan? Wel handig met drempels, gewoon 4 deuren open, komt de neus vanzelf
omhoog.

[ Voor 71% gewijzigd door GA!S op 29-05-2007 23:08 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

GA!S schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:04:
[...]

Mag dat de weg op dan?
Nope, geen kenteken :)

Mijn aanwinst :P

****trom geroffel****

een 96'er 155 2.0 16v Sport :)

meteen twee opmerkingen: die gruwelijk lelijke zilveren ruitenwissers zijn vervangen door zwarte en ook de stickers op de voorruit liggen er al grotendeels naast :P :P :P

Meer en beter pics volgen vanzelf wel een keer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/155TS/alfa008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Feli :P Is dit gewoon voor erbij?

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 30-05-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zal vanavond ook nog wat foto's posten van Viva Italia. Ben er samen met Timmert heengeweest en heb ook nog wel wat leuke Alfa's ertussen zitten geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En die held met die Thesis op t circuit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:28:
En die held met die Thesis op t circuit _/-\o_
Haha idd :D

Geweldig.

Er reed ook zo'n gillende 166 rond. Elke keer als die langskwam gierden me trommelvliezen nog een minuut na :/

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
J0YR1D3R schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:15:
Zal vanavond ook nog wat foto's posten van Viva Italia. Ben er samen met Timmert heengeweest en heb ook nog wel wat leuke Alfa's ertussen zitten geloof ik :)
Mij toevallig ook gefotografeerd op de baan? Ik sta gewoon op geen enkele site :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

We hebben je nog gezocht, maar niet gevonden :( Eigenlijk had ik je 06 ff moeten vragen, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Timmert schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:53:
We hebben je nog gezocht, maar niet gevonden :( Eigenlijk had ik je 06 ff moeten vragen, maarja.
Op de SS2007 dan maar een herkansing, doen we van te voren wel ff 06nrs uitwisselen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

BalusC schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:22:
Feli :P Is dit gewoon voor erbij?
Misschien dat de Q4 op kort termijn verkocht is, maar anders blijft deze er inderdaad bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ephymerous schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:25:
[...]

Op de SS2007 dan maar een herkansing, doen we van te voren wel ff 06nrs uitwisselen :)
Strak plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

*kuch* *kuch*

Hint..

Afbeeldingslocatie: http://www.michielkox.nl/project/25.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vanaf vrijdag kan ik hier gelukkig weer pics spammen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Alfisti schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:51:
[...]

Nope, geen kenteken :)

Mijn aanwinst :P

****trom geroffel****

een 96'er 155 2.0 16v Sport :)

meteen twee opmerkingen: die gruwelijk lelijke zilveren ruitenwissers zijn vervangen door zwarte en ook de stickers op de voorruit liggen er al grotendeels naast :P :P :P

Meer en beter pics volgen vanzelf wel een keer :)

[afbeelding]
Hey maar dat is helemaal geen GTV :+

Je zou toch een GTV nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

Nou even een updateje van mijn kant.

Ben nu zo ver dat ik echt actief kan gaan zoeken naar een 156. Ben van het weekend al bij 3 alfa's wezen kijken maar die waren het eigenlijk net niet. Maar, we zoeken rustig verder. :)

Denk dat ik nog wel en dit deeltje de eerste foto's kan gaan posten

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Zo... :)

Ik heb mijn AR146 weer terug en er zit nu een heuse nieuwe startmotor in. Was ook blij (na een dag) dat ik mijn bolide weer op kon halen, had een Honda Civic ('97) mee als leenauto - dat rijdt "anders" (lees: verschrikkelijk) :')

Anyway ik kan weer scheuren :*)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

FMS schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:31:
[...]

Hey maar dat is helemaal geen GTV :+

Je zou toch een GTV nemen?
Even aan de portomonee gedacht en besloten om wat goedkopers te gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Alfisti schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:02:
[...]

Even aan de portomonee gedacht en besloten om wat goedkopers te gaan rijden :)
Hehe mooie kar hoor! Verbruik zal ook wel wat lager liggen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Foto's staan hier

KLIK

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~h.van.venrooy1@kpnplanet.nl/auto/viva/medium/0031.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

errug nice d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eindelijk weer een AR onder mn kont:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s044/of01_0004152944.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s044/of04_0004152944.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Mooie bak, vooral die neus vind ik super :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

rlkz schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Mooie bak, vooral die neus vind ik super :)
Zeker, die facelift heeft hem geen slecht gedaan. Fraaie auto d:)b

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.